Olvasói felajánlás érkezett: teszteljünk Ural teherautót. Ez tipikusan olyasmi, amit nem kell kétszer mondani, harmadnap már kint is voltunk Csikós kollégával. Ragács Jánosnak, aki hihetetlen precíz munkával mentette meg az enyészettől a hidegháború alapértelmezett szovjet nyolctonnás teherautóját, ezúton is köszönjük a pokoli élményt. A részleteket itt olvashatják, Szerelem rovatunkban.
Extraként hazafelé, amikor már szerencsére János vezetett, így nem nekem jutott az úristen, tönkretettem!-élmény, megtudtuk, hogyan is csinált harctéri ködöt a T72-es tank. Szovjetes egyszerűséggel ráeresztett egy hatalmas adag gázolajat a saját kipufogócsövére, ebből lett akkora füst, amiben még a kísérő járművek is elbújhattak. Az Ural teljesen váratlanul kapcsolta be a füstgenerátort, orrán-száján, meg a fülke mögött is gyönyörűen bodorodott a köd. Ami azért is meglepő, mert az Ural benzines. Kiszálltunk, megvizsgáltuk, szörprájz! A hidraulikaolaj folyt el, hidraulika pedig a szervokormányban van. A vicc, hogy az Uralnak egyébként is harmatgyenge a szervója, de János szépen hazavezetett, igaz, a kertkapuban már én is besegítettem a kormánytekerésbe, kicsit úgy néztünk ki a vezetőfülkében, mint a Ben Hur statisztái az evezőspadon.