Motordoktort lekapcsolták

  2013. március 03. - Rézmányi Balázs Címkék: belterj szerkesztőség werk levlista

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS


Göbölyös "Jó tanuló, jó sportoló" Zsolt talán éppen kosárlabda-edzésre sietett, hogy ő lehessen a következő Zsizsi bácsi. Az is lehet hogy randevúra igyekezett az Uránia Filmszínházba, hogy megnézze egy helyes barnával a 'Brilliantovaya ruka' szovjet akciófilmet. Vagy csak élvezte a vezetést, ahogy a Döbrentei tér enyhén emelkedő jobb-bal kanyarkombinációjában meg-megnyikkannak a 135-ös gumik, hogy aztán negyvenhét lóerő húzza ki nyolcvanig a kis Fiatot az Erzsébet híd középső sávjában. Balról lehagyott egy Skoda Feliciát, majd jobbról egy Ford Eifelt. Szinte tökéletes volt a harmónia ember és gép, gumi és aszfalt, napsütés és fényezés között...

Prokee:
...és akkor a Göbit...megfogták országúti rendetlenkedésért.

fiat127

Göbi:
Soha nem fog meg a Moszkviccsal, de elkezdett dadogni, biztos megint felszívott a búvárcső egy kis koszt.

Kifizettem az 50 Ft-os büntetést és továbbmentem a Marx téren volt találkozóm, de azért a martinelli téri autószalonba bementem, mert azt mondta valami hülye, hogy már ki van állítva az elsőkerék-hajtásos Lada, a Szputnyik.

Prokee:

Nono, a rendőr-Moszkvákat hengersoronként külön karbival szerelték...

Tibby:

Az összesen egy, ha jól számolok.

Csík:
Ó de gyönyörű.

És a 127-es, meg előtte az a szörnyeteg, talán egy Ford Eiffel(?) együtt voltak jelen az 1971-72 körüli forgalomban. Hihetetlen.

Göbi:

és nehéz, fos futőművel. Nekem meg Walter Röhrl a becenevem, amúgy is.

Tibby, ez jó meglátás. ;-)

Baowah:
mmm, egy jó skoda a sarokban.

Csík:
Göbi, el vagy tévedve bő 10 évvel, akkor kezdték rebesgetni a Szputnyikot. Te az új, kis lengyel-Fiatot akartad megnézni.

Göbi:
Tudtam, hogy valaki beleköt, de azt hittem a Prokee lesz.

Valójában a kocka lámpás Zsigulit akartam írni, mert az valószínűtlenül hamar megjelent az Autó- Motorban. A Szamara előd csak később, de azért a bemutatás előtt sok-sok évvel. Egyébként a kocka lámpás is később, mint a kép készült.

Csík:
Ez a kép 1971-72 körüli, a kocka 1978 táján kezdett szivárogni. Kispók viszont már 1972-ben volt hírben, 1973 végén már kaphatóan. Apropó, a legrégebbi magyar kispolák már 40 éve lenne, ha meglenne... Ez szörnyű.

Göbi:
Moszkvicsok a Rendőrségnél még voltak 1974-ben is, akár akkori is lehet a kép. Sőt, talán későbbi is.

Csík:
Szerintem nincs Zsiguli a képen, azok a fehérek mintha 124-es Fiatok lennének, kicsi a babájuk.

Baowah:
autista alert! :D

Göbi:
Én nem látom a babájukat...mindenesetre lehet, hogy az a 127-es tényleg az enyém. Esély van rá, bár ez az autó mindig Székesfehérváron volt. Pont jöttek Bp-re....

Csík:
Árpád, csak hozzáértő. De ezt te nem tudhatod, milyen :-)

Csík:
Nekem is piros volt az első 127-esem.

És ismertem másik pirosat is.

Göbi:
Ja, bocs, akkor nem az enyém.

Csík:
Ne feledd, ezt a Merkur három hullámban (de lehet hogy négyben) hozta be, homályosan rémlik az IE-IK, biztosan volt kicsivel utána IO-UI, aztán talán az UY-ZG. Kurva sok volt belőle.

Göbi:
Ez mind első szériás?

Csík:
Persze, az UY-ZG már nagy hátsó ablakos, abban volt talán már Special is pár darab.

Sipi:
Akkor Daciát mentetek sasolni a Martinellire.

Tibby:
Hülyék vagytok.
A lakáskiutalásuk jött meg, mert kulákot fogtak.

Rézmányi:
Ti nagyon öregek vagytok.

Omm:
hehe, degecc :)

 

Eközben a szomszéd homokozóban Sipos Zolika az 5.c-ből meghúzta a 4.b-s Csikós Zsoltika haját, mert az elvette a lapátját


Prokee:
Agyfasz.
Hagynék Időt Péter erre azt mondaná, hogy hagynék időt.

bia

Sipi:
Két hengeres? Kettő. Léghűtéses? Lég. Akkor meg?
Még az is lehet, stabilabban üzemel, mint az olasz motorka.

Baowah:
ez  a  csikos bianchija?

Csík:
Trabant-motor egy Panoramicában?

Csík:
Sipi, nem tudom, a stabil üzemeléssel nem volt eddig problémám, vagy te tudsz valamit?:-)

Prokee:
Nagyjából.

Sipi:
Ha csak a kétszeri motorgenerálról meg nem feledkezünk, hihi.

Csík:
Egy azért kellett, mert az autón negyven éves volt, ebből tizenvalahányat ledobva töltött egy ház mellett. Tehát az egy motorgenerál?

Ez kicsit most olyan volt, mintha azt mondanám, hogy a W108-asokban állandóan beszarik a hűtő... Érted, ugye?

Szarok voltak ezek a motorok, ez tény, de konkrétan az én Bianchimé valamiért működik, nem akarok én bizonygatni bármit, hiszen mindig hangoztatom, hogy egy fos az autó, csak a példa kicsit ki volt tekerve.

Sipi:
Na most minden 108-on beszarik a hűtő, tehát a fityó motor egy fos. Hiszen mindegyiken beszarik a hűtő, előbb, vagy utóbb, de beszarik, ez vitán felül áll. Csak aztán meg lehet forrasztani (általában).

Ugyanakkor én csak arra tudom alapozni a csinkvecsento motorjának szarságát (nemjóságát), hogy van egy csávó, aki azt írja lépten nyomon, hogy igazából egy fos, csak az osztrák csinkvecsentóba raktak rendes motrot. De ha azt mondod, ez a kopasz csávó hiteltelen,nem szabad rá hallgatni, hát én revideálom az álláspontomat.

Omm:
dedóóóó

Sipi:
Nem is, mer nekem mindig eggyel többször van igazam.

Csík:
Dede, látod, hogy most is azt írom :-)

 

Ha valakit viszont a kétütemű Bianchi tényleges története is érdekelne, annak itt a válasz Muczán Gábortól:

Aki véletlenül nem tudta volna -csak annak írom ide- ez ugyanis egy TRABANT motort kapott a hátuljába. Erdélyben fotóztam pár éve, ahol kisbaltával, jó adag találékonysággal befaragnak mindenbe mindent. A Dacia motoros VW Bogár -igen Bogár- képét nem lelem. Padig igen szörnyű volt, ahogy kilógott hátul a motor, és a hátsó ablakot takarva, a motor fölé volt beállítva egy Dacia hűtő."

aztán meg...

https://www.youtube.com/watch?v=JclzYDwueHU

" Akkoriban egy mopedautópótlót gondoltak fejleszteni belőle. Mert a mopedautó kaszni, futómű fejlesztés drága. Ez volt a korai retardált 25Km-es autó, amit rokkantak, mamókák is vezethettek volna SMKP vizsgával. Aztán inkább csináltak normál motoros, de elektronikusan, vagy egyéb úton korlátozott "rendes" lassú járműveket, pl. Fiat Pandából, egyébből. Ez meg eltűnt a süllyesztőben.

Hát ilyen ez a szerkesztőségi levelezési lista...

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr105093811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.03.03. 18:04:29

Mintha az Autóbuzik Ülésének autofil szekciójának küldöttgyűlésének kávészünetében hangzana el.... ;)

nyuszy 2013.03.03. 18:45:56

"autista alert" :))))

klajzen 2013.03.03. 18:50:43

Szerintem a lekapcsolás képe 1973 - as . Villamos már nincs , új forgalmi sáv még nincs :
www.youtube.com/watch?v=ihFEH7UTvR8&feature=player_embedded

josip 2013.03.03. 19:13:30

Akkor a orrú stabil bogár se maradjon ki...
www.youtube.com/watch?v=mCSMOXcTMYQ

Rojszrojsz orr????

www.youtube.com/watch?v=XM2hNuIEyfQ

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.03. 19:19:55

73 után készült szerintem a kép.
72 ben nem sok 127 est adtak el itthon.

Csikós Zsolt 2013.03.03. 19:21:23

@klajzen:

Akkor viszont mégis Zsiguli. A Fiat 124-en, ugye, akkor épp a közepes méretű baba volt már (1969-től, ha jól emlékszem), ami nem csak két kis csöcs, hanem a Zsiguliéhoz képest kb. kétharmaddal rövidebb. De ez a különbség, amit tényleg nem látok meg.

Egyébként arra a járdaszigetre előszeretettel parkolt fel a Yard traffizni anno.

Csikós Zsolt 2013.03.03. 19:23:15

@Gyurma73:

IN, IO, IP, IS, IT biztosan volt már, ezekre konkrétan emlékszem, és ez mind 1972. Tudod, a Mercink is IO-s volt, az 1972 augusztus.

Quattroman 2013.03.03. 19:24:45

képre kattintva csak egy fehér ablak van....:-(((

Rocko- 2013.03.03. 19:26:32

hah, tényleg Ford Eiffel és nem DKW F7.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.03. 19:28:16

@Csikós Zsolt: nem mondtam hogy nem volt:-) csak nem sok volt,én is láttam már 72est.
Nekem.anno 73 as volt már 3 ajtós:-)
De csak véletlenül volt 73 as:-)

Autószerető 2013.03.03. 19:46:15

de szeretem ezeket olvasni.
jöhet mééééég. :)

biker_kolee 2013.03.03. 20:27:18

Hagynék Időt Péternek elég időt hagytunk már, én kicsit hiányolom azt a hülyét.

biker_kolee 2013.03.03. 20:28:36

(de csak azért kicsit, hogy ne buzizzon le, hogy hiányzik..)

békaapu 2013.03.03. 20:34:20

Jólesik hogy belekapcsolódhattam ebbe a hangulatba - köszönöm, én is kérek majd még ilyent.

Pierr Kardán 2013.03.03. 20:50:48

A kép 1973 előtt készült, az tutti, mert még látszik a villamos sínpálya és a megállóperon, mellette a régi fekete-fehér elválasztó oszlopokkal és a lánccal.

A fehér autót én inkább FIAT 124-esnek nézem a kisebb ütközőbabák miatt, persze 1971-72-ben már lehetett Zsiguli is...

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.03.03. 20:52:54

Hehe a Goggomobil Bambino-t még én tettem hozzá a TWK-s oldalon. De ezt is, ne maradjon már ki:
img.index.hu/imgfrm/3/3/7/1/IMG_0010963371.jpg
Keletnémet Bogár.

127_sud 2013.03.03. 20:53:38

Úgy rémlik 1971/06-ban kezdték el a Fiat 127 gyártást, szerintem 72 előtti nem lehet a kép. Annyira hamar nem került szerintem az országba ilyen autó, a képen az egyik autó ami már lemegy a hídról az szerintem egy Zsiguli. Még ha a másik a járdaszigeten egy Fiat 124 kis babákkal (nekem nem egyértelmű a képen), kicsi a valószínűsége, hogy pont arra ment egy másik Fiat és nem Zsiguli. Úgy tudom 73-74-ben jött az országba a legtöbb, a Special pedig csak a Csehekhez ment. Persze lehet tévedek...

xfile 2013.03.03. 21:32:55

Jöttünk,láttunk,visszamennénk.

Gomulka Béla 2013.03.03. 21:39:13

És ugyanezek az emberek írnának értelmes, mondanivalóval teli, jól megcsinalt cikkeket? Ugyan már! Vagy a levelezo"sdi kamu (a'la To"ro"k Szultán), vagy a cikkek. De engem nem vernek át az ojságíró usak.
A fényképpel sem: az is megrendezett, mint az újrajátszott autós u"ldo"zés a Do"gkeselyu"bo"l. Ha a Sipos egyszer nekidurálja magát, akkor Moszkvics is lesz, meg korhu"en o"lto"zo"tt járókelo"k is. Korabeli városkép, etcetera, mi az egy makettkereskedo"nek? Ha a to"rténet télen játszódna, Schirilla épp a jégtáblákat tologatná maga elo"tt a Duna ko"zepén. Korhu" fecskében.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.03. 22:22:22

Most, hogy megint megnéztem a Zasztavás képet, azt nem értem, hogy hol vannak a rendőrök?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.03. 22:23:29

@streetsta: Ummpf, basszus, elrontottam. Bocs, Zsolti: zasztavás.

dennisthemenace 2013.03.03. 23:22:55

@Csikós Zsolt: Az enyem 1970 es volt es meg a ket kis csocs volt rajta, szerintem 72 korul jott a Ladaehoz kisse hasonlito, de nem olyan nagy, otromba..

acsiba 2013.03.04. 08:12:42

@Pierr Kardán: Hát persze.
Az elsö zsigulis rendszámok IH .. kezdödtek.,olyan junius felé .
Ami moszkvicsunk IG-s volt 71 04.02 i volt apám szemefenye.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 08:43:38

A piros ford escort a szembesavban sem kutyafule. Moszkvicsok 74-75 ig voltak, a pannoniakkal egyutt hullottak el.

Erdelyben az atyafiak tudtak alkotni, diesel dacia es oltcit (!) plusz a 243as aro kulonbozo melysegu kendacsolasai mindent visznek.

A piros kispolszki a trabant motorral nem lesz hosszu eletu ahogy a huteset elnezem, de piszok jol forog igy fulre :)

Amugy az altalam vezetett cegnel aki a munkaidot es egyeb eroforrasokat tartossan nem a ceg erdekeben hasznalja azt "eltanacsolom" az a rohadt kapitalizmus mar csak ilyen

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 08:46:58

Kocka lada 80' tol volt, a 2105-os (1300-as)

szaki-to 2013.03.04. 09:44:42

...a fehér "zsiguli" nem trafizik véletlenül a járda szigeten?

RETROPETI 2013.03.04. 09:45:09

A kép egyébként itt van nagyobb méretben, lehet mazsolázgatni:
www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_21461.jpg

A Ford Eifelben biztosak vagytok?

Rocko- 2013.03.04. 10:42:06

@RETROPETI: valószínűbb, mint DKW.

Csikós Zsolt 2013.03.04. 11:00:31

@RETROPETI:

Nem, csak egy tipp, ezek a 30-as (szociban még 40-es) évekbeli autók, főleg hátulról kifognak rajtam. És iszonyat sokféle autó futott itt még a hatvanas években is iszonyat régről.

Csikós Zsolt 2013.03.04. 11:02:56

@visszakettopadlogaz:

1981-től árulták (bár én arra utaltam, amikor a sajtóban szivárogni kezdett a híre, és az évekkel korábban volt már). Asszem le is fotóztam a legkorábbit, amit láttam, ha jól emlékszem, TS-es vagy KA-s rendszámú volt.

RETROPETI 2013.03.04. 11:14:45

@Csikós Zsolt: Ok, én is csak kettőt ismerek, a Prefectet, meg az Eifelt, de szvsz nem hasonlít egyikre se. Mondjuk akkoriban virágzott a buhera, mindezt általános ellátási problémákkal súlyosbítva, tehát a képen lehet, hogy egy jól átépített Eifelt látunk. :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 16:10:17

@Csikós Zsolt: ertem, mashogy definialtuk a dolgot innen a tevedesem :)

KA -s rendszamrol nekem a dacia 1310 ugrik be, azok "leptek el" azt a sorozatot, 131e ft volt es szinte azonnal viheto, piros, feher, sarga es az a sokat megenekelt fakulos "delfinkek"

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 17:57:20

@Gomulka Béla: teljessen logikus amit irsz. Ezek a piszkok talan atvernek minket! Most kinagyitom a kepet, lesz majd itt 2000 utan gyartott csatornafedel meg az egen A380 as Airbus!!! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 18:06:16

@xfile: vissza azert nem en mennek, oktober 23-an 85 ben a tizes mozi utan aki tul lassan gyalogolt haza azt felirtak es kicsit megvertek a rendorok. A miheztartas vegett. Annyira azert a legvidamabb barak nem volt klassz hely.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 18:23:45

Off: tegye fel a kezet akit meglepett hogy a golf lett az ev autoja.

dennisthemenace 2013.03.04. 19:01:01

@visszakettopadlogaz: A MAGYAR RENDOR az egy fogalom, a butasag, primitivseg fogalma.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 20:12:27

@palinkasa: igaz igaz.

@dennisthemenace: a Magyar Rendoroket nem a Harvardrol toborozzak :)

Macséta 2013.03.05. 01:25:51

Trabant motor egy Bianchiba, omg. K-Európa a posztkommunizmus automotív Kubája. Valahogy úgy, ahogy a Lisztferihegy Repülőtér a légiközlekedés Mozartja. Na persze nem pont úgy. Már ha ennek így egyáltalán van bármi értelme, én mindenesetre mosom kezeim :)

dennisthemenace 2013.03.05. 08:24:12

@nem kéne...: Akkor menj le Gyorbe es talalkozz veluk.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.03.05. 18:13:27

fákk, ne ijesztgessetek a mumussal, megláttam a képet, akkor esett le...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.03.05. 18:16:36

@dennisthemenace: sajnos ismerem őket, azért írtam az előző kommentet is, mondjuk a Csorna/Kapuvár (bár inkább Csorna)híres nevezetes ufókörzeteket se felejts ki a felsorolásból... :)

nem kéne... 2013.03.05. 18:57:25

@dennisthemenace:

le?
innen győr az fel, már ha feltételezzük, hogy nem hegynek föl folyik a duna.
aztán meg mér pont oda?
közelebb nincs rendőr?

dennisthemenace 2013.03.06. 00:34:41

@nem kéne...: Azokkal a bunkokkal szoktam osszefutni, ha arra megyek.

INTER-HOOD 2013.03.18. 15:07:56

sajnos a rendőrökkel kapcsolatban leírtak, valóban így vannak.. :(
süti beállítások módosítása