Ayrton Senna emlékcikkünk- és filmünk kommentposztja.
Senna autója az én autóm
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dreamhotep 2013.05.01. 08:58:07
blueboy 2013.05.01. 08:58:43
Papp Sanyi 2013.05.01. 08:59:56
Tényleg ráfér a felújítás a Ringre.
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.05.01. 09:13:49
Akik most hű Senna rajongók, azok 2004 előtt is ismerték, remélem.
Valamint volt azért Sennának rossz oldala is, Prost nem véletlen nem nézte meg a most már három éve kiadott életrajzi filmet, mert szerinte (khm) olyanok írták-csinálták akiknek fogalma sem volt róla, hogy milyen volt az akkori Forma-1. Szerintem fontos elmondani a nem annyira hízelgő dolgait is, hozzátartozik a személyiség megismeréséhez; a cirkuszait amikor valami nem jött össze, amikor már edzésen összeveszett a mérnökeivel mert meglátott valamit Prost autóján ami az övén nem volt ott, stb...
Olyan kicsit mint Steve Jobs. Okos, sikeres, de nem akarnám barátnak.
dreamhotep 2013.05.01. 09:19:07
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.01. 09:42:17
@Make Valamit: A nagy egyéniségek már csak ilyenek. mondjuk a filmben tényleg benne kéne ennek lennie.
determ 2013.05.01. 09:51:59
Nem attól lesz valami jobb, hogy nagyobb és erősebb...
tunguska 2013.05.01. 10:02:11
Valaki tudná melyik az 2 szám ami az elején szól meg kb 1:10től kezdődik?
Negrogo 2013.05.01. 10:02:42
Pufibá 2013.05.01. 11:17:30
Azé a Hangyász elverné. :-))
felidegeltemmagam 2013.05.01. 11:24:44
DE
Az én értékrendszerem szerint a világért se cserélnék vele, max egy kis időre. Szerintem napi 5-6 óra alvással van jó esetben, a családját heti vagy egyszer látja, állandóan utazik. Van, hogy késő este, éjjel válaszol emailekre az olyan hülyéknek, mint én is. :) Szóval ez érdekes egy ideig, de aztán veszettül hiányozna a mindennapi gyerekezés, az otthoni komfortzóna. Családosként nehéz lehet.
Hurri Kán 2013.05.01. 11:50:57
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 11:57:53
Kicsit más.
Ami számomra nagyon emocionális verseny volt, az a '95-ös kanadai nagydíj, Alesi egyetlen győzelme.
Akkor még csak ennyit értettem belőle, hogy Alesi nyert, és ettől ő is és a közönség is megvadult. Persze sok évvel később összeraktam a sztorit, miszerint Alesi a 27-es számú Ferrarit kormányozta be elsőként a célvonalba a Circuit de Gilles Villeneuve-ön...
Még Angliában megvettem egy antikváriumból a Hans Tanner (és Doug Nye) által írt "Ferrari" c. könyvet. Ez a '83-as, 6. kiadás, kb. 650 oldal, irdatlan mennyiségű adattal és képpel. Végigköveti a Ferrari sztoriját Enzo születésétől, három külön nagy fejezetben taglalva a GP, a sport-, és az utcai autókat.
Na, ez A tankönyv az autóversenyzésről, még ha a Ferrari szemszögéből is mutatja be.
Piera · http://asztal.blog.hu/ 2013.05.01. 12:01:02
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:02:02
Én sem voltam Senna rajongó egyébként, a film őta sem sikerült jobban megszeretnem (nb: a film pedig valami bitang jó).
Nekem akkoriban jobban bejött Prost, ill. Mansell mesterkedése (de lehet, hogy csak azért mert akkoriban mindig ők nyertek, amikor elkezdtem F1-et nézni).
HUNGeryson 2013.05.01. 12:07:27
www.youtube.com/watch?v=jjbrFBE4x8A
Incho77 2013.05.01. 12:18:48
WTCC-ben nem lehet NSX-szel indulni? :D
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:19:44
Az autóbuzeránsokat nem érdekli világszerte, hogy mi a "soundtrack", csak megértsék (és gyanítom, egy anyanyelvű előbb megérti a feliratot - és főleg a nem anyanyelvű, angolul tudó -, mint az idegen hangzású, Rigó utca angolt.
A videó meg attól lesz jobb, ha az némileg természetesebbnek tűnik.
Szerintem.
Kard 2013.05.01. 12:21:21
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:27:15
Hurri Kán 2013.05.01. 12:39:22
Elegendő, vagy inkább úgy mondom, kellő agresszivitás nélkül nem igen lehet 3 VB-címet nyerni, de még egyet is nehezen. 80-as évek előtti időkre nem nagyon emlékszem a Forma-1-ből, akik Senna után nyertek VB-t, talán azok engedhették meg maguknak, hogy ne legyenek nagyon agresszívak, akiknek az autója magasan jobb volt az akkori mezőnynél.
@Gábor (Gee Halen):
Ez pletyka, nem tudom komolyan venni, főleg hogy Prost, ahogy mostanában Alonso, mindig mást hibáztatott, ha valamiért nem nyert.
Kard 2013.05.01. 12:48:14
Azon az elven ahogy Sennától elvették Prost javára a vb címet rengeteg futamgyőzelmet meg lehetett volna fúrni előtte is meg utána is.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:52:37
Nem vitatkozni akarok, csak árnyalni a képet, hogy Senna nem volt az F1 szent fiúja, és Prost sem volt a vasvillás ördög.
s4tch 2013.05.01. 13:01:53
srank 2013.05.01. 13:03:28
amikor azt mondják, hogy az olasz autóknak van lelkük, egy ilyen videó után kiderül, hogy a japán autónak is van, de az egy minden parancsot gondolkodás nélkül tökéletesen végrehajtó szamuráj lelkületével van felruházva, míg az igazi olasz (nem német/olasz) csak egy önfejű beképzelt dzsigoló, akihez a pilótájának kell alkalmazkodnia és kénytelen a hibáival együttélni ...
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.05.01. 14:17:36
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:02:55
Ez igy van, ahol sok a feny ott mindig nagy az arnyek is!
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:27:04
Ket dudas egy csardaban tipikus esete volt anno.
sunblind 2013.05.01. 16:32:36
Nem zavar a helyi hangzású angol, ilyen van az indiaiaknál, kínaiaknál, flamandoknál is, teljesen használható és érthető. Egyszer egy ortodox, sekkszpíren nevelt ricsmonditól viszont csapágyas lett az autofókuszom, mire felfogtam miről beszél. Illetve az egyharmadáról a mai napig fingomsincs.
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:36:53
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:45:40
http://hu.m.wikipedia.org/wiki/1995-ös_Formula–1_kanadai_nagyd%C3%ADj
Egyetlen egyszer nyert nagydijat Alesi? Azt gondoltam volna hogy tobbszor....
Azert a monzai futamot se felejtsuk, ahol a berger-alesi vezette ferrari duo ment elol es par korrel a vege elott kiesett mind2...
robertó 2013.05.01. 16:58:06
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 17:07:06
Pietrof 2013.05.01. 17:22:02
robertó 2013.05.01. 17:30:22
TommyGun77 2013.05.01. 17:35:27
Talán egyszer lesz pénzem NSX-re, talán, csodaszép ez a gép.
fandrew 2013.05.01. 18:00:01
Dr. GGG77 2013.05.01. 18:11:28
robertó 2013.05.01. 18:12:17
srank 2013.05.01. 20:06:36
Rocko- 2013.05.01. 20:33:39
bono92 2013.05.01. 22:21:55
megint 2013.05.01. 22:23:49
Kard 2013.05.01. 23:29:30
Kard 2013.05.01. 23:32:59
Ugyanilyen volt, hogy 100 millió dollárokat(kb 400 milliót) adományozott névtelenül Brazíliában.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.02. 06:21:51
Kizárásakor 8 vádpontban találták bűnösnek (ebből a sikán átvágás egy volt). Volt még ott box utca fehér vonalának átlépése, külső segítség használata (a pályabírók le akarták tolni a pályáról, mert lefulladt, ő meg ráugrott a gázra és beindult), stb.
Az sem Prost mellett szól, hogy Senna olyan helyzetet teremtett, hogyha Prost hagyja elmenni, ő nem tudja bevenni a kanyart, és neki kellett volna átvágnia a sikánt.
1990-ben meg nem büntették Sennát, pedig nagyon is lehetett volna. Ha ma ezt megcsinálja valaki, több versenyre eltiltják (vgy egy egész évre), és nem holmi kocsmai verekedésről volt szó.
Shadowbull 2013.05.02. 07:06:39
A video jo volt, bar kivulallokent nezve talan egy kicsit nyalasra sikerult a vege a tablakkal meg a gyertyakkal, de nyilvan nem vagyunk egyformak.
Az meg vicces hogy van aki csodalkozik hogy Norbi ki tud nyogni egymas utan ket ertelmes osszetett mondatot. Aki latott mar vele riportot annak ez nem meglepetes. Birom a sracot, kar hogy a sportjat nem....
Kard 2013.05.02. 10:06:49
www.youtube.com/watch?v=40BfnWBxJSY
Itt a videó. Gyakorlatilag a két autó már egymás mellett van.
==T== 2013.05.02. 13:33:22
Méghogy Balestre és Prost franciasága miatt elcsaltak Sennától egy vb-t.
Sennának 89 Suzukában már csak elenyésző matematikai esélye volt megvédenie a vb címét (azt a vb címét, amit jóval kevesebb ponttal szerzett meg, mint a vb második Prost). Tett egy kétségbeesett manővert - amolyan Sato stílusban, lesz ami lesz alapon (hisz neki nem volt vesztenivalója) - és berobban a kanyarodni készülő Prost mellé. Nem csoda, hogy összeértek, hisz Prost tudhatta, láthatta, hogy nincs Senna előzési helyzetben.
Balestre nem csalt el semmit, Senna ugyanis eztán több ponton is súlyosan megszegte az akkori szabályzatot. A motor újraindítása külső segítséggel, a pálya szabálytalan lerövidítése, hogy csak a két legsúlyosabbat említsem. Mindkettőért kizárás jár.
Ezután egy évvel már rögtön az első kanyarban, nagy sebességgel, teletankolt autókkal megtorpedózta Prost Ferrariját. Ez volt minden idők vélhetően legaljasabb húzása az F1-ben, és vb címet ért, mert a francia Balestre semmilyen büntetést nem adott érte (A Balestre korszakban amúgy nem is emlékszem, hogy pályán történt akcióért valaha is büntettek volna).
Ajánlom megtekintésre ezt az elhíresült Jackie Stewart által készített Senna interjút:
www.youtube.com/watch?v=pdCWDSpwv9U
Ami a Senna filmet illeti, az nem dokumentumfilm, hanem egy rajongói film a tárgyilagosság minden csírája nélkül. Ennyire érdemes komolyan venni.
A cikket/videót illetően omm rajongását megértem, de Norbié - tekintve, hogy elmondása szerint 94 volt az első, rendszeresen nézett szezonja - azért részben a Honda dealnek is szólhat.
convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 13:40:20
Ne haragudj, de ezt a baromságot honnan veszed???
Norbinak egyébként respect.
convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 13:57:57
.
.
.
Sennának 89 Suzukában már csak elenyésző matematikai esélye volt megvédenie a vb címét (azt a vb címét, amit jóval kevesebb ponttal szerzett meg, mint a vb második Prost)."
Akkor én is megkérlek erre ;) Azt hittem már tisztáztuk, hogy mindig a kiírt bajnokságot kell megnyerni! Prost is tudta már az első verseny előtt is hogy csak a legjobb 11 eredmény fog beleszámítani. Ahogy 1985 óta minden egyes alkalommal.
Amit meg a végén írsz, nem tudom hogy képzelted, hogy képzelted vkinek a rajongását kétségbe vonni.
Undorító, szánalmas alak vagy.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.02. 14:05:42
Egyébként azt is hozzátette: "Ha nem versenyeztél Szuzukában és nem ismered a pályát és az autókat, nem ítélhesz meg!"
Ezt egyébként a Senna filmhez készült interjúban mondta.
Pietrof 2013.05.02. 14:31:32
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.02. 14:34:00
A kizárás sem ezért történt, hanem ami utána.
Most megint idekeverni, hogy tolta-e Balestre Prostot vagy sem... ha annyira tolni akarta volna Prostot, neki 5 VB címe lenne, Sennának meg 2, ha érted mire gondolok.
Tök felesleges ilyeneket feltételezni.
==T== 2013.05.02. 14:35:30
==T== 2013.05.02. 14:37:45
Az már inkább elhiszem, hogy szimpatikus volt számára Senna, és mivel most pont a Honda embere, ezt egy kicsit felturózza.
convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 14:40:08
convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 14:49:52
Am a "kedvesség" ilyen esetekben alap. Hozzáteszem, csak az olyanokkal szemben mint amilyen te is vagy, akiknek van pofájuk vkinek még a halálának évfordulóján, és így nem mellesleg egy, a róla való megemlékezésről szóló cikk kapcsán is idejönni és mások jóérzésébe tiporni az okoskodásukkal. Vagyis trollkodni.
Nem szégyelled magad????????
Kard 2013.05.02. 15:37:20
A 90-es futamról meg annyit, hogy Balestre direkt átrakta a pole-t a poros oldalára a pályának. Sennaé volt a pole és mégis Prost fordult (volna) be elsőnek.
==T== 2013.05.02. 16:44:38
lol. május 2 van. Ráadásul semmi olyat nem írtam, ami ne lenne igaz.
Nem.
@Kard: lol2
"A 90-es futamról meg annyit, hogy Balestre direkt átrakta a pole-t a poros oldalára a pályának."
1987-ben rendezték az első F1-es GP-t Suzukában. Onnantól kezdve mindig azon az oldalon volt a pole, ahol 90-ben is. Sőt, ekkoriban a pályák jelentős részén a boxutca felőli oldalon volt a pole, még úgy is, hogy jobbos kanyarral kezdtek.
Sokkal valószínűbb, hogy az egész pole átrakós mese (ami egyébként arról szólt, hogy megígérték neki, hogy átteszik a pole-t, de ezt rajta kívül senki nem hallotta)mese Senna utólagos (91-es)meséje volt, hogy valahogy kimossa magát az ügyből.
"Sennaé volt a pole és mégis Prost fordult (volna) be elsőnek."
Szörnyű. Valaki merészelt jobban rajtolni Sennánál. Mágjára vele...
dr.oid 2013.05.02. 17:05:39
Senna autóvezetési tudása és teljesítménye a mai automatizált agyonfizetett zsúrfiú F1 világban felfoghatatlan. Ő volt a Versenyző. A végkimerülésig küzdött. A monoton körözögetés távol állt az ízlésétől ezt a privilégiumot átengedte a nürburgringi nyugdíjas nyugatnémet fogorvosok hétvégvégi versenyautó klubjának. Ha egy futam közben véletlenül elaludtam a fotelban Üvöltős Lacika és Lapaj gondoskodott a megfelelő ébresztőről.. 'Úúúúúristen Senna elsokallt, a palánknak csapta a McLarent Monacóban. Neeeem hiszem el! Dühöngve kiugrik a roncsból és hazamegy zuhanyozni..'
Van aki egyszer lesz világbajnok, van aki annak születik. Feküdt a vállig érő karbon monocoque kasztniban, a kovácsolt magnéziumövözet felnik mögött vörös-fehéren izzottak a szénalapú féktárcsák és rongyolt a győzelem felé. Deus akiben fanatikusan hitt és bízott egyik pillanatról a másikra elhagyta, nem vezette többé a kezét. Baljós előjelekkel teli, kínos, hosszantartó, teljes tanácstalanságban és döbbenetben zajló intermezzokkal tarkított, átokverte májusi versenynap volt. Karbontörmelékek röpködtek, bukósisakos fejek billentek furcsa, nyugtalanító pozícióba. Reggel rossz hangulatban melegítette Frank Williams kocsiját. Még beszélt barátjával Sid Watkinssal, délután pedig eszeveszett tempóban csapódott a betonfalba. Nem értettem. Senna hogyan hibázhat ekkorát. Gyorsbeavatkozók, mentőautó, fehér lepedő, CPR-t végző Watkins professzor és mentőorvosok, pálya fölött lebegő mentőhelikopter. Néma csend, torokszorító keserűség, hitetlenkedés ..he suffered a fatal head injury, I immidiately recognized the neurological signs, a little later he sighed for the last time and his spirit or whatever left his body.. döbbenetes szavak..
Azóta bukókeret, HANS, kerékrögzítő kötél védi a versenyzők fejét..Sid Watkins közreműködött e rendszerek kifejlesztésében majd nyugdíjba ment..
Senna jelenség, Senna mítosz, Senna legenda. Felidézem -az évek során végignézett- róla szóló filmeket, videókat, megpróbálom megérteni, megpróbálok rá emlékezni..és csodálom..
Globetrotter2014 2013.05.02. 17:11:31
Amúgy minden elismerésem srcáok az angol nyelvű cikkhez.
Van már koncepciótok arraq hogy miként terjesztitek az igét? Így eléggé beszűkül a piac, pláne hogy magyarul is megvan a cikk...
robertó 2013.05.02. 17:55:17
SoundNet - Losing Hope Was Freedom
José González - All you deliver
Sun Kil Moon - You Are My Sun
CMA - You're Free
==T== 2013.05.02. 18:00:03
Irvine volt, akinek állítólag valóban adott egy pofont 93-ban. Azt hiszem Mansellel is pofozkodott 87-ben.
Globetrotter2014 2013.05.02. 18:23:00
De ugyanakkor nagy hibája volt hogy nem tudott jól helyezkedni, természetesen nagy kedvencem volt (amíg élt ő volt A pilóta számomra is), de mindig a rosszabb kocsiban ült, és (kivéve a Mclarenes bajnoki éveket), mindig széllel szemben pisilt.
Schumacher nemcsak a mezőny elgjobb pilótája volt, de egyúttal csapatkapitány. Felépített a domináns csapatot egy xarkupacból, amit világbajnook egymás után hagytak ott szitkozódva. Senna ilyenre sosem lett volna képes.
Sennáé mindem tiszteletem, de a Schumacher úthenger őt is elsöpörte volna (ahogy már a fiatal-kezdő MSch is borsot tört Senna orra alá). Valszeg kiscit leszedett volna MSch rekordjainak arányaiból, de a lényegen nem változtatott volna.
Ez a pofon nem a legend Schumahcernak szóült, hanem a feltörekvő fiatal tehetségnek a feltörekvő istállónál, a pökhendi arrogáns világbajnok és már akkor élő legendától.
Akkoriban Senna még alfahím korúnak számított (ereje teljében), Schumacher pedig 20onévesen értelmezetetlenül fiatalnak. Minden sikrét a kocsinak tudták be, ahogy Senna össze nagy ellenfeléét is (leginkább Piquet címeit).
De Schumacher esetlen ennél többről volt szó.
ommm 2013.05.02. 18:35:34
Ezt a butaságot nyugodtan felejtsd el úgy, ahogy van. Vagy próbálj ki egy NSX-et, mert tökéletes.
"míg Senna még 91-ben is volt, hogy ki sem tudott szállni az autóból egy verseny után."
Ezzel sokat elmondasz arról, valójában mennyire látod át a témát és a történéseket. Az a brazil GP volt, melyet megnyert úgy, hogy az utolsó körökben egyetlen sebességi fokozat volt az autójában, az ötödik. És a váltókart folyamatosan tartania kellett, míg a másik kezével kormányzott.
Ennyit arról, milyen állóképessége volt és miért nem tudott kiszállni az autóból.
CSÖRR-CSI££ 2013.05.02. 20:44:14
Norbival mégjobb lett
PaOntan 2013.05.03. 09:55:16
convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.03. 10:41:27
Na látod, ezért ítéllek el.
@ZF2: "Schumacher nemcsak a mezőny elgjobb pilótája volt, de egyúttal csapatkapitány. Felépített a domináns csapatot egy xarkupacból, amit világbajnook egymás után hagytak ott szitkozódva. Senna ilyenre sosem lett volna képes. "
Azért Sennánál is érdemes megnézni hogy hol tartott a Lotus előtte, vele, és utána...
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.05.03. 10:55:10
vele ment tönkre a Lotus F1 csapata, nem? Az elején még ment a szekér, 92T, 95T (talán, nem vagyok a nevekben biztos), aztán a Honda motorral már talán csak 1 pole-juk volt és ott is hagyta őket... utána Piquet-val meg a japán sráccal, aki a Honda motorok miatt ülhetett Lotusba, már nem sok vizet zavartak.
Hurri Kán 2013.05.03. 11:00:50
Nem ment tönkre, inkább leszálló ágba került. 86-ban, és 87-ben is nyert Senna futamokat a Lotussal, VB 3., és 4. lett, úgy, hogy a Lotusnál lényegesen jobb autók is voltak a mezőnyben.
Globetrotter2014 2013.05.03. 11:04:22
De Senna (és Prost) az egész mezőnyt dominálta a Meclaren-hondával. Aztán amikor Senna egyedül maradt a Mekiben és az nem votl képes bajnok autót készíteni, Senna gond nélkül ment a Williamshez. Ahol megint szenvedett mert mindig a csőcsonlévő csapathoz akart kerülni és nem a legjobb kilátásokkal rendelkezőhöz.
Schumacher pedig egy csúcs csapatot csinált. (vicces ezt írni a Ferrarinál, hogy a "semmiből", de igaz volt) Az a korrektség és birkatürelem amivel elnézte a Ferka kezdeti bukdácsolásait biztos nem lett volna meg (a már világbajnok) Sennában .
Shadowbull 2013.05.03. 11:13:10
Ok egyutt alkottak egy olyan kivalo kombinaciot, ami oda vezetett, hogy a Ferrari evekig dominalt.
Azt kijelenteni, hogy ez Sennanak/Sennaval nem sikerult volna, minden alapot nelkuloz.
Globetrotter2014 2013.05.03. 11:25:41
Schumacher akkoriban valószínűtlenül lojális volt a ferrarihoz. (aki akkor követte még emlékszik rá).
És a Ferrarit igazán bajnokkű tevő emebrt (Rory Byrn) is ő vitte át. Todt és Brawn csak stratgériáért és taktikáért olt felelős,.
Hurri Kán 2013.05.03. 11:28:43
"És a Ferrarit igazán bajnokkű tevő emebrt (Rory Byrn) is ő vitte át. Todt és Brawn csak stratgériáért és taktikáért olt felelős,."
Az megvan, hogy Ross Brawn az F1 egyik legjobb mérnöke, korábban dolgozott több csapatnál, és többek között ő csinált a Benettonból, majd Schumival együtt a Ferrariból, és Buttonnal pedig a Brawn GP-ből győztes autót?
Shadowbull 2013.05.03. 11:37:06
Globetrotter2014 2013.05.03. 11:38:06
Egyébbkét Brawn is a Schumacherrel érkező csapat része volt. De MSch volt a gravitációs pont.
Hurri Kán 2013.05.03. 11:39:08
Részt vett a tervezésben. Egy autót nem egyetlen ember tervez meg.
Globetrotter2014 2013.05.03. 11:49:47
Globetrotter2014 2013.05.03. 11:54:58
Brawn a versenysratégiálrt felet, már a Benettonnál is. És SCH hozta magával.
Miután Byrne nyugdíjba vonult, a Costa féle ferkák nem is szereeltek jól. Pedig Brawn maradt. De akkor sem autót tervezett mert nem az volt a dolga.
==T== 2013.05.03. 12:19:58
Azt is tudom, hogy az NSX jó kis gép, biztos szeretném ha beleülnék, mint ahogy 26 másik típust is, viszont a megjelenése nekem inkább semleges, mint karakteres.
@convar: "Azért Sennánál is érdemes megnézni hogy hol tartott a Lotus előtte, vele, és utána..."
Elio de Angelis: világbajnoki bronz, vagyis harmadik hely.
@Hurri Kán:
Tény, hogy voltak jobb gépek a Lotusnál, de a kvalikon a Renault (és a BMW) motorok voltak akkortájt a legerősebbek. a Lotus csinálta meg először az aktív felfüggesztést még 87-ben (a Williams nem sokkal később).
==T== 2013.05.03. 12:37:05
Ebben elég alaposan leírja a sztorit. Ross Brawn elég alaposan elmeséli neki, mennyit egyeztetett MS-el mielőtt aláírt a Ferkához, hogy ugye Michael biztos nem lépsz le a Mercihez egy év múlva. Egyértelmű, hogy a Benettonos főemberek jelentős része MS után és miatt ment a Ferkához.
Azt is leírják, hogy a 96-os silverstonei fiaskó után a Ferka utilaput akart kötni Todt lába alá, de Schumi gyakorlatilag közölte, hogy ha Todtot elküldik, ő is megy.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy még Schumi szerződtetése előtt a nagyfőnök Giovanni Agnelli kijelentette/megmondta a Ferkásoknak, hogy ha MS-el sem tudnak bajnokságot nyerni, akkor lehúzhatják a rolót.
Ami MS szerepét illeti, a szervezeti fejlesztések mellett az autó fejlesztésében is bőven kivette a szerepét.
akkoriban még nem voltak ilyen fejlett telemetriák meg szélcsatornák, szóval a fejlesztéseknél SOKKAL többen nyomott a lattba a versenyző visszajelzése. És nem csak a fejlesztéseknél, hanem a versenyhétvégéken a beállításoknál is. És volt lehetőségük gyakorolni, fejleszteni, mert nem volt ez az eszeveszett teszttilalom, ami az utóbbi években jellemző.
+ akkoriban a versenyzők jó taktikával képesek lehettek valamennyire kompenzálni az autó hiányosságait.
Ezek a dolgok ma már nehezen képzelhetők el.
Egyébként ez az, ami szvsz Schumi leginkább Senna elő/fölé emeli. Senna mindig a legjobb autóban akart menni. 92-ben, 3 vb cím után egy gyenge év miatt simán otthagyta volna a McLarent, aminek mindent köszönhetett hogy a Williamsbe ülhessen, mert szerinte az neki alapvető joga volt, és valóságos merényletként élte meg, hogy Prost miatt nem tehette meg - miközben 86-ban ő vétózta meg, hogy derek Warwick legyen a Lotusnál a csapattársa.
Senna soha nem vállalt volna be egy 90-es évek közepének szintjén álló Ferraris szerződést - legfeljebb pályája végén - , ő mindig csak ígérgette, hogy egyszer elmegy majd oda. A fejlesztési munkákhoz is annyit, hogy asszem 90-ben vagy 91-ben Berger és a tesztpilóták nyomták végig a téli szezont, mialatt a brazil otthon vakációzott.
Mint versenyzői tehetség persze nagyon ott volt, rendkívül gyors tudott lenni - főleg egy körön - de (mint olyan valaki, aki 85/86-tól követi az f1-et) úgy vélem, hogy versenykörülmények közt ez az előnye már nem volt meg, mert egyfelől nehezen tudott gazdálkodni a technikával, hajlamos volt baleseteke kerülni ill. minimális taktikai érzéke volt. Ezért is fordult elő, hogy Prost minkét közös évükben jóval több pontot szerzett - annak ellenére, hogy a brazil volt Dennis és a Honda kedvence is - 186 vs 154 volt az eredmény Alain javára.
Hogy ki volt minden idők legjobbja, az valamennyire szubjektív, de hogy annak a korszaknak Prost, az utána jövőnek meg Schumi, az minimális tárgyilagossággal elég egyértelmű,
==T== 2013.05.03. 12:42:03
en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJR-14
Egyébként abban a bajnokságban figyelt fel Brawn és Walkingshow Schumira.
Hogy Sennánál maradjunk, az ő 84-es Tolemanját (ami a Benetton elődcsapata volt) is Rory Byrne tervezte, méghozzá Pat Symondssal, szóval a Schumi-féle Benetton csapat főemberei.
Corrado 2013.05.04. 07:33:45
convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.04. 12:45:10
@Hurri Kán: "Nem ment tönkre, inkább leszálló ágba került." Ha megnézzük az eredményeket látszik, hogy a Lotus valójában már 1978 óta, az utolsó VB címük óta leszállóágban volt, amelyet Colin Chapman 1982es halála is felgyorsított. Senna érkezése 85ben és ameddig a csapatnál vezetett időlegesen megállította ezt a folyamatot, de megfordítani már ő sem tudta... ez az igazság.
@==T==: "Tény, hogy voltak jobb gépek a Lotusnál, de a kvalikon a Renault (és a BMW) motorok voltak akkortájt a legerősebbek. a Lotus csinálta meg először az aktív felfüggesztést még 87-ben (a Williams nem sokkal később)." Látom hozod a szokásos formád, mint 1993 kapcsán. Tehát Senna kapcsán minden jó eredményt csakis és kizárólag az autóhoz kötni... pfff.
Húzzál már el innen végre!
@Corrado: ugye milyen visszataszító ez az ember? :S És hiába mondják neki, akkor sem veszi észre magát...
Corrado 2013.05.04. 16:24:25
MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.05.29. 15:40:16
Nem vagyok Hondas, de cserében Sennás,nem is kicsit, ha szaval ilyen szószavarokkal élnem...
Van már ötlet esetleg arra, hogy jövőre Senna halálának 20. évforduloján csinálnátok vmi megmozdulást? Eszméletlen lenne, persze tudom a kivitelezés egy másik dolog, ha lenne pont aznak a Hringen egy TC Senna nyílt nap. Vagy ha pont arra a csütörtöki napra nem is lehet megoldani, mégiscsak hétköznap lesz(bár lehet, h a jóságok magyar állam megsimogatja buksinkat és ledolgozhatjuk az azt követő pénteket egy másik csodás szombaton)...
Vélemény?
Köszi
Marco
MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.05.29. 15:54:04
UdjanMineck 2015.05.01. 16:45:30
UdjanMineck 2015.05.01. 16:50:52
Saratoga V6 2015.05.01. 19:09:32
Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.01. 20:49:39
Annak idején a Mclaren tooned sorozatában készített egy könnyedebb Senna specialt ( autossagok.blog.hu/2014/12/01/sotet_jatszmak_a_formula_1_aranykorabol ). Bár Norbié kétségtelenül jobb lett...
Az utolsó 100 komment: