Göbölyös "Jó tanuló, jó sportoló" Zsolt talán éppen kosárlabda-edzésre sietett, hogy ő lehessen a következő Zsizsi bácsi. Az is lehet hogy randevúra igyekezett az Uránia Filmszínházba, hogy megnézze egy helyes barnával a 'Brilliantovaya ruka' szovjet akciófilmet. Vagy csak élvezte a vezetést, ahogy a Döbrentei tér enyhén emelkedő jobb-bal kanyarkombinációjában meg-megnyikkannak a 135-ös gumik, hogy aztán negyvenhét lóerő húzza ki nyolcvanig a kis Fiatot az Erzsébet híd középső sávjában. Balról lehagyott egy Skoda Feliciát, majd jobbról egy Ford Eifelt. Szinte tökéletes volt a harmónia ember és gép, gumi és aszfalt, napsütés és fényezés között...
Prokee:
...és akkor a Göbit...megfogták országúti rendetlenkedésért.
Göbi:
Soha nem fog meg a Moszkviccsal, de elkezdett dadogni, biztos megint felszívott a búvárcső egy kis koszt.
Kifizettem az 50 Ft-os büntetést és továbbmentem a Marx téren volt találkozóm, de azért a martinelli téri autószalonba bementem, mert azt mondta valami hülye, hogy már ki van állítva az elsőkerék-hajtásos Lada, a Szputnyik.
Prokee:
Nono, a rendőr-Moszkvákat hengersoronként külön karbival szerelték...
Tibby:
Az összesen egy, ha jól számolok.
Csík:
Ó de gyönyörű.
És a 127-es, meg előtte az a szörnyeteg, talán egy Ford Eiffel(?) együtt voltak jelen az 1971-72 körüli forgalomban. Hihetetlen.
Göbi:
és nehéz, fos futőművel. Nekem meg Walter Röhrl a becenevem, amúgy is.
Tibby, ez jó meglátás. ;-)
Baowah:
mmm, egy jó skoda a sarokban.
Csík:
Göbi, el vagy tévedve bő 10 évvel, akkor kezdték rebesgetni a Szputnyikot. Te az új, kis lengyel-Fiatot akartad megnézni.
Göbi:
Tudtam, hogy valaki beleköt, de azt hittem a Prokee lesz.
Valójában a kocka lámpás Zsigulit akartam írni, mert az valószínűtlenül hamar megjelent az Autó- Motorban. A Szamara előd csak később, de azért a bemutatás előtt sok-sok évvel. Egyébként a kocka lámpás is később, mint a kép készült.
Csík:
Ez a kép 1971-72 körüli, a kocka 1978 táján kezdett szivárogni. Kispók viszont már 1972-ben volt hírben, 1973 végén már kaphatóan. Apropó, a legrégebbi magyar kispolák már 40 éve lenne, ha meglenne... Ez szörnyű.
Göbi:
Moszkvicsok a Rendőrségnél még voltak 1974-ben is, akár akkori is lehet a kép. Sőt, talán későbbi is.
Csík:
Szerintem nincs Zsiguli a képen, azok a fehérek mintha 124-es Fiatok lennének, kicsi a babájuk.
Baowah:
autista alert! :D
Göbi:
Én nem látom a babájukat...mindenesetre lehet, hogy az a 127-es tényleg az enyém. Esély van rá, bár ez az autó mindig Székesfehérváron volt. Pont jöttek Bp-re....
Csík:
Árpád, csak hozzáértő. De ezt te nem tudhatod, milyen :-)
Csík:
Nekem is piros volt az első 127-esem.
És ismertem másik pirosat is.
Göbi:
Ja, bocs, akkor nem az enyém.
Csík:
Ne feledd, ezt a Merkur három hullámban (de lehet hogy négyben) hozta be, homályosan rémlik az IE-IK, biztosan volt kicsivel utána IO-UI, aztán talán az UY-ZG. Kurva sok volt belőle.
Göbi:
Ez mind első szériás?
Csík:
Persze, az UY-ZG már nagy hátsó ablakos, abban volt talán már Special is pár darab.
Sipi:
Akkor Daciát mentetek sasolni a Martinellire.
Tibby:
Hülyék vagytok.
A lakáskiutalásuk jött meg, mert kulákot fogtak.
Rézmányi:
Ti nagyon öregek vagytok.
Omm:
hehe, degecc :)
Eközben a szomszéd homokozóban Sipos Zolika az 5.c-ből meghúzta a 4.b-s Csikós Zsoltika haját, mert az elvette a lapátját
Prokee:
Agyfasz.
Hagynék Időt Péter erre azt mondaná, hogy hagynék időt.
Sipi:
Két hengeres? Kettő. Léghűtéses? Lég. Akkor meg?
Még az is lehet, stabilabban üzemel, mint az olasz motorka.
Baowah:
ez a csikos bianchija?
Csík:
Trabant-motor egy Panoramicában?
Csík:
Sipi, nem tudom, a stabil üzemeléssel nem volt eddig problémám, vagy te tudsz valamit?:-)
Prokee:
Nagyjából.
Sipi:
Ha csak a kétszeri motorgenerálról meg nem feledkezünk, hihi.
Csík:
Egy azért kellett, mert az autón negyven éves volt, ebből tizenvalahányat ledobva töltött egy ház mellett. Tehát az egy motorgenerál?
Ez kicsit most olyan volt, mintha azt mondanám, hogy a W108-asokban állandóan beszarik a hűtő... Érted, ugye?
Szarok voltak ezek a motorok, ez tény, de konkrétan az én Bianchimé valamiért működik, nem akarok én bizonygatni bármit, hiszen mindig hangoztatom, hogy egy fos az autó, csak a példa kicsit ki volt tekerve.
Sipi:
Na most minden 108-on beszarik a hűtő, tehát a fityó motor egy fos. Hiszen mindegyiken beszarik a hűtő, előbb, vagy utóbb, de beszarik, ez vitán felül áll. Csak aztán meg lehet forrasztani (általában).
Ugyanakkor én csak arra tudom alapozni a csinkvecsento motorjának szarságát (nemjóságát), hogy van egy csávó, aki azt írja lépten nyomon, hogy igazából egy fos, csak az osztrák csinkvecsentóba raktak rendes motrot. De ha azt mondod, ez a kopasz csávó hiteltelen,nem szabad rá hallgatni, hát én revideálom az álláspontomat.
Omm:
dedóóóó
Sipi:
Nem is, mer nekem mindig eggyel többször van igazam.
Csík:
Dede, látod, hogy most is azt írom :-)
Ha valakit viszont a kétütemű Bianchi tényleges története is érdekelne, annak itt a válasz Muczán Gábortól:
Aki véletlenül nem tudta volna -csak annak írom ide- ez ugyanis egy TRABANT motort kapott a hátuljába. Erdélyben fotóztam pár éve, ahol kisbaltával, jó adag találékonysággal befaragnak mindenbe mindent. A Dacia motoros VW Bogár -igen Bogár- képét nem lelem. Padig igen szörnyű volt, ahogy kilógott hátul a motor, és a hátsó ablakot takarva, a motor fölé volt beállítva egy Dacia hűtő."
aztán meg...
https://www.youtube.com/watch?
" Akkoriban egy mopedautópótlót gondoltak fejleszteni belőle. Mert a mopedautó kaszni, futómű fejlesztés drága. Ez volt a korai retardált 25Km-es autó, amit rokkantak, mamókák is vezethettek volna SMKP vizsgával. Aztán inkább csináltak normál motoros, de elektronikusan, vagy egyéb úton korlátozott "rendes" lassú járműveket, pl. Fiat Pandából, egyébből. Ez meg eltűnt a süllyesztőben.
Hát ilyen ez a szerkesztőségi levelezési lista...