Ne zörögj már, Toyota vagy!

  2013. január 12. - papptibi Címkék: avensis tc flotta tc videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Alapvetően nem sok gondom van az Avensisszel, egyetlen úgynevezett meghibásodás keserítette meg a birtoklásával töltött négy és háromnegyed évet, de ha őszinte akarok lenni, igazából az is csak amiatt lett hiba, mert megvártam. Óriási mákom van, na. Ezt nem önigazolásnak szánom, nincsenek Toyota-génjeim, vagy hasonló. Hogy mást ne mondjak, ez a kocsi egy Mazda keresése közben lett. De nem bántam meg.

Jól elvagyunk vele, csak hát, azok az átkozott zörgések, mert hát egy tizenhárom éves kocsi már joggal zöröghet. A probléma inkább az, hogy relatíve csendes. Oké, egy mai középkategóriás kocsi halkabb, de már az Avensis zajszintje is pont elég, hogy az embert zavarják a zajok. Ilyen környezetben az ember tényleg felhergeli magát, és hogy ez nem egyedi jelenség nálam: a Toyota Klub fórumai között külön topic az Avensis zörgések, recsegések, gyanús hangok, amely jelzi: teljesen normális vagyok. („A kormány hátsó bevonata hozzáért a műszerfal felöl jövő oldalnak és az nyöszörög... én befújtam agy pici wd40nel és az segített.. de csak kicsit érdemes fújni hogy ne csöpögjön le!” – és hasonlók)

Annak idején ott volt nekem is a kormány nyikorgása. Ezt sikerült megoldani egy kis WD40-nel, fórumolvasgatás nélkül: nekem a kormányoszlop nyekergett, ott, ahol a kormánytengely távozik a motortér irányába. Az akkori károgókat megnyugtatnám, ez a spricc négy évre volt elég, tehát 2012-ben kellett újra befújni.

Most viszont már meg-megzörrennek az ajtópanelek, de ez tényleg csak macskakövön jellemző. Viszont az ötödik ajtó határozottan, és már jó ideje zörgött. Öregen ez a hátránya az ötajtósoknak, meg a kombiknak, nehéz az ötödik ajtó, és megereszkedik valami. Először úgy tűnt, hogy a kalaptartó az, meghúztam a tartójának a csavarjait, de lényegi változás nem történt

Valójában ez a két elem viseli a teher javát

Aztán elkezdtem gondolkodni, hogy mi lehet az oka. Elvileg az ajtó súlyának nagy részét nem a zár, hanem két gumibak tartja oldalt, ebbe passzol az ajtó két oldalán lévő két fém izé. A probléma az lehet, hogy ezek a gumiütközők elkoptak, összetömörödtek, így az ajtó az eredeti helyzeténél pár milliméterrel mélyebbre csukódott.

Ilyen volt a régi

Úgy gondoltam, hogy kicserélem a fényszórómagasság-állítót, mert 0 állásban kontakthibás volt, és a lámpák le-föl jojóztak néha, szóval, ha már elmentem a bontóba ezért, megrendeltem két vadiúj gumiütközőt, darabját kétezerért. Hát ennyi, beraktam a bontott tekerőgombot és a két gumiütközőt.

Ez már az új gumiütköző

És tényleg. Baromi jó lett, mert a fő és legerősebb zörgés ezennel megszűnt. Az ajtópanelek nyöszörgése ugyan maradt, de ezzel nemigen lehet sokat kezdeni. Most, hogy csend van egészen jól kivehetően hallatszik, hogy kezd kopogni a hátsó futómű.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr565012403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 02:28:56

@"streetfighter": ha valaki kap 2 masodpercet hogy mondjon egy sportos automarkat 2013 ban akkor nem a toyotat fogja ravagni 99% ban.

Meg mindig nem ertem miert vagyok tajekozatlan de ez mar nem is erdekes.

@Rocko-: :D

@amon_re: teljessen igaz. Beszallitok osszevalogatva, ennyi

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 02:31:19

@CorollaVVTI: bazz mennyire igy van. Valamelyik nap lattam egy nsx et, abszolut vallalhato a mai napig, a hatulja meg allat!!

cukkorborsó 2013.01.13. 04:41:56

@visszakettopadlogaz: biztos nem egy amerikai v8-as,merevtengelyes szart fog mondani mint amit te vettél sportkocsi helyett...Na ezért sem értesz az autókhoz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 06:35:45

@cukkorborsó: jelzem, egy CLK AMG t vettem sportkocsinak es egy ceges SLS t hasznalok ha ramjon az ot perc, a mustang az gyerekkori alom volt. Tudom hogy nem az autoepites csucsa egy mustang, de ez nem is volt szempont mikor vettem. Amugy ne szemelyeskedjunk kerem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 06:37:40

@whale: megneztem jobban a fotot, nincs kipufogo :D ja, jaguaros is kicsit. Viszont nagy, sokkal nagyobb mint az elode volt.

whale 2013.01.13. 07:02:26

@visszakettopadlogaz: Egy az egyben Jag nyúlás a forma. Nem baj, mert a Jag szép, csak egy ennyire forradalmi verdának lehetne valami cyberspace formája simán. Nagyon durva, hogy egy nagy tabletről vezérelsz mindent, még a tetőnyitáshoz is GUI van.:))
Elődje meg nem volt, mert ez egy hétszemélyes luxusszedán, a roadster meg egy kétszemélyes Lotus volt, átépített hajtáslánccal. Vagyis ez az első "igazi" Tesla. Nagyon kéne egy, de még qrva drága. Remélem bejön nekik a biznisz és akkor elkezdik ontani az olcsóbb és kisebb tömegmodelleket. A technológia gyakorlatilag kész és nincs több bénázás ezzel a hibrid bohóckodással.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 07:06:49

@whale: hat a gyar a 880-as autopalya mellett Fremont nal majd ketszer akkora lett, azert is allt a gyartas, gondolom hogy nem jon tobb lotus padlolemez akkor valahol nekik kell gyartani azt is.

En az akksi ra leszek kivancsi, 200 km es hatotav is roppant keves.

whale 2013.01.13. 07:22:40

@visszakettopadlogaz: A Lotus nem csak padlólemez volt, hanem komplett kasztni, amiből kidobták a benzinmotort és átépítették villanyra. Azt hiszem a Roadster is gyártásban marad, bár ebben nem vagyok biztos. A gyár a Toyota egyik elhagyott üzeme volt, azt vették meg, de még csak az egyik fele üzemel, olyan kurva nagy. Azt elég durván átépítették, hófehér az egész, olyan mint egy labor.:)
Az akksi LiFePo4 ceruzacellákból van az autó alatt. Tehát a padlólemez egy kb 5-8 cm vastag tepsi, amiben 7000 cella van, gyakorlatilag az autó alja alatt végig. Hatótávra 3-400 km-t adnak meg, az teljesen jó és elég az esetek 90%-ban. Elöl hátul csomagtér, a villanymotor a hátsó kerekek között-RWD.:) A Jay Leno már burnoutolt is vele.:D A hátsó csomagtérből kihajtogatható még két gyerekülés és akkor előre még mindig tudsz pakolni.:)

whale 2013.01.13. 07:27:21

@visszakettopadlogaz: Ja, és nincs több olajcsere, fagyálló, szelepállítás, meg az egyéb gépészkedés. Azt hiszem 80000-ként szénkefe csere, azt slussz.:) Akksi élettartamra valami 10 év garanciát adnak... Ha lenne 100K $-rom erre, már megrendeltem volna.:))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 07:40:30

@whale: volt mar ilyen ( ilyesmi ) californiaban, kb husz eve, az EV I a gm tol - bezuztak az osszeset.

Azert a v8 hang hianyozna:) mondjuk a truckok meglesznek meg jo ideig, 40 feetes lakokocsit huzni az egyenlore nagy falat lenne egy elektromos jarmunek :))))

Ird be a youtube ba hogy gm saturn ev I

Erdekes....

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 07:47:29

Juteszembe valami elmehaborodott megcsinalta a maga kis elektromos jarmuvet, a youtube es internet elotti korszakban, ('94?) egyszeruen kidobott mindent egy nissan 7seaterbol es akksikat rakott meg egy villanymotort a motor helyere, harom nap toltessel be tudott menni a varosba bevasarolni. ( 50 miles oda vissza )

Amugy kerdezem, ha lenne egy priusom es kidobnam belole az akksikat meg minden hobelevancot maradna csak a keveset fogyaszto es tohonya atkinson motor akkor mennyit enne? Gyanitom akorul mint akksikkal...

whale 2013.01.13. 07:47:34

@visszakettopadlogaz: Jaja, láttam a filmet, fenn van a tecsőn. "Ki ölte meg az elektromos autót?". Azok még NiMh akksikkal mentek, de látod, már azok is alkalmasak voltak városi használatra.
A V8 hangot meg ne hiányold, nagyon meglepődnék, ha nem lehetne BÁRMILYEN hangot rátölteni a Teslára. Menetteljesítmény-nyomaték megvan-0-100 valami 5 másodperc:)-és olyan hangot ad közben az autó, amilyet csak akarsz...:DDD HA akarod Ferrari hangon üvölt, ha akarod V8-at bugyborékol, ha akarod teljes csendben suhansz. Állat.:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 07:48:46

@whale: kezdek rakivanni egy elektromos kocsira :D ha meg eleg pohartartot is sikerul beleszerelni akkor tuti lesz!!!! :DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 07:55:19

@visszakettopadlogaz: mondjuk itt karogok ejjel nappal hogy nem kene nekem soha elektromos kocsi de meg soha nem mentem egy metert sem semilyennel. Toyota es ford hybrid taxiban utaztam sokat, furcsa mikor E mode ban megyunk, egyszer mondtam is a sofornek: ha lekapcsol a motor akkor kapcsoljon le a taxameter is pliiiz :D

whale 2013.01.13. 07:56:36

@visszakettopadlogaz: A villanyautó átépítős szubkultúra nagyon kemény, itthon is van pár elmeháborodott, hál' istennek!:D
Itt van pár link, nesze!:D

evalbum.com/

Itt csemegézhetsz, kedvedre. Az viszonylag olcsó pár ezer $-os átépítésektől a 100000 $-os elmebajokig minden van az egész világból.:)

www.evpermanent.com/hu/info2hu.php

Ez itt két magyar átépítés, a Kacsa kb. 1 guriga, a Porsche kb. 4.:)

whale 2013.01.13. 08:00:28

@visszakettopadlogaz: Keress rá a tecsőn a Modell S-re és ámulj-bámulj!:))) Qrva jó a gép, amióta létezik már nem izgatnak annyira a belsőégésű vackok.:) Nyűgös, büdös, hangos, szennyező, elavult, rossz hatásfokú kotványoknak látom őket. Egyértelműen a villanyautó a jövő!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 08:03:07

@visszakettopadlogaz: uh eloszor azt hittem 968-ast villanyositottak, utanna latom ez 924/944 amiert azert valljuk be nem akkora kar

Haaaat ... Ezek a linkek bearanyoztak a szombat estem, a piros clio hogyan mehet ( 120-at irnak ra ) es hogyan tepi a nyomatek az elejet abba belegondolni is rossz! :DD

A vicc megvan? :

- Apa, mi az a nyomatek?
- Micsoda?
- Ja persze, neked Hondad van! :DD

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.13. 08:04:58

@whale: igen, szerintem is a kozlekedes at fog terni elektromos hajtasra, mondjuk az aruszallitas az ketseges a tavoli jovoben is.

whale 2013.01.13. 08:20:12

@visszakettopadlogaz: Clio? A Kacsára gondolsz? Városba bőven elég a sebesség és a hatótáv is és ha belegondolsz, hogy 100 km-t nagyjából 400 forintból tesz meg, nem is annyira vicces már a dolog...

Jevgenyij 2013.01.13. 09:39:14

No, most egészen megnyugodtam, mert mindenki szidja a franciákat, de nekem nagyon sok pozitív tapasztalatom van: Egy Renault Safrane-t használok ötödik éve (14 éves) ugye ez is 5 ajtós, de minden ajtaja tized milliméterre "cuppanva" záródik
és a legkátyúsabb úton sincs gond! A Hargitára is felmentem vele, aki járt már ott, tuja milyen vízmosásos földút Zetelaka felől. (A futómű azért tud egy kicsit zörögni)Rohadás sehol, (ajtók alján sincs egy mákszemnyi sem)(állítólag anno a gyár 8 év rozsdagaranciát adott erre a típusra, de az már lassan duplán letelt)Ja, sokat megyek vele, nem "dédelgetem", hanem használom. 5. autó az életemben és már bőven 1 millió kilométer felett vagyok.(Baleset nélkül!!!)( jó kis koccanás, néhány lámpabúra "leamortizálódott", de rendőrt, mentőt hívni sosem kellett)
Végül is azért írtam ide, mert a barátom Toyotáinak a megbízhatóságát tényleg irigylem! (Nem francia elektronika van bennük szerencsére) Valamint, hogy létezik öreg ötajtós hiba nélkül.

IFA_L60 2013.01.13. 10:49:52

Ez aztán a happy end a kopogó futóművel..

amenta 2013.01.13. 11:38:14

@srank:A Vectra. :) 58.000-el vettük, a többit mi tettük bele. Rendben van tartva, ennyi.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.13. 12:22:43

@whale: Csak megsúgom, hogy a villanyautó végleges hatásfoka nem éri el a 26 százalékot.

Az meg, hogy kisebb a lokális szennyezése, még nem jelenti azt, hogy kisebb a környezetkárosító hatása az egész folyamatnak összességében.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.13. 12:26:34

@visszakettopadlogaz: "Tegye a szivere a kezet mindenki, ha a jezuska hozna neki egy autot, ki kerne toyotat?"

Én kérnék egy egyes kocka Starletet (hátsókerekes) és tennék bele egy jó motort. Nekem nagyon tetszik.

Hurri Kán 2013.01.13. 12:32:17

@visszakettopadlogaz:
Jelen!

Vagy az a régi "rom", amit a Csikós tesztelt, vagy ez:
www.autoweb.co.uk/dealer_sites/car_pix/used-toyota-celica-013491767050508.jpg

@novothauto:
Ezt már én is kérdeztem pár sötétzöldtől, érdemi vitába egyikkel sem sikerült belekezdeni :)

dieselrocket524 2013.01.13. 14:48:20

ez a tipikus öreg-öregeb autós dolog ha megszünteted a legnagyob zajforást akor észreveszel 5 ujab kicsit ami még joban idegesit :S

whale 2013.01.13. 14:50:06

@novothauto: És a benzinmotoré, illetve a benzinmotorral hajtott autóé? Gondolom még így is legfeljebb fele, bár nem tudom, hogy a 70-80%-os hatásfokú villanymotorból hogy lenne végül 26%??? Nyilván vannak mindenféle veszteségek, bár azt nem tudom tudod-e, hogy pl. a villanymotorból rövid időre a névleges teljesítménye 2-3 szorosát is ki lehet venni, például gyorsításnál tipikusan. Erre például nem hiszem, hogy képes a belsőégésű motor.

Ami a szennyezést illeti, az autó előállítása nagyjából ugyanannyira szennyez, mint a hagyományosé, legalábbis nagyságrendi eltérés nem hiszem, hogy lenne. Ami kérdés, az az üzemeltetéskor keletkező szennyezés. Ezzel kapcsolatban meg az a jó hír, hogy villanyt nem csak fosszilis energiahordozókból lehet előállítani, illetve üzem közben ez a technológia képes magát tölteni, amire a belsőégésű motor megint csak nem képes.
Én nagyon szurkolok a Teslanak és remélem, hogy egyszer a nem túl távoli jövőben lesz egy nekem is.

whale 2013.01.13. 14:57:28

@Hurri Kán: Ez nem sötétzöldség kérdése. A Model S egyszerűen QRVA JÓ AUTÓ! Megy mint a barom, csendes, a szervizigénye várhatóan töredéke a benzinmotoros társainak, ha kell heten beleülnek és még mindig tudsz bele pakolni, pedig sima szedán, mi kell még?:))

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.13. 14:57:32

@amenta: Ne haragudj, de ezt nem meséled be. A '90-es évek elei opelek nem zöröghek, hanem egyenesen olyan hangot adnak, mint a csemegeubisalik a Salgópolcokpn fölrdengés közben. :) Nem kevés ilyen Opelban ültem (Vectram kadett, F Astra) és durva volt. Lehet, hogy a tied megkímélt, de japános csendességtől messze lehet.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.13. 15:00:45

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: Persze, de konkrétumot nem írsz. Bírom ezeket a nekem ez volt és 8 ismerősömnek meg amaz történt, minden Toyota tönkrement. Irjál már valami konkrétumot légyszíves, hogy mik történtek. Nem az UFO-k fejlesztették a Toyotát, nem kell felesleges misztikumokat gyártani köré, de az ilyen alap nélküli lehúzások is feleslegesek.

Hurri Kán 2013.01.13. 15:21:31

@whale:
Nem erre a konkrét modellre értem, hanem arra az agymenésre, mely szerint a robbanómotor egyetlen és kizárólagos alternatívája a villanyautózás lenne, mert az SOKKAL környezetkímélőbb. :)

whale 2013.01.13. 15:28:02

@Hurri Kán: Nem tudom, hogy SOKKAL-e, de valamennyivel biztosan. Ha mással nem, annyival biztosan, hogy üzem közben képes tölteni magát, illetve, hogy a hajtásához szükséges energiát nem csak fosszilis ásványok elégetésével szerezhetjük meg. Én azt gondolom, hogy az előállítása is kevésbé szennyez, de ez mondjuk véleményes.
És egyelőre más VALÓS, HASZNÁLHATÓ alternatíva híján tényleg ez látszik a jövőnek. Illetve most már jelen, már csak a kritikus tömeget kell elérnie és a váltás már meg is történt.:)

whale 2013.01.13. 15:47:31

@novothauto: Persze. De ez nem úgy telik majd el, hogy 20-25 évig semmi, aztán egy csapásra csere. Már most megvehet BÁRKI-persze akinek elég pénze van:)-MŰKÖDŐ, HASZNÁLHATÓ VILLANYAUTÓT. Mi több, ÉPÍTHET magának otthon. Sőt már dolgoznak rajta valamelyik amcsi egyetemen-tán pont itt láttam a TC-n-hogy MEGLÉVŐ autókat hibriddé tegyenek a nem hajtott tengelyre szerelt agymotorral. Működő modell van már belőle.
Szóval az irány elég biztosnak látszik, már csak idő kérdése a dolog, de az biztos, hogy addig is évről-évre újabb és újabb ötletek, típusok jönnek és ez csak gyorsabb lesz, lassulni nem fog...

Hurri Kán 2013.01.13. 15:58:15

@whale:
Nem akarok nagyon belemenni, mert végképp OFF lenne, de olvastam egy cikket, ha pl. Kína ma az ott futó benzinmotoros autók kb. egyharmadát villamos járgányra cserélné, az éppen hogy növelné a szennyezést, lévén a szükséges áram nagy részét szénerőművekben tudnák csak megtermelni. Ez persze országonként nyilván más, de mutatja, hogy a dolog korántsem fekete, vagy fehér.
Szvsz jelenleg talán városon belül közösségi közlekedés / bicikli / kismotor, távolsági közlekedésben ha idő, szállítás, stb. okok miatt kell, robbanómotoros jármű használata tűnik a legelfogadhatóbbnak.

whale 2013.01.13. 16:12:48

@Hurri Kán: Nem az a kérdés, hogy MOST mi van. Perspektivikusan szemlélve a dolgot az van, hogy az olaj és a szén is véges, de elektromos energiát nem csak ezekből lehet előállítani, ráadásul ezek a technológiák is folyamatosan fejlődnek, ahogy az akkumulátorok is pl.
Tehát a szén-olajalapú gazdaság biztosan a vitrinbe kerül előbb-utóbb, közlekedni viszont azután is kell és a legközelebbi, elérhető és ezért kézenfekvő alternatíva az elektromos hajtás...
Na mindegy, ez itt már tényleg off, csak valaki felhozta a Teslát, az meg nagy kedvencem, mint ahogy a villanyautó is általában.:))

whale 2013.01.13. 16:21:10

@Hurri Kán: Illetve itt azért vonjuk ki az egyenletből az olajfinomítás szennyezését és energiaigényét, az üzemanyag szállítás szennyezését és energiaigényét(tankerek, kamionok ugye), mert nem 100-as versenybenzin tör fel a földből a kutak mellett.:) Szóval még abban sem vagyok biztos, hogy a szumma szaldó tényleg negatív lenne...:)Egyszerűen amíg nem adták el neked meg nekem, meg mindannyiunknak az utolső hordó olajat, az utolsó vagon szenet, addig MINDIG lesznek tanulmányok- persze független kutatóintézetek jegyzik őket mindig LOL-amik le fogják vezetni, hogy márpedig az elektromos energia tulképpen szennyezőbb, mint olajat, szenet, gázt égetni...:)

bobeszedulacika 2013.01.13. 17:10:57

istenem hát egy ilyen probléma igazán megér egy cikket...!
most akkor az én patrol felújításomból hány napig ,hónapig,évig élnétek meg ?
komolyan jó hogy nem irtok egy hétig például az ablakmosó folyadék utántöltéséről....az aztán piszok érdekes volna.
egyébként gratulálok a szerzőnek ,hogy önmaga meg tudta oldani a cserét,nem vette igénybe szakszerviz segítségét...tényleg elismerést kiváltó cselekedet!

Hurri Kán 2013.01.13. 17:27:36

@whale:
Persze, ebben is sok igazság van, amit írsz. Nem hiszek összeesküvés-elméletekben, de simán elképzelhetőnek tartom, hogy elő fog más is kerülni a kalapból, amin egyelőre az olajcégek ücsörögnek, lévén az üzletben minden elképzelhető, és annak az ellenkezője is.
Ilyenekről nem is beszélve, ha hirtelen ki kéne építeni és nyersanyaggal ellátni gyártókapacitást, hogy a mostaninál lényegesen több aksit tudjanak gyártani, részint az sem két nap, részint az is elég jelentős egyszeri szennyezéssel jár. Továbbá ha az elektromos áram a mostaninál lényegesen nagyobb teret fog nyerni a közlekedésben, mint üzemanyag, biztos vagyok benne, keményen meg fogják adóztatni. Szóval elég sok ismeretlenes egyenlet ez egyelőre. :)

Rocko- 2013.01.13. 18:33:55

@bobeszedulacika: ez nem cikk. ez egy blogposzt a TC belső szobájából.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.13. 18:43:42

@whale: Én a szuperkondenzátorban hiszek, de a hibridben nem, mert szerintem fölöslegesen cipeli az akksit. Az viszont tény, hogy a dugattyús motorok energiaigénye induláskor/gyorsításkor a legnagyobb, ezért egy kondival hajtott kis teljesítményű villanymotor nagy megtakarítást hozhat. A vegyesüzem tényleg átmenet valamibe... A jövő a tüzelőanyagcella lehet, mert az ott állítja elő az energiát, ahol szükség van rá.

Más kérdés, hogy ilyeneket már én nem fogok javítani, nem is lesz rajtuk mit csinálni fődarabcserén kívül.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.13. 18:49:29

A Papp Tibi meg monnyon le, hát ne reklámozza itt a Toyotát! Vegyenek az emberek pözsófócvágenopelt, valamiből nekünk, javítóknak is meg kell élni :)

Tudom, a nagy számok törvénye miatt van, mert kevés van belőle, meg amúgy is a Toyotások máshova járnak, de tavaly kb három darabot javítottam, abból egyet elb.sztak, egy meg húsz év feletti volt.

bobeszedulacika 2013.01.13. 19:12:04

@Rocko-: legyen az, tök mindegy a lényeg ugyan az!

Rocko- 2013.01.13. 19:23:27

@bobeszedulacika: nem, nem ugyanaz.
a cikk a TotalCaron van, hosszabb lélegzetű írás, melynek a célja bemutatni valamit.
ez egy egy szimpla helyzetjelentés a TC íróinak belső szobájából (érted, ezért ez a neve hogy Belsőség), a saját személyes dolgaikat mesélik el. itt épp most azt hogy ez történt a kocsijával. összesen ennyi. szemben mások dolgaival, kontrasztpontként.
tehát ha nem érdekel hogy mi történik a TC háza táján, nagyon egyszerű a megoldás: ne gyere!

bobeszedulacika 2013.01.13. 19:32:22

@Rocko-: nagyon okos vagy ,biztosan sokat jártál iskolába lehet ,hogy pap vagy ...azoknak szavai közt veszlik el a lényeg na meg még pár fajta állatéiban...
menj politikusnak mondjuk...elférsz abban a nagy putriban te is.

Rocko- 2013.01.13. 19:35:04

@bobeszedulacika: tehát akkor az én hibám hogy olyat olvastál el ami nem érdekel? és miután ezzel szembesítelek akkor már csak a személyeskedés maradt egyetlen fegyveredként?

bobeszedulacika 2013.01.13. 19:41:42

mondtam én ilyet?NEM! mellesleg te kezdtél el okoskodni a cikk és a blog jelentéséről,különbségéről nem én...nem is kívántam több időt rászánni a dologra, ha te nem írsz annyi lett volna nem több!
személyeskedés?fogalmad sincs milyen az !

zupa 2013.01.13. 20:00:49

Papptibi,

A nanobioval mi az abra? Rajta van meg a szelvedon, vagy levakarta az ablaktorlo?
Teli tapasztalatok?
Konnyebb rola a jeget vakarni?

plephyl 2013.01.13. 20:44:39

"A toyota nem tudom hogy megbizhato e, nekem nem volt soha, de hogy unalmas az biztos."

Végre megindokolhatná valaki, hogy egy Corolla miben unalmasabb egy Golfnál, egy Avensis miért unalmasabb egy Vectranal, egy Hilux miért unalmasabb egy Rangernél, stb????

Miért lenne unalmasabb?

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.13. 21:10:28

@plephyl: Ez számomra is érthetetlen, valószínűleg az a válasz, hogy csak.

zupa 2013.01.13. 22:11:01

Novothauto:
"Vegyenek az emberek pözsófócvágenopelt, valamiből nekünk, javítóknak is meg kell élni :)"

Nemreg vettem egy 2003-es E46-ot (m54b25). Mire figyeljek, hogy minel kevesebb munkat adjak neked es kollegaidnak? ;)
(tudom, japant kellett volna venni :p )

amenta 2013.01.13. 23:57:54

@akos696: Nem is állítom hogy az összes ilyen lenne, hiszen nem egy prémium márka. Viszont jót röhögtem mikor a múltkorában haver a6 b4-es audija se volt halkabb ugyanannál a tempónál. :)

amenta 2013.01.13. 23:59:21

Na meg nem azt mondom, menet zaja az van olyan 130 fölött, de nyiszegés, csörgés zörgés az nincs. A jobb hátsó kerékcsapágy kezdett el búgni, de 22 év és közel 300k kilóméter megtétele után nem is csoda. Persze azóta csrélve lett.

norbsta 2013.01.14. 01:06:30

En a lanciammal szívtam hónapokig, a kalaptartoval kezdtem végül kiderült az ötödik ajtó műanyag borítása le, tomitoszolikon az illesztesekre vissza fel, azóta meg se nyekkent.

Shadowbull 2013.01.14. 07:24:24

@whale: " Qrva jó a gép"

Azert azt majd varjuk meg, amikor lesz majd belole nehany tucatnal tobb peldany, es valoban hasznaljak is majd. A Teslanak eddgi nem sok koze volt az autogyartashoz, bele lehet futni nehany emberes szopasba anelkul is hogy lenne benne belsoegesu motor.

A tabletes belso iranyitas meg latvanyos ugyan, de egy vicc.

Shadowbull 2013.01.14. 07:26:35

@whale: " a szervizigénye várhatóan töredéke a benzinmotoros társainak"

Pont forditva, a szervizigenye varhatoan sokkal magasabb mint egy hagyomanyos autonak, mivel a Teslanak nincs semmifele tapasztalata a tervezessel es a gyartassal kapcsolatban. Most tanulnak, valoszinuleg az ugyfel karan.

Shadowbull 2013.01.14. 07:29:19

@whale: "És egyelőre más VALÓS, HASZNÁLHATÓ alternatíva híján "

A villanyauto a mai formajaban minden csak nem valos, hasznalhato alternativa.

" már csak a kritikus tömeget kell elérnie és a váltás már meg is történt.:) "

Ugyan. Nagyon sanszos hogy a villanyauto-mania nehany even belul kimulik.

Most komolyan: ugyan mire jo egy Tesla S? Max. a varosban maszkalni. Meg a legnagyobb hatotavolsagu modell sem alkalmas egy komolyabb utazasra.

whale 2013.01.14. 09:44:24

@Hurri Kán: Nem kell különösebb összeesküvésre gondolni. Simán biznisz.:) Amikro a GM-nek villanyautót KELLETT gyártania, mert törvény kötelezte rá, megvette a NiMh akksi fejlesztő házaspár cégének 60%-át. Amikor elmúlt a vész:) és bezúzhatták az összeset, eladta a részesedését. Kitalálod ki vette meg?:)) Egy olajmulti. Nem emlékszem pontosan melyik, nézd meg a tecsőn a Ki ölte meg az elektromos autó c. filmet. Elég érdekes...

35up (törölt) 2013.01.14. 09:59:15

@invisibility: "Mindegyiket komoly elvárások alapján szerelik össze."

Itt elsosorban nem az osszeszereles szamit, hanem hogy hol mennyire pontosak az elemek illesztesei, es hogy ki mennyi penzt olt az egymassal erintkezo feluletek analizisebe. A premiumgyartoknal erre kulon szoftver van mar a tervezesi fazisban, es bemikrofonozott razoasztalon is tesztelik a kesz belteri elemeket. Ezert aztan egy BMW-ben nincs olyan, hogy WD40-nel kell fujkodni a kormanyt, de meg egy VW-ben sem nagyon.
Az olcso autok mindig is zajosabbak lesznek, mert tobbek kozott ezen is sporolniuk kell.

whale 2013.01.14. 10:18:04

@Shadowbull: Nagy csodák nincsenek. Mivel a gép alapvetően egyszerű mint egy szög-mondjuk egy űrtechnikás CR dízelhez képest-nem nagyon van minek elromlania. Jó villanymotorokat már 100 éve tudunk csinálni, a probléma eddig az akksi volt, de az meg fénysebeséggel fejlődik. A legújabb LiFePo cellák teljesen használhatóak már. Könnyűek, gyorsan tölthetőek, gyorsan kivehető belőlük az energia, mérsékelten melegszenek, mi kell még?:)
Az meg, hogy eddig nem csináltak autót semmit nem jelent. Egyrészt a szakik, akik tervezték, a robotokat programozták, meg a többi gyakorlati munkát végezték nyilván nem az utcáról tévedzek be, az meg, hogy a PayPalos csávó nem ért az autókhoz, részletkérdés. Elég ha a pénzt adja. A Koenigsegg sokkal rosszabb helyzetből indult és nem mondanám, hogy nem tudnak autót építeni.:)

35up (törölt) 2013.01.14. 10:20:34

@whale: "Mivel a gép alapvetően egyszerű mint egy szög-mondjuk egy űrtechnikás CR dízelhez képest-nem nagyon van minek elromlania."

www.worldcarfans.com/112082047404/fisker-announces-another-fire-related-recall-for-the-karma

Egyszerunek tunik a vilag a fotelbol szemlelve, ugye?

whale 2013.01.14. 10:23:11

@Shadowbull: Hülyeség. Ami mechanika a hagyományos autótól eltér, az a hajtáslánc, az meg nagyságrendekkel egyszerűbb, mint a belsőégésű motor-váltó. Egyszerűen nincs minek elromlania.:)
De bátran keress rá a tecsőn, hogy néz ki kasztni nélkül. Egy lapos tepsi padlólemez-ez az akkupack-a négy sarkában négy kerékkel és a hátsó tengely között egy kis villanymotorral. Ennyi.

whale 2013.01.14. 10:29:45

@35up: Ja értem, tehát ha leég egy-két Lambo, akkor a Jaguar is egy fos, igaz? Mind a kettőben benzinmotor van. Ne viccelj már...

whale 2013.01.14. 10:32:16

@35up: Egyébként te elolvasod, amit belinkelsz?

This incident resulted from a single, faulty component, not our unique EVer powertrain or the engineering of the Karma.

whale 2013.01.14. 10:38:45

@Shadowbull: "A villanyauto a mai formajaban minden csak nem valos, hasznalhato alternativa."

Nagyon úgy tűnik, hogy ez a sztereotípia szép lassan a múlté lesz és ebben fontos szerepe lesz a Teslanak.

"Most komolyan: ugyan mire jo egy Tesla S? Max. a varosban maszkalni."

Egyrészt ez az emberek nagy részének kielégíti a mindennapi igényeit, másrészt elég komoly menetteljesítményt produkál elég nagy hatótávon. Gyakorlatilag az emberek szükségleteinek nagy részét lefedi, az autók nagy részénél lényegesen komolyabb menetteljesítménnyel. Ez szerintem elég jó kombináció. Már csak az árán kell faragni, de ha beindul a tömegtermelés az is meglesz.:)

whale 2013.01.14. 11:38:29

@novothauto: @Shadowbull: Ha még nem találtátok meg.:) Találós kérdés: hol vannak az akksik?:))

www.youtube.com/watch?v=w6qlJ5yoPkA

Shadowbull 2013.01.14. 11:58:49

@whale: "Mivel a gép alapvetően egyszerű mint egy szög-mondjuk egy űrtechnikás CR dízelhez képest-nem nagyon van minek elromlania"

Persze. Nyilvan az auto csak motorbol meg hajtaslancbol all. Ne vicceljunk mar. Ha ezt kihagyjuk, akkor meg mindig ott a futomu, a karosszeria, a hutes-futes, a belso ter, a fedelzeti elektronika es meg sorolhatnam.
Lehet hogy a villanymotor onmagaban mechanikusan egyszerubb mint egy belsoegesu motor, es a hajtaslanc is kevesebb alkatreszbol all, de attol meg nagyon komplex millio meghibasodasi lehetoseggel.

"Könnyűek, gyorsan tölthetőek, gyorsan kivehető belőlük az energia, mérsékelten melegszenek, mi kell még?:)"

Peldaul az kene, hogy ha baleset van akkor ne egjen le a koceraj ugy mint egy atommaglya. Pont a litiumos akkumulatorok crash tulajdonsagai aggasztjak a nagy gyartokat, nem beszelve a folyamatos hutesrol, es persze az arrol, hogy az ara meg mindig galaktikus magassagban tanyazik, bar valoban csokken. Nehany orszagban a tuzoltok hozza sem kezdenek menteni elektromos vagy hibrid autobol, amig nem jon a megfelelo szakember aki aramtalanit es megmondja hogy most lehet hozzanyulni.

". Egyrészt a szakik, akik tervezték, a robotokat programozták, meg a többi gyakorlati munkát végezték nyilván nem az utcáról tévedzek be, "

Meg ahogy azt Moricka elkepzeli.

"hogy a PayPalos csávó nem ért az autókhoz, részletkérdés"

Nyilvan, neki csak a penzt kell adni. Adja is, mert eddig egy filler nyereseget nem termelt neki, es belathato idon belul nem is fog.

"hogy ez a sztereotípia szép lassan a múlté lesz és ebben fontos szerepe lesz a Teslanak"

A Teslanak ebben maximum annyi szerepe van, hogy csinalta korulotte a felhajtast. Az a legyartott kabe ezer darab Tesla Roadster, amit amugy nagy reszben a Lotus hozott ossze nekik, es mindenre lehetett hasznalni csak sportkocsinak nem, az nem valtja meg a vilagot...

". A Koenigsegg sokkal rosszabb helyzetből indult és nem mondanám, hogy nem tudnak autót építeni.:)"

Miert, tudnak? Az hogy osszecsavarozok nehany tucat prototipust, amibe barmi elromlik cserelem mert keves van belole, az mar autogyartas? Ugyan.

"Ami mechanika a hagyományos autótól eltér, az a hajtáslánc, az meg nagyságrendekkel egyszerűbb, mint a belsőégésű motor-váltó"

Es a maradekot nem kell megtervezni, letesztelni, megfeleo minosegben legyartani, az csak ugy terem kinn a foldeken es csak le kell aratni? Nem sok fogalmad van errol.
A nagysagrendel egyszerubb hajtaslancot meg felejtsd mar el. Mechanikailag talan egyszerubb, de annak is mukodnie kell esoben, hoban, telen, nyaron, Skandinaviaban meg Las Vegasban, 100e kilometer utan is....

"Gyakorlatilag az emberek szükségleteinek nagy részét lefedi"

Baszhatod ha csak a nagy reszet fedi le. Ha vannak olyan szuksegleteid amit nem fed le, akkor nem fogsz ilyet venni es kesz. Ha egy auto normal idon belul maximum egy 200 kilometeres sugaru korben hasznalhato, az teljesen haszontalan az emberek 99%-anak.

"Már csak az árán kell faragni, de ha beindul a tömegtermelés az is meglesz.:)"

Az akksi tipikusan olyan termek, ami valoszinuleg nem lesz olcsobb attol, ha nagyobb darabszamban gyartjak, csak minimalisan.

whale 2013.01.14. 12:04:11

De hogy ne csak dicshimnuszok legyenek, itt van néhány bosszantó hülyeség. A jó hír, hogy jelentős részük szoftverből megoldható.:)

www.youtube.com/watch?v=OFX5R8udRO4

whale 2013.01.14. 12:32:52

@Shadowbull: "Persze. Nyilvan az auto csak motorbol meg hajtaslancbol all. Ne vicceljunk mar. Ha ezt kihagyjuk, akkor meg mindig ott a futomu, a karosszeria, a hutes-futes, a belso ter, a fedelzeti elektronika es meg sorolhatnam."

Persze. Csak ezek gyakorlatilag megegyeznek egy bármilyen autóval. Ami a nagy változás ebben az esetben, az a hajtáslánc, az meg lényegesen egyszerűbb.

"Meg ahogy azt Moricka elkepzeli."

te most komolyan azt próbálod mondani, hogy Elon Musk, nyeretlen kétévesekre bízta a pénzét és a projektet? Nyilván teljesen hülye a csávó, azért lett kőgazdag, igaz? Ne viccezzé' mán...

"Adja is, mert eddig egy filler nyereseget nem termelt neki, es belathato idon belul nem is fog."

Ja, hogy te ezt eldöntötted. Az más...:DD

"Az hogy osszecsavarozok nehany tucat prototipust, amibe barmi elromlik cserelem mert keves van belole, az mar autogyartas?"

A Koenigsegg nem "prototípusokat gyárt", ne viccelj már. Igaz, hogy kis szériában, kézzel, de SOROZATBAN gyárt.

"Es a maradekot nem kell megtervezni, letesztelni, megfeleo minosegben legyartani, az csak ugy terem kinn a foldeken es csak le kell aratni? Nem sok fogalmad van errol."

Ha azt gondolod, hogy ez nem történt meg, akkor azt hiszem te vagy akinek nincs sok fogalma erről, bocs.

"A nagysagrendel egyszerubb hajtaslancot meg felejtsd mar el."

Szívesen elfelejteném, de ott van. Egy darab villanymotor, valamiféle áttétel és irányváltó, majd a féltengely a kerekekkel. Ettől egyszerűbbet elég nehéz elképzelni.:)

"Mechanikailag talan egyszerubb, de annak is mukodnie kell esoben, hoban, telen, nyaron, Skandinaviaban meg Las Vegasban, 100e kilometer utan is...."

Te tényleg azt gondolod, hogy ezzel mind nem foglalkoztak? Mindenki hülye, csak te vagy villamos?:)

"Baszhatod ha csak a nagy reszet fedi le. Ha vannak olyan szuksegleteid amit nem fed le, akkor nem fogsz ilyet venni es kesz."

Mert most nem kötnek millió kompromisszumot az emberek autóvásárlásnál, igaz?

"Ha egy auto normal idon belul maximum egy 200 kilometeres sugaru korben hasznalhato, az teljesen haszontalan az emberek 99%-anak."

Megsúgom, hogy a taxisok sem mennek többet egy nap a városban. Az emberek 99% százaléka az idő 99%-ban napi max. 50-100 km-t autókázik, vagy még annyit sem.

Shadowbull 2013.01.14. 12:52:28

@whale: "ezek gyakorlatilag megegyeznek egy bármilyen autóval"

Bakker. Es azt a BARMILYEN autot szerinted nem kell megtervezni, tesztelni es gyartani? Ahhoz nem kell tapasztalat? Vagy bement Musk a boltba es vett ket kilo tapasztalatot?

"te most komolyan azt próbálod mondani, hogy Elon Musk, nyeretlen kétévesekre bízta a pénzét és a projektet? Nyilván teljesen hülye a csávó, azért lett kőgazdag, igaz? Ne viccezzé' mán..."

Nem ismerem, nem tudom, azt latom amit a Teslaval bohockodik. A Tesla ma nem mas, mint egy milliardos koltseges hobbija. Van aki 150 meter hosszu jachtokat vesz, van aki thai kurvakat, van aki autogyartot jatszik.

"Ja, hogy te ezt eldöntötted. "

Nem, ezek az adatok teljesen nyilvanosak egyreszt, masreszt meg van nemi fogalmam az autogyartas koltsegoldalarol.

"A Koenigsegg nem "prototípusokat gyárt", ne viccelj már. Igaz, hogy kis szériában, kézzel, de SOROZATBAN gyárt"

nemtod mi az a sorozatgyartas, ugye?

"darab villanymotor, valamiféle áttétel és irányváltó, majd a féltengely a kerekekkel. Ettől egyszerűbbet elég nehéz elképzelni.:)"

Akkor dobjal mar ossze egy mukodot a sufniban, legyszives.

"Te tényleg azt gondolod, hogy ezzel mind nem foglalkoztak? Mindenki hülye, csak te vagy villamos?"

Tenyleg. Se kapacitasa, se tapasztala, se ideje, se penze nem volt erre. De te meg abszolut nem tudod hogy megtettek vagy nem tettek, csak feltetelezed hogy igen, mert miert ne, anelkul hogy tudnad milyen feltetelei vannak ennek.

eleve ha lett volna ott ember, aki gondolkodik, es vezetett mar autot, szolt volna nekik hogy az erintokepernyos kozepkonzolt gyorsan felejtsek el mert eletveszelyes.

"Az emberek 99% százaléka az idő 99%-ban napi max. 50-100 km-t autókázik, vagy még annyit sem."

Igy van, de attol meg neha elofordul, hogy ettol tobbet kell menni, es nem vesznek arra a celra egy masik autot.

papptibi 2013.01.14. 15:50:58

@zupa: csak azon a részen kopott le az az átkozott bevonat, ahol mindkét lapát töröl, pont az előttem lévő részen ott van nyomokban. Borzalmas, nincs olyan ablaktörlő a Földön, ami ne csíkozna ezen az átkozott bevonaton. Igazából csak annak javaslom, aki utána élete végéig újra nanobiózza az üveget, de szerintem ennyit nem ér az egész.

whale 2013.01.14. 16:41:50

@Shadowbull: NA jó, ez most már kezd szürreálissá válni.:)) Arra a paraszt bácsira emlékeztetsz, aki kijelenti az Állatkertben a zsiráfot látva, hogy márpedig ilyen állat nincs!

De van. Létezik. Működik, vezethető. Autóipari szakemberek tervezték és építették. Mindent tud, amit a hagyományos autók, csak éppen villannyal megy.

Ha tényleg érdekel és nem csak trollkodni akarsz, nézd meg ezt. Sajnos 15 perces darabokban van fent, de mindegy.:)

www.youtube.com/watch?v=tZO_13jlKmc

35up (törölt) 2013.01.14. 18:39:01

@whale: ...annyira tudtam, hogy valamelyik ismeretterjeszto musorbol szerzett ismeretek alapjan kepzeled magad kurva okosnak :)

Rocko- 2013.01.14. 22:38:39

@whale: "te most komolyan azt próbálod mondani, hogy Elon Musk, nyeretlen kétévesekre bízta a pénzét és a projektet? Nyilván teljesen hülye a csávó, azért lett kőgazdag, igaz? Ne viccezzé' mán..."
polihisztorok nincsenek. lehet hogy a PayPalt sikerre vitte, de az nem jelenti azt hogy az autóiparhoz is ért. nem, nem ért valaki az autóiparhoz ha már ült kocsiban.

Rocko- 2013.01.14. 22:53:43

@whale: na most az van hogy te itt levegőbe beszélsz, miközben egy bizonyítottan tapasztalt ember ül a készülék másik végén.
légy szíves értelmezd újra magadban a trollkodás fogalmát. mert ebben (is) el vagy tévedve.

whale 2013.01.15. 09:18:40

@Rocko-: Szerencsére nem is kell tudnia. Elég, ha megveszi azokat az embereket, akik tudják és vesz hozzá egy gyárat is, ahol meg is csinálhatják. Mind a kettő megtörtént. A végeredmény óvatos becsléssel is szenzációsnak látszik, ha érdekel bátran nézz utána a tecsőn. A fél világ tesztelte, leendő tulajok, Totalcar szerű magazinok, firkászok és eddig kb. mindenkinek leesett az álla. NAgyon úgy tűnik,hogy elvégezték a házi feladatot és csináltak egy kurva jó villanyautót...
De nem baj, majd a lábszagú ungarische trollközösség megszakérti, hogy Musk egy hülye, a villanyautó hülyeség, a konkrét darab meg egy szar. Szánalmas...

whale 2013.01.15. 09:20:54

@Rocko-: Na most az van, hogy ha a "bizonyítottan tapaszalt ember" nem veszi a fáradságot, hogy legalább ismeretterjesztő szinten utánanézzen annak, amiről ír, akkor bizony ő egy troll, ha tetszik, ha nem.

Shadowbull 2013.01.15. 09:44:07

@whale: " Elég, ha megveszi azokat az embereket, akik tudják és vesz hozzá egy gyárat is, ahol meg is csinálhatják."

Mondom, lovesed sincs hogy mukodik ez a dolog, meg nagy vonalakban sem. Ovodas szintu elkepzeleseid vannak a vilagrol.

"A végeredmény óvatos becsléssel is szenzációsnak látszik"

Hogy minek latszik egy ovodas szemeben, annak nincs koze ahhoz hogy mi az valojaban.

"Musk egy hülye, a villanyautó hülyeség, a konkrét darab meg egy szar. "

Ezt nem mondta senki.

" legalább ismeretterjesztő szinten utánanézzen annak, amiről ír,"

nem mindenki a spektrumrol tajekozodik....

De mondok egy peldat, hogy ertsd, mire is gondolok:

A BMW lassan 100 eve gyart autot, tavaly eladott majd ketmillio darabot. Tobb ezer ember dolgozik a fejlesztesben, kutatasban, tobb egyetemmel egyuttmukodik vilagszerte, euro milliardokat koltve minden evben.

A BMW azt gondolta, hogy a villanyauto nem olyan egyszeru mutatvany, le kene normalisan tesztelni, es megnezni, hogy hogyan is mukodik ez a dolog. Ezert 2008-tol kezdve legyartott es hasznalatba adott tobb mint ezerketszaz! darab Mini E-t es Active E-t, amik napi hasznalatban vannak a vilag minden pontjan, tobb millio tesztkilometert megteve.

Tobb ezer ember dolgozik a fejlesztesben az auto tobbi reszenel is, karosszeria, futomu, elektronika, belso ter, menetbiztonsagi rendszerek, satobbi satobbi. Minden uj tipus eseten ptorotipusok tucatjai jarjak a vilagot evekig, az eszaki sarkkortol Del-Afrikaig, es annak ellenere, hogy a cegnel evtizedes tapasztalatok halmozodtak fel, meg igy is beleszaladnak nehany hibaba.

Ezt vesd ossze azzal legyel olyan jo, hogy a Tesla eddig legyartott 1000 darab Roadstert ugy, hogy a munka oroszlanreszet a Lotus csinalta nekik bermunkaban, es ennyi.

Ennyi tapasztalat es tudas birtokaban pedig nekialltak egy limuzint epiteni.

Engedd meg hogy szkeptikus legyek. Meg a legutolso kinai autogyarnak is tobb tapasztalata van az autogyartasrol mint a Teslanak, pedig tudjuk hogy ok mit tudnak.

Persze lehet lelkesedni a fasza sajtofotok es a prototipusok lattan, de majd a sorozatgyartast kene megnezni, ha egyszer rendesen beindul.

Rocko- 2013.01.15. 11:02:22

@whale: "Elég, ha megveszi azokat az embereket, akik tudják és vesz hozzá egy gyárat is, ahol meg is csinálhatják"
igen, így lehet jól átbaszni a milliomosokat. :}

"csináltak egy kurva jó villanyautót..."
hát, akkor menj el vele békéscsabáról Tolouse-ba. szólj hogy mire jutottál.

"Na most az van, hogy ha a "bizonyítottan tapaszalt ember" nem veszi a fáradságot, hogy legalább ismeretterjesztő szinten utánanézzen annak, amiről ír, akkor bizony ő egy troll, ha tetszik, ha nem."
talán mert ő nem a prémiumbulvárból tájékozódik hanem szakvonalról?

Dick_Assman · http://peeblog.atw.hu 2013.01.15. 12:50:16

a 86os 323-am műszerfala széthullik szinte a macskakövön... de pont leszarom, zörögjön ha jólesik neki, cserébe az elmúlt két évben 1800ft-t költöttem váratlan meghibásodás címszó alatt!

whale 2013.01.15. 19:44:25

@Shadowbull: A példád engem kísértetiesen emlékeztet a Nokiáéra.:) A világ legnagyobb mobilgyártója volt valaha. Tízezrek dolgoztak a termékek fejlesztésén, gyártásán, értékesítésén. Aztán szép kényelmesen ráültek a babérjaikra és azt hitték örökké ők lesznek az elsők. Aztán jött egy, a mobiliparban noname cég, zéró tapasztalattal. Úgy hívták, hogy Apple. Sosem gyártottak telefont. De nem pöcsöltek sokat, összevásárolták a szükséges alkatrészeket, például a későbbi nagy konkurens Samsungtól és összecsavarozták az iPhone-t. Ezen a sikeren felbuzdulva a második hullámban az Androidos iPhone klónok pedig úgy lenyomták ÖT év alatt a Nokiát, hogy pislogni sem tudtak.
Szóval szerintem a BMW jobban tenné, ha pöcsölés és alibizés helyett VALÓBAN komolyan venné a villanyautót és ő is előjönne valamivel, ami legalább annyira jónak látszik, mint a Tesla:), különben lehet, hogy 10-15 év múlva ők fognak olyan bután nézni, mint most a Nokia.:)

Értem, hogy az autógyártók fintorognak a dologtól, mivel előreláthatólag nem fogják tudni megkaszálni annyira az ügyfeleiket, mint eddig a szervizekkel.
Olyasmi lehet ez, mint ahogy a lemezkiadók sem tudnak igazán mit kezdeni a fájl alapú zenehallgatással, ők mindenáron műanyag korongokat akarnak eladni qrva drágán.:)

norisz01 2013.01.15. 20:07:06

Olvasom itt a sok hozzászólásokat,és látom nem jöttetek rá miért unalmas egy toyota pl:golfal szemben vagy opellel. Hát megmondom azért unalmas mert nem tud olyan mneglepetéseket mint a német társai: ez beszarik, az elromlik, szerviz minden héten stb.
A toyota meg tényleg unalmas mert csak a benzinkuthoz kell vele menni,vagy rátolatni a 220-ra.

Rocko- 2013.01.15. 21:59:09

@whale: "Aztán jött egy, a mobiliparban noname cég, zéró tapasztalattal. Úgy hívták, hogy Apple."
tedd hozzá a fiaskóit is. nem volt multitask, nem volt copy-paste, nem működő antenna, cserélhetetlen akku. csak hogy kerek legyen a sztori.
egyébként pedig egy telefon nem autó. vagy te szeretnéd ha egyszerűen csak lefagyna az autód valamelyik pillanatban?

"Szóval szerintem a BMW jobban tenné, ha pöcsölés és alibizés helyett VALÓBAN komolyan venné a villanyautót és ő is előjönne valamivel"
van aki nem szeret félkész terméket a piacra dobni. de valahogy még mindig nem akarod megérteni.

"Értem, hogy az autógyártók fintorognak a dologtól, mivel előreláthatólag nem fogják tudni megkaszálni annyira az ügyfeleiket, mint eddig a szervizekkel."
fentebb lett elmagyarázva hogy másabb a villanyautó. de rögtön kezdjük ott hogy villanyautónál nem igazán lesz házi barkács, mert senki nem fog rizikózni hogy ívet húz. szóval akkor milyen hiányról beszélsz? nem mellesleg az autógyártók autót gyártanak, abból élnek, nem szervizből. összekevered az autószalont az autógyártóval.

Shadowbull 2013.01.15. 23:10:26

@whale: na, bedobtad a spektrumbol tajekozodo, a kocsmaban bolcs arccal eszt osztok masik adu aszat, az apple-t :)

elarulom, ha nem tudnad: amikor kijott az iphone, az apple akkor mar 30 eve letezett, es meglehetosen nagy nevet szerzett a szamitastechnikaban es a szorakoztatoiparban. Millios rajongotabora volt, akik gyakorlatilag barmit megvettek amire ratettek a logot, de persze ez nem veletlenul volt igy, az elozo evtizedek megalapoztak ezt a rajongast.

Steve Jobs nem egy unatkozo milliomos volt, hanem egy iparagi latnok, nagy valoszinuseggel zseni, aki mogott ott volt egy baromi eros vallalat rengeteg penzzel, infrastrukturaval es tudassal, valamint egy jol bejaratott markanev.

Az iphone pedig teljesen a sajat palyajuk volt, nem valami kilenges vagy uj terulet.

Na meg az autogyartast ne hasonlitsuk mar a telefongyartashoz: a telefonokat bermunkaban csinaltatjak kiskoru kinaiakkal, az autogyartas kicsit maskepp nez ki, ahhoz beruhazni kell eloszor. Ha egy telefon nem mukodik rendesen, legfeljebb bosszankodik a tulaj, ha egy auto nem mukodik rendesen, akkor lehet meghal a tulaj meg az egesz pereputtya meg az is aki szembejon. Kezded kapisgalni?

"Szóval szerintem a BMW jobban tenné, ha pöcsölés és alibizés helyett VALÓBAN komolyan venné a villanyautót és ő is előjönne valamivel, ami legalább annyira jónak látszik, mint a Tesla:)"

i3, i8: ajanlom figyelmedbe. Nem tudom milyenek lesznek, de az biztos hogy lesz mogottuk nehany millio tesztkilometer mire az ugyfelekhez kerulnek.

"Értem, hogy az autógyártók fintorognak a dologtól, mivel előreláthatólag nem fogják tudni megkaszálni annyira az ügyfeleiket, mint eddig a szervizekkel. "

ez egy baromsag, az autogyartok nem a szervizekbol elnek, gondolom ezt is a kocsmaban hallottad.

Az autogyartoknak az alabbi problemajuk van a villanyautoval:

- az akkumulator baromi draga, az auto arat ugy megdobja, hogy az ezert fizetendo arat nagyon kevesen lennenek hajlandok megfizetni. Egy ilyen villanyautoba az akksi 10-15 ezer euro korul van. Csak az akksi, darabonkent, es akkor nem szamoltunk a tobbivel, meg a fejlesztesi koltsegekkel, beruhazassal, satobbi. Hol a piac? Gyakorlatilag sehol.

- a fentiek alapjan nyereseges mukodest alapozni villanyautogyartasra nehezen lehet: az egy dolog hogy Musk onti bele a penzt, az o penze, az o dolga. Egy autogyar ezt nem teheti meg.

- a litiumos akksik toresbiztonsaga kritikus: nem kell hozza sok, es az auto ugy eg mint egy atommaglya, hagyomanyos eszkozokkel mehezen vagy sehogy sem olthato. Olyanra megtervezni az auto strukturait es mechanikai szilardsagat, hogy ne kelljen felni ettol bizony nem egyszeru. Kivancsi vagyok a Tesla mennyit fektetett ebbe?

Nyilvan lehetne meg par pontot felhozni, de szerintem ennyi is eleg hogy belasd: hulyeseget beszelsz.

whale 2013.01.15. 23:30:38

@Rocko-: A sztori úgy kerel, hogy az ÖSSZES gyerekbetegsége ellenére még az iPhone 5-ért is tízezrek álltak sorban napokat világszerte, pedig 5 év alatt elillanhatott volna a varázs bőven.:)

Egyébként nem tudom miről beszélünk, tavaly nyáron elkezdték szállítani az előrendelt autókat,szóval már régen nem csak prototípusokról, meg tesztpéldányokról van szó.
Ja tudom, ilyen állat akkor sincs.:DD
Akkor biztos a sirályszárnyú SUV, a Model X sem fog elkészülni 2014-re. Mondjuk erre ne tegyetek nagy tétet...:D

"...fentebb lett elmagyarázva hogy másabb a villanyautó."

Nem mondod.:DD Annyira másabb, hogy 4 év, vagy 50000 mérföld általános garanciát adnak rá, az akkura meg-most figyuzz-8 év, vagy 100000 mérföldet. A villanymotoron meg mi romlana el? A forgórész csapágyazása? Vagy a tekercselés? Szóval tényleg másabb. Nincs több löttycsere, szelepállítás, vezérműszíjbaszkodás, megfőzött motor, kopott gyűrűk, olajfolyás, tömítéscsere meg a többi bohóckodás.

De mindegy is, ráuntam erre. Tudod, van a mondás: a kutya ugat, a karaván halad. Teljesen mindegy, hogy a trollok szerint ez nem létezhet, a tulajok köszönik szépen addig is hajtják.:) Linkelhetnék egy csomó videót, de ha érdekel a téma tényleg a trollkodáson túl is, majd utánanézel...

whale 2013.01.15. 23:53:13

@Shadowbull: "- az akkumulator baromi draga, az auto arat ugy megdobja, hogy az ezert fizetendo arat nagyon kevesen lennenek hajlandok megfizetni. Egy ilyen villanyautoba az akksi 10-15 ezer euro korul van. Csak az akksi, darabonkent, es akkor nem szamoltunk a tobbivel, meg a fejlesztesi koltsegekkel, beruhazassal, satobbi. Hol a piac? Gyakorlatilag sehol.

- a fentiek alapjan nyereseges mukodest alapozni villanyautogyartasra nehezen lehet: az egy dolog hogy Musk onti bele a penzt, az o penze, az o dolga. Egy autogyar ezt nem teheti meg.

- a litiumos akksik toresbiztonsaga kritikus: nem kell hozza sok, es az auto ugy eg mint egy atommaglya, hagyomanyos eszkozokkel mehezen vagy sehogy sem olthato. Olyanra megtervezni az auto strukturait es mechanikai szilardsagat, hogy ne kelljen felni ettol bizony nem egyszeru. Kivancsi vagyok a Tesla mennyit fektetett ebbe?

Nyilvan lehetne meg par pontot felhozni, de szerintem ennyi is eleg hogy belasd: hulyeseget beszelsz."

Szóval megint ott tartunk, hogy Musk egy hülye, a villanyautó hülyeség, a Model S meg egy szar, igaz? Szerintem se foglalkozz az úgy nevezett valósággal,ahol a Tesla köszöni szépen jól van, épített egy high-tech gyárat és gyártja az autóit, amit az emberek zabálnak.:D

"Kivancsi vagyok a Tesla mennyit fektetett ebbe?"

Szóval már ott tartunk, hogy az amcsik is hülyék, igaz? LOL
Ott nyilván bárki összeragaszthat papírmaséból egy kasztnit és közútra viheti, nem kell semmilyen közlekedésbiztonsági előírásnak megfelelni, igaz? Ne fárasszál már...

"Egy ilyen villanyautoba az akksi 10-15 ezer euro korul van."

Ahogy azt shadowbull móricka elképzeli. 10-15000 euroért te meg én kapjuk a sarki bótban az akksit a villanyautónkba. Elon- ha ugyan nem ő gyártja azt is- nyilván más árat kap, mivel ezresével vásárol.

35up (törölt) 2013.01.16. 00:19:37

@Shadowbull: "Az iphone pedig teljesen a sajat palyajuk volt, nem valami kilenges vagy uj terulet."

Olyannyira nem, hogy ok csinaltak a legelso PDA-t 1993-ban:
de.wikipedia.org/wiki/Newton_(PDA)
Meg is buktak vele annak rendje es modja szerint, mert 14 evvel az iPhone elott az embereknek fogalmuk sem volt, mi a francert akarna barki is szamitogepet hurcolaszni a zsebeben.

Shadowbull 2013.01.16. 07:18:59

@whale: "Szóval megint ott tartunk, hogy Musk egy hülye, a villanyautó hülyeség, a Model S meg egy szar, igaz?"

Latom nagyon nehezedre esik szoveget ertelmezni. Lehet maradnod kene a tevenezesnel, szep szines kepek lehet tatott szajjal bamulni. Az valo neked.

"Szóval már ott tartunk, hogy az amcsik is hülyék, igaz? LOL"

Nem mondtam ilyet.

"Ott nyilván bárki összeragaszthat papírmaséból egy kasztnit és közútra viheti, nem kell semmilyen közlekedésbiztonsági előírásnak megfelelni, igaz? Ne fárasszál már..."

Figyi, leirtam neked nehany kritikus pontot. Mert ugye onnan indultal, hogy az autogyartok csak azert nem akarnak villanyautot csinalni, mert az olajcserebol elnek. Erre neked az a valaszod, hogy ne farasszal mar. Tudom en hogy faraszto a gondolkodas, de neha meg kene probalnod, csak a valtozatossag kedveert.

A kozlekedesbiztondagi eloirasoknak a crash-biztonsaghoz csak kozvetve van koze. Persze azt aki eppen benneg az autojaban, mert hatulrol lekoccolta egy kisbusz ez kevesbe lesz vigasztalo.

A problemat meg lehet persze oldani, tobb ezer mernoki munkaoraval, kiserletekkel, torestesztekkel, szimulaciokkal. Hogy a Tesla elvegezte-e? Ez mar hitkerdes, nekem meggyozodesem hogy nem olyan melysegben es nem olyan szaktudassal mint egy hagyomanyos autogyarban. Neked meg mas a meggyozodesed.

"10-15000 euroért te meg én kapjuk a sarki bótban az akksit a villanyautónkba. Elon- ha ugyan nem ő gyártja azt is- nyilván más árat kap, mivel ezresével vásárol."

Mondom, ovoda.

"az ÖSSZES gyerekbetegsége ellenére még az iPhone 5-ért is tízezrek álltak sorban napokat világszerte"

nem igazan erted a vilagot, latom :) Na mindegy, kivancsian varom a Tesla S-ert egymas ruhajat tepo vasarloi tomegeket.

Mondjuk talan itt Europaban kevesbe fogjak torni magukat a nepek, a legolcsobb is 71.400 euro lesz, a nagyobbik meg majd 80.000, de lesz 100.000-ert is. Azert ennyiert mar autot is lehet venni, akivel nem csak a haz korul lehet korozni, es nem egy bena tableten kell allitani a klimat meg a radiot szigoruan allo helyzetben :)

35up (törölt) 2013.01.16. 12:56:01

@whale: Pontosan ezt magyarazza neked a kollega oldalak ota, hogy auto != hajtaslanc, kismillio dolgon el lehet csuszni.
Az hagyjan, hogy muszaki dolgokhoz sikbuta vagy, de egyszeru szoveget sem tudsz ertelmezni. Mintha egy autistaval vitatkozna az ember.

don't 2013.01.16. 14:19:00

Trianon ota magyar,francia autot nem vesz.

tomnemtom 2013.01.17. 14:12:45

kétmilliót ?
minap valaki kérdezte, mennyit gyárthattak tavaly, emlékezetből egymilliót mondtam.
azé az qrvasok. de egészségükre.

egyébirántvást tényleg érthetetlen, hogy van még olyan ember, aki nem látott videót Li-ion vagy LiPo akkuk dobás általi gyújtogatásáról-robbantgatásáról.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.17. 21:55:26

@don't: Gratulálok, mondjál még ilyen értelmeseket.Vagy inkább mondok én: Német autót vehet a magyar? Dehogy vehet, hiszen két világháborút is megszívtunk velük, a nácik kihordták az ország vagyonát és szétlőtték a városokat, hidakat.Orosz autó? 50 év kommunizmus nem volt elég?Cseszlovák utódállamok? Ugyanúgy trianoni területvesztés, Benes dekrétumok.Román autó? Budapestig jöttek, meg a Tiszát akarták határfolyónak.Ausztria? Ők is csak elvették Burgenlandot, na meg a Habsburgok csak 500 évig uralkodtak a nyakunkon.Olaszok?Isonzónál, Doberdónál hányunk dédapja halt meg.Anglia, Usa? Ők is bombáztak minket elég keményen, még manapság is fordít ki az ekevas fel nem robbant bombákat.Őőőő, kik is maradnak ezután, főleg Európában? Ja senki, akkor jó, helyben is vagyunk; a magyar ember nem vehet semmilyen autót, főleg ha turbómagyar...Begyepesedett, ostoba gondolkozás az ilyen.Ja, a spanyolokat kihagytam, de szerintem biztos van velük kapcsolatban is valamilyen történelmi dráma...

komi12 2013.01.18. 08:37:05

Üdv. A Subarus teszthez szerettem volna hozzászólni de ott nem lehet. Ha szeretnétek a témát tovább boncolgatni, állok rendelkezésetekre egy 95-ös halmozottan hátrányos helyzetű kombi Legasy-val, ami 6 éve látja el nálunk a családi transport feladatait. Ha érdekel benneteket egy használt teszt, a komendo.arpadkukacfreemail.hu-n megtaláltok.

Üdv: Egy Subaru hívő.

don't 2013.01.21. 13:37:04

@geegee:
Francia autod van? Csak az lehet ha ilyen erzekeny vagy.
/ja,a koronat sem a nemetektol kellett visszahozni,es nem a nemetek bombaztak nalunk/

don't 2013.01.21. 13:40:14

@geegee: a japanikat is kihagytad...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.22. 09:27:42

@don't: Van az is, meg volt korábban is.Nem vagyok érzékeny, csak tudok reálisan gondolkodni.Semmivel sem szarabbak a francia kocsik, mint pl. a németek.Nekem ez a tapasztalatom.Az egész titka, hogy milyen gazdája volt korábban/fiatalon/újan.Az meg nem nemzetiségfüggő.Ennyi.

don't 2013.01.22. 13:07:39

Jmadom akik a humort nem fogjak, de megmondjak a tutit.
Udv.
süti beállítások módosítása