„Iszonyatosan felbőg, mint egy tehéncsorda, amit megtámadott Vad Bill.”

Különvélemény: Fiat Linea 1,3 Mjet 16V – 2007

  2007. szeptember 13. - Kari Címkék: fiat különvélemény linea

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00

  Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen

Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00

  Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG

„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00

Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a

Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00

Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig

Fiat Linea. Fotó: Jermann Kálmán

Annyiban tér el a véleményem a cikktől (mivel én vezettem még a szerzőn, Jermann Kálmánon kívül), hogy a motorja határ szar, legalábbis ebben a nagy bódéban.

Animált tehén

Semmit nem megy, de konkrétan semmit. Elinduláskor az egyes padlóval először meg sem indul, aztán picit megindul, majd amikor megjön a turbónyomás, akkor iszonyatosan felbőg, mint egy tehéncsorda, amit megtámadott Vad Bill, a bika. De persze eközben sem megy, csak bőg. És ez minden további fokozatra érvényes. Ha úgy sikerülne váltani, hogy a turbótöltés fordulatszáma alá esik vissza a fordulat, akkor egyszerűen megáll a kocsi, lassan felpörög, és aztán megint elkezd bőgni. Ha nem esik ennyire a fordulat, akkor azonnal bőg, és mindeközben egyáltalán nem megy.

Tapasztalataim alapján leginkább a 200D 123-as Mercihez tudnám hasonlítani, de az legalább nem bőgött. A 0-130 km/h gyorsulást – bár nem próbáltam – szerintem a Budaörs-Siófok távon lehetne lemérni.

És ez állítólag az erősebb dízel…isten óvjon a másiktól.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr55164365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atiska 2007.09.13. 13:36:42

az 1,3-as suzuki motor ami a lianaban is van meg a 80-as evel elejen keszult. azota csak itt-ott reszeltek rajta keveset, igy lett a 65 lobol 69, aztan a vegere 80-egynehany. ne tessek mar a 80-as evek technikajat a mai technikaval osszehasonlitani. csaladunkban van egy 1,3-as 94-es ungarische gyartasu swift, olajcseren meg egy aroktura miatti elfordult valtoszimmering cserejen kivul szerelot csak muszaki/zoldkartya vizsganal latott (akkor lett cserelve 100 ezer korul a vezermuszij is). a fekek kivaloak, bar teny, hogy a szervofek utan jobban kell taposni, de fognak ahogy az a nagy konyvben meg van irva (hidraulikaolaj 2 evente cserelve van).
es meg egy elonye van ennek a fullfapad szerkezetnek: ami nincs benne az nem romlik el, tehat jo ertelemben igenytelen.

Happy_Hunter · http://www.fiatauto.hu 2007.09.13. 13:40:48

Kari, az jut eszembe, amit egyes Totalcartól reszkető szalonvezetők szoktak mondani az elkényeztetett autós újságírókról...
Tudom hogy a TC magas lovon ül, közismert, salala, de amit írsz (eltekintve az első fokozattól) baromság.
Egyesben siralmas, ez tény, de kettesben már alacsony fordulaton magára talál: Ha érzetre nem jön ki, néha érdemes az órára nézni! Én is utáltam, mert nem megy. De miért megy mindenki 30-al? kérdeztem magamtól a Velencei teszten.
Aztán kiderült hogy én megyek 85-el, csak nem vettem észre...
A sebességérzet nem éppen egy 2000-es Turbo Dedráé, de szépen magára talál az autó már második fokozattól.
Bőgetni meg nem ezt kell, hanem az Alfa Brerát, az legalább muzsikál (bár azt meg nem érdemes)
Üdv:
Hunter

atiska 2007.09.13. 13:42:13

gordi nalam egyertelmuen a racionalitasrol szolt, tudtam mire fogom hasznalni, es annak megfeleloen valasztottam a megfelelo muszaki parameteru autok kozul a legjobb arral/egyeb szolgaltatasi szinttel megaldott autot.

gordi 2007.09.13. 13:51:41

kedves atiska, nálam nem arról szólt... nem kötekedek, ne érts félre, de nekem a racionalítást sokminden háttérbe szorította. nálad nem, és nincs is ebben semmi baj, ezért színes és változatos a világ.
Béke :)

red87 2007.09.13. 13:53:29

atiska, a swiftben szervofék van:D

gordi 2007.09.13. 13:53:53

kedves atiska, nálam nem arról szólt... sokminden háttérbe szorította. nálad nem, de nincs is ezzel semmi baj. nem kötekedni akarok, tényleg. ettől színes és változatos a világ.
Béke :)

gszarkatat 2007.09.13. 14:03:53

Én még nem ültem ebben az autóban, de ha vennék újat, a potenciális jelöltek között lenne! (kia cee'd sw mellett), de csakis az 1.4-es T-Jet turbómotorral.
Akárki akármit mond: a kisméretű turbómotoroké a jövő, ha van esze a gyártónak (mint pl. a FIAT-nak van), ilyeneket tesznek a kocsiba, mellesleg a Linea formára is szép, praktikus autó.
Hajrá FIAT!

qmatch 2007.09.13. 14:10:54

én sem támogatom a linea-fikázást
76 lóerővel gazdálkodom, tökjól elvagyok, csak az élvezet kedvéért lenne jó néha több, egyébként közlekedni még sietősen is lehet ennyivel
...ÉS FŐLEG ENNYI PÉNZÉRT!!! ezt ne feledjük!
ez a mai divatos marketing az autóknál is a vágyak kielégítését tűzte ki célul, így aztán lettek versenyautónak kinéző , de csomagtartó nélküli autók, egyre nagyobb teljesítménnyel/fogyasztással ... nemrég még csúcsszuper volt a 75 lovas ezeröcsi, most meg már egyesek fanyalognak 100 lóerő alatt
no, hát ezek a fanyalgók fizessenek a plusz fogyasztásért környezetterhelési büntetést, progresszív teljesítményadót, duplacascot, egyébként meg csókoltatom őket :) remélem ahogy drágul/fogy a kőolaj, kimennek a divatból

tomnemtom 2007.09.13. 14:11:24

hehe :)
kollegámnak metszőhideg racionalitással én választottam ki élete első autóját.
ez a hüje nem beleszeretett ???
:)))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.13. 14:13:07

atiska,hadd ne áruljam el neked,hogy honnan vannak tapasztalataim Suzuki témában, jó? Maradjunk annyiban,hogy te egy ( elégedett)tulaj vagy,én a barrikád másik oldalán álltam,szerencsére nem sokáig. Méghogy a gazdája voltam e? Eleinte talán vágytam ilyesmire,de most úgy vagyok a témával,hogy aki Suzukit iratna a nevemre azt leköpködném. Persze most csak autókról volt szó a motor az egész más tészta.

atiska 2007.09.13. 14:16:16

@red87

hat nem tudom... lehet van valami rasegites benne, de hogy szervofek... ez nem az uj swift, hanem meg az elso generacios. es bizony az octavia utan erosen szervotlannak tunik :)

@gordi:

en sem kotozkodesbol irtam, csak a felvetesre, hogy nem a racionalitasrol szol a vasarlas. elo pelda arra, hogy valakinel arrol szol. es szerintem nem vagyok egyedul. mint ahogy te sem vagy egyedul azzal, hogy nem arrol szol :)

pelda: hetfon mentem be rokonokert a varosba a vasutallomasra, 95-100-al csorogtam az uton, ugy huzott el mellettem egy auto, hogy majdnem kiszalltam, mert azt hittem allok. nem volt idom megnezni a tipusat. kb 5 perc mulva utolertem, mert beragadt a sorba, akkor neztem meg: KTvalami-s rendszamu bmw m6. o se racionalitasbol vette. mert hogy magyarorszagon nem tudja kihasznalni masra, mint a veseko tiz evre elore valo lerazasara az biztos.

gordi 2007.09.13. 14:18:09

kedves qmatch. csak egy példa, szerinted a golf IV 1.4 vagy 1.6-os motorral fogyaszt többet azonos körülmények között? mert szerintem minimum ugyanannyira jön ki, ha nem kevesebb az 1.6-os javára. akkor mikor fogy el előbb a kőolaj? ha kis motorral veszed a kocsidat és hajtod, vagy ha naggyal és nem erőlködik? minimum egál, de inkább az utóbbi nyerne.

gordi 2007.09.13. 14:24:09

a szélsőségek mindig mást mutatnak. én arra gondoltam, hogy a 90 lovas dízel Corsa racionális... mondjuk. Ehelyett mit veszel? Használt 3-as BMW-t ugyanannyiért. például.

GiXXXer 2007.09.13. 14:27:36

"Aztán mikor nyolcadszorra húzódsz vissza az IFA mögé nyüszítve,hogy nincs elég erő a kocsidban,hogy megelőzd akkor meg elgondolkodsz,hogy jobb lett volna a nagyobb motor a digit klíma helyett."

Ma délelőtt, 44-es, közismerten halálút, iszonyatos forgalom. Én beálltam a sorba, mentem 65-70-el, minek előzzek, mikor úgyis sor van. Kecskeméttől-Lakitelekig ca. 20 km, kibírom. Egy X5-ös nem bírta. Előzött, dudálgatás, fékezgetés, nekem is fékeznem kellett, hogy beférjen elém. Persze nagy a forgalom, ott mindig nagy, jópár necces előzést, majdnem leszorítást bemutatott a tag, sokaknak rendesen fékezniük kellett, hogy a NAGY autó elmehessen. Engem Nyárlőrinc előtt előzött meg, félúton. Lakiteleknél lefordultam, és mit látok, kb. 150-200m-rel előttem ott megy az X5... Hmmm... Volt sok értelme előzgetni.

Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy angyon sok esetben teljesen felesleges az előzgetés, 15-20 necces előzés egy nagy forgalmú úton pár száz méter előnyért...Háááát. Ha meg nem nagy a forgalom, és okosan vezet az ember, pl. nem az előtte haladó seggében megy 5m-rel, hanem hagy 30-40 m-t (ami mondjuk a beláthatóságon is javít ugye), és nem akkor kezd el gyorsítani, amikor elment a szembejövő, hanem már jóval előtte, hogy nagyjából akkor érjen az előtte haladó seggébe, amikor a szembejövő elment, akkor nem is kell olyan nagy motorerő... Sőt, efféle okos vezetéssel még biztonságosabb is előzni, hiszen ugye már alapból lendületben van az ember. Jelenleg ezres, (értsd 53 lóerő, 80 Nm) Swiftet hajtok, és tudok vele előzni, mert használom a fejecskémet. Pedig az 5-ös, 44-es, 52-es, 451-es nem a leggyérebb forgalmú utak, csak én nem akkor kezdem meg az előzést, amikor már nem jön senki szembe, hanem hamarabb. Persze van, hogy beszopom, mert kivág mögülem a nagyobb autós, független attól, hogy kint van az indexem, és gyorsítok, és húzódok át a szembe sávba.
90 lóerő, 200 Nm, meg egy kis TESTA (olaszul:fej, ész), és nem kell nyomorogni az IFA mögött. Kár, hogy vezetéstechnikai oktatást nem igazán tartanak az autósiskolák.

Okta 2007.09.13. 14:38:13

Gordinak: nem tudom, hogy mennyi idős vagy, de szerintem az új autót (általában több éves részletre) vásárlók igenis racionálisan gondolkodnak. Persze ha valaki (vagy valakinek az apja) havi pár misit leakaszt, az már kedve szerit válogat az autók közt. Pl. nálam most no.1 a kombi Logan 1.5dci. (Kár hogy nem az F8Q 1.9D)
Meg aztán biztos jól jártak azok is, akik érzelmi alapon vettek pl. Stilot.
Szóval ha döntenem kellene, hogy milyen új autót vegyek a családnak, amit fenn tudok tartani és megfelel az igényeinknek, akkor igencsak racionálisan meggondolnám, hogy a családi tartalékot plusz a fizetésem X százalékát (szándékos a nagy X) mire fogom elkölteni sok éven keresztül.
Amúgy ja, nekünk nagyon megfelelt a kis szívódízel Clio a 60 pacijával normál hétköznapi használatra, de hát ugye van, akinek csak hobbi az autózás, van, akinek mindennapi szükséglet. És nem gazdag. És nem tolnak a segge alá hetente új autókat, hogy tapossa ki a belét. A zőccséges Merci pedig egy igenis jó autó...

gordi 2007.09.13. 14:45:17

kedves okta. az, hogy nem racionálisan döntöttem, azt jelenti, hogy apuci tolja alám az autókat. gratulálok. de mivel ilyen kedves voltál, elárulom neked, hogy hiába racionális a logan, én bizony egy ilyen igénytelen, jellegtelen, presztízs nélküli autóval nem égetném magam. rátapintottál a lényegre egyébként, fiatal vagyok, igen. de nyugi, a családom nem fogja megsínyleni az érzelmi alapon történt autóvásárlást. telik rá, igen, és nem apuci miatt. tudod, akármilyen szar is ez az ország, azért akad olyan, aki dolgozik keményen és becsületesen (én annak tartom magam) és csodák csodája boldogul. de mind1, én inkább lépek, csókoltatom a japán lobbit, és nem tudom honnan szedted a Fiat Stilót, de én olasz szart sosem vennék. meg franciát se. És hogy sznob lennék? meglehet. de nem igénytelen. SZEVASZTOK!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.09.13. 14:54:20

Jóujez a magyar proletárnak. Ez köll ide, meg Dákó, erre van igény, meg "há' új legyen" - bár a seggük kilóg a gatyából. Welcome to West-Balkan.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.09.13. 14:56:23

Ha szar, ha nem, megvették, megveszik. Tudják ezek mi kell a magyar "ócsított" fajtánknak. Kedves egészségükre.

vitéz Matschkássy Izidor 2007.09.13. 15:01:27

Nekem is volt nem egy Alfám, mint a cikkírónak, tehát megértem, hogy egy Alfa mellett - kevés kivétellel - minden más autó sz*r. Most Passatom van, ami eaz előző 2.4 es JTD 156-osom után nagyon, de nagyon nem megy. Tehát értem, miről van szó.

Mindazonáltal volt W115-ös 200D-m is, 54 lóerővel és imádtam. Tehát egy jó autónak nem kell feltétlenül jól mennie.

A különvélemény viszont nem arról szólt, hogy ez egy rossz autó, hanem arról, hogy nem sportos vezetőknek való.

red87 2007.09.13. 15:01:54

atiska, szervófék az, hidd el, nincs olyan, h 'valami rásegítés':D vagy szervo, vagy nem az, csak kisebb a rásegítés mértéke, mint az octaviában... elhiheted, ez a szakmám... és nekem is régi swiftem van:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.13. 15:04:45

>de én olasz szart sosem vennék

szeretettel üdvözöllek a Lamborghini blogon. Ez a kijelentés azért meggondolatlan volt itt. A FIAT-ról meg annyit,hogy voltak és vannak jól eltalált és kevésbé jó(igen, szar)autói is,hozzáértés,izlés,pénztárca függvénye,hogy az ember milyet választ magának. A francia autókról nem beszélünk mert az nálam kerülendő téma...

zsoci 2007.09.13. 15:06:20

Most komolyan, van olyan aki azt gondolta hogy egy 1300 ( nem 1500 ) diesel az egy erőgép ?

Ez a kocsi nem erre való. Viszont a vezetők 80-85% tökéletesen kivan szolgálva vele. Aki több erőt akar válasszon erősebb motort. ( 1,4 Tjet ).

Én vezettem a nyiltnapon, nagyon kellemes járgány. Mérete alapján astra/megan kategória. Semmiképpen nem thalia vagy logan. Egyetlen megállapítással nem értek egyet: Mi az hogy kemény, kopogós műanyag a műszerfal ? Én egyáltalán nem ezt láttam.Szerintem kifejezetten igényes a belseje. És röhejes módon sokkal tágasabnak érzi az ember mint a Bravot. Ja a fejtér hátul viszont szerintem 165-170 cm viselhető el.

Remek járgány ez , nem kéne le " keleti-budget" autozni, mert nem az.

üdv Zsoci

gordi 2007.09.13. 15:08:52

scheertinél a pont. elragadott a hév. de ha érzelmi alapon veszek autót az azt jelenti, hogy apuci tolja alám??? én nem fikázom azt, aki racionálisan dönt... én nem, akkor engem miért kell gyanusítgatni. egyébként a lambo más téma... Audi kapcsolat, tod scheerti :) egyébként tényleg nem állt szándékomban megbántani senkit. főleg nem a lambo blogon. :)

George 2007.09.13. 15:10:05

Én lendületautózok. Kezdek belejönni. De csak azért, mert muszály ('91-es Escort kombi, 950kg körül, 1.4-es, gyárilag 75 ló, de sztem sok hiányzik már belőle). Hármasba visszagangolva otthagyom azt, aki 5-ben próbál 80-ról előzni, úgyhogy szétpörgetem szerencsétlent, és eszik olyankor jó sokat... Igen, pici motort a nagymercibe is!!! Egyébként ez meg egy bolg, nem a TC része, nem kötelező elolvasni. És, ha jól emlékszem, nem mondta Kari, hogy az autó rossz. Csak nem megy. Az meg szubjektív.

George 2007.09.13. 15:13:21

Én lendületautózok. Kezdek belejönni. De csak azért, mert muszály ('91-es Escort kombi, 950kg körül, 1.4-es, gyárilag 75 ló, de sztem sok hiányzik már belőle). Hármasba visszagangolva otthagyom azt, aki 5-ben próbál 80-ról előzni, úgyhogy szétpörgetem szerencsétlent, és eszik olyankor jó sokat... Igen, pici motort a nagymercibe is!!! Egyébként ez meg egy bolg, nem a TC része, nem kötelező elolvasni. És, ha jól emlékszem, nem mondta Kari, hogy az autó rossz. Csak nem megy.

maszületett 2007.09.13. 15:20:13

Bárcsak ilyenek lennének a legroszabb autók a magyar utakon...
Én lennék a legboldogabb, ha minden magyar proletár ilyennel rohangászna.
Sajnos nem így van.

az ízirájder öccse 2007.09.13. 15:23:26

Mindenkinek igaza van, de senkinek sincs mégse.

Persze, hogy elég harminc lóerő a stabil százhúszhoz az autópályán. Legalábbis a kockáspapíron biztos. Meg ha van hozzá egy Budapest-Gyöngyös hosszúságú szélcsendes, sík szakasz felgyorsulni. Persze, hogy nem kell megelőzni azt az ifát mindenáron. Aztán, ha már öt-hat nyugodt ember nem előzte meg, a többinek már az egész sort kéne, és ahhoz már komoly ménes kéne, vagy olyan bátorság, amit mifelénk állatságnak hívnak.

Fogalmam sincs, megy-e a linea az 1.3-as dízellel. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. Azt tudom, hogy a kalapos-skodás, mindegy-mikor-érünk-oda fajta ember nem halt ki, és gyakran legalább annyi veszélyt jelent az úton, mint a kitaposom-a-belét-de-akkor-is-én-érek-előbb-a-lámpához fajta. Csak azelőbbi meg van győződve róla, hogy nem veszélyeztet senkit.

A múltkor egy ilyen a szemem láttára tolt a bokorba egy szemből jövő motorost, mert egy ötkilométeres egyenesben pont ott jött rá az előzhetnék, ahol nem kellett volna. (Addig nyugodtan cammogott a 90 lovas 1.4 d4d-vel a transit után.) Utánamentem, megkérdeztem, mire gondolt. Szerinte a motoros volt a hibás. Az ilyen faxnak hiába szerelsz akármit is a motorházba.

Én momentán egy 64 lovas 1.2-es fabiaval járok, de volt már 200 lovas saabom is. Tudom, hol a helyem, és tudok anélkül közlekedni, hogy másokat feltartanék, vagy legázolnék. Tudom ugyanis, hogy mindig van gyengébb nálam, de mindig van erősebb, ügyesebb is. Nem a motoron múlik, de annak, aki ezt nem érti, úgyis hiába magyarázol bármit is. Amúgy meg, aki azt hiszi, hogy mindegy hány lóerő, ha ki tud állni a parkolóból, akkor le tud menni Athénig is, üzenem, hogy nincs igaza. Akkor se, ha óra szerint túl tudja lépni a megengedettet. Mert a forgalomnak van ritmusa, és ha éppen rumba van, legyen szives ne keringőzzön ott a belső sávban.

zupa 2007.09.13. 15:23:49

GiXXXer:
>Grande Punto MJet - 1090 kg
>Linea MJet - 1185 kg

>Persze extrák nélkül, alapon... Ehhez a plusz 100 kg-hoz tényleg másfélszer akkora motor kell... Hmmmm

En egy Grande Punto 1.3 Mjet-tel (75LE-s valtozat, nem a 90-es) jarok, full fapad, egyeduli extra a manualis klima, amit nem nagyon hasznalok.
Nekem azt irja a forgalmi, hogy: Massa rijklaar azaz menetkesz ossztomeg: 1165 kg...
Eddig 15 000 Km-t tettem bele, fokent (80%-ban) autopalyan.
Az 1.3-as Mjet-tel kapcsolatban Karinak igaza van, meg nem is. 2000 alatt egyszeruen halott a motor. Lampanal elindulni rendesen csak a kovetkezo keppen lehet: nagygaz, var, amig 2000-ig felporog (kb 0,5 mp) ott raenged a kuplung finoman, (fordulatszamot 2000-2200 korul tartva) ha belendul az auto, akkor lehet felengedni a kuplungot jobban, aztan 3000 vagy afelett valtani a kettest. Ha jol csinaltuk, akkor a kettest mar 2000-es fordulat felett kezdjuk, es mindeki happy.
A tobbi fokozatra is igaz, hogy 3000 alatt nem valtunk feljebb, mert akkor vege.
Viszont ha elindulasnal tul finomak vagyunk a kuplunggal, vagy csak egy picit is kesunk vele, akkor 2000 felett iszonyu gyorsan felporog 4000-ig, es akkor tenyleg csak bog a motor mint a tehen, aztan meg kapar, csikorog a gumi, es mindenki azt nezi, ki ez a hulye...
Masreszrol ha tul gyorsan engedjuk fel a kuplungot, es leesik a fordulat 2000 ala, mondjuk 1500-re, akkor mar hiaba padlozzuk, megeloz a biciklis, a parasztbacsi a szekerrel, de meg a jarokeretes nagyanyo is. Aztan ha megjon a turbonyomas, akkor egy rantassal megindul, es viszonylag dinamikusan megy.
En 3 honapja hasznalom az autot, de neha meg mindig elofordul, hogy elk*rom az elindulast. (es akkor jon az araszolas, vagy a tehenboges).
Ezt a motort meg kell szokni, es ha hozzaszokott az ember, akkor lehet kellemesen es dinamikusan autozni vele.
Ha sikerul 2000 es 3500 kozott tartani, akkor nem ad okot a panaszra. Az elso hetekben nekem is az volt a velemenyem mint Karinak, de azota megtanultam, hogyan kell ezt az autot vezetni. Ha Kari se csak par orara, vagy napra kapta volna a kocsit, lehet, hogy O is maskepp velekedne.

deta 2007.09.13. 15:29:03

inkabb meg kellene tanulnia vezetnie a \"cikk\" szerzojenek, nem pedig szetporgetni a motort uresben.

Okta 2007.09.13. 15:54:17

Szia Gordi!
Érdekes, hogy a válaszomból csak ez az apucis rész ragadott meg (bár bevallom, kicsit provokációnak szántam, mert így biztos voltam benne, hogy kiderül fiatal vagy-e vagy idősebb, ha esetleg nem írtad volna meg magadtól ;)), ráadásul nem is rád vonatkozóan írtam, csak általánosságban. Nem áll amúgy szándékomban vitatkozni, mert:
1. fiatalként én is hasonlóan gondolkodtam és nem hittem volna, hogy ez megváltozik,
2. amúgy sem szokásom, és az egész írás nem is ér ennyit.
De hogy lásd, valamit félreértettél:
"az, hogy nem racionálisan döntöttem, azt jelenti, hogy apuci tolja alám az autókat."
Nem igazán ez az összefüggés, de mind1.
"de mivel ilyen kedves voltál, elárulom neked, hogy hiába racionális a logan, én bizony egy ilyen igénytelen, jellegtelen, presztízs nélküli autóval nem égetném magam."
Na hát ez az. Én pl. lesz...rom, hogy milyen "presztizsű" egy autó. Feleljen meg az igényeimnek, innentől kezdve nem érdekel, hogy csillag van az elején vagy Trabant jel.
"rátapintottál a lényegre egyébként, fiatal vagyok, igen. de nyugi, a családom nem fogja megsínyleni az érzelmi alapon történt autóvásárlást."
Ezzel várjunk még egy kicsit, pár év múlva majd találkozunk a Dacia-kereskedésben. :P
"telik rá, igen, és nem apuci miatt. tudod, akármilyen szar is ez az ország, azért akad olyan, aki dolgozik keményen és becsületesen (én annak tartom magam) és csodák csodája boldogul."
Ennek pedig őszintén örülök. Sőt, át is érzem a helyzeted, ugyanis én is napi (bő) nyolc órát gályázok, fizetem a lakás törlesztőjét, plusz gyerek és mégsem BKV-zok. De én már nem engedhetem meg magamnak, hogy a családi autó helyet/mellett legyen egy "érzelmi" alapon vett autóm.
"de mind1, én inkább lépek, csókoltatom a japán lobbit, és nem tudom honnan szedted a Fiat Stilót, de én olasz szart sosem vennék. meg franciát se."
A Stilot csak onnan vettem, hogy sokan vették anno "érzelmi" alapon. Ja, amúgy német autóm van. De nem azért, mert hiszem, hogy az a legjobb legnagyobb király, hanem erre volt pénzünk és megfelel nekünk. Ja, és eddig több baj volt vele, mint a Clioval...
"És hogy sznob lennék? meglehet."
Nem, csak fiatal. Ha viszont ez nem változik, akkor igen, ez a sznobság. :o)))
"de nem igénytelen."
Ezt viszont senki nem mondta. De szerintem az igényesség nem itt kezdődik.
SZEVASZTOK!!! - SZIA!

Písz bradö...
;)

Bées 2007.09.13. 15:57:10

Ahogy végigolvastam a kocsiról a cikkeket, meg a kommenteket, egyre jobban megerősödött bennem, hogy szeretem a H.Citymet. :)

groovejet 2007.09.13. 16:03:58

azokkal vagyok egy velemenyen, akik a nagyobb motort hianyoljak a kocsibol. ez egy nagyon rossz beidegzodes Magyarorszagon, hogy kis motorral kell autot venni, mert az keveset fogyaszt, 130-as autopalyara az is jo, bla-bla-bla. epp ellenkezoleg - azzal lehet csak igazan nagyot szivni.

azon, hogy nagy motorral vesz az ember autot nem azt kell erteni, hogy elmenyautot akar maganak (fiatbol?!? jo vicc!) de ne kelljen mar egy fel szendvicset bedobnom, amig vegre felmaszik a mutato 100-ra, ha eppen tiszta a levego az erdi emelkedo utan.

udv mindenkinek - groovejet

gordi 2007.09.13. 16:08:49

okta:
1. nem titok, hogy fiatal vagyok. vagy talán ez is baj?
2. fiatalként így gondolkodom, és nem hiszem, hogy ez megváltozik. de ha igen, dacia szalonban valószínűleg nem fogunk találkozni, ugyanis dacia szalont az életbe nem fogok venni, szerintem másvalaki szalonjába fogsz betévedni.
3. engem érdekel, hogy milyen jel van a kocsim elején. akaármivel nem jelenhetek meg. én nem bántalak/fikázlak azért, mert téged nem érdekel. miért zavar, ha nekem az fontos?
4. nekem is német autóm van, és semmi baj nincs vele.
5. még mindig fiatal vagyok. és sznob is . de nekem jó így. te nem vagy sznob, de ez engem nem zavar. de téged igen, hogy az vagyok. érdekes.
6. nemtudom, akkor kinek szántad, de magamra vettem.
7. ha nem áll szándékodban vitatkozni, miért általánosítasz?

Gábor 2007.09.13. 16:08:52

Vezettem 1.4 D4D Corolla kombit, ott nem éreztem a fent leírtakat.

Szerintem, a koncepcióval van egy kis gond. Ha a kis dízelek ennyire nem értik az autózást ill. ennyire másfajta vezetési stílust követelnek, akkor "dízelül tudó" automatát az ilyen kocsikba az alapár részeként! Én megmondom, hogy mit csináljon a gép, az automata meg rendezze le azzal a finnyás motorral és ennyi.

Egyébként szerintem ez a mostani kisdízel korszak is előbb-utóbb le fog csengeni, ez sem lesz az autóipar Szent-Grálja. A koromtermelés, a 100eKm-t sem bíró turbók, a bonyolult, bugos eletronikák, autóidegen, fülsértő hang, negatív vezetési élmény, mind-mind egy szög a koporsón.

dhrbikes 2007.09.13. 16:14:35

Emberek, és konkrétan Zsoci!

Vegyétek már észre, hogy a Logan pont hogy MÉRETBEN egy kategória a Megane-nal, Lineával. Ha valaki nem hiszi, nézze meg a TC cikkben lévő táblázatot.
Persze, olcsóbb, fapadosabb stb, de nem lépcsőshátú kisautó.

ServiceMan 2007.09.13. 16:24:29

Még túl sem éltük a Lamborghini traktor versus Alfa Spider szösszenetet ,s im a másik génius . Hát kedves cikkiró ,ez sem kerül bele az autós ujság irás történelem könyvébe . Nem tudom lehet én járok rossz helyen , de kinek is szól a TotálCar , mert ha ez a zselézett hajú ,szoláros figuráknak ,kik az életet kizárólag 600 mergyón vagy 12 hengeres bömösben tudják elszenvedni ,ja és minden kanyarban "csapatni", akkor szerintem én és velem együtt a tömeg gyüjtőnéven "fogyasztó" rossz helyen járunk . Te fiú , ez az autó nem neked lett dedikálva ,szerintem ,kb,mintha az 51 sz.ut mellett strichelő lányokat a privatizációs eljárásról faggatná a HVG. Hallottál arró kiscsávó hogy az ország nagyobb részén nincs autópálya tudod Highway ? Bezony a köznapi halandó ottanék 90 km/h sebességgel csapat , s ez a járgány arra a vidékre lett pozicionálva ,lehet hogy nem tudod . Ja érdeklődöm mi leszen a következő zseniális fikázás , Lexus RX 300 vs. Trabant ,megnézném Berki úr arcát ,amikor elkérnétek a Lexust ezen célra.

zupa · http://zupa.blog.hu 2007.09.13. 16:32:32

dhrbikes:
A Linea nem egy kategoria a Megannal!!! A Linea egy lepcsoshatu Grande Punto! Tehat egy kisauto puttonnyal, csak itt szebben oldottak meg, mint a Thalianal.
A Corsa, Polo, Punto, Fiesta, Clio, valamint ezek lepcsoshatu valtozatai ez egy kategoria. (asszem csak a Polobol nem lattam meg lepcsoshatut...)
A Megan az inkabb a Golffal, Bravoval, Astraval, Focussal van egy szinten.

Okta 2007.09.13. 16:33:51

No, csak hogy tisztázzuk a félreértéseket (és ígérem tovább nem terhelem ezzel a blogot):
1. nem titok, hogy fiatal vagyok. vagy talán ez is baj? * Dehogy baj! Nem mondtam. Sőt, neked a legjobb, komolyan.
2. fiatalként így gondolkodom, és nem hiszem, hogy ez megváltozik. de ha igen, dacia szalonban valószínűleg nem fogunk találkozni, ugyanis dacia szalont az életbe nem fogok venni, szerintem másvalaki szalonjába fogsz betévedni. * Konkrétan nem arra gondoltam, hogy Dacia szalont veszel, és azért találkozunk ott ezek szerint van valamilyen szalonod. Vagy rosszul értem.
3. engem érdekel, hogy milyen jel van a kocsim elején. akaármivel nem jelenhetek meg. én nem bántalak/fikázlak azért, mert téged nem érdekel. miért zavar, ha nekem az fontos? * Mutasd meg, hogy hol írtam, hogy ez zavarna. Marhára nem érdekel, és nem is bántalak ezért. Nem tudom, hogy mi az, amivel ténylegesen megbántottalak, de ha bármit így magadra vettél, akkor bocs.
4. nekem is német autóm van, és semmi baj nincs vele. * Szerencsés. Amúgy már nekem sem sok. :o)
5. még mindig fiatal vagyok. és sznob is . de nekem jó így. te nem vagy sznob, de ez engem nem zavar. de téged igen, hogy az vagyok. érdekes. * Tényleg nem zavar. Csak leírtam, hogy én nem vagyok az.
6. nemtudom, akkor kinek szántad, de magamra vettem. * Azt írtad, hogy: "És szerintetek az autóvásárlás a racionalitásról szól? Nem inkább az érzelmekről?" Erre írtam, hogy az új autót vásárlók nagy részének nem. Van, aki megengedheti magának az emocionális választást. De ezzel nem akartam konkrétan rád utalni, szerintem csak egy tényt jegyeztem meg.
7. ha nem áll szándékodban vitatkozni, miért általánosítasz. * Ezt nem értem. Azért, mert valaki általánosít, az mind vitatkozni akar? Amúgy pont benne vagyunk egy egészséges vitában, és ez attól független, hogy én akarok-e vitatkozni vagy sem... :)

ShwartzWazul 2007.09.13. 16:50:21

zupa:
Amit leírtál, az abszolút egybevág GiXXXer szövegével, amivel egyébként teljes mértékben egyetértek. Te megtanultad, hogy az adott autóval hogyan lehet normálisan közlekedni.
Nem is olyan nagyon régen (80-ban szereztem a jogsimat) még úgy volt, hogy nem az autó szolgált ki téged, hanem Te idomultál hozzá. Minden (!) akkor kapható típus karaktere más volt. Természetesen egyik sem tökéletes. Így, ha az embernek több típus került a segge alá, kénytelen volt megtanulni aztokat vezetni. A mai (átlag)autók között a különbség sokkal kisebb. Ennek (és persze az erős marketingnek) köszönhetően sokan arra a téveszmére vetemednek, hogy beülve bármelyikbe, azt tudják is vezetni. Pedig nem.

George:
'És, ha jól emlékszem, nem mondta Kari, hogy az autó rossz. Csak nem megy. Az meg szubjektív.'
Pont ezért egy baromság az, amit Kari írt. Ha mondjuk egy Fercsiből, Lamboból, Astonból beülne a saját Alfájába, akkor arra is azt írná, hogy 'a motorja határ szar'? Szóval előbb tanulja meg vezetni, utána beszéljen.

apamacko 2007.09.13. 17:02:41

Kedves Kari !

Légyszíves mutasd meg Jerman Kálmánnak ezt a pár sort !

A Seat Cordoba 1.4 PD TDI cordoba Premium listaára : 3.299.000.- Ft

Teljesítmény : 80 Le / 4000 1/min
Nyomaték : 195 Nm 2200 1/min
Hossz. : 4280 mm
Szélesség : 1698 mm
Fogyasztás : 4.6 l/100 km ( vegyes )
Gyorsulás : 13.2 sec
Végsebesség : 177 km/h
Csomagtartó : 485 l

Sedan, ABS, Klíma stb.

Még a táblázatba sem fér bele ???

Menjetek el kipróbálni !

Van ilyen azért pár az utakon !

Ez nem jó ajánlat ?????

Üdv.

gordi 2007.09.13. 17:11:12

okta: rendben, vegyük úgy, hogy tisztáztuk a félreértéseket, amik fakadhattak eltérő életkorunkból, anyagi helyzetünkből, autókhoz való hozzáállásunkból, meg mittomén. lényeg, hogy máshonnan közelítjük a témát, ami tulképp nem baj...

europid 2007.09.13. 17:37:06

Szerintem meg ez egyszerűen ismét egy alulmotorizált kacat, tipikusan erre a piacra gyártva.Ekkora verdákba 1600 alatt nem is szabadna motort tenni.Lealább 100 paci kellene ahhoz, hogy normálisan mozogjon, és ne kerüljön a faszi minden előzésnél infarktus közeli állapotba.Mert azért előzni is szokott mindenki, 1,0-s Suzukival meg Audi A8-al is.
Olcsó a kötelező.Haha.Egy nagyobb motor feleannyit sem kínlódik, és már a fogyasztásban is behozza a különbséget.A nagy moci nem arra kell, hoy hajtsunk mint az egyszemű, hanem, hogy minden szituból jól ki tudjunk jönni.Ezt nálunk még nem ismerték fel.Oké, lehet, hogy drágább megvenni, de akkor is megéri.Senki ne mondja, hogy milyen jó az 1,2-es meg 1,4-es gépe, mert annk még soha nem volt AUTÓ-ja, nem érezte, mit jelent a tartalék.Lehet kapni 2-6 éves kocsit is, jó motorral, de persze mindenkinek új kell.Még soha nem volt új autóm.De szar sem.

heavy mental 2007.09.13. 17:41:26

Ki emlékszik még erre? :

K. úr családjával Szombathelyen élt,
Indultak nyaralni, de a mama félt,
Ne rohanjunk, Dönci! Olyan szép a táj,
Tudják a gyerekek, te vagy a király!

B. elvtárs Szegeden a Volgájába szállt,
A hátsó ülésen a titkárnője várt,
Hátraszól a sofőr: -Főnök, mi a cél?
Gyerünk Balatonra, ami belefér!

Jó nekem a Trabant, nem kell Cadillac,
Az élet nem álom, holnap ébredek.

K. úr megérezte, eljött az idő,
Férfi módra vezet, reszkessen a nő,
Előz a kanyarban, a gumi szinte ég,
Hátul a két gyerek, szembejön a Vég!

Keletről a Volga Siófokhoz ért,
B. elvtárs ott hátul, a lényegre tért,
Félrenéz a sofőr, a sziréna zúg,
Hétköznapi eset, vértől mocskos út."

Egy ismerősöm ÚjZélandon él, és amikor (pár hónapja) autót akartunk cserélni, csak annyit mondott, "Magyarországra nem való más, csak terepjáró, elöl-hátul dögtolóráccsal".
Ő márcsak tudja, innen ment ki, van összehasonlítási alapja.
Azóta bánom, hogy nem hallgattam rá.
Pedig szeretem a mostani autómat is (1.4, 97LE).

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2007.09.13. 19:10:30

Csak egy kérdés:
H Astra Caravan 1.3(mjet) vs. 1.7?
Szerintetek melyik az ésszerübb?

Sztem az 1.7

AP (törölt) 2007.09.13. 19:21:18

Én egyébként próbáltam grandéban ezt az 1.3-as multijetet, és szerintem zseniális motor..
Öt literes fogyasztás mellett ötösben 60-ról 140-re egy szusszal felmegy.
Fikázza az, akinek jobb van, olcsóbban!

atiska 2007.09.13. 20:16:32

nyilvan az 1,7.
dragabb, foleg a regado miatt, de fogyasztasa semmivel se tobb, ha nem csak pesti dugoban hasznalod, hanem mondjuk fouton/autopalyan is 50%-ban. dugoban araszolva a kisebb motor kevesebbet fogyaszt, ha mar haaldosabban lehet kozlekedni, minimalis az elteres, autopalyazasnal meg altalaban a nagyobb motor kevesebbet kajal. nem kell annyit porgetni, kevesbe szenved.

sajat peldam: 2.0 pdtdi vs 1,3 swift (extra a hatso ablaktorlo es a hatso kodpilacs). ha bemegyek a varosba (nem pest), es veletlenul dugoba kerulok, akkor a swift nyeri a fogyasztasi versenyt kb 1 literrel 100-on (raadasul konnyebb vele a dugoban araszolni, es kevesbe is feltem). ha elmegyek az ismerosokhoz az orszag masik felebe (450 km) kozben gyortol kecskemetig palyan, akkor a dizel 1-1,5 literrel kevesebbet kajal 100-on !klimaval!, hasonlo tempo mellett. (130-140 palyan 90-100 fouton)

ezenfelul kello erotartalek van benne, hogy egy kamiont vagy akarmit megelozzek rovid tavon, nem kell 3-szor meggondolni, hogy van-e elottem most 3 km ures terep.

jah, mindketto csaladi kocsi, egyik fater neven van masik az enyemen, de mindegyiket az hasznalja akinek eppen kell.

rognork 2007.09.13. 20:55:46

nekem a civicem ment fel hármasban 30ról 150re egy szuszra
az is zseniális volt. pedig nem is volt benne a vti vagy vvt vagy miafasz.

nyugdíjasnak úgysem fogod elmagyarázni a nagyobb motor nyújtotta lehetőségeket, aki meg tolja bőszen, az úgyis izmosabbat vesz. ugyanaz mint a dákó 3.5milláért vagy használt audi kérdés.
vegyél olyat amilyet akarsz, nem a szomszéd adja rá a pénzt, hogy beleugasson.

mand 2007.09.13. 21:07:14

nem tudom mi a francot képzel magáról néhány totalcar-os... az a helyzet, hogy főleg ez a kari gyerek rohadtul el van szállva magától, márpedig jó ideje lósz@r amit csinálnak...

ez az autó pedig teljesen király...

phondy 2007.09.13. 21:09:45

ez totál így van. teljesen elszálltak. kizárólag top gear-t, vagy esetleg fifth gear-t érdemes már csak nézni/olvasni...
ezek itt már totál amatőrök...

arrianus 2007.09.13. 21:10:09

Nem is olyan biztos, hogy a kis dízeleknek nincsen jövője. Kia Rio 1.5
dízellel járok, tudom :) Egész egyszerűen más vezetéstechnikát igényelnek.

oli 2007.09.13. 21:11:44

Nekem 10 évig volt \'1,6 l-es gyári Mc Phersonos,tárcsafékes bogaram,gyári 50 loerövel,jó direkthajtás,jó nyomatékelosztással.Nem hiszitek el ,de kb 80 le ig nem volt ellenfél.Imádta az emelkedöket,és tudtam vele elözni.Többször kergetett rendörautó,hihetetlen kanyarsebessége volt,izzasva értek utol a rendörastrák.,favoritokkal esélyük sem volt.Mégegyszer mondom 50 le-gyári boxermotor.Az auto 870 kg volt üresen
.Ma sem tudok 40 évvel fiatalabb tervezésü autokkal gyorsabban menni pl.az M2-es váci szerpentinjein,hiába probálom.

tamaska 2007.09.13. 21:21:15

Húúú, ez a Kari gyerek jól felkavarta itt az érzelmeket...
Lett is megint parasztozás, pedig valahol mélyen igaza van.... És annak is, aki szerint nem szabad alulmotorizált autót venni. Én vallom azt, hogy csodák nincsenek. 1300 köbcenti az 1300 köbcenti. Lehet ilyen turbó, meg olyan turbó, meg sok ló. Nem is fog elmenni 400ezret, az szentség. Gyerekek, mi itt a balkánon élünk, és nem jóléti társadalom vagyunk. Azt vesszük, amire pénzünk van. Ezt az optimistábbak racionalitásnak nevezik. Racionalitás az, amikor nem veszek hivalkodó M-es bömit, hanem iskolaköpenykéket (Gyulavitéz után szabadon...). Vagy volvót. Az racionális. Az 1,2-es 60 lovas az nem. Az csak annyi, hogy arra van pénzem.
Ne mondja már senki, hogy akkor is megvenné az 1,3-as akármilyét, ha keresne 5-6 ezer eurót havonta, mint tőlünk nyugatabbra a jobblétiek. Ugyanúgy audival meg bömivel, mergával járnál te is barátom, hidd el nekem. Ja, és lesz*rnád, hogy mennyit fogyaszt, meg mennyire buzerálja az üvegházhatást...
Szerintem.
Písz.

Bambano 2007.09.13. 22:08:57

A 3.2-es alfa motor nem opel motor. opel blokk (pontosabban gm blokk), alfa hengerfejjel. Egy kicsit erősebb, másabb.

Egyébként pedig a kilogramm/lóerő arány számít. 10 kg/le fölött ótvaros, 7 alatt sportos, közötte kellene legyen minden.

gyz 2007.09.13. 23:42:24

na ez az a totalcar-os vélemény ("nem megy"), amire magasról sz.rni kell.
be kell ülni és kipróbálni. Ki mire akarja használni, és mennyi pénze van rá. Ez fog dönteni.
A jó gyorsulás persze bizonyos helyzetekben biztonságot ad, de azért nem kell túlzásokba esni. Normális tempóra, a 130 km/h könnyed tartására, ifa-előzésre ma már minden autó tökéletesen alkalmas.

WhyNot 2007.09.13. 23:59:21

Üjjleegyes!
És még ti csodálkoztok, hogy nem kaptok tesztautót?
Fel kéne egy kicsit nőni már a feladathoz. Almát almával és nem körtével összehasonlítani/mérni.stb

k@nguru 2007.09.14. 00:06:52

Akinek nem tetszik, az vegyen jürgent!
Vegyen traktorhangú fosvágent -> egykilenc pédé tédé détépédé it. de ezt is csak az ujgazdag popper kölök veszik, mert csak nálunk státusz autó!!! ugy kell neki.

FIAT-AVANTI

VrapThor 2007.09.14. 07:39:16

Elég sokan ezt teszik, vesznek "jürgent". A VW dízelek jók, vagy akkor szerinted szar motort tesznek az Audikba is? Nem csak nálunk státuszszimbólum, és nem csak újgazdag popper kölyök veszi. Egyébként meg a VW konszern autóitól nagyon messze van a Fiat, mint presztízsben, mint minőségben és megbízhatóságban. Designban topon vannak, de ez szubjektív, mert nekem például a Fiatok nem tetszenek.

k@nguru 2007.09.14. 08:03:02

Nekem az autó nem azért kell, hogy beleüljek, és elmenjek vele A-bol B-be (kivéve Opel Atra classic). Ha beleülök,akkor jól akarom magam érezni benne. Függetlenül attól milyen műszaki tartalmat képvisel (kivéve Fiat). Mert nincs olyan autó, amit ne kéne szervizbe vinni (kivéve VW). Én ültem VW, és Audi ban is. Nem éreztem magam jol benne! -_-.(de nagyon magas működési mutatóval rendelkezik) DE NE CSAK AZÉRT VEGYEK NÉMET AUTÓT,MERT JÓ TECHNIKAILAG!! Én szerintem aki jürgent vesz, az öntudatlan. "mások is mondták, hogy jóó..sok van belőle az utakon..4,0 liter 100-on 170 nél...
vegyünk Volkswagent... és kész.
Ezért hagyom meg másnak az NDK-s kocsikat, és veszek családbarát FIAT-ot. -_-


egyébként meg nem kötexek, csak megosztom nézetemet (köszönöm)

VrapThor 2007.09.14. 08:12:09

nekem élmény német autóval is az utazás. és nagyon bejön a germán "visszafogott" design, vagy nevezzük akárhogy. fiatok közül viszont egyedül a grande punto jön be, pedig nekem egyáltalán nem ez a stílusom. azért vettem, mert tetszik, szeretem, de nem érzem magam öntudatlannak. egyébként nem NDK gyártmány, és nem bántam meg, hogy megvettem. Az alfák egyébként tetszettek, tetszenek is, de féltem belevágni, pont a minőség-megbízhatóság miatt.

és tényleg nem kötekedésként írtam most ezt, de nekem meg ez a nézetem :)

písz

MadaFaka 2007.09.14. 08:40:29

tényleg elvannal szálva ezek a TC-s fiúk... valaki írta itt az 1.2-es 45 lovas B Corsát. simán tartja a forgalom ritmusát, simán átlépi a 130-at, és egyszerre 3 ifát is megtud előzni :)

k@nguru 2007.09.14. 08:45:56

-_-

OKés

:))

[] (törölt) 2007.09.14. 08:59:52

"A különvélemény viszont nem arról szólt, hogy ez egy rossz autó, hanem arról, hogy nem sportos vezetőknek való."

Tényleg? Micsoda meglepetés, ki gondolta volna! Ez a Kari minden bizonnyal egy lángész.

Czirbi 2007.09.14. 10:18:54

Kis autó, kis motor csak törpéknek, mazochistáknak, öngyilkos merénylőknek.
Standard család vagyunk, apuanyukét15évesfiúgyerek összesen 380kg 3x192+1x184 cm + a csomagok. Ki a f... vesz ilyen törpeautót? 5 méter és 200 ló alatt minden kicsi. Sőt, ekkora puttonnyal még a 200 ló sem elég a bohóckodáshoz.
Nem mondom, mentünk már 1.6-os H-Astrával is, halálközeli élmény volt.

Ezek a Linea-szerű autók szerintem a "nagyanyó két pici unokával a parkba megy" csoportnak készülnek.
Nekem most Omega kombi 2.5TD van chiptuninggal (4.9m,190 ló), nem egy rakéta és épp hogy elférünk benne. A nagymama ötödiknek már csak a csomagtartóban. Valami nagyobb kellene, mondjuk egy Lincoln Navigator.

Hah, Liiineaaa...

sunsertes 2007.09.14. 10:31:55

olvassátok tamaskat jólmondja

isti77 2007.09.14. 10:46:02

Dízelmotor? Az nem traktorba meg teherautóba való? Szerintem az autó benzinnel megy.
Egyre többször hallom, hogy ezeknek a maiaknak már semmi nyomatékuk nincs alacsony fordulaton. Akkor minek vegyek dízelt? 2000 fordulat felett a benzines is húz (főleg 2000 ccm felett!).
Számomra az is kényelmetlen lenne, ha az autómnak olyan hangja lenne, mint egy munkagépnek.
Kevesebbet fogyaszt? Mennyivel? Ezzel együtt jobban szennyezi a környezetet, mi lenne, ha ugyanannyit fogyasztana, mint a benzines?
Az pedig, hogy jóval drágább is a dízel, egyszerűen nevetséges.

Hózentróger 2007.09.14. 10:55:07

Na, aki azt írta itt, hogy a tömeg / teljesítmény arányánál a 10-esnél magasabb érték az ótvar, az egy ősi román hülyegyerek. Ha egyszer lesz gyereked, nem vagyok benne biztos, hogy örülnél, hogy 17 évesen egy egy tonnás, 110-120 lovas autóval jaszkarizna.

Vegyük egy pillanatra a 206-os Pugot(leszarom, hogy francia, ez jutott eszembe). 1,4 16V 90LE, 1050kg kb. Ez neked mitől ótvar, barátom? Az új Swift motorja 92Le-vel, 114NM-el, 990kg-al miért ótvar? De lehetne még sorolni. Szóval, ne beszélj idiótaságokat.

Kari meg egy fasz, simán el tudom képzelni, hogy apám eljárkáljon egy ilyen Fiattal, ahogy az 1,4-es C4-gyel(leszarom, hogy francia, ez van neki) is eljárkál, mert nem egy ideges típus. Szóval, szállj magadba, Karcsikám, kisbarátom, mert nem lesz ez így jó...

Tancos cigany 2007.09.14. 11:03:21

Aki nem tud objektív maradni, az ne menjen újságírónak!

Ilyen szánalmas blogpostot rég láttam már. Az ilyen tagjai miatt ennyire alacsony újabban a TC színvonala.

Tancos cigany 2007.09.14. 11:06:54

Czirbi írta:
"Standard család vagyunk, apuanyukét15évesfiúgyerek
... Sőt, ekkora puttonnyal még a 200 ló sem elég a bohóckodáshoz."

Te a családoddal akarsz bóhóckodni? Istenem pedig azt hittem 40 évesen megjön az ember esze, de látom nem mindenkinél

oss 2007.09.14. 11:19:23

"Czirbi 2007.09.14. 10:18:54
Kis autó, kis motor csak törpéknek, mazochistáknak, öngyilkos merénylőknek.
Standard család vagyunk, apuanyukét15évesfiúgyerek összesen 380kg"

bocs, ti amerikaiak vagytok? mert ott ez biztos standard...

ahol viszont nincs meg a 95kg/fő családi átlag, ott az emberek azért beleférnek (akár 5-en is!!!!) olyan törpeautókba is, mint az astra. saját szememmel láttam!

névtelen hozzászóló 2007.09.14. 11:30:15

a TC valaha színvonalas és vicces társaság volt. kérdem én, hogyan lehet, hogy péter anna, vagy hogyishívják azt a csajt, meg ilyen kari félék bekerülnek?

HUNGarfield 2007.09.14. 11:31:38

Üdv mindenkinek!

Felháborító amit itt egyes emberek irkálnak. Nem azért kell 90Le vagy tököm tudja mennyi felett autót venni, mert versenyezni akarunk. Hanem azért mert mész egy főuton és szembe jön veled a "papa" 63lovas 3 hengeres fabiajával és nem fér be eléd és elkaszáll Téged! Hihetetlen hogy ezt nem lehet felfogni.....

nah csak ennyit akartam byeZ

garfield

túrós f*sz 2007.09.14. 11:38:10

Na annyit, hogy dobálózik nép a nyútonméterekkel x fordulatszámon, amiről aztat felejtjük el rendszeresen, hogy milyen áttételen át hajt.
Ugyanis egy dízelhez egy azonos teljesítményű benzineshez képest jóval hosszabb áttételezés jár, minek következtében ha pl. a dízel áttételezése másfélszer hosszabb (ami reális ld. max. teljesítmény dízel: 4000en, benzines: 6000en), mondjuk 100 km/ó-nál 200 benzines nyútonméterből 300O-es fordulaton ugyanannyi nyomaték jut a kerékre, mint 300 dízel nyútonméterből 2000en. És se turbólyuk, se egyenetlen teljesítményleadás.

Czirbi 2007.09.14. 12:03:11

Azért jó lenne ha meg tudnék előzni nagy rákészülés nélkül egy 110-el kocogót az autópályán akkor is, ha éppen 2500 kg a pillanatnyi összsúlyom és a belsőben húznak el 180-nal a kopaszok. Ehhez kevés a 190 ló. Szeretnék bohóckodni és rögtön előzni, de az nem megy.
Ugyanúgy tervezést igényel mint a négy törpének az 1.2-es Lineával.

Klassz lenne ha nem csak a fékben bízhatnék hanem a gázban is. Használtam néhány hétig egy 280 lovas Volvo S80-ast, na ott nem kellett tervezni csak menni - igaz abba is csak négyen férnek el, kombi sincs belőle.

A kismotor fetisizálók közül gondolom még senkivel nem fordult elő, hogy egy kövér gázzal szabadulhatott volna egy kínos helyzetből, de erő híjján nem ment a dolog. Na ehhez a bohóckodáshoz kell a szufla, nem az egyenletes 90-hez. Sajnos más is van az úton, a valóságban nincs egyenletes 90.

Ha a Linea emlegetett motorja aktív elhárításra alkalmatlan - megértem kari véleményét. Én se szeretem ha még az autóm gyenge motorjához is alkalmazkodnom kell, - elég zűrös a közlekedés anélkül is.

Czirbi 2007.09.14. 12:29:17

oss: miért, 192 centivel hány kilónak kéne lenni? És a kölkök még növésben vannak... A gyerekek osztályában (9.) senki nincs 180 alatt, mibe fognak ezek beleülni mikor felnőnek?

Alacsonyabbaknak persze van választék, de igen, egy klasszikus amerikai családi kombi lenne az ideális méret, a hozzávaló 8 hengeres kisblokkal.

Mondom mi zavar pl. egy Astrában: ha beállítom az üléspozíciót nem látok ki balra (csak a B oszlopot), beakad a bal könyököm az ajtóba, nem tudnak mögém beülni, az övek bekapcsolása csak sorrendben mert ütközök az anyósülésen levővel, nem fér el a lábam kényelmesen, a fejem a plafont súrolja. Oké, bepasszírozom magam, de ne legyen már kötelező!

Táncos cigány 2007.09.14. 12:37:10

Czirbi írta:
"Használtam néhány hétig egy 280 lovas Volvo S80-ast, na ott nem kellett tervezni csak menni"

Egyik ismerősöm az 53-as egyenes beláható szakaszai között lelte halálát egy ilyen "nem kell tervezni" s80-as volvóban. Ő se tervezett semmit, csak ment 200-al közútön. Már nem sihet sehova.
Persze ha 90 lóerős lineaja lett volna szegénynek, valószínűleg még mindig élne

Czirbi 2007.09.14. 12:38:08

oss: miért, 192 centivel hány kilónak kéne lenni? És a kölkök még növésben vannak... A gyerekek osztályában (9.) senki nincs 180 alatt, mibe fognak ezek beleülni mikor felnőnek?

Alacsonyabbaknak persze van választék, de igen, egy klasszikus amerikai családi kombi lenne az ideális méret, a hozzávaló 8 hengeres kisblokkal.

Mondom mi zavar pl. egy Astrában: ha beállítom az üléspozíciót nem látok ki balra (csak a B oszlopot), beakad a bal könyököm az ajtóba, nem tudnak mögém beülni, az övek bekapcsolása csak sorrendben mert ütközök az anyósülésen levővel, nem fér el a lábam kényelmesen, a fejem a plafont súrolja. Oké, bepasszírozom magam, de ne legyen már kötelező!

MadaFaka 2007.09.14. 12:39:23

Czirbi, neked Robur kellene :)

Czirbi 2007.09.14. 12:42:18

Miért hiszi azt mindenki, hogy egy erős autóval kötelező 200-al menni?
Én azt élvezem ilyenkor a legjobban, hogy nyugodtan mehetek 130-140-nel, nem mer levillogni senki.

Czirbi 2007.09.14. 12:44:10

Gyártottak a Robur-ból 800LE-s változatot? Mert akkor jöhet.

MadaFaka 2007.09.14. 12:45:54

semmi nem lehet tökéletes. :)

Czirbi 2007.09.14. 12:50:14

Ha már nagy autó: másik kedvenc szórakozásom szabályosan közlekedni a városban (tempomat rulez). Hogy milyen idegesek lesznek tőle a Suzuki/Linea/206 sofőrök! S milyen elégedettnek tűnnek, mikor valahogy kikerülik 80-nal a batárt!

Hózentróger 2007.09.14. 12:57:45

Czirbi, te nagy valószínűséggel kompenzálsz valamit az autóddal... Ki ne találjam már, hogy mit... te LOL, te....

Már várom, mikor kezded el: bezzeg Ámerikában az 5700ccm V8....

MadaFaka 2007.09.14. 13:01:12

én személy szerint sosem rajongtam az amerikai autókért, az újabbakért mostanság meg már végképp nem... japán és európa mindenben lenyomja őket (szerintem), de ami tapasztalatom van, az a rettentően igénytelen belső anyaghasználat és kialakítás

MadaFaka 2007.09.14. 13:07:34

de egyébként a japánokért sem rajongtam soha :)

Czirbi 2007.09.14. 13:13:56

Igen, valószínűleg azt kompenzálom, hogy én szeretek szabályosan közlekedni, NAGYON zavarnak a szabálytalanok, s nincs más módom kicsit nevelni az idiótákon. (...mé mászik ez százharminccal ha bírna gyorsabban is... ...hehe)
Ha az autómon látszik, hogy én is lehetnék erőszakos száguldozó, de én mégis udvarias jó fiú vagyok, az nekem elégtétel. Bocs.

Triznyai Döme 2007.09.14. 15:19:32

Garfieldcica!
Ezt:"mész egy főuton és szembe jön veled a "papa" 63lovas 3 hengeres fabiajával és nem fér be eléd" kicsit még rágcsálgasd. Én ugyan egy élemedett hímivarszerv vagyok, a jogsim öregebb, mint az ide írkálgatók többsége, de az eddig levezetett cca 2 milla alatt egyetlen esetben sem fordult elő, hogy egy szemből besokallt kiniglit bőgázzal próbáltam volna kivédeni. Pedig volt egy pár száz. Kemény fék és/vagy lehúzódás akár félkerékkel (mindkettővel) a padkára, netán árokba is!

külföldi 2007.09.14. 15:40:50

végigolvasva a kommenteket két dolog ötlött fel bennem:

1. miért kell valakit rögtön leírni, vagy ennél sokkal cifrább dolgokat mondani róla, ha véletlenül más a véleménye mint a nagy átlagnak? vagy leamtőrözni az egész totalcaros csapatot? egy véleménnyel egyet lehet érteni vagy sem, de szembeszállás módja nem az, hogy simán lehülyézed a másikat, hanem, hogy racionális érveket próbálsz felsokaroztatni a véleménnyével szemben vagy a véleményed mellett. ezt jobb helyeken vitának hívják, erre jó egy fórum vagy egy ilyen bejegyzés kommentjei mint például ez.

2. keveset vezetek Magyarországon, összesen eddig durván 7000 Km-et mentem, tehát a véleményem nem biztos, hogy mérvadó, de a következőket tapasztaltam, 90-nél a négyesen szinte mindenki megelőzött, ha 60-as korlátozás volt és betartottam akkor még rám is lámpáztak, hogy húzzak már anyámba. M5-ös külső sávban 130-as tempónál minden személyautó megelőzött kivétel nélkül, a kamionok csak azért nem, mert nem tudnak annyival menni. Ennek és a kommentek fényében kérdezem, ha senki sem szokott gyorshajtani, mert ez derül ki a kommentekből, akkor, hogy a francba tolt le mindenki az útról? vagy akik gyorshajtanak azok nem fórumoznak? vagy a hozzászólók nem vezetnek? vagy ne adj isten gyorshajtanak?

én teljesen egyettértek a bejegyzéssel, volt alkalmam 81-es daciatól kezdve 230 lovas saabig sok mindent vezetni, még a csodadízeleket is, nekem is hasonló van és valóban a nagyobb motor jobban húz a kisebb kevésbé vagy egyáltalán, nincs ebben semmi meglepő...

JMC 2007.09.15. 08:28:18

Olvasgatva a hozzászólásokat egyre inkább megbizonyosodok a legutóbbi gondolatom helyességében: ide nem gallytörős autó való, ahogyan előttem megjegyezték, hanem tolólapos, minimum 10 tonnás dög. Jöhet szemből erején felül küzdő "Fitipaldi", bevághatnak elém a sorba, parkolhatnak második sorban a körúton, szerpentinen is jöhet keresztbe bárki.
Lassan megy ugyan, de legalább odaérek, lánctalpas, de a jelenlegi utak minőségén számottevően már nem lehet rontani.
Nekem ez az instant get, az itteni kedvenc szóhasználattal élve.
Nomeg olyan vastag acéllemezen, mint amilyenekből azok épültek kisebb kaliberű fegyverrel átlőni sem nagyon lehet. Mostanában már ez sem feltétlen sokadlagos szempont.

Azon pedig igencsak csodálkozom, hogy a Grande Puntos cikkben "zseniális motor" egy kb 100 kilóval nehezebb autóban hogy lett "fostalicska". Pláne a mostani időkben, amikor a FIATnak nem nagyon van pénze, nem gondolnám hogy akármiben is különbözne a Liana hajtáslánca a Grande Puntoétól.

Legalább magatokhoz képest maradhatnátok következetesek. Tesztelhető autók és olvasóbázis nélkül a weboldal is lehúzhatja a rolót...

JMC 2007.09.15. 08:33:27

Természetesen Linea-t akartam írni, de még mindig keverem a két autó nevét.

[off]Lehetne egy olyan funkció, amivel pár percen belül bele tudok javítani a saját kommentembe...[/off]

MadaFaka 2007.09.16. 07:20:30

ja, mert a határszar meg a többi beszólás annyira objektív volt. nem kedvelem a fiatokat, sőt, de egy "ujságíró" nem írhat ilyeneket. ha ez a kari, meg a péteranna írkálhatja itt az ehhez hasonló f@szságait, az anygon sajnálatos

MadaFaka 2007.09.16. 07:21:52

meg az is tényleg az, hogy nem lehet a kommentbe belejavítani :)
természetesen nagyont akartam írni

wrc 2007.09.20. 10:27:27

Mennyi szabályos pilóta van ebben a kis országban, hogy mindenki betartja a sebességhatárokat és a közlekedési szabályokat. Legalább ne hazudjatok, h ilyen autókra van szükség. Azt kívánom, aki szidja a szerzőt, üljön ebben az erőgépben élete végéig. Vezettem én is, tényleg gyenge. Nem kívánom se autópályára, se előzésekhez....

belföldi 2007.09.20. 11:58:13

akkor maradj meg a subarudnál. de lehet, h. wrc feliratos samarád van (én erre tippelnék).
a kocsi szerintem is szar, mint minden fiat, de a szerző attól még ugyanúgy fogalmatlan, hozzá nem értő, nagyképű a világba alap nélkül beleírkáló senki. pont beleillik a péter anna - csikós szakértő úr klikkbe, akik mostmár triumvirátus is lehetnek.

mcklon22 2007.10.08. 13:34:29

Háát, én is csak úgy tudom kezdeni hogy mindenkinek igaza van és mégis senkinek sincs igaza.... Nekem ne magyarázza meg senki hogy 190 lóerő is kevés ha családdal megy az ember... ekkora baromságot erre nem is tudok mit írni. Manapság nagyon sok autókkal foglalkozó irók teszterek stb. elszálltak mint a győzelmi zászló. Manapság az lett a divat hogy az autó csak akkor AUTÓ ha 8mp-en belül 100-val megy. Tessék érteni ahhoz amivel foglalkoznak. Egy autó attól lesz jó ha megfelel annak a célközönségnek akinek gyártják. (nem tép mindenki 2 kilóval és ettől még nem mindenki balesetveszélyes) Egy sportkocsi élvezeti termék amit vezetésélményért vesz az ember még ha nem is lehet kihasználni közuti körülmények között. De senki nem fogja a családját betuszkolni pl. egy lamborginibe. Akinek meg nincs sok pénze de van két gyereke és szeretne kényelmesen eljutni Abol Bbe plusz kell a munkájához a kocsi hagy vegye már meg a lineát ha neki tetszik, és biztos hogy kevesebb veszélyt fog jelenteni az illető a többiekre mint a nagyvasakban 180-al repesztő "kopaszok" akik levillognak téged akkor is ha 140el mész a belső sávban 80-al haladó tömött sort előzve... ne várja már el senki azt hogy 140 ről én fékezzek vissza 80ra hogy besorolhassak szélre csak mert nagytökű barátomnak kevés a 140... a forgalmat át lehet látni és valóban 140 el is ki kell menni hogy akinek az kevés az had menjen de ez mint minden más forgalomtól függ amit meg látni kell... mi a veszélyesebb 140ről 80ra vissza hogy kimehessen... tuti beléd állnak nagytökű barátomék, vagy ha két percig nem mehet csórikám 200al...

The God 2007.11.03. 15:41:40

Szevasztok Gyerekek!

Én vettem egy ilyen Lineát, beleraktam laza 1.5 hónap alatt 4500 km-t.
1.3 90Le Dízel multijet.
Mindig benzines kocsim volt úgyhogy van tapasztalaton a LE és a Köbcenti fogalmában.
Ez ay autó nagyon kényelmes,nekem elég tágas 187 cm!!
Az igaz,hogy nem húz annyira felesleges kapcsolgatni, de ha megvan a nyomaték akkor viszi a járatot, de rendesen.
Hirtelen nem kell vele előzni, de nem lehetetlen, csak egy kis rutin kell hozzá!!
Gyerekeimmel együtt nincs kedvem száguldozni és úgy előzni, mint amikor 20 éves voltam, pedig nem vagyok öreg:))
üdv!

(f)ordítógép 2008.03.03. 12:02:52

Az előzéshez annak kell feltétlenül a sokköbcenti-soklóerő, aki sosem tanult vezetéstechnikát...ebben az utakon közlekedők 99%-a benne van sajnos. Felismerhető arról, hogy kilométereken keresztül megy 90-el az IFA mögött 2 méterrel, majd kihúzódik, és ha kis ccm akkor nem megy neki, ha van pénze nagy vasra meg elégedetten előz...ehelyett úgy működne ugye, hogy megfelelő távolságból követni az IFA-t, és ismervén az autódat hogy mennyi idő mire "magához tér" gázadásra elkezdeni gyorsítani, mielőtt az utsó szembejövő is elment melletted. Így mire utoléred megfelelő sebességkülönbséggel akár 4 utassal is előzhetsz biztonságosan egy 1,2 suzukival...csak ugye ilyet nem tanítanak az alatt a 40 kötelező óra alatt...

(f)ordítógép 2008.03.03. 12:09:28

Nekem egy dízel 70 LE-s Grande Puntom van, ketten elöl 180kg plusz cimbora hátul önmagában 130kg és simán lehet nyugodtan előzni vele a fent leírt módon...kb. 1 hét kellett, mire ráéreztem az autóra, azóta rendben van. A "nemazértkellhogy gyorsanmenjek de biztonságotada300LE" típusú figurák meg tuti biztos nem azért veszik, hogy gyorsan menjenek :) persze :)
Kíváncsi vagyok, mire fogják használni most, hogy százasával helyeznek üzembe új trafipaxokat, lassan az önkormányzatok is felszerelik magukat, autópályán ugye a matricaellenőrző kamerákból átlagolnak és egyszerre ugye 2 helyre fognak befutni a mért adatok...hááááát...

(f)ordítógép 2008.03.08. 00:36:13

Idéznék az Astra 1.3 dízel totalcar tesztjéből: "Az 1,3-as dízel erősen kétarcú. Sokkal szűkebb a használható fordulattartomány, 1800 alatt a fogcsikorgásunk elnyomja a hangját. Aztán hirtelen meglódul, és pompásan megy. Igazi vadorzó szerpentineken próbáltam, és megismerve tulajdonságait szépen teljesítettem az útvonalat. Egy fokozattal feljebb kell tartani, mint amit a hangja alapján optimálisnak vélnénk, ettől lesz virgonc. Váltója hatos kézi, a végfokozat igen kímélő: 100-nál 1800-at forog. Kicsit sokat kell kapcsolgatni, a végsebessége sem több, mint a többször említett Linea Multijeté, ezzel szemben kínzással sem sikerült 6,2 fölé vinni az átlagfogyasztást." És ez ugyanaz a motor...csak ez német...a totalcar monnyonle!!!!!

kari 2008.03.08. 09:14:11

De nem ugyanazok a szerzők... az olvasók monnyanak le.

Gombkötő Zoltán Gombizoli 2019.09.16. 08:50:19

Hali! Kérdésem lenne! Már több órája jártam a várost, s egyszer csak a kuplungpedál felpattant / nem biztos, hogy jó a szó használat, a lényeg, mintha talpon lőttek volna! / Ezzel egyidejűleg a motor felbőgött, felpörgött, folyamatosan kb. 4000 - 5000 fordulatszámon ment, és nem ment, csak gurult, míg le nem állítottam! Újra indítottam, de ugyan ezen jelenség volt tapasztalható, s az autó nem mozdult. Szerencsére épp volt egy parkolóhely, ahova két fiatal segítségével betoltuk. Vártam egy kicsit, de az újabb indításnál is ugyanez történt! ...... Kinyomócsapágy hiba vagy elkopott a kuplungtárcsa?? Vagy valami más,.....?
süti beállítások módosítása