Azt olvasom épp a híreink közt, hogy 14 milliárd dolláros nyereséget csinált a Toyota tavaly, 204 milliárd dolláros forgalom mellett. Ez azt jelenti, hogy hivatalosan lenyomta egész Magyarországot. De még hogy!
A mi tavalyi nemzeti össztermékünk 113 milliárd dollár volt, nagyjából a fele a Toyota éves forgalmának. És amíg az ország az évet 10 milliárd dolláros mínusszal, az autógyár 14 milliárdos plusszal zárta.
Sok csoda nincs ebben, ők legyártottak és eladtak 8,52 millió autót egy év alatt, az durván fejenként egy, ha magunkat nézzük. Most mindenki gondolja végig, mit csinált tavaly. Unottan kelt fel reggel, elkésett, duplára csalta az ebédszünetét, lelépett előbb, behozhatatlan egzotikus autókra nyálzott a mobile.de fölött, és így tovább. Tegye fel a kezét, aki úgy érzi, előállított egy Corollányi értéket! Nem csak ti, kedves 18–39 közti urbánus, jól kereső, ESOMAR-A státuszú törzsolvasóink, hanem a nagyszüleitek és rívó kisdedeitek is, mindahányan.
Nem látok nyolcmillió kezet, hogy elhomályosítsa a felkelő napot.
Dzsíájtí, Csidoka, Heicsunka, Kaizen, Poka-joke, Kanban, Andon, Muri, Mura, Muda, Gencsi Genbucu.
Ezekkel a bullshitgyanús varázsszavakkal falták fel a világot. Még szerencse, hogy rokonok vagyunk, elvégre a Szíriuszról érkező fény ugyanúgy kilencet csavarodik, mire ideér, mint oda. Ilyesmikről szól majd a TC Toyota-hete, jövő hétfőtől.