Ennél jobb versenyautó-hang nincs!

  2014. július 31. - Sturcz Antal Címkék: hang omfg F1 omg videó Matra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Sok rajongó panaszkodik napjaink Forma-1-es autóinak hangja miatt. Joggal teszik ezt, hiszen az élmény legalább felét – ha nem többet – az agresszív sivítás adja. Aki még nem hallotta élőben, az nem biztos, hogy érti, mert tipikusan arról a hatásról van szó, amit nem is annyira a fülünkkel, hanem a belső szerveikkel érzünk. Persze meg lehet érteni a mérnököket is, hiszen az FIA egyre szorosabbra húzza a béklyóikat, de nem volt ez mindig így. Például itt ez a Matra MS11-es 1968-ból.

A Matra az évtized elején még a Forma-3-ban indult, ahol egész szép sikereket ért el. A fordulat 1965-ben következett, amikor egy bizonyos Ken Tyrrel került a csapat élére, ő egy ifjú tehetséget, Jackie Stewartot szerződtetett pilótának, majd egy kategóriával feljebb léptek. A sztorinak úgy kéne folytatódnia, hogy a többi pedig már történelem, de nem volt ennyire egyszerű a dolog. Az F2 már keményebb diónak bizonyult, mint az eggyel kisebb géposztály, így a csak a következő évben sikerült a Brabham-es Jacky Ickxet legyőzni.

MS11 03

Az étvágyat meg csak az evés hozza meg igazán, így aztán a következő cél már a Forma-1 volt. Teljes egészében francia autóval akartak rajthoz állni, amihez meg is volt a tudás, bár az nyilvánvaló volt, hogy a '68-as évadnyitóra nem lesz kész a már beharangozott, hatvanfokos V12-es. Hála Tyrrell angol kapcsolatainak, sikerült a Cosworthtól beszerezni a megbízható DFV-ket. A gyártónak a repülőgép-iparból megvolt a tapasztalat a könnyűfém monokokhoz, és sikerült olyan autót építeni, mellyel már az évad első futamán megfutották az időmérő leggyorsabb körét. Ez a kocsi még csak alig volt több, mint egy módosított F2-es gép, de az MS10-et már a DFV köré tervezték, az évad ötödik futamán pedig Stewart a dobogó tetején állhatott.

ms11 71

A monacói nagydíjra végül elkészült az MS11, ami nem használt segédvázat, itt a V12-es már szerkezeti elemként is funkcionált (a dolog, amit - többek között - Colin Chapman-nek köszönhetünk). A háromliteres motor ugyan közel négyszáz lóerőt tudott, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, leginkább megbízhatatlansága miatt. Stewart a második helyen zárta a világbajnokságot, a DFV motoros MS10-el. A csalódás miatt a csapat egy évvel később már nem állt rajthoz, és a V12-es is rövid pályafutása végére ért. A bevált, és kevésbé bonyolult konstrukció tehát jobb volt, de hallgassák csak milyen a hangja:

 

Az embernek olyan érzése van, mintha a tütéken keresztül beszívná a teret, dühösen megrágná, majd a már-már komikusan hosszú csöveken kiköpné. Most komolyan, tölcsérrel felmérgesített turbómotorok kellenek? 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr696513951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EddieCivic4g 2014.07.31. 18:47:02

1:58-nál nem csak a teret szívta be, hanem a szomszéd autó ajtaját is:)

Mérges 1234 2014.07.31. 19:36:10

@EddieCivic4g:

Ja én is azt röhögtam... :D

Amúgy a hörgés mega brutál kurva jó....

madbalee 2014.07.31. 19:54:12

hasonló korú autók, hasonló hangokkal napjainkban:):
www.youtube.com/watch?v=9NzmAEEaALE

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.31. 19:54:32

"szorosabbra húzza a békjóikat"
LY, nem igaz hogy nincs heJesírás-ellenőrző...

Bakter90 2014.07.31. 19:56:03

Nem tudom ti miként vagytok vele de szerintem nem csak jobb a hangja de szebb is mint a mai F1 autók. Annyira gyönyörű, nyers csak egy nagy motor meg 4 kerék a földön meg az a nagy szárny hátul... Egy ilyenért még a Friderikuszt is megcsinálnám :D

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.31. 19:59:43

Amúgy a hang tényleg durva... 8-O

Sturcz Antal 2014.07.31. 20:01:52

@ColT: Köszönöm, lyogos, lyavítva.

outtatime 2014.07.31. 20:02:52

Na ezt még vezetni kellett.

A mostaniakat meg csak kezelni.

Széria utcai gépek "fejlődése" hasonló.(nagyon kevés kivételtől eltekintve).

Sajnos.

zsoci 2014.07.31. 20:10:11

Nem tudom, én azért szeretem a turbok hangját is, ne persze nem a mai kiherélteket, hanem a régieket..

mudd 2014.07.31. 20:10:25

eszetlen hangja van, csak kar, hogy a jutubos videon nem huzatjak ki rendesen, mint ahogy pl. itt: digus.com.br/celular/Matra_v12.mp3

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2014.07.31. 20:13:10

Nem arról szól a dolog, hogy nyerni kell? A lényeg a hatékonyság és az eredményesség, nem a nosztalgiázás.
Persze ettől még tényleg brutáljó hangja van...

gary-z 2014.07.31. 20:40:30

Az F1-ben már pilóták vannak, nem sofőrök, mert inkább egy repülőgéphez hasonlít a cockpit, mint autóhoz azzal a sok bizbasszal meg kapcsolóval. A kormány forgatása ,azaz az effektív vezetés a töredéke a pilóta feladatainak.
Kár... :-(

Rocko- 2014.07.31. 21:00:28

1:56, ajtó.
íííí.

The Pervert SpiderMan 2014.07.31. 21:23:30

Azért a legjobb versenyautóhang versenyben ott van még a porsche 917 ből a flat-12 és az audi sport quattro S1 sor5 turbója is, azok legalább működtek is :). Mindentől függetlenül azért tudnám hallgatni napszámban.

mudd 2014.07.31. 21:30:23

ez meg mar a pornografia magasisoklaja: www.youtube.com/watch?v=hrlhepfy9-I
(kizarolag eros idegzetu, felnott olvasok reszere)
;)
(5:44-nel a 037-es leirhatatlan)

1kutya 2014.07.31. 21:41:19

brutál! és ha jól láttam a gépben az öreg Ónri gépészkedett, szeretnék még kijutni addig a LM24-re míg ő ott van és elbeszélgetni a régi szép időkről...

1kutya 2014.07.31. 21:44:48

@1kutya: egyébként csodálkoztam is, hogy Pescarolo nincs megemlítve, hisz míg volt Matra, addig ő volt a pilóta N°1?!

Sayniqua (törölt) 2014.07.31. 21:45:37

könnybe lábadt a szemem...

Lacko68 2014.07.31. 21:52:17

@tlantos: Azt a kib......tt k.......va hétsz.......it!!!!!!!!!! Nem hiszem,hogy van ettől szebb hang az univerzumban!

Kaksi Atomerőmű 2014.07.31. 21:56:08

szerintem ez vetekszik vele, azok a visszaváltások, ahh...
youtu.be/FkP5Svl16Qg

tlantos 2014.07.31. 21:57:08

@Lacko68: Ez mar enek. Pedig ruhellem az operat :)

ZeerOcooL 2014.07.31. 21:57:47

Nekem ez a kedvencem: BRM V16 www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE 2:00-nal istentelen, kizarolag max-hangeron szabad hallgatni :)

nyikk 2014.07.31. 22:17:44

Legtutibb hang?Francokat, pont itt szerepelt évekkel ezelőtt egy BRMV16 nevű verda, na annak van hangja.

Phteven 2014.07.31. 22:44:36

A vejronos hülyegyerekek meghallgathatnák ezt.

kisörDög 2014.08.01. 01:05:32

Nekem tetszett a 90-es évek Ferrarija is. A Schumacheres. De nem olyan régen voltam rally versenyen (soha előtte) és a verseny után így negyvenkével elbóklászott mellettem ez a Fabia 2000. Nemakartam hinni a füleimnek. Dübörgés. Aztán keresgéltem felvételeket a neten, de a valósághoz képest a jobb felvételeken is kb. negyedakkora hang szól csak mint a valóságban.

qmatch 2014.08.01. 05:02:56

persze, nyerni kell, meg hatékonyság, meg ilyenek....

....de majd a villany-hangú és -motoros dodzsemek harca a kutyát se fogja érdekelni - ezért nem is lesz.
egyébként régen is nyerni kellett, vagy nem ??

hatékonyság ...(!!??) - a 10...20 kHUF-os jegyáraktól "hatékony" az F1 .

madbalee 2014.08.01. 06:21:11

Azért ma is vannak jó hangú versenyverdák (igaz nem F1-ben):
www.youtube.com/watch?v=Oo-Vu9Sy6Jo

Nekem az SLS, meg a Camaroé tetszik a legjobban. Jövő hétvégén pedig a Slovakiaringen lesznek.

rush4you 2014.08.01. 07:14:11

azért ha a judd v8ra rákeres az ember, torokszorító hangok jönnek elő tube-on ;)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.08.01. 07:36:14

Szép orgánum, kéne egy hasonló itthonra, szomszédot kényeztetni, ha már a kisflexet megszokta. De az a "légszűrő" nagyon odabasz. Port, bogarat, de még kisebb termetű pályabírót is beszippant. Hiába, a régi szép időkben nem volt még limitálva az elhasználható blokkok száma, ennek az élettartama is pont egy verseny lehet, ami szintén egy Chapman kútfőjéből származó zseniális dizájnelv. Azért a verseny második felében már rághatták erősen a körmüket a csapatnál, hogy a leintésig ne váljon túlzottan huzatossá az a 12 égéstér :)

venturaea 2014.08.01. 07:48:32

szerintem a v10 a legjobb hang

Szkotti 2014.08.01. 09:20:33

@nyikk: Úgyúgyúgy!
Haveros otthoni besörözésekkor mindig előhúzom a net bugyraiból, és mindig mindenki lógó nyállal hallgatja (najó, csak az autóbuzik)

Nyiri 2014.08.01. 09:25:14

Lesz valami kérdezz/felelek bejegyzés a belsőség taliról?

crix 2014.08.01. 11:10:43

@tlantos: Pont ezt hallgattam meg énis... odaszab, mennyivel jobb ez a hang mint a mostani... mi lesz a következő? Diesel f1?

outtatime 2014.08.01. 12:43:19

@gary-z: Értem én, hogy a szaksajtó szereti őket pilótának hívni, de nem azok. A pilóták 3Dben nyomják, ezek nem. A feladatok nem összetettebbek (másmilyenek az igaz, de nem bonyolultabbak), mint egy villástargoncán, darun, vagy egy traktoron, valamint ezek kezelőit sem becézik pilótának. Sofőrök. Mondjuk manapság az f1-ben Fosőrök.

outtatime 2014.08.01. 12:52:51

@crix: Volt az a menet, amikor a nagy öregek nyomultak ugyanolyan kiépítésű gépekkel. (talán a1, de nem biztos) Na az a versenyről szólt, jó is volt. Nem a technika és a pénz volt a lényeg, hanem a vezetés, ki tud, mer nagyobbat, jobb időben, gyorsabban.
Világi élmény volt, azóta nem láttam f1 közvetítést sem. (jó ehhez hozzásárul a szagkommentátorok kislányos sivalkodása is, persze az is igaz, amíg Palik vinnyogott és látni akartam a futamot, akkor is inkább valamelyik némez, osztrák, vagy bármelyik nem magyar adón néztem. Mindig azon, amelyiken a legkevesebbet pofázták, 2014-ben szégyen, hogy nem lehet "no comment" módban megnézni egy sporteseményt, ahol a történések hangsávját hallja a néző, de mondjuk a gyönyörűségtől locsira ázott bugyijú szakértők mekegését meg letilthatja ha akarja. Nagy bónuszjóság volna...

Blindmouse 2014.08.01. 18:42:24

nem rossz ez a hang, de azért az 1985-ös Lotus 97T-től inkább beleélvezek a bugyimba :D :D

De egyik autónak se rugdalják itt el komolyabban.

Blindmouse 2014.08.01. 19:12:15

@outtatime: Elárulok egy titkot.. MEG LEHET nézni úgy egy eseményt!!!!!

M1 is két hangsávval tolja, van egy audiokommentáros, meg egy nyers kommentár nélküli hangsáv!! :)

hatmandu 2014.08.01. 19:16:27

@outtatime: Dehát miért is akarnád nézni? Most magyaráztad meg hogy szar az egész és mindenki béna.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.01. 19:39:32

az a kis damage az szomszed ajtajaban mar tortenelem :D

amugy a sofor legalabb haromszor "lukat valtott" - gondolom nem egy balfasz vezette, en azt szurom le ebbol hogy valtani is tudni kellett.... tudom, ma csak meg kell huzni a shiftert es mar valt is meg regenmindensokkaljobbvolt de azert ha egy gondolom gyakorlott pilota ennyiszer elvaltja magat akkor tenyleg nem lehett egyszeru matek GYORSAN menni. ..es meg csak a valtorol beszelunk...

AMugy meg talan en vagyok az egyetlen aki TENYLEG nem nezi a F1et - mert majd mindig ejjel van :D

outtatime 2014.08.01. 19:45:57

@Blindmouse: sporteseményt írtam, ráadásul mikor írtam, pont a gamboa bunyóra gondoltam ;)
majd megnézem azokat a hangsávokat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.01. 20:25:25

@Blindmouse: az egyenesekben van csak emberkedes, de ertheto is hiszen ha ezt odacsapja akkor valoszinu nem lehet leakasztani a polcrol egy masik matra f1 kasztnit - meg ugye ahogy elneztem belulrol ezt a fulket inkabb hasonlit egy furdokadhoz mintegy biztonsagos kasztnihoz - ezek a kasztnik meg Senna halala elott keszultek...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.01. 20:35:50

@crix: E-Forma1

googleoz ra es szornyulkodj.

Blindmouse 2014.08.01. 20:57:02

Itt van még egy fájdalmas reccsentés 3:50-nél...
De szép hangja van a turbos ferkának. :D

www.youtube.com/watch?v=Cwhn4TgJOQg

Rocko- 2014.08.01. 22:31:05

@visszakettopadlogaz: legalább nem ciki azt mondani, hogy elaludtál rajta. :)

tomekk 2014.08.02. 00:21:05

Én ezzel a videóval szoktam stimulálni a hallósejtjeimet:
youtu.be/q-tuGOb0p0s
Bár itt az erőátvitel hangja az, ami brutális.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.02. 00:53:18

@Rocko-: a nascaron szoktam aludni - egy jo elozes ( hat perc ) es egy lokharito lokharito csata utan van meg vissza 300merfold... vaooo.

Rocko- 2014.08.02. 09:09:32

@visszakettopadlogaz: pedig amikor valaki jobbra fordul...

Ecotrans 2014.08.11. 18:50:49

ez a matra olyan mint a repedtfazék