Örömteli, öreg budi

  2014. július 27. - ommm Címkék: bmw totalcar flotta e30 tcflotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMG 0599
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk

Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos nemsokára leáldozik, nem lehet, nem szabad, drága.

Ne akard ezt, mert nincs mellette más hobbid, ez ilyen kirekesztő dolog, vagy ezt csinálod, vagy semmit. Nem jársz kocsmába, nem jársz bulizni a haverokkal, a szabadidőd a családod és az autók között osztod fel, megromlanak a kapcsolataid a többi – normális – emberrel és egy napon azon veszed észre magad, hogy csak a hozzád hasonló hülyékkel vagy képes beszélgetni a családodon kívül. Velük is csak az autókról. Ez nem jó, beszűkülsz, egyetlen dimenzióban élsz, aztán ha egyszer kihúzza a sors alólad a szőnyeget, akkor beleesel a nagy semmibe.

IMG 0617
Na igen, annak a kis M-betűnek nincs ott keresnivalója, majd ha sok időm lesz és ez lesz a fontos, akkor kipattintom a rácsból

Nekem sincs semmim, csak két gitárom és négy farmergatyám. Azokat is a feleségem vette.

Mert nem költesz másra, csak erre. Mert mindig kell, mindig van valami. Nem veszel karórát, menő telefont (még ha vágysz rá, akkor sem), menő cipőt vagy méregdrága cuccokat, nem tartod a lépést a divattal, a világ egy kicsit elmegy melletted. Ez nem hiányzik senkinek. Kivéve persze, ha kőgazdag vagy, de akkor ilyen öreg szarokkal nem foglalkozol, szóval hellószia.

Ne tedd, ha híján vagy a megértő feleségnek, aki ráadásul van olyan bölcs, hogy vesz magának egy Priust, mert tudja, hogy ezt meg kell hagynia neked és előbb-utóbb úgy is eléred. Jobb a békesség.

IMG 0626
A hátulja már jól áll

Ne tedd, ha az utóbbi  15 évben nőttél fel, mert nem fogod érteni, miért jó ez bárkinek. Ne tedd, ha bármi mással is szeretnél még mellette foglalkozni és ne tedd, ha depressziós leszel a kudarctól. Ne tedd, ha abban a korban éltél, amelyben már törvényszerű volt a szervókormány, a légzsák és az elektromos ablak. Vagy az ABS. Vagy a klíma. Vagy bármi a négyfokozatú szellőzésen kívül. Csalódni fogsz. Csalódni fogsz akkor is, ha bármit vársz, amit egy mai autó tud. Ez nem olyan. Ez abból nem tud semmit. Nem is halk, nem is puha, szűk, kényelmetlen és néha büdös, a fék sem úgy fog, semmibe nem nézik, kicsi a csomagtartója és hülyegyereknek néznek benne felnőtt fejjel. Vagy lúzernek. Ezt is nehéz lesz elviselned. És még vezetni is olyan furcsa lesz, mert nem úgy fordul, ahogy manapság kéne, télen vagy esőben, nagyobb gázra furcsán elkezd oldalazni a hátulja, tök gáz, hogy ráadásul ezért a kellemetlenségért még pluszban drága olajat is kell bele öntözni hátulra. Tudod, a SAF-X-et.

IMG 0632
Az új, excenteres szilentek itt vannak a polcon, adnak némi plusz kerékdőlést még, de nem sokat

Ja, a pénz. Költeni fogsz, teljesen fölöslegesen, hiszen soha nem kapod vissza, annyit soha nem fog érni. Az adminisztráció, a bepapírozás, a sarc, hej, könnyezni fogsz! Ne vágj bele, ha nincs kedved lehajtani magadról a menetet a munkával, ne kezdd el, ha nem tudod, mibe vágsz és eszedbe se jusson, ha kínnak érzed az olajban-koszban turkálást órákon keresztül. Akkor sem, ha elviseled, az kevés. Ezt szeretni kell. Ha nem tudsz folyamatokat szeretni, csak a végeredményt, akkor se kezdd el. Nincs értelme, költsd másra a pénzed. Menj el csajozni vagy nyaralni, több értelme van. Ebben is benne van az alfám ára, meg még valamennyi és látod, hogy néz ki. Egy szakadt, öreg vacak, pedig mennyi minden más már, mint amikor megvettem 430 ezer forintért! Felejtsd el, ha nem autók között nőttél fel, ha nem ismerted a környék összes kis mellékútjának minden gödrét, ha nem dobtál össze a haverokkal öt liter benzinre csak még egy kör kedvéért. Ne akard ezt a végeláthatatlan szopásmezőt, ha félsz az aknáktól, nem fogod megérteni úgysem, ha nem tudod, milyen volt az, amikor olcsó volt a benzin, kevés a rendőr és szőrös a pina.

IMG 0635
Ráadásul nem is kupé, hanem négyajtós. Ilyet akartam, elvégre családom van és ebbe pakolni is jobb. Ja, a formája kábé örök lesz már.

Nézd, én elveszett ember vagyok, én ezeket a vackokat szeretem. Sosem tartoztam semmilyen klubhoz, soha nem álltam a bármilyen –isták élére zászlóvivőnek és nem is fogok. Mert hülyeség bármi mellé letenni a garast egy életen át. Hiszen nincs rossz/jó gyártó csak jó/rossz típus és ha tőrőlmetszett hondás leszel, akkor sosem tudod meg, milyen csodálatos egy R5 Alpine, ha elvakult BMW-s vagy, akkor sosem érted meg, mi a jó egy Civic Type-R Championship White-ban, egy Mercedesből pedig nem ülsz át egy hátsókerekes Escortba, csak azért, mert a saját márkád rabja vagy.

Ami beteg egy dolog, kivéve, ha nem ez adja a megélhetésedet, mint szerelőnek.

Nézd meg ezt a 24 éves, kicsit kitaposott mamuszt. Te nem tudod még, de én igen, hogy ebből sosem lesz szépségdíjas autó. Ez nem lesz már gyári soha, nem lesz patinás veterán, sosem lesz már kényelmes, halk és újszerű. Ez nálam nem cél, nincs olyan hosszú takaróm, amivel betakarhatnám és nem is akarom, mert ahhoz rövid az élet, nem kell, hogy szép legyen, olyanból van elég. Nem vágyom a többi közlekedő elismerésére, a szánalmuk meg nem érdekel egy pillanatig sem, ha érdekelne, akkor tízéves BMW-ben ülnék, nem 24 évesben.
Mai szemmel nézve veszélyes, nem biztonságos, egyáltalán nem korszerű, sőt, szinte kőkorszaki. Ráadásul alig több, mint 130 lóerő, nem utazik zajtalanul százhatvannal és éppen csak elindultam vele az úton, melynek kijelölt állomásai világosan definiáltak, elérhetőek és nem lehetetlenek, de messze vannak még. Persze józanul kell gondolkodni és tisztában lenni a kiinduló helyzettel. Tudod, mennyi minden kell még?

IMG 0647
Magyar kötődéssel. Nagyon régen került ide, tudtommal innen vették és jöttek vele haza.

- Tárcsafékes hátsó futómű, mert hiába lett vastagszáras az eleje, hátul dobfékes. Van olcsón, veszünk, szutykosak leszünk megint.
- Új kipufogórendszer katalizátorral, egészen a hátsó dobig (az friss, marad).
- Másik kormánymű, 320d-ből, akár szervó nélkül is, leszarom, alkarra-vállra gyúrok.
- Két rendes ülés előre a gatyarohasztó öreg Recarók helyére, melyek ki tudja, honnan kerültek bele.
- Nagyobb fékek, valamelyik korabeli, nagymotoros E32-ről vagy E34-ről.
- Egy kicsit hegyesebb motor.
- Gyógytapaszként lokális lakatolások a csomagtérfedélen, az egyik ajtó alján, majd két elem fényezése, a szépség nem lényeges.

IMG 0662
A maga idejében modern kis motor volt a 16 szelepes M42. A karaktere ma is lenyűgöző, pedig az E30 az M20B25-tel az igazi. Vagy az M3, ami elérhetetlen.

Látod, közben fogy ez-az, arra is költeni kell, a fent felsorolt dolgokat is sokszor macerás beszerezni, akkor meg minek? Ha nem ismered azokat, akik már tapasztaltabbak nálad ebben, vagy nem vagy hajlandó órákon át túrni a netet és tanulni, akkor még át is basznak, sok pénzzel.

Hogy akkor mégis, miért?
- Mert úgy ülök benne, ahogy én szeretek.
- Mert úgy fordul, ahogy én szeretem, úgy üti le a vesémet, ahogy nekem jó.
- Mert olyan izomcsoportokat mozgat meg, melyek manapság elsatnyulnak.
- Mert büdös, mint egy gép, olyan hangjai vannak, mint egy gépnek és kezelni kell, mint egy gépet.
- Mert az az ember rajzolta, aki tudta, hogyan kell örökkévalóságot rajzolni.
- Mert van mellette egy hibrid Toyota, amelyikkel soha nincs semmi baj, megbízható és öt litert fogyaszt.
- Mert nincs benne semmi, amire nincs szükségem egy hobbiautóban.
- És van benne olyan alkatrész, amelyik manapság már az élményautók 99 százalékában nincs.
- Mert a hároméves fiam úgy hívja, hogy a mi kis hangos béemvénk, a fiúké, ugye apa?
- Mert nem sajnálom és nem is fogom.
- Mert nem státusszimbólum és nem ébreszt irigységet.
- Mert ott kezd el menni, ahol a mai autók abbahagyják.
- Mert a 34.-ik életéven túl, kétgyermekes családapaként ez az én lázadó ifjúkorom morzsányi huligánkodása.
- Mert nem értik a komoly emberek.
- Mert akkor üvölt benne a Led Zeppelin, amikor csak akarom.
- Mert rá van írva az élet és őszinte, vén tróger, egy valaha lángoló, mára lehugyozott tábortűz, melynek mélyén még parázslik a rock'n roll, csak alá kell fújni egy nagyot.

IMG 0657
Ami manapság sok élményautóból hiányzik. Az önzáró differenciálmű, ráadásul ez már a tisztességesebbik fajta. És csodásan teszi a dolgát.

- Mert minden méter, minden kanyar és minden sávváltás, egyáltalán minden, amit csinál az azonnal történik, akkor és ott, nem méterekkel és tizedmásodpercekkel később.
- És mert ugyanakkor önmérsékletre tanít. Ha itt elbaszom, koppanok. Nem áll mellettem senki, csak én és az autó, ezért kialakul egy belsőséges viszony, bízunk egymásban. Átadja az infót mindenről, ami történik és csak rajtam múlik, hogyan alkalmazkodom. Ezt manapság kommunikatív menettulajdonságnak hívják.
- Mert könnyű.
- Mert durva, prüszkölő-hörgő, szálkás és nyers, csattogó, mint a konyhapultra csapott bélszín.
- Mert ki van fizetve és ha nem megy, mert éppen vezérléscserére, új olajkarterre vagy bármi másra vár, akkor el tudok menni gyalog is a munkahelyemre.
- Mert még soha nem szálltam ki belőle rosszkedvűen. Még akkor sem, amikor alig húzta a belét és várta, hogy megjavuljon.
- És mert harminc évvel ezelőtt rámutattam az utcán, most pedig az enyém. Ami nem egy amerikai sikersztori, csak olyan kicsi, privát.

Igen, igazuk van azoknak, akik szerint a mai autók jobbak és többet bírnak. Mindenben. A mai közlekedés fényévekre van a régi idők közlekedésétől. A mai igények a sztratoszférában vannak a néhaiakhoz képest, hiszen manapság olyan autókkal közlekedünk gyorsabban-biztonságosabban-kényelmesebben, melyeknek motorja akkora, mint egy átlagos kólásflakon, a fogyasztásuk alacsonyabb és szinte zöld fűszálakat pufognak ki.  És ez így is van rendjén.

Viszont ha nem tudjuk, hogy honnan jöttünk, akkor soha nem látjuk meg azt, hogy merre tartunk és meddig jutottunk.

IMG 0646
Büdös, zajos, rázós, sokan nem értik. Nem baj.

Ez a kis négyhengeres BMW pedig az én kályhám, a biztos pont a múltból, amelynél bármikor melegedhetek, ha netán elfelejteném, hogy mit is szeretek a vezetésben és az autózásban igazán.

Másnak egy értelmezhetetlen hulladék, nekem egy örömteli, öreg budi. Mert örömből kevés van, pedig ránk fér. Mindannyiunkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr346539527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2014.07.27. 07:41:01

Jó ez a gép, kedves Pista! :)
És totál igaz amit írsz...

Negotiator 2014.07.27. 07:42:47

jajj, Pista, ezt miért kellett?
most: 2 gyerek, felújítandó ház, rock&roll már csak nyomokban.
cikket olvasva: 1989, Zamárdi, piros lámpa, jobbra a vasúti átjárónál is piros, 3as BMW, fiatal srác bömbölteti a a már akkor is régi rock@rollt belőle, és vigyorogva mutatja a mögötte megálló haverjának (talán Opel?)...
megyek, veszek egyet. egy felelős családapa felelősséggel tartozik a gyerekei neveléséért :)

ommm 2014.07.27. 07:53:48

@Negotiator: Siess, mert kevés a jó, azok sem olcsók!

Én is itt vagyok 2014.07.27. 07:54:12

igazad van Pista!
Ez olyan mint a 24-es mercim. Kézzel tekerem az ablakot,kézzel kell kormányozni, manuális a klíma és analóg a kormány. S odamegyek ahova akarom, mert én VEZETEM. Mert ezt vezetni kel ,és ha kell, még gyorsan is megy és meg is áll hamar. Nem egy csicsa, de érzem, hogy autóban ülök, és nem egy elektromos ládában, ami követ a sávot, az előttem levőt, pittyeg ha előzni akar valaki. Ebbe élni lehet, ebben otthon vagyok. Néha gombokért kicserélek ezt-azt, nincs horror a kettős tömegűvel, jajj a magasnyomású szivattyúval, semmivel, mert ebben az ac nyomja a legmagasabb nyomást. És ezért olyan életszagú.

Trau_es_Nyul 2014.07.27. 07:57:29

Napsugarast!

Bogarasként megkönnyeztem ezeket a sorokat. Az érzés hasonló, cserébe itt van (volt) 39 LE össz-vissz.

Pityubácsi 2014.07.27. 07:59:24

"amikor olcsó volt a benzin, kevés a rendőr és szőrös a pina."

ommmm, ezzel a mondattal lenyűgöztél.
némi képzavarral élve, aranyba kéne önteni ezeket a szavakat :)

Én is itt vagyok 2014.07.27. 08:00:40

Pedig még boka légzsák sincs benne ugye? S csak akinek ilyen sincs az tudja igazán, hogy a fizika határait átlépve, már az sem segít.
Lásd az elmúlt hét statisztikáit.

rekszem 2014.07.27. 08:00:58

Ez most akkor tulajdonképpen egy hosszas magyarázkodás?

TURBÉK 2014.07.27. 08:02:12

Végre! Gratulálok, már régóta várom ezt a cikket, mindig teszel utalásokat, hogy már van egy bmw-d! Sok sikert hozzá!
Nekem e36-ban van m3 3.0 excentrikus szilent első hídnál a lengőkarnál hátul, az egy pici + utánfutást ad. Vagy e30-nál a hátsó hídban a lengőkar hídhoz csatlakozó pontjainál cseréled?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.27. 08:06:30

Szerintem a 2 ajtós e30 ra a gyár sem mondta hogy coupe.
Szerintem egy coupé nem csak attól coupé hogy 2 ajtaja van hanem más az egész tetővonal,és a hátulja.

ZYLO 2014.07.27. 08:06:55

Meglepően normális írás Omm-tól, bár olyan önigazolás-szagú. BTW, a kedvenc autómról nem a budi jutott volna eszembe... Ha gonoszkodnék, azt írnám, hogy kiváncsi vagyok, ez meddig marad a háznál.

motor77sport 2014.07.27. 08:22:07

Nem kell megmagyarázni, értem.....

Gomulka Béla 2014.07.27. 08:33:53

Ne vegye le azt az emhármat, Pista úr! Ez az autó, ez az írás, ez arról szól - olvastuk, hogy miro"l. Az emhármas eltávolítása stílusrontás volna. Evvel nem szépségversenyre, csepeli Pebble Beach-re fog járni. Erre az autóra soha nem keru"l ótés rendszám. Ennek az autónak az o"nirónia a legnagyobb bája. A 316-í és az emhárom kontrasztja szerves része a jármu" egészének. Tartsa meg, szépen kérem. Ne borotválja ...

Hurri Kán 2014.07.27. 08:46:58

Ha még egyszer lehetne cápa 3-asom...

DBandesz 2014.07.27. 08:51:27

Így kell szépen indítani az olvasók reggelét! Gratula Pista, nagyon jó írás, itt-ott megkönnyeztem.

h4z4rd 2014.07.27. 08:52:23

Ó, igen! Szívemből szóltál újra.

Mifelénk úgy mondják, hogy azért kell egy efféle kocsi, mert ebben még benne van az ördög fingja!

(Még az is lehet, hogy műanyagból lesz az a csomagtérfedél?)

Ronin_ 2014.07.27. 08:57:23

@Gomulka Béla: IGAZ!
Bár sosem volt BMW-m. Igaz kétszer is akartam, de nem az lett. Az egyik egy öreg cápa 528 i lett volna, a másik meg egy E36 M3. De győzött a józan ész:-)

Schütii 2014.07.27. 08:59:24

Milyen jó hogy a hülyeség nem fáj. :)

Schütii 2014.07.27. 09:04:31

Minek kell nagyobb kerékdőlés, eszi a gumit így is jó étvággyal és semmivel nem fog jobban fordulni. Ami viszont nem placebo hatású lenne az a toronymerevítő, mert úgy tekeredik ez a kasztni mint a rágógumi.

Oak325ix 2014.07.27. 09:17:05

Remélem belsőség talira ezzel jössz! :)

Dzso_bácsi 2014.07.27. 09:27:20

Szevasz Pista!
"gyári" IS tulajaként soxor magamra ismertem az írásodban. Viszont én még csak magyarázatot és az önigazolást sem keresek a meglétében - amíg kiadja a költségvetés addig marad. Mert tettszik, és mert jóféle...
Kíváncsian várom a további fejleményeket, és sok örömet kívánok hozzá!

latyusa 2014.07.27. 09:32:00

Gratulálok, és sok örömöt vele! Kettőfeles motort bele legalább, az már elég hegyes!

Drive_alive 2014.07.27. 09:32:41

Mindent értek. Csak 2 henger hiányzik. Pista?

ONF 2014.07.27. 09:33:39

Rengeteg autó van amit felírtam a képzeletbeli autós bakancslistámra (már a 60-as évektől kezdve). De tudom, hogy maximum szobornak venném meg őket, mert nem vagyok vérbeli autósbuzi, nem szeretek olajos lenni, én csak mennék velük és mennék; utána meg túlzottan félteném őket és még ezt se merném megtenni, így meg már szinte semmi értelme az egésznek. Kicsit úgy vagyok vele mint mikor Csikós valamelyik videóban mondja Winkliről a cougar kapcsán: " ha elromlik valami az a Winklernek szopás, nekem öröm" Nekem a veteránozás inkább szopás lenne, mint öröm, de jó látni, hogy azért van akiben nagyobb a szerelem (és ezt most kétféleképpen is lehet érteni :) ).
Grat a bimmerhez Ommm.

nem kéne... 2014.07.27. 09:40:40

a hámhúszdé kormánymű szervó nélkül nem jó ötlet.
még egy apróság, az e30 4x100.
a 32, 34 pedig 5x120.
kissé körülményes lesz azt a féket feltenni e30ra.

Mérnökúr 2014.07.27. 09:43:00

Ezt az autót még a 90-es évekből ismerem, Sok évig nagyon gondos gazdája volt ;)
Nekem is volt ugyanilyen, eredetileg 316i 90-ből, került bele kemény driftes gátlók, már 25i első-hátsó futóművel vettem, felújítottunk bele egy ugyanilyen M42b18 motort. És hihetetlen élményeket szereztünk. Igazi, férfias kemény embereknek való vas volt, a feleségem 2X vezette, és azt mondta egy téli tükörjeges városi út után, hogy b@zd meg a k@va autódat, ezzel nem lehet közlekedni. Persze én másként gondoltam, és most is. Pont ugyanilyen projektbe kell vágnom ismét. Az Is motor elég volt bele, mikor felújítottuk, az autópályán is eléggé tudott betyárkodni, az 1,9 és 2,0 -ás tdi sztárok se mentek jobban, még illegális tartományban sem! Két köszörült vezérműtengellyel egy jó chippel, nagyon jól fokozható az erő, és a karaktere páratlan. Csak a 25i, vagy felfelé jobbak kicsit, az Is motorral meg nem is fogyaszt szarul.

GaspiW123 2014.07.27. 09:44:22

Gratula hozzá Pista!
Klasszikust idézve: Padlógáz, ablaktörlő!...

ommm 2014.07.27. 10:01:46

@nem kéne...: Szerintem meg fogjuk oldani, köszi a biztatást!

T54-44 2014.07.27. 10:11:02

Nagyon szép! Azért egy bővebb ismertetőt is szívesen olvasnánk, ha már annyi minden cserélve lett rajta, van miről írni. Érdekelne, hogy mennyivel spártaibb egy E30-as mint egy E36-os? Mert én csak az utóbbit ismerem, de az a mai kocsik komfortszintjét megüti, ugyanakkor a régi kocsik közvetlensége is megvan benne. Kérdés, hogy mennyire?

ommm 2014.07.27. 10:23:24

Önigazolás? Magyarázkodás? Na ilyesmit ne keress benne, mit kéne magyaráznom és önigazolnom? Így, ebben a formában?
Hahó, az nem én vagyok. Használom, mert szeretem és jó. Ennyi.

jk88 2014.07.27. 10:29:41

Ha ennyire dőlnek a kerekek és hátra tárcsafék lesz, akkor hogy fog átmenni a műszakin? Vagy a rendszám csak dísz, és ez a Shitgun 2.0? :p

Mérnökúr 2014.07.27. 10:32:12

@T54-44: E30 sokkal spártaibb, mint az e36. Komfortot ne keress benne, ha "jobbhoz" vagy szokva. Élmény keresésre legjobb ár/érték arányú autó. Aki zsigulihoz van szokva, annak komfortos, amúgy nem. Zajos, nyers, de precíz, erősen mechanikus, igazi GÉP. Nyers fizika mentén vezethető - ha jó az autó.:))))
Én is csak fülig érő szájjal szálltam ki belőle mindig és minden hibája megbocsátható volt. Miért is hagytam veszni? pótolni kell, míg nem késő!!! :)))
Jah, és sose felejtem el, hogy az Is, a 2,2-es accord kupénkat 0-100-ig bő két autóval verte gyorsulásban...
Azt se felejtem el, mikor mentem vele első utamon, egy jó barátom látott, meg is jegyezte, hogy ezt aztán levezted, ahogy vezetted, olyan fejed volt

Szobadísz 2014.07.27. 10:44:28

Az e-34 forum nevében gratulálok az írásodhoz!

www.youtube.com/watch?v=TOmJpQWiPR8&feature=player_embedded

Hidd el, tudjuk mit érzel...................

DeezL 2014.07.27. 10:46:32

Volt 6 db E30am! Még mindig bevállalnék egyet

@Schütii: nekem volt is benne!

DeezL 2014.07.27. 10:48:01

@ommm: amúgy az 1.8 Twin Spark meg van még?

DeezL 2014.07.27. 10:51:34

@latyusa: ez a 23i-vel is elég jó!de valóban az M3 után a 25i a legtutibb ebben !

szirbik 2014.07.27. 10:54:13

Fél éve én is vettem második autónak egy E30 1.8iS-t, úgyhogy teljes mértékben megértelek!
Gratula és sok baleset mentes km-t!

DeezL 2014.07.27. 10:58:53

@Én is itt vagyok: a jó kis 124es,engem idáig elkerült, unokatesómnak volt nem rég egy 300Turbodiesel ,jó kis autó volt! tiéd milyen motoros?

Pepejoe 2014.07.27. 11:06:51

@jk88:
Kicsit slamposabb helyen plusz lóvé nélkül is átmegy, nem érdekel senkit. Azt sem tudják, milyen féknek kéne lennie hátul. Ha rajta hagyná az eredetit, talán azon csodálkoznának el, hogy miért van rajta dob.
Nem a Mozaikba meg Sz.szentmiklósra kell vinni és ennyi az egész.

Zeppeliner 2014.07.27. 11:07:22

Ez a forma még ma is gyönyörű, gratula hozzá.
Csak 2 henger hiányzik.:(

csongiaparaszt 2014.07.27. 11:08:16

Vagány, kéne. Kíváncsi vagyok, marad-e annyit, mint Kredenc?

Krisi 2014.07.27. 11:14:22

@ommm: épp ezaz, hogy most már nincs szükség önigazolásra. Az Audinál meg a kombi Alfánál én is úgy éreztem, hogy az egész arról szól, hogy önmagadnak próbálod magyarázni, hogy miért jó választás a nagy csomagtér meg hogy csak 9 éves stb.
Itt most erre nincs szükség.
Vályi RWD István végre megérkezett :)

nem kéne... 2014.07.27. 11:15:05

@ommm: nem bíztatás, csak rémlik, mintha egyszer valaki mesélte volna, hogy szervós kormány szervó nélkül szar dolog, de hát mindenki úgy bassza ki a pénzt az ablakon, ahogy épp gondolja.
ha a nagyfék eharmincra olyan egyszerű lenne, hogy megoldjuk, boldog-boldogtalan háromszázas fékkel járna.
mondom, ez csak észrevétel.

Rocko- 2014.07.27. 11:21:41

@Trau_es_Nyul: hehe, kicsi a világ, nem csak VV-nél és SzK-nál, hanem itt is.
hello! :)

amenta 2014.07.27. 11:22:00

@nem kéne...: Ellenben az e30-at meg elég könyen lehet ötcsavarosítani. :) Illetve 4x100ból is vannak szép nagy tárcsák más márkáktól, a nyereg meg úgyis passzol. (csak a tárcsa síkját kell belőni, de azt esztergályos megoldja)

amenta 2014.07.27. 11:24:31

@jk88: Az én vectrámon is nagyobb fék van elöl, mint amivel gyárilag valaha is szeretlék, (nem is akart beférni a nyereg, pedig pont amiatt váltottam nagyobbra) és hátul tárcsa dob helyett, de a kutyát nem érdekelte...

DeezL 2014.07.27. 11:25:09

@Zeppeliner: ugye ugye ? én is így voltam ezzel mindig hogy a 6 henger legyen meg,ez a Sor6 leírhatatlan!pedig volt ám hogy volt erősebb 4 hengeres mint a 6 hengeres(az M3astól tekintsünk el,mert az mindig ritka volt,és ha volt nagyon drágán volt) pl a 318IS 136lovas volt,míg a 20i 129lovas... bár mondjuk nekem E30ból 23i sedan volt aztán 25i coupe majd még 1 25 coupe ,aztán összetörtek, akkor lett véve hozzá egy 23i,aztán jó pár évre rá szemből radíroztak le,akkor egy 20i lett véve hozzá,és akkor 20as papirjai voltak:) meg közben volt egy 24TD is de ugyebár ez is 6 hengeres

amenta 2014.07.27. 11:26:42

"nem is akart beférni a nyereg, pedig pont amiatt váltottam nagyobbra" tehát nagyobb felnire. :) Ez lemaradt.

gab200 2014.07.27. 11:27:24

A poszt minden egyes betűjével egyet értek és átérzem.Csak egyvalamit nem értek:hogyan voltál képes 4 hengeres motorral venni?Ennek az autónak a lelkét a 6 hengeres motor adja,anélkül nem lehet érteni a lényeget.

BMWSzabi 2014.07.27. 11:28:38

Ezek az autók még akkor is menni fognak Pista,ha a Hybrid Toyotád már 3 életét éle valamely más néven! Eme autók vagyis a BMW e36-ig bezárólag az örökké valóságnak készültek! Utána már kissé elkezdett higulni a dolog,de még akkor is BMW-k természetesen! Lehet a mai BMW-k közül ritka lesz mint a fehér holló az OT-s rendszámú,de ezek a régi típusok mindig is az autóépítés utolsó kőbástyái lesznek amikor még nem a mennyiség hanem a minőség és a tartósság volt a cél!
Addig is BMW 4EVER!!!!!!!!!!

nem kéne... 2014.07.27. 11:28:46

@amenta:

az elég könnyen ötcsavarosítás hátul igaz, kell egy e36 compact lengőkar, a bontóban hegyekben áll, ne3m tétel.
elöl is egyszerű, kell egy e30 m3 kerékagy.
bont.... oh wait.
;)

amenta 2014.07.27. 11:47:12

@nem kéne...: E36 kerékagy meg eszterga... :) A németek azt szokták. Mert annyi m3-as nincs a világon, mint ahány m30 már öt csavaros. :D

Schütii 2014.07.27. 11:47:41

@jk88: Kerékdőlés, tárcsafék? Ugyan már, ezek a kutyát se érdeklik, a lényeg hogy ne legyen nagy fékerőeltérés a két oldal között, meg fogjon a kézifék oszt' annyi.

Schütii 2014.07.27. 11:52:56

@BMWSzabi: "Eme autók vagyis a BMW e36-ig bezárólag az örökké valóságnak készültek!"

Értem én hogy elfogultság, de azért na..

Szétrohadnak a picsába. Ha nem voltak törve (hápersze) akkor is.

latyusa 2014.07.27. 11:59:15

Nesze neked hegyes motor :D De a kettőfél alap!

amenta 2014.07.27. 12:00:43

@latyusa: Najó, ez már beteg. :)

másik oldalon 2014.07.27. 12:01:20

@Pityubácsi: ""amikor olcsó volt a benzin, kevés a rendőr és szőrös a pina."
Szerintem csak a pina volt szőrös, mert benzin hiába volt 18.50 amikor 2800 Ft volt a fizetésed, és a bírság is csak 500 Ft volt, de minden hónapban kifizettem legalább 500 Ftot

Zeppeliner 2014.07.27. 12:03:43

@DeezL: Ott van a szeren az E30 4 cilinderrel is.:)
Aki akar még élmény autózni az életben az most vegyen, mert egyre kevesebb van belőlük.

BMWSzabi 2014.07.27. 12:10:20

@Schütii: Igazad van az e36 elég rohadós ezért is fogok e34-et venni! Igaz abban is tud rohadni,de nem rozsdakupacot akarok,hanem amit normálisan ápoltak!

T54-44 2014.07.27. 12:14:15

@Mérnökúr: Egyszer remélem lesz lehetőségem kipróbálni egyet. Addig nekem az e36 is tökéletes, nagyon szeretem.

Ja és kötelezően megérkeztek a fórumbetyárok, hogy "4hengerrel nemis béemwé a béemwé" , aranyos :)

Én is itt vagyok 2014.07.27. 12:20:25

@DeezL: Még a régebbi E, tehát a 200 E, aminél az E az einspriccet jelöli. Már rég megállt a km számlálóm, de kb 450 ezer van benne. Fejben megtudom számolni mikor mi volt cserélve rajta. Igazából soha nem romlott el, csak használódott. Küszöbök, rugók sárvédők és az apróságok. Vízpumpa, generátor, stb. De ezektől még üzemképes maradt.
Na ezekért szeretik sokan a régi vasakat..Nem romlik el az ülésállító motor, meg az ablakemelő motorja sem :) A sávot meg majd én figyelem, hogy el ne hagyjam :)

latyusa 2014.07.27. 12:26:17

@amenta:
Annak a betegnek azért lennék az ápolója!

Schütii 2014.07.27. 12:29:19

@Zeppeliner: Ott bizony. Első E30-am egy gyári, magas futóműves, 2 ajtós 18i volt, "virsli" 185-ös gumikkal. Sokszor azon vigyorogtam hogy milyen jó elegye ez az autó a luxusnak és a sportosságnak. Utána lett ültetett 20i-m, hát eleinte tetszett az hogy úgy fekszik az úton mintha oda lenne ragasztva, de később már összeszorultak a farpofáim ha nem tükörsima úton mentem vele, és az nem jó, egyszer koppant az alu olajteknő, de nem szakadt át szerencsére, akkor komolyan feltettem a kérdést magamnak: Kell ez nekem?..

kisörDög 2014.07.27. 12:47:37

Hát én a tíz éves (e46)-ost választom, és nem azért hogy mások nézegessenek elismerően (Pista), hanem mert nekem nincs akkora takaróm hogy 2 autót megengedhessek magamnak. Ugyhogy próbálom valahogy összehozni a napi használatot -és ebben az 500-1000 kilométeres utazásokat a hobby-val. Elképzelni sem tudok számomra jobb és szebb autót ebben a még bármikor használható évjáratban (1998- tól mondjuk. Nálam söpri még az újabb BMW-t is.). --- Gratulálok az érveidhez, 570-et felhozni akárki nemtud, főleg a mai kényelmes világban, ahol kihaló faj a vezetni szerető.

DeezL 2014.07.27. 12:55:31

@Zeppeliner: megbízhatóságban biztosan ,meg persze egy IS elfogadható csak nem a 6 henger a varázsa a BMW-nek.... @Én is itt vagyok: tudom amit a az E ami a BMW-nék az I a fiat meg a közbülső megoldást választotta azért lett I.E:D

NBE 2014.07.27. 13:15:35

Hát, ezen bizony bekönnyeztem. :)

Schütii 2014.07.27. 13:21:29

@DeezL: i.e. - iniezione elletronica

peugeot405 2014.07.27. 13:38:04

@Schütii: Elvileg dobról tárcsásra építéshez átalakítási engedély+Nkh vizsga. Ha észre veszik, de nem jellemző a vizsgabiztosoknál a 100%-os tipusismeret :-)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.07.27. 13:43:44

János vagyok, RWD fuggő.
(Szervusz János)
Mások vittek rossz utakra engem.
E30-cal megkapattak, de hamar rájöttem, hogy a relatíve problémamentes természete, nem harmonizál 100%-ban az enyémmel. Rövid elvonás után volt egy trippem az akkoriban az utcákon is könnyen hozzáférhető Ladával. Megérkeztem. Rákattantam.
Azóta ha rövid időkre le is tudok állni, akkor is ott mocorog mindig a fejemben. Egy BMW, vagy Porsche átmenetileg tudja enyhíteni az elvonási tüneteket és a szervezetemet is jobban kíméli, de a hot shot a Lada.
János voltam 9 órája tiszta.

DeezL 2014.07.27. 13:52:28

@Schütii: így van ,de a cikkben is így irták anno :
"a német E,és az angol I kibékíthetetlennek tűnő viszályát az olasz FIAT kompromisszumos megoldással próbálta megkerülni,azzal,hogy befecskendezéses motorjait i.e. jelöléssel látta el,ez a rövidítés iniezione elettronicát jelent azaz el. befecskendezést"

amúgy tudtam hogy injectoros ha esetleg azt hitted hogy nem tudom

Schütii 2014.07.27. 14:01:16

@DeezL: Az amerikaiak meg nyilván az olaszokat akarták megkerülni az EFI-vel..

Tudtam hogy tudod, de gondoltam hátha valaki nem. :)

Schütii 2014.07.27. 14:04:05

@peugeot405: Igen, elvileg így van, de van ezen az autón így is elég "gyanús" részegység, nem a hátsó tárcsa lesz az aminek látni szeretnék a "papírjait" a vizsgabiztos urak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.27. 14:08:33

Egy 325e vel eljárnék,az erős is meg nem is fogyaszt sokat.

Rocko- 2014.07.27. 14:12:32

@Schütii: pedig ezeket űrhalyónak tervezete a NÁZA!!! és kimegy a világból meg vissza! csak véletlen fojtán lett ralytuk kerék meg kórmány!!! de ezzel akartak a Marzsra leszállni!!! 4 !

!!!!!

!

Roll1983 2014.07.27. 14:18:30

Számomra ez érthetetlen, még úgy is, hogy félreteszem azt, hogy Alfás vagyok, ráadásul autó és motor imádó. Egy viszonylag fiatal autóból átültél egy bilibe, azért, mert propelleres logó van az elején, meg van sperdifije. Bármilyen szögből nézem ronda ez az autó a 156-hoz képest.

Schütii 2014.07.27. 14:20:24

@Rocko-: Így van, egy ideig titánból készültek a BMW-k, egy nagy tömbből forgácsolták autóformájúra őket. A nagyobb motorosak kaptak kerámia védőpajzsot is az orrukra, mint az űrrepülőgépek hogy ne tegyen kárt bennük a levegő súrlódása által keletkező hő. Hö-hö-hő.. :)

Rocko- 2014.07.27. 14:22:54

@Schütii: pontozsan!!!! 4 ! NYOLC !

dieselrocket524 2014.07.27. 14:24:09

ha valaki szeretne egyet keresen meg 1984 es E30 318 még M10 es motoral gyári mindene 11 évet ált egy garázsban és gyönyörű ideális veterán alap kis pénzből hozá értésel tökéletes lesz par aprób rozsda folt van rajta :S

Pista üdv a kluban de inen nincs megálás jön a nagyob fék a job futómű aztán ot lóg a láncon az m50b25 os motor :D igy indult haverom 318i je is elég bele egy m20b25 is aztán jot egy 3,5 es motor mondjuk ezel már egész jó :D

ommm 2014.07.27. 14:24:48

@latyusa: Jó, szívesen bepapírozom, ha állod a költségét.

THT 2014.07.27. 14:26:00

Ha elfogadjuk, hogy ez egy 16 szelepes egynyócas, akkor mid a dobfék, mind pedig a 2 hátsó ajtó igen gyanus... Lehet, hogy nem a 316i felirat az, ami utólag került rá..

ommm 2014.07.27. 14:28:29

@dieselrocket524: Hobbiautó lesz, na meg ki is nőttem már az ász nélküli költekezésből. A motor az utolsó, amihez nyúlunk, az élményautózás nem csak a motorerőtől függ.

THT 2014.07.27. 14:29:54

@Roll1983: Azt kihagytad, hogy ez a sperr difi a két HÁTSÓ féltengely között van :)

DeezL 2014.07.27. 14:30:23

@Schütii: ja ez lehetséges,de EFi az Ibiza is volt ugyebár :D

THT 2014.07.27. 14:33:08

Szerintem azért irkálták anno enyire hogy elektronikus az injektor, mert anno léteztek mechanikusak is.
Nem volt magától értetődő, hogy egy injektoros, tehát i vagy E jelzésű autó elektronikus befecskendezővel üzemel.

Patás 2014.07.27. 14:52:38

Kedves István! Minden szavad igaz!
Volt E34-em 6 évig, eladtam, elcsábulva az E39 felé...visszasírom, pont azért, amiket leírtál...s rohadjak meg, ha nem veszek megint E34-t. Mert rossz nélküle, mert kell, mert a részemmé vált, s most hiányzik...
Sok boldogságot és örömöt az E30-hoz!

Béla_ 2014.07.27. 14:55:11

Köszi Pista! Szívemből beszélsz mint midig! :) Igazából ezt 5-10 éve kellett volna elkezdened, amikor a "nagyházassperr" még 20 ezerért ment, a kisházasokat meg 5-ért dobták hozzád. Még áttételeket is tudtál válogatni. Dögivel volt huszonötös motor váltóval, és "lentegyeses" váltót is lehetett még találni ha kifogtad. Nagykockás sportbelső kompletten, ami csak kellett. Most már mindennek meg felelé az ára sajna, kivéve ha már nincs is mert elfogyott. :( Ez talán már az utolsó utáni időpont.

Én is erősen gondolkodok rajta hogy kiszedem a kert végi dzsuvából és visszapapírozom a versenyautónak kinevezett, majd a versenyzés túl drága mivolta miatt magára hagyott E30-at. Hiányzik a feeling, hogy b*ssza meg. :D

Erdei osonó 2014.07.27. 15:11:08

"..........és nem ébreszt irigységet"
Francokat nem :)

dieselrocket524 2014.07.27. 15:15:26

@ommm:

Ez drift verda lesz azert ment bele ekora motor elfelejtetem hirtelen hogy nektek csúszkálni ot a (fos)pisztoly :)

csedársajt 2014.07.27. 15:27:05

Én csak ott akadok meg, hogy miért 316, ami a legkisebb, legszánalmasabb, legméltatlanabb motor, és vele jön csomó olyasmi, ami aztán végtelen költést és xopást jelent, mert a '16 hajtáslánca és fékrendszere egy minimalista "még épp nem életveszély" ez alá a bódé alá.

Aki nem csak a sarki szupermarketig vasárnap délelőttre, --ahogy anno tervezték a piac legalsó még épp propellerest venni akaró szegmensének...-- hanem mai igények szerint, komolyan használja, annak muszáj lesz valamit kezdeni vele.

És akkor innen jön az téma, ami miatt eleve kár kismotorost venni.

Az E30 mostanra nagyon divatos veteránpótlék kezd lenni idehaza is, kint már vagy 10éve megy felfelé, mert az utolsó kőegyszerű, pillekönnyű bömös, egy "német hacsiroku" igy remek tunningalap, vagy csak ugy nyersen és gyárilag is van egy kevés más autóban megtalálható sportossága, szívóssága, karaktere.

Valaha a "tipus mélyponton" a helyi rajcsávók épphogyvánszorgó szakadtautója és szétpimpelő mélyvidéki hülyegyerekek olcsóbömöse volt ez (is).
Akkoriban elterjedt nézet volt, hogy minden "zsiguliárban" van hozzá,...

Namost ha ez nem is igaz, ahogy ma már pl a gyárias, patika zőcségesre se mondja senki, hogy olcsó, igénytelen hobbiveterán, azért a cikkben szereplő "cipőre se jut pénzem pusztán a napira átlag-állapotban fenntartás miatt" enyhénszólva barokkos csusztatás.

Béla_ 2014.07.27. 15:56:17

@Csedársajt: Itt hatványozottan igaz hogy jó karosszériát kell venni, azon kívül minden más cserélhető. Ha talált egy többnyire rohadásmentes, sérülésmentes E30-at jó áron, akkor az legyen a legkisebb baja hogy milyen motor van benne.

latyusa 2014.07.27. 16:30:08

Mindenki a saját sorsának a pogácsa, de amint megnyertem a tottóötöst, már intézem is a papírokat, addig sajnos a sajátjaimra sem jut annyi, amennyit szeretnék.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.27. 16:32:18

@ommm: Jáj, de meg tudlak érteni...! Gratulálok, már akkor is tetszett, amikor először láttam a PP-n, most meg egyre inkább. Én egy ősi Kockavolvóval vagyok ugyanígy, cserébe az nem is nagyon megy ;)

csedársajt 2014.07.27. 16:36:13

@Béla_: Sérülésmentes jó áron. Reális. Hátpersze, ez olyan, mint a két italért mindenre kapható álomcsaj, ...hagyjuk.

A kismotoros és a sorhatok közt még az aksi is máshol van, az egész komplett köteg más, mások az átvezetési pontok, a lefogatási helyek, fülek, patentok, rögzítők, pont ugy lemezre kell szedni az autót, ha nem jobban, mint a kilakatoláshoz.

ÉS nem elég maga a blokk és szerelvényei, a hűtésfűtés csatlakozásai, a segédberendezések, minden. Az összes konzol, pöcök, takaró, közdarab, lófax.
Kb egy másik, kpl. működő donorautóval érdemes(??) nekifogni, és még ugyis menni kell majd 'bótba, mert lesz ami eltörik, már hiányzik, nincs, nemjó, betörikacsavar, elpattanacsatlakozóház, stb.

Plusz legkésőbb ilyenkor szokott kiderülni, hogy mi is a sérülésmentes csoda, a ruhája alatt, egy lukas budi, --mint mindegyik--.
Vagyis ugyanugy lakatolni kell ÉS motortcserélni, ÉS fél futóművet, ÉS mindent, ÉS onnantol fél-illegál az elkészült autó,...

Végül a tulaj nem birja cérnával, hogy 2 éve készül és semmi sehol, jön a gány meg a ták, a leborítás, a kiszilózás, bekittelés, az ideodakötögetés, a forrasztgatás, drótozgatás, taknyolás és kapkodás.
Nemvéletlen bukkannak fel időről időre ezek a "papiron 16i" csodák, aztán nagyongyorsan el is tűnik mind.

Néha valakin egy jeladó, egy kódstekker, egy banális köteghiba "kifog", egy gyárias, minden izében eredeti autóban is az idegösszeomlás szélére lehet kerülni ilyenektől.
Ha még az autó nem is az ami, készült faluszélan pajta kettő műhelyállás mélyén X éve, a sorsa kb biztos, lassú enyészet réglejárt papirokkal valamelyik tanya végiben.

T54-44 2014.07.27. 16:55:43

@csedársajt: Vezettél már ilyen "még épp nem életveszély" 16i-t? "Aki nem csak a sarki szupermarketig vasárnap délelőttre --ahogy anno tervezték" hatalmas szakértő lehetsz, gondolom részt vettél a tervezésben is :D

Joe E34 2014.07.27. 17:43:42

@Ronin_: Akkor két hibát már biztosan elkövettél életedben ;)

dieselrocket524 2014.07.27. 17:59:11

@csedársajt:

látál már közelről régi BMW t ? mert ha látál volna tudnád hogy a 3,5 ös motor is simán bemegy 5-7 es ből is ! volt is amerikában 335i E30 aszem . de egy ide nem ilő m50b25 ot is berakol simán ha van némi fogalmad szerelésről akor meni fog ! meg ha élmény autó akor kit érdekelnek a patentok meg bármi gyorskötöző ahol lóg valami aminek nincs füle hegesztel neki lakatolni is lehet 80 000 ből nem szépnek meg gyárinak kel leni jónak és kész igaza van Csikosnak nem kel mindent megmenteni

a másik dolog egy fél ilegális autó ? ha mindent más bmw ből és főleg más E30 ból rakok át akor mitől lene ilegális meg veszéjes ?

Lxa 2014.07.27. 18:00:48

Félek, Pista, akiknek ezt írtad, azok nem olvassák... feltűnően sok kommentelő (az összes) éli ezt az életet, így a poszt csak arra jó, hogy nosztalgiázzunk egy kicsit, illetve kibeszéljük hogy mennyire jobb volt minden régen.... ami igaz is, engem sem lehet a 205-ösből kirobbantani, hiába 1.1, de a gyári sibeda (sic!), a pilicka A oszlop, meg a 900 kg ma is odab*.... a Calibra meg kb a garázsba száműzetett, pedig 3x olyan erős, mint a pug. Ha jót akarsz, veszel valami tojást a családnak (fillérekért van scenic, picasso, etc), mellette meg olyannal szivatod magad, amivel csak akarod. (mondjuk ez nagyban függ a család autózási szokásaitól/igényeitől)

Joe E34 2014.07.27. 18:24:01

@Lxa: Nem is tudom kinek írhatta ;)
Lényeg, hogy szépen le vannak ebben a posztban írva a nyilvánvaló dolgok, amik számunkra egyértelműek, de a kivülállóak sosem fogják megérteni, hiába is olvassák, fehér foltok ezek a sorok.

Schütii 2014.07.27. 18:36:41

@dieselrocket524: Hát azért nem olyan simán megy bele az E30-ba a nagy M30 blokk. Mert vagy a tűzfal van útban, vagy a hűtő, ezért szokták átalakítani elektromos ventilátorosra, ami a hűtő előtt van. Egyébként Dél-Afrikában volt néhány gyári 333i.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.07.27. 19:43:04

Az az M3 felirat nagyon gagyi, nagyon. Az idő hiánya az eltávolításához nem kibúvó, mert csak kb. 5 másodperc, én képtelen lettem volna ezzel együtt közhírré tétetni, hisz gagyi. Ja, de ezt már mondtam. :)

dieselrocket524 2014.07.27. 20:09:16

@Schütii:

mi is elektromos ventilátoral oldotuk meg de azert ez nem ojan nagy dolog mint amikor rakják be a V8 at akor mindent át kel csinálni it csak lekaptuk a viscot egy E34 klima ventilátor előre bentre egy kapcsoló és kész nameg 2,4 td hűtő mert azert az joval nagyob mint a gyári 318i

szerintem igy biztonságosab is mert a visco az egyszer gondol egyet és már nem megy én igy jártam fel is főt segény azota bene figyel egy dupla ventilátor egyszere 2 vilany motor csak nem éghet le :D

komikus 2014.07.27. 20:18:46

Szívemből szóltál.
Emlékszem az első 320-asom hat hengerének nyugodt duruzsolására indításkor,a nyers erőre gázadáskor.Boldog békeidők voltak: a hidegháború már befejeződött, a melegháború még nem kezdődött el.
Elmúlt azóta sok esztendő,öregebb lettem annyi minden más lett,de fél éve vettem egy E60-as 525d-t.Amikor beleülök,becsukom a szemem, és újra érzem az olcsó benzin, a kevés rendőr és a sz... p...illatát!

Schütii 2014.07.27. 20:28:38

@dieselrocket524: Hát nemtom elég e a 24td hűtője, mindenesetre a németek E28 535i-ét teszik be, mert az elég vékony is, mindamellett hogy mégiscsak 218 lóerőre van méretezve, nem 115-re.

A&B 2014.07.27. 20:42:42

Az én budim alatt még kerék sincsen. És az asszony kerti törpének hívja, mert még sosem látta mozogni. És én is csak 40 kilométert vezettem eddig, beletoltam jónéhány órát és most tartok ott, hogy tudom milyen alkatrészeket kell megrendelnem hozzá és mennyiért. De úgy érzem jó haverok leszünk.
www.flickr.com/photos/redskinhu/sets/72157639871085226/

banfwd 2014.07.27. 20:45:12

Na, már mindenki lógatná bele a sorhatot, pedig a 18is egy nagyon jó motor. Sok örömet hozzá, ommm. ;)

GGG54 2014.07.27. 20:52:00

Kb ugyanez az érzelmi töltet nálam egy W140 vagy 124 felé.
Sok örömöt hozzá!

dieselrocket524 2014.07.27. 20:54:38

@Schütii: hát nekünk ez volt kéznél szal ezt kapta de egyenlőre nem fort fel pedig már ledobot pár hátsó gumit :D meg már E28 ast is csak találkozókon látni forgalomba szinte soha szóval az szerintem nagy kincs már

qmatch 2014.07.27. 20:57:15

egyszer segítettem hazahozni cimborám frissen vett cápa 320-asát, két ajtó, karburátor, sorhat
elég ha annyit mondok, akkoriban S100 skodám volt - keresztbe jöttem haza a bömössel végig :).
pedig vérzett mindene - de alig akartam kiszállni belőle.

később kapott egy L-Jetronic rendszert, meg másik váltót - emlékszem, a nagypapa hegesztette át a dolgokat, mert nem volt helye a légtömeg-mérőnek :)

aztán mire összeállt, elkezdett pánikszerűen szétrohadni.

...de ha már legalább 23-al gurult, elkezdett élni a kormány, éreztedmilyen kemény kis dög ez, szúrtál egy kettest, és a halálba pörgetted - bal kéz a kormányon, jobb a váltón, és egyiked sem ereszted, legszívesebben egyfolytában kavarnál mind a kettővel, miközben 4ezer alá nem esik a fordulat soha.

kicsi, öreg BMW - ja....

Schütii 2014.07.27. 21:00:52

@dieselrocket524: Ja igen, a német bemegy a legközelebbi BMW szalonba és megrendeli a vadiúj E28 hűtőt, mert hát az a biztos.

nem kéne... 2014.07.27. 21:03:44

@Schütii:

igen, de a hűtőt nem lovakra méretezik, hanem hőterhelésre.
aztán tökugyanakkora a dízel hűtő, csak vastagabb.

dieselrocket524 2014.07.27. 21:22:46

@Schütii: szerintem az auto kevesebe került mint amenyibe ot kerülhet egy hűtő :D

ommm 2014.07.27. 21:38:52

@Matenak: Nem annyi, mert öreg és nem akarom letörni a füleit, próbáltam már, kipattintani törés nélkül nem lehet. Le kell hozzá kapni a rácsot, majd.

ommm 2014.07.27. 21:40:13

@banfwd: Meg is marad. Én ebbe sorhat-papírozást biztosan nem fogok kifizetni.

namostatutituti... 2014.07.27. 21:50:49

@ommm: Nem is nagyon tudod bepapìrozni, ez a 18is motor sem épp gyári motor a négyajtós kaszniban. Egyébként gratula, ha motorerőt akarsz fűzd át 2.3-ra 20d főtengelyel szépem kiadja, nem lesz orrnehéz mint a hathengerrel, de erőben ott lesz a 25-27-ek körül.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.07.27. 22:01:12

@ommm: Engem ugyan nem érdekelt volna a törés, repült volna mindenfelé az anyag a világban a levételkor, hisz utána úgyis a kukába kerül. A konkrétba is és az álmainkéba is szimbólumként... Mások vagyunk, hajrá! :)

HartgeH3 2014.07.27. 22:07:04

"Nekem sincs semmim, csak két gitárom és négy farmergatyám. Azokat is a feleségem vette." Enyhe költői túlzás a több milliós hybrid Toyota nyomán.

kkn 2014.07.27. 22:08:34

Ilyenje volt valakinek? Tényleg jól tol az alacsonyan jövő nyomaték miatt, vagy lomhának tűnik?

www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/325e

dieselrocket524 2014.07.27. 22:09:31

2 évente visza dobni bele a vizsgára ezt a motrot nem nagy meló :D amugy őszintén nem értelek minek vetél te magyarországi autót ot élsz meg minden de egy köpésre a határtól amenyiből ot csak a nevedre irod szlovákiaban fizeted 5 évig a kötelezőt aztán anyi és nincs rá 12 fajta adó meg .... és gondolom nem őrültél meg anyira hogy felved az abszurdisztáni álampolgárságot :D

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.27. 22:19:04

Nekem is volt sedan E30-am, 90-es évjárat, nagylámpás 316i. Ültetett, sportgátlós, gyári Z1 felnikkel (azt nagyon sajnálom, hogy az autóhoz adtam). Sok szép emlék fűz hozzá, nem keveset autókáztam vele éjjel a Mecseken üvegig forgatva, és a még hideg gumival bizony nem egyszer kilinccsel előre! Abban az időben nem éreztem gyengének azt az 1.6 motort, vígan pörgött, óra szerint 200 fölé ment és nagyon komoly hangja volt gyári dobbal is. Plusz egyszer muterom alatt kibírt egy 10km-es utat át a városon hűtővíz nélkül 30 fokban (vízpuma elengedte a vizet hirtelen). Már a megragadás határán volt, csörömpölt, erő semmi, úgy ért vele haza a muter. Én agyvérzés közelében óbégattam, hogy nem dísznek van a mutató a műszerfalon, ami természetesen a pirosban feküdt. vízpumpa csere után még évekig használtam, nem ette sem az olajat sem a vizet, ami csoda volt ez a kaland után. Aztán megörökölte a húgom, aki megcsukta 1x, majd szebbé lett varázsolva, mint valaha. De nem szerette a kenyérszervó + széles kerék kombót ezért eladtuk egy fiatal gyereknek egy téli napon, aki hazafele természetesen totálra törte a havas úton. Azóta is vérzik a szíve érte, ha meglátok róla egy fotót. Fiatal korom legszebb évei fűződnek hozzá.

HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.07.27. 22:33:22

tedd be a v6 ot mivan nicns pénz

HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.07.27. 22:35:31

az a ciki nekem 12 éves koromban vett ilyen apukám v6 os motorral rendszám nem volt de a falut ezzel jártam télen és faroltam igaz öszetörtem de jó volt nagyon.
orvos-ügyvéd gyerekként sok mindent megkaptam azóta egy vadi új Mercedes S600 hybridet hajtok igaz megörte anyu meg kölcsönadtam neki amikor z ő Lexus-a a szervizben volt.

Lil Bro 2014.07.27. 22:58:06

Gyönyörű gondolatok, minden sor arany, sok boldogságot a géppel! :)

Pasas 2014.07.27. 23:02:49

Első autóm egy E30-as volt, kurva jó autók (bár szerintem 6 hengerrel az igazi), én nem az elmúlt 15 évben nőttem fel, tudom mit érzel, ezért nem is nézek senkit hülyegyereknek vagy lúzernek, hanem egy olyan embernek akinek van stílusa, és próbál egy szeletet megtartani abból a korból mikor minden más (jobb) volt, és sajnos már soha nem jön vissza :(

GustavssonCarosserie 2014.07.27. 23:06:45

Szoval tetszik ez az iras,mert erzelmi oldalrol kozeliti meg a hobbiautozas oromeit. Jomagam 43 eves vagyok,25 ev karosszerialakatos gyakorlattal,de mint mas autos szakember,en is beletanultam a rokon szakmakba( szereles,gitteles,csiszolas,ilyesmi).Aki autos szakmaban dolgozik,nem tudja laikus szemmel nezni ezeket a regi klasszikus verdakat,mert megfertozte oket a szakma ordoge. En pl. allandoan az eleket,hezagokat,illeszteseket nezem.Szamomra sem az elmenyautozas a lenyeg,mikor regi verda kerul a kezem koze.Az igazi elmeny az,mikor eletre keltesz egy mely alomba merult veteran autot,maga a folyamat leirhatatlan erzes.Mikor egy folyamatot befejezel,pl. egy sarvedo,vagy kuszob legyartasa,mert nincs uj alkatresz.Vegig babaskodsz az auto ujaszuletesen,szoval nekem ez jobban tetszik,mikor mar kesz az auto es mukodik,egy ideig jo erzes,de utana uj kihivas kell..Van egy kihivasom,o egy 1981-es Ford Capri... 13 eve dekkol fateromek udvaran.Mikor leallitottam,csontra kilakatoltam,tokeletes allapotban volt,a yard elvette a forgalmijat,mert muszaki nelkul vezettem...2001-et irtunk... Azota ido es penzhiany miatt nem nyultam hozza.Sok melo lesz vele,de elvezet lesz ujra eletet lehelni bele.. :)

Rocko- 2014.07.27. 23:22:29

föld hívja СubE-ot! :D

vitya25i 2014.07.27. 23:54:25

@ommm: Gratula Pistám, jól döntöttél :) hamarosan (kb. két hét) és elkészül a nagytesó, ha érdekel szívesen megmutatom. Láncot le fogod dobni, ezt előre borítékolom ;)

Béla_ 2014.07.28. 00:23:28

@kkn: Én vezettem etát. Igaz E28-ban, de ugyanaz a motor. Nagyon durva érzés hogy 2 ezres fordulaton olyat tol hogy leszakad a fejed! :) Cserébe 3000-4000-nél (már nem emlékszem pontosan) nem igazán forog többet. Olyan feelingre mint egy szívó dízel, csak még olyanabb. :) Kis fordulaton tényleg iszonyatot tol. Városban ide-oda gurulni, dugózni nagyon jó, de pörgetni nem szabad, nem szereti, nagypapás. Fogyasztást nem tudom, csak próbáltam, de ha szerzel ilyet és meguntad, a főtengelyt mindenféleképpen tartsd meg belőle! :D (27i építéséhez elengedhetetlen)

bbors 2014.07.28. 00:54:55

@ommm:
A Lorenz cégnek tényleg van magyarszki vonatkozása, én a ma már (asszem) nem létező cég alapító fiával találkoztam, aki szerint a fénykorban tuningolással is foglkoztak erősen, szóval nézz körül az autódon rendesen, hogy kapott-e lényeges dolgot, vagy csak csomagtartófedelet a bontóból...

Gácsfalvi Róbert 2014.07.28. 08:19:42

@BMWSzabi: Lószart!!! Ez egy pénznyelő ócskavas!!! A Toyota a jó és abból is csináltak hátsókerekest. Csak költse a pénzét rá megérdemli. fos.

Lajos63 2014.07.28. 09:40:57

127-el vettem az E30-at 2008-ban. Most 224-nél cseréltettem rajta szíjakat másodszor. Pár futómű kacat csere volt közben és két féltengely a rúgatástól. Soha semmi baja nem volt és egyáltalán nem szervizigényes autó, pedig az enyém 86-os! Utálom már olvasni ezeket a cikkeket hogy mennyi baj van ezekkel. Igaz én nem rakok/rakatok bele típus idegen, vagy olcsó hulladék alkatrészeket. Bontottat meg egyáltalán.

Michel Djerzinski 2014.07.28. 10:00:05

Gyönyörű autó, igazi klasszikus, sokáig meg kell tartani, és minden szava igaza Istvánnak. E sorokat pedig kőbe kéne vésni:

"Mert hülyeség bármi mellé letenni a garast egy életen át. Hiszen nincs rossz/jó gyártó csak jó/rossz típus és ha tőrőlmetszett hondás leszel, akkor sosem tudod meg, milyen csodálatos egy R5 Alpine, ha elvakult BMW-s vagy, akkor sosem érted meg, mi a jó egy Civic Type-R Championship White-ban, egy Mercedesből pedig nem ülsz át egy hátsókerekes Escortba, csak azért, mert a saját márkád rabja vagy."

Mélyen egyetértek.

Egy dolgot érzek furcsának/túlzónak, hogy sokak szemében miért jelent ekkora kultuszt ez az autó, miért az e30-as jelenti 'a' klasszikus autót. Hiszen rengeteg más típus adta vegytisztán ezt az élményt, szép köntösben, mégsincs akkora kultusza, mint egy korabeli BMW-nek, pedig...

Itt van pl. ez, igaz, mocskosul túlzás az ára, de olcsóbban is elérhető, és legalább akkora élmény, mint egy BMW:

totalcar.hu/magazin/hirek/2014/07/27/egy_supra_amely_szinte_meg_uj/

És millió más típus van még...

Michel Djerzinski 2014.07.28. 10:24:37

@Én is itt vagyok: és a lényeg, amely kimaradt: ezekben mind ott van a STÍLUS!!! Ami a mai célgépekben nagyítóval sem észrevehető.

c 2014.07.28. 10:33:12

@uszilard:
Én 143 000-el vettem 2001-ben (óra szerint), most van benne >270 000 (320i). Vezérműszíjat megvételkor meg 240 000-nél cseréltettem. Volt egy vízpumpa és egy benzinpumpa cserém ez idő alatt - ami a motorhoz köthető.
Meg a szokásos kopó/fogyó alkatrészek cseréje. Nem érzem szervizigényes autónak. Ha karban van tartva, kimegy a világból. A legnagyobb ellensége a gazdi meg a rozsda.

Michel Djerzinski 2014.07.28. 10:40:52

@Roll1983: rondának nem mondanám, cseppet sem. A BMW-k nagyon nem az én világom, a szívem és autóbolondériám nekem is ezerszer inkább az Alfák felé vonz, de el kell ismernem, az e30-as BMW-k szép, ember-/vezetőközpontú, klasszikus autók, amelyek méltán váltak mára élő legendákká.

Szabványok 2014.07.28. 10:43:17

:-))
Örülök, hogy vannak még ilyen emberek.
Én sajnos(!) nem vagyok ennyire lelkes. Engem zavar, ha egy autó nem tökéletes (saját magához mérve), engem zavar a zaj, nekem nem elég a 130LE, nekem nincs időm(sajnálom rá az időt, lusta vagyok) bontókban kutakodni, Dunaújvárosba vinni szervizbe, egész hétvégén vakargatni a rozsdát.

Viszont rettenetesen vágyom egy régi autóra!
Nem, nem öreg autóra, nem szétesőfélben lévő autóra, nem szerelni való autóra, hanem egy régi, őszinte autóra.

Amit még én vezetek. Aminél bowden (vagy rudazat) mozgatja a fojtószelepet, nem elektronika (késve és akkor is a saját feje után).
Egy olyan autóra, amiben vagy nincs szervokormány, vagy egy vagy csak egy halvány hidraulikus szervó van, de semmiképpen sem intelligens elektromos szervó, oldalszélkompenzációval).
Egy olyan autóra, amiben nem "dupla digit klíma" van, hanem egy csappantyúval a külső levegőt lehet beereszteni hűtés-fűtés nélkül. Ha fázom, akkor majd egy másik csappantyúval melegebbre állítom, de ne okoskodjon egy elektronika 8 LIN buszon lógó szervomotorral, áttekinthetetlen rendszerben.
Egy olyan autóra, amiben nincs kipörgésgátló, ha lepadlózom azonnal megnyikkan a kerék.
Egy olyan autóra, amiben visszaváltásnál belerúgok a gázpedálba, akkor egy pillanat alatt felpörög a motor.
Nem kellenek a villanymotorok tucatjai, a tükröt egyszer beállítom és kész, az ülést tudom én kézzel is állítani.
Egy olyan autót szeretnék, amiben vagy nincs, vagy egyszerűen és teljesen kikapcsolhatók a "vezetőt segítő elektronikák", "automaták".
Egy olyan autót szeretnék, amiben kapcsolók vannak. Amelyik ha így áll, akkor be van kapcsolva a rákötött valami, ha úgy áll, akkor ki van kapcsolva. Nem egy gombocska, amit nyomogatok és aztán egy szoftver eldönti, hogy most mit is kell csinálni.
Viszont legyen halk, kényelmes, jó futóművű, gyors, megbízható, strapabíró, könnyen, sok helyen szervizelhető, ne legyen kalandregény egy alkatrész beszerzése.

Óh, ha be lehetne indítani az E30 gyártását újra! rohannék befizetni egyet! (De nem kell BMW, egy Sierra Cosworth, egy 190-s MB vagy hasonló is megfelel.
De ezekből csak annyira lelakottakat látni, hogy hányinger.

c 2014.07.28. 11:13:16

@Gácsfalvi Róbert:
Akkor vegyél egy hátsókerekes Toyotát, amire nem kell költeni.
Ha megvetted, azért jelezd valahogy.
Sok sikert!

Ne a mesekönyvekben keresd...

DrSzoke 2014.07.28. 11:22:49

@Szabványok: Es usb csatlakozo meg muszerfalbol kibukkano erintokeperyo? Anelkul nem lehet am elni. :-)

Lomha 8V 2014.07.28. 11:55:18

Kicsit emlékeztet az írás a saját autómra ('84 Opel Kadett GTE) és a saját gondolataimra. Bár igazából nem szoktam ezen gondolkodni, legtöbbször akkor jönnek elő a fejemben ezek a dolgok, mikor megkérdezik, hogy ez miért jó nekem. Múlt héten megint kaptam a családtól a fejmosást, hogy miért kell nekem ez a rom, mert fél éve áll a garázsban szétszedve és foglalja a helyet (lakatolásra vár), különben is egy öreg konzervdoboz, büdös, rohad, hangos, huzatos, sokat fogyaszt stb. Az a poén, hogy nem az asszonytól jött az "áldás", hanem a szüleimtől. Hiába, akárhány éves vagy, nekik akkor is csak a kisfiuk leszel mindig és ez így van jól. Ők nem értik. Főleg azt a részét, hogy ehhez az autóhoz csak egyetlen lakatos nyúlhat, akire viszont várni kell. Nekik felfoghatatlan, hogy az autónak nem állnak neki azonnal. Számukra ez egy pénzkidobás, nettó hülyeség. És lehetetlen elmagyarázni nekik, hogy ez miért jó. Egyszerűen nem értik meg és ezzel sokszor felmérgesítenek (vagyis inkább azzal, hogy mindig újra és újra szóba kerül). De legalább az asszony szereti, soha egy rossz szót nem mondott rá.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 12:19:55

@Michel Djerzinski: Igen, de egy japánt nagyságrendekkel több feltámasztani/életben tartani, nagyon körülményes és drága az alkatrészbeszerzés. Az e30-at azért szeretik ennyien, mert megvan benne minden, ami az öreg élményautózáshoz kell, egyszerű, megbízható, könnyen szerelhető, de zseniális konstrukció és viszonylag olcsón életben tartható/fejleszthető (itt is észrevehető a drágulási tendencia, ahogy fogynak ezek az autók, de még nem szálltak el túlságosan az árak). Az új alkatrészek is sokkal olcsóbbak, mint egy japánhoz és sokkal több a választék is belőlük. Lehet szeretni más márkát, de ha 5x annyiba kerül az életben tartása (pl egy régi Supra turbo), akkor az már nem az a kategória.

mennyi?husz! 2014.07.28. 12:21:11

@Patás: Rosz E39 vettel! :) Nekem M Sport 528i van es nem sirom vissza az E30-at. Nem mondom, h nem kene megint egy E30 aminek ha be utom a segget nem gond, nem banom de csak is ezert... :)

rekszem 2014.07.28. 13:16:46

Sokszor hallottam Pitától, hogy nincs rossz gyártó, csak rossz típus.

Na mit gondoljunk arról a gyártóról, akinek zömében csak rossz típusai vannak?

Hurri Kán 2014.07.28. 13:34:54

@rekszem:
Melyik gyártóra gondolsz?

Sam8888 2014.07.28. 13:41:45

Ha majd az M jel körül jársz, azt a szemöldököt is szedd már le róla! :)

Lacko68 2014.07.28. 15:25:44

Mint mindíg,most is minden szavával egyetértek! Benne van minden,amitől érthető lesz a mi korosztályunk autóbuzersége! A kanyarkövető parasztvakítást meg nyugodtan melegítsék rá az önmagukat anyagilag túlvállaló sznobokra! Én akkor is vigyorogva szállok majd ki a 24 éves quattróból,amikor ez a sok majom visszaül a 7-es buszra mert nincs pénz szervízre,meg benyára!

m3246 2014.07.28. 15:39:07

Bárki bármit mond ez olyan szépre sikeredett... Teljesen meghatott... kb ugyanígy érzek az E36-om iránt, ami most beteg és pihen, ráadásul egy másik országban vagyok... de remélem hosszú-közös jövőnk lesz még.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.28. 17:10:22

Szép írás. Aki nem szeret szerelni, vagy saját kezével alkotni, az persze, hogy nem érti. Venni bárki tud, bármit. Alkotni, kevesen.
Én elektromos dolgokat javítok, és sok régi cuccot meg is tartok, mert ahogy itt is áll, jó tudni, honnan jöttünk.

És az "ezt még vezetni kell" dolgot is meg lehet érteni, én is megértem :)

". Nem veszel karórát, menő telefont (még ha vágysz rá, akkor sem), menő cipőt vagy méregdrága cuccokat, nem tartod a lépést a divattal, "
És ki a francot érdekelnek ezek különben...

Amúgy a 130 paci szerintem bőven elég :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.28. 17:12:00

Ja igen, és vannak akik ugyanígy beleborultak valami más hobbiba, csak éppen nem értik a tiédet :) Ezekkel sincs baj, amíg meg nem akarják magyarázni a saját gödrükből, hogy miért vagy hülye.

datacom 2014.07.28. 17:53:54

@namostatutituti...: Na végre valaki!!! A 6 henger nehéz, mint a sár. Jó kis 4 hengeres ez, csak tényleg cserélj főtengelyt és megkapod a 180-190 LE-t. Ha pontos tanácsot és útmutatást szeretnél, keresd Cserkuti Öcsit ;-)

Lacko68 2014.07.28. 18:15:21

@Gácsfalvi Róbert: ostobának születtél,és úgy is fogsz elpusztulni! Sosem fogod megérteni ennek az autóbuzerségnek a lényegét,és amíg élsz megtestesíted az átlag magyar szarosszájú semmi nem jó mindenki hülye csak én nem kategóriát! Biztos jó így élni,hát érezd jól magad!

zvajo 2014.07.28. 18:55:10

@THT:
@omm:

omm, reagálj THT-nak, igaza van, amikor ezeket irja:
"Ha elfogadjuk, hogy ez egy 16 szelepes egynyócas, akkor mid a dobfék, mind pedig a 2 hátsó ajtó igen gyanus... Lehet, hogy nem a 316i felirat az, ami utólag került rá.."

Ehhez jönne még, hogy:
Nem az M3-as felirat a legnagyobb kamu rajta, hanem a 316i. M42-vel inkább 318iS lenne :) 1989-91 közötti gyártással. Abból meg csak kétajtós volt valóban. Hátul is tárcsafékkel, alapkivitelben is.

Ha meg 316i, akkor nem lenne két kipufogója, azok a 6 hengereseken voltak.
Szóval néhány dolgot még tisztázni kell :)
Legyen benne nagyon sok örömöd!!
Üdv: zvajo

ommm 2014.07.28. 19:25:10

@HartgeH3: Hol olvastál ilyet? Vagy netán arra a használt Priusra gondolsz, amit a feleségem vett magának a saját pénzén? Ne haragudj, de ahhoz mi közöd?

ommm 2014.07.28. 19:26:13

@dieselrocket524: Mert nem fogok szlovák rendszámos autót használni, ha itt élek. Az nem én vagyok.

ommm 2014.07.28. 19:30:21

@bbors: Nagyházas sperr, elöl vastagszáras, ennyivel vettem. A többi (futómű, motor, karbantartás) már az én időmben készült. Volt rajta szárny, annak nyomai látszanak a csomagtérfedélen (Lorenz-autó volt amúgy), de a bódé elég jó, azért vettem meg főleg (na meg a nagyházas sperr miatt).

ommm 2014.07.28. 19:33:07

@Sam8888: Az teljesen korhű és típusazonos, miért tenném?

szirbik 2014.07.28. 19:38:05

@zvajo:
Az enyém is 318iS, 2 ajtós, hátul is gyárilag tárcsafékes, és 1 csöve van a kipufogódobnak.
Persze ettől még lehet Ommm-é is "gyári", de ilyen felállásban még nem találkoztam egyel sem, mint az övé!
Ennek ellenére sok örömöt kívánok a használatához!

ommm 2014.07.28. 19:39:39

@zvajo: Szerintem leírtam, hogy így vettem, 16i volt valamikor 90-ben szerintem, az előző tulaj kezdte átépíteni, kapott előre vastagszáras futóművet, új futóművet (eltettem, télre jó lesz), nagyházas sperrt, nagyjából ennyi.

ommm 2014.07.28. 19:42:00

@zvajo: Ja, a dobot már én vettem rá, ami rajta volt, hááát, azt bizony elcseréltem egy kipufogókönyökre ott, helyben a kipufogós szakinál. (Kösz, Laci!). Ez bizonylatos és ez volt a legkiebb átmérőjű ferdén vágott kétcsöves (ez tetszik minden autón a leginkább).

zvajo 2014.07.28. 19:48:47

@ommm:
Szia, igen, meg új mocit is rakott bele az előző tulaj :)
Lepapirozta? Komoly munka... A dob sem tipusazonos, akkor egy csöves lenne.

Ha már leirtad és nem vettem észre, akkor elnézést!
Legyen sok örömöd benne, kitűnő választás! Pörgős moci, max teljesitmény 6000-es fordulaton. Ami mindegyiken rossz, az az ülés (eltörik benne a rugó), és a szerviz intervallum kijelző (kimerül benne az aksi) - mindkettő egyszerűen javitható :)

zvajo 2014.07.28. 19:51:45

@szirbik:
A Tied a gyári konfig :)
Ommm már jelentősen átalakitott gépet vett.
Mindkettőtöknek sok örömet!!!

Schütii 2014.07.28. 20:11:05

@nem kéne...: Hát a fene megette ha egy 24td motor több, vagy ugyanannyi hőt termel mint egy 35i, mert akkor kb ugyanannyit kellene fogyasztania a 2 motornak. Leszámítva a benzin és a gázolaj fűtőértéke közötti különbséget.

komikus 2014.07.28. 20:13:52

Az ilyen korú japánnal az a baj, hogy már a bontóban van ...

rATdrAgOn 2014.07.28. 20:31:02

Végre, egy "A"-val kezdődő rendszám a TC flottában! :)
AKM-284 üdvözli AOD-122-t! Sok közük nincs egymáshoz. :D
(Azon kívül, hogy mindkettő máshogyan jó és gépszerű, meg masszívan 1990-es évjárat mindkettő :D)

rahsol (törölt) 2014.07.28. 20:31:11

@T54-44: 1.6i-m és 1.8i-m is volt anno, és sajnos tényleg egy büntetés, gázfröccsnél annyi történik, hogy a sebmérő helyett a fogyasztásmérő leng ki - a négyhengeres szívó benzinesek csak arra jók, hogy azt hihesd, BMW-t vettél.
Ezeket tuningolni értelmetlen, abból a pénzből kell venni inkább egy hathengerest, ami nagyságrendekkel jobb autó, és kendácsolás nélkül, üzembiztosan, széria állapotban tud mindent, amit tudnia kell. Ráadásul a vizsgán és a közúti ellenőrzéseknél sem kell remegni, hogy mikor veszik le a tákolmányodról a rendszámot. (Balesetnél meg pláne.)

spellbinder 2014.07.28. 20:37:08

ez csak ilyen kommentmágnes, ugye? :
"manapság olyan autókkal közlekedünk gyorsabban-biztonságosabban-kényelmesebben, melyeknek motorja akkora, mint egy átlagos kólásflakon, a fogyasztásuk alacsonyabb és szinte zöld fűszálakat pufognak ki. "
Mert nem igaz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.28. 20:51:28

@komikus: Köszöni szépen a saját, hasonló korú, sokkal kevésbé minőségi autóm, ami még mindig jó egészsgnek örvend - csak nekem az az egy van :P

Sam8888 2014.07.28. 21:21:13

@ommm: Sokkal jobban néz ki nélküle.
A Black Hellákért meg a OMMp kormányért meg beírhatsz egy piros pontot. :D

Goran Marković 2014.07.28. 21:35:02

E30-at kéretik megmenteni. Több példányom volt, imádtam.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 21:53:37

@rahsol: Ja, jóhogy nem lassult gázfröccsre, nem?! Szerintem te kevered a 800-as Marutival mag az 1. Stifttel :)

rahsol (törölt) 2014.07.28. 22:36:39

@akos696: A négyhengereseket pörgetni és kínozni kell, szenvedés autózni velük. Ha lett volna valaha hathengeresed, értenéd, miről beszélek.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 22:51:39

Persze, mindenki a 6 hengerest sztárolja, nyilván joggal, de nem minden szempontból jobb. Pl kényesebb és többet fogyaszt, tehát pl munkába járni nem jobb, minden másra igen, sokkal orrnehezebb az autó. De egy pl 318i a maga 115 lóerejével már egész tisztességesen mozgatta a könnyű e30 kasznit és még a 316i is elég sportosnak számított pl az én akkori baráti körömben. Még így is megviccelt párszor, de én megfogtam, egyszer egy haver az övét nem, szép fémkuka borogatást rendezett az utcában. :) Pörgetni kellett, de szép hangja volt és akkor ment is. Na meg az E36-nál megjelent M43 kódjelű 16 és 18i család gyakorlatilag a legtartósabb motorok egyike. Pl a 16i turbóval tuningolva stabilan 220 ló körül tud tartósan. Amúgy most is 6 hengeresem van, de ez egy teljesen más világ, szerinte a régi 316i 100 felett megzabálná. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 22:53:03

@akos696: *Szerintem a régi 316i-m 100 felett megzabálná

Szkotti 2014.07.28. 22:58:26

Anya figyelmébe ajánlottam a posztot, azzal, hogy a Bömbit helyettesítse be a nálunk garázsban állo, szétszedett, lakatolásra váro 110R-rel.
Aszonta: "akkor ez a cikk rolad szol" ... szal így állunk, na.

jürgen baromartz 2014.07.28. 23:47:44

amikor még nagyon szerelmes voltam az e30-ba és folyton túrtam a fórumokat információkért, szembejött valami dél-afrikai bmw-specialista forum threadje, ami m42 tuningról szólt. röviden összefoglalva:

- m47tud20 főtengely (kovácsolt acélból van, 88 milliméteres a lökete és kevéske gépmunkával be lehet faragni az m42-es blokkba)
- euro s50 hajtókar és dugattyú (a dugattyútetőből szintén le kell kapni úgy másfél millimétert, mert nagyon kilóg a blokkból felső holtpontnál)
- euro s50 pillangószelepek (csak a négy középső, másik kettőt a faszi levágta)
- és persze némi kipuffleömlő, vezérműtengely és megasquirt.

az eredmény 2050 köbcenti és még a bejáratás alatt, kímélő üzemre vett komputerrel is 180 lóerő volt. "állítólag" létezett akkoriban valahol egy öreg escort ugyanígy átalakított m42-vel, az bőven 200 ló fölött tudott. szóval nem kell leírni a négyhengerest, lehet abból is jót faragni, ráadásul ez a motor kb. 30 kilóval könnyebb, mint egy véletlenszerűen kiválasztott m20-as mindenestül.

Pista, ezt már csak neked írom a végére: ha majd a kuplungcsere megérik, javaslom, a lendkereket is cseréld ki benne (valamelyik m20-asé egy az egyben rámegy kuplungszerkezetével együtt, nem emlékszem már melyiké, de guglival biztos megtalálod, és annak fele akkora tömege van), mert mindenütt azt olvastam régen, hogy a gyári m42 lendkerék fölöslegesen nehéz. ennek olvass majd utána.

c 2014.07.29. 09:44:51

@rahsol:
Attól függ milyen 6 hengeresről beszélsz.
25i-t, épített 27i v. 28i-t talán nem kell. De egy 20i is 4000 fölött kezd el lendületesen menni. 2000ccm ~130 ló. Ez annak idején jó értéknek számított. Nincsen változó szelepvezérlés, meg egyéb huncutságok. Valamit vmiért.

Én egy 20i-t hajtok 13 éve. Egy chippel leheltem bele még némi nyomatékot, de nyomatékos vasnak nem mondanám.

A ///M3 feliratból én csak a 3-at szedném le. A ///M logó szerintem nem gáz hanem dísz.

Az enyém hűtőrácsára fél éve raktam egy ///M logót, és a belső szőnyegekből is ///M logósat rendeltem.
Nekem tetszik. Egy kis színt visz a szürkeségbe.
(Szürke a kocsim, nagy kockás szürke is sport belsővel).

mennyi?husz! 2014.07.29. 10:05:53

@jürgen baromartz: Nyilvan ki lehet ezt hozni de nem tudom ezek mennyire problema mentesek es uzembiztosak. Nyilvan az ember nem akar 1000km-es utakra indulni vele de akkor is. Ha meg az ember a legjobb ketezres e30-at akarja ami ki megy a vilagbol is gond nelkul arra ott a 320is. 190 lo. Ahoz nem kell nyulni.

Latom megy a 4/6 henger vita: igazabol nekem mivel nemvolt 4 hengeres BMW-em ehez hozza szolni nem tudok de az biztos el nem tudnam kepzelni az autozast mar -2 -vel. Sot. Igazabol mar ideje szemezgetek es erlelodik bennem a dolog nagyon, hogy idovel a kovetkezo mar V8 -lesz. Egy biztos, egy jo kis karcos, erces BMW soros6os hangot nagyon nehez el engedni!

mennyi?husz! 2014.07.29. 10:14:36

@c: Nem M-es valtozaton szerintem gaz (es akkor finom vagyok) egy M-es felirat. Plane mivel ezeken meg a gyari M Tech -es valtozatokan se volt! Nekem is M Sport E39 van es nekem sincs rajta hatul M logo. (csak egy kicsi diszkret jelzes az elso ajto diszlecben) Pedig en meg ugy ahogy fel is tehetnem. Amikor latok ilyen sima 320d-ket M logoval... nevetseges. Meg az 316i E36 -ok M logoval es tarsaik.

Szabványok 2014.07.29. 10:52:55

@DrSzoke: :-)
USB csati minek? Én elvből nem hallgatok MP3 (tömörített) zenét. A Nakamichin szól a Bartók rádió (reggelente a Klasszik), hosszabb útra viszek CD-ket.
Érintőképernyő autóba?
Használja az, akinek két anyja van, másfél méter hosszú keze, amit képes kinyújtva tartani rezzenéstelenül egy száguldó autóban. Az érintőképernyős navikat sem szeretem, a gombosak sokkal inkább, de igazi a távvezérlős. Ott van a kardánboxon a távirányító, kitapintható vakon kezelhető gombokkal. Ezért aztán, az iDrive kezelése sem okozott gondot soha, szemben a sógornőm autójának érintőképernyőjével.

Amúgy a zene, navi és hasonlókban én jobban szeretem ha én választok és nem az autógyár. Nem jók ezek az összeintegrált megoldások.

c 2014.07.29. 11:10:49

@mennyi?husz!:
Izlések és pofonok. Szerintem nem gáz ha egy picit sportosra hangolt E30-on virít (nem dísztárcsás 316i-n van).
A 80-as években rengeteg német E30-as hűtőrácsán ott vírított a ///M logó.

MisterD 2014.07.29. 11:17:25

Szia Ommm!

A cikk szuper. Gratulálok hozzá! És köszönöm is.

A kommentelőknek:
Mivel volt már egy pár BMWm, csak e30-ból 5db, így pontosan egyetértek a cikkben mindennel. A kocsijaim 318/318is/320/325e/325i voltak. Bevallom mindegyikben szerettem valamit, még a 318i -t is.
De a legélvezetesebben/legyorsabban a kipakolt 318is-sel lehetett autózni és nem mellesleg ez fogyasztotta a legkevesebbet is. A súlyelosztása sokkal jobb, mint a 6 hengereseké, driftelni ez is tud, de csak ha te is akarod.
Illetve egy jó fékbetéttel még meg lehet vele állni (Ferodo, Jurid, Textar mind jó). Igaz a megálláshoz a pedált mindenképpen taposni kell.
Ültetés helyett M rugók/vastagszáras minőségi gátló(Bilstein, Koni, Boge..stb) megfelelő az utcára. Nem olyan csibész a kinézet(a Stancefestre ne ezzel nevezz be). Ellenben autózni csak ezzel élvezetes. Az ültetőrugókat, ha a kocsit nem csak pályán, vagy talikra használod, sajnos el kell felejteni.

A hathengeres hangja /nem buta átmenő tuningdobbal/ duplacsöves gyári rendszerrel és hozzá a hatleömlővel versenyautós. És érezhetően könnyebben pörög vele a motor.

V12 Power 2014.07.29. 17:38:30

@ommm: Nagyon köszönöm neked ezt a cikket, igazán jó volt olvasni! Rengeteg dolgot fogalmaztál még benne, amit én is érzek, de nem tudtam volna így szavakba önteni. Gratulálok a vételhez, és sok örömet kívánok vele!

Michel Djerzinski 2014.07.29. 23:07:42

@akos696: a német és a japán autókon azért van még más szerethető vintage autó is e bolygón (hála az égnek!)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.29. 23:15:25

@Michel Djerzinski: Tényleg? Hol? :) Látom sikerült "megérteni" az irományom lényegét...

Michel Djerzinski 2014.07.29. 23:23:48

@akos696: megértettem a kommented. Egy svéd, olasz vagy egy francia autó szeretete és fenntarthatósága is simán említhető lenne itt, nem csak a japán, ami tényleg drágább. Egy vérbeli brit autó megint más világ, az még egy japánnál is drágább lehet.

jürgen baromartz 2014.07.30. 01:02:45

@mennyi?husz!: az m42 blokk acélöntvény, túlélne egy atomtámadást is sokak szerint, az m47 forgattyús tengelye és az s50 hajtórúdja kovácsolt acélból van, olyanról pedig még nemigen hallottam, hogy egy e36-os m3-ban elolvadt volna a dugattyú. :) a lényeg, hogy tisztességes hengerfejcsavarokat használjon a tuner, a többi nagyjából megbízható, legalábbis ezt állítja a sok okos ember a fórumokon.

ahhoz a 320is-hez meg sok sikert kívánok, az m3 a csúcsok csúcsa, de azért árban egyre közelednek a 320is-ek is a fellegekhez, ráadásul csak a mediterrán országokban forgalmazták. :( minden jóból kimaradunk.

Lacko68 2014.07.30. 17:27:55

Azért jó látni,hogy mennyien gondolkodnak,éreznek hasonlóan egy ilyen nosztalgikus témában! Jó az amit csinálsz Pista! Basszad a kisbömbinek,oszt vigyorogjál!!!

OIL-r 2014.10.02. 08:32:06

Kicsit elkéstem a kérdésemmel, de Pista, ha olvasod még, mikor lesz Faluvági Farolás? :) Kéne..! ;)

MisterD 2014.11.26. 11:25:16

ENNYI? Mi van a kocsival Pista?

elgery. 2016.01.30. 23:11:46

@Lomha 8V: Bakker,nem hiszem el hogy micsoda érzelmek rohantak meg..
Nekem egy GTE után volt egy 320i még 98 körül..

Beleborzongok,de a legnagyobb szerelmeim voltak a mai napig..

A BMW fekete volt,mint a Pistáé,valami fasza első spoilerrel,picit ültetve,BBS-eken,faszául szétrepedezett műszerfallal,meg minden..A kilencvenes évek legvégén én voltam az Aranyifjú benne,de nem ezzel vett meg..(azóta is a BMW maradt a szívem csücske)Most például egy E34 áll a garázsban,ami már csak fanoknak menő..

De első autóként egy Opel Kadett GTE....
Hát az nem volt gyerekjáték..(Pedig addig már a zsigulit is lecserélte apám egy 1.3-as Jettára)Minden percet élveztem benne..

Lomha 8V 2016.01.31. 05:35:28

@elgery.: Az biztos, hogy nagyon élvezhető autó. Üvölt mint egy sebzett állat és olyan vidáman forog, mint egy jobb állású Honda. Azóta sajnos úgy alakult az élet, hogy már új gazdája van, de szerencsére olyan sráchoz került, aki imádni fogja és törődni fog vele. Hiába, az iyen autók nem a hasznaltauto.hu-n cserélnek gazdát. :) A BMW nekem is kedves, de eddig nem volt szerencsém sajátot vezetni, az még várat magára. De nem aggódok, jön, ha jönnie kell. :)
süti beállítások módosítása