Miért ne gyalogolj az úton este feketében?

  2015. február 05. - papptibi Címkék: videó dashcam fekete gyalogos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Viszonylag jól adja vissza ez a videó, hogy miért retteg minden autós attól a pillanattól, amikor egy közepesen kivilágított utcán nem vesz észre egy fekete ruhás gyalogost. (A való életben valamivel jobban látszott az ember, mint a videón, ezért picit világosítottunk a felvételen, ezért ennyire szemcsés.) Simán elüthettem volna, ha nem figyelek. Az ember figyelmét némileg elaltathatná, hogy az utca mindkét oldalán van rendes járda.

Ami a videón történik: megyek, és valami azt súgja, hogy ott mozog valami, villantok egyet, és látom, hogy tényleg egy fekete ruhás ember megy az úton. A másodszorra be is karikáztuk: a cipőn lévő fehér foltok látszanak akkor, amikor a közelébe érek, és felmegy a járdára, miután észlelte a villantást.

Értem én, hogy kell vigyázni a gyengébbekre, mint gyalogos meg bringás, de az emberi érzékelésnek is vannak határai. Aki nem vezet, talán nem fogja fel, hogy az autóból világos és sötét foltok váltakozását látja a vezető, sokszor már szürkületkor is elvész a foltokban egy bicikli, ebből vannak aztán az olyan balesetek, mint a múltkori szomorú gázolás. Hát ezért kell némi fényvisszaverő felület a ruhára, és olyan hátsó lámpa a bringára, amely messziről is észlelhetően, rendes fényerővel világít. Ja, és be is kéne kapcsolni, már akkor is, amikor még nincs tök sötét.

------------------------------------------------------------------

Az alábbi videót a poszt megjelenése után kaptuk. A helyszín az M5-ös autópálya 54-es útra kanyarodó lehajtója. A videón pont annyira látszik a gyalogos, amennyire élőben láttam anno, pedig kék kabátban volt. Sötét éjszaka, belső íven baktat jobb kanyarban, a fényszórók a külső ívet terítik fénnyel, kellőképpen veszélyes helyzet írja Varacskos, a beküldő.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr717144229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

urv 2015.02.05. 18:09:42

Tegnap egy kerékpárost láttam meg az utolsó pillanatban, pedig neki lámpája is volt. Villogott. Az ülés alatt jobb oldalra fordítva....

T1OK3 2015.02.05. 18:27:27

A kedvencem mikor a kerékpáros jobbról kis ívben kifordul elém szétnézés nélkül,behúzott nyakkal(mer'ugye fázik).Az sem számít neki ,hogy 40 tonnás szerelvénnyel vagyok.

Józsi a guminagykeres 2015.02.05. 18:38:57

Tegnap este a hatos úton Adonynál az út szélen gyalogolt egy fekete ruhás ember. Akkor tudatosult bennem mikor már túlhaladtam mellette néhányszor tíz métert.Igazi ninja volt.

siriuswhite 2015.02.05. 18:46:09

Az ilyet ugyan úgy büntetném mint az autós gyorshajtás, vagy más szabályszegés esetén. Egyrészt ha jól láttam, akkor van járda, ha nincs, akkor sem menetiránynak megfelelően sétálgatunk, hanem szemben, ha lakott terület, ha nem.

Sys 2015.02.05. 18:50:00

Tegnap este Műegyetem rakpart. Hölgynek a fehér kabátja világitott egy az egyben a tompitottol.. hát szép volt . Nem lehetett nem észrevenni az egész alakos fehér foltot :)

Rónarider 2015.02.05. 18:56:18

A kedvencem ugyanez ködben, vizes úton.
Eleinte nem látom, aztán sejtem, mire tudatosul mellete járok, egyszer az egyiknek nem lesz mákja. Amúgy ezért követjük a felezővonalat az autó bal oldalával, hogy az ilyen elhivatott marhák nehogy evolválódjanak.

tamaska 2015.02.05. 18:59:42

Az a durva, hogy a gyalogosok nagy többségében semmi túlélési ösztön nincs?!?
Fekete farmer, fekete kabát, fekete sapka... Egy 500 Ft-os fényvisszaverő bizbaszt vagy egy zseblámpát kézbe venni ekkora gáz? Mi a gyerekkel úgy sétálunk, hogy rajta láthatósági mellény, nálam 24 LED-es zseblámpa. Volt már autós aki egy biccentéssel megköszönte amikor elment mellettünk, hogy világítunk (és ezáltal észrevett). Neki is jó, meg nekem is, mert nem tapos el családostul...

etteremerd 2015.02.05. 18:59:51

Figyeljetek oda jobban!!! Ja és nem 70-el kell száguldozni a faluban.

EddieCivic4g 2015.02.05. 19:12:57

@etteremerd: Figyelünk mi, de csak azt látjuk, ami látható. Ha a gyalogos mindet megtesz, hogy ne lehessen észrevenni, akkor ne csodálkozzon, ha nem ér haza...

decompression 2015.02.05. 19:17:03

@etteremerd: Ezt direkt hangulatkeltésből írtad, vagy tényleg ez a legtöbb, ami tőled telik?

kermi 2015.02.05. 19:25:04

@etteremerd: Nem arról van szó, hogy nem figyel az autós, de a közlekedés társasjáték. Minden résztvevőnek tenni kell a maga érdekében.
Tegnapelőtt este, meg előtte két nappal is hazafelé egy áruházi parkolón jöttem keresztül. (Mert ott még nincs annyi kátyú, mint a sima közúton) Van egy kanyar, ami előtt és után 30 méterre semmi világítás nincs. Mind a két alkalommal kanyarodás közben esett a fényem egyszer 1 gyalogosra, egyszer egy párocskára az út közepén. Mindegyik totál sötét ruhában. Mivel a fény egyenesen terjed, esélyem se volt észrevenni őket. Az utolsó pillanatban fékeztem előttük. Nem mentem 70-nel. Inkább olyan 25-tel. Ha nem muszáj, nem lépek a fékre, motorfékkel fékezek és csak a kanyarban kezdek adni egy pici gázt, hogy le ne fulladjak. Gondolhatod, hogy nem mentem gyorsan.

decompression 2015.02.05. 19:30:10

Egyébként azt is kicsontoznám, aki a szar, fényt a legkevésbé sem visszavező sárga mellényeket árulja, meg egyáltalán beengedi az országba. A bringás felveszi, gondolja mostmár minden fasza, autóból meg alig látszik jobban, mintha feketében lenne. Ffff...

Glover 2015.02.05. 19:30:38

Sajnos még mindig a divat, s nem az életösztön diktál, ciki a fényvisszaverő, a világos meg könnyen koszolódik... Ez olyan, mint a cigaretta, inkább a halál, mint abbahagyni, aztán ha a doki szól, hogy tessenek asztalost keresni, rögvest átértékelik a helyzetet. Itt sajnos már csak az esemény után van mindenre lehetőség...

protézisesh 2015.02.05. 19:39:57

Nekem tegnap 22.30 korulmsikerult a 14-es fouton, lakott teruleten kivul egy jobbra ivelo kanyarban a jobb utszelen setalo NEGY - hasonloan oltozott koszovoit majdnem kivasalnom...

a távoli rokon 2015.02.05. 19:59:49

Fekete ruhás emberek az éj leple alatt fényt lopni osonnak. Csak néhány arra járó autós zavarja meg őket büszkén hirdetve, hogy neki már van fénye. Az együttérzőbb sofőr ilyenkor lekapcsolja a világítást, hogy ne búslakodjon szegény fénynélküli gyalogos, úgyis elég baja van a nagy sötétségben.

Grifter 2015.02.05. 20:00:53

Amíg nem látja az ember vezetés közben, nem hiszi el.

Annak a több millió embernek, akik sose vezett és már nem is fog, hiába magyarázzák. (Ahogy a szembe csillanó napot, az esőt, a ködöt és a többi izgalmas dolgot is.)

Tabulator 2015.02.05. 21:01:41

Nem olyan régen még stoppal jártam haza, és volt olyan, hogy rám sötétedett akkor a nálam levő DVD-ket akasztottam a táskámra. Aki autót is vezet az szerintem tudja, hogy nem árt gyalogosként látszani.

jelentéktelen alak 2015.02.05. 21:06:04

Úgy gondolom, hogy normális ember nem öltözik láthatatlannak. De ezzel együtt, ha ÉN valamiért rosszul látok, (pl. sötét van, köd van, bele ment valami a szemembe, stb.) akkor nem a másiktól várom el, hogy alkalmazkodjon hozzám, hanem én alkalmazkodom a megváltozott körülményekhez. Vagyis ilyen helyen, nem biztos, hogy élek megengedett maximális sebességgel való haladás jogával. Mert nekem nem hiányzik, hogy egy nem normális jól álcázott valaki, vagy egy kidőlt fa, beszakadt út, stb. gondokat okozzon.

Hurri Kán 2015.02.05. 21:28:38

"Értem én, hogy kell vigyázni a gyengébbekre, mint gyalogos meg bringás," Hát hogyne, pont az ilyen esetek elkerülésére javaslom sötétedés után a 15 km/órás sebességkorlátozás bevezetését. Idióta agyhalottak meg hadd bóklásszanak csak mindenfelé, mert rájuk úgyis vigyázva van.

Ha rajtam állna, rosszul kivilágított helyeken gyalogosok számára is kötelezővé tenném a láthatósági mellényt. Amelyiket meg saját kreténsége miatt ütik el, azzal megtéríttetném kórházi kezelésének költségeit. Vonatkozik ez a biciklisekre is.

jelentéktelen alak 2015.02.05. 22:02:47

@Hurri Kán: A túlzások keretein belül, úgy gondolom, hogy a közlekedés egy társasjáték, ahol mindenkinek meg van a maga feladata és joga.
A gyalogostól, biciklistől, stb. elvárható, hogy ne álcázza magát.
A járművezetőktől meg elvárható, hogy a sebességét a látási körülményekhez igazítsa.
Túlzásnak tartom az egzakt sebességlimitet a sötét órákra, akár 15km/h, akár más. Rengeteg mindentől függ, hogy mennyi a helyes annyi. A sofőrnek abból kell kiindulnia, hogy éppen fél perccel az előtt szakadt be a teljes út előtte, hogy ő arra megy. Jelezve, kivilágítva még nincsen, ő lesz az első, aki szembesül a hibával. Ahogy a KRESZ és a józan ész is elvárja tőle, meg kell tudnia állnia, sötét gödör előtt. Lehet, hogy az adott körülmények között sok lenne a 15km/h is. De lehet, hogy 45-ről is simán megáll.
Elvileg az autóvezetéshez való jog feltétele, hogy az ember épelméjű és felnőtt legyen. Ebből nekem egyenesen következik a felelős gondolkodás is. Nem kell semmi túlzás, csak felelősen kell vezetni is.
Persze mindez nem jogosít senkit fel arra, hogy álcaháló mögül tesztelje más reflexeit.
Szerintem

United Steaks 2015.02.05. 22:10:28

Hú. Egy gyalogos az út mellett. Micsoda helyzetfelismerés, reflex, és - tegyük hozzá, hogy nyilvánvalóan - némi isteni sugallat. Papptibi, te vagy a király.

papptibi 2015.02.05. 22:11:23

@etteremerd: Ez nem hogy hetven nem volt, de még ötven sem. És odafigyeltem, különben a csávó a balesetin lenne.

United Steaks 2015.02.05. 22:23:32

@papptibi:
Ahhoz, hogy a balesetin legyen, neked is le kellett volna írni a technikát. Annyi meg gondolom nincs egy ilyen...na, hogy mondják...poszton...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2015.02.05. 22:33:07

M1, éjszaka Győr irányában Tatabánya után. Belső sávban jön szembe a korlát mellett, de az úttesten egy gyalogos sötét ruhában!!! Mellettem autó. Csak a jó isten és a vak szerencse mentette meg, párom mellettem ült de ő csak akkor vette észre mikor már majd mellette voltunk, én akkor már jobbra picit korrigáltam. Öt évet öregedtem.

bottaster 2015.02.05. 22:34:46

dettó család megy át a zebrán full feketében a mák az volt hogy a babakocsi váza nem volt festve (értsd mint a natúr zippó) és megcsillant rajta a fényszóró zebra két oldalán hiába van lámpa mert nem ott van közvetlen fölötte hanem kicsit távolabb + egyik oldalon fa is van, szúrd ki őket hiába közelíted meg szabályosan a zebrát súlyosbító tényező az olvadás utáni nedves aszfalt volt
igazából szerintem a nagy probléma nemcsak azzal van hogy sötétben sötétbe öltöznek és nuku fényvisszaverő hanem azzal is hogy ezeknek a sárga (asszem talán nátriumlámpa a becses neve de ebben nem vagyok biztos) színű közlámpáknak gyenge és nem elég fehér a fénye

internal_combustion 2015.02.06. 00:28:53

Két éve történhetett: 9 óra körül mentem haza a 62-es úton. Átlag magyar főút (értsd: jó szar). November volt. Hideg, sűrű köd (tényleg sűrű) és még szitált is valami szar. Nem nagyon lehetett látni, úgyhogy minden autós kb 50-60-nal közlekedett. Én is. Na és ahogy így kb 50-nel vágtam nagy magányosan a ködöt magam előtt, egyszercsak nem messze tőlem megláttam egy köröző zseblámpát kb a sávom közepén. Azt hittem szuicid rendőr. Miközben a féken állva, négy álló kerékkel csúsztam az aszfalton a fény felé azon gondolkodotam, hogy mennyire ökör rendőr az amelyik ilyen időben képes kiállni igazoltatni vagy akármit is csinálni. Aztán amikor elmentem mellette, mert megállni nem tudtam, akkor láttam, hogy egy biciklis az. A főúton. A sáv közepén. Mellény és lámpa nélkül. Éjszaka. A hidegben. A ködben és az esőben. Miután kiku****anyáztam magam és magamhoz tértem, rájöttem, hogy az volt emberünk taktikája, hogy az egyik kezével fogott egy zseblámpát és a háta mögött tartva világított hátrafelé. Persze azért így nehéz lehet kilométereket cangázni, főleg abban a remek időben, szóval ezt csak akkor kezdte el, amikor meghallotta, hogy jön egy autó mögötte. Mindegy. Remélem hazaért.
Egy hét múlva persze résen volt a traffipax kft és le is csaptak az igazi veszélyeztetőre (rám), mert 63-mal hajtottam lakott területen, egy gyárkerítés és egy kukoricatábla között fényes nappal. Persze tudom, jogos volt, de akkor is érdekes történet :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.06. 01:06:04

És most akkor?
Az idiótáknak úgyse fogja tudni senki elmesélni, miért rossz sötét ruhában az út szélén baktatni.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.06. 01:08:52

@etteremerd: a 70 egy mai autóban az akkora száguldozás, hogy én el is szoktam ájulni közben.

Cave Nick 2015.02.06. 01:35:39

A minap az m1/m7 kivezetőn Budaörs előtt stoppolt egy csávó szürkületben a leállósáv közepén(!) állva, sötét ruhában. eszem faszom megáll.

zootyo 2015.02.06. 03:20:04

Én még a lassítva sem látom a gyalogost, pedig megnéztem párszor. :)

Rónarider 2015.02.06. 06:46:15

4-es debrecenbe befelé, ködös, esős időben, szembejövők fényénél zebrán átkerekező öngyilkos majdnem koppant az autó oldalán, még neki állt feljebb, azt hitte a küllői által létrehozott amplitudócsökkenést észreveszem az ellenforgalom lámpáinak fényében. Ha észrevenném, szabad szemmel kutatnék lakható bolygók után az ég boltozatán drága technikát spórolva a csillagászoknak.2-es fokozatban, alapjáraton gurultam, mert a közlekedési lámpát is cwak akkor láttam, amikor alá értem, ez meg nem száll le tolni a szarját, esélyem sem volt. Neki se, ha lassabban megyek, meghal, ha gyorsabban, kivasalja az utánam jövő, aki szintén ABS-recsgve csúszott be mellém, köztünk "kelt át a setét gyökér.

parazita666 2015.02.06. 08:21:58

Anno letöltöttem egy elemlámpa appot a telefonra. Volt benne olyan funkció, hogy mindenféle színben világított, villogott.

Nekem egyszer volt rá szükségem, amikor ránk sötétedett egy kirándulás során és az út szélén kellett viszabattyogni a kocsihoz, de nagyon jól jött.

JL 2015.02.06. 08:43:45

Kedvencem még: lakott területen belül (Budapest, kertvárosi rész) anyukák az úttesten (!) egymás mellett (!!!) tolják a bakabocsijukat, hogy közben tudjanak beszélgetni...??? Ja, igen: mindkét oldalon VAN aszfaltozott járda - de ott nem férnének el egymás mellett.Színezi a szitut, hogy több helyen fa/bokor/sövény van a járda és az úttest között, tehát ha valaki jobbra, kis ívben kanyarodik be az utcába, rossz esetben az utolsó (utáni) pillanatban veszi észre az elmeroggyantakat...FAKKK!

]{udarauszkasz 2015.02.06. 10:53:22

@Rónarider: ez kesz:D amugy ajanlom mindenki (de foleg a rendorok) figyelmebe a mosonmagyarovari, szigetkozi bringasokat, sotetedes utan. Errefele amugyis hirhedt a kozlekedesi kultura. Csorna szinten....

Charlie Brown 2015.02.06. 11:05:43

Falun ez alapvető mindennapi gyakorlat, hogy háttal, úttesten, egymás mellett, feketében, biciklik szigorúan kivilágítatlanul (lámpa helyett sárga mellény), bónusz gyerekkel a csomagtartón. Bizonyos részeken ezért vezetek a felezővonalon, reflektorral (ha nincs szembejövő). A sz*rt is kibüntetném belőlük, mert egyébként van járda -még ha sok helyen szűk, benőtt és egyenetlen is. Csak hát azon nem lehet egymás mellett beszélgetni, meg kényelmetlen, inkább az autós vigyázzon a gyalogos helyett is.

Kalaius86 · http://uw-rugby.blog.hu/ 2015.02.06. 11:07:56

Kerékpározom, motorozom, tömegközlekedem és autózom is, a sorrend a preferenciát is mutatja.
Megvédeném egy picit a fekete színt. Egyrészt akinek az esti programjának nem szignifikáns részét jelenti az út mentén sétálgatás, nem biztos, hogy a járművezetők kívánalmainak megfelelően kukásmellényben és neonfényekkel a kezében indul útnak. Nyilván ez esetben az útvonalát is ennek megfelelően kell(ene) alakítania, azaz járdán, ahol nincs, ott menetiránnyal szemben kell haladni, figyelembe venni a gyér közvilágítást, adott esetben megállni és az útról lelépni. Az autós viszont, ha tényleg csak ennyit lát a környezetéből, felelőtlenül gyorsan ment. A legtöbb ember szeme szerencsére jobb ezeknél a kameráknál...
Kerékpárosként a ruházatom is fekete. Ez néz ki normálisan, ilyet lehet kapni, a láthatóság meg nem ettől függ. A gyártók fényvisszaverőkkel látják el a cipőt, nadrágot, kabátot, ami a sötétben sokkal többet jelent, mint ha éppen neonzöld színű lenne. Ezen felül 3M fekete fényvisszaverő fóliák vannak a fekete vázon és a mozgó alkatrészeken, azaz a pedálon, a hajtókaron, és a felnin. A jó minőségű, erős fényű lámpákat nem is írom, mert az valahol alap. Szóval szerintem a színnek nincs jelentősége, úgysem (azt) látja meg a sötétben a járművezető.
www.colebrothers.com/articles/blk_gate.jpg - egy példa.

]{udarauszkasz 2015.02.06. 11:20:19

@Kalaius86: itt nem kimondottan a fekete szinnel van baj hanem azzal, hogy mindez lampa nelkul, ejjel. En is gyakran a felezo vagy epp zarovonalon kozlekedek emiatt. De mar nem sokaig, mert ha bejonnek ezek a mindentlato traffipaxok, akkor inkabb keresztul megyek a delikvensen, ha nem volt rendesen kivilagitva, ugyis o lesz a hibas. Mellesleg en is bringazom, mert Mosonmagyarovaron a varosban joval gyorsabb.

rooklin 2015.02.06. 11:36:39

Falun az emberek az úttesten sétálnak? Betondzsungel-lakó vagyok, komolyan kérdezem.

Rónarider 2015.02.06. 13:06:43

@rooklin: ;)
amúgy igen, lehetőleg jobb oldalon, lehetőleg sötét ruhában, feltétlenül fény visszaverésére képes dolgok híján, gyakran párosával egymás mellett. -kerékpárral ugyanez.

Alapvetően nem a sétálás az úttesten ténye a baj, előfordulhat jeges járda vízelvezető árok mellett, vagy a kovácsoltvas kapucsodák díszei között vidáman fejét kidugó idegbeteg eb, ami miatt nem lehet kárhoztatni az inkább úttestet választókat, a baj a hogyan. (rossz oldalon, észrevehetetlenül stb.)

Vidám az élet a bukolikában na ;)

Rónarider 2015.02.06. 13:17:40

@]{udarauszkasz:

Hajdúböszörmény, Dombrád két olyan település, ahol kerékpározás szempontjából úgy érzi magát az ember, mintha valami Holland kisvárosban közlekedne. Aztán lemegy a Napocska és jön a lutri.
Tíz perces, 25-30 Km/órás csordogálással össze lehet számolni nagyjából 30-50 minden lámpától, prizmától mentes biciklist. Bármelyikben. A pénz ellenben a Védából csorog szépen, ezért nemcsak a millió traffipaxszal szivatják az autóst, hanem az összes többi közlekedésbiztonsági (ám tízedennyire sem kifizetődő) intézkedés teljeskörű zárójelbe tételével. Gondolkodom az antivédavarázslaton előre hátra az autóra, pedig nem vagyok híve.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2015.02.06. 13:19:35

már nem azért, h elvegyem a kedvét a posztolónak a felháborodásától, de ez rohadtul nem az úton megy, hanem mellette, kormányt se kellett mozdítani miatta. Értem, h először az úton ment, de direkt letért, h nehogy elüssed. Gyere le az Alföldre vagy Baranyába éjszaka és itt próbáld ki tök sötétben a két falu között valóban ÚTON gyaloglók között szlalomozni, amikor szembe is jönnek, kanyar is van, és semmit se látsz.
Az ilyen műbalhéktól óvjatok már meg, komolyan, a múltkori teherautó is, h átment a piroson.
@rooklin: igen, az úttesten, de az nem gáz, mert faluban nem mész 100-zal jó esetben, meg tudod, h falun ott sétálnak. a nagyobb baj a falukat összekötő utakkal van, éjszaka. szerintem. hihetetlen számomra, hogy milyen bátrak egyesek, fogalmam sincs, mit gondolnak.

Rónarider 2015.02.06. 13:38:06

Leszedek vmi dashcam appot, majd megmutatom milyen az igazi, vidéki közlekedés a keleti végen. Ford Fairlane-es. (mint sajtreszelővel rejszolni, enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas)

rekspeiler 2015.02.06. 15:17:14

@ducatiboy: Ezt én sem igazán értem, hogy a gyalogos átkelőket miért nem világítják ki jobban.

rekspeiler 2015.02.06. 16:09:18

www.banggood.com/Safety-Flexible-Reflective-LED-Armband-Visible-Flashing-LED-Armband-p-918608.html

Csak 610 HUF postával együtt az erős dollár és a gyenge forint ellenére is. Egy temetésnél mindenképp olcsóbb.

tyberius 2015.02.06. 17:10:45

Egyik este egy forgalmas utca bringasávján futottam össze egy kocogó ninjával. De frankón tetőtől talpig feketében, sehol egy reflexcsík. Nyilván azért gyakorolta ott az éjjeli gyorslopakodást, mert az simább, mint a járda. A közlekedők meg vigyázzanak helyette is.

HgGina 2015.02.06. 18:55:34

Ó, hogy az indavideo adja az ütemet a pacemakeretekhez!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.02.06. 20:11:19

Alap dolog:

1. Fekete ruha => Szabályos, nem várhatod el, hogy mást vegyen fel. Neked kell fekete ruha kompatibilis (út és látási viszonyoknak megfelelő) sebességet választani. Ha 5km/h akkor 5km/h

2. Járda helyett úttesten mászkálni, olyan úton mászkálni ahol nem lenne keresni valója a gyalogosnak => tilos. Marad a járda, a padka, stb

3. Rossz oldalon menni, hogy te se lásd az autót, ne lásd, hogy észrevett-e => tilos. Marad a helyes oldal...

4. Tudod, hogy hol jöhet valaki a padkán, nem biztos, hogy látnád. De elvárás felkészülni a szabályos közlekedőre => Tudsz a sáv közepén, vagy a belső oldalán menni.

Ha ebből a 4ből 2-3 stimmel, biztos nincs baleset.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.06. 23:37:08

Egy egyszerű fényvisszaverő karszalag életet menthet. És zsebre lehet gyűrni a diszkóban.

kermi 2015.02.08. 11:58:45

Most eszembe jutott egy másik eset. Győr, ipari parkból vissza a városba. Elég keskeny út, kb. 1 km-es szakaszon nincs világítás, enyhén kanyarodik, 40-50-nel mentem. Szemből autó a szokásos elbaxott lámpabeállításával(Ezekkel bezzeg nem foglalkoznak a rendőrök, pedig veszélyesebb, mint 30-as táblánál 40-nel menni...), mintha reflektor lett volna, pedig nem. És akkor valami körvonalat véltem látni, ami miatt lefékeztem. Apu, anyu, egy kisgyerek gyalog, egy babakocsi, mindannyian sötét ruhában, egy fényvisszaverő vagy lámpa nélkül szemben a sávban. Még csak le se húzódtak. Nagy mákunk volt.

Rónarider 2015.02.09. 14:09:01

@Válasszunk: Ott szól közbe a tecnika, hogy dízellel, egyesben és alapjáraton is 10 Km/ó körül gurul a gép. Annál csak akkor lassab, ha tolom. És az alapjáraton történő közlekedés kormot termel a motorháztető alatt, végig a kipufogóig, ráadásul autókínzás.
A rendőröket kellene elküldeni valami képzésre, fotózni már tudnak valamennyire, most megtanulhatnák a saját szakmájukat is. Aztán mehetnének továbbképzésre, miszerint nem ugatjuk le bunkón az állampolgárt, mert esetleg hamarabb szájontöröl, mintsem az oldalához kaphatna a járőr, vagy ne adja az ég, még nyomozni is megtanulnának, bringásokat figyelmeztetgetni a kivilágítottság áldásos hatására, vagy gyalogokat felparancsolni a járdára, végső esetben beültetni a járőrjárgányba és hazafuvarozni, ha úgy biztosabban hazaér stb.

Ha legközelebb dolgom lesz velük megpróbálok a kutyával dűlőre jutni. Ott érzek esélyt.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.02.09. 16:39:17

@Rónarider: Nézd. A szabály függetlenül attól, hogy gyalogos van szemben, vagy vasbeton tömb, beszakadt úttest, stb. azt írja elő, hogy az általad belátott szakaszon belül biztonsággal meg tudj állni. Vagy hordó veszélyes vegyszerrel amit nem jó elütni. Vagy lelógó villanyvezeték, stb. amit szintén nem okos elütni. Vagy...

Ha erre járműved alkalmatlan, akkor menj olyan időben amikor alkalmas. Ez ugye olyan alapvető biztonsági szabály amit vérrel írnak, és amire nem válasz az autókínzás.

Vagy ugye van világítás, és olyan sebesség amikor a világítás miatt belátott körön belül meg tudsz állni és fekete ruha kompatibilis vagy.

Rónarider 2015.02.09. 18:21:37

Nem. Illetve részben. Meg kell tudni állni minden váratlanul felbukkanó necc esetén, de ennyi erővel nem ülhet senki autóba, mert eléeshet egy műhold 2 m-re, amibe belemegy 5-tel is. Szóval racionálisan, vagy gyaníthatóan előforduló akadályokra lehet csak számítani, pl. iskolánál, játszótérnél, busznál gyalogosra, gyerekre, kocsmánál részegre, tanyánál marhacsordára, kutyára, viszont a rossz oldalon, feketében, mindkét oldalo járdát figyelmen kívül hagyó gyalogos egyértelműen szarik a szabályokra, és a sofőr minden elvárható óvintézkedése ellenére is elvasalódhat. Egyértelműen a gyalogos hibája szerintem. (Ha az autós látási körülményeknek megfelelően, nem szeszesen, nem drogosan, nem telefonálva stb. vezetett) Nem módi mindent az autósra varrni, senki sem olyan szupermen, hogy egy sötét utcakép jellegű háttér előtt, rossz oldalon bokázó, szürkületi agyhalottat minden körülmények között időben észrevegyen, ráadásul a forgalom, a táblák, a szembejövők sufnixenonja, a lézerjanik e.t.c. között.
Amikor előttem átkerekeznek a bringások hasonló látási körülmények között a zebrán az milyen jogi kategória? Adott a jó derékig érő, formára vágott turkesztáni szil-sövény, ebben egy nyílás, ezzel vonalban a zebra. Óvatosan gurulok arra, látszólag üres, majd szemem sarkából mozgás, sövény mögül a biciklis ki, előttem át, közben anyáz, mert hiába nyomom a féket két lábbal, az autó akkor is mozog míg lassul. Ha ő leszáll az út mellet, az ráutaló magatartás lenne az átkelési szándékra, el is engedném, látnám 60 m-ről (messzebbről is, de akkor nem kérdés, hohy elindulhat), így meg legyen reflexem, jó fékem, neki oltári mákja, hogy nem az agyonrakott pickuppal jártam arra épp. Csak az autóson számonkérni a KRESZt eléggé gyenge közlekedésbiztonság. A balesetben az egyik fél megtehet mindent, ha a másik hülye kész a kocc.

Rónarider 2015.02.09. 18:26:29

@Válasszunk: Nem mondanám életszerűnek a ködben/esőben/sötétben mindenhová 3-mal autózást. Teoretikus értelemben igazad van. Ám a közlekedés társasjáték és != filozófia.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.02.09. 18:33:15

@Rónarider: Nem véletlenül volt 4 szabályból 1 a járda => Ha megszegi ő a hibás.
1 pedig a megfelelő oldal. Ugyanis a látni és látszani gondolat mentén a járműnek kötelező a világítása, amit azért ködben is lehet látni a gyalogos pedig oldalra ki tud térni. Ritkán mész közvetlenül a padkán...

Ha ezt megszegi ő a hibás.

Ha ezeket betartja viszont nem hivatkozhatsz a ruha színére.

De éppen így igaz az, hogy egy lakott területen ahol nehezen látsz be mindent, lehet gyalogátkelőhely is az úton, akadály is, stb. és olyan sebességgel kell menned, hogy ezen a belátott területen belül meg tudj állni. És igen, a reflektor is látszik. Ha más is jön, és átváltasz tompítottra, addigra már láttál valamit.

És nem kell az út legszélén menned...