Ezerötös motor, 400 lóerő, 24 óra

  2014. április 02. - ommm Címkék: király nissan brutál wtf rc lemans zeod

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Aki szereti az autóversenyeket, az jól ismeri a Nissan DeltaWing-projektjét. A fura kinézetű versenygépet (talán nem véletlenül kapta a Száguldó Péló nevet) 2012-ben be is nevezték a Le Mans-i 24 órásra (versenyen kívül) és nem is teljesített rosszul, a 29. helyen kvalifikálta magát a futamra. Nagyjából mindenki a kitartóan küzdő, kicsi, de könnyű furcsasággal rajthoz álló csapattal szimpatizált, hiszen érdekes külalakja ellenére meglepően jó tempót ment a pöttöm versenygép. Egészen addig, amíg össze nem akadt Kazuki Nakajimával, aki aztán neki is vágta a falnak (és ez nem lepett meg senkit).

Hiába próbálta Satoshi Motoyama két órán keresztül járóképessé tenni, hiába segítettek neki tanácsokkal a palánk mellett álló szerelők, a DeltaWing nem mozdult többet. Nagyon-nagyon sajnálta őket ott, abban a pillanatban mindenki, mert kitartásból példát mutattak és küzdöttek a végsőkig.

A DeltaWing az ALMS-mezőnyben versenyzett aztán tovább, helyébe pedig a Nissan új autója lépett, amely le sem tagadhatná apját. Egyszemélyes, zárt (a DeltaWing kétszemélyes volt és nyitott) és úgy hívják: ZEOD RC. Jól körbe is jártam a Genfi Autószalonon. A Nissan 2015-ben visszatérne az LMP1-es királykategóriába - valószínűleg egy hibrid géppel -, addig is hasznos tapasztalatokat akarnak addigra szerezni ezzel is.

IMG 0246

A kabin irgalmatlanul szűk, az oldalajtó van kipárnázva, lényegében ezeken támaszkodik a versenyző feje a húzós kanyarokban. Egészen kicsi, bár hosszra talán van akkora, mint egy mai VW Jetta. A kocsiszekrényt az Adess AG készítette Ben Bowlby tervei alapján, aki nem kezdő, hiszen a Lolánál és a Ganassi Racingnél is dolgozott korábban.

IMG 0249

Ami érdekes, az a tény, hogy képes megtenni egy egész kört versenytempóban tisztán elektromos üzemmódban. Ez pedig nem kis teljesítmény, hiszen Le Mans-ban egy kör 13 629 méter és helyenként 300-as tempó felett is száguld a kis versenygép. Tizenegy kör után töltődik fel annyira, hogy tisztán akkumulátoraival hajtva tehesse meg mindezt, ez alatt az idő alatt persze nem bont vitorlát, hanem egy meglehetősen kompakt motor hajtja.

114697 1 5

A másfél literes motorocska tényleg ekkora. Háromhengeres, turbófeltöltős és mindössze 40 kilót nyom abban a formában, ahogy a képen látják. A teljesítménye kerek 400 lóerő és csak azért ennyi, mert hosszútávú versenyen a megbízhatóság is nagyon fontos. 380 Newtonméternyi nyomatékot ad le.

upzeod7


Az idei Le Mans-i 24 órás ugyan - jó eséllyel - olyan gigászok csatájáról fog szólni, mint az Audi-Porsche-Toyota, de érdemes lesz figyelni ezt az érdekes csodabogarat, mert egyáltalán nem biztos, hogy a középmezőnybe nem kavar majd be. Bár kétségkívül az lenne a legszebb, ha itt-ott villanna egyet az első öt-hat hely valamelyikén.

Én mindenesetre nagyon drukkolok majd a villanypélónak, ZEOD RC-nek. Amely idén fehér lesz. Hogy jobban lássa Nakajima.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr755890791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mazzzzu 2014.04.02. 18:00:37

nem akarok butaságot kérdezni, de miért nem LMP2-be nevezik? vagy ott kötöttebbek a szabályok? Ha jól emlékszem LeMans-ra az LMP2-esek idejét tudta amíg ment :) akárhogyis kíváncsi leszek rá, meg persze a nagyokra, jó lesz idén :DD

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.04.02. 19:54:13

Zsír cucc, mindig szívmelengető valami igazán kiugrót látni :)

Demidoux 2014.04.02. 20:24:04

Nem esik messze az alma a fájától! Emlékszem még az "öreg" Satoru Nakajimára az F1-ben. Minden valamire való ütközésben benne volt. Annak idején még volt, hogy csak az ő kocsijában volt kamera, hiába indult a végéről. A rajt utáni első kanyarban sokszor letarolta a mezőnyt. Általában eddig néztük a futamot. :)

oritomi 2014.04.02. 20:26:18

Azért az valami makett lehet amit tart a manus,mert 40 kilót nem tartana olyan lazán...

makmarci 2014.04.02. 21:12:20

ja, mert az 50 kg-os cementes zsák sokkal könnyebb mi ? Ahhoz sem kell Popejnek lenni.

1kutya 2014.04.02. 21:52:08

szimpatikusak, majd szurkolunk nekik! sajnos megenn csak a tévé előtt...:(

CSÖRR-CSI££ 2014.04.02. 22:20:51

Ha valamitől hideglelést és heves lábrázást kapok, akkor az a downsizing,
de ez a cucc valamiért mégis szimpatikus
drukkolok nekik

(...most még, de ha elkezdenek a többiek is ilyeneket csinálni, tehát ez lesz a trend és a fjúcsör, akkor irgalmatlanul kiátkozom!)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.03. 00:04:10

teljes tiszteletem a mernokgardanak de MIERT ilyen f@sz alaku ez a kocsi???

Az en szememnek megszokhatatlan.

( kulon a motorja erdekelne, kezd meghalni a funyirom, ugy nez ki ezt veszem meg bele

www.harborfreight.com/engines-generators/gas-engines/13-hp-420cc-ohv-horizontal-shaft-gas-engine-69736.html

de priviben irhat barmelyik nismo mernok MEGEGYEZUNK! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.03. 00:10:42

@oritomi: te meg nem lattal KAHYB telepen biztonsagi ort futni a hona alatt ket, egyenkent 55kg-os hizo tappal! :D

( bovebb info KAHYB: A hazai hibridsertések első és a mai napig legjelentősebb képviselője a KA-HYB. Nemesítése Anker Alfonz, a kiváló genetikus irányításával immár negyven éve, 1962-ben kezdődött a Kaposvári Mezőgazdasági Főiskolán....stb stb stb )

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.03. 00:16:14

@CSÖRR-CSI££:

gumino, downsizing, alkoholmentes sor, szagtalan-illattalan-izetlen fokhagyma, stb sajnos a sor egyre hosszabb. Ezek a dolgok nelkul nem biztos hogy boldogabbak lennenk de hogy nekem jobb erzesem lenne az biztos.

Rocko- 2014.04.03. 07:11:24

@visszakettopadlogaz: The DeltaWing was designed to reduce aerodynamic drag dramatically, to allow a marginally faster straight and corner speed than a 2009-2011 Dallara IndyCar on both ovals and road/street courses with half as much weight, engine power and fuel consumption.

Schütii 2014.04.03. 08:38:33

@visszakettopadlogaz: Valószínűleg ezermilló tényező ezt formát adja ki optimumként, nem valószínű hogy valami tervezői aberráció megnyilvánulása lenne. Egyébként ott vannak azok a számomra lehetetlen formájú dragsterek, nem tudom pontosan melyik kategória, talán a Top Fuel..., ahol biciklikerék van elöl, relatíve nagyon keskeny nyomtávú és a hátsó szárny viccesen magasra nyúlik. Az egész valami félelmetesen instabilnak néz ki, és nem is lehet messze az igazság, amikor látjuk hogy egy kicsit megcsellen és már forogva, pörögve, elszállva hullik is darabajaira. Na szóval annak is nyilván megvan az oka hogy miért olyanok amilyenek.

gigabursch 2014.04.03. 08:56:01

@visszakettopadlogaz:
Azért az alkoholmentes sörnek igenis van terepe és szerepe és helye, ideje.

Egyrészt kisgyermekeim elmondhatják, hogy apával söröztek egyet* és ez milyen jó, másrészt mikor nejem épp áldott volt, és megkívánta sört, de vezetni már nem akart, tudtam vele sört inni az étteremben.

Mindennapos fogyasztása persze túlzás, de azért nem teljesen céltalan.

Személy szerint egy 718-as kombi BMW-től nem ijednék meg, úgyse megyek gyorsabban 130-140-nél, továbbá gyorsulási versenyek sem izgatnak, de lenne az a kocsiméret és egyéb tartalom ami igen. (Most erre páran nyilván felkapják a hörgőiket, de teszek rá - a lényeg nem azon a három betűn van - Na...)

...a guminőnek max. törésteszten van értelme, az ehetetlen fokhagymát meg hagyjuk meg a termelőiknek...

_______
* legjobb sztori, mikor anyósomék meghozták a gyerekeket, 3 és fél éves kisfiam megérkezik, kivágja az ajtót, majd megszólalt csípőre tett kézzel:
- Apa! hol a söröm?!?!

prosti (törölt) 2014.04.03. 10:08:46

"másrészt mikor nejem épp áldott volt"

Aztán ilyen finomkodó puhapöcsök csak néznek nagy szemekkel, amikor a feleségükről kiderül, hogy évek óta félredug.

gigabursch 2014.04.03. 10:46:50

@prosti:
Mindenki magából indul ki. Őszintén sajnállak.

Nomeg van akinek csak a lealacsonyító terhesség az egyetlen használható szó.
De elárulok neked egy titkot.

Tudod a gyermek az egyetlen egy dolog amit háttérhatalom és abnkok nem tudnak elinflálni.

ON

jewdi76 2014.04.03. 12:32:27

Nincs a downsizinggal semmi baj, sőt kifejezetten tetszik hogy kevésből alkot valaki sokat,nameg ha a japók csinálják akkor az teljesítményben és megbízhatóságban is életképes/versenyképes lesz. És talán a földgolyót is később zsigerlik ki az olyanok akiknek a kis...hitűsége kívánja a nagy benzintemetőket.

ha1tt 2014.04.03. 15:25:04

@prosti: Nomen est omen. Már, ha érthető 50-es IQ mellett.

ha1tt 2014.04.03. 15:26:35

ON: az a motor milyen jópofa lenne egy Trabiban, megfelelő futóművel...

Ecotrans 2014.04.03. 19:18:12

@gigabursch:

trollkodás indul, ne etesd kérlek és akkor éhenpusztul a nyomorult

zoliee81 2014.04.03. 20:03:18

Hasonló motort már alkalmaztak ezelőtt 20 éve. Daihatsu GTti. 3 henger, 101 ló, szériában..... Vidáman elment 2-300e km normál használatban. Egyébként kéne.. :D