Tengerbe szórt milliárdok

  2015. május 18. - Sturcz Antal Címkék: Abu-Dzabi antidubajozik

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Sosem voltam a tömegközlekedés bajnoka, na nem lustaságból, hanem az eltévedéstől való puszta rettegés miatt. Irigyeltem az embereket, akik Pesten nem utcanévben, hanem megállóban, és jármű-számokban beszélgetnek. Velük szemben én egy nappal előre gondosan megterveztem minden megállót, az adott járművön pedig időseket molesztáltam, hogy garantáltan a jó helyen szállok-e le.

unnamed_2.jpg

Ezzel az előélettel vágtam neki a Dubaj-Abu Dzabi közti 130 kilométernek, de nincs mese, menni kellett. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy volt némi támogatás, hiszen Bushi három éve él kint, és maga is rendes autóbuzi, ezt a Transportere mutatja a legjobban. Ő igazított el az Ibn Battúta állomásra, ahonnan félóránként indult busz a szomszéd emirátusba. Huszonkilenc dirhamért, azaz valamivel több mint 2100 forintért egy légkondis – bár ez itt szinte magától értetődő- , wifis, bőrüléses busz vitt el, nagyjából másfél óra alatt. Először előre akartam leülni, hogy legalább a szélvédőn keresztül készüljön pár fotó, de hátra küldtek, mert elől a nők helye van. Ugyanígy nem tudtam mit kezdeni a végállomáson a Ladies Waiting Area táblával, mert ott meg csak férfiak ültek.

1_4.jpg

Abu Dzabi talán még csillogóbb, mint Dubaj, bár egy ilyen összehasonlításnak elég tojásszépségverseny jellege van. Célom a Jász-sziget volt, itt található többek közt a Forma-1-es pálya is, és az állomásomról elméletileg óránként indult busz a célomhoz. Elméletileg. Amikor már negyven perce nem jött a járat, egy indonéz sráccal úgy döntöttünk, hogy befelezünk egy taxit, mert kezdett elviselhetetlen lenni a 37 fok az utcán.

2_5.jpg

Maga a sziget egy ember által épített 25 négyzetkilométeres föld-darab. Az építkezés folyamatos, és emiatt hatalmas a por, a finom fehér homok mindent belep. Természetesen ezt sem aprózzák el, mire várhatóan 2018-ra elkészül minden tervezett létesítmény, úgy 40 milliárd dollárt csurgatnak majd bele. Ferrari World, viziparkok, a Forma-1-es pálya, hotelek, és bevásárlóközpontok szóval mindent a kedves vendég kedvéért, és ahogy a helyhez illik, mindent eltúlozva, csillogó, kivagyi módon.

4_3.jpg

A szigeten átvezető autópályán egy kisebb homokviharba is belefutottunk, egészen elképesztő látvány, mintha havat hordana a szél. Nem sokkal, miután a kép készült, már ötvenre kellett lelassítani, annyira lecsökkent látótávolság. Megkérdeztem a sofőrt, hogy mennyire kínozza az autót a por, kell-e kopó-fogyó alkatrészeket gyakrabban cserélni, de állítása szerint nem. Az viszont nem derült ki, hogy miért pumpálja a pedált. Szinte minden taxis úgy vezet, hogy felveszi a megengedett sebességet, majd másodpercenként egy minimálisat lenyomja, és visszaengedi a gázt. Ha előtte egy kis időt eltöltöttek a napon, akkor garantált a hányinger.

A nap végén muszáj volt benézni a Yas Marina Circuitre, a már emlegetett Forma-1-es pályára. Sajnos a meleg idő – értsd legalább 37 fok – beálltával megritkulnak rajta a programok, de a hotellel és a yacht kikötővel ilyenkor is lenyűgöző. Nem vagyok egy Forma-1-rajongó, de ennek a helynek nagyon megvan a hangulata.

A dubaji túra többi posztját itt találod.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr27471124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tökösmákos 2015.05.19. 04:08:50

A cionista arab az olyan mint a becsületes politikus? :P

NekemNemEzKell 2015.05.19. 06:41:56

"...befelezünk egy taxit...." Mit csináltok? Jó lenne magyarra fordítani!Például: megfelezzük a taxi költséget....

vajdasagi 2015.05.19. 07:05:49

@NekemNemEzKell: De amúgy értetted, mit akart mondani? Van Neked is mondanivalód, vagy csak fikázni szereted mások mondanivalóját?

bigpond 2015.05.19. 08:19:10

"Az viszont nem derült ki, hogy miért pumpálja a pedált."

Azert pumpalja mert idiota. Velem is elofordult mar tobbszor is de nem kerdeztem ra miert csinaljak, viszont van egy teoriam. Nem veletlenul ez a taxis is vendegmunkas volt? Mert ha igen akkor meeg csak most tanul vezetni. Otthon levizsgazik egy Hindustan Ambassadorral , vagy akarmivel. Eljon egy ilyen orszagba es taxizni kezd egy normalis autoval es elvezi, hogy ha ralep akkor a kocsi meglodul. Ez termeszetes dolog, mindenki igy kezdi de aztan az ertelmesebbje megunja.
Baromi idegesito tud lenni, foleg ha az ember faradt, faj a feje vagy mindketto.

Rocko- 2015.05.19. 08:45:56

"Először előre akartam leülni, hogy legalább a szélvédőn keresztül készüljön pár fotó, de hátra küldtek, mert elől a nők helye van."
:D

Cobra. 2015.05.19. 08:48:55

Szerintem csak azt hiszik, hogy ha nem nyomják állandóan a gázt, akkor kevesebbet fogyaszt.

Dixhorn 2015.05.19. 09:13:16

Egy ilyen taxiban sem tapasztaltam ezt ott, pedig ültem jónéhányban.
Amúgy azt hiszem kizárólag csak toyota taxit láttam,ülni meg biztos, hogy csak abban ültem. Mind automata. meg kb az autók 90 %-a szerintem. Dieselt csak teherautót, vagy buszt hallottam.

Schütii 2015.05.19. 10:51:28

@Cobra.: Nem gondolnám hogy ott foglalkozna bárki is a fogyasztással.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2015.05.19. 11:02:42

Ladies Waiting Area - ott kell várni a nőket :)

Cyberkid Gábor Katona 2015.05.19. 13:08:27

@NekemNemEzKell: ez tényleg kibaszott fontos megjegyzés volt

Buncog 2015.05.19. 13:31:42

Hihetetlen gyenge a képanyag (is)! Pedig ott van mit fotózni!

Big.Ist 2015.05.19. 14:14:49

Szöulban is minden sofőr ezzel a gázpedál pumpálós módszerrel vezet, azt hittem behányok én is...

sántán sándor 2015.05.19. 14:51:05

azért csinálják mert ha egész nap egyhelyben tartják a lábuk trombózist kapnak és elpusztulnak, így tornáztatják.

Gábor2000 2015.05.19. 15:02:24

más a légszűrővel szokták a homokos helyeken árulni az autókat, így nem lesz gond a kopással, legalábbis a motorban

piszkosfred 2015.05.19. 15:12:05

A Yas Marinán minden héten valamelyik este szabad sportolási lehetőség van. Lehet bringát bérelni és körbekerekezni, sokan futnak rajta, ki van világítva, hangulatos. Ha jól emlékszem én egy kedden voltam, érdemes elnézni rá :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.05.19. 15:52:17

@NekemNemEzKell: Nem haladsz a korral. A be- manapság minden igekötőt helyettesít, aki mást is használ, az maradi fasz, aki szóvá meri tenni, még nyelvtannáci is. (Az Indexnél sosem volt kötelező a nyelvi igényesség, nem azért járunk ide. :-) )

@Rocko-: Hja kérem, az anyósülés az anyósülés. :-)

Máth Dávid · http://iranynewyork.hu/ 2015.05.19. 17:13:16

@Schütii: A magyar árakénak kb. a harmada az ottani üzemanyagár, ami olcsó, de azért pazarolni ott sem fog egy pakisztáni taxis, akinek a fizetése kevesebb, mint a magyar minimálbér.

Etniez 2015.05.20. 00:11:17

Hogy fogja elnyelni ezeket a városokat a sivatag 50 év múlva...

We make the world a better place 2015.05.20. 11:26:04

Pulse and glide üzemenyagfogyasztáscsökkentés?

KoGa 2015.05.20. 18:26:01

Ezt a gázpedál-limbózást amcsi taxisoknál is megfigyeltem már. Érdekes, Dubaiban pont nem vettem észre, hogy csinálták volna.

tlantos 2015.05.21. 15:30:55

@Dixhorn: ez nagyon sok helyen igy van (gyanitom, hogy kb. mindenhol).
Legalabbis Ausztraliaba, Azsiaban, Amerikaban biztosan.