Soha ekkora haszonkulcsot

  2013. március 17. - ommm Címkék: aston martin toyota iq úton cygnet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Térdig lógó arccal húztuk a belünket az éjszakai parkolóban az autó felé Papp Tibivel. Egyikünknek sem volt nagyon beszédes kedve, egy full-size cikkgyártó-maraton a Genfi Autószalonon bárkit taccsra vág még úgy is, hogy nem először csináljuk.

DSC 6830
Innen nézve csak egy Toyota IQ, de...

Tibi mögött csak a banyatank csörömpölt ütemesen, pár lépéssel mögötte húztam a belem én, utolsó, félig megtört cigarettámat rágcsáltam, mint a vert sereg, úgy tántorogtunk a meleg, puha Mazda 6 felé, ami majd a szállásra visz minket.

Nem volt már sok autó a gigantikus – 49. számú – parkolóban, itt-ott egy két SLS Mercedes, egy pár 911-es és Panamera, két Toyota IQ. Aztán Tibi egyszer csak felkiált: b*szdmeg, ezt nézd, tudod, mi ez?

- Mi lenne, két Toyota IQ, egy csontszínű meg egy kék. Jópofa, kis autó.

Aztán észrevettem a csomagtérajtót szinte félig kitakaró szárnyas logót és rájöttem, hogy jó eséllyel a világ legdrágább, sorozatban gyártott mikroautóját látjuk. Ami nem más, mint egy Aston-Martinosított Toyota IQ. Az első sajtófotókon otrombának tűnt, de élőben egyáltalán nem az.

DSC 6835
Előtte pedig egy kék. Nagy matematikai esélye nem volt. Odabent, a szalonon, nem volt kiállítva az Aston-standon. Legalábbis a sajtónapon nem

Teljesen elfogadható orrán az Aston-hűtőmaszk, igénytelen részletet már az IQ-n sem találni, a Cygneten pláne nem. Vicces a szárnyaló, gigantikus Aston-logó, a műszerfalra konzollal biggyesztett Garmin navi viszont inkább ciki, hiszen az IQ-nak eleve van egy teljesen jól használható, érintőképernyős központi navigációs rendszere. Bár a Cygnet belterét elnézve nem a top-IQ belteret tuningolták, hanem a rakodóhelyek szempontjából optimálisabb változatét.

Ezt leszámítva persze több négyzetméter bőrrel borították a belterét, mint amennyi a lakásunkban van. A műszerfal, az ülések, minden, ahol valaha plasztik volt, most bőr. Az ülések ráadásul rombusz formában, mintásan varrottak, mint két, kis kanapé. (A gyári képen - szemfülesebbeknek feltűnhet - nem ez látszik.)

cygdec1

Ettől függetlenül azonban ez mégis csak egy Toyota IQ, hahó. Hogy mégis, mi ebben az oltári üzlet? Hát az, hogy egyrészt ugyanúgy odadobhatjuk a slusszkulcsát a Jolly Club puha snooker-asztalára, mint egy V12-es Vantage-ét, maximum majd nem azzal kérkedünk, hogy milyen rohadtat mentünk az Astonnal, hanem azzal, hogy reggel, munkába menet másfél kiló mérgező égéstermék helyett pár száz grammot pöfögtünk csak ki. Aztán az sem rossz, ha a nyakunkat rágó kisasszony száját nem egy húszmilliós X5-tel kell befogni, hanem kap egy Astont, ami azért mégis csak egy Aston, nem holmi mezítlábas BMW. És ha a csajunk Cygnettel jár, akkor a hozzáértők tudni fogják, hogy otthon lapul egy igazi Aston-Martin is, hiszen csak az veheti meg, akinek már van egy másik modellje. (Ahogy ezt Winkler ügyesen kikövetkeztette.)

Kivéve, ha nem vesz használtan egyet, az ám az igazi páváskodás…

DSC 6836
Elegáns és finoman kidolgozott minden részlete

Az Aston remekül csinálta: fogtak egy eleve jó minőségű mikroautót, melynek műszaki tartalmát és minőségét nem kérdőjelezhették meg a finnyás vevők, kicsit alakítottak rajta és kész. A fejlesztési költség minimális, a haszon csaknem 300 (!) százalékos, hiszen egy IQ 3,5 millió forint,a  Cygnet pedig 31 ezer fontról (11 millió) indul, a kicsi, takarékos és modern VVT-i-motorocska lehúzza az egész márka gázkibocsátási normáját és mindenki boldog. Még a Toyota is, hiszen nem egy nevenincs logóhoz adták a tartalmat. És hogy veszik-e? 2011-ben – miután piacra dobták - meglepően tapasztalták, hogy nem. Annak ellenére, hogy évi 20 ezres eladást vártak.

Ulrich Bez, az Aston vezérigazgatója állt elő a magyarázattal: egyszerűen túl sokáig készült az autó, mivel mindegyiket kézzel szerelik össze, így a szállítási határidő annyira megnyúlt, hogy sok – rendelést leadott – vevőnek nem volt cérnája kivárni a sorát és lemondta a rendelést. Csaknem kétszer annyi ideig kellett várni rá, mint bármelyik másik Astonra.

DSC 6838
Ennyire kicsi a valóságban. 11 millió forint, ez sem lesz az én autóm

Csak mostanra, 2012 végére – 2013 elejére sikerült a gyártási folyamatot olyan szinten optimalizálni, hogy ne szegje az érdeklődők kedvét a hosszú idő.

Az már más kérdés, hogy mennyire lehet még visszaédesgetni a potenciális – és lemorzsolódott – vásárlójelölteket a világ legdrágább, sorozatban gyártott mikroautójához.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr305132905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eko 2013.03.17. 07:34:08

Azért az vérciki ha egy luxusautó már messziről toyotának (sic!) néz ki.
Alakíthattak volna jobban a külsején egy kicsit. Ha a Dacia belsejét bevonom bőrrel, attól az még nem lesz Audi.

gabesz7004 2013.03.17. 07:50:29

@eko: Nem, akkor Infiniti lesz! :D

Schütii 2013.03.17. 08:18:21

Legalább a hátsó traktust is átszabhatták volna kicsivel astonosabbra. Az persze nyilvánvalóan epic fail hogy a várakozási idő rá több mint a valódi Astonokra. Azért Toyotaként erősen kéne. Merjünk kicsik lenni! Vagy nem így van?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 08:29:25

uhhh, ez nagyon kicsi. Nem az ar a kerdes mert aki vesz ilyet annak mindegy, de ha kicsi akkor kicsi, mese nincs.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.03.17. 08:32:01

Adhatnák ajándékba a "rendes" aston martin-ok mellé. :) amolyan kis szuvenírként. :)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.03.17. 09:05:44

Az Aston Martin legyen Aston Martin, a krumplileves meg legyen krumplileves.

Globetrotter2014 2013.03.17. 09:16:19

Megint telejesen rossz oldaról fogja meg a dolgot a szerző.

Semmi köze a cygnetenk a szerző toyota fétiséhez.

Egyszerűen hozni kellett a co2 adatokat és ezt nehéáz ha beugrómotor a szivó V8, és nincs többé márkacsalád (Ford) ami kimompenzálná az adatokat.

Lejjebb ugyanazzel a kihívással küzd a volvo. Meg részbena BMW és a Merci (ott ugyebár megvan a Samrt és a Mini)

xm95 2013.03.17. 09:19:56

Hat, amiket eddig kozlekedni lattam belole, azok nagyon messze voltak a "ciki" vagy a "sznob" fogalmatol. Nagggyon kellemes kullemu uzletasszony kinezetu holgyek vezettek oket, piros szinben meg kifejezetten tetszett. Az alapmodellben meg (ugyertem a Toyotaban) ultem is, munkatarsamnak ilyen van, a 135 kilomnak es 190 centimnek is kenyelmes volt. Egy londoni vagy egyeb nagyvarosi uzletasszony tokeletes varosi jarmuve.

Brevis 2013.03.17. 09:20:41

Pista az utolsó képen magasított Karottának néz ki. :)

makmarci 2013.03.17. 09:30:50

Egyszer én is próbáltam egy Toyotát, és az az igazság, a szembekötős felismerős teszten tuti Citroent mondtam volna, már csak az ajtó hangja alapján is.

Na ez a ciki !

Juliusxtreme 2013.03.17. 09:36:05

Párizsban láttam ilyet szaladgálni. Ott meg is van a létjogosultsága. Parkoló kevés van, homokos meg elég sok :)))

KoGa 2013.03.17. 09:42:21

Aston hutomaszk? Az egy Ford hutomaszk :)
Azt nem irom le mi a velemenyem arrol, aki egy ilyet megvesz.

bahahaha 2013.03.17. 10:01:45

@visszakettopadlogaz: Ennek többek között pont az a lényege, hogy kicsi. Nagyobb eséllyel lehet parkolóhelyet találni neki a zsúfolt Cityben.

1kutya 2013.03.17. 10:03:27

@gabesz7004: maradjunk annyiban, hogy rönó! infiniti max az én nissanomból lesz... ;)

adam_xs 2013.03.17. 10:07:50

ommm!

pedig kint volt a sajtónapon, a fal mellett állt bézs színű darab, egy fehér rendes aston mellett :)
raknék ide képet róla ha tudnék... :)

Erik von Orhideenwald 2013.03.17. 10:12:43

Ahogy most nézem a hahu-n itthon még IQ-ból sincs, csak pár darab eladó. Én mindenesetre maradtam a Splash-nél városi autónak. Alig nagyobb, négyajtós, ha kell négyen is elférnek benne szükség esetén, és egy millával olcsóbban, mint egy IQ, ráadásul automata. Városba szaladgálni szerintem felesleges jobbat venni.

ommm 2013.03.17. 10:22:10

@ZF2: olvastad a posztot?

Autó-motor doktor 2013.03.17. 10:33:27

Ez ismét egy harmatgyenge eresztés volt sajnos.

soproni1 2013.03.17. 10:36:21

A Bmw főnök is azt nyilatkozta pár éve, hogy céljuk elérni a toyota minőséget. Erre az audi vezér meg 8 éven belül a lexust akarta utolérni. A toyotának a kia/hyundaitól van félnivalója. Pláne, hogy a renault összefogot a mercedesszel. :D

Ez a Nick 2013.03.17. 10:46:32

Egy dolog lejött az egészből. Pista rohadtul lefogyott. :)

kitiltott, de seráfütty 2013.03.17. 10:50:31

@Schultenbräu: Az egy millióból bebőröztetheted az egész belsejét és még új bicskakulcsot is kaphatsz érte :-) Rajság a köbön :DDD

V12 Power 2013.03.17. 10:52:31

@xm95, xm95.blog.hu: Nem tudom, hogy lehetett 190 centivel kényelmes, én 197-tel konkrétan nem férek bele, be kell húzni a fejemet, amikor bent ülök. Anyósülésen még hagyján, de vezetni nekem nem kellemesebb, mint a kispolszkit. Mármint üléspozíció szempontjából.

soproni1 2013.03.17. 11:10:37

Logomán feleségeknek veszik. Van olyan kollégám, aki 150 ezret keres havonta, de Hilfiger meg Abercrombie pólóban jár. Szerintem stílusos autó.

SwedishRunner 2013.03.17. 11:14:13

Pista majdnem Karottafej a képen....

Hachimoto 2013.03.17. 11:17:14

az elején még érezni az "Astonos" vonalakat (összement a mosásban :D ).. de hátsója, pfejj

amúgy nem követtem az autó fejlesztését/stratégiai tervezését,de valaki legyen kedves mondja meg nekem, ki találta ki ezt a "kínai telefonnak nem adnám" nevet?

Vantage, Volante, Rapide után..

Epercsibe 2013.03.17. 11:23:43

Ha csak szépítészeti beavatkozást hajtottak végre a toyotán, akkor baj van. Vezettem IQ-t és nagyon kiskocsisan spórolós futóműve van, mondhatnám hogy egy elég vacak autó, de gondolom a saját kategóriájában nem számít rossznak almát az almával hasonlítva, viszont Aston Martinként eladni azt az olcsó technikát, ráfejlesztés nélkül elég meleg.

Szegény Aston Martinnak nem nagyon megy mostanában amúgy sem a típusfejlesztés. Rájuk férne újra egy átütő formatervű autó, mint a DB7 vagy a DB9 volt.

Invinoveritas 2013.03.17. 11:28:47

Szép napot! Azért a parkolóban voltak, mert a standon álló Astonok mellé ezeket adják kulcstartónak...

peta33 2013.03.17. 11:48:40

Na most őszintén! Akkor inkább az új Fiesta,az is van ennyire"Aston Martinos"! Meg 5 ajtós is,praktikusabb,fele pénzért,és akár diesel is van!, Vegyetek rá Aston Martin logót,,"oszt jó az asszony hangtompítónak"! ?.) P...

butschq 2013.03.17. 11:52:20

Hogy ez már 2011 óta létezik? Valamiről nagyon le vagyok maradva...

_____________ 2013.03.17. 11:54:28

@Juliusxtreme: Akinek van annyi lóvéja hogy a "mezei" Aston mellé megvegye ezt, az nem homokos, hanem meleg, értem? :)
Mint abban a bizonyos viccben :-D

KPali 2013.03.17. 12:14:40

2010 októberi cikket találtam róla. Láttam is egy ilyet valahol 2 éve, ezért nem volt kiállítva fő helyen gondolom.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.03.17. 12:19:39

hihetetlen, mi szart el nem lehet adni 11 millióért, hahaha

35up (törölt) 2013.03.17. 12:22:19

@ZF2: "Egyszerűen hozni kellett a co2 adatokat"

3 db eladott Cygnettel ez igen nehez lesz. Senki nem ad 38.000 eurot a legkisebb Toyotaert, meg akkor sem, ha manufakturalis modszerekkel keszul es meg van morcositva kicsit. Az, hogy valaki jomodu, nem jelenti azt, hogy hulye is egyben.

"Lejjebb ugyanazzel a kihívással küzd a volvo. Meg részbena BMW és a Merci (ott ugyebár megvan a Samrt és a Mini)"

A Smart es a Mini semmifele kihivassal nem kuzdenek, nezd meg batran az eladasokat. A Volvoval es a felcicomazott Toyotaval ellentetben azok teljesen kulon platformok, es nem egy atcimkezett cucc, amit az anyakonszern modelljei fole pozicionalnak - epp ellenkezoleg, ala.

Oregon (TM) 2013.03.17. 12:35:47

Pistát láthatóan nem fizetik meg az indexnél, mert egyre soványabb. :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.17. 12:54:54

"A fejlesztési költség minimális, a haszon csaknem 300 (!) százalékos, hiszen egy IQ 3,5 millió forint,a Cygnet pedig 31 ezer fontról (11 millió) indul..."

Hogy írhat le egy autós újságíró ilyen hülyeséget?

A fenti mondatban egymás után rakott szavak közt ugyanis semmi összefüggés nincs.

Miért veszi OMMM a szalon árat számítási alapul? Hát nem a Toyota kereskedésben veszi az Aston a kocsit, amin átrakják a jelet meg a hűtőmaszkot, hanem jól meglicencelték a cuccot és ők legyártják kottából(de azon sem lennék meglepődve, ha vmelyik Toyota gyár csinálná nekik, ezt nem tudom).

Ha egy IQ ára 3,5 millió, akkor annak a bekerülési költsége még úgy sem több 1,5 milliónál, ha abba már beleszámolták a gyár portásának kajajegyét is.

Ha a termék életciklusát - és így tömegszerűségét vesszük - valószínű, hogy ez a szám még kevesebb.

Elképzelésem szerint az Aston fizetett vmennyi fejlesztési hozzájárulást és vagy licence díjat a kocsiért és ők már szinte anyagárban gyártják, a 11 millió meg kb. úgy jött ki, hogy a hasukra ütöttek, meg belerakták az elvárt haszon és presztízs felár szorzót oszt' jó napot. 20 milliót is mondhattak volna, az sem számít.

A lényeg, a megjelenített bázis számok nem igazak és jelen esetben nem is számítanak. A Cygnetet a kvóta miatt gyártják semmi másért, az Astonnak ez nem oszt nem szoroz, ha mégis fogy akkor jól járnak, ennyi.

i_am_Williams 2013.03.17. 13:48:57

én személyszerint egy valami fullos DB9-hez adnám mint ajándék kulcstartó :D

ommm 2013.03.17. 13:52:35

@Epercsibe: Hmm...érdekes, mi egykénr megegyeztünk abban, hogy éppen a kisautóságot nem érezni az IQ-ban, azért is zseniális. Kivéve a keresztbordákon a rövid tengelytávot.

@klarky: Úgy, hogy ott egy "csaknem", hiszen tudjuk, hogy hiába másfél millió mondjuk a gyártási költsége (amit kétlek), a Cígnetet alkatrészenként, kézzel rakják össze, nem robotok egy gyárban. (elég utánaolvasni), ráadásul mérget vehetsz rá, hogy egy kumma vas "fejlesztési költséget" sem fizettek a Toyotának, sem licenszdíjat. Ez egy sima, mezei modell-megosztás, ami mindkettejüknek jó.

Az a féltucat eladott Cygnet pedig sok vizet nem zavar CO2-ügyben, ebben biztos lehetsz.
Alapvető hiba azt gondolni, hogy a magas CO2-emissziós palettával rendelkező gyártók nem gyárthatnak. Mert igen, csak sokkal-sokkal drágábban. Az Aston ráadásul még kisszériás és ilyen esetben nem ugyanolyan előírások vonatkoznak rá, mint egy tömegtermelőre...

Rocko- 2013.03.17. 14:18:22

@ommm: mondjuk vicces ez a modellmegosztás, lesz ám móka, ha az EU bekeményít, és azt mondja, hogy ez egy Toyota modell, hiába van rajta AM facelift. (vagy bármi másra, pl. a Bugattihoz nem számolják a VW 1 literes modelljét.)

hamisnero 2013.03.17. 14:36:42

azért azt megnézném, amikor a jamesbond EBBŐL az autóból száll ki.

35up (törölt) 2013.03.17. 14:43:55

@klarky: "hanem jól meglicencelték a cuccot és ők legyártják kottából"

Tevedes, megkapjak a komponenseket keszen (karosszeriat is beleertve), es osszeszerelik. A belteret, na azt gyartjak maguk:
http://www.youtube.com/watch?v=nVMEJ9Xirrc#!

"Ha egy IQ ára 3,5 millió, akkor annak a bekerülési költsége még úgy sem több 1,5 milliónál, ha abba már beleszámolták a gyár portásának kajajegyét is."

Meg ahogy Moricka elkepzeli az autogyarak profitjat.
finapps.forbes.com/finapps/jsp/finance/compinfo/Ratios.jsp?tkr=TM

"A Cygnetet a kvóta miatt gyártják semmi másért"

Szamold mar ki legyszives, hogy a tucatnyi eladott Cygnet mennyit javit a flottaatlagon :D

"az Astonnak ez nem oszt nem szoroz"

Sajnos nem igazan vagy tisztaban a koltsegekkel. Az Aston felallitott luftra egy teljes gyaregyseget berendezessel+szemelyzettel, ami anyagilag igencsak faj nekik, csak ido kerdese, mikor dozeroljak el es hintik be soval.

vladimir964 2013.03.17. 16:12:20

Úgy látom, az autóipar kezd tanulni az isztambuli farmerárusoktól: a raktárban ott a töméntelen címkézetlen ugyanott, ugyanabból az anyagból készült faros, aztán amikor bemész, leadod a listát, milyen márkából mennyit akarsz venni. Nagyjából fél óra alatt kész is...
De írhattam volna a tajvani DVD honlap címét, ahol a gyár kívánság szerinti márkajelzéssel szállítja a cuccot...

Shadowbull 2013.03.17. 17:10:56

@soproni1: "A Bmw főnök is azt nyilatkozta pár éve, hogy céljuk elérni a toyota minőséget."

Forras?

Shadowbull 2013.03.17. 17:16:44

Egyebkent ezt a haszonkulcs-elemzest szerintem hagyjuk. Bizony volt fejlesztesi es beruhazasi koltseg az Astonnal, egy gyarat felepiteni es felszerszamozni nem ket filler.

Erosen gyanitom, hogy evi 20.000 darabnal meg nyereseges lett volna, de messze nem annyira, ahogy felteteleztetek, igy meg totalis bukta.

Amugy meg szerintem egyszeruen ormotlan az orra. Ronda. Bar az IQ is egy ocsmany gyosz, mint minden kisauto.

The Lost Soul (törölt) 2013.03.17. 17:28:06

nem kell azért svájcba menni... a minap kis városomban kora reggel jött egy szembe. félálomban voltam, így először én sem kapcsoltam, hogy mi a rossebb is ez :-)

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2013.03.17. 17:34:43

Meg manapság úgy tűnik, ez a legjobb üzleti stratégia. Árazd túl, és vinni fogják :D

Globetrotter2014 2013.03.17. 17:37:26

@35up: mert pár száz cygnet felovladna a sokmillió darabos aston eladáokban? :)

Nem érted: teljes konszerneknek kell co2 flotta átlagot hoznia haamrosan. És mivel nincs más gyárral partneságben, evlieg az astonnnak (vagy pl volvónak) egyedül. (ha jól tudom közben az Astonék mentesültek egzotikus gyártójként, szerintem ezért állt le velójában az amúgy tényleg hót gáz cygnet project).

Nem a mini küzdene kihívásookal hanem pont ők hpzzűák rednbe a co2 konszerátlagát a BMW csoportnak.

A volvo az egyetlen amielyiknek nincs érdemben olyan partnere aki törpeautók eladásával feljavítaná a co2 flottaátlagát.

Globetrotter2014 2013.03.17. 17:39:39

@ommm: ezek szerint nem eléggé figyelmesen. Elkerülte valami a figyelmem?

Beaver100 2013.03.17. 18:00:43

Ezek a fajta Mach-boxok itt(US) igazan jo nagy rohogesre adnak okot akar hol is tunnek fel megnezi mindenki ugyan mi a lof@sz is lenne ez a jarmu jelszoval. A Fiat is nagy derrel durral csinalta itt a reklamjat a hamutarto nagysagu autojarol amirol ugy gondolta, hogy 50.000 db fog eladni evente. (nem akar neki osszejonni)

Rocko- 2013.03.17. 18:01:01

@Shadowbull: szar lehet majd azon dolgozni, hogy szarabbak legyenek a BMW-k. ;D

35up (törölt) 2013.03.17. 18:24:09

@Shadowbull: Az alkatreszboltos Gyuri meselte a kocsmaban, marpedig neki a kisujjaban van az autogyartas!

35up (törölt) 2013.03.17. 18:46:54

@Beaver100: Lehet, hogy nem a redneck haverjaiddal kene uzleti trendekrol beszelgetned, hanem megnezned az eladasokat. Az USA az 500-as legnagyobb piaca jelenleg, Olaszorszagot is megelozve:
fiatgroupworld.com/2013/03/16/fiat-500-2012-full-year-analysis/

Majdnem 44 ezer darabot eladni egyetlen forgalmazott modellel, ugy, hogy a Fiat elotte evtizedekig nem volt jelen az USA-ban, hatalmas teljesitmeny.

Es meg nincs vege, decemberben 59%-kal ugrottak meg a Fiat amerikai eladasai:
www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/gute-verkaufszahlen-amerikaner-fliegen-auf-fiats-knutschkugel/7583718.html

Jamesblond 2013.03.17. 19:25:34

A SMART-nak is volt egy tetonelkuli Crossblade-je 10 eve vagy 9 millaert...
Na az is jo sznob volt :) Az ajtaja csak egy cso volt, az ablaka pedig a kormany tetejeig ert.

Beaver100 2013.03.17. 19:26:10

@35up: Okos Koma !!!, az csak neked nagy szamok itt igen gyenge eredmeny (pontosan tudom a statisztikakat)

Beaver100 2013.03.17. 19:33:55

@35up: Nez csak utanna a legkissebb szaros Chevi-bol mennyit adtak el ugyanza az ido allatt.

Plumper 2013.03.17. 20:29:59

ez a kisautó legalább bevallottan luxusautó, és így már érthető a 11.000.000 Ft.

ami számomra nem érthető, az a dízel Renault Clio 5.000.000 Ft-ért. na az agyf@sz.

Globetrotter2014 2013.03.17. 20:31:12

Srcáok, nem tudok elégszer szólnia az ilyenek miatt.
totalcar.hu/magazin/hirek/2013/03/17/elegedetlenek_a_ferrari-tulajok/

Csinálajtok valamit az ilyen cikekkel mert gááááááz.

Ha nins embeeranyagotok a minőség biztosítására akkor csökkentséetek a posztokat. De ilyeneket ne tegyetek fel.
Lééécci.

Hurri Kán 2013.03.17. 20:32:17

Éljen a fogyasztói társadalom...

TWK-001 2013.03.17. 20:59:09

Ahhoz képest hogy Kínában csinálják hozzá az Aston-optik átalakító készletet, elég drága. De biztos csak kis szériát rendeltek, így kb csak 200 db ilyen orrot tudtak zsúfolni egy konténerbe. Emiatt szállítással együtt már több mint 100 Dolcsiba jött ki egy szet. Gondolom ezért lett tizenmilliós összeg, hogy ne bukjanak nagyot...

Chubbie 2013.03.17. 22:22:08

Tehát akkor ha jól számolom, legalább 70 millába kerül egy ilyen kocsi, de ajándékba jár hozzá egy "felnőtt" aston martin ? :-)
Viccet félretéve, tavaly márciusban láttam ilyet Genfben az utcán, és azonnal tudtam mi ez, szóval már előtte is létezett...amúgy meg ott volt mögötte az utcán egy one-77-kites alap verda, jól le is fényképeztem...és hogy miért? A család gondolom külön ment a templomba, ami előtt álltak (görögkeleti hagymakupolás, nem messze a várnegyedtől a hadtörténeti múzeum irányába)és az úr kijött a templomból, bepattant a világos metálzöld kiskocsiba és elviharzott csendesen...még a környéken fényképezgettem, amikor visszajött. és még a héten láttam egy 41 550 frankos mélykék verziót egy "műszaki bizományosnál" ott állt egy 11 ezer frankos audi a4 kabrió - ami ott kb. a magyar viszonyokhoz hasonlíva a skoda fabia presztízsértékével bír - meg egy csekélyke 3 ezer frankos kerékpár között ( a kerékpárok újonnan kb. a magyar ár 130-150 százaléka, és Gepidát is kapni ott:-))...

soproni1 2013.03.17. 22:49:14

@TWK-001: a Kamei gyártja hozzá az átalakító szettet. Ráadásul kézzel festik a teljes verdát. Gondolom, ha a teljes eladott mennyiségre elosztják a teljes felmerülő költséget, akkor nem jön ki horror nyereség. Nyillván azért hordunk Hilfiger pólót, mert akkor olyan társasághoz tartozónak érezzük magunkat, senkit sem érdekel a kínai bér, amivel megvarrják. Ugyanez a helyzet a hibrid autókkal. Ha olyat birtokolsz, akkor vagy irigyelnek vagy kinéznek, de kb. mindenkire van valamilyen hatással, de úgy érzed, hogy valami különlegest birtokolsz.

Kyrie Eleison 2013.03.18. 03:11:54

@Beaver100: Rendkívül nagy elmésségről tettél tanúbizonyságot:)
Mondok egy újat: US nem a világ közepe, és forog a Föld!

hatja 2013.03.18. 06:22:20

@Schultenbräu: itthon nagyon kevés IQ van, volt kolléganőmnek volt és ültem benne többször is kényelmes amúgy, de ő is asszem valami 4,5 körül kapta meg itthon.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.18. 07:19:07

@35up: Ha ez a táblázat igaz, akkor nem tudom, hogy miért éri meg autót gyártani.

Itt azt mondja a sor, h 5 éves távlatban BRUTTO 19,6% a profit.

De azt nem írja sehol, hogy ez azt jelenti, h egy 2,4 millió Ft-os autó 2 millióba kerül a gyárnak. Azért nem mondja, mert ez a táblázat nem ezt jelenti.

Ez az összesítés a Toyota Motor Corp. profitabilitását mutatja, mely esetben a közel 20 % nagyon jó eredmény.

Ne viccelj már 20%-os profit egy autón? Akcióban, kellő gátlástalan rábeszélőkével, autóbeszámítással stb-stb. többet enged a kereskedő a lista árból.

Én úgy tudom, h egy autó szalon ára 2,5x-ese annak az árnak, amennyiben a cégnek van. Persze ebben lehetnek szórások, nyilván egy Logan nem ugyanannyi szorzóval készül, mint egy Drophead vagy egy Veyron, de ez az átlag.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.18. 07:30:10

@ommm: "Az a féltucat eladott Cygnet pedig sok vizet nem zavar CO2-ügyben, ebben biztos lehetsz. "

Akkor mi indokolja ennek a típusnak a bevezetését és gyártását?

Minek a Cygnet az Aston Martinnak?

Globetrotter2014 2013.03.18. 07:37:06

@Rocko-: annak semmi értelme, az Eu nem így működik.

Rocko- 2013.03.18. 07:38:02

@ZF2: miért, ennek van értelme?

Globetrotter2014 2013.03.18. 09:19:14

@Rocko-: igen van. 1. környezetvédelem . 2. piacvédelem.

Rocko- 2013.03.18. 09:23:19

@ZF2: 1) nem értek egyet, más viszi el a balhét a valódi okozó helyett. ez csak szartologatás így.

Globetrotter2014 2013.03.18. 09:29:48

@Rocko-: Szerinted mi lenne a megoldás?

Rocko- 2013.03.18. 09:53:31

@ZF2: (leszögezném, a kisebb károsanyagkibocsátással egyetértek, ezzel a foggal-körömmel megoldott Euro normával nem.)
mi a megoldás? ha komolyan vennék ezt az Euro mizériát, akkor minden egyes gyártó (márka) csak és kizárólag a saját kibocsátásáért lenne felelős.

Globetrotter2014 2013.03.18. 10:17:09

@Rocko-: ezzel viszont kinyírnád a hazai gyártókat. És megint nem lenen fair összevetni a lassan normális mdelleket mellőző Fiatot és mondjuk a rendes caládi mréetű autókat kínáló BMW-t.

Ha egy normáis igényes családi felhasználásra alkalmas országúti cirkáló kell akior nem segít hpgy a Fiat is árul "autót" (aza négykerekű, motorral hajtott gépjárművet).

A két márkát nem rédemes egy szempnt alá tenni.

Ez a konglomerátumra vonatkozó flottaérték eddig az európai gyártók egységes érdeke volt, egészen addig amíg a volvót el nem adta a Ford. Így viszont paradox módon a legeurópaibb gyártású (akkor is ha kínai tulajdonú) márka szívja meg legyinkább.

Rocko- 2013.03.18. 10:26:36

@ZF2: "ezzel viszont kinyírnád a hazai gyártókat. És megint nem lenen fair összevetni a lassan normális mdelleket mellőző Fiatot és mondjuk a rendes caládi mréetű autókat kínáló BMW-t."
ez a verseny.
de ismétlem: nem én hozom az Euro normákat.

Globetrotter2014 2013.03.18. 10:42:44

@Rocko-: ez nem verseny. Mint vásárló előtted nem a 3as bimmer versneyzik a Fiat Pandával.

Ezzel az erővel azt is írhatnád hogy legyen 0 a co2 mert a kerékpár gond nélkül hozza.

Ilyen a versneny...

TWK-001 2013.03.18. 11:34:34

@soproni1: igen, ezzel az "érzés" érveléssel egyet kell értenem. Azonban a Kamei-ről, meg senkiről nem feltételezem már hogy Eu-ban gyártat bármit is. Amikor a Trabant kilincstől, a kis modellvasúti és egyéb játék/modell járműveken át, az autóalkatrészek tömkelege is kínából jön. Legyen az kis-, vagy nagyszériás. Kézi, vagy milliószámra kiköpött termék. Az is igaz viszont, hogy a minőség a fontos. Az óceán túlpartján vettem márkás cipőt, közel Józsefvárosi Piac áron, az évek múlva is jó volt. Amit itt vettem ugyanígy, csak "soké", annak szétfeslett a sarka, és nullára "átkopott" a talpa 1 éven belül. Oda jobbat kell vinniük, mert a nagyobb piacon jobban kell vigyázni a hírnevükre.

Nr01 2013.03.18. 15:59:26

Ha nem csalt ma a szemem, akkor Pécsen a Ford márkakereskedésben áll egy ilyen csoda ARANY színben...

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2013.03.18. 19:03:44

@immortalis: ahogy a viccbeli amerikai milliárdos mondta, aki Trabantot rendelt, és soron kívül leszállították neki: "rendeltem egy Trabantot, és pár napon belül megérkezett a működőképes makett papírból"

35up (törölt) 2013.03.18. 22:10:45

@Beaver100: Cseszheted a Chevy-t bela, akkor is az USA marad az 500-as legnagyobb piaca, ez netto teny. Ja, es tanulj meg helyesen irni.

@ZF2: "nem lenen fair összevetni a lassan normális mdelleket mellőző Fiatot és mondjuk a rendes caládi mréetű autókat kínáló BMW-t"

Say what? 500L, Doblo, Qubo, Sedici, Freemont - miert ne ferne ezekbe bele egy csalad?

Globetrotter2014 2013.03.18. 22:53:25

@35up: freemont igen, de az nem is fiat fejlesztls, és co-bem sehol sincs egy 320d mellett.

A többi addig családi autó amíg el nem kell indulni. Menjél 250 km-t egy doblóval stabil pályatempóben, aztán nyilatkozz erről.

izsak 2013.03.19. 00:45:49

Borzasztó, elviselhetetlen ez az erőltetett jópofizás. Sok üres duma, kevés érdemi információ, felesleges személyeskedés, feleslegesen trágár szóhasználat. Sötétek vagytok, mint a genfi autószalon éjszaka.

Beaver100 2013.03.19. 03:54:09

@aetna:
Rendkívül nagy elmésségről tettél tanúbizonyságot:)
Mondok egy újat: US nem a világ közepe, és forog a Föld!
Jaj nem tudtam, hogy ilyen okosokkal van a forum tele mint te,csak a tenyeket irtam le semmi mast nem akartalak gondolkodasra kenyszeriteni kis erzekeny "szuzukihuszar"

Olvas !!! a" 35up nagyeszu" beirasa szerint csak az US a vilag kozepe mert a kis foss Fiatbol itt adnal el a legtobbet .

froton 2013.03.19. 07:42:28

"igénytelen részletet már az IQ-n sem találni..." Na, eddig olvastam. Tejfölös pohárból különb belteret lehet fröccsönteni, mint ami az IQ-ban van...egyszer ültem benne, az a kocsi egy vicc. Ráadásul elég drága vicc.....

Bret01 2013.03.19. 22:13:03

Én pénteken (Március 15) voltam Genfben, akkor ott volt az Aston Martin standján.