A tolatóradaros Panda

  2007. augusztus 02. - Winkler Róbert Címkék: lol panda parkolás fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Ezt láttam az utcánkban: egy Panda, tolatóradarral.

Nem szeretek semmilyen autóst semmilyen bénaságért kiröhögni, hiszen senki nem genetikailag tud parkolni, hanem eleinte általában béna, aztán megtanul. Meg egyébként is, mindenki bénázzon, amennyit jólesik, ha közben látványosan kiröhögjük, azzal csak tovább frusztráljuk, és a jövő héten még többet kell rá várnunk, míg a mellékutcában beáll egy helyre.

A tolatóradaros Panda

Ezt azonban nagyon már erős túlzásnak tartottam. A Panda kicsi. És nem elég, hogy kicsi, de ennél dobozabb autó nem nagyon van, tehát nagyon jól érezni a határait, főleg a hátulját. Könnyű tekerni a kormányát, fordulékony, mint már talán említettem, kicsi, az isten is parkolásra teremtette. Fel is háborodtam a tékozláson: olyan könnyű vele parkolni, olyan jól látni hátrafelé, meg egyáltalán, ha egy hely már annyira kicsi, ott nem is érdemes próbálkozni, tehát a parkradar semmi hozzáadott értéket nem jelent. Azért lefényképeztem, hogy mutogathassam a többieknek a csodabogarat, ha esetleg nem hinnék el.

És el is raktároztam magamban, hogy ha egy nő ezt kívánja, hát rakasson a Pandájába tolatóradart, istenem, ha megnyugtatja, hadd csipogjon neki minden tolatásnál. Aztán ma reggel megint rá kellett jönnöm, hogy egy korszerűtlen, előítéletes szex-rasszista vagyok, hiába próbálom az ellenkezőjére nevelni magam.

Láttam az autó gazdáját: férfi.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32130648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serialkiller01 2007.08.02. 11:22:54

Az ilyennek valószínüleg egy Aixam-ra is tolatóradar kéne...

AD1 2007.08.02. 11:40:31

én használom, de a csajomé.

Ô egyébként félszemû.
kérlek Róbert kérj elnézést.

nem kell sajnálni, nem zavar a fogyatékosság.
(amúgy a Kill Bill-ben láthattátok is szerepelni)

AP (törölt) 2007.08.02. 12:00:27

Inkább ez, minthogy összetörjön egy csomó kocsit!
Egyébként nem olyan rossz dolog az.. Érezni, persze, de mégis könnyebb ha van.

Dossza 2007.08.02. 12:12:28

A Pandához gyárilag(!!!) is lehet rendelni parkradart, láttam a hivatalos fotókon! Egyébként vannak bizonyos humanoid egyedek, akik genetikailag kódolva vannak a parkolás sikeres teljesítése ellen: láttam egy elöl-hátul tolatóradaros A-Mercit, aminek mind a négy sarka meg volt húzva.Aztán megláttam a gazdáját, és mindent megértettem... Lehetne azzal védekezni, hogy mások húzták meg parkoláskor, de a nőt látva kicsit nehezen tudom elhinni, hogy mind a négy oldalát mások húzták meg... Bár lehet, hogy én is csak egy korszerűtlen szex-rasszista vagyok.

kswturbo 2007.08.02. 12:15:00

Szexuális zaklatás,
Panda.

specko 2007.08.02. 12:19:12

Igen, elég vicces, de az ilyen gondolkodás miatt extra amit ma extrának tudunk.
Miért kell ennyire sóhernak lenni?

Használjuk a technológiai újításokat, élvezzük öket és ne sajnáljuk magunktól.
Azért vannak, hogy megkönnyítsék az életünket és nem azért, hogy a
kereskedö újabb 50-100-ezerrel többet kérhessen.

Tekerőlant 2007.08.02. 12:19:33

Nem értem, hogy mi ez az ellenérzés a tolatóradarokkal szemben. Ez szerintem olyan, mint a klíma. Amíg nem volt, addig nem értettem, hogy a sok hülye minek költ erre. Aztán lett klímás autóm és most már nem kellene más.
Ugyanez a tolatóradarnál: nem kellett volna igazából, de ajándékba kaptam, így lett. És most már nem kellene olyan autó, amiben nincs.
Baromi praktikus, hogy centire látod, hogy mennyi helyed van még. Akár egy olyan lapossegű autónál is, mint a Panda.
Kezdő vezetőknek meg külön jó, legyen akár nő, vagy férfi.
Vagy, ha ti láttok egy "T" matricás autót, akkor azt is kiröhögitek, hogy mekkora lúzer?

leaf 2007.08.02. 12:45:58

Robi, ezt most miért kellett? nem volt szép dolog!

Isti77 2007.08.02. 12:48:23

Én sem értem, egyeseknek miért csípi a szemét.
Nekem is van, az OBI-ban vettem, eredeti utángyártott, és nagy hasznát veszem. Ha másban nem is, legalább a sípolástól nem hallom a koppanást. Viszont az Auchanban vett gyári koptatócsík ilyenkor is megvéd a sérüléstől (mármint az én autómat), és a fényezett lökhárítón marha igényesen is néz ki (a obi-s tolatóradar meg az auchan-os koptatócsík is), de legalábbis szebb, mint a meghúzás nyoma. És bármikor leszedhető (a fényezéssel együtt).

Isti77 2007.08.02. 12:53:56

Mi bajotok van a tolatóradarral? Az én autómon is van, gyári, az OBI-ban vettem, állati igényesen néz ki a fényezett lökhárítón.
Csak az zavar, hogy a csipogástól nem hallom a koppanást.
Viszont vettem az Auchanban gyári koptatócsíkot, és az megvédi a fényezést. És ez is nagyon szép, sőt, bármikor leszedhető )a fényezéssel együtt)

Isti77 2007.08.02. 12:56:03

Na, most már legalább mindenki látja, hogy kétszer küldtem el a commentet, és még újra is kellett írnom.

yenoee 2007.08.02. 13:01:30

Szerintem aki nem tud parkolni, az tolatóradarral se lesz jobb. Én speciel utálom, mert már akkor elkezd sípolni, amikor még van pár centi, ellenben kisebb belógó tárgyakat nem vesz észre.

Pandára meg szvsz tényleg minek ilyen. 100-ból 99 embernek semmi szüksége nem lenne rá...

antimason 2007.08.02. 13:18:00

Hát, még mindig olcsóbb, mint egy új lökös.

Kazmer · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2007.08.02. 13:50:41

Hehe, nekem egy 85-ös pandám van, abba is be lehet építeni? :) AMúgy van amikor én is bénán parkolok, csak én férfiasan leszarom. A nők meg vagy nagyon rendszeretők, lásd tolatoradart a bevásárlókocsira is a tescoban, vagy méginkább leszarják.

ruthmayer 2007.08.02. 13:56:28

Az lenne a kérdésem, hogy a kettő között mi az összefüggés?

mugen 2007.08.02. 14:28:28

Anno a fővárosi autópiacon láttam egy batár fekete S mercit. Egy nagydarab, genetikailag kreolbőrű, karácsonyfa-szerűen agyonfuxozott illető seggelt benne. A belső visszapillantón egy formanyomtatvány fityegett, amire az autó adatait szokás kiírni. Ezen mindössze csak ennyi szerepelt kacskán, fonetikusan odakarcintva: "FULLESZTRA!"
Nem mindenkinek telik mergára ugye. Lehet, hogy csak egy pandára fussa, no de az akko' legyen mán fullesztra! Teccikérteni?!

sonicboom 2007.08.02. 14:31:46

Ezt szerintem sem kellett volna. Ne feledjétek, nem csak a szó szerinti parkolásnál jön jól.
Példa: hátranézel, tiszta a tér, majd egy kicsit máshova nézel, közben egy 3 éves gyerek bemegy a kocsi mögé. A tolatóradaros nem öli meg a gyereket.
De pl. a virágtartó betonteknőnek sem tolat neki sötétben. Sorolhatnék még ilyet.
(egy gyári tolatóradaros Stilo vezetője)

morph 2007.08.02. 14:49:06

Egyeteértek a tiltakozókkal: szerintem mindenki akkor jár a legjobban, ha mindenki más is jól érzi magát a kocsijában, nyugodt lélekkel kevesebb hibát követünk el szerintem, mint izgulva-kapkodva. És ha ehhez kell a tolatóradar a Pandára, éntőlem csak tessék, ki vagyok én, tele hülye szokásokkal és parákkal, hogy kinevessem?

Bélabácsi 2007.08.02. 14:51:20

Robi átlát a fémen is és EZÉRT nem tolat neki a gyereknek meg a virágtartó betonteknönek. Aki meg nem lát át az meg vesz tolatóradart.
Szeretnék Robi lenni, vazze...

Gekkó 2007.08.02. 15:02:04

Tipikus felesleges extra a Pandába, de ezért is elkérnek \"pár\" ezer forintot, miután rábeszélik a potenciális vásárlót...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.08.02. 15:02:09

Nem értem miért baj a tolatóradar.

1. az ő pénze, ha erre költi, hát tegye. (Még mindig inkább, mint hülye idétlen matricatuningra.)
2. A radar jó, a más kocsijára is vigyáz. Inkább, mint, hogy meghúzzon másokat. (Winkler könnyen beszél, a Tehénről lepattan a Panda. Vagy begyűrődik alá.)
3. A mélygarázsban, ahol állni szoktam, minden fehér, oszlop, fal, na jó a padló betonszürke. (miért nem festenek sárga-fekete csíkokat fel, pl.) Marha nehéz érezni a mélységet/távolságot tolatáskor, néha azt hiszem, szinte nekitolattam a falnak, aztán kiszállok, és még van majdnem egy méter (felnyílik a csomagtérajtó simán). Szóval néha jól jönne a radar (Ebből ki is derült, hogy nincs.)

kötödjek 2007.08.02. 15:32:08

Hááát nem tom miért kell ezt fikázni!!!
Ha neki az kell, lelke rajta ... neked mér a franczér kell egy sz@r1000évesdzsip ?!?
Vazze nincs pénzed újra?!?
Na neki is azé kell a tolatóradar mert volt rá pénze ...
Sztem is csak addig extra izééé esztra amig mi hüje vásárlok kifizetjük ... mikor majd senki nem fog pénzt adni érte benne lesz az autóba ab ovo, és addig esztra az elektronyósablak, a sibeda, a zalufelni stb.
Ezt most nem kellett volna, pont olyan, mikor lenézed az otómata váltos autókat, baszki, ha nekem egyszer az kell (mint neked a Tehén!) akó mos mi van?!?
Nem tok vezetni?!? Senki nem születik Schuminak, vagy (N. Pique-nak hahahah) és elöbb - utóbb mindenki rutinra tesz szert vezetés terén, nem mondom, hogy jó soför lesz ... de fog tudni vezetni ... és az dobja az elsö követ a Pandára aki még sose ment neki az elötte levő bárminek, parkolás, manöverezés közben (aki letagagya, hazudik) ...
Monyon le!!!

dhrbikes 2007.08.02. 15:35:57

Azt nem értem, hogy legalább azokba az autókba miért nem raknak tolatóKAMERÁT, amelyikben amúgyis ott az lcd kijelző a navigációnak, stb. Az legalább ér is valamit.

AP (törölt) 2007.08.02. 15:38:46

Én tolattam már neki táblának úgy, hogy kidőlt..
Olyan alacsony fajta volt, ami a hátsó szélvédő szintje alatt van.
Ki is dőlt a picsába, és vehettem lökhárítót 3000ft-ért, plusz 500 volt a festése feketére..;p

Easy Player 2007.08.02. 15:41:27

Azért megnézném Nagyarcú Winkler ábrázatos oldalát, amint egy Pandás v. Velorexes egy szűk belvárosi parkolóban botogatja lefelé a verda elejét /pláne, ha az kölcsön v. céges/. Gurgulázna a muhahaaa?
A toltóradar nem luxus és nem pazarlás. Van aki megszokta a nagyobb autóban és van neki második, harmadik,... autója, van akinek meszesedik a nyaka vagy más okból nem látja át az autót. És van aki nem tud tükörből tolatni - megjegyzem B kategóriáig nem is követelmény.
Szóval van aki ezen, van aki a Tehénen röhög. Én csak tátom a szám és nem értem a poént.

tamaska 2007.08.02. 15:48:54

töktuggya... Annak idején is tudtak azér parkolni a népek, amikor még nem volt ennyi bizbasz az autóba... Az öregem péel be tudott állni IFÁ-val is tíz centire a bármitől. Persze akinek köll az vegye, azt használja egészséggel. Nekem egy ekkora verdába mondjuk nem köllene....

bgy 2007.08.02. 15:55:03

Lehetne, hogy a képek ne legyenek túlexponálva?

specko 2007.08.02. 15:57:28

Hát azér hamár régröl van szó, amikor még normális lökhárító volt a a kocsikon, nem müanyagszar, akkor ha lekoccoltál valamit nem lett semmi baja. Most meg. Hozzáérsz, és már viheted 100ezerér fényeztetni. Menjenek a 'csába.

leaf 2007.08.02. 16:15:20

Robi inkább tesztelj autót és írjál róla cikket! És Karotta is teszteljen autót és írjon róla cikket!
(ha szabin vagytok bocs, nem szóltam... akkor pihenjetek hogy aztán újult erővel teszteljetek és írjatok!)
kösziii

Andris 2007.08.02. 17:07:59

Hát Robi, most jól megkaptad a magadét! Mellesleg nagyon igaza van leaf -nek, már nem is emlékszem mikor írtatok (WR+BG) valami igazi jó tesztet valami igazi jó autóról, motorról, szőlőkombájnról vagy Combino villamosról. Igazából mindegy miről, csak Írjatok!!!

Tekerőlant 2007.08.02. 17:19:57

Azért a tolatóradar nem valami elérhetetlen luxus. Márkaszervizben 30 ezer pénz, de ha szeret az ember barkácsolni, akkor megvan 10 ezer forintból.
Engem speciel már mentett meg lökhárító újrafényezéstől (egyszer meghúzták az autóm lökösét úgyhogy tudom a tarifát: 25 ezer) szóval egy ilyen után visszajön az ára. Jelen esetben majdnem egy alacsony betonkerítéssel szívattam meg magam. Nem értettem, hogy miért van a kijelzőn a 0,1 távolság. Azt hittem, hogy bedöglött a műszer, kiszálltam, megnéztem és kb. a tenyerem fért be a beton és a lökhárító közé.

Tekerőlant 2007.08.02. 17:27:44

De biztos új policy van a Belsőségnél, úgyhogy javasolok is néhány témát:
- 1,6-nál nagyobb motor van az autójában és betartja lakott területen kívül a 90 km/h-t. Röhejes!!!
- Mazsolák, akik a bevásárlóköpontokban nem a bejárat elé, hanem messzebb parkolnak és képesek 200 métert gyalogolni. Muhahaha!
- Milyen férfi az, akinek nem terepjárója, hanem kisautója van? (Biztos bu**!)

casio 2007.08.02. 17:38:41

Winkler! Van az autómon oldalvédő gumicsík. A gondolatmeneted szerint ez is ciki, ugye?

cyd 2007.08.02. 17:52:21

Jaj de elharapódzott itt a píszí. Ha valaki ki akarja röhögni a másikat, akinek ugyanolyan jogosítványa van és nem képes tolatni, hát lelke rajta. Azért ez mégsem ugyanaz, mintha egy mozgáskorlátozottnak mondanád, hogy \"szedd a lábad\".
Ja szerintem is hülyeség ez a fícsör, a Pandán meg aztán sokszorosan is.

cyd.vérbunkó.hu

tamaska 2007.08.02. 18:10:42

sztem az a helyzet, hogy akinek "ugyanolyan " jogosítványa van (mondjuk B kategóriás), az azért tudjon már egy átlagos autóval tolatni, meg balra hátra, meg jobbra hátra meg ilyenek... Emberek, ez a RUTIN vizsgán tananyag, nem? attól még hogy van egy csomó vezetést meg közlekedést segítő baszfütty, tudjunk már GPS nélkül menni a szomszéd faluba, meg tolatóradar nélkül beállni egy kisautóval egy kis helyre, meg számológép nélkül összeadni meg szorozni meg ilyenek...
Szerintem.

GiXXXer 2007.08.02. 18:17:22

Tolattam már kombi Zsigával, telerakva, mennyezetig, csak bal tükörből, mert jobb nem volt. Mókás volt!
Oda elkelt volna.

De tolattam már normális autóval is, általában előre megnézem, van e valami betongenya a kiszemelt helyen, van 3 tükröm, a fejem is mozog, a kisgyerek, aki meg berohant mögém, jól megtanulta egy életre, hogy az autó nagyot üt, és megússza 8 napon belül gyógyuló sérülésekkel, nem hal meg a jövő heti ifa alatt.
Ha meg közel kell állni valamihez, arra ott: a vonóhorog... :)
Pandán tolatóradar kb. olyan, mint az öreg papi, akit a mami segíti kitolatni a forgalmommentes, széles bejárós, kietlen falusi utcán, mert a papzernek már meszes a nyaka, és nem tud szétnézni.
Apropó! Ha valaki nem tud szétnézni, vagy istenkém, nem lát a tükörben rendesen, annak miért van jogosítványa??? Az nem veszéleyes?

zsoci 2007.08.02. 18:22:27

Szerintem meg a Winkler Robinak igaza van ! Aki nem képes arra hogy tolatóradar nélkül parkoljon az tépje al a jogsiját ! Egyébként ráadásul még hamis biztonságérzetet is ad. Láttam már tolató radarral beton lábazatos villanyoszlopot kitolaltni. Azt mondta a jóember nem szolt az egy szót se.

Egyszóval ez azok közé a felesleges és néha káros extrák közé tartozik mint például a kipörgésgátló, a menetstabilizáló. Nem az autónak kell tudnia vezetni hanem a sofőrnek! Ha az elemi dolgok nem mennek tanuljon meg és ne kockáztassa mások életét és vagyonát. Mondom ezt úgy hogy évi 50-60e km-t vezetek 17 éves korom óta, főleg pesten.Ne keverjétek a klímával és az automata váltóval , azok igenis hasznos dolgok, de a tolatóradar egy vicc.

üdv Zsoci

mugen 2007.08.02. 18:49:42

Jó az a tolatóradar! Nekem is lesz majd a Q7-esben, meg az X5-ben is. Node urak! Aki nem képes áth#gyozni hűtőrácstól-tolatólámpáig egy Pandát, az vesebeteg! Szal nem nagyon értem mire jó ezen a kis gokarton a radar?! Vakujjparaszt es ist FULLESZTRA!

Péter 2007.08.02. 19:06:46

Mondjuk van olyan radar, ami kívülről egyáltalán nem látszik, mivel nem ultrahangos, hanem valóban RADAR. Nekem konkrétan ilyen van. (A lökhárítóba kell beragasztani egy fémcsíkot, az az érzékelője.)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.02. 20:31:23

Robi ez lehet,hogy valami kevésbé hasznos ám annál jobban hangzó extra volt a márkakereskedésben.. "Ingyé" természetesen. Bár a fasz tudja...

Gregorio 2007.08.02. 20:46:41

Ma a Hungaroring parkolójában egy Fabia-n láttam tolatóradart. Na az se rossz...

tamaska 2007.08.02. 20:57:20

Ja, én is láttam már swiften is... elöl-hátul...

atiska 2007.08.02. 20:59:18

azon meg esetleg meg is lehet erteni, elegge befele kanyarodik a segge, latni nem lehet csak erezni, de szuk helyen az neha keves.
mellesleg pl az octaviaba neha elkelne, mikor trabira meg kispolakra meretezett parkoloba akar az ember gyereke betolatni egy 4,6 m hosszu jargannyal... (nem vicc volt olyan hosszanti parkolohely felfestve amibol elol-hatul 20 centit kilogott a kocsi. - gyor belvaros)

specko 2007.08.02. 21:13:41

zsoci: Nem arra való a tolatóradar, hogy becsukott szemmel be tudjál parkolni.
Hanem arra, hogyha kicsi hely van, akkor is ki/be tudjál úgy parkolni, hogy nem húzol meg semmit.
Nyilván e nélkül is lehet parkolni, de ha már kitalálták ezt a hülyeséget, akkor miért nem használjuk?
Amúgy nekem nincs tolatóradarom, csak nem bírom ezt a felfogást, hogy a bénáknak való. Használjuk. Ésszel.

Jimmy 2007.08.02. 22:07:04

Szex-rasszista? Róbert, ajánlom figyelmedbe a hímsoviniszta kifejezést.

Titi120 2007.08.02. 22:08:31

Ha már van B-s jogsink, akkor egy Pandával oldjuk már meg a parkolásokat tolatókamera nélkül is!

zsoci 2007.08.02. 22:24:36

Kedves specko !

Ismét leirom: nem csak hogy nem szükséges, de egyenesen káros lehet !

Amúgy nem értem azokat akik szerint ilyen vagy olyan autóra nagyon kell. Szeritem semmilyenre nem kell. Érdekes nekem a Ducatóval is megy a parkolás.Tudjátok van rajta tükör, kettő is.Ha van 20-25 cm hely a kocsi hosszán felül akkor be lehet állni. Ha valakinek nem megy fogjon pár karton dobozt és gyakoroljon.

Egyébb iránt olaszországban vannak sokkal szükebb parkolóhelyek is mint nálunk és mégsem áll meg az élet. És abból sincs gond ha összeér két autó lökhárítója. Nem ,nem sérül meg még a fényezett sem ha nem túl nagy a sebesség.
Én álltam be Taorminában be úgy parkolóhelyre hogy mivel nem lehetett kinyitni a C-MAX ajtaját be kellet tolni a kocsit a parkolóhelyre. Kiálláskor pedig kitolni.

Na viszlát Zsoci

Pathfinder 2007.08.02. 23:02:31

Ha valaki próbált már beállni meredek hátsófalú autóval kicsit sportosabb - manapság divatos - lapos orrú autó elé, akkor tudja a sok "kedves fikázó"-s hozzászóló ellenére, hogy semmit nem használ a három tükör, mert a két szélsőben adott esetben már nem is látja a mögötte állót, a középsőben meg jól látja kb. a szélvédőjét. Aki erre megmondja, hogy hol van az orra meg a saját segge, annak fizetek egy sört! Továbbá osztom virágláda, kisgyerek, stb. nézetet is. Szerintem aki fikázza a tolatóradarosokat, annak savanyú a szőlő effektusa van...

atiska 2007.08.02. 23:02:40

de a ducato egy jo nagy kocka, aminek latod a 4 sarkat. egy mai nagyobb szemelyautonak legjobb esetben is csak a hatso kerekeig latsz utana jon a saccometria. (legellenallas+design)
nem mondom h szukseges, de neha nagyon jol jon(ne) a parkradar.

zsoci 2007.08.02. 23:48:34

Kedves atiska !

Vezettél te már teherautót ? Tudsz róla hogy szélesebb mint egy szgk ?

Akkor most felsorolnám mivel nem volt eddig gond a parkolás:

Fiat Panda 1992
Fiat Croma 1993
Fiat Ducato 1992
Fiat Fiorino 1993
Fiat Punto 1996
Fiat Punto 2000
Lancia Y 1999
Alfa 146 1998
Ford Mondeo 2006
Ford C-MAX 2005
Ford Fusion 2004-2006

Csak ezekkel parokolok mostanában rendszeresen, tudom mindegyik jól belátható stb. A Fusionok egyikében meg volt tolatoradar, a kollegám meg szépen apróra törte a betonoszolplábon, mert azt hitte hogy nincs mösötte semmi.

Egyszóval csóközön.

üdv Zsoci

Tekerőlant 2007.08.02. 23:49:47

Eléggé szánalmas ez a "nekem nincs tolatóradarom, béna, akinek van", meg a "régen nem volt, mégis tudtak parkolni az emberek", "én IFÁval beállok egy zsebkendőnyi területre". Ez tökre olyan, mint az, hogy aki volt katona az azért fikázza azt, aki nem volt, mert ha ő szopott, akkor szopjon más is.
Miért fáj ennyire sokaknak, hogy valaki tolatóradart használ?
Pláne úgy, hogy nincs is tolatóradarjuk.
Nem azért vesz az ember tolatóradart, mert nyomorék, hanem, mert biztonságosabb és könnyebb a parkolás.

A fenti logika szerint, akkor ne használjon senki szervókormányt se, mert az is milyen tök felesleges. Akinek szervókormányos autója van, az tulajdonképpen nem tud vezetni, nem? Régen sem volt szervókormány, mégis autóztak az emberek, akkor ne legyen most se. Minek. Sőt, banánt a kézbe és másszunk vissza a fára.

Sokan még mindig valamiféle luxusautós flancolásként tekintenek a tolatóradarra, miközben ez már egy néhány ezer forintos extra...

GiXXXer 2007.08.03. 00:19:02

Azért a kormányszervót egy lapon említeni egy PANDÁBAN lévő tolatóradarral...
Nem az a gáz, hogy vannak, akik használják, hanem az, hogy egy akkora autóban használják, amelyben egy közepes termetű ember szinte ki tudna nyúlni a hátsó szélvédőn tapogatózni. Ja, és gyári extraként nem azért a néhány ezresért valószínűleg.
Azaz, akinek egy ilyesforma sarkos, rövid, egyenes hátuljú kisautóban szüksége van rá, az inkább vegyen néhány rutinórát, vagy szánja rá az a pár deci benzint,és egy órácskát-kettőt szórakozzon el valami parkolóban, este, puha tárgyak között!

Egyébként nekem a Suzukimban nincs szervó, és nem is hiányzik, mert amíg áll az autó, nem tekergetem a kormányt, amikor meg már picit mozog, könnyű, 10 fölött pedig még könnyebb, mint egy átlag szervós. Viszont közvetlenebb, jobban érzem az utat. Alfa 33-at is iszonyú jó volt vezetni, szervó nékül.
Nem hülye találmány ez a radar, de Pandán kb. olyan, mint szervókormány, blokkolásgátló és menetstabilizáló egy talicskán.

Kicsit elment arrafelé a beszélgetés, hogy béna, akinek kell, de szerintem tényleg az, akinek egy Pandába, Seicentoba, neadjisten Smartba szüksége van rá. Trabanton vonóhorog? :)
Az abberrált 3 éves gyerek meg mit szaladgászik az autók között? Kérem, tegye fel a kezét, aki hallott már olyan súlyos balesetről, hogy a parkolóba tolató kispókos/pandás/saxos/usw elütött egy gyereket?!?

cyd 2007.08.03. 00:21:19

"egy néhány ezer forintos extra..."
Ezt alátámasztanád pl. árlistával?
A "savanyú a szőlő", meg a "vissza a fára" dumák ugyanolyan szarok, mint az elvakult "nem kell tolatóradar".
Én marhára elvagyok nélküle és egy Pandára marhaság.
Tudom, majd ha nyolc gyereket halálba tolattam, meg tizennégy parkoló autó orrát lezúztam, akkor majd kell. Nem. Akkor majd ollóval kell nekiesni a jogosítványomnak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.03. 02:17:07

Szerintem meg a tolatóradar sem lát mindent, a tükör sem, a hátranézés sem old meg mindent. Az emberek eddig is parkoltak tolatóradar nélkül, de eddig is volt ilyenkor baleset.

Aki a tolatóradart a körbenézés, a saját eszének használata mellett használja, annak egy kis többletet jelent, aki körbenézés, stb. helyett, az meg tolatóradar nélkül is hülye.

A kamerának több értelme van, mert az információt te értelmezed, értékeled, és megmarad az intelligens döntés, de az amúgy nem látható dolgokat is észreveszed.

Amúgy: Egy normális országban alapvető lenne a tömegközlekedés fejlesztése, pl. azért mert vezetés közben nem tudsz dolgozni, de vonaton ülve igen, és az időnyereség hasznos. Sajnos Magyarország nem normális ország, ezért sok olyan embernek is szükséges az autó, akik nem igazán érzik, szeretik a vezetést.

Nekik a tolatóradar biztonságérzetet ad, kevésbé görcsölnek, kevésbé totojáznak, kevésbé bénázzák el a dolgokat, nekik ez hasznos, ha megszokják akkor akár a smartban is kellhet nekik.

Sőt: Jelenleg már akadnak szépen versenyek olyan autóknak amiket a saját számítógépes rendszerük vezet, eljutnak a célig, önállóan. Ezeknek is meglesz a haszna. Pl. a vezetésre, dugóban elfecsérelt idő helyett lehet valamennyit dolgozni :)

tamaska 2007.08.03. 07:53:44

sszameg, az előbb jól beírtam a frankót, azt lefgyott ez a szutyk...

Szóval azt gondolom, hogy nem jó ez a "savanyú a szőlő" meg a "béna aki használja" fikázás. Nekem fiestám van, szeretem, nem irígykedek a jókis tolatóradaros fabiákra, pandákra, mittommikre. Egyértelmű, hogy van olyan élethelyzet, ahol életmentő fontosságú a tolatóradar (bár kicsit szkeptikus vagyok...) Viszont szerintem egy ilyen bizbasz árából mindenkinek inkább el kellene húznia egy vezetéstechnikai tréningre, azt megtanulni kicsit jobban vezetni meg parkolni. Én legalábbis jobban bízom a saját tudásomban (nem csak vezetéstechnikai, hanem bármilyen téren) mint a számítógép, elektromika stb-ban. Ezeket azért ésszel kell használni, és valljuk be, nem mindenki teszi úgy.

Bélabácsi 2007.08.03. 09:31:21

tamaska: egyetértek, dehát nemcsak kis Hazánkban, hanem a Világ összes országában sokkal több az "azt hiszem magamról hogy kurva jól tudok vezetni" mentalitású soför a tényleg jónál. Az autóipar is tudja ezt és éppen ezért igyekszik minél több olyan szolgáltatást elérhetövé tenni, ami megmenti ezeket az embereket, no meg a Világot körülöttük a bajtól (persze sajnos nem mindegyiket lehet, de ez már egy másik nóta). Öszintén: amikor arról hallasz, hogy valaki azért ütött el egy biciklist a járda mellöl való elinduláskor, mert azt hitte, az aszferikus tükörrel mindent lát és hátra nem szokott sose nézni, vagy esetleg mert fáj a háta és nem tud hátra fordulni, te mire gondolsz ? Én speciel arra, hogy leközelebb ez a kolléga(nö) olyan kocsit vegyen, amiben van holttérfigyelö a külsö tükörbe építve. Ez nekem meg nekem nem kell, de NEKI igen. És ha ezt még fel is ismeri magában, márminthogy neki erre szüksége van akkor én öt nem kritizálom: vegye meg az extrát, nem fogom érte lenézni.

AP (törölt) 2007.08.03. 09:51:19

Igen, igen, a szervó is megöli a vezetési élményt azzal, hogy elszeparálja a vezetőt az úttól..
Le vele! Vesszen a hamis biztonságérzet!

Easy Player 2007.08.03. 10:49:19

Tele vagyunk penge csákókkal!
Suzuki GSXR -en szervókormány, kamionnal beáll kispolák helyére, sőt talán úgy megfordul, hogy leolvassa a hátsó rendszámtáblát.
Hát felebarátaim, majd csak megöregszetek ti is, én is, és nem a pengeségünkkel rémísztünk halálra másokat - persze csak papíron, mert odakint nyulak vagyunk mi is mások mutatványa láttán - , hanem örülünk annak, hogy bele tudunk nézni a tükrökbe, talán még szemüveg nélkül látjuk a világot és kedvesünket, szeretteinket is el tudjuk vinni a legközelebbi rendelőig, bevásárlóközpontig
És akkor majd minket fog fikázni az utókor, mondván mit keresnek itt ezek a múmiák, tépjék szét a jogsítványukat! 30, 40, 50 év gyakorlattal a hátunk mögött és ugyanennyi évvel a nyakunkban.

Szerintem

U.i: GiXXer! Bocsi, értettem mire gondoltál, de ezt a márkát a te neved alatt emlegetve.... :)

Triznyai Döme 2007.08.03. 11:19:39

Nagyon örülök, hogy ennyi zseni vezet nálunk autót. Én sajnos nem vagyok az. Igaz, régen be tudtam tolatni a takarménykeverő garatjához két pótkocsis traktorral, sarokra tudtam tolatni pótkocsis ZIL-lel, szűk kapubejáróba nyergessel, de sajna már nem vagyok a régi. És nem haragszom, amiért a nejem TWINGO-ján VAN tolatófüttyögő. Engem nem zavar, az asszony meg ezzel nem 15 perc alatt áll be egy 6 méteres helyre, hanem ugyenennyi másodperc alatt. (És nem anyázik mögötte a szűk utcán 30 W.R.) Istenkém, nőből van. Vezet annyira jól, hogy ha együtt megyünk valahova, akkor átengedem neki a kormányt, de tolatás ellen be van oltva. Lőjem agyon, vagy elég, ha kicsapom a prérire?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.08.03. 12:34:16

Akor én meg most elkezdem fikázni a navigációs kütyüket. (satnav). Mert nekem nincs, de bevallom, soha nem is volt még rá szükségem. Ja, hogy én tudok tájékozódni, és meglátom a táblákat? Bocs. Meg minek is az? A nagyvárosokat ismeri, de gyakran hülyeséget mond, vidéken meg nem ér semmit.

Ez ugyanolyan "divatextra" manapság, mint a tolatóradar. Ezt miért nem fikázzuk? Ja, mert Winklernek ez van, ugye? Pedig ez is van már Trabantban is lassan, mert köll.

Erre ugyanúgy igaz TheElf megállapítása, hogy nem a megszokott tájékozódási módszerek HELYETT, hanem MELLETT kell használni. Mint a tolatóradart.

Aki úgy érzi, szüksége van rá, vegye/használja. (Mint a tolatóradart.)

Akinek meg nincs, az meg mit szapulja? Örüljön, hogy neki nem kell, mert ő profi. Kész.

Puff-kandúr 2007.08.03. 15:16:38

Azért belvárosban jól jön a tolatóradar. Talán ismerős másnak is a helyzet: beállnak eléd szorosan és mögéd is szorosan. Viszont, ha kicentizve hátratolatsz, akkor éppen ki tudsz fordulni.
Ha nincs t.radar, akkor max. saccolhatsz még a Pandában is. Ha van tolatóradar, akkor hátra tudok annyira tolatni, hogy csak 1 centi legyen a két autó között.

Valaki írta korábban, hogy nem volt még olyan balaeset, hogy valaki elgázolt tolatva egy kisgyereket.
Ha lesz időm visszakeresem, mert határozottan emlékszem, hogy volt.
Kertes házban a hátsó udvaron játszott a kisgyerek. Fater meg gondolta, hogy akkor beparkol a garázsba. Közben a lurkó előrement apuhoz, aki tolatva elgázolta. :(

fecke 2007.08.03. 16:00:37

hidd el kell rá!!! 244-es volvo után ültem át a játékautóba, és olyan hihetetlenül kicsi, hogy a mai napig gondot jelent a parkolás, mert mindenhol autónyi helyet keresek, holott a fele is elég.radarral megspórolhatnám a csomagtartó hosszát, amit már a gyártáskor megtették helyettem, de én a mai napig ráhagyok: biztos, ami biztos...

Morczos Á. Edömér (fürdőköpenyben, reggel hatkor, szájszaggal) 2007.08.04. 14:23:01

Az ilyen cikkek azért jók, mert aki tisztában van azzal, hogy nem tud vezetni, ne adj Isten béna vagy vak és gondolkodik egy tolatóradaron, az ne vegye meg, mert Winkler is megmondta, hogy pazarlás. Majd ez az ember egyszer a W. előtt akar parkolni, és úgy beletolat W. húszéves szar Golfjába, hogy W. sírógörcsök közepette tízrészes sorozatot fog írni a tolatni nem tudó autóstársakról. A cikk koklúziója pedig az lesz, hogy ez a köcsög ha nem tud vezetni, miért nem vesz szaros húszezerért egy tolatóradart...

RedRiot 2007.08.04. 16:14:05

Nem kell tolatóradar, parkolni sem kell! Megállsz, kirakod az elakadásjelzőt, oszt elintézed a dógod. A sok paraszt meg kerülgessen, én megvalósítom önmagam, nem alkalmazkodom a szürke tömeghez.

Merj más lenni, ne parkolj!

Komolyan: szerintem ha azzal a radarral csak két másik autó menekült meg a meghúzástól már megérte. Parkoljon tolatóradarral ha úgy szeret/tud. Azzal nem zavar senkit.

Engem jobban idegesít egy radaros Pandánál egy lökhárító nélküli sportkipuffos Golf/Civic/akármi előzés közben szembe velem a sávomban 120-al lakott területen belül tőlem 2 méterre.

RedRiot 2007.08.04. 16:22:38

Nekem nincs semmi bajom a radarral. Ha két másik autó lökhárítója megmenekül a karctól, már megérte.

A profi drifterek ESP és ASR nélkül is úgy mennek az autóval ahogy akarnak. Akinek szüksége van rá, az menjen ki a kertbe és ássa el magát?

Engem egy tolatóradaros Panda kevésbé idegesít, mint egy radar, sőt lökhárító nélküli GTi/GSi/Civic/Bömbi előzés közben, szembe velem, az én sávomban.

Avast 2007.08.05. 13:17:17

Most aki olyan autót vesz ujjonan, amibe van tolatócucc gyárilag, most akkor mondja azt hogy "há ezt vedd má ki mert az olvastam egy nagyon okos embertől h ez gáz, és szar, béna vagyok...." Sztem igen is hasznos meg mondhatnám a Smartba ez mind alap felszereltség a radar az Abs a kipörgésgátló a menetstabilizátór a tolató radar ilyenkor vetessem ki belőlle! Vagy mi??? Annyi buta ember van.... Vagy, valaki vesz használta PANDÁT pl. és van benne tolatóradar, erről ő nem tehet lehet nem fogja használni soha, persze néha lehet jól fog neki jönni, akkor ő szar mert igy vett autót?? VAgy MI VAN????

Gondolkozzmár 2007.08.07. 10:42:44

Hát eléggé olyanok vagytok mint az én öreg oktatóm volt,ABS -nincs benne minek az,ha van jobb lábam...Érdekes,hogy akkora okos mindenki oda át,hogy mindig az a legjobb autó amit éppen a szerző birtokol,vagy az évezred legjobb megoldásai egy tíz éves Toyota teherautóban van..Én aki szereti a pick up-okat inkább azt mondom parasztabb dolog pickupban keménykedni mint tolatóradart felrakni egy kocsira..De hát senki sem tagadhatja önmagát le nemde.
Inkább gondolkozzatok el azon,hogy mi a cikibb,ha leszednek egy autósműsort az adásról(jah boccs max 3 havonta eccer esetleg 2.30kor lemegy egy) vagy ha tolatóradarazik valaki.Erre azt mondanám csak Errare humanum est.
És,télleg nem én akarok lenni a gonosz,de az nagyobb gáz ami veletek történt...

ha5nx 2007.08.09. 22:40:59

"Láttam az autó gazdáját: férfi."

A látszat olyan mint a hamiskártyás.
Gondolom nem kérted el a forgalmit tőle, meg a személyijét, hogy valóban ő-e az autó gazdája...
S ha igen de csak azért van benne mert a "zasszony is hajcsa"?

Bár az egész hülyeség: nem teljesen mindegy, hogy nő vagy férfi? Ha ettől boldogabb, ha legyen neki! Miért fáj ez másnak??? De most tényleg!!!

süti beállítások módosítása