Komondor és Junior - magyar áruk fóruma

TCTV12 S02 E06

  2012. november 21. - ommm Címkék: tctv komondor volhistracing formula junior MRAP

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Tessék, hát ez volt a mai műsor. Winkler amúgy nagy jóstehetség (vagy csak megérezte a vesztét), mert amikor elindult a szerkesztőségből a Komondor-forgatásra még meg is jegyezte, hogy csak ezzel ne akadjak el, mert nincs az a traktoros, aki ezt kihúzza. Szerencsére telefonkönyve hosszú évek óta féltve őrzött kincse a szakember telefonszáma, aki legalább annyira érzi öreg traktorát, mint Raikkönen az Eau Rouge-t, biztosak vagyunk benne, hogy bárminemű vontató-világbajnokságon méltán képviselhetné az országot: kisujjában van az elakadt dolgok kiráncigálása a laza homokból vagy ahogy a ladás mondás tartja: ismeri a gépet, mint öreg hobbit a gyűrűt.

komondorfacse.jpg

Majd jöttem én és a merénylet, melyet már igazán megszokhattam volna azokban az időkben, amikor még külső munkatársként csak telefonon keresztül vettem részt a heti lapindító-értekezleteken. Ilyenkor rendre kihangosított a gerilla-Winkler és furmányosan mindig úgy terelte a párbeszédet, hogy elhangozzon az almafa alatt parkol a sárga Tatra-mondat.

hootersbeharang8.jpg

Mondjuk abban igazuk van, hogy képeken (pláne a több, mint egy kilométer hosszú célegyenesben) lassúnak tűnt a pöttöm kis formaautó és belülről is az volt, hiszen kvázi végsebességét már szinte a ráfordító kanyar kijáratánál elérte (könnyű és nagyon jól gyorsul), ez negyedik fokozatban, 4000-es fordulatszám kulminált, ott elszegényedett a keverék, hiszen a szívó- és karbisor az utolsó pillanatban került a pöttöm motorra (az egyik kis légszűrőt el is hagytuk, de meglett). Szóval a célegyenes egy végtelen utazás volt, sebaj, a kanyarok kárpótoltak mindenért, fékezni alig-alig kellett, a tapadás döbbenetes, a szórakozás csodálatos...

tctvvariante5.jpg

És persze okvetlenül tegyük hozzá, hogy a 2:05-ös időt a Slovakiaring ötös variánsán mértük (aznap ez volt használatban), ez alig 3,8 kilométer hosszú. Remélem, egyszer sikerül még beleülnöm optimális keverékképzés mellett is, imádtam. Reméljük, nem bánták, hogy megmutattuk: idehaza még manapság is tudunk félelmetes és/vagy csodálatos, de mindenképpen egyedi és világszínvonalú dolgot gyártani, nem csak élőhalott villanyautót és Puli pompakocsit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr84916630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.11.22. 09:23:04

@Nyiri: "Prototípus... Tudod mit jelent?"
igen, azt hogy ezzel kell felkelteni az érdeklődést. ha szar, akkor nem fogják megvenni. lehet magyarázkodni hogy MAJD így jó lesz meg MAJD úgy jó lesz, de ez senkit se érdekel. az a fontos hogy MOST mit tud nyújtani a BEMUTATÓTERMÉK.
persze lehet ezzel próbálkozni, de nem fog működni. vagy te látod a Pannónia motor sikereit? nem? na, erről van szó.

Nyilas Misi 2012.11.22. 09:23:13

Ebbe a Komondorba van anyag:)

Rocko- 2012.11.22. 09:26:33

@Nyiri: "Nem vagyok szakértő de hátha megerősítenek a ommm-ék, hogy egy utcai autónál is a prototípus / végleges között rengeteg különbség lehet."
valóban. rendre külön odafigyeléssel készítik el a sajtónak szánt autónak, mert a médiamunkások ízekre szedik a kocsit, és nem fogják takargatni a hibákat.

Nyiri 2012.11.22. 09:30:19

@Rocko-: Igazad van. Hagyni kell a picsába az egészet. Nem való ez nekünk

Rocko- 2012.11.22. 09:33:59

@Nyiri: állj be bono92 mellé, mint értelmezési fogyatáékos.

Shadowbull 2012.11.22. 09:35:19

@Rocko-: a mediamunkasok a legritkabb esetben ulnek prototipusokban.

Ok altalaban a legkorabbi peldanykent mar az eloszerias autokat latjak, azok meg gyakorlatilag a szeriagyartasbol jonnek.

Nyiri 2012.11.22. 09:35:29

Miután Fikázzunk Mindent ami Magyar Kiemelten Közhasznú Alapítvány kurátora vagy így mindenképp bono92 mellé állok :P

Laciii 2012.11.22. 09:37:09

@Rocko-:
Az a kérdés milyen fázisban van éppen.
Leendő vevőnek a pöpec hülyebiztos verziót kell bemutatni, de előtte még lehet vele "játszani".
Igen, ez a videó előkerülhet és ami nem feltétlen hasznos, de ilyet nem promóvideó alapján vesznek.

Laciii 2012.11.22. 09:56:54

@Shadowbull:
"gyakorlatilag a szeriagyartasbol jonnek"
Általában igen, de ebből nem lesz széria, még katonaiként se általános célú.

ommm 2012.11.22. 10:06:11

@Rocko-: Rocko, katonai cuccnál ezek hatodrangú kérdések. Ablaktörlő, nehéz becsukni az ajtót? Baszki, ezek lőnek, a lényeg, hogy ne halj meg, abban pedig jónak tűnik a Komondor...

Rocko- 2012.11.22. 10:12:58

@Laciii: valóban nem a video alapján veszik, de ezeket szerintem a jövendőbeli vevők is érétkelik.

@ommm: én egy szót nem szóltam az ablaktörlőre. ;)
és pont erről beszélek amiről Te is. ha lőnek rád, akkor kurva szar dolog hogy nem tudod becsukni az ajtót, és rohadtul nem érdekel hogy mivel magyarázzák ki.

Rocko- 2012.11.22. 10:14:55

@Shadowbull: már ahol nem preparált kocsit kapnak ugye. itt egy kis zajcsillapítás, ott egy kicsit áthangolt futómű.

Walnuts 2012.11.22. 10:16:57

Hááát ez most egy kicsit uncsi lett :/
Ja,és tetszik Karottán az a SF embléma:)

Laciii 2012.11.22. 10:25:28

@Rocko-:
Teljesen egyetértünk, hogy potenciális vevőnek nem a fapados verziót kell bemutatni.
Azt nem tudom miből gondolod, hogy ez így most ahogy van már a vevőknek szánt bemutató verzió. Minden bántás nélkül ennek nem az átlag TC néző a célcsoport.

Shadowbull 2012.11.22. 10:31:42

@Rocko-: szerintem Winkler nem jol akarta bezarni az ajtot. A kilincscsel huzigalta, pedig volt ott egy kurva nagy fogantyu is. Azt kellett volna huzni, aztan bevagni mint a budiajtot. szerintem akkor mukodott volna elsore.

Papp Sanyi 2012.11.22. 10:32:19

Winkler azt mondja, hogy elakadtunk. Nem. Ő akadt el egyedül. Ő ült a vezetőülésben.
Lehetne egy kicsit komolyabb motor a formula autóban. Esetleg Kawasaki?
Milyen tervek vannak erre nézve?

Shadowbull 2012.11.22. 10:32:39

@Rocko-: Persze hogy preparalt kocsit kapnak! Hulye vagy? :)

Shadowbull 2012.11.22. 10:33:38

Egyebkent nekem neke egy, belulrol lakokocsonak kialakitva, zombiapokalipszis esetere!

magyar_ellenállás 2012.11.22. 10:35:26

Na, megint lehet fotelkommandózni.

1. Remélem, nem lesz trend más népek honvédő harcának elbagatellizálása.
2. Efféle páncélozott harci járművek már fél évszázada léteznek. Az, hogy tele van baszva elektronikával, látható, hogy "éles" helyzetben kb. annyit ér, mint vadászkutyán a fékerőszabályzó.
3. Esett az eső... Te jó Isten. Sivatagi körülmények között és Szibériában egyaránt EL KELL TUDNI MENNIE egy ilyen járműnek, max. a hűtőrendszerrel kell esetleg játszani.

@ommm: "Ablaktörlő, nehéz becsukni az ajtót? Baszki, ezek lőnek, a lényeg, hogy ne halj meg, abban pedig jónak tűnik a Komondor..."

Az ablaktörlő igenis fontos, ugyanis AZ SEGÍT ABBAN HOGY KILÁSSON A JÁRMŰ VEZETŐJE.

Milyen újságíró is vagy te? Autóóóós???

Rocko- 2012.11.22. 10:36:47

@Laciii: "Azt nem tudom miből gondolod, hogy ez így most ahogy van már a vevőknek szánt bemutató verzió."
valóban jogos hogy feltételezés, de miért feltételezzek mást?
persze az is előfordulhat hogy mire a vevőjelölthöz kerül, addigra javítják a hibákat, szerintem akkor nincs semmi gond.

"minden bántás nélkül ennek nem az átlag TC néző a célcsoport."
ez egyértelmű. annyiban azért lehet átfedés hogy a potenciális vevő feltehetőleg figyelemmel kíséri a választandó termékről megjelenő információkat. evidens, hogy nem az összes hadsereg figyeli az összes hírportált, hátha megjelenik egy kétsoros az aktuális fegyverről, de gyanítom szokták figyelni.

ommm 2012.11.22. 10:38:25

@magyar_ellenállás: Kedves kommentelő. Egy 25 tonnás, Tatra Kolos-alapú rakétavető parancsnoka voltam. Volt rajta ablaktörlő, aztán lecsuktad a lőréseket és egyáltalán nem hiányzott az ablaktörlő, pedig egy 30x15 centis résen láttunk ki. És ugyanúgy ellenállt a 12,7-es DSK-géppuskának is.
Marginális gond, az pedig, hogy CSÍKOZ (mint azt valaki felhozta) huszadrangú, de tényleg.

Rocko- 2012.11.22. 10:42:42

@Shadowbull: "szerintem Winkler nem jol akarta bezarni az ajtot. A kilincscsel huzigalta, pedig volt ott egy kurva nagy fogantyu is. Azt kellett volna huzni, aztan bevagni mint a budiajtot. szerintem akkor mukodott volna elsore."
igen, én is láttam hogy a kilnccsel szerencsétlenkedik a behúzó helyett.
és az is előfordulhat hogy egy edzésben lévő katona simán becsukja az ajtót. de ezt írtam először is.

"Persze hogy preparalt kocsit kapnak! Hulye vagy? :)"
:))))

Rocko- 2012.11.22. 10:44:05

@Shadowbull: és persze Winkler sürgősen iratkozzon be Kőbájkerhez hogy edzésben legyen. :DDDD

Shadowbull 2012.11.22. 10:47:17

@Rocko-: nem ugy volt hogy a Danival fognak Köbihez jarni? :)

Rocko- 2012.11.22. 11:02:35

@Shadowbull: nem tom, csak délután tudom meghallgatni Égésteret, remélem abban benne lesz. :)

magyar_ellenállás 2012.11.22. 11:34:41

@ommm: Leszarom, minek voltál a parancsnoka, és hogy milyen másik fostalicskában kellett múlatnod az időt katonásdit játszva. Ha az életed azon múlt volna, kilátsz-e előre vezetés közben, bizonyára nem lenne huszadrangú a kérdés.

geekthink 2012.11.22. 11:49:34

Váááá... de rossz volt az a pár erőltetett poén a végén.

Ez a hooterses "atmoszféra" borzalmas.
Vagány csajok helyett karót nyelt, vigyázzban ülő, illedelmesen mosolygó lányok, jó hangulat helyett túlvilágított, zavarban lévő vendégek.
Fura fogalmai vannak a hely menedzserének a reklámról.
Nekem ezek a műsorok vették el a kedvem attól, hogy egyszer benézzek, ha arra járok - pedig érdekelt volna egyébként.

A komondoros videó is keserű szájízzel hagyja ott a nézőt.
Lehet, hogy ténylegesen nem fontosak a műsorban kiemelt hibák, a köztudatban mégis úgy fog elterjedni, hogy a magyar páncélos vegyvédelmi jármű aminek nem lehet becsukni az ajtaját és nem képes megtenni 20 métert a célterületig.
Erős kontrasztnak ott a Top Gear-es Marauder videó: www.youtube.com/watch?v=cDoRmT0iRic

Ezt az adást Pista mentettem meg.

Szerintem.

Pudva · http://www.fatfish.hu 2012.11.22. 12:05:15

Gyuricza László... honnan lehet ismerős a neve?
Előre is köszi!

ommm 2012.11.22. 12:34:18

@magyar_ellenállás: Ja, ha te leszarod, akkor biztosan úgy van. Köszönjük!

In Motion 2012.11.22. 13:12:11

A 12.7-es loszer a 0.50 ugye?

Fen1erek 2012.11.22. 14:46:16

Sziasztok! Azt megtudnátok mondani, h a végén amikor az F1-es gép burkolásáról beszélnek a műsor végén, milyen szám van bevágva alá (23:22-23:31), mi a címe?

TaaT 2012.11.22. 14:58:46

@In Motion: wikipedia szerint igen: .50 BMG or 12.7×99mm NATO

bono92 2012.11.22. 15:46:44

@geekthink: Figyelj, gyere el egy felvételre, ne csak kritizálj! Ja, hogy azt már nem?! Pont az ilyen fanyalgó, kritizáló emberek miatt vagyunk extra kevesen a felvételeken, mert derogál nekik eljönni, mert akkor nem tudnának ebbe belekötni! Most már nincsen gymkhana, amit ugye nem szerettünk, és leszóltuk, és most megtaláltátok ezt. Amúgy mit kéne csinálnunk, hogy ne legyen borzalmas atmoszféra? Ugráljunk, majomkodjunk?
De tényleg komolyan mondom, hogy gyere el a következő felvételre, mert mindig nagyon jó hangulat van, nagyon sokat röhögünk Karottáék bakizásain, poénkodásain stb.

geekthink 2012.11.22. 17:26:59

@bono92: Köszi a meghívást.
Én úgy tudtam, hogy létszámlimit van, számomra meglepő azt hallani, hogy nem vagytok/vagyunk elegen.
Szívesen elmegyek, ha ezzel hozzá tudok tenni valamit a műsor sikeréhez.

A kritikám nem nektek - a közönségnek - szólt. Én valószínűleg pont ugyanúgy ülnék ott ahogy ti.
Az elkészült adásban viszont az egész nagyon mesterségesnek hat, nem jön át a jó hangulat sajnos. Úgy tudom nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel.

Kritizálni könnyű, a megoldást pedig én sem tudom - nem értek hozzá.
Annyit jegyeznék meg, (ismét a Top-Gear-hez hasonlítva) hogy nem emeli ki a "színpadot" a nézőtérből a világítás. Sejtem, hogy nem egy stúdióhoz hasonlatosak a körülmények, de én játszanék egy kicsit a fényekkel például, hátha segít.
Biztosan létezik megoldás arra, hogy a kész műsorban ne tűnjön végül kényszeredettnek az egész.

1kutya 2012.11.22. 18:30:11

hogy miken össze nem tudtok veszni! :)

35up (törölt) 2012.11.22. 20:52:12

@Shadowbull: Epits magadnak egyet. Sokan jarnak ilyesmivel turazni Afrikaba, csak egy hasznalt osszkerekes Mercedes teherauto, meg egy kiszuperalt BW-kontener kell hozza:
www.4wheelfun.de/bilder/offroad-wohnmobil-selbst-gebaut-mercedes-expeditionsmobil-3863826.html

Shadowbull 2012.11.22. 22:21:31

@35up: allat :)

na majd ha jonnek a zombik, osszeutok egyet :)

www.youtube.com/watch?v=1dfIU35wmjc

nagyonnagyon 2012.11.22. 22:31:40

Csak most tudtam megnézni.
Ha csak a traktoros ásós komondor rángatós rész zenéje lett volna, nekem már okés a műsor de teljesen jó volt minden.
Gondolkodtam hogy a pólómotoros járgányt milyen konstrukcióban lenne a legjobb "árulni", érdekes kérdés. Megvenni, hazavinni trélerezni amikor az ember menni akar az macerás, bérelni csak akkor oké ha teljesen megbízható olyan háttér van mögötte amivel az ember nagyjából "ezt" kapja, nem mint a gokartpályás lógóbelű izéket, tisztelet a kivételnek. Pikk-pakk állapotban kibérelni egy ilyet 1 órára olyan pályán ahol élmény vele lenni, vonzó dolognak tűnik. Szuper élmény, (pasiknak bérlet karácsonyra, születésnapra állat) csak hát a mai világban megszokjuk hogy minden akkor jó ha egyszerű pláne ha futja rá. Kíváncsi leszek mi lesz a folytatás.

Érdekes 2012.11.23. 10:59:24

@bono92: szerintem semmi gond nem volt a közönsséggel :D Ez nem egy stand up comedy vagy ilyesmi, hogy folyamatosan sírjanak a röhögéstől..vagy mittomén, társasjátékozzanak.Lehet a megvilágítás nem a legjobb, de max ennyi a probléma.Szerintem teljesen jó volt.

Érdekes 2012.11.23. 11:06:46

@geekthink: Elmesélnéd mitől vagyány egy csaj egy autós műsor forgatásán?Most komolyan kíváncsi lennék, mit kellene a csajoknak csinálniuk, hogy "vagányak" legyenek.Masztizniuk?vagy vibrizniük két winkler poén között?esetleg pucéran vonatozva énekelni?minek csajos vagányság eleve egy autós műsorba?érthetetlen hülyeségeket tudnak mondani egyesek...Ott ültek szépen (eröltetett v. nem eröltetett) mosollyal és pont.Teljesen rendben volt.

Hogy teszthez is szóljak, a komondor tényleg kicsit gáz, hogy elakad (gondolom kicsit okosítani kellene a hajtásláncon, nameg még plusz pár paci a motorba), meg az, ha élesben pl. a katonának rángatnia kell az ajtót..kanyarban meg repülne ki belőle..könnyebb kevlár anyag + vékonyabb páncél védelemmel kellett volna inkább ellátni..de ez semmiképp nem vevő csalogató, hogy arnoldnak kell lenni, bizonyos helyzetekben, h becsukd az ajtót na.

eszgbr 2012.11.23. 14:44:30

OFF: a Novitec Rosso hírnél végig F12 Berlinettát emleget a hírszerkesztő, a képeken viszont egy FF van.

tulsavasodas 2012.11.23. 17:18:42

Normális autók már nem lesznek? Régen mondjuk 20% volt az egyéb aránya, mostanában meg 60. Kiegészítésnek jók az ilyen Komondor, autós találkozó, stb témák, de ennyi sztem már sok.

felidegeltemmagam 2012.11.23. 18:40:07

Tisztelettel érdeklődnék, hogy mikor böki már ki valaki, hogy mennyiből jönne ki egy ilyen Formula Junior? Merthogy a nyáltermelődés erősen beindult, de mégis tudni kéne, hogy mennyire álom és mennyire valóság. Mett egy GT86 álom...ez lehetne elérhető is?

De szép is lenne....magyar kupa, magyar hétköznapi emberekkel, magyar autóval....

ommm 2012.11.23. 19:25:09

@felidegeltemmagam: Volt róla szó a filmben: 6-8 millió, motortól- és kiviteltől függően.

felidegeltemmagam 2012.11.23. 19:58:32

@ommm: Elnézést, akkor átsikottam felette....talán nem a kádban ejtőzve kellett volna néznem. :) visszatérve, én maximálisan elismerem ezt a munkát és minden tiszteletem a srácoké, de mi a túró kerül 6-8 millióba? Én laikus vagyok, valószínűleg átsiklok sok dolgon és sokat nem is tudok. De józan paraszti,ésszel csak arra gondolok, hogy a 8 millió alulról súrolja a GT86 árát, ami ezerszer jobban használható, nem biztos, hogy kevesebb sokal az élmény, van benne klíma, nem ver meg az eső, nem kell kitrélereznem a pályára, csajozhatnék is vele....na innen nézve sok ez a pénz. És honnan nézve reális?

Őszintén szólva, reménykedtemmegy 1,5-2 millióban az alap verzióért. Naív voltam. :)

felidegeltemmagam 2012.11.23. 20:00:35

Bocs a sok hibáért...iPad érintőn sokat, gyorsan és helyesen írni.....na igen, ebből csak kettőt lehet választani. :)

TaaT 2012.11.23. 20:16:12

@felidegeltemmagam: Gyorsan körbenézve 20.000 angol font körül cseréltek már gazdát használt (2-es) Ariel Atomok...

classifieds.pistonheads.com/classifieds/used-cars/ariel/atom/ariel-atom-2-220/906688

Rocko- 2012.11.23. 20:16:28

@felidegeltemmagam: a küldés előtti átnézés gondolom tilos.

35up (törölt) 2012.11.23. 20:52:32

@felidegeltemmagam: "de mi a túró kerül 6-8 millióba?"

Te most komolyan azt kerdezed, hogy egy tobbszazezres peldanyszamban sorozatgyartott auto miert kerul annyiba, mint egy kis peldanyszamu, manufakturalis modszerekkel keszulo monoposto?

Ez valami vicc akar lenni?

felidegeltemmagam 2012.11.23. 20:57:40

@TaaT: azért az nem ez a kategória.

felidegeltemmagam 2012.11.23. 21:00:30

@Rocko-: Ezért a mulasztásért kértem elnézést.

felidegeltemmagam 2012.11.23. 21:07:52

@35up: nem vicc. Én a használati értéket nézem, nem műgyűjtő vagyok. Nem vennék 80 forintért 1 darab kézzel készített fogvályót, mikor 100 forint egy doboz géppel faragott. Ugyanarra hasznalom, csak az eszmei érték több. De ez nem az eszmék időszaka szerintem. Egy egyszerű anyagokból összerakott autó, amin csodálkoznék ha egy milla lenne a beletett anyag...motor, futómű, vascső, csavarok, elektronika, stb. A munka más kérdés...de akkor is túlzásnak tartom. Hisz semmi extra, vagyis ez rossz kifejezés. Mondjuk úgy, hogy ennyiért ha ezt el akarnák adni, akkor csak sokkal sokkal jobb, több élményt, presztizst adó járművet kapnék. Jah, hogy ez magyar...nekem annyit nem érne ez a tudat.

_varacskos_ 2012.11.23. 21:13:23

@Rocko-: És plusz fűszer még a dologhoz, hogy a négyütemű Trabiban is ez a motor dolgozik :D

ommm 2012.11.23. 21:49:30

@felidegeltemmagam: Nézd, nyilván nem az anyagköltség kerül ennyibe, de ha felszorzod az építés két évének a projektbe ölt munkaóra-számát egy nagyon baráti 3000-el, na már az sem pite és akkor még nem vettük figyelembe a tényt, hogy mindent meg kellett tervezni, ki kellett számolni, milliószor legyártatni-átalakítani. Ez egy kész és profi termék, egy prototípus. És minél több készül belőle, annál olcsóbb lesz. Ezért ennyi ez most. Az egyedi gyártás sosem volt olcsó, olyan dolgokat kell beleszámolni egy-egy ilyen autó árába, melyek hirtelen eszünkbe sem jutnak.

volhistracing 2012.11.23. 22:02:02

@felidegeltemmagam:
Amennyiben meg tudnád oldani az önköltséget "egy milla" alatt, helyed van a csapatban munkaszervező és pénzügyek területén :)

"de mi a túró kerül 6-8 millióba?"

Ahogy említed, anyagár, munka. De pontosítanék. Önköltség, munka. Ami még beszélgetés tárgya lehet, az az önköltség.
Ez az Általad nagyon helyesen megállapított "motor, futómű, vascső, csavarok, elektronika", emellett van némi egyéb költség csak a bevásárolt alapanyag terén, ami a sok kicsi sokra megy alapon nagyon bőven megkétszerezi a saccolt összegedet (ennek oka, hogy gyakorlatilag mindenből, ami ma kapható új épült be, ami pedig nem beszerezhető, felújítva/restaurálva került az autóba):

- motor, váltó, futómű, fék, kormánymű komplett felújítása (tömítések cseréje, olajak cseréje, csavarok cseréje, komplett hengerfejgenerál, motorgenerál, bakok cseréje, stb-stb.)
- komplett hűtőrendszer és elektronika (műszerek, kábelköteg, standalone gyújtásvezérlő, versenygyújtás, stb.) csere gyakorlatilag
- kipufogórendszer építése
- karosszéria kialakítása, szerszámozása
- lézervágott lemezek a vázhoz és számos szerelvényhez
- eszterga-, marós- és egyéb forgácsoló munkák
- fényezés (karosszéria, váz, szerkezeti elemek, fékek, futómű, motoralkatrészek)
- egyéb bevonatolások (nikkelezés, horganyzás, polírozás, saválló passziválás, szinterezés)
- öv
- üzemanyagrendszer (AC, karburátor, felújítókészletek, szűrők)
- gumik, felnik
- stb.

Emellett nyilván, a mai világban senki sem szeret ingyen dolgozni hónapokon át, így munkadíj is van.
Valóban nem olcsó! De egy tíz-egynéhány millióért vásárolt pusztulásra ítélt, restaurálandó angol junior használati értékben "csak" a valódi OT mivoltával több, ezért annak, aki csak az élményt keresi egy ilyen ülésében pl. egy-egy pályanapon, hegyi felfutón, még így is rentábilis lehet - hiszen, mire egy olyan autó szintén restaurált eredeti alkatrészekből talpra áll, a mi belőtt összegünket kb. megháromszorozhatod, nem beszélve arról, mennyivel drágább egy sérült Lotus blokkot helyreállítani például, mint ezt, tehát a fenntartási költség sem mindegy a vásárlás után.

Gyere el egyszer, nézd meg az autót, próbáld ki esetleg, és beszélgessünk még a technikai dolgokról egy üdítő mellett, ne csak a mocskos anyagiakról :)

Üdvözlettel: Volhistracing Motorsport

gmondi 2012.11.23. 22:15:22

Ez a Formula Junior a legnagyobb király! Minden tiszteletem a csapaté, akik rengeteg energiát, pénzt nem kímélve megcsinálták a (majdnem) lehetetlen! Rengeteg ötlet van benne, minden apró részlet aprólékos és profi kidolgozásával!
Az árát biztosan nehéz meghatározni, mert a beletett anyag egy része. A rengeteg munka, gondolkodás és tervezés szerintem nagyon nehezen forintosítható. Hogy kicsit megvilágítsam miről beszélek -- még akkor is ha más lépték. Ki tudja megmondnai mennyi az ára az egy mai forma1 autónak?

35up (törölt) 2012.11.23. 22:25:38

@gmondi: Hasznalt juniorok arai, ha erdekel:
www.formulajunior.com/for%20sale/fj_cars_for_sale.html
www.race-cars.com/carsold/fjs.htm
(A masodiknal kattintgatni kell a fotokert, de erdemes.)

gmondi 2012.11.23. 22:28:08

@35up: Nem akarok használt juniort venni. És na hasonlítgassuk, ez nem egy használt junior, ez egy új!

gmondi 2012.11.23. 22:30:06

@35up: Egyébként ahogy látom a megadott összeg nincs elrugaszkodva a válóságtól... Hasonló ártól indulnak...

35up (törölt) 2012.11.23. 22:32:59

@gmondi: Amiket ott latsz, azok tobbsegeben teljes ujraepitesen atesett cuccok, vagyis gyakorlatilag ujak (talan a terhalos vaz kivetelevel).

Rocko- 2012.11.23. 23:31:49

@ommm: magyarországon (sajnos) értelmezhetetlen - és emiatt eladhatatlan - a szellemi munka.
mi a szarért fizessek a neppernek?
miért adja olyan drágán a kézműves?
miértkér annyit a specialista?
nem értik.

Rocko- 2012.11.23. 23:36:16

@volhistracing: hahaha, egyszer megnézném amikor valaki leraknák alkatrészeket, így ni: i.imgur.com/vy0eQ.jpg
hogy kéremszépen, készen vannak, le vannak gyártva, nem is kell kitalálnod, azt a részt megoldottuk mi, te csak rakd össze.
akkor leesne a tantusz hogy mi kerül ezen a fotelen 7200 forintba.

volhistracing 2012.11.24. 00:02:25

@Rocko-: Nagyon szemléletes kép, szinte súgja: "kéremszépen, lehet olvasni a sorok közt..." :)

TaaT 2012.11.24. 00:39:35

@Rocko-: Ez a kép megvan akkorában hogy látom rajta a slusszkulcsokat :)

felidegeltemmagam 2012.11.24. 08:19:08

@volhistracing: Köszönöm a mindent kielégítő választ. Átlag embernek, aki nem ebben az iparban él, más a szemlélete és kevésbé lát ezekbe bele, ezért kérdezhet egyszerű dolgokat. :) Főleg egy Fabia kormánya mögül.

Köszönöm a meghívást. Mivel nem én vagyok, sajnos, a célközönség ezért koncentráljanak csak az autóra, én meg megnézem valamelyik pályanapon. Pedig egy próbát tennék vele. Igazán nagy élmény lehet ezen megtanulni a versenyzési technikákat. Bármennyíre is fáj a szívem, nem szívesen tenném tönkre a nem létező versenyzési tudásommal az egyetlen példányt ebből a pompás járműből.

Ha beindul a nagyüzem, boldog ember lesz, aki heétköznapjait ilyen autók építésével töltheti.

Rocko- 2012.11.24. 10:07:26

@TaaT: jöhet!

@Madár Fokker: igen, ez a különbség.

TaaT 2012.11.24. 13:38:17

@Rocko-: 35up közvetlen utánam be is linkelte azt a képet :)

Rocko- 2012.11.24. 13:39:20

@TaaT: akkor ennyi a max, kösz.
utána megtaláltam én is, csak előbb olvastam a válaszértesítőt mitn a többi kommentet.

dezintegra 2012.11.24. 15:31:35

Nem hagy nyugodni a gondolat, hogyan menne a Junior egy rendes motorral, pl. a Honda ITR-ben levő 1.8 VTEC-kel, vagy a Nissan Pulsar VZ-R N1 1.6-os motorjával :)

csunyadiszno 2012.11.24. 22:08:53

@bono92: Jól érvelsz haverem:) "El lett mondva" Az miért nem lett elmondva, hogy ugyan miért nem volt lezárva? Mellesleg állandó összkerékhajtású az autó, vagyis legalább egy kerék pörgött tengelyenként. De könyörgöm, meg sem próbálták bekapcsolni a zárakat vagy ha igen, akkor nem működtek és kivágták az adásból. Kurva ciki hogy egy ilyen autó gyakorlatilag nem vihető terepre:)

csunyadiszno 2012.11.24. 22:18:35

@ommm: Hát most komolyan. Azt hallottam valami vegyvédelmi felderítő.... Nem lehet az ajtót becsukni??? szerinted nem gond? Ablaktörlő nem töröl?? Nem gond, végülis úgy látszik sárban amúgy sem tud közlekedni. Amúgy meg ezzel pont nem lőnek vagy ha igen az a másodlagos a funkcióját illetően. Egy új autón töröljön az ablaktörlő vagy ha nem, akkor nézzék meg, mások hogyan oldották meg azt a hihetetlen technikai kihívást. Nem lett volna bonyolult szétkapni pl. egy unimog hidat, jól megnézni, akkor a diffizár is működött volna. Mindez nem hátrány talán egy éles helyzetben ahol nincs szkafanderes traktoros oxigénpalackal a hátán. Ezt ne mentegesd szerintem.

volhistracing 2012.11.25. 15:32:23

Visszatérve a technikai kérdésekhez: hisszük, hogy autónk él, és élni is fog, ezért akiben a műszaki véna is dolgozik, a volhistracing.blog.hu oldalon nyomon követheti a fejlesztéseket. A tőlünk telhető módon folyamatosan hírt adunk az eseményekről :)

_varacskos_ 2012.11.26. 00:42:00

@Rocko-:

Tudomásom szerint 1983-1997-ig tettek Volkswagenekbe 1043 köbcentis motort, és a Trabik is ezt kapták, valamint az 1085 köbcentire módosítottat.

A Trabantokba 39 és 50 lóerős verzióban szerelték, a Polokba pedig 39 és 45 lóerősben.

A Polok - emlékeim szerint - 89'-ig nem ezzel a szelepfedéllel kapták, utána viszont a videóban is láthatót szerelték beléjük.
A Trabit 1989-1991-ig gyártották, úgyhogy ezekben már az új szelepfedél volt az összes motoron.

Tehát a "nem"-re csak ennyit tudok mondani: de! :)

_varacskos_ 2012.11.26. 01:07:00

A Komondor egy baromi jó eszköz.

Lehet nyávogni a nehéz ajtó, meg az elakadás miatt, de teljesen fölösleges.
Éles helyzetben nem lesz olyan sofőr, aki ne kapcsolná be egyből az összkerékhajtást amint leesik 3 csepp eső, vagy kicsit rázóssá válik az út. Ha csak kicsit is ázott a terep, egyből bevágják a felezőt is, nem lehet elakadást kockáztatni egy menetoszlop közepén, inkább biztosra mennek, és ezt a menetparancs kihirdetésekor külön a sofőrök szájába rágják. Valamint ahogy ki is van emelve, ezekkel nem nagyon térnek le a taposott útról.
Történetesen én is szolgálok, úgyhogy tudom, hogy azon a rohadt BTR-en milyen szar bezárkózni, huzallal berántani az ajtó alsó részét, és utána a gépből kinyúlva magadra csapni a tetejét. Ráadásul oldalra megy a deszant, tehát szemből úgy lőnek halomra, ahogy nekik tetszik. Nem beszélve az alulpáncélozottságról. Vagy nézzük a BRDM-et... Rendszeresített öltözetben beszorulsz a búvónyílásba.
A Hummvee ajtaja is cseszett nehéz. A G Mercire fölhányt torony önmagában egy életveszély. Ha műveleti területen bújsz ki bármelyik tank búvóján, csak imádkozni tudsz, hogy ne legyen mesterlövész a közelben...

Minden gépnek megvannak a hátrányai, és az MRAP kategóriában javarészt ugyanaz az összes gyártónál. Nehéz ajtó, túl magasan lévő súlypont, balesetveszélyes küzdőtér, a felépítéshez képest túl korlátozott kilátás...

A Komondor egy kiváló szerkezet és abszolút megfelel a kor haditechnikai követelményeinek. Nem tudom mikor hozzák rendes csapatpróbára, de szerintem sehol nem fog szégyent vallani.

Rocko- 2012.11.26. 06:58:53

@_varacskos_: azt hiszem hogy itt fogalomzavar lesz.
ha te magad írod le hogy más volt a lökettérfogat, akkor hogy nevezheted ugyanannak?

_varacskos_ 2012.11.26. 14:57:26

@Rocko-:

"Tudomásom szerint 1983-1997-ig tettek Volkswagenekbe 1043 köbcentis motort, és a Trabik is ezt kapták, valamint az 1085 köbcentire módosítottat." (a kulcsszó a valamint)

A Trabant mindkettőből kapott. Az 1043 köbcentis, és az 1085 köbcentis variánst egyaránt szerelték beléjük. Az 1085-ös motort csak a pontosság, és a történelmi hűség kedvéért említettem meg. :)

csunyadiszno 2012.11.26. 16:45:36

@_varacskos_: Ne haragudj de nagyon nem értesz pár dolgot. A Winkli azt mondta, G merci hajtáslánc van alatta 3 diffizárral. Ebből az következik, hogy állandó összkerékhajtású az autó, vagyis összkerékben van eleve. Süppedős homokban nehéz autóval pedig a felező használata eleve garantálja a beragadást, lendületből lehet az ilyesmit megoldani.

_varacskos_ 2012.11.26. 22:32:59

@csunyadiszno: Teljesen igazad van, kicsit elrugaszkodtam a videótól, elméletileg tényleg állandó összkerekes, és a homokban tényleg butaság lefelezfe tötyögni ezzel a döggel.
Azt azért hozzátenném - tudom, nem vitattad -, hogy ezekkel nem nagyon fognak letérni az útról.

csunyadiszno 2012.11.26. 23:30:25

@_varacskos_: De nem gázos ez egy kicsit? Eleve abból indultak ki a gyártók, hogy úgysem kell háborús helyzetben használni? Meg aztán tényleg nem értem, miért nem próbálták használni a zárakat vagy ha próbálták, akkor meg miért nem működtek. Isten ne adja, hogy ezekkel a cuccokkal kell a katonáknak megvédenie minket.

antika13 2012.11.27. 12:14:18

Kicsitt off leszek, vagy nagyon. Majd eldöntitek.
Ez az egész műsor szenvedésnek tűnik. Szeretem Bazsó gábor humorát, valamint Robival nagyon jól kiegészítik egymást.
De, tisztelt producer úr/urak/hölgy/hölgyek, tessék visszanézni a régebben készült mákos tv adásokat. Nekem azok tetszettek, nagyon. És a környezetemben még sokaknak. Lehet, hogy kisebbségben vagyunk a véleményünkkel, mégis én szívesebben néztem azokat az adásokat.

antika13 2012.11.27. 12:21:59

Komondor: Már megint egy magyar okosság. Elindulunk a G merci hajtáslánccal ésgy tátra súlyú teherautó jön ki belőle. 15 tonnához egy zil131 tipusú hajtáslánc kellene minimum. Hátul duplahúzós híddal. Voltam katona, vezettem zil131-est és leköpném a tükör mögötti alakot ha sima országúti 3-al nem mentem volna el azon a terepen

antika13 2012.11.27. 12:31:20

Ha már prototípus vagy mi, hátra szép nagy lökhárítót! A mögöttes jármű hasonló helyzetben gyengéd taszítása sokat jelenthet.

antika13 2012.11.27. 12:41:17

Még egy apróság, valaki gyengése@jürgen baromartz:

Képzeld az MTZ gyár ennyit ad meg a motorról. 80LE a főtengely végén mérve. Valamint 14KN-os vonóerőgyárba tartozik.

A papa ennyit tudott, meg kihúzta a süppedős homokból a a kutyát.

Még szerencse, hogy a minszki traktorgyárban nem olvasták a totalcar-t, különben megtudnák, hogy a nyomaték megöli a motort.

antika13 2012.11.27. 12:50:30

junior F1: Bocsánat az alkotóknak, de úgy vagyok vele, mint az állatkertben parasztbácsi a zsiráffal: Szép - szép, de kéne otthon a fenének!:)
Értem én, hogy teljesen saját készítés, meg felújitva, + lehetőleg új alkatrészek. Mondjuk ezt a motort váltóstul futóművestől megveszem 50EFt-ért. Kb ennyi egy polo motoros trabi ára. Szóval mi kerül ebbe 6-8misibe?

antika13 2012.11.27. 12:58:36

És még egy apróság a komondorhoz, az ajtón rossz helyen van a foggantyú. Általános teherautós probléma, az ajtózsanérhoz közel teszik, nincs elég forgató nyomaték a becsukáshoz és mindenki a kilincset rángatja, aminek nem ez a szerepe. Főleg egy mázsás bunkerajtónál. Tessék a foggantyút átrakni a kilincs alá és máris sokkal könyebb becsukni. ollé!

csunyadiszno 2012.11.28. 01:10:32

@antika13: Nem értem, miért a hajtáslánc a gond. Azt sem, miért lenne jobb egy másféle, ellenben azt elmondhatnád milyen egy zil 131 tipusú hajtáslánc.

antika13 2012.11.28. 09:57:30

@csunyadiszno: Nem vagyok gépészmérnök, sem autószerelő, így ne várj tőlem tökéletes leírást.

A hajtáslánc szerintem hasonló, vagy ugyanaz, mint az ural, vagy kama3-nál. Hátul duplahúzós tengely van, tehát a két hátsó tengely folyamatosan hajt. Ezzel a hajtással 15t raksúllyal még kijön igen nehéz terepről is. Ha ez kevés, lehet kapcsolni az elejét, felezni, majd rákapcsolni a difizárat.

De mondok egyszerűbbet, 4 hengeres terepes billencs IFA (123 LE jó esetben) enyhén ragadós, saras talajon mamutkeréken bemegy a táblán dolgozó kombájnhoz, ráengedik a cirka 4-5t gabonát, a pótkocsijára 7-8t-át és "jó sofőrrel" kiballag vele. Ezt egy Liazzal nem tudod megcsinálni, mert elsüllyed a csába. pedig csak 2t-val nagyobb az önsúlya, több mint 200le, az általatok magasztosított Newton méterekről nem is beszélve.

TaaT 2012.11.28. 12:32:23

Úgy csináltok mint ha más páncélos járművek nem tudnának elakadni...

"In all this one afternoon we had about 5 MRAPS get stuck. Made for a long day..."

farm3.staticflickr.com/2128/2535383796_339836c8dc_z.jpg?zz=1
denverpost.slideshowpro.com/albums/001/496/album-120554/cache/hondros025.sJPG_950_2000_0_75_0_50_50.sJPG?1277904199

Rocko- 2012.11.28. 13:18:44

@TaaT: ez nem javít a Kommondor helyzetén.

TaaT 2012.11.28. 16:39:26

@Rocko-: A helyes megfogalmazás inkább: ez nem ront a Komondor helyzetén :)

Rocko- 2012.11.28. 19:20:50

@TaaT: de nem is javít. miért kerül akkor helyzeti előnybe?

csunyadiszno 2012.11.30. 02:04:59

@antika13: Én sem értek hozzá. Én nem a konkrét megoldásokat nézem és nem ezekről beszélek amikor hajtásláncot emlegetek. Annyit tudok, hogy pl. a G-n elérhető, hogy minden fixre van zárva mechanikusan (tehát fogaskerekek által fémesen, nem számítógéppel vagy más módon) ennél jobb pedig nincs és nem is kell. Sík terepen főként nagy tömegű gép esetén szerintem a legfontosabb a kerékátmérő és bordázat. Dombos buckás terepen a bordázat és a motorerő, sáros dagonyásban ami nem teljesen sík, pedig az összzár és a motorerő.

Mate22 2013.02.03. 21:41:19

milyen dal szól 17:03-tól ???
süti beállítások módosítása