Eszetlen parkolás a Lajos utcában: a megfejtés

  2008. január 08. - RT76 Címkék: budapest parkolás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Szokványos budapesti életkép: autók állnak félig a járdán, teljesen a járdaszigeten, szabálytalanul. Mi ebben a különös? Hát hogy itt ezt feleslegesen teszik. Ugyanis parkolhatnának simán az út jobb szélén is, teljes lelki nyugalommal. Mert semmi nem tiltja.

Parkoló autók a Lajos utca és a Bécsi út találkozásánál

Sima szaggatott vonal a két sáv között, a lámpa, vagyis a kereszteződés még jó messze, egy út szélén parkoló autó és a járdasziget között röhögve megvan a 2,5 méter, kétszer is. És – higgyenek nekem, megnéztem – mögöttem, mármint a fényképezőgép mögött, van egy kereszteződés is, ami után nincs megállni tilos tábla.

Vannak ilyen szokások. Valaki valamikor felállt a járdaszigetre, valaki valamikor két kerékkel felkaptatott a járdára, a következő csak úgy beállt mögé, aztán a következő is, aztán ez az egész így maradt, rutinná rögzült. Hiába lehet szabályosan is parkolni jobb oldalt, és hiába van még vagy tíz kocsi számára elég hely ott, sőt, hiába büntetik rendszeresen a közterület-felügyelők a tilosban parkolókat (az út mellett lévő irodaházban volt elintéznivalóm, ott mondták az ott dolgozók), ez az egész itt mégis így alakult ki. Fura teremtmény a budapesti autós.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr39289207

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://boltrendsbycotexbo.com 2018.03.03. 12:36:00

Food chain for the indus river dolphin - dyadusd

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nándesz 2008.01.08. 13:00:51

Ez az elsőzés nálunk általános iskola harmadikban kikopott. Úgy tűnik még valaki megragadt ezen a szinten. Egy tanács: ha nincs érdemleges hozzászólnivalód, akkor ne koptasd a billentyűzeted.

series_one (törölt) 2008.01.08. 13:06:48

namost a jobb oldalon parkolókra nem vonatkozik olyan, hogy ha x hely marad a fal és a parkoló autó közt, akkor lehet parkolni oda?
mert szerintem van ilyen.
aztán akkor még tábla se kell hozzá, mert egyértelmű, hogy a kresz tiltja.
aki meg autóval közlekedik, annak elméletileg tökéletesen kellene tudni a kreszt.
persze elméletileg.

Csepa 2008.01.08. 13:08:10

Na szóval ez az egy bolond százat csinál tipikus szindróma. Magyarországon ez nagyon menő,de lehet hogy csak simán a második azt gondolta ha az elsőnek lehet, akkor nekem is, ha őt sem büntetik meg akkor engem sem. A táblákat nézegetni meg fölössleges luxus.

_murci_ 2008.01.08. 13:12:46

nem ez nem hungarikum, ez pusztán egy rossz szokás, és már szinte minden európai országban láttam ilyet, (logikusan ahol jártam) a legkaotikusabb és a helyieknek mégis közérthető parkolási rend Párizsban van

Groove_ 2008.01.08. 13:13:36

Hmm, én inkább úgy értelmezném, hogy azok akik felálltak középre, illetve felpakolták magukat a járdára nem akarják akadályozni a többieket - ha szabályos, ha nem.
(Egyébként ezt sem lenne rossz felülvizsgálni, pl.: Lágymányosi híd budai hídfő alatt van kb 10méter széles járda, felférne legalább 6-6 autó oldalanként egymás mögé, senkit nem zavarnának a kilátásban a kereszteződésnél, mégis tilos és rendszeresen bírságolnak érte. Miért?)

U.i.: A másik gondolat ezzel kapcsolatban, hogy csomó olyan hely van Budapesten ahol ugyan nincs megállni tilos, de ha megállnék sztem ki sem szállnék már belém csattannának hátulról vagy úgy megverne a többi közlekedő, mint a lovat. (Jellemzően két sávos út, amit gyors haladásra használnak, de VALÓBAN, tábla nem tiltja rajta a megállást.)

vityaz 2008.01.08. 13:14:14

KRESZ:
40.§ (8):
"A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg."

sokadik_ 2008.01.08. 13:16:00

Megnyugodhatsz, ott hétköznapokon a nap nagy részében tele van parkolva a jobbszél is, ahogy az egész környék. Igaz, általában a járdasziget telik meg először, senki nem akarja hogy egy kamion meghúzza a kocsiját.
Mellesleg elég nagy forgalmú út az (két sáv bőven kell) és a jó qrva anyját aki elállja a külső sávot.

Csubakka Junior 2008.01.08. 13:28:08

A környékünkön van egy egyirányú utca, ahol kb. 30 évig mindenki a bal oldalon parkolt, szép sorban az egész utcában. A jobb oldalon zavartalanul folyt is a forgalom. Aztán jó 1 éve jól megvágtak mindenkit, és azóta már a jobboldalon áll mindenki. Ennyit a szokásokról.

nyistapista 2008.01.08. 13:33:45

Groove_: Szerintem amire te gondolsz, ott bringaút van. Na nem mintha ez zavarná az autósokat.

Nándesz 2008.01.08. 13:37:57

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=71783

Emberek ezt a népítéletet olvassátok el, majdnem bexartam! 3 hengeres Polo alias king of the road, és a srác következő autója bizony Q7es lesz ám

Groove_ 2008.01.08. 13:41:11

kisdubos: sztem nem egyről beszélünk, bár valószinű én nem voltam elég pontos, én a Budafoki út két széléről beszélek a Lágymányosi alatt. Tőlem akár bringaút is lehet ott, sztem van az vagy 5-6 méter széles elfér rajtam, gyalogos, biciklis, és parkoló autó egymás mellett. :)

series_one (törölt) 2008.01.08. 13:57:07

vityaz 2008.01.08. 13:14:14


na az általad leírtak alapján ott a járdán tutira nem lehetne parkolni, mert mintha szó lett vona róla, hogy az útszakasz elején nincs semmiféle tábla.

azta 2008.01.08. 13:58:47

Nem akarom senkinek sem a kedvét szegni, de a képen látható jobb és bal oldalon IS bilincselnek az arra illetékesek. Az egész környék nevetséges. Én ott dolgozom és már nem tudom, hogy hova parkolhatok, mert mindenhol kaptam már bilincset. Az illetékesek mintegy hasraütve büntetnek egy olyan környéken, ahol nagyon nagy probléma a parkolóhely hiánya. Konkrétan NINCS HOL MEGÁLLNI! Így sokan az illegális megoldást választják, aminek gyakran bilincs a vége...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.01.08. 14:08:05

Ügyesen kimatekoztad biztos ezt a kétszer két és felet, Tamás, a szomorú valóság viszont az, hogy ott, azoktól a két sáv forgalma nem fér el. Indexelés, cipzárazás, akadozás van. Szerinted tényleg az a kérdés, hogy sikerül-e fellapozni egy szabált, ami szerint megvan, ki a bűnös, vagy az, hogy ne aggassuk egymást lépten-nyomon?

Gkiss 2008.01.08. 14:15:26

Szerintem csak hozzájárulnak a közlekedési dugók mérsékléséhez, még egy esetleges büntetés kilátásában is.
Inkább dícsérni kéne...:)

aztnemértem 2008.01.08. 14:18:05

hogy mérkell mindenen fennakadni?

aztnemértem 2008.01.08. 14:20:33

hmm hirtelen elragadtattam magam de most olvasom hogy nagyjabol senki nem eri Racz ur piszkalodasat. Eleg sok az ertelmetlen cikk mostanaban, lehet hogy kvotat kell teljesiteni?:)

Egyebkent, ha mar itt tartunk en legalabb annyira kivagyok a folyton okoskodoktol mint a felig rosszul parkoloktol.

Fisher King 2008.01.08. 14:23:28

Lehet ám gyalogolni is. A túloldalon, az Amfiteátrum oldalában parkoló (ingyé') van. Ja, meg be lehet ám menni a kis utcákba is parkolni. Néha körözni kell, tény, de minden esetben találsz helyet.
Persze átlagautós nem tesz meg 2,5 méternél többet. Gyalog. Szomorú. Nem csak itt, az egész országban.
Évekig ott dolgoztam. Délután 4-kor elég vicces, ha a járda mellé vagy félig a járdára áll az autó...:(

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.01.08. 14:55:17

Talán ha rendesen felfestenék. Talán ha rendesen kitábláznák. Talán ha az autósok el is olvasnák és fel is fognák.
Talán ha öreganyámnak kereke lett volna és sárga lett volna...

Manyizga (törölt) 2008.01.08. 14:58:10

Series_one: lásd vityaz hozzászólását. P
Ha tábla/burkolati jel nem engedi, akkor tilos a járdán parkolni.
Az "engedés" azt jelenti, hogy fel van festve, vagy olyan tábla van kihelyezve, amelyik jelzi, hogy szabad a járdán parkolni. A burkoloti jel vagy a tábla HIÁNYA nem engedi a járdán parkolást.

blany 2008.01.08. 14:59:32

Az említett irodaházak alja több szinten tele van garázzsal, a közelben meg kiadó kocsibeálló hirdetésekkel teliragasztva minden függőleges felület, szóval lehetne ott parkolni.
Ámde _kocsi_nélkül_ is _lehetséges_ a közlekedés!! 6, 86, 60-as buszok, 17-es villamos, és kicsit több gyaloglással a szentendrei HÉV mind megoldást kínálnak.

Aki ott a külső sáv szélén parkol, attól pont nem fér el pl. a 60-as busz. Amúgy pedig a megállni tilos táblákat nem szokták figyelembe venni errefelé, szóval nem tudom sajnálni a megbilincselteket.

Lassan el kellene már jutni odáig, hogy nem a szabályok áthágása, hanem betartása a "menő".

Manyizga (törölt) 2008.01.08. 15:00:17

A Hungária krt.-on is ez van a Stadionoktól a Thököly-ig a jobb oldalon. Külön parkolósáv van az autóknak. (a 4. sáv) Kitáblázva és felfestve. Azért a járdán parkolnak...

Zip 2008.01.08. 15:05:53

Ez szerintem is egy teljesen értelmetlen post, egyben duhítő is, mert nemhogy az értelmetlen szabályok ellen szólalna fel a TC, de még azok betartását kéri számon. ki a frászt érdekel, hogy jelen esetben a szabályokat betartók sokkal több gondot okoznának mindenkinek.
Jól látható, hogy a járda van olyan széles, hogy az oda félig felálló autó a kutyát nem zavarja semmiben, ellenben nagyobb helyet a közlekedőknek az úton. DE EZ NEM JÓ ÁM, EZEN HÁBORODJUNK FEL! Hiába, szabály az szabály és a szabálynak nem kell logikusnak lenni. Szintén jó, hogy a közepső járdaszigetként aposztrofált elválasztó részen megint ki a fenét zavarnak az ott parkoló autók? Mert hogy arra gyalogos nem jár az tuti.
A városban sajnos rengeteg olyan hely van, ahol a járda bőven lenne olyan széles (vagy épp a két sáv közti elválasztó rész), hogy oda simán felállhatnának az autók és semmilyen mértékben nem zavarnák a gyalogosokat, sem senki mást, de nem, inkább tiltsuk csak ki, háborodjunk csak fel, ha mégis oda áll valaki, mert sokkal-sokkal jobb, ha az a sok autó fél órákat körözget és ennyivel is tovább pöfékel, az amúgyis tiszta levegőjű belvárosban, de nehogy ám a gyalogosoknak parkoló autók mellett kelljen gyalogolniuk, mert attól összedől a világ.

osztovata 2008.01.08. 15:07:29

Én ott lakok a közelben, tényleg katasztrofális ami parkolás címén történik. Várom mikor esik a fejemre egy autó valamelyik fáról, mert már csak oda nem állnak fel. Igaz ebben hibás az önkormányzat és a főváros is, mert hosszú évek óta nem képesek rendezni a Bécsi út Nagyszombat utca és Szépvölgyi út közötti szakaszát. A kerület szerint pályáznak EU pénzre de nem nyernek, mert a fővásros keresztbetesz. Én ezt persze nem tudom eldönteni, de valahogy rendezni kellene a közlekedést és a parkolást...Amúgy az irodaházak parkolóiba csak az ott dolgozók állhatnak be, és jóval kevesebb hely van mint autó.

Zümi77 2008.01.08. 15:13:57

Mivel Én teherautoval járok, tök mindegy, hogy félig, vagy teljesen állnak az uton, ugysem férek el mellette. Viszont van egy-két penge személyautos, aki simán átkuszik miattuk 20-30 centit a párhuzamos sávba, aminek következményeképp nemegy tükröt láttam már potyogni. Ha igy nézzük jobb lenne, ha teljesen az uton állnának, mert igy még azok is megprobálnak elmenni mellette, akik el sem férnek, vagy épp' nem biztosak benne...

d.hardman 2008.01.08. 15:23:22

Azért az hozzátartozik, hogy errefelé a közterületesek is viszonylag gyakran akcióznak, kerékbilincs. Úgylátszik nincs sok foganatja :)

ottopappa 2008.01.08. 15:24:15

Nándesz!

A népítélet linkedre: az ilyen agyatlan köcsöggyerekek miatt kell a hasonló korosztály (25 vagyok) normálisabbjainak kúúúvasok biztosítást fizetni...

Zümi77 2008.01.08. 15:28:24

ottopapa!
Az ilyen agyatlan köcsöggyereknek a gazdasági minisztériumban a helye :-) 601Special-bol VW Polo, majd utána Q7... Ezt csináld utána:-)

ottopappa 2008.01.08. 15:42:14

Zümi77!

Igen, asszem értem az iróniát... :))

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.08. 16:04:13

Mikor én járom a várost karbantartani, javítani, meg szoktam nyomni a riasztóm távirányítóján a "lift" gombot és akkor az autó jól felemelkedik 3 méter magasra, ahol már csak a landoló sirályokat zavarja.

Erre a múltkor a Környezetvédelmi Minisztérium előtt a védett madarak védelmére felhívó matricát ragasztott a szélvédőre és az autót 1,5 méter magasra visszahúzták, majd a biciklitárolóhoz bilincselték.

Megadták a Madarak Számára Fenntartott Svájci Bank IBAN számát, hogy a kártérítést oda utaljam. Amennyiben nem teszem 15 napon belül, a TAMSZ-nak engedményezik a tartozásom. (Társaság A Madarak Szabadságjogaiért)

Whiskey's 2008.01.08. 16:10:47

Nos, bár én nem értek hozzá, de gondolom amikor a járdát tervezik, építik, akkor valamilyen maximális teherbírásra méretezik, és egy járdánál nem kikötés, hogy "hosszú távon is bírjon ki 2 tonnát" - ergo nem is fogja kibírni, és pont ezért tilos felállni rá kocsival.

Desert 2008.01.08. 16:24:01

Baz, ez a népitelet nagyon gáz :)))
kár, hogy ott nem lehet kommentelni.

Ez a 3 hengeres traktor 13 mp alatt gyorsul százra és azt mondja a hülyegyerek, hogy alig van ellenfele lámpánál, bruhahaha :)))
Szerintem egy alap swift otthagyja. Hihetetlen micsoda idiótákat engednek ki a forgalomba...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.01.08. 16:29:45

Nem túl messze onnan, van egy fizetőparkoló. Persze ilyen luxusra nem költ az ember. Még én sem, pedig ott lakom.

Trebitsch 2008.01.08. 16:32:45

Én már olyan rég vizsgáztam KRESZ-ből, hogy mostanra már teljesen elfelejtettem még azt a keveset is, amit tudtam.
Többek között az se ugrik be, hogy a járdaszigeten mitől tilos parkolni. Járdára vannak részletes szabályok, OK., De a járdasziget? Ott tételesen tiltja a KRESZ a parkolást, csak már ezt is elfelejtettem?

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.08. 16:32:46

chicken: respect

Kresz ide vagy oda, ezek szerint ott szabad parkolni, csak nem érdemes, szemben ugye x más hellyel, ahol minden épeszű számítás szerint lehet, csak nem szabad.
Félteném a tükreimet sőt az oldalamat is, nem is elsősorban a magamfajtáktól, akik a Lajosból jövet hármas hosszúbal-közepes jobb kombó közepén bontják meg a kocsim vonalainak a harmóniáját, hanem a Bécsi út felől érkező nagymamámtól, akit hiába okítok, mindig kevés gázt adagol a rendes póverszlájdhoz, és beragad a szűk ívre.
A kerékívemre monnyuk.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.08. 16:33:49

Ja nem is, ez innen van a Lajos kombótól.
Bocsesz. Jobb hogy itt néztem be, mintha ott :D

pakesz 2008.01.08. 17:00:58

biztos hogy azok eppen akkor alltak oda? Amikor a masik hely szabad volt?

ppeterka 2008.01.08. 17:24:17

OFF: Desert, minden relatív! Amit én vezetek, szerintem 15 mp is kell hozzá, hogy 100-on legyen (kisdízel), mégis nagyjából áll rá az előbbi megfogalmazás... De nem azért, mert penge a verda, hanem mert mindenki bambul... Mire a másik sáv 1-esbe rakja a váltót, én már minimum fél kocsihosszal előrébb vagyok általában... Ha meg az első jól indul el, akkor kuplung be, index ki, és pont jó vagyok másodiknak, mert az meg hót ziher hogy bealudt a lámpánál...

Back ON:

Tipikus hungarisztán a kép... Adott egy szakasz, ahol évek (évtizedek?) óta káosz a parkolás, és nem történt semmi fentről (pedig nem áll műemlékvédelem alatt...). Viszont mások akadályozása "dehát hova parkoljak" címszóval megszokott lentről...

Nem tudom, ki hogy van vele, itt a Szépvölgyi út, Montevideo utca környéke se egy otpimális hely autózásra-parkolásra, de korán szoktam érkezni, és akkor van hely. Ha meg elaludtam, akkor keresek helyet messzebb, és sétálok. Parkoltam már úgy, hogy bő 10 perc volt a kocsi meg a munknahely közti út, hegynek föl... És lett bajom? Nem. Ennyi. Aki meg tilosban parkol, az szarjon kaktuszt. De csak azután, hogy az kaktuszt szart, akinek az impotenciája miatt nem lehet parkolni (gy.k: polgármester&co.)...

Perillustris 2008.01.08. 17:30:09

azta 2008.01.08. 13:58:47

Pedig egyszeru: ott parkolhatsz, ahol szabalyos. Ha egy kicsit messzebb tudsz megallni, akkor ott.

A kozterulet-felugyelok pedig nem hasrautve buntetnek, hiszen az altaluk keszitett kepen egyertelmunek kell lennie a szabalysertes tenyenek, tehat nem eri meg nekik, foleg, mivel (sajnos) van eleg szabalytalan auto, ugyhogy felesleges erolkodni.

Desert 2008.01.08. 17:34:53

" mert mindenki bambul"

jah bocsi, én itt nem a "fegyvertelen emberekre lövöldözésről" beszéltem. Nagyon könnyű úgy "nyerni" ha csak te vesenyzel egyedül és nyilván te is belátod, hogy ennek az ég világon semmi köze a kocsihoz, a népitéletben pedig pontosan arról volt szó, ettől lett röhejes.

Tomika 2008.01.08. 18:46:28

Hello

Én álltam már meg itt - az út jobb oldalán - kb a képen látható Audi kabrió előtt, kb 3 éve és egy 10.000.-Ft-os csekk lett a vége. Szóval nem biztos, hogy meg lehet állni..

Ültél már ilyenben???? 2008.01.08. 19:06:53

Gyerekek! Mielőtt fikázzátok azt a kis 1,4TDI-t, nem ártana kipróbálni...
Alig 1 tonnás autóról beszélünk 80 lóerővel és 195 Nm-s nyomatékkal 1900-nál (viszonyításként: vw 1,6-os benzines 143 Nm 3800-as fordulaton!)
Nekem is volt ilyenem és tényleg nagyon kellemeset lehet vele autózni! Mindezt simán 6 liter alatti fogyival! Nem kell szétforgatni, nyomatékból olyat tol 2000 alattról, hogy csak na! Szóval nem egy R8-as audi, az tény, de igenis szépen megy! Ha nem ismeritek, ne okoskodjatok!
A cikk írójának meg szívből kívánom, hogy a következő autója Q7-es legyen.
Ettől nekem még nem lesz rosszabb...

Nándesz 2008.01.08. 19:24:36

Igen tudjuk hogy nagyon jó kis vas az 1.4 TDI, kiváló eszköz arra amire készült. Nem pedig arra hogy lámpánál vakerkodjon vele az ember, és azt higgye hogy ő a king of the road. Nem az autót szóljuk le hanem a tulaját.

Homie 2008.01.08. 19:32:00

Ha csak félig parkolnának a köcsög autósok a járdára!!!Aki járt már a Műegyetem mellett a Stoczek utcában ,az tudja miről beszélek.(bár nyilván még számtalan helyen ilyen paraszt módon parkolnak).Szóval ami ott van,az egyszerűen felháborító.A legtöbb autós úgy parkol be,hogy minimális helyet sem a gyalogosnak a közlekedésre.Ha oldalazva át tudok férni a kocsi és a kerítés közt,akkor mázlim van.Ha jól tudom 1,5 métert kell szabadon hagyni a járdán parkolva.Ezzel szemben 15 centi hellyel gazdálkodhat a szerencsétlen gyalogos vagy lemehet az úttestre,és ott sétálhat. Legtöbbször nincs kedvem kerülgetni és nemes egyszerűséggel átgyaloglok a kocsin. Ha behorpad a motorháztető,az a tulaj baja,miért nem vigyáz jobban a kocsijára.Örüljön,hogy nem szúrom ki a kerekét!

Desert 2008.01.08. 20:08:02

"Nem kell szétforgatni"

pontosabban nem is lehet szétforgatni, mert 4.000-nél már teljesitmény maximuma van, tehát váltás nélkül max 2000-et lehet rendesen gyorsulni vele.

De mindegy, tényleg nem ezen van a hangsúly, ez egy egyszerű kis dizeljárgány ami elvisz A-ból B-be, nem a kocsival van a gond, hanem az olyan idiótákkal mint a népitélet iróval, aki azt hiszi, hogy egy 13 mp alatt gyorsuló hetvenx lovas dizel kisautóval lenyomhat akárkit a lámpánál...
Mondom én, aki igen ritkán gyorsulgatok lámpánál, pedig 5.x alatt van százon a gép, csak nekem nem az az egyetlen sikerélményem az életben, hogy a lámpánál valakinél gyorsabb vagyok... (pedig gyak mindenkinél gyorsabb vagyok :))

Desert 2008.01.08. 20:10:38

"Legtöbbször nincs kedvem kerülgetni és nemes egyszerűséggel átgyaloglok a kocsin."

az 50-nél magasabb iq-val rendelkező gyalogosok ehelyett inkább a másik oldalon lévő dupla méretű járdát használják, ami mellett parkolnak az autók és 0 cm-t vesznek el belőle. De közlekedjen mindenki úgy ahogy agykapacitása megengedi, ha neked könnyebb autókon ugrálni, hát ugrálj, csa ki ne belezzen valamelyik tulaj...

Sanya 2008.01.08. 21:35:00

"Sima szaggatott vonal a két sáv között, a lámpa, vagyis a kereszteződés még jó messze, egy út szélén parkoló autó és a járdasziget között röhögve megvan a 2,5 méter, kétszer is."

Meglehet kétszer is meg százszor is, de akkor is minimum 3(azaz három) méter kell hogy legyen. Javítsd! Ne hagyd így!
Szóval 3(három) méter.

Homie 2008.01.08. 21:37:30

Parkolj akkor te is a járdára te suttyó,végülis arra való.

Desert 2008.01.08. 21:53:08

én a másik oldalon parkolok, mivel végtelen szabad hely van, fizetni meg úgyis kell. te suttyó...

vityaz 2008.01.09. 00:42:30

A Stoczek utca egyik fele tényleg űber gáz, de miért ott mész? Hisz a Martos a túloldalt van :D

Krisi 2008.01.09. 11:41:25

Hogy védik sokan a jobb oldalon parkolókat. Szánalmas. Így parkolni olyan szintű parasztság, hogy kevés dolog tudja überelni.
Itt sírnak sokan, hogy "jaj, nem tudok parkolni"
Bazzeg, akkor tedd ki a segged a kocsiból, parkolj egy megállóval odébb, és buszozz egy megállót, 3 busz és egy villamos jár arra!!!!
Nem kötelező ám mindenhová autóval menni, és ha valaki belehal, hogyha 4 méternél többet kell mennie, hát az haljon is bele, nem lesz nagy kár érte.
Erre mondják még szánalmas mentségként, hogy "sietek". Bazzeg, akkor keljél fel időben! Ha meg tényleg sietsz, akkor járj biciklivel vagy robogóval, úgy van esélyed.
A közterület meg büntessen csak, én velük vagyok. Sőt, harmadik büntetés után kocsit bevonni, eladni, árából a beteg gyerekeket támogatni. Rögtön szebb világ lesz.
Azok pedig külön fogalmak, hogy mit szabad, mit illik, mit nem szabad és mit nem illik csinálni.

Desert 2008.01.09. 11:47:35

"ha valaki belehal, hogyha 4 méternél többet kell mennie, hát az haljon is bele, nem lesz nagy kár érte."

bár mint mondtam én nem parkolok a járdán, de azért ez a mondat nagyon röhejes. A gyalogosra nem vonatkozik? merthogy neki is kb 10m-t kellene gyalogolnia, hogy a másik, teljesen üres, és dupla méretű járdán menjen, de biztos belehalna. :)))

A közterületes meg szarik egyébként bele, örül, hogy a járdán parkolók is fizetik is parkolásdijat, igy 2x annyi kocsi után szedik be a zsetont...

Sam8888 2008.01.09. 12:16:11

Milenne ha az út szélére állna a sok marha? A Lajos utcában úgyis nonstop dugók vannak, persze nyugodtan foglaljunk el mégegy sávot a parkolóknak... Istenem...

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2008.01.09. 12:20:03

Majd nem parkol ott, ha az állam ezt is megbünteti 300k-ra... meg majd a gyalogost is 300k-ra, mert szándékosan rongált... ennyi...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.09. 13:14:33

Krisi, javaslom inkább a zöldekponthut vagy mittomén, ez egy autós blog, ahol persze kigúnyoljuk, ha kell, nade mégis!

Értemén, de ha volt autód már az életben, akkor olyan... hogyismondjam... furának tűnik a javaslatod ezzel a békávézással, egyszerűen csak "nem életszerű" :)

Krisi 2008.01.09. 16:14:08

Képzeldd, van autóm, sőt, bármily meglepő, szeretek is vezetni. Szeretem hatezerig felpörgetni a motort, kanyar előtt rárugni a kuplungra és visszakapcsolni, szeretem a benzin és az égett gumi illatát.(Nem véletlenül látogatom ezt a blogot)

A zöldek meg gyökerek, ezzel egyet értek, nem azt mondtam, hogy az autó rossz, szemétbe vele, hanem azt, hogy nem városba való.

És nem is azt mondtam, hogy a város másik végén parkoljunk le, hanem hogy ha nincs hely a célállomás 30 méteres körzetében, az nem jelenti azt, hogy akkor nyugodtan parkolhatunk járdán, sávban, stb., "mer nincs hely"

És igen, soha nem szoktam tilosban parkolni, egyszerűen ilyen szar ember vagyok.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.09. 18:19:09

És lógsz a bkv-n, Te városunk jótevője? Vagy fizeted a sápot a kocsi után és még a békávé alig 300 Ft-os jegyét is kezeled?

Krisi 2008.01.09. 21:28:18

Városban csakis biciklivel, nagyon szar időben néha kocsiba teszem a valagam.

BKV az nem az én világom...(bár "csak" 230 a jegy, de ez is abszurd)

Az, hogy egy megállót lehet buszozni, az csak egy (idióta, belátom) feltevés volt, de ettől függetlenül fenntartom a véleményem, mely szerint másokat azért akadályozni, mert valaki egy lusta fasz, az bizony hatalmas parasztság, de sokak észre sem veszik, annyira természetessé vált számukra.
És továbbra is baszódjanak meg :) Arra, hogy valaki tapló nincs magyarázat, nem is lehet rajta mit szépíteni. (És nyilván nem az áruszállítóra gondoltam, aki nem tud hova állni)

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d 2008.01.10. 08:53:22

Egyetlen egy baj van ebben a tetves országban... Az, hogy nem tartattják be a szabályokat. Tehát, BÁÁÁÁRKI, BÁÁÁÁRMIT megtehet következmény nélkül, ergo, mindenki úgy közlekedik ahogy akar, mindenki oda parkol ahova akar..., úgysem lesz következménye, nem lesz büntetés. Ha mégis.., megéri 2 évente 10-20e ft-ért bárhol parkolni, nem?
Ha minden tilosban parkoló és szabálytalanul közlekedőt megbüntetnének és nem csak 5-10-20e ft-re, akkor egy idő után elmenne a kedve a sok birkának szabálytalankodni, mert már nem érné meg nekik, hogy minden hónapban 20-30e ft-t kelljen fizetni csak azért, mert nem jelzi a kibeb@szott irányt, hogy merre akar menni az irányjelzőjével vagy épp tilosban parkol, vagy ha még így is megéri, aki minden nap 20-30e ft-re jó méllyen feldugnám neki a gumibotot, lehet azt még élvezné is a sok f@szparaszt!

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d 2008.01.10. 09:00:11

Amúgy meg messzemenőleg egyetértek Krisi-vel, főleg, hogy nekem is van kocsim és én is imádok vezetni (csak itt a városban nem, ezért is inkább), én is bicózok.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.10. 14:15:40

nekem is van kerekes flottám görkori-futárbringa-krujzerbicaj-rekumbens-robogó-kistarga-kombi sorban :D
süti beállítások módosítása