Az Ural füstgenerátornak se utolsó

  2007. augusztus 10. - Winkler Róbert Címkék: így készül a totalcar baleset katonai jármű ural

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Olvasói felajánlás érkezett: teszteljünk Ural teherautót. Ez tipikusan olyasmi, amit nem kell kétszer mondani, harmadnap már kint is voltunk Csikós kollégával. Ragács Jánosnak, aki hihetetlen precíz munkával mentette meg az enyészettől a hidegháború alapértelmezett szovjet nyolctonnás teherautóját, ezúton is köszönjük a pokoli élményt. A részleteket itt olvashatják, Szerelem rovatunkban.

A füstölő Ural

Extraként hazafelé, amikor már szerencsére János vezetett, így nem nekem jutott az úristen, tönkretettem!-élmény, megtudtuk, hogyan is csinált harctéri ködöt a T72-es tank. Szovjetes egyszerűséggel ráeresztett egy hatalmas adag gázolajat a saját kipufogócsövére, ebből lett akkora füst, amiben még a kísérő járművek is elbújhattak. Az Ural teljesen váratlanul kapcsolta be a füstgenerátort, orrán-száján, meg a fülke mögött is gyönyörűen bodorodott a köd. Ami azért is meglepő, mert az Ural benzines. Kiszálltunk, megvizsgáltuk, szörprájz! A hidraulikaolaj folyt el, hidraulika pedig a szervokormányban van. A vicc, hogy az Uralnak egyébként is harmatgyenge a szervója, de János szépen hazavezetett, igaz, a kertkapuban már én is besegítettem a kormánytekerésbe, kicsit úgy néztünk ki a vezetőfülkében, mint a Ben Hur statisztái az evezőspadon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr46136520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2007.08.10. 01:47:18

az ural is olyan lehet mint a hűtőgép, b bárhogy rakod össze tank lesz belőle.

tistedur 2007.08.10. 08:37:40

baowah!
:DD

élmény lehet egy ilyen..mondjuk nem vágynék rá..:)

szatyi 2007.08.10. 08:47:59

Volt ez a film, ahol Ewan McGregor és a haverja Földet kerültek motorral. Abban van ez az epizód, ahol jól látszik, mire valók ezek a teherautók:
www.youtube.com/watch?v=SAsnIB018WI

Amikor átrántja a terepjárót a folyón, az eléggé beszaratós.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.10. 09:36:47

tistedur, egy ilyenre en sem vagynek. de bekesen es siman rofogni egy jo kis levegos v8 tatraval, azt igen. az anygon igen. sajnos a szemelyautosok nem tudjak magat az elmenyt osszerakni. persze ezek a kocsik sok mindent tulelnek. de egy tatra minden elfogultsag nelkul egy mas dimenzio. a next level.

igaz, ommm?

omm 2007.08.10. 09:46:14

szép az Ural, kemény az Ural és nagyon komoly...

de egy Tatrához képest még mindig csak egy könnyű kis csütörtöki tízórai.
a léghűtéses Tatra a teherautók svájciórája...

Useless Junk 2007.08.10. 09:50:40

375-öst nem vezettem, de a 4320-t imádtam. Annál jobb csak a KrAZ 255 volt

ekkerjoz 2007.08.10. 10:09:05

Uraim, vezettem Ural-t a seregben, én is löveget vonszoltam vala, és szereltem Algyőn a kőolajnál a Tátra összes létező teherautóját, szintén vala.

Az Ural a túlzottan jóindulatú orosz mérnöki tudománynak megfelelően jelentősen túl van méretezve, ezért mindent (atomcsapás, 4-5 G erőhatás, mohó fémgyűjtők) kibír.

A Tatra egy szellemes technikai csoda, torziós (javíthatatlan) rugózással, kényszer-levegőhűtéssel, feleannyi anyagból kigazdálkodva, mint a ruszki csoda.

Az Ural kuplung szerkezetét árokparton, négy óra alatt kicseréltem, a 813-as Tatra iker tárcsáit műhelyben, daruval is csak két nap alatt tudtam, és nem órabérben dolgoztam.

Számomra az Ural a tuti, minden nehézkességével, megengedem ugyanakkor, hogy egy jó Tatra se rossz.

Üdv: EJ

CSL 2007.08.10. 11:27:31

Nálunk Kamaz motoros (4320??) Uralokkal hordják a fát az erdőből! Van hogy van rajta 12 köbméter nyers cserfa ami kb 15 tonna és a legkeményebb terepen is elmegy! Megbízható egyszerű technika! Talán nem véletlen hogy nem Tatrákat veszenek ezek az emberek ilyen célra! A másik csoda a DAC az egyik rfakiközelítő azzal kezdte és minden fuvar után de sokszor közben szerelni kellett mert eltört az első féltengely vagy szét ment a fék meg mindíg volt vele valami aztán ő is áttért az Uralra és azóta nem szerel! Ennyit arról hogy a Dac mennyivel jobb autó! Egyébként ez a 250 literes fogyasztás is inkább csak legenda még a benzinesnél is...

ekkerjoz 2007.08.10. 11:39:02

Hát, 250 l/100 km volt a norma a seregben, terepen, télen, 6 tonnás löveget vontatva. Nyáron, üresen, szólóban, aszfalton nem evett többet 70-75 liternél, de ezzel is bőven lehetett spórolni. A legrosszabb fogyasztás, amit produkáltam vele, olyan 120 l/100 km volt, terepen, löveggel, sárban. Nem evett olyan sokat, mint a legenda. Csak hát lehetett vele keresni, az üzemanyagos sose engedte megnézni a töltőpumpa óráját, de azért kicseleztük.
Ja, és vontattam diesel autókat bőven, téli hidegindításnál, minden fajtát, ami csak volt, dac-ot is eleget.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.10. 12:12:05

CSL_ ajanlom figyelmedbe mondjuk az Ipolyerdő nevu ceg faipari tatrait :) hehe...kicsit sapadtabbak lennenek azok az uralok.

egy hatranya van neki, ha valaki lefekteti a csovazat, akkot neccesebb megmozditani, de egy normalis sofor nem hasaltatja le az tualjdonsagi okan alkalmass arra, hogy terepkovetesi tulajdonsagi a 100% koezelebe legyenek. Az iylen klasszikus letravazas teherautokat lehete gy darabig terheli az igaz. Bosz 15 tonna..fuuu..iyleszto mennyiseg egy szemelyautonak. de gondolj bele abba, hogy a fuugetlen rugozas, a komplett osszekerek es a csovaz miylen lehetoseget ad a letravazzal szemben ha tulterhelesre es rerepfuvarra kerul a sor.

szoval lehet hogy morcosan mutat az erdoben a csoroz ruszki, de valoszinuleg sok kisvallakozo az ara miatt hasznalja, es ha tehetnek ok sem azokkal szenvednenek. a kamaz motorokrol meg ne szoljunk. a regi munakehelyemen /tatra es kamaz importor tobbek kozott/ volt olyen hetente, hogy a vizsgasoron az uj kamaz gazadasra kinyomott olyan fustot a szaraz erolkodestol, hogy beindult a tuzriaszto. es most nem a raba motoros tubrobeteg hibridrol van szo, hanem a trukkozve lengyeleken keresztul behozottakrol.


teny es valo, hogy egy tatra szerelese komplexebb feladat, de azert egy adaggal megbizhatobb, plane a klasszikus 138/148 szeria es az uj modellek egyarant.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.10. 12:25:56

na most hogy visszaolvastam amit irtam..khmm..nem vagyok diszgrafias, csak telefonaltam iras kozben. na mindegy, jo bogaraszast kivanok :)

elnezest.

ekkerjoz 2007.08.10. 13:46:51

Hát igen, a jó öreg Tatra 138, azt nem volt gond szerelni, csak szokatlanok voltak a sűrűmenetű 7 mm, meg 11 mm átmérőjű csavarok, keresgélni kellett kezdetben a villáskulcsot...
Végülis, ha 4-5000 km-enként lecserélted az olajat, kimostad a levegőszűrőt, körbezsíroztad a stauferr és sima zsírzógömböket, különös tekintettel a függő-lógó-morgó csapszegekre, a világból kiment az autó gond nélkül, legfeljebb télen nehezen indult.

Szelephézagot kéthetente kellett állítani rajtuk, de az már álmomban is ment.

Nem tudnék rájuk rosszat mondani, igaz, hogy 25 éve nem szereltem, sajnos...

Üdv: EJ

tüzér 2007.08.10. 17:08:00

Én 1976-ban találkoztam az Ural teherautóval a Kiskőrösi tüzér ezredbenn töltött 11 hónapom alatt. Az ezrednek csőrös ZIL teherautói sorozatvető lőszerszállító kivitelben, platós Ural teherautói lövegvontatás célra (122-es, majd 152-es tarack) valamint sorozatvetős Ural teherautói voltak (nekem ez utóbbiakhoz volt "szerencsém"). Az Uralok közül a sorozatvetősök viszonylag fiatalok voltak, ezért nem volt velük semmi gond. Könnyen mentek 80-100-at terepen is, igaz ekkor az 1-1,2 l/km fogyasztás szokásos volt. Ehhez az is hozzájárult, hogy a negyven csövű sorozatvető miatt a gép önsúlya lőszer nélkül 14 t volt, A sorozatvetős gép fogyasztási normája is magasabb volt mint platósnak. A platós Uralok normája 70 l/100 km volt erre a gkv-k nagyon panaszkodtak, mert nehéz volt belőle kijönni. A 120-150 cm-es gázló mélység igaz, mi mentünk át iylen mély csatronán minden előkészítés nélkül és nem volt baja tőle a gépnek. Gyakran mentünk terepre, soha semmilyen gond nem volt a gépekkel, azonban gyakran segítettükk ki a sárból a szomszéd vegyvédelmisek Csepeljeit. Legjobban takarítani utáltuk, főként a negyven cső miatt.

ekkerjoz 2007.08.10. 18:33:24

tüzér uramnak:

azt is meséld el, hogy az sv kezelők hátul ültek a katyusa lövegfarnál, egy-egy nyitott lengőnyergen, és télen praktikusan kékre fagytak, úgy kellett lerobbantani őket...

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.10. 18:33:54

viszont a szepehezagallitas a minden henger kulon hengerfeje okan is eleg normalis munka. nem kell lebontogatni a fel blokkot, csak szepen egyenkent levenni oket. egy biztos. mindent megtettek a jo javithatosag erdekeben.

szt.si 2007.08.15. 00:39:35

Én egy 375-ösből épített lakóautóval elmentem Tibetbe, majd még a környéken még néhány tízezer km-t, átlag 54 -es országúti fogyasztással.
Igaz 400m felett közelítette a 100l es f
"álomhatárt"...
Azért felment5300m ig!
süti beállítások módosítása