Mai döbbenet: utolsóból első, vakon

  2014. január 05. - ommm Címkék: ford gt40 esőmenők 911rsr omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

jimpace.jpg
Egyszer a sors úgy hozta, hogy több, mint huszadmagammal egy számomra tökéletesen ismeretlen versenypályán állhattam rajthoz egy olyan autóval, amelyben még sosem ültem. És szakadt az eső én meg fostam, hogy egyáltalán körbetaláljak. Aztán minden jóra fordult, dobogós lett a magyar csapat és később valahogy kettesben az ex-Origós Vida Janival kikeveredtünk a svéd fordulóra is, ahol kaptunk még négy csapattársat. Ha jól emlékszem az egyik a szlovén Playboy főszerkesztője volt, a másik valami cimborája, egy török tévés törpe, aki sosem autózott, csak motorozott egy Electra Glide Harley-val és egy szintén török csajt, akinek a barátja valami médiamogul. Nagy segítség voltak, de még így is második helyen álltunk, amíg a manapság WTCC-ben versenyző Franz Engstler (aki a főszervező volt) el nem basz rontotta 10 csapat versenyét egy rosszul értelmezett szabállyal. (Azóta kifejezetten utálom is a sunnyogó németet.)

Na mindegy, a lényeg az, hogy egyrészt pályaversenyezni semmihez nem hasonlíthatóan pazar dolog, akkora adrenalinfröccs, amekkorát még Mia Wallace sem kapott.

Esőben pláne, az nagyon kemény, még akkor is, ha működik az ablaktörlő és nem párásodik a szélvédő. Az előttünk lévő autó vízfüggönyében semmit nem látunk, maximum a hátsó lámpáinak derengését. Ilyenkor elképzelhetetlenül nehéz bármit is tenni, ezért is szakadt le az arcom, amikor először megnéztem Kenny Brack táncát Goodwoodban. Gyorsan ki is pakoltam a Totalcar Facebook-oldalára, a műértő közönség nagy örömére. Kennyt később megkérdezték, mégis, mi a titok, de sok újat nem mondott ő sem. Ha félsz a géptől, akkor megöl. Nagyjából ez a lényege, de a videó igazi ereje a külső képekben rejlik. Ha a belsőkamerás felvételek nem adták volna vissza, akkor ezeken tökéletesen látszik, micsoda mesteri módon tolja be a kanyarba az öreg GT40-et. Csapattársa - és egyben az autó tulajdonosa - mellesleg a Forma-1 talán legjobb tervezőmérnöke, Adrian Newey volt ezen a versenyen. Newey nem egy száraz mérnökember, rendszeresen versenyzik a GT40-nel és töri is, ha úgy adódik.

És akkor itt van az, amely miatt valójában született ez a poszt. Jim Pace sem kutyaütő, nyert már 24 órást Sebringben és LeMans-ban, aztán kedvenc, 911-es RSR-ével rajthoz állt Belgiumban is. Igaz, az időmérőt nem fejezte be és csak a boxutcából indult, de...

...a korabeli 911-esek sosem a kivételesen jó páramentesítésükről voltak ismertek. De ez semmit nem von le Pace sportteljesítményéből. Repedt szélvédővel, párát törölgetve, nyélgázon és vakon a világ egyik legkeményebb versenypályáján. Le a kalappal.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr345726899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albert Bundy 2014.01.05. 17:29:45

Olyan mintha az autója kétszáz lóerővel erősebb lenne.

gobolyosg 2014.01.05. 17:30:21

aszongya a máfél éves lányom: "báci. vezet."
egyet kell értsek..

ttomi75 · http://www.butorszaki.hu/ 2014.01.05. 18:26:36

Olyan mintha homokfúvott lenne az üvege :) Semmit sem látnia párától, szép teljesítmény volt!

fda 2014.01.05. 18:43:53

Nem gondoltam volna, hogy ilyen öngyilkos módon megy egy versenyző. Annyi pénzért egy meleglevegős ventillátor befért volna a szélvédő aljába...

conmorientes 2014.01.05. 18:57:37

Önveszélyes elmebeteg állatnak tartanám, ha nem tudnám hog csak azért sietett annyira hogy az előtte menők vízfüggönye ne rontsa a párán túli kilátást :)))))

Mazzzzu 2014.01.05. 19:08:53

tényleg az a vizes spa-i videó, olyan, mint amikor a GranTurismoban elfelejted beállítani a többi, gépi, versenyző IQját és akármilyen hátrányból így előzgeted őket, félelmetes

Mamagaio 2014.01.05. 19:11:03

Ezeknek a srácoknak acélból vannak a golyói. Elképesztő.
Az a GT40 egy métert sem ment egyenesen, mint egy murvás speciál. Az RSR meg úgy ment be az Eau Rouge-ba, hogy juj.

nxor 2014.01.05. 19:17:06

Sebringben 24 órás?

delejes 2014.01.05. 19:21:06

Én a bogárban ilyenkor lehúzom az ablakot... mondjuk 40-nél.

Gsix 2014.01.05. 19:30:55

2:30-tól szorítottam a fotel karfáját.

Bambano 2014.01.05. 19:32:22

azé' érdekes lehet úgy gt40-nel közlekedni, hogy egy centit nem megy egyenesen, a hátsó kerék mindig előzni akarja az elsőt...

Pierr Kardán 2014.01.05. 19:48:17

Az utolsó videóban a fickó ugyanolyan kocsival ment, mint a többiek? Olyan egyszerűen előzött, mint amikor a 24 óráson egy kisebb kategória gépét nyomják le egy 1-es prototípussal...

3gb 2014.01.05. 19:50:29

Kikérem magamnak :-)

Never 2014.01.05. 20:09:06

Huha. Nem acélból, titánból vannak ennek a golyói, adamantium bevonattal. Eszelős. (Versenyzőnél, jelen esetben, azt hiszem, ez pozitív tulajdonság - de mitfárer nem lennék mellette...)

1kutya 2014.01.05. 20:39:36

szerintem a "pókháló" közepén látott ki!
másképp nem lehetett megcsinálni... :)))

Csapee 2014.01.05. 20:54:51

Kb úgy előzött mintha esőgumival ment volna a slick ellen.

A Kavics 2014.01.05. 20:59:15

Én autóversenyzek, bár elég amatőr vagyok, de jó rálátással a szakértői véleményem mindenre kiterjedően: Baaaazzzmeeeeeeeg!!!

ommm 2014.01.05. 21:00:20

@Csapee: Wéber Gabi írta meg az imént a tutit. Pace profi ez meg egy klubverseny volt. Hát ennyi a különbség. Kösz Gabesz!

dextercapo 2014.01.05. 23:02:52

elkepeszto hogy paramentes hatso ablakot tudnak csinalni :)
az a gyanum hogy nem azert volt mechanikai problema az autoval mert annyira gyengere hangoltak hogy bekopte a gyertyat . ez a gep ugy ki volt elezve hogy szabalyosan megette a mezonyt ahogy jott . lenyugozo .

GRX 2014.01.05. 23:41:18

...és közben egyszer még el is váltotta magát...:-)

Schütii 2014.01.06. 08:11:20

Hát érdekes mindkettő, de a Porschénál gyanús hogy nem jár kormány mint a motolla, lehet hogy volt valami ballaszt az autó elejében.
www.youtube.com/watch?v=7BaMbJdIxF8

karlmann 2014.01.06. 09:45:13

Ez egy vicc. Kockáztatják a versenyzőt és a nagyon drága technikát egy ilyen filléres apróság miatt. Döbbenet.

Schütii 2014.01.06. 09:49:44

@karlmann: De mekkora hős lesz a versenyző, ha épp nem történik semmi gebasz!

effendi79 2014.01.06. 10:25:28

@ommm: Hmm, hát ez így olyan, mintha beneveznék a féllábúak futóversenyére, aztán még ki is posztolnám, hogy mekkora király vagyok, hogy nyertem. :-)

V12 Power 2014.01.07. 10:14:53

Hat, tényleg durva. Mondjuk szerencse, hogy a 930asnak ilyen meredek a szélvédője, nem minden autóban éred el beszíjazva.

Prérifarkasz 2014.01.07. 12:06:30

@ommm: Köszi, pont ezt akartam én is írni...:)
...és valószínű, hogy az autók között is jelentős különbség volt, függetlenül attól, hogy az alaptípus ugyanaz.

Prérifarkasz 2014.01.07. 12:18:41

Azért a törött szélvédős autózást, mi magyarok, népi sportként űzzük...
A párásodás sem olyan nagy szám, a Lancia is elég párásodós fajta, és bizony kézzel ilyenkor be kell segíteni... Jómagam a pályán sokkal kevésbé félnék, mint Budapesten párás ablakkal a klasszisokkal forgalmasabb utakon...
Az anyósülés mögül filmező kamera is erősen "félrevezető", mert a vezető előtt van egy nagy tiszta folt, amin ő kilát, és elég nagy biztonsággal belátja apályát...
Bocs a sok offért, csak szerintem az igazsághoz ez is hozzátartozik...

dextercapo 2014.01.07. 13:58:57

@Prérifarkasz: szerintem a parasodas eleg nagy szam . egy paramentes szelvedo eloallitasa nem kene meghaladja annak a gyarnak a felkeszultseget akik le tudnak gyartani egy porsche szintu motort , valtot , futomuvet , kasznit - utobbit megfelelo aerodinamikaval stb . egy paramentes szelvedo ezutan vagy egyedi muszaki gond vagy trehanysag .
süti beállítások módosítása