300-zal titkos KUKA-k után

Zűrzavaros út a Ford genki gyárába

  2007. november 12. - RT76 Címkék: robot ford gyár featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

A Ford úgy gondolta, egy alapvetően érdektelen, vélhetőleg csupán igen kis példányszámban fogyó modellváltozat bemutatója önmagában elég gyenge lábon álló PR-fogás volna. Ezért a kettő-hármas automata Mondeo leleplezését összekapcsolta egy üzemlátogatással. Ami elég furán sikerült, baki bakit követett – elsősorban nem a Ford, különösen nem a magyar importőr hibájából, nem nyalizásból, tényleg –, így aztán életem egyik legemlékezetesebb sajtóútján vehettem részt az elmúlt napokban.

Kalandok odafelé

Hagyományos bajor reggeli fehér kolbásszal és pereccel. Forrás: Kabel Eins

Az indulás még csak-csak lezajlott valahogy, de az átszállással csúnyán megcsúsztunk. A Ford által megbízott ügynökség valamit nagyon elrontott, és mint Münchenben kiderült, nem volt érvényes helyfoglalásunk a csatlakozásra. Két órát üldögéltünk a reptéren, csak a következő géppel tudtunk továbbmenni Kölnbe. De legalább volt idő egy remek Weißwurstra a reptéri bisztróban.

A kocsikat gyorsan felkaptuk a terminál előtt, és elindultunk 124 kilométeres utunkra a genki gyár felé. Útközben program szerint megálltunk egy ebédre egy belga étteremben. Előtte odatelefonáltunk, hogy készüljenek, mert rohanunk, de mivel az itiner kicsit kuszán jelezte a célt, a tesztautókban pedig minden volt, kivéve a navigációt, kicsit még keringtünk egy helyes kisvárosban. Aztán odataláltunk, ettünk finomakat, és még a gyárat is megtaláltuk.

A nemkéne-Mondeo

Ford Mondeo oldalról

Az új Mondeót igen kedvelem. Rendkívül tágas, szerintem szép is, a beltere – a Ghia rettenetes fabetétjétől eltekintve – barátságos és esztétikus. A mostani szériával kapcsolatban érzem először úgy, hogy ha választanom kéne, inkább egy Mondeo, mint egy Passat. Ezért nagyon meg is lepődtem, mennyire kellemetlen dolog ez az automata váltós, 2,3 literes benzines változat. Érzésre a motor sokkal gyengébb, mint a kétliteres dízel, sőt, akár mint a kétliteres benzines. Ez papíron 160 lóerő, a kétezres pedig 145 – a különbséget alighanem épp a váltó zabálja fel.

Ford Mondeo váltója

A hatfokozatú automata lusta és buta. Padlógázra kétségbeesik, nem tudja, mit tegyen, idő kell neki, még túlteszi magát a pánikrohamon. A gyorsulás már álló helyzetből is meghökkentően lanyha, ha előképzettség nélkül ülök be, és megkérdezik, mi van az orrában, tán 1,8-asra tippeltem volna. A kocsi – ezúttal teljesen legálisan, a német sztrádán – olyan 180 körüli tempóra volt jó legfeljebb, komótosan, öregesen bírta elérni ezt a sebességet, utána már csak nagyon kelletlenül próbált gyorsulni.

A motoron-váltón kívül viszont ez a Mondeo is meggyőző volt. Tágas, masszív, minden a tartósság ígéretét susogja. A tesztautókban követőradarral kombinált tempomat is volt, a rendszer remekül működött, bár az emberi beavatkozásra kérő sípszó (ha hirtelen olyan nagyot kellene fékezni, amit az automatika nem vállal) nagyon halk, a rádió simán elnyomja. Szóval figyelni azért kell.

Ford Mondeo beltere

Titanium felszereltségben ez a modell négy ajtóval 7,75, öttel 7,9, kombikasztnival pedig 8,05 millió forintba kerül. A legerősebb, 143 lovas, de jóval nyomatékosabb dízellel, ugyancsak hatfokozatú automatával az árak rendre: 7,62, 7,77 és 7,92 millió forint. Valamiért a Ford csak a 130 lovas dízelhez kínál automatát, a 140 lóerős változathoz nem. Ezzel a gyengébb dízellel a dinamikai adatok kicsit rosszabbak a 2,3-as benzinesénél (202 helyett 195 km/h végsebesség, 10,8 helyett 11,1 másodperces 0-100), de érzésre biztos, hogy nem csak picit olcsóbb, de sokkal kellemesebb is a nyomatékosabb motor. És persze takarékosabb. Vegyes ciklusban a 2,3-as 9,3 literje helyett csak 7,1 literes átlagot ad meg a kombi Mondeóra a gyár az automata dízelnél. Nekem mindenképp az kéne.

A titkos, öreg gyár

Mire a gyárhoz értünk, már kezdett sötétedni, a kocsi normális lefotózásáról szó sem lehetett (ha Mondeo-képekre vágyna, három galériát is készítettünk róla az idén). Meg azért sem, mert rohanni kellett az üzembe, ugyanis a turistákat szállító kisvonat sofőrjének igen csak végére járt a munkaideje. Így hát kikaptam a fényképezőgépet a csomagtartóból, és rohantam a többiekkel együtt a vendégportára. Pár perccel később már rohantunk is vissza a kocsikhoz, ugyanis kiderült, hogy valamikor az elmúlt hetekben fényképezési tilalmat vezettek be az üzemben, azaz a kamerákat, sőt, még a kamerás telefonokat is kint kellett hagynunk.

A genki Ford-gyár kívülről

„Á, Budapest, the most beautiful city in Europe” – áradozott idegenvezetőnk, miután elmondta az alapadatokat (hatezer dolgozó, 1964-ben épült, jelenleg az összes Mondeo, S-Max és Galaxy itt készül, meg az összes Ford acélfelni). Csak a metró, az borzasztó. Mivel a világ normális részén ha az ember vesz egy jegyet, az addig érvényes, amíg lent utazgat az alagútrendszerben, ő sem kezelt másikat, amikor nálunk kalandozott a Deák téren. A szemfüles ellenőrök azonban fülöncsípték. Próbálta elmagyarázni, hogy nem tudta, mi a helyi divat, és hogy persze, lyukaszt másikat, de a békávésokat nem tudta meghatni, öt rugós bírságot követeltek tőle. Végül az asszonyság egyszerűen elszaladt. Kalandozások a Vadkeleten, biztos ezért jön hozzánk annyi turista.

Tábla a genki Ford-gyáron

Maga a gyár meglehetősen vegyes érzéseket keltett bennem. A 43 éves komplexum nem csak öreg, sok helyen annak is látszik. A hatalmas csarnokokban olajfoltos macskakövek fölött viszi a kopott sárga konvejor a kasztnielemeket, első-hátsó hidakat, blokkokat. A présüzemben a pár modern, konténerbe telepített, csendes gép mellett hatalmas, zajos, ütött-kopott huszonéves monstrumok is dolgoznak. Az új, okos, csinos KUKA robotok rozsdásodó kerítések mögött ragasztgatják a szélvédőket, lézerhegesztik a tetőket.

A munkások kajálgatnak, röhögnek, adomáznak, látszólag nagyon nyugisan dolgoznak, bőven van idejük arra, hogy mókás dzsungelzajokat keltve fejezzék ki a látogatóknak, kicsit úgy érzik magukat, mintha állatkerti látványosság lennének. Én még csupán egy autógyárat láttam belülről életemben, az esztergomit, de a Suzuki alkalmazottai sokkal inkább letört rabszolgának tűntek. Azt hittem, ez így van rendjén, erre tessék.

És az idegenvezető számtalanszor hangsúlyozta is a dolgozói boldogság fontosságát. A megfelelő magasságba emelt autó, a munka monotonitását oldó gyakori helycsere, üdítő- és csokiautomaták, vidámság, és a quality íííígy megy fel, emeli az ég felé jobb kezét a hölgy.

Viszont akármilyen boldogan is szerelik hús-vér emberek a kocsikat néha, a fő meló Genkben is a gépeké. A sík vaslemezből több száz tonnás hidraulikus prések nyomnak komplett oldalakat, tetőket, ajtókülsőket. A KUKÁ-k érzelemmentesen hegesztik, ragasztják össze a kasztnikat, egyiket a másik után. A készre szerelt blokkot négy csavarral nyomatékellenőrzött Stanley gépekkel cuppantják fel a kocsikra. Ha elfogyni készül a dolgozó kis szürke dobozából a kábelköteg, lámpabura, ajtópatent, megnyom egy gombot, és pár perc múlva megérkezik kis targoncájával a milkman, a „tejesember”, elviszi az üres dobozt, leteszi az újat. A gyár ontja, ontja a Mondeókat, Galaxykat, S-Maxeket, egyiket a másik után, néha jobb, néha bal kormánnyal, érzelem és lélek nélkül. Lenyűgöző, egyben lehangoló.

A gyárlátogatás után sokkal nagyobb tisztelettel nézek fel az autóipari óriásokra, akik ilyen hatalmas méretű rendszereket üzemeltetnek fennakadások nélkül. És sokkal jobban szeretem 25 éves, korszerűtlen, rozsdás BMW-met.

300-zal szökő kolléga

Genkből a Mondeókkal mentünk vissza Kölnbe, a szállodába. Másnap pedig kipróbáltuk az ICE-t, a német gyorsvasutat. Állva.

Az ICE-ra várva

A Ford által megbízott szervezőiroda ugyanis ezt a foglalást is elcseszte, így bár jegyünk volt, az nem volt érvényes, vagy valami ilyesmi. Sebaj, azt az egy és negyed órát Kölnből Frankfurtig végig lehet állni. Egy kolléga azonban nem így gondolta.

Míg mi a 299 és 304 km/h között villódzó sebességjelző monitort figyeltük, ő elugrott a büfékocsiba. Mikor megérkeztünk Frankfurtba, nagyon meglepődött, nem hitte, hogy ilyen hamar odaér a vonat. Elszaladt hát a csomagjáért – csakhogy azt addigra mi leszedtük, hogy neki azzal már ne kelljen bajlódni.

Amíg a kolléga a pakkot kereste, a vonat ajtajai csendesen bezárultak. Kísérőnk, a Ford PR-főnöke ugyan próbált egyezkedni a kalauzzal, hogy még tartsa vissza a szuperexpresszt, de egy ember miatt a Deutsche Bundesbahn nem fog késést produkálni. Így aztán életem végéig őrzöm majd agyamban a képet, ahogy az őszbe csavarodott, sokat látott kolléga az ajtóban állva, két tenyerével az ablakot ütve kétségbeesett arckifejezéssel, csomag, útlevél nélkül éppen háromszázas utazósebességre gyorsul, Münster irányába elhagyva az otthon ígéretét susogó frankfurti légikikötőt.

(A kollégát felhívtuk, megnyugtattuk, csomagjait leadtuk egy szállodai recepción, a Ford gépezete átfoglaltatta a jegyét egy későbbi gépre, a kaland, amennyire tudom, szerencsésen végződött.)

Frankfurti kavarodás

Nahát! Az ember úgy gondolná, a németek tudnak szervezni, ez így valahogy benne van a nagy egyetemes emberi tudatban. Ezek után nehéz hova rakni, hogy miután a biztonsági ellenőrzésen kipakoltatták a számítógépemet, megmotoztak, még a cipőm talpát is ellenőrizték kézi fémkeresővel, öt perccel később egy másik kapunál mindezt megcsinálták még egyszer. A kettős kontroll után kiderült, hogy a beszállókártyánk sem érvényes, újra kell csekkolni. Mire ezt is megcsináltuk, már kétségbeesett Lufthansa-egyenruhás lánykák szaladgáltak a tömegben, budapeszt, budapeszt hívószavakat kiabálva, egyenként fogdostak össze minket és vittek a beszálláshoz.

Itthon, Talmával

Azért hazaértünk. Öt perccel Talma előtt. Csoportunk vezetője már szaladt is fogadni a bajnokot, hiszen Talmácsi a reptérről a fő támogató, a Ford konvojával gurult el sajtótájékoztatni, ha jól tudom, a Hiltonba. Ha már ott voltam, én is megvártam a hőst. A lelkes motorosok gumit füstöltek, leszabályzáson visíttattak a kettes terminál előtt, Talma alufóliába tekert papírkoronája pedig néha kimagaslott annyira a tömegből, hogy el-elkaptam egy pillanatra, hol vonul épp a király.

Hát ennyi volt, így kerekedett egy érdektelen autó köré emlékezetes kaland. Nem hiszem, hogy a Ford pont így tervezte, amikor nekilátott a bemutató szervezésének, de mint tudjuk, a legnagyobb rendező mindig maga az élet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr43221182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WhyNot 2007.11.12. 01:37:54

"hogyha elindul a vonat a szívem majdnem megszakad..."

Gerzs · http://belsoseg.blog.hu/2007/11/12/mondeogenk 2007.11.12. 06:45:44

Deutsche Bundesbahn?
ebből nem lesz baj?

A TC újságíróit honnan fogdossák össze?
A színvonal igencsak esik.

gszarkatat 2007.11.12. 07:03:14

én is utaztam már dajcse bánnal. Igaz, csak 200-zal, frankfurt és mannheim között. Királyság, itthon a máv ilyenre soha nem lesz képes.
Mondeót vennék, nem vagyok finnyás.

OEBB 2007.11.12. 07:18:01

nem vagom. mi a baj a DBvel ?

KovyZoly 2007.11.12. 07:56:39

gondolom az, hogy Deutsche Bahn és nem Deutsche BUNDESBahn! :-)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.11.12. 07:59:12

Hiába, a beidegződés :)

rognork 2007.11.12. 08:09:41

jóhogynem a bundeswehr fogdosott össze...

Géb 2007.11.12. 08:18:07

A DB-vel semmi baj...ellenben a Fordnál többségében retardált idióták dolgoznak a PR részlegen.

És milyen jó lenne ha nálunk is fontos lenne a munkahelyi boldogság, mert a pozitív motiváció fontos. Nálunk örül az ember ha munkahelye van. És ezt a kedve s munkaadók ki is használják. Vállalati kultúra = 0

Egyébként nem rossz ez a Mondeo, csinos, ügyes, csak kicsit túlárazott. 8 millió egy felsőközepes átlagautóért????? Szerintem nem komplett aki ennyi pénzért tömegautót vesz. Vonatkozik ez a Passatra, Mazda 6-ra, stb is. Nem sokkal feljebb kezdődnek a Presztizs márkák. Ha van 8 millióm egy Fordra, akkor már van 10 -is egy BMW-re pl. Ráadásul ha Fordot elkezdi extrázgatni valaki máris üti a 10 milkás határt. Mennyire megéri...

DB 2007.11.12. 08:31:32

Rácz kolléga nem lőtt nagyon mellé, régebben így hívták a DB-t:

de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bundesbahn

remram (törölt) 2007.11.12. 08:37:25

Géb! Szerintem mindenhol felfelé ugrás van. Nézd a kisautónak nevezett izéket, Punto, Clio. Mind nőnek és drágábbak lettek. Felső középnél ugyanez. Szerintem már csak idő kérdése, és a 10M-s presztízsautók is ugranak picit, már csak azért, hogy épp ezektől távolodjanak el árban is kicsit.

razsa 2007.11.12. 08:47:53

Meg kéne várni a Powershift duplakuplungos váltót..

razsa 2007.11.12. 08:52:48

Géb: Ez hol felsőközepes? Sehol. Ez középkategória.Felsőközép a BMW5,E merga..
Amúgy naná,h 8 milla,kobmi, egy ilyen motorral, automataváltóval és csúcs felszereltséggel.Sztem nem sok.Tessék venni akkor egy Trendet, manuális 6 sebességeset,2.0TDCI-t és máris csak 6,9 nél vagyunk.

ainex 2007.11.12. 09:03:04

Akkor az új Mondeoban minden jó, csak az nem, ami tíz éve mindegyikben rossz (értsd, mindent kijavítottak, csak azt nem, ami rossz volt: a motort és a váltót). Van a cégnél egy közel tíz éves benzines automata Mondeo univerzális szolgálati jármű gyanánt, kész sorscsapás, mikor valamelyikőnk belekényszerül. A nagy kihívás a főnököt arról meggyőzni, hogy a régi traktor helyett ne új traktort vegyen majd, hanem valami autót.
A kalandos útról pedig... Belgiumban általában minden öregnek látszik és az is. Az elbeszélés alapján pedig felmerül a sanda gyanú, hogy az út szervezői is inkább belgák lehettek, mint németek, mert a hozzá nem értés belga nemzeti hagyomány.

Valaki más 2007.11.12. 09:26:32

Pont arról volt múltkor cikk, hogy miértelme egyel nagyobb fullfapadot venni, mint egy kisebb extrásat.

Géb-ről szólhatott a cikk

J.B. 2007.11.12. 09:50:01

Azt azért nem értem, hogy mit jelent:
unalmas.
De mást sem értek:
A Mondeo unalmas régi trator, a szervezetlen út emlékezetes kaland.
A belgák hozzá nem értők, a németek tökéletesek.
Ha régi egy gyár, akkor csak szar lehet, ha kívülről OK, garantált a technikai bravúr az autóban is.
Ha a magyar importőrről jót mondok, akkor az csak amiatt lehet, mert fizetett bérenc vagyok.

Mi értelme BMW full fapadot venni, Mondeo full extrát venni, mi értelme újat venni, mi értelme használtat venni?

A fikázásnak legalább van értelme, ezt legalább elolvassuk, ez magyarul van, és csak a legfaszábbak tudnak magyarul.

ommm 2007.11.12. 09:50:38

kintről gány, bentről elfogadható. nagyjából ennyi jött le nekem is, miután a múlt héten végigszenvedtem a kombiban egy pozsonyi dugót.

nem ebbe a gyárba kellett volna menned Tamás....

AP (törölt) 2007.11.12. 09:54:37

Azért az autós újságíró se semmi állatfajta..
Elviszik a gyárba, erre fanyalog azon, hogy milyen a gyár padlója.. Meg hogy a zsír új Mondeo az bizony nemkéne.
Tamás kívánom hogy életed végéig Logannal járj, gondolom az kéne.

johnny1 · http://ecopop.blog.hu 2007.11.12. 09:55:05

En többször is repültm Frankfurtbol, meg mas nemet repterekrol is, de meg soha sem kellett ket biztonsagi kapun atmennem, max egy biztonsagi + utlevel, de az is meg az eu-elott. Furcsa.

mákospite 2007.11.12. 10:08:09

"Elviszik a gyárba, erre fanyalog azon, hogy milyen a gyár padlója.. Meg hogy a zsír új Mondeo az bizony nemkéne."

Te egy fasz vagy, AP! Mi köze a két dolognak egymáshoz?! Pont erről van szó: nem mindenki megvehető (hála az Égnek!). Vagy ha valakit elinvitál egy gyártó, akkor már annak szükszégszerű következménye, hogy tessen neki a gyártó autója is?! Ennyire nem lehetsz tufa.

mákospite 2007.11.12. 10:09:37

Mellesleg nekem sem kéne. És ha elvinne az Opel, a VW, a Toyota vagy akár a Renault is, azok az autók sem kellenének.

AP (törölt) 2007.11.12. 10:14:51

Ha ezen ennyire fennakadsz, akkor te se vagy kisebb fasz.
A gyár padlójának vagy a munkások stílusának mi köze a kocsihoz?

Roscos 2007.11.12. 10:20:05

Az író védelmében: Sokat utaztam mostanában a Lufthansával és csak rosszat tudok mondani: indok nélkül törölt járatok, tahó utaskísérők, drága jegyek és 0 szolgáltatás. Fapados Maléven kedvesebbek és több kaját adnak, mint a Lufthansa Business Class (!)-on. A németeknél egyébként még a belső (pl. Cologne) reptereken is mezítláb mész át a biztonsági kapun, lógó gatyával egy szál ingben.
Egyébként érdemes megnézni az AutoBild mostani számát. Ott egy Octavia, Mondeo, Mercedes C összehasonlításból (egyáltalán, hogy lehet ezt a 3 autót egymás mellé tenni???) a Skoda lett a győztes. Úgyhogy ezek után már tök mindegy, milyen kategóriákba sorolunk egy autót. Egy Mondeo lehet 10 Millás is, akkor se venném meg. Inkább egy használt Audi A8 vagy 7-es BMW.

Notes 2007.11.12. 10:20:43

Hát ezt a cikket én is meg tudtam volna írni.
Tuti állás ez az autós újságírás, megyek is CV-t írni.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2007.11.12. 10:24:07

Ez semmi! Géza is újságíró. Azaz blogger. Ül a hájas seggén alsógatyában, és 14 éves lányokra vadászik a neten, közben a Linuxról ír érthetetlen posztokat, rettenetes helyesírással. De a múltkor felkérték valami átszervezés miatt, hogy menjen el egy dubai agysebészkonferenciáról tudósítani.

Hát, a konferenciáról nem sokat írt, mert mi a francot ért ő az agysebészethez, viszont ahogy a kalandjait elmesélte, az valami fantasztikus volt!

Ilyen rettenetes szervezéssel még életében nem találkozott. A privát jet 10 óra helyett 10 óra háromkor indult Ferihegyről. Külön morogta a bajsza alatt, hogy a szőkéket szereti, de a stewardess mégis barna volt. Na mindegy. Ráadásul nem is volt túl jó ágyban, állítólag a csóró szervezők a minimálprogramra fizettek csak be (20 perc, gumival. Ajaj.)

A hatcsillagos szállodában aztán további megpróbáltatások érték Gézát: ahogy szakadt klottgatyában és szandálban becsoszogott a portán, a köszöntésére elővonuló szállodaigazgató túl halkan köszönt. Géza megkérdezte, hogy "Miva?", az a marha meg csak habogott valamit.

Mindezt 2007-ben, egy dubai agysebészkonferencián. Gézának megvan a véleménye az egészről.

További fergeteges, egyben felháborító kaland volt, amikor a bidén nem működött a WiFi, Géza nem tudta rácsatlakoztatni az Ubuntu legújabb disztróját futtató laptopját. Négy (!) teljes percet kellett várnia, amíg a szálloda rendszergazdája megoldotta a problémát (egyúttal átnyújtva Gézának egy selyem seggtörlő rongyot).

A legdurvább az volt, amikor a hazaúton véletlenül magára hegesztette a repülő ajtaját, aztán megivott 8 whiskyt, berontott a pilótafülkébe, és letörte a magassági kormányt (gyenge konstrukció). Emiatt késve érkezett haza. Most pereli őket.

Szóval maga a konferencia elég átlagos volt, homloklebenyről meg ilyen baromságokról volt szó; egy tizes skálán Géza szerint alig ötös-hatos lehetett.

De ezek a szervezési hibák emlékezetessé tették. Géza nem is tudta sokszor, sírjon-e vagy nevessen.

Norberg 2007.11.12. 10:27:21

„En többször is repültm Frankfurtbol, meg mas nemet repterekrol is, de meg soha sem kellett ket biztonsagi kapun atmennem, max egy biztonsagi + utlevel, de az is meg az eu-elott. Furcsa.”

Régen járhattál Frankfurtban, velem két hete szó szerint ugyanígy megesett a dupla biztonsági ellenőrzés. Motozással, cipőlevétellel, alaposan. Mindezt német precizitással és „kedvességgel”. Elég nyomasztó érzés volt...

Ras · http://futo.blog.hu 2007.11.12. 10:45:36

Johhny1 én is utaztam már FFM-ről és bizony velem már megesett ez a história, igaz csak egyszer kellett cipőt levenni de minden mást kétszer... hát igen a németek a sztereotípiáknak ellentmondva nem annyira jó szervezők...

Akoska 2007.11.12. 11:55:38

Johhny1, 9/11 ota a nagyobb reptereket (Frankfurt, Amsterdam, osszes amerika keleti parti repter, CGD Paris stb.) mind gatyara vetkoztetnek, cipot levetetik, elektronikai eszkozoket kulon kell atkuldeni a kapun stb. Regen mas volt ;)

tamil 2007.11.12. 12:37:41

Én is irigylem a szerzőt az állás adta utazgatásokért. Nincs is ezzel baj, ezért olvassuk. De most szerintem is túllőtt a célon, főleg a gyár leszólásával. A kocsiról kár lett volna többet írni, egyszerűen s.ar és drága. Én akartam Mondeót venni, de a legerősebb dízel is alulmotorizált, főleg a böhöm kasztnihoz képest. Fordnál nem látják a konkurenciát?? Ja, amúgy a Mondeo szerintem kívülről ok, belülről viszont csak nagy, de irtó ronda. Fabetéttel meg anélkül is.

paulinho 2007.11.12. 13:01:01

Szegény szerző, csak sajnálni tudom, hogy mi mindent kellett kibírnia...csórikám, egy hős vagy!

feri2360 2007.11.12. 13:47:31

Pók: zseniális az iromány, végigröhögtem. Kellett is, mert előtte nagyon letörtem attól, hogy így lekúrtátok RT szakújságírót. Nekem nem hagytatok fikáznivalót.

Tintanyul 2007.11.12. 14:01:20

Ez az új trend, hogy szidalmazzuk a TC újságíróit, vélt és valós hibák után kutatva? Ejnye. Ez itten különben is a Belsőség, nem valami vezércikk, ha belefér Morzsa kutyától a szusiig minden, ekkor ez is. Tessék nem fröcsögni.

Darázs Csaba 2007.11.12. 14:19:25


Tudjátok kik dolgoznak a reptéri biztonsági szolgálatokon Németországban ? Németül alig beszélő, munkavállalási engedéllyel gyengén ellátott frissbevándorlók. Milyen motivációt vártok a marokkói, török, szudáni stb. származású emberkétől, aki repülővel max akkor közlekedik amikor a belga-kongói postajáraton hármoévente egyszer hazalátogat ?

Ha lehet, be fog tartani Nektek, kétszer átvizsgálva, gumikesztyű nélkül análkutatva.

DB 2007.11.12. 14:27:44

Nekem is furcsa, hogy egy rendes, autókról szóló cikket így lefikáznak, ugyanakkor az autót nem vezető, jogosítvány nélküli Orosz doktor agymenései a krími háborúról vagy a
V12 márkájú szódavízről egyöntetű ájulatot váltanak ki.

Érdekes egy blogtér ez itten.

feri2360 2007.11.12. 14:41:28

Általánosságban az a gond, hogy nem kell kutatni a hibák után, mert azon kiverik az olvasók szemét. A belsőségben lehet persze bármilyen, az autózással csak lazán kapcsolódó dologról írni, de ha valaki a TC munkatársa, akkor még itt sem írhat(na) szakmailag hülyeséget. Ahogy pl. az esélyegyenlőségi miniszter sem cigányozhat magánemberként...

AP (törölt) 2007.11.12. 14:49:58

Na egyszer írok valamit hogy nem tetszik, erre hatan lebasztok..
Edelweiss kollégának hányan szóltatok eddig vissza? Számolom, kétszer, akkor is ugyanaz.
Valamit elbaszok.

Ivoke 2007.11.12. 15:31:10

AP: Mindenki monnyonle', mert sokan vagyunk és elegen!

Ez mindíg ilyen: egyszer fent, egyszer lent. :)

Levin Malma 2007.11.12. 16:33:00

Fura, hogy a nagy fikázások közepette senki se teszi szóvá a cikk leginkább érthetetlen megnyilvánulását, idézem:

"A legerősebb, 143 lovas, de jóval nyomatékosabb dízellel, ugyancsak hatfokozatú automatával az árak rendre: 7,62, 7,77 és 7,92 millió forint. Valamiért a Ford csak a 130 lovas dízelhez kínál automatát, a 140 lóerős változathoz nem."

Most ezt így hogy?

JMC 2007.11.12. 16:39:38

Lehet, hogy ha a Dacia marketingesei nem írják le mit és hogyan kell írni már nem annyira megy az alkotás. Ilyen tortúra után nem is csoda.

razsa 2007.11.12. 16:46:04

tamil, nem nevezném alulmotorizáltnak, 9,5 alatt van százon a 143 lovas dízellel..Egyébként pedig az a belépő motorpaletta, lassan bővülni fog erősebb dízelekkel, benzinekkel.És jön az új duplakuplungos váltó is.
Az autobildes,oktáviás teszt meg egy vicc, 1 hónappal ezelőtt meg olyan cikk volt,h a mondeo végre jobb mint a passat.Akkor az oktavia jobb a passatnal is?

ommm, "végigszenvedtem a kombiban egy pozsonyi dugót."
Ezt a dumát, muhahahaha..

razsa 2007.11.12. 16:47:04

Levin Malma..

Hát ja , érdekes(hibás) a gondolatmenet..

Rob 2007.11.12. 17:09:14

Eléggé felidegesített egy-két hozzá nem értő hozzászóló!

Először is az Új Mondeo alapára 5458000 Ft nem 8 milla!
Gondolom a kedves hozzászóló nem ismeri a számokat és a 8-as tetszett neki a billentyűzeten a legjobban...
www.external.ford.hu/upload/arlistak/ujmondeo_arlista.pdf

Az sem mellékes h. 10 millióért nem kapsz ekkora (Azaz 5-ös, E-osztályos, A6-os) BMW-t Mercedest, Audit, pláne nem olyen felszereltséggel mint amilyennel egy 10 millás Mondeot kapsz!
Mellesleg megsúgom h. a Német AutoMagazin, aminek azért adok a véleményére még az új Mercedes C osztálynál is jobbra hozta ki a Mondeot.
Az számomra eddig is egyértelmű volt h. egy Passat-nál, Vectranál (a többi francia, japán és egyéb "csodát" meg sem említem)sokkal jobb a Mondeo. Pl.kategoriájában legjobb felföggesztése volt már 1994-ben is!

1999-es Mondeom van, kb 150000 km-rel. Semmi baja sincsen eddig, még most is megy mint állat! Egyedül a lengéscsillapítókat kellett cserélni a "csúcsminőségű" pesti utak miatt...

Az egyik kedves kollégának a munkahelyén lévő Mondeo, ami mellesleg 10 éves, gondolom az a fajta lehet amit a hülye alkalmazottak ész nélkül nyúznak mert hogy nem az övéké és a másét ki lehet nyírni nyugodtan.
Kíváncsi lennék a saját autódat (már ha van) hogy vezeted...

Visszatérve az árra:
nem az a bolond aki 8 milláért vesz egy tök jól felszerelt autót, hanem az aki egy szart vesz vagy többért vagy kevesebbért csak azért mert h. az jó mert pl. a VW vcsoport tagja, vagy hu de jó boxermotorja van.
Gondolok itt a kedves Skoda Octavia / Superb és Subaru Impreza tulajokra. Mert ok. Subarunak legalább van sokak által szépnek talált hangja de azon kívül mivel tud dicsekedni??? Kíváncsi lennéka zért egy Subaru Impreza vs. Mondeo ST tesztre...

Egyik hozzászóló írta h. dugóba került egy Mondeo kombiban. Nos ha nem fértél el háttul akkor keresd fel Norbit vagy Bíró Icát, vagy esetleg mondd meg a többi haverodnak h. hátul 3 (három) ember fér el!

Már bocsánat ha valakinek a lelkébe gázoltam!

JMC 2007.11.12. 17:46:52

A Mondeo és az Impreza WRX STi nem összevethető, egész más célt szolgálnak. A célpiac sem ugyanaz. Lehet hogy a Subaruba nem lehet bepakolni annyi mindent, mint a Fordba, de a Mondeo ST elég hülyén mutat keresztben csúszva, vagy esetleg a Raly WRC-ben. Azt azért én is kétlem, hogy a Mondeoban ne lehetne elférni, viszont a kategóriatársa nem az 5-ös bömbi vagy 6-os Audi hanem a 3-as BMW vagy 4es Audi vagy a C-Klasse vagy a Lexus IS. Azok árai viszont már nincsenek annyira messze, ellenben a presztízsük nem összevethető. Mielőtt fikázod mások véleményét tájékozódj előtte szerintem :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.12. 18:09:47

Rob: itt kurvára nem az alapárról volt szó hanem a tesztelt modell áráról ami, akárhogy is nyígsz, 8.046.000 forintba kerül kerül. a legmagasabb szinten persze, de még ehhez is rendelhetők pluszok. és ugyanolyan hülyeség kiadni 8-10 milliót most futó középkategóriásokért. én a passatot is utálom, már annyira unom a formáját hogy fáj lassan ha látok még 1et...ezt is utálom, mert ronda, nagy tohonya, egy markáns részlete nincs, egy nagy lufi. meg amugy is az áráért alig 1 éves felsőközépkategóriás autókat is kapni. és egy ford mondeonak még persztizse sincs :) én nem akarom bántani, csak te most ugy rákattantál hogy mondom ezt már nem hagyom szó nélkül :) légy boldog vele. a subaru meg ott szopatná meg ahol akarja, összkerékhajtású, a mondeonak egy rendes motorja van, az is a volvo-tól. pedig de szép és fasza autókat tudott régen csinálni a ford...és nem is olyan rég volt az...első generációs Focus ST, sőt az első generációs Mondeo ST is kinézett valahogy...de azóta mintha kibasztak volna mindenkit a designstudióból és valami debil nörd hülyegyereket vettek volna fel aki Paintbe rajzolja meg a kocsikat...remélem nem nagyon gázoltam én sema lelki vilgáodba:)

rob 2007.11.12. 18:15:01

Te nagyon hozzáértő gyerek lehetsz!

Mielőtt az alapján sorolsz kategóriákba mint a kedves újságírók talán nézd meg h. melyik kocsinak mekkora mérete van!
egy Mondeo vagy egy Passat azért kicsivel nagyobb mint egy A4-es vagy Bmw 3-as. Még ha egy kategoriában is vannak elvileg, gyakorlatilag kurvára nem.

Gondolom neked is valami csodás francia vagy japán kocsid van.
remélem élvezed és fikázol benne eleget.

Amúgy meg ha milliárdjaim lennének akkor sem kellene egy szar Impreza.
Az csak a hülye rally megszállotak kedvence.

Amúgy meg az sem normális aki egy német autót fikáz!

JMC 2007.11.12. 18:25:08

Ebben a tekintetben akkor valóban paraszt vagyok. Élj ezzel a tudattal boldogan békességben a Mondeoddal.

tintahal 2007.11.12. 18:54:14

De beletenném a seggem ebbe a mondeóba rohatd jó gép szerintem. Nekünk amúgy egy első generációs focusunk van az is nagyon jó de ez még jobb lenne
Amúgy a mondeo pár centivel (1-3) rövidebb mint a merci E osztály, úgyhogy egy bmw 3-as meg egy a4-es nagyon nincs vele egy kategóriába

Blazsi 2007.11.12. 18:55:53

Nekem nem tetszik az új Mondeo,de
atttól még lehet jó is!Ennyi pénzért
inkább vennék egy új Mazda6-ot!
Szerintem a kategóriában ár,érték,
minőség arányban nála jobb autó nincs!

razsa 2007.11.12. 18:56:37

Rob sztem nyugodjál le, és hagyjad őket, hadd vegyenek majd a presztízs miatt, 8 milláért fullfapad 3asbmw-t vagy a4et, amiben lehet nyomorogni, de legalább elmondhatja,h bmw vel jár..Ha valamit akarsz kezdeni egy bmwvel vagy lexussal,h normális motorja és felszereltségű legyen már rögtön 10 milla felett van..Úgyhogy erről ennyit,h a mondeo mennyire drága. Mindenestre sztem egy Mondeoba több fantázia szorult mind kívülről mint egy a4 be vagy akár imprezába. És igen jól néz ki élőben az új mondeo sztem!A régivel az volt a baja mindenkinek,h túl konzervatív, ez most végre kilóg az egyenautók közül ,most meg ez a baj :) Okosak..

razsa 2007.11.12. 18:59:36

Azon kívül futóműben motorban és váltóban(manuális,ilyet is tudni kell csinálni) még mindig előrébb van mint a kategóriatársak( most Passat,Avensis,Mazda6ra gondolok).

Blazsi 2007.11.12. 19:08:28

A Ford?Ekkora marhaságot már régen hallottam "razsa"!

tintahal 2007.11.12. 19:11:39

totalcar.hu/tesztek/monpasave!2
Ezt gondolom mindenki olvasta és Winkler is azt írta, hogy milyen jó reggelente egy ghia mondeoba beülni, és az ember felrikkant hogy nem cserélné el egy E mercire. a passatot meg az avensist természetesen lenyomta

kalasnyikov fan 2007.11.12. 19:13:20

Azért itt a végére eléggé elszabadult
a minőségi anyázás szinvonala...
( lefelé)

Rob 2007.11.12. 19:30:40

Végre értelmes emberek is vannak itt!

Audik nekem sem tetszenek.
Ha nem nézném folyamatosan őket újságban neten, tv-ben élőben stb nem is tudnám melyik melyik mert anynira egyformák.

Lexus nekem egyáltalán nem tetszik.
Fel van kapva az is mint állat a semmirért.
Inkább vennék azon a pénzen már egy normális BMW-t ha már anynira "presztizs"-autót akarnék.
Lexus fel van kapva.
Újságírók is egyfolytában ajnározzák h. hú de jó.
Amúgy mindennel ez van csak a német autokat nem bírják ők sem valamiért, bezzeg ha tesznek alájuk egy Mercedest vagy BMW-t akkor már virul aszájuk.
Megnéztek egy AutoMagazint, láthatjátok h.szinte mindegyikben van Lexus, valami francia gagyi meg valami dél-koreai csodagép. Állítom bejönnek ide is a kínai "autok" mint minden szardarab kínából akkor tele lesznek vele az újságok. Csak nehogy mi legyünk tele azokkal az autnak nevezett "közlekedőedényekkel". Mert h. sok lesz velük a baleset az tuti. Nem szeretém ha a 80m-es fékútjuk alatt telibe találna egy is.

De visszatérve újságírókra: automagazint is egyre ritkábban veszem pont ezek miatt, meg az sem tetszik h. lehordjáka német autokat. Vagy talán az nem tetszik soknak h. pl. Henry Ford, vagy GM támogatta a németeket a világháborúban és ezért úgy gondolják h. ugyan szóljuk már le az Opelt meg a Fordot???
Mert ha megnézitek nem igen van más Német auto amit enynire lehordanak!

A VW-ről meg annyit h. nem vagyok oda érte, habár az új Sciroccot elfogadnám.
rokonok közt volt oylan akinek VW-je volt, mi is nézegettük a Golfot, meg a Golf Plust pár éve 3. autonak.
beleültünk és kiszálltunk, majd összenéztünk h. ez aztán a fapados járat!
Belül is sivár nagyon az egész.és a minőség sem a tökéletes (bár kétség nem fér hozzá sokkal jobb mint egy francia vagy japán autóé). Már ezek miatt is sokkal jobban megéri egy Opelt / Fordot venni. De ha azt nézzük h. a VW-nek meg van a "presztizs" miatti felára is, akkor már el lehet gondolkozni h. mi van?
És még a Mondeot szidják h. mennyibe kerül...

Ja és végezetül a híres japán Toyota minőségről: gongolom senkinek sem kell bemutatni a Toyota F1 csapat "sikereit",
De a lényeg h. a reklámokban beharangozták már 90-es évek elején a német adókon h. legmegbízhatóbb autok.
A német ADAC is a legmegbízhatóbbnak kiáltotta ki.
Igen ám de ezek statisztikai adatok, azokat meg mindenki tudja hogyan készítik.
te ezt mondod? OK. egyezik a véleményünk. Ja te meg azt? Hmm. Téged kihagyunk most.

De ha mégis igazak lennének az ADAC felmérései arra nem gondolt senki sem h. talán a Toyota tulajdonos nem a "sárga angyalt" várja hanem velhívja a helyi Toyota szervízt és azzal vontatja el az autót?

Lehet én élek furcsa emberek közt de még egy embertől sem hallottam volna h. egy német autoval gondja lett volna. Na jó talán volt valami egy VW-essel akinek az ablakemelője elromlott egy fél éves autoban...
De olyan rengeteg van aki panaszkodott Daewoo-jára, Hondajára, Toyotájára pláne Citroenjére vay Renaultjára stb stb...

Na mindegy nem akarok senkit sem megbántatni, mindenkinek saját gondja h. milyen autó tetszik neki de szerintem azok nagyon nincsenek tisztában a dolgokkal akik akármelyik mostani Német autot lefikázzák és szarabbnak állítanak be mint egy franciát, japánt, amerikait, vagy mit ne mondjak egy dél-koreaia csodát.
Aki ilyen az gondolkozzon, olvasson, járjon utána, üljön bele és után amondjon véleményt, ne rögtön hogy elolvasta egy lefizetett újságíró véleményét. Most nem a Totalcaros csókákra gondolok, gondolom látta mindeki mi volt mikor az egyik szörnyautot lefikázták és utána jött a panaszlevél az importőrtől. Gondolom nem véletlenül nem lehetett látni őket jó ideig a tv-ben szombatonként...

Nem írígységből mondom, de elég szomorú amúgy h. eben az országban ennyi tróger van aki többnyire mások vagyonából veszi magának A8-asukat, A6-osukat, besötétítik üvegeiket és átmennek a piroson, záróvonalon előznek stb.
kívánom mindekinek h. legyen oylan örömben része mint egyszer nekem volt:
96-os 204 lóerós Calibrammal mentem hazafelé. Mögöttem egy S6-os ha jól emlékszem.
nyomult nagyon a paraszt, rám volt tapadva. OK. Akkor szopassuk meg egy kicsit.
Nem szoktam trógerkedni az utakon de mérges voltam.
Szóval megelőzött, én visszaelőztem és gyorsultam mint állat. (6.7 alatt 100-on volt a kicsikém:), a csóka persze egy kigyúrt kopasz buzeráns volt. Jött volan a parasztja jött de nem tudott, lemaradt mint a borravaló.
Én meg csak mentem.
Aztán előttem autó nem tudtam menni a tempomat, záróvonalon meg nem szoktam előzni. De az audis gyerek persze szokott. gondolom nagy kielégülés volt számára h. megelőzött egy akkor 7 éves Opelt ami egy 80-nal döcögő autó mögött haladt...

Enynit a parasztokról.

Barna 2007.11.12. 19:44:05

A Ford szerintem továbbra sem német autó, annak ellenére, hogy elég sok helyen lehet ezt olvasni. Van szerencsém nap mint nap látni az ország talán legszebben felújított T-modelljét, az Újvilágban készült 1922-ben. Szegény Henry Ford forog a sírjában...

razsa 2007.11.12. 19:47:59

Barna akkor szted milyen? Azt ne mondd,h amerikai :) Mert az európai Fordoknak semmi,de semmi köze nincs az amikhoz! Szinte teljesen különálló az ami és európai Ford.Csak a píz megy egy helyre.

Barna 2007.11.12. 20:00:30

Razsa igazad van, nem sok közük van egymáshoz, de az embléma, a név és a múlt is közös. A kölni központ valóban nagyjából önálló, de attól még nem lesz német a Ford szerintem. A "píz" is egy helyre megy, de egy helyről is jön.

JMC 2007.11.12. 20:16:37

Elvakult német-autó fanatizmussal szemben inkább nem vitázok. Lehet, hogy kissé személyesre sikeredett az utolsó két hozzászólásom, de nem szeretem, amikor egy véleményem szerint helytelen látásmód miatt leparasztoznak. Azt meg végképp nem szeretem, ha a szüleim emlegetik egy vita közepedte. Elfogy az észérv jöhet az anyázás. Amennyiben az volt a cél, hogy többet ide ne írjak, sikerült elérni.

A TC-ban magában is kezdek csalódni. Akik miatt elkezdtem annak idején nézni / olvasni, havonta egyszer ha írnak valamiről. Majdnem mindegy is miről és mit, a stílust szerettem. A mostani cikkekből pedig attól tartok már a pénz beszél. Ha egyáltalán vannak cikkek.

Valaha le mertétek írni a véleményeteket a következményektől függetlenül, pont ettől volt a TC az, ami. Most viszont már nem más az egész, mint egy autós fórum a sok közül. Elveszett a varázsa. Kívánom, hogy visszataláljatok hozzá, vagy valami máshoz, de valamilyen stílus azért legyen. Ha száraz tényekre és marketingesek által komponált fellengzős mondatokra vagyok kíváncsi rendelek prospektust. Küldenek és még meg is köszönik.

Rob 2007.11.12. 20:17:31

Jól van barna! Ügyes vagy!
Javaslom menj el Kölnbe és nézd meg a Ford Székházat. Vagy azt akarod mondani h. a Holden is akkor amcsi autó mert GM-hez tartozik?
A Rolls-Royce német auto mert BMW-hez tartozik?
Lamborghini is német mert audihoz tartozik?
Az Opel akkor amcsi autó?
na látod.
a Német Ford az német FORD!
Mellesleg ha anynira ismered az autogyártókat gondolom tudod azt is h. Henry Ford támogatta a 2. Vh-nan a Németeket!
ugyanígy a GM is támogatta őket!
nem véletlen h. anynira utáljáka Fordokat, Opelokat és próbálják lehúzni mindig.

Visszatérve ahhoz az egyénhez aki magasztalja a Subarukat:
Írta valaki h. megnézne driftelve egy Mondeo ST-t.
Meg h. h. jön az az Imprezahoz mikro driftel.
nos ha az kell a jó kinézethez h. legyen egy buzirózsaszín sti felirat a hűtőmaszkra, meg egy bazinagy piaci pultra emlékeztető hátsó szárny akkor felrakhatjuk a Mondeora is. Nyugodtan.
igaz akkor elcsúfítanánk szegényt.

Mellesleg sok Imprezas biztos eszi is a kolbászt a pulton a kínai piacról hazafelé...

Barna 2007.11.12. 20:43:02

Rob!
Nem, ezt egyiket sem akartam mondani. Se azt, gogy a Skoda v. a Seat német. Rosszak a példák, olyat keress, ahol az embléma meg a név is azonos! Tudom, hogy HF támogatta a németeket, de attól még sem ő, sem a cége nem lesz német. Ennek persze igazából semmi jelentősége, nem attól lesz jó egy autó, hogy milyen a zászló, ami a neve mellé kerül. A nemzet mögött rejlő mentalitástól már sokkal inkább lehet, de kivétel mindig akad. Azt is tudom, hogy a németek a felelősök a Mondeoért. Én nem akarom lehúzni sem a Fordot sem az Opelt, mindenki olyan autót vesz, amilyet akar. Aki elégedett azt azért, aki meg elégedetlen azt meg azért nem lehet meggyőzni arról, hogy melyik márka milyen autókat gyárt. Egyébként remélem egyszer eljutok Kölnbe és ígérem, hogy megnézem a Ford székházat.

Más. Én is voltam az esztergomi gyárban és tényleg nem tűntek túl elégedettnek a dolgozók. Nem nehéz elhinni, hogy ez valóban hatással van a minőségre, mellesleg a statisztika is ezt mutatja...

AP (törölt) 2007.11.12. 20:55:55

az utolsó írásom után addig jutottam az olvasásban, hogy vessük össze a mondeót az imprezával.
nagyon röhögök már, és hol van még a vége.. :)

sekler 2007.11.12. 20:56:03

Vitatkoztok egy cikken aminek eleve NEM az emlitett auto tesztelesen volt a hangsuly, hanem a cikkiro e tesztel kapcsolatos SZEMELYES elmenyein... Vajon miert 'Belsoseg' e blog cime?! A tesztekkel kapcsolatos 'elmenyeiket' irjak le kedves TC-s ujsagiroink, s mar a nagyerdemu reg(kb. masfel eve) megszokhatta volna, hogy a Belsoseg eleve nem a hideg racionalitas oldala! (Amugy melyik BLOG az??)

AP (törölt) 2007.11.12. 20:59:06

Most mi a fasz baja van az Imprezával ennek a szerencsétlennek?
Valaki kifejtené bővebben? Mert nem értem..

Das 2007.11.12. 21:03:25

Üdv én voltam a svéd Volvo gyárban, (Skövdében) ami ugye szintén Ford konszern. Ott szintén a dolgozó a fontos nem a mennyiség mint a japcsiknál. Tiszta, szép és fényes a gyár, teljesen embercentrikus. Nagyon profik a gépek, és tényleg jó lehet ott dolgozni.
Egyébként nekem tetszik az új Mondeo mert szerintem szép. Dízelmotorral Ghia felszereltségben király. Kategóriájában bőven a legjobb.

blazsi 2007.11.12. 21:11:12

AP!Az,hogy neki sem tellik rá!

José 2007.11.12. 21:22:16

Én a harmadik Mondeómat használom. (mind céges volt) (Most rendeltem meg az újat. Egy automata dízelt.)
Szóval mindegyik generációsat évekig vezettem. A Mondeo egy stabil, érzelemmentes jószág. Valaki egyszer azt írta "a Mondeónál van vége a racionális autóvásárlásnak". És szerintem igaza van. A Mondeót nem szeretni kell, hanem használni és azt megbízhatóan lehet.
El tudom képzelni, hogy több BMW, Merci tulaj szerelmes az autójába, mint Fordos. Azok a márkák több érzelmet váltanak ki mint a Ford. Ha valaki érzelmileg közelíti meg az autózást, az ne Fordot vegyen.
Talán ez az első Mondeó, ahol nem hétköznapi (konzervatív) formát akartek hozni, hanem valami dinamikusat.
Ja, és koptattam 2 évig egy S60-at is. Azért az vitathatatlanúl finomabb volt, de sokkal kisebb is. Méretben a Mondeo felső kategóriásnak mondható, presztizsben közép. Most tegye mindenki oda ahova akarja.
Nekem volt Mondeo automatám, kézim. A standard Fordok nem gyorsulásra, driftelésre jók, hanem normál autózásra.
(ST és társait nem vezettem.)
A motorjával, váltójával soha nem volt gondom. Az első kettőnek a futóművével volt karbantartani való. A mostanival(az még nem a legújabb) még nem volt. Lehet, hogy ezen már javítottak.
Az automatáról annyit (a másidik generációs Mondeóm az volt / 2L-es benzines), hogy gyengébbnek tűnt, mint a korábbi 1,8-as kézi benzinesem.
Remélem ez nem lesz igaz majd a mostani dízel automatámra.
Egyébként meg a színvonal alatti hangnemű kommenteket íroknak azt üzenem:
Attól, hogy valaki ordenáré még nem biztos, hogy igaza van, legfeljebb csak nem tudja kifejezni magát. Szegény.

cowman 2007.11.12. 21:45:57

A lényeg, hogy a KUKA nem azért vicces, érdekes, mert nálunk így hívják a kukát , hanem az, hogy azért hívják így, mert 1953 tól a fent említett gyár által készített járműfelépítménnyel ellátott teherautókkal szállították a szemetet, a rövidítés pedig a kocsikon és a tárolóedényeken is szerepelt

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.12. 21:58:09

Rob: te pöcs :) ugy beszélsz mintha kurvára végigtesztelted volna az összes itthon kapható autót és a Mondeo lett volna a legjobb :) én szeretem a német autókat, nagy Audi fan vagyok...amit te művelsz az meg már nevetséges :) és honnan a faszból veszed hogy a Lexusok nem jók? mentél már egyel is? ha meg jók, akkor valószínűleg el fogják mondani az ujságokban is hogy jó... azt elárulhatnád hány éves vagy :) kiváncsi vagyok, honnan ez az elvakult mondeo buziság...és a nem konzervatív kurvára nem egyenlő a széppel...ha meg nem tudsz megkölümböztetni két autót akkor maradj a kavicsoknál és homokozólapátnál :)

razsa 2007.11.12. 21:58:54

José, szinte mindegyik autóban az automata az lassabb..kivéve DSGt.
Sztem hiba volt az új mondeót is automatával kérni..ahhoz sztem minimum v6 kéne..Na de mind1.

razsa 2007.11.12. 22:08:37

Nekem is volt már dolgom mondeóval 1993-2007 ig, szinte az összes változattal..Sokak szerint csak családi autónak jó, mert nagy..Ezt meg kell cáfoljam,mert sokkal több rejlik benne Passathoz,Vectrához képest a sportosabb vonalat képviseli.Volt 2.0, volt 1.8 is mindegyik bírta ha pörgősebben vezettem(6000ig simán elpörögtek), a TDCIknek szintén nincs ellenére a sportos vezetési stílus, sőt sokkal jobban lehet élvezni, mert mind a kormányzás,futómű váltó partner ebben,nincs olyan érzése az embernek ,h hú ebben a kanyarban minnyá elszállunk,mert bírja a futómű.
Egy 93as 14 éves mondeóval(ami mellesleg műszakilag hibátlan,csak benzint kér), pár hónapja nyomtam gyorsulást egy GSI astra és CIvic ellen és nem bírtak otthagyni,sőt civiccel nem volt nehéz dolgom, gsi astra viszont ott volt..

Tomi 2007.11.12. 23:17:29

Ha már unjátok egymás szidalmazását, menjetek száguldozni Németországba... vonattal, jó nagyon! :-)

Dörmi06 2007.11.13. 01:24:19

Hehe, ez a poszt kezd hasonlítani a múltkori Trabishoz. Csak ott valahogy a Suzuki került szóba, most meg valamiért az Impreza. Egyiket sem igazán értem. Mi köze van egy Imprezának egy Mondeohoz? Egyáltalán milyen szempontok alapján lehet ezt a két járművet összehasonlítani? Mindkettőnek négy kereke van?

Mindig elcsodálkozom mennyi szűklátókörű, buta ember van a világon. Nekem tökéletesen megfelelne a garázsban egy dízel Mondeo, mellette meg ott állna a WRX STI. Sőt, csak mert nagyon vicces gyerek vagyok, csinálnék egy képet, ahogy szalonnát szeletelek a hátsó spoileren és felraknám iwiw-re :)

Ja és a cikk is tetszett, én nem éreztem, hogy bármi is fikázva lett volna. Na jó, esetleg a Lufthansa, ami meg meg is érdemli.

Kispocok 2007.11.13. 06:25:49

A németek nagyon is tudnak szervezni.Az a baj,hogy a nagy globalizmus jegyében a törökről a malájig minden féle népcsoporttal felhígitották őket,hogy eltűnjön az igazi német szellem.Ez nagy kár!!!

tamil 2007.11.13. 12:08:53

Mióta nem jártam itt jól elszabadultak az indulatok.. A teljesség igénye nélkül, szerintem: A Ford az német. A német autók jók, de rosszul vagyok azoktól, akik szerint a többi szar. A Citroen C4 mondjuk pl. biztosan az, de ettől az új C5 még lehet jó (bár az lenne, mert gyönyörű lett). A 143 lovas dízel Mondeo pedig igenis alulmotorizált. Nézzünk csak szét picit, és ne BMW meg Merciknél: Toyota d-cat 177 paci, benne a corollában, avensisben. Azért az elég röhejes, ha egy verso odaver a karakteres Mondeonak, nem? Vagy VW csoport, 2.0 Tdi 170 paci, Golftól felfelé, Leon, Octavia... Egy kategória? Még az Astra cdti is 150 lóerő, ráadásul igen jó erőben. De nézhetünk hasonló autókat is: PSA: 173 és 208 lóerő(peugeot 407, Citröen C5. A Honda most dolgozik az új 2.2 dízelen, lesz min. 180lóerő. Vectra kilóg a sorból a 3 literes monstrummal, de ide a bökőt, hogy az új modellel nem égetik be magukat 143 lóerőnél. (mint az új Mazda 6 a 2.0 Cd-vel, naja, egy cégcsoport a Forddal)Sorolhatnám.
És mindez ugyanazért az árért de inkább olcsóbban. Nem baj, van benzinfaló 3 literes Mondeo versenyképes alternatíva, ha nem szeretnék cammogni.
Ja még valami: vezettem a 143 lovas dízelt (igaz, csak próbakör volt) és nem volt egy nagy élmény. Na ennyit a motorról. A többi technikai részlet pazar.
Totalcar újságírók: mostanában megszaporodtak a fikázások, sok az alaptalan, de mégis jelez azért valamit. Azzal értek egyet 100%, aki szerint régen egész más és sokkal jobb volt, ezt a stílust ők teremtették de már inkább a pénzről szól. Több írás kéne az alapítóktól!!! Lufthansa: mostmár légitársaságokat meg reptereket is tesztelünk? Akkor miért nem inkább repülőgépeket?
Fröccsöntött Subarut primitív belsővel és boxermotorral én is csak ralliversenyzőknek ajánlanám, komoly szervízháttérrel.

razsa 2007.11.13. 13:32:26

Hááhh! tamil még mindig nem érted?? Ez nem a végső motorpaletta, még bővülni fog!! Az accord már hány éve van a piacon és még csak most dolgozik az erősebb 2.2esen?
A passatban is megjelenése után kb 1 évvel jött a 170 pacis 2.0TDI
A Mondeoban is jönni fog új dízel, 2.0 biturbo vagy pedig 2.2es, még nem lehet tudni pontosan melyik lesz, de az tuti,h 160 LE felett lesz..erről ennyit,kár ezen ennyit lovagolnod.

razsa 2007.11.13. 13:35:44

"Nem baj, van benzinfaló 3 literes Mondeo versenyképes alternatíva"

Hát szintén ennyit erről, egy kicsit tájékozdódj mielőtt mondasz valamit, az új mondeoban a legnagyobb motor jelenleg a 2.5 turbó.. A 3.2es vszínű az ST ben lesz majd valamikor 260 ló körüli teljesítménnyel..

tamil 2007.11.13. 14:33:10

Igazad van razsa, a 3 literesre nem jól emlékeztem. Ettől persze még mindig nem egy nyerő ajánlat. Benzines kínálat elmegy a csúcsra, dízel meg nem? Egyébként nem tudom honnan veszed, hogy érkeznek erősebb dízelek, mert én még nem találtam erről semmit, pedig kerestem. A Mazda 6-nál olvastam, hogy dolgoznak a 2,2-esen (aminél az alap viszont a régi Mondeo 2,2), de a bevezetéstől még messze van. Fordnál viszont nem tudok fejlesztésről..Vagy a Mazda csinálja és ezt veszi át a Ford??
Amúgy a Mazda 6 nekem sokkal kifinomultabbnak tűnik mint a Mondeo..

razsa 2007.11.13. 15:04:21

Nem tudod honnan veszem? Hát onnan ,h a a Ford sem hülye, nem hagyja így a motorkínálatot: az előző mondeohoz is volt 2.2 155LE,400 Nm és az is csak később jelent meg. Most ez vszínű a 2.2 biturbo HDI motorból lesz, csak nem 170 ló,hanem 180 körüli teljesítménnyel. Azon kívül pár hónapja a holland FORD honlapján ott volt a motorkínálatnál lábjegyzet jellegűen,h a TDCIből 2008ban megjelenik egy 170ló körüli verzió várható.Ez a motorpaletta még sokat fog változni ne aggódj.Nincs olyan márka ami a modellváltással az összes motort egyből megkapja amit majd valaha lehet kapni az autóhoz..

razsa 2007.11.13. 15:08:53

Egyébként nemtom mit jössz itt a MAzda 6 tal amikor abban a legerősebb dízel egyelőre a 2.0 140 lóerő ,még az újban is!! És erősebbnek se híre se hamva..
Csak ott még a 2.5ös benzines is 170 ló ami elég gyengus ma már..

tamil 2007.11.13. 16:03:46

Legyen igazad razsa. Természetesen ismerem a fokozatos bevezetés elvét az új típusokon, de szerintem ez inkább a karosszériaváltozatokra általános. A motoroknál meg a csúcs-sportváltozatok jönnek később, és szerintem itt ez nem a 143 ló utáni lépcső lenne. Mert ez itt inkább egy jó nagy baklövésnek tűnik. Ezzel nem a motort írom le csak arra célzok, hogy 2007-ben, nagy Mondeo durranásnál talán nem ez kéne legyen a csúcsdízel. Nézd meg, hogy milyen motorokkal érkezik a C5, egyszerre! Mazda 6-tal meg azért jövök, mert szerintem sokkal harmonikusabb autó lett, mint a Mondeo (design!) Azt nem mondtam, hogy a motorok jobbak lennének, a 140 lovas 2.0 cd ott is elég vérszegény. Erősebbről pedig mondom még egyszer, olvastam hogy készül (Mazda), nem pedig feltételeztem (Ford biturbo meg ilyenek).

razsa 2007.11.13. 16:26:22

biturbo 2.2 HDI az sem feltételezés, hanem inkább kézenfekvő megoldás ugyanis az is PSA/Ford fejlesztés.

tamil 2007.11.13. 16:44:38

Hát akkor ebben a közös PSA/Ford dologban nagyon úgy néz ki nem a Fordnál ülnek a zsenik..

tamil 2007.11.13. 16:58:37

Accordról jutott még eszembe, hogy tényleg csak most csinálják az erősebbet, na de mikor bevezették jó pár éve azt a 140 lovas dízelt, akkor az mekkora dobás volt!! Kb. annyi, mint ma egy 180 lovas. Kár, hogy belülről elég silány, tuti autó lenne..

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.13. 20:08:52

razsa: azt se felejtsd el, hogy a hondának ez lesz a 2. saját fejlesztésű dízele, és az első is elég fasza lett :)

razsa 2007.11.13. 20:23:04

A mondeóban eddig is kizárólag saját fejlesztésű Ford dízelek voltak..Azt nem tudom pontosan,h a mostani 1.8TDCI és 2.0TDCI hez van e köze PSA nak.. Fordnál az 1.4Tdci(Fiesta),és a Focus féle 1.6 ill 2.0 TDCI ami tuti PSA/Ford.

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2007.11.14. 16:17:02

Van egy Mondeónk, 2003-as. Jó. Nincs komolyabb hibája. Jön az új, 11-én gurult le a szalagról Genkben. Nem értem, hogyan lehet C Mergához hasonlítani (olvasok AutoBildet), amikor az kisebb, drágább.

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2007.11.14. 16:25:56

Még valami. Mi a francnak nektek 140 lónál több bármilyen autóba???
süti beállítások módosítása