Óda egy öreg Golfhoz

  2014. július 21. - Sturcz Antal Címkék: volkswagen belterj golf tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Azt hiszem rossz dolog, ha az ember tárgyakhoz kezd kötődni, de sajnos hajlamos vagyok rá. Van, amikor egy különleges dologról van szó, például egy sportkocsiról, ott érthető az izgalom, de én a világ talán legunalmasabb autója iránt érzek így.

Adott az öreg hármas Golf, amit családilag használunk, sokaknak okkal ez a világ legszürkébb, legjelentéktelenebb autója. Egyrészt ugye hármas Golf, tehát lassan több fut belőle, mint Swiftből. Másrészt fehér, ami méginkább elrejti, ráadásul a fényszóróktól, és a hátsó lámpáktól eltekintve teljesen gyári, ami megint csak nem gyakori.6

Mégis szeretem, pedig még csak azt sem lehet rá mondani, hogy valami jófajta sleeper lenne. Se nem vérbő VR6, de még csak nem is egy izmos TDI, hanem mezei szívódízel, aszfaltszaggató hatvanhét lóerővel. Vicces is benézni a motortérbe, annyi hely van az 1.9-es blokk körül, hogy beállhatnánk mellé, ennyit számít a modern segédberendezések hiánya.

image
Megfelelő háttér előtt szép

Járáskultúrája persze egyáltalán nincs, főleg hidegen indítva szoktam úgy érezni magam, mintha egy árral szemben úszó kotróhajó géptermében ácsorognék. Keményen szól, és ráz is, ami csak a kétezres fordulat felett simul ki valamennyire. Hiába alig 1100 kiló a bódé, nem tudom, mihez kéne viszonyítani, hogy dinamikusnak lehessen nevezni. A gyár 17 másodpercet ígér nulláról százra, nekem egyszer már 23 alatt is sikerült, és biztos vagyok benne, hogy létezik olyan hosszú vákumcső, amiben tényleg eléri a százötvenet.

photo 2
Nem a sebességtől vág ilyen arcot

Mégis van benne valami, ami talán nem is az autó érdeme, hanem a rengeteg beletekert kilométerrel nőtt köré. Annyi helyre elvitt, annyi mindent éltem meg vele, hogy az emlékek hozzátesznek a fényéhez. Emlékszem, amikor valahova a Magas-Tátrába, talán Rózsahegyre mentünk tekerni. Három downhill-bringát pakoltunk be úgy, hogy hárman még be is ültünk. Talán ezek a legszebb emlékek vele: egy végigsportolt nap után, a hegyek között, kilencvennel andalogva. A rádióból szólt a Public Enemy, esetleg az Iron Maiden, és akkor pár órára úgy éreztük, hogy összejött az élet.

1240335 10201326137448605 632394710 n
Sok jó ember, sok jó bringa, és sok jó felszerelés kis helyen is elfér

Donovalyn áthajtva persze volt, hogy kettesbe kellett visszaváltani az emelkedőn, de a Golf csak ment előre konokul, mintha csak a fosszilis energiahordozók elapadása tudná megállítani. Költöztettünk is vele, ennek a sportértékét az is növeli, hogy csak háromajtós. Két kanyarból sikerült a barátnőm összes holmiját átvinni az új lakásba, matracostól, páfrányostól, hűtőstül, máig nem értem, hogy csináltuk. Megjártunk számtalan koncertet, Győrbe talán már sofőr nélkül is elmenne, de rohantunk vele munkába, vizsgázni, és tonnában lehetne mérni a szállított bringákat, vagy búvárcuccokat is.

P3035941
Gondolnák, hogy ez egy majd' kétliteres motor?

Cserben nem hagyott soha, illetve egyszer megadta magát a központi zár motorja. Szerencsére ez pont nem egy másik országban történt, csak itt a szomszéd utcában. Még az egyik sárvédőt is le kellett cserélni, talán háromezer forintba került, színre fújással együtt. Ezen kívül csak gázolajat kér, azt is csak módjával, és kopó-fogyó alkatrészeket, bár azt sem sokat. Talán ez is az egyetlen baja: nincsenek nagy szerelések, sem csapatépítő tologatások az esőben, és ahogy a dolgok állnak, nem is nagyon lesznek.

P3035826

Sokszor elgondolkodom rajta, vajon hogyan kezdte a pályafutását ez a kocsi. Tizennyolc évvel ezelőtt, Svájcban, talán egy frissjogsis gimnazista első autója lehetett, hisz apuka nem akarta, hogy az akkor új pápaszemes E Mercit törje össze a gyerek. Fapados, hogy helyén legyen a srác értékítélete, annyit fogyaszt, hogy diákmunkából is lehet tankolni, de azért van két légzsák, hogy anyuka is megnyugodjon.

Hogy mi ma? Egy állandó pont az univerzumban, legalábbis nekem. Nem lettem márkafanatikus, és lehet, hogy a lelkesedésem is csak annak szól, hogy ez az első autó, amit hunyorogva a magaménak érzek. Jelenleg 298 ezernél áll az óra, 300 ezernél vagy nullázza magát, és akkor még csak egyszer fordult át, vagy megjelenik hat pálcika a kijelzőn, akkor már 600 ezernél tart. Valós adat? Ki tudja, de látszik, hogy mi okozza benne a legnagyobb izgalmat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr596472667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.07.21. 17:52:37

Nem is kell márkafanatikussá válni, mindegy melyik gyártóról van szó.
Ez egy célszerszám, mint mondjuk egy tisztességes bicska. Azt is lehet szeretni.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.21. 18:10:03

Szintén zenész vagyok, bár nekem Ventóm van. Azt nem értem, hogy a gyári ülést hogyan bírjátok? Szerintem legalább akkora büntetés, mint a szintén hivatkozott Swifté. Egyik első dolgom volt valami emberre szabottabbra cserélni... De jó cikk, és meg is értem, van ezekben az autókban valami bájos elpusztíthatatlanság-faktor, ami abszolút rokonszenvessé teszi. És hely is tényleg van benne. Az enyémben meg főleg. Nem cserélünk? ;)

haggyadaszt 2014.07.21. 18:11:17

Sosem vennék ilyet.
Egyszer élünk, nem pazarlom az éveimet unalmas autókra. Ha csak 300-ból kellene kocsit vennem, akkor is valami izgalmasat vennék, nem ilyen egyenautót. Megértem a logikát a döntés mögött, de egy igazi autóbuzi szerintem nem képes racionális döntésre autóválasztáskor. Így van ez rendjén.

T54-44 2014.07.21. 18:17:18

A rendszám alapján csak 2-3 éve van nálad vagy ki volt vonatva a forgalomból?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.21. 18:18:49

Erre még kb 20ezer másik tipus képes,csak több izgalommal,és kényelemmel.
Egyszer élünk minek vesztegetni az életünk egy dögunalmas fapaddal.

Zsolt Huszti 2014.07.21. 18:22:03

Én hasonlóképpen érzek most egy ingyen (!) hozzám került Passat TDI-vel. Németországban az ismert törvények miatt már nem kaphatott zöld matricát, kidobni nem volt szíve a gazdinak. (A bátyám egyébként.) Fanyalogva néztem eleinte, hogy hát, hogy..? Járjak egy öreg batárral..?!
Aztán valahogy azóta kivakarni sem lehet belőle!
Viszont az igaz, hogy a Passat megy mint a szél, nyomatéka eszelős és... eszik átlagban 6 liter alatt!!!
Elgondolkodom sokszor a Passatban ülve, hogy mit is jelent az autófejlesztés. Igaz, komfortérzetben egy mai testvér messze jobb, de azért az öreg "mediterrán szél" sem éppen egy kényelmetlen valami, és a mai csodamodern kütyük kezdenek közelíteni fogyasztásban oda, ahol ez a batár már 18 évvel ezelőtt létezett!
Remélem egyhamar nem dől ki alólam, de mondjuk az összes hozzáértő szerint erre esélyem még hosszú évekig nincs is! :)
Persze a presztízs értéke 0, de kinőttem már abból a korból, amikor ez számítana.

Dick_Assman · http://peeblog.atw.hu 2014.07.21. 18:25:06

én egy 86-os 323-at hajtok, 15 éve a családnál, elpusztíthatatlan, stabil kőszikla, ami egy atomtámadást is túlélne. csak tudtak volna rozsdavédelmet csinálni a japók..

Zsolt Huszti 2014.07.21. 18:26:09

@malenykij polgar: Igen, pontosan. Van akinek az autó valamiféle fétis, nekem viszont eszköz. Kombinált fogó. Túl sok kilométert autózom ahhoz, hogy:
1. Megengedjem magamnak, hogy milliókat veszítsek a semmiért amortizáció és hasonlók miatt
2. Megbízható és gazdaságos kell legyen
3. Én speciel az élvezetet máshol keresem (és találom), nem egy bádog kaszliban ülve! :D

TurboRudi 2014.07.21. 18:40:20

Nekem ugyanezzel a motorral szerelt Cordobam van. Az legalabb szep formaju auto. Van benne villanyablak, klima, szervo kormany es ez nekem untig eleg. Elozeskor azert visszasirom a benzines Alfamat, mert az gyorsult, ez meg nem annyira, de fele annyi uzemanyaggal beeri. Raadasul az enyemben 120e km van csak.

a távoli rokon 2014.07.21. 18:52:48

Hát igen, a megszokás, és a sok együtt megtett, átvészelt kilóméter. Ismerős ez a hálaszerű érzés, ami ilyenkor elkapja az embert az öreg iránt...
Majdnem azt írtam: mint egy házasság, de nem vagyok nős.
Már.

Ciri 2014.07.21. 18:55:21

@Liquid_Night:
Azt, hogy alkudj :)
Ennyit nem ér.

Liquid_Night 2014.07.21. 19:51:05

@Ciri: Lehet hogy én szeretek drágán venni autót, pont a válság előtt ugyanennyiért vettem a Swiftet, aminél lassan már nem lesz nagyobb közhely...de csak mostanára tudtam széthajtani, szóval megérte

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.07.21. 20:11:17

@T54-44: a rendszám alapján nemrég érkezett külföldről.
szerencsére nem kell már idős ismeretlen előéletű autókat vásárolnom, sosem szerettem.

nyelv-ész 2014.07.21. 20:13:38

@Liquid_Night: Azt veszel, amit akarsz. Én nem vennék ilyet. Rosszabb, mint a 3F.

Környezetemben többen szívtak ilyenekkel, ráadásul autós szakmabeliek, akik akkor még nem sejtették, hogy micsoda pénztemetőt vettek. Ennyi idős korára egy B Vectránál nincs olyan, hogy minden egyben van. Valami mindig megadja magát, pont akkor, mikor már beleborítottál egy kosár pénzt, és kezdesz örülni, hogy végre rendben van a verda.

nyelv-ész 2014.07.21. 20:16:39

@Liquid_Night: Csak épp a Swift nem ilyen szopóroller, 1-2 ismert típushiba javítása után egész jól szuperál.A Vectra meg öreg korára mindenhol vérzik.

ftibi 2014.07.21. 20:17:43

Ugyan ezt élem át a 25 éves mercimmel. Nincs értelme eladni, meg nekem tökéletesen megfelel.
Teherkocsinál is megégettem magam egy "modern" Kiával, hogy visszaléptem inkább a WV T4-hez :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.07.21. 20:54:02

@Liquid_Night: ezt is most kotorták össze külföldről, és szakítani akarnak rajta, ez a vélemény.

inuitdog 2014.07.21. 21:05:18

@Liquid_Night: Ez a 2.0 Dti volt Omegában is és nem a legszerencsésebb Opel fejlesztésű diesel. Nagyon drága.

golf mk3 2014.07.21. 21:15:14

Golf 3-ban a szakaszos ablaktörlés beállítása az egyik kedvencem. :-)
Szakaszos törlésre állítod, majd kikapcsolod. Ezután megint szakaszosra állítod. Az kikapcsolt állapotban töltött idő lesz a két törlés közötti szünet.

hülyemelós (törölt) 2014.07.21. 21:36:08

@golf mk3:
Hehe....ehhez nem kell a Golf3-as, nekem volt egy kombi skoda favoritom, az is tudta ezt. Gyári cuccos, ott vigyorogtam, micsoda extra van ebben a "csodában"... :)

Phteven 2014.07.21. 21:38:20

@Liquid_Night: Baszki, ez egy Opel, nem vetted észre? OMFG!

Phteven 2014.07.21. 21:40:18

@a távoli rokon: Kilométer. Így, rövid o-val!

Oldm4n 2014.07.21. 21:53:07

@Phteven: :D Én is ezt akartam írni...

Zoltan Csorosz 2014.07.21. 22:17:49

Az A-s Omegám mellett ott áll a ház előtt egy ilyen Golf3 is. Az asszonnyé, megvolt neki még megismerkedésünk előtt. Az Omega is nálam van már 14 éve.
Szerintem ez nem fetisizmus. Egyszerűen, a kilencvenes években már/még tudtak olyan autókat épiteni a németek, amik relative olcsón fenntarthatók és megbizhatók.
Például az Omega lassan eléri a fél milliót, és még mindig originál a motorja. (mondjuk most beleszaladt pár százezer Ft, de ide legalább volt értelme)
A Golf3-at először tucatwágennek, idióta márkabuzi autónak néztem. Ráadásul az 1.4-es motorja füstölt, és evett mint vadállat. Az elmúlt 6-7 évben egyre többet vezettem, láttam, éreztem a hibáit. Lassan összebarátkoztunk.
Akkor kezdtem el igazán törödni vele, mikor az M7-esen éjszaka egy leszakadt/elszakadt majd az előttem haladó által élére állított kamionfutó majdnem kettévágta az autót.
Az elemi erővel ránkcsapó, több mint 80kg-os gumiköpenyt a tető példásan megtartotta, az oszlopok(ABC) sértetlenek maradtak.
Azóta megkap mindent. És ha nem is egy országúti utazóautó, kisebb kiruccanásokra tökéletes, ha minden ok, a fogyija is 7liter alatti.
És mostmár tudom, hogy valóban van valami a Golfban, ami kategóriája ölé emeli. Nem vállal semmit túl. Amolyan szürkén adja a csillagosötöst.

fabia1,9 2014.07.21. 22:23:02

@Liquid_Night: B Vectrából inkább Isuzi motoros dízelt vennék, a DTI elég nyűgös.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.07.21. 22:27:05

Van egy imerős 2007es 1.9 TDI bér-Octavia, 1 hónapja azzal mentem Prágába, és abban már 460e van, szóval a 300 nem nagy szám szívódízelnél, de szép a verda.

Mi 14 évesen és szintén 300e után váltunk meg a 323 1.5i Mazdától, az viszont elég jól is megy az 1.9 sdi-hez képest.

AIR 2014.07.21. 22:32:22

Gyönyörű, ráadásul háromajtós és gyáriállapot-rajongóként csorgatom is a nyálam rendesen. A III-as Golf mindig is a kedvencem volt, de ha egy éve olyat veszek első autónak, akkor most a hasonló korú japánok után fordulnék meg. You cant always get what you want.

Zoltán Maszlik 2014.07.21. 22:38:31

Jó írás, szimpatikus autó:)

(Amúgy az idei Golf napon, majd ilyet lehet nyerni tombolával:) )

E34 2014.07.21. 22:57:42

Nem lenne rossz autó a 3er golf, nemhiába az eladott darabszám...De egy "alap" golfban - ami ugye Magyarhonban igen elterjedt - rendkívül rossz az üléspozíció, a kormányt a hasa előtt tartja az ember, mert még a magassága sem állítható, ahogy az ülés magassága sem. Kicsit papás.... Egy hosszabb út kín és szenvedés, a sofőrnek biztos ( magyar átlag felszereltséggel!). 1996-tól ("facelfit") egész szép a megjelenése, szerintem egy jól felszerelt, emberközpontú 3er jó választás lehet. 1.6. 101 lóerős is már lépeget, nincs választási kényszer az 1.4. - 1.8 - és 2.0 benzinesek között, a tdi meg a világ legjobb motorja ( 90le).
Így 2014 táján már mindegyik rohad, s nem csak ott, ahol "megengedett", hanem máshol is. Sajnos.
Ventó is jó választás, ha jól felszerelt a hátsó csomagtér egy úszómedence, a Variant is jól pakolható.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.21. 23:12:01

Az autó maga tényleg unalmas, de az elv, amit képvisel, azt szeretem. A puritán célszerűség sallangok nélkül, ahogy strapabíróság árad minden porcikájából (én speciel azt szeretem, ha még gyári immó sincs, mert az is csak egy hibafaktor, még egy olyan megbízható autóban is mint a Stift), a km csak egy jelzés értékű valami a műszerfalon, amit nem kell komolyan venni. Én ezt az érzést szeretem. Nagyon is. Manapság ez van kihalóban. Ránézek egy mai full felszerelt, komplikált tdcdticdti DPF autóra és folyamatosan az jár a fejemben, hogy erre vajon mikor kell vagyonokat költeni, hogy üzemben maradhasson? Mikor hagy ott az út szélén? El mernék-e vele indulni egy európai körutazásra? Egy ilyennél ez nem kérdés. Lehet találni hasonló feelinget jóval komolyabb autóban is, de általában az 2000 előtti gyártmány vagy újabb, de alap felszereltségű kis-közepes benzines verzió.

Pierr Kardán 2014.07.21. 23:16:29

@E34: Vento! Így, rövid o-val!

(Jól mondom, Phteven tanár úr?!?!)

románc cuvée 2014.07.21. 23:18:44

Az "öreg" jelzőt kikérem a mk2 tulajok nevében! :)
Lassan áttérnék a helyedben a Kunsági Édenre: kis pénz, kis foci...de ebben verhetetlenek a Golfok.

Michel Djerzinski 2014.07.21. 23:25:35

@RÁJEN: a legelső (asszem F) Opel Astra első ülései jelentik szerintem a mélypontot: nem lellelhető fel rosszabb ülés a nyugati autókban...

Michel Djerzinski 2014.07.21. 23:26:39

@Dick_Assman: ja, csak kibaszott unalmas. Mint a legtöbb VW, Opel, Ford... Kéne a francnak kommersz autó. Mármint autóbolondnak.

Michel Djerzinski 2014.07.21. 23:27:58

@TurboRudi: hehehe!!! A Cordoba szép autó?! Úúúúúúúristen!

Michel Djerzinski 2014.07.21. 23:29:37

@Liquid_Night: ez józan, de NEM izgalmas választás... Vegyél inkább valami Autót. :-)

Michel Djerzinski 2014.07.21. 23:32:19

@AIR: ha Golf, akkor csakis I, max II-es. A III-as már jellegtelen, azzal a gömbölyűséggel cseszték el a Golf-vonalat...

Bambano 2014.07.21. 23:56:50

"Talán ez is az egyetlen baja: nincsenek nagy szerelések, sem csapatépítő tologatások az esőben, és ahogy a dolgok állnak, nem is nagyon lesznek." Ennyire kilógsz a totálkár csapatból azzal, hogy néha tiszta kézzel is látnak, hogy félsz közéjük menni? :P

Rot 2014.07.22. 00:14:58

A Public Enemy és az Iron Maiden woow :)

Ad Dio 2014.07.22. 08:18:49

Csak ráakasztanám azt a turbo-t. Onnantól tényleg szerethető.

DrSzoke 2014.07.22. 08:28:34

Konyorgom,valaki magyarazza mar el nekem egyszeru buta foldi halandonak,hogy a feszkes feneben tud egy szegeny auto unalmas lenni? Senki nem erzi rajtam kivul hogy ez mekkora baromsag? Vagy bennem van a hiba? A hajam egnek all amikor ezt az autos ujsagirok altal a koznyelvbe paszirozott elmebajt meghallom. Unalmas tud lenni /sztem/: film,konyv,beszelgetes,sok minden mas.Auto? Hmmmm.....

Zoltan Csorosz 2014.07.22. 08:37:24

@DrSzoke: Az tényleg tuti, ha szervizbe viszed, fel tudja pezsditeni a véred. :)

w a s d 2014.07.22. 08:49:30

@DrSzoke: Pl. lehet úgy unalmas, hogy nem élvezetes. Az ember hiába próbál egy jót autózni valami erre alkalmas úton vele. Ha próbál gyorsabban menni, nem azt kapja, mint egy nem unalmas autótól. Bután mozog (persze igazából lehet jól megtervezetten biztonságos), nincs benne semmi élénkség.

DrSzoke 2014.07.22. 09:10:27

Ha valoban ez,akkor ezt az utcai autok donto tobbsegerol el lehet mondani.Jot autozni /az en ertekrendem szerint/ lehet egy olyan autoval,ami: eros,feszesen tarto ulesek vannak benne,hatso hajtasu vagy osszekerekes,lehetoleg 1500 kilo alatt van a sulya.Jo fek es futomu van alatta,kezivaltos. Mi felel meg ennek ma? Hetkoznapi potencialis vasarlonak usb csatlakozo,muszerfalbol kibukkano kepernyo meg pohartarto kell,nem a fent emlitettek.

kuki123 2014.07.22. 09:28:36

örök mint a nyomorúság :D

az én 58 lóerős 1.2-es Cliom akkor sebesség bajnok a 15mp-el
:D

Gácsfalvi Róbert 2014.07.22. 10:10:31

Nem tudom de én egy Honda CRX -be is bepakoltam két biciklit:-) A többit tudjátok!!! Amúgy jó a cikk. De tényleg miért M-es rendszám van rajta? Talán mert ez is egy kintről behozott 300-400000-at futott autó? Ezt szeretik Magyarországon!!

bari-kád 2014.07.22. 10:21:48

@Gácsfalvi Róbert: Ezt szeretik? Erre van pénz bakker.. Még a benzinest is átszereltettem benzin-gázosra, csak hogy egy picivel kevesebbe kerüljön. El tudnék viselni én is jobbat, de erre van keret. Még egy ilyen gyári gázos Dustert se tudnék újonnan kifizetni, úgyhogy nagy optimizmussal gyűjtöm a matricákat, talán esélyesebb, mint a lottóötös glurl.co/nyerolpg

bpjotruska 2014.07.22. 10:31:26

A mezei szivodizel szerintem a harmas Golfban az orvenykamras 1.9D. Az SDI ujabb, modernebb fejlesztes, bar valoban szivodizel az is. Csodalkoztam is, amikor a jaraskulturajarol volt szo, - a regi sima dizel turhetoen kerepel - es csak utana vettem eszre a kepen, hogy SDI. Egyebkent jo kis iras, tetszett.

Rocko- 2014.07.22. 10:35:35

@DrSzoke: sehogy. szimplán az egyszerű emebrek szeretik misztifikálni a dolgokat, esetleg a saját érzéseiket extrapolálni. így születnek azok a kijelentések, hogy "az autó unalmas", holott a helyes formula: "nem találok érdekeset benne". a következő lépcső az "ennek az autónak/motornak lelke van.".

H_M_CS 2014.07.22. 10:48:11

@golf mk3:
Ilyen "extra" volt a C Corsámban is.
Amúgy tényleg hasznos.

TheRminator 2014.07.22. 11:41:03

Nekem egy ilyenem van:

kepfeltoltes.hu/140722/golf_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1.9 TDI, egy kicsit jobb állapotban, mint a cikkben szereplő Golf, 1 gazdás német autó volt, végig vezetett szervízkönyvvel. Az elején ráköltöttem amit kellett (fék, lengéscsillapító, szilentek) és most csak megy, megy, megy.

Autópálya 130-al 3 személy + egy komplett szekrénysor a csomagtartóban (140 kg) légkondival 5,2 liter. Ha csak 90-en, akkor meg 4,5 4 fővel. Imádom.

Hurri Kán 2014.07.22. 12:21:31

@RÁJEN:
Anno volt Ventónk, nekem a világon semmi bajom nem volt az ülésével :)

@Rocko-:
És ezekben még volt anyag.

DeezL 2014.07.22. 12:37:09

@Liquid_Night: a DTI típusbetegsége hogy adagoló evő.. valamint szerelési szívás is van a Vectra esetében ,ha mondjuk elrohad a bölcsőd,akkor csak a motorral együtt jön le a bölcső... ugyanezzel a motorral szerelt G astra esetében nem így van ,érdekes..

DeezL 2014.07.22. 12:39:10

@bpjotruska: igen annyi hogy az SDI az elektromos adagolós és közvetlen befecskendezéses szívódízel motor

DeezL 2014.07.22. 12:57:33

@TheRminator: és városban is 5-6 közt elmegy ez benne a király! nagyon jók a hagyományos TDI-k !

Hurri Kán 2014.07.22. 13:13:25

@Rocko-:
Régen a jövő is jobb volt :)

De hogy ON is legyek, szerintem igen is lehet szeretni -még autóbuziként is- ezeket a célgépeket. Nem mai darab, kicsit zajos, kicsit zörög, de ott a tudat, hogy biztosan el fog vinni A-ból B-be.

Rocko- 2014.07.22. 13:19:36

@Hurri Kán: jaja. mindenkinek egyénfüggő, hogy mit szeret. aztán meg az a lényeg, hogy ő szeresse, a többiek le vannak tojva.

Kalv 2014.07.22. 15:58:21

Érdemes tudni, hogy 3-as golfban a kilométer számláló fölött van egy total felirat. 300e km után újraindul a számláló és a total felirat eltűnik. Ha tehát nincs total felirat akkor 300e-t hozzá kell adni a mutatott értékhez. 600e után pedig nem számol tovább és ahogy a cikk írja 6 pálcikát fog mutatni.

Thanathos 2014.07.22. 17:10:43

Kár volt ezt a szöveget legépelni. Nem ér annyit az egész autó. :)

Michel Djerzinski 2014.07.22. 17:50:48

@DrSzoke: ha ennyire értetlen vagy, mit keresel egy autós fórumon?

Michel Djerzinski 2014.07.22. 17:58:54

@DeezL: ja, csak kormolnak, mint az állat, mint minden modern (turbo)dízel. Büdös, hangos, környezetszennyező, szar a nyomatékgörbéje. 20-30e km alatt nem éri meg. A benzin tisztább üzem, szerethetőbb technika...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.22. 18:00:38

@DrSzoke: Nem rohadsz le vele az út szélén :) Nekem is ilyen unamas és öreg autóm van, de azokat a kalandokat, amiket egy izgalmas,de háklis vas okoz, inkább kihagyom (főleg mert nem tudok az ország bármely szegletében riasztani valakit hogy húzzon haza :D )

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.22. 18:03:24

@Rocko-: Igaz :) Én nem szoktam senki hülyeséét lenézni, de nem is erőltetem rá a sajátomat. Nem sokan értik.

Michel Djerzinski 2014.07.22. 18:06:47

@ColT: akadnak izgalmas, nem háklis vasak, nem is egy, amelyeket élvezet vezetni, birtokolni, használni, és nem hagy az út szélén se, persze sokan csak a fotelből okosak, minden érdemi tapasztalat (és minimális merészség) híján. Ők azok, akiknek pl. mindig csurog a nyáluk egy-egy régebbi Alfát látva, mégsem mernek egyet sem venni, így hát hajtjál tovább a ventoastrafocuscorollájukat.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.22. 18:18:48

@Michel Djerzinski: Igaz, hogy van.
Ellenben én pl. azért nem veszek egy háklisabb öeg vasat - amire csorog a nyálam - mert nem tudnám fenntartani. Ezt a nem háklis öreget is pont elég életben tartani, sajnos éppenhogy van rá pénz. (Viszont ez rendben van, és meg is hálája.)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.22. 18:20:06

@Michel Djerzinski: Sőt, azt sem tudom, szerencsétlen Escort után mi lesz, amit hasonlóan értelmesen fenn lehet tartani, és nincsenek benne 100%-ra elromló drága+túlbonyolított dolgok.

Michel Djerzinski 2014.07.22. 18:22:21

@ColT: ez teljesen rendben van így, tiszta sor, ez egy abszolút érthető indok. De ritka, hogy valaki elismeri, hogy pénzkérdés miatt nem tart öreg vasat. (De ugye a pénztelenség =/= izgamas, de megbízhatatlan régi vas)

Michel Djerzinski 2014.07.22. 18:23:50

@ColT: tucatnyinál is több ilyen autó van!

Hurri Kán 2014.07.22. 18:24:50

@ColT:
Fordnál maradva, pölö az 1-es Focus sem az az elromlós autó. Vagy egy sima szívóbenzines 1.4-es, v. 1.6 Octavia. Egyik barátmomnak egy 2-es Focusa van, mint cégautó. Az 1,6-os turbódízelmotor nyűgjeit leszámítva azzal az autóval sincs gond.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.22. 19:08:43

@Michel Djerzinski: Hááát, azért értelmes veteránt fenntartani nem árt némi lé. És szerelni sem nagyon tudok.

@Hurri Kán: 1-es Fóka valószínű, csak abból a hatchback kisebb az Escortnál, a ombi meg már túl nagy.
De kombi lesz... 1.4 octavius meg a TC teszt szerint is sovány, akkor már 1.6, de az nekem túl nagy :)

_____________ 2014.07.22. 19:10:13

@Rot: 2 nagyágyú a maga stílusában, mi a gond?
Én is hallgatom mindkettőt :)

Hurri Kán 2014.07.22. 19:18:55

@ColT:
A kombi Fóka miért lenne túl nagy? :) Nem ismerem ugyan a pontos méreteit, lehet, a ferde hátúnál 10 centivel hosszabb, ami a gyakorlatban (parkolás) észrevehetetlen. Viszont pakolni, azt lehet bele. És az 1.6 benzin országúton-pályán 7-8 liter között eljár.

Rocko- 2014.07.22. 19:56:04

@ColT: pedig valahol ennek kéne evidensnek lennie.

Carfan2 2014.07.22. 21:08:51

DrSzoke
Ez az ostoba "unalmas-izgalmas" párhuzam magyarra fordítva arról szól, hogy pár szerényebb agykapacitású honfitárs minden adandó alkalommal önfényezést tart, hogy micsoda marha mindenki, aki nem egy, az ő olvasatában "izgalmas" autóval (általában filléres, megbízhatatlan nagyjából nulla használtpiaci keresletű lomokkal) közlekedik. Egyébkén az én olvasatomban izgalmas autó egy valóban ritka, valós vezetési élményt nyújtó autó, de az már más világ, mint amivel itt szoktak dobálózni. Ebben a 3-500e Ft-os kategóriában, amit a Golf III képvisel szimplán csak nevetséges és kissé szánalmas is "izgalmas" autókról beszélni.

Michel Djerzinski 2014.07.22. 21:23:29

@Carfan2: "bben a 3-500e Ft-os kategóriában, amit a Golf III képvisel szimplán csak nevetséges és kissé szánalmas is "izgalmas" autókról beszélni."

Te figyelj, miért nem okoskodsz mondjuk... a fociról? Vagy a horgászatról? Esetleg a kocsmai szintű politikáról? Mert ha értenél az autókhoz, akkor nem beszélnél hülyeségeket. 300 és 500000 Ft között igenis lehet kapni izgalmas kinézetű, élvezetesen vezethető, nyers vezetési élményt autókat, de hát ez nyilván új hír annak, aki nem ért a témához.

Michel Djerzinski 2014.07.22. 21:24:44

Elnézést kissé siettem az írással, tehát helyesen:

"300000 és 500000 Ft között igenis lehet kapni izgalmas kinézetű, élvezetesen vezethető, nyers vezetési élményt adó autókat, de hát ez nyilván új hír annak, aki nem ért a témához."

PiszkosFreddy 2014.07.22. 21:26:47

A VW 1.9 SDI = 64 Lóerő

Carfan2 2014.07.22. 21:42:15

Michel Djerzinski
Mester, légy szíves sorolj már fel pár "izgalmas" autót fél millióig. Esküszöm veszek hármat, ha tudsz javasolni valamit.

Hurri Kán 2014.07.22. 21:50:26

@Carfan2:
A vételára félmillió, vagy az, amit még vásárlás után rá kell költeni, hogy autó legyen? :D

Carfan2 2014.07.22. 21:53:50

Hurri Kán
Igazából teljesen mindegy, 1M Ft-ból sem lehet venni semmit, ami valóban "izgalmas". Vagy lemaradtam valamiről és kiárusítás van a Paganinál :D

Michel Djerzinski 2014.07.22. 22:01:28

Elküldtem a hozzászólást, remélhetőleg megjelenik. Kb. 7-8 link volt. A teljesség igénye nélkül:
- MG ZR 160
- Lancia Delta
- Alfa 145
- Mazda 323F (a bukólámpás)
- Toyota Celica
- VW Scirocco II

Michel Djerzinski 2014.07.22. 22:03:19

@Carfan2: mondom, maradj a söröknél vagy a focinál.

Hurri Kán 2014.07.22. 22:12:22

@Carfan2:
1 millióból (kb. 3500 eur ugye) azért már tudnék válogatni, feltéve, hogy van mellé minimum még ennyi, amit fél-egy év alatt ráköltve a végén autó lesz belőle :)

Carfan2 2014.07.22. 22:13:55

Michel Djerzinski
Huha komoly lista :D Te pontosan az a típus vagy, aki azt hiszi ő sz@rta a spanyolviaszt, mert vett egy senkinek sem kellő lomot és ezzel kitűnik a panel parkolóban a Swiftek és Astrák közül, mantrázva a "legalább én különleges autót vettem" kezdetű hülyeségét, miközben mindenki körberöhögi amikor az egész hétvégéjét az "izgalmas" autója szerelgetésével tölti. Csak szólok neked, hogy ezek az "izgalmas" csodaautók kutyaközönséges tucatautók alapjaira épültek (MG=Rover 200, Delta 145, 145=Tipo, 323 formáján kívül egy dögunalmas kompakt, Celica nem rossz de fél milláért csak rom van, pontosan ahogyan Sciroccoból is, ami mellesleg egy "unalmas" Golf, úgyhogy kétszeresen is öngólt rúgtál vele).

Hurri Kán 2014.07.22. 22:19:45

@Carfan2:
A Delta nem rossz, mármint az Integrale belőle, az tényleg izgalmas, viszont az nagyon nem félmillió! :D

Carfan2 2014.07.22. 22:19:52

Hurri Kán
Azért 2M Ft-al "kicsit" elkanyarodtunk a 20 éves Golfok árkategóriájától, de legalább rávilágítasz arra, hogy fél millióból nem lehet olyan "izgalmas" autót venni, ami olyan megbízhatóságot, használhatóságot, alkatrész ellátottságot nyújt, mint egy tucatautó (Golf, Astra egyéb "unalmas" autók). Számomra az nem izgalom, hogy melyik utcasarkon fog lerohadni :D

Carfan2 2014.07.22. 22:23:01

Hurri Kán
Persze, az Integrale egy legenda, ennek megfelelően fél millióból pár alkatrészt veszel az autóhoz, de a komplett autótól az még fényévekre van. 1-2M Ft között már lehet venni egy-egy érdekes (nem pedig izgalmas) hobbyautót azt aláírom, de azok is főleg hétvégi örömautózásra valók, nem napi nyúzásra.

Phteven 2014.07.22. 22:24:52

@Michel Djerzinski: Egy Peugeot 205GTI is tud pár kellemes (meleg) pillanatot szerezni.

Michel Djerzinski 2014.07.22. 22:27:44

@Carfan2: szóra sem vagy érdemes. Mondhatni, ritka nagy fasz vagy. Most már csak dafke nem árulom el, milyen autóm van. Mindegy, maradj a kommersz romodban.

Michel Djerzinski 2014.07.22. 22:28:55

@Phteven: jogos!! Igazad van, majd' elfelejtettem.
És ha már Peugeot 205 GTI, akkor legyen a Citroen AX GTI is! :)

Carfan2 2014.07.22. 22:35:26

Michel Djerzinski
És ez a mosottszappan formájú Tipo mégis mivel "izgalmasabb" mint egy 1.8-as Golf III? Azzal hogy egy lassan csődbe ment gyártó produkálta vagy hogy típusspecifikus alkatrész alig van hozzá vagy hogy egy komolyabb szerelő bottal sem piszkálja meg? Érdekes fogalmaid vannak az "izgalmas" autóról. Ritkább az utakon ennyi, más izgalmas nincs benne.
Felőlem élhetsz a kis álomvilágodban, de sajnos a tények attól még tények. Amiket te izgalmas autónak tartasz azok nagyrészt csak az autóipar selejtjei, amiket az átlag használtautó vásárló kerüli mint a leprást. Én nagyon szeretem a 70-90es évek valóban különleges autóit, de sajnos a valóban érdekes darabok bőven millió fölött kezdődnek vállalható állapotban és szemben pl egy Golf III-al napi használatra korlátozottan alkalmasak vagy ha alkalmasak is kár őket lelakni a napi nyúzással.

Hurri Kán 2014.07.22. 22:41:11

@Carfan2:
Ugye? Jó, pl. pont a Scirocco, netán a Corrado megbízható autók, lévén Golf-technika van alattuk, viszont a tényleg szép állapotú, típustiszta darabok azokból sem 3000 eurókért mennek.

DeezL 2014.07.22. 22:43:34

@Michel Djerzinski: 1. nagyon sok benzines 9-10el megy el,még Kaposváron is. 2. Gázolajam mindig volt olcsóbban! 3. ha szereltél autót akkor tudod hogy nem minden esetben van így ,mivel ha régen is elbaszódott pl a KE-Jetronic stbstb az nem volt olcsó szemben a diesel egyszerűségével,mert a TDI is ha odafigyelnek rá a világból ki megy,akárcsak a régi soros adagolós mercik,az 1.6 D és GTD /TD Golfok , az 1.9XUD Peugeot, sőt az 1929ccm-es fiat, 2,5-2,8as Fiat/Iveco motorok is.. vagy ha csak az általad izgalmasnak tekintett 145ös alfát vesszük,a JTD-vel vagy TD-vel negyed annyi baj nincs mint a Twin Sparkkal... főleg a műanyagszelepfedelessel,mert az alu az még jobb pár fokkal.. de szeretem a jó benzineseket is,pl ha már az alfánál tartunk a V6os motorjaik ami alfa v6 azok nagyon jó motorok

Carfan2 2014.07.22. 22:45:06

Hurri Kán
Azért egy VR6 Corri finom darab, abból bármikor befogadnék egy szép példányt. De még az itthoni hullák is 1M-tól kezdődnek. Bár még ezeket sem mondanám izgalmas autónak, maximum érdekesnek a tucatautókhoz képest.

DeezL 2014.07.22. 22:53:02

@Carfan2: most akkor elmondanám volt Tipom is meg IIIas Golfom is ! a Tipo ha nem digitműszerfalas semmi baja nincs!Gyereknek volt kettő is.. egy 1.6 utána egy 1.9 TD amin még állítottam az adagolón meg a Turbón is meg volt 1-2 tuning 1 évig rúgta neki és nem lett hengerfejes meg semmi,pedig ez egy 94es autó volt ,működő központizárral,el.ablakokkal,és el.tetőablakkal..És lehet hozzá kapni mindent.. GOLF III 1.8ast meg megbaszhatod a 75 lóval meg a 90lóval,a III-as GTi az 2.0 volt az szépen lép d ...semmit nem ér... VW mindig igazán a diesel motorjaival volt sikeres,és nem véletlenül....

DrSzoke 2014.07.22. 23:05:03

@Michel Djerzinski: Mar vartam valami hasonlo epito jellegu megjegyzest.Gratula,megjott.

DeezL 2014.07.22. 23:07:32

@Kalv: a legutóbbi Peugeot Boxernél meg 400ezernél szarik be az óra

Carfan2 2014.07.22. 23:12:58

DeezL
Nem basznám meg, ha nem probléma... De ennek az irománynak mégis mi értelme volt? Összehasonlítasz egy húzott dízelt egy alap benzinessel. Minek? A TDI tuningnak "kicsit" komolyabb szakirodalma van, mint a húzott Fiat dízeleknek. Különben pedig mindenki arra esküszik amire akar. Ezek 20+ éves lomok, a korábbi tulajok többet számítanak, mint a konkrét típus.

Hurri Kán 2014.07.22. 23:12:59

@Carfan2:
Tulképp egy szépen felöltöztetett Golf :)

@DeezL:
Tény, a VW régi kétszelepes motorjai sosem a menésről szóltak, viszont akár az 1,6-os, akár az 1,8-as-2 literes ha cseréltél benne olajat, meg volt benne hűtővíz, örök életű darabok voltak.

Carfan2 2014.07.22. 23:22:04

Hurri Kán
Tulajdonképpen igen :D Ahogyan az "izgalmas" autó többsége is szépen felöltöztetett tucatautó. Csak van aki ezt fel tudja fogni és van aki mindenkinél okosabbnak hiszi magát, mert vett egy "izgalmas" autót.

DeezL 2014.07.22. 23:31:34

@Carfan2: ez nem TDI ,ez TD motor,kamrás ,nem közv. befecs..

az volt a lényege,hogy sokat eszik de nem megy semmit,lényegében nincs értelme az egésznek...mivel az 1.8as IIIast hoztad fel...

amit a Tiporól írtam annak az volt a lényege,hogy nem volt szar,indult télen is a legnagyobb hidegben stb...

@Hurri Kán: saját célra egyetlen benzines VW-m volt,bocsánat 2, mert volt egy Bogárhátúm is.. szóval egy 1.6os karbis Jetta I volt,nagyon sokat kellett szerelni minden szar volt rajta ,maszekként csináltam utána már csak őket,nekem csak dieselek voltak a bogarat leszámítva.. az biztos nagyon könnyen szerelhetőek voltak,meg volt egy hihetetlen dolog is ,volt egy II-es 1.6 GOLF ügyfélnek, beállítottuk rajta a karbit és 5litert evett 90-100as tempóval,semelyik másik 1.6os karbis VW amit csináltunk nem tudta ezt ,még a Jettám sem

Hurri Kán 2014.07.22. 23:56:34

@DeezL:
Én nem a karbis, hanem az "utána jövő", injektorosokra gondoltam, GolfII, sima elejű Passat, stb. Jó, tudom, GolfII-ben is volt még karbis motor :)

DeezL 2014.07.23. 00:11:55

@Hurri Kán: értelek persze.. nekem az elég volt akkor az a lényeg.. de az is egy szeszély volt... voltak autóim már bőven akkor aztán ,92ben vettem egy 1.4 D AX-et eladásra,persze a fogyasztása fasza volt 3-5liter közt,egyszer kint kijött a 2,98 vagy 2,99 nem emlékszem már rég volt,de rosszul voltam benne a benzinesek után mert ahhoz képest egy 120as Skoda rakéta volt,főleg akkor már volt a 323i E21esem de ugye az csak ritkán elővett autó volt ,mert hobby kategória volt kb,meg féltettem is és kellett mellé állandó autó ami gyepálható(bb) és nem is eladásra van vagy hasonló...aztán akkor még folytatta a szoci autózás mert volt 1200es lada pár hónapig,aztán jött a 120GLS ,majd egy Nagy Polos ami nagyon jól bírta az igát csak zabált,aztán sokat eszik,vegyünk valami keveset evőt,meg honvédségen dolgoztam akkor szerintem érted mire gondolok,vettem egy I-es GOLF 1.6 d-t nagyon fasza volt ,de megint rám jött az 5 perc ez nem megy,nem kell ilyen hamar el is adtam,és utána jött az 1.6os Jetta ,persze nem volt egy erőgép de a szívóD után a 84lóere egész autózható volt,utána persze győzött megint a fogyasztás aztán vettem egy 1.9 szívó Prismát!ez után kezdtem zömében diesel autókat venni

Disznó Úr 2014.07.23. 01:38:56

Bocs fiúk, köcsög vagyok meg minden, de hogy a büdös életben lehet valakinek az élete központja egy szaros használati tárgy? Tényleg nem viccelek, marhára irígylem ezt s sancta simplicitas-t. Bár olyan lehetnék, mint Ti.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.23. 06:51:18

@Hurri Kán: Kimaradt egy leet. 10 centit még csak megszokok :)
Viszont az Escort 380l -es csomagterét elég rendesen ki szoktam használni, kisebb ne nagyon legyen...
Mondjuk a kombiknak legalább a hátsó futóműve erősebb szokott lenni, szegény ferdehátú, amikor agyig van pakolva, az úton húzza a seggét :D

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.07.23. 06:53:07

@Disznó Úr: Ki mondta, hogy életük központja? Csak autókról beszélgetnek.

Michel Djerzinski 2014.07.23. 08:27:40

Egy BMW, ami tetszik és kéne, bármikor:

totalcar.hu/tesztek/2014/07/23/bmw_850_ci_hasznalt_kisokos/

(A 635 Csi és az M1 mellett persze.)

dr.oid 2014.07.23. 09:11:50

fiatal egyetemista[korú]ként nosztalgiázni

ez az öregedő rezignált az életbenmármindentlátottsőtmégtöbbetis firkászkollégák hatása

van akinek a kocsmárosok lesznek országos cimborái

másoknak a sör- és pálinkafőző készülékek

rovottmultú léha feslett életű nők társasága

ritka esetben a családja lesz a menedékvár

c'est la vie de la chroniqueur ne kérdezd honnan tudom :D :D

w a s d 2014.07.23. 10:40:59

@DrSzoke: Szerintem meg majdnem elég annyi ahhoz, hogy jó legyen vezetni egy autót, ha nem annyira erősen a biztonságos orrtolásra hangolt, mint az a Golf 3, amit vezettem. Ezt meg tudhatják teljesen hétköznapi autók is.

w a s d 2014.07.23. 10:49:13

De azt hiszem, a többi kommentből látszik, hogy valakinek az, hogy nem unalmas, inkább azt (azt is) jelenti, hogy jól nézzen ki, vagy legyen ritkább típus, nem azt, amit én írtam.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2014.07.23. 20:00:18

Valami gyári alufelni kéne erre a Golfra. Szép állapotban van, de így olyan snassz. SZERINTEM

DrSzoke 2014.07.23. 23:06:18

@w a s d: Ja,lanyomnak van egy 2 literes manualis harmasa,tenyleg dogunalom auto.Amikor megvettem neki leszervizeltem,fekek,szijak olajak,aztan csak megy,hozza sem kellett nyulni az elmult 30 ezer alatt pedig 20 eves a gep. Akkor most ez is unalmas???Aaaa,hagyjuk mert csak megint felbosszantom magam ezen a baromsagon. Poen hogy mint kiderult, ezen mindenki mast ert,innentol kezdve meg tenyleg ertelmetlen. Csak abba kene mar hagyni ezt az ujsagiroknak is,mert unalmas.:-)

///M_Straight_six 2014.07.24. 13:32:26

@Disznó Úr: neked mi az életed középpontja?

BenZoli 2014.08.02. 18:04:35

Olvasás közben az jött le, hogy évek, netát egy évtized óta hű igáslóról van szó. Aztán nézem a rendszámot, MDF- valami, lol !

Prérifarkasz 2014.08.05. 14:48:09

@BenZoli: Igen, nekem is ez volt az első furcsaság, ami feltűnt... Ez az egész cikk egy rossz vicc... :( Aztán meg a sok ilyen-olyan fan meg ökölre megy... :S

Ja, meg még az jutott eszembe, hogy lehet, hogy céges, egyedi rendszámos... :DDD