Ferrarik előznek Porschét...

  2014. augusztus 07. - ommm Címkék: 1970 monza 1000km

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


1970, Monza. Monza, ahol abban az évben, pár hónappal később egy borzalmasan szétszakadt autóban veszíti életét a zseniális Jochen Rindt, Monza, ahol csak olyan van, hogy teltház. Áprilisban Rindt még élt és minden bizonnyal figyelemmel kísérte az 1000 kilométeres versenyt, hiszen ismerősei, barátai, versenyzőtársai kenték az aszfaltot.

Roy Pagliacci pedig leült a Parabolica elé kis, nyolcmilliméteres kamerájával és forgatott. Egy rövid kis filmet, amely alatt persze nincs hang, mert nem tudott lenni, de a Status Quo legalább olyan jó aláfestésnek. Semmi különös, gondoltam, de azért elindítottam, az ilyesmit úgysem bírja ki az ember. Varázslatos és csodálatos, pedig a hangot csak odaképzelem magamnak, a fűrésszerű 12 hengeres Porsche-boxermotort, a Ferrari visítását és a V8-as Alfa-motorok recsegését, a tetejébe pedig a fülsiketítő Matra-dobhártyaszaggatást.

Hej, ha lenne időgép, illetve ha lesz egyszer időgép, akkor ide, ebbe a kanyarba akarok visszautazni, pontosan ekkor és (hogy klasszikusokat idézzek), nem vinnék magammal semmit, csak egy szarvasbőr kesztyűt. Azt is csak azért, hogy amikor feltűnik az első égszínkék 917K, nyomában az 512-essel, ahogy féktávon túrják maguk előtt a forró aszfaltot, majd üvöltő kipufogócsöveiket rázva eltűnnek a kanyar mögött, na akkor nyúljak magamhoz lassú, egyenletes mozdulatokkal szarvasbőr kesztyűben.

És hogy valami halvány fogalma legyen annak, aki el sem tudja képzelni, micsoda gyönyörteli égzengéssel jár mindez, annak itt egy kis ízelítő.

Ja, gondolom, EZT a filmet mindenki látta már.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr376581939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MuLT1K4PuTT0R 2014.08.07. 20:02:38

Valószínű meg fogtok kövezni, de ezek még autók, és még pilóták voltak! Persze minden tiszteletem a mai pilótáké, de ha nem lennének akkora G-erők, semmivel nem lenne nehezebb vezetni az autókat, mint otthon az X-box-on...

Katana750 2014.08.07. 20:56:56

Igen. Ezzel a hanggal nem lehet versenyezni a csajoknak. "lassú egyenletes mozdulatok"?,"szarvasbőr kesztyű"?, ugyan már! :-)

127_sud 2014.08.07. 21:31:54

Bizony ezek tényleg nagy idők voltak! De már csak maguk a hangok is elképesztőek.
Ha Laguna Seca és régi gépek akkor ez is megér egy misét. Egy európai V8-as. A pilóta meg csak úgy átlép a mezőnyön!!!
www.youtube.com/watch?v=HD0Of86W750

protézisesh 2014.08.07. 22:18:51

@127_sud: iszonyatosan atvag az egesz mezonyon, mintha masik dimenzioban mozogna. Ekkor az Alfa Romeo név még jelentett valamit.

zeddez 2014.08.08. 00:22:59

nemtom, de nekem nem tunt vmi nagynak a kanyartempó a Parabolica-ban, 80-90km/h körülinek néz ki, hacsak nem lassított a felvétel vmennyire, és az miatta látszik úgy

gerlaip 2014.08.08. 01:35:55

Gyönyörű a Laguna Seca pálya, és a Porschék is! Reméljük néhány év, és Le Mans-ban is Ferrarik harcolnak majd Porschékkal!

Prien-u47 2014.08.08. 09:24:37

Kösz a címet ommm, megyek is meghallgatni. :)

Hun_Fighter 2014.08.08. 23:01:35

Elnézést kérek a szerzőtől, de a zenei aláfestés borzalom. Mondjuk azt meg el kell ismerni, hogy a tuctucnál mindenképp jobb.

Cooper911 2014.08.09. 01:57:55

@MuLT1K4PuTT0R: Nem nehéz vezetni a mostani autókat. Forgatod a kormányt meg nyomod a pedált aztán megy. De olyan időket menni amiket a nagymenők mennek már nem egyszerü összehozni. Próbáld csak ki xboxon. De inkább PC-n valami komolyabb szimulátorral.
És akkor ez csak a vezetés, amin kivül még rengeteg dologra kell figyelniük, sokkal sokkal többre mint anno.

belsoseg.blog.hu/2014/04/18/a_mai_forma-1-es_autokat_egy_majom_is_elvezetne

peti251 2014.08.09. 16:29:03

köszi, egy kis libabőrt sikerült összehozni. Viszont nekem a második videó jobban tetszett, bár tetszik a status quo, de a motorhang jobban hiányzik!
süti beállítások módosítása