M3 kontra M3 kontra M4

  2013. december 12. - ommm Címkék: m3 m4 e30m3

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Itt az új, szép, erősebb-gyorsabb és mindenebb, mint az eddigi. És nyilván ennek egy eposzi - amolyan autobildes - reklámnak kellene lennie, de bocs, BMW, nem az. Szép és jó, és mindent tud és biztonságos és nagyon gyors és leg-leg-leg az új M3/M4.

De amíg ott van mellettük egy 1200 kilós, picike kis hátsókerekes E30 M3, addig sajnos a vegytiszta autózásért rajongó ember választása túl egyszerű. Az egy ikon. És az is marad.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr325687329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mennyi?husz! 2013.12.12. 23:13:26

@Shadowbull: A 4-el csak az a baj, hogy nincs semmi mogotte se multja. 6-os volt regen ahogy 2-es is amit erosen fel is hasznaltak az uj tipus promtalasara. 4-nel nincs mihez vissza nyulni.

Bar ez lenne a legnagyobb gondom, hogy nem 3-as a coupe ha oda jutnek, hogy egy 4est megvehetek :D

1kutya 2013.12.12. 23:14:13

@RS4: tudja az, csak konkrétan lexarja! neki mindig a legújabb, legcsilivilibb dizájn kell, mert arra lehet verni a nyálat :)

1kutya 2013.12.12. 23:15:29

@mennyi?husz!: vennél rá a bótban egy m3 feliratot és lecserélnéd :-DDD

Bambano 2013.12.12. 23:24:48

@Szabványok: hogy szerinted lassú az, mire megjön a nyomaték, elfogadom. Hogy ezért a szoftver lenne hibás, nem. A károsanyag-kibocsátás korlátozása inkább felel ezért, mint az pár sor kód.

Rocko- 2013.12.12. 23:33:01

@Shadowbull: szerintem vóna értelme.

"Szerinted akik itt verik az E30-ra, azok mennyire jelentos vasarloerot kepviselnek?"
akik itt, azok nem feltétlenül. de nem csak ez a piac. lásd: www.youtube.com/watch?v=Jja-Y5023tk
szóval szerintem volna igény biztonságos(abb), erős(ebb), megbízhatóbb, de külsőleg elfogadott dologra.

"En egyebkent nem vagyok oda a retroert, SZVSZ fantaziatlansag."
ez mindenkinél más. valaki azt mondaná, hogy lehúznak róla még egy bőrt. de az is egy nézőpont, hogy ez bevett, működő forma, ha van rá valós igény (sorry, de nem hiszem hogy felmérték a BMW-nél), akkor meg miért ne?
lásd ahogy az újabb technikát is bepakolják a Mercedesbe. blog.caranddriver.com/mechatronik-makes-old-mercedes-new-again-with-an-amg-supplied-twist/

w a s d 2013.12.13. 00:22:26

Szerintem biztos lehetne légzsák, ABS, meg minden nélküli autót forgalomba helyezni, másképp ilyenek sem lehetnének:

uk.caterhamcars.com/cars/superlight-r500

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2013.12.13. 00:23:26

Jók voltak ezek a régi vasak, az biztos.

Szabványok 2013.12.13. 00:52:31

@Bambano:
A károsanyagkibocsátás korlátozása végett van benne az a pár sor kód, tehát mindkettőnknek igaza van. :-)

Vagy mégse, hanem ShadowBullnak, mert az S65 eurosok is lehet gyors, az enyémbe azért került bele az a pár sor kód, hogyha a matt részeg, belőtt Rezesova, vagy Sthol Buci ráesik a gázpedálra legyen ideje lelépni róla, mielőtt felgyorsul az autó.

Hurri Kán 2013.12.13. 01:04:13

@1kutya:
Én gecijól mulattam :D

Scaleo 2013.12.13. 02:02:32

@Szabványok: Vagy épp miattam, hogy ne rángasson annyira az autó, és ne legyen annyira ideges. Mert elhiszem, hogy egy versenypályán ez talán nem hátrány, de a többség (>99%) közútra veszi az autót, ott meg nem annyira jó, ha rángat egy hozzám hasonlóan falábú ember alatt. :)

BartiS2 2013.12.13. 08:17:50

Sb emléxel mikor még az A5ön kérdeztelek miért vannak az E60 M5 meg az M6 ban motorcserés példányok feltünően sokan? Azt mondtad megnézted a Mobilen is és nem is találtál. Azóta éppen itt a TC-n is megírták, hogy van ott azért baj nem csak elvétve... Vagy a váltóra is több helyen megírták, hogy ledobálta magát tulajdonosok....

Schütii 2013.12.13. 08:58:06

Repedés: Gáz. És még semmi hibát nem okozott 100000 km alatt, az külön gáz, mert utána fog a gari lejártával.
Az AB cikk is gáz, mert egyáltalán nem vet jó fényt a BMW-re, hiába is lehet megmagyarázni hogy az úgy jó. Egyszerűen ez nem nyugtatja meg a potenciális vásárlót, legfeljebb a nagyon beleszarósakat, akik azt mondják hogy a 100000. km-t nem náluk látja meg az autó úgyse.
Elszineződés: Nem tudom hogy milyen anyagból van a hengerfal, de ha az acél akkor nem normális. Szakember írt ilyet hogy eltérő hőmérsékletű a hengerfal, mert ott mennek a hűtőcsatornák meg minden. Gáz. A különböző hőmérséklet, értelem szerűen különböző hőtágulással jár, ami mérttorzulást, deformációt okoz. Nem okozHAT, hanem okoz. Az meg egyenetlen kopást.
Elszíneződéshez olyan hőmérsékletre kéne hogy melegedjen az acél, ami már közel van az izzáshoz. Oké, meleg van a hengerben, de ennyire nem lehet meleg a hengerfal, mert az olaj ott válna briketté a hengerfalon.

Shadowbull 2013.12.13. 09:01:01

@Schütii: szerintem nem kene olyasmiben szakertened, amirol lovesed sincs.

rocksarkany 2013.12.13. 09:32:18

Megint király a buli úgy látom :). Nem volt türelmem mindent végigolvasni, de az vótmá, hogy a honda 1,6-os szívómotorból kihozott 160 lóerőt és akkor most az a mindent visz kártya?! Vagy valami hasonló.

Nekem tetszik az M4, a névválasztás viszont nem. Egyébként én nem az E30 M3-at választanám, hanem inkább az E36 M3-at (3.2), vagy E46 M3 CSL.

Érdekes "összehasonlítás", képzeljük el azt, hogy visszamegyünk ezzel az új M4-gyel 1990-be, és ott odaadjuk az újságírók hadának az E30 M3-mal együtt, hogy próbálgassák, hasonlítgassák őket. Vajon az lett volna az egyöntetű konzekvencia, hogy "áh, az E30 az autó, ez az M4 egy modern, mű vacak"?

sascha 2013.12.13. 10:01:27

Jo tema! :) Sok erdekes hozzaszolassal...
Jo tudni, hogy mo-on ennyi BMW M3 tulaj el, es hogy olyan gazdagok, hogy csak a garazsnak es a palyanak tartjak a kocsijukat, mert az utakon erdekes modon nem latni egyet sem!
Itt Münchenben viszont naponta latni 10-20 M-s BMW-t, hallani, ahogy a EURO-X miatt oly borzasztoan lassan pörögnek fel ezek a müanyag motorok... de azert valahogy a mai napig felall a hatamon a ször, legyen sor6 avagy V8. :) Es bar nekem is az E30 a kedvenc auto formam (6 eves koromtol kezdve, azaz mar több, mint 30 eve), de azert ha valaki hozzamvagna egy ilyen szar kinai M3/M4-et, vagy akar csak egy 35i-t, hat bizza kimondhatatlanul boldog lennek vele, mert a jelenkor leggyönyörübb autojat birtokolhatnam. :) (Pedig most sem biciklivel jarkalok... :))
Jo lenne egyszer latni, hogy paran mo-on is el tudnak ismerni annak a rengeteg magasan kvalifikalt mernöknek, managernek, munkasnak a munkajat, akik ezt a mai kor elvarasainak leginkabb megfelelö premium termeket letrehoztak. Ezeket az autokat mar csak azert is megerte megcsinalniuk, hogy amikor latok belöle 1-2-t reggel, akkor jo kedvem legyen tölük, es igy erkezzem a meloba. :)

BartiS2 2013.12.13. 10:21:12

@rocksarkany: nem az lett volna, de akkoriban nem is volt még divat úgy útra engedni autókat az idő sürgetése miatt, hogy nem voltak eléggé kiforrva meg letesztelve és a hibák egy rész a vásárlóknál jelentkezett. Nem csak a Bmw nek van ilyen gondja. Sőt. Az 5,5 Ös Merci szívó motor ami sem túlhúzva nincs sem megturbózva 2005-2006 os évjárataban (a 388 lovas) pl ugyanúgy dobja a hibát. Mondjuk azt is most hallottam, hogy a BMW 100.000 kmernél függetlenül a turbó állapotától szervízszinten előírja a turbócserét?... Vagy az E46 M3 motorját 80000 kmernél csapágyazni kellene? Nem tudom ezek valós infók e, akár lehetnek azok is akkor pedig nem is az autók hibája sokszor a probléma, egyszerűen el van spórolva a karbantartás..

Shadowbull 2013.12.13. 10:23:30

@BartiS2: a valosag viszont az hogy a mai autok sokkal alaposabban vannak megtervezve es letesztelve mint a 25 evvel ezelottiek, es azzal egyutt is kevesebb hibat produkalnak, hogy nagysagrenddel bonyolultabbak.

A turbocseres meg csapagycseres infod meg hulyeseg.

Józsi a guminagykeres 2013.12.13. 10:29:07

@Béza Dániel: "100k-nál 7% teljesítmény veszteség meg semmi. Én még az átkosban voltam gyerek, 100 ezernél már a generált kapta egy kocsi."
Az októberi AB számban egy Superb 2.0 TSI DSG kombi van,az pl. 200le névleges teljesítményből 210le lett a 100.000km teszt végén lemérve. Nem egy autó tud többet a teszt végén,mint a gyári érték. 1.9cdti h-astra-t pl. 200.000km-en nyúzták,az 120helyett 127le volt 200.000km után is.

BartiS2 2013.12.13. 10:42:07

@Shadowbull: nem tudom valóban kevesebb hibát produkálnak e de nem sok motorcserés Mes E30 ról vagy E34 ről lehet a korabeli sajtóban olvasni. Direkt rendelem az Autotest Versand.de ről a korabeli újságokat, ahol van 100000. km E30 teszt pl és a többi. 100000 Km E60 M5 tesztet még nem olvastam. Azt viszont éppen itt a TC-n igen, hogy már az Újságírói első próbán két azaz 2 db M5 E60 SMG váltó szállt el. Te is elolvashatod. Ugyancsak itt a TC olvasni ezt is: totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/
Te is tudod, hogy nem egyedi eset meg, hogy a motorcserés hirdetések sem véletlenek. Ha nem akarod tudni azt megértem de úgy csinálni mintha nem létezne felesleges. Nyilván ezek nem összehasonlíthatóak bonyolultságban egy S38b38 al. De felesleges azt állítani, hogy ezek tartósabbak. VAgy itt van ez: www.motor-talk.de/forum/eklatante-schaeden-an-mercedes-motoren-v6-m272-und-v8-m273-t3336720.html

Shadowbull 2013.12.13. 10:49:02

@BartiS2: "már az Újságírói első próbán két azaz 2 db M5 E60 SMG váltó szállt el."

Hol, mikor, milyen autok, milyen hibak? Ne dobaljunk mar be igy csipobol altalanossagokat tenyek nelkul? A legyartott kabe 20e darab SMGs autobol hanynak ment szet a valtoja, milyen eloelet es menetteljesitmenyek utan?

A soha tobbe BMW egy hangulatkelto, egyoldalu cikk, a kommentekben kiderult az auto eloelete.

Nem tudom hogy pontosan mit varnal el egy ilyen motortol. Legyen az elettartama egymillio kilometer padlogazon olajcsere es tervezett karbantartas nelkul, akkor is ha a kedves vasarlo repceolajat tankol?

kicsit gondolkodj mar, hogy az altalanos minosegrol megis mit arul el az ha egy veres torku, tobbszorosen lerugott, nem karbantartott peldany szethullik.

Szerintem semmit, de ettol persze hordozhatod korbe mint veres kardot netszerte mint annak a bizonyitekat, hogy lam a BMW szart gyart, legfeljebb akinek van egy kis sutnivaloja az hulyenek fog nezni miatta.

Egyebkent meg ezerszer leirtam, hogy nincs olyan tomeggyartasban levo muszaki produktum, amibol ne romlana el soha egy sem. Van olyan BMW is ami ido elott elromlik. A kerdes csak az, hogy mennyi.

BartiS2 2013.12.13. 11:06:12

@Shadowbull: bocs megkövetlek, a váltó csak egyszer romlott el, nem én írtam hanem Karotta szóval akkor:

"Az előző M5 kapcsán azt volt nehéz elhinni, hogy van olyan ember, aki elég gazdag ahhoz, hogy kifizesse, elég társas kapcsolata van ahhoz, hogy szüksége legyen egy ötszemélyes szedánra, és elég megszállott őrült ahhoz, hogy elviselje a konstans száguldási kényszert. Azt az M5-öt egyértelműen a tébolyult pusztításra tervezték, bár mellékesen – négy különböző gomb megnyomása segítségével – rövidebb időszakokra alkalmassá lehetett tenni a normális közlekedésre is. De senkinek nem esett jól. Tombolni szeretett, és mint a mániákus őrjöngők általában, ön- és közveszélyes volt: a kinti tesztút alatt kétszer leállt a motor és egyszer elromlott az SMG váltó. Én azon csodálkoztam, hogy addig nem robbant fel, már az első rajtprogramos indulás után nyilvánvaló volt, hogy nincs az az ötvözet, ami kibírja, hogy minden váltáskor le kell törnie a sofőr fejét a nyakáról."

Most akkor ez is egy véres kard meg lerúgott nem karbantartott példány volt? :-D Mondhatod hogy én vagyok a hülye ha ettől jobban érzed magad. Én csak olvasok értelmezek. Ha amit írnak hülyeség akkor én is hülye leszek mivel magam nem próbáltam.

De ha már ennyire belemegyünk az első unokatesómnak aki 2 héttel fiatalabb mint én és sülve főve együtt vagyunk volt tavaly nyáron egy valósan 120000 et futott E39 M5öse. Az autót megvette használta. Nemsokára olyan hangja kezdett lenni a motornak mintha benne lenne egy csavarhúzó valahol. KAposvár BMW szervíz (Schneider) megnézte. Megmondták, hogy ez 1,5 milliós játék mert a Vanos tengelyek megérettek a cserére szerintük mechanikai kopás ez van. Nem ment tönkre csak olyan hangja volt mint egy dieselnek. Na most aez személye tapasztalat, nem egyszer ültem abban az autóban. Utánakérdeztünk máshol is, nem tudtak jobbat mondani, mármint a Vanosról. Na akkor most megint elmondhatod, hogy hülye vagyok meg hangulatot keltek. Ez van. Nekem semmi bajom a BMW vel mint Márkával. SŐT. De attól még vannak tények amik mellett nehéz csukott szemmel elmenni és bízni a jószerencsében. Értem én, hogy neked az a feladatod, hogy megvédd nem is bántalak ezért. Peace

1127ccm 2013.12.13. 11:15:55

Mondjuk eleg sok itt a muszaki erettseg nelkuli okosat mondo, lasd: ha mondjuk a vanos miatt csak egy millimetert nyit ki a szelep?!
A magan velemenyem az a repedes Gaz ! Ha nem okoz gondot meg 150k km ig akkor is. Nyilvan tiportak az autot de azt ugy kell megtervezni h ha tiporjak akkor is tartos legyen. En meg azt tanultam az él=kezdodo tores, arrol nem szolt tovabb az oktatas h a kezdodo tores az folytatodo tores, a folytatodo tores meg kezdodo viz forralas vagy beszakado szelepulek....
Mas, ezeknek az uj motoroknak (es mindegy h bmw vagy mas) nem ezek a repedesek, elszinezodesek lesznek a vegzetei. Hanem nem eri meg uzemeltetni, mert kell majd bele egy kazal segedberendezes pl folytoszelep haz/motor, vagy komfort kompjuter, de lesz majd olyan is amirol most nem is feltetelezzuk h valaha elromolhat mert regen egyszeruen nem letezett. Pl aramlas gyorsito szelep a szivocsoben, vezerelt olajpumpa/vizpumpa. Es ezeket egy beszallito fogja legyartani az autogyarnak (nem csak a bmw de jellemzoen a premium gyartoknal) mert abban meg tobb ilyen segedberendezes van! Szebb jovot. Viva la 2szelep/henger

johnclayborne 2013.12.13. 11:26:19

Az érdekes lenne, ha öntöttvas késem lenne...:)))
Majd nézz utána: Spyderco Endura ZDP-189
Ez kb. annyira öntöttvas, mint ahogy a Ferrari román gyármányú...:)))

BartiS2 2013.12.13. 11:28:01

Nekem valahogyan egyre inkább az az érzésem, hogy a mai kocsik nem hiányoznak. Egyre nagyobbra becsülöm a 80 as évek autóit és egyre kevésbé a kijövő új modelleket. Öregszek na de már vagy 5 éve így vagyok :-D

Shadowbull 2013.12.13. 11:28:12

@BartiS2: Azt ugye tudod hogy az ilyen sajtobemutatokon nem mindig a vegleges programozas/hardver van odaadva az ujsagiroknak? Kabe ennyire mervado hogy jott egy hibajelzes a valtohoz. Egyebkent meg ha jol emlekszem a teveben is mutattak, nehany rajtprogramos indulas utan jott egy figyelmezteto lampa. Mar ha ezt emliti Karotta.

kabe ez annyira mervado mintha azt mondanam hogy en meg jopar SMG-nek tapostam ki a szemet rajtprogramos indulasokkal, gumifustolessel, 300+ km/h-val az autobahnon, es soha egy sem hullott szet, de meg figyelmezteto lampacskat sem lattam soha.

Ez sem mervado, mert nyilvan volt olyan amelyik elromlott, de ahogy fentebb irtam, a lenyeg az hogy emnnyi az annyi.

Es most megmondom neked, ahogy telik az ido, egyre szaporodni fognak a kulonfele irasok az ilyen-olyan beteg E60M5osokrol, mert abba a korba ernek, amikor egyszeruen kezdenek majd elfaradni, raadasul tetezni fogja az egeszet a sokszor visszaporgetett kilometerora, meg a sokadik tulajdonosok csorosaga es/vagy hanyagsaga.

"neked az a feladatod, hogy megvédd "

nem ez nem feladatom. egyszeruen elmondom a tenyeket, akar tetszik nektek akar nem.

Béza Dániel 2013.12.13. 11:32:03

@Józsi a guminagykeres: Az általad említett kocsik közös jellemzője, hogy turbósak. Az üzemállapot, üzemanyag, stb... fügvényében nagyobb turbónyomást enged az elektronika, így akár nőhet is lovak száma. Egy szívó motornál csak fogyni tud.

Shadowbull 2013.12.13. 11:34:56

@1127ccm: " a vanos miatt csak egy millimetert nyit ki a szelep?! "

az a Valvetronic amire te gondolsz. Egyebkent nem tudom, mi van akkor?

" a kezdodo tores az folytatodo tores, a folytatodo tores meg kezdodo viz forralas vagy beszakado szelepulek.... "

ettol ez a tema azert egy cseppett bonyolultabb.

Majd terjunk vissza erre a temara akkor, amikor talaltok tomegesen ilyen atrepedt hengerfejeket.

Egyebkent meg nemtom a Novoth Tibi jar-e erre, ha igen majd kukkantson meg nehany valvetronicos Prinz hengerfejet, ott is benne lesznek ezek a repedesek. Es ott sem okoznak soha semmi gondot.

BartiS2 2013.12.13. 11:54:57

@Shadowbull: Én örülök, hogy elmondod a véleményed :-D Meg értem is mit szeretnél mondani. Örüljünk mert most minden jobb mint régen volt csak hülék vagyunk mert nem látjuk. De ezzel nem egyedül vagyok hanem úgy szinte mindenki látja, hogy a mostani autókat nem úgy tervezik mint egy E30ast. Nyilván nem is lehet mert mások a kor követelményei.

Egyébként két hete volt 4 100 000 ért hirdetve egy M6 a hajtókar kijött a blokk oldalán. De mindegy ezek lehetnek persze mind egyedi esetek

Ami talán fura, hogy a 367 Lovas 4,8asból nem olvasni motorcserés példányokról de lehet ez is csak véletlen.

De esetleg ha gondolod akkor most mondj valamit az E39 M5re. Mondom 120 k km volt benne. Nem egyedi eset. Vanos tengelyek. Nem 100 ezres tétel. vagy ez is hülyeség? ilyen sincs? A kaposvári BMW szervízben ültek balfékek?

:-)

Várom a rekaciód, nem akarlak én elhallgattatni, sőt túl kevés dologra reagálsz azokból amiket felvetek. Szívesen diskurálok veled mert hozzáértő embernek tartalak én meg nem értek hozzá. Próbálok tanulni tőled de ha csak arra reagálsz és ott is csak általánosságban amire akarsz akkor nehéz okosodnom ;-)

Shadowbull 2013.12.13. 12:03:31

@BartiS2: " a mostani autókat nem úgy tervezik mint egy E30ast."

Ha sajat bevallasod szerint sem ertesz hozza, akkor hogyan tudod ezt hitelesen megallapitani? Elmondom: sehogy.

Az E39 M5re azert nem mondok semmit, mert nem lehet ra semmit mondani. Tegyuk fel hogy elfogadom: tenyleg 120e alatt elkopott. Tudunk meg ezen kivul rola valamit? Rendesen karban volt tartva? Olajcsere rendben volt, mindig a megfeleo minosegu olaj volt belerakva? erre persze azonnal ravagod hogy igen, pedig fogalmad sincs rola.

Es ha igy is van, tudod miert kopott el? Hibas volt az alkatresz amit beleraktak, rosszul volt osszeszerelve, vagy egyenesen rosszul volt megtervezve?

Es akkor meg mindig ott a kerdes: hany E39 M5 lett legyartva, es hanynak kopott el a tengelye mennyi futasteljesitmeny utan?

Latod, nincs informaciod se nekem, se neked hogy egy ilyen esetbol barmifele kovetkeztetest levonjunk. Akkor meg felesleges szocseples, ill. nyilvan a reszedrol nem az, mert pontosan beleillik abba a tendenciozus gondolatmenetbe amit itt kepviselsz.

johnclayborne 2013.12.13. 12:06:52

@Shadowbull: ZDP-189 produced by Hitachi steel using PM process. Contains 3% carbon and 20% chromium. Also contains Tungsten and Molybdenum.[1] Used by several custom knife makers and factory makers including Spyderco and Kershaw in the limited run of the Ken Onion Shallot folders. The Henckels Miyabi line markets this steel with the name "MC66".
Szóval a késemben 3%!!!! szén és 20% króm van és attól még acél- és nem öntöttvas!
Na ez az igazi csoda!

Szabványok 2013.12.13. 12:10:01

@Scaleo: "Vagy épp miattam, hogy ne rángasson annyira az autó, és ne legyen annyira ideges."
Lehetne ez is, de szerintem nem.
Miért gondolom ezt?
Azért, mert a féket viszont olyan hirtelenre csinálják, mint a veszett fene. Baromi nehéz finoman fékezni. (Deja vu érzésem van, mint amikor a '70-s években terjedtek a szervofékes autók.)

Ennek tükrében különösen zavar az aszimmetria.
Ha lepadlózom a gázpedált, az utasok csak azt veszik észre, hogy szép fokozatosan, szinte észrevétlenül egyre jobban beleszorulnak az ülésbe és fel sem tűnik nekik, hogy már 160-nal megyünk a Szentendrei úton. Szerintem ez is veszélyes, mert észrevétlen, rejtett.
Ha viszont a fékhez épphogy csak hozzáérek, már az öv fogja meg őket, hogy ne fejeljék le a műszerfalat.

A fékpedálban külön "gyorsítások" vannak, ha leveszem a lában a gázról, előre gondolkozva annyi féknyomást létrehoz, hogy kisebb legyen a késleltetés, ha gyorsan nyomom le, akkor túllövése van, stb. Miért is nem csinálja ezt meg a gázzal is? Ha észreveszi, hogy vége a fékezésnek, már előre tekerje a VANOS, Valvetronikot, fojtószelepet, mindent abba az állásba, hogy mire átteszem a lábam a gázra, már hihetetlen gyorsasággal tud reagálni.

Jó, tudom a túlzott fékezéstől megóv minket az ABS.
Dehát a túlzott gázadástól meg a kipörgésgátló!
Ezért nem értem az aszimmetriát.

Shadowbull 2013.12.13. 12:13:37

@johnclayborne: toled is kerdezem, hogy miert vitatkozol olyasmirol amirol lovesed sincs.

A kesed biztosan fasza, bar csodaszamba azert nem megy, ugyanis ott van a linkedben, hogy porkohaszati uton keszul. Azaz nem hagyomanyos acel, hanem porkohaszati vegtermek.

Az meg ugye azert te sem hiszed, hogy porkohaszati termeket csak a japanok tudnak gyartani :)

Béza Dániel 2013.12.13. 12:19:25

@johnclayborne: Nem csoda, csak ez már egy erősen ötvözött acél, nem sima szén-acél. Nézz meg egy vas-karbon állapot ábrát, ahol fel vannak tüntetve a különnböző állapotok, eutektikumok stb. Találsz a neten is egy csomó leírást, hogy hogy változik a vas szén oldó képessége a hőmérséklet függvényében és hogy lehet ezt ötvöző anyagokkal befolyásolni.

Szabványok 2013.12.13. 12:24:49

@Gyurma73: "szerintem ez a baj hogy sokan a közúton
akarnak élményautózni teljes.mértékben károsak ezek a reklámok.Csak valamivel el kell adni hogy egy BMW vel, jobb 130al menni mint egy Hondával."
Igen.
A BMW-nek ez az imidzse 40 éve.
Csak épp ma már csak az imidzs maradt meg. Félve attól, hogy valaki tényleg sportosan vezet, a sportos imidzset egy antisportos vezetési karakterisztikával kombinálják. Ténylegesen kevésbé sportos, mint a Honda, vagy a Toyota.
És ez így pont jó a célközönségnek!
Mert Rezesová megveszi az brutál BMW terepjáróját, amivel részegen, belőve, éjszaka nem esik le az útról 170-nél, vigyáz rá az autó, nem engedi, hogy ártson magának, biztonságban tombolhat. Nem úgy, mint Paul Walker haverja, aki egy ténylegesen sportos, nehezen vezethető autóban kisebb sebességnél nem tudta az úton tartani az autót.

johnclayborne 2013.12.13. 12:26:17

@Shadowbull: Ez a lista mindent elárul a metallurgiáról:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_blade_materials
Ebből kiderül, hogy a 3%-os széntartalmú acél 20%-os krómmal igencsak acél, mégha magas széntartalmú is.Egyébként a Hitachi acélipari cég gyártja. Úgyhogy még van mit tanulni a németeknek.

BartiS2 2013.12.13. 12:27:36

@Shadowbull: :-) Azt azért csak nem akarod beadni nekem, hogy a VAnos 120 ezernél való elkopása egyedi eset. Mondom az autó végig BMW szervízben szervizelt vezetett szervízkönyves autó volt. De utánakérdeztünk a BMW szervízbben is megmondták, hogy nem egyedi eset. Bizony a Vanos tengelyek elkopnak. Na most akkor már itt rajtad kívül mindenki hüle és amit a saját szememmel láttam és a saját fülemmel hallottam az sem valóság? :-D Ettől azért valamivel többet vártam tőled. de most komolyan, nem piszkálásképpen. Azt vártam, hogy levezeted, hogy igen ezért vagy azért ez bekövetkezhet. Vagy, hogy nem ezért vagy azért ez nem következhet be. De hogy mindig azzal jössz nem tudjuk az összdarabszámból mennyi az kicsit kevés gondolom nem sértődsz meg ezen.

Azzal meg hogy a mai autókat nem úgy tervezik mint egy E30ast akkor ezek szerint vitatkozol merthogy én azt nem tudhatom. Akkor ezek szerint ugyanúgy tevezik őket? Ez meglep mondjuk de neked akár el is hinném ha valami mást is mondanál mellé tényként.

Az inkább a baj, hogy én tényeket próbálok eléd tárni netlinkekkel meg konkrét esetekkel te meg csak azzal jössz hogy nem tudjuk a darabszámot. Amiben persze igazad van de ezzel még kb politikusnak is jó lennél ;-)

Shadowbull 2013.12.13. 12:28:36

@Béza Dániel: minek nezze meg? Azt hiszed ertene belole egy betut is?

Shadowbull 2013.12.13. 12:29:43

@johnclayborne: nem, ebbol nem derul ki. de szerintem most kene abbahagynod sajat magad egeteset. A legalapvetobb fogalmakkal sem vagy tisztaban.

johnclayborne 2013.12.13. 12:31:45

@Béza Dániel: Ez igaz, a szén-acél összetevőn kivül még mást is tartalmaz, így tungsram-ot és molibdént.

Shadowbull 2013.12.13. 12:31:49

@Szabványok: "Ténylegesen kevésbé sportos, mint a Honda, vagy a Toyota."

Szerintem ezt te sem gondolod komolyan.

BartiS2 2013.12.13. 12:46:34

@Shadowbull: Egyébként semmi célom sincs hangulatkeltéssel vagy mivel jössz, nekem éppen 8 ki mit gondol a nagytöbbség közül. Ami nekem ezzel a dologgal kapcsolatban a mai napig fáj, hogy nagyon gondolkoztam Egy M6oson mert számomra elérhető áru és tetszik és a többi. Unokatesómnak volt 650ije nagyon tetszett. De kicsit gyengének éreztem viszont egy m6 éppen jó lenne. Viszont és ezt most komolyan mondom neked nem merem megvenni mert félek hogy elromlik. Szóval nem akarok én semmiféle hangulatot kelteni a BMW ellen, sőt. Csak szerettem volna ha megcáfolsz tényekkel vagy valahogyan. Mert nekem is tetszik a V10 M6... a fene esne bele :-)

rocksarkany 2013.12.13. 12:48:36

@johnclayborne: uránusz vagy kriptonit nincs benne?

Shadowbull 2013.12.13. 12:50:08

@BartiS2: Pedig pont egy M6 az, amit nyugodt szivvel meg lehet venni, ha valoban ellenorizheto eloeletu. Minel kevesebb kilometer van benne, annal jobb, Egy 60e-ret futott, elso tulajos, bizonyitott eloeletu kocsi nem nagyobb kockazat mint barmelyik masik.

Arra persze fel kell keszulni, hogy bonyolult auto, es emiatt tobb minden el is romolhat benne.

Shadowbull 2013.12.13. 12:51:24

@rocksarkany: kriptonit, hulye vagy? Akkor zolden vilagitana a kes!

BartiS2 2013.12.13. 12:52:51

@Shadowbull:

na itt vannak a tények, ez kb 2perc keresés eredménye csak mobiole.de n ennyi motorcserés vagy csapágyprobléma miatt kopmlett felujitott van vagy váltócserés...:

1,
suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m5-touring-at-motor-49t-km-multimedia-glasdach-st-ingbert/184993005.html?lang=de&pageNumber=8&__lp=49&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT

2,
suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m5-top-m5-e60-top-zustand-atm-neu-4000-km-garantie-f%C3%BCrth/185919889.html?lang=de&pageNumber=11&__lp=49&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT

3,
suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m5-individual-motor-komplett-neu-%C3%BCberholt-bodenkirchen/186962989.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=49&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT

4,
suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m5-mit-original-austauschmotor-45000-km-beckdorf-bei-hambu/186311363.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=49&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT

5,
suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m5-touring-top-ausstattung-zustand-at-getriebe-dachau/162772441.html?lang=de&pageNumber=7&__lp=49&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT

BartiS2 2013.12.13. 12:55:24

@Shadowbull: Na látod éppen ezért félek, mert egy végig BMw nél szervizelt kb 60000 et futottat megkapok mondjuk 8-9 ért évjárat nekem mindegy. ennyi pénzért erőben, helyben formában nem kapok mást ami ennyire bejön. éppen ezért fájnak ezek a negatív dolgok amiket a neten látok :-(

Shadowbull 2013.12.13. 12:56:32

@BartiS2: es?

Amugy ha felsz tole ne vegyel.

Béza Dániel 2013.12.13. 12:57:16

Egyébként akik az e30-at sírják vissza, hogy miért nem gyárt ma a bmw olyan autót mint az, képzeljék el micsoda világbotrány lenne ha a bmw 2013-ban piacra dobna egy m3-ast sornégyes 250 lovas motorral, ami képtelen lenne teljesíteni az emissziós normákat, akkora hely lenne benne mint egy opel corsaban, a törésteszten úgy roppannna össze mint egy papír doboz, nem lenne benne max egy légzsák, esp és egyebek, a kikerülési teszteken rosszabbul teljesítene mint egy családi kocsi, stb...

A post szerint az e30 1200 kiló volt. Megnéztem az új m3-asról szóló hírt, azt írja hogy 1500 kiló. Tehát 300 kiló a növekmény úgy hogy sor4 szívó helyett sor6 turbó van benne (majd' kétszer akkora teljesítmény és nyomaték mellett), a kasztnija elég nagy 4(mai) felnőtt embernek, ami emellett nagyságrendekkel szilárdabb mint az e30-é, van benne 6 vagy minttudomén hány lufi, esp, nagyobb kerekek, nagyobb fékek, csomó segédberendezés ami akkor még nem kellett de ma már muszáj... szóval összességében a mai m3 1500 kilója nagyobb fegyvertén, mint az e30 1200 kilója, és senki nem akarna a szalonban 20-30 millát kicsengetni egy e30 szintű kocsiért, de még 10-et sem...

BartiS2 2013.12.13. 13:05:02

@Shadowbull: :-) ez megint politikus válasz volt :-D arra reagálj, hogy e pillanatban 5 V10est Mes hirdetnek motorcserével és egyet váltócserével és a legtöbbet futottban volt ezek közül 135000 km a többiben kevesebb xal nem széttaposott milliókat futott autókról beszélünk :-)

gondolom elfogytak az érvek....meg is értem nesze neked nem tudjuk az összdarabszámot :-(

Shadowbull 2013.12.13. 13:09:06

@BartiS2: nem igazan tudom hogy mit akarsz tolem hallani. Amit akartam azt elmondtam ezzel kapcsolatban, bar lathatoan nem ertetted meg.

"a legtöbbet futottban volt ezek közül 135000 km "

Volt a hirdetesben.

BartiS2 2013.12.13. 13:16:08

@Shadowbull: mindegyik német autó és scheckheftgepflegt makacs dolgok a tények, most majd azzal jössz, hogy kajli a hirdetés. Sőt lehet én raktam fel mindet, hogy téged piszkáljalak mi? :-)

jájj ne már, akkor inkább ne reagálj de hüleségeket ne írj

Amúgy semmi mást nem vártam csak, hogy elismerd egyszer a valóságot amit magad is látsz és már nem először beszélünk az évek alatt róla, de mivel ez nem vetne jó fényt a kékfehérekre ez sosem fog bekövetkezni, inkább ferdítesz meg mellébeszélsz. Na mindegy ez van. Azért kösz.

BartiS2 2013.12.13. 13:17:34

Ja és jó hétvégét neked SB meg mindenkinek, majd csak jön a nyár egyszer csak :-)

Shadowbull 2013.12.13. 13:18:28

@BartiS2: azaz mondjam azt amit szerinted mondanom kene, mert a valosag az nyilvan az amit te annak gondolsz.

BartiS2 2013.12.13. 13:20:40

@Shadowbull: nemnem ne mondj semmit, de politikusnak jó lennél a mai Magyarországon az tuti ;-)

Szabványok 2013.12.13. 13:28:12

@Shadowbull: Igazad van.
Ami megtévesztett, hogy más márkákból a 10 évvel ezelőttiekhez hasonlítottam.
Például 10 évvel ezelőtt még nem volt általános az elektromos szervokormány. Kollégám 10 éves Yarisának apró motorja igencsak jól reagál a gázra. Hondát még régebbit vezettem - ha jól emléxem - 169LE-s Civic VTI, azt nagyon jó volt vezetni, kifejezetten az volt az érzésem, hogy sportmotor, sportfutómű, agilis, pedig alap gyári egy hölgyé, aki nem is nagyon hajtotta.

Másrészt ki mit ért sportosság alatt, mint az múltkor volt itt.
Ha a formáját nézzük, akkor a mai BMW-k igencsak sportos formájúak. Dagadó izmú, ugrásra kész nagyvad. Gonosz, morcos szemekkel üldöz le mindenkit. (Különösen ha mindenféle optikai tuningokkal, tovább vadítják, földig érő légterelő, 20" keréktárcsa, hártyavékony gumival.
Papíron lévő gyorsulási adatok impozánsak. Max. kanyargyorsulás sokkal jobb, mint a ma szokásos magasan billegő mikrobuszok.

Viszont vezetési élményre nekem nem sportos.
Unalmas. Nem kell minden kanyarban gépészkedni a gázzal, kormánnyal, hanem csak egyszerűen befordul, mint a sínautó. Bármit csinál vele az ember (a féken kívül), mindenre olyan unottan reagál. Megrángatom a kormányt, belerúgok a gázpedálba visszakérdez. Még váltani sem lehet igazán gyorsan, sportosan, sikerült már párszor megrecsegtetni. Egy duplakuplungos, két gázfröccsös visszakapcsolás tovább tart, mint egy ZIL-en. (Na jó, ez túlzás, ez nem igaz, de nem pörög fel a motor egy röpke gázpedál rugásra üresben.)

Szabványok 2013.12.13. 13:34:02

@BartiS2: Megmondom őszintén, nem értem miért szidjátok azt a szegény V10-est. Szerintem nagyon jó motor. Én szívesen elfogadnám és biztos vagyok benne, hogy sokáig élvezném.
Szerintem az a motor egy nagyon jó motor és ahhoz képest, hogy brutális teljesítményét fakezűek használják, meglepően kevés esik szét. Amúgy a gyár figyeli a meghibásodásokat, hiszen a QM-ben ez elengedhetetlen és ha nem megengedett mértékű meghibásodást tapasztal, akkor azonnal helyesbítő intézkedést hajt végre. (Visszahívás, firmware-csere, stb.)

Sőt.
Szerintem káros ez a propaganda, amit kifejtetek, mert a gyári marketingesek ebből azt szűrik le, hogy még inkább bolondbiztos motorokat kell készíteni még az M-s autókba is és még fél tucat ilyen-olyan korlátozást építenek bele.

Shadowbull 2013.12.13. 13:34:54

@Szabványok: tegyel egymas melle egy ugyanolyan felszereltsegu es motoru Mercedest, Audit, BMWt, a BMW lesz a legsportosabb.

Sot, BMWn belul sem mindegy hogy milyen motor, milyen tipus, milyen felszereltseg.

Egy alap 320i messze nem olyan sportos mint egy 335i M Pakettal.

a sportossag nem egy abszolut fogalom, hanem relativ, mindig csak valamihez kepest lehet ertelmezni.

Egyebkent az iden eladnak kabe 1,6 millio BMWt vilagszerte, de szerintem masfel millio vasarlobol egy sincs aki duplakupplungos, ket gazfroccsos visszavaltast akarna kivitelezni az autojaban. Aminek egyebkent semmi ertelme sincs, csak ugy mellekesen.

BartiS2 2013.12.13. 13:39:38

@Shadowbull: Szabványok esetleg Mega csak lemaradtam valamiről? :-) Most hirtelen nem tudom eldönteni, bár te nem fogod megmondani és Ő sem ha úgy lenne is ahogy ismerem :-)

BartiS2 2013.12.13. 13:44:07

@Shadowbull: www.motor-talk.de/forum/kaufberatung-bmw-m5-e60-v10-motor-s85-t4612638.html

Vannak itt még páran akik véletlen pont azt a valóságot látják mint én. A rövidlátók :-D

Hurri Kán 2013.12.13. 13:53:54

@BartiS2:
Anélkül, hogy állást akarnék foglalni, csak egy vélemény részemről: ez a fórumosdi, stb. hogy de rossz motor, ami az E60 M5-ben, ill. az M6-osban van, csalóka lehet. Az hír, hogy néhány szétdőlt közülük, az viszont nem hír, hogy arányaiban mennyi az, ami hiba nélkül teszi a dolgát.

Kicsit olyan ez, mint mikor az Opel kijött az Ecotec motorjaival, ugye divat volt úton-útfélen köpködni, hogy olajzabáló, megbízhatatlan, szar konstrukció. Ehhez képes nem egyet tudok, láttam-látok ismerősi, családi körben, ha normális olajat kap rendszeres időközönként, és egy kicsit odafigyelnek rá, semmivel nem problémásabb, mint más motor.

Shadowbull 2013.12.13. 14:00:09

@BartiS2: ez egy viszonylag jo iras, nehany tevedessel. De igazabol nem tudom miben is mond ez ellent annak amit en mondtam eddig.

BartiS2 2013.12.13. 14:02:04

@Hurri Kán: igenigen, nem akarom én bántani a V10est sőt esküszöm neked azt próbáltam meg elérni, hogy Sb mond valamit amivel megmagyarázza logikusan ezeket. De az valahogyan csak fura, hogy éppen ennek a márkának ez a modellje az amiből mindig találni a használtautó hirdetésekben jó pár motorcseréset. Mi ezt Sb vel már kb 3-4 éve is dumáltuk egy másik fórumon.Akkor sem volt érdemi válasz. Szóval nem véletlen ez a téma. Miért van az, hogy 6,3 Amgből nem találsz motorcseréseket pl? Pedig azt építették ML be is C be is Cls, S, E mindenhova. Gondolom nem 2 db fogyott belőlük bár pontos számokat nem ismerek. Egyébként ha tudsz németül és beleolvasol abba amit SB nek linketltem akkor azért ott lehet olvasni érdekességeket. Nincsenek véletlenek. ;-)

Rocko- 2013.12.13. 14:11:46

@Hurri Kán: kb. autószerelő szindróma: ő csak rossz autót lát.

@BartiS2: ne bántsd a V10-est! az két darab soröt...

BartiS2 2013.12.13. 14:18:47

@Hurri Kán: A lényeg, hogy össze van gyűjtve hány pontot lehetnek (és mint a mellékelt ábra mutatja vannak is) gondok azzal a motorral illetve az SMg váltóval. Lényegében a hibalehetőségeket vagyis a gyenge pontokat gyűjtötték össze. Van pár. Még visszahivatkozik arra is amit korábban saját tapasztalatként írtam unokatesóm M5e39éről vagyis a korábbi VAnos os M es motorokra :

" Die HD-VANOS ist beim E60, wie auch beim S54 (M3 E46), S50B32 (M3 E36 321 PS), S62 (M5 E39) problematisch. In den meisten Fällen muss die komplette Einheit getauscht werden "

Gondolom a problematisch szót érted :-) utána: Az esetek többségében az egészet cserélni kell.

BartiS2 2013.12.13. 14:21:50

@Rocko-: na jól van befejeztem. Imádom a BMW-t egyébként csak szomorú vagyok kicsit a V10 miatt. De cserébe ott az E30, E31 amiről álmodozhatok eleget. Tényleg Kecskeméten van egy E31 CSi amit hirdetnek egy ideje, nem ismeri véletlen valaki? :-)

Hurri Kán 2013.12.13. 14:23:33

@BartiS2:
Persze, azt értem :)
No de: egyrészt feltételezem, ezeket a kocsikat nem úgy használják, mint egy sima 320-ast mondjuk, általában 2000-2500-as fordulatnál elváltva. A másik: az, hogy párat cserélni kellett (mármint motort) akkor jelentene érdemi infót, ha lenne adat a többi, nem M-es motorhoz képest. Hogy M-esnél mondjuk cserélni kellett 10.000-ből egyet, sima motornál meg mondjuk 50.000-ből egyet.

BartiS2 2013.12.13. 14:35:41

@Hurri Kán: jaja végülis igaz, lehet én vagyok némileg paranoiás :-)

BartiS2 2013.12.13. 14:49:36

index.hu/tech/2013/12/13/radiohullamokkal_allit_majd_le_a_rendor/

Na mondom én, hogy 80as évek. A bankrablók E30al kell meneküljenek. Milyen világ jön itt :-)

Schütii 2013.12.13. 14:54:03

@Hurri Kán: Azért ahhoz is egyfajta képesség kell, hogy valaki egy 500 lovas, ja csak M gomb után annnyi, V10-es motort közúton széttaposson.

Schütii 2013.12.13. 15:10:03

Érdekes dolog a tohonya gázrekcióra panaszkodni, miközben dupla kuplung gázfröccsel megy a visszaváltás. (Ezért találták fel a szinkronizált sebességváltót) :)

mennyi?husz! 2013.12.13. 15:18:41

@Schütii: Nekem a manualis Getrag az Titan szinkronos nem egy elromlos valto megis ha veretem neki gazfroccsel valtok vissza, hogy kimeljem az eroatviteli reszeket. Artani nem art.

Schütii 2013.12.13. 15:39:59

@mennyi?husz!: A gázfröccs az oké, de a duplakuplung az olyan teherautós dolog, de főleg lassú és "melóigényes". Mire ötödikből vagy hatodikból így visszarakosgatod kettesig, izomlázas lesz a bal lábad. Ha az ember veret, akkor a technika is jobban kopik, ezt sajnos, vagy nem sajnos, tudomásul kell venni. Tudod van a népi bölcsesség is, hogy nem lehet egyszerre baszni is meg szűzen maradni. :)

Schütii 2013.12.13. 15:42:31

@mennyi?husz!: Egyszer ültem egy Tatra teherautó-sofőr melett, az meg kuplungot se használt. Kérdeztem, hogy ezt meg hogy. Azt mondja: Minek kuplungolgassak, csak kopik... :)

1kutya 2013.12.13. 16:25:32

@BartiS2: nem barátom, csak előbújt belőled a könyvelő :)

Szabványok 2013.12.13. 18:14:40

@Shadowbull:
"tegyel egymas melle egy ugyanolyan felszereltsegu es motoru Mercedest, Audit, BMWt, a BMW lesz a legsportosabb."
Ezért vettem BMW-t.

"Sot, BMWn belul sem mindegy hogy milyen motor, milyen tipus, milyen felszereltseg.
Egy alap 320i messze nem olyan sportos mint egy 335i M Pakettal."
Ez már annak kérdése, mit értünk "sportosságon". Az M-csomag - nekem - nem sportos, mert miét lenne sportos, ha csúnya a lökhárító, de állítólag 200km/h-nál 100N leszorítóerőt ad.
A 320i most turbós? Mert ha nem, akkor sportosságban verhetné a turbós 335i-t.

"a sportossag nem egy abszolut fogalom, hanem relativ, mindig csak valamihez kepest lehet ertelmezni."
Természetesen. Ezen felül nincs is közmegegyezés arról mi a sportos, lásd múltkori poszt.

"Egyebkent az iden eladnak kabe 1,6 millio BMWt vilagszerte, de szerintem masfel millio vasarlobol egy sincs aki duplakupplungos, ket gazfroccsos visszavaltast akarna kivitelezni az autojaban."
Ezek szerint 100000 dupla kuplunggal akar visszaváltani. :-)
De komolyan: Én vagyok az élő ellenpélda! Gondolod, hogy én valami interkontinentális kuriózum vagyok, akiből csak egy van a földkerekségen? Kezdjem magam kiválasztottnak érezni?

"Aminek egyebkent semmi ertelme sincs, csak ugy mellekesen."
Szerintem van. Nem véletlen, hogy más van olyan, hogy elektronika csinálja visszaváltáskor.

Szabványok 2013.12.13. 18:40:14

@BartiS2: Nem rövidlátók, hanem tárgyilagosak. Számomra az derült ki, hogy az M5 egy jó autó, de tönkretehető. Ha ma lehetne kapni és megengedhetném magamnak, biztos ezt venném és nem mást. Pont nekem való, mert én szeretem ha egy motor sokat tud, de megadom neki, amit megkövetel.
Nem nyomnék padlót neki 90cfok alatti olajhőmérsékletnél, egyik autómnál sem tettem. Felezném az olajcsereperiódust és a legjobb olajat tenné bele, minden autómmal ezt tettem. Stb.
Viszont az triviális számomra, hogy ilyen autót használtan venni nagy lutri.

Szabványok 2013.12.13. 18:48:58

@Schütii: " A gázfröccs az oké, de a duplakuplung az olyan teherautós dolog, de főleg lassú és "melóigényes". Mire ötödikből vagy hatodikból így visszarakosgatod kettesig, izomlázas lesz a bal lábad."
:-) Pont, hogy nem.
Sír a szívem együtt a szinkrongyűrűkkel, amikor valaki kanyar előtt fékezés közben VI.-ból beleerölteti II.-be, majd amikor felengedi a kuplungot abból is kopik egy jó darab, mire felpörgeti a motort. Aztán befejezi a fékezést és gázt ad.
Ezzel szemben én fékezés közben kiveszem üresbe, majd fékezés közben adok egy gátfröccsöt és könnyedén becsusszan II.-be, majd gáz, felengedem a kuplungot és amint befejezem a fékezést, már húz is a motor.

Emlékszel még amikor a versenyautókban nem szinkron váltó volt? Elég gyorsan lehetett vele váltani.

Melós? Igen, kétszer kell kinyomni a kuplungot, de bírom. (Kísérleteztem a kuplung nélküli váltással is, sajnos nem vagyok elég ügyes hozzá, 2-ből egy sikerül. Volt, hogy úgy jöttem haza, hogy elszakadt a kuplungbowden és haza tudtam jönni.)

Schütii 2013.12.13. 19:39:14

@Szabványok: Én is gázfröccsözgetek, nem arról van szó, de a dupla kuplungot azt már meglehetős túlzásnak tartom. Ha nem fakézzel kezeled a váltót, akkor semmi baja nem lesz a szinkrongyűrűknek, meg a kuplungnak se kéne hogy gondot okozzon felpörgetni a motort, mert pl egy elindulás sokkal nagyobb igénybevételt jelent. Persze mindent tönkre lehet tenni ha extrém idióta módon ütöd-vágod. Azt sajnálom csak hogy a heel-and-toe a jelenlegi autómban nem megy a "polgári" (szar) pedálrend miatt. Pedig igény az vóna rá.. :)

Szabványok 2013.12.13. 21:04:41

@Schütii: "heel-and-toe"
Ez az, amikor egy lábbal egyszerre nyomod a féket és a gázt?

Ezt régóta gyakorlom, gázfröccsös visszaváltás fékezés közben ilyen, de még emelkedőn való elindulásnál is ezt használom. (Ki is kódoltam az autómból a hegymeneti indulás segélyt, mert zavart.)
Volt olyan autóm, aminél lábfejjel fékeztem, sarokkal adtam a gázt. A mostaninál talppal (sarokkal) fékezek és a cipő elejével adom a gázt.
Sajnos a BMW-nek túl érzékeny a fékje ezért nehéz finom fékezés közben ezt csinálni, de szorgalmasan gyakorlom.
Anno a sógornőmet is megtanítottam erre és a Trabantjával tudta is. De aztán leszokott róla és folyton szegény kéziféket rángatja emelkedőn elinduláskor.

Persze bírják az autók, de azért láttam sok autót, amiben a kettes szinkronja elhalványult.
A kuplungot meg inkább koptatom induláskor. Mégiscsak nagyobb élvezetet okoz egységnyi kuplungkopás egy kilövésnél, mint ha a motort pörgeti fel.

"Pedig igény az vóna rá.. :)"
:-) Pontosan ez az! Vannak emberek, akiknek az autó nemcsak egy eszköz A-ból B-be.(Ma reggel találkoztam egy régi (jómódú) ismerőssel, a Suzukijából szállt ki. Tökéletesen elégedett vele. Nem romlik el, kényelmesen, olcsón elviszi oda, ahová menni akar.
)

mennyi?husz! 2013.12.13. 21:41:33

@Szabványok: Na ja nekem is volt mar olyan, hogy elszalt az egyik kuplung munkahenger de megoldottam. Egyedul akkor kellett leallitani a motort es igy betolni 1-be mikor varosban lampat fogtam ki. Igaz engem mar gyerek koromban megtanitottak a dupla kuplongos gazfroccsos valtasra mas nyilvan trelert hiv.

rocksarkany 2013.12.13. 23:04:43

@Szabványok: Most én jól értem, hogy te "szinkron váltóval" szerelt autóban két kuplungolással és gázfröccsel váltasz vissza egy fokozatot?

BartiS2 2013.12.14. 07:22:12

@1kutya: Igen Blöki lehet az a baj :-)

Shadowbull 2013.12.14. 08:27:56

@BartiS2: en lattam darabokra szedve ilyen motort 100e merfold ridegtartas utan (tobbek kozott en is toltam bele a rajtokat meg a 300as autopalyas amokfutasokat) konkretan alig lehetett benne kopast latni, semmi baja nem volt az egvilagon.

Igaz mindig minden eloirt karbantartast megcsinaltak rajta.

Egy baja volt: a kupplungja mar csereerett volt.

Amit fentebb a hibakrol irtak azok tobbnyire igazak, ezek lehetnek problemas pontok, de ez nem azt jelenti hogy biztosan azok is lesznek, plane egy jol karbantartott peldanynal.

Hianyos olajozasnal szinte mindig az emlitett hajtorud csapagyazasa all be eloszor, kozvetlenul utana meg a hengerfejben a vezermutengelyek. De ehhez hianyos olajozas kell.

Schütii 2013.12.14. 09:09:04

@Szabványok: Jaja, nagyjából igen. Egyébként én a lejtőt nem bonyolítom meg heelandtoeval. Mert minek. Stabil az autó alapjárata, nem kell gázzal életben tartani, tehát jobb lábam a féken, ballal meg addig emelem a kuplungot amíg éppen kezd fogni, de még az alapjáratot nem fogja meg nagyon, aztán jobb láb át a gázra és start, lehet hogy közben visszagurul 2 centit, de kit érdekel. Aztán van hogy lusta vagyok és a kézifékkel csinálom. Persze ehhez azért nagyjából jónak kell lenni a kéziféknek..

Schütii 2013.12.14. 09:10:47

@rocksarkany: Sőt gázfröccsből is kettő kell, ha télleg komolyan gondoljuk.

Schütii 2013.12.14. 09:14:45

@Shadowbull: Azon kívül hogyan lehet hiányos olajozást előidézni, hogy leszarjuk az olajszintet? Gondolom az M-es BMW-k sem mentesek a figyelmeztető rendszertől.

Shadowbull 2013.12.14. 09:31:15

@Schütii: elhanyagolod az olajcseret es/vagy a szurocseret. Szar olajat teszel bele.

rocksarkany 2013.12.14. 09:58:29

@Schütii: Kifejthetnéd ennek a mechanizmusát szinkronizált váltó esetén, érdekelne.

Schütii 2013.12.14. 10:42:08

@rocksarkany: A NEM szinkronizáltnál úgy néz ki a visszaváltás hogy:

Kuplung ki, váltó üresbe, kuplung fel, gázfröccs, kuplung ki, váltó sebességbe, gázfröccs, kuplung fel.
(youtube--> double clutching)

rocksarkany 2013.12.14. 10:58:21

@Schütii: Nem fogok tovább szórakozni, természetesen tudom, hogy miről van szó.

Szabványok
"Sír a szívem együtt a szinkrongyűrűkkel...
Ezzel szemben én fékezés közben kiveszem üresbe, majd fékezés közben adok egy gátfröccsöt és könnyedén becsusszan II.-be, majd gáz, felengedem a kuplungot és amint befejezem a fékezést, már húz is a motor.

Melós? Igen, kétszer kell kinyomni a kuplungot, de bírom."

Na szóval a gázfröccsös visszaváltás természetesen nagyon jó jolog de tekintettel arra, hogy már minden váltó szinkronizált a dupla kuplung totálisan fölösleges, a dupla gázfröccs meg még nem szinkronizáltnál is az.

Schütii 2013.12.14. 11:06:17

@rocksarkany: "a dupla gázfröccs meg még nem szinkronizáltnál is az. "

Hát, végülis a második már nem a váltás folyamatához kell, az igaz.

Szabványok 2013.12.14. 19:36:29

@rocksarkany: Igen.
Pontosabban egy fokozatot, alacsony fordulatszám tartományban nem mindig. De magasabb fordulatszámon, vagy ha több fokozatot váltok vissza, akkor mindig.

Lötyögök V.-ben 1500 fordulaton. Látom hamarosan előzni lehet. Kuplung, kilököm üresbe, kuplung fel, jókora gázfröccs, felpörög a motor 4000 fölé, laza mozdulattal simán, szinte beszívja a II.-es, kuplung be, motor 4000-n forog, kuplung fel, az utas észre sem vette, hogy üzemmódot váltottunk, amint szabad az út, padlógáz és kilő a gép.
Mindez igen rövid idő alatt megcsinálható, bal lábbal kettő pumpálás, közben váltás, üresben egy rövid pihenő, de utána annál gyorsabban II.-be, közben a jobb láb mindig a megfelelő fordulatszámért felelős.

Elméletileg a fentit meg lehet csinálni kuplung nélkül is. Nekem csak nagyon ritkán sikerül, nem is kísérletezem vele, mert féltem az autót.

Szabványok 2013.12.14. 19:47:49

@rocksarkany: "Na szóval a gázfröccsös visszaváltás természetesen nagyon jó jolog de tekintettel arra, hogy már minden váltó szinkronizált a dupla kuplung totálisan fölösleges, a dupla gázfröccs meg még nem szinkronizáltnál is az."
Nem is olyan régen még szokás volt, hogy az I. nem szinkronizált, mondván addig nem váltanak vissza az emberek.

Ma valóban felesleges, de nem kell a szinkrongyűrűnek, az autó mozgási energiából felgyorsítani a váltó bemenő tengelyét, hanem ezt a motor csinálja. Nekem jobb érzés és (ha jó a gázreakció!), akkor gyorsabb is lehet.
A dupla gázfröccs azért kell, hogy visszaváltás után ne legyen brutál motorfék. Én úgy szeretem, hogy visszaváltok, majd utána elvéve a gázt motorfékezek.

Felesleges?
Vajon a RWD élvezetes kanyarodási tulajdonságai nem feleslegesek? Az M-packet 200km/h alatt hatástalan carbon(!) spoilerei nem feleslegesek? A szekérkerék méretű alufelni (a magyar utakon) nem felesleges? A hathengeres motorhang nem felesleges?
Egy ötven éves hölgynek, aki a gyerekét viszi az iskolába a Suzukijával természetes minden fenti felesleges.

De én úgy gondolom, hogy a BMW M3, M4 nem erről szól. Hanem csupa olyan dolgokról, ami a "normális" emberek szerint felesleges.

///M_Straight_six 2013.12.18. 01:07:44

"Na szóval a gázfröccsös visszaváltás természetesen nagyon jó jolog de tekintettel arra, hogy már minden váltó szinkronizált a dupla kuplung totálisan fölösleges, a dupla gázfröccs meg még nem szinkronizáltnál is az"

az autó védelmének szempontjából túlzás, hiszen azért van benne szinkronváltó. Ez olyan, mint mikor valaki rajta hagyja a fóliát a új ülőgarnitúrán, nem felesleges, de túlzott óvatoskodás szerintem. Viszont autóvezetésnél én is élek ezekkel a technikákkal, egyszerűen élvezetből. A simán gázfröccsös visszaváltás nem felesleges, mert kíméled az erőátvitelt, dupla kupplungnál szinkrongyűrűket. Én általában fékezéskor szoktam a már említett "heel and toe"-t alkalmazni szórakozásból, mikor tempósabban haladok, ilyenkor ugye rendesen fékezel, de közben visszaváltáskor, mielőtt felengednéd a kupplungot az alacsonyabb sebességfokozatban, sarokkal "rárúgsz" a gázra. "Sajnos" nem minden autóban kivitelezhető a pedálok elrendezése miatt. Autóbuziként hülyeségből kezdtem el próbálgatni, de mostmár szinte teljesen természetes hogy így vezetek adott autóban, sőt szinte már fáj mikor látom a boyracereket, ahogy ész nélkül visszaszúrja másodikba, és úgy lép le a kupplungról, hogy nyikkan a kerék az elsőkerekes, orrmotoros taligáján... :D