A defekttűrő gumi nem azt jelenti, hogy...

  2014. február 24. - ommm Címkék: lol brutál gumi omg abroncs fail runflat defekttűrő

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

...miután elfogyott belőle a levegő, akkor is ugyanúgy hajtasz tovább. Sem azt, hogy tetszőlegesen messzi szervizbe állsz be vele. Hanem azt, hogy elvergődsz _lassan_ a legközelebbi gumis műhelyig.

De! Simán elképzelhető, hogy nagy sebességnél jött a defekt, ilyenkor talán tud így kinézni az abroncs, bár gumisműhellyel rendelkező olvasóink nyilván pontosabb diagnózist állítanak fel. Az azonban mindenképpen dícséretes, hogy a megerősített oldalfal (amely miatt annyit szívnak a gumisok egy-egy ilyennel és amely miatt a prodi drifterek is szeretik) kitartott, szóval működik.

Mert amikor a run-flat-állítást szó szerint értik, akkor ilyen lesz. Hogy menet közben micsoda hangzavar lehetett odabent?

runflat1.jpg

runflat2.jpg

Via Jalopnik

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr265830732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2014.02.24. 15:09:57

Volt olyan hölgyismerös aki defektet kapott, de ahelyett, hogy megallt volna, inkabb felhangositotta radiot es ment tovabb az autopalyan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.24. 15:18:05

@madbalee: Az nem vot fura neki, hogy húz az autó? :D

madbalee 2014.02.24. 15:23:35

@ColT: Nem:) Mi is ezt kerdeztük.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.02.24. 15:33:20

Gondolom, meg is kérdezte a pilóta, hogy ezt meg lehet-e még javítani, vagy mindenképpen cserélni kell???

akira1 2014.02.24. 15:53:52

szerintem ez nem defektet kapott, hanem csak egyszerűen addig ment a tükörradiállal, amíg a szövet is lekopott...

tomcsibácsi 2014.02.24. 16:10:37

...ejjj a szar magyar utak... :-)

Jamesblond 2014.02.24. 16:16:37

Ebben a bomoben nincs potkerek. A gazdajanak viszont van penze. Fogta magat a pasi es hazavezetett :D :D Kerul amibe kerul...

Jamesblond 2014.02.24. 16:19:21

Egyebkent automento kell ha nem eleg a spray. Marpedig a bomo nehez, gyors, eros, a katyu szele eles, a gumi ott kileheli a lelket (fater szerint vert hugyozik) es akkor a spray nem er semmit. (fater szerint lof@szt se).

mortalwombat 2014.02.24. 16:31:28

Lazán kapcsolódik:
www.youtube.com/watch?v=V8HiSr0i7uo

Már ég az autó, de a nő tolja neki. Ezeknek áramot kéne vezetniük, nem forgalomban lévő autót.

Ny2c 2014.02.24. 17:23:57

@mortalwombat: Megkímélt, hölgy tulajdonostól eladó.

kkn 2014.02.24. 17:41:29

@Jamesblond: De ehhez nem kell(-ene) spray. Ennek az a lényege, hogy spray, minden nélkül még elmész a legközelebbi gumisig. De nem 100+akármennyivel hazáig.

amenta 2014.02.24. 17:44:13

Anyám... az ilyennek facé kell autó a kezébe?

Sayniqua (törölt) 2014.02.24. 17:49:08

Szépen összeb*szta a sárvédőt is LoL....

SimonR 2014.02.24. 17:51:43

@kkn: A BMW runflat gumijai a kezikonyv szerint 80km/h sebessegig es tobb, mint 100km tavolsagig hasznalhatok. Ekkor persze a gumi mar nem marad javithato allapotban, de nem is az volt a cel. Mas kerdes, hogy az itt mutatott gumi nyilvan nem ekepp let hasznalva - konnyen lehet, hogy eleve nagy sebessegnel kezdett szetszallni, es ilyenkor egy-ket masodperc alatt ilyen latvanyosan elbanik a karosszeriaval.

1kutya 2014.02.24. 18:05:57

ahogy elnézem nem 50-el ment el a két kilométerre lévő gumisig :)

1kutya 2014.02.24. 18:08:12

@Jamesblond: ezekhez nem kell spray! apósom nézett is egy nagyot, mikor semmi nem volt az autóban (se pótkerék, se kompresszor, se hab). amikor felrakatta a téligumit, a gumis javaslatára rögtön be is szerzett egy kompresszort meg egy doboz szprét.

csufár 2014.02.24. 18:11:55

az én apám meg belealkudta az árba a teljes értékű pótkereket :D

uarempty 2014.02.24. 18:19:23

@csufár: túl nehéz, túl csúnya.

Szandokán 2014.02.24. 18:22:22

@mortalwombat:

Sógornőm pár éve (akkor még nem volt az)1 éves Panda 1.3Jtd-vel,kiütött karterrel a munkahelyéről hazament. A barátja másnap szólt a szerelőnek, hogy némi olajtócsa van a kocsi előtt-alatt, meg valami piros lámpa tegnap este óta világít.
Karter csere, olaj bele, aztán gyííí. Még egy évig járt vele, majd 1.3-ért eladta egy neppernek.
Két éves, megkímélt, kevés km-es, női tulajos autó volt.

uarempty 2014.02.24. 18:23:00

@uarempty: teljesértékű 19-20 collos felnit megfelelő gumival meg elég fejvakaros..meg az meg már még nehezebb :D a gáz csak, ha az oldalfalnál sérült..már, ha nem defekttűrő a gumi.

sure_shot 2014.02.24. 18:24:18

néha előfordul, hogy menekülni kell...

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.02.24. 18:51:12

A lányom is elment az egykori Audimmal Csongrádról Keszthelyre és vissza behúzott kézifékkel. Valami piros villog, de szerintem nem fontos, kommentálta, amikor visszaadta a kocsit.
Aztán meg egyszer hívott, hogy menjek érte, mert a semmi közepén egyszerűen leállt a pözsója. NEM VOLT BENNE GÁZOLAJ!!! Előtte 1 hétig égett a lámpa, de nem tűnt fel neki.
De nem lepődtem meg rajta, mert amikor vizsgára készült, kérte, hogy segítsek, mert nem érti a közlekedési jelzőlámpák működését. Elmondtam neki, hogy piros/piros-sárga/zöld/sárga és így tovább. Visszakérdeztem. A válasz: piros először, aztán narancssárga jön.
- Milyen narancssárga?
- Hát a piros meg a sárga együtt narancssárga!
Feladtam.

samot 2014.02.24. 19:10:53

Egykori Omegàmmal kaptam kb.160-nàl autopàlyàn jobb hàtso defektet.Pàr éve autozom,de nem éreztem,mert nivokiegyenlitös hàtul,csak a tükörböl làttam,hogy vmi nagy füst van a kocsi mögött!Persze elöl azért màs a téma,de hàtul ez a nivokiegyenlitö rögtön felnyomja azt az oldalt,ahol defekt van!

stmodell 2014.02.24. 19:11:20

Pénzzel észt még nem lehet vásárolni, ezt bizonyítja a fenti eset is.

janper 2014.02.24. 19:41:08

@ColT: amikor az elso nyugati autonkat megvettuk (2 literes, injektoros Peugeot) a Waresz utan, akkor anyam a friss jogsijaval ment egy kort, aztan mondta, hogy hat, nagyon kenyelmes, meg minden, es szep is, de azt hitte, hogy azert jobban huz.

Onnantol sose mukodott 100%-osan a kezifek.

Xebu 2014.02.24. 20:05:04

@doominogame:
- Meghúztak az autóvezetői vizsgán?
- Hárman is, de meg van a vizsga.

pesta8 2014.02.24. 20:08:43

Legenykoromban, akkor meg Nemetorszagban laktam, volt egy 325i-m. Egyszer menetem autopalyan egy ismerosomhoz, 250-nel kaptam egy bal hatso durrdefektet. Mire megalltam pont igy nezett ki a gumi es a felni. A sarvedot szarra verte, a kipufogo hovedolemezet szinten. Ugy beszartam, kb 2 perc alatt kicsereltem a potkereket.

20agh 2014.02.24. 20:35:17

Ladával anno nekem is így nézett ki, vittem haza a verdát, eladásra vettem, de már pesten mondták hogy ereszt a gumi. Mondom sebaj, nincs pótkerék, de majd a vidéki kútnál fújok bele.Nem fújtam, mert zárva volt a kút ( akkor még nem úgy volt mint most hogy 0-24 ), mentem tovább, már semmi kakaó nem volt benne, talán 0,5 bar, de mondom a következő faluba csak elmegyek a gumisig, na az se volt nyitva. Volt még 20km, irány tovább, szemből mindenki villogott meg dudált mert már egyrészt égett, füstölt, másrészt a felnin mentem és szikrázott. Aztán kilehelte a lelkét pedig már csak 8km-re voltam :) hívtam autószerelőt a faluból, naná hogy volt tartalék lada felnije gumival, hozta is.Utána sokáig a garázsom falán volt kirakva a cucc :) ha pacalt eszek, mindig eszembe jut azóta is.Kb úgy nézett ki a gumi rajta :O)

1kutya 2014.02.24. 20:45:29

@csufár: no! csak nem vett az öreg egy bmw-t? :-DDD

@doominogame: és kiengedted a forgalomba? hááát... felelős egy apa lehetsz :(

lada.ati 2014.02.24. 22:36:57

@1kutya: Ki hát,ugyse tudja melyik pedált kell nyomni,ergo elindulni sem fog tudni....

dzolee 2014.02.24. 22:48:25

@1kutya: Nem a témához kapcsolódik. Ezt a szexi csajt piros felsőben hol tudnám megnézni nagyobb képen?Nagyon dögös!

Ric12 2014.02.24. 23:07:41

@dzolee: Próbáld név alapján: Larissa Riquelme

Szabványok 2014.02.24. 23:40:33

@csufár: De ugye emelőt is vett hozzá?
És ugye a régebbi hordozható emelőt, mert a standard BMW emelőre rá van írva:
"Das Wagenheber-Set nicht im fahrzeugen mitführen."
"Do not transport toolkit inside of the car."

Szabványok 2014.02.24. 23:43:40

@csufár: _Teljes_értékű_ pótkereket?
Tele vele az autó! Nem lett volna elég a szokásos mankókerék?

Sasa88 2014.02.25. 00:55:42

múltkor kaptam egy bal hátsó defektet....hangzavar lett a kocsiban, megijedtem, mondom tuti összefosta magát a difi, elengedtem a kormányt, nem húzott semerre, fékezésnél sem, viszont éreztem, hogy fogta az autót, megálltunk, kiszálltam, megnyugodtam, hogy csak defekt

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.25. 06:40:32

Hát elég baj, hogy nem azt jelenti..Ugyanis pont ez lenne az értelme.Remélem, valaki beperli ezeket a gyártókat.Nem azt mondom, hogy a macskát a mikróban kell szárítani, meg hátra lehet menni a lakóautóban kávét főzni a sofőrnek, de azért tudni kellene fogalmazni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.25. 06:49:18

@geegee: Persze lehet, hogy csak a magyar elnevezéssel van a baj...

Schütii 2014.02.25. 07:19:53

@geegee: Nem lehet perelni a gyártót, mert egészen biztosan le van írva a manuálban, hogy mi a teendő lapos gumival, pont ezt megelőzendő. Na most ha nem olvas a user, akkor neki kuss a neve. Más kérdés, ha előbb olvasna mint hogy megvenné a kocsit, akkor nem venne meg annyi lófasz extrát bele.

Matenza6 2014.02.25. 07:26:14

Kb 2 éves es 30000km-es lehetett a nagyszerű continental runflat gumim, amikor minden ok nélkül a hátsó gumi belső fala kidudrosodott kb. 150nél..... Érdekes érzés volt. Rázott mint a hülye... Mire kiderítettem mi a helyzet, úgy döntöttem ha már úgyis kuka, leeresztem es megnézem, hogy mi történik vele 30km-én.... Mit se mondjak jobb volt, mint felfújva, nem rázott annyira.. Nem úszott az úton es nem is húzott semerre, kívülről nem is látszott rajta semmi.. Eljött a várva várt pillanat a gumisnál.... Azt ugye már eddig is tudtam, hogy javíthatatlan... Gyakorlatilag a gumi saját magát lebontotta belülről.. Tele volt gumiforgáccsal, az acelmerevítésig lebomlott.. Magyarul.... A runflat sokkal drágább a normális guminál es gyakorlatilag ha leeresztett állapotban használod, akár csak 30kmt javíthatatlan.... Az egyedüli előnye, hogy 150nel nem halsz meg egy defekttől.. Mankókerék rulz...

Schütii 2014.02.25. 07:40:04

@Matenza6: A másik előnye meg hogy elegánsan elhagyhatod vele a helyszínt.

decompression 2014.02.25. 08:05:21

Egyszer én is kaptam defektet nagyobb tempónál, csak arra lettem figyelmes, hogy a rádiót lassan túlkiabálja valamiféle dübörgés hátulról. Mire megálltam a gumi nem hogy tönkrement, hanem lefordult a felniről és fel volt gyűrve a kerékjárati ívbe. Nem volt egyszerű kör kicibálni onnan, tovább tartott mint az egész kérekcsere.

Egy másik alkalommal pedig egy felüljárón kaptam defektet, mire felreálltam a felni gyönyörűen körbevágta a gumit. A megtett táv talán 500 méter ha volt. Csak hogy legyen egy kis coming out is, egy garnitúra ADAC győztes gumi volt a kocsin, két nyár alatt három (!) gumi foszlott le róla hasonló körülmények között. :-)

Speedman 2014.02.25. 08:21:11

@decompression: Az ADAC gumitesztek is felejtősek. Valószínűleg ott is mentek a csalások. Nekem az egyik autómon Kormoran téli gumi van, ami az ADAC szerint nem ajánlott (a rossz vizes, havas tapadása miatt). Ehhez képest sosem volt gond a tapadással, féktávval. Gondolom ott is az lett az első, aki megfizette.

decompression 2014.02.25. 08:27:32

@Speedman: szerintem is lehet ebben valami, olyan szar gumim mióta élek nem volt. Azóta már a második garnitúra Yokohamát nyúzom, a téli gumim meg Kleber, jó eséllyel még csak meg sem nézik őket az ADAC-nál. Amúgy a botrányt én is hallottam, precízek ezek a németek, pláne ha a zsebtömködéstől van szó. :-)

grease monkey (törölt) 2014.02.25. 08:40:52

@Speedman: A Kormoran az egyik legócskább szar, persze nyugtasd magad bátran azzal, hogy biztos csalt az ADAC. Pillanatig se zavarjon, hogy pl. a fékút-mérésen nem lehet csalni, vagy hogy a külöböző forrásokból származó gumitesztek eredményei nagyjából fedik egymást, mert csodák nincsenek.

Shadowbull 2014.02.25. 08:46:40

@Speedman: "Valószínűleg ott is mentek a csalások."

Nincs erre vonatkozo adat eddig.

" Gondolom ott is az lett az első, aki megfizette"

Erre sem.

kerekesbagoly01 2014.02.25. 09:23:08

Olyan jó tíz éve, mikor családostul felzarándokoltunk apám dízel golfjával nagybevásárolni egy Pest melletti áruházba. Hazafelé mindjárt a parkoló kijáratánál oldalról belénk rongyolt egy fábia, olyan jó tíz Centit arrébb rendezve a kocsi elején a dolgokat. Nosza, tömegközlekedésre fel, hazaugrottam a skodáért meg a vonókötélért, addig fater valamennyire megkalapálta a parkolóban az áldozatot. Mire visszaértem a mentőjárművel, a golf nagyjából mozgatható állapotba került, bár a két első kerék eléggé egymást bámulta. De sebaj, ráakasztottuk a cseh vitéz vonóhorogjára, és irány haza! Az hamar kiderült, hogy a 40-es aszfaltszaggató tempónál már füstölt a srégen futó gumi, így bevetettük a trükköt, hogy "bal kerék aszfalt - jobb kerék susnya", igaz így is feszített izmokkal kellett folyamatosan tartani a Golf saját tudatra ébredt kormánykerekét. Így értünk haza sötétedésre. Harminccal, 80 km-en át. Azóta a golfot eladtuk olyan félmillió km-el, ma is falja a kilométereket, mint pizzafutár, a skoda meg egyszer a generátorával gyújtott rá a lecsúszott gumicsőből slagoló benzinre - a leolvadt műanyag sallangok cseréje után még mindig hűen szolgál, szétszedés nélkül, majd' 30 évesen. Persze a generátorához, melyben a benyát égette, akkor, és azóta se kellett hozzányúlni.

Másik nagy túlélőm volt a kisfityóm, ami képes volt kettétört főtengellyel is hazahozni 15 km-ről, bár a motorhangját egy Dutra is megirigyelhette volna. Hozzáteszem, hogy előtte nagyon nem szeretett otthonról eljönni, minden lehetséges eszközzel tiltakozott az utazás ellen (akksi lemerítése útközben, olaj pisivé hígítása túlmelegedéssel, karbi teleköpködése minden trutyival)... A kaputól 100 méterre fáradt el végleg, onnan már fél kézzel hazatoltam, és jöhetett az instant motorgenerál. Good old days.

zupa 2014.02.25. 09:36:00

@grease monkey:

HA az ADAC hazidik, AKKOR az osztrakok is! (felteteles mod!)

Az ÖAMTC ugyanugy mint a holland ANWB a nemet partneruktol veszi at a teszteredmenyt. Ki a nemet partner? Na ki?

Egy ilyen teszt nem ket filler, szoval mas orszagok autoklubbjai csak atveszik az ADAC teszteredmenyeit, es leforditjak a sajat nyelvukre.

2013-as gumiteszt:
www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821

www.anwb.nl/auto/tests/winterbanden-185-60-R15T

www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_225_45_r17.aspx?ComponentId=185957&SourcePageId=31821

www.anwb.nl/auto/tests/winterbanden-225-45-R17H

Hasonlitsd ossze az eredmenyeket es rajossz.

Speedman 2014.02.25. 10:15:42

@grease monkey: Gondolom te is gumitesztelő vagy, hogy ismered az összes márkát. Vagy csak az ADAC tesztek alapján írsz ilyeneket?..
Én ugyanis tapasztalatból írom. Ha szar lenne azt írnám.

Fékút mérésen nem lehet csalni? Persze, persze. A gumival nem lehet csalni. Lásd a Dacia teszt..

Kowalski76 2014.02.25. 10:31:15

A defekkturo gumi azt jelenti, hogy akkor is tovabb tudsz menekulni, ha a zsaruk kilottek a kerekedet. Kit erdekel itt a gumi meg a sarvedo :)

Tigrincs86 2014.02.25. 10:47:07

@doominogame: Kiengeded az utcára felnőtt kísérő nélkül?
Részvétem. Nem lehet könnyű az apjának lenni. Nagy kár, hogy az összes nőt a hozzá hasonlók alapján ítélik meg. Köszönjük a sztereotípiák megerősítését :)
Miért kell engedni vezetni? Nem ön és közveszélyes egy kicsit?
Nem bántásképp, inkább aggodalomból mondom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.25. 11:29:40

@Schütii: Hát ha le van írva, az más; meg ha nem olvas, mégegyszer más.De én gumigyártóként nagyon nem így írnám le ezt hogy defekttűrő, jobban félteném én ahhoz a s*ggemet.De ez csak én vagyok.Maximum valami olyasmi hogy kiterjesztett használhatóság, vagy ilyesmi.

die hard live free 2014.02.25. 11:31:06

amúgy, ha már defektűrő gumi meg a guminyomás szóba került, tud valaki infót mondani, hogy mekkora kéne legyen a nyomás a defektűrő kerekekben egy majd 2 tonnás tömegű gépben ?

mert én már a 2.2 bar tól a 3.4 bárig mindent hallottam :)

zweitakt 2014.02.25. 12:06:36

@Speedman:
Egyet tudok érteni veled!
A Kleber gumik egyszerűen kimaradnak a tesztekből...
Egyszer vettem 3.14relli gumit, nedves úton, de szárazon is csúszott indulásnál. Olyan finoman kellett indulnom emelkedőn, mintha energiatakarékos reklám lennék 1,0 szuzika. Mindegy milyen guminyomást állítottam be. A Kormorán nem csúszott.
Más haverokkal összevetettük a gumikat hóban. A Kormoránnal szerelt tyutyuki nagyon jól vizsgázott.
A micsucsubimon valami alap JóÉv gumi volt, azt is ledobtam hamar, a Kleber ott bizonyított. Kb száraz úton majdnem minden gumi jó. Ami érdekes, az az esőben, nedves úton mi történik.
Mostanság a fiaton Kumho-t használok, meg vagyok elégedve.

Tesztet nem lehetne elcsalni? Mit? Kezére csap a papír, hogy nem 25 métert írsz, paraszt, hanem 18 métert? hehe.

zweitakt 2014.02.25. 12:11:10

Nekem volt teljes oldalfal szakadás belső drótperem is elpattant, egész a futófelületig felszakadt a jobb első gumi 130km/H-nál M1-en, kamion előzés közben. (Mitsu Carisma)
Húzott, mint a vezsedelem, de irányítható maradt, óvatos gázelvétel, vészvillogó be, lehúzódás, kissé odébb (talán 1km) volt "pannungpacc", ott ceréltem kereket, és tovább. Nem volt prémium márka, de a gumi nem esett szét. csak flopolopolopflopofdflop volt. ;-)

Jamesblond 2014.02.25. 12:27:16

A defekt turo kereken is van szelep. Azert ha kimegy a levego belole, tudjunk bele levegot, esetleg sprayt fujni. Akkor nem kell eldobni a 100.000 Ft-os gumit 30 km-rel odebb a gumisnal. Ugyanugy kell bele a nyomas mint a normalba. Nyomas nelkul ugyanugy kuka lesz, csak kuka allapotban is gurul.

Schütii 2014.02.25. 13:27:22

@geegee: De mennyivel jobban mutat az extralistán az hogy "defekttűrő gumiabroncs", nem igaz?! Aztán hogy az mit jelent valójában, meg hogy mit gondol róla a leendő vevő az már mindegy, lényeg hogy ikszelje be és fizesse ki. Egyébként ha nem sík hülye a júzer, akkor valóban megkönnyítheti az életét ez a lehetőség, végülis prémium terméket vásárolt, tehát jár neki a prémium szolgáltatás.

Schütii 2014.02.25. 13:36:15

@Jamesblond: Más dimenzióban él ám az aki defektmentes gumit használ, neki a 100.000 Ft (vagy a fene tudja mennyibe kerül egy ilyen szuper gumi) az zsebpénz, te meg lehet hogy a töködet is elhagyod mire megkeresed, illetve tisztán elteszel annyit zsebre. Szóval ott nem opció megmenteni a gumit.

titan 2014.02.25. 14:22:52

@doominogame: a narancssárga lehetett vicc is, de azért el tudom képzelni a megrökönyödést :)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.02.25. 15:34:24

@doominogame:
Nem tudom, hogy a gyerkőcöd volt-e, de egyszer egy furcsa kvalitású női sofőr feltűnően szőke hajzattal úgy gondolta, hogy neki biztosan elsőbbsége lehet és előttem keresztbe neki balra befordult. Satufékkel éppen megálltam még a két autó között volt 20 centi, és ezek után ő kezdett el engem anyázni.

Speedman 2014.02.25. 19:41:42

@zweitakt: Úgyis el lehet csalni, hogy jóval túl fújod, vagy 1bar alattira engeded le. Mindkettőnél alaposan megváltozik a kanyarstabilitás és a fékút is.

Ha az ADAC-tól kitellett a díjak elcsalása, miért ne tehette meg ezt a gumiteszteknél is. Sokszor rácsodálkoztam, hogy lehet az egyik évben még nagyon ajánlott, a másik évben már csak épp ajánlott, vagy feltételesen ajánlott ugyanaz a gumi. Most már értem. :-D

A JóÉv gumik nekem sem jöttek be. Nyári gumiként átlagos tapadás volt jellemző rájuk, a V mintázatú meg már 5mm mélységnél búgott, mintha csapágyas lenne a futómű.

Viszont a P.Zero nekem jó választás lett a kupémnál. Nagyon jó tapadású szárazon,vizes úton sem bizonytalan.

dzolee 2014.02.25. 20:16:06

@Ric12: Köszi az infót,megnéztem és nagyondögös!

indapass90210 2014.02.25. 20:16:14

@zweitakt: nekem kumhoból az ecsta kh11 215/55r18 méretben nagyon nem jött be. Igazából vizes úton annyira szar gumival autót még nem vezettem.

indapass90210 2014.02.25. 20:25:37

@Speedman: jóévből az ug7-es az kurvajó volt szerintem.

Conti gumikból meg eddig minden jó volt, amivel autót vezettem.

Pirelliből P7-tel mentem sokat (225/60R15) az nagyon jónak tűnt, meg a PZero sem rossz (245/45R20), de azt úgy vettem észre, hogy a hideget nagyon nem szereti.

grease monkey (törölt) 2014.02.25. 20:47:43

@Speedman: "Ha az ADAC-tól kitellett a díjak elcsalása, miért ne tehette meg ezt a gumiteszteknél is."

Nyilvánvalóan lövésed nincs, hogyan készül egy gumiteszt, és miért buksz meg szinte azonnal, ha csalsz. A gumiteszt nem közönségszavazás.

Speedman 2014.02.25. 21:03:22

@grease monkey: Nyilvánvalóan neked meg van rálátásod, úgy mindenre..
A Dacia teszten sem volt csalás ugye? Pedig az sem közönségszavazás volt.

20agh 2014.02.25. 21:10:23

Continental sportcontact-ról tudok nyilatkozni, soha többet.Sima egyterűn van, szinte csak pályázok németbe meg vissza 140-160-as tempoval. Egy év múlva ( cca 25e km ) közölte a gumis hogy kuka érett lassan. Mondom ember, tavaly vettem 180 ezerért a 4-et újonnan. Na azóta még feltettem múlt nyáron, de szerintem idén már újat kell vegyek.45e km és kuka egy 180 ruggós garnitúra?

Speedman 2014.02.25. 21:28:34

@Dövan: Nekem is volt P.P7, de szálszakadásos lett elég hamar. Utána vettem rá Nero-t, de azt már XL változatban,mert /45-ben már kevés a normál kivitel.

nem kéne... 2014.02.25. 21:35:11

@pesta8:

melyik 325i megy kettőötvenet?

B.GY. 2014.02.25. 23:29:45

@doominogame:
Na kár volt letolni a nadrágodat:)

gin74tonic 2014.02.26. 00:04:11

@nem kéne...: ora szerint kiskerekkel lehet mutat annyit - 200-210lehet valojaban.

hamar megvan egy ilyen defekt utanni allapot, gumija valogatja de ha valaki 150nel kap egy durrdefektet mire megall siman lehet ilyen - itt nem ismerjuk a korulmenyeket.

a Citroen Pallassal kaptam kb 70-80 korul ugy defektet hogy "pukk" aztan mentem tovabb, csak azert alltam meg mert "defektszeru" volt a pukkanas, de huzni nem huzott semerre az auto, lehet ha 10szer tortenik velem ilyen 7szer meg sem allok.

csufár 2014.02.27. 19:54:47

@1kutya: opel astra kombi...most múlt egy éves. még megy :)
egyébként baromi jó kocsi, simán átvenném tőle, szuperül kistafírozva és majdnem 25% kedvezményt adtak a listaárból

Reggie 2014.03.01. 17:38:25

@Shadowbull: Tudod ez egy olyan mufaj, hogy utolag derul csak ki. Tehat minden csalo cegnel is az a szoveg, hogy nincs ra adat, de attol meg csalnak.

Pierr Kardán 2014.03.01. 19:04:20

@grease monkey: Korábban én is feltétel nélkül hittem az ADAC gumitesztjeiben, csak azt nem értettem, hogy az általuk az egekbe dícsért Michelin Alpin2 téligumim miért csúszkál össze vissza a kanyarokban, ha már egy kicsit is latyakos az út.

Ma már tudom, hogy nem az én szemem, hanem az ADAC csalt :-(( A gumiteszt is egy nagy humbug, nem az ADAC tesztnek, hanem a valóságnak kell hinni!

legyes 2015.05.16. 17:55:19

Suzuki Swift "2" small block, ~75km/h körül egy iszonyatos durranást hallottam. Körbenéztem lassítva, semmi. Ujjheggyel fogtam a kormányt, nem húzott semerre. ~200m után azért félreálltam. A jobb hátsó gumin akkora lyuk volt, hogy befért volna az öklöm rajta. Icipicit sem húzott a kocsi, még gyorsítás vagy lassítás közben sem.
Előző autómon Rosava gumi volt, amikor megvettem. Majd a legolcsóbb Good/Year gumik. Az utóbbiak bármit kibírtak, de vizes úton picit óvatosabbnak kellett lenni. 287e km alatt 0 defekt, 0 sérülés

A mostani verdán:
- Continental Eco Contact gyárilag. 6km után elcseréltem, mert elég "eco contact"
- Barum Brilliantis nyári és Barum valami téli 4 év alatt 7 defekt és kb. közepes gumi
- Kléber Krisalp / Kléber valami komfortos gumik, gyorsan kopnak, 3 defekt
- Semperit valami nyári, 1 év alatt még nem volt defekt, de a guminyomás változásával nagyon megváltozik a viselkedése, akár 0.2 bar hatására is
süti beállítások módosítása