Kultúrsokk Kazanyban

  2013. augusztus 30. - Winkler Róbert Címkék: úton mazda3 Kazany tyumeny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DSC_1447.jpg

Ufából Tatárföldre érve sok minden megváltozott, és a változások többsége elég meglepő volt. Az első látható dolog, hogy a tatárok tényleg nem tévesztendők össze a mongolokkal - ha egy magyar városban látnánk ugyanezeket az arcokat, nem is tűnne fel a különbség. Jó, a képen látható kislány kivétel, de ő is jelzi, milyen az ország: ezer éve az iszlám az uralkodó vallás, de azt leszámítva, hogy amikor Rettegett Iván kézhez vette a vidéket, az erőszakos hittérítés jegyében borzalmas dolgokat művelt a néppel, itt kedélyes vallási tolerancia van. 

DSC_1431.jpg

A gyerekek között sok a szőke - Batu kán egy teljesen más etnikumhoz tartozott.

Ígértem legutóbb egy tematikus könyvajánlót, ezt most pótolnám. Pugacsovról, akit csak az Emberevő néven emlegetett sokáig az orosz arisztokrácia, de áldották a parasztok, a nemzetiségek, meg a kozákság. Pugacsov kozák volt, az orosz-török háború veteránja. A kozákok a székelyekhez hasonló feladatú és jogállású nép voltak; ha az uralkodó hadba szólítja őket, menni kell. Ezért cserébe békén hagyják őket, művelhetik a földjeiket, élhetnek egyfajta korlátozott, de alapjában vége autonóm rendszerben. A székelyekhez hasonlóan határvidékekre telepítették őket, főleg a Don torkolatvidékére az oroszok hagyományos ellensége, a törökök elleni harcra, és az Urálhoz – Pugacsov uráli kozák volt.

 

DSC_1437.jpgKezd visszajönni húsz éve elveszettnek hitt orosztudásom. Ezzel a bácsival megbeszéltük, hogy mi magyarok vagyunk, a csapat nagy része német, Magyarország teljes jogú tag az EU-ban, mi dolgozhatnánk az EU-ban, mi tudunk angolul, tehát jó nekünk, és a város, ahol itt most beszélgethettünk, mert megálltunk ebédelni, valahogy kibulizta, hogy többen is elmehettek dolgozni az EU-ba. A bácsi még azt is mondta, hogy akkor most adjak pénzt, mert biztos profi fotós vagyok, aztán amikor látta, hogy csodálkozok, elnézést kért, mert csak viccelt. Nem számítottam rá, hogy képes leszek ennyire komoly, változatos kommunikációra.

DSC_1457.jpgFelbátorodtam, és mivel az osztrák kollégák már azt is felírták a hátsó szélvédőjük koszrétegére, hogy TIROL, gondoltam, rájuk licitálok, és megpróbálkozok egy cirill betűs Magyarországgal. Lektoráltattam egy orosz nénivel az egyik kisérőautóból, azt mondta, így harasó, de azért nem tenném érte tűzbe a kezem, lehet, hogy csak udvarias volt.

DSC_1391.jpgThaiföldön gyakoriak az SI-rendszertől elrugaszkodott űrmértékek, de ez a 0,237 literes kóla még így is meg tudott lepni.

DSC_1444.jpgEzért a képért be kéne perelnem a Nikont: kizárt dolog, hogy a Lőveire állítottam volna az élességet.

DSC_1527.jpgA bicikliző kislánynak sincs köze Dzsingisz kánhoz.

A kozákság, bár nem az uráli, hanem a doni kozákság életét brutálisan őszinte és szórakoztató módon írja le Mihail Solohov Csendes Don című regénye. Tudom, nem igazán bulváros cím, ma már valószínűleg Solohov is valami kattintékonyabbat adna, mondjuk Brutális gyilkosok szerelmi élete. A csendes Don úgy kezdődik, hogy a kozák falu lakói éjszakai kecsegehalászatra indulnak a Donra. Menet közben mindenfélét megtudunk a szerelni szociometriáról, a higiéniai szokásokról (tetvészkednek a lányok), és a fájdalomküszöbükről – nem érdekli őket, hogy derékig bele kell gázolni a jeges vízbe. Aztán sokan meghívják a behívót, és attól kezdve megtudhatjuk, milyen volt a hangulat világosnál a Petőfi Sándorral ellentétes oldalon. Szépen lassan meghal a fél falu, és a polgárháború még csak akkor indul.

DSC_1402.jpgA Kamaz ralisainak érdemeit mutatja, hogy azért azzal sem adja ki minden.

A másik könyv Goncsarovtól A Pallasz fregatt. Ez egy 19. századi Földkerülő út krónikája, mert a szerző részt vett abban a cári expedícióban, ami arra volt hivatott, hogy felvegye a diplomáciai kapcsolatot egy sor új országgal, mint a Fülöp-szigetek, vagy éppen Japán. Utóbbi az igazán vicces, hiszen még évtizedekre vagyunk a Meidzsi-reformoktól, Japán be van zárkózva, mint egy félnótás apokalipszisváró, az orosz hajókat pedig vagy egy évig szivatják egy kikőtőben, partra sem léphetnek.

DSC_1341.jpgA váratlan fejlemények közé tartozik, hogy Mazdánk megerősödött. Valahogy sokkal nagyobbat tol, amikor előzéskor visszarakjuk kettesbe-hármasba, érzésre legalább tíz ló a különbség. Péter azt mondja, az ő dízel 6-osa 50 ezer kilométer körül kezdett el bő fél literrel kevesebbet fogyasztani, és további tízezer után jött meg a dízelhangja, mert addig kifejezetten csendes volt. A mi 3-asunk Skyactive motorjában 11500 km körül van, mindhármunknak feltűnt, hogy lényegesen jobban megy.

DSC_1354.jpgViszont még mindig miénk a beteg ló: egyszerre csak átállt Fahrenheitre, de vissza tudtuk állítani.

DSC_1441.jpg

Goncsarov ráadásul nagyon jól ír, hiszen az ő nevéhez fűződik a belassult, de vicces orosz prózára fogékonyak kedvence, az Oblomov is. Nem volt mai értelemben vett feddhetetlen ember, hiszen cári cenzorként dolgozott, és többek között Dosztojevszkij indexre tételéért is ő volt a felelős. Úgy kerül ide, hogy a Pallasz fregatt útja Vlagyivosztokban végződik, onnan szárazföldön kell visszatérniük Szentpétervárra. Már nem emlékeztem pontosan, meddig tart a leírás, úgyhogy a tyumenyi indulás előtt megkerestem A Pallasz fregattot, vajon mit ír Goncsarov, látszik-e még valami Tyumenben abból, amit ő látott. Sose fog kiderülni, a könyvben ugyanis Irkutszknál véget ér az útleírás, és Goncsarov áttér arra, mi lett húsz év elteltével mi történt a tengernaggyal, meg az expedíció többi tagjával. Viszont a szibériai útleírás őrület, sci-fi, mint egy másik bolygó.

DSC_1499.jpgA Káma folyó víztározója - boldogok a tatár szörfösök!

Mi közben Baskíriából átértünk Tatárföldre, és visszaállítottuk az órát kettővel – az oroszok nem pöcsölnek egyórás időzónákkal. Mazda3-asunkban továbbra is a hátsó a legnépszerűbb ülés. Valahogy jó az ülőlap és a támla, és annyi a hely, hogy én elférek Lővei Gergő mögött, ő pedig énmögöttem – tetrisezünk eleget az úton. A kijelzőnk továbbra sem működik, tényleg a mi autónk a beteg ló – egy gyorsan menő és keveset fogyasztó beteg ló. A többi ló jól van, leszámítva a szélvédőket, mert azok annyi követ kaptak és kapnak, hogy jól fognak mutatni a frankfurti standon. A legszebb persze a redvás autó lesz az előző posztból.

DSC_1370.jpgDobozos UAZ mentó, ha valaki lábát törné a szántásban.

Eleinte úgy kellett restartolni az autónkat, hogy egy percre magunkra zárjuk, most viszont már Sascha lehúzott pár másodpercre egy biztosítékot, amitől visszajött a kijelző, hogy megint elmenjen. A jelenség eléggé új, Kungurban még nem volt, Ufában már igen. Út közben volt idő a fordulatszámok, sebességfokozatok és sebesség összefüggéseinek tanulmányozására. 145-nél 3-asban 5500 a fordulatszám. Ez egy elég kényelmes szám, hiszen itt még mindig hátra van egy ezres, bár érzésre a kétliteres Skyactive a legjobban 4 és 6 ezer között megy. Az MX-5-ösöm 150 körül lépte át a 6 ezret, 5. fokozatban. Persze, pörgős motor, rövid váltó, rossz példa, de viszonyításnak elmegy. Az első tempó 3-asban, aminél érdemes megfontolni az előzést, az a 110 (4500 RPM), országúton 80 táján nyugodtan kínálják meg egy kettessel, meleg motornak nem árt, ha pörgetik. És a 3-as 160-ig tök kényelmes – óra szerint 165-nél dadog le 3-asban. Ha nem itt zötykölődnél össze is vetném a váltó áttételezését egy kétliteres dízelével. És akkor nézzünk egy tényleges utazósebességet utazófokozattal: 150 km/h, 6. fokozat, 3000 RPM. 130 nál kb. 2750.

DSC_1531.jpg

Kazany még Ufánál is nagyobb város, igaz csak kicsivel: 1,1 millió lelket számláltak a legutóbb. Tatárföldön persze Batu kánt ne keressék, ez a mongol tatárreláció nekünk mindig egy Budapest-Bukarest marad, hiába, ha egyszer Batuéknak voltak tatár segédcsapatai is, hiszen ősi pusztai nomád szokás szerint terelték maguk előtt a legyőzött népek hadseregeit. Kazany fő nevezetessége az UNESCO világörökségi listáján is rajta van, ez pedig a kazanyi kreml. Két év múlva itt is lesz vizes világbajnokság, 2018-ban meg focivébé, bár egyes brazil helyszíne, mint pl. Manaus után, ahol csak a krokodilokm és a majmok érdeklődnek a labdarúgás után, Kazanyban van komoly csapat, stadion és nézők is.

DSC_1543.jpg

Ha az ember keletről nyugatra utazik, egyre régebbi településeket talál, Kazany még a Rettegett Iván által alapított Ufánál is régibb. Bár azt nem tudni, az Arany Horda mongoljai alapították-e, vagy a volgai bolgárok. Kazany is magyar nevű város, hiszen amikor megnéztem az angol Wikin, vajon mit jelent, azt írták, „boiler”, egy pillanatra vissza is hőköltem, mi van?!, aztán beugrott, mit ért az angol boiler alatt: kazán! Kazany talán az első igazán európai város, már abban az értelemben, hogy nem a Szibériát Moszkvával összekötő kereskedelmi útvonalra épült, hanem a skandinávia-Bagdad vonalra, ami legalább olyan régi Mindenesetre régebbi, mint Oroszország, hiszen a tudomány mai állása szerint Oroszország ősét, a Kijevi ruszt varég, vagyis svéd kereskedők alapították. Emiatt kicsit homályos az orosz történelemszemlélet, hiszen ezt valahogy azóta megpróbálják kidumálni.

DSC_1548.jpgSzintén tatár

Szineusz, Truvor és Rurik volt a három legendabeli svéd alapító, Posarszkij herceg az utóbbi leszármazottjának vallotta magát. A viking idők emléke sok mai orosz név eredete, mint Oleg (Helgi), és persze Olga (Helga), Vlagyimir (Valdemar), és egy csomó más, ami az istennek se jut eszembe, Kazany legnagyobb sztárjának neve azonban remélem, sok olvasónak beugrik: Kuzma Minyin.

Na?

Nyizsnij Novgorode sztarosztája!
Még mindig semmi? Akkor Kuzma Minyinre visszatérünk Nyizsnij Novgorodban, Kazanyt viszont az ő segítségével védte meg Pozsarszkij herceg, Kazany rurikida leszármazott helytartója. El is felejtettem, kitől: a lengyel támadástól. Mondom, ugye, az orosz autóatlaszt nézegetve Moszkvára azt hittem, Párizs, olyan messze vagyunk még tőle, de ha lengyel seregek az 1600-as években idáig eljutottak, akkor ez már tényleg Európa. Az út észrevétlenül megjavult, nincsenek már kátyúk, Kazany pedig döbbenetesen, európai értelemben szép.

DSC_1545.jpgMár az autópálya - na jó, kétszer kétsávosra bővült országút - bevezető szakaszának elválasztó sávja is tele van fákkal és virágokkal, a faházak rendesebbek, a városban pedig minden rendezett. Nincs szemét, és nagyon kevés a rendőr. A külváros nekem kicsit skandinávosnak tűnt, a belváros viszont inkább Bécs. Komolyan, mint a Ringen autózni. Szépek a régi házak, az új épületek sem úgy néznek ki, mint egy bulgár kamionos kupleráj, ami azért Oroszországban gyakori jelenség, és az óvárosban a házfelújítások úgy mennek, hogy nem reklámfóliával takarják el a homlokzatot, hanem a homlokzatot ábrázoló képpel. Száz méterről már alig látni, hogy az nem az igazi homlokzat.  

 DSC_1564.jpg

Mint Bécsben, csak itt topmodell a kocsis.

DSC_1561.jpg

Az UNESCO-világörökség minősítő tanúsítványa a kazanyi Kremlen.

DSC_1569.jpgDSC_1572.jpgItt egy templomot felrobbantottak a bolsevikok.

DSC_1579.jpgDSC_1580.jpgA kazanyi Kremlt ugyanaz építette, mint a moszkvai Vaszilij Blazsennij székesegyházat.

DSC_1601.jpgNem csillagok, az egyik reflektor rovarpopulációja.

DSC_1607.jpgDSC_1617.jpgDSC_1626.jpgA Kreml közvetlen közelében a Rubin Kazany épp meccset játszik. Mától hivatalosan is irigylem a Rubin-drukkereket, most pedig száguldunk tovább, Nyizsnij Novgorod felé.

 

Az út további posztjait csokorba gyűjtve megtalálod ezen a linken.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr485484288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2013.08.30. 10:47:06

Csatlakozom az egye növekvő mozgalomhoz: Winklert minden sajtóútra, kocsival! Pár úti leírás, csaj-spotting, meg egy teszt, és mindenki jól jár..:)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2013.08.30. 11:15:53

Hálistennek ez ismét a régi Winkler, én is szívesen olvasom (:

Az elmúlt fél évben kezd visszatalálni az igazi önmagához, remélem így marad ...

ommm 2013.08.30. 11:22:18

Ez szép volt Winkli!

red87 2013.08.30. 11:39:48

Újfent tízpontos. Sose gyere haza erről az útról, nem akarom, hogy vége legyen ezeknek a posztoknak :D

szabi1983 2013.08.30. 11:40:10

Húúú teljesen függő lettem. Kössziiii

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.08.30. 11:42:24

Óriási élmény lehet ez az út.
Tatárok pedig tényleg simán elmennének magyarnak is.

Jockey11 2013.08.30. 11:42:31

Ha a latin "N"-t átforgatjuk cirill "И" -re és kis írott g-t kicseréljük a nagy nyomtatott "Г"-re, akkor stimmel a ВЕНГРИЯ.

Ada 2013.08.30. 12:03:03

Winkli, te ne allj meg Nemetorszagban, folytasd csak tovabb az utat a Fold korul. Jo kis olvasmanyok ezek, foleg ha az embenek torott csigolyaval 2 honapig fekudnie kell...
Es igen, a Nikont perelni kell!

thattila 2013.08.30. 12:07:15

@Ada: Állítólag a Winklinek sajnos csak Moszkváig tart az útja :(. Onnan haza fog repülni...

Gomulka Béla 2013.08.30. 12:10:53

Az a kóla, abban a folyadék súlya fél font. Esetleg pud. (Verszta ki a fejedbo"l ...)

CSÖRR-CSI££ 2013.08.30. 12:29:51

Hát, ez télleg nem semmi!
A borult Kamazos képalán beszartam :D és az egész elképesztő... csak nézek ki a fejemből, hogy mik vannak!

_____________ 2013.08.30. 12:40:42

"Nem hajt a tatár"...
Hm..., az a telefonáló hölgy igazán hajthatna, nem nagyon menekülnék asszem :P
Ismét thx, igazán jó írás!
Remélem lesz még egy pár epizód.

seepheerd 2013.08.30. 12:44:27

Várom Isaak Babel Lovashadseregét :)

madbalee 2013.08.30. 13:06:46

Tenyleg Robi es milyen ebhatarozot allitanal össze az utadrol:)
Bar igazabol mindegy, amig ilyen csaj sorozatot csinalsz

Schütii 2013.08.30. 13:12:16

Rátaláltál a műfajodra Róbert! De télleg.

Palex 2013.08.30. 13:13:28

Nekem a hosszú váltó tűnt fel.
Egy 120 lovas benzinesnél igencsak szokatlan, de tetszik.
3-asban 165-öt anno pl. a második generációs 730i tudott kb.

vajdasagi 2013.08.30. 13:19:40

Nagyon-nagyon jó írás. Csak gratulálni tudok, és persze köszönöm szépen.

protézisesh 2013.08.30. 13:22:33

ez a mai kicsit csapongóbb lett, de még mindig állat jó olvasni. Gratula Winkli.

a vengrija-ból nekem csak a fordítva írt "I" (N) betű tűnt fel, de Jockey-nek igaza van, a "G" akasztófája is jobbra áll, nem balra. :)

Rocko- 2013.08.30. 13:33:56

@vancello: :)
csak ne ilyen Félelem és reszketés a Totalcarban jellegű legyen. :)

madbalee 2013.08.30. 13:36:28

@Palex: Allolampas Colt 2-esben 110et visz:)

poggY 2013.08.30. 13:55:46

Félkaromat oda adnám, ha moszkvából szentpétervárnak mennétek, onnan finnország, fel északra, norvégián keresztül meg le délnek.
Hajaj, de jó is álmodozni!

t0thl 2013.08.30. 14:02:39

Nagyon jó írás, szépek a képek, és valóban hihetetlen, hogy az emberek mennyire hasonlatosak hozzánk.

dreamhotep 2013.08.30. 14:05:42

rohadtjóvolt! minden sorát élveztem!

mamagaio 2013.08.30. 14:26:01

Csatlakozom az előttem szólók lelkesedéséhez, a "Winkler to Worldtrip" mozgalomhoz!
A Pallasz fregattról nekem kapásból a Vrungel Kapitány kalandjai jutott eszembe.

ChopiTzr 2013.08.30. 14:46:01

Már tényleg úgy várom az újabb posztokat, mint kiskölyök a karácsonyi ajándékot! ;)
Tudom, hogy fontos a biztonság, nyugalom, magánélet stb., de nem lehetne Winklert elküldeni valahova minden hónapban, akár csak kisebb 3-5 napos utakra ? :D

béemvés csávó 2013.08.30. 14:46:18

Winkler for Utitudosito!
Kiraly! Koszonjuk!

Sztavrosz_ (törölt) 2013.08.30. 14:46:32

Csak ismételni tudom magam, Köszönjük! Jó írás, jó képek. Minden vágyam egy Budapest - Bajkál tó - Budapest nyúzópróba.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.08.30. 14:51:08

@Palex: E34 520i 24v-nek a 160 a 4. vége kb. pedig 150ló (volt újkorában)

béemvés csávó 2013.08.30. 14:51:57

Vagyunk annyira tokosek es annyian, hogy Winklernek osszedobjuk a WorldTour-t?
5 rugoval beszallok. Valaki meg?

dr.oid 2013.08.30. 14:58:37

teccik e jó!! végre van olyan esemény-kaland-utazás ami Látszólag Mindenrenagyívbentojó Robit is felvillanyozza..és a kiégett-kiábrándult fikázás helyett tartalmas-tanulságos infót nyomat jó képekkel fűszerezve.

királycsávó :D

Sztavrosz_ (törölt) 2013.08.30. 15:00:56

@béemvés csávó: Nem lennénk annyian. Számold csak ki, alaphangon is 1-2 millióba kerülne az üzemanyag koszt-kvártély. Előbb fizeti ki ezt valamelyik média mint mi. Már ha igényt látna rá, de félek az ilyen tartalmas "értelmiségi" műsorra csak keveseknek lenne igénye :(

Palex 2013.08.30. 15:13:39

@Sztavrosz_: Az viszont meg nagyon rövidnek tűnik. Az már a 6500-as fordulat?

béemvés csávó 2013.08.30. 15:22:44

@Sztavrosz_ 2013.08.30. 15:00:56:
300 ember 1.5 misi. Azert a TC nek vn egy bazisa, nem gondolnam, hogy 200 emberre irnak 10+an. Es ugy nezem ez sokaknak tetszik. Ne legyen igazad:)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.08.30. 15:28:24

@Palex: 3.-ban azt hiszem csak 140-et tud. Rövid hát. Viszont 5.-ben is elforog tiltásig. 6750 a redline hivatalosan. Az óra meg úgyis össze-vissza csal sz.tem.

vajdasagi 2013.08.30. 15:40:04

@béemvés csávó: Én is beszállnék, de majdnem biztos vagyok benne, hogy a remélt összeg tizede sem jönne össze. Azért persze dicsérni szabad, meg ötletelni is...

red87 2013.08.30. 16:17:17

@Palex: Egy gyári 1.3-as régi swift is 160-nál tiltja a harmadikat, igaz, eltart egy darabig, míg eljut oda :D

akos27 2013.08.30. 16:32:21

@vajdasagi: Én is ha a szerkesztőség megduplázza az általunk összedobott pénzt és a Winkler vállalja, hogy naponta 1 ilyent szül ;-) ... ha már szabad ötletelni.

borigabi 2013.08.30. 17:26:42

Egész reális leírás a városról, bár azt hozzá kell, hogy Moszkvából majd' egy olimpiányi pénzt pumpáltak az Univerziádéra, hogy így nézzen ki. Minden főbb út felújítva, reptér-városközpont expressz összedobva, új terminálok és vasúti pályaudvarok, folyópart kiépítése, új parkok (oké, régiek nem voltak), stb. Kár, hogy nem tudtam előre, hogy erre jártok, összedobtam volna nektek valami helyi specialitást. :) Üdv Kazanyból.

andand 2013.08.30. 17:59:25

Nekem ez az "előzéskor visszarakjuk kettesbe vagy hármasba" kissé durvának tűnik. Tényleg nem megy nagyobb fokozatban? A régi 1.8 A4-est csak ritkán pakolom vissza 4-be előzéskor, hármasban csak még ritkábban (gyakorlatilag ha kamiont előzök rövid helyen, hegyek között).

andand 2013.08.30. 18:02:22

Elfelejtettem leírni: 125LE és 1300kg, szóval hasonló tömegű és teljesítényű, az tény viszont, hogy elég rövid a váltója és nem jár el annyiból, mint ez a Mazda.

Puch Cavette 2013.08.30. 18:11:52

Jó olvasni ezt a történelmi sztorizással teletűzdelt utazást. Bár minden bekezdést félve kezdek, mikor fog felbukkanni Mimi :)

Dr. GGG77 2013.08.30. 18:55:41

Winklert folyamatosan utaztatni kell. Nagyon nagy magasságokban vannak ezek a posztok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.30. 19:04:43

Nagyon durván jól néz ki Kazany :)

1kutya 2013.08.30. 19:14:01

lőjük ki Winklert a világűrbe! mily fasza Merkúr-Vénusz-(Föld)-Mars posztokat tudna kreálni :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2013.08.30. 19:43:08

basszus, winkli, ez az utisorozat a legjobb amit az elmult evekben irtal :)
meg,meg,meg :)

ui. a tatar kutyak fule milyen szagu? :}

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 19:55:23

Allitolag a Vaszilij Blazsennij szekesegyhazat ugy epitettek ujja ( mert az "eredetit a szovjetek foldig romboltak ) hogy Putyin ( mikor Jelcin valtotta ra par evvel, 2001 -2002 tajekan ) osszehivta a 20 legnagyobb kulfoldi ceg vezetoit az irodajaba, es mondta nekik hogy kene ma osszeszedni 300.000 millio amerikai dollart "adakozaskepp" a szekesegyhaz ujjaepitesere. Otthagyott nekik egy ures papirt, mondta nekik irja ra mindenki a ceg nevet meg hogy mennyit adakozott. Viszament ebed utan es a papiron par szazezer dollar volt. Putyin kicsit merges lett: - Nem ertettek meg engem. Ha az orszagban akarnak maradni es profitot termelni a jovoben es nem akarnak "bajt" akkor legyen meg ez a penz.
ket ora mulva megvolt az osszeg. Hat igy mukodott/mukodik az orosz "demokracia".

a cikk jo!!!

Hova utazik W legkozelebb???

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 20:01:44

ja, a kola az 1 cup size. Csak azt nem ertem mi a lof@sznak gyartanak oroszorszag kozepen US mertekegysegben kolat, mert ez meg nem is UK imperial standard.

Rejtely, minr megannyi mas Oroszhonban.

1 cup [US] = 0.237 liter

es nem fl oz:

A fluid ounce (abbreviated fl oz, fl. oz. or oz. fl., old forms ℥, fl ℥, f℥, ƒ ℥) is a unit of liquid capacity equal to 1⁄20 of a pint or 1⁄160 of an Imperial gallon in the imperial system or 1⁄16 of a US liquid pint or 1⁄128 of a US gallon in the US system.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 20:07:10

Mihail Solohovtol az Emberi sors volt csak kotelezo, en nem is jutottam nala tovabb, de ugy latom hiba volt.

thattila 2013.08.30. 20:38:58

@visszakettopadlogaz: Te honnan szedted ezt az ökörséget? Főleg azt hogy a Vaszilij Blazsenijt lerombolták a szovjetek? Sok templomot romboltak le ugyan a komcsik, de tudtommal a Moszkva egyik fő nevezetességének számtó templom mindig a helyén állt. A Megváltó Székesegyház volt lerombolva, aminek helyére a szovjetek palotáját akarta sztálin felhúzatni (végül egy fürdő volt a helyén) de azt a 90-es években Jelcin alatt épitették újjá. Mondjuk nem kizárt hogy az általad leirt módszerrel lett üsszeszedve a lóvé, de akkor putyin még sehol nem volt

Inner Circle 2013.08.30. 20:44:36

Sztaroszta a "Kísértet Lublón"-ban volt, (wiki nélkül) ő volt a lengyeleknél a helyi halljakend. Mikszáthnál a sztaroszta mellesleg félhülye komikus karakter volt, aki csak ötvenig tudott számolni (azaz olvasni) :D

Inner Circle 2013.08.30. 20:46:36

@thattila: mert kitört a háború, és a Szovjetek Palotájának építőanyagát vitték a frontra, és ezt tervezte az az építész, aki utána a szülőföldjén tervezett egy akkora hotelt, amibe a megye lakossága is befért volna (és azt fel is építették)?

Gomulka Béla 2013.08.30. 21:29:26

@visszakettopadlogaz: Vagy úgy általában: miért gyártanak kólát? Mi a baj a kvásszal?

Az impériális mértékegységrendszer (jut eszembe: lehet hogy ezért 2.75 deci, vagy mennyi, a muszkáknál is a kóla? a reflexek miatt?) amúgy egy nagyon bájos dolog. Az uncia pont egy okos szisztéma, mert a ketto" hatványaira épu"l, azaz sokszori felezés útján lesz, de például a hossz- és teru"let-egységek, azok nagyon kedvesen kaotikusak.

@thattila: fu"rdo" állt a székesegyház helyén. Hogy ebbe mennyi mindent lehetne belemagyarázni!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 21:39:30

@thattila: utoljara mikor a moszkvai cegunknel voltam ( 2006-2007? ) akkor mondta ott valaki. Nem hiszem hogy hazudott volna max en emlekszek rosszul. Nem vagyok szekesegyhaz szakerto.

@Gomulka Béla: kaotikusan, es megszokhatatlanok. Angolszasz teruleten toltottem eletem majd' felet ( UK, majd USA ) de megszokni nem lehet csak megtanulni. Az ember agyaban mindig is a meter es a kilogramm marad az "alap", kiirthatatlanul.

borigabi 2013.08.30. 21:49:02

@Gomulka Béla: Nem sok kólát isznak az oroszok - jóval több kvasz fogy, igaz, az megy bőven levesbe is -, legalábbis Kazanyban nem jellenző. Amúgy náluk is a Mo-on elterjedt dobozméret kapható, ritkán lehet az amerikai változattal találkozni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 21:57:40

@Dr. GGG77: igen, ezek a cikkek nem az "okolzsir" meg "analpapa" szinvonalan vannak.

moTom 2013.08.30. 22:28:59

Winklipédia! Jók ezek az írások, szépek a képek!

Áttétel összehasonlításhoz: E91 320d, 6. fokozat, 1500 RPM, 90 km/h és 2500 RPM 145 km/h. Elég hosszú a Mazda váltója.

peer 2013.08.30. 22:33:49

rajongóknak: utvonalon kattintgatva napló képekkel, (kereshetitek a Winkliteket)

www.dmax.de/web/mazda-route-3/

www.autobild.de/specials/mazda-route-3/

biztos a többiek is blogolnak, nincs összegyüjtve?

Rocko- 2013.08.30. 23:02:28

@visszakettopadlogaz: holnap írok Obamának, hogy előbb bombázza le a mértékegységrendszerüket.
utána léphetünk tovább. :)

inquiry 2013.08.30. 23:05:47

Jó írások, Winklernek kell egy külön Travel rovat.

Carrot2013 2013.08.30. 23:52:54

"...még évtizedekre vagyunk a Meidzsi-reformoktól, Japán be van zárkózva, mint egy félnótás apokalipszisváró" LOL

thattila 2013.08.31. 00:18:30

@visszakettopadlogaz: ha a korrupció csak és kizárólag az általad leirt formában létezne Oroszországban, no meg bármely más országban is, akkor egy sokkal szebb és jobb világban élnénk

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.31. 00:24:43

@thattila: tulajdonkeppen ez egy "allami kulonado" volt, vallasi celra.

Amugy meg nem irtam sehol olyat hogy csak ilyen van, vagy ha megis linkeld mar be legyszives.

thattila 2013.08.31. 00:40:28

@visszakettopadlogaz: nem mondtam hogy ezt irtad volna, csak kifejtettem, hogy ez volna az u.n. "civilizált korrupció", amikor nem politikusoknak kell jattolni, hanem közhasznú létesitmények létrehozását kell finanszirozni, egy politikus vagy politikai párt népszerűségének növelése érdekében. Ezzel legalább részben a társadalom is jóljár...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.31. 01:06:26

@Rocko-: meg KELL szokni :) a candaiak mar feladtak regen, ott liter van meg kilometer :D

erokun 2013.08.31. 06:30:00

szinte kedvet kaptam egy utazáshoz a környékre :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.31. 07:34:56

@erokun: azert nem fenekig tejfol arra ;)

@Rocko-: nem lazadok, elfogadom :)))

Rocko- 2013.08.31. 08:03:38

@visszakettopadlogaz: nem mondom, tudod magadtól mit modnanék. :D

vipeorus (törölt) 2013.08.31. 08:15:37

Most pedig leugrom a Limanova téri kisboltba egy vodkáért.....

ne most (CX) 2013.08.31. 10:28:00

Ebből még lehet valami, bár hiányolom:
a csajok gps koordinátáit, az útvonalat valami térképen, közlekedési rendőrök fotóit. Esetleg bevállalhatnátok egy kis orosz magántaxi gyakorlatot. Video sincs.

palinkasa 2013.08.31. 11:16:10

Nagyon jó volt W!A mai technika is romlandó,ahogy látjuk.Emléxik még valaki az Emberre aki egy kis Subaruval átjött Szibérián?Már-már eposzi utazás lehetett.

Pepejoe 2013.08.31. 17:32:21

Az a két tatár lány engem nyugodtan lerohanhatna-elfoglalhatna és leigázhatna...:)
Békés ember vagyok, nem tanúsítok ellenállást...

hofi601 2013.08.31. 18:41:19

Ugye ma is lesz poszt Winkli? :)
Szerintem ne is add el a Cougart, ha már úgyis hazajön, maradjon, és irány a skandináv találkozó (nem jut eszembe a hely neve)! Az idei év egyik fénypontja ez a Mazda út, gratula!

Winkler Róbert 2013.08.31. 20:54:20

@hofi601: Novgorodban nem volt jó a wifi, és itt Moszkvában is ment vele egy kis hiszti, úgyhogy sajnos csak most tudom behegeszteni, és holnap megy ki.

Garp 2013.09.01. 20:08:40

@Winkler Róbert: emelem kalapom. És nagyon szépek a fotók! thx.

Faluvégi Balázs 2013.09.16. 12:33:43

Amit Kazan-ról írtál (hadd ne írjam le magyarul), az elképesztő baromság. Nekem távoli rokonaim élnek ott, volt szerencsém nemcsak a belvárost megnézni (bár annak sincs köze Bécshez), és egy szörnyen lepusztult, egykori iparának romjain szenvedő várost láttam kettő évvel ezelőtt. Lehet, hogy azóta nagy a változás, de maximum a belvárosban, a többi, az borzalmas, még a leginkább lepusztult magyar városokkal sem veszi fel a versenyt. Az épületek lepusztultak, az utak a reptéri út kivételével rettenetes állapotban vannak (nagyon sok helyen még aszfalt sincs), mindenki össze vissza parkol, állandóak a balesetek a kereszteződéseknél (ott láttam életemben eddig egyetlen alkalommal halottat), az emberek többsége keletiesen bunkó (viszont ha egyszer megismertek, akkor zavarba ejtően elhalmoznak mindennel, beleértve a kedvességüket), nincs egyetlen bécsi értelemben vett üzlet vagy vendéglátó hely, és még sorolhatnám.

Az a gyanúm, hogy a túra csak röviden érintette a várost, annak is csak a legszebbnek mondható részét, és eből vontál le messzemenő következtetéseket.

limbekcs 2014.05.03. 03:35:01

@Jockey11:
ööö... biztos ez? : )
süti beállítások módosítása