A Dodge-on röhög a fél világ

  2012. november 11. - ommm Címkék: bmw lol dodge twitter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Tudjuk, hogy Detroit aranykora már réges-rég oda lett. A város néptelenedik, az USA egyik legveszélyesebb helyének tartják, de mégis, vannak még, akik kapaszkodnak. A Chrysler Co. például igyekszik visszahozni a régi csillogásból valamit és kitart, a jellemzően fiatalabb vásárlóközönségnek készült Dodge-márka internetes jelenléte nagyon erős, hiszen a felvevőpiacot alkotók már a modern kor szülöttei, magától értetődő számukra a hálózati jelenlét, a folyamatos on-line kapcsolat.

Néha azonban becsúszik egy-egy baki, ami a hiperkritikus netes közösségen belül hatványozott visszhangot kap. A Chrysler legutóbb éppen a Dodge hivatalos Twitter-csatornáján tette közzé az alábbi képet.

dodgelol.jpg

Ez bizony nem egy Challenger és ahogy valaki megjegyezte a kommentek között: az sem biztos, hogy ennek örülnek a BMW-nél. Nem lehet egyszerű manapság megbízható és hozzáértő Twitter Account-menedzsert találni Detroitban. (via Jalopnik)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr194898461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivancsi 2012.11.11. 07:34:25

szerintem ez kurva jo fogas volt!
itt latjuk bizonyitva hogy Dodge milyen meno cool cucc lett :)
hisz mar egy BMW is Challenger-nek akar kinezni:)
ez mar az europai autogyartas bukasat vetiti elore..
amcsik feljottek :)

lerchenfelder 2012.11.11. 08:08:58

@Kivancsi: a dodge reklámozandó autója úgy néz ki, mint egy 10 évvel ezelőtti BMW? jó fogás, nagyon.

Másszemlélet 2012.11.11. 08:16:35

@lerchenfelder: Lehet hogy 10 éves ez a bömbi, de sokkal karakteresebb stliusossabb mint a mostani szürke semmit mondó szériák. Talán az 5-ös még úgy ahogy de az egyediség a stílus elveszett bennük valahol.

Liquid_Night 2012.11.11. 08:17:08

Lenne potenciál az amerikai autógyártásban...ha eljutnának mondjuk oda, hogy ha már 4 kereke van az autónak, akkor 4 független felfüggesztést tegyenek alá laprugó és merev híd helyett. Vagy ne újrahasznosított tejfölös poharakból csinálják a belső teret, illetve a külső műanyagokat. Esetleg búcsút inthetnének a külső-belső fél centis hézagoktól.

Formatervezést ne említsük, az még túl nagy falat lenne nekik...

Majdénmegmondom 2012.11.11. 08:18:23

"A Dodge-on röhög a fél világ."
Maximum az a fél világ, aki Twitterezik, és unalmában autógyárak csatornájára iratkozik fel...

Majdénmegmondom 2012.11.11. 08:28:30

@Liquid_Night: "Formatervezést ne említsük, az még túl nagy falat lenne nekik..."

Hmm. Az utóbbi 10 év terméséből: Chrysler 300, Dodge Magnum, Dodge Challenger, Dodge Charger, Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Ford Thunderbird, Chevrolet Corvette Z06, Chrysler PT Cruiser, Dodge Viper GTS... Hát igen, mindegyik ocsmány, mint az ördög hátulja!
Vizsgáltasd meg a szépérzékedet-lehet, hogy sürgős műtétre szorul!

Sákif za morro? 2012.11.11. 08:33:17

Kia-Daewo csere esetén senki nem vette volna észre a bakit.

Lone wolf.. 2012.11.11. 08:33:51

@Liquid_Night: Európa ne verje magát a formatervezésre a formátlan autóival, egyetlenre nem lehet rámondani hogy szép.

Schütii 2012.11.11. 08:36:41

@Liquid_Night: Persze, persze, de akkor már európai áron lehetne őket megvenni. A legtöbbet a fejlesztésen lehet spórolni az autóiparban, és a jenkik meg is spórolták, így nem nehéz megteremteni az olcsó amerikai autó mítoszát. Nem is a 8 dugattyú kerül sokba az európai autókban.

Lone wolf.. 2012.11.11. 08:38:19

Az európai gyártók képtelenek egy harapós külsőt összehozni csak mindig a belső térre nyáladzanak ami meg az ami vevőknek nem pálya.Inkább egy Camaro mint egy tucat bármilyen bééjemvéé :))

Schütii 2012.11.11. 08:51:01

@lerchenfelder: Még reklámnak se jó, mert ahogy a szöveg mondja, még egy Dodge-rajongó szökevény sem tudja lehagyni ezt a rendőrautót. Szóval lényegében a Dodge nem tudja lehagyni saját magát... hát ez elég bután hangzik, bár lehet hogy amerikában ez a szöveg meggyőzően hat... Vagy nemtom, mit akar mondani, valaki esetleg aki tud angolul?

don't 2012.11.11. 08:52:35

Ez csak tullihegett semmiseg a 14-20 eves korosztaly altal/szamara.

Oldm4n 2012.11.11. 09:06:29

A maga nemében kiváló autó a BMW. A Dodge is. Két teljesen különböző célközönség. A 18 éves gyerek a Challenger-t választaná, annak is a feltöltős verzióját 650 lóval. Nekem elég 200 dízel ló (ja, én fizetek az üzemanyagért), viszont nem bánom, ha masszírozza az aranyerem menet közben, így biztosan a BMW-t választanám. Akkor is, ha tíz éves. Az meg, hogy riszájklin vagy sem, a BMW is riszájklin, mert az EU kötelezi erre. Az is pet-palackból van! Azt meg már meg sem említem, hogy az első futó pillantásra én is Challengernek néztem a bömmert...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.11. 09:07:45

Be kell perelni a BMW-t, mert lenyúltág a Challenger dizájnt :D Az Apple-nek is bejött eza dolog :D

Autószerető 2012.11.11. 09:07:48

@Lone wolf..: Egyetlen szép európai autót nem lehet mondani? Ez azért durva mondat így éhgyomorra, :D

2012.11.11. 09:08:20

Inkább egy Challenger kellene, mint a BMW :D
Amúgy meg a fél világról meg csak annyit, hogy még 60k követője sincs annak az acc-nak... :)

victor vacendak 2012.11.11. 09:32:12

@Liquid_Night: ha ilyet akarsz, akkor ott van a Camaro vagy pl. a Corvette. A csúcsmodellekben ráadásul MagneRide van, amit csak a legdrágább európai sportkocsik nyújtottak eddig (de persze amerikai találmány). Ami a merev hátsó tengelyt illeti, csak a Mustangban van ilyen. Ami pedig a laprugót illeti, a Chevynél keresztben vannak a lapok, nem kétoldalt hosszában, és kompozit anyagból készülnek és ezt egészíti ki a különböző lengéscsillapító és rugós szerkezet. Egyáltalán nem hasonlít a közhelyes, ha "amerikai, akkor szekér" típusú felfüggesztésre. És a termékek hihetetlen úttartása a bizonyíték arra, hogy értenek hozzá...

DrSzoke 2012.11.11. 10:03:40

@victor vacendak: Odaig sajnos nem jutottam el hogy amerikai sportkocsi uttartasat vizsgaljam,errol nem tudok velemenyt alkotni,de tokeletesen egyet ertek azzal amit valaki irt az elejen.A belsejuk az kritikan aluli.Nemreg szervizeltem egy 2000 koruli musztangot,gazda roppant buszke volt ra es nem hagyott beken hogy menjek vele a tomb korul egyet.Megvolt a venyoooc filing,semmi baj vele,de konyorgom,az os dacia ehhez kepest vilagbajnok anyagokbol keszitett belsovel rendelkezett.
Tenyleg borzalmas.Nem mondom hogy olyannak kell minden autonak lennie mint egy rolls,de ez a masik veglet.Szamomra nagyon kiabrandito volt.Lehet anyazni.

Cooper911 2012.11.11. 10:07:49

A negativ reklám is reklám.
Amúgy meg a 4 körlámpa és a csikozás stimmel, a többi meg részletkérdés :D

w a s d 2012.11.11. 10:10:56

@DrSzoke: Annyi pénzért szerintem nyugodtan lehet "szörnyű" a belseje, amennyibe egy új Mustang kerül kint (Golf gti, Toyota gt86 szint, de 300 LE fölött van).

w a s d 2012.11.11. 10:15:17

Igazából az a szemétség a GM- től, meg a Fordtól, hogy nem csináltak olyan múltidéző kinézetű autókat Európára szabva is, mint a mostani Mustang meg a Camaro, pl. lehetne új Capri és Manta.:D

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.11. 10:19:00

@Kivancsi: amcsik feljöttek? ilyent még soha sehol nem olvastam. amerika autógyártása megrekedt egy szinten. messze van még az európaiak igényességétől.
@Lone wolf..: ez szép megmozdulás volt.. az amerikaiak 'formatervezésben' még mindig a vonalzó-körző párost használják. van gép aminek ez jól áll, de hogy ez verné az európaiakat, megmosolyogtató gondolat. ízlésről nyilván nem vitázunk, de az európai autók formavilága egy magasabb szinten áll. valakinek talán túl magas is..

Liquid_Night 2012.11.11. 10:30:23

@victor vacendak: Az a Corvette C6/ZR1 féle hihetetlen úttartás az kb. olyan, mint amikor egy régi swiftre pakolnak 195/45ös kereket, betonkemény rugót és lengőt, jól leültetik, kimerevítik, behegesztik a lengőkarokat, stabrúd, pogácsa, szilent, stb...úgy fog fordulni mint egy Lotus, de amikor előzésnél átmész a felezővonalon, meg fogod tudni mondani, hogy hány rétegben lett felfestve.

@Majdénmegmondom: Ennek a listának a fele egzotikum. Tedd mellé az európai párjukat, és máris meglátod, mekkora a deficit. Van pár darab ami oké, de azokat nem biztos, hogy amerikai tervezte. Amúgy meg PT Cruiser? Mustang?:D Come on...

TomT 2012.11.11. 10:32:27

@↓: Lehet, hogy ott a twitteren csak hatvanezer, de a Jalopnik azért más dimenzió. Mondjuk én simán átugrottam, de engem sosem érdekeltek az ilyen twitteren véletlenül el- be- ki- szólások. Amiket általában egy komplett stáb tervezget hosszasan.
(Én inkább az oldtimer és youngtimer szájtokat szeretem :)

Negrogo 2012.11.11. 10:32:31

E46-os BMW-et osszekeverni egy Challenger-el az azert munka. Persze csal egy kicsit az objektiv na meg a stripe az elejen megteveszto de akkko is... Btw ket nap mulva a kulya nem emlekszik majd ra.

DeezL 2012.11.11. 10:35:11

@Húsevő Rohamcsiga: a legújabb 1-es meg 3-as sorozat, meg X1 stb szerintem szörnyű...bár nekem már az x3 meg az első X5 is semmilyen volt...én az E21 E30 E32 korszakot szeretem BMW-ben igazán,meg E36 ,a 635csi stb

DeezL 2012.11.11. 10:39:24

@Takács Norbert: szerintem is az európai vonalak a legszebbek,és most nem a 2002es c3as citroenre meg a régebbi twingora gondolok

Negrogo 2012.11.11. 10:46:03

@DeezL: Nalam az E46, E39, E38 a hatar. Azok az utolso ugymond "igazi beemvek"

Szumi 2012.11.11. 10:46:15

@w a s d: A Manta az Opel.....

Igen, lepukkantak az amcsi kocsik, tényleg...igaz, hogy '57-ben már4 légkondi volt mindben, hogy a külső színhez harmonizáló belső kárpit az alap, hogy automata váltó az szintén alap, hogy az amcsi autóknak népes rajongó is gyűjtő tábora van Európában is, hogy tartósságban lenyomnak bármilyen más országban gyártott autót...Műszakilag megkérdőjelezhető - lenne - ha nem vennénk számításba a környezetet, ahova alapvetően készülnek.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.11. 10:57:15

@Lone wolf..: Amikor autót vezetek szinte csak a belteret látom.. a külsejét mások nézik nem én..

Walnuts 2012.11.11. 11:04:15

@victor vacendak: "A csúcsmodellekben ráadásul MagneRide van, amit csak a legdrágább európai sportkocsik nyújtottak eddig (de persze amerikai találmány)."

Az Otto ill a Dízel motor meg germán találmány,ez nagyon messzire visz:)

@Majdénmegmondom:
Erősen szubjektív,de szerintem a 70-es évek környékén gyártották a legszebb izomautókat - 2nd gen facelift előtti Pontiac Firebird és társai - a 80-as évektől már erősen izzadságszagú lett a formájuk.Az összeszerelés minősége és az anyaghasználat pedig mindig is legendásan pocsék volt az amerikaiaknál.

Mielőtt még elfelejtem,számomra a BMW is meghalt,Chris Bangle kegyetlenül lemészárolta:(

Ciri 2012.11.11. 11:10:12

@victor vacendak:

"A csúcsmodellekben ráadásul MagneRide van, amit csak a legdrágább európai sportkocsik nyújtottak eddig (de persze amerikai találmány)."

Aha. Egy szaros Golfba is rendelhető már vagy öt éve.

Ciri 2012.11.11. 11:15:02

@Szumi:

"igaz, hogy '57-ben már4 légkondi volt mindben"

Hahó, 2012-őt írunk! Ez ilyen egyedi zizi az olyan autógyárak rajongóitól, akik az elmúlt 15 éveben nem tudtak egy értelmes autót gyártani?

"hogy a külső színhez harmonizáló belső kárpit az alap"

Sajnos elég is hozzá egy kicsit többet enni, ki is jön az ebéd...

"hogy automata váltó az szintén alap"

Ja és tegyük hozzá, hogy a váltók fejlettsége még most is az nyolcvanas évek európai autóit idézi.

"hogy tartósságban lenyomnak bármilyen más országban gyártott autót"

Hát hogyne :))

Villy 2012.11.11. 11:15:44

Én nagyon hülye vagyok az autókhoz. Mit kell itt nézni?

3 gb 2012.11.11. 11:17:45

Mi a f@sz van, kint is elkezdték vetíteni a cobra 11-et?

tankhajo 2012.11.11. 11:35:15

És a Hummer? Egyszer beültem egybe azt hittem, hogy kandi kamera felvétel van, ugyanis meg voltam győződve, hogy egy IFA belsőre cserélték az igazait, oszt meg nem....

Az ártatlanság védelme (törölt) 2012.11.11. 11:51:06

A Dodge-on röhög a fél világ.
Kötélen lógó polgármesteren röhög a fél világ.
Miroslav Klosén röhög a fél világ.
TRX-re izgul a világ

szuper, hogy a belsőség is beállt a sorba

w a s d 2012.11.11. 11:56:47

@Szumi: "A Manta az Opel....."

GM

(A Capri meg Ford. Az sem Dodge. De egyébként pont azért írtam a Ford mellett a GM- et is, mert hogy a Manta az Opel.)

zZz 2012.11.11. 11:57:46

@Takács Norbert:
Hadd tippeljek: zenében is jazzt hallgatsz.

Bambano 2012.11.11. 12:04:41

@Majdénmegmondom: rokonnak chrysler 300c-je van már egy ideje. Megnézed közelről, úgy-ahogy kinéz (nem, de mindegy). Utána rokon, aki már a kocsival él egy ideje, elkezdi mutogatni egészen közelről: itt lóg, ott eldolgozatlan, amott lényeges dolgok hiányoznak, stb.

Szóval lehet vitatkozni, hogy a formája milyen, mert az egyéni ízlés dolga. De a belseje zaporozsec. Hozzá lomha is, de ilyet nem mondtam :) és ezt egy tulaj mondta, pedig saját autót ritkán fikáz az ember.

@Lone wolf..: hát akinek az alfa 8c se szép, annak szemészorvosra van szüksége.

Bambano 2012.11.11. 12:06:52

@Szumi: "az amcsi autóknak népes rajongó is gyűjtő tábora van Európában is, hogy tartósságban lenyomnak bármilyen más országban gyártott autót...": két szóban tudnék válaszolni: Winkler-Cougar :PPPPPPPP

KaWaSaKi 2012.11.11. 12:08:07

Az automata váltóikra igazán büszkék lehetnek. Mikor a Mercedesnél már a 7 sebességes automatánál tartottak, akkor az amcsi szuper autókba még 4 sebességes őskövület szart pakoltak, hiába verik magukat a nagy köbcentikre, ha nem tudja kihasználni az autó a motor erejét.

balage28 2012.11.11. 12:28:06

@KaWaSaKi: fuss neki megegyszer a dolgonak.. csak egy pelda : Chrysler 300C, 8 sebesseges automata, es a tobbi sincs elmaradva - jo lenne, ha tenyanyagbol dolgoznal, es nem a 70-as evek kodos emlekeibol....

zZz 2012.11.11. 12:31:08

@Bambano:
"hát akinek az alfa 8c se szép, annak szemészorvosra van szüksége. "

vs.

"Szóval lehet vitatkozni, hogy a formája milyen, mert az egyéni ízlés dolga."

Döntsd el, hogy most létezik-e abszolút ízlés vagy sem.
Megnéztem gyorsan az alfa 8c-t, ezek szerint nekem szemészhez kéne mennem, mert kissé ronda az az autó.

Kalmani 2012.11.11. 12:32:04

Bejött a médiahekk! Mindenki a Dodge-ről beszél...

Bambano 2012.11.11. 12:38:41

@zZz: "Szóval lehet vitatkozni, hogy a formája milyen, mert az egyéni ízlés dolga.": oké, elmagyarázom. ez a mondat udvarias formában azt jelenti, hogy rokon autójáról nem mondjuk el őszintén a véleményünket, mert nem sértjük meg a rokont, de ez az autó egy nagy adag f.... (írd ide kedvenc szerves trágya alapanyagod nevét).

victor vacendak 2012.11.11. 12:41:42

@DrSzoke: ezzel egyetértek. a mustang bár a legnagyobb legenda, a legidénytelenebb szar minden téren.

@Liquid_Night: hát persze. szép álom. nem is akarlak felébreszteni.

@Walnuts: miért visz messzire? ez a felfüggesztés amerikai cég szellemi terméke, még is az első európai gyártók egyike, mely rácsapott és az akkori legjobb autójába tette az a Ferrari (FXX és 599). A Corvette ZR1 mindkét olasz magneride-ját megkapta, a Camaro ZL1 pedig már egy újabb generációsat.

@Ciri: 2002 óta elég sok autóba rendelhető, de a Golfra ne vegyél mérget. Ha R8-at vagy TT-t írtál volna, az oké. ;-)

redriot77 2012.11.11. 12:50:40

@Szumi: "tartósságban lenyomnak bármilyen más országban gyártott autót..."

Tényleg? Majd ha Stuttgartot az USA-hoz csatolják akkor esetleg. :)
Az alábbi képen látható autók kb. 30-35 évesek. Először Nyugat-Európában mentek velük 2-300.000 kilométert. Után kicsit keletebbre vándoroltak ott beléjük tekertek mégegyszer annyit. Ezután kerültek Afrikába, és azóta csak mennek és mennek. Normális szervízt utoljára 25 éve láthattak.

farm8.staticflickr.com/7070/6931105864_787999e2fa_b.jpg

Szumi 2012.11.11. 12:58:23

@redriot77: most linkeljek neked képet kubai amcsi autókról? Minek? Visszalinkelnél egy Mercedest egy háborús filmből...

HgGina 2012.11.11. 13:14:52

Fantasztikus. Annyira sokat látni ebből a kocsiból a képről, mint hangya fütykösén a fanszőrből.

zZz 2012.11.11. 13:18:20

@Bambano: mármint a Chrysler 300C? Ránézésre nekem sem kedves az ilyen formaterv, de nem is ez volt a lényeg. Az Alfa C8 sem szép.

balage28 2012.11.11. 13:28:35

@redriot77: ezek az autok nem is lattak kelet-europat... ami ide kerul, az itt is rohad el.
Az Afrikaba kerult autoknak a szaraz levego a szerencseje, es egybol oda kerultek.

herkó 2012.11.11. 13:30:52

@TomT: Mi az a twitter? Tényleg fogalmam sincs.

ommm 2012.11.11. 13:33:05

@↓: Nyilván a Jalopnikot sem olvassák másfél millióan. (és hivatkozzák meg legalább ennyien szerte a világban)

Walnuts 2012.11.11. 14:23:57

@ommm:
Ne terheld az elméjét ilyen információkkal mert a végén lefüstöl az agya és a hátralévő életét fotoszintetizálva fogja leélni.:)

DeezL 2012.11.11. 14:32:08

@Walnuts: szerintem az E46 facelift, e90 e92 meg az első 1es BMW-k na meg az új 5ös BMW jól néz ki még...

Walnuts 2012.11.11. 15:02:12

@DeezL:
Igen,szerintem az E46 facelift volt a BMW csúcspontja dizájn szempontjából aztán Bangle agya elborult.De hát ugye ízlések és...

harcsapaprikás 2012.11.11. 15:24:37

@Takács Norbert: Az európaiak igenyességének legszebb példája a füstöt maga után húzó dízel autó, meg a koromban fuldokló városok.

The_Genius 2012.11.11. 15:37:34

Namost a dodge-on rohog a fel vilag.
Azaz errol beszel a fel vilag.
Azaz akkor ez megiscsak jo reklam volt.
Nem is biztos, hogy veletlen...

Negrogo 2012.11.11. 15:46:43

@DeezL: Szepek az ujjak mar amik most jonnek igen (E92, regi 1-es bol nekem csak a coupe, F10, F12) de vmi megis hianyzik.

Nem mindennapi kep:)
25.media.tumblr.com/tumblr_m9wl0p3ikp1qm70svo1_1280.jpg

Negrogo 2012.11.11. 15:50:43

Vagy ez, es ez az ami hianyzik. Nincsenek ilyen karakteres tipusok mar, se motorsport mogotte csak kinagyitott M betu.

farm9.staticflickr.com/8304/7799683278_ebb785917f_z.jpg

kkkchris 2012.11.11. 16:28:17

@mennyi?husz!: E46-om van.. és hihetetlen szép.. ami megfogott benne hogy a külseje még ma is vállalható, karakteres.. Mostani autók elmentek valami olyan irányba (lámpa, etc) ami nagyon nem jön be..

kkkchris 2012.11.11. 16:32:38

@kkkchris: annak ellenére hogy sokan mondták hogy béjjemvé és tahóskodni fognak velem az utakon, etc... nem érdekel, NEKEM tetszik nem pedig másnak tetsző autót akarok.. amúgy ültem GMC Yukon-ban kint, nagyon kemény ahogy alapjáraton viszi szinte azt a hatalmas autót..

Plumper 2012.11.11. 16:40:10

100szor inkább Dodge-ot vennék mint béemvét.

Rocko- 2012.11.11. 16:40:29

@victor vacendak: "@Ciri: 2002 óta elég sok autóba rendelhető, de a Golfra ne vegyél mérget."
na, pont ő az aki vehetne mérget erre. ;)

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.11. 16:54:39

@harcsapaprikás: én az autógyártásról beszéltem, de ha már áteveztünk, nem hiszem hogy európa nagyvárosai annyi szmogot látnának mint például detroit. kormot okádó dízel meg csak azért nincs amerikában, mert az üzemanyagköltségek nem teszik lehetetlenné a legalább annyira káros benzinzabáló v8asok napi használatát.

samot 2012.11.11. 17:35:45

Amerikai autogyàrtàs=25L/100km.Màr több mint70éve!Mi és hova fejlödött?

harcsapaprikás 2012.11.11. 17:57:36

@Takács Norbert: Nem tudom mi van Detroitban. Budapesten viszont lassan jön a szezonja a magas szálló por koncentrációnak.
Miért legalább olyan káros egy benzines mint egy dízel?

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.11. 18:16:16

@harcsapaprikás: a dízelek kormot termelnek, de a benzinesek lényegesen több szén-dioxiddal gazdagítják a külvilágot. kis léptékben talán a korom károsabb, de az üvegházhatást se felejtsük.

Sirius01 2012.11.11. 18:45:38

Nagy vihart kavart annak idején,a Bangle BMW megjelenése,és az eladások mégis nőttek.És hogy ezzel az új stílussal szebbek lettek-e? Szerintem nem.Inkább az ortodox BMW stílust lehetett volna csiszolgatni.De ez az új is csak egy divat trend,ami után pár év mulva vissza lehet nyúlni a gyökerekhez,amikor ez a Bangle féle izé szép lassan kifúj.Egyébként is van egy réteg,aki csak az emblémát nézi,és az alapján vesz autót.Tök minegy neki hogy milyen a stílus,csak jó neve legyen.Az amcsi kocsik ár-érték aránya pedig verhetetlen lenne,ha nem csapnák agyon a különböző vám,és adóterhekkel.

Sirius01 2012.11.11. 18:53:03

@samot: A 90-es években,két barátomnak is volt nagy V mocis járgánya. Az egyinek egy 5.7 -es Corvett,fogyasztása 12 l város,a másiknak meg egy 850i BMW 20 liter/ 100 km város. Na erről ennyit.

Negrogo 2012.11.11. 19:04:40

@Sirius01: "5.7 -es Corvett,fogyasztása 12 l város" aha, persze. el is hitted? muhaha. vagy viccelsz ugye mond meg? viccelsz?

Sirius01 2012.11.11. 19:07:33

@mennyi?husz!: Nem vicc .Ez egy hosszú löketű motor,még 4 ezret sem pörög.Többször vezettem,a computer is és a tankolások is ezt igazolták. Persze normális tempóban,nem kinyomva a szemét. Viszont a 850i soha nem ment 17 l alá a városban.

zotyikaa 2012.11.11. 19:07:47

Lehet hogy hiba volt, de hát e nélkül ezt a reklámot sem láttuk volna...

harcsapaprikás 2012.11.11. 19:15:51

@Takács Norbert: Akkor te a globális felmelegedés nevű vallás hívője vagy. És olyan szinten hiszel, hogy még kormot is szívsz, hogy megmentsd a világot. Szép dolog a hit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 19:21:31

@victor vacendak: a Mustang most $10.000 er olcsobb mint a Challanger es $15el mint a Camaro. Nem kell csodalkozni hogy merevhidas. Amugy meg itt jok az utak. A corvette mas kategoria.

@Bambano: a Crysler /Dodge/Ram azota sokkal jobb autokat gyart miota a Daimler beszallt. ( Igaz mar ki is szallt )

@KaWaSaKi: nem tudom te milyen kocsikat nezel. A Mustang 2012 ot kerheted 7 sebessegu valtoval is, mint ahogy az osszes uj Ram ot vagy Dodge ot. @Lone wolf..:

@Ciri: itt mas az izles. Atlag amerikai napi 44 percetul a kocsijaban, ( egesz lakossagra vetitve! ) akarja kicsit kusztomizalni, kell a 7 pohartarto meg a dvd a kocsiba mert ugy komfortosabb. A szinekrol meg ne nyissunk vitat, az erossen szubjektiv.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 19:26:10

@Lone wolf..: europaban nem engedhetik el magukat mert ott egy autonak mindenre jo kell lenni. Ki venne meg ott egy camarot??? Egy tescos arufeltolto keres 100.000ft ot a kocsi meg 9m.

Itt egy coscos arufeltolto keres kb heti $700 at, a kocsi kb $40.000 -( v8, SS verzio ) ki tudja fizetni havi $600 al.

Lehet mereszebb autot tervezni, mert a fiatalok megveszik, mire kifizeti addigra lesz baratnoje gyereke stb majd vesz egy masik kocsit.

Negrogo 2012.11.11. 19:27:59

@Sirius01: Ez szerinted ki hiszi el? De komlyan? Amugy a ket motor nem egy kategoria mar csak azert se mert a BMW V12 de ezek a V8 5.7-es szog egyszeru Corvett motorok tudod mikor esznek 12 litert? Palyan 55mph-el! Varosban meg ugyanugy 20-at!

Hiheto am egy olyan auto motorrol, hogy keveset eszik ami abbol az orszagbol szarmazik ahol a legolcsobb a benya es a kutyat nem erdekli mennyit eszik vmi. Plane az 90-es evekben!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 19:30:30

Tegnap $3.29 volt a benzin, 2.99 az etanol ( flexfuel! ;) 4.19 a gazolaj, ezert nincs diesel ( Californiaban ) ja meg diesel kutat ugy kell vadaszni.

Negrogo 2012.11.11. 19:43:38

@visszakettopadlogaz: Azert az durva, hogy vki ilyen meloval 1 ev alatt megkeresi a ra valot es meg csak felre se kell tennie az egesz fizeteset eleg csak a 80%-at.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 19:45:42

@mennyi?husz!: ohhhhh olyan v8 nincs ami 12-14 miles / gallon nal kevesebbet eszik. Tapasztalat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 19:50:22

@mennyi?husz!: hat igen, erossen masak a viszonyok. De nem is a penz az elso szempont hanem a nyugalom - az megfizethetetlen.

Amugy meg lassan felesleges vitatkozni hogy ki tervez szebb autot usa vs europa, a dodge dart es meg par dodge egy az egyben alfa romeo pl.

Suv oknal tervezesrol nincs ertelme beszelni, ott a funkcio erossen behatarolja a format ( pick up hatsolampa tervezoknek igen igen nagyot kene dobni hogy egyaltalan eszrevegyuk a kulonbseget )

Sportkocsiknal meg a forma maga a vedjegy ( 911, corvette, ferrarik ) ott sem lehet batran belenyulni.

Negrogo 2012.11.11. 19:50:56

@visszakettopadlogaz: nyilvan, egyertelmu, hogy hulyeseget ir. osszekeveri a urbant es az extra urbant kb.

indapass90210 2012.11.11. 19:51:25

@Bambano: tényleg fos a 300c. Amikor vettem egyet magamnak nyárra autózni, akkor az összes szomszéd elmorzsolt egy könnycseppet, annyira sajnáltak.

Neked egyébként milyen bicód van?

Ha 20000 km használat után nézem a 300c-t, akkor kurvajó autó. Amikor reggelente beleülök, akkor pl egy bmw max olyan kontextusban jut eszembe, hogy amíg ilyen autóm van, addig kellene a fasznak egy fos bmw.

Walnuts 2012.11.11. 19:55:27

@mennyi?husz!:
Nem értem miért hazudnak az emberek a kocsijuk fogyasztásáról,ez valami beteges perverzió.De szerencsére nem nekünk kell tankolni a kedves ismerőse diszkrét vényócasát úgyhogy le van szarva:)

Walnuts 2012.11.11. 20:23:37

@harcsapaprikás:
Corvette,5.7l-es lökettérfogat,12 lityós városi fogyasztás,megvan?

harcsapaprikás 2012.11.11. 20:37:30

@Walnuts: Én más sztoriját (legalább is ezt) sem megerősíteni sem megcáfolni nem tudom.

Cadillac, 6,2L 2600kg!!!!! 17-18 liter. Megvan? És a forrás sem tűnik megbízhatatlannak.

Negrogo 2012.11.11. 21:01:27

@harcsapaprikás: ami atlag, ergo a varos ennek ~22L. raadasul egy 15 evvel kesobbi technikaban mint az emlitett corvett. igy nem ertem miert linkelted ez?

@Walnuts: en nem tudtam eldonteni, hogy egy bmw motort akar lejaratni ilyen idiota hozzaszolassal aminek semmi valosagalapja nincs vagy egy 16 eves gyerek kommentel es hulyeskedik valojaban.

harcsapaprikás 2012.11.11. 21:12:51

@mennyi?husz!: Azért linkeltem be, hogy legyen valami hiteles forrás. És ez a forrás azt mondja, hogy teljesen indokolatlan az amerikai vasakat fikázni a fogyasztásuk miatt mert jó eséllyel verik az európai konkurenseiket.

DeezL 2012.11.11. 21:15:38

@samot: ne a 3 sebességes karbis automatákból indulj ki azért:) vannak ott is teljesítményükhöz mérten jól fogyasztó autók

chuber 2012.11.11. 21:17:46

A marketing celja, hogy beszeljenek a termekrol, ebben az esetben a Dodge markarol, az autorol! Vagy igy vagy ugy, a lenyeg szamukra, hogy El is ertek a celjukat! :-)
Nyilvan mindenki nem fogja megvenni, en most penteken ultem egy vadonat ujba amikor szervizbe vittem a Chrysler-unket! :-)

chuber 2012.11.11. 21:19:02

...es nem igazan szerettem bele, en nem igazan vagytam eddig sem es most sem erre az autora. :-)

Negrogo 2012.11.11. 21:23:03

@harcsapaprikás: verni nem verik max egal. csak epp vki ugy akarta ezt elhitetni, hogy olyan baromsagot ir, hogy egy 5.7 -es v8 1994-bol teszem azt VAROSBAN 12 litert eszik es, hogy milyen szar a 5.4-es v12-es bmw motor mert az meg 20-at. (ez persze valos) csak epp az amerikai motor fogyasztasa santitott nem kicsit.

harcsapaprikás 2012.11.11. 21:26:48

@mennyi?husz!: Akkor legyen egál. Csak, hogy megnyugodj és tudjál aludni.

Rocko- 2012.11.11. 21:39:50

@visszakettopadlogaz: "Atlag amerikai napi 44 percetul a kocsijaban, ( egesz lakossagra vetitve! ) akarja kicsit kusztomizalni, kell a 7 pohartarto meg a dvd a kocsiba mert ugy komfortosabb."
de ha 44 percet ül bent a kocsiban, akkor nincs igény egy minőségibb autóra?
a 44 perc meg elég jó, ha összesen ennyi. nekem csak egy irányban ennyi.

Oxigen 2012.11.11. 22:05:30

jah konyu 300+ loerot kiszarni egy nyochengeresbol vagy egy 5+ literesbol es dicsekedni hogy hu de eros es raszarni egy 2 tonnas tankot es elhasznalni anyi anyagot amenyibol europaban 3 kis varosi haszon gepet csinalnak, es meg ha nem is szep de hasznos. es nem sir anyi a bebi foka
ezek az amcsi jarganyok nem mas mind kompenzalas valami miat azaz fasznovesztok, es a megalomania alapveto jele.
formarol anyit hogy egyedi meg minden, de azert csak europa a kiraly es az elegancia is innen jon.
irtak egyesek hogy inkabb dodge mind bmw, hat hajra majd fog ulni a parkoloban me ugyse lesz ra penzed tankolni

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 22:15:53

@Rocko-: a csecsemotol az aggastyanig. Nekem masfel ora innen a varos, heti haromszor muszaj bemennem. Neha a mustanggal megyek a hegyeken at ( 2ora ) de az fun. Itthonrol dolgozom, a ceg ide tizenot perc, oda be kell nezzek hacsak egy percre is, "erezzek a torodest". Boltba nem jarok, de hetvegen megyunk mindig valamerre. Szoval heti 20-25 ora kocsiban ules - meg is van hackelve a dvd lejatszo hogy bekapcsolt kezifek nelkul is adja a kepet necsak a hangot :)

Rocko- 2012.11.11. 22:19:44

@visszakettopadlogaz: aha, köszi.
na, akko ezek után azért sztem 5 év ilyen után biztosan lenne igény arra hogy ne egy kávéfőzőt bambuljanak, hanem valami jobbat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 22:20:11

@Rocko-: ja amugy 3 eves S class amiben ucsorgok tobbnyire, annak jo a belso tere, mondjuk az allithato amber light ot parasztvakitasnak erzem es az ulolap hiaba allithato hosszusagu az mindig rovid - mondjuk 2meteres vagyok az nem a kocsi hibaja.

Rocko- 2012.11.11. 22:24:24

@visszakettopadlogaz: "mondjuk 2meteres vagyok az nem a kocsi hibaja"
de, az. ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 22:25:26

Min sporoljanak? Atlag villany + gaz szamla ( egyben jon, PG&E pacific gas and electric ) kb atlag $200, az elelmiszer, benzin olcso, mire sporoljanak? Koltenek. Azt egyszerubb mint sporolni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.11. 22:26:56

@Rocko-: igaz, a F250 ben elferek!!! Fos merci!!!! :DD

Rocko- 2012.11.11. 22:32:08

@visszakettopadlogaz: :D
nade azért egy S osztálytól elvárható hogy egy kétméteres ember elférjen benne.

Lone wolf.. 2012.11.11. 22:47:27

@Oxigen: Egy 7-es bmw ből is kijön 3 fostalicska kisautó.A megalomán fasznövesztésről ennyit.

Oxigen 2012.11.11. 23:00:08

@Lone wolf..: nem is veszek en 7 bmwt...

Shinjuku 2012.11.12. 00:45:25

@Liquid_Night: Lojetek le, de nekem azok is tetszenek, amiket a Cadillac csinal mostanaban... Mindegyik... Ha pedig az igenyesebb belso ter a gond, akkor egy uj Fordot nezzetek meg belulrol... Edge, Taurus, vagy akar az Explorer. Szerintem nagyon sokat javult a helyzet. Mi most vettunk a felesegemnek egy Volt-ot es annak is nagyon szep a belseje (is.)

Shinjuku 2012.11.12. 00:49:36

@visszakettopadlogaz: Miket vezettel te ember? Nalam a Suburban is elcsattog 20 merfoldig egy gallonnal. Es az nem a legkisebb darab V8-cal....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 02:03:23

@Shinjuku: akkor te nagyon jol vezethetsz. Most voltunk Sonoraban ( Sonora Pass es kornyeke, 18% os emelkedok egy 40feetes Weekend Warior toy haulerrel ) az F250 bizony ( teljes 470miles ra, indulaskor nullazott trip computerrel ) 6.2MPG evet... amugy mikor nullaztam elotte 10.4 volt, 20-as XD series van rajta NitroGrapper el meg egy solid egyetlen feetes emelessel hogy azert a 5th wheel ne legyen tul magassan vontatashoz. Amugy nem szoktam nezni mennyit eszik. Azert ilyenoek a kocsijaim mert ilyeneket szerettem volna, az hogy keveset egyen az nem volt szempont es igy nem is tudom mennyit esznek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 02:06:05

@Rocko-: soha nem fognak meg egy olyan S -t gyartani mint a 140es volt. Az kb husz eve nagyon nagy durranas volt, mellette egy akkori hetes bmw vicc. Most azert egy 7er bmw es S klasse kozelebb van egymashoz, sooot, hirtelen nem is tudom melyiuk a jobb ( uj ( mostani UJ ) 7es ben sosem ultem, csak amit hallottam rola azt tudom )

Shinjuku 2012.11.12. 02:19:27

@visszakettopadlogaz: :) az franko... :) en Houstonban lakom, ott nem nagyon van emelkedo semerre igy a palyan konnyu jo atlagokat kihozni, a Suburban meg le tud kapcsolni 4 hengert ha epp nem kell neki... en a tankolasoknal azert szoktam szamolgatni csak a kivancsisag miatt... a Volttal most a nejem 100mpg folott szokott menni boven (persze ugy, hogy tele akksival indul reggel)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 02:20:17

@mennyi?husz!: 50es evek vege, 60 evek: egy havi fizetes egy auto, egy eves fizetes egy csaladi kertes haz. Na az a vilag sosem fog visszajonni. Kar hogy akkor nem eltem.

Shinjuku 2012.11.12. 02:20:54

... node kezdodik a Texans - Bears meccs... Hajra Houston! :) :) :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 02:59:07

@Shinjuku: 49ers 4ever! :D egy Dallas Cowboys - 49ers meccset megneznek, a 49erst mert fan vagyok a Dallast otthon meg mert kivancsi vagyok arra a nagy kivetitore! :) amugy utoljara a Seattle Seahawkson voltam kint, pont nyertunk!

100MPG+ OMG! :D:D:D lehet idovel lesz hibridunk ( persze suv ban ) de akkor ugy lenne ertelme mint a szomszedom hogy tele rakta a tetot napelemmel.

jo meccsnezest!

Shinjuku 2012.11.12. 03:05:24

@visszakettopadlogaz: Igen... Hawaii-n csinaljak a napelemesdit sokan. Azert a 100 ugy jon ossze hogy 35 merfoldet elmegy csak elektromosan... ha nem toltogeted akkor csak a motorral olyan 40-42 korul tud. Mi kiszamoltuk hogy az eddigi kocsival a felesegem 400-500 dolcsi korul koltott havonta benzinre... ennek meg a havi lizingdija kevesebb, ami pont azt jelenti hogy van ingyen egy uj autonk (a regi megmaradt otthon ugralni ha kell.)... akkor te az obol 49ers feloli oldalan laksz ezek szerint :) :) :) (Nem a Raiders oldalon)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 04:07:26

@Shinjuku: hawaiion azert sok az eso, itt CA ban meg marciustol novemberig nincs, joforman felho se, erdemes lenne csinalni

gastro, missing in action 2012.11.12. 04:34:22

@harcsapaprikás: Azt felejtik el az amerikai auto buzik, foleg a fogyasztas dicseretkor, hogy ha nyomnak egy parkettat, akkor lehet hallani, mennyivel tobb benzint nyel be.. Eskuszom latom, ahogy a benzinora hasal lefele es gurgulazik a motor..
Mig, ha az 530 d-nek adok egy parkettat, akkor vsak picivel fogyaszt tobbet (180 km/h-nal 8.5 liter, de varosban is ennyit eszik, ha meg nyugdijas 130-al megyek, akkor eleg neki a 6 liter szazon), es boven otthagyja ezeket a nagymotoros amerikai csodakat:)

Ciri 2012.11.12. 06:13:39

@visszakettopadlogaz:

Ízlésről tényleg nem szabad vitatkozni de attól még okádék az egész. A fél méteres illesztési hézagok, stb meg csak hab a tortán.

@victor vacendak:
ne tessék már olyan okoskának lenni

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 06:16:54

@Ciri:

az illesztesi hezag az mas, az abszolute objektiv dolog. Merheto dolog.

Volt is errol regen egy vicc:

"Mi a kulonbseg ha egy japan es egy amerikai kocsiba zarunk be egy macskat?

reggelre a japanban megfullad, az amerikaibol megszokik! :D"

Shadowbull 2012.11.12. 06:59:01

@visszakettopadlogaz: ", az elelmiszer, benzin olcso, mire sporoljanak? "

Nemtom, nekem valaki azt meselte, hogyha az USAban nem a tomeggyartott szart akarod enni, hanem mondjuk fozni jo minosegu alapanyagokbol, akkor az qrva draga.

Rocko- 2012.11.12. 07:00:23

@visszakettopadlogaz: én első generációs A8-ban ültem, rövid próba erejéig, nem tűnt kényelmetlennek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 07:25:57

@Shadowbull: az atlagemberekrol beszelek, azok atlag kajat esznek ami olcso. Persze, aki jobbat akar az nyissa ki a penztarcajat, de szerintem ez mindenhol igy van. Kedvesem eppen ma vett ( Marton napja van!) libamajat, a valasztek $3 tol $11 ig van.

@Rocko-: A8 is nagy, mindegyik premium nagy es jo, abban a szegmensben nem lehet hibazni. Tegyuk hozza, ( ha mar amcsi autokrol szol ez a bejegyzes ) egy chevy montecarlo vagy cadilac devill ( a cutlass nak a neveben is benne van hogy vagatlan ) belterebe mondjuk beletolathatsz egy a8/7er/S el.

Rocko- 2012.11.12. 07:30:15

@visszakettopadlogaz: nincsenek ilyen átépítések? :D
vmi GM bódé és európai belső? :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 07:31:45

@Rocko-: termeszetessen van az emberben egy olyan erzes hogyha beleul egy 100.000 dollaros autoba akkor - ha eleg hosszu az ulolap ha nem - ne is "erezze" azt hogy esetleg rovid. Ezert is bosszanto a radio nemitas kapcsolo helye vagy a bazari kapcsolovilagitas - ugyan az egy ford truckban abszolute nem zavarna.

Shadowbull 2012.11.12. 07:32:37

@visszakettopadlogaz: kinek mi az atlag. Azert Magyarorszagon de meg Europa jelentos reszen is teljesen hetkoznapi, ha valaki megveszi a nyersanyagokat, hust, zoldseget, egyebet, es maga foz.

A fagyasztott pizzan meg a jegkremen eles nem igazan kene hogy merce legyen, a tomegben gyartott ipari hulladek persze hogy olcso.

mennyi egy kilo krumpli, egy kilo paradicsom, egy kilo hagyma, meg egy kilo csirkemell?
Na es a gyumolcsok? alma, narancs, banan, szolo, eper?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 07:34:42

@Rocko-: ajajaj dehogy nincs!!!!!! Valamiert a bmw muszerfalra akadtak ra a boyracerek, lattam mar skyline ban meg regi chevy truckban!!!! Mobdjuk a chevy tracknak ( 50 es evekbeli ) effektive nem volt muszerfala, abba betenni mondjuk rendben van, de azert egy skyline ba!!! Szerintem ott azert kerult bele mert balkormanyos gyarilag es nincs belole jobbkormanyos

indapass90210 2012.11.12. 07:37:52

@gastro, missing in action: persze, 130-nál 6 litert.... Talán 8.5, 180-nál meg inkább 11-et.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 07:45:35

@Shadowbull: szerencses pillanatban kerdeztel ilyeneket mert nekem halvany gozom sincs de epp alvashoz keszulodve eletem parjat megkerdeztem: amit tud a felsoroltakbol: 1 pound alma az $2, ( van olcsobb is ) banan 15cent per darab de az organikus az duplaja. Olyan kenyer mint otthon rendes peknel az $5 / pound. ( van kenyer $1 ert is, elore szeletelt izetlen ) a magyar boltban az oldalas $6.99/ pound. ( Palo Alto, 720 San Antonio road )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.12. 07:49:56

@Shadowbull: itt pontos arak vannak, neha vasarolok innen

www.budapestdeli.ca

www.bende.com

Gyulai kolbasz $5.99/pound

Shadowbull 2012.11.12. 08:00:01

@visszakettopadlogaz: na, amit ebbol be tudok azonositani, az alma kiloja az 3,4 Eur. Itt asszem 2 Eur.

A kenyer kiloja 8,6 Eur, itt ha jol remlik a sotet magos kenyerbol 3,5 Eur egy kilo, amit neha veszunk, de nem igazan eszunk kenyeret. A feher az olcsobb.

Oldalast nem szoktunk venni, annak az arat nem tudom, de egy kilo csirkemell itt 10-12 Eur.

Es ezek a nemet arak, amik joval magasabbak mint a magyar arak.

Szoval akkor ugy tunik, amit irtam a kajaarakrol az kabe igaz. ami a poszt szempontjabol tok lenyegtelen, de legalabb jol elbeszelgetunk :)

harcsapaprikás 2012.11.12. 08:57:26

@gastro, missing in action: Azt felejti el minden dízel autó buzi, hogy a dízelek kisebb fogyasztását nem adják ingyen.
Először fizetsz egy magasabb beszerzési árat. Másodszor ha valami dízel ketyere tönkre megy, akkor mrgint fizethetsz egy brutális összeget. Harmadszor - és engem ez zavar egyedül - a dízelek teleokádják korommal a levegőt, amit belélegzünk.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.12. 11:16:15

kétségkívül rendkívül izgalmas poszt ez egy olyan hírportál szatelit blogjától, amelyik ontja a nagyobbnál nagyobb, (reméljük, hogy) figyelmetlenségből származó baromságokat:

egymondatban.blog.hu/2012/10/31/gramm_deka_kilo_mazsa_tonna

Rocko- 2012.11.12. 11:25:41

@visszakettopadlogaz: www.bende.com, ne csináld ezt velem, megpusztulok a röhögéstől. :D

lerchenfelder 2012.11.12. 11:46:13

@Húsevő Rohamcsiga: tudom, nekem is e46-om van :)

@Majdénmegmondom: Chrysler PT Cruiser? Szerinted az kinéz valahogy? Pont olyan esztétikai élményt nyújt, mint egy Multipla.

@Walnuts: az e46 fészlift után kicsit femininek lettek a drejerek szerintem, a fészlift előttiek viszont nagyon szépek. az utániak is, de szép-2 :)

indapass90210 2012.11.12. 12:32:24

@lerchenfelder: azért az e46-ból, ami kb annyira fasza design, mint egy sx4 szedán, picit erős beszólni a pt cruisernek...

qwertzu 2012.11.12. 14:23:54

@mennyi?husz!: Márpedig a 12 teljesen reális, csak nem liter, hanem gallon. :)

DeezL 2012.11.12. 15:34:48

@Takács Norbert: de nem csak ott szerte a világban nincs elterjedve a diesel,japánban sem,dél-amerikában,ausztráliában sem....pl. most a Toyota le is áll a diesel motorok fejlesztésével,a BMW-től kap dieselt,ők meg cserébe a Bmw-nek adnak Hybridet...mert kuncsorgott a BMw a Toyotának a Hybrid hajtás miatt

jarics 2012.11.12. 15:35:07

@Dövan: ízlések és pofonok, de a BMW e46 egy divatteremtő autó volt, az SX4 pedig a legkisebb közös többszörös elvén került megformálásra.

Shadowbull 2012.11.12. 15:38:43

@DeezL: "cserébe a Bmw-nek adnak Hybridet...mert kuncsorgott a BMw a Toyotának a Hybrid hajtás miatt"

Hulyeseg.

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.12. 16:00:07

@harcsapaprikás: a globális felmelegedés valóság, nem fikció. nem elég nézni egész életünkben, látni is kell. a felmelegedés nélkülünk is bekövetkezne, ez ciklikusan ismétlődő esemény, de érezhetően befolyásoltuk a sebességét. az a baj a világgal, hogy az ilyen egyszerű emberek csak legyintenek a problémákra, nem fogják fel mi történik, csak élnek és pislognak mint aranyhal az akváriumban. pedig van világ az akváriumon túl is, és bizony az kihat az akváriumra is. egyébként azt nem mondtam egy szóval sem, hogy szívesen szívom a kormot. nem szeretem a dízeleket, épp ellenkezőleg. de a tényeket ez nem befolyásolja. mindennek van objektív és szubjektív oldala, érdemes lenne különbséget tenni.
@DeezL: én azt nem tudom ki kinek ad és mit, mindenki mindenkivel közösködik lassan, ez van. nyilván ezeken a területeken, amiket említettél, jobban megéri a benzines, mint a dízel. dél-amerikában például előszeretettel használnak etanolt, ha jól tudom az tisztább a benzinesnél is.

Shadowbull 2012.11.12. 16:02:15

@Takács Norbert: ", de érezhetően befolyásoltuk a sebességét"

Van aki meg mast allit.

harcsapaprikás 2012.11.12. 16:27:03

@Takács Norbert: Tegyük fel, hogy valóság. Tegyük fel, hogy részben mi okozzuk. A kérdés, hogy mit old meg az, hogy közben nyelünk egy kis kormot is.

DeezL 2012.11.12. 17:15:02

@Takács Norbert: igen igen , van olyan fiat uno argentínában is pl. hogy etanolos csak..

egyébként ez a több márka közti dolog amit említettem ez nem mai dolog... csak pár példa: 164-Thema-Croma-Saab 9000
alfa arna-nissan cherry pl

DeezL 2012.11.12. 18:38:46

@Shadowbull: miért lenne az? ezt a hybrid hülyeséget a Toyota már 98ban csinálta,nekik van tapasztalatuk benne,itt európában nem,és egyébként ezt olvastam a neten csak nem találom a cikket.. ezt csak az Európán kivüli diesel dologhoz hoztam fel

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.12. 19:14:12

@Shadowbull: tudományosan megerősíteni és cáfolni sem tudom egyiket sem. az igaz, hogy sokféle dolgot hallani, de az elmúlt 10 évben érezhetően megváltozott a klíma.
@harcsapaprikás: bízom benne, hogy a nálam okosabb emberek tudják. ha valaminek az előnye nagyobb hatású, mint a hátránya, jó eséllyel megérte. minden nézőpont kérdése, egységes, egyetemes választ találni nehéz lenne.
@DeezL: persze, mindig töreketek a költségcsökkentésre, de manapság elég bizarr ügyletek születnek ilyen indítékkal.

35up (törölt) 2012.11.12. 21:15:28

@Takács Norbert: "kormot okádó dízel meg csak azért nincs amerikában, mert az üzemanyagköltségek nem teszik lehetetlenné a legalább annyira káros benzinzabáló v8asok napi használatát."

Helyett: az amerikaiak a mai napig megbizhatatlannak, zajosnak, es budosnek tartjak a dizelt:
www.wallstreetjournal.de/article/SB10001424052970204257504577148852861722574.html

Rossz hirem van, fustokado dizelek is vannak, az eloitelet ugyanis mindig taplalkozik valahonnan:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Diesel-smoke.jpg
Hogy egy Euro5-os modern dizelnek semmi koze nincs a kepen lathato roncshoz, azt az atlag fogyaszto nem feltetlenul tudja.

Shadowbull 2012.11.12. 21:45:39

@DeezL: mert konkretan nem ez tortent.

A Toyota BMW dizeleket vesz az europai modelljeibe, es fizet erte kokemenyen.

Ettol fuggetlenul egy szandeknyilatkozatot irtak ala, hogy a jovoben egyuttmukodnek az akkumulatorok kutatasa soran.

Ennyi. Semmi konkretum nincs hibridtechnologia atadasarol.

DeezL 2012.11.12. 22:03:19

@Shadowbull: jól van mind1...igazat adok neked,nem olvastam figyelmesen el a dolgokat...@35up: így van javarészt mi európaik vagyunk "dieselőrültek"

Tibbs 2012.11.13. 01:17:30

Dodgeon rohog a fel vilag: 15 retweets, 11 favorites

Shadowbull 2012.11.13. 07:00:27

@DeezL: ez nem feltetlenul a te hibad. Az ujsagok nagy resze sem volt kepes lehozni rendesen egy egyszeru sajtohirt, a felet hozzakoltottek.

Rocko- 2012.11.13. 07:19:16

@Shadowbull: és mennyi ilyen van, amikor egy jelentős félmondat hiányzik. :(

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.13. 14:19:26

@35up: nem hiszem, hogy európában azért használnak annyian dízelt mert szeretik. a tücsök is csak addig hegedül, ameddig nyár van. az amerikaiak is 'megszeretik' majd a dízelt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.13. 18:41:59

@Takács Norbert: 30% al dragabb Californiaban a diesel, texasban meg ugyan annyi.

En nem vettem diesel truckot mert kb ugyan annyit eszik de a szerviz a benzinesre harmada ( egy olajcsere+szuro $47/$189 pl )

Plus nem kell hallgatni a csorompolest mert a cummins vagy detroit diesel az nem egy halk dolog.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.13. 18:44:16

@Takács Norbert: ja! A diesel $47k, a benzines $37k. Tizezer dollar az meg penz! Abbol eleg sok benzint lehet venni.

w a s d 2012.11.13. 19:51:17

@DeezL: Foglalkoznak a hibridekkel Európában is már elég régóta:

www.ika.rwth-aachen.de/pdf_eb/gb3-11ford_hybrid.pdf

Ha jól értem, ezt az 1993- as Frankfurti Kiállításra csinálták.

(Kíváncsi lennék, mit takar az "Überlagerungsgetriebe".)

w a s d 2012.11.13. 19:56:44

@Takács Norbert: Szerintem meg szeretik is sokan. Pl. mert nagy a nyomatéka viszonylag alacsony fordulaton. Persze a feltöltötteknek.

DeezL 2012.11.13. 21:28:30

@Shadowbull: ja lehet.@w a s d: értem én,de a toyotának 98tól már sorozatgyártásban volt a technika,ma meg elvileg már mindegyik járművében van hybrid változat is... így van diesel csak Turboval ér valamit..de igazából a fogyasztása meggyőző nagyon...pl. fiamnak amit hoztam 2.4 20v JTDm 156... 175le 385nm 100-110el 5,4liter!!!városban is 7,5liter körül normálisan... mig a benzines 1.6os... kint 6,6-7 bent meg 9,5-10... na de hiába a nyomatékos meg a turbo,sportosnak még sem nevezhető mert aki annak mondja az nem ült még V6ban...nem rég ment el a háztól a 156 2.5v6 ....:)

35up (törölt) 2012.11.13. 21:31:10

@Takács Norbert: Valoban nem azert, mert szeretik, hanem mert Europaban ismerik, van vele uzemeltetesi/szervizelesi tapasztalat es megbiznak a dizelben. Olvasd el a belinkelt WSJ cikket, most eselyes, hogy 2015-ig a dizel eladasok atszakitjak a szemelygepkocsiknal a 3%-os (!!!) aranyt. Ugyanez Europaban 50% korul van. Aki ott sporolni akar, hibridet vesz. Hosszutavon 5-7%os reszesedessel szamolnak.

@Shadowbull: Az a kisebbik baj. A nagyobbik, amikor konkretan olyan hulyesegeket javasolnak, amibol a tanacsot keronek meg problemaja lehet:
totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2012/10/15/pittyog_az_auto_zavarja_a_lakokat/
Europaban nem pittyoghat a riaszto elesitesnel:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1995:286:0001:003:HU:HTML

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.13. 21:37:15

@visszakettopadlogaz: én is azt mondtam, hogy amíg a benzin ennyi, addig nem fognak dízelt venni.
@w a s d: hát biztosan van aki szereti is őket, de én csak olyant ismerek aki utálja:D
@35up: de ha a dízelben nem bíznak, akkor mi viszi rá őket a hibridre? lehet hogy behatárolt vagyok, de ezt nem tudom megérteni:D

DeezL 2012.11.13. 22:34:55

@Takács Norbert: és milyen problémák miatt utálják a dieselt?

35up (törölt) 2012.11.13. 23:16:18

@DeezL: Eloiteletekrol beszelunk, amiknek jo resze a 80as evekbol szarmazik, amikor az elso szigorubb emisszios eloirasoknak koszonhetoen eltuntek a dizel szemelyautok az USA-bol.
Utolag meghonositani valamit meg baromi nehez, kb mintha Magyarorszagon a CNG-t akarna nyomni valaki az LPG helyett.

w a s d 2012.11.13. 23:24:35

@DeezL: Nem is kell feltétlen sportosnak lennie. Ahogy benzinesben is van, ami kb. a teljes ésszerűen használható fordulatszám- tartományon egyenletesen megy, vagy legalábbis úgy érzi az ember, meg van, ami lejjebb csinál valamit, aztán fönt meg elindul (vagy legalábbis ez meg ilyen érzetet kelt), és valaki az egyiket, valaki a másikat szereti (pl. volt, aki itt a belsoseg.blog.hu- n azt hozta fel az e30 m3 ellen, ha nem is teljesen ezekkel a szavakkal kifejezve, hogy nem eléggé németes, hanem túl pörgős, túlságosan az olasz meg francia autók sportosabb verzióira hasonlít a motorja). Ugyanígy a dízelnek is van egy saját karaktere, ami lehet, hogy nem sportos, de attól még lehet másképp jó.

A hibrid Fordról (ami európai Escortból van, ezért mertem példának felhozni) meg azért elég érdekes dolgokat írtak régen. Pl. ment csak elektromosan, csak a belsőégésű motorral hajtva, vagy a kettővel egyszerre, amikoris a 2ütemű motor fordulatszámát állandó, ideális értéken tudta tartani a villanymotor szabályzásával, és a váltásokat ezek között az üzemmódok között magától csinálta, legalábbis elméletileg, egy újságbeli leírás szerint. Ja, és a pdf szerint hálózatról tölthető. Ha csak elméletben lett is ez így teljesen kidolgozva 93- ban, akkor is eléggé ki volt találva.

Shadowbull 2012.11.14. 07:07:46

@w a s d: Valamikor volt a 90es evekben az Audi Duo is, mar nem tudom konkretan mikor, es a tobbiek is foglalkoztak a technologiaval legalabb kutatas szintjen. Aztan mindenki rajott, hogy az egesz auto olyan baromi draga lenne, es annyira keves ember keresne kulonosen Europaban, hogy senki sem vagott bele.

A Toyota beleugrott, es gyakorlatilag evtizedekig vesztesegesen termelte a hibrideket. Egyes hirek szerint egeszen a III. generacioig veszteseges volt a Prius.

Mas ezt a luxust nem engedhette meg maganak, a Toyota igen, persze a teljes eladasaihoz kepest minimalis darabszamban nyomta a hibrideket, es a hagyomanyos benzinmotorjait meg nem igazan fejlesztette, mert a Prius zold imazsa eladta azokat is.

Most hogy a vilagon a CO2 hiszti megtette a hatasat, a tobbi gyart is kirukkolt a sajat megoldasaval.

Rocko- 2012.11.14. 12:37:06

@Shadowbull: "Valamikor volt a 90es evekben az Audi Duo is, mar nem tudom konkretan mikor"
1989, belefér.
meg ugye ha jól tudom rendre minden hetesből megcsinálja a BMW is a hidrogén-meghajtásút, hirtelen az E38-as szériát találtam mint kiindulópont, de nem lepődnék meg ha 1-2 generációval előtte is lett volna.
szó mi szó: valóban a Toyota tette elterjedté a hibrid dolgot, de nem ők találták fel.

harcsapaprikás 2012.11.14. 13:39:32

@Rocko-: Hogy ki találta fel a hibridet? Már az első világháborús tengaralattjárók is hibridek voltak.

DeezL 2012.11.14. 13:41:58

@w a s d: mondjuk jól megy,de nem megy úgy mint egy benzinmotor,hiába a turbo,hiába a közv. befecs..hiába a nagy nyomaték... alapvetően tényleg szépen lehet vele akasztani...6. padlógáz és érzed hogy akar menni:) meg tényleg jó a fogyasztása..és nem csak 0-100ig megy fölötte is szépen..
egyébként nem kell bemutatni az érzetet stb, tudom miről beszélsz,volt rengeteg autóm van összehasonlítási alapon,de egyébként ne érts félre nem beszéltél hülyeséget!

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.11.14. 19:14:42

@DeezL: elég változó. van aki azért mert megrögzött benzinvérű, van aki csak a traktor hang miatt, de ismerek olyant is akinek fél millát kellett rákölteni, mert elszállt a turbo a fél éves passatban.

DeezL 2012.11.14. 21:56:38

@Takács Norbert: értem,valamilyen szinten jogos,mert valóban vannak a dieselnek árnyoldalai is
süti beállítások módosítása