Egy másik műhely

  2012. október 02. - ommm Címkék: bmp t72 tankjavítás t55

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Autószervizből van rengeteg. Garázsból még több. De gondoltak már arra, hogy vajon hol és hogyan lehet mondjuk tankokat, lövészpáncélosokat és egyéb katonai cuccot javíttatni? Hát mondjuk itt, a zabajkalszki Csitában. Múzeumnak-gyűjteménynek, diktátoroknak, a műhely készen áll.

repairtansk001-7


Forrás: englishrussia.com

Nem is olyan régen mi is jártunk egy karbantartott temetőben, hamarosan olvashatnak róla, érdekes volt. Addig is, a két tévés majom tankol egyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr884815779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.02. 16:09:12

ez most mi akar lenni ?
:-)
esetleg jártatok a gödöllői tankjavítóban és onnan jön egy cikk ?

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.02. 16:09:49

Engem valamiért sosem vonzottak ezek a romboló gépek. Sok értelmüket sosem láttam.

Nigger bácsi 2012.10.02. 18:37:31

Minden tiszteletem azoké, akik ezeket a vasakat szerelik,felújítják, stb. De azért vessünk egy pillantást a környezetre is... Érdemes lenne mondjuk minden második képnek bevágni egy olyan helyet ahol a nyugati tankokat modernizálják, vagy felújítják... Picit árnyaltabb lenne a kép..

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.10.02. 19:13:57

rendkívül érdekfeszítő, már bocs az offért...

Béza Dániel 2012.10.02. 19:55:38

@Nigger bácsi: Mi a baj a környezettel? Ez egy igazi klasszikus nehézipari környezet. Imádom az ilyene helyeket, van egy leírhatatlan hangulatuk. Egy éve mentem egy gépműhelybe csináltatni egy alkatrészt. Egy viszonylag kihalt ipartelepen bementem egy sima, ezerszer átfestett vasajtón, és mintha egy másik világba léptem volna, mint egy idő-zárvány olyan volt, fűrészfog szerű tető, nagy világító ablakokkal, a csarnokbóleválasztott kis iroda, évtizedek alatt olajjal átitatott padló, hatalmas szerszámgépek, hatalmas alkatrészek, falon kívül vezetett kábelek, nagy kapcsolószekrényekkel, és az a jellegzetes műhelyszag...

Pepejoe 2012.10.02. 20:16:16

Éppen jó ez így ahogy van. Ez nem az a hely, ahol sokáig megmaradna a padlón a csilivili járólap...:D

Nigger bácsi 2012.10.02. 20:24:56

Béza D...
Én is járok pl a volt Csepel Művek területén, de azért' ideje túllépni a régi környezeten...

Pootj 2012.10.02. 21:09:03

Persze, nyilván van hangulata egy ilyen műhelynek, de azért nem elvárás, hogy egy esztergályos műhely trágyadomb legyen. A cégnél CNC esztergákkal foglalkozom és egyáltalán nincs "dzsuva" a padlón. A német tulaj kettéharapná a népeket (a részlegvezető által kivitelezve) ha a padlón tocsogna az olaj és szerteszét heverne a forgács. És ez nem pénz hanem hozzáállás kérdése... A seprű és a rongy ára elhanyagolható egy CNC megmunkálóközponthoz képest...

zsg? 2012.10.02. 21:09:04

Nem kell elmenni Oroszországig, elég lesz Gödöllőre, a HM Currus Zrt-hez.

clubman 2012.10.02. 21:32:11

@Nigger bácsi:
Pont az jutott eszembe a fotókat nézegetve, hogy láttam valamelyik csatornán az M1 Abrams tankok felújító gyárát. Körülbelül annyi a különbség az ottani javára mint a szovjet és az amerikai technika, technológia között. Egy műhely nem attól műhely, hogy bokáig jár az ember a forgácsban, tocsog az olajban. a falak ezer éve nem voltak festve.

pandacsökiboborján 2012.10.02. 22:17:09

@Nigger bácsi: én pár km-re a tengertől melózok,ettól nincs nyugatabbra...itt is hasonló a technológia,csak itt hajókhoz készülnek bisz-baszok...a fémmegmunkálás mindenhol ugyanaz a mocskos meló. Akinek nem tetszik,menjen el légkondis irodába hülyegyereknek,mint ezen blog szerzői...

szemettanarba 2012.10.02. 22:28:51

@pandacsökiboborján: Mocskos helyen is lehet néha takarítani, de itt a "dicsőségesszovjetúnó" összeomlása óta nem takarítottak... Elég orwelli képek, jók lennének filmdíszletnek

ommm 2012.10.02. 22:30:21

@pandacsökiboborján: Hmm..nem tudom, mivel érdemeltük ki ezt a cizellált minősítést, mi, irodai patkányok, akik sublert még nem láttak, de te, kedves olvasó, ezzel a stílussal maradj is inkább a hajólaminálásnál. Köszönjük!

Pootj 2012.10.02. 22:32:29

@pandacsökiboborján: A szavaidból úgy veszem ki, hogy valahol az Egyesült-Királság területén dolgozol. Gondolom látod, hogy az mekkora igénytelen népség. Jártam én is kinti esztergályos műhelyben, gépeket telepítettünk onnan (Birmingham) ide, Magyarországra. A gépek és a műhely valóban hasonló volt a képsorozaton lévőhöz. Karbantartás nulla, a több ezer EUR (GBP) áru hajtott szerszámtartók a földön hevertek, a forgácskihordó szalag vonszolta magával az ezer éves rozsdamentes forgácsot (az nehezen törik meg, könnyen feltekeredik), a gépek rozsdásak és többszöri ütközés miatt pontatlanok voltak, a kész darabok egymásra potyogtak és összeverődtek a menetek, a forgácskocsit több nap alatt sem ürítették, halomban állt benne a forgács stb. Ha normális gépműhelyt akarsz látni, akkor meg kell állni a kontinentális Európában, mondjuk a német nyelvterületen... Nem szabad átmenni a Csatornán ipari mintáért...

Pootj 2012.10.02. 22:48:39

Egyébként lehet fikázni az orosz technikát, de nem csak azért egyszerű amit gyártanak, mert nem tudnak jobbat, hanem azért is mert teljesen más a hadseregük filozófiája, mint a nyugati társadalmaké. Náluk az emberanyag nem annyira áll nagy becsben, mint az USA-ban (ezt finoman fogalmaztam), ezért a katonai felszerelésükre az elmúlt időszakban a sok lúd disznót győz elv volt érvényes. Ez a taktika azonban úgy néz ki, hogy utoljára a II. világháborúban jött be nekik, azóta inkább a technológia dominál, bár ez is érdekes, hiszen az USA sem tud felmutatni túl sok győztes háborút az elmúlt közel 70 évből...

¿Qué tapas hay? 2012.10.02. 22:49:03

@Pootj: Pár év németországi vasútijármű-javítási tapasztalat alapján én nem fikáznám hangosan ezt az orosz műhelyt. A képeken eléggé összevissza mutatják a technológiai sort.

Megfelelő: összeszerelő-sor, lövegtorony-javító sor
Elmegy: leszerelő-sor, tisztítósorok, segédműhely (33. kép)
hajmeresztő: villanyszerelő-műhely, motorpróbaterem, festő-munkahely (ez utóbbiért a munka- és a környezetvédelmi hatóság egyidejűleg csontozná ki a céget)

Kaotikus: egyéni védőeszközök használata, munkaruhák, munkadarabok azonosítása, nyomonkövetése, munkaterületi tárolás, munkahelyi műszaki dokumentáció kezelése és hozzáférhetősége

Első blikkre az üzem a tevékenységet az eredeti technológiai terület egy részére vonta össze, ebből adódhat a zsúfoltság.

Pootj 2012.10.02. 23:03:21

@¿Qué tapas hay?: Megelőztél, éppen többedszerre néztem át a képeket, hogy hasonlóan leírjam, hogy mi az ami nagyon gáz és mi az ami tényleg ilyen. :-)
Egyébként nem akartam én fikázni senkit, csak az a bajom, hogy sokan azt hiszik, hogy egy műhely attól igazi műhely, hogy retkes és elhanyagolt. Az ilyen embereket elzavarnám egy modern forgácsolóüzembe, ahol a padlóról jobban lehet enni, mint némelyik hajdani menzán... És ismét hangsúlyozom, ez nem pénz kérdése!
A lövegtoronyjavítósorhoz még annyit, hogy az egyik képen úgy néz ki, mintha a komplett tornyot leborították volna és a lövegcsövön támaszkodik. Lehet, hogy csak a kép csal (nem látszik a löveg vége), de ha tényleg azon támaszkodik, azért az gáz.

KelemenGy 2012.10.02. 23:50:00

"ha tényleg azon támaszkodik, azért az gáz"
Mosmé... Az ezerkecskét is az oldalára döntötték, oszt úgy szereltek kardánt :))
Egyébként tényleg. Nagyon messze se kell menni, elég Esztergomba vagy Győrbe beugrani egy-egy gyárlátogatásra. Oké, kicsit könnyebb technika, de ehhez képest Patika rend van. És az még (a balkánnak titulált) Magyarország. Csak igényesség kérdése ez a dolog...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.03. 05:11:20

@Pootj: aki nem fektet human eroforrasba annak olcso az emberelet, bar szerintem az orosz muzsik nem az a tipikus agysebesz kepessegu tipus.

En nem ertek a kohaszathoz ( vagy mi a fene van a kepeken ) de en ebbol a gyarbol akkor vennek valamit ha nagyon muszaj.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.03. 05:15:00

Szerjozsa a 30-as kepen!!! :DD azt a fejet!!!!! Mint Firga nagybacsija a Forro Szel ben!!! :DDD

Majdénmegmondom 2012.10.03. 07:25:37

Rossz a főoldalon a VW rallye cikk linkje. Csak szóltam, törölhetitek ezt a kommentet.

xm95 2012.10.03. 09:17:03

@Pootj: Kicsit altalanositottal. Van szerencsem bejarni a Daf prestoni gyaraba, a CNH basildoni gyaraba es meg jonehany mas helyre ami az autoiparba gyart alkatreszeket. Van olyan muhely is amirol irtal, de nem jellemzo egyaltalan. olyan muhelybol vagy gyarbol nem fognak gyartast rendelni, mert a minosegi gyartas nem megvalosithato ilyen kornyezetben. Valoszinuleg egy megszuno helyrol vittetek a gepeket, mert ami megszunik, az szemet. Talan nezd meg a kepeket a totalcaros fiuk Ariel Gyar beli latogatasarol, mert az a jellemzo. A munkavedelem, a tiszta es rendezett kornyezet majdnem mindenutt, az esetek 90%-aban adott. Igen, vannak itt is igenytelen emberek, de azt mondani, hogy igenytelen nepseg legalabb akkora hazugsag, mint azt mondani, hogy minden magyar altalanosito gyoker, mert csak te vagy az.

Béza Dániel 2012.10.03. 10:37:41

Na született itt pár érdekes komment.

Direkt végignéztem még párszor a képeket. Én nem látom a szanaszét dobált géprongyokat, meg hogy térdig járnának a forgácsban és szemétben, meg mindenütt tocsogna az olaj. És én sem azt mondtam hogy az a fasza műhely ahol tocsogsz az olajban meg a forgácsban, hanem hogy ezeknek a régi műhelyeknek_évtizedek_alatt átitatja a többnyire nyers beton padlóját az olaj és a hűtőemulzió. Nem azért mert direkt szétlocsolják, hanem mert_ennek_ a hagyományos ipari technológiának velejárója hogy ilyen folyadékok kerülnek a padlóra, amit ugyan felitatnak, és műszak végén kötelező takarítás van, de idővel beivódik.

Mondta itt valaki hogy a cnc körül nincs tócsa. Hát ja mert a cnc gépek zártak, mivel nem ember vezérli. Én annak idején szakközépiskolában dolgoztam hagyományos egyetemes gépeken, és ott bizony kifröcsköl az emulzió, meg az olaj, és kihullik a forgács. A tanműhelyben kőlapokkal volt borítva a padló, és mindig fel kellett mosnunk munka végén, de évtizedek után így is volt egy olajos "patinája". Olyan helyeken ahol akkora alkatrészekkel dolgoznak, hogy targoncán hordják be raklapon, a padólap pár hét alatt tönkremenne, és mivel évtizedekkel ezelőtt nem volt műgyanta padlóbevonat és hasonlók ezért nyers betont használtak. Az meg nem lesz patika tisztaságú és itt nem is kell hogy az legyen.

Béza Dániel 2012.10.03. 10:47:37

Győrhöz és hasonló helyekhez hasonlítani értelmetlen. Ez egy javító műhely az meg egy gyár, ahol tömeggyártás folyik. Más technológia, más követelmények. Egy motor gyárban, vagy karosszéria elemeket préselő üzemben elengedhetetlen a pormentes, szűrt levegőjű patika tistaságú környezet, de egy "tank szervíznél" ez nem feltétel.

Én tudom a tutit, DE nem mondom meg! 2012.10.03. 11:10:42

Ennek az üzemnek, olyan hangulata van, hogy borítsuk szét, kendácsoljunk rajta valamit, aztán csak jó lesz, ha nem akkor úgy is visszahozzák. Régről megmaradt gépek (ami nem baj), régről megmaradt munkások (ez sem baj) csak az újak akik jönnek ide dolgozni, lehet nem szakképzettek, alulfizetettek, ennek megfelelően az üzem is úgy néz ki ahogy... Ilyen körülmények között nem lehet csúcstechnikát gyártani... Ez olyan sufnituning szerű, csak nem autót vagy motort, hanem tank reszelnek... Kíváncsi lennék egy orosz csúcstechnikát gyártó, szerelő tankgyárra, biztos nem így néz ki, vagyis csak remélem...

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.03. 11:25:17

@Béza Dániel: Menj el bármelyik volánműhelybe,ugyanezt megkapod minden nap.
Semmi extra nincs benne.

min 2012.10.03. 12:29:00

Én nem látom olyan szörnyűnek az orosz javítóüzem helyzetet.
Pl.itt egy szentpétervári...
englishrussia.com/2012/01/06/tank-repair-factory-in-saint-petersburg/

EddieCivic4g 2012.10.03. 15:20:39

Hahó, ez egy JAVÍTÓüzem! Ne hasonlítsuk már egy Abrams, Mercedes, akármi ÖSSZESZERELŐüzemhez! Teljesen korrekt a képeken az üzem állapota ahhoz képest, hogy mivel foglalkoznak.
Aki ki van akadva, az nem igazán tudja, miről van itt szó.

EddieCivic4g 2012.10.03. 15:24:37

@Én tudom a tutit, DE nem mondom meg!: "Ilyen körülmények között nem lehet csúcstechnikát gyártani..." Hát épp ez az! Itt nem gyártanak, hanem javítanak.

Én tudom a tutit, DE nem mondom meg! 2012.10.03. 17:35:59

@EddieCivic4g: okok, hogy javítanak, de biztos upgrade-elnek is, hadászati kütyüket bele. Nem hiszem ha szétkapnak ilyen 2x (vagy több) éves technikát, hogy valamit a mai kor által alkalmazott kütyükből nem raknak bele. Ha meg igen akkor néhol a körülmények nem éppen a legmegfelelőbbek...

¿Qué tapas hay? 2012.10.03. 19:12:16

@Pootj: A 28. képen a torony egy ferde állványra van téve a lövegcső befűzéséhez. A pétervári képsorozatban ez a munkafázis részletesen be van mutatva.

@min: A pétervári üzem nyugati szemmel nézve is teljesen elfogadható. Ami miatt viszont én inkább a csitai üzemet választanám az az, hogy ott bővében vannak a munkának, a pétervári üzemben meg csak mutatóban van bent pár gép.

xr4i 2012.10.09. 02:59:38

Szerintem teljesen rendben van a műhely!
Én lakatos vagyok És a cég, ahol dolgozom változó életkorú csarnokokból áll.Egy 50 éves csarnok akármilyen tiszta, "lepukkant" érzést kelt az emberből, mert minden részén látszik az idő!
Egy új csarnok pedig retkesen is sokkal "elfogadhatóbb" összképet mutat magáról!
A 19. képen a fő tartókon biztos nem 40 éves fehér festés van, tehát foglalkoznak vele!
Attól, mert öreg valami nem biztos, hogy nem tud precízen pontosan dolgozni!
süti beállítások módosítása