Az egyetlen amerikai vacak, amely azonnal kéne

1986 leggyorsabb autója

  2012. december 14. - ommm Címkék: buick regal autonania gnx

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Egyáltalán nem foghatja rám senki, hogy amerikaiautó-rajongó lennék. Elismerem, hogy voltak szép és voltak jó dobásai Detroitnak az utóbbi száz évben, sőt - kivételes esetekben e két tulajdonság találkozott is egy típusban - de mindent egybevetve, leszámítva a C5-től újabb Corvette-t és egypár tényleg meghökkentően formabontó limuzint vagy szép izomautót, számomra reménytelen és fogalmatlan, nagymotoros tankhajó mind.

GNX.jpg

Ma azonban - az esti sajtó-kört megfutva - kurzorom alá került egy hír a Motorauthority-n, melyben éppen arról az egy amerikai autóról esik szó, amelyet feltétel nélkül kívánok azóta, hogy a nyolcvanas évek egyik MTV-videóklippjében (tudják, amikor még zenét hallgattunk az MTV-n, és volt Headbangers Ball, Beavis és Butthead valamint Yo! MTV Raps Fab 5 Freddyvel) megláttam. Nem azért mert szép, nem azért, mert jó. Hanem mert eszméletlenül zorall és nyers.

Az 1984-87-es Buick Grand National T-Type, de még inkább egy GNX (547 készült belőle).

buick-grand-national-12.jpg
Csak 3.8 literes V6-os turbómotorral készült a Buick Regal alapjain (a korábbi évjáratok asztmatikus 4.1-essel is) 200, 245 majd később 300 lóerővel és 488 newtonméteres nyomatékkal, csak fekete színben. A valamivel több, mint 1500 kilós mid-size kupé ezekkel a végtelenségig tuningolható motorokkal a maga idejében messze nem lett akkora siker, mint gondolták, mára már igazi kultautó lett belőle.

Idén 25 éve, hogy az utolsó legördült a michigani gyártósorról, azóta sem volt ilyen karakteres autója a Buicknak, amely ma leginkább Opel Insigniákat árul Kínában.

De ez mit sem számít, az ő nagy dobásuk - számomra legalábbis - ez az autó, amelyből valahogyan olyan kraft, gonoszság és igazi, lámpától-lámpáig tartó huliganizmus süt, amelyhez manapság több kilónyi műanyagot elhasznál az AMG vagy az M GmbH.

1986-ben a Car and Driver magazin összehasonlító tesztjén a 0-60 mérföldes gyorsulásban 4,9 másodperces idejével simán verte a Countach-t, a Testarossát, a 288 GTO-t és 944 Turbót. Persze, ez egy kinekknagyobbapöcse-játék, mert kanyarodni is kell, de amennyivel tufább a nulla formaterve a fentiekhez képest, annyival hatásosabb így, ebben a színben, ebben a formában. És ez az ősrégi játék úgyis a génjeinkben van, nem kell ellene küzdeni, fölösleges. A GNX rock'n roll, van benne kakaó EURO nullával, az pedig jöhet.

A büdös francba is, kell egyszer egy ilyen. Ez a példány alig hatmillió forintért ment el. Borzalmas, de imádom. Autonánia rovatunkat olvashatták.

1987-buick-regal-grand-national-front-three-quarters.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr114960577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 22:04:24

akinek ez a kocsi nem tetszik, ne nezze, nagy a vilag, bamulhatnak masfele.

Szerintem az az egyenes farresz... megtanulhattak volna belole detroitban hogy neha a kevesebb tobb!

Szeker futomu? az jobb lett volna ha belelovallja magat a ford/GMC is a szazhetven lenkoraros multi xxxx be, de akkor nem kb egyevi fizetes volna egy uj ( nem hasznalt, UJ, ami meg nem volt senkie ) auto.

ez a downsizeing is - ritka nagy baromsag, de ezt meg tetezik azzal hogy nem megy az elettartam rovasara...ez kb akkora kamu duma mint a mustang hatsohidja ( hogy azert merevhidas mert igenylik a vevok - a turot, a vevok az olcso autot igenylik 6 ev garanciaval )

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2012.12.14. 22:05:31

omm: Csodálatos egy kredenc ez!
Tsiga: Te is kockában ülsz ez meg nem tetszik?

kovacsmark 2012.12.14. 22:07:36

Kedves Ommm...

Elhiszem, hogy vannak olyan autók amikért nagyon odavagytok. Tisztelet érte. Nekem is vannak ilyen állomautóim, kettő ezek kötül a 288 GTO és a Lamorghini Countach.

Tudom, hogy ez úgysem kerül ki a címlapra, mert az a te cikked, és mindenki úgyis csak azt olvassa, a kommenteket, csak maximum néhány troll, vagy olyan aki, ki szeretné nyilvánítani a véleményét.
De mellékesen azért mégis megjegyzem, hogy a '85-'92-ig Gyártott Countach 4.7 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 60 mérföldes sebességre. A 288 GTO szintén ugyanennyit tudott. Ezeket bajosan verte volna simán.
Elég sok katalógusom van ezekről az autókról, és kivétel nélkül ennyi van mindegyikben. Nyilvánvalóan ezek neked nem állnak rendelkezésedre, de talán a Google igen. Ott sem nagyon találsz más adatot ezekről a típusoktól.
Sajnos kipróbálni egyiket sem tudtam még, de bizonyára te vezetted mind a kettőt.

Persze ez mit sem von le a Bucik érdemeiből, nyilvánvalóan gyors autó (egyenesben). Maximum annyi tanulságot lehet levonni belőle, hogy nem kell mindent elhinni, amit egy autósújság ír. Láttunk már olyat a történelemben nem is egyszer, hogy nem voltak pontosak az információi az adott médiának, vagy éppen részrehajlóak voltak. Nem is kell messzire menni, elég csak mindenkinek a saját házatáján szétnézni...

nagyati67 2012.12.14. 22:09:48

@hogyne,persze,igazad van!:
Testarossa 0-100: 5,3 mp
Countach: 4,8 mp
944 Turbo: 5,5 mp
GTO: 5 mp
Úgyhogy nem írt hülyeséget omm...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 22:13:28

@ecopower: velemenyem ugyanaz mint a tied, Grazban keszult a Steyernel, beletettek valami olasz motort ( nem alfa ugy emlekszem csak az alfa is szerelte a 164 be de nem alfa, talan majd eszembe jut ) hogy mekkora piaci siker lett azt tudja mindenki.

@foolproof: bazz, a Riviera, azt a mai napig megnezem ha latok.

az automizeria meg ott kezdodik hogy a tomegkozlekedest a 20-as evek elejen az USA 5 legnagyobb varosaban a Dunlop es meg par oil company ( Rockefeller? ) megvettek es felszamoltak, szoval sok helyen nincs alternativa a mozgashoz. LosAngelesben - es ami tartozik hozza - minden reggel 7millio ( hetmillio!) ember ul a kocsijaba hogy dolgozni menjen pl.

Csoda hogy olcso, muszakilag bizony elmaradott autokat gyartanak? Hogy sz@rok? 3-5eves koraban a kozeposztaly sikitva eldobja a kocsijat, a masodlagos vevo meg nem erdekli az autogyarakat.

kovacsmark 2012.12.14. 22:16:03

@nagyati67:

A cikkben 0-60 mérföld van és nem 0-100 km/h. A kettő nem ugyanaz... A 288 GTO és a Countach is gyorsabb, nem is kevéssel...

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.12.14. 22:16:27

Nekem ezzel annyi a bajom, hogy az ajtó elég opeles, a tengelytávból meg hiányzik vagy 20 centi. A hátsó túlnyúlás vagy 40%-a a tengelytávnak, bántja a szemem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 22:29:10

@biker_kolee: azaz, VM Moroti! lusta voltam googlozni de igy mar beugrott! Osztott hengerfejes kis finomsag volt, olyan latinossan indult a hidegben! :D:D:D volt egy cimboramnak, nem volt karomkodos fajta de raszokott! :D

@ommm: Steyer gyar, Graz, szepen mutattak a gyarudvaron a traktorok mellett 1994ben. Ket harom evig gyartottak ugy emlekszem, kicsit ki akartak hasitani a Renault egyteru tortajabol Europaban.

Amugy gratulalok a batorsaghoz hogy feltetted ezt a kocsit :) Teged tenyleg nem lehet vadolni usa auto imadattal, ellentetben velem :)

CerealKiller 2012.12.14. 22:30:19

OFF
@ommm: Vagy úgy. Nem is gondoltam volna.

ON
Gyakorlatilag azt nyújtja, amit a forma is sugároz: nyers erőt.

biker_kolee 2012.12.14. 22:32:34

@visszakettopadlogaz: Nemrég begurítottak egyet az egyik műhelybe, ahova én is vittem a gépet. Ugyanez a motor, hengerfejes lett. Ó, mondom, fincsi lesz leműteni.

Két hétig állt ott, mert egyszerűen a szerelő srácnak nem sok kedve volt nekiállni bontani.. :)))))

bertrollnok 2012.12.14. 22:33:56

@bervas: Jaguar szindróma. Mondjuk nekem az bántja a szemem, ha egy Jagnak nincsen túlnyúlása.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 22:36:47

@biker_kolee: :D

az a helyzet hogy ezek az autok ket harom evessen is ugyanilyen sz@rok voltak. En a kereskedok helyeben egy bizonyos szelessegi fok tol eszakra nem engednem eladni :D

ommm 2012.12.14. 22:38:01

@visszakettopadlogaz: 16 évig gyártották Grazban a rövid változatot. 2007-ig.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 22:42:57

@ommm: nem is gondoltam volna, modjuk nekem a kilencvenes evek vege mar "nincs meg" otthonrol. Azt hittem - velem egyutt - eltuntek europabol akkortajt.

Parszor jartam arrafele (igaz, a Rosenbauernel ami tuzolto technikaban utazik, Steyer alvazra tesznek specialis felepitmenyeket, a kilencvenes evekben sokat vett belole a magyar tuzoltosag ) akkortajt, utanna nem lattam a szep uj eu-usa oszvereket.

Dr. GGG77 2012.12.14. 22:44:20

Annál azért jobban szeretem az amerikai autókat, mint Pista, de ezért 6 forintot nem adnék, nemhogy 6 milliót. 6 millióért szerintem elég szép Riviera-t kapni, ha már Buick. ;)

Chabs 2012.12.14. 22:57:16

@Adam88: nekem is bejonnek az amcsi verdak, igaz sajnos egyet se vezettem:( de hogy lefosozni az europai kocsikat... Mitol lenne szarabb egy europai v8 egy amcsi v8-nal? Amerikaban is imadjak az europai verdakat es rengeteg tesztet lattam amcsi autokrol ahhoz hogy kepben legyek egy kicsit, futomuben elvereznek de a hang meg a feeling gyonyoru....a minoseg sem kozeliti meg az europait de legalabb sokkal olcsobbak.

tschangow 2012.12.14. 23:14:05

kicsit trollkodok, de a cím csúsztat, 1986 leggyorsabb autója a Porsche 959.

Adam88 2012.12.14. 23:33:35

@Chabs: nem akartam én megsérteni senkit ezzel, kicsit erős kirohanás volt elsőre. Én vezettem párat azért, mármint amerikait, és nekem az első autóm is az lett 21 évesen, és ne gondold hogy milliókért lett véve. :) Kőkeményen 420 ért lett elhozva, persze lett költve rá azóta, mert helyre szeretném hozni rendesen, de nem bántam meg. Ha van lehetőséget vezetésre, semmiképp ne halaszd el, főleg ha egy jó állapotú autóról van szó. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.14. 23:44:54

@Adam88: milyen ez a szoban forgo auto ha lehetne tudni?

Porsche Turbó 2012.12.15. 00:15:58

Egy 190-es Evo-t fikázni , egy autos blogban szerintem nagyon ciki . A XX. sz. egyik ikonja ! Az EVO II az már a húbaszdmeg tartomány . Mindig hatalmas élvezet , öröm még az érintése is . Menni vele pedig igazi csoda , akkor is ha vannak nálam sokkal gyorsabb kocsik 1990-ből .

Rocko- 2012.12.15. 00:22:45

@visszakettopadlogaz: "olyan latinossan indult a hidegben!"
amikor beindult, akkor azt mondtad hogy 'OLLÉ!' ?

Porsche Turbó 2012.12.15. 00:23:28

@Never: Akkor most nekem prosztó kocsim van ( EVO II ) ? Ezt eddig még senki nem mondta ! Miért tartod prosztónak ?

geloga 2012.12.15. 00:55:46

A 190 evo az auto történelem egyik legjobb kocsija. Nekem volt. Eladtam hülye fejemmel. Most egy C43 amg-vel (202) ami modernebb erössebb, technikailag jobb de nem adja azt az élményt mint a 190-es a pörgös mötörjával közvetlen futomüvével és kézi váltojával! A c-és közzá képest egy tohonya lelketlen kocsi. A tohonyát nem a menetteljesitményekre értem hanem a kanyarban mutatot formára. Az érzés is a 190 ben azaz igazi mercedes érzés a c ben bármi gyors auto lehetne ha nem látnám a kormányon a csillagot.A 190 esböl nem véletlenül épitettek rally autókat is.Technikás pályán romá verné a c-st pedig van kb.100LE elönye a c nek.Az alakja is idötállob és sokkal szebb volt a 190nek. Zseniális autó! Az amerikai primitiv technikás gépröl meg annyit müszakilag már a gyártáskor is egy öskövület volt. Oldalt vezérelt 12 szelepes motor, merev tengely, 50-es évekböl származo váltó stb. Ehhez képest egy Lada modern. Nem szidom a ladád mert szintén remek autó. A forma az igen ütös de mit ér a külalak belsö tartalom nélkül? Ne legyünk már elveszve a gyorsulás adatokban nem az adja egy auto sava borsát. Az mx5-ös is egy élményauto ami meg sem közeliti gyorsulásba az amerikait de egy szerpentinem melyik csal mosolyt az arcunkra? Kellemes napot minden autó örültnek!

Poita not Peter! 2012.12.15. 01:00:54

200 ló 3,8-as motorból turbóval '86-ból?? Nem semmi, az már több mint az 1200-es Lada literteljesítménye...190E EVO II a kor egyik ikonja mint az E30 M3, mindkettő jöhetne bármikor de ez a Buick még ingyen se!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 01:27:51

@Rocko-: ilyen diesel motorok mellett erti meg az ember igazan hogy miert ilyen vallasos nep az olasz :))))) az imadkozas minimum hogy induljon! :D

clior 2012.12.15. 01:39:14

azert en vitatkoznek a BUICK mast sem arul, mint Opel Insigniat Kinaban kijelentessel...
Enclave, LaCrosse... szeretnenk ha annyiert itthon is lehetne kapni az emlitett modelleket... Sajnos a tobbi valoban Opel, de nem a hazai fapadosak, hanem a legdrabb extrakkal teletomott felarasitott darabok!
Reszemrol tobb amerikai gepet is tudnek elkepzelni kedvenckent. Minden valaha gyartott modellnev alatt szulettek nagyon jo masinak.
Pl.: Pontiac G6-G8. A Mazda most tart ott a formavilaggal es a belsovel, ahol ok ot eve abbahagytak es a technikat lehet szidni es nem elismerni, de valamiert sokevesen is mennek, valamiert nem csokken az atlagfogyasztas, igaz nem is emelkedik. Europaban pedig gyartjuk a turbo motorokat lassan 500cc meretben es azt gondoljuk, hogy ettol majd valoban csokkena fogyasztas es ezzel egyutt a karosanyagkibocsatas. Nem fog csokkenni egyik sem, mivel a haladashoiz tolni es porgetni kell, mig a nagyvasaknal csak neha kell jobban odalepni. A vegeredmeny pedig azonos lesz vagy nyernek a nagy vasak. Jeep Grand Cherokee 3,6 Pentastar 8,5 - 9,5 l/100 km. 2,2 tonna. Ki magyarazza meg, hogy van ertelme a dieselnek vagy egy turbos motornak? Megmagyarazni meglehet, de eladni es nem elbujni a vevok elol amikor visszaviszik, hogy kizabalta a zsebemet...
Eljen a nagyvas V6 V8, csodas elmeny mindketto.

ommm 2012.12.15. 01:54:10

@clior: A LaCrosse egy Insignia és ha nem lenne Kína nem lenne Buick sem.:

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 02:38:32

@geloga:masra jo egy sportmerci es masra egy muscle car. Van mind2, tudom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 02:42:00

@clior: azt kihagytad ha mondjuk el kell huzni egy 40feetes lakokocsit..... ahhoz kell v8, mese nincs mert nem mesz fel a dombon.

Szerintem is hulyeseg ez a kobcenti csokkentes europaban, azt erik el vele hogy nem lesz majd hasznaltauto mert mind elhullik 150ekm nel. ( vagy ez a cel? )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 02:49:48

@Poita not Peter!:

"190E EVO II a kor egyik ikonja mint az E30 M3"

ez igy van, de csak europara igaz.

Mas igenyek mas autokat szulnek, igy mas autok lesznek ikonok.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.15. 03:27:57

@Leadfoot: De igen! "I'm not attached to this car..."

Számomra az egyik legkívánatosabb amerikai verda a Regal/Grand National/GNX. Csuklottam is rendesen, amikor anno megláttam a "Life"-ban, meg a negyedik Fast&Furiousban (na most a film milyenségéről nem akrok vitatkozni).

Amerikában így értelmezték át az izomautó koncepcióját (ami a hatvanas évekkel együtt halt ki lényegében) a 80-as évekre.

A GNX-ben az a poén, hogy a Mclaren Engines* fésülte át Grand National-ekből, és csak feketében lehetett kapni.

*az "eredeti", Bruce McLaren-által alapított cég, amiből úgy nőtt ki a későbbi Can-Am-es, Indy meg F1-es Team McLaren versenyistálló.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.15. 03:30:20

@ommm: De ommm, Amerikában is árulják jelenleg az Insigniát Buick Regal néven.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.15. 03:35:16

@borisz23: De. Illetve ugynzaz autó, némileg más kinézettel. Ugyanaz a aztori, mint a Camaro/Firebird esetében. Ja, meg a Monte Carlo nem volt kapható a v6-os turbóval.

scupra 2012.12.15. 03:36:58

@Porsche Turbó:

Neked tényleg van egy EVO II-d??? 190 2.5 16v EVO II?
Állítólag 2 darab van az országban. Ha az egyik a tied, akkor fogadd őszinte kézszorításom! Ha csak 2.3-asból van, akkor is bevennél a végrendeletedbe? :)))

butschq 2012.12.15. 04:24:01

@kovacsmark:
Egy mérföld kb 1609m, vagyis 1,6 km. 60 mérföld az annyi, mint 60x1,6=96 km, és akkor még kicsit lefelé kerekítettem.
Szerintem azon a 4 kilométeren kb. annyira felesleges vitázni, mint pl. azon, hogy 1 másodperccel gyorsabb vagy sem ez vagy az.
Katalógus adatokról meg csak annyit, hogy azt bárki mondhassa :D

Grg76 2012.12.15. 05:24:18

Ha már ilyen szögletes vas, akkor én inkább egy Fordot választanék mondjuk egy Falcon XY GTHO 3-ast. :) Egye fene még jobbos kormánnyal is.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2012.12.15. 06:49:14

Simán kéne. Csak azért, hogy legyen. Leszarom melyik sznob köcsög gondolja, hogy égő. Az autót magamnak veszem, nem a sok megsznobult, látványjólétben élő, de hitelek alatt max tengődő nagy magyar hülyegyerekhalomnak.

Hauzer 2012.12.15. 06:50:10

Szép darab,és megértem cikk írót.Nekem baromira bejönnek a régebbi kocka amcsi verdák.Szívesen tartanék hobbira egy régi crown wictoriát.Vagy egy tipikus taxit :)

re-action.com/forum/1987-LTD-1.jpg

i829.photobucket.com/albums/zz214/ElCamino2085/capr0027360zo.jpg

Lone wolf.. 2012.12.15. 07:20:44

@Adam88: és ennyi, mindent elmondtál:) Fullextrás ami használtkocsik 400ezerért kaphatók.Ugyanilyen szintű európai milliókért.Többet fogyaszt?A különbözetből évekig tankolok XDXD Egyszerű matek.

Lone wolf.. 2012.12.15. 07:32:56

@kovacsmark: Nem kell itt másodperceken lihegni.Elég égő az olaszoknak hogy egy lényegében guruló kocka akörül tud mint a lapos gépeik.

contractor 2012.12.15. 07:42:05

Legyen a tied, de 20 évig ne járhassál mással.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.12.15. 07:47:12

Lehet hogy nem "szép" a szó klaszikus értelmében, de az ilyen formára szoktam mondani hogy vagány!
Semmivel sem csúnyább mint egy Béka Micra vagy Avensis azokkal a csúnya dudorokkal..

Cooper911 2012.12.15. 08:19:31

@Béla, tudod a Béla: Úgy úgy, járjál inkább Suzukival az sokkal stilusosabb.

Szép ez a gép. RAMJAM Black Betty zenéje jutott eszembe róla.

Béla, tudod a Béla 2012.12.15. 08:25:10

@Cooper911: azért ez inkább rólad mond el sokat. Ha nem amerikai nagytepsi akkor Suzuki, gratulálok. Igaz kétpólusú idióta vagy!

Béla, tudod a Béla 2012.12.15. 08:26:20

@Lone wolf..: Fullextrás europai is kapható 400 ezerért ;)

kovacsmark 2012.12.15. 08:34:07

@Lone wolf..:

Tényleg nincs nagy különbség 60 mérföldig, ezt nem vitatom. Csak éppen a másik irányba, mint amiről a cikk szól.

Egyébként ha kicsit tovább nézzük, mondjuk negyed mérföldet, akkor a Countach 12.5 alatt teszi meg, míg a Buick 13.5 alatt. Aki járt már gyorsulási versenyen az tudja, hogy ez hatalmas különbség. Nagyjából 50 méter. Ez azért nem olyan kevés...
És akkor csak az egyenesmenésről beszéltünk...
Nem szeretem az Olasz autókat, de azért van 1-2 ami a maga műfajában elég jó.
Nekem összesen azzal van problémám, hogy egy autós portálon, ami valószínűleg Magyarország legnézettebb portálja, ekkora kamu cikket lehozzanak, mindezt személyes érzelemből. Ráadásul, mint ahogyan előttem tschangow is megírta 1986 leggyorsabb szériagyártású autója a Porsche 959 volt, nem is kevéssel...
Egészen más lett volna a cikk, ha mondjuk ezt a Buick-ot úgy mutatják be, hogy egy nagyon gyors autó, és nem valótlan dolgokkal tömik tele.

Béla, tudod a Béla 2012.12.15. 08:34:27

@Lone wolf..: "A különbözetből évekig tankolok XDXD Egyszerű matek. "
Csak, akkor ha arra használod az amcsi autót amire való, találkozókra járni évente 3X, és ott nyomni 1-2 kövér gázt, persze csak ha van rá hely...

w a s d 2012.12.15. 08:44:08

Lehet, hogy az adott újság akkor azt mérte, de azért a Ferrarik "orrának kifújása" az elég meredeknek tűnik, ha az ember utánanéz a gyári teljesítmény és tömeg adatoknak.

GNX: mondjuk, hogy 300 LE és 1500 kg, akkor is kb. 5kg/LE a tömeg/teljesítmény aránya.

A Testarossa ehhez képes hasonló tömeghez 390 LE.

A 288 GTO meg 400 LE és kevesebb, mint 1200 kg -> 3 kg/le alatt van.

Persze, ez nem minden, de azért ekkora különbséget nem hiszem, hogy el lehet trükközni.

Porsche Turbó 2012.12.15. 08:45:28

@scupra: Van a 464- es . Én a másikról nem tudok .

Rocko- 2012.12.15. 08:45:41

@visszakettopadlogaz: szerinted miért lóg mindegyik olasz autóban a szűzmáriszentjózsefjézuskrisztus kép meg a kereszt? :D

biker_kolee 2012.12.15. 08:55:46

@Rocko-: Az olasz dízelekben a "Rudolf Diesel emlékperc" átcsap emlékórába? :DDDDDD

Rocko- 2012.12.15. 09:12:50

@visszakettopadlogaz: euronorma, ez van.

@biker_kolee: íííígy van.
legalább van idő belőni a sérót.

Hauzer 2012.12.15. 09:34:57

@kovacsmark: "Nekem összesen azzal van problémám, hogy egy autós portálon, ami valószínűleg Magyarország legnézettebb portálja, ekkora kamu cikket lehozzanak, mindezt személyes érzelemből"

Szerintem ez a blog része..itt azt ír le amit akar.De egyébként is ha a totalcaron hozza le akkor sincs semmi közöd hozzá.

eszgbr 2012.12.15. 10:32:44

Ezek a kis oldalablakos amerikai rusnyaságok nem tetszenek, de ez a Buick nem rossz. Bár én inkább a korabeli Chevy Monte Carlo SS-t választanám.
thecarloos.deviantart.com/art/1988-Monte-Carlo-SS-134128504

Adam88 2012.12.15. 11:27:09

@visszakettopadlogaz: Hogyne, elmondom szívesen.
Egy első szériás Chrysler Concorde, 97 februári, 3.5L es motorral szerelt, meg tudtommal 3.3 as volt még, de az láncos motor. Az előző tulajdonos hanyagságaitól eltekintve, nagyon jó vétel volt.
Hahu n van fenn egy, nézd meg, csak az 95 ös, 600 ért.

@Lone wolf..: Nálad a pont. :)

Pepejoe 2012.12.15. 11:33:59

@Hurrá Torpedó:

Úúúúúúú de komoly, köszi! :)

Nigger bácsi 2012.12.15. 12:42:51

jobban gyorsul, mint X vagy Y sportkocsi.. aham.. az első éles kanyarig.. és ott véget ér a dicsőséges gyorsulás... valahol a korláton és az árkon túl, de még az erdőn innen.. széttörve... ámen...

Rocko- 2012.12.15. 12:43:44

@kovacsmark: "Nekem összesen azzal van problémám, hogy egy autós portálon, ami valószínűleg Magyarország legnézettebb portálja, ekkora kamu cikket lehozzanak, mindezt személyes érzelemből"
blogposzt. ez itt a TotalCar belső szobája.

megint 2012.12.15. 12:58:07

Hagyjuk már, hogy olcsó megoldás, aki a hitelt nem tudja törleszteni az ezt sem fogja tudni tankolni

redriot77 2012.12.15. 13:17:30

Ez is azokból az évekből származik. Ezen is fekete a lámpafoncsorokon kívül minden. V6 Turbo helyett V8. Sokkal nagyobb "badass" mint a GNX:

www.topspeed.com/cars/mercedes/1986-amg-hammer-ar107373.html

butschq 2012.12.15. 13:19:48

Végre egy őszinte hirdetés.
"ÁLLAPOTFELMÉRÉSRE MÉG 10 BACARDI COLA UTÁN SE VINNÉM EL! "

www.hasznaltauto.hu/auto/buick/riviera/buick_riviera_boatt._dolius_cesare_edition-5911941

:)

Hauzer 2012.12.15. 13:31:48

@Nigger bácsi: itt senki nem olvasta el a cikket de komolyan?? Ommm leíra kerek-perec,hogy ez egy gyorsulási adat semmi több..Mi a faszért kell okoskodva beírni,hogy hööhöö majd a kanyarban elszáll..nem is volt ez sehol cáfolva.
Egyébként megjegyzem,egy régi kuntácshoz képest ezt fillérekből meg lehet venni és a töredékéből rakható alá egy olyan futómű amivel kanyarodni is lehet..hööhöö..

(persze ettől nem lesz lambó,de senki nem állította ezt)

..kib@szott trollok..

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.12.15. 15:16:15

Emlékszem, olyan 5 éves körül lehettem, mikor először láttam élőben GNX-et Szentendrén, a családi Trabi kombi hátsó üléséről. Természetesen apám megállt, és kiszálltunk, és körbejártuk... (Nem a Trabit.) Kár, hogy akkor nem volt még digit. fényképezőgép, vagy fotózós telefon, érdemes lett volna lekapni a két kocsit egymás mellett :)

Nos, Pistä, Minden szavaddal egyet kell érteni. A GNX (ami csak Amerikában "dzsíenneksz", az olaszok erről másképp vélekednek) a legtöbb autókedvelő számára örök vágyálom. Nekem is. Egy F40-nek vagy Testarossának sosem tudtam annyi figyelmet szentelni, mint a Mennydörgésnek. Amikor kihozták a Diablót, akkor is csak azt éreztem, hogy a Lamborghini csak fut a Buick után, de olyat már soha nem fog csinálni. Az Italdesign Cala mondjuk még hasonlóképp megmozgatott, de abból nem lett autó.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.12.15. 15:31:47

@visszakettopadlogaz: Nekem is Voyager van (csak azamerikai néven Dodge Grand Caravan), már a tojás formájú. Zseniális autó, ezt szeretem az összes közül a legjobban, verhetetlen ár-érték arányú. És egy fasza kis 3.0 v6-os Mitsu motort szereltek bele gyárilag, amivel kimegy a világból és gázüzemre alakítva olcsóbban üzemel, mint a híresen rettenetes VM-motori diesel. :)

Mc Master 2012.12.15. 16:39:47

A Trabant & Kispolák cikkhez miért nem lehet hozzászólni? Mindegy, akkor ide írom: a csaj első osztályú anyag, ha lehet, akkor még több fotót közöljetek vagy legalább egy nevet írjatok ki. (Ahogy azt tettétek a november elsejei Toyota cikkben: "Modellünknek, Endrődy Juditnak nagyon köszönjük a közreműködést!" totalcar.hu/tesztek/2012/11/01/toyota_priusplus_2012/2/

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 18:05:34

@Rocko-: :D Szent Kristof, a reggeli dizel indulas vedoszentje is, II Janos Pal ezert hivta ossze a pizzai zsinatot mert a hivok erossen igenyeltek!!:DD

@Nigger bácsi: nem versenyauto, de Pista beleirta a cikkbe. A walmarttol hazaig viszont jol megy :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 18:09:19

@akos696: az teljessen jo kocsi @biker_kolee: emleknap!!:D egy jo kis olasz dizelmotor nem hagyja kihulni a baratsagot a szereloddel!! Lehet a kombi 127D azert "familiare"!!! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 18:20:06

@akos696: apropo, nekem volt egy Mitsubichi Montero ( eu ban Pajero ) abban meg chrysler motor volt, 3.5 v6, erdekes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.15. 18:22:41

Off:

Mindig ha van cikk a full size pick up okrol akkor beleirjak hogy pl" nem megy ki a divatbol" persze hogy nem megy ki a divatbol, haho! Ez munkaeszkoz. Olyan mintha bemutatnak az uj volvo nyergest es odairnatok hogy meg mindig divat.

Nigger bácsi 2012.12.15. 18:24:51

@Hauzer:
Számomra attól sport egy autó, hogy mindene arra van kitalálva, megalkotva, hogy sportkocsi legyen... Nem kell futóművet vásárolni hozzá, meg semmi mást.. Ahogy kijön a gyárból, az alkalmas arra amire kitalálták... De mindegy...

A "..kib@szott trollok.."-at meg köszönöm, szintén hasonlót neked.. Igyekszem lesüllyedni ilyen szintre...

visszakettopadlogaz: Azé' nem jó ha gyorsan megy, mert összetörik benne a hirtelen gyorsulástól a wallmart gazdaságos barbecue készletet, a sörről nem is beszélve..... :)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.12.15. 18:30:02

@visszakettopadlogaz: A 3.5 6G74 motor teljesen Mitsubishi, nincs köze a Chryslerhez. Az általam is használt 3.0 6G72 kódú motor is Mitubishi fejlesztés (Pajero, Sigma, 3000Gt-ben is ez a motor szolgál), de azt rengeteg Dodge és Chrysler modellbe is szerelték.

Hauzer 2012.12.15. 18:32:51

@Nigger bácsi: De kit érdekel,hogy számodra mi a sport autó..Másnak más tetszik,ennyire nehéz ezt elfogadni..?

Nigger bácsi 2012.12.15. 18:39:17

@Hauzer: Hagyjuk, annyira lenne hálás feladat neked bármit elmagyarázni, mint egy lóval nekiállni sakkozni..

Evil Dragon 2012.12.15. 18:46:11

Volt szerencsém egyszer egy Buick Century-ban(3.8 V6) utazni...igaz,hogy a 6-ból csak kb 4-5 henger ment,de még igy is egy élmény volt...

Sztavrosz_ (törölt) 2012.12.15. 19:29:31

@butschq: Már néztem mókás Hatvanötezer ccm :)

scupra 2012.12.15. 19:37:27

@Porsche Turbó:

Most erre mit mondjak... Irigy vagyok, a szó legrosszabb értelmében! :)
Jársz itthoni Mercedes találkozókra vagy meg lehet ezt a gyönyörűséget tekinteni?

Akkor gondolom ez nem a tied, mert ő azt írja, "tudtommal kettő darab van Magyarországon!".

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=6405#!6405-2

Abfangjaeger 2012.12.15. 20:57:28

Kíváncsi lennék, hány "leesik ez a szar kanyarban az útról" fröcsögőnek van tapasztalata amerikai autóval. De csak a normális műszaki állapotú ér. Mert a törött rugós, kifolyt lengéscsillapítós, slickre kopott gumis európai vas sem lesz egy kanyarvadász. Ráadásul kanyar után egyenes van, ki is kell gyorsítani (Aki néz F1-et, biztos beugrik pár futam, ahol az alacsonyabb kanyarsebességű autót nem tudta megelőzni a másik, mert kigyorsításnál és végsebességre kevesebb volt. És nem a mostani futamokra kell gondolni, hanem akkor, mikor még nem az aerodinamikán múlt minden). Nem elhanyagolható az sem, hogy kifejezetten más körülmények közé készültek. Nem a szűk hegyi szerpentinekről híres az USA.

Nem lehet velük parkolni? Meg kell nézni egy bevásárlóközpont parkolóját itthon. Nincsen köztük amcsi vas és mégis össze-vissza állnak.

Fogyasztás: valami Nissan pickup teszt volt itt a TC-n, 3 literes V6 turbódízelnél áradoztak, hogy csak 12-13 litert eszik. Explorer 4 literes V6 benzin 15-16 liter. 1,7 literes Lada Niva 10 liter környéke.

Hauzer 2012.12.15. 21:12:55

@Nigger bácsi: Nekem nem kell magyarázni semmit. Te vagy korlátolt..

Lone wolf.. 2012.12.15. 21:37:49

@Béla, tudod a Béla: Hát én naponta használom mert ez az egy autóm van.Találkozóra sajnos még nem jutottam de talán jövőre./Chrysler Stratus/

Pingui 2012.12.16. 09:46:50

Szerettem az Ommm által emlegetett korszakot, ifjú korom szép emlékei..
És ugyanilyen MTV-s forrásból az akkori kedvenc zeném és instant get autóm:
Anthrax - Fuleled: www.youtube.com/watch?v=cMzWeV4Xf9A

Nos, ez mai is változatlan :)

clior 2012.12.17. 02:01:25

@ommm:
Kijavítalak: Buick ügyben: VERANO = ASTRA sedan, REGAL = Insignia, LaCross = ??, nincs európai megfelelője! Sajnos, mivel szerintem ez a legszebb szedanja a GM-nek. A Lucerne pedig megszűnt. Nem nagy veszteség. Az Enclave pedig az AUDI Q7 megfelelője szinte centire, de nekem jobban tetszik. Kína vagy sem a nyerő, azt nem tudom, de azt igen, hogy több gyártó lehúzhatná magát Kína nélkül. VW, Toyota, Honda, Nissan... stb.

ommm 2012.12.17. 21:52:08

@clior: www.autobild.de/artikel/buick-lacrosse-in-den-usa-926196.html

Na most, amióta a manapság használt platformokat bevezették, azóta a tengelytáv egy tetszőlesegen variálható szám csupán. A LaCrosse Insignia padlólemezen, standard GM-alkatrészek és főegységek felhasználásával készül (pl. motor, váltó stb.)
Persze, Kína nélkül nagy bajban lennének. Ráadásul azt gondolom, hogy ott nem a japán gyártók dominálnak. Ha úgy lenne, akkor kisebb lenne a gond ott is.
üdv

clior 2012.12.18. 10:58:57

@ommm: Nem ezt vitattam. Azonos padlólemezre sok autot építenek (lásd: VW csoport), de hidd el, hogy a Regal az Insignia és a LaCross egy másik dimenzió. Kívül és belül. A standard főegységekről annyit, hogy az összkerékhajtás sem standard, de ennél elérhető. A többi alkatrésszel ők is ugyanazt a sémát követik, mint a többi nagy: a legolcsóbban összedobni egy autót és kész. Nekem ettől van undorom, hogy a Toyota legolcsóbb darabjában ugyanazok a kapcsolók, mint a Lexusban. Sajnos, nem az olcsó kapja jót, hanem mindenki az olcsót... Kevés autó van már a piacon és azok sem az elérhető árról szólnak. Az egyediség kihalt, marad a tucattermék, mert a profitéhség mindent legyőz.
Amúgy a kínai piacot a Japán, koreai termékek jelentősen lefedik. Az amerikai és európai termékek lassan klónok lesznek csak a kínai gyártáshoz.
BUICK témában, bár nem rajongok a GM termékeiért, de valljuk meg A LaCross, Enclave, GMC Acadia (azonos az Enclave-val) és a GMC több darabja elég erős mérce..., sajnos a Pontiac-ot megszüntette, pedig talán az volt a leginnovatívabb típusa. Az új Impala is jó darabnak tűnik, kiváncsi leszek, hogy élőben is olyan lesz-e, mint az előzetes. Kicsit én szeretem az amerikai autókat, vagy talán nagyon :). Sajnálom, hogy itt is hajlanak a kis ccm-re, pedig a V az igazi. Szólnak és mennek, ráadásul piszok tartósak.

Shadowbull 2012.12.18. 11:04:47

@clior: "Nekem ettől van undorom, hogy a Toyota legolcsóbb darabjában ugyanazok a kapcsolók, mint a Lexusban"

Legyel mar olyan jo, es szurjal be errol nehany kepet.

ommm 2012.12.18. 11:27:59

@clior: Az összkerékhajtás ugyanaz - még a Saabnál fejlesztett - rendszer, mint az Insigniánál

Hurri Kán 2012.12.18. 12:39:34

Lehet hogy kultautó, ha már amerikai, akkor inkább egy C3 Corvette, vagy egy Boattail. Vagy egy Roadmaster Wagon kirándulni. :)

clior 2012.12.18. 17:06:06

Shadowbul: Lexus IS és Yaris, Auris, Corolla... az összes ablakemelő. Csak egy példa...

Shadowbull 2012.12.19. 07:52:19

@clior: a kepeket elnezve talan igen. Mondj meg ket peldat, es akkor megadjuk.

svéd. 2012.12.23. 20:03:50

A Fiuknak a hozzászólások elején.... a gyorsulás és erő egy rém érdekes dolog...Főképp nemzetenként...Nyugodtan elhihetitek hogy egy akkoriban 20 e km futott Olasz sportkocsi hírből nem hozta a gyári gyorsulási értékeket ... egy egynapos belvárosi tötyörgéstől lehetett szelepeket pucoltatni....És ezt nagy olasz autó rajongóként írom... Míg egy 3-4 éves B-Blokk simán hozta sőt 10-8 túl is teljesítette a gyári specifikációt...1-2 tizedek egy sima egymás elleni gyorsulások közt, úgy eltűnnek... beszélgetünk és olvasgatjuk itt a világ legerősebb autóiról szóló cikkeket..ezer lóerők, özön Nm -ek. de az erő leg hétköznapig ,mégis bámulatba ejtőbb demonstrációja az amit azóta se láttam egy szuper autótól sem , Mikor a T-Gearban a Corvettett berakják hatodikba , minden kuplunggyilkolás és bőgetés kínlódás nélkül elindulnak vele,nincs rángatás kínlódás gyorsulnak ..és nem kicsit... na ezt semmilyen olasz,vagy európai nem sűrűn csinálja meg... és hát a futómű dolog ... bizony ott az idő faluk.......első Lambó második Corvett utána nagy semmi és a többiek ..bizony tanulják a féket és futóművet is ...nem kicsit...:-))
süti beállítások módosítása