Hóhelyzet: így könnyű

  2013. január 15. - dareeo Címkék: kanada hótakarítás omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Hóhelyzet: így könnyű
2013-01-15 18:16:25

A világ egyes pontjain elég némi útszóró só és egy teherautó elé rakott hótoló, hogy letisztítsa a

A világ egyes pontjain elég némi útszóró só és egy teherautó elé rakott hótoló, hogy letisztítsa a frissen behavazott utakat. De a jelek szerint Magyarország nem ez a hely: a hó betakart minket, mint Moszkvát egyszer. Hiába verték félre a nagyharangot már pár nappal korábban: országos hóhelyzet van.

Egyes országokban profibb megoldásra van szükség. Ideális lenne onnan meríteni, talán mindenki jobban érezné magát. És az ingyen BKV-napot is beáldoznánk, ha reggelente ez a látvány fogadna: 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr445019824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2013.01.15. 18:36:35

Amikor Székelyföldön jártam, ott is úgy tűnt, hogy képesek kezelni a helyzetet. Igaz, ott nem piszlicsáré 5-10 centi esett egy éjszaka.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.15. 18:40:36

Bárcsak ilyen hátam lenne nekem is.

www.psharing.com/pic.php?id=708849&mode18o=set

Siralmas ami itt megy.Minden adóforintot sajnálok tőlük,hiszen már ősz elején itt vergődtek,hogy mennyire felkészültek,micsoda tuti útvonaltervük,meg apjukfasza van.Erre tessék,esett 15-20 centi hó és lebénult a fővárosunk.Szerintem lazán lemondhatna a nagyfőnökük,alapvető dolog lenne egy komoly országban.

red87 2013.01.15. 18:50:52

Új szerző? O.o :)

Ez azért nem semmi módon ki van ott találva. Bár itt nem csak a tükörlapot töri meg a hó alatt felejtett kocsin ez a finom kis szerkezet :)

Leadfoot 2013.01.15. 18:54:22

Szerintem nézzük meg, mekkora hó van ott, és mennyi hó szokott esni Kanadában. A képen pl. a homlokrakodó fülkéjééig simán fölér egy-két emberesebb bucka.
És akkor gondolkodjunk el pár dolgon:
1. Vajon itthon megérné-e annyi/olyan gépet tartani az évi 4-5 nap hóhelyzethez (már ha azt a 8 centit így hívjuk, ami miatt az egész magyar internet kollektíve rinyál két napja), mint Kanadában.
2. Hogy viszonyul egymáshoz a két országban pl. az egy főre jutó GDP.
3. Vajon ott is vannak (nyárigumis) balfaszok? Vajon ott van rendes gumi a buszokon?

biker_kolee 2013.01.15. 18:58:17

Jajajaja, új szerző? Háttekivagy? :))))

Egyébként jó kis megoldás, már láttam a videjót, tetszett.

poa ogapo 2013.01.15. 19:17:22

Hí de alja ez a cikkírásnak. Soha nem gondoltam, hogy a TC idáig jut el, de ma megtörtént! Próbálj egy két írást bemutatni a Blikk és Bors újságoknál biztos felvesznek, mert a szint az oda való.

young-old pkw 2013.01.15. 19:18:22

Téli gumi:sok embernek drága-és az üzemanyag az nem drága??Az autó fenntartás sem olcsó.Akinek nem telik rá szokjon vissza a tömegközlekedésre.A buszokhoz vegyenek hóláncot-a sofőr meg tanulja meg azt felszerelni.
Nyugat-Európában működik??Én Ausztriában "hegyi útvonalon" járok,téli időszakban átlagosan naponta 4-szer(!) kell fel-le szerelnem a hóláncot a hóban-hidegben...

Ada 2013.01.15. 19:41:12

Én emlékszem olyan időkre, amikor rendkívüli hómunkásokat vettek fel, és ők egy éjszaka alatt legalább a járdákat letisztították. A járműpark és a költségvetés tizede sem volt a mostaninak...

Egy más téma Ommhoz...
Remélem az idén nem marad el a 4x4-esek versenye a Kaptató utcában uphill...kíváncsiam várom.

Rocko- 2013.01.15. 19:50:04

na, ezt pofázom én is. ez az értelmes megoldás, a havat ELtakarítani kell, nem pedig szartologatni, ahogy nálunk megy a ping-pongozás a hófalakkal: járdáról útra, vica versa.

Leadfoot 2013.01.15. 19:51:36

@Rocko-: De minek kurvadrágán elvinni, mikor 2 nap múlva elolvad?

Pasas 2013.01.15. 19:54:36

Ez biztos a kanadai miniszterelnök utcája.

moby76 2013.01.15. 19:54:54

@Leadfoot: Belegondolni is nehéz lenne ilyen elvonások mellett "Gépet" vásároljanak. Elég csak a fej egységet megvenni és ha kell felrakni a jármű elejére.A legtöbb munkagépnek van kihajtása hátul és vagy elöl is.

ChPh 2013.01.15. 19:58:12

@Ada: +1, Lájk, én is remélem :D

container 2013.01.15. 19:59:34

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy mit csinálna egy ilyen konvoj, mondjuk a Kazinczy utcában. Vagy mondjuk Budán a Márvány utcában...

Lük 2013.01.15. 19:59:52

ezt nálunk is meglehet csinálni csak ki kell nyitni a combino ablakait és egyből két irányból mehet a raktározás, már csak 2 hókotró kell

Leadfoot 2013.01.15. 20:07:14

@moby76: Persze, de a fej se lehet olyan olcsó. Aztán ha egyet vagy kettőt vesznek belőle, akkor semmi értelme, kéne minimum 30-40.
Aztán ott van ugye a gázolaj, amivel a szép sorban várakozó teherkocsik mennek. És ha megnézed, a platókon is van egy elem erre a célra, hogy felfogja a havat.

Felesleges lenne, mikor tán 3-4 évente van akkora hó, ami nem olvad el pár nap alatt, és gondot okoz, hova lehet lapátolni.

CerealKiller 2013.01.15. 20:21:03

Szerintem van egy remek találmány erre az esetre, amit hóláncnak hívnak.
Autóvezető, Hólánc - Hólánc, Autóvezető. Ismerkedjetek meg.

A 17cm-nyi hó (itt Nyugat-Magyarországon annyi esett) meg már mindjárt HÓHELYZET. Múlt télen Tirolban asszem pár nap alatt 5 MÉTER hó esett, mégsem szarták össze magukat a labancok.

Jamesblond 2013.01.15. 20:24:43

Egyebkent Magyarorszag az arviz -es belvizvedekezesben van eleg jol felszerelve.

Nick Leeson 2013.01.15. 20:27:27

Csak úgy mellékesen reálisan nézve...
Egyetlen egy nap volt eddig a télen amikor némiképp "megbénult" a közlekedés (nem teljesen, hanem csak némiképp). Másnapra (mára) jóformán el is olvadt a hó 80%-a. Kérdésem csak annyi lenne. Ki az aki szerint érdemes lenne egy 100 milliárdos, full-fullos hókotró flottát fenntartani, ehhez az évente 1-2-3 nap havazáshoz?
Ezeket persze először meg kell venni, aztán egész évben karban kell tartani, akció esetén felruházni sóval, vegyszerekkel, fogyasztanak vagy 100 litert óránként, stb. Mégis minek? évi 1-3 nap kemény hóért??? Emlékszik valaki olyan esetre, amikor az utóbbi időben 2-3 napnál tovább megmaradt a hó? Nyilván nem, ugyanis nem volt ilyen vagy 10 éve! Akkor miért ez a nagy rinyálás? Mit akartok elherdált pénzt, vagy el lehet viselni, hogy évente egyszer nehezebb eljutni ahova akartok!

MrTinkertrain 2013.01.15. 20:28:03

Mindig elcsodálkozom, ha olyat látok, hogy kézzelfogható bizonyítéka van annak, hogy az emberek adót fizetnek.

Nick Leeson 2013.01.15. 20:28:59

@Jamesblond: Az lehet, de a vörös iszapra már nincs! :)

nyelv-ész 2013.01.15. 20:32:01

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: "...és lebénult a fővárosunk"

Szerintem ahhoz nem kell hó egy szemernyi sem. Ha a Petőfi hídon száraz időben megkotlik egy kamion és elzár egy sávot, fél órán belül az Árpád hídon is araszol a sor.

Nem a hóval van itt a baj, hanem a sok bénával, aki akkor is autóba ül, ha még életében nem vezetett télen hóban. Hátha most hirtelen megtanulja, mire beér a melóba... A kommunikációs tréninget is oklevéllel végezte, nehogy már a hó kifogjon rajta, meg a szolgálati Jettán.

Rocko- 2013.01.15. 20:36:57

@Leadfoot: - mert nem tudsz közlekedni tőle
- mert ha nem tudsz közlekedni, akkor nem tudsz termelni
- mert balesetet okoz, ami kiadás az államnak

lehet azt mondani hogy önmagában drága, de ha megnézed a vonzatait, akkor már lehet megéri.

ha pedig elolvad, akkor minek takarítani, nem?

Rocko- 2013.01.15. 20:36:57

@Leadfoot: - mert nem tudsz közlekedni tőle
- mert ha nem tudsz közlekedni, akkor nem tudsz termelni
- mert balesetet okoz, ami kiadás az államnak

lehet azt mondani hogy önmagában drága, de ha megnézed a vonzatait, akkor már lehet megéri.

ha pedig elolvad, akkor minek takarítani, nem?

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.15. 20:39:59

@nyelv-ész: Igen,igazad van.Csak röhely,hogy majdnem az van,mint tavaly volt,hogy az emberek meglepődnek a hó láttán és pánikba esnek.Tavaly télen már kapartam magam a sok idiótától,akik ennyire túlreagálták a dolgot.Ahoz képest ez a mostani kínlódás nem olyan durva. :) Vagy csak megszoktam. :)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.01.15. 20:40:42

@Leadfoot: Szinte csak nyárigumisak vannak. Többször voltam télen, még egyszer sem sikerült téligumis autót bérelnem, egyszerűen nem volt! Ellenben a hóeltakarítás tényleg példás, ha éjjel esik 20 centi, reggel 9-re fekete az autópálya.

Gyulimali 2013.01.15. 20:52:03

Többeknek:
Az OK, hogy nem kellene erre költeni, de könyörgöm, ha MÁR megvan, akkor tessék használni!

a kertész tömlővel 2013.01.15. 20:59:02

vasárnap este 11 volt mire el lehetett indulni hóautózni( céleszköz egy impreza awd turbo 250 hó-ló 165ös szögelhető gumikkal :) győrben ,jó pár hókotrót láttam ,mentünk is pannonhalma irányába ,de ott is látszott hogy volt már tolva ,bár azt én sem értem hogy minek latyakot csinálni belőle sok munkával sóval ,elé lenne ha szépen ki lenne simítva a hó és aki nem vesz téli gumit vagy nem érzi csúszós felületen az autót,az maradjon otthon 2 napig. túl van ez az egész is lihegve . ui: már várjuk a holnapi új havat!

Nick Leeson 2013.01.15. 21:02:18

@Leadfoot: Nyári gumis balfaszok? Kb. 2000 óta nyáron nyári gumival, télen téli gumival közlekedtem. Sajnos mióta megroggyant az ország és vele együtt a pénztárca is, egész évben télivel nyomom. Ráadásul az első defektet kaptak ezért csere volt augusztusban, sajnos nyárira... Most ez van. És a benzinárak miatt nem is nagyon fog változni a helyzet...

kuki123 2013.01.15. 21:03:06

Amíg ilyen kormányzat(ok) van(ak) addig ilyen nem igen lesz

Csak a yamaha 2013.01.15. 21:10:40

@Nick Leeson: Legalább akkor lenne látszata hogy mire megy el napi 80-100millió...;-)

B45524D N3K1 2013.01.15. 21:18:04

Ez biztos Dubai... amennyibe ez kerül ... :-DDDDDDDD

Rocko- 2013.01.15. 21:27:04

@Leadfoot: 1) hókotrót se éri meg tartani, mégis van. nyáron átszerelik locsolóautónak.
2) az attól függ. lopva, lopatlanul, illetve hogy a politikusok építik vagy rombolják a gazdaságot. mert ahol ennyit lehet lopni, ott van. (nálunk.)
3) kötelező a téli gumi szezonban. de lehet ez tartományonként változik.

@biker_kolee: perzse hogy láttad, tuti muttattam. :D

@poa ogapo: ez nem cikk és nem a TC, hanem blogposzt a Belsőségen.

@Nick Leeson: "Kérdésem csak annyi lenne. Ki az aki szerint érdemes lenne egy 100 milliárdos, full-fullos hókotró flottát fenntartani, ehhez az évente 1-2-3 nap havazáshoz?"
nem kell fullos, elég egy értelmes felhasználhatóságú.
de ha személyesen lennél érintett az ügyben, le merem fogadni, elsők közt akarnád a flottát.

@CerealKiller: 5-10-5-0-10-5- centi hóban nem sokra mész a lánccal.

@Mr. Cool: ca.autoblog.com/2011/11/30/getting-to-know-snow-tire-laws-in-your-province/

Csak a yamaha 2013.01.15. 21:35:11

Nem tudom mennyit keresnek a hozzá nemértő FKF+többi okos..de feléért elvállalom,és nem beszélek mellé ;-)Sőőőőőtt egyenesen megmondom,valszeg lesz hó,de nem takarítjuk mert 1x vége lesz a télnek(lesz majd pár napig lázadás...)és spóroltunk is csomó lét is....;-)mennyit is...Pontos számot majd később tudok mondani,mert még tart az egyeztetés(melyik havernak,mennyit..)Ja lehet mégse marad meg a pénz(közbejött váratlan valami vagy akármi kiadás bocsi..)Nem baj majd felveszünk valami támogatást(vissza nem térítendőt..)

V12 Power 2013.01.15. 21:40:15

Ehhez nem kell Kanadába menni, Ausztriában is így csinálják. Egy tolólapossal letakarítják a szélére és egyúttal felsózzák, majd később jön egy maró, meg egy traktor aminek a futójára hányják így a havat. Itt nem is áll meg az élet, ha esik éjjel 60 centi hó, mert már közben elkezdik takarítani, nem csak 5 órával azután, hogy elállt a hóesés. Ha éjjel esik, akkor éjjel kezdik letakarítani. Reggel fél 8-kor az erdei turistaút (gyalogos, nem autós) is le van takarítva. Pedig gyakran nem 20 centi esik.

Nick Leeson 2013.01.15. 21:55:55

@Rocko-: "nem kell fullos, elég egy értelmes felhasználhatóságú."
És mégis milyen értelmes felhasználhatóságot tippelsz az évi 4 nap hó miatt?
ja, hogy majd nyáron locsolókocsit csinálnak belőle?
Ja, a sótartály, meg a sószóró nem biztos, hogy kompatibilis a vízzel. A tolólapát szintén nem. :)
Persze biztosan van multifunkciós eszköz is, dupla annyiért, meg méregdrága kiegészítőkkel...

Csak egy kérdés még!
Mindenki azon lovagol, hogy napokkal előtte szólt az előrejelzés a hóról! Vajon ki volt az aki emiatt felkelt 2 órával korábban és elindult ennyivel korában dolgozni, hogy be is érjen? Senki? Vajon miért?

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.15. 22:01:46

Túl sok ember gondolja azt, hogy neki jár az autó a segge alá, pedig 2 naponta tankol 2 ezerért a legolcsóbb kúton ez röhej. Fel kell ülni a buszokra, vonatokra tisztelet azon kevés kivételnek, akik nem tudják a munkahelyüket autó nélkül megközelíteni. Akinek nem telik tisztességes téli-nyári gumi garnitúrára és arra hogy megtankolja az autóját az adja el, vagy vonassa ki a forgalomból. Elegem van már abból ami ebben az országban folyik közlekedés szinten 10 autóból 9-nek vakít a lámpája nem veszi a fáradtságot, hogy 10 percet rászánjon, hogy ne a holdat világítsa meg tompítottal, ebből a 9-ből 6 gagyi xenonos sima foncsoros lámpatesben + ott vannak azok az idióták akiket innen csókoltatok Ti akik a 4-es Vecsés elkerülőn reflektorral jöttök szemben a forgalommal, mert azt hiszitek ha már 2x2 sáv van akkor nem vakít a távolságitok és ennek a teteje mikor végig megyek egy Tesó parkolóban télen és tükör slick nyári gumikat látok autókon ez botrányos. Ha nincs pénzetek, hogy normálisan fenntartsatok egy autó ne közlekedjetek autóval, nem Dubaiban élünk nem jár mindenkinek alanyi jogon az autó!!! Ez mondjuk nem az emberek hibája de minimálbérből nem lehet autót tartani. Ez a hótakarítás megint egy vicc sosem értettem miért jobb lesózni egy utat ami másnap reggelre visszafagy mert persze utána a drága közút kezelő sz*rik rá mint az hogy rajta hagynák a havat max letolnák, hogy sima legyen azt legalább tudod mennyire csúszik nem úgy mint a foltokban lefagyott flasztert, amin sokkal nagyobb rá az esély hogy eldobod az autót.

Csak a yamaha 2013.01.15. 22:08:10

@Nick Leeson: De azt tudod hogy van nekik is olyan és nem 1...(és régen is volt zilben is,és a kukás autó tolta a havat....)

Mondhatsz bármit ezt(is) jó szokás szerint,jól elkiabálták(felkészültek...minden évben)és most már magyarázkodnak....(és igen nem kevés pénzért,és nem keveset nyúlnak le..ez is szokás..)

dean23 2013.01.15. 22:08:18

Majd ha olyan tél és hó lesz ( -30°C, 60-100cm), mint Kanadában és Moszkvában, akkor tessék óbégatni a technikát! Legalább az ostoba FKF elismerte a hibáját!

pickapu 2013.01.15. 22:15:41

Azt tapasztalom, hogy nem feltétlenül csak a hóeltakarítást végző cégeknél kell hibát keresni, persze vannak hiányosságok, viszont alapvető probléma van az emberek alkalmazkodókészségével is.

Nick Leeson 2013.01.15. 22:19:21

@Csak a yamaha: Én nem állítom, hogy ne lenne elkúrva olyan jó magyarosan ez is! meg azt sem, hogy lenyúlják a zsetont.
De azé tény, hogy a mit a fél ország most röfög az nagyrészt baromság!

konrada 2013.01.15. 22:24:22

@V12 Power:
Itt meg a homlokrakodóval rakják fel
...ha van még mit. Mert itt azért elég ritka az egyszerre leeső 60 cm hó több hónap -10 fokkal.

Egyébként a képen el volt rejtve egy apró kis érdekesség, amitől az átlag magyar autós helyből összerosálja magát:
letaposott fehér az út!;)

konrada 2013.01.15. 22:24:22

@V12 Power:
Itt meg a homlokrakodóval rakják fel
...ha van még mit. Mert itt azért elég ritka az egyszerre leeső 60 cm hó több hónap -10 fokkal.

Egyébként a képen el volt rejtve egy apró kis érdekesség, amitől az átlag magyar autós helyből összerosálja magát:
letaposott fehér az út!;)

Rocko- 2013.01.15. 22:30:24

@Nick Leeson: áhh, látom szellemileg korlátolt vagy.
azért próbálunk ezen segíteni. senki nem mondta hogy egy oylan klímához készüljön fel az FKF, ami nincs itt, hanem hogy értelmesen csinálják. kisebb helyeken odébb tolja a havat, ahol sok jönne össze, ott összeszedi. ez az értelmes flottahasználat.
senki nem mondta hogy ugyanabba a tartályba töltsék a vizet. nem is teszik. de tessék nyugodtan tájékozódni: iho.hu/hir/a-nagy-hokotroteszt-120104
de hogy mantrázhassad az "évi 2-3 napra nem kell", akkor sorolom a felhasználást: télen hókotró/sószóró, nyáron locsolóautó, tavasszal tájkertészeti munkák, ősszel falevélgyűjtés, és bármelyik évszakban pedig megfelelő tartállyal szemeteskocsi is lehet. szóljál ha ez belefér "évi 2-3 nap"-ba.
hogy költsége van? igen, van, mint mindennek. de ha már van, akkor használjuk, ne álljunk 360 napot. gondolod az olcsóbb? fenéket.

"Vajon ki volt az aki emiatt felkelt 2 órával korábban és elindult ennyivel korában dolgozni, hogy be is érjen? Senki? Vajon miért?"
ezt hiszem elvárható hogy ha van egy állami pénzből fenntarott cég, aminek ez a dolga, attól elvárható hogy dolgozzon, jól. de ha téged nem zavar hogy az adóforintokat így elszórják, akkor adj nekem havonta 10 ezret, majd körítek hozzá kellő PR eseményt (mást nem), te meg majd bólogatsz hozzá hogy ez így tökéletes.

dennisthemenace 2013.01.15. 22:35:32

@HKV Atis: Koszonjuk, Emese. Ki vagy te, hogy eldontsd, ki tartson autot es ki ne?? En nyari gumival is jol elvagyok, koszonom.

mumtaz 2013.01.15. 22:45:01

Nem annyira gyors, de van precizitás a munkában: http://www.youtube.com/watch?v=pE6N7CDV-9s#!

Nálunk csak simán félretolják. Mindegy, hogy betakarják az út szélén álló autókat.
Bár tegnap erre is sokat kellett várni.

konrada 2013.01.15. 22:45:16

@Rocko-:
S ráadásul mennyi munkahely is keletkezne, ha sikerülne elérni azt, hogy akkora géppark és olyan telephely sűrűség legyen, mellyel elérhető lenne az elvárt félórán belüli sónedves-fekete út!;)

hofi601 2013.01.15. 22:50:23

@Rocko-: Te mennyire ismered ezt az "államilag fenntartott" céget, hogy ennyire határozottan állítod, hogy ők szúrták el, és mindjárt sikkasztást, vesztegetést vizionálsz?
Sajnos ez egyre általánosabb a TC-n is. Isten ments, hogy védjem őket, de amit te írsz az is eléggé sarkított, és demagóg.
Én felkeltem hajnali 5-kor, hogy letakarítsam a járdát a ház előtt, meg a garázs elől eltoljam a havat, de akkor még nem volt mit. 6-kor nekiláttam, de akkor már úgy szakadt a hó, hogy nem volt értelme sepernem, lapátolnom, mert mire a végére értem, kezdhettem előlről. És igen, tudtam, hogy aznap szopni fogok, mert egyszerűen nem lehet on the fly havat takarítani mindenhol egyszerre. Reggel teletankoltam az autót, magam mellé vettem a notebookom, és amikor álltunk az autópályán, akkor dolgoztam.
Délután, mikor már hazafelé jöttem minden jól járható volt, villámgyorsan hazaértem.
A dugókat leginkább az emelkedőkön elakadt kamionok okozták. Egyen sem láttam hóláncot, és erről nem a közútkezelő, vagy az FKFV tehet. Nem menteni akarom őket, mert nagyon későn kapcsoltak, és hómunkást is alig láttam a közterületeken, de nem csak rajtuk múlott. Ha mindenki megpróbálna tenni is valamit, nem csak a sültgalambot várná, és hangosan anyázna minden jobban működne.
Próbáld ki egyszer, hogy teszel is valamit, figyeld meg, hogy te magad is nyugodtabb leszel. :)

Rocko- 2013.01.15. 22:50:56

@konrada: például ilyen előnye is van.
úgy érzem hasznosabb mint lenne sok más látszatmunka.

Hexer 2013.01.15. 22:59:20

Gep van, ember is aki elvegezze a munkat, miert nem lehet idoben elkezdeni.
8-kor meg hirbol sem latott sem az ulloi sem a nagykorut hokotrot, ha itt nem jar akkor azt jelenti hogy el sem indultak.
11-kor mar ezek az utak jol kozlekedhetoek voltak, lekotortak a havat / megolvadt a dugoba allo autok alatt.

Ha mar este tudjuk hogy havazik, es "kiadosat" miet kell 8-kor elindulni, 5-tol meloznanak es nem lett volna drama a varosba.
Amugy meg 10cm hotol akkora zsembeles meg vicc...de ez mas kerdes, FKF reszrol lehetett volna akar 40cm is akkor sem keztek idoben.

Vhornet 2013.01.15. 23:10:30

Ez nem hó, ami itt van, (volt). Nyári gumival járok, és semmi problémát nem okozott, pedig még nem volt reggel letakarítva, amikor mentem dolgozni. És egy felüljárót is abszolválnom kell, a lábától nulláról indulva. 10 percel korábban indultam, hogy letakarítsam a vasat. Ennyi.

nortonvincent 2013.01.15. 23:47:08

@Leadfoot:
Teljesn egyet ertek veled, max 30.000 munkas nem tudodt idoben munkaba erni, es emiat mindenki hipper-szuper gepeket akar.
Kivancsi vagyok mikor terulne visza e gep-parknak a koltsege.

Rocko- 2013.01.15. 23:48:18

@hofi601: "Te mennyire ismered ezt az "államilag fenntartott" céget, hogy ennyire határozottan állítod, hogy ők szúrták el, és mindjárt sikkasztást, vesztegetést vizionálsz?"
nem mondom hogy direktben az FKF Zrt. vágja zsebre a pénzt, de az biztos: az állami bevételek és kiadások nincsenek egymással összhangban, vagy értelmes módon felhasználva.
"Én felkeltem hajnali 5-kor, hogy letakarítsam a járdát a ház előtt, meg a garázs elől eltoljam a havat, de akkor még nem volt mit."
nálunk pedig vasárnap délutántól havazott.
"Próbáld ki egyszer, hogy teszel is valamit, figyeld meg, hogy te magad is nyugodtabb leszel. :)"
én megtettem: biztosítottam a folyamatos haladásomat. hol így, hol úgy. de abban azért biztoss vagyok hogy nem körülöttem forog a világ, szóval nem biztos hogy mások is megtehették ezt a részükről.

zsolti_ 2013.01.15. 23:55:58

Nem azzal van gond, hogy havas az út, hanem, hogy sokan szar gumival és nulla vezetői tudással ott topognak és bénáznak a havas úton és csak feltartják az embert már 10 centi hóban is. Bp-n ebből dugó van, vidéken meg kerülgetni kell a sok vánszorgó autóst.

hofi601 2013.01.16. 00:12:29

@Rocko-: "az állami bevételek és kiadások nincsenek egymással összhangban, vagy értelmes módon felhasználva" - Ez valószínűleg így van, így volt, és így is lesz. Ez az úgynevezett politika. :) És ez az, amit én személy szerint nem szívesen olvasok itt - ide értve a TC-t és a Belsőséget is. Lehet rajta vitázni, lehet vele indulatokat gerjeszteni, de igazából se eleje, se vége.

Madár Fokker 2013.01.16. 01:21:07

Kíváncsi vagyok, hogy jó szervezéssel be lehetne-e vonni a mezőgazdasági géppark egy részét az úttisztításba. Télen úgysem dolgoznak a traktorok. Mondjuk a megyei közútkezelő meghirdetné, hogy télre milyen és mekkora kisegítő gépparkra lenne szüksége. Arra jelentkeznének a "téeszek", gazdák, hogy nekünk itt és itt ilyen gépeink vannak. Azokra a közútkezelő beszerezné szükséges berendezéseket. (Gondolom egy tolólap, meg egy sószóró-puttony olcsóbb, mint egy Kerax, vagy Unimog.) Ha meg jön a hó, megy a hívás a szerződött feleknek, hogy helyzet van, lehet jönni a telepre felszerelni. És természetesen teljesítmény és szerződés alapján megy is a pénz a bedolgozóknak. Így talán lehet, hogy nem állna bődületes mennyiségű pénz a járműparkban, plusz egy kis extra kereset is jutna a mezőgazdaságba. Másik ötlet: hadsereg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.16. 05:41:38

@Leadfoot: Lake Tahoen ami leesik novemberben azt nezegetheted aprilisig....

@Rocko-: London i polgarmester aszonta nem kell n'ekunk hokotro mert draga es nincs is minden evben ho. 2005-ben marciusban eppen Romaban voltam mikor esett egy kicsit a ho - tudod mit csinaltak vele? Megvartak amig elolvad :)))) mondjuk delutan 2 ig tudtak varni :D de hokotro ott sincs.

Szerintem a magyar hohelyzetet ugy lehetne elviselhetobbe tenni hogy az autosok jobban odafigyelnek - ingyen van, masreszt a kormany ugysem fog tenni semmit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.16. 05:42:59

@HKV Atis: szines tv az jar mindenkinek? vagy mikor mehetek nyaralni nyugati orszagba kedves elvtars? ---- volt mar olyan vilag hogy megmondtak ki mit mondhat, csinalhat, stb, ne legyel mar egyszeru, az vesz autot aki akar.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.16. 05:44:59

@Madár Fokker: be lehet vonni az mg gepparkot, de akkor az illetekes elvtarsak nem tudnak annyit sikkasztani ugyhogy ok nem fogjak engedni.

amugy meg olyan naiv itt mindenki mintha nem is otthon laknatok. Nem lesz jobb, se a hokotras, se a bkv, se semmi. 89--ben el lett rontva, most lehet meg varni 50 evet hogy meginr legyen lehetoseg.

Imperial 1969 2013.01.16. 06:27:52

Ahha. Ez kamu video.... Apro kavicsot szornak az utra, ami azutan jo kis lyukakat ut a szelvedodre meg a kocsid orrat is szepen kicsipkezi... Amugy inkabb ez sokkal jelemzobb.

www.youtube.com/watch?v=avZAe8mMz_A

Rzek utan meg gondolkozzatok el mire vagytok annyira !!!

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.16. 06:36:24

@visszakettopadlogaz: Nekem a múlt évben 3x volt károm azért, mert a szembejövő annyira elvakított, hogy nem láttam az úton a kutyát,rókát,nyulat ennek a kárnak az értéke meghaladja az 500.000 Ft-ot persze lehet mondani, hogy lassabban kell menni én kb.: 70-80km/h-val közlekedem, tehát papásan és fordított életet élek én akkor megyek haza mikor mások munkába indulnak ez azt jelenti, hogy az imádott 31.-es számú főúton egy kocsisor jön velem szembe 50km-en keresztül ennek a 90% vakít, mert neki úgy jó tehát ennyi erővel állhatnék az út szélén amíg mindenki beér dolgozni.
Töbször volt károm olyan autók miatt amiknek a műszaki állapota nem volt éppen 100-as és mikor egy ilyen jön veled szembe fék nélkül és 80-nal beléd száll úgy hogy melletted ül a párod és a sógornőd akik sérültek is a balesetben nem tudom Te hogy vélekednél utána azokról akik lef*ngott f*sokkal járnak amire annyi pénzük sincs, hogy normálisan karban legyen tartva. Ha Te is találkoznál ilyenekkel és megsérülne a párod vagy ne adj Isten a gyermeket Te is gyorsan nézőpontot váltanál hidd el.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.16. 06:44:53

@HKV Atis: termeszetessen akinek nincs penze alapveto dolgokat rendbe rakni a kocsijan az ne menjen kozutra, termeszetessen, ebben egyet ertunk.

Rocko- 2013.01.16. 07:10:40

@hofi601: hát, én is szívesen venném hogy ha egy 10 centis havazás nem 2-3 napig kitartó hírfolyamot jelentene, hanem valamiféle evidenciát hogy eltakarítják és minden működik. :)

@visszakettopadlogaz: nem jártam sosem Rómában, nem tudom milyen az időjárás, de ha nem jellemző, és valóban váratlan a havazás akkor tényleg nem tudnak mást tenni. azért nálunk nem szokatlan a havazás.

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.16. 07:19:43

@visszakettopadlogaz: Nekem is van olya kollégám aki az idei télre vett 2db nyári gumit 2000ft-ért kb kilátszik a szövet annyira kopott, az autó alatt gyakorlatolag nincs futómű, motortartó bakok teljesen kikopva úgy jár a motor mint a kelj fel jancsi és ami mindennek a teteje a gyerekének simán odaadja.

Nagykorú 2013.01.16. 07:30:29

@Madár Fokker:
Régen és most is van szerződéses hókotrás.
Kell bele GPS felügyelet, és azzal ellenőrzi a megrendelő, hogy akkor és arra ment-e, amikor és amerre ki lett vezényelve.
Például az Alföldön Csongrádban nagyon sok utat szerződésesek takarítanak.

Impozáns a videón a munka, de szerintem sem éri meg ilyen felszerelést tartani nálunk.
És a sok hőbörgő vajon miért nem vesz a saját háza elé a tíz méter hosszú százhúsz centi széles járdához nem hogy négyszázezres motoros hómarót, de akár hetvenezer forintos tolható vas hókotrót?
Megmondom: Mert végiggondolja, és azt mondja, hogy kilencvenöt éves megtérülési idő neki sok egy kicsit. Hát kb így gondolkodik egy nagyvállalat is.

Szerintem évente egy-két beállt havas napot ki lehet bírni Budapesten, főleg, hogy pont ekkora dugót tudnak csinálni a futapestek, a kritikustömegbiciklisek, a tüntető diákok, a tüntető rendőrök, az alsórakparton csatornátépítők stb.

A FKFV meg egész évben működik, nem csak havazásra indítják be, szóval alapból sokba kerül, és még így is milyen jól működik, mert ha jól emlékszem a Demszkinek egy komplett lovardás vendégházas udvarházat építettek föl a költségvetéséből az Adriánál... :oD

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.16. 07:31:37

@dennisthemenace: Te el vagy nyári gumival mert valószínű van annyi rutinod hogy nem sz*rsz be azonnal ha kicsit megcsúszik az autó alattad. De azok akik 0 tapasztalattal kimennek télen nyári gumival az utakra és már látod az autó mozgásán hogy szegény már összecsinálta magát a félelemtöl ilyeneknek nem árt a téli gumi. Én is mentem már nyárival télen, azért ég és föld a különbség bár jégen teljesen mindegy. Ezek az emberek miatt van a az egész országban dugó. Meg a 70 éves papa-mama párostól akik csak a piacra járnak hétvégén és nyáron is csak 45-el közlekedik föútvonalon a 120-as skodrival aminek lóg a bele, na ilyeneknek nem kell autó.

Rocko- 2013.01.16. 07:37:08

@Nick Leeson: őőő, talán azért röfög rajta a fél ország, mert van min?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.01.16. 07:40:54

@dennisthemenace: ja, akkor te vagy az a nyárigumis aki miatt a váci 10-zel araszolt mögötted? Mert te jól elvagy.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.16. 08:30:36

nem értem a gumival szarozást.
ha csak nyárid van akkor elmész vele durván 50000 km-t és csere, mert elkopik. ha van téli-nyári szetted, akkor 2×50000 km-t lehet velük elmenni. namost egyszer mondjuk beruházol egy télire mondjuk 2 évvel a nyári után, akkor nem egyszerre lesz cserés a két gumi, tehát nem egyszerre lesz a nagy kiadás. de ha két gumid van akkor a azonos futásidő mellett kétszer olyan hosszú idő alatt kopik el, mert az év felében a másik garnitúra van fennt.

tehát akinek egy garnitúrája van, annak csak egyszer kell beruházni még egy gumiszettre, onnantól nem jelent több kiadást a két gumit cserélni, mint az egyet.

Schütii 2013.01.16. 08:38:31

Látványos és vérprofi a dolog, ez nem vitás. De Amerika ugye a korlátlan lehetőségek hazája, ígéret földje stb, stb. ahol csak papír kell a sok-sok dollárhoz. Van mit tanulnunk onnan a hóeltakarításon kívül is, asszem.

Blanita 2013.01.16. 08:57:48

Ahol en elek, ott a biztosito egy fillert nem fizet baleset, vagy akarmi eseten, ha nincs teli gumid. Ez eleg osztonzes szerintem...

D4D 2013.01.16. 08:59:17

@Leadfoot:
"már ha azt a 8 centit így hívjuk, ami miatt az egész magyar internet kollektíve rinyál két napja"

- Az a nyolc centi a házam elött konkrétan ma reggel még mindig 17 cm volt, úgy, hogy olvadt el belőle.

Hurri Kán 2013.01.16. 09:00:26

Hó régen is volt, amikor leesett, mennyiségtől függően pár órától 1-2 napig lett némi káosz. Viszont amíg nem vót minden 2. frusztrált, unatkozó idióta kezében okostelefon, hogy egyből tudjon képet posztolni az Index/Origo, stb. címlapjára, nem volt ekkora hiszti. Nevetséges.

D4D 2013.01.16. 09:01:02

@Leadfoot:
"Vajon ott is vannak (nyárigumis) balfaszok? Vajon ott van rendes gumi a buszokon? "

- Ez viszont jogos. Hétfőn rajtam kívül senkin nem volt hólánc, ellenben majd minden domb aljában el voltak akadva vagy huszan.

pjotr007 2013.01.16. 09:17:19

@Madár Fokker: Régen így is működött, de az elmúlt pár évben ez megszűnt mert nem akarnak érte fizetni, de minimális készenlétben álló gárda azért még van ha nagy a gond riasztják őket.
Persze ez vidéken van...

2013.01.16. 09:19:51

azért valljuk be az is egy végtelen idióta ötlet, hogy a földből kiszippantott és örökre elvesző energiaforrással, a kőolajat arra használjuk, hogy havat furikázzunk. totál beteg az emberiség, megérett a pusztulásra.

D4D 2013.01.16. 09:20:30

@Nick Leeson:

"majd nyáron locsolókocsit csinálnak belőle?
Ja, a sótartály, meg a sószóró nem biztos, hogy kompatibilis a vízzel. A tolólapát szintén nem."
- Jelenleg is egy autó van, amelyen a felépítményeket cserélik. ősszel kiáll a locsolófelépítmény alól, és betolat a hókotró felépítmény alá.

"Vajon ki volt az aki emiatt felkelt 2 órával korábban és elindult ennyivel korában dolgozni, hogy be is érjen? Senki? Vajon miért? "
- Én 40 perccel korábban keltem fel. Kocsit letakarítottam míg járt (+5 perc, amúgy is jár egy kicsit télen), Láncot feltettem (+10 perc), elindultam.
Három út vezet tőlünk ki. Az egyik irány le volt zárva, mert a buszok ablaktörlőjéig ért a hó. Itt el volt akadva a hókotró is.
A másik irányban már rengetegen el voltak akdva az emelkedőn, lánc senkin. Itt megtudtam egy szembejövőtől, hogy 5 km-re keresztbe van fordulva egy teherautó is. Nem kísérleteztem, elindultam a harmadik irányba.
Időközben megtudtam, hogy Bp-n borzalmas a helyzet, (Főleg a sorok hossza borzasztott el, a hó nekem nem lett volna Bp-n akadály) így megálltam egy vasútállomáson, levettem a láncot, és felszálltam a vonatra.

@SOKAKNAK:
Válság van, rendben van. Drága a külön gumiszett, rendben van. De egy kibaszott hólánc már sokszor már 1000 Ft-ért is kapható!!!!!!!!!

Ha hétfőn legalább a nyárigumisokon lett volna lánc, fele ekkora káosz sem lett volna.

2013.01.16. 09:21:34

@D4D: ÚRISTEN !!!! TIZENHÉÉÉÉÉT centi hóóóóóóóóóóóóóó... ez már maga a katasztrófaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!! Összehívjuk az ENSZ biztonsági tanácsát !!!

Negrogo 2013.01.16. 09:22:06

@zsolti_: Pontosan. Btw en varosban tiltanam a szorast. Kotro johetne max akkor ha 30 centis ho van ami nagyon ritka. Miert jo az, hogy az ember a mocskos latyakos sos, soderes leben kozlekedik, osszebassza az autot a cipojet ezt viszi be az autoba, otthonaba? Undoritoan nez ki a varos es az utak attol amit leszornak! Arrol nem beszelek eszi az autot a felnit meg ugy mindent felcsapva. Mint egy mini homokfuvo es mindezt miert? Mert az emberek tobbsege idiota birka, nyarigumval jar es meg van sertodbe ha telen ho van az uton! A teli gumi eleve jobban tapad melyebb hoban igy mikor a 3 centis havat kotorjak meg meg szorjak is az sokkal jobban csuszik (plane mikor osszefagy ha -5 foknal hidegebb van)

D4D 2013.01.16. 09:32:41

@Madár Fokker:

Ahol lakom, van egy földmunkás vállalkozó. Korábban volt egy általánydíjas szerződése, és mikor esett a hó, ha úgy volt, már éjjel háromkor takarították az utcákat.

Az egyik polgármester felbontotta ezt a szerződést.

Azóta ha esik a hó, nem történik semmi. Nekem (meg párunknak) meg szokták csinálni a kapu elött a beállót, ha olyan kb 20 centinél több hó jönne össze. Én ezért a céges záróbulijukra minden évben küldök négy üveg pezsgőt. Akkor is, ha egész télen nem kell hozzám jönniük.

Nekem megéri.

Elijah_Baley 2013.01.16. 09:45:13

van úgy hpgy különböző helyeken különböző mennyiségű hó hull, van ahol kiszámíthatóan, van ahol meg nem...
moszkvában pl tonkrétan októbertől áprilisig folyamatosan hullahó van, ezárt állandóan kaparják és teherautókkal szállítják elfele a városn kívűlre, különben egy hónap alatt eltünnének az utak, a fák, a házak, majd a felhőkarcolók a fehér szubsztancia alatt.
erdélyben a mi szempontunk szerint egész sok hó van, ahhoz kevés, h engedélyezzék a szögesgumit, viszont elegendő annyira, h kötelező legyen a téligumi meg a hólánc. ez utóbbi amúgy filléres tétel,és alkalomadtán nem köll farkasokkal éccakázz a felekitetőn, hókotróra várva.
pesten hullott 10 centi hó, fél napig a bénábban nem tudtak autókázni, mire mindenki nemzethalált vízionál.
vicces

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.01.16. 11:06:10

Ezért írtam azt,hogy nem mindenkinek jár az autó,amire mindjárt páran kiegyenesített kaszával jöttek nekem hogy ki vagyok én hogy eldöntsem, jelentem én senki vagyok de számoljunk kicsit egy téli garnitúra szereléssel 40-60 ezerböl megvan és 4 évig nimcs gond ez a legrosszabb esetben havi 1250ft aki ennyit nem tud kiadni kérdem én hogy cseré olajat, vezérlést, kopó alkatrészeket egy autón? Elmondom sehogy azért van ennyi roncs ebben az országban. Nem az emberek hibája hogy kevés pénzböl kell megélniük, de fel kellene fogni mi az amit megengedhetnek maguknak és mi az amit nem.

dani 2013.01.16. 11:07:27

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro:
Te vagy az? Véleményed szerint milyen motor van ezekben a kanadai vasakban? :)

Rocko- 2013.01.16. 11:17:20

@enpera: alsó hangon 1700 km-re van tőle vác, ha egy váci miatta nem tud közlekedni, akkor ott nagy gondok vannak. :)

PluginPrius 2013.01.16. 11:40:43

"Kérdésem csak annyi lenne. Ki az aki szerint érdemes lenne egy 100 milliárdos, full-fullos hókotró flottát fenntartani, ehhez az évente 1-2-3 nap havazáshoz?"

Pontosan ilyet tartunk fent sok-sok év óta....

wsx 2013.01.16. 11:42:33

Én amire visszaemlékszem, minden első havazáskor pontosan az volt, mint idén. Azért nem is értem, hogy miért ez a háborgás. Korábban is kellett volna háborogni, mert emlékszem 98-99 körül, hogy amikor leesett az elő hó, akkor egy napig szintén nem lehetett közlekedni, és egy olyan útvonalat, amit máskor 45-50 perc alatt tettem meg, akkor 3 óra alatt sikerült megtenni.
Ezt megelőzvén az első havas napon inkább BKV-val közlekedek, és eszembe sem jut autót használni. Persze a BKV is csődöt mondott tudom, de akinek lehetősége van metróval utazni, az megtehette volna, mert ott talán nem okozott problémát a havazás. Csak a rossz sínek, de az másik kérdés.

Lehet pufogni, de minden első hó alkalmával pont ilyen volt a helyzet. Annak kell örülni, hogy Budapesten viszonylag ritka az, amikor egyfolytában, napokig, vagy egy héten keresztül esik a hó, mert akkor lennénk igazán bajban.

moas 2013.01.16. 14:57:03

@Leadfoot: @nortonvincent:

Majd ha ti is 3 órát szívtok a 40 perces úton, a fővárosban (és itt még van hókotró, mivolt vidéken ahol nincsen csak meygere 1-2 .. ), akkor te is rinyálsz. Húzhattam rá munka időre, nem láttam alányom és borult 2 napom.

Úgy, hogy már este esett lehetett selyteni itt hó lesz. A M0-án reggel 8-kor még 15-20 centi hó állt, csúszkálta vissza a kamonok a dombrol. Ésatöbbi ésatöbbi...

Leadfoot 2013.01.16. 15:04:13

@moas: "A M0-án reggel 8-kor még 15-20 centi hó állt"

Jajj, ne túlozzunk már... amúgy a kamionok már 2 centi hóban is csúszkálnak vissza, arról meg nem az FKF tehet.

moas 2013.01.16. 15:09:51

@Leadfoot: Hát barátom mikor ott jöttünk tarcsa környékén telefújta a szél és jó nagy hó volt, és szépen vezette a kocsi. De ez még mindig nem kotrósok hibája, de asiaralmas az volt, hogy kotrásnak nyoma sem volt sehol, nemhogy esetleg alás síkosítás mentesítésnek. De ezen nem veszünk össze.

Egy szóval sem mondtam, hogy az fkf tehet az m0-rol. És nem is feltétlenül csak az ő hibájuk mer simán kevés a hókotró országosan és Fővárosi szinten, És nem kell speckó gép mert még multicar is tud havat kotorni :D

voroseltolodas 2013.01.16. 15:17:06

Általánosítanak az a baj. Nyugat magyarországon (főleg az Alpok alján) volt "hóhelyzet". Én az alföldön lakom napok óta +3 +7fok van éjjel +2. Semennyi hó nem esett csak eső és nyilván nem csak a mi városunkra vonatkozik ez..

D4D 2013.01.16. 15:19:10

@Leadfoot:
"A M0-án reggel 8-kor még 15-20 centi hó állt"

- Nem túlzás. M1 sem volt takarítva.

It's ME! 2013.01.16. 18:32:38

Amúgy ott a pont. A havat NEM az út szélén álló kocsikra kell rátolni , hanem el kell vinni!

dzsrobi 2013.01.16. 18:45:29

@HKV Atis:
Sok emberrel az a baj,hogy 2 kategóriával nagyobb autót vesz,vett hitelből amit aztán a pénztárca nem bír el. Örül ha a törlesztőt be tudja fizetni de nembaj nagyképüsködhet,hogy olyan autója van... Ez Magyarország...

2013.01.17. 08:49:48

@Rocko-: az elpüffögtetett gázolaj örökre elveszik az ember által felhasználható energia források közül. Mérgező gázokká alakul. Ezt nem tudtad ???

Rocko- 2013.01.17. 09:11:26

@Kulics: a mérgező gáznak is van energiatartalma.

Shadowbull 2013.01.17. 09:39:31

@Kulics: be is baszna ha mergezo gazokka alakulna, mar reg halottak lennenk mindannyian.

D4D 2013.01.17. 09:54:06

@Kulics:

Kezdem érteni, miért az az avatarod, ami.

ccvv 2013.01.17. 11:54:32

Gumicsere:

Anno az átkosban, amikor nem volt pénz két garnitúrára, feltaláltam a tutit: hátra 2 db négy évszakos, előre 2 nyári, 2 téli. Nyáron a téli a pótkerék, télen a nyári. Ez a szükséges ötnél csak 1 darabbal több és nagy volt a különbség!

:)

Divi 2013.01.17. 12:03:11

@MrTinkertrain: Este vedd majd kérlek észre, hogy van közvilágítás.

Rocko- 2013.01.17. 13:12:39

@ccvv: "Anno az átkosban, amikor nem volt pénz két garnitúrára, feltaláltam a tutit: hátra 2 db négy évszakos, előre 2 nyári, 2 téli."
3 tengelyes géppel csapattad? :O

ccvv 2013.01.17. 14:24:59

@Rocko-: Höhö...
Igazából hattengelyes volt, csak a terheletlen tengelyekre nem tettem gumit!

2013.01.17. 15:32:22

@Rocko-: @Shadowbull: bocsánat, nem tudtam, hogy ez az értelmi fogyatékosok klubja, mert akkor léptem innen.

ommm 2013.01.17. 15:59:34

@red87: Gyakornokunk, Tigris a szerző.

Cooper911 2013.01.17. 18:21:39

Nagyon látványos ez a video. De amikor az első sávot marta (ahol most a teherautók mennek) azt hova szórta?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.01.19. 10:58:38

Valamikor a 90-es évek elején csináltam egy téli iskolai tábort Gánton. Aki nem ismeri, ez a klasszikus, hófúvásos, mindig elzáródós része a Vértesnek. (Felcsút - Csákvár - Csákberény és Gánt - Zámoly - Fehérvár útvonalak) Egyik nap le is pottyant az előírásos 50-70 centi hó, megjött a szél, faluban roló lehúz, se ki, se be. Reggel nyolc körül a következő volt a helyzet:
A helyi kőbányából kiállt -ha jól emlékszem- egy gréder, és a bányatelep és a falu másik vége közti 5 km-t két sávon lepucolta. Közben a helyi "köztisztasági hivatal" (valójában nem tudom, ki lehetett) megjelent egy házi hóekével. Na, az volt a nagy trüváj! Három, kb. 1,20-as, kétcollos deszka összeütve háromszögbe, rajta egy kimustrált IFA ülés, elé befogva a ló, és irány a főutca járdái, meg mellékútjai. Délutánra, mire a közútkezelő elérte a falu szélét, a falun belül félcipőben lehetett közlekedni. Lehet, hogy ettől sváb falu egy sváb falu?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.01.19. 11:47:12

@Cooper911: Szerintem az először félretolta ide, ebbe a sávba, amit most mart fel.

D4D 2013.01.19. 17:45:26

@Csokis:
"Lehet, hogy ettől sváb falu egy sváb falu?"

- Többek között.

xr4i 2013.01.23. 13:25:18

Nem biztos, hogy Kanadához kellene hasonlítani Magyarországot!
Ott talán némileg tovább tart a tél, és több a havas napok száma is!
Nálunk talán 4-5 nap az átlag?
Egyszerűen venni kellene a fáradságot, és gyakorolni kellene a havon való közlekedést!Ja, hogy nincs rá pénz, mert drága a benzin, akkor meg otthon kell maradni!
Volt rá példa, hogy az előttem lévő autós megállt, mert jött szembe egy busz, és fingja nem volt, hogy mit csináljon.
Persze miután megállt a 30cm-es hóban, nem tudott elindulni...
Én Győr-Moson-Sopron megyében élek, és itt kicsit húzósabb volt a helyzet, mint a nagy flancos fővárosban, mégsem indított senki vizsgálatot, hogy miért tudott elzárni x települést a hó!
Én hátsó kerekes autóval közlekedem, semmi elektronikai támogatás nincs, még is el tudtam jutni a melóba, meg vissza.

Közlekedni kell megtanulni, mert a rinyálás már k*rv@ jól megy!
süti beállítások módosítása