Két nappal azelőtt, hogy vezető anyag lett az új Evo X, a drift EB-re menet belefutottunk az M3-mason egy konvojba, ami új Mitsubishi Lancereket szállított K–ÉK irányba. A Nissan 350Z tesztautóval voltunk.
Az esemény kapcsán több dolog is kikívánkozik belőlem:
- az új Lancer a cápaorrú Galant méltó utódja dizájnban, remélem, fogyni fog
- fehérben az Evo X instant get, hozzátéve persze, hogy semmi értelme
- Máriapócsra 350Z-vel menni jó, mert:
- csodálatos a motor, az új VQ35HR egy állat, sokkal szebben forog, mint az elődje
- szürreálisan stabil
- kikapcsolható az elektronika, végtelen a játékosság
- Máriapócsra 350Z-vel menni rossz, mert:
- nincs oldalablaka (Ahogy a TT-nek se. Mekkora istenverte baromság ez? Igen, tudom, hogy szép.)
- 13 litert fogyaszt sztrádán, kínos önmérséklet melletti mérsékelt gyorshajtás során
- hangos, főleg a gördülési zaj
- szinte biztos, hogy korábbi tönkretétel miatt (5600 km-mel kaptuk), de rossz
- a sperrdiffije, mert nem zár rendesen
- a váltója, mert túlszalad az 5.–6. fokozat síkján, és elakad
- a fékje, mert bizonytalan a nyomáspont, puha, jellegzetesen szét van taposva
- a kézifékje, mert nem tartja meg rendesen a szerkesztőségi parkoló rámpáján
- olyan kurva erős, hogy ha nem szuperprecíz a kuplung-gáz összhang, állandóan nyakon vág a fejtámla (jó, ez tulajdonképpen mehet inkább a jó tulajdonságok közé)
A fentiek mellett pályára testes és nehéz. Testes és nehéz, de átkozottul gyors és hihetetlenül vidám. Íven autózni olyan vele, mint egy hízón galoppozni, de ha ráérez az ember az ízére, a legádázabb móka.
És a világ legaranyosabb tanuló driftautója. Ezzel a fáradt sperrel nem szívesen indul meg a feneke, de a (szintén fáradt) kézifékkel igen, és aztán angyali jóindulattal lehet körberajzolni vele az Euroring kanyarjait.
(Itt az első 2 másodperc után épp a nem záró sperr és a bikkfául jóindulatú alulkormányzottságnak nevezett tehetetlen orrsodródás látható.)
És ez az általam ismert egyetlen szériaautó, ami lassan és puhán, kezelhetően tud drift közben irányt váltani. Mint mikor a szürkemarha áthengeríti magát egyikről a másik oldalára a dágványban, elégedetten és derűsen.
Megint nekünk rossz, mert a japán és amerikai árán nézve ez a kategória legpompásabb vétele. Náluk 5 millió forint. Való igaz, az európai változat sportosabb. Ahhoz odakint a Nismo csomagot is meg kéne venni rá. Úgy meg már 7. LOL.