Totalcar Autósmozi: Mint hívőnek a templom

  2012. szeptember 25. - ommm Címkék: zene mozi totalcar tc kopaszkutya

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Leginkább csak összefüggő történetek, epizódok maradtak meg abból az időből. Kirándulások és szalámicsempészet az ózdi piacról, Martignac-konyak, mint cserealap, kora reggeli sorbanállás a banánért, olykor két-három óra a hentes előtt, ha éppen jött valami friss. Decemberben narancsot hozott a Télapó, a kamionosoktól vásárolt Siggi-kakaópor féltve őrzött kincs, május elsején pedig a zacskós sárga limonádéval a világból ki lehetett űzni a padon ücsörgő, zsémbes vénasszonyokat.

A Dögkeselyű hihetetlen népszerűségnek örvendett, a teltháznál is teltebb volt a placc. És igen ez egy torinói 125-ös Fiat!

Szó se róla, a kis szocialista tisztesség megvolt, apám mindent megtett érte: nagy lakás, autó, hétvégi horgászat, télen, vagy ha rossz idő volt, akkor zenehallgatás a gyémánttűs Dual-Videoton-kombón. Ennek mindig örültem, mert anyám lemezeivel ki lehetett kergetni a világból, Csepregi Éva hangjától már rosszul lettem, a Dolly Roll miatt többször is elszöktem a szomszédba.

De a fater, na az más volt. És a végén szinte mindig léggitározás lett belőle. Azokat a lemezeket szerettem. Furamód leginkább azokat, ahol hallhatóan gitároztak. Tűzkerék, HBB, P. Mobil, Led Zeppelin, Queen, volt ott minden. Aztán egyszer iskolában, a nagyszünetben lenyírta a hajam két tanítónő, én pedig hazaszöktem (nem volt nehéz, az iskolával átellenben laktunk). Aztán annyira emlékszem, hogy az éjszakai ügyelet után alvó anyám a frottír hálóköntösben, engem csuklómnál maga után vonszolva, jobb kezében a vastagtalpú, ortopéd klumpával szó szerint rárúgja az ajtót az igazgató elvtársra. Nem tudom, hogyan élte túl az az ember, de azok után már nem nyúltak a hajamhoz.

Évekkel később aztán már tudtam, kicsoda Aczél György, tudtam, hogy mi volt az a TTT-lista és megértettem, miért kacagtak fel apám és barátai, ha egy-egy sör mellett valaki szóba hozta az Eddát, mint hűdekemény zenét, vagy a különböző beat-zenekarokat. Mert akkoriban csak az volt a tiszta és igaz, ami tiltott volt. Az ilyen államilag tolt vackokon csak nevettek.

És ideát nem egy alapvetően jóléti társadalom háborúellenes mozgalma volt a nagy dolog narkóval, Volkswagen-kisbusszal és szabad kufircolással. Itt a rendszerbe be nem illeszkedőkről volt szó. Azokról, akik rámutattak, akik nem álltak be a sorba és akiket üldöztek az Aczél és a kommunista kultúrpolitika kutyái. Virág, fű és béke-szeretet? Nem. Gumibot, kövidinka, üldözés és elutasítás. A kemény srácok farmerben jártak, hosszú hajjal és a Budai Ifjúsági Park fogalom volt.

Ez a rezsim és a nyomás, amit minden, épeszű emberre gyakorolt, aztán olyan ikonikus zenészeket és zenekarokat termelt ki, melyekhez foghatót azóta sem. Ezek aztán magas hőfokon lángolva villantak fel, hogy örökké beégjenek a magyar zenébe, mint például Radics Béla, minden idők legnagyobb magyar gitárosa (akinek a roadja Tátrai Tibor volt), vagy az ős-Beatrice, amelyik a P. Mobillal karöltve azon versengtek, hogy melyiket tiltják ki több megyéből vagy a Hobo Blues Band, a tiltott zenekar, akiket annak idején meghívtak egy brit blues-turnéra és a kommunista kőfejek az Első Emeletet küldték ki helyettük. (Két hét múlva zavarták őket haza.)

1980. augusztus 23. A Hajógyári-szigeten egyszerre léptek fel a magyar rockzene fekete bárányai: Beatrice, Hobo Blues Band, P. Mobil. Hogy azóta kit és merre fújtak a szelek, mindegy, az, hogy ők voltak azok, akik ki merték nyitni a szájukat már nem veszi el tőlük senki.

Hogy Szomjas György milyen trükkel érte el azt, hogy filmet csinálhasson egy kitalált zenekarról, tudni nem, csak sejteni lehet. Az bizonyos, hogy nem csak a nosztalgikusoknak kötelező. Betekintés egy világba, korrajz, remek zenével, az alapműveltséghez mindenképpen hozzátartozik.

Mint hívőnek a templom, olyan ez mindenkinek, aki szereti a rock'n' rollt. Kopaszkutya a Fővárosi autósmoziban, zsíroskenyérrel és utolsó cigarettával. Csak egy pokróc kellhet, némi piramisszegecs és ezerötszáz forint, minden más van a helyszínen. Csak nagyfiúknak-nagylányoknak, a zene péntek este él! Kapunyitás nyolckor, kezdés kilenckor. Élő kopasz kutyával a belépés ingyenes. Gyertek, csibészek!


Nagyobb térképre váltás

moziheader.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr404798621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

josip 2012.09.25. 18:04:10

Micsoda időzítés... Pont tegnap este poroltam le és mélyesztettem tűt a P.Mobil Honfoglalásába...
Autósmoziba gyalog menni mennyire gáz? :)

arthur877 2012.09.25. 18:10:48

Elvileg a telefonodon hallhatod(ha van benne rádió) és ha viszel egy camping széket, még ülni is tudsz, de elég szar lesz, ha 1500-ért kényelmetlenül, fázva, esetleg elázva kell nézned a filmet! :D
Viszont tied lehet akár a minusz első sor is!

Gomulka Béla 2012.09.25. 18:11:29

A képen ott a Ricse? Én csak a Gazembert ismertem fel (aki szegrol-végrol, persze).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.25. 18:23:38

Valakik Krazzal (autentikusan írva: KpA3 vagyis kpa-három :-) ...) mentek autósmoziba?Aztaqrva...annak mondjuk biztos lesz helye, ha meg mégse, akkor csinál magának. :D

Omm, mér' vágták le a hajadat az iskolában, rendszerellenesnek számítottál?Gyerekkorban?A mocskos rohadt kommunisták...

nem kéne... 2012.09.25. 18:31:14

@geegee:

zil az, nem kraz.
két számmal kisebb, közte ugye ott van még az ural.
előtte a srác egy trabant kombinéval jött, nem tudom, hétvégén mit hoz, rakétavontatót?
:))

nem kéne... 2012.09.25. 18:32:49

@arthur877:

van külső hangszóró is, nem kell telefonnal bohóckodni.
szék is van.

peathy 2012.09.25. 18:50:54

@geegee:
Zil volt az, pontosabban ZIL-131 :)
Helyet nem kellett csinálnom neki, viszont volt érdekes szitu, amikor befordultam a leghátsó sorba: kicsit nagy a fordulóköre, és már úgy láttam, hogy nekimennék az egyik ott parkoló, eladásra váró autónak, mire az irányító srác jelzett, hogy ne tolassak vissza, nyugodtan folytassam a kanyarodást elmegy FELETTE(!). Azaz a lökhárítóm szépen elfordult egy Citroen C5 orra felett :D
Mondanom sem kell: a kilátás kitűnő volt belőle (át mindenki felett)! Bár a katonai rádió sajnos nem vette a kellő frekvenciát, a kihangosítás is megfelelt számunkra.

@nem kéne...:
Legnagyobb sajnálatomra most pénteken nem tudok elmenni, de a többi alkalomra még igyekszem idén! Ha pedig jövőre is lesz és minden jól megy, akkor egy olyan autóval megyek, amiből Európában kevesebb, mint 10 darab van (máshol meg még ennyi sem). ;)

gromek7 2012.09.25. 19:09:58

@geegee: muhaha....kb. 9éves volt a rendszerváltáskor

1kutya 2012.09.25. 19:24:57

@gromek7: ráadásul a határ túloldalán! ezt valaki diktálta Pistának. a Csík nem lehetett, mert ő sem volt itthon, én vagy a Papptibire, vagy Streetsa-ra gondolok:-DDD

pickapu 2012.09.25. 19:28:19

@gromek7: Nana, pár évig még ment a berögződött csapatvigyázz az iskolákban, de a kilencvenes évek elején engem is igazoltatott a rendőr, csak mert gitártok volt a kezemben. :)

1kutya 2012.09.25. 19:46:32

@pickapu: gondolom azt hitte, te vagy El Mariachi:-DDD

akos696 · www.focusauto.hu 2012.09.25. 19:54:41

Nekem Daczi Zsolt a legnagyobb magyar gitáros, bár 1 generációval frissebb, de még volt része bőven a régi rendszerben is.

deak.atti 2012.09.25. 20:10:59

Sziasztok!

Ugyan nekem Deep Purple és Led Zeppelin a két ultra-brutál nagy kedvenc, de ha tudok, akkor ott leszek. Az elmúlt két péntekre esélyem se volt, hogy menjek, most erre legalább az esély megvan ... Az milyen komoly már, amikor a film záró jelenetében azt mondja a fiatal gyerek Lórinak. "Figyelj csak, van egy témám!" ... és elkezdi pengetni az Utolsó cigaretta riffjét ... :o) Kultuszfilm, na!

Amikor meg játsszák a P. Boxtól a Zöld, a Bíbor, és a Fekete című dalt valamelyik rádióadón (relatíve sűrűn ...), a felejthetetlen Kő kövön albumról, akkor annál a sornál, hogy "Állok ott, ahol a szobádban/Bíbor köd szitál",mindig elfog egyfajta szentimentális hangulat ... elvégre a kedvenc bandámra utalnak vele ... azért nem semmi, hogy a szerzők közül ketten már szintén nincsenek az élők sorában ... :o(

DA

gromek7 2012.09.25. 20:12:47

@1kutya: mindenesetre übermacsó lett a szöveg...

Mansell 2012.09.25. 20:14:54

Vályinak az Edda polbeat-zenekarrral kapcsolatban teljesen igaza van. Öröm volt olvasni.

deak.atti 2012.09.25. 20:19:17

@peathy:

Szia!

Ejj, ha ott lettem volna! Ilyen 131-essel voltam hosszútávú vezetési gyakorlaton. Előző nap jött ki a műhelyből, és a tisztek közölték, hogy "A ZIL megy elöl, mert valószínűleg nem fogja kibírni a távot!". Ehhez képest zokszó nélkül bírta, bár az első diffiből pont reggelre folyt ki annyi olaj (egész úton könnyezett), hogy már trolibusz-hanggal ment át a mosóra ... :o) Az egész 300 km-en át síkideg voltam, hogy mikor áll meg, de nem állt meg. Mögöttünk meg toporzékoltak az Ural-osok, hogy miért nem megyek gyorsabban? Mondtam: Ülj át, b...meg, és menj vele gyorsabban! :o) Szóval, lettek volna sztorik bőven: utána a laktanyában is volt 5 ilyen, az egyik közte az enyém ...

DA

Quattroman 2012.09.25. 20:25:24

Dömével (Hobo dobosa) 7. általánosban egy osztályba jártam :)))
vén e vagyok? :D

Quattroman 2012.09.25. 20:35:19

@pickapu:
de legalább jártam pár Tűzkerék koncerten az Újpesti Munkásotthonban:D

voltak jó balhék...

Papp Sanyi 2012.09.25. 20:44:20

@Quattroman: Emiatt (is) sajnálom, hogy nem éltem és nem tapasztaltam meg élőben ezt..
Sajnos nem is ismerek személyesen senkit, aki átélte volna.
Nagy kedvencek a cikkben felsorolt zenekarok! A Kopaszkutya pedig nagy korrajz és kurva jó film. Kár, hogy a második részéből nem lett semmi :(

pickapu 2012.09.25. 20:45:23

@Quattroman: Egyszer fogadásból a középiskola udvarán tartott HBB koncerten a hangfal reflexnyílásába tettem be a fejem, miközben Bill kapitány énekelt. Volt utána vigyorgás. :)

PéZsé 2012.09.25. 20:45:53

Már a hajvágós sztorinál tudtam,hogy mese az egész.

deak.atti 2012.09.25. 20:50:45

@Mansell:

Szia!

Ebben van némi igazság, de azért az első két lemez nem volt ám rossz. Igaz, hogy 1:1-ben Deep Purple nyúlás (sokszor az eredeti számcímet is mondtam hallgatás közben, ahonnan a dallamot "szedték") de azért egy hallgatható valami volt. Én személy szerint akkor szakítottam egy életre az Eddával, amikor a 90-es évek közepén valami évfordulós PeCsa koncerten Pataky a színpadról agitált az SZDSZ mellett. Mindenki kapott egy-két "kedves" beszólást, kivéve a madarasok. Akkor az a szekér szaladt ... ma meg egy másik párt rendezvényein van jelen, mert most meg az a szekér szalad. Ő meg ezek után. Én úgy gondoltam akkor, hogy ez a nyílt agit-prop tevékenység nem fér bele nálam, azóta se voltam koncertjükön. Na, nem mintha addig olyan sokra elmentem volna ... :o)

DA

Quattroman 2012.09.25. 20:59:11

@deak.atti:
meg kellett dolgoznia szegénykémnek azért a kitüntetésért...

mandiner.hu/cikk/20120816_lovagkeresztet_kapott_pataky_attila

Bujdy 2012.09.25. 21:02:48

Nekem csak az tűnt fel, hogy tudtommal nem is volt Tűzkerék lemez...

red87 2012.09.25. 21:21:00

Pista, kedvelem Édesanyádat, így ismeretlenül is :D

Pénteken akkor megint kötelező a program. :)

átlátó 2012.09.25. 21:25:31

@akos696: Eccé drahimahi Szlovákiában a szandcsekk után csináltunk egy zenekart próbaképpen... a Daczi volt a gitáros, a Hirlemann dobolt, én meg üvöltöttem... :) Kint a gyülekező zsűri meg aszitte detmetál lesz a zenés programban. :)
Tunnék még mesélni a képrül, de nem mesélek... méghogy az Elsőemelet blues fesztiválra ment... hátezt kőcsinyáni more? Dikkmáhe. :)

Pajkos kisdömper 2012.09.25. 21:33:57

Végre szereztem P-rendszámot péntekre:))

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 21:38:55

"Mankóról nem volt szó."
"Mér', nem is balszélsőnek hívtuk..."

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 21:42:22

@Papp Sanyi: Hátőőő, konkrétan létező film a Kopaszkutya Kettő. Más kérdés, hogy milyen.

szemettanarba 2012.09.25. 21:53:37

És most akkor a Szalai Annamari, az tulajdonképpen az Acél György reinkarnációja?

Rocko- 2012.09.25. 21:54:59

a Csak semmi pánik c. film volt behirdetve erre a hétre a TC programajánló közt. mi a változtatás oka?

Luk Szájpóker 2012.09.25. 22:12:42

Lehet hogy én vagyok hülye, de ha ennyire üldözték ezeket zenészeket, akkor hogy lehet, hogy mindenki volt a koncertjükön, stb..
Bocs, ez off volt

ommm 2012.09.25. 22:26:02

@gromek7: Pontosan, kilenc vagy tíz, de ez valamikor 87 körül történt még. A többi pedig érdekelt, apám is mesélt, én is utánajártam, beszéltem pár arccal a fenti képről és jó volt :)

ommm 2012.09.25. 22:27:33

@1kutya: Viccelsz? Ott volt ám az élet! Apám 86-os Deep Purple-belépő jegyét a mai napig őrizgeti. Olyan feketepiac volt a határ mentén, hogy ihajj!

ommm 2012.09.25. 22:29:53

@PéZsé: Pedig nagyon nem az, barátom, elhiheted. (btw. mondok jobbat: a levágott hajamat anyám összeszedette és a mai napig megvan egy zacskóban, na, erre varrjál gombot)

ommm 2012.09.25. 22:31:47

@Luk Szájpóker: úgy, hogy mindig akadt egy-egy vidéki művház, vagy bevállalós fővárosi klub, ahol megtűrték őket. egy darabig.

elvi sík 2012.09.25. 22:32:21

@Luk Szájpóker: úgy, hogy a Tiltottak időnként átpottyantak a Tűrtbe, adhattak koncertet, ifipark rogyásig, csak pl. nem lehetett lemezük. Olykor (HBB pl.) lehetett lemezük, szerepelhettek a filmben, aztán egy darabig koncertet se adhattak.
A barik közül a Mobillal bántak el a legjobban, mire a lemezük kijött, vagy öt lemez anyagát zanzázhatták, borult az abszolút legjobb felállásuk, stb. Undok idők, pici-de-hősök. Az volt benne a durva, hogy soha nem tudhattad, pontosan meddig is mehetsz a szavakkal, mert az eftiket is fújták a fényes szelek, nem csak a zembereket :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 22:40:29

A zene is egy tök szubjektív dolog, és igen sokszor egy zenész játéka is. Tartózkodnék az ilyen kifejezésektől, hogy Radics Béla volt "A" legjobb gitáros Magyarországon. Talán mondjuk azt, hogy a maga idejében igen, vagy ragaszkodjunk ahhoz, hogy minden idők legnagyobb hatású magyar gitárosa, mert ez tényleg igaz.

És bár nem tartozik zenészi képzettségéhez, de a bootleg felvételeken hallható részeg fellépései... hát...

"Héééédzsóóóó... Venanyúgangengatgaáninnyóheeee... Hééédzs... ... ... gangetgán...nyóóheeee" *bejön a gitár* Pimm... pimmnyűűűű... pim-pi-pim... brrmmmmmnyűűű... pim... pim-pim... pim-pim-PŰŰŰŰ (stb.)

Most nem Radics Bélát ekézem (pedig milyen jól sikerült), csak az ilyen abszolút állításokat.

ommm 2012.09.25. 22:48:31

@Gábor (Gee Halen): Ez áll a sírkövén, melyre a pénzt azok a zenészek szedték össze, akik kortársai voltak. És ők vésették bele ezt a mondatot is. Nekem hiteles, a zenéje is. Ne a végnapjaiból indulj ki, ahogy Hobó is írta: akkor már csak árnyéka volt régi önmagának.
A fonetikus szövegleirat pedig abszolút normális volt abban az időben.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 22:53:31

Megvettem pár éve piacon egy százasért a P.Mobil első nagylemezét bakeliten (mármint nem a Vikidál-féle koncertfelvételt, hanem a rendes stúdiólemezt a Tunyóval). A kép a hátulján, amikor támasztják a talponálló pultját sörösüvegekkel, na az üt. Az a vérproli magyar munkásvilág... :)

Volt szerencsém látni a "rendes" felállást is Tunyóval (halála előtt nem sokkal), Zefferrel (csaknem halálos betegségéből éppen felépülve), Sasvári Vilivel, Kékesivel és Mareczkyvel (aki CSAK EZÉRT jött haza Ausztráliából). Csináltak ilyen miniturnét, ennek volt első állomása Kaposvár. Akkor még jó hosszú hajam volt, bólogattam rendesen az Utolsó cigire. A következő állomáson Tunyónak már le kellett vonulnia a színpadról, Zeffer énekelt tovább, aztán a többi koncertet azt hiszem le is fújták.

Ha jól tudom, ez volt Tunyú utolsó (két) fellépése. RIP.

h4z4rd 2012.09.25. 22:54:57

Nos akkor ezen a héten is megyünk. Bérlet, előregisztráció?

Utolsó szép emlékem Hobóval egy Villon-est volt a csillaghegyi pártházban... rá pár hétre a majdnem szemben lévő örsön feszengtem a Leninkép alatt és vártam a gyermekvédelmiseket, csak mert beszóltam a körzeti meghízottnak...
Érdekes idők voltak, na.
Az a rendőrörs most síkölcsönző.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.25. 22:56:54

@ommm: Én értem amit mondasz, minden művész adózik mesterének. De hogy egészen konkrét példát mondjak, ott van mondjuk Tátrai ugyanabban a műfajban. Ő is azt mondaná (mondja is), hogy Radics a legjobb. De ha meghallgatod a kettőt...

Lényeg a lényeg: a tanítványok időnként túlnövik mesterüket, és nincs is ezzel probléma.

h4z4rd 2012.09.25. 22:57:59

@ommm: Naja, drága jó apám is küzdött ezekért a srácokért több-kevesebb sikerrel az FMH-ban.
Viszont már abban az időben is szívesen a Pataki közé lövetett volna.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.25. 23:39:05

@nem kéne...: Akkor csak benéztem.Igeaz elég sötét volt a képen.

@peathy: Ááá, csak nem a derék tulaj.Grat a gépszörnyhöz, biztos jól lehet látni belőle... :D

@gromek7: hát ezt mondom én is.Aki egy kiskamasz gyereket megnyír, mondván, hogy biztos ellenálló, rendszerellenes, stb; azt ki kéne belezni.Bár azért szerintem Omm nem 9 éves volt 89 táján...Olyan 5-6-tal többnek saccolom.Na mindegy

lord75 2012.09.25. 23:41:50

@pickapu: micsoda megrázkodtatás...

ommm 2012.09.25. 23:50:45

@geegee: Na, pontosan ezért kapta anyám kézbe a klumpát...

Rocko- 2012.09.26. 00:07:57

@pickapu: és amikor azt mondtad hogy csak bankot rabolni mész, akkor legyintve simán tovább engedett. :)

Rocko- 2012.09.26. 00:10:44

@red87: ejj, Szivart hogy bírtad volna.

Bélabáttya (törölt) 2012.09.26. 00:13:51

@elvi sík: A „tiltottak” nem léphettek fel az államilag fenntartott művházakban, államilag (párt, KISZ, Úttörő, stb.) rendezvényeken, de ettől még az akkori céges (hiába állami cég...) művházakat, rendezvényeket nem különösebben érdekelte az ilyesmi. Jó buli legyen, és kész.

Gyakorta megesett persze az is, hogy valahogy teljesen más néven futott az esemény. Például „Táncest” vagy „Népdalkör” volt a vidéki művház hivatalos programja, közben fellépett - mondjuk - a P. Mobil.

A Hobó vagy a Mobil (meg még baromi sokan, akik ilyesmit híresztelnek lelkesen) nem volt betiltva, felléphetek akárhol, ha hívták őket, „legfeljebb” a fellépésre nem javasolt kategóriában szerepeltek néha. Abban meg speciel a Rolling Stones és a Sex Pistols is...
Az ilyesmi meg max. a marczibányi téri művház öreg hárpiáját zavarta, mást nem nagyon.

A hajnyírás meg időnként divat volt. Engem speciel kirúgtak egy suliból (khm, többől is...), és amikor nyám rákérdezett az okára, a hosszú hajammal indokolták. Kicsit rontott az indokon, hogy speciel nem volt hosszú a hajam...

butyko 2012.09.26. 00:15:23

Valami furcsa okból divat szidni és becsmérelni Pataki Attilát. Soha nem tetszhetett a budapesti rockereknek,hogy jött valaki vidékről és lemezei lettek és rengeteg fellépése.Kihajtotta és kitaposta magának,és meglett. Egy self-made man volt akkor,amikor ezt a szót a szocializmus nem értette.Van kb.30 lemeze,életműve.Másnak is van.Vagy nincs.Annyi biztos,hogy a koncertjeire manapság is több ezrével mennek el a rajongók.Minden korosztályból.És a kisebb gyerekek is tudják a szöveget,és éneklik.Nem értik,de éneklik.Az idősebbek nagyon értik. Valaki azt mondta rá,hogy nem hiteles.Kit érdekel? A zene számít ,a dallam,a szöveg.Számít,hogy a pék kommunista? Ha jól megsült a kenyér,akkor nem... Az egyik EDDA-táborban P.A. ezt mondta:"Azt a pénzt,amit én nem keresek meg,senki sem fogja ajándékba adni nekem! " Válaszul a cigánynótákra,egyéb elhajlásokra(pld.:Mambo N.5). De aki meghallgatta ezeket az elhajlott dalokat,sok mindent mondhatott róluk,de egyet mindenképpen: JÓL énekelte ezeket!Manapság is rengeteg koncertet ad,élőt,nem playbackot.És végignyomja keményen,és elhisszük neki,hogy mi vagyunk azok,akik minden sarkon álltak már.

Remélem,a "Kopaszkutya" után a "Ballagás" c.filmet is vetíteni fogják majd.Van olyan retro,mint a másik.

Bélabáttya (törölt) 2012.09.26. 00:19:44

@geegee: Ugyan! Kis híjján rám hívták a suliban a rendőrséget, mert fél füllel hallotta a tanár, hogy valami 56-ost emlegetek.
Becibáltak valami irodába, igazgató, a helyettese, pár tanár, meg ismeretlen mókus üvöltött velem egy sort a mitképzelekénről, majd kiderült, hogy hűvösvölgyi úrigyerekként az 56-os villamossal járok haza. Vasvillatekintetek, takarodjak, és vágassam le a hajam (akkor sem volt hosszú). Ennyit tudtak...

butyko 2012.09.26. 00:20:46

@h4z4rd: Akkor drága jó apád elég rosszul tette a dolgát..Rendszerváltás előtt pedig szépen felakasztották volna tömeggyilkosságért és a szél csapkodta volna össze a meztelen bokáját.Rendszerváltás után csak életfogytiglan,hordhatnád be a bablevest ,hogy az észak-piréz elítéltek könnyebben juthassanak kellemes és szép élményekhez.

De nagy ökör vagy Te...

Bélabáttya (törölt) 2012.09.26. 00:26:36

@butyko: Részben igazad van. Másrészt viszont egyértelművé vált addigra a kultúráért felelős elvtársak között, hogy nincs mese, ki kell adni rocklemezt is. Na, ment is a vita, ki kapjon lemezt. Egész rendes névsor gyűlt össze, amit egyből meg is fúrtak, mondván, a világ szégyene lenne, ha olyan kapna lemezt, akit eddig utáltak. Jött az ötlet, legyen tiszta név, valami lelkes, vidéki, alig ismert, még „ártatlan” csapat. Na, ennek az écának megörültek a nagy eszükkel, és keresgéltek egy kicsit. Így merült fel a szombathelyi Lord, és a miskolci Edda neve.
Az Edda nyert, mondván iparváros, munkáskörnyezet, ez kell a népnek. Bejött.

Az fel sem merült, hogy esetleg többen is lemezhez juthassanak... Biztos drága volt...

Quattroman 2012.09.26. 00:26:54

@butyko:

valóban volt idő mikor jó volt az edda (ami ugye nem P,A.)
viszont jóideje egy gyenge zsírfejű epigon, saját maga karikatűrája.
nem lehet száz évig megélni a múltból, újat pedig régen nem hoz:-(

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.26. 00:37:48

@Bélabáttya: Az jut eszembe, amit a Laár András mesélt a Filmmúzeumon. Erdős Péter behívatta az irodájába a komplett KFT-t annak apropóján, hogy az összes nyomott lemezük elfogyott (nem tudom mi volt a konkrét szám), és nyilvánvaló volt, hogy sokkal többet el lehetett volna még adni belőle.

Erre fel Erdős: "Fiúk, én tudom, hogy ebből a lemezből még vagy ötször ennyit el lehetne adni. De én nem akartam..."

Mit is énekelt a CPG...?

Bélabáttya (törölt) 2012.09.26. 00:59:02

@Gábor (Gee Halen): Hát, a fene tudja. Idézem Bornait: „A lemezünk elég jól fogyott, de érezhetõ volt, hogy nem lesz aranylemez. Dr. Erdõs szerint nagy hiba volt lehagyni róla a Bábut. Utólag visszagondolva lehet, hogy igaza volt.” - hát, ki így emlékszik, ki úgy.

1982-ben 200.000 eladott darabbal lett aranylemezes a Hungária. Ahhoz képest azért KFT eléggé rétegzenekar volt, a Start se adott ki senkinek - tudtommal - 25.000-nél többet, viszont még a tv-ben, rádióban, KISZ-bulikon is „tolták” őket valamennyire. Hát... izé, a fene tudja.

autokatalog 2012.09.26. 03:59:28

"Mert akkoriban csak az volt a tiszta és igaz, ami tiltott volt."

Hagyjuk mar ezeket az alromantikus sztereotip hulyesegeket.Az altalad felsorolt zenekarok olyannyira "tiltottak voltak",hogy a Ricse kivetelevel mind (allami penzen ugyebar)lemezeket adhattak ki, koncerteztezhettek evente akar tobbszor is,szinten allami penzen finanszirozott hangszerekrol,technikarol,promociorol nem is beszelve.Azt meg igazan elmagyarazhatnad,hogy mondjuk az idiota Nagyferot a seggebol barmikor kiranto "Magyar Blackmore" Zavodi Janosban vagy a Piramisban mi nem oszinte.

"Itt a rendszerbe be nem illeszkedőkről volt szó. Azokról, akik rámutattak, akik nem álltak be a sorba és akiket üldöztek az Aczél és a kommunista kultúrpolitika kutyái."

Hobo kapcsan meg tobb mint rohejes uldozest es karakan be nem illeszkedest emlegetned kommunista belugyminiszterhelyettes apucival a hatterben.
Az egyszeru bajkeveresnek az egegyadta vilagon semmi koze nincs a "bator" es tudatos rendszerellenesseghez.Pataky vagy a Nagy Fero egy szimpla taho volt es a dalaik is inkabb a kozonseguk derekhadat ado suttyo prolik mindennapi kalandjairol szoltak,kulonosebb politikai felhang nelkul.
Nem a szoveggel volt a baj hanem a kozonsegbeli ketes figurakkal akik nagy tomegbe verodve veszelyt jelenthettek a kozbiztonsagra.Es veletlenul sem tuntetes formajaban,hisz ahhoz szemmel lathatoan sotet volt mind.Legfejjebb koztorvenyesen randalirozva.Legy nyugodt, a filmen lathato orjongo es illuminalt tirpakokat egy nyugat-europai parlamentaris demokracia tarsadalma es annak rendorsege sem fogadta volna sokkal nagyobb szimpatiaval mint a kadari karhatalom.Szoveguk meg sehol nem volt politikailag es "uldozott oszinteseguk" ocska frazisokkal teli "mondanivaloja" havany lofing mondjuk ehhez kepest:

www.youtube.com/watch?v=zWSiHAvkDNs

Mindenki tudta,hogy a Buvesz minden sora a kacsintos Kadarrol szol,aki mikozben adossagbol fenntartott diktaturaja mellett a relativ jolet erzetet kelti szepen lassan tonkreteszi az orszagot,ellopja a jovod es meg zsenialis csalokent azt is eleri,hogy mindekozben tomegek istenitsek.(Mindmaig!!)Ehhez kellett batorsag(1976-ban!)elenekelni es cenzuran atlokni nem pedig a miskolci proli mindennapjairol altalanossagokat ugatni...

" A kemény srácok farmerben jártak, hosszú hajjal..."

Ne farassz ,legyszive!
A szipla igenytelensegen vagy apolatlansagon kivul semmi kemenyseg nem kellett ahhoz -plane a nyolcvanas evekben -,hogy valaki honapokig ne menjen fodraszhoz vagy elugorjon a Skalaba egy Levi Strauss vagy Trapper farmerert.Mar a hatvanas evekben megmondta Kadar: "Nem baj ha hosszu a fiatalok haja,csak mossak!".A hetvenes evekben is mar regesreg engedett tomegjelenseg volt nem pedig batorsag.A nyolcvanasokban meg csak ciki es divatjamult...

A levagott hajadrol szolo tortenet meg legfejjebb a beketabor egyik levonalasabbjanak szamito Husak-diktatura korkepe lehet a ket-harom oras husert sorbanallos remtortenetttel egyutt.
A nyocvanas evek magyarorszagi "liberalizmusaval" ez koszono viszonyban sincs. Tisztan emlekszem, a noverem gimnaziumi osztalytarsai kozul a 82/83-as tanevben az egyik oldalt kiborotvalt punktarajjal,a kopenye alatt meg halalfejes Exploited vagy Sex Pistols-os polot hordva jart iskolaba.
A masik derekig ero hajjal,baboskendovel,szegecselt borjakoval,egy szovjet hadseregtabornok kituntetes-erdejet megszegyenito tucatnyi jelvennyel teletuzdelve erkezett reggelente. A harmadik meg Limahl-frizurat es citromsarga repanadragot valaszthatott mindennapi viseletnek,a tanaraik legkisebb vegzaturaja nelkul.Az elemiszerhiany meg netto hulyeseg,hisz Magyarorszag Europa harmadik legnagyobb husfeldolgozoja volt anno es ha vamibol hat pont a hustol es felvagottol szo szerint roskadoztak a pultok akkoriban.

Az Elso Emeletrol meg csak annyit,hogy megint csak nagyon hulye peldat hoztal elo mert az osszes Hobo vagy Edda szoveg egyuttveve sem volt olyan meleg akkoriban politikailag mint ez a beturol-beture Erdelyrol es Ceausescurol szolo szosszenet:

www.youtube.com/watch?v=r0ttpr82Z9Y

Ures kad az roman ehezesrol vagy "piros a ver, feher a ho,zold a remeny" meg "...Messze a hatar,de kozel a hajnal mar!"
1985-ben????Hulye vagy?!
Hol van ehhez politikailag a versuttyo "kolykod voltam" vagy a Hobo osszefuggestelen baromsagai?!Nagy Fero meg egyszeruen buta paprikajancsi volt egy ilyen athallasu szoveg megirasahoz!

Pista,en nem tartozom a kritikusaid koze de ez megint egy bulvar kozhelyekbol hanyagul osszeollozott pongyola cikk, jokora demegogiaval nyakonontve.Amiert mint tudjuk nem mesz a szomszedba ha kozeleti kerdesekrol vagy nem kozvetlen autos temakrol van szo.

Nyomek 2012.09.26. 06:25:16

@Gomulka Béla:

Felső sor 4. Feró, mellette szerintem Lugosi (balra)
Alsó sor jobbról második Miklóska.
A többit én sem ismerem fel.

Papp Sanyi 2012.09.26. 06:35:31

@Nyomek: Hobo fölött Póka Egon áll, középen Bill, jobb felső sarokban Suszter. Tunyó áll Waszlavik balján.

Nyomek 2012.09.26. 06:37:17

@autokatalog:
"Pista,en nem tartozom a kritikusaid koze de ez megint egy bulvar kozhelyekbol hanyagul osszeollozott pongyola cikk, jokora demegogiaval nyakonontve."

Akárcsak ez:

"Hobo kapcsan meg tobb mint rohejes uldozest es karakan be nem illeszkedest emlegetned kommunista belugyminiszterhelyettes apucival a hatterben."
"Hol van ehhez politikailag a versuttyo "kolykod voltam" vagy a Hobo osszefuggestelen baromsagai?!Nagy Fero meg egyszeruen buta paprikajancsi volt egy ilyen athallasu szoveg megirasahoz!"

Olyan szempontból érdekes, amit írsz, hogy mennyire másképpen emlékszünk vissza dolgokra. Az ilyen visszaemlékezésekkel zavarjuk össze azokat, akik nem éltek akkor és tőlünk akarnak megtudni dolgokat, hogy mi, hogy is volt...?

Erre jó példa R. Philip, aki azt az álláspontot képviselte, hogy a k. papokat és hívőket üldözték a Kádár rendszerben, de azt is elmondta, hogy ő egy konzervatív katolikus családban nőtt fel. És nem talált ebben ellentmondást.

Különben ne hagyd abba, írj tovább, az se zavarjon, hogy még féligazságok sincsenek abban, amiket összehordasz. De szórakoztató. Igazhitű pártkatona vagy-e?

Nyomek 2012.09.26. 06:38:28

@Papp Sanyi:
A ricséseket nem ismerem fel, ahogyan Gomulka sem találta őket.
:-)

Papp Sanyi 2012.09.26. 07:20:02

@Nyomek: Közben én is rájöttem :) De legalább megcsillogtattam a hiányos tudásom :P

ommm 2012.09.26. 08:32:41

@autokatalog: Maradjunk annyiban, hogy ez egy filmvetítést beharangozó blogposzt.
Szerintem teljesen rosszul látod és legalább annyira demagóg vagy, amennyire nem szeretnél.
Állami pénzen vett hangszerek? Lee farmer, mint népviselet? Nem tudom, lehet Magyarországon ennyire laza volt az élet akkoriban, vagy csak szimplán mákod volt.
Nem tisztem megvédeni egyik korabeli zenekart vagy frontembert sem, kis szerencsével elmagyarázhatod személyesen is egyikőjüknek, hogy valójában mekkora gyökér és pártsegg-nyaló volt.
Bármikor szívesen vitázom erről veled, sajnos most a kötelesség elszólít a kommentablak elől.

Hurri Kán 2012.09.26. 08:42:21

Kopaszkutya jó film. Pont.

deak.atti 2012.09.26. 10:07:47

@butyko:

Szia!

Mielőtt még azt mondod, hogy vidék-ellenes budapesti köcsög vagyok, elmondom, hogy fél évet jártam a Miskolci Egyetemre gépészmérnök szakon, és borsodi srácokkal katonáskodtam ... tehát ez nem jött be. Az tény, hogy a korai Edda egy jónak mondható zenei produkció volt, csak aztán jöttek az összetűzések Slamóval, majd a billentyűs lelépése, ez mind nem tett jót a csapatnak, fel is oszlottak. Aztán az újraélesztés utáni egy, de legfeljebb két album még jó volt, de utána szép lassan Pataky elkezdte a saját nimbuszát lerombolni. Ma ott tartunk, hogy már súlytalan ... Mindenfelé törleszkedik, ahonnan hasznot remél, mindent elvállal (lásd: Dáridó), csak jöjjön a bevétel ... Én még 1987 januárjában az első hazai Deep Purple koncert(ek, mert 3 este volt) előzenekaraként láttam őket. Ma hol vannak? Akkor tényező volt a zenei életben az Edda. Ma micsoda? Nehéz kérdések és nem könnyű válaszok. A lemezek száma meg egy dolog ... emlékszem kamaszkoromból, hogy még instrumentális válogatást is kiadtak Edda Karaoke címen, hogy otthon tudjon a jónép vonyítani rá. Levették az éneksávokat a számok szalagjairól (hol volt még akkor digitális technika ...), oszt' jóvan. Ez is egy nagylemez, meg kazetta, jöhet a pénz! Na, hát erre mondtam, amit mondtam.

DA

ZON 2012.09.26. 10:21:15

@autokatalog: 1984-ben érettségiztem. Sz. Richárd iskolaigazgató az érettségi előtt két nappal (az egész osztály előtt) rászólt E. Pistire : "Téged meg ne lássalak ilyen hajjal"És ő levágatta a vállig érő, ápolt haját. Főleg vidéken sokkal tovább élt ez a buzi bolsevik szellem.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.09.26. 11:12:54

Azért az 1996-os Exploited koncert Győrben....
Vagy pl a HétköznaPI CSAlódásokat szinte minden album után demokratikusan perekkel próbálják megszűntetni az annyira emberbarát demokrata politikusaink... a rendszeridegenek üldözése nem ért véget 89-ben, csak irányt váltott.

alprazolam 2012.09.26. 11:27:31

Prognózis:hajsza közben. Egyik kedvencem.

h4z4rd 2012.09.26. 11:50:15

@butyko: Amit írok, az a saját véleményem, ami persze a maga természetességében különbözik a tiédtől; ez önmagában így jó.
Persze, ha mélyebbre ásunk, akkor kitűnik a foggal-körömmel demagógiád, amit nyilván a fanatikus rajongásod táplál.
De ez is rendben van, véded a kedvenced, cserébe a véleményed elég messze esik az objektivitástól.
Nézd csak végig kevésbé a pátosztól kevésbé elködösült szemmel PA pályáját és talán azonnal feltűnik az a -persze csak utólag- nyílegyenes irány, amin a proletár-celebségtől haladt a Fásy mulatóig. Ez egy teljesen tipikus motívum, amit már megmutattak kiégett és megújulásra képtelen, kiüresedett, levitézlett sztárok.
Selfmade-man? Ugyanmár. Agitprop, melósok kvázimuzikális lefújószelepe.
Merugye' ha már az a magyarázat, hogy pénzt kell keresni valamivel, akkor az a dal már rég nem neked szól...

Gondolom ezt úgy, hogy egykor szerettem az Eddát. Még azt a lemezt is, amelyiken a kör meg az ünnep című nóta volt.
Viszont Patakit már akkor se, mert átütően hamis próféta.
Mivel nem laktam tőle messze, nap mint nap láttam az elfeledéstől rettegő pozőrt feszíteni a Mergában, miközben a neje egy levedlett R4-el próbált közlekedni, működtetni a családot. A műhelyemhez közeli sarkon kompletten leszakadt kipufogó-rendszer pótlásához szükséges ötezer forintos összeget is jóvá kellett hagyatnia, amit kisvártatva a Kör Közepén Álló személyesen, fennhangon kért számon. Csak egy sztori a sok közül, és nem, nem ezért nem szeretem már az Eddát.

Visszatérve a cigánykodásra, mambózásra. Az efféle pénzcsináló húzások a napi betevőn kívül arra jók, hogy semmivé erodálják az egykori rocker nimbuszát. Vállalhatatlan. Szerintem persze.

Hoboé ugye egy másik, itt-ott analóg történet, de ezt most nem fejtem ki.

Minden esetre a '80-as évek elég eklektikusan zajlottak, az szentigaz.
Teljesen normális volt a csillaghegyi pártházban (Hazafias Népfront) rendszeresen megtartott Egészséges Fejbőr-koncert, de az is belefért, hogy a pár kommenttel feljebb már említett helyi sheriff színesre verte az arcom, csak mert a kelleténél kb 30db-al több Lenin-rend volt a kabátomon a kelleténél.

Tiszta szerencse, hogy maradtak azért hőseink. Például Bill Kapitány.

autokatalog 2012.09.26. 12:57:31

@ommm:

"Maradjunk annyiban, hogy ez egy filmvetítést beharangozó blogposzt."

Es ki allitott mast? Nem a harangozassal van a baj hanem hogy gyengen kolompol:)

"Szerintem teljesen rosszul látod és legalább annyira demagóg vagy, amennyire nem szeretnél."

Szerintem meg semmit sem tudsz ebbol ervekkel cafolni es talan ezert nem jelolod meg pontosan azt sem,hogy hol is van itt a demagogia.

"Állami pénzen vett hangszerek?"

Szomoruan veszem tudomasul,hogy nem csak a korabeli magyarorszagi viszonyokkal nem vagy tisztaban egy cseppet sem de "kokemeny rocker"-kent arrol sincs sok fogalmad milyen minosegi hagszerek kellettek ahhoz,hogy te lemezt vehess fol.Szerinted ezeket a nyugati relaciobol szarmazo meregdraga cuccokat palyajuk kezdeten a Pataky egyetemi osztondijabol vagy a Boci barbeli tiszteletdijabol finansziroztak?Es akkor meg egy hangot nem ejtettem az egyeb muszakisag, lemezkiadas, promocio, koncerthelyszin,segedszemelyzet,turnek stb. horribilis koltsegeit amikrol elegansan megfeletkezel dacara annak,hogy leirtam es amiket ezek az akkoriban ehenkorasz csovesek onerobol es allami tamogatas hijan a budos eletben ki nem fizettek volna.

"Lee farmer, mint népviselet?"

Pontosan.Bar egy percig se zavarjon,hogy en Levi Strausst es Trappert irtam de nem kis pechedre(LOL!) a hetvenes evek vegetol Lee-t is nagyuzemben gyartottak idehaza a masik kettovel egyeteben.Gugli a baratod...Majd belejossz,Pistam:)

hu.wikipedia.org/wiki/Farmernadr%C3%A1g

"Nem tudom, lehet Magyarországon ennyire laza volt az élet akkoriban, vagy csak szimplán mákod volt."

Azt en is latom,hogy nem tudod de akkor oszinten, minek okoskodsz az akkori viszonyokat illetoen?Masik szocialista orszagbol nezve lehet,hogy makom volt hogy ide szulettem neked viszont nem mert a hassrautesszeruen leirt poen ezuttal forditva sult el:)

"Nem tisztem megvédeni egyik korabeli zenekart vagy frontembert sem, kis szerencsével elmagyarázhatod személyesen is egyikőjüknek, hogy valójában mekkora gyökér és pártsegg-nyaló volt."

Ne is mert minimalis erkolcsel biro embereknek is abszolut vedhetetlen a Fero es a Pataki minden politikai oldalt megjart dorgolozese vagy a Hobo szarmazasanak biztos es mindenfajta megtagadas ellenere sosem szuno vedelmebol abszolvalt "redszerellenessege".Hazudozasaikra meg nem vagyok kivancsi.Mert aki igazi tehetseg az akkoriban is sikeres volt es a rendszervaltas utan is eismerten az tudott lenni(Pl a Tibusz-fele zsenik).Akinek meg akkor nem sikerult lemezhez jutni az a kommunizmus bukasa utan is marginalis idiota,Nagy Fero-szeru kreten bohoc maradt.

"Bármikor szívesen vitázom erről veled,..."

Ok, de elotte szerintem kicsit jobban keszulj fel az adott temabol az egesek elkerulese vegett.

deak.atti 2012.09.26. 13:04:49

@h4z4rd:

Szia!

Nagyjából ugyanazt ítuk ... leszámítva a személyes élményeket. Akkor már lehet benne némi igazság is.

DA

h4z4rd 2012.09.26. 13:16:23

@gyvy: Ez az, ami most valójában számít, az időutazás; -a többi duma.

Én ott leszek.

autokatalog 2012.09.26. 13:21:15

@Nyomek:

"Erre jó példa R. Philip, aki azt az álláspontot képviselte, hogy a k. papokat és hívőket üldözték a Kádár rendszerben, de azt is elmondta, hogy ő egy konzervatív katolikus családban nőtt fel. És nem talált ebben ellentmondást."

Nem kevesbe jo pelda,hogy mennyire fingod nics az akkori viszonyokrol vagy milyen komoly az amneziad.Koztudottan - kiveve persze teged - a Kadar-rendszer egyik legfobb jelleemvonasa volt az ellentmodas.

"Különben ne hagyd abba, írj tovább, az se zavarjon, hogy még féligazságok sincsenek abban, amiket összehordasz. De szórakoztató. Igazhitű pártkatona vagy-e?"

Oszt' melyik partnak vagyok a katonaja,te szerecsetlen? Ha ezt sikerulne kinyogni utana a nemletezo feligazsagokat is megjelolheted homalyos celozgatasok helyett.

@ZON: " Főleg vidéken sokkal tovább élt ez a buzi bolsevik szellem."

Ebben biztos vagyok.Am a pesti gimikben egeszen mas szelek fujdogaltak.Kerdezd meg mondjuk a Csikost.

közösperonos átszállás 2012.09.26. 15:38:49

@autokatalog: "Mindenki tudta,hogy a Buvesz minden sora a kacsintos Kadarrol szol,aki mikozben adossagbol fenntartott diktaturaja mellett"

'76-ban azért az "adósságból fenntartott" (főleg úgy, hogy mindenki tudta! '76-ban!), az egy pöttyet erős.

ommm 2012.09.26. 17:19:30

@autokatalog: Ad1. Továbbra sem sikerült meggyőznöd, add fel nyugodtan, vagy olvasd el legalább a Hobo sapienst, ha már annyira kíváncsi vagy arra, hogyan működtek a dolgok akkoriban. Az az egy könyv kezdetnek elég lesz. Vagy csak ülj le vele beszélgetni, értelmes ember. Én megtettem.

Ennyit a demagógiádról.

Ad2: Egy szóval sem méltattam Patakyt, valójában te keverted ide, hogy ők milyen hangszeren vették fel melyik lemezt, azt nem tudom, annyit azonban igen, hogyan járt kézről-kézre egy egy Fender vagy valamire való dobszerkó akkoriban. És ne hidd, hogy a stúdióban szívesen látott vendég volt mindenki. A fent említett film zenéje hány évvel a premier után jelenhetett csak meg lemezen? Nem kell válaszolnod, maradj meggyőződéses.

Ad3: Nem érzem hasraütés-szerűen leírt poénnak, mert - ahogy azt fent írtam - elég élénk kereskedelem folyt a határ mentén és apám elmondásaiból tudom, mekkora flash volt anno egy-egy jó farmer cucc. Hogy mindenki abban szaladgált volna? Biztosan így van, igazad van.

Az utolsó bekezdésed pedig nem más, mint abszolút privát és demagóg vélemény olyan emberekről, akiket jó eséllyel csak a képernyőről ismersz.

Remélem, eljössz a vetítésre.

Quattroman 2012.09.26. 18:54:40

@autokatalog:
a farmer témához,

'78-'79ben a FER (felsőruházati nagyker)nél voltam árúszállító,
kartondobozokban érkezett a Lewis farmer egy kartonban 20darab(!) a kiemelt helyek pl a tatabányai Bányász Áruház kapott 6 kartonnal! máshová egyet-kettőt vittünk. 800Ft volt az ára a fizetésem pedig 2000Ft
szóval írkálsz azért bőven badarságokat....

mildred 2012.09.26. 20:21:42

@deak.atti: Szia TWK -004!

És akkor a zálogházas biznicről még szó sem volt. Meg az egyszemélyes kft-ként üzemeltetett zenekaráról.

Szép estét, sok jó Wareszt!

Üdv: Francobeggar:-)

Dennisthemenace 2012.09.26. 20:50:14

Sajnos, nekem sokat kellene utaznom a moziig..
De szerencsére megvan dvd-n, így csak a roman boltig megyek, felszedni egy kis ropit, sport szeletet, meg egy uveg meregdrága Borsodit a fíling miatt.:-)

Dennisthemenace 2012.09.26. 20:53:27

Azért egy valami semmit nem változott, max rosszabb lett: ez pedig a rendorok hulyesége...

gss 2012.09.26. 21:30:50

...meg az egymás marása

autokatalog 2012.09.27. 00:43:14

@közösperonos átszállás:

"'76-ban azért az "adósságból fenntartott" (főleg úgy, hogy mindenki tudta! '76-ban!), az egy pöttyet erős. "

Sajnos egy kicsit sem.73-78 kozt megnegyszerezodott az allamadossag:

mno.hu/migr/szocialista_csodlovagok_ismet_az_imf_karjaiban-343886

Ugyhogy 76-ban mar vastagon hitelbol eltunk.
A "mindenki tudta"-t termeszetesen a Buvesz Kadarrol szolo szovegere ertettem,nem az allamadossagra.

@ommm:

"Továbbra sem sikerült meggyőznöd, add fel nyugodtan, vagy olvasd el legalább a Hobo sapienst, ha már annyira kíváncsi vagy arra, hogyan működtek a dolgok akkoriban. Az az egy könyv kezdetnek elég lesz. Vagy csak ülj le vele beszélgetni, értelmes ember. Én megtettem."

Nem akarlak meggyozni en semmirol.Legyen a te bajod ha beszopod egy olyan ember hazugsagait akinek van pofaja a rendszer uldozottjenek nevezni magat ugy,hogy a kerdeses idoszakban neki es egyuttesenek vagy fel tucat lemeze jelenik meg, egyeb nyolcvanas evekbeli fellepeseit es munkait meg felsorolni is nehez.De meg is fordithatjuk a dolgot: Eleg gusztustalan ha valaki azt a rendszert gyalazza ami kiutalta a rozsadombi villat amiben gyerekeskedhetett, ami sztart csinalt belole es ami munkat es szerepeket adott neki meg finanszirozta a lemezeit,koncertjeit.(A miniszter apa mellett a ma is a Parttorteneti Intezet archivumanak korlatlan urakent es harcos szabotorkent funkcionalo Foldes Gyorgyrol,korunk egyik legnagyobb kriptokommunistajarol,Hobo batyjarol nem is beszelek.)Kurva fain csavo lett volna ha mindezt maganyos forradalmarkent vissszautasitja.Csakhat mint tudjuk nem igy tortent...Maig abbol a hirnevbol es tudasbol el amit a kommunista rendszer hathatos segitsegevel alapozott meg.Ertelmi kepesseget meg egy percig nem vitattam es erkolcsi kerdesben azt hiszem ez indifferens is.(Mellesleg a hat nyelvet beszelo Rakosi Matyas intelligenciaja is legendas volt...)

"Ennyit a demagógiádról."

Nezd,ha az eletpalyajan barmikor ellenorizheto tenyek szabavetele demagogia akkor azt kezseggel vallalom.

"Egy szóval sem méltattam Patakyt...,"

Ot szemely szerint valoban nem, am uldozott es tiltottkent aposztrofaltad a zenekarat,erosen misztifikalva allitolagos martirszerepuket.A kizarolagos "oszintesegukrol" nem is beszelve.

"valójában te keverted ide, hogy ők milyen hangszeren vették fel melyik lemezt, azt nem tudom, annyit azonban igen, hogyan járt kézről-kézre egy egy Fender vagy valamire való dobszerkó akkoriban."

A korbe-korbe jaro Fenderbol meg dobszerkobol aligha jott ki a lemezgyartas,turne es egyeb altalam mar huszadszor felsorolt dolgok koltsege.Ugy latom ezt a budos eletben nem fogod(akarod) felfogni.

"És ne hidd, hogy a stúdióban szívesen látott vendég volt mindenki."

Nem hiszem.Azt ellenben tudom,hogy a lemezeik aztan megis megjelentek.No meg azt is,hogy ennek koltseget meg veletlenul sem sajat zsebbol fizettek.

"A fent említett film zenéje hány évvel a premier után jelenhetett csak meg lemezen?"

Na es ezek koltsegeit szerinted ki fizette,Baszkikam?

"Nem érzem hasraütés-szerűen leírt poénnak, mert - ahogy azt fent írtam - elég élénk kereskedelem folyt a határ mentén és apám elmondásaiból tudom, mekkora flash volt anno egy-egy jó farmer cucc.Hogy mindenki abban szaladgált volna? Biztosan így van, igazad van."

Velem egyutt a fel altalanos iskolai osztaly farmerban jart a nyolcvanas evek elejen.A Skalaban,Corvinban meg a sajat szememmel lattam a Levistol es Trappertol roskadozo polcokat.Ez utobbi emlek szerintem sokaknak megvan es talan egy kisse reprezentativabb is a hazai viszonyokat illetoen mint egy csehszlovak falu sefteseinek vagy rendorenek lokalis kalandjai.

"Az utolsó bekezdésed pedig nem más, mint abszolút privát és demagóg vélemény olyan emberekről, akiket jó eséllyel csak a képernyőről ismersz."

Feltalatad a spanyolviaszt,Pistam! Persze,hogy a sajat velmenyem irom es nem a partbizottsaget.Mint ahogy a sztarokat is a kepernyorol,produkciojukrol vagy egyeb mediaszereplesek alapjan szokas ismerni ill. megitelni.Legalabbis mifelenk.Cse'ben tan nem igy volt?

"Remélem, eljössz a vetítésre."

El kene.Ha masert nem,hogy megszamoljuk hany emberen van farmer a filmben orjongok kozul,es aztan hogy lathassam a fejedet a vegredmeny lattan:))

ommm 2012.09.27. 00:50:37

@autokatalog: Hűha, látom, komoly és elhivatott fanatikussal van dolgom, de:

"Egy szóval sem méltattam Patakyt...,"

Ot szemely szerint valoban nem, am uldozott es tiltottkent aposztrofaltad a zenekarat,erosen misztifikalva allitolagos martirszerepuket.A kizarolagos "oszintesegukrol" nem is beszelve.

Jézusom, EZT HOL OLVASTAD? Vagy mindenki helikopter?

ommm 2012.09.27. 00:57:13

@autokatalog: ""És ne hidd, hogy a stúdióban szívesen látott vendég volt mindenki."

Nem hiszem.Azt ellenben tudom,hogy a lemezeik aztan megis megjelentek.No meg azt is,hogy ennek koltseget meg veletlenul sem sajat zsebbol fizettek.
"

Istenem, ennyire kőfejű nem lehetsz. Annyira hülyének ne nézd a komcsikat, hogy ne látták volna, mit lehet eladni. Ha te e mögé képes vagy összeesküvés-elméleteket gyártani, akkor tényleg nagy a baj. Naná, hogy csinálhattak lemezt, de óriásit tévedsz, ha azt hiszed, érdemi bevételük származott ebből.

A farmerről már csak annyit, hogy az volt a menő, akinek volt, akár egy is. És ne terelj, a te állításod az volt, hogy bárki megengedhette magának a márkás cuccot. És ez hülyeség.

Gyere el holnap, aztán meglátod, hogy vajon hányan akadnak, akik a te szemszögedből élték meg mindezt. Csak ne hogy csalódj, mázlista.

autokatalog 2012.09.27. 00:58:59

@Quattroman:

"'78-'79ben a FER (felsőruházati nagyker)nél voltam árúszállító,
kartondobozokban érkezett a Lewis farmer egy kartonban 20darab(!) a kiemelt helyek pl a tatabányai Bányász Áruház kapott 6 kartonnal! máshová egyet-kettőt vittünk. 800Ft volt az ára a fizetésem pedig 2000Ft
szóval írkálsz azért bőven badarságokat...."

De lehet,hogy a ketrongyos - az akkor is a dolgozoi hierarchia legeslegalját jelento segedmunkasi - fizetesed emlegetese az igazi badarsag ugy,hogy ekozben az atlagber 1978-ban ennek majd' ketszeres, 3600ft volt.Az meg nyilvan meg sem fordul a fejedben,hogy pont azert kaptatok keveset mert hianycikk volt a nagyuzemi termeles ellenere.Magyarul a sokszazezres mennyiseget mind elkapkodtak.Es akkor meg csak az altalad emlitett Levisrol beszelunk a Lee es az ezeknel sokkal elerhetobb aru es nagyobb szamban eloallitott Trapper mellett.

autokatalog 2012.09.27. 01:29:41

@ommm:

"Istenem, ennyire kőfejű nem lehetsz. Annyira hülyének ne nézd a komcsikat, hogy ne látták volna, mit lehet eladni. Ha te e mögé képes vagy összeesküvés-elméleteket gyártani, akkor tényleg nagy a baj. Naná, hogy csinálhattak lemezt, de óriásit tévedsz, ha azt hiszed, érdemi bevételük származott ebből."

Jogdij es tarsai gondolom ismeretlen fogalmak a szamodra.Hobo meg ugye az eltrajzaban felleheto allasokat,poziciokat szigoruan tarsadalmi munkaban latta el,fellepeseiez,szerepeihez hasonloan...Sot,ho vegen altalaban o vitt be penzt a munkahelyere.

" És ne terelj, a te állításod az volt, hogy bárki megengedhette magának a márkás cuccot"

Disputankat visszanezve a tereles,mellebeszeles inkabb read jellemzo.Igen.A film keszitese idejen mar tok atlagos dolog volt.Sot, a Trapper ekorra nemhogy megszokott hanem kisse ciki is lett.

"És ez hülyeség."

Pistam, hulyeseg az hogy masodkezes legendaid rabjakent meg az internet informacioit sem akarod tudomasul venni.Jelesul,hogy itthon sokszazeres darabszamban eloallitott tomegtermekrol beszelunk amit egy atlagember is konnyeden megvehetett.

"Gyere el holnap, aztán meglátod, hogy vajon hányan akadnak, akik a te szemszögedből élték meg mindezt. Csak ne hogy csalódj, mázlista."

Meglatjuk:)

autokatalog 2012.09.27. 01:36:07

@ommm:

"Jézusom, EZT HOL OLVASTAD? Vagy mindenki helikopter?"

A POSZTODBAN,bazmeg:

"Évekkel később aztán már tudtam, kicsoda Aczél György, tudtam, hogy mi volt az a TTT-lista és megértettem, miért kacagtak fel apám és barátai, ha egy-egy sör mellett valaki szóba hozta az Eddát, mint hűdekemény zenét, vagy a különböző beat-zenekarokat. Mert akkoriban csak az volt a tiszta és igaz, ami tiltott volt. Az ilyen államilag tolt vackokon csak nevettek"

Bélabáttya (törölt) 2012.09.27. 02:57:43

@autokatalog: Azért ezt egész jól összeszedted. Annyival azért kiegészíteném, hogy erősen kor és iskolafüggő volt ez a hajasdi, öltözködősdi. 79-80-ban még inkább baszogattak érte, 81-82-től márnem annyira, de azért vígan megesett.

A randalírozó tömegre volt megoldásuk: simán elverték, ha olyan kedvük volt. A csepeli „Melósban” ritkán tudhattad előre, hogy amikor hazaindulsz (80-81), rendőrkordon fogad, vagy a töküres utca? Gyakorlatilag nem függött általunk értelmezhető dolgoktól. Talán az aktuális ügyeletes tiszt hangulatán múlt, vagy a fene tudja.
82-83-ban viszont már a kutya se nézett ránk.

A rockzenekarok szövege általában nem volt különösebben rendszerellenes, esetleg a Beatrice pár számát, illetve kicsit később a Rolls Frakciót leszámítva (megélni akartak, nem háborúzni, művészkedni). Inkább az átvezető szövegekben szóltak be ennek-annak. Erre inkább az „alternatívok” és a punkok sportoltak rá valamennyire (utóbbiak részben le is ülték...), de ők is inkább a „puhulástól” és a nagy zenekaralapítási őrülettől, 81-82 tájától.

A rockzenekarokat nem szerették nagyjaink, de a kinézetüket viszonylag normálisan kezelve nagyjából betudták „fellépőruhának”. Lemezt viszont nem kaptak. Nem szerették, na. Amikor az Omega, LGT, majd a Piramis sikeres lett, némileg beindult ugyan a szekér (a Ricsének is volt egy közös lemeze az LGT-Omega-Beatrice közös turnéról, de nagyon pocsék lett), de lássuk be, a MHV nem a rockzenére szakosodott, más meg eleinte nem volt.
Erre egész jó próbálkozás lett a Start kiadó, később meg már kiadhatott szinte akárki.
Persze beleszóltak, ahogy most is, csak némileg más szempontok alapján...

A rendszerellenes dal meg elég fura jószág volt. Egyszer bezúzták még a kész lemezt is (Illés), majd rá alig pár évre a letiltott lemez vezető számával indult az István király. Hát, változtak az idők...

Bélabáttya (törölt) 2012.09.27. 03:01:34

"Állami pénzen vett hangszerek?"

Bizony, megesett az ilyen. Sőt, a legdurvább egy igen hosszú hajú, „szaloncsöves” kinézetű legény volt, aki szeretett volna fellépni a kis csapatával. Mint kiderült, nekik a pannonhalmi bencések szedték össze a hangszert, cuccot, ha már hozzájuk jártak. Hát, istenem, ezek az ifjak nem fagottal, klarinéttel, hanem Fenderrel a Pevey-n akarták tolni. Tehették...

Ahogy az OPNI zenekara is...

ommm 2012.09.27. 09:43:15

@autokatalog: És az "államilag tolt vacak" - szóösszetételről neked az jött le, hogy tkp. az ő szekerüket tolom?!
Istenem, soha nem állt távolabb semmi, mint ez.

Quattroman 2012.09.27. 10:09:50

@autokatalog:
nem segedmunkasi fizetes volt hanem gepkocsivezetoi alapber. erre ha akartak adtak potlekokat.
mivel Te is Lewis-el keztel peldalozni ne tereld masra a szot, a Trapper csak annak kellett aki a SZU-ba utazott es 3-4 darabot magarahuzva kicsempeszte...
az itt "tomegtermelt" Lewis nagyresze exportra ment mivel bermunkaba gyartottuk.

mivel olyan nagy megmondoembernek tunsz, felhomalyositanal hany evesen elted meg ezt az idoszakot?
trollszagot erzek....

autokatalog 2012.09.27. 13:00:57

@ommm:

Istenem,Istenem! En barom! Az ILYEN szocskat csak most vettem eszre az "allamilag tolt vackok" elott! Igy mar minden mas! Idiota,figyemetlen modon en meg ugy ertelmeztem,hogy az Eddan kivulieket tartod allamilag tolt vacaknak! Pistam megkovetlek!Mea culpa!Bocsanat!!!

@Quattroman:

"Te is Lewis-el keztel peldalozni ne tereld masra a szot,"

Mirol beszelsz??

@autokatalog:" vagy elugorjon a Skalaba egy Levi Strauss vagy Trapper farmerert."

Egyszerre emlegettem mindkettot.

"a Trapper csak annak kellett aki a SZU-ba utazott es 3-4 darabot magarahuzva kicsempeszte..."

Ertem.Ezek szerint a Budaflax a gyartas negy eve alatt(78-82) kizarolag a feketepiacra termelt.A Szovjetunioba mint tudjuk csak rendkivul szigoruan ellenorzott keretek kozott lehetett beutazni.A szolgalati uton levokon kivul az evi max. 15-20 magyar Ibusz csoport tagjai kaphattak vizumot.
Fejenkent,negy gatyaval szamolva - szerinted legalábbis - a seftesek meg tobbszazezren voltak:))Javaslom, ennek az egetvero hulyesegnek azert fuss neki megegyszer.

"az itt "tomegtermelt" Lewis nagyresze exportra ment mivel bermunkaba gyartottuk."

Te onnan a Robur fulkejebeol Fejer megyeben ezt biztos jobban lattad.

"mivel olyan nagy megmondoembernek tunsz, felhomalyositanal hany evesen elted meg ezt az idoszakot?"
1968-ban szulettem.

"trollszagot erzek...."

Tusolj le batran.

Quattroman 2012.09.27. 14:55:43

@autokatalog:
Barkas volt es Rakospalotan. az atlagfizetesrol pedig annyit hogy az otvenevesek 8-10 forintal magasabb bere is benne volt abban, akkor sem mukodott hogy egyenlo munkaert egyenlo bert. Trappert pedig szinte senki sem vett itthon maganak
meg mindig kerulod a valaszt hogy Te szemelyesen hogy elted meg ezt az idoszakot amit oly boszen leirsz nekunk, vagy csak olvasgatsz, kepzelodsz rola?

"1968-ban szulettem."

szoval tul voltal mar a nagycsoporton, (en mar a seregen is) de latom Te 12 evesen igen komoly tapasztalatokat szereztel.

Öngerjesztő Erg 2012.09.27. 15:50:26

Beatrice tagok a képen:
Álló sor balról a harmadik: Bogdán Csaba (aka Szandiné, bizony ő is Ricse tag volt egy ideig!)
Mellette Feró. Bill és Tunyó között Waszlavik. Guggoló sor balról a második Donászy Tibor, a negyedik Vedres József (később a Bikini gitárosa), az ötödik Miklóska.

Quattroman 2012.09.27. 18:43:54

@Öngerjesztő Erg:

Egon és Bogdán közt Döme Dezső...

deak.atti 2012.09.27. 20:32:50

@Bélabáttya:

Szia!

Erre Schuster Lóri (lehet szeretni vagy sem, én semleges vagyok: a Mobil miatt tisztelem, a többi dolga miatt annyira már nem ...) azt mondta egy hosszabb TV interjúban: "A hangszerek törlesztése 800 forint volt, én kerestem 1200-at, úgyhogy egy szobában ledobott matracon aludtam két évig. Igen jó színvonalon éltem akkoriban ...". Biztos, hogy az államilag kitalált zenekarok (nem írok neveket, nehogy valakinek az érzékenységét sértsem) kaptak segítséget az induláshoz, de ezek az "underground" zenekarok vért izzadtak mire valami értelmes cuccot összeszedtek maguknak. Az állami szerepvállalásra még azt mondta, hogy " ... ha Erdős Péter belém lett volna szerelmes, és nem a Csepregibe, akkor mi mentünk volna Japánba, a Yamaha Fesztiválra. Így meg a Neoton ment!" :o)

DA

Bélabáttya (törölt) 2012.09.27. 21:00:23

@deak.atti: Jah, tuti. Simán megcsinálta volna Péter báttyát egy Japánért...

Hát, ha Japán nem is, de egy kis Lengyelország, Szovjetunió, NDK azért befigyelt a magyar zenekarok jó részének, különösebb seggnyalás nélkül is.

Bírtam azt a világot, remek bulik, sztorik voltak, de azért sajna igaza volt annak a régi gitáros cimbinek, aki azt mondta: Á, elittuk az eszünket, ahelyett, hogy odafigyeltünk volna...

Volt némi igazsága sajna. Az általam ismertek zöme többet volt megsértődve (körbe, mindenkire), érte mindenféle méltánytalanság (persze mindenkitől, akiről nem is gondolta volna...), mint amennyit józan volt. A maradék meg (bőven a sokadik vonal, nem az emlegettek) gyakorlás, zeneírás és buliszervezés helyett háborgott a rendszer ellen, de nagylemezt akart. Amikor meg lett nekik buli, akkor kiderült, hogy nem tudják lejátszani, mert nincs hangszer, cucc, és hiába lett minden, inkább el se mentek a bulijukra mert számok se voltak, amiket tolhattak volna a népnek.
Pedig bulihely, esemény volt gazdagon, csak melózni - nem is sokat - kellett volna érte.

Érdekes módon az „államilag támogatottak”, stílustól függetlenül megtették.

Öngerjesztő Erg 2012.09.27. 21:01:17

@Quattroman:
Az nem Döme, hanem Kőrös József (HBB gitáros). A kép készítésekor Pálmai Zoltán volt a dobos (guggoló sor balról a harmadik)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.09.27. 21:04:22

Dalos, Dobos, Dejkó, és még sokan mások...

(Fonyódi Péter: Beatkorszak a pártállamban)

deak.atti 2012.09.27. 23:15:10

@Bélabáttya:

Hali!

"Hát, ha Japán nem is, de egy kis Lengyelország, Szovjetunió, NDK azért befigyelt a magyar zenekarok jó részének, különösebb seggnyalás nélkül is."

Talán Török Ádám mesélte egy interjúban, de már nem vagyok benne biztos, hogy a sokadik NDK turnéjukon az egyik koncert után egy szőke asszonyka kézen fogva egy 7-8 év körüli fiúval, odajött hozzá, mélyen a szemébe nézett, és megkérdezte: "Tetszik a fiad?" ... :o) Schuster meg egy litván turnéról mesélte, hogy az első estén litvánul kiabálta a mikrofonba, hogy "Jó estét Kaunas!" ... és a közönség szó szerint megőrült. A taps-gépet (két k...va nagy tenyér forma, amit összecsapkodott a színpadon) zabálták a litvánok, nagyon tetszett nekik. Szóval, annyira rosszak nem lehettek ezek a KGST turnék ... :o)

DA

Bélabáttya (törölt) 2012.09.27. 23:24:58

@deak.atti: Vajon akkor is meg nem értett, méltánytalanul kezelt, üldözött ellenállók voltak, amikor az Interkoncert körbevitte őket ezeken a bulikon?

És igen, remek mókák voltak. Nekem csak egy felvidéki buli jutott sok rendőrrel, Hajrá Fradi felkiáltással csápoló népekkel és rendkívül szolgálatkész, minden igényt kielégítő szervezőkkel.
A zenekar persze még félúton, bőven a határon túl sem hitte el, hogy bulira megyünk...

deak.atti 2012.09.27. 23:25:29

@Bélabáttya:

... ja, még valami:

Barátságot ápolok egy zenekarral. Deep Purple Cover Band, tehát csak Purple-t játszanak, 30-as srácok, minden koncerten elájulok, hogy mennyire érzik, milyen autentikusan nyomják a DP-t. 16 (!!!) éves a zenekar, már csak az énekes-alapító tag az eredeti. Az eredeti Purple video-üzenetet küldött tavaly a 15 éves szülinapi bulijukra, Jon Lorddal (RIP, néhány hónapja vesztettük el) léptek fel 14-szer, nagyjából a felét külföldön (orosz, szlovák, osztrák fellépéseken kísérték a Mestert a fellépései rockos részében játszottak vele), Ian Paice-szel léptek fel, Ken Hensley-t (Uriah Heep) kísérték ... de ezt a 16 évet végig kellett dolgozni, hogy ezek meglegyenek. Szóval, én rettentő mód tisztelem ezt a kitartást és elhivatottságot, számtalanszor feladhatták volna. Ennyit a munkáról.

DA

autokatalog 2012.09.27. 23:32:49

@Quattroman:

"Barkas volt es Rakospalotan..."

Tolem lehetett Mack es Beverly Hillsben akkor is valogatott baromsagokat hordasz itt ossze.

"Trappert pedig szinte senki sem vett itthon maganak"

karamella.hu/divat/a-magyar-farmer-sikere-trapper.html

"Az első évben 600 ezer Trapper értékesítéséről állapodtak meg a jelentősebb nagykereskedelmi vállalatokkal: a Felsőruházati Nagykereskedelmi Vállalattal, a Skála-Coop Szövetkezeti Vállalattal,és a Centrum Nagykereskedelmi Vállalattal. A siker nem maradt el…"

Az elso evben... Es meg harom evig gyartottak.Nem keveset fordulhattak a SZU-ba jaro sefteseid amig az atlag 2.4 millio darabot mind eltuntettek az orszagbol.LOL.

" meg mindig kerulod a valaszt hogy Te szemelyesen hogy elted meg ezt az idoszakot amit oly boszen leirsz nekunk, vagy csak olvasgatsz, kepzelodsz rola?"

Meg mindig keptelen vagy figyelmesen olvasni:

@autokatalog: " Velem egyutt a fel altalanos iskolai osztaly farmerban jart a nyolcvanas evek elejen.A Skalaban,Corvinban meg a sajat szememmel lattam a Levistol es Trappertol roskadozo polcokat.Ez utobbi emlek szerintem sokaknak megvan es talan egy kisse reprezentativabb is a hazai viszonyokat illetoen mint egy csehszlovak falu sefteseinek vagy rendorenek lokalis kalandjai."

"szoval tul voltal mar a nagycsoporton, (en mar a seregen is) de latom Te 12 evesen igen komoly tapasztalatokat szereztel."

Latom, szamodra csodaszamba megy ha egy 12 eves gyerek kepes volt leolvasni a sajat es osztalytarsai altal hordott farmernadragok markajelzeseit, majd mindezeket memorizalni a hasonlo termkektol roskadozo aruhazi polcok latvanyaval egyetemben.Nem is igen szuksegeges ezen kulonosebben csodalkoznom annak tukreben,hogy te annak idejen meg katonaviselt emberkent sem voltal kepes megtanulni a Levis marka helyesen torteno leirasat es ahogy elnezem ez 50 eves korodra sem nagyon valtozott...

Pepejoe 2012.09.28. 01:56:16

Én csak annyit böffentenék bele, hogy valamikor a 80.-as évek végén nőttem bele tesóm kinőtt Trapperébe, tehát amikor már nem is gyártották. Nem éreztem gáznak 8-9 évesen :) pedig már csak a nevében volt az a rendszer, ami volt. Az első farmerem volt és ekkor látták meg (szerintem) a szüleim az "igényt" a cuccra.
Bocsánat bácsik. :)

Nyomek 2012.09.28. 09:49:46

@autokatalog:
"a Kadar-rendszer egyik legfobb jelleemvonasa volt az ellentmodas"

Ez egyre jobb lesz. És még engem vádolsz homályos állításokkal. Lol.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.28. 13:21:33

Nem olvastam mindet, de egyetértek azokkal, akik védik-méltatják Patakit. Szerintem sokat adott ő a Magyar embereknek, a lakodalmast meg felejtsük el neki.
Engem az sem érdekel, hogy elvitték-e az UFO-k, vagy sem, a régi zenéi nagyon ütősek.

Dennisthemenace 2012.09.28. 14:10:39

Azért ez annyira magyaros: még ebbol is véres politikai vitát csinál néhány ember...

Dennisthemenace 2012.09.28. 14:14:30

Még helyesebben: Levi's, kiejtve: Livájsz..:-)

deak.atti 2012.09.28. 15:11:13

@ommm:

Szia!

"Apám 86-os Deep Purple-belépő jegyét a mai napig őrizgeti. Olyan feketepiac volt a határ mentén, hogy ihajj! "

Tessék megnézni azt a jegyet, ha tényleg megvan. 1987 lesz az a '86. 1987 január 26-27-28, vagy 27-28-29 volt a három este. Az utolsó estén voltam ott apámmal. Nem kellett volna ... 25 éve nem tudok leakadni a Purple-ről. :o)

DA

ommm 2012.09.28. 15:14:03

@deak.atti: Mindenképpen. Lila jegy (milyen más lenne), nagy, stilizált retró számokkal :)

HowAreYouOneAVetésün? 2012.09.28. 16:46:35

@Quattroman: így igaz, a 80s években az 501 Levi's eléggé gyakori volt. Azóta is visszasírom azokat az időket, könnyen hozzáférhető olcsó strapabíró farmer, ma bemegyek egy boltba csak ezek az elvékonyított szarok.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.09.28. 18:03:59

Ezt a kitiltva-betiltva faszságot felejtsük már el!

Egyik zenekar sem volt kitiltva soha sehonnan, ez ők terjesztették magukról a '70-es vek végén - '80-as évek elején, hogy ezzel népszerűsítsék magukat.
Sajnos, nem igazak a történetek.

A náluk sokkal politikusabb URH, Spions, Európa kiadó, Kontroll Csoport és társaik SEM voltak kitiltva sehonnan, sőt, koncertjeiket sem tiltották be soha. Lemezük nem jelenhetett meg, de más tiltás nem volt.

Nem kéne hinni vén faszok meséinek.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.09.28. 18:06:20

Ja, az ős-Beatrice meg az volt, amiben Nagy Ferón kívül csupa csaj (Csuka Mónika, egyben Feró felesége, Csuka Mari és még páran) játszott, és diszkózenét nyomtak.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.09.28. 18:09:28

Az Edda első 2 lemeze (meg azok a számok, amik nem kerülhettek rájuk) kurva jó volt, akármilyen faszságokat is beszélnek apádék.

A pol-beat zenekarok közé nem tudom, kiket sorolnak, pláne az államilag toltak közé, de mondjuk Cseh Tamás és Bereményi azért elég maradandót alkotott, pedig az is simán befért akkor a pol-beat kategóriába.

Ha valaki hülye a zenéhez, legalább ne írjon róla cikket.

herkó 2012.09.28. 19:59:46

@deak.atti:

Hát kár okoskodni az instrumentális album a Lelkünkből volt.Létezett egy karaoke album is de nem ugyanaz a kettő.Én még mindig Miskolcon élek, és kijárunk a várba a koncertekre,és már a fiam is énekli az Edda dalokat,bár a P.Mobilt jobban szereti.

ommm 2012.09.29. 00:39:55

@dr. Közbiztonság Szilárd: :D Nem az a faszság, amivel nem értesz egyet, hanem az, ha mindezt másra is rátukmálod.
Langyimaci Motorosklub, ez volt nekik az Edda, kedves olvasó.

whale 2012.09.29. 06:10:12

@Bélabáttya: Moszkva térig jár az 56-os busz?:)) Istenkém, amikor még azt hittük, hogy ezek a dolgok számítanak valamit...

deak.atti 2012.09.29. 08:09:52

@herkó:

Szia!

Lelketek rajta, hát járjatok. Kéne érteni is azt, amit a másik leír. Én is szerettem az Eddát, de eljött az a pont, amikor már elkezdtem fintorogni, hogy ezt most biztosan kell? Voltam én is Edda koncerten, nem is egyen, de nagyjából 15 éve voltam utoljára. Számomra addig volt vállalható. Örülök, hogy van még rajongótáboruk, én sosem voltam az, és már nem is leszek. Azt hiszem, ez a legkorrektebb megfogalmazása a dolognak.

DA

deak.atti 2012.09.29. 08:23:35

@ommm:

Szia!

Örülök, hogy ezt tegnap pár szóban személyesen is megbeszéltük. Remekül éreztem magam, igazából tényleg egy hirtelen ötlet volt, hogy motorral menjek. Még csütörtök este el is vittem az M0-ra a Wartburgot megjáratni, mert a múltkor olyan ködgyertyás gyakorlatot csinált, hogy égett a pofámról a bőr. Aztán péntek délután, már rákészülve a dologra én is Mobil meg Bill szövegeket dudorásztam, és akkor ugrott be, hogy basszus, hát van énnékem kék motorom! :o) Úgyhogy onnantól eldöntött dolog volt, hogy motor ... Szerencsém volt, hogy remek idő volt, egyszál póló-dzseki kombinációban sem fáztam (meg se mutattam, az alkalomra egy ZOSO-logós Jimmy Page pólót húztam ;-) ...), két kisebb gondom volt: körülöttem az autókból visszhangossá tette a szöveget a sok rádió, meg azon a nagykavicsos murván egyszer lejjebb zöttyent a Honda, onnantól az egyik lábam mindig a földön volt, mert nem díjazták volna a mellettem állók, ha Hondástól rájuk borulok ... De amúgy egy szuper este volt, motorozással, film-nézéssel, köszi.

DA

whale 2012.09.29. 12:24:31

@Rocko-: Akkor te nem nagyon vagy képben Hobo ügyben...:)

Rocko- 2012.09.29. 12:51:05

@whale: ebben határozottan biztos lehetsz.

whale 2012.09.29. 12:56:56

@Rocko-: Budán a Vár alatt van egy kedves tér,
Budán a Vár alatt van a Moszkva tér,
Erre jár ki boldog, erre aki fél.

A Moszkva térig jár az 56-os busz,
A Moszkva térig jár az 56-os busz,
Sok az ellenõr és rég nincs kalauz.

Lemegy a metróba a szociológus,
Az újságíró figyel, mit mond a kórus,
A csövesek röhögnek: két Misi-mókus.

Lila-hajú fiú a térképen kutat,
Szegény öreg hobo a semmire mutat,
Egyik sem találja a harmadik utat.

Hideg keleti szél a szoknyák alá fúj,
Langyos nyugati szél újságokat fúj,
Olvastad a régit, nem jön az új.

Rohanok a téren, a 84-es vár,
Az ajtaját becsukták, a motorja jár,
Lemaradtam megint, óh, de milyen kár.

Budán a Vár alatt van egy kedves tér,
Budán a Vár alatt van a Moszkva tér,
Erre jár ki boldog, erre aki fél.

Miénk ez a tér, drága Moszkva tér!
süti beállítások módosítása