A világ lúzere vagyok

Képzelt hókocsizás egy Alfa Romeo Alfettával

  2008. január 09. - Kari Címkék: alfa romeo lol totalcar flotta hókocsizás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00

  Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen

Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00

  Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG

„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00

Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a

Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00

Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig

Szeretem a telet, amikor van hó, és azért szeretem, mert van hátsókerék-hajtású autóm. Nagyjából öt éve várom a pillanatot, amikor végre részt vehetek az autósportos körökben is népszerű hójárásban.
Az első évben, amikor már majdnem volt rá lehetőségem, akkor még csak egy autóm volt. Ezzel nem volt „kedvem” menni, mert ha kicsit rosszul sül el a dolog – és rutinomat tekintve erre minden esély megvan – akkor nem tudok mivel dolgozni hétköznap. Majd jövőre.

A szerző Alfettája tréleren

Következő évben már megvolt az Alfetta, amit többek között pont ilyen célokra szántam. De ezen a télen meg téli gumim nem volt rá, és nem is volt „lehetőségem” vásárolni. Na, majd jövőre – nyugtattam magam. Ez lett a tavalyi tél.

Év közben vettem téli gumikat, nyáron ezek olcsók, ugye. De aztán tavaly meg nem volt hó. Legalábbis olyan mennyiségben nem, amire érdemes autós részvételt alapozni. Majd jövőre – gondoltam.

A szerző Alfettája tréleren

Idén minden adott volt. Alfetta a fűtött garázsban talpig téli gumikban. Én meg a másik kocsimmal járkáltam a napközbeni ügyeket intézni, és vártam, hogy jöjjön a hó. Eközben november környékén több betörés is volt a lakóhelyem környékén, így úgy döntöttem, hogy hazaviszem az Alfettát, és beállok vele a ház elé. Így ha jön a raboló, akkor azt gondolhatja, hogy van otthon valaki, akkor is, ha nincs… Szóval az Alfetta kikerült a garázsból.

A szerző Alfettája tréleren

Két ünnep között aztán megjött a hó is, időm is volt. Gyorsan felhívtam Váradi Gyurit, hogy menjünk. Mondta, hogy ő nem tud, mert most csak automata váltós kocsija van, és azzal nem annyira jó. Akkor egyedül megnézem, mi a pálya, gondoltam, és beindítottam az Alfettát.

De mi ez a ronda, csikorgó hang? Csúszik az ékszíj…jó, de mitől? A generátor? Nem baszki…a vízpumpa…befagyott! Ezek a gondolatok három tizedmásodperc alatt száguldottak át a fejemben. Lelőttem a motort, és megnéztem. Hát persze, hogy sima víz volt a motorban. A nyári hűtőcsere után az került bele, aztán el is felejtettem. Na, ez a hójárás is elmarad.

A szerző Alfettája tréleren

Felhívtam Szállí-Tom barátomat, hogy trélerezzük be a garázsba az Alfettát. Otthagyom, amíg kiolvad, aztán majd meglátjuk. Pötyi (Tom beceneve, bár asszem csak én hívom így) megjött, felkötöttük, bevittük. Azóta kiolvadt, mentem is vele, nem szenvedett maradandó sérüléseket. Csak épp rendes hó nincs már, csak ez a letaposott jeges akármi. Lesz még, vagy majd jövőre?

A szerző Alfettája tréleren

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr66290881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gordigyerek 2008.01.09. 14:44:36

ezért jó az elsőkerekes autó, nem csábít ilyesmikre
:)

Farkas 2008.01.09. 14:45:37

Nekem ez a 4. telem jogsi és autó megszerzése óta, 1. télen gyáva voltam, 2. télen rossz volt az önindító, javíttatást szülők finanszírozzák, de ők azt mondták, majd ráér pár hét múlva, amikor a motor is fel lesz újíttatva, ne kelljen minden "apróságért" szerelőhöz vinni a kocsit:D, hóról lemaradtam, 3. télen ahogy leesett a hó, belecsúszott valaki a parkoló kocsim oldalába, június környékére lett kész (rendőrség, biztosító, minden egyéb miatt), de idén végre barátaim is úgy gondolták, ha nem is hegyen (az azért kezdésnek lehet sok lenne), de valami üres, hóvalborított parkolóba el kéne menni autózni, ártani nem árthat.

akos696 2008.01.09. 14:49:39

Na én ugyanígy vagyk a motorvásárlással. Mindíg majd jövőre, mert valami közbejön.
Azért szerintem a vízpumpa kiolvad 1-2 óra alatt egy fűtott garázsban és már lehet is cserélni fagyállóra. Mindent csak akarni kell. Közvetve nekem is lesz idén mocim, a bnőmét dobjuk a közösbe, jó lesz idénre, de hogy azzal menjek nyaralni (ő kocsival hozza a többieket) már húzza a száját :( Pedig az é autóm is közös lészen....

Nándesz 2008.01.09. 14:52:00

Én már megjárattam a Ladát karácsony előtt, nyári gumikon :) Csak ha jégre került akkor mindig tolni kellett, a könnyű segg+nyári gumi felállás miatt...

Jim 2008.01.09. 14:54:55

off

Tegnap a duna plázába vezetett az utam, és figyelmes lettem néhány (3-4)veteránautóra, talán a parkolóház 1-es szintjén, de nem volt időm jobban szemrevételezni őket. Lehet, hogy ezer éve ott vannak, de még nem vettem észre őket. Tudja valaki, hogy milyen autók, és milyen okból vannak ott, kié stb. Köszi

on

bizonytalan  2008.01.09. 14:58:07

nekem régen 120-as skodám volt, Pólus parkolójában döngettem vele néha. jó kis gép volt.

gergo 2008.01.09. 15:01:15

En mar tul vagyok a hojarason. Atkoztam is a sozast. Miert jo az ha dzsuva midnen es latyak? Nem szebb es jobb a tiszta hoban autozni es jarni. A kornyzet karositasrol es arrol, hogy megeszi az autok aljat nem is beszelve...na mind1.

REgen az e30-al Matrahaza es Parad kozti szakaszon jaszkariztunk ejjel. Jo volt mert ha jott is vki elore lehetett tudni a fenyszoro miatt amit a friss ho szepen fisszavert. Plussza ha sok volt a kanyarban se volt baj es tortent barmi mert a hokotrok a szalagkorlatokra hanytak a havat ami jo 1m-re hizott igy volt ami megfogott az autonak meg kutya baja nem lett.
Egyik kanyarban emlexem nagy tampoval erkeztem es eltolta az orrat majd csatt kb. 50-es tempoval...utana egy ladas kihuzott minket az auton meg egy karcolas nem volt.:) Regi szep idok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.09. 15:04:04

Kari,

gyere a Bakonyba, szép táj, nincs forgalom az elhagyott honvédségi utakon, az árkok nem mélyek, ideális választás ökörködni.

GRoman 2008.01.09. 15:06:47

Nyugodj meg Kari, én még nálad is hülyébb vagyok: ősszel eladtam a hátul kaparós Alfa 75-öt, lecseréltem az elől kaparós unokájára (156).
Így biciklivel szálltam jégre, valami olyasmit próbáltam csinálni, mint az az arab figura a közismert videon. A büntetés azonnali és kemény volt: kulccsonttörés...

TCSA · http://make.blog.hu 2008.01.09. 15:06:52

Idei csúszkálás már megvolt, egy szép havas délelőtt kimentem a Hajógyárira (még nem volt jegesre csapatva szerencsére), aztán 10L elfogyott a nagy parkolóban. A végére egész szépen belejöttem, hogy lehet pont azzal a sebességgel beesni a 'visszafordítóba' hogy szépen csússzon a kocsi, de ne kerüljön túl sok időbe... másnapra ki akartam csődíteni a haverokat, (mérjünk köridőt) - hát nem eltolták a havat? :( Grrrrrr... Ja! Régen hátsókerekes kocsim volt, ez a mostani orros, de szerintem ezzel ugyanúgy lehet élvezkedni a hóban, max picit ráncigálni kell a kéziféket.

Wick 2008.01.09. 15:08:38

Kari,

nyugi, lényegében ugyanígy vagyok a gtv-vel :-)))

gergo 2008.01.09. 15:11:00

TCSA · tctech.hu 2008.01.09. 15:06:52

Hat ugyanugy azert nem. Gazal fordulni, keresztbe, szepen, meg a kezifeket rangatni nem ugyanaz:)

kozli 2008.01.09. 15:15:25

jol látom hogy egy nő pisil a "penge verdák" fotói közt???

serialkiller01 2008.01.09. 15:15:49

Nekem már az 'első' telem előtt egyértelmű volt a döntés: Lada 1500s, szereztem hozzá 4db 90%-os orosz téligumit, az időjárás is kegyes volt, azt kell mondjam, hogy nem bántam meg:)

yenoee 2008.01.09. 15:16:47

Csak nekem tűnik úgy, hogy a Penge verdák első képe egy önnön szájába vizelő copfos ribanc?

serialkiller01 2008.01.09. 15:17:40

kozli

Ráadásul nem is akármilyen pózban, a saját szájába. LOOOOOL

Volvo-s 2008.01.09. 15:18:59

Idén már megvolt a Volvo 480 Turbo-m forgatása havon nyári gumival,a segge úgy csúszkált pedig első kerekes ,hogy azt hittem ilyen nincs.Nem tudom ismeritek-e?Volvo 480 Turbo=Nagyon fürge ,gyors 1.7L-es I4-es +magasnyomású turbo ,mely 4000 rpm-nél kezd el üvölteni.Végsebessége 215Kmh ,de állítólag mentek már ilyennel 230-at is gyorsulás 100-ra kevesebb ,mint 7mp.
hát képzelitek nem volt olyan másodperc amikor nem kapartak volna az első kerekek
videót kérésre küldök, nagyon jól sikerültek

klarky 2008.01.09. 15:23:15

yenoee: Nekem is feltünt...

Lotyó 2008.01.09. 15:24:34

Miért gondoltam a cím láttán, hogy ezt a Csikós irta????

Na megyek azt szájbavizelem magam.

gy* 2008.01.09. 15:24:34

OFF:
szedjétek már ki azt a szalonképtelen nénit a penge verdák elejéről, mert így munkahelyen kicsit gázos lehet...
ON:
33 1,7 4x4-el mentem egy kört a hóesés után nagyon óvatosan. Mókás, majdnem hátsókerékhajtás érzés (túl könnyű a hátulja)

hát ez aztán egy penge verda, csak a kerekeit nem látom 2008.01.09. 15:25:06

.

yenoee 2008.01.09. 15:27:01

Amúgy témánál maradva:
Nekem tavaly télen egyetlen alkalmam volt csúszkálni kicsit Alsóőrsön a strand parkolójában. Előtte télen nem nagyon lett volna mivel. Aztán hirtelen hozzám került egy 75-ös Alfagép, és még nyomokban jeges volt a sóder garázssoron... de nem mertem még csak bepróbálkozni sem, hosszabb távú terveim voltak a kocsival, amihez 0 lóvé, zéróhoz közelítő tapasztalat és lesújtóan alacsony színvonalú típusismeret társult. Az egyetlen komolyabb csúszkálást akkor követtem el vele, mikor az asszony leoltott puliját vittük ki a hegybe elásni. 16 vagy 17 éves volt, szerettük nagyon, de végelgyengült szegény, muszáj volt elaltatni - a fasznak van kedve olyankor ökörködni.
Na. Aztán jött a tavasz, jött a nyár, és úgy hozta a sors, ama nagybetűs, hogy a 75-öt el köllött adni, szarér, hugyér.

gordigyerek 2008.01.09. 15:38:11

nem találom a szájbavizelős nénit. hooooool vaaaan?

ommm 2008.01.09. 15:43:38

uff...Kari, nagy mázli, hogy gyorsan kapcsoltál.
az Alfetta (avagy Őszülő Bömbölő) gyönyörű és látom a 164-es is fut még.

yenoee: bánod mi? én is bánnám. az utolsó Alfa az ortodoxok szemében.

yenoee 2008.01.09. 15:56:39

ommm: inkább sajnálom. De van némi házastárs által jóváhagyott opcióm egy komolyabbra, pár év múlva. Addig 110R rulezik. Végülis... az is hátul hajt :)))

csiky944 2008.01.09. 15:57:50

kisvárosokban éjjel ohne forgalom,múltkor csak én mászkáltam a városban,hatalmasakat lehetett csúszkálni közúton is

ommm 2008.01.09. 16:00:39

yenoee: hohohó...az más. még az átkosban vett a fater újonnan egyet a homologizációs szériából (130RS), abban az időben nagyon penge_verda volt.
cseh honlapokon és site-okon pedig tökéletesen méret és alakhű elemeket lehet kapni RS átalakításhoz. még talán motort is találsz. a fogaslécesre átalakításról már ne is beszéljünk.
EL NE ADD!!!

off:
milyen jó, hogy a Maserati GT végre nem a faszkivan START gombbal indul, hanem tisztességesen el kell fordítani a kulcsot.
on:

klarky 2008.01.09. 16:02:36

Télen, fagyos úton, nyárigumaval, hátsó kerék hajtással ajánlom mindenkinek a villamos sint. Illetve nem ajánlom, épp ellenkezőleg, óva intek tőle. Na az tud még rock &roll lenni!!!

Én így mentem fel a járdára, aztán meg egy ház falára. És még kanyar sem volt, csak nyílegyenes út.

Amikor túl voltam rajta éppségben, csak a Macskafogó I. örök becsű mondatát tudtam ismételgetni: Egy kicsit megijedtem! 8-)))

ommm 2008.01.09. 16:04:07

Safranek, Safranek...még a felesége is tudja, hogy télen villamossín, útfestés csúszik :))

klarky 2008.01.09. 16:08:16

Jó jó, tudom én, de hogy ennyire egy egyenes szakaszon????

Tiszta életveszély! 8-)))

ommm 2008.01.09. 16:13:13

örülj, hogy nem lett nagyobb bajod.

flatliner 2008.01.09. 16:20:51

szörnyű az a zöld szín, meg azok a széles gumik. ken terepjárója rulz!

Dörmi06 2008.01.09. 16:49:02

Tavaly októberben elővettem a 2 éve a garázsban szunnyadó 120-as Skodát. Levizsgáztattam, raktam bele 2 zsír új kagylóülést, kapott egy Janó-dobot, kiszedtem minden felesleges súlyt, vettem rá 4 téligumit. A csere közben megrokkant a jobb küszöb, úgyhogy inkább megcsináltattam a karosszériát is. Ez így kb 250ezer Forint egy kb 80-at érő autóra.

Használtam egy hónapot mindenféle baj (és fűtés) nélkül, majd leesett a hó és a kocsi nem indult. Beszart a generátor... Tegnap volt időm megcsináltatni (ugye ünnepek), de hó már sehol :(

Közben nagyon faszkivan lett a helyzet, úgyhogy vettem egy egyelőre üzemképtelen e30-at is. A következő havazáskor csak működni fog valamelyik...

AP (törölt) 2008.01.09. 16:55:43

parádi hegyipálya, nyamnyamm

GabriSanyi · http://htst.hu 2008.01.09. 16:56:14

GRoman nyugi én is kerékpárral szálltam jégre mer az ideiről sajnos lemaradtam jogosítvány téren(bár ha februárban még esik akkor már csak kocsi kell:D - amúgy meg a rutinpálya is kész életveszély a balatonon nincs ilyen jég...), úgyhogy maradt a bájszikül drift, először akaratlanul, meg is néztem magamnak közelebbről az aszfaltot, meg kerestem a mellkasomon egy lágy részt a kormányszarvval...de aztán befagyott a kistó és amikor tényleg driftelni akartam akkor má jó volt:D...visszatérve az akaratlan driftre nagyon szarok az utak, mert napközbe olvad, megyfolyik és olyan 4körül visszafagy,és ez a vékony jég bringáról nem látszik mer nem csillogtatja meg a nem létező fényszóró,úgyhogy ma is kanyarodtam egyenesen, de sokéves kerékpározási tapasztalatom nem hagyott eldőlni:D..

snblnd · http://digitalsport.hu/ 2008.01.09. 17:21:09

... nem Pötyi a Tom beceneve, hanem Brumi. :D majbeszartunk a röhögéstől végig, mikor megboldogult fiatalkorunkban lenyomtunk busszal egy budapest london túrát, meg két hét múlva vissza.

Lolalal 2008.01.09. 17:23:54

2 napja hazavittem haveromat az obudai hegyre és ott egy nagy kanyarban hülyültünk egy yarisszal és miután kiraktam, még egyet mentem a kanyarba és ki a kormány kézi be majd ki majd teljes ellenkormány és padló és akkkora driftet nyomtam (na perszer első kerekes + drift... tudom...) a kis járisban hogy beszartam. Életem legjobb vezetése volt.

indep 2008.01.09. 17:35:47

nekem ilyen célokra van egy kispolákom :D amikor azzal mentem a bnőmér, nemakart beszállni, mert h milyen égő... utána meg remegett a lába, és csak azt hajtogatta, h nem ül többet mellém..:) nagyon állat hóban, meg jégen menni vele, uralható autó :D

Alpári 2008.01.09. 18:22:31

Seggggfejj!


Hány éves is ön?
És pontosan hány autó felett rendelkezik?

Nu a kettő összeszorzandó, és már meg is kapja a seggfejsége mértékét!

Gyengébbeknek megfejtés: TÉLI FELKÉSZÜLÉS?!?!?!?!?!

Viszont látásra. Kérem kapcsolja ki!

És még publikálja is a Zisten Szerencsétlen Barma!!!

szg 2008.01.09. 18:52:36

Volvo-s!
Természetesen kérünk videót!!!!
:)

ommm 2008.01.09. 18:56:08

Alpári 2008.01.09. 18:22:31:

ön nem olvas Rejtő Jenőt, különben tudná, hogy "Mindenkit érhet baleset".

Ety hüjje

The good boy 2008.01.09. 19:09:21

Környékünkön van egy aszfaltozott elsősorban erdészeti útként használt keskeny szerpentin, sok visszaforditós hajtű kanyarral és enyhe, de sodrós nyújtott ívű kanyarokkal.
Télen esténként, letaposott (az a fényes :-) hóban full padlógáz felfelé. Aki eddig jött velem (nemre, korra tekintet nélkül), azoknak az első szavai fenn a hegyen, hogy: mégmégmég
Egy szimpla hegyet járó Lada Niva 1.7.-el. Ezzel is lehet ám kilinccsel előre menni, nem is akárhogy, csak gyakorlás , meg jól kapaszkodó terepgumi kérdése az egész.
Ja és ott teljesen biztonságos, este nincs használva az út, ha véletlenül valaki arra téved, akkor meg a fényszórót két kanyarral korábban már látni lehet.

Jano 2008.01.09. 19:24:35

miért vannak kockalada lámpák az alfán? :)

Galamb 2008.01.09. 19:36:10

Grat! Eleve nem rakunk tiszta vizet az autóba, nemhogy télen. Nemhogy hátsókerekes Alfába! Bocs, de ezt nem bírtam magamban tartani, ha valami frontos szutyok lett volna, be se írok.
Jajistenem.

ommm 2008.01.09. 19:36:45

Jano> ha jól tudom az a kétliteresek kiváltsága volt.
a TC-n van róla írás, keress rá

AP (törölt) 2008.01.09. 19:46:32

beszarok, tényleg..
vajon ki lopott kitől, melyik régebbi? a 2107 vagy ez?

Ármin 2008.01.09. 19:47:00

Üdv! én is zúztam idén már a kispolákkal :D
nagyon király! a huszonakármennyi lóerejével is egy vadállat ez az autó :D

serialkiller01 2008.01.09. 20:00:09

Az Alfettát a wikipedia szerint '72-től gyártották.

Caisse d'Eparnge 2008.01.09. 20:34:55

Kari, szerintem ebből már csak jövőre lesz valami. Tegnap felraktam a 145 QV-re a téli gumikat, tehát a télnek vége lesz :))))

Volvo-s 2008.01.09. 20:53:08

sziasztok! mondjátok az e-mail címet és már küldöm is a videókat.
meg a hangfelvételeket :D
Üdv mindenkinek

bobbácsi 2008.01.09. 21:11:32

Azért én nem írom le a fronthajtást
sem, hóban eddig minden utasomat (és néhány gyalogost+szembejövőt) sikerült bexaratni. /Tudom, közveszély okozása, meg csúnya, rossz fiú vok, de egész évben a havazást várom/

Ha megfelelő tempót választasz, bármilyen hosszú kanyart lehet egy ívben venni, ha hátul nyári gumi van, akkor még a kéziféket sem kell cibálni :)

Volvo-s 2008.01.09. 21:25:57

egyébként ezért áll egész évben egy garázsban a volvo-m ,hogy jöjjön a havazás.
amelyik este leesik a hó -->akksi be a házba, jól feltölteni -->másnap reggel be a kocsiba és indulás a legközelebbi 1000Ha-os rétre szerencsére 100m-re van:D:D
király

meszima 2008.01.09. 21:26:28

2006. novemberében megvettem az álmomat, egy '98-as impreza gt-t. Előtte sokat csapattam hóban trabanttal, miskolci származású vagyok, a bükkben is megfordultam párszor, ha volt hó. De hát ez egy impreza, huh, de jó lesz, gondoltam... Aztán tavaly elamaradt a hó, jött viszont teljes motorgenerál, némi lakatolás, s a fé l autó fényezése, mivel csúnyán el kezdett rohadni a kocsi. Most karácsonya készen is lett teljesen. Két ünnep között irány a bükk barátnővel. Hó csak egy mellékúton volt, de az ISTEN! Hozzáteszem, első összkerekes próbálkozásom alkalmával 2szer majdnem megfogtuk a szalagkorlátot.Nehezen jut el agyban odáig az ember, hogy mikor az ösztönök felengednék, le kell padlózni a gázt... ja, lehet, h a lakatolás várhatott volna tavaszig:-)

szg 2008.01.09. 21:28:02

Volvo-s
Miért nem rakod fel mondjuk a YouTube-ra. Akkor csak egyszer kell feltöltened azt a hatalmas videót. Legalábbis remélem, hogy hatalmas és nem valami 2megás, 30másodperces "valamicskét" vettél fel. :)
Mindenesetre: aprico kukac szabadlevél ponthu
Kösz

Nándesz 2008.01.09. 21:34:49

Volvo-s

dynand kukac freemail pont húúúúú

JANO 2008.01.09. 21:40:57

mindezek ellenére nemtudom mit vegyek
egy alfaromea 33at? vagy egy Wartburg 353W-t (Ratatamos)
a Waresz olcsobb, az alfa autobb, de biztos?
Szerintetek?
Jano

Nándesz 2008.01.09. 21:46:05

JANO Ladát vegyél :)

gergo 2008.01.09. 21:52:08

Haha...mekkora gyongyszemet talaltam:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1713220&command=ugras&screenwidth=1280

Amugy meg e30 ... 300 000 -bol mar lehet kapni aminek vannak rendezett papirjai es meg ha csak 16i az is eleg a hoban.
Papirok nelkul meg 18is es 25i van ugyanenyiert.

gergo 2008.01.09. 21:55:48

bobbácsi 2008.01.09. 21:11:32

Persze, le irni nem kell de eg es fold egy FWD -al es egy RWD -al bohockodni.

kavics 2008.01.09. 23:25:21

szevasztok!itt olvasgatok hogy mindenki a havat várja!nekem szerencsém van hosszabb idöt tölthetek el az alpokban!mint mindenki tudja itt akad ho!meg is tanultam kezelni!elsökerekesem van!awd kivételével más ide nem jo!driftelni elsökerekessel a szepentineken na az má' cool!amugy nem értem mindenki várja a havat.srácok nyáron is lehet rallyzni csak kicsit jobban kell nyomni!no meg érteni a dolgokhoz!és csak annyit lefelé nyáron szerpentinen a kanyar elejétöl drift(elsökerekes)a végéig gyönyörüen kis kézifék munkájával!na ja van kis hátulütöje piszkosul eszi a gumit!de megéri!

Bence 2008.01.09. 23:32:32

Nem tudom, hogy írt-e már erről valaki, de ha jól tudom SOHA nem szabad csupán sima desztilláltvizet sem, csapvizet meg pláne beleönteni a hűtőrendszerbe.
Ugyanis a hűtőfolyadékban található etilén-glikol végzi a vízpumpa kenését is.

Tehát megdöglik a vízpumpa akár nyáron is, ha nincs kenése, télen meg értelemszerűen szét is fagy...

Isten áldásával!

gergo 2008.01.10. 01:04:06

kavics 2008.01.09. 23:25:21

a driftet es fronthajtast egylapon emliteni, haat... hatultekerossel lehet erocsszutatni, driftelni de eloltekerossel max a kezifeket rangatni amivel meginditod a farat es csuszkalni.

amugy persze, hogy varja a jo ember a havat mert az autot nem gyilkolod vele es meg a gumi is megmarad a felnin.

AP (törölt) 2008.01.10. 02:39:22

Lassan ott tartok, hogy nem hiányzik a hátsókerékhajtás.
Azt is megmondom, miért, hiába volt az előző olyan, ha gyenge..
Ugyanolyan csúszós út mellett (én szárazon nem gyilkolok semmit) 60-70-nél kézit rángatva ugyanolyan csóválást lehet bemutatni, ugyanúgy keresztbeáll, ugyanúgy visszaszeded a kormányt, és ugyanúgy rá lehet állni a gázra. Persze más jellegű a dolog, de krónikus erőhiánynál szinte mindegy, hol teker.

Akos_h 2008.01.10. 08:18:40

Jim:

Azok a veterán autók a Duna Plaza tulajdonosának (vagy volt tulajának) autói. A mélygarázsban, ahová egyszerű földi halandó nem mehet be, ott minden tele van velük. Talán liftel le tudsz oda menni gyalog és akkor sétálhatsz köztük egyet :)

Morello 2008.01.10. 09:08:26

Én pár tank benzint elhasználtam a Mecseken idén az e39-emmel:)

Jim 2008.01.10. 09:24:03

Akos, köszönöm, egy kicsivel így már beljebb vagyok a kutakodásban:)) Le kellene vadászni azt a fazont, és megkérni, hogy tartson egy kis tárlatvezetést:))!

simon 2008.01.10. 09:30:36

Végre kifogtam egy szép havas napot a Mátrában és egy szép nagy placcot, meg egy félig aszfaltozott hegyi utat egy Nissan Pickuppal. Merev tengely hátsókerék hajtás laprugó, hátul 200 kg. Fülig ért...

stage3 2008.01.10. 09:37:36

tanulj meg ballábfékezni és nem is kell az első kerekeshez havon kézifék, csak ha forogni akarsz :))

ommm 2008.01.10. 09:59:52

stage3: ja, és intenzív kormányrángatás :)

z. 2008.01.10. 10:16:17

Alpári-val értek egyet. Mondjuk a vezess meg a belsőség is folyamatosan lúzerségekkel van tele. Nem értem, minek ehhez blog. Bármelyik autós indexfórumba be lehet írni, aztán hadd röhögjön a szerzőn jónép. Autót veszek és nem nézem meg, milyen benne a hűtőfolyadék? Anyám, borogass!

z. 2008.01.10. 10:20:16

És az egésznél már csak az nyomorultabb, hogy ezeket a billentyűzetre böfögött, cikknek, de még postnak se nevezhető szarságokat linkelik a totalcar fejléce alatt.

ommm 2008.01.10. 10:27:35

z.:
Autót veszek és nem nézem meg, milyen benne a hűtőfolyadék?

a Kari Alfettája már jó ideje megvan neki, ő állította talpra és ha figyeled a történéseket, akkor tudod, hogy garázsban áll úgy általában.
és mivel ritkán használja, nem csoda, hogy elfelejtette feltölteni fagyállóval.

mellesleg, te sosem felejtesz el semmit?
nekem meg az ilyenekkel van tele a tököm, akik játsszák itt a Mr.Perfect-et (és nem Ernesto Hoost-ok).

donghatto (törölt) 2008.01.10. 10:37:17

imádom ezt az alfát:)

egyébként fwd és rwd között iszonyat nagy különbség van. volt szerencsém felváltva próbálgatni őket, egyik sem bikaerős, mégis a hátulhajtó gép sokkal jobb, messzemenően jobban lehet irányítani. sokkal többet tapad az első kerék - csak akkor nem , ha eltolja az orrát - és a hátsó kerekek csúszását is sokkal pontosabban tudod kezelni az álló gázpedállal:) (e3016i)
jah, és úgy mondom ezt, h a kzi halott benne, ha az is jó lenne, akkor tényleg egyértelmű a választás:)
sztem sokan azért nem értik mi a jó a rwd-ban,mert nem próbáltak még kezelhető hátsósat

Mongoose 2008.01.10. 10:57:10

Úristen mennyire szánalmas, hogy arról készül egy cikk, hogy egy BONTÓSZÖKEVÉNYT visznek tréleren...Annyira kiváncsi lennék, hogy kit érdekel egyáltalán más nyomora. Kiváncsi lennék, hogy mikor lesz már egyetlen normális autótok???

Al-fan 2008.01.10. 10:57:29

én hátsókerekessel nem próbáltam még a havat (csak nagyon régen, de akkor nem akartam volna, csak úgy jött ki :-( )
Viszont összkerekessel kifejezetten bénáztam, míg a frontossal simán ment minden a parkolóban. Szerintem a kézifék
húzása csak egy pillanat és mivel a gázon állni kell, nem sokkal rosszabb az élmény, mint a hátsókerekessel.
Amúgy meg : Forza Alfa Romeo :-)

ommm 2008.01.10. 11:00:33

Mongoose: ez nem a Fürge Ujjak fórum, rossz helyen vagy.

wrc 2008.01.10. 11:11:12

Mongoose: már emlékszem, téged láttalaka 0km-es Swiftben, aminek a törzskönyve még 10 éven keresztül pihen a bank páncélszekrényében. Gratulálok a normális autódhoz. Inkább ülök bontószökevényben törzskönyvvel a zsebemben.

gergo 2008.01.10. 11:33:52

Na ne vicccelejetek mar...eleve ugy irja sok ember, hogy "szerintem". Ergo meg nem is ult vagy nem probalta milyen rwd-vel. A masik meg ez a "allsz a gazon" Igan am de azzal kihuzoda kanyarbol a masikkal meg kiteszed a segget es beteszeda a kanyarba killincsel elore. Na mind1. A sok lud disznot gyoz esete. Mivel a legtobb embernek fwd van ezert meg gyoztok, hogy az ugyolyan mi tobb, sokkal jobb.:)

Mongoose 2008.01.10. 12:47:08

Wrc!

Rossz helyen kopogtatsz, mert új készpénzre vett autóm van, és nem alfa kategória árban hanem 2-vel nagyobb. Természetesen nem probléma, ha valaki csóró és nincs pénze normális autóra, de az, hogy még reklámozza is, hogy mekkora fosa van...hát én meghúztam magam, amikor szakadt Unom volt

ommm 2008.01.10. 12:53:55

autók iránt érzett vonzalmad ki is merült a "új készpénzre vett autóm van, és nem alfa kategória árban hanem 2-vel nagyobb" mondatodnál.

fingod sincs róla milyen egy 2 literes youngtimer Alfetta.
ja, btw. van azért még Kari elvtársnak egy-két autója, nem ez az egyetlen.

Nándesz 2008.01.10. 13:41:45

Én inkább röviden fejezem ki magam: Mongoose te egy orbitális fasz vagy. További szép napot neked

SD 2008.01.10. 14:10:20

Nekem orkerekes Alfám van és nagyon jót pörögtem a friss hóban:))) Nyugodt volt a szívem mert előtte vittem átnézeni, kapott új kézifékköteleket, -45C-os fagyálót :)

Mikor leesett a hó, nekiindultam, és az is boldogított hogy sózógépek hókotrók még sehol:) Jól elfáradt a jobb kezem az állandó kézifék rángatástól:) Kiváltképp jó gyakorlás volt minen olyan manőverre amit száraz aszfalton csak nagy rizikóval, és az autó gyilkolásával lehet előidézni:) És nagyon jól viselkedet:)
Volt ott minden fa körül majdnem álkó orral megfordulás, 90fok egyik majd másik irányban lendületből:) kéne még egy hátsókerekes alfa is:) vagy egy mégykerekes nagyon gonosz tekinteű:D
Szóval jó volt.

És ne bánkódj, jövőre biztos összejön, csak tudod olyanok mint a nők ha nem kapják meg amit elvárnak, hisztiznek:)

És túlélte a fagyhalált a moci, ez nagyonjó:)

gabi · http://paducka 2008.01.10. 14:48:36

nálunk van hó okt közepe óta és nagy fagy is napközben is minusz . lehet mindent ökörködni még a forgalomban is. ha hegyvidékre megyek a kanyargosokon mindig rángatom a kéziféket föleg lefele. jó gyakorlat nyáron is jol jőn a csúszos úton ha megindul a hátulja.

hihihiihih.

Tucsok84 2008.01.10. 15:29:44

Nekem az első téli élményem
egy automata passattal volt :).
Elől téli hátul nyári gumival +
méretbeli különbség is volt :D.
Ugy tette a fenekét kanyarban,
mintha onnan jönne a hajtás.

Azóta egy régebbi swiftem, van az
csak kézifékkel tolja ki a fenekét,
de persze vannak kivételek :D.

robika 2008.01.10. 20:16:42

Na!
Ebben a témában otthon vagyok!
Egy.
Aki ezt komolyan gondolja,annak ott áll a felkészített autó,aksi feltöltve,hólapát befogatva,jégkaparó,minél vékonyabb,minél magasabb téligumin.
Nekem is van küön erre a célra autó.
Az,ami erre termett.
Igen,az orosz.
Az iedei szezonban 1000 Km-t tettünk meg hóban..
Aki szerint pedíg az első kerekessel ez nem élvezetes,az nem tud vezetni kellően hozzá..
KÉZI FÉK NEM KELL,CSAK VÉSZTARTALÉKNAK..

Nagy élmény..mi 10 autóval járunk ki..minden van közte,első,hátsó,és összkerék is..

Tudom,hogy senki nem fogja elhinni..lehet egy hátsókerekessel olyan időt menni,mint egy összkerekes turbóssal.. ha hiszitek,ha nem!

kavics 2008.01.10. 20:51:56

szia geri!azért irtam driftet mert hogy hangzikaz hogy kéziféket rángatni.én is tudom hogy kicsit más de igy 1szerübb volt!

más téma:ne ocsároljátok azt aki hitelre veszi a kocsiját!mert legalább 1 uj biztonságos és környezetbarát verdával jár!no meg lehet gond nélkül elviszi A-B be!lásd:roncsauto beszámitás mégis mennyien járnak még 2ütemüvel.és tudjátok miért mert nem ö szagolja a saját büzét!"uj" tiszta kocsikat az utakra!!!!!!!!

rallysgt 2008.01.10. 22:22:22

en nagyonis ertekelem az alfettas gondolkodasmodot miszerint nem az auto piaci erteke adja meg az autozas elvezetet hanem az auto maga.ha rwd annal jobb de a 4wd se eldobnivalo

remete 2008.01.12. 19:49:00

Fel a fejjel Kari, talán a globális felmelegedés csak vaklárma :-) Amúgy meg tényleg sajnálhatod amit kihagytál (én egy 75Ts-sel csinálom a telet; mondhatom nem rossz, bár azért ebben a sperr is sokat segít).

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.01.13. 02:29:02

rallysgt 2008.01.10. 22:22:22

Parkolóban az RWD a kiráy:)
süti beállítások módosítása