KTM Hiéna: Hány az óra, vekker uhr? - ELKELT!

  2012. december 21. - ommm Címkék: ktm karóra hiena 2012 retro csemege

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A KTM (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen) nagyon jól csengő márkanév. A KTM-ről nem az jut eszünkbe, hogy gagyi, amatőr vagy esetleges. A KTM általában a férfias, átgondolt és strapabíró szinonimája. Legyen az krossz- vagy supermoto, két- vagy négykerék, az osztrák márka nem szarral gurít. És nem pite a szilikonszíjas, 50 méterig vizálló, LED-es, ébresztőórás, masszív karóra sem.

DSC_4584_ktm.jpg
Garanciális, díszdobozos, sértetlen, minden dokumentumával egyetemben. Szívesen lenyúltam volna, de a Hiéna nem hagyta. Éppen ezért nem tesszük könnyűvé a megszerzését. A feladat pedig a következő:

Otthon fellelhető alkatrészekből készítsen motor-makettet, Zirig kolléga szavaival élve: egy gusztusos retró-csemegét! Inspirációnak két példa (ne ezeket formálja, nem kötelező!)

csemege1.jpgcsemege2.jpg
Az elkészítéshez mechanikus alkatrészeket használjon fel! Mindegy, hogy régi tumixgép+walkman vagy a sufniban található Kispolszki-maradványok azok, a lényeg, hogy nézzenek ki úgy, mint egy gusztusos retró-motor (ha lehet, nagy vonalakban ismertesse a mű alkotórészeit a kommentben). Fotózza le, kommentelje ide, ebbe a posztba. A verseny holnap (azaz dec. 22, szombat) reggel 09:00:00-ig tart! Eredményt utána hirdetünk, a nyertes műre pedig igényt tartunk, méltó helyet biztosítunk neki Winkler madárpókja mellett. nagyon fontos, hogy egyben álljon, ne csak a gravitáció és az imádság tartsa össze, különben nem lesz polcképes.

Idő van bőven, ne adja fel. A KTM-óra megéri a fáradtságot.

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr814976539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar[HUN] 2012.12.21. 18:08:28

Nem vagyok egy karórás típus,de ez iszonyat zsír. Ennek ellenére nem motivál,hogy megszerezzem. :) Sok sikert és türelmet a "motor" készítőknek!

holysmoke0523 2012.12.21. 18:13:58

én már azon töröm a fejem,hogy vajon ha egy fűkaszát is felhasználok,kell-e indulnia is?

ommm 2012.12.21. 18:15:44

@holysmoke0523: Nem kell, de a fűkasza remek alapanyag. Azonban ne verd magad túlzott költségekbe!

gege94 2012.12.21. 18:29:07

Én valami polcra szánt kisebb maketen töröm a fejem :D

Leadfoot 2012.12.21. 18:35:59

@Magyar[HUN]: Túl bőccsész vagyok a motorépítéshez.

Egyébként idén ritka gec...khm... nehéz feladványok vannak. Persze a megszerezhető cuccok se piskóták.

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.12.21. 18:46:18

A papír az mechanikus alkatrésznek számít? :D

Flankerr 2012.12.21. 19:02:41

@ommm: 1:1-es arányú makett (régóta pincében heverő motor formájában) ér-e?

ommm 2012.12.21. 19:07:15

@Flankerr: Nem, azt nem tudjuk feltenni a polcra és nehéz postázni :)

ommm 2012.12.21. 20:30:56

@malenykij polgar: ...az kattint a linkre, Péter.

bakonyibetyarbandi81 2012.12.21. 21:01:22

a gyerekkori legóm az beleillik az otthon fellelhető mechanikus alkatrészekbe?

Leadfoot 2012.12.21. 21:01:56

Én a saját karomon akarom megnézni, olyat lehet? :-)

@ommm: Pistám, ma lesz még valami, vagy lehet csicsikálni?

Cresh 2012.12.21. 21:08:40

Ez érdekelne engem is. :)

rlazol 2012.12.21. 21:13:43

hol a határ a mechanikus és az elektromos alkatrész között?
Pl. egy mini elekromotor? egy dióda? egy gyújtógyertya? ezek mind elektromosak, de tökre alkatrészek. érnek vagy sem?
És mondjuk egy hangszóró membrán? vagy egy kiszerelt kapcsoló? Egy fülhallgató füles része?

tAB · http://tabblog.net 2012.12.21. 21:24:57

@ommm: ...én kattintottam és megtudtam, hogy 43 centiméter átmérőjű, így inkább nem is kell :-)

nagymate17 2012.12.21. 21:30:52

@rlazol: szerintem a mechanikus alatt csak azt értették,hogy ne csak papírból,meg fából legyen,hanem főleg fémből,amit otthon találsz valamikben...szóval az elektromos alkatrészek is ugyanúgy jók,de ez csak az én véleményem.

mv3 2012.12.21. 21:39:23

Sziasztok!

Hogyan kell ide fotót feltölteni?

bakonyibetyarbandi81 2012.12.21. 21:40:10

@tAB: az szerintem 43 miliméter akart lenni
de az még kezelhető korona szélesség

rlazol 2012.12.21. 21:40:26

@mv3: ide nem tudsz, használj valami ingyenes tárhelyet.

rlazol 2012.12.21. 21:54:38

@ommm: még egy kérdés... Van egy régi játékágyúm. Annak tök jó kerekei vannak. Az ér?

Pedrosz71 2012.12.21. 22:02:21

Sziasztok! Hová kell küldeni a képeket?

paraplu 2012.12.21. 22:05:44

modell: MgB6+
hengerűrtartalom: 500cc
munkaidő kb. 2ó
oldható kötés: pillanatragasztó

indafoto.hu/paraplu/magneb6_500

rlazol 2012.12.21. 22:11:42

@paraplu: az egészséges motorozásért. :D
GRAT!

bakonyibetyarbandi81 2012.12.21. 22:21:09

@paraplu:
a magnézium blokk az pricelles
legalább scitec,hogy kőbiker is örüljön?

ENZO 2012.12.21. 22:35:45

Üdv Mindenkinek,

Itt az első versenyző, szinte teljesen robogó alkatrészekből összerakva. A chopper vázát egy berugókar alkotja egy nagy kuplung kontrasztrugóval megspékelve, a kerék két variátor, az ülés egy törött kuplungpofa kis madzaggal bevonva, sárga kis kuplungrugó dísz az oldalán, a tankot és műszerfalat egy kormánykapcsoló adja ki, első lámpának pedig egy berugó racsnit használtam. Van mellé továbbá egy görgőből és berugó alkatrészből elkészített sztender.
Csavar hiányában egy fúrószár lett a kipufogó és két imbuszkulcs a kormány. Remélem tetszik :)
Képek itt: indafoto.hu/enzoferrari/tc_motor

ENZO 2012.12.21. 22:36:42

*második versenyző ;)

ommm 2012.12.21. 22:47:56

@rlazol: Érnek, mind jó. Legóból nem ér!

ommm 2012.12.21. 22:49:33

@rlazol: Naná.
@Pedrosz71: Fel kell tölteni egy tetszőleges képmegosztóra és a linkjét ide bekommentelni.

ommm 2012.12.21. 22:52:20

@paraplu: Minden reggel MGB6-tal indítok, ez szép lett! Csak kevésbé mechanikus.
@ENZO: Hű, ez tényleg.

Pedrosz71 2012.12.21. 23:29:01

Óráért mechanikus órából. Ha nyerek szerzek bele egy működő szerkezetet, had ketyegjen :-)

web.pr.hu/szpedro/watchbike.html

paraplu 2012.12.21. 23:31:29

@ommm: köszi! most, hogy mondod elolvastam újra :D a hirtelen rám tört alkothatnék közben a legfontosabb instrukció valahogy feledésbe merült, pedig ki van emelve rendesen :D

rlazol 2012.12.21. 23:34:28

@Pedrosz71: szerintem ezzel meg is van a győztes.
Lehet, h én itt abba is hagyom. riszpekt.

Pedrosz71 2012.12.21. 23:41:19

@rlazol: Az még egyáltalán nem biztos, azért köszönöm.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.12.21. 23:47:47

Íme a drótos tót, a fekvőhengeres minimál scrambler-rat motor.

img2.indafoto.hu/1/9/10899_5839ddf15d7eafa3befa98544d2c1e9d/17556085_a16a552d7693d57ac39e4305881de1f5_m.jpg

indafoto.hu/scheerti/tc_motor/page/1

-bölcsőváz drótból
-gyújtógyertya blokk
-kerekek szorítóbilincsből
-Az első villa egy régi fűnyíró bowdenkülsőből
-18-as anyacsavar mint vázmerevítés
-ülés és tank kőkemény ipari gumiból, utóbbi fehér teflonszalaggal bevonva.
-Munkásnadrágról leszakadt gomb mint rajtszám, és egy öngyújtóról lefeszített burkolólemez.

ub3r 2012.12.22. 00:04:17

A következő versenyző:
indafoto.hu/uber/image/17556105-72d9b73d/533781
Sajnos a képek nem adják át annyira a minőséget.
Elkészítési idő: 2 személy, kb 4 óra (tervezés+kivitelezés)
Alkatrészek.
Hátsó kerék: Szivattyú forgórésze
Elsőkerék: Volvo váltócsapágy
Villák: Valamilyen veterán motor alkatrészei
Blokk: Datsun Cherry relé + Datsun Cherry ablakmosó motor forgórésze.
Lánc: Valamilyen bizsu
Nyereg: Datsun Sunny Coupe köténylemez felfogató lemez
Tank: Bakelit henger, befedve Egy relé alu házával.
Kipufogó: Datsun ablakmosó cső
Kormány: Csavarok hegesztve.
Első lámpa: kapcsoló,
Műszeregység/bowdenek: Valamilyen celektromos csatélakozó
Hátsó lámpa: Bicikli pedálprizma
Sárvédő: Valamilyen motoralkatrész méretre vágva
Kipufogó lábvédő: Szélvédőkapocs
Markolat: Ragasztószalag
Fékkar: Szál drót
Összeszerelés: Tartalmaz ragsztást, dróttal felerősítést, hegesztést, csavarozást.
A nyereg feketére festve, a tank és a kormány szürkére.
Sok alkatrészt flex-szel méretre kellett vágni, hogy tökéletes legyen.
A motor gurul, saját lábán megáll, és hordozható, nem esik szét :D
Remélem tetszik :-)

ub3r 2012.12.22. 00:23:09

Ja, azt nem írtam, a váz egy hosszú csavar, erre van rácsavarva a tenk, és hozzáillesztve az alkatrészek

adesso01 2012.12.22. 02:09:58

Amikor megláttam a feladatot éreztem el vagyok veszve...:-)
Nekikezdtem, íme itt a végeredmény.A fotók minőségéért elnézést kérek mindenkitől a telefonnal fotózás és a sötét megtette a hatását.

Szóval a modell váza és a kerekek "küllői" kartonpapír leragasztva a fényes kályhacső ragasztónkkal.A kerekek egy vitaminos dobozból lettel szeletelve, a tapadásért ráfeszített bicikli belső a felelős.A villa szárai a csúcstechnika jegyében egy leselejtezett horgászbotból való szénszálas csövek.A kormányrúd is valami etetőkosár alkatrésze.A lámpa egy kb. 30 éves szovjet kistévé oldalsó tekerőgombja.A tank egy faragott parafadugó némi papír borítással, a tanksapka egy rajzszög.Az ülés, az ünnep jegyében egy szem zselés szaloncukor.A blokkon sokat agyaltam, volt néhány ötletem...de az maradt, hogy széttörtem egy villanysütőbe való égőt.Így legalább megy a színe a kipufogóhoz, ami egy töltényhüvely.A másik oldalán egy körömreszelő szolgál hátsó felfüggesztésként, de az nem látszik a képeken, mert nem annyira fotogén szegénykémnek az az oldala,így arról nem is készítettem képet. Meg szükség volt némi drótra is ami összetartja az egészet.

indafoto.hu/adesso01/image/17556257-66427e55/user
indafoto.hu/adesso01/image/17556255-bb9d5de4/user
indafoto.hu/adesso01/image/17556253-31477ef9/user

Jó éjszakát mindekinek!

323 2012.12.22. 02:25:01

@adesso01: Az ülésed mindent visz :)

Tomchy 2012.12.22. 02:54:41

Tisztelettel ajánlanám a nagyérdemű zsűri figyelmébe pályamunkámat bemutató 17 fényképet.

indafoto.hu/tomchy01/image/17556277-90d4d131/533797

A koncepció fő csapásirányát egy szabad stíusban alkotott, ám fő vonalaiban egy Triumph Scramblerre hajazó jármű formájában láthatják.
Figyeljük meg a felhasznált anyagok sokszínűségét, amint mégis egységet alkotnak. Úgymint:

- A váz dupla bölcsőváz, sodort 0.5 mm drótból, könnyű ámde stabil.
- A tank anya süteményszaggatóából készült, lapításos, és cseppalakra átformálós technológiával.
- A tanknak úgy a belső vázát, mint az oldalsó domborítását egykomponensű poliuretánhab alkotja (múlt héten hőszigeteltem az erkélyajtót, ez a kitüremkedő felesleg...).
- A tank krómozása alufóliából készült.
- Üzemanyag-betöltőnyílás egy M4 anya volt.
- Az ülésváz merevségét Construction tip. fém építőjátékból vágott 2 és fél luknyi lemez adja.
- A kényelmet és egyúttal a rider csúszkálástól való megóvását valódi marhabőr alkotja (rip régi derékszíjam).
- Az üléspúp ugyanezen bőranyag "színe" oldala 2 rétegben.
- A lámpa illóolajos üveg kupakja. Figyeljük meg a foncsorozást, és a modern időkre kacsintó plexi búrát!
- A kerekek újfent anya sütiszaggatójából lettek, nyugodt vagyok, nem fogok kikapni érte. Ugyanis ő csinálta! Kerekenként sacc/kb 14 furattal, benne természetesen a stílusra passzoló drótküllőzéssel.
- Természetesen sportos, erősen peres gumikat pattintottam fel, valaha a kislányom biciklijének belsője lehetett a donor.
- Dupla tárcsafék elől, valaha M8 anyák voltak.
- A melső teleszkópok 6x80 reiser csavarokból készültek, a fejek eltávolítva Dremel által (22 órakor a konyhaasztalon, szerintem holnap emiatt keresni fog a szomszéd... Ssszzzzhhhhh...) Krosszos stílusban, a menet egyúttal jelzi a rugóút hosszát is.
- A hátsó kétoldali rugós tagok gyufa és kínai Sakota gyártmányú, erősen Pax tollra emlékeztető dizájnú golyóstoll rugójából készültek.
- A motorblokk egy gyújtógyertya volt valaha, a kerámia nyak eltávolításra került az fentebb már említett frissen hőszigetelt erkély padlóján klopfolókalapáccsal történő szétverés útján. A szomszéd újfent biztos mérges.
- A váltó egy Cr123 alkáli elem volt, múlt héten merült le a fényképezőgépemben (Zirig zsűritag úr kedvéért: Nikon F60 + Nikkor AF 35-80)
- A karburátort egy fura fejű M6x20 csavar, és a rá illő 2 db M6 anya alkotja
- A kipufogó leömlője jobb napjaiban egy gumipók volt.
- A végdob egy 6.3-as Jack dugóból készült, amelyet valaha basszusgitározni tanulás közben használtam. Felhasználásához feltétlenül ragaszkodtam, mindenbe kell egy kis R&R !!!!
- Az olajtartály valaha egy pelenkázó rögzítőcsavarját záró műanyag kupak volt, pontosabban kettő. Ragasztva, alkoholos filctollal festve.
- A gyújtókábel egy kimustrált pc speaker pirosabbik vezetékéből készült.
- Természetesen lánchajtással.

Elérkeztünk ezzel a bemutató végére, itt jegyezném meg két bűnsegédemnek, a korábban már említett és a vázat alkotó 0.5 mm acélhuzalnak, és az ún. melegtakony ragasztónak közreműködése nélkül nem létezne a járműben semmiféle stabilitás. Elkészülése 21:00-02:30 közt 5,5 órát vett igénybe.

Ja, és köszi anya, holnap rendberakom a konyhát, igérem!

Tomchy 2012.12.22. 03:12:02

Óooh, és ami kimaradt: a kormány popszegecs! :O)

indafoto.hu/tomchy01/scrambler

m_balage 2012.12.22. 04:32:14

a következő versenyző, íme
a pattex-huszár gépe.
kreatívan kellett nekifognom, mert szinte minden szerszámom a műhelyben van, lássuk mit sikerült az itthoni készletekből varázsolni.

indafoto.hu/balage525i/image/17556333-36efb718

elemezzük a jószágot! :)
* az első, szembetűnő dolog a stilizált tank, mely tökéletesen visszaadja a csepp-formát! igaz, nafta nem maradna meg benne, dehát úgyis csak álmodozunk az égetnivaló benzinről ilyen szűkös időkben. ez egy számomra szükségtelen vonószemből alakult ki - öreg bmw nem romlik el, minek a vonószem :)
* a váz első egysége egy bicikli láncszem kinyomóból van, ez biztosítja a kormány forgathatóságát is. a kormány maga: ennek a patentkinyomónak a karja. a lánc helyére egy kábelrendező klipszet és egy aux toldót fogattam, ami biztosítja a villaszárak párhuzamosságát. pici kábelkötegelő a barátom volt, így meglehetősen masszív szerkezetet sikerült elérni.
* lámpa: tudom, az fbs pasztát az autó közelébe sem illik vinni, valahonnan mégis volt egy itthon, na ez annak a kupakja.
* teleszkópos villa: csavarok, tiplivel. egész hosszú rugóút, jó kiállása lett tőle a gépnek.
* a kedvencem az első kerék! ez kívül egy m50b25 hátsó főtengely szimmering, elring márkájú. a közepe egy lendkerék csapágy, már picit ropogósan szalad, de ide még tökéletes :) a küllőket pedig megfelelő hosszúságú csavarok adják... pattexxel rögzítve, naná.
* térhálós vázszerkezet, a ducati megirigyelhetné. hát ez két pár hosszú csavar tul.képpen :) amiknek csináltam kiállási pontokat a szerkezeten.
* egyhengeres a kicsike, azt az egy hengerét pedig egy hátramenet-kapcsoló helyettesíti.
* dekni, ami annyira nem látszik a képeken, az ablakmosó spricni fejből van.
* váltó, kihajtás, egy darab kábelrendező gégecsőből.
* kipufogó, ordas nagy, ez egy gyertyapipa a fentemlített motorból.
* hátsó kerék: nem volt másik ft.szimmering, így lett... öö flexkorong :) de a tapadás végett! ráhúztam egy gumi külsőt, ami eredetileg az elektromos külső tükör motorjának a vízállóságát volt hivatott biztosítani :) így már lehet radírozni meg doin' donuts.
* a közepe... belevaló szekrényláb. úgy fixálva, hogy kényelmesen foroghasson a kerék.
* láncvillák: bicikli külső leszedő. pont volt benne hely a "térhálós váz" csöveinek a rögzítéséhez
* ülés: egy vízzáró csatlakozó borítására applikáltam rá, egy váltózár gombjának takaróelemét (a nagy fekete), amiben egy kapcsoló vakdugó maga az ülőhely.
* hátsó lámpa: egy biztonságiöv-csat kiszuperált belseje

asszem megvolt minden :) gurul, rugózik (!térháló :P), kanyarodik(!) még a világvégét is túlélte! atombiztos.

a lakás, mint csatatér. készítési időt nem mondok. nem akarom kiszámolni :)

Garp 2012.12.22. 05:15:50

Aaa fijjug, amulok es fuckin' bamulok! Barki nyeri, nagyon is megerdemelten fogja kapni, a zsuri helyeben meg baromira nem lennek most! Emelem kalapom!

DeeJay(HUN) 2012.12.22. 08:22:20

Én meg ajánlanám a tisztelt cikkíró figyelmébe, hogy az említett cég neve 1955 óta Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.

Pedrosz71 2012.12.22. 08:38:00

Össze lehetne hozni egy találkozót, állatul néznének ki a gépek együtt :-))))

Rocko- 2012.12.22. 09:19:42

@pickapu: ááá, semmi lünetta...

Rocko- 2012.12.22. 09:23:00

@Garp: jaja, én is elcsodálkozok hogy van még kreativitás az emberekben.

kopaa 2012.12.22. 09:26:22

Itt az enyém:

docs.google.com/file/d/0B_VFTeLuuRQNY1A0RGN0dlBJSU0/edit

adesso01 2012.12.22. 10:04:40

Végignéztem újra a pályaműveket...Elbújhatok a sunyiba srácok!Elképesztő részletességgel ill. ötletességgel kivitelezett járművek vannak itt.A vége fele éjszaka már kezdtem fáradni, de jócskán futottak be utánam is versenyzők, akik még akkor is dolgoztak amikor én már aludtam.Mindenki előtt megemelem a kalapom!!!Megindító meccs volt!:-) Köszi!

ommm 2012.12.22. 10:17:48

Türelem, folyik az on-line vita a zsűritagok között!

ommm 2012.12.22. 10:34:17

Talán mindent elmond az őrületes vitatkozásról a tény, hogy az, aki nyert ÖSSZESEN két szavazatot kapott.
Most szögezném le, hogy MINDEN pályaművet várunk a szerkesztőségben (ha el tudjátok juttatni őket), természetesen egy poszt vagy cikk erejéig bemutatjuk őket a többi olvasónak is, annyira zseniálisak lettek.
Van itt még kreativitás, ha kell és ez mindennél fontosabb, zseniálisak vagytok srácok.
És hogy végül ki nyert úgy, hogy egy szavazattal többet kapott, mint az óra-motor vagy a Pattex-huszár, netán ub3r zseniális apokalipszis-gépe?

@ENZO:

Lett a nyertes, mert a motor tiszta formaterv, kellőképpen egyedi, már-már steampunk-elemekkel teli és sallangmentes. Gratulálunk!
A többieknek pedig csak annyit javaslunk, hogy ne feledjék, hol vannak az alkatrészek, szükség lesz még rájuk!
Köszönjük!

ENZO 2012.12.22. 10:42:46

Köszönöm, iszonyatosan örülök neki! :) Gratulálok minden nevezőnek, brutális miket hoztatok össze :)

Leadfoot 2012.12.22. 11:54:32

@ENZO: Gratulálunk mindenkinek!

akos27 2012.12.22. 13:05:21

Éjfélkor olvastam 2-kor feladtam mert a vázra nem jött megfelelő ötlet, meg fáztam is a fűtetlen garázsban. Éjjel megálmodtam a vázat de nem szeretek korán kelni...
indafoto.hu/akos27/maradek_motor
kerekek káddugók, lánc a káddugóé, blokk és lengőkar Ford kulcs, henger hűtő termosztát, első teló régi magnótisztító, tank Simson csapszeg, lámpa potméter tekerő, váz törött collstok... ami még fejlesztésre szorul...
süti beállítások módosítása