Épp Milánó felé hasítottam (a 65. EICMA volt a cél, vagyis az azt megelőző napon délután 6-kor kezdődő Ducati sajtótájékoztató) a Scionnal Grác-Klágenfurt közti szakaszon a megengedett tempóval (na jó, lehet, hogy már akkor is mentem 135-tel), mikor az egyik kis ficakban láttam, hogy startra készen ott lapulnak a Cobra 11 osztrák kollégái. Egy pillantás a műszerfalra, ok, ez még tuti nem volt sok, aztán egy pillantás a visszapillantóba: nem jönnek utánunk. Csakhamar el is feledkeztem róluk. A Scion négysebességes automata váltójának meggyűlt a gondja az Alpok emelkedőivel, így nagy megkönnyebbülés volt az előttünk álló szép, hosszú, lankás szakasz. Hát igen. Pár másodpercig élveztem a gondtalan száguldást, amire a semmiből azonnal ott teremtek az autópályarendőrök.
Az intézkedés a továbbiakban mintaszerű volt. Megkérdezték, hogy beszélek-e németül, majd kérésemre azonnal váltottak angolra. Elkérték a forgalmit és a jogosítványt, ránéztek a gumira, megcsodálták a Sciont, majd közölték, hogy Ausztriában 130 a maximum autópályán, engem viszont 155-tel mértek be. Majd megkérdezték, hogy kifizetem-e a bírságot, a kiszabható minimum a helyszínen 35 euró. A két kifejezetten jóképű, bár napszemüveges osztrák rendőr olyan kedvesen kérdezte mindezt, hogy meg se fordult a fejemben vitatkozni vagy kiutat keresni. Fizettem, erről kaptam papírt is. Nem éreztem magam megszégyenítve, nem húzták az időt feleslegesen, nem volt bennem egy iciri-piciri rossz érzés sem, 35 euró nem a világ, viszont innen kezdve betartottam a 130-at.
De a lényeg, holnap olvashatják a TotalBike-on a cikket a Milánói Motor Show újdonságairól, a világ legszebb robogójáról és a 210-zel száguldó villanyos superbike-ról.