Porsche HLS? Az meg mi?

  2015. január 16. - Perkó Rudolf Márk Címkék: porsche 911 pusztulás tanulmány aachen ritkaság hls omfg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Aachen (igen, dupla a betűvel) bájos kis város a német–belga határ keleti oldalán, egy köpésre Hollandiától. Történelmileg is jelentős: itt rendezte be I. (Nagy) Károly frank király székhelyét. Ahogy szinte egész Európa, Aachen sem úszta meg a második világháború bombázásait. Szerencsére azóta helyre állították a karoling stílusú épületeket, köztük a dómot is. A belvárosban sétálni olyan, mintha visszacsöppentünk volna a korai középkorba. Építészetén kívül Aachen felsőoktatásáról híres, jelenleg 9 egyetemnek, illetve főiskolának ad otthont a kis város. Ezeknek egyike a Rheinisch-Westfalische Technische Hochsule, röviden műszaki főiskola. Hogy ez miért érdekes? Mert itt készítették az egyetlen Porsche 911 HLS-t.

scan-1

Az autó alapja egy 1964-es, azaz első szériás 911. A koncepció az volt, hogy építenek egy „racing coupé”-t, azaz terveztek egy légellenállási szempontból előnyös és könnyű karosszériát. Az ajtókat elhagyták, helyette a karosszéria teljes közepe előre nyílik. Innen a beceneve: Klappdach. Az ihletet a 904-es versenyautóból meríthették, aminek a hátsó része, a motorházteteje nyílt egyben.

porsche-911-klappdach
Ez volt a miniautür modell

Versenyautóról lévén szó, rendesen kilátni csak előre lehet. A hátsó szélvédőt redőkkel fedték le az aerodinamika jegyében, és farelem is homorú lett. Több eleme is alumínium. Bár a kasznimunka előtt csináltak egy miniatür modellt, azon nem látszik, hogy a HLS a valóságban milyen esetlen arányokkal rendelkezik. A verseny tervek a beltérben is látszanak, a műszereket az anyós oldalra tették, a sofőr felé fordítva. Az egykor szebb fényben csillogó HLS színe is egyedi.

scan-4
Így találkozott a HLS-sel jelenlegi tulaja

A tanulmány a feledés homályába merült. Érdekesség, hogy még a Google sem ismerte a típust nem sokkal ezelőttig. Mégis mi történt az autóval? Ott felejtették a karosszériás műhelyben 40 évig. Jelenlegi tulaját, aki korai 911-esek felújításával foglalkozik, eredetileg a restaurálásra kértek fel, 30 ezer eurót ajánlottak a munkáért. Manfred Hering nem vállalta, de nem hagyta nyugodni, hogy pusztul a Porsche. Három év könyörgés után, kiszerelt saját, és még egy tartalék motorral jutott hozzá a HLS-hez.

dsc0543
Így néz ki most a HLS. Kattintsa végig a galériát!

A jelenlegi tervek szerint idén április közepén indul el a világ egyetlen 911 HLS-ének restaurálása, a Techno Classic rendezvényen akarja Hering bemutatni. A munkák során igyekeznek minden fellelhető dokumentumot figyelembe venni, és a lehető legtöbb eredeti alkatrészt felhasználva felújítani a ritkaságot. A távoli jövőben pedig eladósorba fog kerülni a HLS, hogy valaki megőrizze az utókornak.

Forrás: Classicdriver.com

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr957056803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2015.01.16. 13:43:31

Ha csak a képeket láttam volna, azt hinném, hogy valami Wartburg gépészetre épített Melkus prototípus.

Szerencse, hogy megtűrték 40 évig az udvaron, és nem ócskavasként végezte.

fandrew 2015.01.16. 14:02:31

Az eredeti cikk szerint az áprilisi bemutató után állnak neki a teljes restaurálásnak.

tokyoflash 2015.01.16. 14:13:19

Ha a kasznit rá lehetne müteni egy cayman alapra az még akár jó is lehetne,nem? De, na ugye! :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2015.01.16. 14:13:24

Ritka csúnya autó. Az eleje még oké, de oldalról és hátulról nekem nagyon aránytalan.

Szerintem diákprojekt lehetett, oszt ahogy a diákok kirepültek, elfelejtődött a sarokban.

Perkó Rudolf Márk 2015.01.16. 14:19:46

@fandrew: Ezt tényleg benéztem, javítottam. Köszi!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.01.16. 14:42:13

@ZON: itt a vasat csak a szó legtágabb értelmében lehet használni, úgy nézem nagy része üvegszál, az alja lehetett valamikor vas, csak a fűben parkolás azt is jó eséllyel elintézte.

castroll 2015.01.16. 15:03:33

Nem akarja esetleg a Porsche visszavenni? Úgy lenne az igazi.

triarm85 2015.01.16. 15:17:18

Ronda-ronda,de ha sikerül helyrehozni pár százezer euros vételárat fog képviselni...

Pepejoe 2015.01.16. 15:54:54

Van ennél ocsmányabb, ami szintén egy vagyont ér.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.01.16. 17:19:32

Mindig is nagyon tetszettek a magukra hagyott, idő vasfogától megtépázott autók... Annyira nem is csúf, valamilyen kellemes felnivel egész csinos lehetne. A "kaszni" szó ellenben annál randább... :) Vagy csak én vagyok "kasztni" hívő? Tudom, nem tartozik a témához, így befogtam. :]

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.16. 17:39:20

Én már a Porsche 912-estől is meglepődtem...
autossagok.blog.hu/2014/08/15/autoworld

Azt hittem hogy csak tanulmány maradt de a Wiki szerint gyártották...

Van egy bolt errefelé ahol ilyen érdekességeket lehet kapni, amikor bent voltam épp egy Stratosra tárgyalt a tulaj, valahol 400.000 eur körül mentek az árak.

De a legkeményebb az a Jag XR15 volt amiről ugyanúgy nem hallottam mint erről. en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJR-15

Na azt is elvitték azóta, viszont a mellette parkoló XJ220as még ott volt a héten.

Nyiri 2015.01.16. 17:53:20

Egyértelműen a Porschenak kéne megvenni, hogy utána bezúzza :D Ritkra ronda egy tákolmány

Auld Lang Syne 2015.01.16. 18:25:26

Gondoljuk át mégeccer, lassan: egy 911-esből csinálták eeeeezzzt…!
Én inkább megkeresném azokat a főiskolásokat és elszámoltatnám őket, vagy legalábbis kibotoztatnám őket a városukból.

alvázvédelem 2015.01.16. 18:29:32

@Matenak: a karosszériának mi köze a kaszt hoz?
vagy karszthoz?

alvázvédelem 2015.01.16. 18:31:18

30 ezer euroért itt 4-5 évig dolgozik valaki.
ennyi idő alatt kb 3 at kikalapál egy sima lemezből

vmaast 2015.01.16. 18:32:33

Huhh...tényleg fájdalmas a galériát végignézni. Amúgy semmi meglepő. Jürgenék az elmúlt száz évben úgy kb. féltucat szép autót terveztek, és ez sem tartozik közéjük...

alvázvédelem 2015.01.16. 18:34:18

de hogy a karosszéria rövidítésébe hogy került bele egy t ,azt sehol nem írják

Csak Norris 2015.01.16. 18:51:46

@vmaast: nahát, megint egy autótervezöö.

vmaast 2015.01.16. 18:56:28

@Desmond77: Csak egy előítéletektől mentes felhasználoo.

Schütii 2015.01.16. 19:39:55

Na ez legalább nem egy mű-patkány.

Vladimir Harkonnen 2015.01.16. 19:47:48

@alvázvédelem:

Megpróbálom levezetni:

Kasztni= láda, szekrény (a Magyar Értelmező szótár csak a "kasztni" változatot ismeri)

Karosszéria= kocsiszekrény

Na itt a párhuzam, nem a karosszéria szóba került a T, hanem a kocsiszekrényből alakult ki: kocsikasztni->kasztni

Szerintem.

UdjanMineck 2015.01.16. 21:16:22

vmaastnak amúgy tökéletesen igaza van, nagyon kevés olyan autót terveztek valaha is a németek, ami egyáltalán odagördülhet egy olasz vagy egy brit autó mellé... de hát a német autókat nem is a szépségükért szereti a többség.

UdjanMineck 2015.01.16. 21:19:30

A VW Scirocco második generációja... Na, az például időtlenül szép autó. Tervező: Herbert Schäfer

Rónarider 2015.01.17. 07:54:15

@UdjanMineck: Az kicsit olyan, mintha az első focust mixelték volna a deloriennel.
Ami nem baj, mert mindkettő szép önmagában is. :)

Rónarider 2015.01.17. 08:02:41

Eléggé ótvarcsótány, ahogy a galériát nézem szerintem nem sok minden marad meg belőle eredeti alkatrészként.
De annyira nem vészes, hogy ne legyen érdemes rendbe hozni, és még az is lehet nem rossz kiállású járgány, ha helyükre kerülnek a párhuzamosok és ívek rajta. Fotoshop valaki? :)

panrew 2015.01.17. 08:39:51

Kövezzetek meg de nekem határozotan tetszik! Bár lehet ez csak az én ízlésficamom műve. A másik, hogy így visszagondolva volt nekem még a történelem előtti időkben egy ilyen matchboxom. Nem vennék rá mérget de szerintem ezt az autót mintázta! Az lett gyanús, ahogyan be lehet jutni az autóba. Ha véletlenül megtalálom akkor valahova lövök fel róla képet!

UdjanMineck 2015.01.17. 09:54:50

@Rónarider: a DeLorean DMC-12 egy legenda, egy csoda. A wedge design egyik "fokozhatatlan" etalonja (lásd még: Lotus Esprit, Lancia Delta, Audi Quattro, Maserati Biturbo stb.) A Focus soha nem tetszett, sőt, kifejezetten rondának találtam mindig is. Rendben, újszerű volt a new edge design, de szépnek soha nem gondoltam, inkább otromba, elnagyolt, kissé gnóm autó volt a Focus I. A Scirocco II-ről soha nem jutott volna eszembe a Focus I, de a DeLorean sem.

Rónarider 2015.01.17. 10:20:24

@UdjanMineck: Nekem sem külön-külön jutottak eszembe, hanem egybegyúrva. A részletek hasonlítanak (nem olyanok, csak hasonlók). Nem akart ez bántás lenni, meg szerencsére nem is vagyunk egyformák, szép a Scirocco, csak mivel szerintem még élőben sosem láttam, a netes keresés után az említett két autó "hibridje" (szaporodásbiológiai értelemben, nem villanyász-meghajtás tekintetben) ugrott be. A Delorean valóban ugyanúgy tetszik, mint amikor először láttam. Nem is tudom miért nem kezdenek azzal a formával semmit. Tudom, hogy most is lehet "új" DMC-ket venni, de valami újabb/jobb technika nem ártana akár ugyanabba a dobozban (persze nem a hangszórós-motorhangra és 3 hengeres csoda(hogy megy)motorokra, és egyéb ilyen elektromos díszmarhaságokra gondolok, hanem jó motor, jó felfüggesztések, jó váltó, jó tömítések az ajtók körül stb., mondjuk computer-mentes kivitelben, ahol még kézzel kell beállítani a motort, hogy szép hangja legyen, jól menjen. Csavarokat az autókba, ne gombokat!). ;)

UdjanMineck 2015.01.17. 10:26:13

@Rónarider: Hát igen... A DeLorean instant get, az biztos, és jó lenni egyet-egyet az utakon a sok műanyag, gnóm, dögnehéz és aránytalan mai autó között.
Ritka egy-egy Scirocco II felbukkanása, de valahogy próbálj egy ilyennek a közelébe jutni, nagy élmény látni a valóságban, de tényleg! Kisugárzása van, mint egy korabeli Honda CRX-nek vagy Volvo 480-nak...

UdjanMineck 2015.01.17. 10:27:31

@UdjanMineck: elnézést, jav.:

"jó lenne látni egyet-egyet..."

nem kéne... 2015.01.17. 11:40:50

@Ződ2000:

hol találtál te xjr15öt?

Mercel 2015.01.17. 11:46:00

Nem kicsit hasonlít az első generációs Mazda RX-7-esre.

nem kéne... 2015.01.17. 14:06:33

@Mercel: legyen inkább vw sp2, a hasonlatosságot meg nézzük időrend szerint.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.17. 17:19:34

@nem kéne...: majd erről is lesz egy poszt, sajna már nincs meg nekik, így nem tudtam lefotózni a cikkhez... De nekem az XJ220 is elég nagy élmény, az megmaradt szeerncsére...

Szerencsére a VDV Grantnál eléggé alapos emberek dolgoznak és fent hagyják a már eladott autókat is. Konrkétan ez a darab volt: vdvgrant.be/en/jaguar/xjr15
("The presented car is the chassis n°49 with 407 miles it's remained in excellent condition. ")

A Stratost is elvitték...
vdvgrant.be/en/lancia/stratos-gr4

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.17. 17:59:40

Erre mondják, hogy innen szép nyerni... :D

@UdjanMineck: Hát igen, határozottan hasonló.Gyönyörű kis pici játéxer ez a Sonett, csak már marha ritka.Itt az őshazában is, 7 év alatt egyetlen egyszer láttam egyet, egy veteránrallin.Kb a derekamig ért, magasságban.Jó, igaz én is majdnem 2 méter vagyok... :D
De beleülni valszeg nem is tudtam volna, vagy max úgy, hogy a térdem a füleimnél lettek volna...

UdjanMineck 2015.01.17. 18:20:13

@Mercel: Az első generációs RX7-es egy legenda, klasszikussá érett forma. Egy szobor. Ahhoz képest ez a HLS... izé... egy korcs, egy torzszülött.

UdjanMineck 2015.01.17. 18:22:18

@geegee: igen, egy Sonett III nagyon ritka, plána egy szép állapotú. Nagyon kívánatosabb kis járgány, kipróbálnám, és birtokolnám. :)) Báááár... inkább egy P1800-as Volvo.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.17. 20:55:57

@UdjanMineck: Nekem mondjuk mindkettő bejön.P1800-ból sokkal többet láttam (igaz, szintén veteránrallin) , mint akármelyik Sonettből.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.01.19. 19:53:58

Másnak is a Hagnygász jut eszébe fellelési állapotában? :D