Az összevont koreai szemöldök

  2009. február 08. - ommm Címkék: reklám wtf genesis hyundai superbowl commercial

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Szerda délután küldte át TéZé az alábbi videót. A tárgyban mindössze ennyi állt: Erősen kéne. Hyundai. Először azt hittem, csak kissé megnyomta agyát a sok hibridautó és a céókettő, de miután megnéztem a videót, én is csak egy halk vazze-t nyögtem ki magamból.
Uff, a Hyundai nehéz játékba kezdett. Miután a Cee'd és az i30 megkeverte az alsóközép Golf-áramát, elég bátornak érezte magát ahhoz, hogy a legdurvább ringbe is beugorjon. Mert az Amerikában egy ideje már árult Genesis és Genesis Coupé már nem az a kicsi, elölkaparós kupécska akar lenni.
Ez itt más territórium, nem lesz könnyű dolga.

Igaz ugyan, hogy egyes részleteit nézve erős a "láttam már valahol" érzés, de egészében véve kifejezetten jól néz ki. És a videó szerint nagyon ügyesen is mozog. Valami lehet mögötte, hiszen erősen nyomják ezt a versenypálya dolgot, úgy a profi honlapon, mint a kitűnő elektronikus katalógusban is.
A Track változatok szériában kapják a Torsen sperrt, a kisebb négyhengeres turbó is 210 lóerős, a képeken jól látszik a gyári toronymerevítő.
Mi a fene? Egy Hyundai katalógustól nem várt szavak tűnnek fel: apex, track, extreme performance, Brembo és rear-wheel drive.

TéZé odajött, jó-jó, láttunk már ilyen merész terveket, aztán a végeredmény egy ólomnehéz valami lett, ami túrta orral a flasztert, mint Robi kapa a kiskertet. Tudnunk kell, keressük ki a súlyelosztást: 55:45.
Ez jónak tűnik, határozottan érdekes. A 306 lóerős V6 a csúcs. Egy Hyundaiban. He?!

Igaz, a beltér kicsit tán túl Amerikai, a forma szép ugyan, pedig nem teljesen eredeti, de ha jó ára lesz... Érdemes lesz odafigyelni, ez itt egy egész ígéretes valaminek tűnik. És nemcsak a F&F szérián és NFS-en felnőtt illuzionisták számára.
Igazán ideérhetne már Európába.

Íme a reklámfilm:


 

És a werkfilm:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32928913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2009.02.09. 23:32:50

@Tetű: Ettol mar csak az a szarabb erzes, amikor az embernek csak valami parezer forintos hulladekra futja, igy aztan gyorsan meg kell ideologizalni, miert is nem kell a dragabb. Hat legfokeppen azert, mert az amugy sem er annyit.

Semmi gond nincs ezzel, termeszetes emberi reakcio, plane ha van az emberben nemi kisebbrendusegi erzes.

Esetleg keress egy jo pszichologust, talan segit. Bar szerintem altudomany.

sb

ommm 2009.02.09. 23:34:19

@Tetű: Kedves Tetű! Bár nem én alapítottam a shadowbull fanklubot, de azért azt elmondanám, hogy akad versenyzésre jobb hely is, mint a Körút. Ne itt beszéljétek meg, ha kérhetem.
Kösz.

Shadowbull 2009.02.09. 23:34:49

@Tetű: "Akkor most mégis tényleg csak pénisznövelőnek jó a BMW"

Nem, annak nem jo. Sok BMW-t vezettem mar, megsem lett nagyobb a farkam.

Ugyhogy szamodra nincs remeny, marad a magyarazkodas, esetleg megprobalhatnad beadni a csajoknak, hogy azert pici, hogy ne fajjon.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.02.09. 23:36:56

@Tetű: "Megveszitek a 10 milliós kocsit, aztán otthagy egy pár-százezer forintos."

Ezt álmodtad múlt éjjel, pubi?

Shadowbull 2009.02.09. 23:37:23

@ommm: Mér, ki alapitotta? A Dzsonigyerek? Esetleg szegeny megboldogult EVDriver?

:)

sb

ommm 2009.02.09. 23:39:24

@Shadowbull: Érted te, mire gondolok. Ne itt szerveződjön már az éjszakai ámokfutás vazz...

Hrzrasn (törölt) 2009.02.09. 23:40:49

@Shadowbull: Foolproof, Seca és Sipike is alapító tagok :)

Speedman 2009.02.09. 23:44:11

@ommm:
Nyugi az elöbb köszönt el.
Biztos megtalálta anyuci és újból ráadta a "hálóruháját"...

Hrzrasn (törölt) 2009.02.09. 23:45:59

@Speedman: Most szóltak neki harmadszor, hogy "fiam, kapcsold már ki a kurva számítógépet, holnap iskola".

Shadowbull 2009.02.09. 23:46:53

@ommm: Jajmar. Kinezed belolem?

sb

Tetű 2009.02.09. 23:49:38

@ommm: Visszaugrottam egy kicsit, mert látom óriási félreértés van itt! Azt hittem a többség számára látható az (ál)személyeskedések és (ál)ego mögötti mondanivalót. Minden mondatom Hyundairól szólt! Még akkor is, ha nem látszik közvetlenül. Elnézést ha túlzott iróniába bújtattam mindezt, de így akartam megvilágítani néhány azzal, és így a sznobizmussal összefüggő dolgot.
Bocsi mindenkitől, aki nem érti.
Jó éjt, Mindenkinek!

Speedman 2009.02.09. 23:50:07

@Hrzrasn:
Dehogy. Most lekötözték. Biztosra akarnak menni!

Shadowbull 2009.02.09. 23:50:32

@Hrzrasn: Attol tartok eleg hosszu a lista.

Remelem a Nepstadiont nem kellett kiberelni az alakuloulesre:)

sb

Speedman 2009.02.09. 23:53:30

A k*rva életbe!
Ez ügyesebb mint David Merlini!

Tetű 2009.02.09. 23:57:11

Viszont az rendkívül elszomorító, hogy három gazdag BMW-s csak arra képes, hogy miután elment valaki, utána a háta mögött elkezdjék érvek nélkül becsmérelni.
Nem vagytok véletlenül politikusok?
;)
De nincs harag! Van humorérzékem.
Már tényleg mennem kell!
Sziasztok!

Speedman 2009.02.10. 00:03:43

@Tetü:
1.Már megint melléfogtál.
Bár több autóm is van, de egyik sem BMW.
2.Lesüllyedtünk(sajnos, de mentségünkre legyen mondva csak így tudtunk veled kommunikálni) a szintedre erre megsértödsz. Kiben is van a hiba?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.10. 00:07:50

@Shadowbull: Én úgy tudom, az Allianz-Arénában volt :)

Tetű 2009.02.10. 00:21:35

@Speedman: "

"1.Már megint melléfogtál.
Bár több autóm is van, de egyik sem BMW."

Tényleg ennyire nem érted?! Hát abban a mondatban nem a BMW-n volt a hangsúly. De sikerült a leglényegtelenebb dolgot kiragadnod.


"2.Lesüllyedtünk(sajnos, de mentségünkre legyen mondva csak így tudtunk veled kommunikálni) a szintedre erre megsértödsz. Kiben is van a hiba? "

Legfeljebb a saját szintedre süllyedhetsz, én ugyanis senkire egy rossz szót nem szóltam, senkit nem becsméreltem. Az érvnélküli kommunikációt nem én kezdtem. Csak rá akartam világítani!

Kedves Übermenschek! Értem, hogy beszólogatásokkal neketek sikerül mindig és mindet elintéznetek. Pláne ha többen vagytok, úgy még könyebb.
De talán megbocsátotok a józanabb, ugyanakkor csoróbb embertársaitoknak, ha netalán nem ért veletek egyet.
Semmit nem kérek, csak egy kis intelligenciát és empátiát!
(Tudom Magyarországon talán e kettő a legnehezebb.)

qualitaet 2009.02.10. 00:47:24

"így meg a mostani 1.6-os Corollámmal, már nem kunszt lealázni egy BMW-t."

"csak pénisznövelőnek jó a BMW"

"Kedves Übermenschek!..."


"Semmit nem kérek, csak egy kis intelligenciát és empátiát!"

Lealázás, pénisznövelő BMW, "űbermensches" megszólítás.

Szemelvények egy intelligensgens és empatikus polgár szótárából...

qualitaet 2009.02.10. 00:53:47



"intelligens," bocs.

Tetű

Ellenben ritka jól nevelt csávó vagy,hisz nem átallasz háromszor is elöszönni:

"Na további szép estét!
Sziazstok! Egy élmény volt!"

"Jó éjt, Mindenkinek! "

"Sziasztok!"

qualitaet 2009.02.10. 00:55:40

elköszönni.(de béna vagyok.)

Ciri 2009.02.10. 05:41:38

@qualitaet:

"(de béna vagyok.)"

Ezzel semmi újat nem mondtál. :))))

Dr. J. 2009.02.10. 10:49:43

@qualitaet:
Na végre, ebben valóban igazad van:
"Új korszakról majd akkor beszélhetünk ha egy összehasonlító tesztben jobb eredményeket ér el a "vetélytársaival" szemben."
És még a hangvétel is rendben volt. :-)

Nekem és minden átlagos embernek megvan azon képessége, hogy ha lát egy videót, akkor az alapján már képes felmérni egy bizonyos szintet, bármiről is legyen szó.
Ha a másik két autót nem képzeled oda is látszik, hogy jóval komolyabb a színvonala a GENESIS-nek mint eddig valamennyi Hyundai-elődjének. És én eddig is leginkább saját magához mérten ítéltem meg ezt a márkát, s nem másikat.
Sajnos nem egészében ítélted meg, amit írogattam, és reagáltál,hanem a számodra sértő részleteket felvetted...

Az objektivitást pedig kifejezetten a tekintetben kértem és vártam el, hogy csak mert koreai autóról van szó, ne "bazári szarok"-nak tekintsétek látatlanban...hát ez Neked nem jött össze.

De jó volt, hogy megvitattuk, hogy mi a nagy helyzet... Mindenkinek köszi a kommenteket (Neked is quali)!
Sziasztok!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.02.10. 14:10:22

Már nagyon komoly szintre ért el a németprémiumosozás és BMWsezés a belsőségen. Általában én is figyelem, és arra következtetek, hogy:
-Minden posztnál jön valaki, aki azt mondja, ez jó, a német prémiumok szarok. De mindig! Aztán jön pár józanon gondolkodó, és megpróbálja megmagyarázni, hogy nem is. Erre jön a többi 1.6os versenyző, és elkezdik durván basztatni, azokat, akik józan ésszel próbálják elmagyarázni, hogy nincs mért basztatni a német prémiumokat.
-Elég nyílvánvaló, hogy nem lenne miről vitatkozni, mert akik kezdik, azok is simán beismerik, hogy a német nagyok a jók, mert minden egyes posztban, minden egyes autót ahhoz hasonlítanak.
Ilyen módon: "A hyundai i30 jobb, mint egy 5ös, mert kevesebbet fogyaszt, és olcsóbb, ezért hülye aki 5öst vesz". Vagy: "Egy Genesis jobb, mint egy 7es, mert egy reklámvideón legyorsulja".
Kíváncsi vagyok, amikor Angela Merkel előre szól a sofőrnek a 7esben, hogy "a következő lámpánál gyorsuld már le azt a kis vágottszeműt abban a luxusrizsben."

qualitaet 2009.02.10. 15:10:00

"És? Te sem láttad, ahogy a 20 éves Skodámmal körbeautóztam a 7-es BMW-st.
Pedig nagyon igyekezett..."

Nem, Tetűkém valóban nem,de Neked minden további nélkül el is hiszem.
Nem lehetett rossz ahogy a parkolóban tébláboló ügyfelek közül néhányan a hasukat fogták a röhögéstől, néhányan kővé dermedtek, a jobb lélejelenlétüek meg tárcsázták a mentőket...:))

mn8931 2009.02.10. 15:22:03

@Cornucopia:
Igazad van, visszaolvastam, a szalámis dolgot vwman vetette fel, Te csak "rákontráztál" a "koreai szar"-ral. Természetesen nem vethető össze (illetve összevethető, csak nincs sok értelme) a multi átlagos minőségű szalámija, és a neves húsüzem prémium terméke, és nem vitás az eredmény sem. A probléma akkor van, ha ez alapján mondunk véleményt a két márkáról.

Mivel a gazdaság érdekesen működik, ezért fordulhat elő, hogy a neves húsüzem készíti a multi és a saját átlagos minőségű termékét is. Ugyanabból az alapanyagból, ugyanazon a gépsoron, ugyanazokkal a munkásokkal. A példánál maradva: a neves húsüzem "vékonykolbászt" gyárt. A saját termékére "Parasztkolbász", a multiéra "Falusi parasztkolbász" feliratú címke kerül. Ugyanabban a boltban a neves húsüzem "Parasztkolbász"-a 2399,-, míg a multi "Falusi parasztkolbász"-a 1499,- Ft, holott - az eltérő címke ellenére - ugyanarról a termékről van szó. Ezek után a neves húsüzem terméke az KOLBÁSZ, a multié pedig SZAR?

Az autógyártásban sincs ez másként, egyre általánosabb, hogy ugyanazt építi be több cég is: pl. ugyanaz a Bosch- elektronika kerül koreai, spanyol, japán vagy német autókba, ugyanaz a közös fejlesztésű-gyártású motor hajtja a bajorok prémium kategóriás, és a PUG átlagos kocsijait, stb. Ugyanaz az elektronika a koreaiban, spanyolban, stb. szar, a japánban, a németben, stb. jó? Ugyanaz a motor a PUG-ban szar, a BMW-ben jó?

Az általánosítás helytelen következtetésekre vezethet: Koreában kifejlesztettek több tradicionális harcművészetet (pl. Tae Kwon Do, Hop Ki Do, stb.) is, Németországban egyet sem. Ha pusztán ezen tények alapján kell következtetést levonnunk, arra az eredményre juthatunk, hogy a koreaiak jobb harcosok, mint a németek. Ha megnézzük, hogy az újkori olimpiákon 1896-tól napjainkig hány érmet szereztek a koreaiak, illetve a németek a küzdősportokban (boksz, cselgáncs, birkózás, karate, stb,) összesen, akkor pont az ellenkező megállapítást tehetjük. Ha azonban csak az utolsó 20 évet vesszük alapul, akkor arra következtethetünk, hogy mindkét nemzet jó harcosokat ad.

Ha valaki azt mondja, hogy pl. a BMW (Audi, MB) általában jobb autókat készít, mint a Hyundai, azzal egyet is tudok érteni, hiszen a BMW (Audi, MB) prémium kategóriás, míg a Hyundai – egy-két modell kivételével – átlagos autókat gyárt. Ha azonban azt mondjuk, hogy a NÉMET autók JÓK, míg a KOREAI autók SZAROK, ez már így nem igaz. Összevethetjük ugyanis pl. a VW Lupót – mint NÉMET autót – pl. a Hyundai Genesissel – mint KOREAI autóval -, s alighanem minden szempontból a koreai kerülne ki győztesként az összehasonlításból. Ha ehhez még adalékként hozzárakjuk csak a német „prémiumgyártók” utolsó 20 éves „melléfogásait” (szép sorban, nehogy valaki megsértődjön, mert kimaradt) - pl. azt a bizonyos „szlalomos” bemutatót – amellyel kapcsolatban nyugodtan kijelenthetjük, hogy koreai autógyártó – sőt talán bármilyen más sem – nem égett akkorát soha, mint a német autógyártás „zászlóshajója” -, vagy pl. az „i-drive”-ot – amit a mazochista márkafanok kivételével a megjelenése óta egyöntetűen mindenki szid -, vagy pl. az A2-t – amely egyrészről nem tartozik az ipari formatervezés nagydíjas alkotásai közé, másrészről „szép kis” veszteséget hozott -,akkor már mondhatnánk, hogy a németek szarok, a koreaiak pedig jók?

Ekként lehet összehasonlítani a Trabant 601-t (mint német autót) a Hyundai Genesis Coupe-val (mint koreai autóval), mivel mind a kettő AUTÓ. Kétségtelen: az eredmény nem biztos, hogy jól reprezentálja a valóságot!

Hozzáteszem: bármilyen más, pl. japán-francia, olasz-amerikai, stb. összevetéses általánosítást ugyanilyen nevetségesnek tartok!!!

(Egyébként a német autó – koreai autó relációban a Rolls Royce nem játszik, lévén – tudomásom szerint – sem nem német, sem nem koreai, hanem angol.)

:)

Shadowbull 2009.02.10. 15:34:35

"Ugyanaz a motor a PUG-ban szar, a BMW-ben jó?"

Hmm. Van egyaltalan olyan motor, amit BMW-be, meg PUG-ba is beepitenek?

Nekem nem ugrik be egy sem.

A problemam (sok mindennel egyutt) az a hozzaszolasoddal, hogy egyedi esetekbol probalsz altalanos ervenyu megallapitasokat tenni, az meg szuksegszeruen hibas lesz.

Az I-drive-to meg csak az egymast majmolo ujsagirok fikazzak. Csak mondom.

sb

qualitaet 2009.02.10. 15:43:29

"motor hajtja a bajorok prémium kategóriás, és a PUG átlagos kocsijait, stb."

Bocs, de a PUG-nak csak egy-két négyhengeres "fűnyíró" BMW motorhoz van köze.

Ezt persze a Peugeot-ok érdemeiből nem von le semmit, pusztán nem árt ha tudjuk hányas a dzseki.

Krisi 2009.02.10. 15:50:43

Azért így jópár kommentet végigolvasva elég szánalmas, hogy sokan csakis azért fikázzák a kocsit, mert koreai. Ez puszta előítélet, semmi más. Az ilyenek tényleg vegyenek drágábban azonos - vagy akár rosszabb - minőséget, megérdemlik. A többiek meg majd röhögnek rajtuk...

Shadowbull 2009.02.10. 16:03:38

"Bocs, de a PUG-nak csak egy-két négyhengeres "fűnyíró" BMW motorhoz van köze."

De melyikhez?

A Minikben benne van, odaig OK.

De melyik BMWben van benne ez a motor? A 116i-ben?

Telleg nem tom.

sb

mn8931 2009.02.10. 16:21:37

@Shadowbull:

Néhány link a BMW-PSA motorokról sebtében:

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2004.12.14.&204919

www.vezess.hu/hirek/bmw_motor_peugeotkba/5383/

www.autosoldalak.hu/modules/hirek/hir_lap.php?id=1143

www.automenedzser.hu/hirek/20070214_peugeot_207_uj_motor.aspx

Úgy is lehet értelmezni, hogy "egyedi esetekbol probalsz altalanos ervenyu megallapitasokat tenni,", meg úgy is, hogy az általánosítások szükségszerű hibáira próbálom meg felhívni a figyelmet.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.02.10. 16:44:30

Nananaa
Nem azért fikázzák a kocsit, mert koreai. Hanem azért, mert 100% hogy gagyi a belseje, és reklámilag olyan fába vágták a fejszéjüket, amibe nem kellett volna. 7es gyorsulási verseny pl.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.10. 17:08:26

@mn8931:
@Krisi:

Szerintem a többség (én legalábbis mindenképpen) nem azért nem rajong a Genesisért, mert koreai, hanem azért, ahogyan megpróbálják eladni a népnek. Semmi probléma nem lenne mindaddig, amíg a helyükön kezelnék magukat, és a rajongók is helyén kezelnék a márkát.

Saját magukat teszik nevetség tárgyává, mikor egy 7es BMW-vel meg egy Porschével hasonlítgatják össze a terméküket, mely után nem mellesleg enyhén szólva is megkérdőjelezhető eredményeket hoznak ki. Az meg, hogy mekkorát fejlődtek, nézhető úgy is, hogy volt honnan...

Ha pedig már az alaptalan fikázásnál tartunk, akkor a németeket savazók 95%-a sem tapasztalta meg még 50 stoppos kilométernél hosszabb táv erejéig azt a bizonyos "szar" német minőséget. Így viszont legalább olyan furcsán hangzik az ő szájukból a kritika. Kívánom, hogy egyszer jussanak el abba a helyzetbe, hogy megtapasztalják a saját bőrükön hosszabb távon, milyen is a felsőprémium kategória (S-Classe, A8, 7) - valószínűsítem, más lesz a véleményük arról, hogy hol is kezdődik az Autó.

Szép napot! :-)

aqwre (törölt) 2009.02.10. 17:34:17

@mn8931: Úgy látszik én az a barom vagyok aki a drágábbik kolbászt veszi meg:) Érdekes okfejtés,de ugye azt nem gondoltad komolyan hogy mindkét kolbász egyforma,és csak a csomag más!!!!

Shadowbull 2009.02.10. 17:36:29

@mn8931: Ja, ennyit kabe en is tudtam. Ezek kozul egyik se megy BMW-be.

sb

qualitaet 2009.02.10. 18:51:57

Krisi

"Azért így jópár kommentet végigolvasva elég szánalmas, hogy sokan csakis azért fikázzák a kocsit, mert koreai. Ez puszta előítélet, semmi más."

Assz'em Einstein mondta:

"Az előitélet nem más mint tapasztalat."


"Az ilyenek tényleg vegyenek drágábban azonos - vagy akár rosszabb - minőséget, megérdemlik."

Gondolom bőséges tapasztalattal a hátad mögött foglalsz állást a minőséget illetően.

"A többiek meg majd röhögnek rajtuk... "

Hűha!
Én kiröhögésről panaszkodó Audi,BMW, Mercedes, Porsche, stb. tulajdonosokat még a büdös életben nem hallottam, ellenben cikkek százaiban olvashatsz véget nem érő siránkozást japánok ill. koreaiak felsőbb kategóriában való lenézését illetően.
Arról nem beszélve, hogy évtizedek óta elkeseredetten küzdenek ez ellen inkább kevesebb mint több sikerrel.

Ez a komment gondolom elkerülte a figyelmed:

"Sajnos a Balkánon, csak ilyen emberek vannak. Nekem Lexusom van, és szinte kivétel nélkül valamennyi (BMW, Merci, Audi) barátom leszól érte."

Ennyit a kirögésről,komám. ;)

Cornucopia 2009.02.10. 18:53:42

@mn8931: Ühüm, de ezek "kissé" sarkított példák, de mindjárt kapsz konkrétumot!
Pont a TC-n olvastam nem túl régen, de már nem emlékszem hogy hol, hogy az ALFA Rómeókban is Bosch elektronika van és mégis gyakran elromlik. Meg is magyarázta az író hogy ez azért van mert a Bosch le tudja az ugyanazt az elektronikát gyártani 300 Euróból és le tudja 350-ből is, namármost az utóbbi nem azért drágább mert nagyobb rajta a profit, hanem azért, mert más (kisebb hibatűrésü, tesztelt, megbízhatóbb) alkatrészekből épült. A németek egészen másként állnak hozzá az autógyártáshoz mint pl. az olaszok vagy franciák. Ezt látom ott pl hogy két céges mikrobuszunk közül a Inox-ból van az ajtóvezető sinje, míg a Renaultnak festett acél, mely lepereg és rozsdásodik utána. A Mercinek a kerékjárati védö alatt is van alvázvédelem, a Renaultnak nincs csak egyszerü festés. A mercinek 8mm-es lemezből van az ajtótartója, a Renaultnak 3mm-esből. A Mercinek a kézifékje egy kis dobfék a tárcsa alatt, a Renault az üzemi tárcsaféket "ékeli ki".
A Merci hátsókerék meghajtásu, a Renault első.
Nem tudok olyan részletmegoldást amiben a Renault müszaki szempontból a korrektebb (drágább) megoldást választotta volna!!!

w a s d 2009.02.10. 18:57:57

@Shadowbull: Á, ahogy most nézem, még a 116i motorjának furata- lökete se egyezik a közös 1,6- os motoréval, ugyan messzemenő következtetéseket nem vonok le belőle, de nem hiszem, hogy túl sok köze lenne a két motornak egymáshoz.

qualitaet 2009.02.10. 18:59:58

Cornucopia

Persze, hogy beszarnak az Alfákban a német elektronikák ha ugyanolyan latinos hanyagsággal építik be mint a többi alkatrészt.
A legjobb elektronikát is baszhatod ha egy gyárilag is összelapátolt autóban nedvességet kap.

mn8931 2009.02.10. 19:00:50

@Shadowbull:

Szerinted a BMW pusztán a PSA iránti felebaráti szeretetből, esetleg azért ölt bele nem kevés pénzt a közös motorfejlesztésbe-gyártásba, hogy megismételje az 1994-2000 közötti Rover Group-os "sikertörténtét"?

Cornucopia 2009.02.10. 19:02:38

@mn8931: Igen ez bornál így is van, ezért iszok inkább sört :), de autónál egy kicsit másképp.

Cornucopia 2009.02.10. 19:05:20

@mn8931: nem, azért mert így olcsóbb volt, a Franciák pedig örülhettek hogy végre lecserélhették az 60-as években fejlesztett motorjaikat.

Shadowbull 2009.02.10. 19:05:46

@mn8931: Na latod. A dragabb valoban finomabb.

sb

Shadowbull 2009.02.10. 19:07:12

@F/: Szerintem sincsen.

sb

Shadowbull 2009.02.10. 19:08:53

@mn8931: A Minibe nem volt rendes motorja a BMW-nek, sem rendes gyartokapacitasa.

Nade a Mini az Mini a BMW meg BMW.

sb

w a s d 2009.02.10. 19:09:34

@Cornucopia: 80- as években, nem? És bizonyos szempontból azok se voltak rossz motorok, amiket leváltott.

mn8931 2009.02.10. 19:27:44

@Cornucopia:

Szerinted mindez igaz pl. a VW-re is?

Gondolom Te sem vitatod, hogy minden gyártó költségcsökkentésre törekszik. Pl. nemrég én is itt a TC-n olvastam egy cikket az Audi egyik faceliftjéről, melynek során vastagabbra vették a futómű lengőkarjait, azaz korábban - gondolom költségoptimalizálás címszó alatt - "kikönnyítették", csak rájöhettek, nem feltétlenül emeli a cég respektjét, ha ebből balesetek származ(hat)nak.

Egyébként ahogy eddig sem volt, most sincs szándékomban a német autógyártást leszólni, pusztán a mindannyiunkban meglévő előítéletes vélemény-nyilvánítás fonákságaira próbáltam meg - úgy látom kevés sikerrel - rámutatni.

karexxrookie 2009.02.10. 19:52:38

van akit meg mindig ez izgat 2 nap utan?....nem gondoljatok h mar faraszto tepni 1mast azert h kinek hol es milyen motorja van..legfokepp h kinel?...ugyanmar.

Cornucopia 2009.02.10. 19:52:57

@F/: lehet hogy nem voltak rossz motorok, de csak önmagukhoz képest, a piac már nagyon elment mellettük, a megbízhatósággal nem volt gond akárcsak a Ladáknál, de a a környezetvédelemmel pl már igen.
@mn8931: nem sok balesetről hallottam a lengőkarok hibájából, vagy te igen?

Shadowbull 2009.02.10. 19:59:27

@mn8931: "Gondolom Te sem vitatod, hogy minden gyártó költségcsökkentésre törekszik. "

Ez igy ebben a formaban egy kicsit hianyos.

Minden gyarto alacsony koltsegekre torekszik, de nem mindenkinek ugyanazok a fejlesztesi celjai.

Es itt van a kutya elasva.

sb

mn8931 2009.02.10. 19:59:57

@Cornucopia:

Nem is fogsz sokról hallani, mert valaki(k)nek nem nagyon érdeke(ük), hogy publicitást kapjon. Láttam már néhány "ilyen" lengőkaros verdát egy autószerelő barátomnál. Mondhatom volt mit nézni, és eleinte csodálkozni, mindaddig, amíg meg nem mutatta a könnyítéseket.

Cornucopia 2009.02.10. 20:06:40

@mn8931: és a haverod márkaszervízben dolgozik? Mi volt a baj a lengőkarokkal? Melyik Audi, milyen évjárat?

mn8931 2009.02.10. 20:07:44

@Shadowbull:

"Minden gyarto alacsony koltsegekre torekszik, de nem mindenkinek ugyanazok a fejlesztesi celjai.

Es itt van a kutya elasva."

Kifejtenéd ezt kicsit bővebben?

Cornucopia 2009.02.10. 20:15:09

Az is jó kérdés hogy amikor kijön egy új Alfa vagy Renault esetleg Opel akkor mindig megy a fogadkozás hogy "ez már egészen más"! Miért az előző talán szar volt? IGEN! És a jelenlegiről is megy majd a fogadkozás! Csak meg kell nézni az új Megane reklámját...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.10. 20:16:27

@mn8931:

Teljesen máshogy sülhet el egy állandó költséglefaragó szemlélet szerinti gazdálkodás, és egy olyan, amely egy viszonylag stabilan alacsony költségszint mellett dolgozik, amely azonban még semmilyen formában nem megy a minőség rovására.

Lehet állandó költséglefaragásra törekedni, ha állandó pénzügyi nehézségekkel küzd egy vállalat, vagy tényleg indokolatlanul magas szinten vannak a vállalati szintű költségek, de mint tudjuk, ennek túlzásba vitele előbb-utóbb mindig a nyújtott szolgáltatás színvonalának rovására megy. Nem meglepetés, ez nem jellemző a nyugat-európai iparra. Sokkal inkább jellemző a költségek ésszerűen alacsony szinten tartása.

Ezek nem kitalációk, hanem a költséggazdálkodás alapjai.

mn8931 2009.02.10. 20:16:54

@Cornucopia:

Az olajallergiája miatt 2 éve már nem dolgozik, a szervízről inkább nem mondok semmit. Az évjáratról fogalmam sincs, tekintve, hogy ez még a '90-es évek második felében történt. A lengőkarokkal semmi más baj nem volt, csak az, hogy nem bírták ki városban 50-es tempónál a kátyúval való találkozást, így a futómű némileg eltávozott kijelölt helyéről.

mn8931 2009.02.10. 20:29:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Ez közgazdaságilag korrektnek tűnik, bár - ha Franciaországot, Olaszországot és Németországban az Opelt is Nyugat-Európához számítjuk - némileg eltér a cornucopia által 18.53.42-kor, és 20.15.09-kor leírtaktól.

Cornucopia 2009.02.10. 20:38:30

@mn8931: hát ha 15 évet kibírtak és utána kerültek az ismerősödhöz akkor azért nincs nagy baj. Egyébként pedig kijavították, másrészt ha 50-el gond lett volna a kázyúkkal akkor BP-n 100 méterenként állnának tavasszal, úgyhogy az vagy nem 50 vagy nem kátyú mivel én is napi szinten megyek kátyúba (szerintem). 5-6 éve amikor még rosszabb volt a helyzet a -gyári kovácsolt- felnijeim össze-vissza hajlottak a kátyúktól.
És ráadásul európaiban is vannak különbségek. Az egyik autós médiumban (lehet hogy TC) összehasonlító tesztet olvastam 1-2 éve egy C30 és egy Astra GTC-röl melynek a lényege az volt hogy jó hogy az ASTRA 20%-al ólcsóbb, de ha hozzávesszük a Volvó többletfelszereltségét akkor már csak 5-10% van árban és az Astra ajtaja sosem fog úgy csukódni mint a Volvóé mivel ezt nem veheted meg extraként az Astrához!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.10. 20:39:01

@mn8931:

Nyugat-Európa ipara sem egy homológ rendszer, akárcsak Kelet-Ázsia ipara, természetesen a nemzeti vonások befolyásolják az adott nyugat-európai országok iparát is. Ugyancsak befolyásoló hatású lehet a vezetés/tuklajdonosok szemlélete, a pénzügyi háttér, a megcélzott vásárlóréteg, és természetesen nem szabd elfelejteni, hogy az ipar nem csak az autógyártásból áll. Általánosságban értendő, hogy nyugaton általában nem az eszetlen, állandó költséglefaragás a jellemző. (Példa: Németország vagy Svájc minőségi termékei - kínai utánzatok.)

A korábbi hozzászólásában ha jól értelmezem arról beszélt, hogy a Mercedes kisbuszba több pénzt fektetett a gyártó, mint a Renault a sajátjába. Ennek megfelelően nagyságrendekkel jobb minőségű is lett a német. Hangsúlyozom, teljesen más a fillérbaszóság és a túlzott spórolás, mint a költségek ésszerű szintre történő beállítása.

mn8931 2009.02.10. 21:24:46

@Cornucopia:

Sajnos nem 10-15 évet bírtak, hanem 3-5 évesen történt ez a '90-es évek második felében.

Volvo-Astra: Azért értékállóságban, a beltér minőségében, és nem utolsó sorban presztízsben nagyobb a különbség.

Ha más a svédeknél tartunk: Sajnálom a Saabot, mielőtt az amcsik átvették, az egyetlen olyan prémiummárka volt, ahol több volt az alapfelszerelésben lévő, mint a rendelhető extra.

Shadowbull 2009.02.10. 21:29:38

@mn8931: Nagyon nem mindegy, hogy egy gyarto milyen muszaki es minosegi kovetelmenyeket tamaszt a sajat gyartmanyaval szemben. Ezt viszonylag egyszeru belatni.

Mondjuk az egyik ceg azt mondja, hogy oneki eleg, ha a motorjai atlagos vasarloi hasznalatban kibirnak min. 250e km-ert, masik meg azt, hogy neki atlagon feluli hasznalat mellett is birnia kell ugyanennyit. Mar ebben az esetben is a tervezesi es tesztelesi folyamat lenyegileg kulonbozo lehet.

De ugyanigy kulonbozoek a minosegi kovetelmenyek, a beszallitokkal szemben tamasztott kovetelmenyek, es meg ezer mas dolog.


Igy aztan sporolas es sporolas kozott hatalmas kulonbsegek vannak.

sb

Cornucopia 2009.02.10. 21:38:15

@mn8931:
Azért érdekes hogy milyen emberek lehettek azok akik a 3-5 éves autójukat nem márkaszervízben szervizelik, mivel ott esetleg megoldották volna kulantériában!
Ha az ember határozottan lép fel akkor sokszor megoldják. Vagy esetleg már 300eKm-et futottak? Esetleg a kátyú nagyobb volt? inkább gödör? és az 50 is inkább 110? Ez kissé urban legend izű nem?

mn8931 2009.02.10. 21:52:24

@Shadowbull:

Nekem az eszetlen spórolásról mindig a biztonság jut az eszembe. Herótot tudok kapni attól, ha egy kocsi ajtaja könnyen, "fadobszerű" hanggal - biztos érted mire gondolok -, berezegve csukódik. Na olyat biztos nem veszek, mert sosem tudnám kiverni a fejemből, hogy abban "nincs anyag". Ha csak rágondolok, borsódzik a hátam.

mn8931 2009.02.10. 22:03:43

@Cornucopia:

Sajnos nem az. Nem tudom, Te szívesen járnál-e abba a szervízbe, ahol pl. az 1 éves közel fullos A6-on fullsynthetic Castrol helyett Mol Carrierrel végzik a kötelező olajcserét? És ez sem urban legend!!!

qualitaet 2009.02.10. 22:34:35

mn 8931


"Ha más a svédeknél tartunk: Sajnálom a Saabot, mielőtt az amcsik átvették, az egyetlen olyan prémiummárka volt, ahol több volt az alapfelszerelésben lévő, mint a rendelhető extra."

Ne sajnáld...

Nem a GM védelmében de 1990 előtt (meg utánna még egy pár évig) a SAAB botányosan olcsó minőségben készült és a Lancia Thema-val ill. Fiat Croma-val közös padlólemeznek megfelelően katasztrófális passszív biztonságggal bírt a többi prémiumhoz képest.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.10. 22:38:00

@mn8931: "És ez sem urban legend!"

Akkor valami bizonyítékot, ha lehetne.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.10. 22:40:32

@mn8931: "Sajnálom a Saabot"

A sajnálatodat megbaszhatják, vásárolni kellett volna. Ja, hogy annyira mégsem volt jó, hogy pénzt adj érte?

qualitaet 2009.02.10. 22:51:05

Három s, három g, így gépelek én.

Cornucopia 2009.02.11. 08:09:28

@mn8931: én inkább az ellenkezőjét tapasztalom, megpróbálják a lehető legdrágább olajat rám tukmálni. Ilyen drága olajjal simán (amit egyébként nem kiván az autó, ráadásul benzinesbe való 0W 40 Aral) kifizetek 9 liter olajra 60 ezret, a belevaló 10W40-es Shell Rimulával (ami már bizonyított) ugyanez csak 30ezer! Én ilyenkor inkább maradok a gyári specnek megfelelő ólcsóbbnál! Már volt olyan is MB márkaszervízben hogy az 5 éves autónal megkérdezték MOL olaj jó lesz-e. Miért ne? Kipróbáltam jó volt :)) (a kocsinak). Érdekes módon egyetlen egyszer volt csak ilyen, gondolom a merci tulajok kiutálták :(

Cornucopia 2009.02.11. 08:11:57

@mn8931: és még valamit. Az olajminőség szerintem csak 200-300 ezer km után üt vissza, akkor pedig már más használja ki, viszont addig nekem 3-600 ezer Ft többletköltségem van miatta!

Cornucopia 2009.02.11. 08:15:08

@qualitaet: a Horn Gyuszi autója is abból az érából származott, attól hogy ugyanaz volt a padlólemez az autó teljesen más biztonsági szinvonalon állt (nekem is volt ilyen 1986-os 9000 turbó) nagyon finom kis gép volt, persze nem érte el egy igazi prémium autó szinvonalát a kókány GM megoldásaival...

Shadowbull 2009.02.11. 09:11:32

@Cornucopia: "Az olajminőség szerintem csak 200-300 ezer km után üt vissza, akkor pedig már más használja ki, viszont addig nekem 3-600 ezer Ft többletköltségem van miatta!"

Vagy szimplan szethullik miatta a motor. Az meg koltseges szorakozas szokott lenni.

Pont olyan olaj kell a motorba, amit a gyar eloir.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.02.11. 09:15:04

@Cornucopia: "Az olajminőség szerintem csak 200-300 ezer km után üt vissza"

Baromság. Már az elsô pár száz km után érezni, ha szar olajat tettek bele. Fôleg az újrahasznosított gagyiolajaknál, amibôl 25 EUR az 5 literes kanna.

mn8931 2009.02.11. 11:03:15

@Cornucopia:

Az, hogy mit fizettetnek ki, és mit öntenek be, nem biztos, hogy megegyezik. Tudod, "gyarlóság ember a neved". Ha pedig gyengébb minőséget raknak be, akkor hiába a gyártó filozófiája arról, hogy olyan minőségi autót gyártson, ami "n"százezer km után is megállja a helyét, megbukik az emberi kapzsiságon.

A gyártó és a szerviz, illetve az ott dolgozó érdekei nem feltétlenül esnek egybe, illetve bizonyos szempontból nagyon is egybevágnak.

Alapeset: A gyártó érdeke az, hogy olyan jó minőségű terméket gyártson, hogy a vásárlói elégedettség nyomán nőjön a kereslet a termékei iránt. Ezzel szemben a szerviz érdeke, hogy minél többet náluk dolgoztass, mert akkor jön a zsé. A dolgozó érdeke, hogy minél többet járj oda, mert akkor szükség lesz rá, megmarad a munkahelye, és lesz munkája.

Variáció: A gyártó érdeke ugyan az, hogy olyan jó minőségű terméket gyártson, hogy a vásárlói elégedettség nyomán nőjön a kereslet a termékei iránt, viszont, ha olyan jó minőségű terméket gyárt, amit hosszú időn keresztül használsz, de éppen azért, mert alkalmas a hosszú időn keresztüli használatra, tehát nem fogod lecserélni és újat venni, a kereslet nemhogy nem fog nőni, sőt esetleg csökkenhet is. (1/ Az új vásárlókat most nem számolom!!! 2/ A technika fejlődése nyilvánvalóan arra késztet mindenkit, hogy jobb, kényelmesebb, biztonságosabb, stb., tehát új terméket vegyen. DE! Elérhetünk egy olyan pontra, ahol már az új nem feltétlenül annyival jobb, ami indokolná, hogy lecseréljük a régit. A szívem csücske az E31. 1999-ben befejezték a gyártását. Egy hasonló mostani modell műszaki össztartalmát tekintve nagyságrenddel jobb?)A szerviz érdeke továbbra is az, hogy minél többet náluk dolgoztass, mert akkor jön a zsé. A dolgozó érdeke úgyszintén továbbra is az, hogy minél többet járj oda, mert akkor szükség lesz rá, megmarad a munkahelye, és lesz munkája.

Ebben a helyzetben tehát a gyár, a szerviz és a dolgozó érdeke is az, hogy bár olyan jó termék készüljön, ami a vásárlói elégedettséget fenntartja, de el kell érni, hogy mégis újat vásárolj. És ez az a pont, ahol nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt, s ez könnyen arra a bizonyos útra vezetheti a gyártókat, mint amit pl. a Saab, vagy a Miele bejárt. (10 évvel ezelőtt a Miele filozófiája az volt, hogy a mosógépei egy "életen át" kiszolgáljanak. Az átlag mosógép 80.000,- Ft-ba került és 5 évre tervezték (1 év garancia), a Miele 3-500.000 Ft-ba került és 30 éves garancia volt rá. Ma az átlag mosógép 80.000,- Ft-ba kerül, 5 évre tervezik és 2 év garancia van rá, a Miele ára 150.000,- Ft, nem tudom hány évre tervezik, és 3 év garancia jár hozzá.

Ami az olaj minőségét illeti: Senki sem ellensége saját magának (a zsebének), tehát ésszerűen meg kell találni azt az olajat, ami a legjobb ár-érték arányt produkálja, azaz megfelel a gyári előírásoknak, de a lehető legjobb áron jutsz hozzá. De az előírt minőséget be kell tartani, mert ahogy a báránykát is etetni kell ha nyírni akarod, ezek a gépek is csak akkor nyújtják azt, amit elvársz tőlük, ha Te is megfelelően gondoskodsz róluk. Láttam SL-t gagyi olajos besült motorral (+ Matador gumikkal), ami - ahogy Shadowbull is írta - költséges szórakozás volt!

mn8931 2009.02.11. 11:19:14

@qualitaet:

Az autótörténelem egy kis darabkája, az a kedves "bumfordiság" hiányozni fog. :)

qualitaet 2009.02.11. 12:24:01

Cornucopia

"a Horn Gyuszi autója is abból az érából származott, attól hogy ugyanaz volt a padlólemez az autó teljesen más biztonsági szinvonalon állt"

Az Államvédelmi Hatóság egykori ifjú reménysége egy 1992-es évjáratú 9000-sel szenvedett balesetet.
Az már egy -biztonsági értelemben is -némi modellfrissítés utáni darab volt.
Amúgy meg a baleset körülményeiről (sebesség,stb) nem tudunk annyit, hogy kijelethessük, az autó valóban annyira jól vizsgázott-e az ütközés során.
Egy biztos, az 1990-es törésteszteken még meglehetősen gyatra teljesítényt nyújtottak.

qualitaet 2009.02.11. 12:42:04


"Az autótörténelem egy kis darabkája, az a kedves "bumfordiság" hiányozni fog. :) "

Igen, a SAAB a tekinteben nekem is szimpatikus mert -a Volvóhoz hasonlóan- nem a szájuk járt hanem a kezük, és főleg nem majmoltak ill. koppintgattak senkit hanem mindenféle csinnadratta nélkül a saját útjukat járták.

Cornucopia 2009.02.11. 19:10:10

@Hrzrasn: hogyan érződik elfogy 1 lóerő a 200-ból? Ne viccelj!

Cornucopia 2009.02.11. 19:12:55

@Shadowbull: A MB gyári előírásainak 229.1 megfelel a legtöbb MOL carrier motorolaj, Tesco olajat pedig még a márkaszervízben sem :), ráadásul mondhatták volna a MOL.ra is hogy Shell vagy hogy Aral esetleg Mobil1 Vagy Castrol, nincs ember aki a műhelyből kiállás után megmondja hogy milyen volt benne (dízel autónál) mindegyik fekete (jó esetben sötétbarna)!

Cornucopia 2009.02.11. 19:24:19

@mn8931: nem értem mit jöttök a gagyi olajokkal, írtam én valahol hogy a Tescoban veszem? Egy nagy márkaszervízben elég nehéz kivitelezni hogy behoznak a szervízbe 3000 liter Tesco olajat és kivisznek a kapun 3000 liter Shell-t minden héten!!! Ezt úgy kivitelezve hogy senkinek ne tünjön fel soha. Az egész szervíz bekamerázva. A szervízfőnök jól keres, nem éri meg neki benne lenni a buliba, ráadásul a lopott Shell legfeljebb a nagyker ár feléért adható el. A Tescos pedig teliáron jön! Nincs igazán pénz még heti 3000 literen sem, ráadásul sok felé kell szétdobni (pl a kapuban 3 műszakban biztonsági őr. Azután kezdenek tönkremenni a Tescos olajos autók, érdekes módon csak ebben a szervízben szervízelt autók állnak meg, erre már felfigyel a márka is és küldenek egy faszit aki mintát visz az olajból, elveszik a szervíz engedélyét, mindenki mehet amerre lát! Ezt át lehet gondolni 5 perc alatt!

Cornucopia 2009.02.11. 19:27:05

@qualitaet: a 90-es évek elején még minden autó töréstesztje szar volt, ma a legtöbb valószinüleg 1 csillagot sem kapna! A SAAB pedig akkor is átlag feletti volt (nem 5* hanem ÁTLAG feletti)

qualitaet 2009.02.11. 21:22:12

Cornucopia

" 90-es évek elején még minden autó töréstesztje szar volt, ma a legtöbb valószinüleg 1 csillagot sem kapna!"

Az ilyen csacsi kijelentésektől azé'- ahogy Horn e.t. mondaná- tartózkodnék.

Az Auto Motor und Sport 1990 szeptemberi (az NCAP őse, ugyanúgy offset 55 km/h) tesztje szerint az E34-es BMW-ből vagy W124-es Merciből különösebb sérülés nélkül szállhattak ki, míg a 740-es Volvoban a gyenge övrendszer és a kiugró műszerfal miatt a dummy térde szétszakadt.
Ugyanebben a tesztben - az újságíró szavaival élve- a japán nagykocsikban rokkantság, a Fiat Cromában meg biztos halál (így szó szerint) várt.

" A SAAB pedig akkor is átlag feletti volt (nem 5* hanem ÁTLAG feletti)"

Ugye nem hiszed Te sem, hogy anno a SAAB jobb lett volna mint a Volvo.
El kell hogy szomorítsalak de egy másik tesztben a Saab 9000-es korai változata majdnem ilyen siralmas volt.
Egyébként ha visszanézed anno a SAAB-nál messze nem volt még annyira téma a biztonság mint a Volvonál.

Ja és a tesztelt W124-ben és E34-ben még (amúgy kezdettől fogva rendelhető) airbag sem volt.

És akkor egy 7-esről vagy egy S-Klasséról(Pláne W140) nem is ugattam...

Cornucopia 2009.02.11. 22:17:58

@qualitaet:
"90-es évek elején még minden autó töréstesztje szar volt, ma a legtöbb valószinüleg 1 csillagot sem kapna", ezt azért fenntartom, mutass egy mai ütközési tesztet (mai feltételekkel a W124-el)
Pl 1997-ben a C.osztály 2*
elég csúnya látvány, kiváncsi lennék az előtte mi volt?
www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_1997/18.aspx
Szintén 1997-ben BMW 3-as sorozat 2* (az egyik áthúzva) tehát inkább 1*
www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx
Ha jobban megnézünk több márkát is altalános hogy kb 3 évente javultak 1*-ot.
De ezen a teszten jól látszik hogy a karosszéria struktúrája a végét járja, pedig ez az AMS teszt valószinüleg sokkal gyengébb mint az EURONCAP mivel ezek úgy tudom 46km/h-val történnek (szilárd tárgynak) az ENCAP 64-ével szemben (deformálódo tárgynak, de a mozgási energia biztos hogy többszörös.
www.youtube.com/watch?v=nau7CUem1Ig&feature=PlayList&p=CF7FAE8B2D9A989B&playnext=1&index=95
ugyanez 740-es volvóval (az eredmény hasonló)
www.youtube.com/watch?v=f1GBUvQvHkU

qualitaet 2009.02.12. 00:38:50

"elég csúnya látvány, kiváncsi lennék az előtte mi volt?"

Hát nem W124-es az tutti.:)

Mint ahogy a 3-as SEM E34-es Ötös.

Én ezekről írtam.

Mint ahogy a Volvo 740-es sem 3-as ill. C-KLasse kattegória.

És az 55km/h-t is leírtam.

Amúgy minden stimmel...

w a s d 2009.02.12. 00:42:03

@qualitaet:
A Folksam szerint meg az 5- ös az átlagnál rosszabb, a Merci és a Croma átlagos, a Saab és a Volvo az átlagnál legalább 20%- kal jobb.

www.folksam.se/dpublic/a0346.nsf/vLookUpFiles/R6546.pdf/$FILE/R6546.pdf

qualitaet 2009.02.12. 00:51:01

Ja, bocs a 124-es linked nem láttam.


Hiába, a tesztben W124 és az 5-ös csupa zöld, míg a Volvo zöld- zöld-sárga(asszem.)

Pont a Volvo gyűrődőzónája keménységét és az ebből adódó túlzott lassulást kifogásolják valamint a dummy térdének erős sérülését. Becsszó. Megvan valahol az újság. De pár ojróért le is tölthető. 1990. Sept.

P.s.

Ez a SAAB-nak sovány vígasz ;)

mn8931 2009.02.12. 01:30:03

@Cornucopia:
Jelenleg 18-féle - személygépkocsiban használható - MOL motorolajat lehet kereskedelmi forgalomban kapni, amiből egy sem Carrier, mivel az időközben megszűnt. A 18-ból 11 rendelkezik MB specifikációval, amiből 1 (MOL Dynamic Transit 15W40) rendelkezik az MB 229.1 specifikációval. Igaz ennek meg van az MB 228.3-as is.

qualitaet 2009.02.12. 01:51:30

F/

"A Folksam szerint meg az 5- ös az átlagnál rosszabb, a Merci és a Croma átlagos, a Saab és a Volvo az átlagnál legalább 20%- kal jobb."


Lehet, hogy nekem köllene hemüt hordanom de én itt a B-oszlopig benyomululó kormányon, a dummyt gyakorlatilag megsemmísitő műszerfalon kívül csak egy átlagos halálos balesetet látok:

video.aol.com/video-detail/fiat-croma-auto-motor-und-sport-ams-crash-testavi/288230381110324643/?icid=VIDURVAUT06

Meglehetősen sajátosan értelmezik az említett orgánumban az "átlagos" szót.
Ennek tükrében egy szavukat sem hiszem.

qualitaet 2009.02.12. 02:00:04

Cornucopia

"ugyanez 740-es volvóval (az eredmény hasonló)"

Sajnos véletlenül sem.

Tiszán kivehető, hogy a Merci műszerfala meg sem moccan, míg a Volvoé látványosan beljebb nyomul.
Ráadásul a Volvo rosszabb öve miatt a bábu oldalra csúszva szarrá fejeli a középkonzolt.

Dr. J. 2009.02.12. 08:38:51

Hali Emberek!

Kicsit visszavezetném a csit-chat témáját a CIKK-ünkhöz, ha Ti is szeretnétek.

Nem tudom, hogy hányan látták az alábbi, kifejezetten GENESIS-COUPE weblapot:
coupe.the-genesis.co.kr/intro.aspx
VÉLEMÉNYEKET!!!
Mindenkinek ajánlom
QUALI: Szia! Ne hagyd szó nélkül. De nem feledd, csak objektíven ;-)

w a s d 2009.02.12. 09:48:56

@qualitaet:
Az egy dolog, hogy mi van egy videón. Elég, ha gyorsabban küldték direkt a falnak a többi autót, hogy videón is látható legyen, mennyivel rosszabbak a német gyártmányúaknál. Mivel lassítva mutatják a videót, meg ~ 10 km/órás különbséget amúgy sem hiszem, hogy sokan vesznek észre, így meg lehet akár ezt is játszani.

Nem azt mondom, hogy ez így is történt, de megoldható lenne. Így egy ilyen videót sem tartok megkérdőjelezhetetlen igazságnak.

qualitaet 2009.02.12. 12:05:44

F/

Bevallom őszíntén, hogy a Folksam nevet most halottam életemben először(ez persze még nem minősít senkit) így lila gőzöm nincs a módszereiket illetően ellenben az AMS tesztjeit a legkomolyabb(viágszerte elismert) szakhatóságok felügyelték anno, mind műszaki tekintetben mind sebességet illetően.
Egyébként jelen voltak szakemberek az ériintett gyártók képviseletében is, hosszasan elemezve a látottakat, és efféle kételynek még a lehetősége sem merült fel senkiben.

Néhány tized km-nél nagyobb eltérés egyszerűen kizárt.

Dr.J.

"Szia! Ne hagyd szó nélkül. De nem feledd, csak objektíven ;-)"

Nézd Dzséj, én a limuzint no meg az összehasonlítást tartom csak botrányosnak, de ezt már a kelleténél is jobban kitárgyaltuk.

A Coupé egy pofás kis kocsi. Nem udvariasságból mondom. Tényleg.
Elég visszaolvasnod az első hozzászólásaimat, semmilyen formában sem kritizáltam. A vita egyéb kérdésekben, no meg a csacska "teszt" kapcsán indult.
A limónak csúfos bukást jósolok Európában, ellenben a Coupé sokkal közelebb ahhoz a méretosztályhoz ahol a Hyundai vitathatatlanul jó és sikeres.

w a s d 2009.02.12. 12:26:44

@qualitaet:
"jelen voltak szakemberek az ériintett gyártók képviseletében is"- akkor kevésbé megoldható, amit az előbb írtam.:D

A Folksam egy svéd biztosító, ha minden igaz, és valós balesetek elemzése alapján osztályozzák a kocsikat.

qualitaet 2009.02.12. 13:19:00

"akkor kevésbé megoldható, amit az előbb írtam.:D"

Érintett alatt az összes, ebben a tesztsorozaban résztvevő további márkák gyártóira (Fiat,Honda,Lancia,Nissan.Opel, Renault,Stb.) gonoltam

Belátod Te is, hogy egy biztosítótársaságnál az AMS által fekért világszerte elismert szakintézmények egy pindurit talán autetntikusabbak.

BassDrive 2009.02.12. 21:04:33

@qualitaet: Üdv! Elolvastam a reakciókat, de ha nem gond most nem válaszolnék rájuk egyenként. Túl hosszú lenne és érzésem szerint sosem jutnánk közös nevezőre. Azért sorry a vitáért.
Mielőtt megkérdeznéd nem jártam pszichológusnál :)
Üdv!
Seca

BassDrive 2009.02.12. 21:07:25

@BassDrive: Ez még az évekkel ezelőtti nevem volt csak újra kellett regisztrálnom magam mert megszűnt a másik email címem.

BassDrive 2009.02.12. 21:09:03

@qualitaet: Szóval neked ment na! :)

nick 2009.02.19. 11:13:11

Olvasom a hozzászólásokat, hát egyszerűen nevetségesek egyesek...
Lenézni, merthogy koreai? Ezt már ki kellene nőni!Én csak röhögni tudok, mikor az opelos ismerőseim 15 ezer km után rohangálnak szervízbe. Miközben a Hyundai-al semmi gond!A belseje gagyi? Ne röhögtessetek! Üljetek be pl. egy i30-ba, utána meg egy másik, kategóriájéba tartozó kocsiba. Ha elfogulatlan vagy, azt mondod a Hyundai sokkal igényesebb. Kicsi márka? A világ 5. legnagyobb gyártója bocsi.De maradjunk az EREDETI témánál! A Genesis coupe nagyon jól néz ki, nálunk okosabb országokban biztos kelendő lesz. Ja, miért ne hasonlítanák egy "prémium" márkához, ha ezt tudja nyújtani?!
süti beállítások módosítása