Ez történik most az ország legjobb buliján

  2014. április 26. - ommm Címkék: premier rendezvény totalcar oldtimer

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMG 6041
Én mondtam!


Na de most már gyere ki, SOFORT!

Valamivel hét óra előtt értünk ki a Premier Outlet-területére és nem mondom, átfutott a fejünkön, hogy ez a mai buli halálra van ítélve. Szakadt az eső, a sildes sapkánkról arcunkba csöpögött a víz, amíg felraktuk a molinóinkat, kipakoltuk a rogyásig pakolt teszt-Merivából a pólókat, bögréket és miegymást és persze sírva könyörögtünk egy bögre forró kávéért.

Enyhén fagyott ujjainkat vágta a feszítődrót, a Shitgun alá alig tudtuk bepakolni a felniket, mert nem bírta kiemelni az emelő, behúzódtunk a gang alá, de ott meg átfújt a szél a dzsekinken, horror. Ember ide nem jön. Pakolgattunk, rakosgattunk, ment a Facebookra is a képgaléria, aztán amikor felnéztem, hirtelen lett köröttünk vagy hetven autó. Mi van, elállt az eső?

IMG 6046
Itt a fellelési állapotú százhetvenes Mercedes

El. Aztán hirtelen százhetven autót láttunk, majd kétszázhetvenet, most pedig zsúfolásig megtelt a parkoló. Óvatos becslés szerint is kábé ötszáz csodálatos dolog parkol itt. Azért mondom, hogy dolog, mert itt nem csak sok kerék van, hanem mindenféle konfigurációban is akadnak. Van itt, aminek elöl van egy kereke, hátul kettő, vagy éppen fordítva, hatkerekű buszok, csodálatos oldtimerek, pajtában talált 170-es Mercedes és a szívemnek egy nagyon kedves, gyönyörűen felújított, korhűn tuningolt E21-es 323 is akad.

Nézzétek végig a képgalériát, érdemes lesz és főleg gyertek ki, mert délután ötig tart a dzsembori, aztán csak ne üljünk itt szótlanul.

Jó kis összejövetel, a fene sem gondolta volna még ma reggel. (Jaj, és most megint elkezdett szemerkélni az eső...)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr116087641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poggY 2014.04.26. 12:40:26

Hát nekünk káposztásról fos ez az idő elbumlizni biatorbágyig kattintani pár fiat 500-ast
Legalábbis az asszony szerint. Rohadt nagy szívás, ez egy tipikus olyan rendezvény amit a szar idő tönkre tud vágni.

Térspecialista 2014.04.26. 12:50:25

@poggY: Most megint süt, bár a kettő közt esett is.... :)

Demidoux 2014.04.26. 12:55:46

@poggY: Jó kifogás!
Vagy hat évig jártam káposztásról oda dolgozni minden nap. Eső? Ugyan már! Mennék én is ha tudnék. Irigyelek is mindenkit, aki ott van. Így csak a fényképek jutnak nekem.

Béza Dániel 2014.04.26. 13:39:01

gondolom a lada teteje csak az optika miatt tűnik olyan ferdének

tomigonzo 2014.04.26. 13:40:19

fenykepezon allitsd mar be a "nem" kozeppont fokuszt (lehet elvezhetobbek lesznek a kepek;)

D. Zoltán (törölt) 2014.04.26. 13:57:35

Valamiért nem nekem valók ezek az oldtimer dzsemborik. Voltam pár OT rendezvényen, és a felhozatal jelentős része mindig keleti-blokk, vagy régi német volt, és nem BMW, hanem Trabi, Waresz meg ilyenek. Mondjuk érthető, hisz ezek közlekedtek itthon évtizedeken át. De valamiért engem sosem fogtak meg.

Azért a Starsky Torino, a régi BMW-k, meg a 4 DeLorean megpendített bennem 1-2 húrt, de ahogy elnézem a képeken látszó felhozatalt, a többi nem érintett volna meg nagyon. Hiába, nem jöhet be mindenkinek minden. :) Peace.

deak.atti 2014.04.26. 14:57:33

Szia!

Pista, azért az a Skoda saját arc erősen hasonlít a korabeli Renault Dauphine/Floride archoz ... Ha még ide veszem az 1000 köbcentis vízhűtéses farmotort, akkor még jobban megközelítjük a francia hasonmást. Nincs ezzel gond, ettől még nem licencmodell az MBicska, csak volt egy "szamárvezető", aminek a mentén folyt a tervezés.

Amúgy kint voltam én is, csak 13 óra körül eljöttem. Eddig tartott a "szabadság". DMC-ket én is fotóztam, meg mindenfélét vegyesen. Trabit-Wartburgot láttam eleget a 20 év TWK alatt, ezért ilyenkor inkább a többit nézegetem. :o)

DA

ne0dd 2014.04.26. 15:59:43

indafoto.hu/steve313/oldtimer_premier_2014

Tényleg jó volt, szép autókkal, az eső sem zavart be sokat, délben úgyis mindenki ebédelt. :-)

kitiltott, de seráfütty 2014.04.26. 16:21:24

Valami félelmetes az idôzítésetek, minden évben pont a szabim elôtt és urán van rendezvényetek, soha nem sikerül ottlennem semmin...

fruszt_p (törölt) 2014.04.26. 16:37:35

közepesen képzett vissza-a-jövőbe trollként nem tudom magamban tartani, hogy a fluxuskondenzátor a kabinon belül elhelyezkedő háromágú villogó műszer, míg mr fusion valójában az azt tápláló házi reaktor. csak hogy össze ne keverje valaki, ha otthon meg akarná építeni.

Rocko- 2014.04.26. 16:44:16

@kitiltott, de seráfütty: pedig az időjárás nem lett volna szokatlan. :D

novothauto · http://novothauto.hu 2014.04.26. 16:48:47

" csak ne üljünk itt szótlanul"

Hát én azt hittem, hogy kijön pár olvasó beszélgetni, pajtáskodni, de egy ember jött oda összesen.

Térspecialista 2014.04.26. 16:49:13

@ne0dd: Azért ezeket a CX-eket (meg még sok mást) elnézve hamarosan eljön az az idő, amikor a műanyag lökhárítós autókból is értékes oldtimer-ek lesznek. Hiába borzonganak már a gondolotától is néhányan még a TC-n belül is.

Térspecialista 2014.04.26. 16:50:46

@novothauto: Mi hétköznapi halandók nem merünk ám csak úgy a "Nagyok" közelébe menni... :)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2014.04.26. 17:04:16

@duplo: Sajnos nem a beállítással volt a gond, hanem a gép már fáradt. Kilencven százalékban már csak videózásra használom, de hirtelen kellettek a képek, és utómunkázni sem volt lehetőség.

fruszt_p (törölt) 2014.04.26. 17:04:48

@novothauto: pedig mióta tervezem hogy egyszer egy ilyen "hidegenfulladozikazegynégyespólópedigkartergázcsövetiscseréltem.." felütésű beszélgetést fogok kezdeményezni, de egyszer a siófoki teszkóban a Csikós nem köszönt vissza, szóval úgy se merném..

deak.atti 2014.04.26. 17:34:53

@novothauto:

Tibi, összesen egyszer futottam össze Veled, de akkor épp elmélyült beszélgetésben voltál Bende Úrral séta közben (pont a Trabantokat gusztáltátok, én meg a Wartburgtól pár méterre fotózgattam), úgy meg nem volt pofám odamenni kezet rázni, nem lett volna illendő. Pedig lett volna kérdésem: kiadósat torpan a Jikov porlasztós autócskám gázadásra, és nem tudom kiirtani belőle. Pedig jó lenne ... Foglalkozol még ilyen ósdi technikával egyáltalán? Ha van tipped, pár szóval elmondhatnád. Tudom, dobjam ki ... :o)

DA

Don_Matteo 2014.04.26. 17:35:34

@ne0dd: jók a képek! :)

@Térspecialista: fura világ lesz, mi? :) Nem is a műanyag lesz az érdekes a jövő veteránjaiban, hanem az elektronika.
egyébként ez pl 1983. május 2-án készült, de el nem hinnéd :)
indafoto.hu/steve313/image/20916859-7ed18f7f/615555

Schütii 2014.04.26. 17:43:05

@deak.atti: Az 1000MB hátulját meg az angoloktól "szerezték".

ne0dd 2014.04.26. 17:46:33

@Don_Matteo: Köszi.
Szép számban voltak jelen hidrós gépek, aminek örültem, bár én kint hagytam az XM-em a látogatói parkolóban. Egyszer, majd lehet, hogy még az is lesz olyan szép állapotban, hogy ilyen helyre be merjek vele menni. :-)

deak.atti 2014.04.26. 17:55:57

@Schütii:

Szia!

Persze, nincs ezzel gond: a Trabant meg a DKW Junior és a Peugeot 404 keveréke formailag, a Moszkvics 408 Pininfarina tervezés, némi Alfa Giulia beütéssel, a púpos Wartburg tervezője sok Borgward képet nézegetett, szóval, ugyanúgy, mint ma, sok hasonló részlet van egyes autók közt. Akkoriban is volt egy divat, ma is van. Panaszkodnak sokan, hogy egyformák a mai autók. Ha egymás mellé teszünk egy Volga M21-et, egy Warszawát, meg egy púpos Wartburgot, akkor látjuk, hogy nagyjából egy kaptafára készültek azok is.

DA

novothauto · http://novothauto.hu 2014.04.26. 17:59:05

@deak.atti: Van a XIV-ben egy profi karbis, jobban jársz vele. Tud alkatrészt beszerezni, stb.

Don_Matteo 2014.04.26. 18:03:59

@ne0dd: Jó hát én Citroën találkozóhoz vagyok szokva, ahol csak DS-ből egy 20-as díszítősort lehet kirakni. :D

Amúgy érdekes autók voltak kint.

Schütii 2014.04.26. 18:15:30

@deak.atti: Hogyne, régen is voltak "trendek", meg ma is vannak. Nincs új a Nap alatt.

mihály nyilas 2014.04.26. 19:06:13

én még 24órás szoli után is élveztem, még beülhettem a delorienbe is muhahahaha tök jó volt...

Térspecialista 2014.04.26. 19:22:30

@deak.atti: Ez így van, jó meglátás, bár ritka. :) Az a menő, hogy "bezzeg azokban még volt anyag", meg ahogy írtad, hogy a "mai autók mind egyformák" stb... Nagyjából ezek szokták emlegetni az "F"-el kezdődő hármast is...
És most nem akarom védeni a mai "modern" autókat, van bőven kedvenc régről is, sőt nekem is van nem éppen mai autóm is, de az tény, hogy a mai motorok pl még mindig százszor többet kibírnak bütykölés nélkül mint a "régiek". Értsd egy Zsigulival egy Balaton-Budapestet oda vissza javítás nélkül csoda számba ment ha valaki megúszta. És 100ezernél már gyűrűzni kellett őket....(kis túlzással)

Térspecialista 2014.04.26. 19:26:05

@Térspecialista: "még mindig százszor többet kibírnak bütykölés nélkül mint a "régiek"."

Na jó, nem azokra az 1.6-osokra gondolok amiket a Tibi bütyköl, és amiken egy Balaton-Budapest után szívósort kell tisztítani, meg vezérlést cserélni, hogy kibírják a gari végéig....

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.26. 20:17:01

szepek az autok, jok a kepek :)

amugy most jutott eszembe miert olyan szepek a delorianek - ha van rajta rohadas vagy hiba akkor egyszeruen vissza kell menni az idoben az uzembehelyezes utani napra es kesz is :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.26. 20:19:29

@fruszt_p: kozep-halado BTTF hivokent azt kell mondjam megallapitasaid helyesek.

deak.atti 2014.04.26. 20:49:16

@Térspecialista:

Szia!

Bocsánat, hogy így fogalmazok, de ez egy marhaság. Akkor igaz, ha az adott jármű mindennemű karbantartástól elmaradt. 2002 óta használom azt a Wartburgot, amivel ma kint voltam, és megjártam vele Csehországot és Szlovákiát, Horvátországot és Németországot. Mindig elvitt, és vissza is hozott. A cseheknél és a horvátoknál többször is jártam vele, egy alkalommal egészen Dubrovnik-ig lementünk (1100 km Budapesttől). Suhanc koromban többször is előfordult, hogy egy balatoni út végén hengerfejtömítést cseréltem, vagy vízpumpát újítottam fel ... Parndorf-nál, Bécsből hazafelé gyújtást állítottam ... szóval, voltak kalandok, nem tagadom, de mindez huszonéves kis tinó koromban. Amikor az volt a lényeg, hogy szaladjon az autó, benzint bele, azt' hadd szóljon! A karbantartás, az úgy másodlagos volt ... Amikor eljutottam agyilag (!) arra a felismerésre, hogy netán foglalkozni is kéne az autóval, nemcsak hajtani, akkor megszűntek a lerobbanások. A Lada is az az autó volt, ami ha megkapta azt a minimális 10 ezres karbantartást, nem a TSZ-ből ellopott traktor-olajjal, hanem valami minőségibb olajjal, meg netán még gyertyát is cseréltek, meg szelepet állítottak, akkor nemhogy 100, de 200 ezreket elment generálozás nélkül. Persze, aki elspórolta, az később többet bukott, mint amit spórolt előtte. Skodáztam évekig, megörököltem egy családi 120-ast. Mindenki azt mondta, minden sarkon le fogok rohadni vele, mert a Skoda egy hulladék. Láss csodát, évekig megbízhatóan szolgált. Csak a fenti recept kellett hozzá. Nem kért sokat, 10 ezrenként 4 liter olajat, 4 gyertyát, megszakítót, szűrőket, de ezt meg kellett neki adni, különben tényleg széthullott. Még fel se forrt, ehhez az kellett, hogy a hozzám kerülése után azonnal lecseréltem a ventillátor hőgombáját, meg a két sarut a kábeleken. 20 percet rászántam, hogy többé ne legyen vele gondom. Ennyi.

DA

Sinistroll 2014.04.26. 20:58:24

Szerintem tök jó volt! Mindenféle járgány volt - csak egy Dacia-t hiányoltam onnan. De ez egyéni szociális probléma. Volt ott egy cápa M6, gyönyörű 02-esek, egy igazi XR4i az első szériából, Caprik, 850-es sportkupé, mindenféle Zsiga, Varnyú., Trabi, Jó volt, na. Az eső meg kit érdekell? :)

Szép volt fiúk, köszönjük!

P.S.: Nem arról volt szó, hogy lesz Cougar? Meg Hangyász. És Csík is "csak" a járós zöldet hozta. Na, majd legközelebb, :)

Balthazor Hellman 2014.04.26. 21:31:45

@novothauto: Lesz ez még jobb is Tibi! Sokáig gondolkodtam rajta, hogy bekéredzkedek Csikós foltosába, de hát szégyellős természet vagyok :)

Kellenek ezek a rendezvények. Ráfér a magyar társadalomra egy kis közösségformálás...

sumes67 2014.04.26. 22:03:11

@Sinistroll: Ha Dacia-t hiányolsz, akkor holnap láthatsz-láthattok többet is csepelen a Plútó utca 14 szám alatt a hétvégén nyitva tartó Retropartizánok kiállításon.
A belépés díjtalan, csak regisztrálni kell hozzá a helyszínen.
(nem is értem, hogy a TC-n miért nincs róla semmi)
Szoci autók,+pl.: 125P pápamobil kabrió, Volvók, Fiatok,
bringák, motorok, platós Izs , tűzoltó Zsuk, kb kétszer annyi látnivaló, mint tavaly.

sumes67 2014.04.26. 22:04:36

@sumes67: Ja igen, még az érkezők autói is érdekes látnivalókat tartogatnak....

kzolee 2014.04.26. 22:18:12

@sumes67:

"Nem is értem, hogy a TC-n miért nincs róla semmi"

Khmmm:

belsoseg.blog.hu/2014/04/24/ide_menj_ha_zokogni_szeretsz

Sayniqua (törölt) 2014.04.26. 22:19:15

@deak.atti:

Anno a Honvédségnél Ladákat (is) javítottam, 2000 km-ként 1 TK (technikai kiszolgálás), 4000 km-ként 2 TK volt nekik előírva. A 2-es volt a "nagyszervíz" olaj+szűrőcserék, gyújtásállítás, fékek, kézifék, fékolajszint, kuplung, kormánymű, gömbfejek, hűtőkör, kardántengely, annak felfüggesztése+keresztek, szelephézag, komplett elektromos, ac pumpa, és még sok egyéb minden ellenőrzése.
Emlékszem a kuplungcsere szintideje 1 óra volt, de mindig 2 szerelő dolgozott párban ezért, ha ügyesek voltunk, cirka 21 perc alatt kész voltunk vele. :)
Régi szép idők..... öregszem a fene egye meg.

sumes67 2014.04.26. 22:35:16

@kzolee: Hopsz, a hülye itt van....

HJG 2014.04.26. 22:44:24

Az eseményen készített fotóimat szíves figyelmetekbe ajánlom:
indafoto.hu/hjg/oldtimer_prem1er

erokun 2014.04.26. 23:02:32

bár ne kellett volna ma melózni,ott lettem volna : /

Pudva · http://www.fatfish.hu 2014.04.26. 23:16:08

Remek kis "dzsembori" volt az eső ellenére is.
Köszönet a szervezőknek/rendezőknek :)
A fényképeim az alábbi linken: www.cubby.com/pl/14-04-26_Oldtimer_Premier/_8529f1fc762b4039ab97293f1bed2e65

Balthazor Hellman 2014.04.26. 23:27:15

@Sayniqua: Az 1-es és 2-es szemle lehetett. Ez a mai Tervszerű Fenntartási Rendszer-ben a 3. és 4. Technikai Kiszolgálást jelenti. Az 1-es és 2-es TK az az igénybevétel előtti, illetve utáni kiszolgálásokat jelentik.

SwedishRunner 2014.04.26. 23:36:56

@novothauto: Tibi! A profi karbis olyan fogalom mint a Columbo felesége ;)

Térspecialista 2014.04.27. 08:55:33

@deak.atti: Nem értek Veled egyet, amiket felsorolsz azok egy-egy példa a saját autóiddal, amikre különös gondot fordítottál. Egy átlagos autó anno jó ha negyedét futotta azonos idő alatt mint a maiak, egy mai motor ha odafigyelsz rá gond nélkül megy el 500ezret. Azért bármit állítasz, ezt egy zsiguli, skoda, vagy trabi sem sem tudta, vagy tudja a mai napig sem. Oké, hogy mások az olajok, stb, de ez nem csupán ettől van így. Van egy jó barátom, (a Csikós néha áradozik róla) Tóth Gábor biáról, aki kimondottan veterán autózik, illetve egy-két nem mai típus szakija, de még Ő is elismeri, hogy bármennyire is nem szereti a mai autókat, azért sokkal jobban össze vannak rakva ezek a motorok, összehasonlíthatatlanul többet kell kibírniuk, és bírnak is ki mint a régiek. Mondjuk az is igaz, hogy szinte csak Ő hajlandó ezt elismerni mint régi autósbuzi, mások (legtöbben) személyes sértésnek tekintik ha ilyesmi szóba kerül, pedig ettől még lehet szeretni ezeket az autókat, sőt... De ha nem elfogultan tekinted a kérdést, hanem tényszerűen, és nem egy-egy kirívó példát kiragadva erről vagy arról az oldalról, akkor tarom, hogy ez így van.

Schütii 2014.04.27. 10:18:10

@Térspecialista: Trabant, Waresz külön kategória, mert a 2T soha nem olyan tartós mint a 4T. De nem gondolom hogy a Zsigák, Skodák rossz(abb)ul lettek volna összerakva. Eleve már az tévhit hogy 10000 kmenként kell(ett) bennük olajat cserélni. (Hát nem, jó olajjal sem). 5000 volt a periódusa pl. az S100-as Skodának, de az is úgy mint ma a hosszabb periódusok, tehát "ideális esetben", csak akkor ez nem is volt köztudott...
Tehát inkább 3000km-enként kellett volna, ha sokat járt városban az autó. A kézi szivató sem egy tökéletes dolog, sőt ugye kellett hidegen 2-3-at pumpálni a gázpedálon, hogy a gyorsítószivattyú pumpáljon egy kis benyát a motorba, az olaj meg hígult szépen. Akkoriban meg nem volt 5 sebességes váltó sem, tehát igencsak pörögtek a kis köbcentis gyenge motorok. Ezek mind az élettartam rovására mentek.
A motorok illesztései nem voltak rosszabbak mint ma, és a motoralakatrészek anyagaiban sincs azóta jelentős változás az autóiparban (általánosságban). Összességében persze lehet mondani hogy a mai autók tovább mennek motorgenerál nélkül, de nem az "összerakásnak" van ebben szerepe.

Nyiri 2014.04.27. 23:43:47

@novothauto: Én gondoltam, rá hogy rákérdezek mi lehet a baja az autómnak, de inkább hagytam a francba olyan békésen ültél és élvezted a napot :D

Nyiri 2014.04.27. 23:47:44

BTTF rajongó vagyok és már sokszor láttam élőben Delorean-t, de akármikor "megcsodálhatok" újra egyet rá kell jönnöm, hogy a film nélkül soha nem tudnánk hogy a világon volt. Ritka a gagyi autó.

grease monkey (törölt) 2014.04.28. 21:03:01

@Schütii: "A motorok illesztései nem voltak rosszabbak mint ma, és a motoralakatrészek anyagaiban sincs azóta jelentős változás az autóiparban (általánosságban). "

Mielőtt ilyen baromságokat izzadsz ki magadból, nézz már utána, hogy mennyit nyomnak a régi motorok és mennyit a maiak, és gondolkodj el rajta, hogy a gyártási folyamatok és az anyagtechnológia jelentős fejlődése nélkül mégis hogyan lehetséges mindez (hogy a tartósságról ne is beszéljünk). Mikrométeres pontosságú lézerhónolás hol volt szerinted 20 éve?
www.gehring.de/uploads/media/Technologieflyer_Laser-Honen.pdf
Hol voltak az olyan anyagok, mint a szilícium-nitrid?

hdnctrl 2014.04.29. 17:41:00

@Nyiri: lapos, sirályszárnyas, rozsdamentes. A film nélkül is legalább érdekes. Mi a gagyi benne?