Állapot: bonyolult kapcsolatban

  2013. november 28. - Rézmányi Balázs Címkék: ae86 diy hachiroku hako tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

Nem tartom magam babonásnak, de ha autókról van szó, rögtön akad kettő is, bár ezeket szívesebben hívom tapasztalatokra alapozott, tudományos téziseknek. Egyrészt a megvásárlásra kiszemelt autót nem próbálom ki, csak átnézem. A próbakörre meg egy barátom viszi el. Ez mindig működött. Amikor megszegtem ezt a szigorú szabályt, akkor a sors orális kielégítése mindennapos volt. Ez történt például Mózessel. A másik ilyen szabály, hogy nem írok a belsőségre a romjaimról.

Hacsi poszt 7

Amiről nem írtam, annak nem lett baja. Sokáig tartottam a frontot, pedig az arrogáns vezetőség párszor rámszólt, hogy márpedig muszáj! Egy idő után írtam például Doxáról, el is lopták. Mózest már említettem. Nézzék meg Papp Tibi Avensisét. Alig ír róla, nincs is semmi baja. Most azon ne csússzunk el, hogy egy Toyota Avensis. Vagy ha nincs baja, nincs miről írni. Ezek tévhitek!

Hacsi poszt 8
De rég jártam erre

A Hacsit sem akartam kipróbálni, ezért volt ott Pista a vásárlásnál. A Palóc Örökmozgó Szövegláda (továbbiakban PÖSZ) nagyon jól tud autót venni, hát majd elmondja a próbakör végén, mi legyen. De nem, begyömöszölt a kormány mögé, és utána már le nem tudtam venni a lábam a gázról. Már akkor tudtuk, hogy lesz néhány cserélendő apróság, de nem aggódtunk. Mire hazaértem, már a Facebookon figyelt a vásárlás. Ennyit a babonákról.

Hacsi poszt 24
Novoth Tibi, ez a drága ember már vagy öt új szitokszót feltalált

Aztán volt egy Bandi-féle kocsmai gyorsszerviz, hogy a pályanapon ott lehessek. A Hungaroring után viszont fokozatosan romlott az állapot, nem is nagyon használtam. Félretettem egy picit, begyűjtöttem a cserélendő dolgokat, és lebeszéltük Novoth Tibivel, hogy nála megcsinálhatom...miközben persze átnéz a vállam fölött, hogy ne csináljak túl nagy baromságot. Aznap Bandiék is szerelni készültek, úgyhogy lett volna rögtön több értő szem is. Vagy kibic. Esetleg troll. De inkább értő szem.

IMG 5735
A Faluvégi Farolás előtt egy nappal...

Tibihez persze aznap nem jutottam el, mert az AC lefeküdt. Mindenki rákérdezett: ugye nem tankoltad tele? Dehogynem! Rozsdás volt a tank, az AC pedig némi vinnyogással megköszönte a részvételt. Ez a burzsoázia bosszúja, az ember ne tankoljon koppig! Vagy ne legyen rozsdás a tankja! Este a Török, akivel amúgy autót szoktam venni, kivontatott a műhelybe. Szóltam Tibinek, hogy annyira nem sürgős a dolog, mert tesztautó-túltengés volt a szerkesztőségben, és egyébként is jobb ha a jólfizető munkákkal foglalkozik, sajnos nem én teszem gazdaggá.

Hacsi poszt 2

Tibi szerintem valami hálás köszit nyöghetett, de nem hallottam igazán, annyira betemették a kikönyökölt Prince-motorok. A tankot pár nappal később lekapta, én pedig elvittem Kisvárday-Papp Miklósnak. Ő rendesen kipucolta és lekezelte, úgyhogy most néhány évtizedig emiatt nem kell aggódnom. Az AC valamilyen utólagos tákolás során kerülhetett bele, mert nem hiszem, hogy a mérnök-szanok Pierburg univerzális AC-val álmodták meg a karbis AE86 SR5-öt. Bandi tanácsára rendeltünk BPracing Sanyitól egy köznyelven kattogós AC-t, ami az Első Faluvégi Farolás előestéjére már bent is volt.

Hacsi poszt 22
A karbihoz egy membrán még hiányzik

Hogy miként működött? Fogalmam sincs. Egy nappal a kakucsi buli előtt ott pingvineztünk a Corolla előtt. Ez a részemről nem akkora meglepetés, elvégre nekem egy szelepfedél-tömítés cseréje is komoly kihívás és akár egész hétvégés családi program. Ellenben az, hogy Bandi és Tibi az állukat vakargatták, már komoly aggodalommal töltött el. Az egyes henger nem akart beszállni a négy ütem bulijába. Gyertyák cserélve. Gyújtáskábelek szintén. Az elosztófedél új. Az elosztó jó, 180 fokkal elfordítva a hiba nem bóklászott át a négyes hengerre, maradt a helyén. Kompresszió van. Szelephézag van. Üzemanyag van. Mégis, baj van.

Hacsi poszt 1

Ebből nem lesz Kakucson drift, csak dokumentálás. A pálya mellett ácsorogva addig szomorkodtam, míg a két  shitgunos gonosztevő meg nem sajnált és ki nem engedtek a zombi-hacsival a pályára. Nekem ez volt az első, nekem jó volt, pedig csak egy félkegyelmű firkász forgolódott fogalmatlanul a flaszteron...ezt hívják dedó driftnek, de akkor is nagyon jó volt. A túlélése okozta mámorban Bandi még azt is ki merte jelenteni, hogy egész jó voltam. Csak azt sajnáltam, hogy erről nem volt képi bizonyíték az utókornak. Aztán pár napja Demo Foto felrakott pár képet a Facebook-oldalunkra. Azért biztos, hogy a Shitgunt itt én vezettem, mert Bandi egyedül ekkor vette fel a bukóját.

Demo Foto 1
Tisztára mintha driftelnék...

Eközben Tibi, a gerilla-szerelő csak lekapta a hengerfejet, de ez nála igazából üzemszerű. És milyen jól tette! Szemmel (Tibi szemével!) látható volt, hogy a motor felújításának egyszer már nekifutottak, de nem biztos, hogy az olyan jól sikerült. A dugattyúk, gyűrűk jól mutattak, merthogy Tibi lendületbe jött, és kicibálta azokat is. Hengerfalon vállasodásnak nyoma sem volt. Ellenben az egyik kipufogószelep szorult, nem zárt rendesen, szívás ütemben áteresztett, vissza a henger irányába. A szívószelepek pedig borzasztóan szét voltak kopva.

Hacsi poszt 18
A régi szívószelepek

Elvitte hát néhány hete az egészet egy gépműhelybe. Szombaton kimentem megnézni, hogy áll az autó. A hengerfej végre egy levegőt szívott a Corolla maradékával, bár az intim együttlét még odébb van. A gépműhelyben  besíkolták a hengerfejet, lezavartak némi szelepfészek marást és kicserélték a szívószelepeket. Sajnos csak Suzuki-szelepek voltak kéznél, melyeknek a szára, ha csak egy alulfejlett hangyányit, de rövidebbek. Ennyi még talán belefér, a szelephézagok belövésével kompenzálható is, és remélhetőleg Tibire már "csak" némi legózás vár.

Hacsi poszt 16

Apró mellékszál, hogy a karburátoron sem volt minden rendben. Egy membrán át van szakadva, cserére vár, és ha az megvan, talán nem fogja úgy locsolni befelé a benzint, mint győztes Schumi a pezsgőt. Ami után még nagyon kajtatunk, az egy tömítés a kipufogó- és szívósor közé. Itt van egy terelőlapka, amit a motor hőmérsékletétől függően nyitott ki, némi kipufogógázt visszavezetve. Mivel be volt szorulva, a vezérlése pedig az évek során meglógott, egy ideig most csukva lesz, de legalább nem fogja az egyes és kettes hengert fojtani.

Hacsi poszt 4
Kicsit szellős

Közben meg megy körülöttem a duruzsolás, hogy mi legyen vele:
-Szerezz bele egy 4A-GE 16v-t!
-Blacktop kell!
-Nagy karbi az igazi!
-Két nagy karbi még igazibb!

Hacsi poszt 15
Élvezzétek a nyugalmat, mert lesz majd dolgotok!


Egyelőre csak menjen. Nagyjából úgy, ahogy a toyotás szanok azt kitalálták, mert igazából így is jó...már amennyire emlékszem. Hogy még mindig nem megy, az cseppet sem Tibi hibája, én ragaszkodtam hozzá, hogy ő csinálja. Benne vakon bízom, csak hát a kis turbómotorok Csomolungmáját ha már megmászta, utána kevés ideje marad . Kareszban is vakon bízom, talán hozzá is vihettem volna, de ő vagy megetetett volna a bernáthegyijével, vagy Margóval főztjével etetett volna engem halálra, ha beállítok hozzá ezzel. Megérdemeltem volna. Igazából az egész vásárlást nem bánom, csak már nagyon hiányzik a Hacsim, aminek végre nevet is sikerült adnom. Hako, azaz Doboz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr945654781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boldogito 2013.11.28. 19:29:16

alliteráció az ötödiken rulez. :)

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2013.11.28. 19:48:17

Egy jó Silvertop elég bele. ;-) Nem kell Karotta-féle Blacktop. :-D

Sayniqua (törölt) 2013.11.28. 20:02:40

Jól mondják a haverok, kell bele a 4A-GE 16v.
:)

Hajrá!

gigabursch 2013.11.28. 20:34:29

Szeretem az ilyen írásokat, mert ilyenkor kiderül, hogy Ti is csak emberek vagytok, nektek se fussa luxus jószágra és a saját létharcotok része a család számára fenntartani a vasakat.

Valahol ez rámutat a kis magyar valóságra is, meg arra is, hogy annak idején, mikor még nem volt fogyasztói társadalom, akkor az ember tudta, hogy az értékekekt meg kell őrizni, mert nincs másik.

halor 2013.11.28. 21:35:23

Jaj, jappán jókocsi javítás, jól jött! :-)

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2013.11.28. 21:37:07

Jó lesz, sok-sok ilyen posztot még! :-)
Ilyenkor kicsit sajnálom is, hogy nekem egy viszonylag új autóm van, az nincs mit szerelgetni (mondjuk ez már nekem űrtechnika), mert régebben szerettem az ilyesmit.

sziliciumdioda 2013.11.28. 21:43:28

Karbi membrán.. nekem egy 86-os Colttal olyan volt, hogy hidegen szintén egy szakadt membrán miatt nem nyitott ki egy fojtószelep a karbi 2. torkán, ergo a motor szinte 0 levegőt kapott, benzint meg annyit, hogy szó szerinte belefulladt a motor, 2-3 hengerezett. Miután melegedett, a bimetál már nyitotta a fojtószelepet. De minden egyes hidegindítás egy horror volt. Nagy nehezen találtam egy szakit, aki bevállalta a javítást, de szopott vele rendesen. Nem tudom, hogy hasonló van-e a Toyotával is, mindenesetre eléggé hasonlít a karbija az enyémhez. Ilyen korban sajnos elég nagy valószínűsége van, hogy ezeknek az autóknak már rossz ez a része.

SwedishRunner 2013.11.28. 21:56:13

Ha a hengerfejet leveszi az ember, onnantól már nincs drága lépcső :P

cukkkorka 2013.11.28. 21:59:42

kell bele egy rendes, duplakarbis motor. De ha nem kezded el szerelni te magad akkor hagyd a picsába vegyél buszbérletet. Hidd el nem nagy ördöngősség nem véletlenül nem kell egyetemi diploma az autószereléshez, elég egy szakmunkás is!

Never 2013.11.28. 22:45:37

Erre mondják, hogy semmi baja, csak a torka véres...

Meg kell így a távolból és gondolatban is veregetni a motort tervező mérnökök vállát, hogy ennyi hibával is egyáltalán ment, amíg már a bele lógott ki. Ha az AC-pumpa nem múlik ki vasoxid-mérgezésben, akkor vajon melyik adja fel előbb? Karburátor? Szelepek? Hengerfej? A kipufogógáz-visszavezetés már csak hab a tortán, és vajon hány hiba lapulhatott még, és ennek ellenére a motor rendületlenül (és nagyon betegen) tette a dolgát.

Megérdemel egy kis törődést.

Never 2013.11.28. 22:46:48

@cukkkorka: Van egyetemi diplomám, de van két bal kezem is, nem kezdenék neki egy ilyen szerelésnek. Minden tiszteletem annak, aki tisztességesen két kézzel tud ilyen szerkezeteken dolgozni.

mancs31 2013.11.28. 23:04:42

a tankról meg az AC-ről annyit, hogy nekem a régi verdán bent figyel egy pár forintos szűrő a benzincsövön. ilyesmi:

www.google.hu/search?q=benzinsz%C5%B1r%C5%91&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=gL2XUryKLauy7AaYgYHgBQ&ved=0CC0QsAQ&biw=1280&bih=697

remélem mihamarabb lábra áll és megdolgoztathatod a szelepeket! :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.29. 00:14:44

Csápos emelő Herr Picoscope-nál? Rég voltam, hál' istennek. :)

cukkkorka 2013.11.29. 07:09:14

@Never: ne vedd sértésnek de nem tudom ennél egyszerűbben megfogalmazni: nem kell egyetemi diploma a szereléshez. Nem hiszek a kétbalkézben tessék nekiállni és csinálni!

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2013.11.29. 07:24:44

"rendeltünk BPracing Sanyitól egy köznyelven kattogós AC-t"

Há' keresztapám! :)

Schütii 2013.11.29. 07:34:50

Bakker, nemtom mér, de én azt hittem hogy ezek a hacsik már injektorosak voltak mind.

Cockroach 2013.11.29. 08:21:14

bakker, már értem, miért nem írtál róla - mert van mit! :D
tőled sem veszek autót, csak ha már írtál az autóról! akkor már hozzá is nyúltál!

tudod, az autó állapotát nem a díszes fakormányon és új sebváltón mérik, főleg nem ebben a korban! ;)

gratulálok a személyes fospisztoly élményhez! :D

na, elég, reggeli troll balra el :D

szálka 2013.11.29. 08:50:41

rozsdás tank? nahát :o anno a starlet tankját leszedtem mert azt hittem ott van dugulás és tele van rozsdával. mikor belenéztem megdöbbenve láttam, hogy belül zománcos és hófehér, a gyári szűrő makulátlan és tiszta. 30 évesen. csavarokon látszott, hogy sose volt még szétszedve. kicsit megnyugodtam ez ügyben. aztán eszméltem, hogy akkor a karbival lesz probléma ami kicsit macerásabb. szívás mindig van.
egyébként 4age motort szerezni itthon nem túl egyszerű és nagyon drága is. bár tény, hogy nem kell szinte semmit faragni. hagyd így, így is élvezetes lesz az szerintem.

joci1988 2013.11.29. 08:53:26

Jó kis írás.

Nekem egy ferdehátú '90-es 1.6 105 LE-s Corollám van, eddig még nem voltak problémáim vele, remélem ezt a szívást azért meg is úszom.
Ja, és a 4A-FE is nagyon jó :)

Hajrá, minél előbb vissza az utakra! :)

1127ccm 2013.11.29. 08:54:52

Tisztelt cikk iroban azt becsulom h kepes onmegtartoztatasra. En nem allnek meg csak 16v nel.
Lehet hogy telre kell szereznem valamit amirol megint irhatok a totalbike nak??

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.11.29. 09:06:45

imho ne vegyel bele semmi uri huncutsagot, jo lesz ez igy is (ha megsem, masik, mar keszre upgradelt peldannyal elorebb jutnal). ha kevesled a teljesitmenyt, inkabb kolincsepmenes tuningra gyurj: dobald ki a hatso es anyosuleseket, karpitokat, potkereket, izzokeszlet ... :)

adam 28i 2013.11.29. 09:40:20

Üzemanyagtank felújítás, Kisvárday-Papp Miklós?
Az illetőről kaphatnék vmiféle elérhetőséget? Lécci! Köszönöm

protézisesh 2013.11.29. 09:50:47

keresztkérdés: ha volt kompresszió, akkor pontosan mi baja is volt azoknak a szelepeknek, ami szabad szemmel is látszott?

A szelepszár keményebb, mint a szelepvezető, tehát azt nem eszi meg. A felső vége kopik, de annak utánamegy az állítás. A szeleptányér a kipufogószelepen előbb hervad, mert az többet kap.

Illetve az általad felsorolt ügyek vonatkozásában mi az, ami CSAK AZ ELSŐ HENGERT érintette, amiben a többi 3-tól látványosan különbözött?

Schütii 2013.11.29. 11:03:31

@protézisesh: Talán a szelepszorulás volt olyan természetű hogy, kis fordulaton, vagyis kompresszióméréskor még nagyjából úgy mozgott a szelep ahogy kell, de beindítva már egyre jobban lemaradt. Most csak így gondolkodok..

DBandesz 2013.11.29. 19:29:05

Bátran ajánlom Kunfehértón Törteli Tibit, igazi Toyota guru, és nem mellesleg van egy 2JZ motoros AE86-ja. Keress já erre a jutyúbon: 2JZ-GTE engine swap

Buli! :-)

Lomha 8V 2013.12.05. 13:10:07

Ez a karbi rendkívül hasonlít arra, ami a Starletemben volt. Sok pénzt kifizettem sok szerelőnek, hogy meg legyen csinálva. Aztán nagyon sokáig kajtattam robbantott ábráért meg olyan karbiért ami sosem volt még szétszedve (ergo minden az eredeti helyén van rajta és benne). Aztán bezárkóztam a garázsba 3 napra és megcsináltam A-tól Z-ig. Utána zseniálisan jól működött és a hihetetlen jó érzés volt a bónusz, hogy ezt én csináltam. Azóta több Toyotásnak segítettem a környéken, mert minden dokumentációt megőriztem a szopórollerről, amire felszálltam. Azoknak a karbiját már 1 nap alatt rendbe szedtem. :)
süti beállítások módosítása