Amikor beakaszt a területi képviselő

  2014. január 29. - Perkó Rudolf Márk Címkék: reklám lol gay

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Novoth Tibitől kaptuk az emailt, mely a reklámszakma újabb csodájára hívja fel a figyelmet:

Sziasztok!
Felháborodtam.
Csatoltam egy képet egy újságból. Az látható, hogy az intercarsos
területi képviselő kegyetlenül aláreccsent a szerelőnek, akinek a fájdalom
látszik az arcán. Később boldogan, kézenfogva távoznak.
Tudom, hogy homofób vagyok, de ez tényleg sok(k).
Szép napot!
Tibor

Íme a kép:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr465788444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabi1983 2014.01.29. 15:32:29

Engem is meglepett. Szegény szerelő... Akik ezt a reklámot kitalálták nem nézték meg? Hátha hülyeség van benne. Talán az autó motorban láttam

Tizenkettő 2014.01.29. 15:38:20

Remélem az is hasolnóan érez aki ezt kitalálta. Csak Pista jókívánságait szeretném közvetíteni nekik. ( a sötét szoba, sok n..g..r álló f..szal...) Csak hogy tiszta szívből átérezzék a helyzet meghittségét.

Vitalij 2014.01.29. 15:42:25

a mai világban ezen már meg sem lepődök... :)

dieselrocket524 2014.01.29. 15:42:46

hát igen az autó szerelő nem épen fodrász it még nem divat buzinak leni :D

Tizenkettő 2014.01.29. 15:51:08

@dieselrocket524: De a képregény végére már megtért mert kézenfogva vigyorog.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2014.01.29. 16:18:06

furcsamód a szerelők nem értették félre, ők tudják, mire utal a kép.

Morzsamondja 2014.01.29. 16:22:17

Hahaha! Első munkahelyem volt anno az Intercars. Jó fos cég az élén egy igazi primitív, üvöltözős főnökkel. Nem lepődtem meg :)

UnXBárdos 2014.01.29. 16:34:02

Látszik, hogy pékek vagy közértben árufeltöltők lehettek! Vagy egyszerűen csak a sötétség szól itt mindenkiből!
Viszont ha autószerelők vagy autóalkatrészt értékesítő boltosok is van köztetek akkor kívánom, hogy a szerelő a maga kis rezsidíjából a boltos pedig a "gigantikus nagy" árréséből éljen meg!
Amikor az ügyfeletek hozza az alkatrészt, hogy építsd be mert ő JÓ ÁRON, NAGY KEDVEZMÉNNYEL (mint ami Neked van) megveszi a többi nagykernél akkor gondolj vissza erre a képre és gondold magad mögé azt a "nagykert" akinek a számlán van a neve!!!
Én szerelő vagyok és igen jó lépésnek tartottam mikor tavaly év végén bejött hozzám a fent említett cégtől a TERÜLETI KÉPVISELŐ és nem "mögém állt", hanem mellém azzal, hogy a cég megszüntette a kisker kiszolgálást!!! Örültem neki!
A nagy "piros-kék" is bevezette a kis kártyáját... mit ért el vele?!?!?! Ugyanúgy kiadja az utcára a kedvezményt! (dec.30-án jött hozzám ügyfél 48%-os kedvezménnyel vásárolt termékkel!!! Azt sem tudta ki a számlán szereplő cég!!!)
Ha mellettük álltok akkor igen, puccccsíccccsatok tovább!!!
Aki meg egy kicsit elgondolkodik és nem a "homo" részét látja a reklámba az észreveszi a hirdetés miértjét!!!

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.29. 16:34:32

@kutya_zzr: Akikkel eddig beszéltem (szerelők) azok mind hánytak tőle.

Én óvatosságból összeszorítanám a farpofámat, ha meglátogatnának :)

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.01.29. 16:36:48

@UnXBárdos: túl sok benned az indulat, menj ki a Méta utcába, vezesd le, majd utána gyere vissza és értelmezd a poszt.

UnXBárdos 2014.01.29. 16:38:23

@!Ace!: Ha az újság a kezedben van akkor láthatnád, hogy nincs üvöltözős főnök! Cégvezető váltás volt! Járj utána!!!!

Hun_Fighter 2014.01.29. 16:39:08

@novothauto: Szia! Olyat kérhetek tisztelettel, hogy a pár héttel ezelőtti segítségkérő levelemet megválaszolnád? Telefonon is beszéltem egy kollégáddal 2 hete, azt ígérte, hogy kapok majd választ, de nem... A levél tárgya (címe) pedig "Végső menedék (?) - Peugeot 2.0 HDI misztikus hiba".

Köszönettel előre is.

Bocs mindenkitől az offért.

BKV reszelő 2014.01.29. 16:55:49

@dieselrocket524: És az írástudás sem követelmény, ahogy nézem.

Verdás Jóska 2014.01.29. 17:21:24

Lehet buzizni őket, de nekem 2 beállásos autószerelő műhelyem van. Így nekem úgy jött le a hirdetés, hogy rohadtul nem azokhoz szólnak, akik itt fikázzák őket. pont nekik nem értékesítenek! Hanem nekem, mint autószerelőnek adják el a portékájukat. Mivel nálam minden forint számít így ezt külön köszönöm nekik. Az meg aki saját maga ellensége menjen a nagyokhoz.

Tippszmix 2014.01.29. 17:21:33

@UnXBárdos: Jól értem, a te üzleti modelled az, hogy egy alkatrész cseréjénél nem csak a szerelésért kérsz pénzt, hanem az alkatrészre is teszel egy kis hasznot plusszba, aztán az egészről baszol számlát adni, ami így sem olcsóbb, csak így adót sem kell fizetni, és már rentábilissá is vált az üzlet? Fáj, hogy nem tudsz olyanon is keresni, amiért meg sem dolgoztál? A ki nem cserélt vízpumpákról, meg a feleslegesen felszámolt kenőanyagokról ne is beszéljünk! Az a helyzet, hogy az ilyen szerelőkből lesznek a pékek, meg az árufeltöltők, meg a külföldön mosogatók! Persze, ha te nem így dolgozol, akkor ne vedd magadra, de az nem vall nagy rutinra, hogy nem tudsz nagyobb kedvezményt kialkudni, mint az utcáról beeső, aki vasz évente egy levegőszűrőt!

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.29. 17:37:56

@Tippszmix: A kollégának jogos volt a felvetése, csak most itt a marketingszakmáról volt szó, nem az autószerelőről.

A javítóipar több sebből vérzik, csak ezt leszarják az autósok, mert az olcsóság irányába tendálnak.

Tippszmix 2014.01.29. 17:38:12

@Tippszmix: Arról nem beszélve, hogy egy vezérlés cserekor hogy kerül bele majdnem 200km az autóba?! Vagy pl: teherkocsinál a résolaj mérésekor hova lett egyszer 44 liter gázolaj??!? Utána meg csak megy a hápogás! Garancia lejárta után ezért szerelem inkább magamnak! Legalább nem duplaáron veszem a szerelőtől a ki sem cserélt alkatrészt! Csak nagy gebasz esetén viszem szerelőhöz. Verdás Jóskának meg azt üzenem, hogy másoknál is számít minden fillér!

Tippszmix 2014.01.29. 17:41:01

@novothauto: Én szívesen megfizetem a minőségi munkát, de annyi link dolgot fedeztem fel rendszeresen, hogy inkább leszek olajos, mint balek.

1kutya 2014.01.29. 17:52:06

hát ezexerint a marketing/kommunikáció nem/sem az erősségük :)

Iron212 2014.01.29. 17:55:48

@Verdás Jóska: Az autósnak is számít minden forint, és ha ugyanazt (!) az alkatrészt megkapom máshol olcsóbban, akkor onnan fogom megrendelni.

Andrzei 2014.01.29. 18:00:22

Én ugyan nem autókat, hanem gépeket javítok, de a lényeg ugyanaz. Ahol sok alkatrészt veszek, ott kialkuszom a kedvezményt, vagy máshova megyek. Ennél fogva elég nagy kedvezményem van bizonyos dolgokra, amit nem kap meg Jóskapista az utcáról. Ezt azonban nem arra használom, hogy még arra is jól rátegyek, hanem arra, hogy a tisztességes munkadíjon felül még mindig normális árat tudjak adni, és/vagy az ügyfél tudjon kicsit alkudozni, mert akkor jobb lesz a kedve. Alkatrészt olcsón venni aztán meg duplán számolni nettó hülyeség, mert az kiveri a biztosítékot az ügyfélnél, ha rájön. A munkadíjat sokkal szívesebben fizeti meg, akkor is ha magas, mert ha a minőség is megfelelő, akkor úgy érzi, azért megdolgoztál. Az alkatrészen seftelést pedig mindenki a lopás kategóriába teszi és rossz lesz utána a szájíz. Ezt a modellt nem ajánlom senkinek...

Andrzei 2014.01.29. 18:01:28

JA igen: nálam ált. az ügyfél 1.5x drágábban kap meg minden fontos alkatrészt, de ha akarja hadd hozza, amíg a minőség megfelel engem nem zavar. A szerelő haszna a munkadíjban van.

zolence 2014.01.29. 18:05:57

aki alkatrészt hoz, az szerelje be saját maga, aki meg beszereli az maga alatt vágja a fát

én a kedvezményem nagy részét átadom, de igen is, bizony hasznom van az alkatrészen

mint ahogyan a hamburgeres sem csak a hús sütést, meg a zöldségek szeletelését számolja fel, sőt elhajt a fenébe, ha viszek neki húst, hogy ugyan már süsse meg, mert én tuti olcsóbban veszem cuccot a hambiba...

UnXBárdos 2014.01.29. 18:08:11

@Tippszmix: Sajnos tapasztalat! Nálam mindenről munkalap és számla készül! MÉG AZ OLAJRÓL IS! (mert ugye sokan szeretik számla nélkül megvenni!!! na én nem abban a sorban állok!)
Nem veszem magamra, épp ezért írtam ide! Minden számlára jön be és megy ki! Adózok rendesen és épp ezért bánt/bántott, hogy az én kedvezményemmel (ami nem kicsi) jön az ügyfél és hozza az alkatrészt! És ha 46%-50% között kiadják az alkatrészeket, és én is ezért az árakért kapom, akkor beszélünk arról, hogy ha már én több éve vásárlójuk vagyok a két nagy "kék-piros" cégnek akkor ne b@sszon már ki velem!
Marketing szerintem nem lőtt mellé ezzel a reklámmal!
Határozott és egyenes! (csak a cégek logója nincs a "bábukon") :)
Vitatkozni nem akarok, csak véleményem írtam le!

UnXBárdos 2014.01.29. 18:15:37

@zolence: Ez nagyon igaz! Étterembe sem viszed az alapanyagot, hogy csinálják meg! Érdekelne, hogy az itt kommentelő emberek közül ki menne így be egy étterembe! Úgy dobnák ki, hogy a lába sem érné a földet! És hiába sok-sok csillagos étterem, minőségi tudás... éhes maradna....

Iron212 2014.01.29. 18:20:08

@Andrzei: Tetszik a hozzáállásod. Egyébként is nem tudom, néhányan mit gondolnak, az internet korában nem fog feltűnni, ha egy egyébként 20ezerbe kerülő -mondjuk- vízpumpát 30-40ezerért számol fel? Ha szerelőhőz viszem az autót, azért nagyjából sejtem, hogy mire kell készülni, és kb-ra utánaszámolok, hogy olajcserére viszem a gépet, ilyen és ilyen olajjal meg szűrőkkel mennyi lesz az alkatrész ára.

Tippszmix 2014.01.29. 18:20:55

@UnXBárdos: Őszintén örülök, hogy te normálisan számlázol és dolgozol, csak azért fakadtam ki, mert hirtelen eszembe jutott egy csomó régi (és nem régi) anomália a szerelőkkel kapcsolatban!

Kovacsla 2014.01.29. 18:21:43

Szerintem a szerelő szolgáltatási funkciót lát el azzal, ha beszerzi az alkatrészt az ügyfélnek, mert pl.:
- adott esetben útiköltséget és időt takarít meg (nem kell külön úton elmenni érte)
- tanácsadó funkciója van, mert pontosan azt rendeli, amire szükség van (nem az előző évjáratot, nem az összkerekes verzióba valót stb.)
- aprócikkekből, amiből neked egy kell, a dobozban meg 100 db van, nem kell az egész dobozzal megvenned.
Ha a szerelő ezzel értéket teremt, mert terhet vesz le a válladról, és jól csinálja, akkor ezért nyugodtan lehet neki árrése.

zolence 2014.01.29. 18:23:52

@UnXBárdos: de ez szinte bármelyik bizniszre igaz...

pl. a pék mit szólna ha vinném a lisztet a kenyérhez

Erdei osonó 2014.01.29. 18:31:19

@zolence:
Én épp nemrég kerestem kuplungszettet.
Megkérdeztem a szerelőtől hogy mennyiért tudja ő beszerezni: "42e és ebben adtam 25% kedvezményt"
Mondtam hogy oké, még szétnézek. Találtam 29.600Ft-ért számlával ugyanazt a LuK szettet. Szerinted megvettem?
Ha meg azt mondaná a szerelő hogy bocs de nem itt vetted nem rakom be, már lépnék is tovább a másikhoz vagy a harmadikhoz és ide többet nem mennék. (azaz legalább -1 ügyfél+akikkel még ezt a hozzáállást megosztom)
Persze amelyiknek alapképessége a gondolkodás az ezt egyből fel is fogja, meg annyi esze is van hogy mivel nem minden cuccot viszek ha megyek, akkor azon már lehet haszna legközelebb.

20agh 2014.01.29. 18:31:53

A mai világban már szinte minden nagyker kiszolgál kisker vevőt is, sajnos elkezdték és ez már így is marad.Erre jó példa könyvesboltos ismerős, egész évben kapott 35% árrést, amikor megjelent a Harry Potter mondták neki hogy nem úgy van az, max 15% kaphat mert siker könyv. Jó, megvette a 4000 ft-os könyvet 3400-ért mert majd úgyis elmegy, persze 200 db-ot.Másnap már a tesco árulta a könyvet 2999-ért.Így élj meg magyarországon.Persze a vevőt nem érdekli ez addig, amíg a családtagja munkahelyei szűnik meg emiatt...

Kovacsla 2014.01.29. 18:32:47

@Iron212: A sejtésen túl lehet előre árajánlatot kérni :)

UnXBárdos 2014.01.29. 18:38:36

@Tippszmix: Igen, és ezeket a szerelőket kéne felszámolni a témával kapcsolatos nagykereskedőkkel együtt! És akkor talán nem lenne ennyi rossz tapasztalat az ügyfeleknek a szerelőkkel szemben!
Örülök, hogy elindította valaki ezt a témát mert már az is jó ha beszélünk róla! Én a fekete gazdaság ellen vagyok és úgy látom, hogy az InterCars is így gondolkodik!
Csak így tovább!!!

20agh 2014.01.29. 18:38:49

Ugyan ez a lopott cucc is.A magyar élvezettel vesz olyan cuccot, amiről a hülye is látja hogy csak akkor adható annyiért ha lopott.Viszont utána hőbörög, ha őt is meglopják.Ha nem lenne ezekre a termékekre kereslet, akkor?!

Iron212 2014.01.29. 18:41:23

@Macibb: Tudom, de sokan mégse teszik, csak egy példa akart lenni, meg ugye van az, hogy az ajánlat szól mondjuk 50-ről, aztán 120 lesz belőle a végén, mert ez is kellett, az is kellett stb, aztán meg ott virít az UV festék a "kicserélt" alkatrészen a monogramommal. Egyébként meg már nem viszem szerelőhöz az autóm, csak olyannal, ami szivatós és nincs benne a Haynes manualban :)

Tippszmix 2014.01.29. 19:01:51

De a pék megveszi a lisztet x Ft-ért, odarakja a maga kis hozzáadott értékét, és azon keres egyszer, nem az alkatrészen is, meg a szerelésen is kétszer. A munkadíjba meg számolja bele (szerintem megteszi) a kisebb dolgokat, utiktg-et. A műhelyek kezdték ezt a hozhatod az olajat-sagat, amiből hozhatod az alkatrészt lett, legközelebb már csak a műhelyt kell kibérelni. Minden szakmának megvan a maga nehézsége, de a mai világban rendkívül könnyű tájékozódni az árakkal, és M.O.-on az ár az elsődleges szempont, csak utána jön az ár, és legvégül az ár. Jó áron a szart is el lehet adni. Csak jó áron legyen.

grease monkey (törölt) 2014.01.29. 19:10:18

@Tippszmix: Pedig de, a pék is nagyker áron veszi a lisztet. Próbáld meg megérteni, hogy az alkatrész árrése nem extraprofit, hanem az árkalkuláció része. Lövésed nincs, mibe kerül felszerelni és üzemeltetni egy műhelyt, a fejlesztésekről meg az alkalmazottak béréről nem beszélve.

Tippszmix 2014.01.29. 19:27:34

@grease monkey: Más területen, de nekem is fel kellett szerelnem gépekkel, szerszámokkal, autókkal, telephellyel, alkalmazottakkal a céget, szóval van némi tapasztalatom árképzésről. Egy szakszervíz esetében, ahol kényelmes kanapéban ülve kortyolgatom az ingyen kávét-sütit, és éppencsak le nem pippant a munkafelvevő kiscsaj ott hajlandó vagyok megfizetni a felárat, de egy mezítlábas műhelyben, ahol csak az óradíjak hasonlítanak a márkaszervízhez, de amúgy meg még számlát sem adnak, ha kérsz, akkor automatice 27%-al drágább... Győzzön a piaci evolúció!

zolence 2014.01.29. 19:36:30

@Erdei osonó: szíved joga, ott szereltetsz ahol a kedved tartja

nekem az az alapképességem, hogy tudom mennyibe kerül az időm

Térspecialista 2014.01.29. 19:54:11

Uraim, szerintem mindenki tudja, hogy a szerelők nagy része (tisztelet a kivételnek) abból él, amit az alkatrészen keres főleg a Bárdin, és Unixon keresztül. A baj az, hogy nekik áll följebb, ha más is megkapja a kedvezményt, de legalábbis nem hajlandó annyit kifizetni érte, ha a neten 10 perc utána járással fél áron hozzájut. De nekem még ezzel se lenne bajom, csak akkor legalább a szerelésért ne kérjen annyit, és ne sírjon a legtöbb, mint egy fürdős qrva...

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:08:18

Tippmix
Nem érted a lényeget. Az a két nagy kék-piros már több, mint tíz éve elkezdte ezt a konkurenciaharcot és mára gyakorlatilag másik két nagy kihullot a többiek pedig gyengék. Azelőtt nem adtak olyan kedvezményeket az utcáról betévedt magánszemélyeknek, mint amit a kereskedők és a szervizek kaptak. Ergo ami neked jó az a kereskedőknek szervizeknek nem jó. Ám neked is csak egy ideig lesz jó, amíg lesz annyi szerviz amelyik majd így beszereli neked az alkatrészt, ha nem lesz akkor majd megoldhatod magadnak, vehetsz szerszámoskocsit, emelőt, egy raklap speciális szerszámot, amit majd csak egy-két márkához tudsz használni, aztán szedd szét és rakd össze. Mellesleg sok szervizben ki van írva: "Hozott alkatrész esetén +10000 Ft-ot felszámolunk!" Aztán lehet rajta hőzöngeni.

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:13:09

De szeretnék olyan étterembe menni, ahova én viszem a húst, a tésztát, az alapanyagot a süteményhez, hogy olcsóbb lehessen.
Legközelebb elmegyek valami ír pubba, de én viszem a Chivast, meg Guinnesst, a kocsmáros meg csak töltsön az enyémből, mert az olcsóbb, mert az a dolga.

3dom'f'speech 2014.01.29. 20:15:44

@UnXBárdos: ha neked az a nyomoronc üzletfilozófiád, hogy csak úgy tudsz érvényesülni, ha a piacot korlátozzák, akkor sok sikert! - de remélem, hogy nem sokáig tevékenykedsz ebben a műfajban

Az éttermes, hamburgeres hasonlat pedig erősen sántít, fiúk! Mivel ott párszáz (exkluzívabb esetben párezer) jó magyar Forintról van szó, azon egy átlag ügyfél nem nagyon szarozna ismereteim szerint, de mikor a havi fizetéséhez viszonyítva jóval jelentősebb tételekről, tízezrekről beszélünk, akkor már igencsak el kezd számolni az értelmesebbje.

3dom'f'speech 2014.01.29. 20:19:41

@Törvény: az is megérne egy misét, hogy miért van, hogy 12 márka 100 különféle alkatrészt használ pontosan ugyanarra a célra (és így külön szerszámok kellenek) - az ügyfélnek és a szerelőknek ez biztosan nem jó, tehát az autógyártókat kellene abba az irányba kényszeríteni, hogy ésszerűsítsenek

Térspecialista 2014.01.29. 20:22:51

@Törvény: Nem értek veled egyet, mert az alkatrész biznisz egy maffia biznisz lett, baromi nagy árréssel. Egy jó szerelőnek a szaktudását szívesen kifizetem, és fizettem bármikor. Szerintem ez két külön dolog ebben az esetben, és ha valaki valóban jó szerelő, és a tudásából él, annak mindegy, hogy te viszed-e az alkatrészt, vagy sem... Max azért számolhat felárat, és ezt meg is értem, ha nem jó amit viszel, és ezzel neki plusz munkája van. Ebben az esetben megértem, egyébként valami mindig is büdös lesz. ;)

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:23:23

@Erdei osonó:
Igen van ám olyan, hogy Luk dobozban Luk kuplungszett és olyan is van, hogy Luk dobozban Sachs kuplungszett van. Viszont érdekes módon a Luk dobozban Sachs olcsóbb, mint a Luk dobozban Luk, illetve Sachs dobozban Sachs kuplungszett.
Vajon milyen gyártmány lehet? :)

grease monkey (törölt) 2014.01.29. 20:23:36

@Tippszmix: A "piaci evolúciódnak" az lesz a vége, hogy a kínálati oldalon is magadfajta fillérvadászokkal fogsz találkozni, akik lépten-nyomon át fognak verni, mert másképp nem fogják tudni kigazdálkodni a költségeiket.
Illetve már most is ez zajlik, legfeljebb te nem tudsz róla, hogy hányszor és hol basztak át.

Andrzei 2014.01.29. 20:26:03

Még az alkatrész kereskedéshez röviden: Szerintem a suszter maradjon a kaptafánál. (én is azt teszem) A kereskedő kereskedjen a szerelő meg szereljen. Az alkatrész attól nem lesz sem értékesebb sem jobb minőségű, hogy a szerelő veszi meg. Ergo rohadtul mindegy, hogy az a szerelőtől, vagy az ügyféltől származik az adott alkatrész.
Az érték a javításkor ott keletkezik, hogy a szerelő beépíti az autóba (gépbe akármibe), leteszteli, beállítja stb., és az az eszköz attól jobban fog működni. A szerelőt az ügyféltől csak az különbözteti meg, hogy neki van szaktudása, szerszámai, műszerei a jó minőségű javításhoz. (És erre garanciát is tud vállalni) Nem azért hozzák a szerelőhöz a kocsit, mert az szebben csomagolja ki az alkatrészt, henem mert ők nem tudják/akarják az adott hibát elhárítani és az adott alkatrészeket beszerelni, letesztelni, beállítani.
A fentiek miatt az alkatrész beszerzési árán kívül (nyilván utánajárási/ügyintézési díjon pár% felül, ha van) plusz pénzt kérni nem etikus, és ha kiderül (márpedig kiderül) akkor az ügyfél joggal haragos. Az értékteremtésért, azaz a javítás/beállítás/tesztelés/garancia stb. lehet és kell pénzt kérni. Ez a hozzáadott érték. Mindezek miatt ismét csak azt tudom mondani, hogy az alkatrészt hozhatja az ügyfél is, nem érdekes. (A Mahle légszűrő az mindenkinek Mahle légszűrő) A szerelő kérjen normális munkadíjat, végezzen minőségi munkát és akkor lesz ügyfele is.
A kapitalizmus szépsége, hogy az ügyeskedők előbb-utóbb elmennek péknek. Mindig annyi szolgáltató van, amennyire szükség van. A felesleg pedig mindig azokból kerül lefaragásra, akik rövid távú ügyeskedésre rendezkedtek be. Aki becsülettel végzi a munkáját, azt az ügyfelei is megbecsülik. Ezért mondom, hogy ha rövid távon kevesebbet keresel mert nem raksz az alkatrészre pluszban, akkor hosszú távra lesz munkád és megélhetésed. Ezt kellene megérteni siránkozás meg hazudozás helyett.

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:35:01

@Térspecialista:

Többet akarsz belelátni a dologba, mint ami valójában benne van. Mint írtam ez egy konkurenciaharc ami már régóta folyik.
Semmi nem szent, mert a cél szentesíti az eszközt. Az pedig egy eszköz, hogy bárki akit befúj a szél egyik vagy másik céghez az akkora kedvezményt kap, amit az ősrégi a kezdetektől vásárló kereskedők és szervizek kapnak.

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:38:53

@Andrzei: Ha legközelebb az ablakon kitörik az üveg, szólok az üvegesnek, hogy gyűjjönmán, de üveget ne hozzon, mert azt megveszem, mert tudok olcsóbban, nehogymán keressen rajta.

Andrzei 2014.01.29. 20:47:22

@Törvény: Miért ne? A munkadíj a fizetség nem győzöm eleget mondani.
De egyébként nem azt akarom mondani, hogy mindenképpen az ügyfél vigye az alkatrészt. Normális esetben nem is viszi, hiszen te nagyobb mennyiséget veszel ergo olcsóbban kapod meg. Ha nem teszel rá, akkor az ügyfél nem kapja meg olcsóbban máshol. Így nem is akrja hozni. Kör bezárva.

Erdei osonó 2014.01.29. 20:51:38

@Törvény:
Persze, ez is megeshet. És a szerelő melyiket fogja nekem beszerezni?

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:57:14

@Andrzei:
"hiszen te nagyobb mennyiséget veszel ergo olcsóbban kapod meg"

Hadd ne írjam már le harmadszor is, inkább olvasd el mégegyszer a fentebbi hozzászólásomat, abból minden ki fog derülni.

Törvény (törölt) 2014.01.29. 20:59:02

@Erdei osonó:

Ha nem kókler, akkor a Luk-Luk verziót.

Andrzei 2014.01.29. 21:02:02

@Törvény: Nemtom nálatok hogy megy, de ha én otthagyok az én beszállítómnál évi több milliót, akkor az nem fogja nekem drágábban adni, mint Józsi bácsinak a Havanna lakótelepről. Ha igen, akkor megyek máshova.

másik oldalon 2014.01.29. 21:03:23

@Törvény: az étterem azért kicsit más, ott nincs feltüntetve külön a számlán hogy 15 dkg liszt 800 Ft, 3 szem csemegeuborka 550, munkadij 1500. Az autószerelőnel meg úgy van, tehát ha az autószerelőnél 50.000 egy kupplung szett, akkor én nehogy már ne vihessem az én 30 ezresemet.
Az autószerelő az nem kupec, az szerelllő!

Erdei osonó 2014.01.29. 21:05:31

@Törvény:
Így van, viszont azt nem tudhatom hogy a szerelőben bízzak meg jobban vagy a kimondottan főleg kuplungokat forgalmazó Bpesti üzletben.
Azt sem tudom ellenőrizni hogy a szerelő a kiszámlázott(?) LuK vagy Sachs szettet szerelte-e be, vagy esetleg egy Starline szett került bele, ami nekem egy másik üzletben hivatalosan 25e lett volna.

tlantos 2014.01.29. 21:06:39

@UnXBárdos: es azt nem tartod felhaboritonak, hogy valamibol 48% kedvezmenyt lehet adni ugy, hogy meg marad is mellette?
Az autoalkatreszek olcsok. Sot, nagyon olcsok. A gyariak is, csak a hosszu lanc es a pofatlan arresek teszik dragava.

Törvény (törölt) 2014.01.29. 21:14:24

@Ikukám: Igazad van nincs feltüntetve, de ha én vinném olcsóbb lenne és itt pont ez a lényeg! :)

Törvény (törölt) 2014.01.29. 21:16:12

@Erdei osonó: Nem tudom mióta van autód és mióta viszed szervizbe esetleg szervizekbe, de ha legalább 10 éve, akkor már illő lett volna olyat találnod, akiben megbízhatsz.

abrelosojos 2014.01.29. 21:17:28

@UnXBárdos: rém egyszerű a megoldás: ne tegyél rá a kedvezménnyel vásárolt alkatrészre, ezt tudasd az ügyféllel, dolgozz rendesen, megbízhatóan, érts a kocsikhoz, (szinte) mindig találd meg a bajt és/vagy forrását, ne légy kapzsi, undok és nagyképű, ne oktasd ki az ügyfelet, és ne éreztesd, hogy hülyének nézed a női ügyfeleket, illetve ne számláz nekik többet, mint a férfiaknak. eredmény: tolongó tömeg, hosszú tömött sorokban a műhelyed kapuja előtt. ez esetben a hozott alkatrész problémája megszűnik, mert tudja, hogy nálad vagy olcsóbban, vagy ugyanannyiért kapja meg, és még mászkálni se kell utána. leadja a kocsit, felveszi, fizet és boldog. esetleg a fenti követelmények egyikének, vagy többjének nem felelsz meg? ez esetben marad a mérgelődés, de ne az ügyfelekre meg a kereskedőre haragudj, hanem magadra. amúgy is, a kereskedő eladni akar, minél többet. te javítani akarsz, minél többet. az ügyfél bosszankodni akar, minél kevesebbet. tipikus magyar, ügyeskedős tünet, amikor az ügyfél maga visszi az alkatrészt, és ennek nem csak az ár az oka... hanem a megbízhatatlanság, a gyanakvás, amire szerencsésen ráneveltek minket, ügyfeleket az ügyeskedő "szolgáltatók". az ember meg védekezik, ahogy tud, ugye...

másik oldalon 2014.01.29. 21:22:57

@Törvény: Te azt a minőséget nem tudod vinni ami egy étterembe kell, hogy megkapd úgy ahogy a legfinomabb, mert ha nem lesz finom akkor pont Te leszel megsértődve.

Törvény (törölt) 2014.01.29. 21:32:53

@Ikukám: "Ő Brünhilda. Vezesd a konyhába! Mi csak a saját tehenünk tejét isszuk!"
Nyomás utána főszerepben Bud Spencer és Terence Hill
:)

abrelosojos 2014.01.29. 21:33:47

@Törvény: egy ilyen felirat, és biztos az ügyfél választása. már hogy máshová megy. veszteség. ezek szerint sok a kapzsi, buta autószerelő :-)

dobli 2014.01.29. 21:36:21

Azért ne felejtsük el, hogy a mai modern autókat nem lehet otthon, sufniban javítani. Persze a magyar ember mindig mindent "óccsón" és "okosban" akar megoldani. Vajon akkor is így gondolod, ha a szakszerűtlenül javított autó szembejön veled az úton? Vagy netán műszaki hiba miatt beléd is megy, vagy a párod/gyereked lesz vétlen egy ilyen balesetben? Ugye hogy nem! Nem a szerelőknek kell "beakasztani" azzal, hogy mindenféle ellenőrzés és szakértelem nélkül "hozott" alkatrészeket építsenek be és még garanciát is vállaljanak rá!!! Éppen ezért igen is az autójavítást átláthatóvá kell tenni! Az autós azzal tudja támogatni a legális autójavítókat, ha szakszerűen és megfelelő helyen javíttatja a járművét, ahol rendelkezésre állnak a megfelelő célszerszámok, berendezések és munkalapon/számlán megfelelően elszámolnak a beépített alkatrésszel és rezsiórákkal. AZ autós azzal támogatja autóstársait, ha szakszerűen átnézett és javított autóval indul útnak, ezáltal csökkentve a baleset kockázatát. A szakszervíz azzal támogatja a tisztességes alkatrészkereskedőket, ha tőlük vásárol. Ez a dolgok rendje, minden más egyéni érdek!

Tóth Ágas 2014.01.29. 21:41:07

@Macibb: tképpen jogos. a kiskereskedőtől sem várjuk el, hogy ingyen szerezze be az árut. és igen, ezzel idő megy el, munka van vele.

Erdei osonó 2014.01.29. 21:44:10

@Törvény:
~20 éve.
Azzal együtt szerettem volna megbízható szervizt találni de sajnos eddig nem nagyon sikerült. (a vas és acélgyártás fővárosában élek a Duna mellett, nem tanyán)
Már az is felmerült bennem hogy velem van a baj, mert korrekt munkát várok el azért amit kifizettem.
Egyébként van két garázsom és szerszámozottság is, mivel motorokat javítottam régebben, cseréltem már kuplungot is autón de jó ideje nincs már időm itthon javítgatni. (a kisebb dolgokat persze megcsinálom)
Itt a témával kapcsolatban még annyit hogy szerintem a műhely falára kiírt Xezer Ft+áfa óradíjért a szerviz nekem egy órán keresztül autót szerel.
Mindegy hogy milyen alkatrésszel.

1kutya 2014.01.29. 21:52:06

@abrelosojos: +1

az én szerelőm még azt is megkérdezi, hogy a gyárit (x ezer), utángyártottat (gyári beszállító, x-y ezer), vagy a kínai bóvlit (x-y-z ezer) akarom é az autóba. természetesen ez utóbbiért nem vállal felelősséget!

sőt van úgy, hogy én megyek be a cuccért a kereskedésbe munkából hazamenet (útba esik), mert ő éppen a verdám alatt fekszik hótt olajosan...

zolence 2014.01.29. 22:29:40

nem rég cseréltem egy alkatrészt

ügyfél: neki van kedvezménye 46% majd ő hozza...

b@rdi teli ár 90ezer kedvességel 48ezer

nekem van azért más beszerzési (legális) forrásom b@rdin kívül is

mondom neki: mit szólna ha ugyan azt az alkatrészt én meghozatom 35ezerért

hú hú hú, hát az nagyon jó ár, hozassam én az alkatrészt

megrendeltem, beszereltem , nekem 21ezer forintomba volt az alkatrész

mindenki boldog...

nos, akkor én most egy genya vagyok?

nem kéne... 2014.01.29. 22:31:45

@1kutya:

az, hogy alatta fekszik, az egy dolog, a tibinek se volt emelője egy darabig, nade még hótt olajos is...

Tippszmix 2014.01.29. 22:41:23

@grease monkey: Hát pont erről írtam nem sokkal fentebb, hogy mindenféle hitvány gazember szerelgette az autóimat, és oda jutottam, hogy ami garanciás, az a márkaszervízé, ami meg nem, azt megjavítjuk mi a telepen, legalább nem csak minden 2.-3. alkalommal lesz lecserélve a szűrő, meg a többi.

Tippszmix 2014.01.29. 22:44:49

@abrelosojos: Én is ezt magyarázom neki, és ahogy írod az eredmény: tolongó tömegek a műhelyajtóban! Ezzel viszont az a probléma, hogy akkor a MUNKÁBÓL kéne megélni, az meg hát fárasztó, sokkal egyszerűbb kereskedőt (is) játszani, két hasznot húzni.

zolence 2014.01.29. 22:47:27

el kell , hogy keserítsem azokat, akik a b@rdis 25-36-46%-os kedvezményükkel úgy gondolják, hogy ennél olcsóbban már nem lehet alkatrészt beszerezni és a szerelő az csak szereljen, kussoljon és lehetőleg örök-élet garanciát vállaljon mindenre amihez hozzáér az autón

VANNAK még olcsóbb alkatrész kereskedők :-)

sokszor a b@rdis programomban nyitva a kedvezményes ablak,
nézzék csak a kedvezményes árakat az ügyfelek... :-)

...és látnátok, mindenki milyen boldog, hogy a szemét autószerelő nem keres az alkatrészen :-)

///M_Straight_six 2014.01.29. 22:53:35

@Andrzei: "Nem azért hozzák a szerelőhöz a kocsit, mert az szebben csomagolja ki az alkatrészt, henem mert ők nem tudják/akarják az adott hibát elhárítani és az adott alkatrészeket beszerelni, letesztelni, beállítani."

Ezzel egyetértek, ezért is szerintem nem 100%-ban állja meg a helyét az éttermes példa. A legtöbb ember nem azért megy étterembe, mert ha ott nem kap kaját, akkor éhen hal, tud magának otthon főzni vszinű... Az autót viszont nem mindenki tudja megjavítani. Persze van róla sejtésem mibe kerül egy műhely működtetése, mennyi meló van vele stb., ezért a pénzt nem is sajnálnám a szerelőktől, de az már csak a nevében is, legyen az óradíjukként kifizetve, és tényleg kapják meg azért, és munkabérük ne a kérdéses minőségű munkájuk árából + az alkatrészen keresett lóvéból adódjon össze. Persze itt ez arra vonatkozik, mikor ugyanazt, vagy ugyanolyan (megfelelő) minőségű alkatrészt hoz a kuncsaft is, mint a szerelő.

Tippszmix 2014.01.29. 22:55:44

@Törvény: Akkor most képzeld el azt, hogy le akarod burkoltatni a lakásodat járólappal. Megkeresed Hidegburkoló Józsit, kiválasztod a követ, ő ad egy árajánlatot, és te meglátod, hogy a neked tetsző kő dupla annyiért szerepel az ajánlatban, mint amennyiért meg lehet venni a boltban. Most mit teszel?:

a) Megveszed a követ a boltban féláron, és csak a munkadíjat fizeted ki az elvégzett munka arányában

b) Mosolyogva kifizeted a munkadíjat, a kő árát duplán, és megkínálod kávéval Józsit

c) Megfejeled Józsit, iszol egy rumos kávét, majd keresel egy normális burkolót, aki nem nyerészkedni akar, hanem munkáért fizetséget

d) őőő nemtom, kérem kaccsolja ki!

spapda 2014.01.29. 22:57:46

Én ha kell, olyan szerelőhöz járok, aki szereti, ha én viszem az alkatrészt (meg az olajat), kivéve, ha necces a dolog, nem tudni előre, pontosan mire lesz szükség, de ezt előtte meg is szoktuk beszélni telefonon. Neki időkiesés az alkatrészért szaladgálni, ráadásul az üzletfilozófiája az, hogy a javításból él, nem az alkatrészkereskedelem haszonkulcsából. Most már két generációs a biznisz (a fia is szerelő lett, együtt viszik a műhelyt), 2 csápos emelővel és 1 aknával, 40 éve a szakmában, olyat pedig nagyon ritkán látok, hogy üres lenne a műhely. Érdekes, így is lehet...

Tippszmix 2014.01.29. 22:58:05

@zolence: Hát akkor meg mit sírtok itt, hogy ugyan azt a kedvezményt kapja az utcáról beszambázó ismeretlen? Egyik állításod üti a másikat!

///M_Straight_six 2014.01.29. 23:03:31

@zolence: nem , mert így is olcsóbban hoztad, mint amennyiért ő tudta volna bárhogy, fektéve, hog tényleg ugyanarról az alkatrészről van szó. De itt a fentebbi vitában nem ez volt a felállás, hanem hogy vedd meg a szerelőtől drágábban a cuccot, mint amennyiért te tudnádd hozni, csak hogy a szerelő keressen rajta, mert ha te az olcsóbba szerzett cuccal állítasz oda, nem szereli be, vagyis nem lenne köteles beszerelni, ha a vendéglátós logikát követjük pl.

amit írtál az szerintem teljesen rendben van...

///M_Straight_six 2014.01.29. 23:11:27

@Tippszmix: jó hogy írtad ezt a példát, ez is tipikus és amúgy az ilyen munkáknál ez tök bevett szokás, legalábbis sokszor láttam már ilyet például pont burkolásnál, hogy a tulaj hozta az anyagot, esetleg ő vette meg, amit a szakember javasolt, (de nem tőle)

Erdei osonó 2014.01.29. 23:35:18

@zolence:
Ezzel nincs is semmi gond ez így korrekt. (engem nem az zavar hogy van haszna a szerviznek az alkatrészen)
Ha én sem találtam volna 13 ezerrel olcsóbban ugyanazt akkor én sem problémáztam volna rajta. Sőt, ő 43 ezret mondott és ha én 39-40-ért találtam volna, akkor sem sz&roztam volna, azt mondanám hogy hozza 43e-ért.
De 13e már nekem is tétel.
Pl. a szimeringeken (főtengely, féltengely és váltóolaj) meg sem fordult a fejemben hogy én mászkáljak utánuk.

Tippszmix 2014.01.30. 03:13:57

@zolence: Ha 48e helyett 35-ért kapta, akkor ő is spórolt 13e-t, és te is kerestél 14-et, így mind a ketten jól jártatok, máris volt indokod hasznot rakni rá, mert tkp. szolgáltattál valamit, amit ő nélküled nem tudott volna kihasználni, és még korrektnek is mondható, noha másfélszeres áron adtad. Viszont akkor csak nem ugyanaz a kedvezmény vonatkozik rátok! Vagy most az a baja valakiknek, hogy nem lehet eladni egy 21e Ft-os alkatrészt 60e-ért?

Iron212 2014.01.30. 07:49:42

@zolence: Na, pont ezt mondjuk, hogy az ilyenekből kéne több, ez nem genyóság, de ha Te mondjuk megkapod 21-ért, és elkéred érte a teljes árat, az lenne a genyóság, hidd el, nagyon sokan bepróbálkoznak ilyennel.

froton 2014.01.30. 08:16:59

Mápedig van olyan étterem, ahová lehet vinni az alapanyagot.....:)
Anno, mikor anyámék vendéglátással foglalkoztak (most is azzal foglalkozik), lakodalmakkor, nagyobb bálok, bulik esetén pl megegyezés tárgyát képezte, hogy az örömszülők/rendezők saját beszerzésű alapanyagból (persze megfelelő helyről, ami az ANTSZ-nek is megfelelt--hahaha) óhajtják a 4 fogásos vacsorát, vagy ránk bízzák a dolgot. A teremért, egyéb szolgáltatásokért (megfelelő kiszolgálás, kaja elkészítése, villany, eszköz használat, stb...) úgy is fizettek eleget...Elégedettek voltak.
No meg amúgy is vannak helyek a nagyvilágban, ahová vinni lehet az alapanyagot és a séf elkészíti, csak ez nálunk a vendéglátásban nem elterjedt, de Gordon Ramsey műsorában mutattak be ilyeneket, szóval nem elképzelhetetlen.
Én amúgy nem viszem az alkatrészt, mert ahová "járok" ott elég jó áron adják és az óradíjuk is rendben van (márkaszerviz/2 az alkatrész és a munkadíj is), viszont találkoztam ott olyan kuncsafttal, aki vitte és a szerelők nem vették zokon.... + ha cserélni kell valamit, én is megkapom a kérdést, hogy gyári, jobb minőségű utángyártott, vagy kínai, esetleg bontott (anno a seatomba pl goltII-ből bontották az AC-t) és szóltak, ha tudok olcsóbbat, vihetem....

froton 2014.01.30. 08:26:53

Amúgy is kíváncsi lennék rá, ha valami betéved egy gumishoz, mit szólna ahhoz, ha nem állna vele szóba a gumis, mert az autóján nem a tőle vásárolt gumi van...Ugye senki nem csinált még olyat, hogy rendelt a netről egy garnitúra alufelnit, amit aztán elvitt Gumis Pityuhoz, hogy szereljen rá abroncsot....:)))

mihály nyilas 2014.01.30. 09:40:14

Kedves Zolence, UNXBárdos "urak"!
Mit csodálkoztok ha az ügyfél (akiből éltek) viszi az alkatrészt?
40-50% kedvezményt kaptok az alkatrészből (tehát itt is egy lerántás)+ qrva magas munkadíj. Hát nem is értem... hol itt a gond...

grease monkey (törölt) 2014.01.30. 10:16:39

@froton: A gumis sem szívjóságból rakja fel, hanem mert az árharc pár százalékra olvasztotta a hasznukat az abroncson, effektíve a szerelésből élnek. Csomóan már olajcserét, és egyéb kisebb munkákat is elvállalnak, hogy ne haljanak éhen.

2014.01.30. 11:04:41

A gumis és a hidegburkolós példája tökéletesen muatja, miért kár felháborodni a hozott alkatrész miatt.

Az én szerelőm soha nem próblémázott, ha vittem valamit. Viszont minidg mondott egy árajánlatot, és az idők során azt vettem észre, hogy nem tudnám jelentősen az ő ára alatt beszerezni a cuccokat, pláne, ha az utánajárást is beleértem. Szerintem ez így tisztességes, és tiszta üzlet.

Ugyanakkor van egy szerviz-franchise Mo-n, amelyik eddig még csak elképesztően magas alkatrész-árakat tudott mondani nekem és nem is lehet vinni hozzájuk semmit.

Tehát ittt az a gond, hogy ha mindenhol tilos lenne önállóan beszerzni az alkatrészt, az azzal járna, hogy senki nem tudná kontrollálni, mennyit tesznek rá maguk a szervizek.

froton 2014.01.30. 12:38:00

@grease monkey: Hát persze, senki sem szívjóságból dolgozik....csak nem értem, miért háborodnak fel egyesek a szerelőhöz vitt alkatrészen, mikor a gumishoz is elvisszük szereltetni a nem ott vásárolt terméket. Amúgy a gumisok megélhetését nem igazán féltem, csórót köztük nem láttam még (nem sajnálom tőlük, megdolgoznak érte)....Ami a hasznukat illeti, elhiszem, amit mondasz, tavaly tavasszal ruháztam be egy új garnitúra nyári gumira, a helyi gumis szinte ugyanannyiért adta, mint ami a legolcsóbb volt a neten. Nála vettem meg, minek xarakodjak a rendeléssel...De ha én vittem volna, akkor is ugyanannyiért rakta volna fel a felnire. Mindennek meg van az ára, a munkának is...

zolence 2014.01.30. 13:05:00

mindenkinek vannak történetei meg ellentörténetei

felesleges is ezen vitázni

nekem az a tapasztalatom, hogy kishazánkban mindenki ért az autószereléshez, pont úgy mint a focihoz

mindenki jobban tudja, hogy a másiknak mi a dolga, munkája és az mennyibe kell , hogy kerüljön

vannak lehúzós genya szerelők (akik kurv@ jól elvannak, mert egy-egy lehúzásból többet kaszálnak mint mások fél hónap alatt), de vannak sunyi variálógép ügyfelek is , akik úgy gondolják, hogy a szerelő az ingyen rabszolgájává válik, mikor betolja hozzá az autóját

nekem tiszta a lelkiismeretem

grease monkey (törölt) 2014.01.30. 13:21:47

@froton: Senki nem háborodik fel a hozott alkatrészen, ha cserébe te sem háborodsz fel, ha arra magasabb a munkadíj, mert a szerelőnek is ki kell fizetnie a számláit valamiből.
Az meg, hogy a gumisok gazdagok lennének, finoman szólva is hülyeség.

zupa 2014.01.30. 14:34:29

@Tippszmix:
"A műhelyek kezdték ezt a hozhatod az olajat-sagat, amiből hozhatod az alkatrészt lett, legközelebb már csak a műhelyt kell kibérelni."

Kulfoldon mar van olyan is. :)
Nagy csarnok, benne szerelohelyek, csaposemelok, szerszamok, akar fenyezokabin is. Vihetsz sajat kompresszort vagy hegesztogepet is, de akkor a villanhasznalatert is szamlaznak.
A hely/szerszam berlesert orankent fizetsz, x euroert atveszik a faradt olajat/fekfolyadekot es ha segitseg kell szerelot is lehet "berelni".

zolence 2014.01.30. 19:13:06

@froton: ez sem teljesen így van, mert általában a gumisok olcsóbban szerelik a tőlük vásárolt gumikat

froton 2014.01.31. 06:46:57

@grease monkey: nem azt állítottam, hogy mindegyik gumis gazdag, hanem azt, hogy nem láttam köztük csórót. Persze, biztosan vannak köztük, akiknek jobban megy és van, amelyiknek kevésbé, de megélhetési problémáik azért (általában) nincsenek, hacsak nem számolták el magukat nagyon valami hitellel.
Amúgy feleslegesen vitázunk, mert nagyjából egyet értünk szerintem..:)
@zolence: nem tudom, hogy általában felárral szerelik-e e vagy sem, mert nem sok gumishoz járok, meg amúgy lexarom az alufelnit, ahová én viszem az autót, az elsősorban gumi szerviz, nem pedig "szaküzlet", rendelésre katalógusból hoz cuccot, ha kell és nem kér felárat hozott anyaggal való munkáért sem, ha nincs vele extra tennivaló, de ha kérne, azon sem sértődnék meg, ő dönti el, hogy kér-e vagy sem, én pedig azt döntöm el, hogy ezt elfogadom-e, vagy keresek másik szakit...ő pedig eldönti, hogy érdemes-e neki felárat számolni ilyenekért, ha közben emiatt fele annyi a kuncsaft, vagy annyira precízen és gyorsan dolgozik, hogy megteheti a felárral való szerelést, mert így is inkább hozzá mennek, mint egy olcsó, de megbízhatatlan kóklerhez...sok változós ez a dolog, de szerintem a véleményünk közt nincs nagy eltérés....

Autószerviz 2014.02.01. 12:41:55

Szerintem az alkatrészt a szerelőnél kell venni mert ő építi be és innentől kezdve ő vállal rá garanciát az alkatrészre és a munkájára és ha gond van csak egy helyre kell menni. A legtöbb esetben az alkatrészes cégek nem fogják garanciát elintézni a náluk nagy kedvezménnyel kitudja kinek a nevére vásárolt alkatrészre ez így van!!!!! mert mindent kitalálnak és mehetsz a pi....ba. Veheted meg újra cseréltetheted újra és már többe is kerül mint ha a szerelőnél meg vetted volna. Persze a szerelőnél mindig számlát kell kérni a javításról meg az alkatrészről. Azért erősen el kell gondolkodni nem mindig az olcsó az olcsó.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.02.02. 20:31:10

@Törvény: Ez azért van mert valamihez a LUK fejlesztette ki és gyártja a kuplungokat, máshoz meg a Sachs vagy a Valeo. Aztán nem fog mindenki mindegyikhez gyártani, mert sokkal drágább, mint megvenni a másiktól. Ezért van, hogy Pl egy BMW-hez, amihez a LUK a gyári beszállító, ő fejlesztette ki és gyártja a kuplungot és a lendkereket, eladja a cuccait így ugyan azt kapod ha Sachot vásárolsz (és lehet, hogy olcsóbban). Vagy pl Renault egyes típusaihoz, amihez a Valeo a gyári beszállító, a LUK dobozban is Valeo-t találsz. És nem azért mert valaki mókol a csomagolásokkal. A szerelő sem fog LUK-LUK-ot beszerelni akár honnan is szerzi, ha ahhoz a típushoz a LUK veszi a cuccot valakitől.

abrelosojos 2014.02.03. 14:21:34

@Törvény: akkor nem érted a szabad szolgáltatóválasztás lényegét :-) és nagy valószínűséggel a szocializmusban szocializálódtál, vagy azt az "értékrendet" örökölted :-) tessék felfogni: az alkatrész is egy szabadon vásárolható termék, én is megvehetem, ha akarom. hogy mennyiért, az ugyanúgy alku kérdése, mint a szerelő esetében. értelemszerűen a szerelő olcsóbban kaphatja, mert sokat vásárol - de az ár ennek szól, nem a státuszának. és ha valamiért én is úgy kapom, akkor az van, és kész. ha a szerelő tisztességes és okos, az árkülönbséget a saját versenyelőnyére használja fel. pitiáner posztkommunista kapzsiság, lehúzás, ha drágábban adja, ami azt jelenti, hogy visszaél az előnnyel, amit a kereskedő adott neki. egyben rontja a jövőbeli esélyeit, mert ha találok olyat, aki a beszerzést számolja fel, azt fogom választani, nem a lehúzóst. teccik érteni? ez a hőbörgés sokmindent elárul: azt, hogy a hőbörgő nem gondolkozik, kapzsi, és pár forintért szívesen teszi tönkre a saját esélyeit és üzletét :-) és csak a ostoba, öntudatlan, tudatosságot abszolút nélkülöző vagy kiszolgáltatott ügyfél nem fordul ki azonmód a +10000-res táblával szerelt műhelyből. azokban bízz, és mantrázd csak: "nem hiszem". amúgy tényleg nem kell elhinni, de azért csak szokd a gondolatot, és írd be a "hogyan veszítsük el ügyfeleinket" kézikönyvbe :-)

Törvény (törölt) 2014.02.03. 21:19:02

@akos696: Elfogadható válasz, de még mindig nem értem miért olcsóbb akár a Luknál akár a Sachsnál.
Persze az is lehet, hogy ott messze a Jangce partján gyártják.:)

abrelosojos 2014.02.04. 18:33:10

@Törvény: szívesen, sajókám!

értem ám, hogy nem fűlik a fogad ahhoz, hogy a munkádért kapd a pénzed. seftelnél, de ahelyzet nem hagyja. volt ez már így a történelem során, hogy a szolgáltatónak kellett a piachoz idomulnia, még ha csikorgott is a foga - és ez a sztori, bármennyire nem tetszik neked, bármennyit is rugózol, vagy elmélkedünk rajta, ennyi :-) csak gondoltam, ha nem értenéd, mi a pálya, segítek kicsit, hogy jobban érezd magad. üdv!

Törvény (törölt) 2014.02.04. 19:13:37

@abrelosojos:
Te eszednél vagy???
Nem úgy tűnik, mert phosod itt a hülyeséget, közben meg jól felhúzod magad. Jó ez neked? :D

abrelosojos 2014.02.05. 13:47:54

@Törvény: köszönöm, hogy aggódsz értem :-) hülyeségről és felhúzásról szó sincs. üdv!
süti beállítások módosítása