Gyorsulás: csak a miheztartás végett

  2014. augusztus 06. - ommm Címkék: összefoglaló wtf top10 omg gyorsulás omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Sokaknak a gyorsulás csak egy szám. Pláne azoknak, akik nem ültek még igazán erős, jól tapadó autóban. Nekik a 7 alatti 0-100 már gyenge, ha pedig a 20 másodperc alatti 200-at emlegetik, már csak legyintenek.

Nos, ez valójában messze nem így van. Mert a mai, erős autók elképesztően durván mennek. Nem százig, hanem akár háromszázas tempóig is. Érdemes megnézni ezt a kis összefoglalót, motorhangostul, mindenestül. Számomra két meglepő dolog volt: az új Corvette és a Top Fuel dragster. Durva. Ja, az erős autó nem játék.

Látom, a top fuel dragster sokakat kiakasztott, pláne az üzemanyagszint jelző. Nos, hogy mennyi cucc kerül EGY hengerbe nyélgázon, azt itt látjuk. És ebből van nyolc. Nitrometán. Hát ezért.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr726577191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abwert 2014.08.06. 12:17:02

Azzal az SLS AMG-vel elég harmatosan indult
A ZR-1 meg mintha 1-esben vitte volna a 100-at
A Forma 1-es autó meg a top fuel dragster kakukktojás, pláne, hogy a dragsterben rakétamotor van...

ommm 2014.08.06. 12:21:22

@abwert: Rajtelektronika. Az ilyen.
Rakétamotor? Khmm...hát nagyon nem.
www.youtube.com/watch?v=TA3i2TNuxcY

Mészáros Laci 2014.08.06. 12:22:50

a dragster nagyjából 6 g-vel gyorsult.
ezt már rakétamotor hajtja?
vagy milyen gumija van, ami így tapad?

Mészáros Laci 2014.08.06. 12:24:16

a középmezőny a 200-at érte el annyi idő alatt, ameddig én 100-ra sem gyorsulok :)

tizenhatkarakter 2014.08.06. 12:30:49

a dragstertől a hideg kirázott, atya gatya, de az orrtúró fickó 250-nél se rossz

Liquid_Night 2014.08.06. 12:36:24

www.youtube.com/watch?v=e0vz9VdbxQc (ebbe egy náluk kb. hulladékvas áron kapható V8ast építettek bele)
www.youtube.com/watch?v=Z7wkLQcqGkY :D (ez még fel se volt rendesen programozva)

Szépek és jók ezek a 100-200-300 ezer eurós autók, csak az olvasóitok közül nem sok fog valaha egyáltalán csak látni is egy olyat közelről. Holott vannak itthon is épített autók amik sebességben képesek hasonlóra (akár még többre is), és egy olyanra akár még mi, földi halandók is szert tehetünk, ha megunjuk a matchbox-tolást, és megdolgozunk érte. Lehet, hogy ilyenről is kéne írni, az elérhetetlen utáni nyáladzás c. szuperautócikkek mellett:)

tsc666 2014.08.06. 12:39:37

A dragster üzemanyag szint jelzője... :) :)

nevimrc 2014.08.06. 13:09:02

Az új corvette-ről csak én maradtam le?

Mazzzzu 2014.08.06. 13:32:12

nekem a 'Vette a kedvencem, a Bugatti egyszerűen jézusmária :D És ha jól olvasom, előbb megvolt neki a 100, mint a Lotusnak? :D Az azért nem semmi, bármit is hozzáadunk

Hun_Fighter 2014.08.06. 13:52:37

Azért a 300-ig tartó sprintben a Busa ott van az elején, mindjárt a dragster után... :)

A dragster meg konkrétan aztaqrva kategória...

Unfanatic · https://twitter.com/unfanatic 2014.08.06. 13:56:14

A pelenka itt feláras extra vagy alaptartozék? :O

Lomha 8V 2014.08.06. 14:06:31

El vagytok tájolva ezzel a rakétamotorral. Látszik a videóban, hogy csavarodik a váz és próbál emelkedni. Márpedig forgatónyomaték nélkül ilyenek ritkán történnek.

Hawaii- 2014.08.06. 14:11:23

A dragster üzemanyagszint jelzője számok ismeretének hiányában nem mond sokat, hisz nyilván biztonsági szempont a tank kiürülése a gyorsulás végére.

polo fan 2014.08.06. 14:18:08

@Mazzzzu: A Lotus vizen ment lehet szárazon gyorsabb!

A motornál meg nagyon kiugrik a kis súlya 200 felett.

Ez tényleg látványosabb a mint a puszta számok.

A lassulás is kb 6G a draszteren az ernyőnyitás után.
Jó kis nyak torna. :)

tsc666 2014.08.06. 14:33:19

@Hawaii-: Nyilván, meg minek is cipelne fölösleges üzemanyagot, csak akkor is poén, hogy milyen jól ki van adagolva és milyen szépen látható a csökkenés is.

determ 2014.08.06. 14:34:25

Érdekes, hogy a motor mennyivel gyorsabb, mint jóformán bármi, amit a közúton megtalál az ember.
Meg az is érdekes, hogy a Merci mennyire "lassú".
A Dragstert meg nem hittem el :) Ezt túl lehet élni?

tizenhatkarakter 2014.08.06. 14:51:58

@determ: katonai repülőkben 10g-t kell elviseljenek a pilóták, igaz, valami trükkös szöros gatyában vannak, ne fusson ki a fejükből a vér, muhaha

Hawaii- 2014.08.06. 15:04:53

Viszonyításképp gugliztam kicsit, hogy adott esetben mekkora gyorsulás érheti az embert:
- Space Shuttle legénységét kilövés/légkörbe való belépés közben: 3 g
- Forma-1 pilótákat kanyarokban: 5-6 g
- Top fuel dragster gyorsulás/lassítás: 6 g
- Vadászpilótákat légi harc (illetve műrepülőket a verseny) fordulói közben: 9-12 g

- "Acceleration from a wakefield plasma accelerator": 8.9x10^20 g (ez már értelmezni se könnyű, pláne laikusként)

Hawaii- 2014.08.06. 15:06:24

Az utolsó már csak amolyan 'autóskártyás' számháború gondolatébresztés gyanánt.

sikegy 2014.08.06. 15:08:09

értem én a gyorsulást, de mi van ha jön a kanyar? :D

whiz82 (törölt) 2014.08.06. 15:19:05

Az új Corvette nem volt a videóban. :) De a C6 ZR1 is elég állat. :O

z.fuse 2014.08.06. 15:36:09

Az F1-es Lotus eléggé pazar....
A top fuel dragsternek mi értelme van?

tomcsibácsi 2014.08.06. 15:51:37

Tuti biztos, hogy az utolsó a valós sebességnövekedést mutatja? Nem lehet, hogy kipörög a kerék?

Csak kérdezem...

Erdei osonó 2014.08.06. 15:55:27

@z.fuse:
Az, hogy meglovagolhat a pilóta egy atomvillanást és jó esetben túl is éli :))

Erdei osonó 2014.08.06. 15:56:43

Furcsa hogy Ferrari nem volt a listán.

Carlo77 2014.08.06. 16:01:50

@izsak13: Hát igen a VÁMPÍR mindent visz

Carlo77 2014.08.06. 16:03:54

@Carlo77: Ha egyszer sok pénzem lesz ,egy 2-es Jettából építtetek magamnak egy ehhez hasonlót utcára büntetni.

determ 2014.08.06. 16:30:36

@Carlo77: Engem egyszer "így" akart megbüntetni egy Zsiguliból épített "valami". Kívülről semmi sem látszott, de az ő sávja elfogyott és be akart jönni mikor zöld lett a lámpa.
Szerencsétleségére abban az autóban amiben épp ültem nem az a motor volt, ami a hátulján fel volt tűntetve, így én voltam a "büntető büntetője" :)
De a Zsiga nagyot ment az biztos, tippre olyan 8 körül lehetett 100-on. Respect.

xm95 2014.08.06. 16:32:29

A top fuelt konkretan megegyszer meg kellett nezni, hogy ertelmezni tudjam a latvanyt igy belulrol. Itt minalunk Santa Pod-on kivulrol eloben teljesen mashogy tagloz le a latvany meg a hang. Es a raketas nem a leggyorsabb, bar a leglatvanyosabb, ez ketsegtelen (bemutato futamokat szoktak vele menni), de a hagyomanyos top fuel lenyomja. Itt lattam olyat is, hogy Mustang eldifferalo kerekkel futott "20 korul, de a vegere leegett a gumi az elforgo kerekrol.

andydesign 2014.08.06. 16:47:06

@Mészáros Laci: A topfuel dragstert kompresszoros dugattyús motor hajtja, üzemanyaga nitrometán és speciális ragacspályán éri el ezt a gyorsulást úgy hogy a kuplungot azt adott pályához lövik be úgy hogy a kerekek még éppen ne pörögjenek ki. Akit közelebbről érdekel Kunmadarason szoktak elhozni ilyen szörnyeket bemutatózni.

Mészáros Laci 2014.08.06. 17:02:39

@andydesign:

A pálya érdekelt... Autógumi és a közúti aszfalt közötti tapadás 1-nél alig több. Forma 1 pálya és meleg versenygumi esetén is max 2-3. amit meg itt láttunk, 6-7 g gyorsuláshoz 6-7-es tapadási súrlódás ("mű" érték) kell.

Persze az is kemény, hogy 6-7 g gyorsulás közben, 400-500 km/h-nál kormányozza a gépet a vezető :)

Mészáros Laci 2014.08.06. 17:05:08

@determ:

zsigulin lehetett tuningolni rendesen, a 90-es évek elején 1300-asból hozott ki 200+ lóerőt egy autószerelő ismerősöm, akinek ez volt a hobbija. akkoriban még nagyon menőnek láttam a csupasz autóbelsőt, recaro üléseket, kívülről is indítható tűzoltó patronokat ...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.08.06. 17:07:28

@Mészáros Laci: a középmezőny a 200-at érte el annyi idő alatt, ameddig én a Volvómmal 40-re sem gyorsulok :)

Mészáros Laci 2014.08.06. 17:19:27

@RÁJEN:

az egy 160 lóerős volvó lehet, utasokkal teli :)

mükkemakk 2014.08.06. 17:58:30

Gagarin rakétája lazán legyorsulná mind..... :-)

Pinter Csaba 2014.08.06. 17:58:52

BMW X6 M 0-100 kph 4.8 s, 0-200 kph 17.3 s?

Azért jó látni, hogy a jó öreg gyerekkori kedvencem, a mára már 30 évesnek mondható Countach LP5000 QV még mindig veri ezeket az újgazdagok által vagizásra használt divatszekereket. :)

fastestlaps.com/cars/lamborghini_countach_5000_qv.html

Hawaii- 2014.08.06. 17:59:25

@tomcsibácsi: Lehet, hogy az első kerék forgását méri.

Pinter Csaba 2014.08.06. 18:17:21

A szerkesztőnek:

Top Fuer Car-ok valóban elképzelhetetlenül durvák hétköznapi szemmel, de hidd el, "semmik" ahhoz képest amik a H2O2 Car-ok (hidrogén-peroxid, azaz folyékony rakéta üzemanyag) voltak a 70-es évek második felében!

Csak példának H2O2 rakétaautó rekord 1977-ből, Kitty Oneil 3.2 másodperc alatt ment 663 km/h felé. Ja, nem elírás, 3.2 alatt 663 km/h. Akármelyik Top Fuel dragstert úgy állva hagyna még ma is ez a majd 40 éves rakétakocsi, mint a libafos. Pedig azóta már a rakéták építése is fejlődött. Kis történelem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kitty_O'Neil

Pinter Csaba 2014.08.06. 18:25:52

Ha jól tudom a Top Fuel rekord még ma is 4.4 alatt 530 km/h.

peeter 2014.08.06. 18:33:50

kár hogy a ZR1 vizesen indult, ....

nyelv-ész 2014.08.06. 18:35:58

Hát én már a Corvette-nél padlót fogtam. Azért az mégiscsak egy "tucatautó", főleg azokhoz képest, amik megelőzték. Főleg a 100-200 közötti volt impozáns, látszik, hogy ott már a nyers erő tolja, és nem zavar be mindenféle rajtautomatika meg gumicsúszás, ilyesmik...

Schütii 2014.08.06. 19:21:57

@determ: Jah, a tömeg az eléggé visszafogja a gyorsulást. Nem mindegy hogy 200 lóerőnek 200 kilót vagy 1000-2000-t kell rángatnia.

Schütii 2014.08.06. 19:23:58

@Pinter Csaba: Csakhát kakukktojás a rakétaautó, mert nem a keréken keresztül megy a hajtás.

uarempty 2014.08.06. 19:23:59

@Liquid_Night: Ezt úgy mondod, mintha, a cikkek 99%-ka ezekről az átlagemberszámáraelérhetetlen verdákról szólna.

Mazzzzu 2014.08.06. 19:45:38

@polo fan: Tudom, látom. Azért írtam akármit hozzáadhatunk, hogy egy utcai, szuperluxusautó úgy gyorsuljon mint egy F1-es százig, azért, aztakurva-nekem, de én egyszerű vagyok :D

Amúgy akartam kérdezni, valaki biztos tudja, sz ilyen vidiken miért nem használnak GPS-es sebesség mérést? csak mert gondolom az pontosabb :D

internal_combustion 2014.08.06. 19:48:45

A bugattinál ugyanazzal az elismerő arccal néztem, mint a sofőr. Azt hiszem erre mondják, hogy "fölényes".

A corvettenek pedig respect. Blue collar vs Blue blood :)

Pinter Csaba 2014.08.06. 19:52:45

@Schütii:

ha csak is a mindennél jobb gyorsulás számít, a kerékhajtás csak is hátrányt jelent (a legnagyobb gondot mindig a teljesítmény leadása jelenti). Ha gyorsulásról van szó, nem a kerekeket kell hajtani, rakétát kell használni, még ma sincs ennél brutálisabb módja a gyorsításnak, és máris nem az az elsődleges cél, hogyan adjuk le a teljesítményt, hanem egyből az, hogy hogyan tartsuk a földön a négykerekűt. Mert ha már nem lehet a földön tartani és felszáll, az már mondhatni repülőgép, hiszen a repülőgép=repülni tudó gép :) Ameddig a négykerekű a földön marad, addig az autó marad, mindegy hogy a meghajtást a kerekeken át történik vagy az impulzusmegváltozás miatt. Az utóbbi gyorsulásával és végsebességével sosem fog vetekedni egy kerékhajtású jármű sem. Lásd még: Bloodhound SSC, avval a rakétakocsival épp 1600 km/h-t készülnek elérni jövőre.

sanyix 2014.08.06. 20:21:16

corvette-nél mintha elcseszte volna az 1-2-re váltást, túl sokáig tartott

@Pinter Csaba: szerintem a rakéta éppen hogy nem jó gyorsulásra... a végsebessége nagyobb, de a tapadós hagyományos hajtással jobban lehet gyorsulni.

Pinter Csaba 2014.08.06. 20:29:41

@sanyix: szerintem te keverheted a rakétahajtást a gázturbinás sugárhajtóművel (amik pl a vadászgépeken is vannak). Azoknak tényleg kell idő a begyújtástól maximális fordulat eléréséhez, így kezdetben nem gyorsulnak valami jól és csak egy idő után adják le a maximális tolóerőt. Egy rakétánál szinte azonnal a rendelkezésre áll a maximális tolóerő. Sosem fog jobban gyorsulni semmilyen keréken hajtott jármű sem egy rakétát használó négykerekűnél. Pont.

Hawaii- 2014.08.06. 20:40:21

@Pinter Csaba: "Ha gyorsulásról van szó, nem a kerekeket kell hajtani, rakétát kell használni, még ma sincs ennél brutálisabb módja a gyorsításnak..."

Mágneságyú (railgun) - en.wikipedia.org/wiki/Railgun

Itt ugye nem kell magaddal cipelni az üzemanyagot, mint a rakéta esetében, azaz eleve kisebb lehet a tömeg, amit gyorsítani kell.

Pinter Csaba 2014.08.06. 20:41:16

Nézd meg 40 éve felállították a gyorsulási rekordokat a rakétakocsikkal, eltelt 40 év és még a mai Top Fuel dragsterek sem tudják megdönteni őket, még mindig olyan messze vannak tőlük, mint Makó Jeruzsálemtől. Amennyi idő alatt fent van egy Top Fuel car 400 km/h környékén, a 40 évvel ezelőtti rakétakocsik ugyanannyi idő alatt már 600 km/h felett jártak.

Liquid_Night 2014.08.06. 20:45:37

@uarempty: Hát, azért mintha kissé jobban konszolidálódnának a kelleténél...egyre kevesebbnek tűnik az örömtől borsódzó bőr, a szívástól remegő ideg, meg a különlegesség kiváltotta izgalom :)

Melyik is volt az a cikk, amikor egy alpesti autók-ide-meghalni-járnak jellegű kereskedésből hoztak vmi forrófenekű félroncsot, amivel aztán fél nap vigyorogtak nyélgázon a forgalomban, felváltva vezetve? Annak hatására majdnem vettem egy Kadett GSi kabriót 400ért :D

etruszk 2014.08.06. 20:46:54

@Pinter Csaba: A Bloodhound SSC-t nem rakéta tolja, hanem sugárhajtómű.

Pinter Csaba 2014.08.06. 20:48:15

@Hawaii-: tetszetős tudományos és technológiai fejlesztés ez a lőfegyver, de nyilván úgy értettem, hogy egy jármű gyorsításának. Mert ilyen alapon a lézer pointerem fotonja meg azonnal fénysebességen vannak, csak hát a lézer pointerem sem szállít emberi lényt.

etruszk 2014.08.06. 20:50:12

@Ecotrans: Aondolom a tömege miatt. Nagyon neház lenne induláskor, mert rengeteg üzemanyag kell, ami menet közben gyorsan fogy. A 10-15-20 tonnás autó egyre gyorsabban menne, miközben átalakulna egy száguldó üres tartállyá. Igazán érdekes lehet kormányozni.

Pinter Csaba 2014.08.06. 20:51:26

@etruszk:
kijavítanálak. A Bloodhound SSC-t három motor hajtja. Egy "hagyományos" belsőégésű (igazából csak üzemanyag pumpaként funkcionál), egy gázturbinás sugárhajómű, és egy rakéta. A rakétát csak a végén gyújtják majd be. Épp amiatt mert akkora impulzust adna át azonnal kis sebességnél, hogy szétszakadna az egész kocsi. Azon a rakétakocsin egy akkora rakéta van, hogy avval talán már egy kisebb műholdat lehetne fellőni a világűrbe.

baltazar72 2014.08.06. 20:51:53

Bizony a rakéta tolóerőben verhetetlen. Repülők szilárd hajtóanyagú startrakétáit használva csak a bátorságon múlik. Pár másodperc égési idő alatt utolérhetetlen sebességre gyorsítanak. Lásd kisérleti sínpályán az ütközési és egyéb teszteknél.
Ezek egyszer használatos rakéták.
Nem keverendő a látványosan lángokat lövelő gázturbinás szarokkal. Abban is van kereket hajtó és csak a gázsugár tolóerejét használó. Ezek valóban lassan érik el a maximális tolóerőt. De a rakéta azonnal tol.

saspepe 2014.08.06. 21:04:17

@tomcsibácsi: Tuti biztos bizony, hogy nem pörögnek ki azok a kerekek.Fel vannak melegítve.Teljesítmény súly arányán múlik az egész.Ezek a dragsterek 8500-9000 lóerősek és kb 80-100 liter üzemanyagot égetnek el 5 mp alatt.Tulajdonképpen ez a cél, ebből lesz a teljesítmény a tuningolás alapja is ez:minnél több üzemanyagot elégetni egységnyi idő alatt.

TeamCop 2014.08.06. 21:07:12

Néhány szerencsétlennek, akik nem tudják a rakéták miben létét:

egy sugárhajtású gázturbinás vadászgép is rakétával lövi ki a másik sugárhajtású gázturbinás vadászgépet akár hangsebesség felett, éppen azért, mert a rakéta simán azonnal fullon tol és olyan őrületes tempóban gyorsít, hogy az szinte egyből utoléri a másik sugárhajtóművű vadászgépet, tök mindegy az mit csinál, fullra kapcsolja a vadászgép gázturbináit, a rakéta azonnal elkapja és még csak kikerülni sem tudja arra sincs ideje. Hát így gyorsul egy rakéta, csak hogy értsétek.

ommm 2014.08.06. 21:14:22

@Ecotrans: ebben a válogatásban nincs.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.06. 21:14:49

@Pinter Csaba: ennyi

ommm, rakétaautó pedig van! :)
...csak nem a videóban tűnik fel, amit belinkeltél.

ommm 2014.08.06. 21:17:24

@Pinter Csaba: Oké, de kit érdekel ez most? Ez egy autós blog, nem egy DARPA-fórum vagy ki-mit-tud. :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.06. 21:20:21

vigyázz Csaba, ommm hamar bepipul ;)

Hawaii- 2014.08.06. 21:20:27

@Pinter Csaba: Felmerül a kérdés, hogy a fotonemisszió gyorsulásnak számít-e? Ezzel szemben technikailag semmi akadálya, hogy embereket gyorsítgassunk mágneses meghajtással. Az más kérdés, hogy van-e értelme, hisz nagy valószínűséggel az emberi fizikum lenne a szűk keresztmetszet. Mindenesetre az bizonyos, hogy amennyire egy top fuel dragster, vagy rakéta meghajtású autó járműnek tekinthető (elvégre nem közlekedésre, hanem speciálisan rövid idejű gyorsításra épített célgépek), annyira egy mágneses meghajtású, áramvonalas (akár síneken guruló) kabin is.

TeamCop 2014.08.06. 21:22:00

@ommm:
szerintem a rakétaautók is autók, így ideférnek, ha már épp a gyorsulásról van szó.

Egyébként az Opel rakétakocsija (RAK2, gumírozott kerekekkel) még tetszetős is, itt egy kép róla:
en.wikipedia.org/wiki/Rocket_car#mediaviewer/File:OpelRAK2.JPG

Kitették ezeket sínpályára is:
en.wikipedia.org/wiki/Opel-RAK

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.06. 21:25:02

@TeamCop: így van, szerintem is megfér, nagyon jó volt olvasni a szakértő hozzászólásokat, részemről semmi gond ezekkel.

Az EREDETI 2014.08.06. 21:29:32

Már a zr-1 nél nagyot néztem. És az kéziváltós, robot váltóval még gyorsabb lenne.
Igen a dragsterek nagyot mennek anno néztem is nagyokat amikor a tv-ben először komolyabban megnéztem és átváltottam a célegyenesben mért mérföld/órát km-re.
A baj a videóval az, hogy csak egy utólagosan odabiggyesztett müszeregységet mutat az időeredmény alapján, nem real time
www.youtube.com/watch?v=gb2vf_ZYFMo

Sayniqua (törölt) 2014.08.06. 21:29:41

@Pinter Csaba:

Ez egy JÓ oldal!

Nem akarok összehasonlítgatni, és végképp nem szándékom elindítani egy "melyik a faszább" autó hisztit, de sorry , meg kellett néznem a Honda NsxR-t, és az 0.3 tizeddel veri a Lambót 1/4 mérföldön....
:)

mükkemakk 2014.08.06. 21:34:22

Néhány éve Kunmadarason egy Eric Teboul nevű francia fazon hidrogénperoxid hajtású rakétamotorral ment egy bemutatót, na az úgy nézett, ki hogy nagy csend.. és huss már el is húzott.... :-)

A hayabusához volt párszor szerencsém, az 200 felett úgy ment mint egy normál nagymotor 100 és 200 között, félelmetes./Főleg amikor a traktoros kifordult elém..../

Pinter Csaba 2014.08.06. 21:35:08

@Hawaii-: én ezt értem, de ezen az elven, amit linkeltél, jelenleg semmilyen olyan eszköz nem létezik, ami embert is magával vinne. Ha majd egyszer a mérnökök képesek lesznek ezt a tudományos alapot felhasználni akár egy űrhajó feljuttatására, vagy bármire a Földön, akkor visszatérhetünk erre, de nem hiszem hogy a közeljövőben még az űrsiklókat feljuttató hordozórakétákat is lecserélnék erre a technológiára, jelenleg akkor sincs jobb alternatíva és ez még egy darabig így is lesz.

Sayniqua (törölt) 2014.08.06. 21:41:36

A második videóban a Niagara vízesés, rövid szoknyás kisleányka az adott idő alatt befecskendezett nitrometán mennyiséghez képest! :)

Hawaii- 2014.08.06. 21:46:39

@Pinter Csaba: Dehogynem, maglev vonatok. Igazából a hozzád intézet válaszaim lényege az lenne, hogy a helyedben óvatosan bánnék a kategorikus kijelentésekkel. :)

Találtam érdekes adatokat dragsterek-ről (Hogy mennyire naprakészek, nem tudom):
www.tractorbynet.com/forums/related-topics/246730-top-fuel-dragster-facts.html

Azt írják, 15-20 liter üzemanyagot égetnek el egy-egy ilyen gyorsulás alkalmával. (Csak az első néhány hozzászólást olvastam el, így a tévedés jogát fenntartom.)

TurulmadáR 2014.08.06. 21:49:37

@Hawaii-: én még nem láttam mágnessel gyorsított kocsit vagy motort, de Kunmadáron rakétamotort már igen. Kérdés, hogy a katonai kísérletekből a fegyvergyártáson kívül lesz e valaha is bármi más jellegű fejlesztés, nem tudom ilyen meghajtással valaha is építenek e autókat, mert ugye bár ahhoz végig elektromos pálya is kell (ami a mágneses meghajtást biztosítja) de eléggé pazarló lenne mindezt kiépíteni, ha egyszer magát az autót is tehetjük elektromossá és nem kell az egész pályát, amin végigmegy, nem hiszem, hogy ebből valaha is lesz bármi a gépkocsigyártásban, de ne legyen igazam.

Annyi biztos, hogy már leáldozóban vannak a belsőégésű motorok, megélünk mi még cifra dolgokat is, a jövőt pedig senki nem ismeri.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 22:11:04

ezen most beszartam, de tényleg... :-o Tudjátok, én kérdeztem pár hónapja, hogy a Wizzer utasszállító gyorsulása hogy viszonyul egy komolyabb sportkocsiéhoz.Most már kezdem úgy sejteni... :D

gt-r 2014.08.06. 22:31:39

A veyron elég lassan gyorsult a tesztben, ez kicsit meglepett.

Mumia 2014.08.06. 22:35:38

Nekem akkor is ez az etalon, pedig már vagy 15 éves felvétel: www.youtube.com/watch?v=Kpebo3X3aRk

Pinter Csaba 2014.08.06. 22:45:00

Hawaii-:
ne ferdíts, a MAGLEV nem úgy működik, hogy adnak kívülről egy hatalmas kezdeti impulzust és kilövik a szerelvényt, mint a katonai kísérletedben, hanem magával visz egy valag akkut táplálni az elektromágneseket a kocsik alján ahogy végig táplálják a pályát is. Hát a katonai mágneságyúd nem igazán ezen az elven működött.

Hawaii- 2014.08.06. 23:17:27

A működési elv (mágneses meghajtás) ugyanaz. A különbség az eltérő felhasználási terület paraméterezésében keresendő. Az egyik esetben az infrastruktúra véges és erősen korlátos hosszúságú, az adott technikai színvonalon elérhető legnagyobb teljesítményre és így a gyorsítandó tömeg sebességének maximalizálására kihegyezve. A másik esetben a gyorsítandó tömeg (vonatszerelvény) energiaellátása és az infrastruktúra folyamatosan biztosított, a fő szempontok az utasok kényelme, biztonsága és a gazdaságosság a gyártás, kiépítés és az üzemeltetés során.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.07. 00:37:05

Az a kérdésem a top full drag ban nincs is váltó?

okoskodó 2014.08.07. 09:14:59

@sikegy:

Arról nem is beszélve, ha elélép valaki a zebrán. :-)

Cymantrene 2014.08.07. 10:36:25

Azér' lássunk valami tényleg nagyvasat is:
www.youtube.com/watch?v=UK7B5XNzTvg
Meg a kedvencem:
www.youtube.com/watch?v=TMzH2wXOroE
Bocs :-)

moltam4300 2014.08.07. 11:38:45

@Gyurma73: Nincs, a kuplungot csúsztatják...

Pepejoe 2014.08.07. 12:15:56

Egy hétköznapi Busa megfogta lényegében az egész mezőnyt gyorsulásban, a Veyron mellé még az enyémmel is oda mernék állni. :D

Pizso 2014.08.07. 12:21:02

@TurulmadáR: Tudtommal csináltak kísérleti pályát már talán a svédek ahol az aszfalt alatt ment a mágneses pálya. Előnye, hogy az elektromos autóhoz nem kell aksi. (csak egy kevés a kereszteződésekhez, garázsba beguruláshoz stb.) Folyamatosan lehet mérni a felhasznált energiát és nem csak 1 jármű gurulhat rajta. Ráadásul az automata pilótának is könnyebb a dolga a "kötött" pályán.

Sportbíró 2014.08.07. 12:27:40

Mióta megnéztem az első helyezettet is, azóta röhögök. :D Pedig az ember tényleg azt hiszi, hogy egy Formula 1-es fürdőkád milyen jól megy. Aztán ugye... :D
Az üzemanyg fogyasztós vidi az meg elképesztő... o_O

lodola 2014.08.07. 12:32:43

top fuel azt a büdös picsa

ccvv 2014.08.07. 13:09:52

@tizenhatkarakter: A szoros naci is jó, hogy légi harc közben össze ne f...ák magukat. Kölönben sűrített levegővel csinálják, amikor a gép érzi, hogy jönne a fekete vakság, egy pillanat alatt felfujja a gatya légkamráit. Csak az a baj, hogy a vörös vakságra nincs ellenszer :) a fejüket mégse lehet mindenestül sűrített levegővel megnyomni :D :D:D

GGG54 2014.08.07. 13:14:54

Corvette, SLS, GT-R.

A Veyron harmatos.

uarempty 2014.08.07. 20:28:48

@Liquid_Night: Hát nem tudom, azért annyira nem túlzó ez az egész...miért ne írhatnának ilyenekről is, főleg így, h a net tele van videókkal már ezekről a verdákról..ott van pl. unlim 500..és végre, látják mozgásban őket, nem csak autóskártyán..vagy kiállítva :D

Ezekből egyébként mondhatnám, h sosem elég..ha valaki benzin agyú..inkább a veterános kacatokat raknám másik oldalra...elmegy néha, de, h folyamatosan azt tolni nem tudom minek kell? Bár nem nézem meg azt kész, ettől függetlenül véleményem lehet, annyi.

Liquid_Night 2014.08.08. 04:21:37

@uarempty: Hát, lehet, hogy én nem vagyok elég benzin agyú, de így a férfikor felé közeledve nőből is azok kezdenek érdekelni, amelyekhez olyan közel tudok kerülni, hogy valóban meg is tudjam ül(tet)ni...

A vélemény olyan mint a fallosz, mindenkinek van, és jót röhögünk egymásén 2 citromos sör után a kocsmában :)

csedársajt 2014.08.08. 12:12:48

A ZR1 kérem..? Na az nem egy sima 'vette...

Annyi köze van a mindenkori ZR1-nek a bolti széria korvetthez, mint egy túraautónak az utcai fapad kismotoros kéziváltós ötösbéemvéhez mondjuk.

"Gyári építés", de még sokkal meredekebben mint az emmöt vagy a csúcs alpinák, mert azok csak "megfűszerezett" BMW-k a ZR1-nél viszont a váztól gondolnak ujra mindent, más futómű, más fékek, másik motor, más hajtáslánc, minden más.

Egy "modern" önhordó kasztnis adott motorpalettához, futóművekhez, stb, tervezett autót ekkora átépítéshez már teljesen le kell bontani, lényegében eredeti formájában 99,9%-ban "meg kell semmisíteni", hogy azután "mászóka" formában műanyagruhával szülessen ujra. Ld pölö karotta hangyász projekt.

A gyorsulás egyébként ezen a ponton már meglehetősen öncélú téma, amit pl TÉNYLEG gyorsulásra építenek utcai autóból, negyedmérföldre mondjuk, az általában nem megy 300-at.

Nem azért mert a motorja nem lenn képes akár 400al húzni a bódét, hanem direkt képtelen elérni, mert nincs ekkora átlépő, tehát a cél az, hogy a teljes fordulattartományban a verseny sebességbtartományában lehessen erőt kivenni.

Ekkora teljesitményeknél pedig már az a kérdés, hogy hogyan lehet az utra levinni, a ZR1 sebességmérője is "csapkod" összevissza, többször kipörögnek a kerekek, pedig gyanitom nem egy poros átlagos utcai betonon utcai abroncs volt alatta...

Ha nem egy hótegyenes végtelen betonszalag, körben a nagy semmi, hanem akár hagyományos versenypálya vagy neadjisten közút, szószerint oroszrulett nagy sebességnél tapadást vesziteni.

xm95 2014.08.08. 16:32:43

@ommm: Te PIsta! Nem akarok veled kekeckedni, de ha ez a Pinter Csaba az a Pinter Csaba, akkor eleg sokat tud ezekrol a dolgokrol, es en kivancsi vagyok a mondandojara.

xm95 2014.08.08. 16:36:25

@xm95, xm95.blog.hu: Bocs. Santa Podon nem raketas hanem sugarhajtomuves a szeker.

outtatime 2014.08.10. 08:18:59

@tizenhatkarakter:

12G-is elvisel az ember (akit kiképeztek rá, illetve alkalmas)
a G-gatyó meg aktív nyomásszabályozós holmi, gyprsulásfüggően pumpálja feszesre a gatyaszárat.

A blackout így nagyjából kilőve (természetesen biztosan bármilyen szupercuccban elájulna a földi halandó az első pár repülésnél, van annak is technikája, hogyan kell feszíteni az izmokat, levegőt benntartani, vagy kifújni stb. minden csillapítás dacára, szvsz az első ilyen repülésem lenne az utolsó), de a redoutról fogalmam sincs megoldja-e.

Azért persze kipróbálnám.
Egyszer :D

Sepernedző Kovászki 2014.08.10. 12:54:54

@ommm: Nem mondta, hogy van. Ha azt is elolvasnád, amire válaszolt...

///M_Straight_six 2014.08.13. 16:54:51

@Pinter Csaba: Neked nem a top gun fórumon kéne lenned? :D szép és jó a rakéta, az a leggyorsabb, de most itt kerékhajtású kocsikról van szó ...
süti beállítások módosítása