Balzsam a testnek

Citroën C5 160 HDi FAP Exclusive

  2010. november 17. - ommm Címkék: vélemény citroen

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Elterjedt tévhit mifelénk, hogy középkategóriás autó csak német vagy japán lehet. Pedig nem kéne megfeledkezni a franciákról sem, mert törnek fel, mint a talajvíz. Itt az ékes példa.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr652454048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V úr 2010.11.17. 06:50:58

ja kérem amit az elmúlt években összehoztak klassz

domeq 2010.11.17. 07:27:37

Lájk! Bár én más kategóriában nyomom.

Hurri Kán 2010.11.17. 08:14:03

Bevallom, egyáltalán nem vagyok francia-párti (autót illetően!!!! :DD), de ez, illetve a kombija nagyon tetszik!

Lehet hogy előítéletes vagyok, vagy oktalan kötözködésnek tűnhet, de akkor is felteszem a kérdést: a hidrórendszernek kb. mennyi a várható élettartama, ill. mennyi egy esetleges javítás?

rekszem 2010.11.17. 08:19:58

Én elég sokat vezettem egy citroen cx-et, fateromnak még meg is van.

Kényelmes, persze, csak engem zavart az úttal való kapcsolat hiánya.

A hidrós cucc megbízhatatlanságáról meg csak annyit, hogy ha egy vékonyka kis gumicső megreped (ez könnyen előfordulhat bármivel), vagy szivárog egy bilincsnél, akkor se kormány, se fék, se futómű. És vontatni sem lehet. De olyan is volt, hogy lassan szivárgott az olaj, ezért átmeneti nyomáscsökkenés állt be a féknél, vagy éppen kanyar közben úgy maradt a kormány. Elég ijesztő. Hagyományos futómű is beszarhat, de azért még simán hazajutsz vele, akár törött rugóval is, illetve lengéscsillapító hiba miatt sem igen kellett még trélert hívni.

Én akkoriban nem éreztem úgy, hogy a hidrós cucc előnyei feledtetik a hátrányait egy jól hangolt csavarrugós rendszerhez képest. Nagyon nem.

mükkemakk 2010.11.17. 08:33:47

Csak az a flanciás avantgarde lenne még benne egy lapáttal, semmi játékosság, hiányolom.

1.8 benzinessel vezettem, jó autó. Cégeknek családoknak ideális.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.17. 08:43:16

A francia autók elromlanak. Sűrűbben és durvábban, mint a németek. Pláne, mint a japánok.

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2010.11.17. 08:43:25

Nézzük meg milyen lesz 5-6 évesen:)
Amikor beleülök imádom, akarok egyet aztán 5 évesen amikor vennék is, azt kell hallanom, olvasnom, hogy amikor működik akkor szuper.Amikor meg éppen nem akkor horribilis összegekért állítják talpra a következő üzemben eltöltött 3 hónapra.

Őrült Mongúz 2010.11.17. 08:49:11

Mások stílusának kopírozása helyett Vólyi Istvón kereshetné inkább a sajátját. Attól, hogy Csikóst, Bendést, Papp Tibist játszik nem lesz sose egyedi stílusa.

Autószerető 2010.11.17. 09:21:22

Tetszik a C5-ös Citroen, de a szavazásból hiányolom az új Saab 9.5-öt. Az tetszik még nagyon.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.17. 09:22:07

@gyvy:
Élettartama annyi, mint más normális futóműnek. Amire érzékeny, az a TMK: tervszerű megelőző karbantartás.

A régieken két évente kellett zöld lét cserélni (5 l LHM, 10e Ft), előtte átmosatni a rendszert (5 l mosó, 10e Ft.) és kimosni a szűrőket.
Ha ezeket évekig elfelejtik, akkor jönnek elő a rekszem által említett horror jelenségek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.17. 09:24:32

@rekszem:

Szivárgós hidrós autóval nem közlekedünk, ha nem muszáj.
Egy sokéves, sok kézen átment, lepusztult kocsin annyi a hibajelenség, hogy rámehet pár 10e Ft a rendbetételre.

konti10 (törölt) 2010.11.17. 09:26:15

Pista leheletnyit elfogult Citroen ügyben. Ez már tuti, a DS után...

esef 2010.11.17. 09:26:22

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Ez biztos?
Megfelelő karbantartással nem feltétlen. Csak a magyar beleszarós stílus miatt persze hogy kifekszik 200e km-nél az amit 60e-nél cserélni kellett volna.
Ismerősék francia autója: szerintük szar, mert 10 évesen szétrohadt a kipufogó (anyám Suzukiján 4 év után...), meg 10 évesen elszakadt a vezérműszíj (mert azt meg ugye minek cserélni...)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.11.17. 09:28:17

@butter-k:

Ilyet viszonylag kevés helyre tudsz vinni szervizbe, mert nem értenek túlzottan hozzá.
Ezeket már inkább javítják diagnosztikai computerrel, multiméterrel, mint zöld lé beleöntéssel és szivattyú cserével. Az érzékelő és szoftverhiba gyakoribb hibaok a futóműnél, mint a mechanikai meghibásodás. Ez így van más modern kocsikkal is.

Hurri Kán 2010.11.17. 09:35:47

Lenyelte a rohadék...

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: persze, persze, az kimaradt a cikkből, hogy a szutyuki legendás kényelmével nincs autó e földön, mi felvehetné a versenyt

@bervas: és a különböző csövek/ csatlakozók, tehát olyan kényes pontok, ahol szivárgás alakulhat ki? Mert gondolom ezek is öregszenek idővel...

Persze egy "hagyományos" futóművelt szerelt autón is van amit illik cserélgetni, hogy ne zörögjön-csattogjon meg kóvályogjon az úton.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.17. 09:37:35

@gyvy: kényelmesen ücsöröghetsz az út szélén a francia kanapékon, azt aláírom

gnme 2010.11.17. 09:38:29

Az istenadta népnek erről a kocsiról a melléképületben lévő hidrofór fog az eszébe jutni. :)

Hurri Kán 2010.11.17. 09:40:12

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: mondjuk máshol is írtam már, hogy rendszeresen karbantartva és normálisan használva majd' minden autó megbízható. Meg inkább ücsörgök -ha esetleg le is robban évente egyszer- egy kanapén az év többi 364 napján, mint egy szardíniásdobozban amiből 20 perc után úgy szállok ki mint akit összetapostak...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.11.17. 09:40:54

Két baj van ezzel, de szerencsére az egyik kioltja a másikat:
- Nincs tíz millám egy autóra, pedig el tudnám benne képelni a kiccsaládomat.
- Még ha lenne is, nem bírnám fizetni a márkaszervízek horror árait, márpedig hosszú évekig tart, amíg a technológia leér a kisiparba.
Szóval mire leér, addigra az autó ára is leér a megfizethető szintre, és gy lesz az ember 6-8-10-12 éves egykori csodák boldog, vagy boldogtalan tulaja. Viszont innen minden az előélettől függ. Ha valaki a garancia lejártától Egységsugarú Józsihoz hordta, mert az már a Ladát is olyan faszájosan megberhelte mindig, duplájára növelte az olajcsere periódus, és akkor is teszkógazdaságossal járt, annak "szar francia okádék" lesz. ki meg egy jót fog ki, az max. pontszámot ad a Népítéleten. A francia cucc (mindegy, hogy autó, printer, telefon, vagy turmixgép) mindig más. Vagy elfogadja valaki, hogy a franciák fő tervezési elve -a kényelmen kívül- az, hogy máshogy, mint mások, vagy ne vegyen francia cuccot. Viszont ha ezt elfogadja, keressen hozzá francia cucchoz értő szerelőt, és onnan kisímul a világ. Ennyi a lényeg, aztán lehet fikázni.

karlmann 2010.11.17. 09:44:40

@rekszem:

A hidrós rendszerben nincsenek vékony gumi csövek. A vékony csövek mind fémből vannak és igen ritkán repednek, akkor is általában külső fizikai behatás miatt. Az általad leírt hibák szélsőségesen elhanyagolt rendszer és hozzá nem értő szerelő + hanyag tulajdonos esetében fordulhat elő, vagy még úgy sem. Ugyanis először a kormány szervó áll le, utána a futómű, végül a fék, súlyos meghibásodás esetén piros STOP feliratú lámpa világít azonnal. Akinek ebből nem tűnik fel semmi, az ne vezessen. A DS bemutatása, vagyis 1955 óta futnak ilyen rendszerű kocsik és még soha nem volt, a rendszer hibája miatt (megfelelő karbantartás mellett) baleset.

Egyébként, aki törött rugóval és/vagy tönkrement lengéscsillapítóval autózik, mindegy milyen sebességgel, az ön és közveszélyes. Nekem volt már, hogy átszakadt az egyik gömb és rettenetes 6000Ft-ért kaptam bele újat, a csere kibírhatatlan 3 perc volt, nem tudom melyik autóba lehet új lengéscsillapítót kapni ennyiért. Egy olajcsere anyaggal, munkadíjjal, tisztítással együtt kb 15-20 ezer és ötévente kell. Teszem hozzá átszakadt gömbbel is lehet autózni, csak akkor keményen felüt minden úthibán, de vezethető és normális egyenesfutása van. Ja és durrdefekt esetén is 100%-ig irányítható marad. Amúgy a rendszer annyira rémes, hogy a drága német prémium gyártók pl. Mercedes, Audi szintén hidrós, vagy légrugós rendszereket fejlesztettek ki az elmúlt évtizedekben, mert olyan gyengének és komolytalannak találták a Citroen rendszerét. Csak azokat a kocsiakt kétszer ennyiért adták / adják.

De nem kell szeretni, sőt kifejezetten utálni és gyűlölni kell mindenkinek, mert így hamarabb veszít az értékéből és gyorsabban elérhető azoknak, akik azokat az értékeket keresik, amiket egy ilyen autó megtestesít. Úgyhogy hajrá minél több fikázó komment legyen, meg se álljunk 300-ig!

BMW /// 2010.11.17. 09:45:43

Majd ha a Citroen a megbízhatósági statisztikákban előrébb lesz akkor majd lehet mondani hogy jó autó.

Sajnos erről az új C5-ről is hallottam már érdekes dolgokat úgyhogy még nem lehet tudni az új Citroenek mennyire jók ..

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.17. 09:47:04

Francia autót soha! A minőségük franciás.
Viszont álljon mellette pozitívum is: Design és felszereltség 5-ös.
Csak ne a francia minsőgbiztosítással és a franciák keze által lenne megalkotva.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.11.17. 09:55:03

@BMW ///:
"A német autóklub (ADAC) 2009-es statisztikája szerint a Mercedes volt a legmegbízhatóbb autómárka.

Összessítésben a Mercedes bizonyult a legmegbízhatóbb márkának, nyolcból három kategóriában zárt az élen, a BMW és a Citroën két első helyet szerzett. Összesen 2,04 millió, egy-hatéves jármű adatait dolgozta fel az ADAC, a sárga angyalos segítségnyújtások alapján."

Forrás: www.origo.hu/auto/20100507-adac-megbizhatosagi-rangsor-2009.html

ZON 2010.11.17. 09:56:11

Cégautónak jó. A cég fizeti a javítást, van csereautó, a sofőrnek csak a kényelem marad.
Privátban 2x meggondolnám, mondjuk az Accordom minden borsószemen döccen, kíváncsiságból érdekes lenne kipróbálni egy ilyen repülőszőnyeget...

akira2 2010.11.17. 09:58:02

@BMW ///:

Érdekes, néhány hete egy E92-es BMW kupé futóművéről írta a Totalcar, hogy hihetetlen kényelmes még rossz úton is, miközben még sportfutómű nélkül is rendkívül élvezetesen és sportosan lehet vele kanyarodni, autózni.

Amúgy ez a Citroen valóban egész jól néz ki, ha az első kereke közelebb lenne az elejéhez, mint az első ajtóhoz, még azt is mondanám, hogy az egyik legszebb középkategóriás limuzin.

hátezgáz 2010.11.17. 10:10:38

Kedves ommm!
A hivatkozott klipben van még egy fontos figura, akit nem említettél. A háttérben, egy hangfal előtt Robert Cray ücsörög a földön. Ő sem piskóta, ha blues-ról van szó. Kár, hogy ebben a számban éppen nem zenél.

szapcsika (törölt) 2010.11.17. 10:10:39

USB port ügyben, akinek hiányzik a Citroen árulja az USB box nevű cuccot, ami minden mai Citroe ad USB + iPod csatlakozást, teljes mértékben integrálva az audio rendszerbe: kormányról vezérelhetőség, mappák, cimek mutatása, stb. Valami 30 ezer körül van. Egy ilyen kocsiba szerintem berakják ajándékba, ha kéred.

Egyébként valójában nem más, mint a Dension megfelelő cucca (gateway 300), gondolom megfejelve egy kicsit a Citroenhez idomított szoftverrel.

A boy named Sue (törölt) 2010.11.17. 10:13:50

@akira2: BMW vs. Citroen futómű összehaonlítás topgear módra: www.youtube.com/watch?v=qfmxt6QD86k

The Good Boy 2010.11.17. 10:15:49

@Csokis: nekem bő egy évig volt citromom, az is exclusive kivitel, tehát nem fapad. boldogan tettem le a kulcsait később egy honda szalon asztalára. vissza sem néztem rá.
Mellékesen csak szakszervizt (és típushoz nevelt szerelőket) látott a megléte alatt (igaz azt elég gyakran) és 0 km-en lett véve. Úgyhogy a mondandódat kiegészítheted egy harmadik halmazzal:
3. ami már újként is sz*r
De legalább a szerelők korrektek voltak, szó nélkül javították.
Mellékesen az öcsém elkövette azt a hibát, hogy a korábbi berlingoját az új típusúra cserélte... Neki az egyik szervizlátogatása (gyakran megtörténik vele is) azt találta mondani a szervízvezető, hogy az autója pénteki autó, azért van hetente baja. Szerintem van az az irány, amikor egy ilyen kijelentést (egy termék képviselőjéről van szó, ne feledjük) akár egy gyártási hiba elismerésének is minősülhet:)

The Good Boy 2010.11.17. 10:17:01

@Csokis: nekem bő egy évig volt citromom, az is exclusive kivitel, tehát nem fapad. boldogan tettem le a kulcsait később egy honda szalon asztalára. vissza sem néztem rá.
Mellékesen csak szakszervizt (és típushoz nevelt szerelőket) látott a megléte alatt (igaz azt elég gyakran) és 0 km-en lett véve. Úgyhogy a mondandódat kiegészítheted egy harmadik halmazzal:
3. ami már újként is sz*r
De legalább a szerelők korrektek voltak, szó nélkül javították.
Mellékesen az öcsém elkövette azt a hibát, hogy a korábbi berlingoját az új típusúra cserélte... Neki az egyik szervizlátogatása (gyakran megtörténik vele is) azt találta mondani a szervízvezető, hogy az autója pénteki autó, azért van hetente baja. Szerintem van az az irány, amikor egy ilyen kijelentést (egy termék képviselőjéről van szó, ne feledjük) akár egy gyártási hiba elismerésének is minősülhet:)

f0CuS 2010.11.17. 10:17:16

Tetszik :)
Bár első pillantásra a főoldalon, azt hittem egy 3-as BMW hátulját látom a képen.

The Good Boy 2010.11.17. 10:19:33

bocs a dupláért, de a blogmotor lecopatott:)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.11.17. 10:20:28

@The Good Boy: Nem kétlem, hogy így volt, főleg, hogy a Citroennek (PSA-nak) volt egy hírhedten trágya korszaka, valahol a HDI bevezetése (2001?) és az S2-es C5 (EKG-görbés) közt. Aki abba belevásárolt, az nagyot szopott. Ez is előnye, hogy én mindent használtan veszek. Addigra kiderülnek a típushibák. :-)

Wührer 2010.11.17. 10:24:05

Sokan köpködik a franciát pedig nem rosszabbak mint pl egy opel, volkswagen és csapata. De kilehet fogni hulladékot persze franciából is meg jót a többiből is.
A japán se az a japán már, még talán a honda tartja magát. Kivétel az amerikai piacra gyártott japánok, azok jók.

Ez a pohártartó meg usb ez meg egy ökörség én tudok nélkülük élni aki nem az ugorjon vonat elé.

The Good Boy 2010.11.17. 10:26:57

@Csokis: enyém 2005-ös volt, az öcsémé 2008 évvégi. Enyém benzines, övé hdi. persze egyik sem c5...
Amúgy nekem nagyon tetszik ez az új c5, meg a c4 picasso is, de nincs az az árkedvezmény, amiért képes lennék ismét francia autóba ülni (mert hogy listaáron még a gondolata se merül fel:D)

Spiritmonger 2010.11.17. 10:30:29

kívülről szép az autó, de a használati értéke közel nulla
a hátsó üléseken maximum cirkuszi törpeuszkároknak van hely, egy 10 millás középkategóriásban szerintem alap, hogy a hátsó üléseken is el lehessen férni 2 méteres magasság alatt

The Good Boy 2010.11.17. 10:30:35

@Wührer: nekem a hondám made in england.
Ez az a rossz, ami egy hondával történhet.
Ettől függetlenül csak egy bajom van vele (igaz az nagyban rontja a mindennapok komfortérzetét), hogy kb. 2 hónapos kora óta egyre hangosabban kell hallgatnom benne a zenét, hogy elnyomja az egyre több irányból érkező zörgéseket, neszeket:D
Pedig nem lát gyakran rossz utakat!

Grigorij 2010.11.17. 10:32:46

A VW még a bogárral szarakodott, amikor a Citroen már autókat gyártott...
.
Viszont ki az a farok, aki egy ilyen jellegű és főleg ilyen árú gép vezetése során kézzel kapcsolgat???
.
Nem a sportosság a legbaromabb marketinglózung, hanem az, hogy kézzel váltani "élvezetesebb"...
Ja, mert ma is jobb a gőzmozdonyba szenet lapátolni!

Wührer 2010.11.17. 10:37:05

@The Good Boy: Ez jó komment :D

Gondolom "civic" vagy a korábbi "accord" mert a "jazz" kínai, csak egy párnak kezdődik "J" vel az alvázszáma. Az új accord is J-s.

Na itt a példa hogy minden gyártó tud szart is gyártani, meg jót is.

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2010.11.17. 10:38:04

@bervas:

nem a futóműre gondoltam, hanem globálisan az egész autóra.A futómű önmagában nem növeli a meghibásodás esélyét.
Inkább a gyártás során tapasztalt nagy minőségbeli szórás a veszélyforrás,és a francia autókban alkalmazott technologia, ami a tapasztalatok szerint nem túl időtálló.

The Good Boy 2010.11.17. 10:39:29

@Wührer: talált süllyedt, ufo civic a drága:)

BMW /// 2010.11.17. 10:41:51

@The Good Boy: :O.

és ilyen rossz az összeszerelése ?

BMW /// 2010.11.17. 10:42:54

@akira2:

:)
BMW -k futóműve szerintem csodás. AZ új F10-esnek meg valami hihetetlen. Sportos,kényelmes,élvezetes..

BMW /// 2010.11.17. 10:43:52

@Csokis:

Igen ez is egy felmérés és biztos igaz. Nem tudtam. Viszont vannak más felmérések is

The Good Boy 2010.11.17. 10:46:44

@BMW ///: olvass el egy pár első (2006)szériás ufos népítéletet. elég sokban le van írva (enyémben is), hogy zörögnek a műanyagok. amúgy szerintem nagyon jó autó (tudom, itt most nem hondáról van szó, hanem citromról) és igazából csak ez az egy hibája van.

Akos_79 2010.11.17. 11:13:14

Megbízhatóság jobb már a Franciáknál? Még az első szériás C5-höz volt szerencsém régebben, de azon minden esett szét. Maga az alkatrészekben nem volt nagyobb probléma csak mintha nem lett volna jól összerakva az egész. Elektronikája meg elég sivár volt.

littlerock 2010.11.17. 11:22:21

10 misiért milyen Superb-t kap az ember???
nekem nem kellene a C5... szépnek szép, de túl drága...

Rocko- 2010.11.17. 11:23:34

egy jó BX kéne, 100-ért.

amúgy hlács Zolinak a hobbija a költözés? mert ô minden cikkben költözik. :)))))

a hidro érdekelne, a kocsi szép, de totálisan nincs birtoklás vágyam.

akira2 2010.11.17. 11:23:54

@BMW ///:

Tudom, nekem is az van (E92) és nem jöhet a nyomába sem más... :) A Citroen vs BMW futóműteszt pedig elég vicces, arról szól, mennyivel jobban lehet videózni a citroennel a lóversenypálya sáros, gödrös szélén haladva, mint a BMW-ből... :)

Hurri Kán 2010.11.17. 11:24:12

@littlerock: Elég jól felszereltet, ha nem itthon veszed...

ommm 2010.11.17. 11:38:39

@Csokis: hagyjuk már ezt a kamu ADAC-statot kérem. Az assistance korában sok objektivitás nincs benne.

ommm 2010.11.17. 12:00:44

@Spiritmonger: El lehet férni, midnen további nélkül. Az, hogy a térdeknek nincs akkora hely, mint egy Passatban nem jelenti azt, hogy EGYÁLTALÁN nincs hely.

ommm 2010.11.17. 12:03:05

@akira2: Figyelj, fogadd el, hogy a C5 vagy C6 mérföldekkel komfortosabb, mint az E92. Teljesen más filozófia alapján készült mindkettő.

mortadella 2010.11.17. 12:18:14

nem szeretném, ha C5-ösök értékvesztése javulna, ezért azt sem részletezném, hogy az első szériás, második generációs változat 5-6 éves korában, megfelelő szervízkultúrájú országban benne van-e a kategóriájának első 6 legmegbízhatóbb autói között...
:)

Don_Matteo 2010.11.17. 12:27:57

@Rocko-:
Egy jó bx inkább 5 kiló. Minden jónak ára van. Legfiatalabb is már 16 éves...

Lowtyo 2010.11.17. 12:28:34

dögöljek meg, egyszer veszek egy hidrós citroent

karlmann 2010.11.17. 12:29:54

@mortadella:

Én is ezt szeretném a legjobban, úgyhogy csak semmi részletezés, magyarázás!!!

akira2 2010.11.17. 12:30:25

@ommm:

Tudom, hogy más filozófia alapján készült, mégsem értek azzal egyet, hogy egy autónak - a menetteljesítmények és biztonság rovására - olyan lágynak kell lennie, hogy csak lassú vonulásra legyen alkalmas.

Amúgy rossz úton én is lassan vonulok az E92-vel, és úgy komfortos. Nekem túlzottan is - az alap futóművel, épp most készülök kicserélni a gátlót egy automatikusan felkeményedő/felpuhuló KONI gátlóra... Az lassú menetben, vagy rossz úton fölpuhul, jó úton fölkeményedik. Próbáltam, és tényleg így van... :) Ez a stabilitás, ez hiányozna a Citroenből...

esef 2010.11.17. 12:51:56

@ommm:
Te Pista! A végén még a Mazdát egy franciára fogod lecserélni???
Különben nekem is az jön be a Scénicben, hogy rohadt kényelmes. Legalábbis az eddigiekhez képest.

megint 2010.11.17. 12:55:17

Olvastam Csikós tesztjét a C5-ről, valahogy az más végeredménnyel zárult, nyilván ízlés dolga persze, vagy tényleg kijavították azokat a hibákat.

Sausage 2010.11.17. 12:56:50

@akira2:
Es akkor mar csak az lesz a 100 forintos kerdes, hogy:

- Mi minősül jó útnak
- Magyarországon ebből mennyi van
- Mi az a komfort, ami aranyban all a "menetbiztonsaggal" (akarmi is legyen az)

Merugye azt nehez lenne allitani, hogy minden, ami az E92nel kemenyebb, az mar nem a menetbiztonsag javitasat celozza, hanem a vesekovek zuzasat, de minden ami puhabb, az pedig balesetveszelyes.

Raadasul az emberek hajlamosak azt hinni, hogy a kemenyebb futomu szuksegszeruen sportosabb es jobban tapado is, pedig lofausztot.

Objektiv teszt hianyaban tehat ez betubaszas, hitvita stb. Barmely mostani kozepkategorias auto futomuve erosen tulmutat azon a minimumkovetelmenyen, amit ma biztonsagosnak nevezunk. Akinek versenyautokat megszegyenito futomure van szuksege az utonmaradashoz, annak inkabb at kellene gondolni a vezetesi kepessegeit.

(es majd most jonnek az extrem peldak a javorszarvasokrol, meg a szembe jovo kamionrol, ami elol csak a csodalatos xy v4.0 beta futomuvel lehetett megmenekulni. )

dead end2 2010.11.17. 13:05:22

Az a tágulási tartály elég durván néz ki, alig 20000 km-el még patyolat tisztának kéne lennie...
Látszik, hogy ez a HDI nem valami hosszú életű a motor.
Az tetszik, hogy kényelmes, nekem a fix közepű kormány is tetszene, ha úgy lennének rajta elhelyezve a gombok, hogy ne zongorázza végig az ember, tekerés közben.
A képernyő, az érintőképernyő? Mert elég messzire rakták a sofőrtől.
A műszeregység az tetszik a sok kijelzővel.
A hidropneumatikára akkor mennyi is a garancia?

AiRLAC 2010.11.17. 13:13:20

@esef:
Nekem Citroen Xsara-m volt, 2000-es évjárat, 139e km-nél a következő hibák jöttek elő egy hónapon belül:
gyújtótrafósor, kuplungszerkezet, hátsóhíd, fűtőradiátor, hengerfejtömítés (anyagköltség 250K munkadíj nélkül). 1x hagyott ott a forgalom közepén 100km-re otthontól, 1x meg az asszonyt a gyerekkel, esti szürkületben, csúcsforgalomban, belső sávban. Nekem ne beszéljen senki a francia autók megbízhatóságáról, maximum a hiányáról. Úgyhogy egy ideig most japán vagy koreai.

(ja, kötelező szervizek megvoltak természetesen, olajat 10e-ként kapott stb.)

Úgy vagyok a cikk tárgyával én is mint a parasztbácsi a zsiráffal: szép szép de otthonra nem kéne :/.

flamer 2010.11.17. 13:14:49

@rekszem: Egy jó ideje a Citroennél a hidro már csak a felfüggesztést csinálja, a fék- és kormányszervó teljesen mezei cucc, mint bármelyik másik autóba. Jó hogy nem a Traction Avant hibáit látod bele ebbe a C5-be.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.11.17. 13:17:52

Ezek a cikkek azt se tudom kinek szólnak. Új autót, ma 10 milláért, ráadásul Citronyost. Lehet első benyomásra jó, és ezért cselesek ezek a tesztek, aki autót vesz nem egy hétre akarja, hanem 8-10 évre jó esetben. Akkor meg ezek a francia jószágok elég sok meglepivel örvendeztetnek meg. Szóval tartósteszteket a népnek, hogy kiderüljön a turpisság!

ommm 2010.11.17. 13:19:49

@akira2: "a menetteljesítmények és biztonság rovására"

Nem, nem, erről szó sincs. Azért olyan autót nem engedne az útra senki, amelyik nem biztonságos.

Rocko- 2010.11.17. 13:24:12

@Don_Matteo: látni nem látttam de hallottam 100-ért jó BX-rôl.

@Lowtyo: dögölj meg! :D

flamer 2010.11.17. 13:25:43

@akira2: Mondjuk éppenséggel a hátsókerék-hajtás sem pont a menetbiztonságot szolgálja.

Don_Matteo 2010.11.17. 13:28:45

@ommm:
Fel kell fogni, hogy a Citroën egy kicsit más világ. Főleg az öregek. Kinek mi. Az a jónak mondott bx lehet nem volt olyan jó. Rugózási kényelemre nem marad alul az xm-hez képest, csak proli egy kicsit az után. :)

BMW /// 2010.11.17. 13:35:59

@flamer:
és ha összkerekes? :)

Grifter 2010.11.17. 13:38:57

Azok az ülések... szerelmes vagyok.

akira2 2010.11.17. 14:00:51

@ommm:

Azért ez a biztonság kérdés nem olyan egzakt, hogy amit a műszaki vizsga az utakra enged, az mind egyformán biztonságos... A műszaki vizsga követelményei mélyen az én elvárásaim alatt vannak biztonság szempontjából...

akira2 2010.11.17. 14:02:02

@Don_Matteo:

Ezek a 90-ben gyártott autók sem ütik meg a biztonságosság általam magasan tartott mércéjét... :)

akira2 2010.11.17. 14:04:47

@flamer:

Felválva vezetek hátsókerekes és összkerekes BMW-t, semmivel nincs nagyobb biztonságban senki az összekeres hajtás miatt. Fékezni, kanyarodni és kikerülni ugyanúgy tud mindkettő... :)

akira2 2010.11.17. 14:07:11

@flamer:

Ja, és korábban több elsőkerekes autóm volt, egyáltalán nem jobbak, semmilyen körülmények között... A fronthajtás mellett egyetlen egy érv vonultatható föl az pedig az olcsóbb előállítás.

flamer 2010.11.17. 14:11:51

@akira2:
cache.gawker.com/assets/images/12/2009/12/audi-vs-bmw.jpg

Egyébként meg magyarázd már meg, légyszíves, hogy a túlkormányzottság legalább annyira biztonságos, mint az alulkormányzottság. Hajrá.

Alf (törölt) 2010.11.17. 14:11:54

@akira2:
A citroenből nem hiányzik a stabilitás.

Igazából mindig is a stabilitáson dolgoztak, a hidrós rugózás a kényelmen túl azt is szolgált (ja) hogy a kerekek folyamatosan kontaktban legyenek az úttal.

Az, hogy a nagy citroenek (kivéve Xantia Activa) bedőlnek az egy sajátosság, de a kerekük nem emelkedik el az úttól.

Pl a DS felfüggesztésében a hidró a stabirudak ellenében dolgozik, és kanyarban a belső íveken lévő kereket odanyomja az úthoz, mielőtt az elvesztené a tapadást.

Így a kocsiszekrény bedől de a független felfüggesztés mind a 4 kereket odapréseli az úthoz. de persze ez 1955-ben volt, azóta picit fejlődött a tudomány.

Az Activa pl egyáltalán nem dől be a kanyarban.

Amúgy a hidrórendszer megbízható, csak ne kerüljön kókányoló szerelők kezébe akik lusták elolvasni a dokumentációt.

Hidraulikával működik a repülőgépek irányítása is nem is beszélve a legtöbb munkagépről, robotról, stb, szóval a hidraulika nem az ürdügtül való, hanem egy megbízható és masszív rendszer. Gumicsőben nem megy nagy nyomás (50+ bar) fémcső meg általában nem törik el, csak ha csutkára rohad, vagy valaki eltöri. visszafolyó cső lehet gumiból, de attól még nem megy el hirtelen a nyomás.

Don_Matteo 2010.11.17. 14:17:41

@akira2:
Azok a régi autók nem is biztonságosak. :)
www.youtube.com/watch?v=BkBjKtC-3Hg
2:00-tól érdekes a dolog. ott az a bizonyos kontakt az úttal. De ha figyelsz azt is láthatod, hogy ez pl. nem bólint be fékezésnél. (bár annak semmi köze a hidróhoz)

esef 2010.11.17. 15:09:12

@AiRLAC:
Ez egy eset a sokból. Nekem ne mondd, hogy egy német vagy egy japán autó nem képes erre, mert nem hiszem el, kiröhöglek. Az olaszokat ne vegyük ide, ők tényleg más dimenzió.

.N.I.G. 2010.11.17. 15:31:16

Kényelem ide-oda, nem vagyok egy kiemelkedően magas ember, -183cm- de a hátsó sorban a fejem csak "vesén ülve" fért el, ha beültem rendesen, akkor 40°os döntés... Kényelem??
Ráadásként beszállásnál azt hittem, hogy egy barlangba kell bebújni, az ajtó nem nyílik, a tető borzalmasan alacsonyan van...
Kényelem?? pff

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.17. 15:35:45

Engem már meggyőztek a franciák. Olyan hamar megszokod és belakod az autót, hogy utána minden más fapadnak érződik, szó szerint. Lehet, hogy sztereotípia, de épp ezért alapja is van...

Vannak furcsa megoldások, vannak kis bakik, de szerethető ezekkel együtt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.17. 15:37:43

@KuKori: Addig vagy szkeptikus, amíg nem lesz egy neked is :)

Hurri Kán 2010.11.17. 15:39:00

Másnak is feltűnt, hogy a galéria 10. képén, a vezetőülés támlájának a sarka elég viseltesenek tűnik már 20.00 km-nél?

Ok. hogy tesztautó, de akkor is...

Hurri Kán 2010.11.17. 16:06:19

OFF:

A Király utca lezárva a Deák térnél! Állítólag reggel sok helyen bemondták, most mégis itt nyomja mindenki a dudát az ablakom alatt... ON

fogash 2010.11.17. 16:15:09

Na a sok elméleti okostojásnak akkor mesélek a két éves, 67ekmt futott C5-ösömről... 2.0HDI, 136LE (akkor csak ez volt, most 140 és 160LE verziókat árulnak), Prestige felszereltséggel. Ez a középső szint, ehhez képest az Exclusive csak a bőrt, a nagyobb és színes egérmozit (az enyém monokróm), a külső krómokat adja. 6 fokozatú automata "tiptronic" módra kézzel is csesztethető, de motorfékezést leszámítva felesleges. Kombi, tehát a hátsó fejtér sem téma, a hátsó lábtér viszont tényleg nem csúcs, vannak ennél jóval nagyobbak is. 5-10 centit az orrából odaadnék ugyanennyi lábtérért.
A hidró isten, alapban pihepuha. Egy emberrel is, meg 5 fővel, fullra rakott csomagtartóval is UGYANÚGY áll (nem ül be a segge) és UGYANÚGY rugózik is. Ezt acélrugóval LEHETETLEN megcsinálni. A hydractive 3+ amúgy egy csomó mindent figyel és vész estén azonnal felkeményít, ekkor dőlés nélkül kanyarodik, bólintás nélkül fékez. A sport gomb is erre való: csökken az oldaldőlés, sokkal kevésbő tolja az orrát, ekkor szégyenletesen jól lehet vele kanyarogni.
A megemelt szervízállásokban falábú lesz, ezek inkább akadályon átdöcögésre, semmint haladásra valók. Viszont egy-egy bakhát nem fog ki rajtunk.
Pohártartó gáz, de a bal térd előtt van egy kinyitható rekesz, abban szépen megáll a félliteres palack.
A kocsival egy (két) gondom volt idáig: a BSM (?) nevű modult kettőször cserélték garanciában, mert anomáliás üzeneteket küldözgetett a kocsi. A szerviz széria/verziószám szerint azonosította, gondolom a beszállító (Delphi) benézett valamit az adott sorozatban. :(
Ja, és két éve 7,2m-ért hoztam el nullkilométeresen, kanyarkövetősxenonosan, automatásan. :)))

Hurri Kán 2010.11.17. 16:19:33

@fogash: Több acélrugós típust is gyártanak automata szintszabályzóval hogy ne üljön le a segge. Csak a tisztánlátás végett.

A többit elfogadom :)

P12_dCi 2010.11.17. 16:46:31

Egyszer ültem egy ilyen új C5-ben.
Tényleg jól összerakottnak tűnik, de nem éreztem jól magam benne.
Kicsik az ablakok, mélyen ülök, mintha egy bunkerben lettem volna. Sötét a beltér, bezártságérzetem van.

Pedig egyébként még tetszik is.

P12_dCi 2010.11.17. 16:57:43

Mondjuk én 193 centi vagyok. Ha valaki alacsonyabb, az felemelt üléssel lehet, hogy jól érzi magát. Egy napfénytető is sokat segíthet.

biker_kolee 2010.11.17. 16:58:56

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Te meg felfordulhatsz a pléhkasztnis gondozásmentes buzukiddal bárhol. Vagyis nem, mert a Suzukisok elvakult autósok, annál jobb és biztonságosabb autót soha nem is fognak gyártani. Shrekfej.

Két BX-ünk is volt, egyiknek sem volt hűde mekkora hibája. Az elsőbe, 1.9D, 200e km-t rakott fater, minden gond nélkül.

Ennyit a megbízhatatlan hidrós szarokról.

@Lowtyo: :DDDDDDD

biker_kolee 2010.11.17. 17:00:38

@fogash: A szervízállást mi csak traktormódnak hívtuk. Poén volt végigmenni egy felemelt BX-szel. :)))))))

P12_dCi 2010.11.17. 17:14:34

@biker_kolee: Hagyjad, még mindig nem dolgozta fel, hogy a kisautó blogon a teherautómodell többe kerül, mint amennyit a suzukija ér, és a töréstesztje is jobb.

Crashmetall 2010.11.17. 17:38:00

Kedves Fogash. Nincs igazad, ugyanis acélrugóval is meg lehet csinálni. Egyes autókban ezt úgy hívják, hogy Nivomat-rendszer. A Sachs cég ezt megoldotta, és egészen jól működik. Ambár a kényelme ennek a rendszernek nem feltétlenül olyan fejedelmi. Üdv.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.11.17. 17:45:48

en tavaly vettem Citroen, azota beleraktam 37ekm-t, ebbol iden majus eleje ota LPG-vel 17ekm

tapasztalatok: az akkor 7 eves leomlo elfaradt, csereje javitassal meg minden szarral egyutt 60e, a most 7.5 eves kozepso es hatso dob a talalkozasanal elfaradt, most van tervben az uj berakasa: koltsege 40k lesz

futomuben osszesen 30e forintnyi javitasi koltseg tortent eddig (ez talan annak is koszonheto, hogy a gyari 15" helyett nyaron 16" felnik vannak fent)

es egy kavicsnak koszonhetoen elrepedt a szelvedom is, koltsege 28e forint

ezenkivul olajat es gazt ker :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.11.17. 17:47:17

@gergo: bocs, ami lemaradt. az autot 6 evesen, 53ekm-rel vettem meg ugy, hogy elotte masfel evig kint allt az udvaron (termeszetesen az osszes cserelendot lecsereltuk)

biker_kolee 2010.11.17. 18:08:29

@Don_Matteo: Neeeeeeeeeem, nem 4000 Km-t mentünk vele. :) Mikor megvettük, akkor az újdonság ereje miatt próbálgattuk az állásokat. :)

@P12_dCi: Nem is fogja. :( Majd vasárnap a templomban elmormolok érte egy imát. :))

hüjeliba 2010.11.17. 18:23:06

Az autózás mint, minden sztereotíp érzelmekre hat, azokkal operál, előítéletekkel telve viseltetünk minden iránt, ez a cikk ezt próbálna meg átütni,
félig sikeresen, ez ellenem dolgozik, ha ilyen írásból sok lesz 5-6 évesen nem tudom majd ezt megvenni 1.8-2.0 milla körül adhatok majd érte 3.0 millát mint a toyotákért...

Teshow 2010.11.17. 19:49:49

Az én mérlegem: 4 és / 215e km egy
O km-esen vásárolt első generációs C5-tel, az akkor még csak 113 LE-re hangolt HDI motorral.
Egyszer állt meg, PSA 2.0 HDI típushiba miatt: 140e km körül kiszakadt az egyik alulmértezett ékszíjtárcsa közepe.
Amúgy meg: ment folyamatosan, nem keveset (l.fent!). A rugózását szokni kell, de amikor rájössz, hogyan dolgozik, baromi élvezetes.

Ami tényleg durva, az az értékvesztés, ezért szinte csak használtan érdemes megvenni.

Ami az újban visszalépés szerintem: az 5. ajtó elhagyása, és általában a kedves bálnaforma ellapítása! A régi kombikat megszégyenítő módon volt pakolható - és miután teletömtem, egy elegáns zümmögéssel vízszintbe hozta magát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.17. 20:29:11

@P12_dCi: Sajnos egyre inkább ilyen MINDEN autó, még a kisautók, meg az egyterűek is, mert "sportsság", "masszívság". Csak kilátni nem lehet...

Cymantrene 2010.11.17. 20:35:20

@Kelekótya: Nézd meg jobban azt a Nivomat-rendszert. Pont egy hidropneumatikus rugózás.

Rocko- 2010.11.17. 21:06:08

@P12_dCi: ellenben még királyabb is.

robijoe 2010.11.17. 21:14:35

A cikkben említett autó HIDRACTIV rendszerű rugózással készült ! :D
Ami annyit tesz hogy kanyarodáskor az ellentétes oldalra pumpálja az olajat(vagy valami ilyesmi;-) van erről egy kis film
www.youtube.com/watch?v=H3YxqjD8Rh4
Szerintem érdemes megnézni,nem csak Citroen fanoknak.
Egy elfogult Xantia tulaj ;-)

Ui.: Miért kell beszólni a Jimmi rajongóknak,még ha igazad is van!?

fogash 2010.11.17. 21:14:58

@gyvy: @Kelekótya:
Az összes nivomat és tsai (tehát a szintszabályozós "acélrugósok") viselnek egy-egy pár LÉGRUGÓT a hátsó futóművükben, ami a terheléstől leült segget visszaemeli normál szintre. Legyen az Mercedes (W123 T-modelltől kezdve minden E-kombiban, plusz a W140től az S-osztályban, meg a Vianoban), vagy más márka.
Legyetek szívesek mondjatok EGY olyan típust, ahol a szintszabályozás hidraulika vagy légrugó NÉLKÜL van megoldva...

Hurri Kán 2010.11.17. 21:52:32

@robijoe: Hüje francijaautóbuzeránsok :DDD!

@fogash: senki nem vitatta amit leírtál. Ugyanakkor engem nem igazán az érdekel, hogy milyen technikával oldják meg hogy egy autó kényelmes és jó legyen, engem a végeredmény érdekel. Ha csúzligumira van felfüggesztve és az jó, akkor az sem érdekel :)

sámuel 2010.11.17. 22:16:49

Bárzongorista ügyileg azért elhamarkodott volna azt megelőzően nyilatkozni, hogy az ember eltöltött volna egy estét a Tátra utcában a Firkász étteremben, Ökrös Ottót hallgatva. Receptre kellene felírni az öreget.

www.youtube.com/watch?v=NM5qNSb_z4g&feature=related

Öreg motoros 2010.11.17. 22:53:15

7 évet autóztam BX-szel, hetet XM-mel.
Ha gondom volt, az vagy a Citroent nem ismerő szerelőnek vagy a magam hülyeségének köszönhettem.

vinyi 2010.11.17. 23:26:42

Nem rossz kocsi, de gyenge. Van aki azt gondolja csak azért érzem annak, mert 68 lovasból ültem át bele, de tényleg nem érezni a 160-at. :)

vinyi 2010.11.17. 23:28:43

@robijoe: egyébként ez már a Hydractiv n+1-edik verzió. Tényleg nem dől még nagyon tempós kanyarban sem. Hamarabb kezd el sodródni, vagy lefordulni a gumi a felniről. :)

faterpolo 2010.11.17. 23:40:37

@ommm: Ki kéne próbálnod egy JÓ BX-et is.;) Nem tudom, milyen az új C5 (nem ültem benne), de hogy a BX is tud varázsszőnyeg lenni, az egyszer biztos. Barátnőméknek van egy BX-ük (19TZD - az a motor is megér egy misét, 1769 cm3, 90 LE egy ÖRVÉNYKAMRÁS dízellel...) és egy Xantiájuk (110 lovas 2.0 HDi), és a múltkor a BX-ben ülve a Szigetújfalu-Tököl közötti gáton vezető, kissé kátyús főúton utazva megállapítottuk a párom apukájával, hogy azért ez a BX sokkal szebben siklik a buckákon, mint a Xantia:D (pedig az sem egy vesekő-rázó). És hihetetlen hangulata van, épp csak a Jean Michel Jarre hiányzik hosszú hajjal a hátsó ülésről, annyira árad belőle, hogy nyolcvanas évek. Pedig ez már a normál műszerfalas, nem a Satellite-es ős-BX (egy küllős kormány, LED-soros fordulatszám-jelző, forgóhengeres sebmérő, aki látta, nem feledi), de még így is. Évek óta japán autókkal jár a családom, szeretjük is őket, de amióta vezetem azt a BX-et, azóta kezdem elhinni a franciáknak, hogy ők is értik a dolgukat. Csak nagyon máshogy állnak hozzá, és ez nem feltétlenül baj...:) Úgyhogy elkezdtem gyújteni a BX 19 TZI-re (vagy egy GTI-re). Mert az benzines, és én azt szeretem:D.

gigabursch 2010.11.18. 06:58:50

Szerencsére épp elég olasz és franciautós ismerősöm van, nálam is egy Dedra van immár 5,5 éve.

Mit tesz isten a kocsi még egyszer sem térdelt le, a fenntartása meg messze alatta van a vele egykorú német/japán kocsikkal.
De sebaj.
Használjátok, istenítsétek csak a sok német/japán gépet, annál olcsóbb nekem.

fogash 2010.11.18. 08:27:01

@gyvy: user szempontból persze tökmindegy, de tény, hogy az összes szintszabályozós járgány légrugós, vagy legalább lég+acél kombó. Mivel az acélrugónak csak EGY rugóállandója, egy karakterisztikája van (mégha progresszív is), ezért a tervezőnek ki kell választani egy terhelést, amire optimalizál. Ennél kisebb teherrel kemény lesz és rázni fog, nagyobbal meg leül és himbilimbi lesz.
A légrugós meg leül, egy fullmechanikus rudazat kinyit pár szelepet és addig fújja keményebbre a légrugót, míg az vissza nem emeli a kocsit a kívánatos alapszintre. Ekkor viszont kvázi egy rugócsere történt, hiszen a keményebbre fújt légrugó úgy rugózik, mintha az acélrugót egy erősebbre cserélted volna. Vagyis akármennyi teher van benne (1fő = 80kg, vagy 5x80=400kgutas+300kg a csomagtartóban+75kg a vonóhorgon) az autó ugyanúgy áll, ugyanolyan kényelmes és ugyanolyan stabil.
Ráadásul a légrugó mindig progresszív karakterisztikát ad, nem lineárisat, ezért a sok kis rezgést (macskakő, földút, enyhe fekvőrendőr) puhán simítja, de nem üt fel, mert a nagyobb kerékbemozdulásra felkeményedik.
A többi hókuszpók (fékezésre a farát SÜLLYESZTI, kanyarban nem dől/befelé dől) már csak vezérlés kérdése, bár a menetbiztonsághoz sokat ad.

lwl (törölt) 2010.11.18. 09:09:11

@ommm: Latom nem birtok leszokni errol a baromsagrol - a dolog szepseghibaja, hogy mig az ADAC konkret szamokkal tudja alatamasztani az allitasait, ti legfeljebb legbolkapott lofasszal es paranoiaval.

Mar csak arra kene valami elmeletet gyartani, hogy a mindenhato assistance szolgalatok koraban (az ugye megvan, hogy a legnagyobb ugyfelek a flottakezelok, biztositok, es lizingcegek?) vajon miert kellett az ADACnek tavaly minden rekordot megdontve, kozel 4 millioszor kivonulnia.

ommm 2010.11.18. 10:11:07

@lwl: ...és mondjuk a JD Power stattal, amit én személy szerint többre értekelek az ADAC-tól.

És ugye nem hiszed te sem, hogy mindenki, minden esetben a méregdrága, vagy adott helyen/időben elérhetetlen assistance-ot hívja? Flottásoknak jóval olcsóbb az ADAC.

Megnézehted az utóbbi időkben melyik autómárka került feljebb az ADAC-statban és ez mennyire esik egybe a teljeskörű assistance-szolgálatuk beindításával...

Alf (törölt) 2010.11.18. 13:44:45

@fogash:

A citroennél viszont a légrugó fix, tehát nem fújnak bele többet, hanem csak a légrugó és a felfüggesztés közötti távolságot állítják be a megfelelő hosszúságú olajoszloppal.

Én úgy tudom, hogy bár prograszív a légrugó, a nagyon pici döccenéseket (rezgés, murvás út) nem nyeli el rendesen.

Am inkább előnye, hogy összenyomás után egyből visszaáll eredeti állapotába, míg egy rugó előbb kirúg, majd több lengés után visszaáll. (ezért kell a lengéscsillapító).

A hidrós pedig a közhiedelemmel ellentétben nem hullámzik ki-be, hanem egyet billen, majd visszaáll.

A szintszabályzással elérhető a hátsó rugózás maximális puhasága, egy hidrós citroen hátulját egy könnyű mozdulattal lenyomod.

Ezért az utazási komfort főleg hátul különbözik nagyon a fémrugóstól, nem véletlenül licenszelte pl a Rolls Royce a silver phantomhoz vagy a merci a SEL-hez.

(ezek sofőrös autók :)

Alf (törölt) 2010.11.18. 13:46:51

@Alf: progresszív és Silver Shadow

korán van :)

fogash 2010.11.18. 15:51:40

@Alf: "A citroennél viszont a légrugó fix"

A citroen 4db olaj-oszlopon áll, amely olaj-oszlopok tetején van a GÖMB, ami valójában egy hidroakkumulátor. Ez ugyanaz, mint a központi fűtésben a tágulási tartály: egy zárt fémedényben egy adott nyomásúra felfújt gumilabda. Ha a kocsit megterheled, az olaj összenyomja a gumilabdát, ettől annak megnő a nyomása, keményebb rugóként viselkedik. A gömbbe benyomult olajmennyiséget meg kívülről a rendszerbe belepumpálva visszaemelkedik a kaszni a normál szintre, és máris egy rendesen álló, de keményebben rugózó autóban ülsz.

"Én úgy tudom, hogy bár prograszív a légrugó, a nagyon pici döccenéseket (rezgés, murvás út) nem nyeli el rendesen."
Ezt úgy elméletileg? Mert nekem az eddigi 67ekm alatt az jött le a gyakorlatban, hogy földúton is mehetek akár százzal is, és a sima (a lecsavarozós fajta) fekvőrendőrökön akár 70nel is átmehetek, csak a dobbanás hallik.

Vágási Matyi 2010.11.18. 16:31:47

Szép, de a belső tér nem sikerült a legjobban: kályahezüst középkonzol, millió gomb a kormányon, műszeregység.

w a s d 2010.11.18. 18:43:50

@ommm: Nekik (JD Power) többféle rangsoruk is van, nem?

(Meg amúgy is fölösleges a vita a megbízhatóságról:D :

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/11/15/nincs_megbizhatobb_a_bmw-nel/ )

Alf (törölt) 2010.11.18. 19:01:35

@fogash: Szerintem ugyanazt mondjuk...
A citroennél a légrugóban fix mennyiságű gáz van, a szintet az olaj állítja.

De! Én úgy tudom, hogy a rugózási karakterisztika nem változik, ha valaki beleül, mivel a nagyobb nyomáshoz a gömbben nagyobb rugózott tömeg járul.

Az apró rezgések elnyelése elméletileg is, meg nekem gyakorlatilag is... bár ez lehet, hogy a túlméretezett futóműnek és masszív külső féltengelycsuklóknak köszönhető.
(nekem régebbi fajta hidrós van)
Igaz csak 35ezer km, de szerintem ez annál hamarabb is kidderül :)

Alf (törölt) 2010.11.18. 19:02:41

@F/: aha

"A tíz legmegbízhatóbb haszongépjármű a FleetNews szerint:

1. Ford Transit
2. Mercedes-Benz Sprinter
3. Ford Transit Connect
4. Citroen Berlingo
5. Citroen Jumper"

Alf (törölt) 2010.11.18. 19:05:57

@fogash: ja a földúton meg a fekvőrendőrön simán átmegy, a murvás (apró tört kő) úton viszont rezonál a kasztni

w a s d 2010.11.18. 19:17:41

@karlmann: "nem tudom melyik autóba lehet új lengéscsillapítót kapni ennyiért"

Faros Škoda.:D

@Alf: Igen, eredetileg ki is akartam emelni a 2 Citroën haszonjármű elég jó helyét a kommentemben, de aztán azt a részt kitöröltem.

kkn 2010.11.19. 17:48:19

Bocsi, nem bántásként, de nem vagyok jó palócban, mi ez a lista, amivel lefogják?

"itt szépen, egy fémszínű listával van leszegve az üléskárpit,"

Alf (törölt) 2011.09.05. 08:59:50

@Alf: vsz azért, mert nincs futóműszilent.

2012.06.25. 16:54:18

CITROEN XANTIA FOREVER!
süti beállítások módosítása