Senna autója az én autóm

  2013. május 01. - ommm Címkék: honda nsx tribute senna ayrton tc videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Ayrton Senna emlékcikkünk- és filmünk kommentposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr995258484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blueboy 2013.05.01. 08:58:43

Régóta TC függő vagyok, az OMG Visuals korszak óta csak még jobban. Azt gondolom, túlzás nélkül mondhatom, hogy túl van a világszínvonalon! Mint már előttem egy másik kommentelő kolléga írta én sem vagyok nagy kommentkirály, de e mellett egyszerűen nem tudok elmenni szó nélkül! Ez a Vályi Pista+Michelisz Norbi+Honda NSX+OMG Visuals kombó bombasztikusan jó összeállítás! Az elérzékenyülés határán voltam... Úgy néz ki Norbinak ehhez is van affinitása, remélem olvashatok/nézhetek tőle/vele még több cikket/videót :)

felidegeltemmagam 2013.05.01. 08:59:47

Köszi Pistám! Zseniális volt ez megint. Respect!

Papp Sanyi 2013.05.01. 08:59:56

Durva nagy repedés van a célegyenes közepén :O
Tényleg ráfér a felújítás a Ringre.

keriarpi 2013.05.01. 09:06:49

A videó zseniális...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.05.01. 09:13:49

@visszakettopadlogaz: melyik 5? A C U R A? :)

Akik most hű Senna rajongók, azok 2004 előtt is ismerték, remélem.

Valamint volt azért Sennának rossz oldala is, Prost nem véletlen nem nézte meg a most már három éve kiadott életrajzi filmet, mert szerinte (khm) olyanok írták-csinálták akiknek fogalma sem volt róla, hogy milyen volt az akkori Forma-1. Szerintem fontos elmondani a nem annyira hízelgő dolgait is, hozzátartozik a személyiség megismeréséhez; a cirkuszait amikor valami nem jött össze, amikor már edzésen összeveszett a mérnökeivel mert meglátott valamit Prost autóján ami az övén nem volt ott, stb...
Olyan kicsit mint Steve Jobs. Okos, sikeres, de nem akarnám barátnak.

dreamhotep 2013.05.01. 09:19:07

Pista veszett jó melód van, ugyi tudod? :-) sokan cserélnének veled.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.05.01. 09:42:17

Norbi meglepően jól fogalmaz, az autó meg... instant get, most, nekem.De hát eddig is az volt :)

@Make Valamit: A nagy egyéniségek már csak ilyenek. mondjuk a filmben tényleg benne kéne ennek lennie.

determ 2013.05.01. 09:51:59

Nekem mindig az volt a véleményem, hogy nem az a sportautó, amit a Ferrari meg a Lambo meg ezek csinálnak, hanem az ilyen Honda meg Lotus féle.
Nem attól lesz valami jobb, hogy nagyobb és erősebb...

tunguska 2013.05.01. 10:02:11

Remek kis videó :)
Valaki tudná melyik az 2 szám ami az elején szól meg kb 1:10től kezdődik?

mennyi?husz! 2013.05.01. 10:02:42

Jo volt az iras es a video is. Az ot betorol (honda) meg annyit, hogy elsosorban ez inkabb harom: RWD! Ennyi! Ezert is van riszpektje ahogy egy Supranak is meg az olyan bimmer fanok szemeben is mint nekem. Nuta orr tolos hondak sehol nincsenek ezekhez kepest. Kene egy NSX.

Rocko- 2013.05.01. 10:48:26

kommentelni, erre?
nem lehet.

Pufibá 2013.05.01. 11:17:30

Nagyon jó volt,gratula!
Azé a Hangyász elverné. :-))

felidegeltemmagam 2013.05.01. 11:24:44

@dreamhotep: Azért biztos szerencsés, hogy azt csinálja amit szeret és abból ki tudja hozni a maximumot. Tud találkozni olyan emberekkel, akikről mi csak álmodunk, ahogy azokról a helyekről és kocsikról, amelyekhez neki szerencséje van.

DE

Az én értékrendszerem szerint a világért se cserélnék vele, max egy kis időre. Szerintem napi 5-6 óra alvással van jó esetben, a családját heti vagy egyszer látja, állandóan utazik. Van, hogy késő este, éjjel válaszol emailekre az olyan hülyéknek, mint én is. :) Szóval ez érdekes egy ideig, de aztán veszettül hiányozna a mindennapi gyerekezés, az otthoni komfortzóna. Családosként nehéz lehet.

Hurri Kán 2013.05.01. 11:50:57

Nincs mit hozzáfűzni. Irigylem, akinek van, vagy vezetett NSX-et. Én is kipróbálnám, miután megtanultam hozzá vezetni.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 11:57:53

Szerintem ilyenkor azért illik megemlíteni Roland Ratzenbergert, mert a vasárnapi tragédia túl sokszor tolja háttérbe a szombatit... :(

Kicsit más.

Ami számomra nagyon emocionális verseny volt, az a '95-ös kanadai nagydíj, Alesi egyetlen győzelme.
Akkor még csak ennyit értettem belőle, hogy Alesi nyert, és ettől ő is és a közönség is megvadult. Persze sok évvel később összeraktam a sztorit, miszerint Alesi a 27-es számú Ferrarit kormányozta be elsőként a célvonalba a Circuit de Gilles Villeneuve-ön...

Még Angliában megvettem egy antikváriumból a Hans Tanner (és Doug Nye) által írt "Ferrari" c. könyvet. Ez a '83-as, 6. kiadás, kb. 650 oldal, irdatlan mennyiségű adattal és képpel. Végigköveti a Ferrari sztoriját Enzo születésétől, három külön nagy fejezetben taglalva a GP, a sport-, és az utcai autókat.

Na, ez A tankönyv az autóversenyzésről, még ha a Ferrari szemszögéből is mutatja be.

Piera · http://asztal.blog.hu/ 2013.05.01. 12:01:02

Nagyon szép lett a videó. A legvégén melyik zene szól, tudnátok segíteni?! Köszönöm!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:02:02

@Make Valamit: Jó lesz az 1994-nek is :)

Én sem voltam Senna rajongó egyébként, a film őta sem sikerült jobban megszeretnem (nb: a film pedig valami bitang jó).

Nekem akkoriban jobban bejött Prost, ill. Mansell mesterkedése (de lehet, hogy csak azért mert akkoriban mindig ők nyertek, amikor elkezdtem F1-et nézni).

HUNGeryson 2013.05.01. 12:07:27

Jó cikk, de miért nem raktátok bele ezt a videót? Makkosban, fehér zokniban nyomja Senna. Ilyen lábtechnikát még életemben nem láttam! Ez zseni volt!

www.youtube.com/watch?v=jjbrFBE4x8A

Incho77 2013.05.01. 12:18:48

K. o cikk, k. jo video. Bar mindketto lehetett volna hosszabb is.

WTCC-ben nem lehet NSX-szel indulni? :D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:19:44

Most megnéztem az angol verziót is, és azt kell mondjam a Ken Blockos videó után, valamint Karotta próbálkozásai után is, hogy szerintem jobban járnátok a feliratozással. És nem feltétlenül a kiejtésre gondolok (de ha már: annyira magyarosan sikerül sokszor a hanglejtés, hogy nekem többször is fejtenem kell, hogy mi akart elhangzani, úgy, hogy tudom mi volt ott az eredetiben). Másfelől szvsz olyan nagyon mesterkéltté teszi az egészet.

Az autóbuzeránsokat nem érdekli világszerte, hogy mi a "soundtrack", csak megértsék (és gyanítom, egy anyanyelvű előbb megérti a feliratot - és főleg a nem anyanyelvű, angolul tudó -, mint az idegen hangzású, Rigó utca angolt.

A videó meg attól lesz jobb, ha az némileg természetesebbnek tűnik.

Szerintem.

Kard 2013.05.01. 12:21:21

@Make Valamit: Igen, elég agresszív személyiség volt a pályán...viszont azt is tudni kell, hogy eléggé szembe szélben kellett végig versenyeznie köszönhetően a Prost kedves haverjának (Ballestre). Az a 3 vb cím inkább 4 az én szememben, mert egyet simán elcsaltak a franciák Prostnak.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:27:15

@Kard: Na jó, azért ez nem volt ilyen fekete-fehér. Prost meg azt mondta, hogy miután Senna elkezdett bizonyítani a McLarennél, elkezdték szépen odacsoportosítani a forrásokat, így Sennának mindenből vagy 3x annyi volt. Alkatrészből, szerelőkből, meg odafigyelésből is.

Hurri Kán 2013.05.01. 12:39:22

@Kard:
Elegendő, vagy inkább úgy mondom, kellő agresszivitás nélkül nem igen lehet 3 VB-címet nyerni, de még egyet is nehezen. 80-as évek előtti időkre nem nagyon emlékszem a Forma-1-ből, akik Senna után nyertek VB-t, talán azok engedhették meg maguknak, hogy ne legyenek nagyon agresszívak, akiknek az autója magasan jobb volt az akkori mezőnynél.

@Gábor (Gee Halen):
Ez pletyka, nem tudom komolyan venni, főleg hogy Prost, ahogy mostanában Alonso, mindig mást hibáztatott, ha valamiért nem nyert.

Kard 2013.05.01. 12:48:14

@Gábor (Gee Halen): Még ha így is lett volna ez egy független csapat teljesen logikus döntése volt (tolni előre a fiatal és jobb pilótát) viszont az utóbbi undorító politika volt, semmi köze a sporthoz. Prost kihasználta, hogy Ballestre is francia. Ennél aljasabbat sportoló nem nagyon tehet, ugyanolyan ez mint a dopping.
Azon az elven ahogy Sennától elvették Prost javára a vb címet rengeteg futamgyőzelmet meg lehetett volna fúrni előtte is meg utána is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 12:52:37

Akkor ezek szerint bizonyított tényként könyvelhetjük el, hogy Balestre tolta Prostot, vagy hogy?

Nem vitatkozni akarok, csak árnyalni a képet, hogy Senna nem volt az F1 szent fiúja, és Prost sem volt a vasvillás ördög.

s4tch 2013.05.01. 13:01:53

tökmindegy, hogy honda promó vagy sem, ez szép volt, urak

srank 2013.05.01. 13:03:28

elég drámaira lett rendezve a videó, kiváncsi vagyok milyen visszhangja lesz a külföldi megtekintések után ...
amikor azt mondják, hogy az olasz autóknak van lelkük, egy ilyen videó után kiderül, hogy a japán autónak is van, de az egy minden parancsot gondolkodás nélkül tökéletesen végrehajtó szamuráj lelkületével van felruházva, míg az igazi olasz (nem német/olasz) csak egy önfejű beképzelt dzsigoló, akihez a pilótájának kell alkalmazkodnia és kénytelen a hibáival együttélni ...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.05.01. 14:17:36

Nem tudok nagyon mit kommentelni. Norbi élvezhetően ír, értelmesen beszél, az OMG egyszerűen "OMG!" kategória. Az angol verzióknál még nem tudom eldönteni, hogy a feliratozás-e a jobb megoldás, vagy ez az ízes kelet-ajrópai angol. (amivel egyébként nekem a világon semmi bajom nincs, szerintem érthető, nem hunglish ahogy beszélnek)

zalkapone 2013.05.01. 15:44:26

Egy szó jutott csak eszembe: megindító.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:02:55

@Make Valamit:

Ez igy van, ahol sok a feny ott mindig nagy az arnyek is!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:27:04

Prost 4-szer ( negyszer ) volt vilagbajnok, Professzor volt a nickneve, nem egy nyeretlen kezdo volt.

Ket dudas egy csardaban tipikus esete volt anno.

sunblind 2013.05.01. 16:32:36

Nekem még jobban is tetszett az külföldi változat, mert a Pista csomószor mosolyog, amitől a morzsányi kriptahangulat is odavész, ettől még nyilvánvalóbb, hogy itt alapvetően jó és mély érzésekről van szó, amik nem nagyon vesztettek az erejükből, közel húsz év alatt sem.
Nem zavar a helyi hangzású angol, ilyen van az indiaiaknál, kínaiaknál, flamandoknál is, teljesen használható és érthető. Egyszer egy ortodox, sekkszpíren nevelt ricsmonditól viszont csapágyas lett az autofókuszom, mire felfogtam miről beszél. Illetve az egyharmadáról a mai napig fingomsincs.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:36:53

@mennyi?husz!: igaz mondjuk. Hajtson hatul, az az igazi. Jatszos autom sosem volt elsokerekes. Annak ugy nincs ertelme.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.01. 16:45:40

@Gábor (Gee Halen): ez erdekes

http://hu.m.wikipedia.org/wiki/1995-ös_Formula–1_kanadai_nagyd%C3%ADj

Egyetlen egyszer nyert nagydijat Alesi? Azt gondoltam volna hogy tobbszor....

Azert a monzai futamot se felejtsuk, ahol a berger-alesi vezette ferrari duo ment elol es par korrel a vege elott kiesett mind2...

robertó 2013.05.01. 16:58:06

@blueboy, immortalis: Ez most kivételesen kisebb részben OMG, és nagyonbb részben én :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.01. 17:07:06

@visszakettopadlogaz: Jaja, aztán az angol nyelvű szócikkben is írják, hogy ugye pont Alesi 31. születésnapján történt a dolog nem mellesleg, és ez volt az utolsó verseny amit V12-es motorral hajtott autó nyert meg.

Pietrof 2013.05.01. 17:22:02

Meg tudnátok mondani, hogy mi az a zongora zene a videó elején?

TommyGun77 2013.05.01. 17:35:27

Amióta meghalt Senna nem nézem a Formula 1-et...minden versenyt néztem addig.
Talán egyszer lesz pénzem NSX-re, talán, csodaszép ez a gép.

fandrew 2013.05.01. 18:00:01

senna_magyar? (bocs)

Dr. GGG77 2013.05.01. 18:11:28

Köszi ezt a videót!

robertó 2013.05.01. 18:12:17

@Pietrof: SoundNet - Losing Hope Was Freedom

3 gb 2013.05.01. 19:18:27

a mécses a végén nagyon kedves:))

srank 2013.05.01. 20:06:36

én akkor kezdtem el nézni amikor "hovatűnt démon hill..." akkor egy fos arrows-sal vezetett és ha jól emlékszem elromlott a kocsi az utolsó körben, de talán beért dobogóra, nna az olyan pillanat volt ami miatt érdemes volt f1-et skubizni 97-től , köv évben már a jordan-nél nyomta akkor meg volt az a k*rva esős spa-i futam ...

Rocko- 2013.05.01. 20:33:39

@Gábor (Gee Halen): nem sértés Pista felé, inkább kritika, de Norbinak határozottan jobb a kiejtése.

bono92 2013.05.01. 22:21:55

@johnnybe: Mivel nem az volt a célja, hogy újdonságokat megtudjunk erről az autóról. Meg amúgy is, volt már erről az autóról több cikk, teszt, sőt még a Totalcar TV-ben is volt, amikor Karotta tesztelte.

megint 2013.05.01. 22:23:49

Az autó kitűnő, Senna soha nem volt a kedvencem, sokat próbáltak szépíteni rajta az idő folyamán(mióta meghalt). Persze minden nagy bajnok egoista, és önző, másképp nem megy. Ezért is sírhat Rosberg, Massa, Webber, lehet, hogy igazuk volt adott helyzetben, de soha nem lesznek világbajnokok.

Kard 2013.05.01. 23:29:30

@Gábor (Gee Halen): Én igen :). Az, hogy egy kanyar átvágásáért valakitől elveszed a vb címet elég nevetséges indok. Hasonlóan "kedves" cselekedet volt amikor az utolsó versenyen ahol Senna megszerezte pole-t majd Balestre átrakatta az első rajtkockát a pálya poros oldalára.

Kard 2013.05.01. 23:32:59

@megint: Igen, egoista volt, de csak a pályán verseny közben. Láttál olyat, hogy valaki kipattan egy Forma 1-es autóból segíteni a csapattársán azóta egyszer is? Én nem.
Ugyanilyen volt, hogy 100 millió dollárokat(kb 400 milliót) adományozott névtelenül Brazíliában.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.02. 06:21:51

@Kard: Ne csak a filmből tájékozódj, mert eléggé részrehajló (magyarázkodnak is rendesen az audiokommentárban ennél a résznél).

Kizárásakor 8 vádpontban találták bűnösnek (ebből a sikán átvágás egy volt). Volt még ott box utca fehér vonalának átlépése, külső segítség használata (a pályabírók le akarták tolni a pályáról, mert lefulladt, ő meg ráugrott a gázra és beindult), stb.

Az sem Prost mellett szól, hogy Senna olyan helyzetet teremtett, hogyha Prost hagyja elmenni, ő nem tudja bevenni a kanyart, és neki kellett volna átvágnia a sikánt.

1990-ben meg nem büntették Sennát, pedig nagyon is lehetett volna. Ha ma ezt megcsinálja valaki, több versenyre eltiltják (vgy egy egész évre), és nem holmi kocsmai verekedésről volt szó.

Shadowbull 2013.05.02. 07:06:39

@Make Valamit: Teljesen nyilvanvalo hogy Senna egy agressziv, kokemeny versenyzo volt, hatalmas egoval, es gyozni akarassal. De melyik nagy F1-bajnok nem ilyen? Maskepp nem megy ebben a sportban.

A video jo volt, bar kivulallokent nezve talan egy kicsit nyalasra sikerult a vege a tablakkal meg a gyertyakkal, de nyilvan nem vagyunk egyformak.

Az meg vicces hogy van aki csodalkozik hogy Norbi ki tud nyogni egymas utan ket ertelmes osszetett mondatot. Aki latott mar vele riportot annak ez nem meglepetes. Birom a sracot, kar hogy a sportjat nem....

Kard 2013.05.02. 10:06:49

@Gábor (Gee Halen): Erről szól az F1. Ott egy rés és bebújsz. Prost rést hagyott, Senna meg bement. Még a mai szabályokkal is ez Prost hibája lenne. Ha egy autó félig melletted van akkor hagyni kell neki helyet. Szerintem meg Prost tudta mit csinál - ehhez volt rafkója -, hogy direkt hagy helyet Sennának, hogy majd rá tudja csukni az ajtót és mindketten kiesnek. Csak nem jött be a számítása, mert Senna továbbment. Ezután jött a második vonal (Balestre) és kisegítette.
www.youtube.com/watch?v=40BfnWBxJSY
Itt a videó. Gyakorlatilag a két autó már egymás mellett van.

==T== 2013.05.02. 13:33:22

@Kard: Kérlek ne nevettesd ki magad.

Méghogy Balestre és Prost franciasága miatt elcsaltak Sennától egy vb-t.

Sennának 89 Suzukában már csak elenyésző matematikai esélye volt megvédenie a vb címét (azt a vb címét, amit jóval kevesebb ponttal szerzett meg, mint a vb második Prost). Tett egy kétségbeesett manővert - amolyan Sato stílusban, lesz ami lesz alapon (hisz neki nem volt vesztenivalója) - és berobban a kanyarodni készülő Prost mellé. Nem csoda, hogy összeértek, hisz Prost tudhatta, láthatta, hogy nincs Senna előzési helyzetben.

Balestre nem csalt el semmit, Senna ugyanis eztán több ponton is súlyosan megszegte az akkori szabályzatot. A motor újraindítása külső segítséggel, a pálya szabálytalan lerövidítése, hogy csak a két legsúlyosabbat említsem. Mindkettőért kizárás jár.

Ezután egy évvel már rögtön az első kanyarban, nagy sebességgel, teletankolt autókkal megtorpedózta Prost Ferrariját. Ez volt minden idők vélhetően legaljasabb húzása az F1-ben, és vb címet ért, mert a francia Balestre semmilyen büntetést nem adott érte (A Balestre korszakban amúgy nem is emlékszem, hogy pályán történt akcióért valaha is büntettek volna).

Ajánlom megtekintésre ezt az elhíresült Jackie Stewart által készített Senna interjút:

www.youtube.com/watch?v=pdCWDSpwv9U

Ami a Senna filmet illeti, az nem dokumentumfilm, hanem egy rajongói film a tárgyilagosság minden csírája nélkül. Ennyire érdemes komolyan venni.

A cikket/videót illetően omm rajongását megértem, de Norbié - tekintve, hogy elmondása szerint 94 volt az első, rendszeresen nézett szezonja - azért részben a Honda dealnek is szólhat.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 13:40:20

@Gábor (Gee Halen): "Az sem Prost mellett szól, hogy Senna olyan helyzetet teremtett, hogyha Prost hagyja elmenni, ő nem tudja bevenni a kanyart, és neki kellett volna átvágnia a sikánt."

Ne haragudj, de ezt a baromságot honnan veszed???

Norbinak egyébként respect.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 13:57:57

@==T==: "Kérlek ne nevettesd ki magad.
.
.
.
Sennának 89 Suzukában már csak elenyésző matematikai esélye volt megvédenie a vb címét (azt a vb címét, amit jóval kevesebb ponttal szerzett meg, mint a vb második Prost)."

Akkor én is megkérlek erre ;) Azt hittem már tisztáztuk, hogy mindig a kiírt bajnokságot kell megnyerni! Prost is tudta már az első verseny előtt is hogy csak a legjobb 11 eredmény fog beleszámítani. Ahogy 1985 óta minden egyes alkalommal.

Amit meg a végén írsz, nem tudom hogy képzelted, hogy képzelted vkinek a rajongását kétségbe vonni.

Undorító, szánalmas alak vagy.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.02. 14:05:42

@convar: Ezt a "baromságot" maga Prost mondta. Ha külső ívre húzódik, ott és akkor, nem tudja bevenni a kanyart, és akkor csak a szervízút maradt volna.

Egyébként azt is hozzátette: "Ha nem versenyeztél Szuzukában és nem ismered a pályát és az autókat, nem ítélhesz meg!"

Ezt egyébként a Senna filmhez készült interjúban mondta.

Pietrof 2013.05.02. 14:31:32

@robertó: NAGYON KÖSZÖNÖM!!!!!!!!!!! :) Király vagy!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.02. 14:34:00

@Kard: Ez egy szimpla versenybaleset volt. Senna el akart menni, Prost meg nem engedte. Prost is ugyanúgy viselkedett, mint ahogy Senna tette volna fordított helyzetben... mint ahogy tette is egy évvel később, csak sokkal butálisabb megoldásban. Abba bármelyikük belehalhatott volna.

A kizárás sem ezért történt, hanem ami utána.

Most megint idekeverni, hogy tolta-e Balestre Prostot vagy sem... ha annyira tolni akarta volna Prostot, neki 5 VB címe lenne, Sennának meg 2, ha érted mire gondolok.

Tök felesleges ilyeneket feltételezni.

==T== 2013.05.02. 14:35:30

@convar: Szerintem csak megnézte a videót.

==T== 2013.05.02. 14:37:45

@convar: Köszönöm kedvességedet, de nehéz elhinni valakiről, hogy hatalmas "rajongó", ha az a valaki saját állítása szeritn a 94-es évadot követte először figyelemmel. Ezalatt az időszak alatt Sennától 2 fuamot láthatott, ahol az egyiken a verseny utolsó szakaszában, a másikon a rajtnál kiesett.

Az már inkább elhiszem, hogy szimpatikus volt számára Senna, és mivel most pont a Honda embere, ezt egy kicsit felturózza.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.02. 14:49:52

@==T==: inkább hagyom, sokkal jobb lenne ha Norbi maga válaszolna neked.

Am a "kedvesség" ilyen esetekben alap. Hozzáteszem, csak az olyanokkal szemben mint amilyen te is vagy, akiknek van pofájuk vkinek még a halálának évfordulóján, és így nem mellesleg egy, a róla való megemlékezésről szóló cikk kapcsán is idejönni és mások jóérzésébe tiporni az okoskodásukkal. Vagyis trollkodni.

Nem szégyelled magad????????

Kard 2013.05.02. 15:37:20

@==T==: Nézd a 89-es versennyel kapcsolatban lehet elfogult vagyok bár azért az mond valamit, hogy Piquet aki köztudottan utálta Sennát simán kiállt mellette a következő évben ugyanazon a futamon, hogy már nevetséges amit vele csinálnak.
A 90-es futamról meg annyit, hogy Balestre direkt átrakta a pole-t a poros oldalára a pályának. Sennaé volt a pole és mégis Prost fordult (volna) be elsőnek.

==T== 2013.05.02. 16:44:38

@convar:

lol. május 2 van. Ráadásul semmi olyat nem írtam, ami ne lenne igaz.

Nem.

@Kard: lol2

"A 90-es futamról meg annyit, hogy Balestre direkt átrakta a pole-t a poros oldalára a pályának."

1987-ben rendezték az első F1-es GP-t Suzukában. Onnantól kezdve mindig azon az oldalon volt a pole, ahol 90-ben is. Sőt, ekkoriban a pályák jelentős részén a boxutca felőli oldalon volt a pole, még úgy is, hogy jobbos kanyarral kezdtek.

Sokkal valószínűbb, hogy az egész pole átrakós mese (ami egyébként arról szólt, hogy megígérték neki, hogy átteszik a pole-t, de ezt rajta kívül senki nem hallotta)mese Senna utólagos (91-es)meséje volt, hogy valahogy kimossa magát az ügyből.

"Sennaé volt a pole és mégis Prost fordult (volna) be elsőnek."

Szörnyű. Valaki merészelt jobban rajtolni Sennánál. Mágjára vele...

dr.oid 2013.05.02. 17:05:39

Elmémbe bevésődött mondatok. ..racing, compiting is in my blood, this is my charateristic..look Stewart if you don't want to win you are not a racing driver anymore..Komoly, szinte komor -küldetéstudat és vasakarat irányította- arckifejezéssel ejtette ki a szavakat. Vékony, szikár, gyapjashajú 60 kiló körüli úrifiú Sao Paolóból. Különleges fickó. Szájon vágta Schumit mert fiatal arrogáns suttyóként szemtelenkedni mert vele. Kötekedett a nagyhatalmú és részrehajló Ballestrével. Vadnyugati stílusú párbajt vívott a taktikai és stratégiai miniszámítógép Professzorral. Elsőként rohant segíteni balesetett szenvedett versenyzőtársának. Ha gonosz lennék azt mondanám egy isteni küldetéstudat hajtotta kanegér. De ez a ember úgy tudott autót vezetni és győzni mintha tényleg az atyaúristen küldte volna e szent céllal a bűnös és elkárhozni vágyó lelkek közé a Földre. Nem láttam senki emberfiát aki így autózott volna a határon akár vizen is ha kell. Lehetetlen gyorsan, dupla gázfröccsökkel váltott sebességet, hogy ne ejtse a motorfordulatot és a hengersoronként egy-egy palacsintaméretű IHI elegendő levegőt jutasson-fújjon az égéstérbe. Ezalatt félkézzel ellenkormányzott és korrigált. A két hengersor töltőnyomás értékeit figyelte, állított a vízbefecskendezésen, a turbónyomáson, a fékerő egyensúlyon. Kordában tartotta az iszákos másfél literes turbómotor fogyasztását. Tette mindezt egy világhírű zongoraművész begyakorlott, könnyed mozdulataival és tudatosságával. Keszeg hátsója volt a giroszkóp és a négydimenziós gyorsulásmérő, lábai az ABS és a kipörgésgátló. A háta mögött tomboló, japán mérnöki fanatizmussal tökéletességig csiszolt hitech V6-os versenybenzinvedelő géporgona leömlői szürreális színekben világítottak, a kurta kikupofogóvégeket pokolbéli lángnyelvek nyaldosták, az 1000-1100 lóerős pörölycsapásként lesújtó motorteljesítmény és irdatlan forgatónyomaték rágógumiként próbálta szétkenni a ragacsos hátsó slicket az aszfalton, mindehhez ultrahanghatáron és velőtrázóan vinnyogott, hörgött, vijjogott, az egyenesekben pedig dobhártyahasító recsegéssel üvöltött.

Senna autóvezetési tudása és teljesítménye a mai automatizált agyonfizetett zsúrfiú F1 világban felfoghatatlan. Ő volt a Versenyző. A végkimerülésig küzdött. A monoton körözögetés távol állt az ízlésétől ezt a privilégiumot átengedte a nürburgringi nyugdíjas nyugatnémet fogorvosok hétvégvégi versenyautó klubjának. Ha egy futam közben véletlenül elaludtam a fotelban Üvöltős Lacika és Lapaj gondoskodott a megfelelő ébresztőről.. 'Úúúúúristen Senna elsokallt, a palánknak csapta a McLarent Monacóban. Neeeem hiszem el! Dühöngve kiugrik a roncsból és hazamegy zuhanyozni..'

Van aki egyszer lesz világbajnok, van aki annak születik. Feküdt a vállig érő karbon monocoque kasztniban, a kovácsolt magnéziumövözet felnik mögött vörös-fehéren izzottak a szénalapú féktárcsák és rongyolt a győzelem felé. Deus akiben fanatikusan hitt és bízott egyik pillanatról a másikra elhagyta, nem vezette többé a kezét. Baljós előjelekkel teli, kínos, hosszantartó, teljes tanácstalanságban és döbbenetben zajló intermezzokkal tarkított, átokverte májusi versenynap volt. Karbontörmelékek röpködtek, bukósisakos fejek billentek furcsa, nyugtalanító pozícióba. Reggel rossz hangulatban melegítette Frank Williams kocsiját. Még beszélt barátjával Sid Watkinssal, délután pedig eszeveszett tempóban csapódott a betonfalba. Nem értettem. Senna hogyan hibázhat ekkorát. Gyorsbeavatkozók, mentőautó, fehér lepedő, CPR-t végző Watkins professzor és mentőorvosok, pálya fölött lebegő mentőhelikopter. Néma csend, torokszorító keserűség, hitetlenkedés ..he suffered a fatal head injury, I immidiately recognized the neurological signs, a little later he sighed for the last time and his spirit or whatever left his body.. döbbenetes szavak..

Azóta bukókeret, HANS, kerékrögzítő kötél védi a versenyzők fejét..Sid Watkins közreműködött e rendszerek kifejlesztésében majd nyugdíjba ment..

Senna jelenség, Senna mítosz, Senna legenda. Felidézem -az évek során végignézett- róla szóló filmeket, videókat, megpróbálom megérteni, megpróbálok rá emlékezni..és csodálom..

Globetrotter2014 2013.05.02. 17:11:31

@TommyGun77: nem lesz. Annyira kevés fogyott hogy sosem zuhant meg az ára (ellenben lásd korabeli 3000GT, 300ZX).

Amúgy minden elismerésem srcáok az angol nyelvű cikkhez.

Van már koncepciótok arraq hogy miként terjesztitek az igét? Így eléggé beszűkül a piac, pláne hogy magyarul is megvan a cikk...

robertó 2013.05.02. 17:55:17

@tunguska, és aki zenét szeretett volna:
SoundNet - Losing Hope Was Freedom
José González - All you deliver
Sun Kil Moon - You Are My Sun
CMA - You're Free

==T== 2013.05.02. 18:00:03

@dr.oid: nem vágta szájon Schumachert. Egyszer összebunyóztak egy picit (egy Hockenheimi teszten), ill. egyszer volt egy keményebb beszélgetésük a francia verseny újraindításánál. Schumi több évig cselgáncsozott és jó fizikuma volt már akkoriban is, míg Senna még 91-ben is volt, hogy ki sem tudott szállni az autóból egy verseny után.

Irvine volt, akinek állítólag valóban adott egy pofont 93-ban. Azt hiszem Mansellel is pofozkodott 87-ben.

Globetrotter2014 2013.05.02. 18:23:00

@dr.oid: szerintem is kevered a dolgoakt. Senna volt az aki gond nélkül leszorított bárkit, és nem érdekelte semmi se más se saját testi épsége.

De ugyanakkor nagy hibája volt hogy nem tudott jól helyezkedni, természetesen nagy kedvencem volt (amíg élt ő volt A pilóta számomra is), de mindig a rosszabb kocsiban ült, és (kivéve a Mclarenes bajnoki éveket), mindig széllel szemben pisilt.

Schumacher nemcsak a mezőny elgjobb pilótája volt, de egyúttal csapatkapitány. Felépített a domináns csapatot egy xarkupacból, amit világbajnook egymás után hagytak ott szitkozódva. Senna ilyenre sosem lett volna képes.

Sennáé mindem tiszteletem, de a Schumacher úthenger őt is elsöpörte volna (ahogy már a fiatal-kezdő MSch is borsot tört Senna orra alá). Valszeg kiscit leszedett volna MSch rekordjainak arányaiból, de a lényegen nem változtatott volna.

Ez a pofon nem a legend Schumahcernak szóült, hanem a feltörekvő fiatal tehetségnek a feltörekvő istállónál, a pökhendi arrogáns világbajnok és már akkor élő legendától.

Akkoriban Senna még alfahím korúnak számított (ereje teljében), Schumacher pedig 20onévesen értelmezetetlenül fiatalnak. Minden sikrét a kocsinak tudták be, ahogy Senna össze nagy ellenfeléét is (leginkább Piquet címeit).

De Schumacher esetlen ennél többről volt szó.

ommm 2013.05.02. 18:35:34

@==T==: "Az már inkább elhiszem, hogy szimpatikus volt számára Senna, és mivel most pont a Honda embere, ezt egy kicsit felturózza. "

Ezt a butaságot nyugodtan felejtsd el úgy, ahogy van. Vagy próbálj ki egy NSX-et, mert tökéletes.

"míg Senna még 91-ben is volt, hogy ki sem tudott szállni az autóból egy verseny után."

Ezzel sokat elmondasz arról, valójában mennyire látod át a témát és a történéseket. Az a brazil GP volt, melyet megnyert úgy, hogy az utolsó körökben egyetlen sebességi fokozat volt az autójában, az ötödik. És a váltókart folyamatosan tartania kellett, míg a másik kezével kormányzott.
Ennyit arról, milyen állóképessége volt és miért nem tudott kiszállni az autóból.

CSÖRR-CSI££ 2013.05.02. 20:44:14

Ez jó volt (az írás is, a videó is), köszönjük!
Norbival mégjobb lett

PaOntan 2013.05.03. 09:55:16

A fenebe Tarzi, nem eleg az F1 topic, mar itt is scrollozni kell miattad a forumot ? :)

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.03. 10:41:27

@==T==: direkt hagytam benne, mert tudtam hogy amilyen kétbites vagy, úgyis ráugrasz ;)

Na látod, ezért ítéllek el.

@ZF2: "Schumacher nemcsak a mezőny elgjobb pilótája volt, de egyúttal csapatkapitány. Felépített a domináns csapatot egy xarkupacból, amit világbajnook egymás után hagytak ott szitkozódva. Senna ilyenre sosem lett volna képes. "

Azért Sennánál is érdemes megnézni hogy hol tartott a Lotus előtte, vele, és utána...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.05.03. 10:55:10

@convar: "Azért Sennánál is érdemes megnézni hogy hol tartott a Lotus előtte, vele, és utána..."
vele ment tönkre a Lotus F1 csapata, nem? Az elején még ment a szekér, 92T, 95T (talán, nem vagyok a nevekben biztos), aztán a Honda motorral már talán csak 1 pole-juk volt és ott is hagyta őket... utána Piquet-val meg a japán sráccal, aki a Honda motorok miatt ülhetett Lotusba, már nem sok vizet zavartak.

Hurri Kán 2013.05.03. 11:00:50

@Make Valamit:
Nem ment tönkre, inkább leszálló ágba került. 86-ban, és 87-ben is nyert Senna futamokat a Lotussal, VB 3., és 4. lett, úgy, hogy a Lotusnál lényegesen jobb autók is voltak a mezőnyben.

Globetrotter2014 2013.05.03. 11:04:22

@convar: a Lotus nem volt egy csúcsapat, de a Honda motorokkal és Sennával vitték valamire. Senna ott vált elisimerté, részben közdeni akarása miatt.

De Senna (és Prost) az egész mezőnyt dominálta a Meclaren-hondával. Aztán amikor Senna egyedül maradt a Mekiben és az nem votl képes bajnok autót készíteni, Senna gond nélkül ment a Williamshez. Ahol megint szenvedett mert mindig a csőcsonlévő csapathoz akart kerülni és nem a legjobb kilátásokkal rendelkezőhöz.

Schumacher pedig egy csúcs csapatot csinált. (vicces ezt írni a Ferrarinál, hogy a "semmiből", de igaz volt) Az a korrektség és birkatürelem amivel elnézte a Ferka kezdeti bukdácsolásait biztos nem lett volna meg (a már világbajnok) Sennában .

Shadowbull 2013.05.03. 11:13:10

@ZF2: Azert a Ferrari csucsravitelet nem igazan van ertelme MS egyeduli erdemenek elkonyvelni. Azert ott volt Todt es Brawn is, es nyilvan meg rengeteg mas szakember, akiknek a nevet nem ismerjuk.

Ok egyutt alkottak egy olyan kivalo kombinaciot, ami oda vezetett, hogy a Ferrari evekig dominalt.

Azt kijelenteni, hogy ez Sennanak/Sennaval nem sikerult volna, minden alapot nelkuloz.

Globetrotter2014 2013.05.03. 11:25:41

@Shadowbull: igen, de más legkésőbb a 98as szezonra átment volna máshova. Ahogy tette Senna 94ben, Alonso kétszer is, és Hamolton ezévben.

Schumacher akkoriban valószínűtlenül lojális volt a ferrarihoz. (aki akkor követte még emlékszik rá).

És a Ferrarit igazán bajnokkű tevő emebrt (Rory Byrn) is ő vitte át. Todt és Brawn csak stratgériáért és taktikáért olt felelős,.

Hurri Kán 2013.05.03. 11:28:43

@ZF2:
"És a Ferrarit igazán bajnokkű tevő emebrt (Rory Byrn) is ő vitte át. Todt és Brawn csak stratgériáért és taktikáért olt felelős,."
Az megvan, hogy Ross Brawn az F1 egyik legjobb mérnöke, korábban dolgozott több csapatnál, és többek között ő csinált a Benettonból, majd Schumival együtt a Ferrariból, és Buttonnal pedig a Brawn GP-ből győztes autót?

Shadowbull 2013.05.03. 11:37:06

@ZF2: nem hiszem hogy tulzottan lojalis lett volna, hiszen nem volt annyira messze az elejetol, hogy teljesen remenytelennek tunjon a dolog.

Globetrotter2014 2013.05.03. 11:38:06

@Hurri Kán: nem nincs meg. Brawn sosem tervezett autót a Ferrarinak vagy a Bentteonnak, az Byrn volt. Brawn a versneytratségiával foglalkozott ezeknél a csapatoknál (persze előttikijárta a ranglétrát).

Egyébbkét Brawn is a Schumacherrel érkező csapat része volt. De MSch volt a gravitációs pont.

Hurri Kán 2013.05.03. 11:39:08

@ZF2:
Részt vett a tervezésben. Egy autót nem egyetlen ember tervez meg.

Globetrotter2014 2013.05.03. 11:49:47

@Shadowbull: papíron nem állt rosszul a Ferrari MSchvel (rendszerint második helyen), de ez pont az interregnum volt az egyetlen igazi szuipersztár piltóával, aki szenvedett 2 benettonos VB cím után. 96ban esélye sem volt a bajnokságra, de a végére sikerült egy hajrá. 97ben akár meg is nyerhette volna, de Meclaren úthenger 98ban megint esélytelenné tette.

Globetrotter2014 2013.05.03. 11:54:58

@Hurri Kán: a főtervező 2004ig Byrn. Nem egy ember tervezi de Brawnnak nem az volt a dolga.
Brawn a versenysratégiálrt felet, már a Benettonnál is. És SCH hozta magával.

Miután Byrne nyugdíjba vonult, a Costa féle ferkák nem is szereeltek jól. Pedig Brawn maradt. De akkor sem autót tervezett mert nem az volt a dolga.

==T== 2013.05.03. 12:19:58

@ommm: Tistában vagyok vele, láttam a futamot, olvastam is róla, meg is volt.

Azt is tudom, hogy az NSX jó kis gép, biztos szeretném ha beleülnék, mint ahogy 26 másik típust is, viszont a megjelenése nekem inkább semleges, mint karakteres.

@convar: "Azért Sennánál is érdemes megnézni hogy hol tartott a Lotus előtte, vele, és utána..."

Elio de Angelis: világbajnoki bronz, vagyis harmadik hely.

@Hurri Kán:

Tény, hogy voltak jobb gépek a Lotusnál, de a kvalikon a Renault (és a BMW) motorok voltak akkortájt a legerősebbek. a Lotus csinálta meg először az aktív felfüggesztést még 87-ben (a Williams nem sokkal később).

==T== 2013.05.03. 12:37:05

@Shadowbull: Érdemes lenen elolvasnod David Tremayne Ferrari c. könyvéd. Magyar fordításban is megjelent.

Ebben elég alaposan leírja a sztorit. Ross Brawn elég alaposan elmeséli neki, mennyit egyeztetett MS-el mielőtt aláírt a Ferkához, hogy ugye Michael biztos nem lépsz le a Mercihez egy év múlva. Egyértelmű, hogy a Benettonos főemberek jelentős része MS után és miatt ment a Ferkához.

Azt is leírják, hogy a 96-os silverstonei fiaskó után a Ferka utilaput akart kötni Todt lába alá, de Schumi gyakorlatilag közölte, hogy ha Todtot elküldik, ő is megy.

Azt is érdemes megjegyezni, hogy még Schumi szerződtetése előtt a nagyfőnök Giovanni Agnelli kijelentette/megmondta a Ferkásoknak, hogy ha MS-el sem tudnak bajnokságot nyerni, akkor lehúzhatják a rolót.

Ami MS szerepét illeti, a szervezeti fejlesztések mellett az autó fejlesztésében is bőven kivette a szerepét.

akkoriban még nem voltak ilyen fejlett telemetriák meg szélcsatornák, szóval a fejlesztéseknél SOKKAL többen nyomott a lattba a versenyző visszajelzése. És nem csak a fejlesztéseknél, hanem a versenyhétvégéken a beállításoknál is. És volt lehetőségük gyakorolni, fejleszteni, mert nem volt ez az eszeveszett teszttilalom, ami az utóbbi években jellemző.

+ akkoriban a versenyzők jó taktikával képesek lehettek valamennyire kompenzálni az autó hiányosságait.

Ezek a dolgok ma már nehezen képzelhetők el.

Egyébként ez az, ami szvsz Schumi leginkább Senna elő/fölé emeli. Senna mindig a legjobb autóban akart menni. 92-ben, 3 vb cím után egy gyenge év miatt simán otthagyta volna a McLarent, aminek mindent köszönhetett hogy a Williamsbe ülhessen, mert szerinte az neki alapvető joga volt, és valóságos merényletként élte meg, hogy Prost miatt nem tehette meg - miközben 86-ban ő vétózta meg, hogy derek Warwick legyen a Lotusnál a csapattársa.

Senna soha nem vállalt volna be egy 90-es évek közepének szintjén álló Ferraris szerződést - legfeljebb pályája végén - , ő mindig csak ígérgette, hogy egyszer elmegy majd oda. A fejlesztési munkákhoz is annyit, hogy asszem 90-ben vagy 91-ben Berger és a tesztpilóták nyomták végig a téli szezont, mialatt a brazil otthon vakációzott.

Mint versenyzői tehetség persze nagyon ott volt, rendkívül gyors tudott lenni - főleg egy körön - de (mint olyan valaki, aki 85/86-tól követi az f1-et) úgy vélem, hogy versenykörülmények közt ez az előnye már nem volt meg, mert egyfelől nehezen tudott gazdálkodni a technikával, hajlamos volt baleseteke kerülni ill. minimális taktikai érzéke volt. Ezért is fordult elő, hogy Prost minkét közös évükben jóval több pontot szerzett - annak ellenére, hogy a brazil volt Dennis és a Honda kedvence is - 186 vs 154 volt az eredmény Alain javára.

Hogy ki volt minden idők legjobbja, az valamennyire szubjektív, de hogy annak a korszaknak Prost, az utána jövőnek meg Schumi, az minimális tárgyilagossággal elég egyértelmű,

==T== 2013.05.03. 12:42:03

@ZF2: Brawn utolsó tervezése egy sport prototípus, méghozzá elvileg a 91-es TWR Jaguár:
en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJR-14

Egyébként abban a bajnokságban figyelt fel Brawn és Walkingshow Schumira.

Hogy Sennánál maradjunk, az ő 84-es Tolemanját (ami a Benetton elődcsapata volt) is Rory Byrne tervezte, méghozzá Pat Symondssal, szóval a Schumi-féle Benetton csapat főemberei.

Corrado 2013.05.04. 07:33:45

@==T==: Látom farzanka a mondás rád is igaz , a vér nem válik vízzé. De már tényleg kibeb*szott unalmas, hogy egy emlék oldalon kell trollkodnod. Itt senkit nem érdekel a cipész miskád és mindenkinek lerí, hogy betegesen rajongsz érte. Menjél és máshol élvezkedjél.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.05.04. 12:45:10

@Make Valamit: "vele ment tönkre a Lotus F1 csapata, nem?" Nem. Az ne Senna sara legyen már, hogy Piquet, az akkora 3x VB 88ban egy futamot sem tudott nyerni, miközben Senna 87ben kettőt is.

@Hurri Kán: "Nem ment tönkre, inkább leszálló ágba került." Ha megnézzük az eredményeket látszik, hogy a Lotus valójában már 1978 óta, az utolsó VB címük óta leszállóágban volt, amelyet Colin Chapman 1982es halála is felgyorsított. Senna érkezése 85ben és ameddig a csapatnál vezetett időlegesen megállította ezt a folyamatot, de megfordítani már ő sem tudta... ez az igazság.

@==T==: "Tény, hogy voltak jobb gépek a Lotusnál, de a kvalikon a Renault (és a BMW) motorok voltak akkortájt a legerősebbek. a Lotus csinálta meg először az aktív felfüggesztést még 87-ben (a Williams nem sokkal később)." Látom hozod a szokásos formád, mint 1993 kapcsán. Tehát Senna kapcsán minden jó eredményt csakis és kizárólag az autóhoz kötni... pfff.

Húzzál már el innen végre!

@Corrado: ugye milyen visszataszító ez az ember? :S És hiába mondják neki, akkor sem veszi észre magát...

Corrado 2013.05.04. 16:24:25

@convar: Ez..? Nem ember. Nem is tudom hova lehetne sorolni az ő fajtáját. Egy nagyon beteg valami.

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.05.29. 15:40:16

Sziasztok TC!

Nem vagyok Hondas, de cserében Sennás,nem is kicsit, ha szaval ilyen szószavarokkal élnem...

Van már ötlet esetleg arra, hogy jövőre Senna halálának 20. évforduloján csinálnátok vmi megmozdulást? Eszméletlen lenne, persze tudom a kivitelezés egy másik dolog, ha lenne pont aznak a Hringen egy TC Senna nyílt nap. Vagy ha pont arra a csütörtöki napra nem is lehet megoldani, mégiscsak hétköznap lesz(bár lehet, h a jóságok magyar állam megsimogatja buksinkat és ledolgozhatjuk az azt követő pénteket egy másik csodás szombaton)...

Vélemény?

Köszi

Marco

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.05.29. 15:54:04

@ommm: Lenne sztem kereslet ilyen téren, mivel úgy hallottam a mostani TC nyílt nap 100 helye egy délután elfogyott.. És egy ilyen remek dolgot egy mégremekebb alkalommal kombinálni felemelő lenne...

UdjanMineck 2015.05.01. 16:45:30

Bitang egy autó. KÉNE. Szerintem a mindenkori Honda mindenkori legjobbja, a megvalósítható legmagasabb technikai nívóval. Talán a legszebbje is. Csodálatos autó...

UdjanMineck 2015.05.01. 16:50:52

@visszakettopadlogaz (törölt): el kéne felejteni már egyszer és mindenkorra végre ezt a tömény baromságot!

Saratoga V6 2015.05.01. 19:09:32

Akinek nem inge ne vegye magára, de annyira kurva sok szakértő gyűlt ma egybe, hogy részemről csak ennyi: Nyugodj békében Ayrton sosem felejtünk!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.01. 20:49:39

Egyrészt RIP Ayrton Senna, aki valóban az F1 egyik legkarizmatikusabb pilótája volt. És a legkeményebb is. Annak idején jó párszor voltak olyan húzásai (mind a pályán mind pályán kívül) amit nehéz volt elfogadni. De kétség kívül egyike volt a legnagyobbaknak.

Annak idején a Mclaren tooned sorozatában készített egy könnyedebb Senna specialt ( autossagok.blog.hu/2014/12/01/sotet_jatszmak_a_formula_1_aranykorabol ). Bár Norbié kétségtelenül jobb lett...