Amiről lemaradtál (és nem kellett volna)

  2013. szeptember 18. - ommm Címkék: hungaroring renault wsr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 0452

Az úgy volt, hogy a házasember ösztönöm megsúgta: ha szombaton két gyerekkel felvértezve elmegyünk gigantikus játszószőnyegért a kék-sárga áruházba, akkor aznap már nem jutunk ki a Hungaroringre. Ez a fajta ösztön előbb-utóbb mindenkiben kialakul és százból százszor bejön, Peter Parker a fasorban sincs egy gyakorló, kétgyerekes apához képest.

Mondjuk éppen kapóra is jött, mert szombaton ramaty volt az idő, bár a szervezőktől tudom, hogy nagyon sokan kilátogattak és ki is tartottak, főleg a Gold tribünön, ami jelezte, hogy nem volt kutya a látvány. De már vártam a vasárnapot és nálamnál jobban várta András fiam, aki péntek óta versenyautókkal kelt és feküdt. Mondjuk ez elég sűrűn előfordul nála, de most hatványozottan értésemre adta, hogy oda menni fogunk. És mentünk is, örömmel, mert rosszat ott nem tanul, maximum megijed eleinte a hirtelen felugató versenymotor-hangtól, de baja nem lesz.

DSC 0441

Mire kiértünk a ringre, láttam, hogy nem csak én gondoltam úgy, hogy a verőfényes vasárnap ideális egy apás programhoz, hanem több tucat sorstársam is, ezennel üdvözlöm őket és a tényt, hogy a gyermeket nem egy 2x2-es ketrecben hagyják vasárnap délután a tévé előtt ülve, nyakig pakolva játékokkal.

Tömeg volt, jó ezt látni, hogy a Forma-1-en kívül is van élet. Sőt! A rendezvényszervezésben van némi tapasztalatom, ezért kicsit más szemmel is néztem szét, már amennyire szét lehetett egy kézben a fiammal (hogy lásson is valamit), másikban a Nikonnal. Az biztos, hogy a helykihasználás maximális volt és egész ügyes, egyedül a Gold tribün mögött megjelent kiállítókat hoztam volna beljebb, de nyilván ők nem Renault-érdekeltség, ezért kerültek oda. VIP-nyerteseink és vendégeink is dicsérték a cateringet, szerintem is teljesen rendben volt, külön plusz pont jár azért, hogy a fagyit nem csak tölcsérbe, hanem kis papírpohárba is töltötték, ha kellett.

DSC 0434

A paddockban - ahogy az ilyenkor lenni szokott - csillió versenykamion- és ponyvagarázs, a versenytechnikából sokkal-sokkal többet láthattak a kilátogatók, mint egy Forma-1-hétvégén és ez a jó, mert a formaautó-felépítése és technikája sokban hasonlít, maximum a lépték más. Egy-egy ilyen Formula Renault 2.0 vagy pláne a 3.5 már van olyan komplex dolog, hogy laptopos mérnökök futkossanak köröttük és olyan tempót mennek, hogy aki nem látott ilyet élőben, az egyszerűen nincs képben. És a középmotoros, 3.5 literes Mégane-ok sem különbek. Mondjuk a versenyportban már kicsit is járatosak láthatták, hogy elég komoly nevek versenyeznek egymással már ezen a szinten is (pl. DAMS, Lotus, Strakka, Pons) súlyos eurómilliókkal.

DSC 0440

Ennyi elég is lett volna, de ki kell emelnem még valamit: a hazai szpíker-felhozatal nem túl erős, szerencsére Lantos Andrist - az Eurosport szakkomentátor és Totalcarmagazine.com-szerző - ott volt a szeren és tudta is, miről beszél, képeb volt a bajnoksággal, jó választás volt. A versenykamionok szombati bemutatója elmaradt, cserébe vasárnap mindenki ereiben megfagyasztották a vért, amikor megmutatták, mit tud a fixre zárt hátsó tengely és a több, mint 5000 Newtonéter a célegyenesben. Megcsúsztatni nem nehéz, na de ilyen kontrolláltan végigtolni egyik oldalról a másikra csúsztatva (manjizva) az egész egyenest, na oda ember kell, nem kisgatya, látványos és szép volt.

DSC 0438
- Apa, ezt vigyük haza. - mondta és én titkon nagyon büszke voltam rá.

Ahogy egész érdekes volt a Renaultsport akrobata-csapat bemutatója is, bár nem volt egyértelmű, hogy a nagyon mókás Forma-1 dizájnos villany Twizy lerohadt-e az első percben vagy szándékosan állt félre a fűbe a többezer néző előtt. De talán jobb is, hogy kimaradt, így egy egész dinamikus programot nyomtak a fiúk, rengeteg gumifüsttel.

Működött a Totalcar fotólabor is, a képek hamarosan kikerülnek a Totalcar Facebook-oldalra, remek volt a Renault-tárlatvezetés is, az Alpine csodás autókat hozott népnevelő célzattal és persze a tűzoltóautók fontossága vetekedett a formaautókéval.

DSC 0447

Miközben bekóboroltuk az egész területet Race controltól-tűzoltóautóig, összefutottam Sipos úrral. Sipos - ez a jámbor és jószívű lélek - valójában egy igazi véreb és kitágult pupillákkal a szemgödreiben nézett valahová a hátam mögé, kezében csőre töltött kamerával, hogy márpedig most ő bekamerázza Ragnottit és forgat. Nem mertem az útjába állni, csak annyit tudok, hogy végül sikerrel járt és még a pályán kívül is malackodott neki az öreg róka egy kicsit. Már vágják a videót, jó lesz.

És jó volt nekünk is, a Formula Renault 3.5 már egy járműdinamikai utópia, ezek a gyerekek/srácok annyira más dimenzióban mozognak 500+ lóerős formaautóikkal, hogy az a hétköznapi autósnak már felfoghatatlan. És nem finomkodnak egymással. Aki ebből a mezőnyből képes kitűnni, az a tehetségek között is a legnagyobb tehetség, biztos vagyok benne, hogy a Magnussen és a Da Costa neveket látjuk még Forma-1-es eredménykijelzőn.

Összesítve? Szerintem senki nem csalódott, aki kilátogatott, pláne, hogy nulla forintért is olyat látott, amit ingyen ritkán. Mi elégedetten értünk haza, az szent. És valahol ez a lényeg.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr435517601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tizenkettő 2013.09.18. 17:06:20

Szuper volt a rendezvény. Kíváncsian várom Sipos Úr videóját. Ragnotti zseniális pilóta és nagyszerű ember.

NBE 2013.09.18. 18:18:35

@Tizenkettő: +1 (az már 13).

Pont ott voltam, mikor a Mester begördült a Maxi Turbóval a Collectors Area-ba, és teljes közvetlenséggel, az őt övező figyelemtől szinte megilletődve dedikálni kezdett. (Egyébként szerintem ő is "csak" egy Ember, aki azt csinálja, amit szeret - így téve a lehető legtöbbet a világhoz).

Csak azt sajnálom, h a miniposzterre is csak utána tettem szert - aláíratható autó kihozásától meg még messzebb voltam. :/

No de a bal hátsó gumi belsejének mintátlanítását belső nézetből feldolgozó képanyag - az ígéretesen hangzik. :)

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2013.09.18. 20:17:39

A francba!

Idén már kétszer voltam Szegedről a ringen. Egyszer a WTCC-n másodjára a TC Trackday-en. De ide is el kellett volna menni.
Pedig egy Twingoval járok. :P

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.09.18. 21:16:46

Tényleg nagyon jó volt, gyerekek is élvezték.
Érdekes hogy a másfél éves fiam simán bírta, a nagyobb 3 éves meg fülvédővel is néha nyafogott. Ezt a zajvédő fülhallgatót azért ajánlom a gyerekeknek , sokan megjegyezték, hogy jövőre énis hozok ilyet a gyereknek :).

Nekem is nagyon tetszett, hogy itt még simán beszúrtak egymásnak, nem volt lacafaca...

GOD! · http://www.renaultclub.hu 2013.09.18. 22:34:51

Egy kicsit más oldalról láttam a történteket, mint mások: volt szerencsém bemutatni nekem is egy a maga nemében különleges Renault-t.
Szombaton áztunk-fáztunk, talán ha összesen 800 emberke volt ránk kíváncsi. Igazi Renault-ritkaságnak kint volt egy frissen restaurált verseny Alpine 310-es, aminek nem volt zárható biztonsági okokból az ajtaja. Természetesen futóversennyé fajult a dolog a rendezők által biztosított sátor és a kocsi között, hogy ne tegyenek kárt az autóban. Volt aki úgy érezte, hogy neki külön előjoga, hogy valamilyen "relikviát" beszerezzen a kiállított autókról - no comment.
Bőrig ázva, átfázva, törzsvendégként járultunk a forró italokat árusító kis bodegához, akiknek igazán bejött a rossz idő; s bizony nosztalgiával gondoltam a régi szép időkre, amikor a nejemet napszúrással kellett hazavinnem délben a kiállítói placcról.
Aztán csoda történt: megütötte a fülemet az összetéveszthetetlen hang, és megjelent a Philipses Maxival a Mester. Jeannot arcán az elmaradhatatlan mosoly ült, ahogy minden egyes autót megnézett, persze közben fáradhatatlanul dedikált, tűrte a rajongók nyaggatását, míg egy kedves hölgy a dedikáláshoz A3-as Ragnotti-s posztereket osztogatott. Ilyen egy igazi sztár, allűrök nélkül - egy igazi példakép.

Aztán a pénteki utolsó simításos rohamszereléshez hasonló estébe torkollott a szombati nap is, amikor is (újra)takarítottuk a technikákat, éjszakába nyúlóan vitáztunk arról, hogy mi az, amivel fel lehetne dobni a kiállítói placcot, és vasárnap hajnalban kelve indultunk neki a második napnak - erősen remélve, hogy az égiek kegyesek lesznek hozzánk.
Kissé idegesen, kissé nyúzottan, de kitaláltuk az aznapi formációt, felállítottuk a gépeket, és vártuk a csodát a néhol még borongós reggelen.
A nap nagyon jól alakult: sokkal fegyelmezettebb látogatókat hozott a jó idő, méghozzá nagy számban: számításaim szerint legalább 5000 ember volt kíváncsi dédelgetett kedvenceinkre, és végre mi is büszkén fürödhettünk autóink dicsfényében. Volt minden, amit érdemes látni: a gyönyörű 2011-es Megane III Coupé-ól az 1966-os háromsebességes, szinkronizálatlan első fokozatú R4-ig. Klubunk meghívására öt külföldi kiállító is érkezett: a már említett '66-os R4 három társával, és a Horvátország legszebben restaurált oldtimere címet tavaly elnyert 1970-es R16-os.
Óramű pontossággal érkezett ezen a napon is a Mester, odavetve magát a rajongók hadának. Dedikált autót, pólót, gyereket, naptárt; fényképekhez pózolt a rajongóival, szóval csak szuperlatívuszokban tudok róla szólni.
Sajnos már kevesen várták meg a Gyűjtők Felvonulását, pedig érdemes volt megnézni, ahogy ez a sok fanatikus három körön keresztül a maga módján mutatta meg a ringen saját- és a gépe képességeit - persze csak a biztonság szem előtt tartásával. Igazán látványos versengést lehetett látni az R5 GT Turbo és az R5 Alpine Turbó között, meg lehetett hökkenni a négyesek versengésén, amik meglepő tempót diktáltak a mögöttük érkező kavalkádnak. Meg lehetett nézni, hogy mit tud a 3.5 literes VelSatis a kis kétliteres Clio Williams ellen felmutatni, el lehetett merülni a "tizenesek" (R12 vs R15 vs R16 vs R16 Automatic) csatájában, és biztonsági autózást lehetett látni az 1.4 TCe Megane-tól az autót nem ismerő kezekben, míg az első sorozatos Megane Cabrio megmutatta, hogy nem vicc az a 148 lóerő. Igazi testvérharcot lehetett látni az egyező motorral szerelt Clio 16v és az R19 16v között. Legnagyobb meglepetésemre a pálya nagy esélyese, a kétliteres turbós R21 Quadra nem használta ki az összkerékhajtás előnyeit, stabil show-autózást mutatott be; lehet, hogy csak a mezőny többi részére való tekintettel.

Végezetül amit látni lehetett: R4 1966-1992-es gyártási évig; R5 Alpine Coupé-tól az R5 GT Turbóig; Alpine A310; R12, R15 (az egyetlen restaurált magyar példány!); R16, R19, R21 Turbo, Cliok a Williamstől a V6-ig; a Megane első és mai sorozata; VelSatis és a "nagyok" közül egy Master Durissotti.

Fárasztó egy hétvége volt, de mindent összevetve megérte. Maximálisan.

Külön köszönetet szeretnék mondani a magam részéről a Renault-nak, hogy immár hetedik éve rendezték meg hazánkban a WSR-t; a Renault Hungáriának, hogy idén is lehetőséget biztosítottak számunkra szemünk fényének bemutatására; a többi kiállítónak, hogy megcsodálhattam a gépeiket; a Renault History and Collection csapatának a kiállított különlegességekért; és végül de nem utolsó sorban Jean Ragnottinak az évek óta folyamatosan tapasztalt kedvességéért, a lelkesítésért, és a motívációért. Merci Jeannot!

James Miller 2013.09.18. 22:45:28

Tényleg klassz volt a rendezvény, de azért itt-ott van mit faragni.

A boxutca bejárást jövőre ha meg merném megint reszkírozni, megkérem a családom, hogy helyben verjen agyon. Az egésznek ugyanis semmi értelme nem volt. Oda, ami engem illet, azért mentem be, hogy nézegessek. Belessek, közelebbről megcsodálhassam az autókat. Ami viszont nem ment, ugyanis futólépésben terelték végig a tömeget. Eleve azt nem értettem, minek kell a 3.5-ös futam elé ennyire berakni. Legyen kora reggel, vagy késő délután.

Az is eléggé lelombozó volt, amikor a biztonsági őrök kötelet a hátamba nyomva, anyázva terelgettek minket. Kitalálták a boxutca közepén, hogy akkor balra át. A balra álló biztonsági őrök viszont kitalálták, hogy arra ugyan nem. Tovább, előre! Kedélyesen elbazmegoltak melletünk a secuc, mire megszülték, hogy akkor tényleg tovább. Na, akkor már a vesémig nyomták a kötelet. Szóval ebből többet nem kérek, annyi szent.

Az is aranyos volt, ami a pálya feletti aluminium átjáró közepén elkezdett ordibálni a biztonságis hölgy, hogy mozgás-mozgás vagy leszakad az egész. Persze oké, viccelt - szar vicc volt - de mi van akkor, ha csak egy ember komolyan veszi és bepánikol. A tömeg pedig tudjuk, hogyan viselkedik ilyen helyzetben...

Egyébként ezeket leszámítva hatalmas rendezvény volt, jövőre is ott leszek. Sajnos csak vasárnap tudtam kimenni, szombatot nem kockáztattam meg. : (

huspotyolo 2013.09.19. 02:10:01

Remélem az A110-es Alpineról a címlapfotós részletnél több kép és készült...
Elmenni nem tudtam, de szívesen néznék sok szép képet Alpineokról. :)

gazdinf 2013.09.19. 10:14:08

Az ELMS autókról se kép, se hír? Kár, hogy csak szombaton mentek...

neszkár 2013.09.19. 10:47:12

Az egésznek a legjobb része a ELMS lett volna- ha megyek. Azt bántam, szerencsére online közvetítették. Érdekes, hogy a zóna gyorsaságikon is van egy csomó néznivaló (Gt, Tc, Márkakupák mint a 911 GT3, formula autók) és arra nem jönnek a népek....

Terzimalukko 2013.09.19. 12:22:03

Szerintem két szpiker volt, a cél egyenesen kint álltak az egyik volt a Lantos a másik valamilyen László az rohangált sokat és csinálta a hangulatot. A Lantos jó az Eurosporton is meg itt is jól közvetítette a futamokat a László is nagyon jól nyomta.
süti beállítások módosítása