Gumicsere

  2007. április 25. - Winkler Róbert Címkék: mazda totalcar flotta gumi mx 5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

A Mazda MX-5. Fotó: Winkler Róbert

Nem a Yokohamát szidom, inkább valószínűleg én kúrtam el. A sportos Mazdákat általában gyárilag Yokohama gumikkal árulják, úgyhogy én is ilyet vettem rá még négy éve. Ebben a méretben kétféle közül lehetett választani, puhább és keményebb keveréket. Akkor még nem tudtam, hogy nem a driftelés irányába kanyarodik a pályám, úgyhogy a keményebbet választottam. Pedig ez a Yokohama igazából inkább arra való lehet, mert a tapadás nem erőssége. Az új Bridgestone Potenza közelről. Fotó: Winkler RóbertTény, hogy bő 40 ezer kilométer után is olyan a mintázata, mint az újnak, de kit érdekel, ha esőben egyfolytában szambázik alattam az MX-5 segge, amikor csak simán közlekedni akarnék. Tehát utáltam. Eredetileg úgy volt, hogy a Karottának adom, mert driftedzésre ennél jobbat hét határban nem talál, de közben gyártásvezetőnk, Gergő is szemet vetett rá, neki pedig családi autóra kell. Ami most van a gyanús, fehér Renault 21 kombiján, annál még ezek is sokkal jobbak, egy dízel tepsivel meg nem lesz olyan könnyű elveszteni a tapadást.

A Mazdára meg Bridgestone-t vettem. Próbáltam utánanézni a neten, melyik gumi a legjobb, de egyszerűen sajnálok 30 órát arra fordítani, hogy feleslegesen elolvassak egy csomó kamutesztet, amiben minden gumi nagyszerű. Viszont a Golf GTI-mre annak idején vettem Bridgestone Potenzát, és az valami szenzációs volt. Gyorsan körül is néztem, mennyiért van, a legolcsóbb ajánlat Potenza RE720-ra 15 ezer forint.

Az új Bridgestone Potenza a keréken. Fotó: Winkler Róbert

Többre számítottam. Azért még felhívtam Benjit, aki legendás diszkontgumibubus, nehogy utólag szóljon, hogy a haverja feleannyiért is tudott volna szerezni, de a haverja 16 ezerrel kecsegtetett. Mivel nem mentettem el a linket, ahol a 15 ezrest találtam, megint beütöttem a keresőbe, hogy Bridgestone Potenza RE720, meg talán hogy akció, és ezúttal 12 ezer per darabos ajánlatot dobott ki. Gyorsan el is hoztam négyet, mielőtt meggondolják magukat. 185/60 R14, ez nekem egész jó árnak tűnik, ráadásul nem valami muzeális fos, mert 2006 10. heti. Még igazából nem teszteltem, milyen, mert valahogy azóta mindig a Tehénnel jöttem-mentem, tehát még az a leválasztó csúszós öntvény-segédizé se kophatott le róla, de holnap elmegy műszakira, aztán a mosóba, de most már tényleg, aztán megnézem, tapadik-e.

Új gumikkal a tapadósabb jövő felé! Fotó: Winkler Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr6263346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsg 2007.04.25. 13:58:02

Az RE720 elég szarul muzsikált nálam. Persze az más méret volt 225/45R17. Igazából kényszerből vettem meg, mert sürgős volt. Nagyon gyenge volt az oldaltartása, libegett a kocsi hátulja. Az RE050 már nem olyan rossz, tapadásilag is, meg oldaltartásra is. De az igazi tuti az RE070. Mióta az elsőt kipróbáltam, azóta még kettőt lekoptattam. most a negyedik garnitúrát nyúzom, és eddig nem találtam jobbat. PeJa, RE070 csak ebben a méretben van, de asszem RE050 van kicsiben is. Ja, és érdemes megtanulmányozni a honlapjukat, mert az RE050-ből van vagy 4 féle változat.

ommm 2007.04.25. 14:11:39

Szervusz Robi!

ad1: ezeket vettem, baráti áron (kb. 15 rugó/darab), meggondolhattad volna te is. idáig nagyon jók: ommszem.blog.hu/2007/04/14/a_nemet_japan_tengely_ver_2_0

ad2: ne hanyagold a Miatát, kár lenne!
ad3: és mentsétek már meg szagény másikat, ami még talán a szerkben megtalálható.

klarky 2007.04.25. 14:26:28

Micsoda? Falken? Az mi, gumi?

Ugyan már, hol jön az a Bridgestone-hoz...

Amúgy valami szépítgetés tényleg ráférne erre a mazdára, mert elég gányúl néz ki.

Vagy, hogy is szokták mondani. A suszter cipője mindíg lyukas? 8-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.04.25. 14:28:23

Jajj, arra emlékszhem. Talán Iminek(?) hívták a tulajdonost aki hagyta az utcán megrohadni az MX-5-ét,gumikban nem vagyok nagyon otthon egyik ismerősöm nagyon-nagyon esküdözött a Toyo márkára,nem tudom mennyire jó... Majd valami gumiguru megmondja.

ommm 2007.04.25. 14:33:02

hmmm...klarky, nem tudom, minden bizonnyal jobban értesz hozzá, nekem jobb, mint a Dunlop és ráadásul japán, és az autóm is japán, tapad, mint a franc és halk is...ennyi elég

jocesz 2007.04.25. 14:40:47

nekem nincs véleményem

s_bernie 2007.04.25. 15:14:45

Suzukira kapható legjobb gumi is a B. potenza RE720. A legkisebb méretben 185/55 R14. Kiváncsi lennék Winklernek melyik Yoko nem vált be. Én A520-asat használok, esőben csúszik, node száraz aszfalton cserébe nem lehet lelökni az útról. Az A539 is istencsászár Yoko gumi, kár, hogy már nem gyártják. Pedig a mintázata örök sláger marad.

dhrbikes 2007.04.25. 15:18:50

Pirelli??
Nekem P6 van és nagyon szuper! (185/75R14)

sh4d0w 2007.04.25. 15:20:05

Valószínűleg én nem értek eleget az autógumis témához, de nem általános szabály az, hogy a kemény gumi kevésbé tapad, mint egy lágyabb (pláne egy kis könnyű MX-5-ön)?

bgy 2007.04.25. 15:21:19

Én most BFGoodrich-et vettem a Toledóra (195/65r15), de még kb 1000 km-et mentem vele, úgyhogy semmit nem tudok róla elmondani. Ugyanolyan észrevétlen, mint az előző volt (tavaly még Continental volt rajta, télen pedig Dunlop).

murci 2007.04.25. 15:35:29

hamár gumi akkor énis mondok:

nekem Falken FK452 205/55 R 16 van rajta peremvédős mer az fontos ;)

eddig nem volt baj vele pedig kapja az ívet rendesen
ezidáig legjobb nyári gumim asszem
(utcán használom nem v.pályán)

télen meg volt már dunlop, conti, pirelli is és a pirelli tapadt a legjobban

Mx-5 ösre nagyon durva dolgokat lehet kapni e-bay en meg az extreme-domensions nál is, lehetne belőle egy vad JDM gépet kreálni

lehet arra költöttem volna nem egy terepjáró suv izére, de ez csak az enyém vélemény... (a 4runner is karaj de ez jobb)

uff

ommm 2007.04.25. 15:41:27

de a legtöbbet gyári állapotában fogja érni mindig is. jó az így, ahogy van szerintem

Bandi · http://masszafilm.uw.hu 2007.04.25. 15:59:35

Kérdezek valamit: Lehet az általános szabály, hogy a francia autók - gondolom valamilyen hazafias megokolásból - csak saját, nemzeti abroncsot követelnek? Csak azért, mert a gyári Goodyeart (amiről azt gyanítom, hogy inkább "márkakereskedői", mintsem "gyári") utálja a kocsim, szó szerint. A "gyűlölet" zúgásban és riszálásban nyilvánul meg, noha kedvenc futóművesem szerint per pillanat a felfüggesztés terén minden rendben van.
Ismerőseim körében ketten használnak ugyanilyet, és nekik bevált. Ugyanakkor télire Michelin Alpint teszek fel, azzal meg semmi baja. Mi lehet a titok nyitja?

snblnd 2007.04.25. 16:08:58

195/50r15 óccsó slágerméretben nagyonsokféle gumit elnyaltam már korzán, asztrán, mosmeg csivikken. A legalja barumtól a jobban csengő neveken át elég sokfélét. Az Br.P RE720 egyértelműen a legjobb. Nem véletlenül mondta meg jól az adac is. A prémium sport kategóriás brigyszton talán még jobb, azt rx-8-on van nagyon néha szerencsém élvezni, csak próbálj meg pl. RE50-et venni ilyen méretben ... meg plááne ennyiért ...
... jó választás volt az teljesen.

omm · http://ommszem.blog.hu 2007.04.25. 19:15:32

195/50r15 óccsó slágerméretben nagyonsokféle gumit elnyaltam már...

ez tetszett, de ha kicsit ismernéd a körülményeket, amilyenekben az autómat és ahogyan használom megérthetnéd, miért nem kúrtam fel egy 17-es felnit /35-ös gumikkal...
mert azzal egyszerűen szar lenne...
az óriáskereket pedig meghagyom az 1.4-es Golfokra és Astrákra, lelkük rajta...

tistedur 2007.04.25. 20:23:54

ezen a kocsin már egy mosás is sokat segítene :)

bgy 2007.04.25. 21:29:41

Jelzem, a hölgynek igaza van.

Burung 2007.04.25. 22:53:49

Good Year! Amúgy meg ne idehaza vegyétek meg, mert itt minden kibaszott drága. gumik.com az jó, megbízható német cég

fandrew 2007.04.26. 00:00:03

zsg: mijaza RE070? Bridgestone honlapon potenza RE050 és 720-at találok csak. Rákeresve: ez vmi WRX STi specifikus dolog? Mert nekem is ez a méret kellene, csak RFT-ben, abból nem túl nagy a választék. :(

Nekem RE050A van. Remekül tapad, de kicsit puhának találom. Jobban örülnék valami csúszkálósabbnak, mert a hátsók extrém gyorsan fogynak.

logan 2007.04.26. 00:06:39

Ezt a kocsit ebben az állapotban pl. a miataklubban körberöhögnék. Alig van csak valamivel gondozottabb állapotban, mint Imrének a szebb sorsra érdemes miatája.

MaxEL 2007.04.26. 01:03:15

"Az A539 is istencsászár Yoko gumi, kár, hogy már nem gyártják. Pedig a mintázata örök sláger marad."

www.autogumi.org/yokohama/a539/

s-bernie szerintem még van, ha erre gondoltál =)

zsg 2007.04.26. 08:57:15

fandrew:

Igen, az STI gyári gumija. Amikor ámerikában bevezették az STI-t, akkor dizájnolta a Bridgestone, direkt erre a típusra. Azóta is azzal szerelik gyárilag. Eredetileg európában nem árulták, és csak szürkén hozták be, de most már elérhető itt is. Én a gumihaz.hu-ból vettem, valami holland raktárból 3 nap alatt itt volt.

ommm 2007.04.26. 09:41:20

mert az autót használjuk, azért piszkos és azért kell rá gumi is...

lor 2007.05.08. 04:03:50

formalevalaszto

kgp 2008.03.05. 23:05:34

Sok gumit kipróbáltam. A cégek csúcs gumijai rendszerint tényleg jók és nagyon drágák. A BRIDGESTONE Potenza RE720 195/50 R15-ös méretben nekem nagyon bejött, csak ajánlani tudom, az egyik legjobb gumi.
süti beállítások módosítása