A fiúk nem sírnak

  2014. május 01. - ommm Címkék: senna ayrton 20 éves évforduló

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Állítja Robert Smith, de ez hazugság. Mert én kétszer is sírtam. Másodszor örömömben, amikor megszületett a fiam. Először pedig 1994 május elsején, amikor a sárga sisak nem mozdult, hiába szuggerálták a képet milliók világszerte. Húsz évvel ezelőtt hunyt el Ayrton Senna da Silva, aki számomra addig és azóta is csak egyszerűen a világ legjobb autóversenyzője. És az is marad. Sokkal-sokkal több volt ő, mint egy egyszerű Forma-1-es pilóta. Gyújts egy gyertyát érte és mindenkiért, aki életét adta a versenyért.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr706099727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.01. 07:42:31

Írd oda hogy szerinted a legjobb.
Sok jobb volt.

Autopeti 2014.05.01. 08:07:52

Felvettem a pólót, amit a 10. évfordulóra készítettem még általános iskolásként. Eltelt újabb 10 év és továbbra sincs senki, aki annyit tett volna a Forma 1-ért, mint Senna.
Isten nyugosztaljon, Ayrton!

Pitttykapitany 2014.05.01. 08:19:43

@Gyurma73:
Írd oda, hogy szerinted sok jobb volt.

Majdénmegmondom 2014.05.01. 08:37:57

@Gyurma73: Egyetértek. Alain Prost, Nelson Piquet, Niki Lauda, stb.? Á, azok nullagyulák voltak, ki emlékszik már rájuk?
Fangio a versenyei 46%-át megnyerte, Senna a 25%-át. Senna 16 alkalommal karambolozott más versenyzőkkel. Abból a 141 versenyből, amit együtt töltöttek a pályán, Prost 102 alkalommal szerzett pontot, Senna 88-szor. Sorolhatnám még a statisztikákat, de a legtöbb azt mutatja, hogy messze nem volt az a többiek felett uralkodó istencsászár, akinek a rajongói látják. Gyors volt? Az ám. Látványosan vezetett? De még mennyire! Ő volt minden idők legjobb F1 versenyzője? Az eredményei szerint nem. Ha most is élne, tisztább lenne a kép. Azt kívánom, bárcsak élne, hogy bebizonyosodjon: tényleg ő volt a legnagyobb.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.01. 08:42:52

@Gyurma73: az, hogy volt-e (van-e) jobb versenyző, mint ő, most lényegtelen. Még egy olyan ember, mint ő volt sosem lesz, és most ez a lényeg.
Nyugodjon békében.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.01. 08:44:18

@Majdénmegmondom: És nem a statisztikán múlik, hogy jobb volt-e valaki, mint mások.

Gettóblaszter 2014.05.01. 08:46:10

Schumacher már akkor jobb volt, mint Senna, csak ő nem annyira karizmatikus egyéniség, mint Senne volt, ezért nem ajnározzák annyira. Szerintem szigorúan a versenyzés és eredmény szempontjából Schumacher ezerszer nagyobb volt. Ezen nincs is mit vitatkozni. Senna nagyon jó volt, hatalmas tehetség, de ne kiáltsuk már ki a legeslegesleges...-nek csak mert meghalt. Mellesleg szerintem gyakorlatilag Schumacher is, csak nem merik bevallani...

keriarpi 2014.05.01. 08:53:57

Pista tedd be a cikkbe a Hungaroring-i videót is, amit Norbival forgattatok Senna-ról. Az egy nagyon jól sikerült, megható videó lett... Érdemes ide is...

Majdénmegmondom 2014.05.01. 09:07:36

@ColT: De a sportban igen. Lehet valaki a világ legjobb úszója, mert mindig csak pár tizedmásodperccel volt lassabb, mint a többiek? Lehet a legjobb egy focicsapat, aki egy kupát sem szerzett? NEM. A sportot időre, pontokra és eredményekre játsszák. A szimpátia és szubjektivitás itt nem játszik. Ha valakit a legnagyobb sportolónak tartunk, azt eredményekkel kell alátámasztani, nem karizmával és karitatív munkával. Wayne Gretzky a legnagyobb hokijátékos a világon. Pont.

ommm 2014.05.01. 09:08:17

@Gettóblaszter: Schumacher soha nem ért el oda emberileg, em tehetségben, mint Senna. Szegények tízezreinek adta vissza a reményt, alapítványa ma is a működik és az egyik legnagyobb Brazíliában. Nem csak a versenypályán kell nagynak lenned. Mellesleg éppen Schumacher is őt tartja a legnagyobb pilóótának. Ha nem láttad versenyezni, soha nem tudtad meg, miért.

Majdénmegmondom 2014.05.01. 09:11:13

@Gettóblaszter: Halála után mindenki nagyobb lesz, lásd Brandon Lee vagy Heath Ledger esetét. Ez természetes folyamat.

Szolo 2014.05.01. 09:14:29

@Gettóblaszter: Schumacher és Senna még egy lapon sem említhető. Schumacher-t akkor kezdték felfuttani, de Senna útban volt. Senna igazi autóversenyző volt, míg Schumacher csak egy szépfiú, aki jó autóval még győzni is tudott. Senna halálával egy profi autóversenyző távozott, míg Schumacher de facto halálával csak egy ripaccsal lett kevesebb.

FCs 2014.05.01. 09:22:25

"sárga sisak nem mozdult", mint mindenkibe, aki élőben látta, nagyon bennem maradt az a helikopteres felvétel. Megmozdult a sisak, de ahogy jobbra billent fej pár centit megemelkedett, majd visszaesett, abból már mindent lehetett tudni. A balesetről mindig ez a kép jut eszembe, nem tudom megmondani miért, de ez a mozdulat még szomorúbbá teszi az amúgy is végtelenül szomorú történetet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.01. 09:30:18

@Szolo: szépfiú??
A többieknek nem volt jó kocsija?
Csak a legjobbak kapnak jó kocsit.
Schumi is halott gyakorlatilag ,kár szidni.

FCs 2014.05.01. 09:35:08

@Majdénmegmondom:"De a sportban igen. Lehet valaki a világ legjobb úszója, mert mindig csak pár tizedmásodperccel volt lassabb, mint a többiek? Lehet a legjobb egy focicsapat, aki egy kupát sem szerzett? NEM."

De. Pont a sport lényegét nem érted, ha azt hiszed, hogy pontokról, statisztikákról és csak a győzelemről szól, ahol x első helyet elért versenyzőnél nagyobb sportoló az x+1-et elérő. Akkor most kevesebb lett Puskás attól, hogy Ronaldo megdöntötte a rekordjait? Nem, a sportolók példaképek, hősök az emberek szemében, és, hogy kinek mekkora hatása van egy sportra és a rajongókra, azt nem a statisztikák határozzák meg.

Gettóblaszter 2014.05.01. 09:42:59

@ommm: MArhára láttam őt versenyezni, azt is láttam, amikor beért akkor a leggyorsabb volt, mikor nem akkor meg szarrá törte a kocsit. Azt is láttam amikor versenyzői nagysággal kiütötte Prostot aztán meg megmagyarázta stb. Nem bántom, mert minden versenyző nyerni akar, néha nem számít hogyan. NE csináljunk istent egy emberből szerintem. Nagy versenyző és iszonyú tehetséges volt, ez nem vitás, lehet, hogy ugyanolyan nagy volt, mint Schumi vagy Fangio vagy akárki. De ha azt mondod, hogy a "legnagyobb versenyző" akkor a versenyei számítanak és nem más. Abben pedig Schumi sokszorosan meghaladta. Egyrészt stabilan jó eredményt hozott, többször lett VB mint bárki, és nem mellesleg felhozta a 0-ról előbb a Benettont aztán meg a Ferrarit is. Versenyzőként ez az ami számít, ettől Schumi a legnagyobb. Hogy emberileg ki hova ér el a pályán kívül az nem tartozik a versenyzéshez. Ha milliók megmentéséről lenne szó, akkor amerika kapitány, vagy pókember lenne a legnagyobb. De ők nem versenyzők.
@Szolo: Nyilván Schumi ölette meg Sennát nyilván... Azért nemtom figyelted-e de először Benettonban nyert Schumi, ami azért tegyük hozzá nem volt a legjobb kocsi... A Ferrari sem volt az, amikor odament. Ne beszélj hülyeségeket.

JFK 2014.05.01. 09:55:42

@ommm: Bár ki nem állhatom, hogy még egy megemlékező cikk alatt is rövid idő után előjönnek - az értelmetlen és felesleges - összehasonlítások, de "Gettóblaszter" trollkodó hozzászólására adott válaszod mellett nem tudtam szó nélkül elmenni. No offense, de pont amennyiben az alapítvány, karitatív tevékenység a fokmérő a két ember között ("hogy emberileg hova ért", ahogy írtad), akkor nem "intézném el" Schumachert ilyen könnyen.
A cunamis adományozása talán a legismertebb,hogy 10 millió dollárral járult hozzá a vagyonából amivel a világ összes sportolója közül ő adta a legtöbbet,(pl. az FIA 1 millió dollárt; Magyarország 1,2 millió dollárt adományozott) mint most a síbaleset utáni jókívánságoknál Bill Clinton kiemelte a jókívánságai mellett hogy hálás Schumachernek azért amit a Clinton alapítvány támogatásáért és egyéb rászorulok megsegítéséért tett, és éppen a héten elevenítették fel, Schumacher az 1990-es években két alkalommal is ellátogatott a mai Bosznia-Hercegovinába, hogy pénzt gyűjtsön a délszláv háborúk során – például aknák miatt sérülést – szenvedő gyermekeknek, de hogy hazai vonalat is érintsek, a fóti gyermekváros is sokat köszönhet Schuminak.

BoGyesz 2014.05.01. 10:12:50

Rettenetesen bunkó dolog egy megemlékező post alatt ilyen negatív hozzászólásokat írni. Mind a ketten nagyszerű versenyzők voltak. Aki ezt nem képes felfogni vagy elfogadni, az inkább maradjon csendben.

kzst75 2014.05.01. 10:12:56

Csatlakozom az elottem szolohoz (JFK), illetve hozzaszolasanak elso mondatreszehez. Ez egy megemlekezo cikk, egy versenyzorol, aki sokaknak a kedvence volt, van es lesz. Ertelmetlen a hasonlitgatas. Ami fele elment a komment-cunami az zsakutca, csak arra jo, hogy az ember felduhitse magat az emberek idiotasagan. Orulok a cikknek, mert Ayrton az en eletemnek is kedves emleke, amit nem fogok elfelejteni. De hogy a kommenteket is megneztem, nagy hiba volt.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.05.01. 10:14:29

Van az a kommentálási lehetőség, amit inkább ki kéne hagyni emberek!

SimonGábor 2014.05.01. 10:21:24

Schumacher emberileg kevesebb? De durva trollos gyalázkodás.

jk88 2014.05.01. 10:38:30

@Majdénmegmondom:
Én is így gondolom. Senna többször csinált olyan dolgokat a pályán, amik nem a vezetési tudásra vagy a bátorságra vallottak, hanem vakmerőségre (negatív értelemben) és meggondolatlanságra. Egyáltalán nem érdekelte, hogy egyes manővereivel komolyan veszélyezteti a versenytársait, sőt volt rá példa, hogy pont egy szándékosan előidézett karambol miatt lehetett világbajnok (Talán egy japán nagydíj volt, amin a világbajnoki címe múlott. Csak akkor lehetett bajnok a pontok állása szerint, ha Prost nem fejezi be a versenyt. Senna elintézte, hogy Prost ne érjen célba, mert már a verseny első kanyarjában direkt nekicsattant.).
Miután itt nálunk az embernek (valamilyen szinten még...) lehet szabad véleménye, ezért az én véleményem az, hogy Senna csak azért van ennyire istenítve a mai napig, mert meghalt. Ha még ment volna pár évig, akkor szép lassan lecsúszott volna, és eltűnik a süllyesztőben.

Számomra Schumacher volt a legnagyobb a F1-ben. Mikor visszavonult, azzal a lendülettel abba is hagytam a F1 nézését. Most mindenesetre csak azt remélem, hogy róla még sokáig nem fog hasonló videó születni...

Globetrotter2014 2014.05.01. 10:39:54

Akkoriban én is nagy rajongója voltam, abban a környezetben ő egy igazi klasszis volt. és volt benne valami furcsa kúlság ami miatt könnyebb volt azonosulni vele a rajongóknak. Ez olyan minthogy soha esnki sem szurkol a francia válogatottnak a VB-n, akérmennyivel szebben játszanak...
@ommm: nagyra becsülöm Sennát de ne humorizáljunk. Már akkor maga alá temette a még csak induló Schumacher úthenger. Sennának kelett volna lennie az Alfahímnek, Prostot kitúrta, az mégis elverte a Williamsel 93ban. Ez nem kicsit fájhatott, de annál bosszatóbb volt hogy a sehonnai, valószínűtlenül fiatal (viccesen hangzik manapság), egy gyanúsan outsider csapattal simán veri, Hillről nem is beszélve.
Azért azt tegyük hozzá hogy Senna sokkal durvább dolgokat csinált, versenyken és karrierben is. Nem volt lojális versenyző és nem volt csapatépítő mint MSch, olyan húzásai voltak a pályán ami példátlan volt (pl kicsúszás után mások elé bevágni). Semmi sem érdekelte csak a győzelem.

MSch dolgai rendszerint indokolhatóak voltak, Senná csak a saját koordináta rendszerében.

jk88 2014.05.01. 10:43:08

Kieg.: Mielőtt még trollkodási és "flém" alapot képezne a kommentem, hozzátenném, hogy attól függetlenül, hogy megvan a véleményem Senna vezetési taktikájáról, azért sajnálatos volt, ami történt vele. Nem volt méltó hozzá ez a halál úgy, ott és akkor.
Azért pár évig még elnézegettük volna, mit művel a pályán, aztán "bernie" úgyis kitette volna arra hivatkozva, hogy ez nem dodzsem. :D

Ingrid 2014.05.01. 11:01:59

Milyen fura, hogy egy egyszerű Schumi Senna trollkodássá fajult az emléknap. És mennyire rossz hogy a Senna fanoknak első dolga belerúgni Schumiba. Mintha valami kényszeredett bizonyítási vágy vagy féltékenység dolgozna. Állítják a hülyébbnél hülyébb valótlannál valótlanabb dolgokat róla (Schumi). Pedig nagyon sok párhuzam van mind tudásukban mind mentalitásukban. És lehet itt csúnyákat mondani, Schumiról, de én csak annyit mondok nézzük a számokat. A versenyeket és a VB-ket nem az akkoris-okra, meg a szerintem-ekre adják. Ott a tények beszélnek. A többi csak duma meg magyarázás.

eau sauvage 2014.05.01. 11:13:25

A sport (és különösen az autósport) már csak ilyen. Az emberek (rajongók) mindig megpróbálnak összehasonlítani nem összehasonlítható dolgokat, különböző korszakban élt, teljesen más körülmények között versenyzett versenyzőket.

Szerintem is Ayrton Senna volt minden idők legjobbja. Versenyzői képességek tekintetében is (de mint a fenti kommentek mutatják, ez a legszubjektívebb), de abban a tekintetben mindenképpen, hogy milyen hatást gyakorolt a szűkebb és tágabb környezetére, az emberekre. Ezt az példázza a legjobban, hogy 20 évvel halála után is milyen érzelmeket (és sajnos indulatokat is)képes előhozni az emberekből.

Nyugodjon békében.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2014.05.01. 11:37:56

@Gyurma73: "Írd oda hogy szerinted a legjobb.
Sok jobb volt."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
ő írta a cikket baszod, akkor ki szerint? :D

Speedman 2014.05.01. 11:38:59

Én nem értem, ezt a Senna őrületet a posztírótól. Már nem először rugaszkodik neki, hogy Senna a valaha élt legjobb pilóta az F1-ben.
Mi alapján dönti el?
Eredményesség? Volt(van) eredményesebb nála.
Legszerethetőbb? Igen megosztó figura volt.
A pályán mutatott képességei (előzés, védekezés stb.) tekintetében? Sok más embert is lehetne mutatni,milyen látványos előzései voltak.
Egy érdekes személyiség volt a maga nemében, aki nem volt rest kiosztani az FIA akkori elnökét is, ha igazáért küzdött.A média felkapta,ők sztárolták, és lett legenda. Persze a legjobb versenyzők között a helye, de hogy a legjobb volt-e?..
Itt egy előzés Piquet-től, pont Senna ellen az első Hungaroringi verseny előtt.
www.youtube.com/watch?v=AgrWsd5QXF0
Mások is tudtak akkoriban látványosan vezetni, nem csak ő.

stargazerhu 2014.05.01. 11:47:47

@Gettóblaszter: Schuminak szurkolok most, de Sennaval kapcsolatban ne felejtsük el, hogy a csapatnál újoncként egy akkor 2x világbajnokot vert meg. Pl Schuminak sosem volt világbajnok csapattársa. Az első két címét úgy nyerte, hogy lényegében a mezőnyben sem volt, Senna kiválásával. Most a Ferrarinál merték ezt a felállást bevállalni. Kimi sehol nincs még és ahogy kinéz, Rosberg sem fogja Hamilton megverni.
Nekem az marad meg, mikor Monacoban 1 perccel vezetett a második Prost előtt és odaverte a kocsit, mert a saját határait feszegette és nem a pillanatnyi fogyasztással kellett bíbelődnie, vagy épp a 10 kört bíró gumikkal. Hogy az egyszeri irányváltásról már ne is beszéljünk....
Amúgy meg furcsállom is meg nem is, hogy emberek (nem feltétlen te) ide jönnek trollkodni.

Warlimont 2014.05.01. 11:54:46

Senna "jókor" halt meg, egy sztárnak a csúcson meghalni mindig a legendává válás záloga. 94 már Schumacher éve volt, és valószínűleg az imolai nagydíjon is elkapta volna Sennát, ha nincs a baleset. Senna ott már túl volt a csúcson, lassan jött volna a kisebb csapatokba visszacsúszás vagy visszavonulás dilemmája.
Nem volt minden idők legjobbja, max a korszak EGYIK jó pilótája, nekem pl Mansell volt a nagy kedvencem akkor, pilótának és embernek is többnek tartottam. Senna aljas húzását a 90-es suzukai nagydíjon nehéz elfelejteni a Ferrari-drukkereknek.

Korszakokat meg nehéz összehasonlítgatni. Láttam valahonnan letöltve az Aranycsapat legendás 6:3-as meccsét. Nézhetetlen és röhejes, húsz percnél nem bírtam többet nézni belőle, mai szemmel sima grundfoci, össze-vissza rugdosták a labdát, egymás hibáiból éltek.

Warlimont 2014.05.01. 11:57:20

@stargazerhu: "Pl Schuminak sosem volt világbajnok csapattársa."

Ez tévedés. Schumi szenzációsan kezdett 91-ben. Élete első versenyén a 7. rajthelyet fogta meg az újonc Jordan csapatban. Erre már a következő versenytől leigazolta a Benetton, ahol simán elverte a 3x világbajnok csapattársát Piquet-t, aki vissza is vonult az év végén és 92-től már Sch volt a Benetton elsőszámú menője.

Warlimont 2014.05.01. 12:04:24

@Speedman: "A pályán mutatott képességei (előzés, védekezés stb.) tekintetében? Sok más embert is lehetne mutatni,milyen látványos előzései voltak."

Így van. Nekem pl Mansell 89-es hungaroringi előzése szerettette meg srácként az F1-et, a Ferrarit és Mansellt. Ja, és éppen Senna ellenében.... :)

www.youtube.com/watch?v=qAlULf9EDBw
www.youtube.com/watch?v=8n5LIIYo0ts

stargazerhu 2014.05.01. 12:20:23

@Warlimont: Természetesen igazad van, magamat mentve, arra gondoltam, hogy nem lett úgy világbajnok, hogy világbajnok csapattársa volt. Ahogy a példában írtam.
Amúgy "vallási" kérdésekben felesleges a vita és most már attól függetlenül, ki kinek szurkol(t) szerintem mindenki szorít Schumiért.

Mansell 2014.05.01. 12:26:49

Igen és legendásan hidegvérű pilóta volt, a korrektség mintaképe. Alain Prost is, meg jómagam is tudnék erről mesélni.

Másfelől az összes, mások szórakoztatásáért életét áldozó autóversenyző halála tragikus és felfoghatatlan.

vasgyuszi 2014.05.01. 12:49:09

Szenna egy proli köcsög volt, Prost meg agyas. Schumi meg a szarból hozta vissza a ferkát Brwan-ékkal. Ennyi.

FCs 2014.05.01. 12:52:00

Érdekes olvasni lelkes fotelversenyzők és gyakorló trollok okosnak/viccesnek szánt bejegyzéseit. Én nem voltam soha Senna rajongó, Mansellnek szurkoltam, ő volt a klasszikus underdog, Senna a szememben inkább primadonna, emiatt elég szórakoztatónak tartottam, amikor Nigel meglátogatta Belgiumban egy baráti bunyóra. Ettől függetlenül soha nem gondoltam, hogy Mansell jobb pilóta.
Lehet kelteni a feszültséget, felhúzni a Sennára emlékezőket, de full kreténbe nem kell lemenni, mert úgy annyira nem hatásos. Senna gyakorlatilag minden válogatásban, minden szavazás szerint a valaha volt legnagyobb f1 versenyző, de ami minden listánál többet mond, hogy pilóták –beleértve Schumachert - szerint is. Lehet egyénileg más véleményen lenni, de látványosan ledöbbenni a kijelentésen szimpla ostobaság.

kkn 2014.05.01. 13:05:53

@Szolo: Pocsék Ferrarival is jobb volt, mint előtte benne sokan mások. Nélküle nem lett volna ott a Ferrari, ahová újra elért. De úgy tűnik, nem láttad azokat az évadokat, amikor rossz autóval is produkált eredményeket. Anno a Benetton sem a legjobb autó volt.
Én utáltam Sennát, de nem írom le, hogy rossz versenyző volt, mert nem volt az. Szerintem nem volt a legjobb, egyik volt a legjobbak közül, mert mindenki másban volt jobb. Mindegyik másért fogja meg a rajongóit. Kinek Villeneuve, kinek Lauda, Prost, Stuart, stb. Mind jó volt a maga módján, csak az elvakultságban látni kellene a többiek eredményeit is, de ez sokaknak nem megy.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.05.01. 13:22:04

@ommm:
>sem tehetségben, mint Senna

Szerintem meg de. Hulladék autókból és csapatból kihozta a legjobbat és azt is meg tudta mondani, hogy mit kellene csinálni, hogy még jobb legyen. Erre sok remek pilóta a mai napig nem képes.

>Nem csak a versenypályán kell nagynak lenned.

Schumacher is adakozik, csak nem verte/verik nagydobra.

Autopeti 2014.05.01. 14:08:39

Csak annyit a statisztikában turkálóknak, hogy Prost 14 szezont versenyzett végig, Schumacher 2006-ig (a Mercis bukdácsolást nem számítva) 15-öt, Senna a 11.-ben hunyt el.
Ha azt nézzük milyen formát mutatott a Williams 1997-ig, merem állítani hogy Senna még 4 VB címet begyűjtött volna, Schumacher meg kettővel kevesebbet.

Shadowbull 2014.05.01. 14:11:25

@Szolo: "Senna igazi autóversenyző volt, míg Schumacher csak egy szépfiú, aki jó autóval még győzni is tudott."

LOL.

PeDro 2014.05.01. 14:30:25

@jk88: Na, igen, Schumi nem utotte ki Hill-t es nyerte ugy a VB-t. Meg nem probalta meg ugyanezt Villeneuve-vel szemben, igaz?

ixub 2014.05.01. 15:05:40

Schumacher mikor elérte Senna rekordját: www.youtube.com/watch?v=3KbcspCwfwk
ez mindent elárul, hogy mit gondolt róla.

kori18t 2014.05.01. 15:14:02

Sajnos ez az egesz fokent Senna gyalazasava valt.Olyanokat olvasok nagyon okos hozzaszoloktol,hogy ihaj.A legjobb kedves vasgyuszi elmebajnok hsz-a,idezem:"proli kocsog".Apam,te elvegezted a 8 altalanost?Ennyire telik abbol a par agysejtedbol?Nem tunsz tul ertelmesnek!
De meg vannak itt okossagok,pl:Schumi uthenger.Ja,tiltott kiporgesgatloval nem volt nehez nyerni a tobbi ellen,Ayrton autoja akkor egy hulladek volt.Az is tetszik,hogy "a media felkapta":miert,valosag show-ban,szappanoperaban szerepelt,netalantan celeb is volt?Az eszem megall.A kovetkezo:"semmi sem erdekelte,csak a gyozelem".Igen???Es akkor ki szallt ki az autojabol,hogy segitsen szerencsetlen Eric Comas-on Spaban?Senki nem allt meg segiteni,csak o.
Az utolso tetszetos okos hsz:"94-ben tul volt a csucson".Tenyleg???Ez meg honnan jott?Gondolom,94 mind3 futaman azert ment pole-okat a rossz,nehezen vezetheto,kanyarokban hol alul,hol felulkormanyzott Williams-szel,mert tul volt a csucson.Bizonyara.Egyertelmu!Megsugom,hogy olyan rossz volt az auto,hogy a sulypontjat hol ide,hol oda helyezte.93-ban is tul volt mar a csucson a rem gyenge Ford motoros McLarennel,pl.Doningtonban,nem?
Ilyenek vagytok.Itt van egy megemlekezes a valaha elt legnagyobb F1 versenyzorol - ezt nemcsak ommm es en gondolom igy,hanem a legtobb mai versenyzo,valamint felmeres bizoyitja - es ide jottok fikazni.Persze,sokaknak faj az igazsag,hogy a legjobb,leggyorsabb volt.Ha nem tudjatok tisztelni,akkor ne jojjetek ide belebofogni.
Ommm:egyetertek veled.O volt a valaha elt legnagyobb!De nem tudom,ez miert faj masnak.....
Mar csak arra varok,hogy vki benyogje,hogy esoben nem is tudott olyan jol vezetni,xy sokkal jobb volt.Jot nevetnek rajta.Ahogy Tina Turner enekelte:simply the best.Nyugodj bekeben,Bajnok!

kori18t 2014.05.01. 15:19:33

Bocsanat,az auto nem a sulypontjat,hanem a balance-at,az egyensulyat valtoztatta,hol ide,hol oda.Nem mindegy.Kivancsi lettem volna mit kezd egy ilyen autoval MSC,ami raadasul meg a kiporgesgatlot is nelkulozi.

z.fuse 2014.05.01. 15:29:31

Senna,Prosti,Lauda,Mansell,Schumacher,Piquet....a forma 1 legnagyobb ikonjai.
Érdekes hogy Prost szerint Senna úgy volt a legnagyobb. ,hogy inkább a saját szabályai szerint játszott.
De az akkori hozzáértő emberek szerint egy jól beállított autóval Prostot még Senna is képtelen volt megverni.
Prost sokkal intelligensebb volt Sennánál , míg Senna inkább intuitív személyiség volt.
És ne feledkezzünk meg Laudáról sem , ahhoz mekkora lelkierö kellett hogy pár héttel a balesete után már ott ült a versenyautóval. Nem egyszerű figura ő sem.
Senna sajnos nem mutathatta meg mit érhetett volna még el a tragikus halála miatt , ettől (is) vált legendává....

ixub 2014.05.01. 15:52:32

Mondjuk az valamit elárul, hogy esőben akkora király volt, hogy slickkel is gyorsabb tudott lenni a többieknél. Az első monacoi futamgyőzelmét is Prost miatt vették el, mert az ő kérésére lengették a piros zászlót. Esőben szét gyalázta a professzort sokkal gyengébb autóval...

ommm 2014.05.01. 15:55:48

@ZF2: nézd, valójában amikor maga alá temette a Schumacher-úthenger, az az év volt, amikor betiltották az aktív futóművet (amelyre a Williams épült) és a Benettont rajtakapták a tiltott kipörgésgátló használatán. és itt hagyjuk is abba, az a te véleményed, emez meg az enyém.

HummeRC 2014.05.01. 16:36:13

Sennát sajnálom. Nekem is az örök kedvencem.

És megértem, hogy néha miért tiltjátok le a kommentelést. A trollok még ilyenkor sem nyugszanak. :(

Szabo T 2014.05.01. 16:51:04

Az Auto-Motor-Sport-on most jelent meg 11 cikk arrol, hogy a kortarsak hogyan viszonyultak Sennahoz. Erdemes elolvasni.

www.auto-motor-und-sport.de/suche-812933.html?q=senna&t=

Montezemolo allitolag 4 nappal az imolai hetvege elott beszelt vele es Ferraris szerzodest ajanlott neki. Erdekes lett volna Sennat es Schumachert egy csapatban latni.

Globetrotter2014 2014.05.01. 17:08:36

@ommm: pedig Hill nem szerepelt rosszul a kocsival. Mondjuk a bajnokesélyekhez kellett a négy nagydíjas kihagyás MSch részéről (valami olyasmiért mint amit Ricciardo csinált ez évben, vagyis nem fogadták el a versenybíró ítéletét) :)

Scaleo 2014.05.01. 19:08:14

@Szolo: "Senna halálával egy profi autóversenyző távozott, míg Schumacher de facto halálával csak egy ripaccsal lett kevesebb."

Te meg ha elhúznál innen, egy orbitálisan nagy gyökérrel lenne kevesebb.

Scaleo 2014.05.01. 19:19:18

Én már sajnos nem láttam Sennát versenyezni, de hogy óriási tehetség volt, ahhoz nem fér kétség.

Hogy ki volt a legnagyobb, azon meg polemizálni szerintem éppoly felesleges, mint ízlésekről vitázni. Nyilván mindenkinek megvan a maga kedvence, akinek a futamain felnőtt, meg akinek az életét példaértékűnek tartja. Én pl. Schumi futamain nőttem fel, az én szempontjaim szerint ő az autósport örök királya; számomra ő minden idők legnagyobbja. Másnak meg más, hát van ilyen.

Szerintem egy ilyen alkalom nem a versenyzők összehasonlítgatásáról és a vitatkozásról kéne szóljon.

Murci79 2014.05.01. 19:33:42

A róla szóló filmben mondta a testvére, hogy utolsó reggel a bibliában azt részt olvasta amiben isten a legnagyobb ajándékot adja amit ember kaphat: istent magát... Azok akik itt fikáznak semmit nem értenek az f1-hez, de az életet sem értik. Nyugodj békében bajnok

Az EREDETI 2014.05.01. 21:19:40

Érdemes megnézni a róla szóló dokumentumfilemket, amiből főleg a 2010est ajánlom. (többek közöt minden inkompetensnek aki itt fikáz, vitatkozik) Egy más szinten mozgott mint a többiek, pl ő volt az első pilóta aki testedzést végzett, azokban az időkben ezt senki nem tette, valamint meditációt tanult/gyakorolt, hogy magas szintű koncentrációt érjen el. Valamint tegyük hozzá, hogy felesleges a mostani pilótákhoz is hasonlítani, mert ők nem 1000+ lóerős kéziváltós szörnyeket vezetnek, szerintem a legtöbbjük nem vállalná a versenyzést azokkal az autókkal és feltételekkel. Esőben nem volt nála jobb és mi más mutatná jobban a vezetési tudást. Tudta, hogy nem jó esőben még amikor gokartozott ezért mindig tesztelt amikor esett amíg nem javult és még akkor sem volt elégedett, hanem mégtöbbet gyakorolt, az első hivatásos vérprofi, mindenét alárendelte a versenyzésnek. Mindemellett emberileg is példás személyiség volt.

Hurri Kán 2014.05.01. 21:21:04

@vasgyuszi:
Ezért érdemes volt ma billentyűzetet ragadnod. Faszkalap.

misinator 2014.05.01. 21:31:57

Sennát ki nem állhattam. Kifejezetten ellenszenves volt.
Többen is leírtátok azokat a húzásait, amikért ellendrukkere voltam.

Volt egy kicsúszása/kipördülése(?) - hátha valaki konkrétan tudja, ami nekem csak rémlik - amikor úgy mentett a pillanat tört része alatt helyesen döntve, hogy két autó is eltudott menni előtte, mögötte. Azért a teljesítményért most is virtuálisan kalapot emelek előtte.
Sumák Schumi rajongó voltam. De higgyétek el, nem tapsoltam meg azokért a szitukért, amiért ráragadt ez a gúnynév.
Olyankor elszomorodtam; Mi szükség volt erre?:-(
Ellenszenvünk ellenére is törekedni kell a nagyság, a teljesítmény elismerésére, s tudni kell felismerni, elítélni "bálványunk" morálisan helytelen tetteit.

Egy picit talán idetartozik egy sztori Fangioról, amit gyerekkoromban olvastam:
Ugye akkoriban azért nem volt annyira köztudatban egy akár élversenyző képe sem.
Fangio közúton közlekedett...ööö...szóval sietett /talán versenyre/, amikor egy teherautó kimászott elé.
Látta, hogy "normálisan" nem tud se megállni, se elkerülni, hát ellenőrzött sodródásba vitte az autóját s vagy megállt a teherautó előtt, vagy csak épp nekikoccant.
Erre kiszólt a fülkéből a teherautó sofőrje /lelki szemeim előtt látok egy atlétás izzadt alakot/: Mit képzelsz magadról, te vagy Fangio!?

Szóval aki a csúcsra akar jutni, ahhoz bizony kell egoizmus, ami nemcsak szimpatikus döntéseket eredményez.

E11 Bubi 2014.05.01. 22:22:27

"Gyújts egy gyertyát érte és mindenkiért, aki életét adta a versenyért."
Én gyújtottam egy gyertyát.

kori18t 2014.05.01. 23:41:59

Aki ketelkedik abban,hogy Senna volt a legnagyobb,annak youtube a baratja.Tenyleg mas szinten volt,mint barki mas.Ajanlom a Top Gear - Tribute to Syrton Senna adasat.Prost,MSC es most Vettel is csak kimondottan jo kocsival tudott nyerni.Ellenben Senna.Lasd:az elso evek az F1-ben,a 93-as ev,94-es ev elso 3 pole-ja.
Na itt van a tehetseg es nagysag,szar kocsival is gyozni,pole-t menni!
Ezt ki csinalja/csinalta utana?

misinator 2014.05.02. 00:19:30

@kori18t: "...Az ember a gondolatai elé tesz egy láthatatlan szűrőt, amit agyunk a prekoncepció hálójából szőtt. Azt hisszük, hogy vélekedéseinket a világ dolgairól a puszta logika határozza meg, és nem az előítéleteink. Sajnos ebben tévedünk, gondolatainkat ugyanis a szándékainkhoz igazítjuk..."

kori18t 2014.05.02. 02:53:12

misinator: "Gondolkodásmódunk befészkeli magát életünkbe. Erősebb befolyást
gyakorol ránk, mint legmeghittebb társas kapcsolataink.
Legbizalmasabb barátaink nem alakíthatnak annyit
életünkön, mint dédelgetett gondolataink."
Remelem,igy en is beleptem ezzel a bolcsek taboraba.

Globetrotter2014 2014.05.02. 10:04:26

@kori18t: annak idején én is neki szurkoltam, de utólag visszagondolva a hype nagyobb volt. Kicsit ilyesmit képzelj el mint Raikönnennél.

Manapság iszonyú sűrű a mezőny, Hamilton, Raikönnen, Alonso Vettel mind mind top pilóta. Akkoriban nem volt olyan hogy egyszerre sok sztér volt. 1-2 akik véek alatt jutottak el egy bajnokesélyes autóba. Ezért is értetlnekeddek MSCHnél hogy mit keres 30 alatt egy ilyen jó autóban. Én is igazűn a Ferratris kanosszajárása idején kedveltem meg a németet.

A Schumacher éra alatt olyan pilóták szürkültek be mint Montoya, Button, Heidfeld, vagy maga Raikönnen. Valszeg Senna se járt volna jobban.

Senna folyamatosan küzdött Piquet, Mansell ls Prost ellen, ezek nagy pilóták, de gyakran le is győzték őt. ÉS nem mindig a jobb autó miatt. MSchvel szemben se járt volna másként...

((Adam)) 2014.05.02. 11:38:54

Érdekes dolog ez a véleményekkel...
Amikor 5-6 aktív F1 pilóta, köztük több világbajnok, meg egy pár kortárs versenyző egybehangzóan, gondolkodás nélkül jelenti ki hogy ő volt a legnagyobb akkor nekik fogok hinni nem a nethuszároknak.
Mellesleg a versenyzés csak az egyik oldala volt Sennának, ezen a részen lehet vitatkozni meg statisztikákat idézgetni, bár igazából látni kell. Ettől viszont csak jó versenyző lenne. A másik része teszi naggyá, azok a dolgok amiket a pályán kívül tett.

Hun_Fighter 2014.05.02. 12:17:26

Hajjaj... Már megemlékezni sem lehet veszekedés nélkül? Szomorú.

exche · http://silentmadnessx.blogspot.hu/ 2014.05.02. 12:18:45

Mindentől függetlenül,
tisztelet az elhunytnak...
bőven kiérdemelte...

E11 Bubi 2014.05.02. 12:33:57

Tegnap nem akartam már hozzászólni a témához. Nekem nem fért volna bele, hogy a szomorú évfordulón mást tegyek mint meggyújtok egy gyertyát. Ma már annyit hozzátennék, hogy a versenyzők akik erre a szintre eljutnak - bár nem járják körbe egymás karácsonykor - nagyon tisztelik(sokan még kedvelik is) egymást (persze mindig vannak kivételek). A legnagyobbak az újoncokat is egyenrangú ellenfeleknek tartják. Mindegyikük tisztába van vele, hogy lehet, hogy az adott pillanatban utoljára ülnek autóba. Ez egy veszélyes sport, ennyi biztos. Nem kommentelt még itt autóversenyző (szerintem) de lehet, hogy megerősítené azt gondolatom, lehet, el sem tudjuk képzelni mennyire másképp látják ők versenytársaikat mint mi (többségében) szurkolók és elképzelhető, hogy bántónak tartanának bármilyen buta összehasonlítgatást. LEHET! Nem tudom. De én így gondolom. Aki bárkinek szurkol, szurkolt. Gondoljon arra, hogy a pilóta akiért rajong, milyen ember, hogy szokott a többi pilótáról nyilatkozni. Én még olyan pilótát nem láttam aki a többit becsmérelte volna, sőt a többség szeretné azt gondolni, hogy a többi pilóta is pokoli jó de mégis neki sikerül, sikerült most mégjobban mennie. Gyenge mezőnyben senkinek sem dicsőség jól menni. ...

vinyard 2014.05.02. 15:09:22

@ZF2: áh... mintha fogtam volna a kezedet, miközben ezeket a sorokat írtad
egy bizonyos szint felett, hitvitának tartom a "ki a legnagyobb?"-típusú veszekedéseket. senna, aki nyomta, mint a barom, no matter what, prost, aki azé' észnél volt, schumacher, akibe aztán minden elemet ötvöztek, és a mai "legteljesebb" alonso is csak gyenge parafrázis (félreértés ne essék, bár nem kedvelem a spanyolt, nagyra tartom). és, akko' ez csak az utóbbi 30 év. clark, hill, stewart, lauda, rindt miért marad le vajon? villeneuve?
sennát könnyű szívvel bemondja mindenki, mert kvázi olyan konszenzusos király, mint a monthy pyton meg a keresztapa. no, hát én egyiktől se vagyok seggre ülve. és, mint pár sorral feljebb kifejtettem, ez hitvita.
senna nemezeti hős lett egy latin-amerikai országban, mert nem felejtette el az övéit, ez tény. én akár egy békenobelt is adtam volna neki. no, de a többi, nem harmadik világból származó nagyságtól számon kérni, minimum méltánytalan.
én együtt tudok élni azzal, hogy @ommm igen nagy amplitúdókra képes, ha szeretetről és utálatról van szó. Az NSX-teszt számomra ultra-szirupnak tűnt, de pistán jó volt látni a rajongást, míg norbié kicsit mesterkéltebbnek tűnt. Szerintem, nem kell valakit azért hibáztatni, amiért azt a narratívát fogadja el, ami miatt aktuális kedvence a csúcs.

misinator 2014.05.02. 21:36:34

@((Adam)): Na most képzeld el, hogy ezek után bármelyik versenyző azt mondaná a kamerába, hogy márpedig nem is Senna volt a legnagyobb...
Számtalan oka van annak, hogy jelenleg őt emelik a legmagasabbra. Pl. Őt ismerték személyesen, a régebbieket nem. A modern kor - amikor is milliók láthatták élőben a tragédiáját, ellentétben a régebbi korszakok tragikus sorsú tehetségeivel, amikor nemhogy nem színes, élő adásból tudtak tájékozódni, hanem fekete-fehér filmhíradóból a mozifilm előtt...
De a szerintem legfontosabb a következő.
A pszichológiája.
Azok a hírességek - legyen színész, mint James Dean, vagy az USA elnöke, mint Kennedy, sportoló, mint igen: Senna - akik pályájuk felívelő szakaszában vagy csúcsán haltak meg jellemző módon tragikus körülmények között attól nagyobb legendává manifesztálódik, mint ami életében volt.
A listát bármelyikünk kitudná még egészíteni számtalan névvel.
Az így elhunyt személyek megszakadt sorsáról nemhogy a rajongóik, de még az egyébként addig talán érdektelen közvélemény is szeret eljátszani a gondolattal, hogy mi lett volna, ha?
De ezt már nem tudni meg.
Viszont az addigi teljesítménye - amikor valóban csúcsformában volt - elhiteti, hogy bizony tragikus hősünk annyi díjat nyert volna, mint amennyi fekvőtámaszt Chuck Norris lenyom:
Az összeset.
Egy rajongónak, tisztelőnek meg egyszerűen nem illik megcáfolni a meggyőződését, hogy de bizony minden pályafutásnak van lefelé tartó ága is...
Így lett Marilyn Monroe még legendásabb színésznő, mint ami volt, s így lesz Diana hercegnő még pár emberöltőig a leg...ööö...izé...hercegnőbb.
Ez nem von le semmit Senna elért eredményeiből, de ahogy "vinyard" is utalt rá:
Hogy jövünk mi ahhoz, vagy bármelyik MAI versenyző, hogy Alberto Ascari, Jim Clark, Gilles Villeneuve felé emeljük Sennát!?

hu.wikipedia.org/wiki/Hal%C3%A1los_balesetek_a_Formula%E2%80%931-ben

misinator 2014.05.02. 22:00:43

Azon is érdekes elmerengeni, hogy össze lehet e hasonlítani Sennát Schumacherrel?
Már hogyan lehetne?
Senna 1984-től versenyzett 94-es haláláig.
Schumacher csak 91'-től.
Volt három év, amikor többek között egymás ellen is versenyeztek.
Senna ekkor már pályája csúcsán volt olyan autók után, amiket Schumacher még csak nem is vezethetett, tehát nem tudhatjuk, hogy mennyire lett volna azokkal eredményes - vagy eredménytelen.
Bármennyire is volt már eredményes Schumacher a közös éveikben, de még mindig csak az F-1-es pályafutása elején volt.
Ebből következik persze az is, hogy azt sem tudhatjuk meg, hogy Senna mennyire lett volna eredményes a későbbi szabálymódosítások után.
Lásd pont Schumacher kínlódását a Mercivel...
Még egy csapaton belül küzdő versenyzőket sem lehet minden esetben összehasonítani.
Elég csak arra gondolni, hogy kit favorizál a csapatvezetés...
Räikkönen fogalmatlan fakezű, mert az Alonsonak épített autóval csak "kullog" a többiek mögött?
Vettel tehetségtelenebb, mint Ricciardo!?

misinator 2014.05.02. 22:03:24

@kori18t: :-)

Az előző hozzászólás téves kattintás eredménye lett:-(

vinyard 2014.05.02. 22:54:00

@bad trip: mer' ilyenkor mindenki egyformán motivált

1127ccm 2014.05.03. 12:07:38

Bevallom meglepodtem esen a trollkodason. Ki a legjobb pilota?! Ki nem szarja le! Senna nagy versenyzo volt? Az! Es itt semmi mas nem szamit!!!

Speedman 2014.05.03. 16:16:51

Itt egy Senna halála kapcsán írt cikk, ami szerintem objektíven írja le a pályafutását.
www.gphirek.hu/f1/feature/20140430-f1-ayrton-senna-halott-a-legenda-el-osszeallitasunk-a-klasszis-emlekere.html?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sport&utm_campaign=menu

Én is meglepődök, amikor a rajongók azért trollkodnak, hogy mások miért nem ismerik el kedvencüket Sennát a legjobbnak.
És ilyenkor jönnek a fanatikusok, akik nemcsak a legjobban vezető pilótának, hanem a legemberségesebb, a legkedvesebb stb. titulusokkal aggatják fel a rajongásik imádott kedvencüket. Persze ő is ember volt, és mint minden nagy bajnok, ő is ugyanolyan gyarló. Simán félredobta az etikusságát(amit fennen hangoztatott), ha magáról volt szó. Nem kellene többet belemagyarázni, mint amilyen volt. Ennyi.

3gb 2014.05.03. 18:40:13

Jómagam nem voltam Senna rajongó, de úgy látom egy-két ember igencsak elfelejti, hogy egy halott és még egy remélhetőleg sokáig egészségben élő legendát pocskondiáznak. Na, ha rajtam múlna az ilyen ordas parasztokat most kitiltanám. Megnézném, ezt a sok észosztó köcsögöt, hogy mit ért el, meg mit tud felmutatni az életben, biztos mindegyik milliók bálványa. És ha valamelyik ilyen fasznak ez most nem tetszik és visszaszól, leegyeztetünk időpontot és megkúrom. El kéne szégyellnetek magatokat bazdmeg!

BocaNegra 2014.05.04. 00:07:22

Csak az első pár kommentet elolvasva én szégyellem magam. Muszáj egy ember halálának évfordulóján is habzó szájjal fröcsögni? Szomorú...

geloga1 2014.05.04. 00:56:44

Már nem vagyok fiatal(sajnos)mikor meg halt Senna sirtam nem szégyelem . Emlékszem egy helyi szlalom versenyt sikerült meg nyernem 20éve és a kezdeti lelkesedés után jőtt aszomoru hir Sennárol akit a legnagyobbnak tartotam. Sirtam és ittam és azota is igy emlékezek rá minden évben május elsején: autózom egy jó és sirosra iszom magam.Ez nálam 20éves hagyomány. Ezt mind a nagy becsben tartott Sennas polomban teszem. Sumit is nagyon sajnálom és tisztelem de nem lenne ennyi világbajnoki cime ha Senna nem halt volna meg. De tudjuk ennek a mondatnak az elemzésének nincs semmi értelme!Én nem minösitem öket mert mindketen nagyok voltak söt a legnagyobbak de én Sennát jobban kedveltem. Nekem emberibnek tünt és a vezetési stilusa is tetszett. Emlékszem 1985 ben mikor bemutatták a Mercedes 190 2.3/16-ost és neves versenyzökkel csináltak egy márkakupát a nürgburingen Senna még nem F1-esként nagyon leoktatott mindenkit köztük sok F1-es pilotát és torony magasan meg nyerte a versenyt!Mindenki ugyanolyan autóval és gumival ment! R.I.P. SENNA

KTM 2014.05.04. 09:12:55

Sziasztok

Nekem is Schumi a legnagyobb, nem magyarázom miért, aki úgy gondolja úgyis tudja mire gondolok, aki nem, az sem téved, mert többen voltak a legnagyobbak, Senna az egyikük.
Bármelyikük halálán ejtenék könnyeket, Sennaén megtettem. Kedves unokaöcsém 15 évesen zokogott. Én odaadtam volna érte 100 politikust bármelyik parlamentből.
Az eredményei nem mérvadóak, akkor épp egy nem ütőképes autóból szállt át egy bajnoki esélyesbe, bizonyára lettek volna további győzelmei, VB címei.
Jó autóban Senna legyőzhetetlen volt, a Brazil fiatalok pedig kevesebbet drogoztak miatta. Nem utolsó sorban akkoriban a versenypályán előztek, nem a boxutcai stratégiában, papíron kiszámolva a kerékcserék időzítését.
Nagy élményeket köszönhetünk Sennának, köszönöm.
süti beállítások módosítása