Hat kerékkel a Ferrarik ellen

  2014. augusztus 11. - Sturcz Antal Címkék: mercedes ferrari porsche omfg g63

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Néha azt gondolom, hogy az autógyártóknak van egy részlege, amely a teljesen értelmetlen, már-már abszurd dolgok kitalálásáért felel. Ha létezik is ez a részleg, legtöbbször csak a koncepcióautókig terjed a hatáskörük, de néha ez-az átcsusszan a résen. Mondjuk ehhez jó nagy rés kellett:

 

2014-Mercedes-Benz-G63-AMG-6x6-mid-air-jump

 

Becsületes nevén Mercedes G63 AMG 6x6, és eredetileg az ausztrál hadsereg számára készült, teherautónak. Viszont amióta kezelésbe vette Aufrecht és Merchel, elképzelhetetlennek tartom, hogy ebben a naprendszerben bármi is megállítaná a fosszilis energiahordozók eltűnésén kívül. Természetesen városban már a méreteinél fogva is használhatatlan, bár, ahova megveszik, ott pénznél már csak sivatagból lesz több. Sejthették ezt Németországban is, hiszen a kilencven centi átmérőjű kerekeknek változtatható a guminyomása, de ha mondjuk a függőleges falon kell felmenni, akkor jól jöhet az öt zárható diffi is.

 

mercedes-benz-g63-amg-6x6-rear-axles

Négy tonnához még akár elég is lenne a katonai változat háromliteres dízele, de az AMG-nél már csak az intézményesített megalománia sem engedne ilyen póriasságot. Ehelyett az aktuális E63 AMG V8-as biturbóját építették be, amelyet az sem fog nagyon vissza, hogy donor súlyának dupláját viszi.

Mercedes-6x6-13C215 023

Persze ettől sem lesz versenypályára való, de semmi akadálya annak, hogy oda is elvigyék. Mennyire hat esetlennek? Csak annyira, mint Lennox Lewis a Moszkvai Balettben.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr56595627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.11. 18:34:12

Terepgumival pályán?
Mennyit fogyasztnat ez a szörny?

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2014.08.11. 19:49:22

"Ha létezik is ez a részleg, legtöbbször csak a koncepcióautókig terjed a hatáskörük, de néha ez-az átcsusszan a résen. Mondjuk ehhez jó nagy rés kellett:"

weknowgifs.com/gif/train-ramming-into-tunnel-gif/

Vagy pedig simán átszakították a betonfalat, lendületből. :)

Fogyasztásra én is kíváncsi lennék, bár én olyan 40-60 liter/100 km-re tippelnék.

GregDzsi 2014.08.11. 21:09:20

Igen találó a záróhasonlat :)
Ezbazmegezkészbazmegez:))

GregDzsi 2014.08.11. 21:17:24

@Gyurma73: képzeld el valami 295/20 R23 papucsokon. Most jobb? :)

Sayniqua (törölt) 2014.08.11. 21:22:13

Anno Boszniában amikor az SFOR-ban szolgáltam, volt kettő darab G Mercink, 2300 ccm, 150Le-s, benzines katonai verzió. 90 literes tankja volt a gépnek és sokszor jöttem vele haza szolgálati útra. Okucani-Budapest távolság, ami 450 km-t tesz ki, ez alatt kiürült a tank és a tartalék üza. kannából kellett beletöltenem a benzint, hogy a laktanyában rendszeresített üzemanyag kútra elérjek. Az M7 autópályán általában 160 km/h-val jöttem, akkor még nem volt ennyi traffipax, és minket annyira nem cseszegettek a rend éber őrei. :) A lényeg, hogy a forszírozott üzemmódban használt terepjáró 25-31 liter között fogyasztott benzinből. Az egész Boszniai hadszíntéren, pár Uaz-t leszámítva szerintem csak a Magyar kontingens miatt tároltak benzint, mert minden más eszköz, különböző terepjárók, teherautók, és minden más dízel, vagy kerozin üzemű volt.

Sayniqua (törölt) 2014.08.11. 21:23:46

@IV. (Parkoló) Béla:
...szóval lehet, hogy egy kicsit alulmérted :))

Sayniqua (törölt) 2014.08.11. 21:40:28

De egyébként egy műszaki szakértő haverom, aki igazi terepjáró buzista az mondta két pálinka között, és ez szigorúan szubjektív vélemény, hogy a 90'-években a világon szerinte négy igazi terepjáró van, a többi silány fos: 1.Hummer, 2.Land Rover Defender 3.G Merci, 4.Uaz.

Sokáig nem is tudtam pl., hogy a Hummer futóművét magyar mérnök találta ki, tervezte meg, és akkor egyedülálló műszaki megoldásokat tartalmazott.
Na erre (is) büszkék lehetünk.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2014.08.11. 21:42:25

@Sayniqua: 100/100 már bezines Zil kategória. :)
80/100 pedig már inkább 2 literes WRC :)

25 liter /100 méter (igen, nem elírás 100 méteren fogy el a 25 liter) pedig a traktorhúzó versenyeken szokott előfordulni, amin mondjuk Spitfire )Rolls Royce) vagy Mustang (Allison) repülőből származó motort használnak. Vagy éppen helikopter hajtóművet :) vagy három motort pakolnak rá a vázra.

ezt a kettőt élőben láttam pár éve. "Beteg" hangja van :D
www.tractorpullingmania.it/public/upload/images/gonzaga2007/img_6002.jpg
www.tractorpullingmania.it/public/upload/images/pezzolo2011/dgd_2115.jpg

Iron212 2014.08.11. 21:52:57

A durva, hogy ennek van Brabus-féle verziója is 700 lóerőre felhúzva :D

uki 2014.08.11. 22:13:02

Richard Hammond tests a 6x6 SUV in Abu Dhabi - Top Gear: Series 21 Episode 4

www.youtube.com/watch?v=8thaIMJd1Rg

szebeee 2014.08.11. 23:07:28

@IV. (Parkoló) Béla:
Hmm, az a két kép :))
A közel derék vastagságú kardán, meg a földúton csavarodó gumi...aranyos :)

@uki
Amikor bemegy az aquaparkba, hát azon elsírtam magam :D

Amúgy ebből itthon simán kihoznának 8 liter országúti, meg 12 liter városi fogyit. :)

Ad Dio 2014.08.12. 08:57:33

"de ha mondjuk a függőleges falon kell felmenni, akkor jól jöhet az öt zárható diffi is."

- Egy... kettő... öt!
- Három uram!...
- Ja, három!

Ad Dio 2014.08.12. 09:03:21

@Sayniqua:

"1.Hummer, 2.Land Rover Defender 3.G Merci, 4.Uaz."

A Hummer külön kategória, bár hazai viszonyok közt a mértei miatt szinte használhatatlan. Az Uaz ár-érték arányban verhetetlen még ma is. Bárcsak lenne difizárja.

Sturcz Antal 2014.08.12. 09:14:10

@Ad Dio: Igen, tengelyenként egy a kerekek zárásához, plusz kettő a tengelyek zárásához.

w a s d 2014.08.12. 10:42:16

Az egyik német újság magyar kiadásában szokott lenni teszt, ahol végsebességnél mérik a fogyasztást. Ott a "sima" kéttengelyes ötajtós G 500 62,3 liter/100 km- es fogyasztást produkált 209 km/h- s végsebességnél. Már csak azt kellene tudni, hogy versenypályán ennél többre, vagy kevesebbre kellene- e számítani egy adott típus esetében (én kevesebbre tippelnék), meg hogy ez a fönti típus mennyivel fogyaszt többet.

@Sayniqua: És a Wrangler? A Samurai/Jimny? A Land Cruiser (ma is gyártásban van még egy 80- as évekbeli, LJ70, vagy valami hasonló kódú változat is)?

dailyvicodin 2014.08.12. 11:12:19

pár hete jött egy ilyen velem szembe Nürnbergben, azthittem odacsinálok.

gigabursch 2014.08.12. 11:13:22

@Sayniqua:
A LAndy az nagyon jó... khhmm... Főleg olyan 5°C alatt.
Belefagy a valagad.
:-))))))

Amúgy szerintem terepjáróban a Jumny/Samurai párosnál jobb nincs.
Kicsi, könnyű, elnyűhetetlen.
(mellessleg jópár hadsereg is használja, köztük a világ legdemokratikusabb hadserege is)

gigabursch 2014.08.12. 11:19:16

@Ad Dio:
Megvan az az öt.

Kerékpáronként három.
ÉS van két osztómű. Annak a zárása már összesen ötöt igényel.

Szó se róla lehet rendes belső surlódása a lehajtásnak.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.12. 18:13:38

Ez kint volt Frankfurtban, brutális egy darab :), alig lehetett lefotózni!

madbalee 2014.08.13. 15:41:53

@w a s d: A Land Cruiser szerintem is igazi terepjaronak lehet nevezni. Algeriaban sokaig (lehet, meg most is) csak a katonasagnak, rendörsegnek volt. Polgari hasznalatra nem volt engedelyezve, nehogy valaki meglogjon a hatosag elöl:)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.13. 16:44:30

@madbalee: A Discoveryt is profiknak készítik. Igazából már sokkal inkább az a profik eszköze. A Defender meleltte kb olyan mint egy M4es Bimmer kontra Ariel Atom vagy Super Seven. Van egy szint amikor már a purizmus inkább hátrány.

Mellesleg, volt egy érdekes AMS teszt ahol a lesajnált Haldexek körbeautózták az összes tuti rendsrt: www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/grosser-allrad-vergleich-zehn-modelle-im-traktionstest-3301409.html

V60 és Passat lenyomja a discót, a WRXet, a Quattrót. Erre mondeaná a viccbéli székely bácsi hogy an ezt nem gondoltam... :)

gyula270 2014.08.13. 22:29:23

@Ad Dio:
az uaz tényleg verhetetlen, 1x húztam ki 1 vadász cimbit a nivával + futóval elakadt(a dágványban beszakadt alatta a jég)
azért elmondanám h küzdeni kellett de kijött.
s jöttek a szokásos sztorik: mondta még az apja élt(csak Uazzal járt vadászni) nem sokszor akadt el, de már akkor rettegtek az akkori tszes traktorosok h megint hova kell érte menni többször volt, hogy a traktor útközben elakadt.
a másik érdekessége az Uaznak hogy az idegen(hívott vadászok + külföldi vadászok) mind nagyba repesztettek el mellette az akkor újdonságba menő terepjárók(?)s sorba akadtak,végül az uaz szedte ki, szépen sorba őket...

meakzs 2014.08.14. 06:28:39

@IV. (Parkoló) Béla: EZt akár most is meglehet nézni holnap kezdődik Hajdúböszörményben a Traktorhuzó európa kupa.

outtatime 2014.08.15. 11:13:50

Vezettem trabant tramp-ot ha magasabb lett volna tíz centivel jóság lett volna, így sem volt éppen rossz, eldagonyázik vele az ember és konstans meglepődés honnan kimászik minden antiterepjáró jellemzője ellenére.

Nivát is sokat vezettem, azt is szerettem, de valóban az Uaz a király. Egyben a legfapadosabb, gyakorlatilag inkább célgép, mint személyautó.