Miért nem próbálom ki a Prolongot?

  2008. február 27. - Winkler Róbert Címkék: fogyasztás 500 550 maranello

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Eredetileg úgy terveztem, öntök a Tehénbe. A Prolonggal kapcsolatban két dolog győzött meg. Az egyik, hogy VMax Zsolt azt mondta, tényleg jó: amikor betölti a motorba, kis időre feljebb megy az alapjárat, míg az elektronika nem állítja át, tehát érezhetően csökken a súrlódás. És érezhetően csökkenti a fogyasztást, ő legalábbis néha tölt a Ford F150-esébe.

A másik, ami miatt hittem volna a Prolongban, hogy VMax Zsolt azt is hozzátette, pénz gyakorlatilag nem spórolódik, mert ha kiszámolja a fogyasztáscsökkenést egy olajcsere-periódus alatt (a Prolongot olajcserénként ajánlatos töltögetni), nagyjából megegyezik az összeg a Prolong árával. És ez az, amiért úgy hittem volna a Prolongban: a csodákban hiszek, a csodaszerekben viszont nem. Ez a történet így kerek. Valamit valamiért, pénzért kevesebb súrlódást. Füllel hallható, a fordulatszámmérőt nézve szemmel azonnal látható eredmény; tök jó. Az ember adja meg a legjobbat a tehenének.

Aztán kaptam ezt a levelet:

From: Attila Nagy Abonyi
Sent: Friday, February 22, 2008 12:08 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Re: prolong

 

Hello!

Szóval a Prolong és hozzá hasonló társai is úgy dolgoznak, hogy az egymáson futó fémfelületek felszínét egy nagyon jól csúszó (teflonos, de nyilván még száz más cucc is van benne) felülettel szépen bevonják, emiatt a csak mikroszkóp alatt látható felületi érdességeket eltömítik, és az olaj is könnyebben áramlik a felületek között, vagyis nagyon lecsökken a súrlódás. Ez odáig van tökéletesítve, hogy promóciós jelleggel még olaj nélkül is elmegy a motor a valóban nagy hatékonyságú súrlódáscsökkenés miatt. Ami nem feltétlenül egyenlő azonban a kenéssel...

A probléma a következő:

Nagy nagyítás alatt megnézve a hengerfalat, viszonylag nagy méretű grafitdarabokat látunk benne (ilyen az acél). Amíg nem túl régi a megmunkálás. Amikor már egy ideje kopik a cucc, ezek a puha grafit tömböcskék kikopnak onnan, és kis üregeket hagynak maguk után. Ez nem baj, sőt! Olaj barátunk becsücsülve oda szépen onnan is keni a hengerünk falát, meg a dugónk palástját. Prolong bácsival pedig ezeket a lyukakat szépen betömjük, kiűzve onnan az olajat. Merthogy a Prolongnak ugye pont az a dolga, hogy szépen minden felületi egyenetlenséget eltüntessen. Szóval miután azt eltüntette, olaj barátunk már nem marad meg sehol, hanem szélsebesen zúg le a hengerfal/dugattyúpalást pároson, és a kenési feladatának töredékét látja el. Viszont a Prolong nem arra való, hogy a tűzfronton is megakadályozza a forró gázok leáramlását, meg tömítsen a gyűrűk körül, meg kenje a gyűrűket is, meg egyáltalán. Szóval a siklócsapágynál lehet, de csak lehet, hogy pozitív a hatása, de a hengerben tuti gáz! Na most, azt hozzá kell tennem, hogy én sem ezzel a tudással jöttem a világra majd' 30 évvel ezelőtt. Két éve fejeztem az M-Force tanfolyamot Szegeden (egyébként zentai vagyok, ott voltam, amikor a Zastavákat teszteltétek :) ) és ott van egy öreg szaki. Az 50-et mar túlhaladta korban, de az utóbbi 35 évben olajmentesen a kezet meg nem látta senki :) Szóval ő magyarázta el részletesen, ezt tolmácsolom most neked. Egy 4-ütemű Keeway-t esetleg alávetnék egy tesztnek, a nagygenerálja kijön a félhavi reggelire valóból, de a kocsidba ne tedd, drága kísérlet lesz, ha a volt tanáromnak van igaza...

 

Baráti (és főleg motoros) üdvözlettel:
Nagy Abonyi Attila

P.S.: lehet, hogy érdemes lenne jobban körüljárni ezt a témát, egy hosszútávú kísérlet engem is érdekelne.

Erre én:

2008/2/22, Winkler Róbert

Na de mi a pöccsel kísérletezzünk?

Erre Attila:

:)

Hát, jó kérdés. Kéne egy jó állapotú 4ütemű cucc. valami amit felújítottak, vagy eleve jó volt a motorikus állapota. Szerintem kéne szereznetek egy akármilyen kocsit, törött is jó, aminek a motorjában megméritek a sűrítési végnyomást, aztán pl. levenni a kartert, ha már a reklámban az ment, és adni neki rendesen. Az nem lényeg, hogy közben a kocsi nem megy sehová, a motor a lényeg. Vagy szerezni egy motorikusan ok gépet, amin még műszaki is van, és azt nyúzni. De az gondolom vidéken lenne inkább megoldható...

Erre én:

Na de hány üzemórát nyúznánk? És végül mi lenne a kontroll? Mit bizonyítanánk az egésszel?

Nem kötözködök, a Prolongról már úgyis lebeszéltél, a leveled meg mindjárt kirakom a belsőségre, hadd okoskodjanak az olvasók.

És erre legutóbb megint ő:

Olvastad a fogyasztáscsokkentőről szóló blog beírás kommentjei között ezt:

 

bervas 2008.02.26. 21:16:02

A különböző néven újra és újra felbukkanó csodaadalékok gyakorlatilag ugyanazt az USÁban a 40-es évek végén kifejlesztett teflonszerű anyagot tartalmazzák.
Egyetlen dolog miatt feljlesztették ki:

Amikor az ellenség kilőtte a csapatszállító Jeep és 2,5 tonnás GMC karterét, elkezdett vészesen fogyni az olaj. A maradék hamar túlhevült. Akkor az olajba kevert csodaizé működésbe lépett, kivált az olajból a hengerfalra, és gyakorlatilag olaj nélkül elvánszorgott a kocsi az emberekkel a legközelebbi fedezékig. Ott kivették a motort, és vitték az olvasztóba. Erre való a szer. Hétköznapi üzemben a hatása a pénztárcán kívül másra elhanyagolható.

Vannak benzinbe tölthető hasonló izék is (ex Slick 50). Azokat több néven is betiltotta a Köjál, mert ami füst betöltés után két-három percig kijön a kipufogón, az borzalmas rákkeltő.

A helikopter hajtóművekben semmilyen csodaizé nem kell. Azokat eleve úgy tervezik, hogy 30-60 percet olaj nélkül is elviselnek. Egyszer.

 

Jó, nem :)? Vajon Prolong barátunkban nem pont ez az anyag van? És a reklám nem pont ezt a "kísérletet" mutatta?

Erre én? Hát, mint már mondtam, nem rakom bele a tehénbe a Prolongot. Nem ártott semmit, sőt. Még a tablettát is szó nélkül megemésztette. Akkor meg miért büntessem?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3356904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacee83 2008.02.28. 14:04:36

Az övbekötéshez annyit, hogy azokat tartom a legszánalmasabbnak akik maguk mögött veszik át az övet h ne csipogjon a "nem kötötted be magad" jelzés. Most már tudom h le kell tagadni a jogsit ilyen esetben. mert bár nem volt igaza a rendőrnek (szerintem) elég sok esetben rosszult tudnak dolgokat sajnos...

karlmann 2008.02.28. 14:06:02

Shadowbull!
Ezt a csattogást én is tapasztaltam a régi A-s Vectrámnál C20Ne motor. Az indítás után kb 5-10 másodpercig hallatszott, aztán fokozatosan elhalkult. Ilyenkor az olajnyomásjelző piros lámpa is csak az indítás után kb 3 másodperccel aludt el.

A másik ami fontos, hogy az autógyártók már vagy 30 éve valamelyk kőolajipari multival közösen fejlesztik az erőforrásaikat. Ezért pl. Citroenbe a legjobb a Total, Renaultba az Elf és így tovább. Ezt nem is titkolják, a gyárak honlapjain is lehet velük találkozni. Aki ezeknek az "ajánlásoknak" megfelelően választ olajat, biztos, hogy nagyobb motor élettartamra számíthat.

Tintanyul 2008.02.28. 14:18:57

Remetallról valaki valamit? Most vettem egy palackkal, 20 éves öreg Suzuki motorba. Ártani csak nem árt...

a megmondó 2008.02.28. 14:19:15

ha én leütném a kartellt a kocsimról,akkor hívnék 1 autómentőt.ha van benne prolong akkor is.akkor meg minek vegyek,ha ráadásul még drága is?

kzolee 2008.02.28. 14:27:44

Toyota Hiace mentôautók 1 000 000 km-t mennek. (prolong nélkül) 10 000 km-enként cserélik bennük az olajat. ez 100 olajcsereperiódus. Egy adag prolong 22 000 ft. Ez 2 200 000 Ft. Egy fél másik autó ára.

Vegyétek csak nyugodtan!

SsPL71 2008.02.28. 14:39:55

A 90-es évek elején volt egy 123-as 240D mercim. Szégyenletesen füstölt hidegindítások alkalmával. Szóval elég rákos volt a motorja. Apám mondta, hogy van valami motorfelújító amit bele kell önteni a motorba, hátha az segít a tömítetlenségen. Nem tudom sajnos mi volt a történetemben szereplő szer, talán metabond volt. A lényeg, hogy a mercinek nagyon jót tett. Egy ideig használtam még az autót aztán unokatesóm (aki akkoriban németbe járt autókat behozni, trélerrel) megvette tőlem, mert volt rajta vonóhorog is. Nem hallottam tőle, hogy lerobbant volna valamelyik külföldi útján.

A Selénia motorolaj meg büdös, a kipufogógázt is szagosította.

Manapság nem teszek semmi adalékot a motorolajba, annak ellenére, hogy pozitív tapasztalatok értek a merci kapcsán. De az egy "beteg" motor volt.

Kifordított kacagány 2008.02.28. 15:48:22

Canga 2008.02.28. 13:13:03
azért szerintem ne nagyon ijedezz. akik ezeket az adalékokat gyártják, azok sem akarják tönkretenni a motorodat. más kérdés, hogy haszna van-e neki.

Attila- 2008.02.28. 13:24:43
szerintem csak rád akartak ijeszteni. utánajártál, hogy tényleg pontoztak-e?

dezső 2008.02.28. 16:14:24

Attila biztonsági öves problémájához:

Az utas nem kaphat büntetőpontot! Az intézkedő rendőr nem jól tudta. Az illetékes rendőrkapitányságon nyugodtan panasszal lehet élni, neked lesz igazad!

A többi biztonsági öv ellenzőnek pedig üzenem, hogy a magyarok 35-40 % nem köti be a biztonsági övét (tőlünk fejlettebb kultúrájú országokban 5-10 %). A közlekedési balesetekben elhunytak 80 %-a! nem volt bekötve (a súlyos sérülteknél közel 70 % az arány). Szóval ez nem a rendőrök baromsága.

Üdv,mindenkinek

csunyamalac 2008.02.28. 17:40:39

Nem adhat büntetőpontot ezért a rendőr, ellenben érdekelt a potok osztogatásában. Panaszt kell tenni, fontosak a tanúk.
Amúgy egyik haverom nemrég állt fejre egy vagon r-el és amikor jöttek helyszínelni, azt mondták neki, hogy meghalt volna ha be lett volna kötve az öv. Kb 60km/h volt a sebesség, kanyarban. Persze nyilván ez a ritkább eset, hogy fordítva sül el az övhasználat illetve nemhasználat.

fibula 2008.02.28. 18:52:14

Nem olvastam teljesen végig a hsz-ak, "csak" az ucsó 100-at, egy dolog nagyon érdekelne, mi a baj (főleg Kiskaputól kérdezem) a Fuchs Titan CFE-vel MoS2-es olajjal? nekem is volt is hasonló gondom, mint Istánnak, egy 85-ös camryvel, annyi különbséggel, h nekem nem az egész hűtésem szűnt meg, hanem egy vízkődugó miatt (ki az a barom aki csapvízzel használt a kocsimat nemtom, én 20 évesen vettem)kb a motor fele hűlt, a másik meg főtt, a hengerfejen kívül mással nem lett baj, lehet, h a japán acél tehet róla, de lehet, h a Fuchs is besegített nem tom.
Ja a Rimetről nem olvastam itt, arról tudtok vmi okosat írni?

kefete 2008.02.28. 19:24:20

Autóvillamossági műszerésznek tanulok, és tanultuk, hogy az olcsó Tesco, Auchan, Winny, MOL Botond olajak valójában regenerált olajok. Tanbá' a rötyipapír kimosásához haonlította a dolgot.
A fáradt olajat összegyűjtik, ülepítik, szűrik, újra adalékolják, és azt adják el a fent említett márkaneveken.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 19:34:56

még egy pár dolgot akkor hozzáteszek, megjegyezve, hogy én Mobil és Esso olajokkal foglalkozom és ahhoz értek, és nem garantálom azt, hogy más olajcégek is pont ugyanígy csinálják-e a dolgokat

1) felmerült itt, hogy "agyonadalékolt szintetikus olajak". Ennek kapcsán fontos tudni, hogy pl. a Mobil 1 sorozat extra kevés adalékot tartalmaz (főleg más "hasonló teljesítményszintű olajakhoz képest). Ezt a triszintetikus alapolaj teszi lehetővé. Azaz az alapolaj nem csak poli-alfa-olefint tartalmaz, hanem másik két szintetikus alapolajat is. Mivel ezeknek az együttes tulajdonságai nagyon jók, ki tudják váltani az adalékok egy részét. Miért fontos ez? Azért, mert a használat során az adalékok elégnek, illetve kihordódnak az olajból a szűrőbe, így a hatásuk megszűnik. Amennyiben viszont a teljesítményszintet az alapolaj adja, a minősége sokkal hosszabb távon jó marad. EZért lehet sokkal többet elmenni egy triszintetikus Mobil 1 0W-40-nel, mint a többi olajjal. (Egyébként az alapolaj gyakorlatilag megegyezik az F1-ben használt alapolajjal, csak ott persze nem többfokozatú olajakat kevernek belőle, hanem versenyről versenyre mást és mást.)

2) a szintetikus olaj is kőolajból van, de a hosszú és egyenetlen láncokat széttördelik és egységes, rövidebb kémiai láncokat hoznak létre, ezáltal sokkal jobb tulajdonságokkal bír mint a "bányászott" társai

3) a fogyasztás csökkenést nem arra az esetre értettem, mikor egy 10W-40-es ásványit egy 10W-40-es rész-szintetikussal hasonlít össze az ember (itt gyakorlatilag árkülönbség se nagyon van), hanem 15W-40 vagy 50-es ásványit pl. 0W vagy 5W 30/40-nel.

4) A Mobil 1-ben a SuperSyn összetevő pont azt tudja, hogy nagy terhelés esetén vastagítja annyira az olajat amennyire kell, viszont "hidegben elbújik", és hagyja folyni az olajat

Szóval a jó minőségű alapolaj 80%-ban megoldás a problémára. Az adalékok jórészt nem is a kenésben segítenek, hanem pl. a szennyeződés lebegtetésében és az oxidáció megakadályozásában. A kenést gyakorlatilag az olaj végzi (legalábbis a Mobil/Esso olajoknál).

A Tesco/Auchan ... olajakról még annyit, hogy ha 5 liter 990 Ft, azaz 1 liter 200, ebből 35 az áfa, 75 a termékdíj, a maradék 90-ből mondjuk 45 az árrése az áruháznak és akkor marad 45 Ft a palackra, a matricára, a szállításra, a raktározásra, az importőr árrésére VALAMINT AZ ALAPANYAGRA. Na azt el lehet képzelni hogy az ami ott még marad az mire elég.

Kiskapu 2008.02.28. 19:54:45

kefete:
A "tanbá'" nem ért ezekhez a dolgokhoz a hozzászólásod alapján! (nekem is voltak olyan oktatóim, akik a saját igazukat hajtogatták és évekkel később kellett rájönnöm, hogy fingja sem volt a dolgokról)
A Botond és az általad említett olajok nem regenerált olajokból készülnek.
Néhány tőlünk keletebbre található (pl. török, ukrán, orosz) gyártó csinál egyfokozatú motor és hajtóműolajat regen olajból, de ebben az esetben sem arra kell gondolni, hogy a motorolajból készül, hanem visszagyűjtött hidraulika és hajtómű stb olajokból, amiknek nincs akkora termikus igénybevétele illetve koromszennyezése.
Ezt Magyarországon illetve más európai országokban nem csinálják!

Itthon az összegyűjtött fáradt olaj megy a ZaFi-ba (MOL Nyrt Zalai Finomító) és bitument gyártanak belőle abban az esetben, ha a víztartalma nincs az egekben (x% alatt van).

Gyuszi ba':)
Az, hogy alacsony az olaj ára, az következhet abból is, hogy a gyártó "0" áron készíti a - természetesen ilyen árért - nem csúcsminőségű terméket. Ezek a termékek arra jók, hogy a finomító fajlagos költségeit csökkentsék, aminek köszönhetően más olajok előállításának költsége is csökken. Ez a mennyiség mondjuk egy Tesco közép-európai viszonylatában kilotonnákban mérhető. Szóval nem ez termeli a "margin"-t! :)

Az 1-eshez még annyit (de mostmár csak kötekedés), hogy az adalékok kis része az olajjal együtt hordódik ki, hiszen, ha minimális az olajfogyasztás, akkor kicsi az égés/kihordódás is.

kefete 2008.02.28. 20:01:25

Kiskapu: ennyivel is okosabb lettem. Természetesen ő sem a jóisten, de elég sokat tud a szakmáról.

Viszont a végkövetkeztetés az, hogy nem ajánlott ezeket az olajokat autóba rakni.

GEORGE 2008.02.28. 20:02:33

Gyerekek! Az olasz vasakba csak Seleniát rakok!

Kenyeres 2008.02.28. 20:03:34

Gyuszi Bacsi, ezek szerint a Mobil1 a legjobb olaj?

Anndrys 2008.02.28. 20:10:48

George és ugyen miért? Marketing szaga van az egésznek! Nem gondolod???

KisKapu_dCi 2008.02.28. 20:14:10

Egy apró névváltás után Ájm bek! :)

kefete:
A Tesco/Auchan olajokat max akkor tenném az autómba, ha kicsit át szeretném öblíteni olajcsere előtt a motort. Az az 5-10 perc, amíg járatod hogy meleg legyen, nem oszt vagy szoroz, viszont nem 3-4-5-6 ezer forintos olajat dobsz ki.
A Botond más tészta. Azért mert régi, még az idősebb, kopott autókba nagyon jó. Nagyon magas 20W-50 viszkozitásának köszönhetően megfelelően vastag olajfilmet képez, és csökkenti az olajfogyasztást is.

KisKapu_dCi 2008.02.28. 20:25:33

Amit fontosnak tartok elmondani:

Ha mindenki olyan olajat használna az autójához, ami a gépgyártói előírásoknak megfelel, akkor valószínűleg nem lenne sok probléma az autókkal.
A legnagyobb gond az, hogy Magyarország nagyon árérzékeny piac és sokan nem gondolkodnak előre! Az a fontos, hogy most mi van, nem az, hogy 3 év múlva mi lesz! Az a fontos, hogy olcsó legyen az olaj (tisztelet a kivételnek)!

Nekem mindegy, hogy ki milyen olajat használ. Láttam összetételében (laborban összehasonlítva), különböző országokból származó konkurens termékek összehasonlítását. Az adaléktartalmuk, viszkozitásuk a mérési hibán belülre esett. Amiből arra lehet következtetni (miután 100% biztonsággal állíthatom, hogy különböző helyeken készültek), hogy a megegyező teljesítményprofilú termékek tulajdonságai megegyeznek. (Az alapolajok, adalékok ugyanazok) a kérdésre, hogy miért, igen egyszerű a válasz. Az adott specifikációt csak az adott receptúra teljesíti, ami az előírt alapolajból (van nagy 10 neves alapolaj gyártó) és adalék-rendszerből áll (4 nagynevű adalékgyártó van Afton, Lubrizol, Chevron-Oronite és Infineum). Nagyon új dolgokat az olajgyártók nem tudnak alkotni, mivel egy komolyabb jóváhagyásokkal rendelkező új (aktuális legmagasabb teljesítményszintek/jóváhagyások)motorolaj teljes fejlesztési procedúrájának költsége 2-4 millió!!! dollár!!! között van! Ezeket egy gyártó sem finanszírozza, hanem megveszi a receptet az adalékgyártótól. (Aki persze jót kaszál a témán. Hosszútávú befektetés, de nekik megtérül) Egy OMV, MOL, Agip, akik nem a legnagyobbak között vannak, sőt, akik a kicsik között vannak abszolút nem kifizetődő, de a Castrol, BP, Shell, ExMo is ezeket a recepteket vásárolja.

csernusdoktor 2008.02.28. 20:54:39

Kedves Robi!
Hogy miért nem próbálod ki a Prolongot?
AZÉRT MERT BESZARTÁL! AZÉRT!
MERT EGY NÍMAND VAGY! AZ AUTÓS UJSÁGÍRÁS SZÉGYENE!
SZEDD MÁR ÖSSZE MAGAD!!!

:)

Roberto 2008.02.28. 20:55:08

Sziasztok. Először is feltennék két linket, ket kulonbozo termek tesztjéről - az egyik link magyar! Meggyőzőek.

www.youtube.com/watch?v=muIycLgqBLY

www.youtube.com/watch?v=zMwJ_SPrB2c

A mostani félszintetikus, szintetikus olajak is tartalmaznak hasonló adalékokat különböző formában. Itt a kérdés annak minősége, mennyisége. Szerintem néhány szer tényleg tudja amit hirdet. Miért elképzelhetetlen hogy valaki a másikénál jobbat alkotott?

Úgy vélem az ember joggal tart azért az ujdonságoktól, de ha senki nem próbálja ki, hisz bennük, bízva annak valós(-vélt) képességeiben, ma nem ülnénk ilyen teljesítményszintű autókban.
A mai járművek igen magas futásteljesítménnyel bírnak. Valószínűleg ezek az adalékok ezért általánosságban feleslegesek is. De ez nem jeleni azt hogy maga az adalék ezért rossz lenne.
Apropo. Én személy szerint benne volnék abban, hogy valamely tanszékre, megfelelő szakértők kezébe adva a fenti adalékok valamelyikét, végeztessünk el egy kísérletet. Én szánnék rá.

Winkler Robi! Segíts benne. Szerintem mindenkit érdekelne a dolog.

Utóirat: A prolong és a Militec hatásmechanizmusa más. Az utóbbi pl. nem "tömi" el az olaj elől a helyet.

audigarage 2008.02.28. 21:22:39

Ezen gondolkozni is kár , a "Prolong" az egy csoda.
Csodálatos sok hülye hisz benne!
10.000 km-ént olajcsere és nincs gond.
A TESCO -s olaj is fasza,kár volt becsomagolni egyböl a veszélyes hulladék
telepre kellene vinni.

MC Pite 2008.02.28. 21:26:08

Nem világmegváltás, fogyi fél-1 litert megy lejjebb, olaj tisztább (ráérsz késöbb cserélni olajat), alapjárat alacsonyabb; ergo kisebb a surlódás, és a felkeményedett acél kevésbé kopik, ezért tisztább az olaj.

Aki csodaszernek hiszi azt vmit benézett; akik félremagyarázzák, marha na gy képesítéssel is azzal nem tudok mit kezdeni. Acél keményít, olaj rátapad; ennyi; a teflonréteg baromság, az másik adalék. Hidegindításnál jó, kisebb a kopás.
Ha valaki szerint nem épül be, akkor 7-800km után miért melgszik be lassabban, miért jár könyebben, miért alacsonyabb a fordulatszám, miért csökken a fogyi, miért tisztább az olaj? És magam nem tapasztaltam szerencsére, de fúrni is prolonggal kezelt szerszámmal lehet.

Hogy hogy jönnek ide a sokat futott autók... nem azért rakjuk bele hogy 150évig menjen a motor vagy hogy milyen marha sokat megspórolunk benzinben.

Tisztább olaj, jobb kenés, több olaj marad hidegindításnál (nem arról beszélek hogy hetekig olajba marad, de tovább) a hengereknél. Én ezért rakom bele; nem mert olajteknő nélkül akarok járni, vagy mert olyan hülyeségeket akarok csinálni amit páran írnak. Nem szükséges, de motornak jobb; aki akarja megadja, aki nem, nem.

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.02.28. 21:29:42

a biztonsági öv témához:
1. be kell kötni, oké. de akkor a rendőrök mért nem kötik be? biztos ti is sokszor láttatok már öv nélkül autózó rendőrt mobiltelefonnal a fülén... nekik miért szabad? őket miért nem büntetik meg?
2. van egy kiskapu: tolatva kell közlekedni, ugyanis ekkor nem kötelező bekapcsolni az övet. :)

ehhez az adalék témához: soha többet nem fogok semmilyen tisztító meg súrlódáscsökkentő vackokat a motorba tölteni.
egyszer raktam a hűtőbe fagyállócsere előtt tisztító adalékot. a vízkövet le is szedte, csak szépen eldugult tőle a hűtő meg a fűtőradiátor. jó kis munka volt kiszedni meg kipucolni és visszaszerelni mind a kettőt.

a lekopott "eltűnt" fémet úgysem pótolja semmi a motorban, időnként ezt is fell kell újítani.

Roberto 2008.02.28. 21:35:11

Nicsenek csodák. Tények vannak.
Valakik egészen határozottan állították nem egészen 60 évvel ezelőtt hogy az űrutazás nem lehetséges (amikor Verne meg erről fantáziált). Most meg?
Ne értsetek félre. Nem egy adott terméket védek. Csak hiszek a fejlődésben. Sajnos sok a negatív példa a piacon.

Fantázia: ha a kőolaj helyett alkalmazni kell a nem is olyan távoli jövőben valami mást, szerinted mi lesz? Mindenki leteszi az autót? Túrót! Kitalálnak mást helyette. És ez itt van a küszöbön....

Innováció

Shadowbull 2008.02.28. 21:47:26

"felkeményedett acél kevésbé kopik"

Ez egy egetrengeto okorseg, mar ne haragudj. Ha az acel nemi aztatastol felkemenyedne, nem kene draga penzen hokezelgetni.

Amugy a siklocsapagy nem acel, es meg csak nem is kemeny: pont azert hogy a kisebb szennyezodeseket be tudja agyazni. Valamint a henger(persely) sem acel soha. Marpedig ezek a relevansan kopo alkatreszek egy motorban. Ugyanis a tobbi (fotengelycsapok, vezermutengelybutykok, satobbi) mar eleve edzve vannak jo kemenyre.

sb

Shadowbull 2008.02.28. 21:48:38

"be kell kötni, oké. de akkor a rendőrök mért nem kötik be?"

Mert nekik nem kell, olvasd el a KRESZ-t.
sb

Shadowbull 2008.02.28. 21:52:35

"akkor 7-800km után miért melgszik be lassabban"

A motor bemelegedeseben a surlodas elenyeszo szerepet jatszik. Az eges melegit, nem a surlodas. Eppen ezert a surlodas csokkenese nem jarhat lassabb bemelegedessel.

"miért jár könyebben"

Mi az hogy konnyebben jar?

"miért alacsonyabb a fordulatszám"

Melyik? Az alapjarat? Erdekes lenne, ha egy injektoros autonal lecsokkenne az alapjarat....

"miért csökken a fogyi"

Csokken?

"miért tisztább az olaj?"

Az nem biztos hogy jo dolog, fentebb mar volt szo rola.

sb

Shadowbull 2008.02.28. 21:54:00

"És magam nem tapasztaltam szerencsére, de fúrni is prolonggal kezelt szerszámmal lehet."

Na ezen is csodalkoznek... Amikor egy bevonatos kemenyfem lapkat megkemenyit a szmotyi, amiben azik....


sb

KisKapu_dCi 2008.02.28. 21:54:38

MC Pite:
Ugye te sem hiszed el, hogy ez csak úgy megy, hogy: " Acél keményít, olaj rátapad; ennyi..."

Nézz után, kérlek, hogy hogyan ez vajon hogyan működhet ez a dolog! ;)

Kíváncsi 2008.02.28. 22:08:55

Üdv!
Érdekelne, hogy volt-e már tapasztalata valakinek, prolongba áztatott biztonságiövvel? Az enyém ugyanis a sok huzigálástól kiszőrösödik! Lehet, hogy azért mert rögtön huzigálni kezdem, ahelyett, hogy megvárnám míg bemelegszik?
Meg a hülye automata is folyton beakad, olyankor ki se tudom húzni! Erre mit lépne a rendőr? Olyankor el se indulhatnék a kocsival?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 22:10:44

kenyeres: igen, szerintem a Mobil 1 a tuti, azon belül is én a legjobban a 0W-40-et szeretem, mert az a legsokoldalúbb

egyszer próbából (ha már azt állítottuk róla hogy elméletileg bírja) elmentem a Mercimmel 45 ezret vele (140 ezertől 185 ezerig) és az égvilágon semmi baja nem lett, a színe és a sűrűsége ugyanolyan volt mint 20 ezer körül szokott lenni

FONTOS: ilyet normálisan nem szabad csinálni mert elmegy a garancia (ha van) és ha a motor szarabb mint az enyém volt, és mégis kakálni megy, én nem fogom kifizetni!!!

viszont szerintem tök fölösleges az adott intervallumnál előbb cserélni, ez tiszta pazarlás, a mai olajakban annyi tartalék van (még az ásványiban is), hogy ez tök felesleges

csak akkor, ha valaki pl állandóan poros utakon jár, vagy más extrém igénybevételnek van kitéve

egyébként akkor kell cserélni és arra (vagy kicsit jobbra) mint amit a gyártó megad

és MÁRKÁS olajat használjatok, a REWE, meg a többi ilyenek, nem számítanak annak! Azt állítják, hogy a Mobil technológiát használják. Csak azt nem teszik hozzá, hogy a 20 évvel ezelőttit. Épp úgy, ahogy a Tata is Mercedes motorokat használ, de nem a mostani S65 AMG-ből, hanem a 70-es években leharcolt gyártósorokon nyomják ki amit az tud (jó hogy speciel a Merci esetében az még mindig nem akkora gáz)

antimason 2008.02.28. 22:14:01

Jó a Metabondos video... "vas minősítésű előadó" Tisztára, mint egy MLM értékesítő :) Vicces, na.


Miért csodálkoznak egyesek, hogy olajcserekor töltik bele a csodaszert, majd finomabban jár a motor, meg csendesebb. Ez - kapaszkodjatok meg - sima olajcserénél is így van.


Ha meg Winklernek nincs igaza, lehet perelni.

Kíváncsi 2008.02.28. 22:14:41

Gyuszi Bácsi!
Ha poros utakon járok, hamarabb kell olajat cserélnem? Akkor ezért öntöttek homokot a motorba a prolong reklámban!

Shadowbull 2008.02.28. 22:40:58

"kenyeres: igen, szerintem a Mobil 1 a tuti, azon belül is én a legjobban a 0W-40-et szeretem, mert az a legsokoldalúbb"

Azert azt tegyuk mar hozza, hogy 0W40-et csak abba a motorba szabad beletolteni, aminek a gepkonyve ezt megengedi!

sb

Kenyeres 2008.02.28. 22:43:59

Gyuszi bácsi. Volt fentebb szó az olasz autókba való Selénia olajokról. Azok milyenek? Tudtommal több szabadalom tőlük van, amit nagyobb olaj gyártók is használnak!

Kíváncsi 2008.02.28. 22:47:34

Robi!
Mégiscsak le kéne nyomnod egy kis Prolongot a tehén torkán! Mi meg úgyse fogunk sajnálni miatta, ha valami baja lesz tőle! Amúgy is mi neked az a tíz rugó! Persze megérteném, ha valami hülye kiállításra kéne jegyet venned belőle (pl.: Leonardo), de itt most a tehénről van szó! Milyen f..a lenne, ha kiderülne, hogy tényleg használ neki!

Kenyeres 2008.02.28. 22:47:49

"Azert azt tegyuk mar hozza, hogy 0W40-et csak abba a motorba szabad beletolteni, aminek a gepkonyve ezt megengedi!"

Éspedig melyikekbe? Nekem most lesz olajcsere és olasz autóm van

KisKapu_dCi 2008.02.28. 22:50:35

Rendőrös téma.

Azért azt elvárnám tőlük, ha kifelé mennek a körforgalomból, akkor indexeljenek! :P
Ha én nem tenném megállna és kapnám az über bírságot meg pontokat az új rendszer szerint... :(
Mindig jelzek, még akkor is, ha telefonálok! :D
Persze azt is kihangosítóval vagy fülessel... :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 23:02:57

látatlanba tanácsot adni kissé nehézkes

a Mobil 1 0W-40 egy-két hosszú intervallumos VW-Audi kivételével gyakorlatilag mindenbe beletölthető

mivel SL specifikációja van, ami lefele kompatibilis, nyugodtan lehet használni

DE: kopott motorba ne kezdj ezzel, ha a kocsit használtan vetted és nem tudod hogy mennyit volt visszatekerve, vagy hat-nyolc éves és 100 ezernél több van benne, először pl 10W-40 Super S-t vagy a 5W-40 Synt S-t próbálhatod, vagy az Esso Ultra-t, az kicsit kevesebbe is kerül

olaj váltás után figyeld az olajfogyást a biztonság kedvéért

A Selenia-ról annyit, hogy egy barátom aki esküdött a 20W-50-re (Alfa 144 turboja volt, már eladta), kb egy év alatt rávettem a 0W-40-re, a benzin fogyasztása 2,5 literrel csökkent 100 km-en és SOKKAL jobban ment az autó

az első héten 50-szer hívott fel, hogy ezt nem hiszem el b+

Shadowbull 2008.02.28. 23:03:24

"Éspedig melyikekbe? Nekem most lesz olajcsere és olasz autóm van "

Vedd elo a hasznalati utasitast, es nezd meg.

En csak olyat tudok mondani, amibe erosen ellenjavallott, de az nemet :)

sb

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 23:13:35

ha a Porsche, az AMG meg az Aston Martin gyári feltöltésnek a 0W-40-et adja minden motorba, akkor nagy hülyeséget nem lehet vele csinálni (:

nem az egyik beszállító, hanem A beszállító

de persze amire nincs bevizsgálva (lásd PD TDI hosszú intervallumok, amikbe speciális cucc kell) abba nem szabad beletenni, mert ha bármi történik nyista garancia

dred bíró 2008.02.28. 23:17:11

Valaki kérdezte már feljebb: RIMET nanoméretű fémrészecskés remetalizáló adalékról mi a vélemény? Valamiféle orosz űrkutatási termék, vagy mi...
Szerintetek?

Shadowbull 2008.02.28. 23:19:33

Aham. Egesz veletlenul ismerek olyat, aki gyari feltoltesnek 0W-40et ad, de 2000 km mulva le kell cserelni 15W-60-ra, es nem lehet 0W-40-nel jaratni.

Pedig a gyari feltoltes 0W-40.

sb

Kenyeres 2008.02.28. 23:21:07

Gyuszi Bácsi. Nem a viszkozitás után fogyi csökkenésre voltam kíváncsi, mert az márka független akkor, hanem magára az olasz olajra!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 23:23:34

kissé talányos vagy, légyszi írd le, hogy mi ez a típus, és hogy ki állította ezt amit írsz

meg azt is, hogy melyik komoly cég gyárt 15W-60-as olajat

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 23:27:14

kenyeres: szerintem a Selenia egy nagyon jól eltalált marketinggel (retro fémdoboz, stb) jól behypolta az Alfistiket, ezen keresztül a Fiatosok egy részét is

de mint olaj, szerintem tök átlagos

sok átlagos olaj van a piacon, amit mind lehet használni és el fog menni vele a motorod, kárt nem fog okozni, de van jobb

Shadowbull 2008.02.28. 23:36:04

Az osszes M-es motor a BMW-nel, es ha jol emlekszem Castrol 10W-60 TWS a gyari eloiras.

sb

Shadowbull 2008.02.28. 23:41:21

Most latom, hogy nem ugyanazt irtam :)

Szerintem az utolso a jo :)

sb

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.28. 23:45:40

de most ha a gyári előírás Castrol 10W-60 TWS, akkor miért lenne a gyári feltöltés 0W-40?

jól ki akarnak baxni a vevőkkel?

ráadásul az M-es motorok az összes BMW kb. 0,01%-át jelentik és az élettartamuk amúgy is kérdéses a 8500-as fordulatszám határolás miatt (:

a mobile.de-n jelenleg 1.040.000 autó van, ebből M-es BMW ami 150.000 km felett van 109 db, 200.000 felett meg 26 db

Shadowbull 2008.02.29. 00:06:58

Azert mert a 2000 kilometeres bejaratasra, ahol a fordulatszamok es a terhelesek amugy is korlatozva vannak, kedvezobbek.

Utana viszont jon az erezdelahajamat, amit viszont a 0W-40-nel nem birna.

A 8500 az jo lenne, de a legmagasabb most az M3 8300-zal :)

Az elettartamukkal kapcsolatban ne aggodj:)

Azert hoztam fel ezt peldanak, mert azt irod, hogy milyen jo a 0W-40 szerintem meg ilyen altalanositasokat nem lehet tenni, a gepkonyvre kell hagyatkozni, csak jobban ismeri a gyar, mi kell a gepezetbe.

A mobile.de-s okfejtesedet nem ertem :)

sb

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.29. 00:25:47

arra akartam utalni, hogy amikor van egy ilyen szegmens, amibe speciális anyag kell, vélhetően nem kifejezetten érdekli a legnagyobb cégeket, mert a 106/26 kocsi nélkül jól elvan a másik 1 millióval, amibe jó a terméke

FCs 2008.02.29. 02:24:40

nagyon jó cikk az olajokról, érdemes elolvasni a félreértések tisztázására:

www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

azt viszont nem értem, hogy winkler miért nem konzultált az ügyben a tc saját olajdokijával?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.29. 09:28:05

tök jó a cikk, abszolút egyetértek

egy pici kiegészítés a tényszerűség kedvéért:

a köznapi értelemben vett sűrűség (ami alatt tulajdonképpen a viszkozitást értjük) nem egyenlő a fizikában használt sűrűséggel (tömeg/térfogat)

a méz és a víz sűrűsége szinte egyenlő (víz=1, méz=0,9), viszont a méz viszkozitása kb. 1000-szeres a vízének

Kiss Gabor 2008.02.29. 11:56:26

A prolong tesztet a nemet Auto Built is elvegezte. Ide masolom az eredmenyt: "Doch Beweise sind nicht aufzutreiben. Deshalb hatten wir für unseren K.-o.-Test einen katlosen 85er Golf II ausersehen, der ohnehin dem Schrott geweiht war. Die Ölwanne dieses 55-PS-Motors, der sich mit rund 150.000 km noch im besten Alter befand, ließen wir leer laufen und gingen ebenfalls auf den 25-Kilometer-Parcours. Unter den Augen von "stern TV" begann die Fahrt – mit jedem Kilometer wurden die Gesichter aller Beteiligten länger. Der Golf schnurrte. Nach 26 Landstraßen-Kilometern bat der stern TV-Redakteur dann um Action. Runtergeschaltet, Vollgas gegeben – und Motorschaden. Nun unterstellte uns Prolong, wir hätten kein "markenübliches" Motorenöl verwendet, was natürlich absoluter Unsinn ist."

Durvan annyi, hogy egy 85-os Golf II-be tettek, leeresztettek az olajat es 26km utan elhalt a motor.

A cikk reszletesebb ennel:

www.autobild.de/artikel/neuer-oelzusatz-prolong_41097.html

A tobbi hitvita....

Kiss Gabor 2008.02.29. 12:09:34

built = bild

nem csak a Golf II-be tetetk, volt Focus es 3-as Bmw is. Az utobbi 1,6km utan halt be....

P.Szabolcs 2008.02.29. 12:47:23

Üdv mindenkinek.

Én egyáltalán nem vagyok szakértője a témának, úgyhogy nem is megyek bele okoskodásba, csak a saját tapasztalatomat osztom meg.

Én egy 18 éves 205 1.4 gt-be töltöttem be a prolongot, hogy nyugodtan hajthassam a gépet. Az eredmény elég hamar érződött: hidegindítás hangtalan, sima járású lett (elötte 3-4-szer kellett indítóznom)

Ez kábé 2 hónapig így is maradt, aztán megszűnt a hatása.
Hogy mennyire épül ez be a motorba azt nem tudom, de az olajfogyasztása az autómnak csak nőtt.

A Winny's nekem is használt az olajfogyasztás ellen, de azis hamar kiégett a motorból.

Egy idő után már nem győztem utántölteni az olajat, olyan mértékűvé vállt a fogyasztása (nem tudom van e hozzá köze ezeknek a csodaszereknek)

Mivel drága olajat már nem tudtam venni bele hetente, mentem és vettem Bp ásványi olajat 15w-40, az addigi félszintetikus 10w-40 olajak helyett.
Ezután lett vége a gépemnek.

Már beindítani sem lehetett csak 10 perc szarakodás után, szóval én aztmondom, hogy ne foglalkozzatok az ilyen cuccokkal, csak normális olajat használjatok.

Ja és még annyi, hogy a barázdákat eltüntetni a hengerfalról azért is f.szság, mert szándékosan vannak ott, hogy az olaj jobban megmaradjon a hengerfalon, hiszen a sima felületről egyszerűen lefojna. Sok épített tuning blokkot alapvetően polírozott hengerfallal szálítanak, amibe beépítés elött csinálnak "menetet", hogy ne menjen tönkre. Ebből adódóan, ha valami kitölti ezeket a vékony vájatokat, az a legrosszabb, amit tehet! SZERINTEM

Egyébkén a mostani 1.4 16v Astrám is iszonyatosan fogyasztja az olajat. évi 18 ezret megyek csak és nagyon kímélem is, mégis 2 hetente töltök rá 6-8 decit, ami már elég gáz!(ost van benne 130.000km)
Nem is értem, hogy képes egy motor ennyi olajat fogyasztani, de ez van. én nem kísérletezek vele többett, amint lessz pénzem megy a szervízbe felújjítani.
ez van!

Na ennyi, további jó elmélkedést!
Mellesleg ez ez eddigi egyetlen ojan oldal, ahol értelmes hozzászólásokat is olvastam, úgyhogy remélem továbbra is aktívak maradtok!

Skodry 2008.02.29. 13:09:09

P.Szabolcs 2008.02.29. 12:47:23


Ez a hiba könnyen orvosolható, mivel az öreg Astra motorok nagyon jók. Tegyél bele Valvoline 15W40-et. Több Astranál is ez a probléma volt, hogy ette az olajat. Ezt nem szereti csipegetni. Próbát megér :)

Esetemben egy 1.8 16 szelepes ECOTEC 130 km
és egy 1.4 sima 400.000 km-rel.

Skodry 2008.02.29. 13:11:32

130.000 km :) A nullák elmaradtak.

Ha már megint pötyögök akkor hansúlyozom, hogy Valvoline. Hiába veszel ugyanolyant más márkába azt megint csípni fogja. (Castrollal jártam így az 1.8-nál)

P.Szabolcs 2008.02.29. 13:13:22

Skodry!
Köszi az ajánlást, asszem ki is próbálom. Sokat nem veszthetek, ha nem javul, még mindig ott a felújítás.

Szerinted a Valvoline long life 15w-40 megfelel erre. Amennyiben valakinek van tapasztalata ilyen típusú olajjal az lécci írjon, hátha tanulok valami okosat!

Köszönöm mégegyszer

P.Szabolcs 2008.02.29. 13:14:49

OK! amire megírtam már kiderült, hogy egyre gondolunk.

KisKapu_dCi 2008.02.29. 13:39:04

15W-40-ből valszeg egyiket sem eszi majd, de kérdéses, hogy teljesíti-e az olaj a gépkönyben előírt specifikációt... :/

Kíváncsi 2008.02.29. 17:20:08

Van saját "olajdoki" ?
Biztos elhívták egy beteg olajhoz, mert elcsapta a hasát prolonggal...
(Én azt hittem, az olajdokis kérdéseket sorshúzás után válaszolják meg Winklivel a kollégái... :)

gyorsésgépkocsirakodó 2008.02.29. 18:28:02

Az összes kommentet elovastam.
Hú, mennyi okos ember összejött itt! Az összes gépészmérnök ide írogat még a föld másik feléről is. Kár, hogy emeletes marahaságokat is...

Nos, ezek a motorolaj adalékok elsősorban a kopott motorok kondícionálására alkalmasak.

Én csak a tapasztalataim írom le, hátha valakinek segít:

Milyen olaj a legjobb, milyet öntsek a kocsimba?
benzines autóim voltak (most is az van), mindíg 100 ezer feletti km-el.
1, ha új az autó, vagy kb. 100 km alatti ( benzines) meg kell nézni mennyire kopott a motor (valószínűleg nem az). Ezt a legegyszerűbb a kipufugó végén megnézni. Ha a cső belseje nem 1 rakás korom, hanem fényes a cső belseje, akkor gyár által előírt teljesítményszintű motorolaj kell bele (a gépkönyv írja). adalékanyagok beletöltése teljesen felesleges, mert a motor nem kopott.

2, ha a kipufogócső belseje (benzines motor esetén) kormos (fekete)akkor tökéletlen az égés, ergó kopott a motor. Ehhez járulhatnak még furcsa csörgő/zörgő hangok is. Ilyenkor már előfordul, hogy a gyár által újkorában előírt "higabb" olaj helyett "sűrűbb" olajat javasolnak a motorba pl: 5W40 helyett 10W40-et. Itt már van jelentősége az adalékoknak is.

Tapasztalatok: RESTORE-t használtam 150 ezer km-nél Skodába (motorolajhoz adalékolva az előírás szerint), 1,6-os benyás motorba, 5000km-ert mentem vele utána, és ezeket tapasztaltam: könnyebb indítás, könnyebb járás, csökkennő koromlerakódás a kipufogóban. Jó. Megérte a pénzét? Nem tudom ezt nehéz felmérni, de továbbra is használtam volna, csak eladtam a kocsit...

Újabb teszt: 250ezer km-es 4000ccm-es benyás motorba RIMET előírás szerint olajhoz adagolva: tesztelés alatt...

Egy idő után minden motor szétkopik, ezekkel a szerekkel, csak a folyamat tünetei mérsékelhetők (elég jelentősen)szerintem.

KisKapu_dCi 2008.02.29. 18:43:16

gyorsésgépkocsirakodó:
Ezért írtam, amit írtam az első postomban! :P

A kormos kipufogó nemcsak a kopott motorra utal! Ha szerelő vagy feltételezem, hogy tudod.

A viszkozitási fokozatnak és a teljesítményszintnek egymáshoz nincs köze!

A viszkozitás fokozat a motorolaj folyási tulajdonságaival kapcsolatos.

A teljesítményszintet meg vhogy úgy lehetne definiálni, hogy a motorolaj káros hatásokkal szemben tanusított ellenálló képessége.

A 2-es pontban leírt viszkozitás fokozat "lépéssel" egyetértek.

A csodaadalékokat meg használja mindenki, aki nem sajnálja a pénzt. Szakmai szemmel nem éri meg az árát.

Nem hülyézem le azt, aki ezt teszi, de azért meg sem fogom dícsérni, ha nem baj.

Gondolom nem zavar, ha nem veszem magamra az első mondatodat! :D ;)

Secnir 2008.03.01. 21:38:47

nálunk itthon kemény a víz.
bizony, tönkreteheti a mosógépet. ezért calgont használok, hogy a fűtőszál ne legyen vízköves. meg a csapágy se (simmeringről még nem hallottam). és olcsó.
megéri.
rövidtávon is, meg hosszútávon is.
ha fedettpályán akkor is.

antalovics antal mosógépszerelő.

ui: a kemény víz a mosogatógépet nem támadja ám meg, csak a mosógépet.

Secnir 2008.03.01. 22:01:57

kb a prolong-metabond stb. vita is ilyen.

1. tételezzük fel, hogy én egy autógyártó cég mérnöke vagyok. kiötlöm, milyen tulajdonságú motorolaj tesz a legjobbat az autónak. rájövök, hogy van egy X nevű "csodaszer", amit ha beletöltök csak javít az eddigi legjobb tulajdonságokon.
namármost.
az első dolgom, hogy leszerződöm a céggel, hogy nekem szállítson ebből az anyagból, és innentől kezdve úgy reklámozom az autót, hogy nem X ezer, hanem 2*X ezer kilométerenként kell olajat cserélni, és akár hűtővíz nélkül is elmegy - feltéve ha márkaszervizben cseréltetem a "saját" márkájú motorolajomra.
utánanéztem. nincs ilyen típus.

2. tételezzük fel, hogy ezek a szarok - bocs szerek valóban kiváló adalékok. hogy lehet, hogy erre a nevesebb olajgyártó cégek még nem jöttek rá, nem fedezték fel? csak egy pici amerikai garázscég a walmartban kapható Vidd Haza A Házi Labort Öt Dollárért szettel?

nagyi 2008.03.02. 19:17:02

Fene tudja mikor, de ezelőtt jópár hónappal olvashattuk, hogy hogyan fikázzák a használt járműveket a Totalcar nyomtatott lapjain. Akkor a használtak közt a csúcsok csúcsa, az autók autója végül Winkler apánk Tehene lett (legalább ilyen végkicsengése volt a dolognak, de lehet, hogy rosszul emlékszek).
Winkler meg most a Prolong-kezelést fontolgatja. Örvendetes, hogy nem csak én vagyok olyan béna, hogy mellényúlok használt autó vásárláskor. Ezért úgy döntöttem, hogy pont ellenkezőjét teszem annak, amit a Totalcar javasol, vettem egy doboz Prolongot és felét beletöltöttem a motorolajba.
Nemrég vásárolt 26 éves benzinfaló autóm kb. 100 km után tényleg kevesebbet fogyasztott - nekem arra jó a móka, hogy egyértelműsíthettem így a motor kopottságának fokát (vagyis eléggé). Szubjektíve megítélve kissé a gyorsulás is javult.

nagyi 2008.03.02. 20:18:52

ja, még csak annyit, hogy én is (ugyan ki nem ezen az oldalon, legalábbis mélyen szívében) a gépésznérnökök lelkes táborát szaporítom.
Ha már szakma (ugyan nem tartom magam egyáltalán tájékozottnak a témában) de nyugodtan bele lehetne mélyedni a tribológia (egyszerűen: pl. motor kent és egymáson elmozduló mozgó felületei közti kölcsönhatást vizsgáló mechanikus, elektromos, vegyi és ki tudja még milyen egyesített szempontokat érvényesítő tudomány) újabb megállapításaiba, ami a motorfejlesztés egyik mai alapja (gondoljunk csak bele, milyen fejek mehetnek tribológusnak, mennyi pénz egy komoly kutatás - mióta tudunk hőképsorozatot készíteni egyáltalán egy hengerben lezajló robbanásról - naná, hogy a nagy gyártók tudják ezt csak megfinanszírozni, meg főleg nem Magyarországon - no de azért itt is futotta egy szomorú Lada motorra). Nos ott is "csak" kutatások vannak, eddig még ott sem tudták megmondani a tutit. Sőt, még a motorban lejátszódó folyamatok teljességét sem ismerjük teljesen. Prolong és társai egy asszem 70-es évekbeli nagy rekondícionáló reménység unokái, akkor több komolyabb gyártó is finanszírozta a kutatást. Sajnos kiderült, hogy a kopott hengerfalon létrjött rekondicionáló hatású (teflon?) film élettartama nem garantálható. Így maradt adalékként, komoly cégnevek ajánlása nélkül, ami nem azt jelenti, hogy hazugság, amit ígérnek, csak annyit, hogy bekövetkeztének van egy kellemetlen statisztikai szórása. Én rendre járok úgy a használt autóimmal, hogy az első olajcsere után többet fogyaszt és gyengébb lesz. Vajon miért???

Szerintem nagyon jó újságírói téma lenne földeríteni, hogy hová megy a sok rekondícionáló olajadalék - eddigi tapasztalataim szerint nagyon sok eladó autókba.

Nem egy autómba töltöttem már "nevesebb" adalékot. Az első egy kis köbcentis volt (kb. 1000). Markáns változás, egy ideig olyan volt, mint mikor megvettem (kb. 1000 km), aztán egy erőltető hegymenet során amilyen gyorsan jött, úgy el is múlt a hatás. A jelenlegi nagyobb benzinesben szintén érződik, abban bízok, hogy a nagyobb motorban kisebb a fajlagos terhelés, ezért majd hosszabban hat a szer. Végül is mindegy, úgy is meg fogom bontani a motort, mert marhára szeretek generálozni.

KisKapu_dCi 2008.03.02. 21:57:30

Csupa jó fej megy tribológusnak! ;)

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.03. 12:40:34

Shadowbull 2008.02.28. 21:48:38
"be kell kötni, oké. de akkor a rendőrök mért nem kötik be?"

Mert nekik nem kell, olvasd el a KRESZ-t.
sb

??? törésteszteken kimutatták, hogy a rendőrök teste kevésbé törik?

átlag autós 2 csillagot kapott, a rendőr meg 5 csillagot az NCAP teszten?

Ez egy faszság. Ha nekem be kell kötni, kösse be ő is. Addig meg nem jogos, hogy megkövetelik.

Mathiask 2008.03.03. 13:57:12

Ha jól tudom nekik azért nem kell, hogy "helyzet" esetén ki tudjanak pattani az autóból, vagy valami ilyesmi.

stargazer 2008.03.03. 16:01:31

sztem a restore adalékot próbáljátok ki valami frankó leharcolt olajzabáló dögön, mert én is azt szeretném kipróbálni az enyémen! :)

Skodry 2008.03.03. 21:10:02

stargazer

halál ellen nincs orvosság :)

KisKapu_dCi 2008.03.03. 22:11:43

nézd meg a rendőr vállapját és meglátod, hogy hány csillagos... :)

Markos-Nádas után szabadon:
- Mi vana vállapomon kopasz?
- Három csillag!
- Mit jelent a három csillag?
- Jó konyak!
(esetünkben kemény Szervet!) :)

Shadowbull 2008.03.04. 07:21:26

Ladafan,

hat akkor ne kosd be magad te sem :)

Fel kene mar fogni vegre, hogy az ov az erted van, nem ellened...

De te duzzogj, kemenykedj, ne kosd be azert sem, aztan majd ha egy konnyu kis balesetnel kiesel a szelvedon, ne panaszkodj utana.

sb

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.04. 19:57:52

nem duzzogok.
bekötöm magam.

De akkor is f*szságnak tartom ezt a rendszert.

Ez kb. olyan, hogy téged megbüntetnek, ha 5 Ft (mert már kerekíteni kell) adót nem fizetsz be, a képviselőknek meg nem kell adózni sok 100E Ft után...

Én meg nem is tenném kötelezővé. Mindenkinek a saját élete múlik rajta.
Döntse el mindenki maga, hogy használja-e.

Pl. Az USA egyes részein nem kötelező a bukósisak a motorosoknak. Aki meg nagyobb biztonságban érzi magát sisakban, az felveszi.

Shadowbull 2008.03.06. 10:32:28

"Én meg nem is tenném kötelezővé. Mindenkinek a saját élete múlik rajta.
Döntse el mindenki maga, hogy használja-e."

Azert nem egeszen. Az egy dolog, ha felfordulsz, az nem kerul penzbe. De a sulyos seruleseidet a tebe fizeti, ha lerokkansz a tarsadalom tart el.

sb

Sanyaboy 2008.03.10. 22:57:14

Sziasztok!

ELőször is, köszönöm nektek a kellemes szórakozási lehetőséget, amit itt akarva/akaratlanul is nyújtottatok. :-) Az idelátogatásom konkrét célja viszont az volt, hogy megtudhassam, mit borítsak bátran a gépbe, és mit nem. Ha valaki esetleg tudna benne segíteni a tapasztalataival, igen hálás lennék. Konkrétan egy Opel Vectra 2.0i nevezetű masinával kapcsolatosak a kérdéseim. 1993-as évjáratú, ferde hátú, 8 szelepes, C20NE motorkóddal ellátott autó boldog (?) tulajdonosa vagyok. Bevallom őszintén, én is befürödtem a kocsival, mint sokan mások, ugyanis: 300 pénzért jutottam hozzá, ami ugye annyira nem sok (szerintem) egy GÁZOS, elektromos ablak/tetőablak, kpzár, riasztós csodáért. A probléma viszont az, hogy már átlépte az egymilliós (le sem merem írni számokkal) határt. Nem a pénz vet fel, sőt, az autóra felvett hitelt sajnos fizetni kell, éppen ezért szeretnék egy olyan olajat beletölteni (/15 E km) amivel bátran mászkálhatok anélkül, hogy félnem kelljen a hoki olaj negatív mellékhatásaitól. Mivel szinte az egész autó ki lett már cserélve (fékek elől hátul, lengéscsillapítók, rugók, a fél elektronika, stb...) szeretném, ha a motorolaj is jó lenne.

Nemsokára esedékes az olajcserém, a lég- és olajszűrő problémával még én is megbírkózom :-) de most azon elmélkedem, hogy: Jó lesz-e a Metabond Speed 10W40 félszintetikus olaj (5l 7500.-) és ha nem, mi lenne a jó? Utánajárásom szerint, a fullszintetikus túl jó bele, elvileg megeszi, ráadásul sokmindenki a 10W40-et javasolja.Ezért döntöttem a fent leírtnál. Mivel tavaly áprilisban vettem, nem sokat mentem még vele (11 E km) akkor vezérműszíjtól kezdve minden cserélve volt. 10W40 Alco félszintetikust kapott. Váltóolajat pedig most cserélném Metabond GL-5 75W90-re, ami szintén félszintetikus. Kell e hozzájuk a Metabond C? Esetleg a Roilgold? Válaszotokat, hozzászólásaitokat és persze TÜRELMETEKET előre is köszönöm. Tisztelettel: Zagyva Sándor, Püspökladány


ui: Mindig eltűnt az olajam, én meg szorgosan töltögettem utána, míg rá nem jöttem, hogy csak addig fogyik el az olaj, míg el nem éri azt a pontot, ahol éppen, hogy fedi az 1-est ( 1,0 l )a nívón.(hátha segít)

LongJohnHolmes 2008.03.12. 22:09:17

Na figyi olajmaffia:)
Én Tesco-s diesellel járok. Évek óta. Ez egy Fiat Croma 2.5 TD (Figyi:Turbós !) De volt egy másik Cromám is, abba is ezt töltöttem mióta van Tesco. Tudod mi lett vele? Szétrohadt a kasztni 7, általam használt, év után. 200000 km-ert tettem abba bele. Egyszer volt a motorja javítva, mert letört az egyik dugattyú szoknyája, vagy mi az. Fura hangja volt és megtaláltuk az olajteknőben. Végig pöcc-röff. Mindenkit lehagytam az utakon nem kímélem a kocsikat csak, ha már nagyon odavan, hogy hazáig elvigyen:) És a lényeg:) A mostani Cromában a régi Croma motorja van, mert egy motorhibásat vettem a régi helyett. Ebben a formációban 40000 Km-t futott. És nem égeti el az olajat, pöcc-röff télen is.
Ezzel nem azt mondtam, hogy ez az olaj a csúcs:) Talán azt, hogy az olcsóbb olakcserékkel már egy másik motorravalót megspóroltam :) Úgy indult ez a kisérlet, hogy olcsó autó, megy amíg megy vele.
Az Omegám-ba én is nevesebb olajat teszek. Sőt egyszer abba vettem Prolongot is hátha alapon:) A Prolong az egy kitűnő koncepció. Soha nem tudod meg, hogy használt e vagy sem. Ilyenek még a vitaminkészítmények, fogkrémek és a szuper hajsamponok. Ha olvasgatsz róla, ha nem. De placebo-nak kitűnőek:)
De ha be is töltötted az aktuális csodaszert a kocsiba, akkor is kösd be magad és ne a motor hangját hallgasd, hanem az utat figyeld !

Idevág:
A vendég felmutat a bejáratiajtó felett lévő patkóra és meg kérdezi a házigazdát, hogy hisz e benne?
- Á, nem vagyok babonás, de állítólag akkor is használ, ha nem hisz benne az ember.

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.16. 17:25:25

"Azert nem egeszen. Az egy dolog, ha felfordulsz, az nem kerul penzbe. De a sulyos seruleseidet a tebe fizeti, ha lerokkansz a tarsadalom tart el. "

ühüm...
most meg az én fizetésemből (is) tartják el "testvéreinket". ha meg rokkantá válnék, nem tartana el senki. :(

CSAK ADALÉKOKAT NE!!! 2008.06.12. 22:19:50

Sziasztok!
Itt is egy revitalizáló METABOND!!!
Nekünk nem jött be, sajna..
Ezt 5db autónk bánja(tipus specifikus autósklub)!
Így most pityergés megy és nem vigyorgás, no meg a huza-vona!
Huza-vona, mert Tisztelt Linzczmayer Úr(METABOND MAGYARORSZÁG KFT) vállalta a garanciát (írásban is), de most próbál kibújni alóla!
(Állításuk szerint egy megmagyarázhatatlan kémiai folymatnak köszönhetően, az olaj elvesztette kenőképességét, viszkozitását, ezért megkoptak a hidrotőkék, perselyek, tengely, csapágyak, stb..)
Az Ő tisztítójukat, olajukat, revitalizájukat és üzemanyag adalékukat használtuk, hogy ne legyen összeférhetetlenségi probléma.
A Club-on belül is terjedt a hír, mint az özönvíz, így sorra vitték vissza a termékeket hozzájuk. Visszavásárolni nem óhajtják, "nem áll módjában méltányossági kegyet gyakorolni" és az egyik jeles tagunkat hitelrontási perrel fenyegetik, mert akkora veszteségük lett állítólag!
(ÍGY, EZT MUSZÁLY BELEÍRNI..: A TERMÉK NEM ROSSZ, CSAK NEKÜNK NEM JÖTT BE! SOKAKNAK JÓ! EZ A MI SAJÁT VÉLEMÉNYÜNK ÉS TAPASZTALATUNK!)
Ehhez képest..

Szóval, tanulság:
AZ AUTÓBA OLAJAT!
NEM TÖLTENÉNK BELE MÉGYEGYSZER SEMMIT!
CSAK OLAJAT!
(Castrol Magnatech 10W40, VAGY AMIT A GYÁR ELŐÍR-AJÁNL!!) és kész!
Ezt
metabondproblemak.blog.hu/
ajánlom átolvasásra
és
www.carstyling.hu/news_shower.php?id=1883
ezt is!
Sok okos gondolat és szomorú történettel találkoztunk ott!
Üdv.:
"Az egyik szomorú károsult"

Senorparado 2008.06.16. 22:34:55

Az előttem lévő, nagyon finoman fogalmazott az adalékokkal és a külömböző kenőanyagokal kapcsolatban. Ki az a barom ( a terjesztőn kívül ), aki elhiszi ezt a beetetős marketing dumát. Jobb motorfunkciók mi? Jobb teljesítmény? Jobb kenés? Barmok, nem kell autószerelőnek lenni ahhoz, hogy tudjam mit csinál ez a fos prolong, metabond és társai. Olyan védőréteget kapsz a hengerfalra, hogy évekig kaparhatod spaklival, mert soha a büdös életben nem jön le majd. Max. teljes motorzuhany gözborotvával. Ja és eltőmít mindent. Kezdetben persze csodás lesz, mert ilyen kenése még egyetlen dugattyúnak sem volt soha, mintha be lenne vazelinezve, csak ez a vazelin nem jön le a hengerfalról és sehonnan sem, majd tönkrebassza a hengerektől kezdve az egész kócerájt. ember legyen eszed.... 1, amit ilyen direktmarketinges szarral adnak el, azt kerüld. 2, inkább a tesco szar olajat és társait használd, lehet nem a csúcs, de egyben marad a motorod. 3, ne dőlj be, aki fényezi ezeket a szarokat, az árulja is....... Nem esett még le miért a tv-shopban mennek ezek a kibaszott szarok, miért nem rendes reklámidőben az egyik kereskedelmin??? Bár, .....ha motorgenerált akarsz !!??

1969thor 2008.07.03. 14:14:05

..."Ki az a barom ( a terjesztőn kívül )"...Én jelentkeznék,mivel nem forgalmazom csak használom 4 éve (többek között a PROLONG-ot is) és nem csalódtam.Fordulatszám emelkedett motorhőfok csökkent a prolongtól,olcsó olajhoz hozzáadva 10000km-enként cserélem az olajjal.
A többivel együtt (amiket itt a szkeptikus, dezinformáló, parttalan vitát folytatók miatt nem neveznék meg) fogyasztás:CSAK VÁROS télen max.7.7 l/100km nyáron 6.5 l/100km (23éves AUDI 100 2.0 TD) Ezek az adatok két ismerősömnek is ennél a tipusnál 1.5-2.0 l-el több.
Ezzel az Én "barom" pénztárcám gyarapodik 340Ft/l-el.
Mielött még jönne a reflektálás, igen kiszámoltam ,hogy megtérültek a ráfordítások és még a karbantartási kimaradásokból adódó költségmegtakarítást nem is számoltam.

(METABONDOT NEM HASZNÁLOK)

SzD 2008.07.28. 23:54:21

motorhőfok csökkent, fordulatszám nőtt....
Micsoda???
Nekem a hőfokot a termosztát szabályozza és minden körülmények között azonos, ha már bemelegedett a motor. A fordulatszámot meg alapjáraton elektronika szabályozza, menet közben pedig a jobb lábam. Emiatt nem vagyok nyugtalan és emiatt nem tennék semmi adalákot a gépbe. A teljesítményem (3,8 V6) pont elég. A fogyasztásom is épp elég, de nem hinném hogy legalább 5%-ot spórolna egy ilyen szer ekkora motornál. A 12 liter/ 100 km egy tizenéves kéttonnás amerikai automata tanktól aligha sok.
Egyébként volt kocsim 240 000 km felett. Ebben egy véleltlen feledékenység folytán kimaradt 3 olajcsere és a világon semmi baja sem lett. Soha semmi adalékot nem látott, fogyasztása mint új korában.
Ezek után (minthogy szinte minden kocsi elfut 3-400 000 km-t normál karbantartással) mi a túrónak kell élettartam növelő vackot beönteni 100 000 futott km előtt??? Ki tartja meg még több százezer km-ig? Egy 5-10 millás kocsi 3-400 000 km után csak pár százast ér. Ezalatt félmilliót lehet adalékra elszórni...

M.I.A. 2008.10.11. 15:51:21

Utólagos engedelmetekkel néhány gondolat hozzáfűznék az utólagos adalék vs. minőségi motorolaj témaköréhez.

Egy utólagos adalék használata minden esetben kockázatot rejt magában; még akkor is, hogyha egy olyan motor+olaj+adalék kombináció esetében kíséreljük meg a kívánt hatás elérését, amelyre vonatkozóan pozitív tapasztalatokkal rendelkezünk, és a szer használata előtt és után tapasztaltak közötti differencia szignifikáns. Nincs ugyanis két tökéletesen megegyező motor (kiszámíthatatlan anyaghibák, a használat és karbantartás eltérő körülményei, stb.).

A motorolajnak számos követelményt kell kielégítenie, kompromisszumok árán. Nyilvánvaló, hogyha valamely követelmény prioritását megnöveljük, akkor azt csak a többi rovására tudjuk megtenni. A megoldás az egyes tulajdonságok precíz kiegyensúlyozásában, azaz optimalizálásában rejlik. Az első hangzásra "pofonegyszerű" feladat azonban olyannyira komplex, hogy egy önálló tudományág (tribológia) szakmérnökeinek tízezrei kutatják lázasan a még nagyobb hatásfokú megoldásokat a kutató laboratóriumokban, egyetemeken és profitorientált fejlesztő intézetekben, világszerte. Ma már mindehhez nagy teljesítményű számítógépes fejlesztő rendszereket vesznek igénybe, többek ennek is köszönhető az, hogy a napjainkban alkalmazott motorolajok teljesítménye parametrizált összehasonlításban nagyságrenddel (!) jobb, mint a 15-20 évvel ezelőtt gyártottaké volt. (A tribológiai kutatásokat leginkább a gyógyszervegyészethez tudnám hasonlítani. Az egyes motorolajok adalékainak összetevői éppoly különbözőek lehetnek, mint az azonos rendeltetésű, de más hatóanyagú gyógyszerekéi. A gyógyszerek esetében is úgy kell az összetevőket optimalizálni, hogy a végeredményben a kívánt hatásmechanizmusok domináljanak a nem kívántakkal (mellékhatások) szemben, jóllehet azokat kizárni nem, csak mérsékelni lehet (ritka esetben akár az elhanyagolhatóan kicsi mértékig). S mivel a létezés egy sajnálatos velejárójaként az élet egyetlen területén sem mellőzhetjük a kompromisszumokat, egy jótékony hatás megnövelése ez esetben is kihatással lesz a mellékhatások mennyiségére és/vagy intenzitására, ilyen vagy olyan mértékben. Mindezek ismeretében vajon hányan mernének bevenni egy, a TV-Shopban árult "gyógyszer-feljavító adalék tablettát", amelynek mellékhatása "bizonyítottan" nincsen, ugyanakkor egy adott gyógyszernek (vagy akár egy meghatározott hatásmechanizmus szerinti gyógyszer-csoportnak) valamennyi jótékony hatását feljavítja??? (pl. "Saridon 300% fájdalomcsillapító-katalizátor"...)

De vajon mi történik akkor, ha ezekhez a komplex, nem kevés munkával optimalizált adalék-rendszerekhez olyan "motorolaj-feljavító" adalékokat töltünk, amelyeket vagy egy-egy konkrét tulajdonság, vagy egyes tulajdonság-csoportok együttes feljavításának igényével hoztak létre?
Igen nagy valószínűséggel az addig kiegyensúlyozott rendszer egyes tulajdonságai felerősödnek, más tulajdonságai viszont kevésbé fognak érvényesülni. A hatást azonban - annak megannyi fizikai és kémiai aspektusa miatt - egy laikus nem fogja tudja előre megjósolni pusztán az adalék rendeltetése alapján. Ha tehát egy adalék alacsonyabb felületi súrlódást ígér, biztosak lehetünk abban, hogy az a motorolaj egyéb képességeit (kenés, hűtés, tisztítás, stb.) is meg fogja változtatni, gyakorlatilag kiszámíthatatlan eredménnyel. Ez az oka annak, hogy sem az autógyártók, sem a motorolaj gyártók nem ajánlják az adalékok alkalmazását.

A gyakorlatban a motorolajok minőségét elég jól tükrözi a teljesítményszintjük. Véleményem szerint egy mai csúcs-teljesítményű (API SM teljesítményszint) olaj a tulajdonságok összességét tekintve sokkal kisebb kompromisszumot jelent, mint egy "házilag" adalékolt, meghatározhatatlan tulajdonságokkal bíró egyveleg. Végezetül, a szkeptikusok figyelmébe ajánlom az alábbi érdekességet: a legtöbb motorkerékpárhoz kifejezetten nem ajánlják a ma elérhető lehető legjobb minőségű, SM teljesítményszintű olajok használatát. S hogy miért nem? Azért, mert a motorolajban futó többlamellás tengelykapcsolók ("nedves-kuplung") lamellái ilyen olaj használata mellett nem képesek a motor maximális nyomatékának átadására, ugyanis folyamatosan csúsznak egymáson a lamellák, a kuplungszerkezet kiengedett állapotában is (az extrém alacsony felületi súrlódás miatt)...

FrankyHun 2009.11.19. 11:09:11

A külön kapható 'csoda' adalékod egyike másika fémkerámiát tartalmaz ami egy rohadt drága de kemény anyag. Japánban megcsináltak egy motort gyárilag ilyen bevonattal csillagászati áron persze. 24 órás tesztnek vetették alá. A teszt körülményei : 24 óra max fordulaton, zéró kenés (azaz nincs olaj egy deka se a motorba se az üzemanyagba) és minimális kopás jelentkezett a szétszedett és megvizsgált motoron . tehát ha a japánok azt mondják hogy a fémkerámiás cucc király csak legyen aki megfizeti akkor egy adalék ami ebből az anyagból egy keveset is tartalmaz az elgondolkodtat minden az autóját szerető autóbuzit akinek a fejébe káposztalén kívül más is van.

evosonic 2010.01.21. 01:32:22

@Shadowbull: Én ezzel nem értek egyet, mert ha kimossa, akkor olaj marad a helyén, meg nem hinném hogy így terveznének motort, hogy néhol megüljön az olaj és ez biztosítsa a normális működést és az olajcsere meg árt ennek"
Gyártásnál nem lehet tökéletes hengerfalat létrehozni.Anyi felületi érdesség mindig marad ahol az olaj "elfér",és a korszerű szintetikus olajok beférnek.

szasa76 2010.01.31. 14:45:15

végigolvastam a számtalan hozzászólást.nem vok szaki,csak felhasználó.évi 120-130 ezret hajtok.egy fiat ducato 2.8jtd-t vettem újonnan,most négy éves 490ezer kilométerrel.hosszúban használjuk/1000-1200 km egy fuvar/,nagy terhelésekkel/rakottan 25-27 mázsával/,nem autópályán,50%-ban hegyi utakon.üresen simán nyomom 130 körül neki.valvoline 5w40 synpower,vagy gyári selénia a felhasznált olaj. 30ezrenkénti olajcserével.minden olajcserénél a friss olajhoz egy doboz metabond gold.400 ezerig egy deci olajat nem evett,most kb.a nivó mennyiségét/kb 1liter?/ eszi meg 30e km-n.a motorhoz,üzemanyag ellátó rendszerhez nem nyúltunk még.jelentős fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam,tartja a 10-10.5 átlagot új kora óta.talán most lusta üres autózásnál nehezebb már 8-9 et elérni mint új korában.én nem dicsérek semmilyen olajat,adalékot ennyi a tapasztalat.az biztos hogy ha rontotta volna az adalék a kenést,vagy ahogyan irta vki gyors eredmény után kiégett volna a motorból, lehetett volna vmit érezni.

adamvok 2010.04.26. 12:05:02

ha jol ertem, a cikk lényege, hogy a godrocskében uldogél az olaj, es a csúnya prolong ez megszunteti? Szuper érvelés... egy ujab -én tudom a tutit, te hulye vagy- okostoni okoskodo posztja... "én sem ezzel a tudással jöttem a világra majd' 30 évvel ezelőtt. Két éve fejeztem az M-Force tanfolyamot Szegeden " jah ocsem, te akkor már guru vagy!

bakker makker 2011.08.01. 07:38:51

Most akkor tegyek bele vagy ne tegyek bele??Ez itt a kérdés!!!!!!!!!!!!!!!
Apropó tudja valaki itt hogy a suzuki melyik olajat szerei a legjobban?Mert nekem nem hajlandó elárulni!!!

MIx 2013.04.08. 11:43:12

Kicsit tévesen magyarázzátok a Prolong fizikáját. Több mint 10 éve közeli kapcsolatba kerültem a forgalmazóval, a termékkel. Közreműködtem egy kísérleti összehasonlító koptató teszt készülék létrehozásában stb.
Nos a lényeg (mint a Cola recept) rejtve van. Kohász és gépészmérnökök érthetik a hatásmechanizmust. Ez az adalék a súrlódó fémfelületek felszínén néhány atomnyi rétegvastagságban egy nagyon erős cementálási folyamatot (azaz a felületi réteg szénben dús lesz) generál, ami a súrlódásból adódódó helyi túlhevülések hatására egy igen kemény, edzett martenzites szövetet hoz létre. Így az üvegkemény felület súrlódási tényezője az eredeti érték tizedére csökken. Ettől jobb egy motorral nem történhet.
Én is gyanakvással kezelem a csodaszereket. Én sem hittem benne először. (Jó pár hasonló dologgal megszívtam már).
Csináltam egy vaktesztet. Fiam által használt Fiat Puntonkba tudtán kívül betettem az előírt adagot. Két hét múlva fiam lelkendezve újságolta, mikor hazajött, hogy a kocsi lecsendesedett, kevesebbet fogyaszt, tágabb fordulatszám tartományban használható.
Én (mérnökként) nagyon ajánlom, főleg a korosabb, elhasználtabb, "lötyögős" motorokhoz, olajcserekor adjunk egy adag Prolongot.

Shadowbull 2013.04.08. 11:44:46

@MIx: amit leirtal az egy nagy marhasag. Es nem vagy te mernok, max. egy kereskedo.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.07.19. 16:06:25

Tapasztalat 1: Opel Corsa Combo kisteher, 1.7D, 440.000 km (eladáskor) úgy, hogy bontva sosem volt a motor, pöccre indult, nem füstölt, erősen húzott. Minden olajcserekor Prolong ment bele. Embertelen terheket elvitt és elhúzott, le sem merem írni, mert utólag megbüntetnek, de egyszer egy állatmenhely ajándék konzervkészletét hoztam el vele. A darabszámból kiszámoltam, 1100 kg volt a raktérben, és 1900 kg egy hatalmas utánfutón. Persze gyorsulás nulla, a segge ült, de vitte.
Tapasztalat 2: Opel Omega 2.5 TD, 285.000 km (eladáskor), nem füstölt, pöccre indult, mint a mozdony, úgy húzott. Ez is Prolonggal kezelve.
Nem tudom, miért hihetetlen, hogy vannak anyagok, amelyeknek a súrlódási együtthatója más, mint a vasé.
A vaskalapos ellenzők mint olyanok, akik ki sem próbálnák, csak azért is NEM!!!

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.07.19. 16:12:22

@Shadowbull: Ez egy remek hozzászólás volt. Marhaság és kész!!!
Olvass utána: a vas súrlódási és keménységi együtthatóját jó pár módszerrel meg lehet változtatni. Erre példa a Votan-páncélzat, amit a nácik kísérleteztek ki és ebből építették a Bismarkot.
Az ilyen termékek egyik együtthatója a hit. És egy drága cuccnál az nagyon hamar elillan, ha nincs konkrét eredmény. A Prolong régóta tartja magát. Ezen tépelődjél egy kicsit. Megvenned nem kell, de azért mások hagy vegyék. Én sem hordok melltartót, de azért nem fikázom azokat, akik viselik.

johannes7 2015.11.12. 12:03:15

A 15 éves Nissanunk lassan fél millió km-nél jár hiba nélkül, mit kellene ezen javítani ?.....;-))
Normális autót kéne vásárolni, meg cserélni az olajat 5 és 10 ezer km közötti intervallumnál, oszt nem lenne gond.

paliapa 2016.10.19. 20:54:21

Kb 15 eve hasznalok motoradalekot. Anno meg a motor-up nevu szerrel kezdtem. Aztan jött a prolong. Immar tiz eve hasznalom a legnagyobb megelegedessel. A volvonk most tart 625000 km-nel! Tegnap elött betöltöttem a viszonylag uj 60000km-et futott Rangerembe. Mintha nem is ugyan az az auto lenne! A motor fordulatszam ugy ugrik fel mint meg eddig soha. Az auto sokkal dinamikusabb es csendesebb mint eddig volt!
Tiz ev hasznalati tapasztalattal es kb 15 autoba valo betöltes utan azt mondhatom, hogy TÖKELETES!

monchi7 2016.12.27. 20:48:55

Jó magam is vettem elősször egy flakon Prolongot 236 ml kiszerelésben ( nem a benzinhez, hanem a hajtóműbe valót ) potom 12.000 ft ért gondoltam annyi nem sok érte ha csak felét is tudja mint a reklámban ígértek.De már cirka 100 km benne volt az olajcsere óta az autóban (Opel Vectra C 1.8 benzines) gondoltam nem késő és nem írta a használati útmutató sem kötelezően az olajcserekori betöltést. Gondoltam mivel elég jó minőségű olajat tettem bele ( valvoline maxlife 10w40 ) hátha tudom még fokozni a minőséget. A motorban akkor volt 60113 km, a mai nap a kilométer óra állása 189675 km de a feltöltés óta én még kb egy hete vettem le először az olajbeöntő nyílás fedelét mert kivillant az olajszint jelző piros ikon a műszerfalon. 129562 km után bizony nem is csoda ha jelzi a változást az olaj állapotáról. Elég bátor kísérletnek tűnik így a dolog de így magam győződtem meg a prolong használhatóságáról. A fogyasztást nem mértem hiszen mindég spurit használok de viszont a motorhangom még mindég a régi már ha hallatszik egyáltalán. Tehát személyes véleményem és tapasztalatom szerint jó dolog a prolong. Természetesen be is vásároltam egy pár flakont a legközelebbi akciónál még az elején a kísérletemnek. Használtam már a robogókban is hiszen ott igazán kilehet próbálni mit nyújt.Hajtottam már prolongal kezelt robogót le eresztett hajtóművel is (szárazon) közel 500 km ert, nem csalódtam de viszont még én sem tartom egészségesnek.
Pénteken olajcsere a kocsimban kíváncsi leszek az olajszűrő állapotára !
Természetesen szintén prolongot töltök az olajba.