Nem a Yokohamát szidom, inkább valószínűleg én kúrtam el. A sportos Mazdákat általában gyárilag Yokohama gumikkal árulják, úgyhogy én is ilyet vettem rá még négy éve. Ebben a méretben kétféle közül lehetett választani, puhább és keményebb keveréket. Akkor még nem tudtam, hogy nem a driftelés irányába kanyarodik a pályám, úgyhogy a keményebbet választottam. Pedig ez a Yokohama igazából inkább arra való lehet, mert a tapadás nem erőssége. Tény, hogy bő 40 ezer kilométer után is olyan a mintázata, mint az újnak, de kit érdekel, ha esőben egyfolytában szambázik alattam az MX-5 segge, amikor csak simán közlekedni akarnék. Tehát utáltam. Eredetileg úgy volt, hogy a Karottának adom, mert driftedzésre ennél jobbat hét határban nem talál, de közben gyártásvezetőnk, Gergő is szemet vetett rá, neki pedig családi autóra kell. Ami most van a gyanús, fehér Renault 21 kombiján, annál még ezek is sokkal jobbak, egy dízel tepsivel meg nem lesz olyan könnyű elveszteni a tapadást.
A Mazdára meg Bridgestone-t vettem. Próbáltam utánanézni a neten, melyik gumi a legjobb, de egyszerűen sajnálok 30 órát arra fordítani, hogy feleslegesen elolvassak egy csomó kamutesztet, amiben minden gumi nagyszerű. Viszont a Golf GTI-mre annak idején vettem Bridgestone Potenzát, és az valami szenzációs volt. Gyorsan körül is néztem, mennyiért van, a legolcsóbb ajánlat Potenza RE720-ra 15 ezer forint.
Többre számítottam. Azért még felhívtam Benjit, aki legendás diszkontgumibubus, nehogy utólag szóljon, hogy a haverja feleannyiért is tudott volna szerezni, de a haverja 16 ezerrel kecsegtetett. Mivel nem mentettem el a linket, ahol a 15 ezrest találtam, megint beütöttem a keresőbe, hogy Bridgestone Potenza RE720, meg talán hogy akció, és ezúttal 12 ezer per darabos ajánlatot dobott ki. Gyorsan el is hoztam négyet, mielőtt meggondolják magukat. 185/60 R14, ez nekem egész jó árnak tűnik, ráadásul nem valami muzeális fos, mert 2006 10. heti. Még igazából nem teszteltem, milyen, mert valahogy azóta mindig a Tehénnel jöttem-mentem, tehát még az a leválasztó csúszós öntvény-segédizé se kophatott le róla, de holnap elmegy műszakira, aztán a mosóba, de most már tényleg, aztán megnézem, tapadik-e.