Hétszáz értelmetlen lóerő

  2014. szeptember 05. - Sturcz Antal Címkék: amerika dodge erő wtf kompresszor omg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

 

A napokban futotta be a közösségi médiát a BBC Autos infógrafikája, amely a Dodge Challenger Hellcat árát firtatja. Azt a kérdést már rengetegszer végigjártuk, hogy van-e értelme a nevetségesen erős utcai autóknak, most nem is ez a lényeg. Ami kirívó, hogy 700 lóerőt vihetünk haza, szinte apróért.

aa autos srt

Persze, 14 millió forintnyi dollár nem kevés, de ha kiállunk a Flórián térre, és megszámoljuk az egy perc alatt elhajtó 3.0 TDI A6-osokat, akkor látható, hogy elég sokan ki tudnak ennyit adni autóra. Természetesen nálunk még megsarcol az állam mielőtt rendszámot kapna, de Amerikában – ahogy a táblázat mutatja – nem számít drága gépnek, vagyis sokan meg fogják venni. Nézzék csak ezt a videót, ahogy a Hellcat lehajtja magát a fékpadról:

Itt minden látszik, ami (nem csak) egy amerikai autóvásárlót érdekel: végtelenül dögös kaszni, eszetlen erő, és bónusznak ott a dézsányi kompresszor sivítása. Nem arról van szó, hogy ne lehetne erősebb autót kapni, de a Lamborghinik és Koenigseggek vásárlóközönsége kimutathatatlan a Dodgéhoz képest. Ráadásul míg az előbbi egzotikumok életük nagy részét légkondis garázsokban töltik, addig a Hellcatet vezetni fogják, hisz sokkal kevésbé kell félteni. Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet vezetni, de már az 500 lóerős, kompresszoros Mustang is leizzasztott.

3

Aztán lehet, hogy csak én gondolom túl a dolgot, hiszen régóta léteznek botrányosan erős autók. Viszont a Hellcat akkor is az eddig gyártott legkeményebb izomautó, és nincs olyan sofőr, akinél néha ne szakadna el a cérna, két tonna mozgási energiájával pedig veszélyes meccs birkózni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr446641239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

outtatime 2014.09.05. 17:37:27

ritka ronda műszerfal

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2014.09.05. 17:40:40

Jó, hogy itt is megjelent ez a hír, igaz ez nem a napokban, hanem inkább az elmúlt hetekben volt újdonság.
Konkrétan augusztus 24.-én találkoztam először ezzel egy másik magyar oldalon.
De azért hajrá!!!!
Attól még ez a kedvenc autós oldalam!

zsolti_ 2014.09.05. 18:08:52

OK, hogy 700 paripa, de azon kívül hogy bazi sok LE van benne jó valamire? Vagy ez csak ilyen 1/4 mérföldes vas?

w a s d 2014.09.05. 18:11:13

A 4. kombináció kellene Challenger nélkül, plusz ami kellene hozzá B- nél "nagyobb" jogosítvány.:D

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.05. 18:14:09

@zsolti_: a corvette-rőpl is sokáig ezt mondták, aztán az utolsónál mekkorát változott a világ...
www.youtube.com/watch?v=L729eQpudKk

Talán a Chyrslernél is tanulnak....

szazattila 2014.09.05. 18:38:13

nekem tetszik, örömmel csapatnék vele esténként.
jah és szépen kimaxolták az órát :D

Szibke 2014.09.05. 18:38:27

Felesleges 700 lóerő van a többi ilyen erős kocsiban is csak 4-5 ször ennyiért. Tehát lehet hogy felesleges, de itt legalább csak 60 000 dollár nem pedig 190 000 mint a Bentley, ami V8 assal kevesebb lóerő és nehezebb... Tehát nekem kéne ennyiért 700 felesleges ló...

bajan 2014.09.05. 19:29:09

Amerikában ahol van rá lehetőség (értsd egy átlag keresetu ember is meg tudja venni, míg itthon egy az átlag negyszereset kereső sem) inkább priusszal járnak mert az a trend. Mi meg hithű benzingoz imádok meg csak almodhatunk róla.

Kéne mert csak. Ahogy kéne egy hayabusa és egy Jet repülő is.

Altaïr 2014.09.05. 19:42:00

Én "csak" R/T-t vezettem kétszer 6 napig, nagyon jól vezethető hétköznapi körülményelk között is. Hátul is nagyon tágas, full ötszemélyes autó, ami nem mondható el sok hasonló erősségű autóról. Vagy akár kettő gyerekülést is be lehet tenni kényelmesen. A csomagtartó pedig röhejesen nagy.

zobod 2014.09.05. 19:58:22

A Bentleys összehasonlítás eléggé üt...

jürgen baromartz 2014.09.05. 20:22:06

ahogy meglátom/meghallom ezt a kocsit képeken és videókon, egyből elkezd dolgozni a férfiasság a gatyámban. kéne, nagyon. akkor is, ha soha az életbe' nem autóznám ki belőle a 700 lóerőt.

mihály nyilas 2014.09.05. 20:28:13

hátha máshoz nem is, a márketinghez értenek az ámerikaiak...

K.Jani 2014.09.05. 21:11:36

Hogy fokozzam a hangulatot: M3 -$62,000

Manarola (törölt) 2014.09.05. 21:17:15

Bocs, de nem azt firtatja, hogy olyan olcsó a többihez képest, hogy még jó pár dolog belefér a drága konkurensekhez képest?

kisörDög 2014.09.06. 00:12:14

Árulhatnak 700 lóerőt, de maximum sebesség 130 km/ó legyen!

Cave Nick 2014.09.06. 01:19:14

"Persze, 14 millió forintnyi dollár nem kevés, de ha kiállunk a Flórián térre, megszámoljuk az egy perc alatt elhajtó 3.0 TDI A6-osokat, akkor látható, hogy elég sokan ki tudnak ennyit adni autóra."

Öööö... elég sok _cég_, esetleg.

AttilaBeregi 2014.09.06. 08:11:43

jó ez az összehasonlítás... meglévő pénzmennyiség esetén én is inkább egy Hellcat/Camaro/Mustang triót vennék, mint egy Bentley-t :))

outtatime 2014.09.06. 09:38:33

Kövezzetek meg, de nekem valami tesla lenne hasonló pízér', meg mellette egy prius hosszabb távra járkálni.

Meg egy halom szélkerék és napelem a kecó tetején hogy ingyér' legyen :)

(esetleg ha létezik dízel-hibrid, akkor egy olajütő is ) :D

Liquid_Night 2014.09.06. 09:44:03

Ahhoz hogy egy ilyen autót értelmezni tudj, a kontinensnyi amerikai utak kellenek szerintem. Illetve az ottani vidékek valamelyike, annak a kultúrája, meg az a tér ahol egy megyényi területen jó, ha van egy párezres város és 3 kanyar. Közöttük meg a farmok, vagy a sivatag, amit néha megszakít egy kamionparkoló és egy csöcsös bár:D Az izomautók hőskorában ott még nem volt 55mph speed limit az autóúton, azt csak később vezették be az olaj meg a környezetvédelem, még csak nem is a balesetek miatt.

Tizenkettő 2014.09.06. 10:04:04

Végre egy igazi izomautó a sok gyenge gagyi próbálkozás után amikkel az évek során próbálták feléleszteni a stílust. Talán még az új Camaro a másik ilyen eltalált dolog. Persze az nem ennyire brutálisan erős. Ez valami elképesztő ahogy megy a fékpadon. Benne van a "tahóság" a szó legjobb értelmében.

victor vacendak 2014.09.06. 11:53:49

elképesztő, hogy 2014-ben még azzal érvel valaki az amerikai autók ellen, hogy csak egyenesen tudnak menni, meg 1/4 mérföld. ember, barlangban éltél? a legkomolyabb felfüggesztés, amit ferrariban meg egy sor überedrága kocsiban használnak, amerikai találmány és a camaro-k, corvette-k és megkapták. 5-öd, 6-od annyi pénzért. talán elhihető, hogy ezek az amerikai autók nem csak egyenesen tudnak menni, ha megnézzük, hogy az utcai verzióknál a Nordschelifén csak az agyon tuningolt nissanok jobbak, és a verseny ágazatokban meg sorra nyerik a bajnoki címeket ferkák, bmw-k és hasonlók ellen.

kisörDög 2014.09.06. 12:12:03

@victor vacendak: Most ez komoly hogy ezek a 6x6 négyzetméteres amerikai kocsik gyorsabbak technikás pályán mint a Nordschleife is, mint egy Porsche és hasonlók? Szerintem nem. Oválon elhiszem mert mindenük a lóerő, de máshol...

kisörDög 2014.09.06. 12:24:41

@victor vacendak: Hány amerikai forma-1-es világbajnokot ismerünk? Andrettin kívül más talán nem is volt. Amíg Európa és a világ száz éve minden miliméterért keményen dolgozik az autón, addig az USA építette az ovál pályáit, az elejítől fogva, még a motorosok is (Board track racing). Lehet mondani azért, mert az USA-t az érdekli. Igen, de ez kizárja a nagyon spéci autók építését. Itt-ott GT-40 vagy hasonló, de amúgy csak egy nagy böszme autók amik arra jók hogy elégesd az abroncsaid. Kizárt hogy hirtelen egy alváz beállításánál jobbak legyenek mint pl. 100 év tapasztalattal rendelkező Európa, hisz nem az a lényeg számukra, hanem a show.

venturaea 2014.09.06. 12:40:42

nehéz mint a sár és gyárilag virsligumival szerelik.275-ös gumi a 700 lóhoz? Ennél még az alig 200 lovas Pajerómon is szélesebb kerék van...Igazi értelmetlen autó, nem engedném közúti forgalomba.

venturaea 2014.09.06. 12:45:01

@kisörDög: nem ez érdekli az amcsikat, hanem ezt adták el nekik. Példaként a barátok köztöt tudnám felhozni ami egy nagy bukta volt az elején de mivel nem volt más az emberek elkezdték nézni és szépen leengedték az igényüket arra a szintre. Vagy például a Totalcar, a legolvasottabb oldal mert nincs jobb. Nem azért mert olyan nagyon fasza csak egyszerűen ez a szint. Ha már az angolnyelvű újságokat is el tudod olvasni akkor látszik, hogy hol lenne a szint.

Zongora 2014.09.06. 13:04:20

Miért írjátok folyton kaszninak a kaszTnit???

kisörDög 2014.09.06. 13:27:07

@venturaea: Tudom én, a Vietnami is azért a rizsát eszi mert ott az terem, de én arra következtettem, a lényeg az volt hogy javarészt miért nem lehet egy USA autón jobb alváz.

Ami a szintet illeti, tévét nem nézek, nemérdekel mi van a Barátok közt-ben, az se érdekel kinek mennyi szilikon van a mellében, és az interneten megtalálható sok jó, minőségi forrás autókról, de engem az sem érdekel. Mert nekem az kell amit a Totalcar nyújt. Pont. Hogy ez a legjobb a világon vagy az utolsó az tök lényegtelen.

sure_shot 2014.09.06. 14:11:24

@kisörDög: egy Corvette hol nagy tepsi autó? Az hosszra kb akkora, mint egy P911, csak a tengelytávja nagyobb kb 25 centivel, meg szélesebb 10 centivel. Ja, meg laposabb;)

gokart87 2014.09.06. 14:33:21

Miért hisztiztek itt ezen, hogy van-e értelme vagy nincs, szerintem megvan a feelingje, akár itt is, akár amerikában. Nekem kéne.

kisörDög 2014.09.06. 14:39:19

@sure_shot: Én általánosságban írtam. Nem mondtam hogy nincsenek jó amerikai kocsik.

@gokart87: A feelingje megvan, ha a 60-as években élnék, nekem is egy muscle-car kéne, nem pedig bogárhátú, de az usa-feeling már nem egyszer leszívta a világot aztán mindenki itta a levét évekig.

victor vacendak 2014.09.06. 14:49:24

@kisörDög: Az ég szerelmére, guglizzál! Nézd meg a köridőket, nézd meg a ALMS, a Le Mans-os Corvette vagy a Rolex széria Vette/Camaro eredményeket. Amit te érvként felhozol, az nem a tényeken, hanem a saját kis világod feltételezésein alapul. Annak, hogy nincs F1-es világbajnokuk túl sok, mi köze ahhoz, hogy jobb és olcsóbb sportautókat építenek, mint európa? Ami az autóverseyzést illeti, Európa abban is lemaradt, bár az első aszfaltozott pálya a Brooklands volt, de nagy presztízsű széria az USA-ban indult először, alig 40 évvel Európa előtt.
Arról nem is beszélve, hogy a technikai innovációk fele az USÁ-ból származik. A lesajnált NASCAR sem olyan egyszerű, hogy balkanyar (F1/CART pilóták nem is igazán villognak), lévén a balkanyarra épített autót nem olyan könnyű irányítani, mint a modern F1-eseket. De felesleges szócséplés ez, mert ha te azt mondod, hogy ninc sjó amerikai autó, akkor meghajolok az akaratod előtt.

Schütii 2014.09.06. 15:01:11

@Cave Nick: Persze hogy cég, de a cég vehetne Challengert is, nem? (igaz, az nem 8 litert fogyaszt)

kisörDög 2014.09.06. 15:41:13

@victor vacendak: Az F1 a technikai képességekről szól, és Európa is, arany drága bogaram. Míg az amerikai versenyek a sebességről és teljesítményről! Ezért van az, hogy mikor jön egy USA pilóta például a F1-be, az általában a végén kullog a mezőnynek. Nagyon jól mutatja mennyire más a két kontinens filozófiája. A Corvette ugyanaz, inkább USA-ban sikeres, itt meg jo a dobogó is. És különben, ne védj 100 évet egy típussal, én sem arról beszéltem.

victor vacendak 2014.09.06. 16:51:22

@kisörDög: Hihetelen. Nem gugliztál. Egyrészt mondj egy amarikait, aki top csapatban versenyzett az F1-ben. Mert ugye azt te is tudod, hogy kis költségvetésű csapattal senki sem lesz világbajnok. Másrészt az F1-es pilóták tán sikeresek voltak a NASCAR-ban? Montoya, Raikkonen megváltotta a világot? Pedig csak bal kanyar és egy sok szempontból primitív autó, amiben nincs high-tech, mint az F1-ben...
Az miért fontos, hogy a Corvette (szándékosan hagyod figyelmen kívül a Camaro-t) földrajzilag hol sikeres? A lényeg, hogy BMW-k és Ferrarik ellen sikeres.

kisörDög 2014.09.06. 17:20:37

@victor vacendak: Lehet nem vetted észre, de én már az elején leírtam hogy voltak és vannak jó amerikai sportautók. De ezek csak kivételek, és én erről beszélek. Mert minden népnek van egy sajátossága, amit nem lehet csak úgy a semmiből felülmúlni. Az olaszok irdatlan jól rajzolnak, és még pl. úgy megtudnak építeni egy kiasutót, hogy arról évtizedek múlva is beszélni fognak. A német és a japán a minőségben verhetetlen. Az amerikai meg a nyagyolásban. Ebben nőnek fel, ez kell nekik. Nincs ebben semmi rossz (hacsak nem az hogy kieszik mások elől a föld ásványait, de ez más téma). Ezek a dolgok egyenes arányban öszefüggésben vannak, és ha egy amerikai polgárnak az erő a fontos, akkor azt fog kapni. Ha erős motor kéne az autómba, amerikából rendelnék. De, nem nagyon zavarják őket a menettulajdonságok, egy illegő-billegő muscle autóban is nyugisan elvannak. Ezt azonban már Európában nem adod el. Az Európai sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik arról ami az alvázat illeti, egyszerűen azért, mert ő arra sokkal jobban odafigyelt/fontosabbnak tartotta mindíg is. Erről beszélek én, évtizedek ami az ember vérében van, és nem lehet csak úgy lemosni. Ez nem zárja ki hogy az Amerikai ne talájon néha bele.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.06. 22:08:50

@kisörDög: A Corcette a C6tól kezdve egyenrangú a belépő ferkákkal, nagyon ütősre sikeredett...

Nem egy F1es pilóta mérettette meg odaát, nem midnenki lett sikeres.

ÉS azért volt 1-2 sikeres Indy-s pilóta is aki befutott az F1ben, lásd VIlleneuve...

kisörDög 2014.09.07. 00:26:56

@Ződ2000: Volt. De monjuk nézd meg Bourdaist. Fossá nyerte magát a Champ car ban, asszem 4x bajnok, a forma 1-ben meg nem hogy eredményei nemvoltak, oké rossz autó, de még csak 10 ütős perce sem amire az ember azt mondhatná, na igen ez tud csak nincs szerencséje a kocsival. Montoya dél-amerikai, Fangio 50 fokban tréningezett annak idején csak azért hogy Európában versenyezhessen. Vagy Mansell hogy megnyerte náluk a szériát, pedig a Forma 1-ben szinte végig ő volt az örök második-harmadik. Az ovál tudom hogy nehéz, nagy versenyzők már a múltban is megmondták soha az életbe nem akarnak ilyenen menni. Monzán is mentek a belső körön (ma benőve fűvel), és sokat panaszkodtak. Az másról szól. Én néztem már mindenféle versenyt, az egész versenytörténelmet átlapoztam nem egyszer, mert érdekel, de nemtudom mi a jó abban hogy több száz kör tökig gázon. Indianapolis ma üresedik, már nemtudják hogy odacsalogatni a nézőt. ... Na mindegy, más stílus, máshoz értenek.

Egy Srác 2014.09.07. 01:51:39

Ha nekem nincs és belátható időn belül nem is lesz 700 lóerős autóm, akkor:
Teljesen felesleges... meg büntetni kellene, mert csak őrültködnek vele... pfúj, amerikai autó (szétesik/nincs fékje/sokat zabál/ronda)... le kellene korlátozni 130 km/órára... mennyi lélegeztetőgépet lehetne venni az árán... Afrikában meg éheznek... Suzukit Swiftet mindenkinek!

Ha meg van ilyen autóm, akkor:
...mindenki le van xarva! :) ;)

outtatime 2014.09.07. 06:09:22

Én úgy tudtam azért ilyenek a jenki verdák (nem pont ilyenek, csak a fő vonalak: Nagy karosszéria, nagy motor,viszonylag egyszerű szerkezet, automata, tempomat stb), mert azokon a távolságokon amelyek náluk vannak, nagyon nem mindegy, hogy 3000-et fordul a motor 8-10-20 órás utakon, vagy 800-at (sarkítva kicsit). A nagy motort nem kell forgatni, harmadannyira kopik, majdnem soha nem törik el benne semmi, a szerkezet sem egy stabilitás pengeélére fejlesztett valami, hanem négy szöggel odakendácsolt kerék és kampó.
Alapesetben. Aztán amikor még nagyobb a blokk, és kicsit spécibb az áttétel, esetleg a futómű is 3+ alkatrészből áll, kész az izomverda, nem is nehéz, minden alap meg van hozzá.
Európában meg volt az iso gripho (ilyen-olyan jenki rokonságokkal), ami szép is, azt nem tudom mennyire jó (kéne), de egyszerűen az úthálózat 75%-ka más, másféle autókkal kényelmes közlekedni, a távolságok (az országok) sem akkorák, meg azért a jenki verda szerpentinen önleszopós mutatvány, míg egy lotus, vagy jaguar, vagy bármelyik olasz, vagy steyr, vagy a kis franciák meg mennek a kanyarokban, be tudnak fordulni, felmásznak, le tudnak jönni (van ahhoz méretben nagyjából passzoló fék), megfejtik a kereszteződéseket, a sávváltásokat, és városban is összehasonlíthatatlanul könnyebb velük az élet, és nem harminc-negyven litert fogyasztanak. Jó, itt nem is volt egy texas ami miatt egy liter víz drágább lenne egy liter benzinnél régen sem, ma főleg nincs. Meg itt a mérnökök máshogyan fogják fel. Nem szép a böszme, legyen kecses az autó, ha meg olcsó, akkor legyen minimum praktikus. De ne legyen félmázsás lökhárító elöl-hátul, nem kell az a rengeteg króm, meg dísz, meg súly. Amilyen poschékat kint láttam, azoktól komolyan összefacsarodott a szívem, akkora lökösökkel, szerintem kendácsolt krómokkal, ilyen vásári 3pálcásnak tűnő felniken, szóval nem tud az átlagjenki mit kezdeni a kifinomult dolgokkal. Nem is neki való.

kisörDög 2014.09.07. 11:39:54

@outtatime: Lehet hogy igazad van, és ezért masszívabb ott minden. De valahogy senkit nem érdekelt az alváz viselkedése, később csak azért változtattak rajta mert jobban imbolygott mint egy hajó a Balatonon. Egy Európai szerelő még a megvételekor felajánlotta volna a segítségét, hogy azonnal kicseréli akciósan a már elfáradt (gondolván) rugókat. Aztán jött az olajválság, és elkezdtek autók helyett, huszonvalahány évig szekrényeket gyártani, egy kaptafára mint a vietnami farmernadrág, és továbbra is tök mindegy volt mi célból készült a jármű, elég egy útpatkáról lejönni (lassan) és hajrá Balaton.

Shadowbull 2014.09.08. 06:48:41

@victor vacendak: "elképesztő, hogy 2014-ben még azzal érvel valaki az amerikai autók ellen, hogy csak egyenesen tudnak menni"

Majd azert nezz meg egy videot, amikor a fenti auto csetlik-botlik a versdenypalyan. Rohejesen billeg ossze-vissza, meg kivulrol is instabilnak latszik, akkor milyen lehet belulrol.

Lehet hogy van olyan amerikai auto, ami alatt jo futomu van, de ez nagy valoszinuseggel nem tartozik hozzajuk.

Jo poen az auto, nekem is kene egy matt feketeben piros sportcsikokkal, de azert tulertekelni sem kell. Kabe annyit er amennyiert adjak.

Shadowbull 2014.09.08. 06:50:46

@victor vacendak: " a technikai innovációk fele az USÁ-ból származik"

Melyik innovaciok melyik fele?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.08. 10:37:03

@kisörDög: Bourdais egy tré autóban szenvedett. Ott volt még Montoya is, jó autóval azonnal versenyképes volt...

@Shadowbull: Ott a Corvette, a második generációs CTS-V, sok érdekes innovációt vezettek be először az USÁ-ban. Nem vgagyok nagy rajongója az amerikai márkáknak de azért megadom a tiszteletet nekik, ha kijár. Már pedig ha egy autó ferrarikat eszik a pályán és annyiba kerül mint egy alap 911es, vagy akár egy M3as BMW, azért jár némi elismerés.

Shadowbull 2014.09.08. 10:42:14

@Ződ2000: soroljuk mar fel azokat az innovaciokat, ha kerhetem.

Egyebkent corvette-rol nem beszeltem egy szot se.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.08. 10:57:58

@Shadowbull: most nem ketzdek el litániákat írni, de Oldsmopbile, Plymouth, egyes modelljei vagy Tucker, ezek elég sok innovációt tartalmaztak.

ÉS ugyebár nem ugyanaz hogy valaki elsőként hoz ki valamit vagy fejleszt. A BMW ritkán volt első, mégis a legteljesebb palettával bír. Csak megvárja amíg a Fiat, Mercedes, Volvo vagy a franciák kiszenvedik magukat.

kisörDög 2014.09.08. 14:48:15

@Ződ2000: Bourdais-t sajnáltam, drukkoltam neki. De lehetett látni hogy nemmegy neki a F1. --- Amugy meg szar a F1 évek óta, aki nyer VB-t az meg is érdemelte, de hogy 2-3 versenyképes autó körözzön állandóan, az egy kicsit gyenge teljesítmény a legnagyobb színvonalú szériánál. Egy magasabb színvonalú bicajverseny is érdekesebb..

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.08. 15:15:05

@kisörDög: én meg pont azt mondom hogy az F1 egyik legjobb évtizedét éljük. Azért volt amikor a két legjobb csapat (sőt néha csak 1) annyira dominált, hogy semmi verseny sem volt.

Igaz a Red Bull fölény kicsit nyomasztó volt, és Vettel nem érdemelt meg 4 címet, de volt olyan év amikor a versenyek fele nagyon emlékezetes volt.

Most én se vagyok elégedett a dolgok állásával de belefér egy ilyen év is...

Shadowbull 2014.09.08. 15:23:26

@Ződ2000: egyetertek. Az utobbi 5-6 ev mindenkeppen az F1 egyik aranykora.

outtatime 2014.09.08. 18:33:17

senna, brundle, mansell, prost, piquet,

akkor volt jó utoljára

kisörDög 2014.09.08. 18:50:23

@Ződ2000: Vettel megérdemelte a címeit, szerintem, mert a semmiből nem tud nyerni senki. Nézd meg a nagy örök másodikokat, Moss, Coulthard, Mansell az utolsó pillanatban, stb... Vagy ott van Barrichello, aki nem volt egy rossz versenyző, és biztosan nemvolt annyival roszabb gépe, hogy fényévre legyen állandóan Schumi mögött. (pontokban), szóval elsőnek lenni a semmiből/szerencsével nem lehet. Az viszont igaz hogy 4 VB-cím soknak hathat, mert egy nem normális dolog. Schumi sorozata is sok emberen fügött, vagy Fangionak pl. hihetetlen orra volt ahhoz hogy mindíg a legjobb autóba üljön be (na ez monjuk Alonso-ban nincs meg). Nem minden a tehetség, de tehetségtelen nem nyer. Én a régi f1-et jobban szerettem.

kisörDög 2014.09.08. 18:54:33

@outtatime: Szerintem picit tovább, egészen a Schumi-Hakkinen párhorcokig. Az 2000-ben volt. Aztán meg a Schumi rajongók nagy örömére bemutatót csinált a F-1-ból. Unalmas lehet, de ez van ha valaki tehetséges. Mást nemigen lehetett várni ha egyszer úgy döntöttek hogy nemszélednek szét, hanem történelmer írnak. Brawn úgy 2002-ben mondta egyszer hogy ,, a többi csapat még mindíg nem érti hogy mit csinálunk,,

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.08. 18:59:32

@kisörDög: voltak olyan bajnokok akik a közvélekedés szerint azért nyertek mert jobb autóban ültek. Szegény Senna mindig a bajnok autó után hajtott és mindig ő maradt a rosszabban. Pedig nem volt valami gerinces e tekintetben.

Piquet nem volt jobb pilóta mégis nyert.

Alonso a 2011/2012es évből valamelyikben megérdemelte volna a bajnoki címet, jobba mint Vettel. Nem csak mint sofőr, de mint csapatkapitány, ha nem is Schumacheri magasságokban.

MSch egy VB autóból ült át egy olasz tragacsba, amit igazi csapkapitányként és a legjobb szakembereket (élén Rory Byrn) magával csábítva tette bajnokká.

Alonso nem állt ezen a szinten de inspiráló volt és igazi vezér.

Vettelt beültették egy bajnok autóba, mi néha lesántult a csapattárs alatt.

Most meg küszködik egy nam igazán bajnok autóban (ami ugyanolyan jó mint mindig, csak hát a motor...).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.08. 19:07:56

@kisörDög: az MSch úthenger több volt ennél. Olyan tehetségek mint Montoya labdába sem rúgtak, és Alonso, Raikkönnen sokkal jobb statsztikával bírt volna, ha nem érik be a többéves Ferrari stratégia.

De attól még remek versenyek is voltak. Volt olyan év 2010 után ahol sorban jöttek az emlékezetes versenyek.

Ellenben volt a 2000-es években több olyan verseny ahol szinte semmi sem történt. Rajtsorrend + kiesések esetleg elszúrt kerékcserék meg jobb bokszstratégia. Ez volt az F-1.

Ehelyett ott volt a 6 világbajnok mérkőzése 2012ben. Igazi sztárok, nagy meglepetések (pl Raikönnen a Lotusban), nagyszerű meccsek, nem csak a boxban...

kisörDög 2014.09.08. 19:10:46

@Ződ2000: Viszont egy versenyzőnek nem elég a leggyorsabbnak lennie. Volt aki pl. egy körön volt betyár gyors (mondjuk Trulli), de versenyen csak picivel átlag feletti. Nemcsak gyorsaság van, be kell tudni osztani a dolgokat, tudni kell precíznek lenni 2 órán át, stb , és szerencse is kell. A végén egy tehetségtelen nem nyerhet. Pl. most Raikkonent szidják, de mit tehet? Ez van ha jösz egy csapatba, a másik pilótához van tervezve az autó. Ez így volt a múltban is, és mindenkinek más a vezetési stílusa. Senna nagyon gyors volt, de nagyon sokszor egy ideg is volt a pályán és olyankor hibázott nagyokat. Ha nem az első helyen ment, gyorsan fogyott a türelme.

Az utolsó éveket nemfigyelem napi szinten, lehetséges hogy Alonso megérdemelte volna, és nem Vettelt akarom védeni, de Vettel-el tudott a RredBull egy domináló csapatot felépíteni, míg ez Alonsonak nemsikerült az utolsó években sehol. Szóval Vettel szerintem megérdemli.

Azt sose hidd hogy bajnok autó, a Red Bull nem az a kategória. Az a kategória volt a Manselles Williams, és a Schumis 2003-4. es idők. De az ilyen nagyon ritka.

Vettelt nem írnám le, de persze van ott több más is akik nagyon jók.

kisörDög 2014.09.08. 19:28:12

@Ződ2000: Én azt a korszakot szerettem a legjobban mikor még az időmérő is ki volt élezve. Pl. Suzukában nagyon nagy harcok szoktak lenni. Biztosan emlékszel, asszem 2000-év volt, amikor ott Schumi és Hakkinen egy perccel elhúzott mindenkitől. Na ilyenkor láccik meg ki érdemli meg a VB-t, hát ez a két pilóta megérdemli. Aztán Raikkonen volt a nagy tippem, de nemtom mi lett vele, sose jött igazán össze neki (az a egy cím majdnem véletlen csak). Alonso jó pilóta, de valahogy építeni ,,nemtud,,.

kisörDög 2014.09.08. 19:36:27

@Ződ2000: Ez a blog érdekes, viszont visszafelé is működik. Tehát a nagy konstruktőr is elgondolkodik kikkel érdemes, és oda megy. Mindíg is egy csapatmunka volt.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.09. 13:48:28

@kisörDög: Newey-t majdnem szétszedték (Mclaren, Williams és Ferrari egyaránt akarta), ő meg beleunt és elment egy gagyi kiscsapathoz (nyilván pénzért is, de részben a szakmai szabadságért), amiből bajnokot csinált. Ugyanezt tette a Benettonnal Byrn is.

Alonso szerintem több mint Senna vagy Raikkönnen akik jó pilóták. Schumacher nem csak pénzt hozott (ahogy Alonso is), de lelkesedést és kitartást. Sokáig tűrte hogy feltörekvő sztárként, és rekord fiatal 2szeres világbajnokként a sok hozott német szponzorpénzzel egy folyamatosan lerobbanó tragacsot tolnak alája.

Mégsem úgy viselte mint Lauda a Rush-ban. Vagy Alonso vagyx Vettel. Vettel és Hamilton a Red Bull, ill a Mclaren gyermekei. Évek óta követte és nevelte a csapat, adta nekik a lehetőséget.

Schumachernek senki sem adott ajándékot, mindenért megdolgozott. Ehhez képest nagyn toleráns volt a Ferrarival és be is jött neki. A Ferrari az ő munkája volt, egy sztárpilóta-temetőből az abszolút domináns sztárcsapattá vált megint.

kisörDög 2014.09.09. 17:42:43

@Ződ2000: Kell a jó tervező, de sokat számít hogy a versenyző mennyire jól tudja elmondani mi van a géppel. Meg hogy mennyit foglalkozik vele. Raikkonen pl. le se szarja, ,,este 6-kor,, megy haza, neki mindegy. Schumi meg ha kellett éjjel is ottvolt körülöttük. Mikor ment a Ferrariba, azonnal észrevett vagy 100 hibát a kocsin, úgy mondják hogy ő irányította az aerodinamki dolgokat iesmik, mert jól értett hozzá, amíg nem jön az új tervező. ... Érdekes ugye hogy 20 évig nemtudott magával mit kezdeni a Ferrari. És szerintem ma is ez a baj, oda kell egy jó nemzetközi csapat. Emlékszem mikor megnyerték első címüket, ami késett egy évet mert lábát törte (szerintem azon az éven bajnok lett volna ha nemtöri, tekintve hogy Irvine is majdnem bajnok lett), hogy bent a főhadiszáláson az egész banda bőgött örömében. Todt, Schumi, aztán a Ferrari vezér ottvolt, meg még nemtom ki. De arra is emlékszem mekkora nyomás volt Schumin, mikor ő küzdött mint a fene aztán Irvine meg majnem elvette a címet, az elsőt sok év után, sokan megjegyezték akkor hogy hát talán nemis kell ide Schumi. Ő a malajziai nagydíjon tért vissza ha jol tudom, és emlékszem hogy Ron Dennis nem akarta elhinni amit lát, kb. 2 másodperccel volt gyorsabb Schumi mindenkinél. Persze nem mindig, csak mikor akart. Aztán a 2000 vagy 2001-év se volt mindegy, mert Hakkinen lesz 3x-os vagy Schumi volt a kérdés. Aztán meg mikor meghalt valakilye a családból, és Montoya nagyon a szemén volt a bajnokságban, és akkoris megtörte őt, és megcsinálta a Monzát. Vagy az utolsó nagydíja (amikor először visszavonult), a Brazil nagydíj is nagy volt. Szóval Schumi, mikor nagyon kellett mindig elsöpört mindenkit az útból. .......... A mai forma1-el az a baj, hogy nem neveli ki az erős versenyzőket. Gyorsak vannak,de idegileg gyengék. Nem törött bele a kezük a váltóba, itt ha hibáz ma, simán visszajöhet a pályára és nem a sárba akad el, régen harcoltak ma meg nemharcolhat mert ott vannak a gumik , igy hát erősödés helyett, közelharc helyett marad a panaszkodás hogy ez levágott 20 centit a pályából, stb... Ez pedig nem jó. Szerintem

kisörDög 2014.09.09. 18:09:19

@Ződ2000: Még hozzátenném miből gondolom hogy Vettel nem csak világbajnok, hanem ritka jó világbajnok. Évtizedek óta figyelem az autósportot, a F1-et előtte napi szinten. Hegyekben voltak nekem mindenféle statisztikák, belső dolgok, szoval nagyon figyeltem mindent akkorjában. Vettel úgy nyerte meg az első címét, hogy vesztes hejzetben volt. Pszichikailag is, nem csak pontokban. Négy verseny volt hátra, az addigi szezon miatt bármi lehetett, (ezeket fejből írom, javits ki ha tévedek), de ő megfogta a dolgot és megnyerte mind a négy hátralévő versenyt. Mindenkin nagy volt a nyomás, de ilyet akárki nem csinál. Ahhoz Schuminak, Sennának, és hasonló kalibernek kell lennie. Négy címe megvan, lehet annyira nem jó mint akiket írtam, nemtudom, viszont a többiek is sokat hibáznak. És ebben a bandában én nem csodálkozom el hogy egy jó kocsiban hazahozott minden címet. Igy csinálják az igazi bajnokok.

HellYeah01 2015.07.29. 13:25:26

@zsolti_: Pont ezért tetszik ( sztem a többségnek , de legalábbis nekem ) hogy feleslegesen sok paci van benne , nagy dög, és baromi szép , igen értelmetlen és pont ezért tetszik .
süti beállítások módosítása