Túlélni, amit nem lehet

  2012. augusztus 14. - ommm Címkék: paul pikes peak dallenbach open wheel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Mind a mai napig vannak olyanok, akik szerint a leaszfaltozott Pikes Peak már nem az igazi. Sodrós, poros-homokos kanyarok nélkül már nincs éle a versenynek, csak dúsgazdag autóépítők hétvégi dzsemborija lett.

Ez persze egy nettó hülyeség, a Pikes Peak Hillclimb ma sem kevésbé veszélyes, mint 25-30 évvel ezelőtt. A matek nagyon egyszerű: aszfalton gyorsabb, mint laza talajon. Lehet, hogy kevésbé sodrós, nincs annyi látványos erőcsúsztatás, cserébe ott a tempó, ami még a Cobra 11-nek is sok lenne. Mert ez _tényleg_ halálos. Itt nem piparámpán dobják a kibelezett karosszériákat a levegőbe, nem bontószökevények törnek rommá egy-egy síkegyenes autópálya-szakaszon.

Itt a félelemre abszolút fittyet hányó őrültek törnek az égbe, nem ritkán 1400 lóerős szörnyeikkel. Ezek az autók – pláne a legextrémebb, open wheel unlimited kategóriában – ritkán szépek, sőt, kifejezetten rondák. Mégis van bennük valami, ami miatt komolyan veszi őket, aki látja. Kicsit, mint Darth Vader: ronda, de halálos. Aki itt nyer, aki itt tempóban végigmegy, az győztes.

s1 4

Paul Dallenbach háromszor nyerte meg kategóriájában a felfutót. Mondhatni: ismeri a helyet. Az idei versenyre egy 1400 lóerős, ikerturbós borzalommal készült. Aki az Ari Vatenen-féle Climb Dance c. filmen nőtt fel, az szorozza be másféllel a tempót és nagyjából képben lesz. Aki nem, nos, az is kattintson, mert ilyen az, amikor egy jármű GYORS.



Ez egy edzőfutam volt, a teljes hosszon csaknem 160 kanyar van 20 kilométeren át, egyre ritkuló levegőben. Stump Bandi járt ott anno és azóta nem tér magához, mert a helyszín nagyon durva.

Aztán a futamon, amikor Dallenbach még a lenti, erdős szakaszon, megközelítette az egyik kanyart - melynek elején 125 mérföld/óráról kell lassítani 40-re -, megtörtént a baj. Rálépett a fékre, de a gázpedál felakadt. Hiába tiporta a féket, az autó nem lassult és az utolsó dolog, amit tenni tudott az csak annyi volt, hogy kinyomta a kuplungot (ezért hallatszik az éktelen lefújószelep- és limiter-csattogás, amikor elszáguld a kamera előtt).

Négy fát tarolt le, ahogy kétszázas (km/h) tempóval bevágódott az erdőbe, többször átfordult, az autó kigyulladt, de az automata tűzoltó rendszer dolgozott. És Dallenbach túlélte. Pár karcolással. Akárki is tervezte-építette a térhálós csővázat és a biztonsági cellát, most kicsit többet érdemel, mint egy vállon veregetés.

- Reflexből cselekedtem, semmi tudatos nem volt ebben, de az utolsó gondolat – amire emlékszem – az volt, hogy oké, ennyi, itt vége. Harminc másodpercre elvesztettem az eszméletem, valójában csak a helikoptertől emlékszem mindenre. De kell egy új sisak.

Ami a fején volt, az kettérepedt.

Paul Dallenbach egy mázlista elmebeteg, ez már biztos. De kőkemény.

s1 2

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr804711470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terrorjony 2012.08.14. 18:07:03

wow.. az élethez kell egy kis szerencse :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.08.14. 18:16:37

Ilyet bukast csak egyszer lehet tulelni az eletben.
A kovetkezonel mar nem bambul el a Kaszas.

grinya · http://soundcloud.com/lunaticpsy 2012.08.14. 18:16:56

visszaneztem parszor es csak anyad anyad woow szavak jottek ki. kemeny

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.14. 18:34:56

Manapság is teremnek "igazi férfiak" :)

Sausage 2012.08.14. 18:53:16

Na ő úgy látszik tényleg gyorsabb volt a halálnál. :)

Vén Dízel 2012.08.14. 18:55:15

Szerintem az se normális aki ilyen helyen a külső ívre áll.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.14. 19:02:14

Amúgy az aszfaltozással sokat vesztett a varázsából a verseny. Nálam minden évben pirosbetűs nap, de akik ott voltak, Twitteren meg több helyen írták, hogy a hangulat agyon lett nyomva, mert tele volt a paddock csupa profinak látszani akaró amatőrökkel, sokszáz lóerős gépekkel, de vezetni nem nagyon tudott egyik sem.

Az Unlimited osztály teljesen ki lett nyirva az aszfalt által, a két gép ami végül fel is jutott, bőven 10 perc fölött teljesített, miközben a VETERÁN motorbiciklik mentek 11-12-őt, két Ducati versenymotor 10 perc ALATT ment, az egyik 1 mp-re volt Tajima tavalyi idejétől.

Majd szépen kivesznek az enduro motorosok, meg az olyan épített hegyiautók, mint amilyen Dallenbaché, meg az az NSX, amit itt is mutattatok.

Lefogadom, jövőre csupa agyontuningolt, "kívánságlistás" Toyota GT86 lesz, meg majd szépen agyon is kell szabályozni, mert bármilyen géppel túl gyorsan lehet majd menni.

Kár érte.

Speet 2012.08.14. 19:03:44

ennyi a sebbeség senkint nem öl meg :D

TFL · http://civilzone.eu 2012.08.14. 19:26:23

@Speet: a sebesség az nem, mindig azok a hülye tereptárgyak a hibásak...:D Mijafasznak nőnek pl. fák ilyen helyen....XD

w a s d 2012.08.14. 19:28:09

Szerintem az a meglepő a verseny végeredményében, hogy nem valami "agyonszárnyazott" autó nyert, hanem egy a gyári autóra hasonlító külsejű valami.

A 3.-4.(?) időt futó két Ducati a két Multistrada volt? Mennyi köze volt azoknak a gyárból jövő utcai motorokhoz?

dreamhotep 2012.08.14. 19:31:51

Néhány hete az egér úton ahogy lejösz a pályáról a lámpás utáni enyhe balosban a hetvenes felüljáró előtt 500 méterrel valaki négy darab villanyoszlopot szedett le tőből.
Na az ugyanez csak az amit szó nélkül

Béza Dániel 2012.08.14. 19:37:29

az első videón baromi ijesztő a gép hangja. Nem az a barátságos, megszokott autóhang. Még egy nagyon erős versenyautó hangja is egy kontrolált uralható benyomást kelt, amit az ember irányít. Ennek olyan hangja van mint valami gyilkos ember darálónak, ami csak az alkalmat lesi hogy széttépjen valakit.

kitiltott, de seráfütty 2012.08.14. 19:44:50

De jó, hogy mobilról ismét "kifogástalanul" működik a Belsőség (is) így 2012 vége felé lassan...

A véleményem nem sokat változott így, a bejegyzés elolvasása után sem.

Valahogy így kezd elveszni a Pikes Peak lényege, varázsa, hiába a szédületes tempó, mégiscsak egy kurva aszfaltcsíkon folyik a mutatvány...

Így múlik el a világ dicsősége, kezdődött még anno a B-csoport betiltásával, majd megjelent a "drift" őrület, nemrég beütött ez a "Gymkhana" bohóckodás, végül már teljes bitumenréteg fedi a legikonikusabb hegyi felfutó verseny nyomvonalát.

Egyre kevesebb dicső, rally típusú elem, helyette egyre több halálos iramban jellegű marhaság.

2012.08.14. 20:02:41

"Manapság is teremnek "igazi férfiak" :)"
-Úristen. És még komolyan is gondolod ezt a kurva nagy baromságot. :(.
Baromi nagy szerencséje volt, kibaszottul semmi köze ennek, hogy milyen kemény, vagy nem a fickó. Azt viszont senki nem vette észre, hogy ahova becsapódott (másik videó a youtube-on) ott tele volt gyerekkel, emberekkel. Na ez a mák, hogy senki nem halt meg egy elmebeteg miatt. Pontosabban több miatt, akik odaengedték őket a pályához a kanyar külső ívénél.

szatyi 2012.08.14. 20:04:55

Szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy szeptember elsején Visegrádon hegyi felfutó lesz. Az is aszfaltos, igaz. De lesznek veterán motorok meg autók is.

A poszttal kapcsolatban meg "engedje meg, hogy asztakurva"

jürgen baromartz 2012.08.14. 20:23:37

@kitiltott, de seráfütty: mi a bajod a drifttel meg a gymkhanával? ott nem kell tudni vezetni? próbáltad már akármelyiket is? remélem, jogsid legalább van. :)

2012.08.14. 20:30:06

Nyomába sem érnek Ari Vatanen-nek. Unatkozó autóépíték sportja lett.
Most komolyan, megnéztem annak a "szörnyetgeg" MEGALOL Tajimának a tavalyi futamát: Konkrétan ezt hívják buzizásnak, nulla tempó vagy bevállalás, féktávról meg nem is hallott. Komolyan az meg szánalmas, hogy a végére nem tudja tekerni a kormányt sem.

Hűbazz, mekkora sportemberek, tényleg :/

Sixday 2012.08.14. 20:47:04

@Én a blogger: Ha egy pillantást vetsz Tajima karrierjére: en.wikipedia.org/wiki/Nobuhiro_Tajima akkor egyből kitűnik hogy mekkora baromságot magyarázol.
Nagyon jól megmondtad a fotelből hogy ki a sportember, kemény vagy.

romesz 2012.08.14. 20:49:53

Az utat nem a versenyzok miatt aszfaltoztak le, hanem a turistak miatt. A kavicsos ut nem volt biztonsagos a az atlag autosoknak.
Igy is eleg gyakran lezarjak a hegytetore az utat mikor rossz ido van.

merida001 2012.08.14. 21:04:00

Látjátok ezért biztonságosabb még mindig az autó a motornál...itt mindig van esély a túlélésre. Érdekes is nem? Hogy a rend őrei annyira ragaszkodnak az autóban a biztonsági őv használatára, holott a mai autók nagy %-ban akad légzsák is, meg passzív biztonsági merevítések sokasága... ellenben a motorosnál mi a biztonságos? Az a ruha amit meg vesz egy-két dolog ellen valóban jó, de 80km/h óra felett szinte tök mindegy, hogy (direkt kisarkítva fogalmazok) meztelenül motorozik-e vagy sem... úgy sem ússza meg az ütközést, mert nincs mi - ami megvédje!! És ennek ellenére ugye 2-3százzal repeszthetnek bátran.. :(

aFx 2012.08.14. 21:07:23

@Béza Dániel:

nézd meg az indulást, shortshiftel (hallani, hogy az első három fokozatban előbb vált el, negyedikben már valamennyire leforgatja), harmadikban pedig gázzal tartja irányba a gépet az első kanyarban... de gyakorlatilag a kanyarok felében félig csúszva, félig lóerőből megy a stabilitáshatáron. illetve a motorhangról ítélve látszik, ahogy az autó mennyire eszméletlenül idegesen viselkedik a gázadásokra.

egyébként GT1eseknek is hasonlóan gonosz hangjuk van, bár azokál is vannak szabályok, és ehhez képest azok még mindig nagyon gyenge gépek.

tényleg gyors és tényleg félelmetes. a tempó is.

Astra001 2012.08.14. 21:50:42

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: És Colin McRash???
Volt néhány durva esése...

jürgen baromartz 2012.08.14. 22:03:36

@merida001: "a rend őrei annyira ragaszkodnak az autóban a biztonsági őv használatára, holott a mai autók nagy %-ban akad légzsák is"

az megvan, hogy a légzsák csak bekapcsolt biztonsági öv mellett ér valamit?

cso zsi 2012.08.14. 22:18:19

@dreamhotep: Kivételesen úgy hívták: vihar.
index.hu/belfold/2012/07/30/tobb_szaz_riasztas_volt_a_viharban/
www.beol.hu/orszag-vilag/belfold/attombolta-magat-a-vihar-az-orszagon-454220

Ennek köszönhetően viszont a szemközti oldalon is vissza állították a több évvel ezelőtt, valóban jármű(vek) által kidöntött oszlopokat is.

Hanyes 2012.08.14. 22:45:38

Most, hogy végig aszfaltozott a "pálya", megnézném, hogy egy Forma-1-es autó mit menne rajta.

((Adam)) 2012.08.14. 22:55:14

A sebesség még nem ölt meg senkit. A hirtelen mozdulatlanná válás a gyilkos. (J.C.) :D

Rocko- 2012.08.14. 23:07:01

guruló koporsó. így, gép előtt is beleborsódzott a hátam hogy milyen kocsiban ült.

romesz 2012.08.14. 23:11:33

@Rocko-: Ugy nez ki mint egy funyiro :D

Rocko- 2012.08.14. 23:15:47

minden évben ennyi baleset van, vagy ez most ennyire kiemelkedő?

2012.08.15. 07:21:11

@Sixday: Ne viccelj már, ez egy vén fasz, aki óvatosan vezet! Rakj be egy 20 éves WRC tesztert és szénné gyalázza az idejét (vagy meghal).

Én már vezettem hegyi versenyen slickkel, ötpontos öv mögött, te?

protézisesh 2012.08.15. 07:24:37

@Hanyes: pont erre gondoltam én is. Ha open wheel unlimited, akkor "csak" egy olyan motorvezérlőt kellene írni, ami bírja a magasságváltozásból eredő nyomáscsökkenést kompenzálni, aztán hadd szóljon.
Egy kiélezett F1 autón tuti több a leszorítóerő, mint egy ilyen bádogosipari műremeken, akkor elég lehet az a 8-900 ló is a gyorsan menéshez.

Szerintem írjunk a Mateschitznek, a RBR mindig kapható minden hülyeségre :) Bár én a Scudériára lennék kíváncsibb.

Rocko- 2012.08.15. 07:35:22

@merida001: na, gyerünk, meséld már el mikor működik egy légzsák bekapcsolt öv nélkül?
valamint ha mégis így lenne, akkor miért jó az neked, hogy egy zsák 300-zal robban a fejedbe.

Ironpen 2012.08.15. 07:50:44

@merida001: A Merida egy fantasztikus kerékpárokat gyártó márka, nekem is az van, mindennap azzal járok, imádom. Aki meg biztonsági öv nélkül vezet vagy utazik autóban egyértelműen hülye, nem ért az autókhoz.

magyar_ellenállás 2012.08.15. 08:19:17

@Béza Dániel: "az első videón baromi ijesztő a gép hangja"

Igen, nekem is ez tűnt fel. Egy pillanatig az ugrott be, hogy itt már a gép uralja az embert, és nem fordítva. Mondhatnám, hogy futurisztikus a dolog, de ez már a jelen. :)

Zsomatograf 2012.08.15. 08:45:58

@Ironpen: A Merida egy fantasztikus szappanadagolókat és kéztörlőtartókat gyártó márka, nekünk is az van itt a cégnél, mindennap használjuk, szeretjük (jobb mint előtte a Tork volt). ;-)
A biztonsági öv részével teljes mértékben egyetértek.

Ironpen 2012.08.15. 08:49:34

@Zsomatograf: Én maradok a bicajnál www.merida-bikes.com/
Szappanadagolóból jó nekem a teszkós is ;)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.08.15. 09:18:39

@Ironpen: A merida egy molylepkefaj.

"Aki meg biztonsági öv nélkül vezet vagy utazik autóban egyértelműen hülye, nem ért az" általános iskolás fizikához.

Ironpen 2012.08.15. 09:23:56

@Hammer: Ez a Merida mindenkinek mást jelent, a lényeg, hogy az öv be legyen csatolva :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.15. 09:51:16

Aztabüdösmocskoséletbe.
@romesz: De ez fát nyír.

kitiltott, de seráfütty 2012.08.15. 12:02:49

@jürgen baromartz: Senki nem állította, hogy ahhoz nem kell tudni vezetni ;-) De akkor is vásári mutatványos kategória mindkettő a rally-Pikes Peak vonalhoz nézve.

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.15. 17:40:37

@Ironpen: Remélem csak a 4 kerekű autókra gondoltál csak.

szikjáró 2012.08.15. 18:47:11

@Ironpen: Ha ekkora az elszabás, akár közúton is, akkor inkább haljak ott, minthogy életem végéig pelenkázzanak a hozzátartozóim, vagy hogy ekkora mázlira apelláljak.
az öv baromság.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.08.15. 21:29:39

@merida001: Az agyon ajnározott kaszni csak egy bizonyos tempóig véd. Kb 80-90 km/h (az újabbaknál, a régebbieknél kevesebb). A fölött már egy halálos présgép, nem sok marad belőle és a benne ülőkből sem. A motornál egyrészt könnyebb elkerülni egy esetleges ütközést, ha az ember résen van (plp frontális ütközés), másrészt ha mondjuk nem csopperen ül az ember, jó eséllyel átrepül az ütközés másik résztvevője felett (ha nem tgk). Amúgy egy jó (bőr) ruha bizony 300-nál is véd, ha nem csapódsz neki fának vagy egyéb tereptárgynak, akkor karcolásokkal is megúszható egy esés (kicsússza magát). Persze szerencse az kell hozzá bőven, de az ismerősi körben több komoly tempójú balesetet úsztak meg a srácok (vad ütközés 200 felett, autóval ütközés közel 200 km/h) nem túl komoly sérüléssel. Persze egy gyenge ütés is halálos lehet, de az akár biciklivel is megtörténhet, vagy autóval, ha nem vagy bekötve és agyonüt a lufi.

Ironpen 2012.08.16. 08:47:48

@szikjáró: Tudod aki csak ennyit ért az egészből, meg is tiltanám az öv használatát...

Ironpen 2012.08.16. 08:49:55

@(---Flúgos Buszos---): Asszem a 3 kerekű autókban is kötelező az öv, de azok nem jellemzőek, a kétkerekűeket motorbiciklinek/csoppernek/robogónak hívjuk, más autókról nincsen tudomásom, de ha te tudsz valamit kérlek taníts!!!

merida001 2012.08.16. 14:47:34

@akos696:

Az autó akkor is biztonságosabb... ezen kár rágódnod. :)

merida001 2012.08.16. 14:50:21

@Rocko-: Oldal vagy függönylégzsák is rendelkezésre állhat. Illetve az öv ellenére is lehet veszélyes az, nem hallottál még róla. Egyébként meg a passzív biztonság volt a lényeg, csak nem figyeltél oda..

merida001 2012.08.16. 14:57:48

@Ironpen: Akkor tekerjél jó sokat vele és a kukás mellényt ne hagyd otthon, mert elcsaphatnak! :)

w a s d 2012.08.16. 20:19:18

@akos696: "Az agyon ajnározott kaszni csak egy bizonyos tempóig véd. Kb 80-90 km/h (az újabbaknál, a régebbieknél kevesebb). A fölött már egy halálos présgép, nem sok marad belőle és a benne ülőkből sem."

Ha maradunk a versenyautóknál, akkor a cső miatt nem fog az összerogyni akár nagyobb sebességnél sem, ha arra van kitalálva. Persze akkor is ott a lassulás, ami bánthat.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.08.16. 21:31:20

@w a s d: A versenyautó az más tészta, persze. De egy versenyautóval ritkán ütköznek pl frontálisan. :) De gyakran borulnak, repülnek 200 felett. És igen komolyan véd, az tény.

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.19. 12:08:16

@Ironpen: Van busz,amiben nem kötelező. Hojj.

ando1888 2012.08.21. 11:45:37

1-én lesz visegrádi felfutó!
süti beállítások módosítása