A Cougar megint majdnem kész

  2012. július 02. - Winkler Róbert Címkék: winkler totalcar mercury cougar flotta tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DSC_0512.JPG

Péceli Gabi pazarul beállította a futóművet

A Cougar majdnem kész, és erről nemrégiben kaptam egy papírt is a Vas megyei rendőrkapitányságtól: 70 helyett 97 km/h-val mentem vele az M1-M7 közös bevezetőjén. Nem emlékszem konkrétan a helyre, hogy arrafelé hol a francban van 70-es korlátozás; hát nyilván ott, ahol leszúrnak a bokorban egy háromlábú mérőeszközt.

DSC_6487.JPG

Most tehát már papírom van róla, hogy a Cougar megy, ráadásul ez egy olyan, 400 kilométeres tesztkör volt, melynek első része autópályán zajlott, ahol megnéztem, bírja-e a tartós 130-140-et. Bírta, és ehhez képest a 30 ezer forintos bírság nem is olyan eltúlzott.

DSC_0508.JPG

Ez egyébként már a második tesztkör, az első egy országúti 300 volt. Akkor is rendesen viselkedett a Cougar, és a fogyasztása alapján érdemesebb is vele 90-nel menni, akkor ugyanis elvan 13 literrel, 130-nál 16 fölé megy, bár az M7-es-en a Balaton déli csücskéig valahogy majdnem végig enyhe szembeszél volt, meg szerintem az emelkedő is több, mint máshol.

DSC_0503.JPG

A kipufogón is van még mit alakítani, mert a hátsó rész belever a difibe, ami hosszú távon nem jó

DSC_0795.JPG

Az új porlasztóm

Na mindegy, a Cougar a végén visszament a műhelybe, hogy kicserélődjön rajta néhány dolog. Az Edelbrock porlasztó például önmagában nem lenne rossz, de már VMax Zsolt is mondogatta, hogy a pillangószelepet úgy barkácsolta bele valaki, bármikor kieshet egy csavar, hogy beszippantsa a motor. A Mester, Aki Nem Akar Szerepelni, azt mondta, a Holley drágább, de jobb.

DSC_0794.JPG

A cuccaim egy része (mínusz hordozható hálózsák)

Közben elmentem még Pécelre a Gabi nevű futóműveshez, akinél olyan szinten megvan minden gyári beállítás, hogy a 68-as Cougarét is azonnal kiköpte a gép. Mint kiderült, a futóműves, akihez Sabc vitte a Cougart, sem utánfutást, sem kerékdőlést nem állított, valószínűleg azért, mert macerás.

DSC_0787.JPG

A géptető-mechanika helyett is egy erősebb szerkezet került be

Péceli Gabi viszont megkérdezte, mennyire akarok vele versenypályázni, majd mikor tisztáztuk, hogy akarok, de legyen csak gyári, beállította az eredeti értékekre. Pécelről hazafelé már az első körforgalomban radikálisan érződött a különbség: a Cougar olyan lett, mint egy tisztességgel összerakott Zsiguli, ami azért nagy dolog.

DSC_0502.JPG

A fújható hátsó gátlók helyett Kayabák lesznek

Most annyira szétbombázták, hogy kicserélték a szélvédő alatti esőelvezető tálcát, ami Mustangoknál mindig elrohad, és az enyém sem volt valami jó állapotban, rendbe rakják a kábelezést, áthegesztik a fékpedál forgópontját, ugyanis azért volt a fék annyira adagolhatatlan, mert szervós fékhez tartozott a szervótlan pedálja.

DSC_0791.JPG

DSC_0789.JPG

Lesz továbbá fogaskerekes vezérlés, mert a Mester szerint az összes vezérműlánc, amit manapság kapni lehet, szar, még a kétsoros, nagyon hangsúlyosan Made in USA-jelzésűek is. Persze ez, ami jött, szintén nem nélkülözi a kínai humorérzéket, bár hogy a rezgéscsillapítási céllal belerakott színes papírkorong handzüje mit jelent, sose tudjuk meg.

DSC_0797.JPG

A szétszedésnél volt egy kis hümmögés, hogy ez nem Dynamat fólia, amit magam vettem jó pénzért, és VMax Zsolt szerelte be, csak egy filléres hőtükör, amit radiátorok mögé szoktak ragasztani. Van vagy hatféle Dynamat fólia, köztük ilyen szivacsos is. Nem hinném, hogy Zsolti egyszerűen megbugázta volna az enyémet, mert egy link illető, egy rettenetes, megbízhatatlan hangulatember, de csak nem bugáz meg egy ekkora köteg Dynamatot.

DSC_0796.JPG

Vasterasba, a világ legnagyobb amerikaiautós találkozójára pedig idén már nem megyünk, mert a szervizautó sajnos nem tud jönni, a Cougar sem készült még el, holnap pedig indulni kéne. Esetleg jövőre.

DSC_0780.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr144624037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noinfo (törölt) 2012.07.02. 20:03:18

Ez a sok alakítás mind OT rendszám kompatibilis? Vagy nem cél azt megtartani?

Winkler Róbert 2012.07.02. 20:12:34

@Noinfo: Mondjuk akinek első gondolata mindenről az OT-rendszámos hőbörgés, azokat ki szoktam moderálni. Egyébként igen, OT-rendszám-kompatibilisek ezek az átalakítások.

Rák Attantam 2012.07.02. 20:13:53

"Zsolti ... csak nem bugáz meg egy ekkora köteg Dynamatot"
Nem tudhatod, amíg le nem éltél vele 10 évet egy háztartásban. És még akkor sem biztos. :)
Egyébként meg magad vetted (tehát láttad). Ez meg nem az. Ha nem a Zsolti volt, akkor "valaki" csak ezért szétkapta a kocsit, kiszedte a Dynamatot, majd újból elvégezte a szigetelést a strandra való polifoammal?
Na mindegy, valaki lopott... :/

-Jean, mi ez a nagy nyögés, lihegés, kiabálás odakint?
-Az alkalom szüli a tolvajt, uram...

Schütii 2012.07.02. 20:24:01

Róbert, te az autószerelők álma vagy.

TaaT 2012.07.02. 20:24:50

"Mint kiderült, a futóműves, akihez Sabc vitte a Cougart, sem utánfutást, sem kerékdőlést nem állított, valószínűleg azért, mert macerás."

a pénzt elrakni már nem volt macerás :/

az ilyen szerelőktől mentsen meg a Jóisten...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.02. 20:27:36

@Winkler Róbert: Ha az embernek ilyen baratai vannak, nincs is szuksege ellensegre! :)
Ugyanigy jartam a videki Papassal.

makmarci 2012.07.02. 20:31:21

Nem a tíz év házasság után jössz rá, hanem a váláskor. Ezek után ne nagyon higgy a mélyen tisztelt VMax Úrnak, ha netán egyszer közli, hogy gyereketek lesz, minimum kételkedj szerintem.

Akos74 2012.07.02. 20:35:43

Szeretem ezeket az első kézből szerzett információkat: megvettem, ezt és ezt beleraktam, nem lett jó, újracsináltuk, mindenki tanuljon belőle. Őszintének hangzik, ezek a legjobb írások, mindenetre sokkal jobbak, mint az újautós egyentesztek, ami már mindenkinek a könyökén jön ki. Persze maga Cougar is érdekel, ki ne szeretne egy ilyet bírtokolni.

Szerintem nem kell egy átlagos oldtimeren mindennek OT szintűnek lennie, tehát típus és évjárat azonos elemekből felépülnie, mert egyrészt ez az autó értékéhez írdatlan kiadást jelentene, de legfőképpen mert egy típusazonos, de nem évjáratazonos alkatrészt kevesen ismernek fel rajta.

Ronin_ 2012.07.02. 20:36:31

Robi, te már annyi tanulópénzt fizettél ezzel a Cougarral, hogy az már fáj. Nekem. Hát még neked?
Remélem egyszer egyenesbe kerülsz vele és nem addigra unod meg az autót, mire jó lesz.
Amennyit már beleöltél (és még fox), azért csúcs-restauráltat vehetnél. Jó srác vagy, de ebbe (is) nagyon belenyúltál.

Luighi 2012.07.02. 20:37:16

off
Ki ül(t) a jobb1-ben a gyorshajtáskor? :-O
on

Atyám is mostanában kapott ilyen sárgát, őt is épp most néztem meg :-)

Arról van valakinek aktuális infója, hogy a fellebezés és jó magaviseletre hivatkozással (nem notórius pontgyűjtő mindenféle szabálysértésekért, tehát nulla KRESZ feketepont) a fizetendő összeg "leimádkozható" 30e helyett mondjuk 10e-re 15e-re? Vagy a FIZESS kúrmány lévén pont ezt aztán véletlenül sem...

jürgen baromartz 2012.07.02. 20:37:20

milyen lehet az ember idegállapota, amikor ilyesmik derülnek ki, hogy a futóművet baszták rendesen beállítani, a dynamatot meg valószínűleg "kilopták" belőle, ennek ellenére a rengeteg pénzt mindannyian begégézték? ez a Winkler bejegyzéséből nem derül ki. nyilván, mert felhőtlenül boldog, én is az lennék

Suttora 2012.07.02. 20:42:16

A közös szakasz elején van 70-es tábla, ha jól emlékszem, akkor kifelé az Egér útig.

orlasa 2012.07.02. 20:43:51

Hát az szerintem se Dynamat. Én még csak olyan típust láttam aminek a felületén ott a márkajelzésük. De kiváncsiságból rá is kerestem, de hasonlót sem találtam a Dynamatok között.

70-es korlátozá a kivezető elején illetve ha befele jössz akkor kb. a Balatoni úttól van. Mindkét helyen előszeretettel trafiznak.

orlasa 2012.07.02. 20:45:49

@Luighi:

Szinte nulla az esély és a fellebezés díját is bukod.

Gomulka Béla 2012.07.02. 20:53:57

Sokéves próbálkozások, bukott ugyek és megintcsak bukott új remények után az ámerikai álom végre képes úgy kanyarodni, mint egy Zsiguli. És ennek orulni kell. Ezek már csikósi magasságok.
(Hogy a fenébe nyerték meg ezek a hidegháborút?)

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.07.02. 20:55:37

@jürgen baromartz:
Az ember fokozatosan bármihez hozzászokik. Ahhoz képest, hogy a korábbi szerelő után kiesett a kerék, egy hátradőlés és terpesztés be nem állítás már csak apró finomság.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.07.02. 20:57:32

Egyébként örülök, hogy a kötelező tiszteletkörök és tanulópénz után végre szerelőszerű szerelőhöz került a kocsi. Már sajnáltam.

Arisztogatya 2012.07.02. 20:58:22

Engem erdekelne mi volt az automataval vagy mar le lett irva valamikor?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.02. 21:02:32

Egyre zsírabb ;) Aki azon fanyalog, hogy sokba került, azt eg le kell szarni.
Jó szerelőt sajnos tényleg alig lehet találni. Ez az öreg autók legnagyobb baja :S

jürgen baromartz 2012.07.02. 21:10:16

@bervas: na de hogy ennyire pofátlanul fejőstehénnek használják az ügyfelet, azért már tényleg bicskanyitogató. ráadásul úgy, hogy egy többszázezres olvasottságú autós portálon kapnak (hát, most már negatív) reklámot gyakorlatilag ingyen.. nem ér ennyit az, hogy becsületesen elvégzem a dolgomat? ez már tényleg a legalja mindennek, az emberi ostobaság non-plusz ultrája.

szombi 2012.07.02. 21:11:01

Valahogy nem értem ezeket a mániákus szerelőket, talán egy kis szánalmat is érzek amiért ilyen öreg masinákat mókolnak, velük esznek, alszanak, stb.
Persze, értem hogy ez hobbi és nincs benne ráció, de akkor is.

jürgen baromartz 2012.07.02. 21:11:56

*illetve: nem ér ez annyit, hogy...

V12 Power 2012.07.02. 21:13:15

@Noinfo: Engem inkább az érdekelne, hogy ha ez az autó ennyire rettenetesen széttákolt állapotban volt, akkor hogyan kaphatott OT-t? Mert én is bedőltem volna neki, hisz képről jól nézett ki, és az OT-re azt hittem volna, hogy azt jelenti, eredeti is, meg jó is. Erre egyik sem.

ogy 2012.07.02. 21:24:42

Megköszönném, ha ennek a futóművesnek megírnád az elérhetőségét a csakapolski@gmail.com-ra vagy a blogomra.

Legközelebb Miskolcon ismerek olyat, aki nem csak összetartást hajlandó állítani, a fővárosból kevéssé lenne kifizetődő több autóval oda járnom. :)

Köszönöm!

KPali 2012.07.02. 21:25:30

Végül hová vitted a vasat, Szép Gáboron kívül? :) Vagy lemaradtam valamiről?

KPali 2012.07.02. 21:29:55

@Suttora: Nem az Egér útig, a 2. benzinkútig van 70.

Nivta 2012.07.02. 21:36:37

@Gomulka Béla:

"(Hogy a fenébe nyerték meg ezek a hidegháborút?)"

Többek közt a puding futóművön,a nemlétező féken,beltéri minőségen vagy más,az amerikai autókra oly jellemző elnagyolt megoldások fejlesztése helyett csillagháborús programra költött dollármilliárdok segítségével :)

Winkler Róbert 2012.07.02. 21:37:27

@ogy: Most így kapásból nem emlékszem, de Pécelen nem lehet olyan sok Gabi nevű futóműves. Elég nagy műhely egyébként vagy négy aknával.

Ámond Pista 2012.07.02. 21:37:45

@Noinfo:

Sajnos az OT rendszámoztatás itthon egy vicc, amelyik típushoz nem értenek a "szakik" és szépre (értsd: szerintük szép, azaz csillivilli, minden felújított, lecserélt) megcsinált típusidegen cuccokkal is átmenne, letojják az odavitt szakirodalmat, ami bizonyítaná járgányod eredetiségét... :(

Nivta 2012.07.02. 21:40:00

...beltéri minőségen MEGSPÓROLT,vagy más...

Elnézést.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.07.02. 21:41:42

@jürgen baromartz:
Ha valaki úgy néz ki, mint egy balek, úgy viselkedik, mint egy balek, úgy fizet, mint egy balek, azt baleknak nézik.

A tulajdonos úr ezzel együtt dörzsölődni látszik az idők folyamán, ahogy a cikkek hangvétele és az autó állapota mutatja.

A baj talán a nagy magyar szemérmesség lehet, hogy a bunkó tolvaj kontárra kevesen merik rámondani, hogy bunkó tolvaj kontár, mert amúgy szórakoztató ember.
Ahol a szerelőt érdemei és hibái elismerése mellett mesternek vagy kontárnak nevezik, ott könnyebben áramlik az infó és tisztul a szakma.

ogy 2012.07.02. 21:42:10

@Winkler Róbert:
Egyik utánam kommentelő segített kicsit és a vezetéknevét is tudjuk már. Innen meg már a gugli azonnal megoldotta.

Köszönöm!

ben88 2012.07.02. 21:47:08

Fogaskerekes vezérlést hol és mennyiért sikerült szerezni? Az előző lánc 3 hónapot bírt, most megint cseréltem. De nem lenne rossz egy ilyen fix kerekes szett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.02. 21:47:14

@bervas: "lehet, hogy a bunkó tolvaj kontárra kevesen merik rámondani, hogy bunkó tolvaj kontár, mert"
Mert beperel rágalmazásért, és még te szopod meg...

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.07.02. 21:50:13

@ben88:
Lánc mellé nem szokás lánckerekeket is cserélni?

dreamhotep 2012.07.02. 21:51:35

B.ssz rá Robi hogy mennyibe került. A veteránozás nem a fillérb.szóknak való műfaj. Amíg van rá lovetta nem kell sajnálni. Egyszer élünk. Cserébe mindegyik Cougaros írás fain.

ben88 2012.07.02. 21:52:26

Szokás, úgy is volt cserélve, kerekekkel együtt. A 302-esen nincs semmiféle feszítő, kb. olyan mint a régi skodáké.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.07.02. 21:52:57

Büntetés gombokért...a recesszióban élő TC-s fiúk....

Cselokapitany 2012.07.02. 21:58:08

Én sajnos arról kaptam egy 30ezres csekket, hogy álltam,nem hogy mentem, járdán, bazmeg. 6m széles, virágládás, a kutya nem jár ott. Bűnöztem. Be lett fizetve. Kiírtam magamból, köszönöm!

Winkler Róbert 2012.07.02. 21:59:51

@ben88: Ja, állítólag minden lánc rossz. Ez olyan 60 ezer körül van, ha jól emlékszem, és a tapasztalat szerint, hogy ne használjuk agyon az állítólag szót, örök élet, meg egy nap.

ne most 2012.07.02. 22:03:43

Ez egy amerikai autó, el fog vinni a világ végére akkor is, ha a bele kilóg.
Egy telefon és egy órán belül indul a trailer Budapestről. Kifogások.

Walnuts 2012.07.02. 22:05:42

Elég szomorú dolognak tartom,hogy sokan már természetesnek veszik (és mégszomorúbb,hogy igazuk is van) azt,hogy kurvára le is húzzák az embert és még meg se csinálják a kurva autót a kontár gecik - tisztelet a kivételnek.Ha már rákölt az ember nem is keveset akkor azért csinálják már meg normálisan bassza meg.Ez annyira undorító ebben az országban.

mzsolt8 2012.07.02. 22:05:49

kb ennyit tudnak itthon a rendőrök, nem többet, bravó.

mzsolt8 2012.07.02. 22:07:27

már bocs, engem az eleje fogott meg a cikknek, nem a szereléses szopásos rész, mert abba szerencsére nem vagyok érintve.

szeku75 2012.07.02. 22:07:53

Ej, de sok "OT kompatibilis marad", meg "megérte ez neked?" kérdés...
Ez az Autó nem azért készült, hogy a költségeket számolja, mert akkor Suzukit vett volna. Ha egyszer elkészül, 50 év múlva is "a Winkler autója, tudod" lesz.
Robi pedig kap egy olyan életérzést a végén, melyet csak a felújítás-sorozat végigvitelével érhet el.
Irigylésre méltó :)

fighting 2012.07.02. 22:12:51

Kifelé a két kút között van kb. 150 m 70-s korlátozás a 100-s tábláig. Tuti befizető hely. Engem hajnal 3/4 5-r mértek le. Csókoltatom Pintért és Matolcsyt.
Az autó gyönyörű.

Typhoon01 2012.07.02. 22:13:01

Az igen! Rendesen lehúzott VMax úr, alig akarom elhinni. Szaros radiátor hőtükör dynamat helyett de széééép... Autót szerelni nem tudnak a szakemberek, de egy jó kis furfangos rövidítés/lopás téma mindig játszik...

ne most 2012.07.02. 22:13:05

@Ámond Pista: OT-s rendszámra nem mindenkinek áll fel. Ráadásul ez egy amerikai autó. Az amerikaiak 99.9%-a nem tudja mi az az OT, de elsőbbséget ad neki, mert érzi miről van szó.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.07.02. 22:16:46

@ben88:
Akkor valóban nincs más, mint a fogaskerékre váltás.

Nekem ugyanez van a Pannóniánál.

Rövid Zárlat 2012.07.02. 22:18:10

www.zippo.com/
KeS Mustang-ot, VMax Zsótit, Baromokat, a végén meg a kocsit.

Más. 680cfm-es karbi egy 302-es széria motorra kicsit nagynak tűnik.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.07.02. 22:19:38

@Typhoon01:

Valahol az lehet a probléma gyökere, hogy egy németországinak megfelelő színvonalon dolgozó szerelő a német árak mondjuk 70-80%-át kéri, ami a más mezei "szerelőkéhez" képest magas. Első ránézésre...

Adam-69 2012.07.02. 22:25:46

Nálam az OT le lett járatva.

Arisztogatya 2012.07.02. 22:26:02

Nahh, meg mindig nem tudom mi volt az automata valtoval. I want my money back! :D

onager73 2012.07.02. 22:32:03

@Winkler Róbert: Szia Robi! Repülővel is jöhetsz a big meet-re! Tényleg nem kellene kihagyni mert nagy buli. A vasmacskát majd jövőre hozod :) Gondolom olvastad, hogy tavaly közel 20000 azaz húsz ezer autó volt.

kewcheg 2012.07.02. 22:35:49

@Luighi: Nekem most zárult egy egy évvel ezelőtti közig.bírság.Fellebbeztem,hatályon kívül helyezték akkor az elsőfokú döntést,de aztán sajnos az új eljárásban helybenhagyták.Merem remélni hogy ebben a mutyiországban ez legalább korrupciómentesen működik,még ha geciség is.Rendőrkapitány ismerősömet is lefotózták már és ő szó nélkül fizetett...Nem tudom hogy esetleg egy szombathelyi sün el tudja -e magának intézni,esetleg ott van erre lehetőség.

Motordoktor 2012.07.02. 22:38:59

Kíváncsi vagyok mikor születik meg az első Cougar cikk úgy, hogy a kommentelők között senki nem rugózik az OT dolgon, sem pro, sem kontra.

- Szerzet - 2012.07.02. 22:43:33

Ezekkel a szakikkal nem az a baj, hogy linkek vagy tolvajok, hanem hogy tényleg nem értenek hozzá, csak nem merik beismerni.

Egy csomó ilyennel találkoztam, el kell nekik magyarázni, hogy a kocsinak mi a baja, és hogyan kell azt megcsinálni. Máskülönben kicserélnek valami mást, amit mindenkinek szoktak.

Az ilyen soha nem fogja beismerni, hogy nem érti mi a baj, de ha értené se tudná megcsinálni, mert hülye. Ez a szakmája.

ommm 2012.07.02. 22:53:28

@jürgen baromartz: Nyugi, ez nem egyedi. Hozzám azért nem hajlandó kijönni egy ELMÜ-kompatibilis villanyszerelő, mert 30-40 ezer forintért és nettó két óra melóért fel nem emeli a seggét. Aztán sír, hogy jajnincsmeló. Köszi.

dez01 2012.07.02. 22:56:44

Az M1 M7 közös szakaszán csak a Budapest táblán velül van 70, illetve a budaörsi út elágazásánál a kivezető oldalon a gyalogosfelüljáró +- kb. 50 méteres szakaszán 60-as is.

Tehát vagy kifelé menet hamarabb odaléptél, vagy befele jövet későn fékeztél.....

nagyonnagyon 2012.07.02. 23:01:37

Az élet kegyetlen mint tudjuk, kinek így kinek úgy, és ami nem öl meg az erősebbé tesz. Áhh eszembe jutott még egy: aki azt mondja hogy az élet egy habostorta az hazudik. Nem tudom összességében milyen és mennyi személyiségfejlődést eszközölt, tapasztalatokat szerzett eme járgány a gazdájának de hogy hagy majd nyomokat az biztos.
Olvasni legtöbbször jó, és én szeretném ha egyszer nyújtaná azt amit várnak tőle, hacsak már egy ideje nem azt nyújtja ;)

United Steaks 2012.07.02. 23:07:34

@ommm:
Én kimegyek Hozzád "ELMÜ-kompatibilis villanyszerelő" -ként, de kérlek,ígérd meg, hogy az tényleg 2 óra meló lesz. Ha annyi, megcsinálom feléért!

McKinney 2012.07.02. 23:08:23

@dez01: ma néztem, a kivezetőn a lakott terület vége tábláig van 70, de azt indokolatlanul - vagy éppen de - jól kirakták a francba, bőven az OMV kút után van. Onnan autópálya 100-as táblával.

United Steaks 2012.07.02. 23:18:19

@ommm:
Azt nyilván nem tudod, hogy egy szimpla műszaki ügyintézéshez az egész Dunakanyarból a fővárosba kell bejárni, földkábel esetén 5-ször, alkalmanként 1-1,5 órát ücsörögve, és az átadáshoz kijövő szerelő sem vesz át akármit ingyen...
Az "ELMŰ-kompatibilis" villanyszerelőnek semmi köze a szolgáltatóhoz, csak annyi, hogy tett egy vizsgát náluk arról, hogy meg tud csinálni egy mérőhelyet. Ezután ha van egy pár ezrese, akkor az jónak is minősül...

medbali 2012.07.02. 23:39:14

Én azért ránéznék arra fékpedálra biztos ami biztos...
Csodálkoznék ha "nem szervós" fékpedál lenne benne mivel ez egy gyárilag szervós, tárcsafékes kocsi és nem hinném hogy babrálták volna a pedálokat. Ha viszont cseréltél főfékmunkahengert akkor ott keresném a bibit első körben.
www.mustangsteve.com/fyi_brakepedals/msFAQbrakepedals.html

killpest 2012.07.02. 23:48:58

ha veszel egy oreg amerikai vasat akkor azt azert veszed mert megtetszik , aztan keszulj arra hogy 2 millio ftot elkoltesz arra hogy valemennyire hasznalhato legyen a kocsid , ha szeretnel egy szep korhu autot ,akkor kell meg ra legalabb 2-3 millio / erosen fugg attol persze hogy milyen allapotu autot vettel /, ha szeretned hogy muszakilag kozelebb keruljon a mai autokhoz es megbizhato is legyen akkor megegyszer koltsed ra a fentieket , plussz az eredeti vetelar , valamint kb masfel ev .
Az autot jo idoben hasznalod , tehat 2. 3 . x auto , ami hobbi , van olcsobb dragabb hobbi is .
Ami a cougarral tortenik nem tul extrem , atlag elso oreg amerikai tulajokkal szinte mindig ugyanez a sztori .
Ha kibirod amig a fentiek megtortennek akkor nagy elmeny , ha nem akkor valassz masik hobbit .

YAN CHI 2012.07.02. 23:53:18

@Gomulka Béla: Valahogy ugy hogy amikor ez az autó készült, még max 5 évente szinte mindenkinek tellett uj autóra az USA-ban, és ezért nem is tervezték 40 évre a gépet.

Faby 2012.07.02. 23:54:52

@Winkler Róbert:
Alakul, mint púpos gyerek a prés alatt.
Jó lesz ez egyszer.

Off:
Robi, jól láttam a neved a hétvégi Ultrabalaton futói között?

ne most 2012.07.02. 23:57:07

Miért kéne más futómű beállítás a Cougarra, mint a Mustangra. Az utángyártott alkatrészek is legfeljebb méret helyesek. Keresztstabilizátor, lengéscsillapítók, rugók, gumik is biztosan mások mint a gyári, miért lenne jó a gyári beállítás.
Mit akarunk jó egyenes futást vagy tapadós kanyarodást, alul vagy túlkormányást stb?

Chocolate shitsandwich 2012.07.02. 23:58:05

Kétlem h Dynamat lenne. Inkább polifoam ;)

Rocko- 2012.07.03. 00:04:01

@Motordoktor: amikor zárolva lesznek a kommentek.

nagyonnagyon 2012.07.03. 00:12:05

@Faby: egyéniben bazeg? huhh.. csapatban tolnám én is jövőre (valami 40+ bagázs vhol?).. Bocs az offért: a Cougar egy hálás és jó kocsi, és az élet szép.

Datsun Sunny Coupe 2012.07.03. 00:14:26

@Motordoktor: Persze ki lehet csapni innen azokat akiknek nem tetszik a kommentje,de ha ez egy fórum, és rugót ba...tok a seggek alá,akkor azok rugózni is fognak rajta. Nem értem min csodálkoztok. Egyébként aki kicsit benne van a veteránjárműves dolgokban, van egy hobby-veteránjárműves biztosítása és elolvassa mit ír alá,neadjistenel a Veterán Autó Motor mellette hever a slozin az éles képet alkothat a Robi ténykedéséről! Nyilván azok ugatnak akik tudják, sejtik mi az az OT és mivel kellene járnia,mind az igentisztelt bizottság tagjai,mind a tulajdonos részéről.
A másik fele,meg ha nincs igazuk akkor homályosítsátok fel az elmét! Ezért vagytok szakújságírok! Ti tudjátok,teszitek mondjátok el,hogy milyen átalakítás ami megengedet mi nem,higyjétek el hogy lessz olvasója.
Kritikám építő jellegűnek szánom,de mégsem értem mennyire OT az ültetett nagypolskim wartburg karburátorral....ugye az sem az...

vincent vega? 2012.07.03. 00:21:14

ha most leírtam volna, hogy mennyi sok unatkozó, értelmetlen p.cs írogat ide, dagasztva ezzel az ökológiai lábnyomát, kultúrtörténetileg környezetszennyezve a netet, akkor most én is közéjük tartozónak érezhetném magam

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.03. 00:46:51

Robi, írdd csak ki szépen, rendesen, a város neve Västerås (ejtsd: Veszteróz)... :D
Én azért kiugrom valszeg, bár nekem kissé könnyebb; itt van egy órára kocsival tőlünk.Télleg jön valaki odahazulról?

Holdkóros Tónyó 2012.07.03. 01:05:19

Én ahogy néztem a Dynamat cég minden termékének a külső felületén mozaikban rá van nyomtatva a cég logója, legyen az autóba vagy számítógépbe való cucc. Szóval vagy tényleg kiszedték, vagy arról lehet szó, hogy ez is ugyanolyan zajcsillapító fólia, csak nem Dynamat gyártmány, de mivel mindenki így ismeri a cuccot, ezért így hirdették a neten. Nagyanyám minden varrógépet Singernek hívott. Vagy tényleg valaki kilopta az eredetit és kicserélte polifómra.

pappito · http://pappito.com 2012.07.03. 01:21:07

ha azok a szerelők tényleg kókány, szar melót végeznek, akkor miből élnek meg?

úgyértem, ha odamegy a Winkler az egy dolog, őt biztos felismerik. De ha én megyek?

Ezeket az átkúrásokat visszafizetteti Robink? (vagy bárki? mert azt nem hinném, hogy W az egyetlen aki így jár)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.03. 02:04:41

Na, tessék, lásdd milyen vagyok hozzád, Robi:

www.evenemangskalender.se/cruising-klubbtraff/13302/mercury-cougar-traff-i-stockholm/

Mercury-Cougar találkozó Stockholmban, augusztus 4.-én.Meg persze egyéb usa-gépek...
Ha már errefelé gondolkodsz.És van még egy jó vastag hónapod, hogy elkészüljön a vas.

Tommi 2012.07.03. 05:24:18

Ejj, Winkli. Már csak három évet kell szopnod, hogy jó legyen a Cougar, mielőtt eladod. ;-)

zbzbzb 2012.07.03. 05:34:45

@Winkler Róbert: szerintem normálisan kérdezte. nem tudod elképzelni, hogy valakit tényleg érdekel? mert nem tudja? te meg esetleg igen?

hofi601 2012.07.03. 06:40:35

@Motordoktor: Majd akkor, ha ráakasztja Sipos Úr P-s rendszámát. Akkor azon fognak rugózni. :)

c 2012.07.03. 07:25:37

Egy picit pityeregni kellett volna, aztán Chip Foose ingyen megcsinálta volna - egy kis tuninggal megspékelve. :)

Tizenkettő 2012.07.03. 07:33:29

Biztos jobb ötlet egy kínai fogaskereket betenni az amerikai lánc helyett???? :D

Tizenkettő 2012.07.03. 07:35:44

A fólia meg tuti nem dynamat.

Rocko- 2012.07.03. 07:39:06

@Datsun Sunny Coupe: de bakker, ezredik alkalommal is ugyanezen rugózni? unalmas.
persze, ez egy fórum, aminek lehet élni a lehetőségeivel, de nem érdemes visszaélni, mert nem tudsz majd utána hova írni. lásd csökkentett tcomment.

indapass90210 2012.07.03. 07:48:56

@killpest: most hirtelen annyi pénzt összeszámoltál, amiből kijön egy újabb (1-2 éves) mustang vagy camaro. Abban még szinte biztos, hogy eredeti alkatrészek lesznek, és ha az ember nem adja el még 28-29 évig, akkor lesz egy ismert előéltű veteránja :)

Winkler Róbert 2012.07.03. 07:50:31

@geegee: Az jó, de Cougart azért így is látok eleget.

Shadowbull 2012.07.03. 07:54:29

Majd errol a fogaskerekes atepitesrol mindenkeppen tegyel be kepet, mert most igy hirtelen nem birom elkepzelni.

Tizenkettő 2012.07.03. 07:58:44

Meg a szarrá ültetett bogarak és karmannok amiknek majdnem leér az orruk az útra..... Persze rá lehet fogni, hogy cal-look, és ez egy irányzat meg blablabla de egy ilyen pimpelt fostalicska miért is képvisel múzeális értéket? Hol van a történelem? Mitől lenne múzeális? Persze mindenki úgy élvez ahogy tud, ahogy egy kedves barátom szokta ezt mondani, és csinálja ha neki az tetszik, ezért senki nem mondana rá egy rossz szót sem, de ne bizonyítsák már be nekem hogy ez múzeális. Vagy akkor miért nincs egy hobby kategória, ahova ezek tartozhatnak? Ezért nem fogok soha az életben a veterán autómra OT rendszámra váltani mert egy vicc az egész. Egy komolytalan valami, egy kiskapu a regisztrációs adó és az egyéb hiányos dokumentumok felett amivel minden olyan autót amit egyébként már nem lehetne itthon forgalomba állítani vagy iszonyatos költség lenne ez újra lehetővé teszi. A sok újgazdag hülyegyereknek jó csak hogy az amerikai slk slc-t legalizálni tudja..... Lassan már pl annyi van abból is, hogy ennyit a világon nem gyártottak belőle.... Elvesztette az alavető szerepét. Egy majomparádé. És itt nem arról van szó hogy mindennek eredetinek kell lennie, vagy esetleg van egy pár évvel későbbi alkatrész is benne, mert aki veteránozik az tudja, hogy természetesen ez lehetetlen. De úgy érzem és látom, hogy nagyon sok esetben az átalakítások ezeken a dolgokon bőven túlmutatnak, amit véleményem szerint nem lenne szabad engedni. Egy OT szint számomra kb olyan amit mondjuk a Pásztorék csinálnak. És itt most nem feltétlenül a Robi Cougar-járól van szó mert szerintem rengeteget javult és szépült és szerintem nagyon is jó úton halad,(inkább amikor megvette, na az az állopot tényleg felháborító volt) hanem alapvetően a rendszerrel, amin nyilván azért rugóznak sokan, mert velem együtt többen is érzik, nagyon nem frankó.

Tizenkettő 2012.07.03. 08:00:00

@Motordoktor: Olyayn nem lesz, mert rajta van az a bizonyos rendszám.

belekotty 2012.07.03. 08:01:49

Jó volt olvasni a posztot, pedig leszarom a kocsikat. Csak menjen, engem ennyi érdekel.
Érdekes világ ez. Nagy élmény lehet összerakni egy ilyet. Szerintem nagyobb élmény mint tulajdonolni.

Tizenkettő 2012.07.03. 08:02:10

@Datsun Sunny Coupe: Ezt neked válaszoltam, csak eltűnt az eleje... Tizenkettő 2012.07.03. 07:58:44

belekotty 2012.07.03. 08:05:10

@ommm: Én is tudok ELMŰ szerződéses villanyszerelőt, aki ennyiért rohanna megcsinálni.

Gomulka Béla 2012.07.03. 08:24:40

@YAN CHI: Hát ezért olyan tartós a Zsiguli! (Meg a VW Bogár: azt az ezeréves birodalomra tervezték ...)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.07.03. 08:30:38

hát én ódzkodnék dolgozni nektek, tc-seknek, mert ahogy oltjátok ezt a Zsoltit is szerencsétlent... oké, hogy igazad van, Robi, de ez akkor se hitelrontás?

Shadowbull 2012.07.03. 08:47:22

@t_m_s: "kicsit furcsállom ezt a fogaskerekes vezérlés témát, azért ez nem egy csillió lóerős motor, aminél problémát jelenthet a lánc nyúlása, idővel biztos, de azért túlzásnak érzem..."

Pontosan ezt gondolom en is. Raadasul a lancos vezerlest eredetileg nem olyan pontossaggal terveztek es gyartottak, ami egy jol mukodo fogaskerekhajtashoz kell. Ha nem stimmelnek szazadra a tengelytavolsagok, parhuzamossagok, mindenfele turesek, akkor a fogaskerekhajtas hangos lesz, es el is kopik ido elott. Mondjuk kap egy feloldalas terhelest, jol elfarad valahol, kitorik egy-ket fog, aztan jon a latvanyos elhalalozas. Plane hogy ha a kinai fogaskerek szar turesekkel, szar anyagbol, szar hokezelessel keszult.

A lanchajtasnak pont az az egyik funkcioja, hogy kiegyenlitse az ilyen jellegu tureslancokat, amik egyebkent is megvannak a motorban, plane egy ilyen oreg vasban amit millioszor szereltek es ki tudja hogyan raktak ossze, es ettol jobb biztosan nem lett.

Ugyhogy en ezert kernek reszletes poszt, mert kivancsi vagyok mi lesz belole.

Charlie Brown 2012.07.03. 09:18:25

@fighting: Francokat. A Budaörsi út a BAH csomóponttól az Nagyszőlős utcai alulfelüljáróig 60-as, onnan pedig jó hosszan, bő másfél kilométeren át, a második kútig 70-es, ki van táblázva vagy negyvenszer, mielőtt 100-asra változik. Teljesen érthető és normális. Aki ezt nem látja az vagy vak, vagy eleve nem is tudja mi az a kresztábla. Ebből a rendből csak a közvetlenül az egykori Osztapenko szobor előtti szakasz lóg ki, mert ott van egy rövidke 60-as szakasz, de W. nem is ott lett belőve, pedig állhattak volna oda is a trafival.

GG81 2012.07.03. 09:21:59

Kár, hogy nem jön össze idén Vasteras! :-(

Winkler Róbert 2012.07.03. 09:54:20

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Én csak annyit írtam, amennyi történt. Megvettem a Dynamatot, Zsolti berakta, most kibontották, és ez van ott. Szerinted mit kéne írnom? Hogy ej, de fasza ez a Dynamat?

Atosbacsi 2012.07.03. 09:57:43

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

:) Vicces. A hitelét nem a Totalcar rontja, hanem Ő maga. Én meg dolgoznék nekik, de még annál is maximalistábban mint másoknak. Ha jól csinálod reklám, ha átb@szod sz-psz! Ennyi, teljesen normális.

Atosbacsi 2012.07.03. 09:59:26

Na, egyszerre küldtük.

Tizenkettő 2012.07.03. 10:16:18

@Winkler Róbert: Azért ez tényleg elég patkány dolog, hogy megveszi az ember a drága cuccot, rááldozza a sok pénzt, erre a végén kiderül kilopták a kocsijából. És úgy lenne a legszebb, ha még ő is beszélt volna rá.

Tizenkettő 2012.07.03. 10:17:52

@Shadowbull: A Fordnak pedig van ilyen motorja, amiben nem lánc van hanem fogaskerék. A Taunus V4-ese amit a Saab 96-osokba is tettek. Szopnak is velük rendesen. :D

Tizenkettő 2012.07.03. 10:19:22

@Tizenkettő: Viszont a bogár boxer is ilyen, és ott meg jó. Igaz ott viszonylag közel van a főtengely és a vezérműtengely, így nem kell trükközni, elég két fogaskerék.

Tizenkettő 2012.07.03. 10:22:24

@Tizenkettő: Ennél viszont ahogy nézem egyenes fogazású az egész, szóval lehet majd a holtjátékkal, hézagolással szopni rendesen ami a 4 darabból álló fogaskerék áttétel végén már nem lesz elhanyagolható. És baromi zajos is lesz.

A boy named Sue (törölt) 2012.07.03. 10:29:51

@Motordoktor: A helyzet az, hogy egy időben sokat gondolkodtam az OT dolgon (szerencsére már elmúlt :-). Ekkor végignyálaztam minden MAVAMSZ, meg FIVA meg jogszabály dolgokat, és nekem abból nagy szigorúság jött le. Legalább is az itt leírtakat nehezen tudom azokkal összegyeztetni. Hidd el, nem Winklert b**szogatjuk az OT-ért, hanem szeretnénk tudni, hogy mi a helyzet. A rendszerben van a hiba, vagy az én tudok dolgokat rosszul? Nyugodtan írhattok erről is, ha már a szlovákrendszám körül annyi cikk született. Ha kiderül, hogy lehetetlen műszaki feltételek teljesítése nélkül is tud halandó ember OT-t szerezni, akkor lehet, többen vágnának bele, akiknek esetlen nem csak az olcsó biztosítás a céljuk, de a műszaki értékek megmentése is.

Shadowbull 2012.07.03. 10:31:05

@Tizenkettő: Persze hogy van fogaskerekes vezerles, de azt eleve olyanra tervezik. Ugy szamoljak ki es adjak meg a tureseket, ugy gyartjak le az egeszet.

Pont azert vagyok kivancsi mert az nyilvanvalo, hogy 2 db fogaskerekkel nem lehet megoldani a dolgot, tehat tobb kell hozza. Azokat mind pontosan rogziteni kell, es el nem tudom kepzelni, hogy lesz ez utolag megoldva. Van valami beepitokeret hozza? Es a keretet rogzitik a mar meglevo pontokra? A tengelytavok akkor sem fognak stimmelni.

Szoval erdekes.

Winkler Róbert 2012.07.03. 10:50:19

@Tizenkettő: Nyertél, még a konkrét ember számát is megadta, akinél venni kellett.

lwcolors 2012.07.03. 11:33:58

A Cougar szép, tetszik, imádom az ilyen korú amerikai kocsikat, pl ölni tudnék egy 71-es Road Runnerért...
Egy probléma van velük.
Ismerek egy (nem magyar) illetőt, aki foglalkozik ilyen kocsik restaurálásával és átépítésével (nem itthon), bármilyen szinten (értsd akár régi kasztni, de Corvette motor és futómű).
Ő nagyjából leírta az árakat.
Tehát, ha egy picit kopottas, de hosszabb ideig üzembiztos kocsit szeretnék, az olyan 7-8 m, ha viszont csilivili szépet az 10-től fölfele. No, ez a probléma. Persze szerinte is meg lehet oldani olcsóbban, elsősorban az üzembiztosság kárára.

DeezL 2012.07.03. 11:37:00

@Shadowbull:
fogaskerekes még a 2.5 VM TD is!

Motordoktor 2012.07.03. 11:38:46

@Shadowbull: Ez egy 2+2 kerekes szet, ahol a köztes kerekek csapja (tengelye) a vezérmű fedélben kialakított helyre megy be és az tartja a blokknak nyomva a köztes kerekeket. Mivel egyenes fogazású és lazán illesztett, lesz egy síró hangja (egyébként van hangos és halk verzió is).

www.youtube.com/watch?v=DincdeIK_gM

DeezL 2012.07.03. 11:40:11

@lwcolors: ? ilyen drága? az kemény...Nekem is tetszik ez,de akkor inkább Taunus,az amerikai/angol változat,a német taunus sem csúnya de amerikai szebb...

Motordoktor 2012.07.03. 11:42:27

@Shadowbull: ...és mint minden ilyen utánépített, módosított dolog, van egy-két előnye és vagy 50 másik hátránya, egyik a zaj, a másik az élettartam, noha jó anyagból csinálják.
A szükségességét az hívta életre, hogy nagyon nehéz az eredetihez hasonló minőségű kerekeket és láncot venni. Gyári más nincs (?), az utángyártott pedig silány minőségű.

A bogár vezérlését most alakítom vissza egyenes fogazásról ferde fogazásúra. Nem kell a sírás és esetenként a foghézagból adódó kopogás (hegyes tengely esetén).

Motordoktor 2012.07.03. 11:43:44

@DeezL: Pár változata, volt láncos is.

Egyébként tudja SB, hogy volt sok fogaskerekes vezérlés, de azok gyáriak voltak, nem átalakító kittesek.

Shadowbull 2012.07.03. 12:19:08

@Motordoktor: "Gyári más nincs (?), az utángyártott pedig silány minőségű."

Na igen, ha nincs mas megoldas, akkor kar is toprengeni rajta, ez kell bele.

Tizenkettő 2012.07.03. 12:22:46

Egyébként nehéz elhinni, hogy pont amerikában nincs ehhez a motorhoz rendes vezérműlánc ahol elképesztően nagy iparág épül ezekre az öreg vasakra, nem beszélve arról, hogy egyes motorokat használnak olykor 50-60 évig komoly változtatás nélkül. Pl GM LS.

Motordoktor 2012.07.03. 12:44:12

@Tizenkettő: Én nem tudok okosabb lenni az amerikaiaknál, ott is ezeket szerelik bele.

karlmann 2012.07.03. 12:51:38

@Winkler Róbert:

Kedves Róbert, épp nyaralok Siófokon. Egy órája jöttünk vissza a strandról ahol néhány, szemlátomást egyetemista csaj napozott pont olyan szivacsokon, mint a te autódba rakott "Dynamat". Az egyik oldalán hőtükrös fólia, a másikon világoskék, kb 1cm vastag szivacsszerű anyag. Az egész feltekerhető és egy gumiszalaggal összefogható, kiterítve olyan 60 cm széles és 200cm hosszú lehet.

Tizenkettő 2012.07.03. 12:53:15

@Motordoktor: Kíváncsian várom a végeredményt.

tom.tom 2012.07.03. 12:54:24

Winkler Robi ! Keress rá az Agatity Lajos Fordjára a facebook-on aztán keress tovább a mekk-mesterek közt,könnyes szemmel.

tom.tom 2012.07.03. 12:55:49

Robi ! Keress rá az Agatity Lajos Fordjára a facebook-on aztán keress tovább a mekk-mesterek közt,könnyes szemmel.er Róbert:

Tizenkettő 2012.07.03. 13:24:34

@Tizenkettő: A legijesztőbb dolog egyébként számomra ebben az átalakításban az az hogy kínai..... Én eddig még tartós kínai dolgot nem láttam. Ellenben minden mást igen.

trawala 2012.07.03. 13:51:14

@Tizenkettő: Sőt a Volgákban is fogaskerekes a vezérlés

Tizenkettő 2012.07.03. 13:59:52

@Shadowbull: Ez a kit egyébként 4 kerékből áll. Egy megy a főtengelyre, egy a vezérműtengelyre, és közé van valahogy beillesztve az a két másik kerék, ami egy közös fém izében, konzolban fut. Ja és az egyik kisebb mint a másik, gondolom, hogy a holtjátékot csökkentsék. De hogy azt a konzolt mi tartja, vagy hogyan van rögzítve azt nem tudom. Nem ismerem ezeket az amerikai vasakat és a hozzájuk tartozó megoldásokat, elképzelni sem tudom milyen dolgokra képessek. :D

Tizenkettő 2012.07.03. 14:02:10

@Tizenkettő: Na meg ugye 2 kerékkel változna a forgásiránya is a dolognak....

Tizenkettő 2012.07.03. 14:07:00

"Floating idle gears allow free movement, smooth contact, and quiet operation." Hmmm.... Szóval az ott úgy van. Nincs rögzítve.

Tiltott Lally 2012.07.03. 14:46:19

A láncoshoz képest páros fogaskeréknél változik a forgásirány.

- Szerzet - 2012.07.03. 14:51:24

@Tizenkettő: Elég szép megoldás.

Tizenkettő 2012.07.03. 15:07:48

Közben utánanéztem, ezt a motort a mai napig gyártják. Nyilván voltak apró módosítások, de mekkora egy átbaszás ez már megint, hogy nincs hozzá lánc ami meg van az meg mind szar.

Tizenkettő 2012.07.03. 15:20:43

@Tizenkettő: editiondigital.net/publication/?i=88199
Hivatalos gyári alkatrész a Ford racing performance-tól. 115-ös oldal. Ennyit a mesterről.

roomster 2012.07.03. 15:20:48

Kellene annak a péceli futóművesnek az elérhetősége. Előre is kösz!

Tizenkettő 2012.07.03. 15:44:31

@Tizenkettő: És azt marháran nem hiszem, hogy ez a gyári alkatrész szar, és az a kínai jobb.

Tizenkettő 2012.07.03. 15:50:45

Aztán a végén meg úgy jársz vele mint a Motordoki a szuper cromo lendkerekével ami szintén kínai volt.

ne most 2012.07.03. 16:40:15

Fogaskerekes vezérlés utcai autóban halálosan zajos. Egy óra után olyan, mintha baltát vágtak volna fejedbe, ha el tudod viselni egyáltalán addig.

Persze... 2012.07.03. 17:11:34

@Tizenkettő: Ja, 79 dollár... Amerikában piacgazdaság van. Ha kinyúlik a cucc 30000 km után, vesz a csóka újat és megint és... :-)

Persze... 2012.07.03. 17:14:23

@ne most: Melyik gép az? Hadd kerüljem (vagy pont ne?) el. :-D

ne most 2012.07.03. 17:25:55

@Persze...: Mi tudna kinyulni egy ilyen láncon?

Tizenkettő 2012.07.03. 18:08:14

Ne kezdjük már hogy szar a gyári lánc is......

Tizenkettő 2012.07.03. 18:23:26

És ha "csak" 30000km-t bír ki az akkor is évi max 5000km-rel számolva is minimum 6 év, mert mivel OT-s elvileg annál többet nem mehet. Igaz ezt senki sem ellenőrzni, na meg kis hazánkban mint tudjuk ennek a tuningolásának nagy hagyományai vannak, de ettől függetlenül kétlem hogy ez az autó napi használatban lenne, és évente kellene a használatból adódóan cserélni. De egy gyári alkatrész nem 30000-et bír. Azt hiszem lenne is nagy felháborodás kint ha a Ford ilyet árulna.

ne most 2012.07.03. 18:25:22

Egy csodaszép video egy 289-es blokk teljes felújításáról
www.youtube.com/watch?v=kWVj-63uKbM

ne most 2012.07.03. 18:32:52

Persze, ha nincs idő szórakozni vele, lehet egy teljes motort is venni hozzá:
www.hiperformer.com/featured_engines/for_289lb.html

1260USD

Persze... 2012.07.03. 19:08:17

@ne most: Ok, legyen minimális a nyúlás, akkor kopnak a görgők a csapon, lánckeréken, maga a kerék is. Van ám ott erőhatás, OHV cucc! Főleg ha tuningos a blokk, beleraknak erősebb/több szeleprugót akár, egyből nő a terhelés. Amúgy akkor kell erősebb szeleprugó, ha nagyobb fordulatot akarnak elérni. S ha már így van, akkor sokat járhat üveghangon. Stb-stb.

Persze... 2012.07.03. 19:15:45

@Tizenkettő: Sokféle gyártó cucca van azon az oldalon, sokféle árral. Kevés gyár készít mindent maga a gépéhez. Beszállítók viszont vannak, jobbak/rosszabbak. 30000-et min-re értettem, azért annyit kinézek az ami láncokból legalább, bár, használatfüggő. Amelyik cuccukkal találkoztam, minőséges volt! Azért fenntartom: ha elkopik, stb -> ami vesz (szerelője) újat, oszt le van sz@rva, fogyóeszköz.

NperA 2012.07.03. 20:53:23

Ez a passzus priceless:

"A szétszedésnél volt egy kis hümmögés, hogy ez nem Dynamat fólia, amit magam vettem jó pénzért, és VMax Zsolt szerelte be, csak egy filléres hőtükör, amit radiátorok mögé szoktak ragasztani. Van vagy hatféle Dynamat fólia, köztük ilyen szivacsos is. Nem hinném, hogy Zsolti egyszerűen megbugázta volna az enyémet, mert egy link illető, egy rettenetes, megbízhatatlan hangulatember, de csak nem bugáz meg egy ekkora köteg Dynamatot."

Finom irónia rulez :-)

killpest 2012.07.03. 20:55:31

@Dövan: jol szamoltal , ha akarsz egy uzembizos autot akkor az min. 10 millio , de az meg nem is biztos hogy szep , csak valszeg jo .
ha utana meg csilli villit szeretnel vagy eroset vagy jo futomuvest , jo fekest akkor a vegeredmenybol siman kapsz egy uj mustangot vagy camarot.
Dontes kerdese hogy mit veszel , de ha a regi autok tetszenek es szeretnel veluk jot es hosszan autozni akkor az ennyi penz , ha ujat es gyorsat akarsz akkor meg vehetsz sok mindent hasonlo arban es nem szivsz vele ennyit , kinek mi tetszik .
Kis penz kis foci , nagy penz nagy foci ez a vetarn es uj autokra is igaz .
Ha ennel kevesebbet aldozol ra akkor nem lesz sok oromed egy veteran amcsi vasban .

killpest 2012.07.03. 20:59:01

@ne most:tudsz venni halk es hangos uzemodu fogaskerekes vezerlest , es messze nem ez lesz a leghangosabb amit hallani fogsz az autoban

killpest 2012.07.03. 21:11:20

@ne most: lehet venni ennyi penzert motort , de ennyiert nem kapsz egy par jo aluminium hengerfejet sem , ami azert meg messze van egy egesz motortol , aztan szamold ra a szallitast es a vamot es az afat .
De az is igaz hogy ajanlott motorhoz nagyjabol mindegy milyen vezermu lancot tesznek fel , ha kompatibilis vele .

killpest 2012.07.03. 21:20:24

@ne most: ez egy kicsivel kozelebb van a valosaghoz , ha legorgeted az oldalt akkor latod hogy par dollart eleg egyszeru meg elkolteni es akkor meg mindig csak egy motorod van , amit persze garanciaban visszakuldhetsz a gyartonak ha valami gond van vele a sajat koltsegeden
www.proformanceunlimited.com/specs/302_300dropal.html

YAN CHI 2012.07.03. 22:38:27

@Gomulka Béla: No meg a kétütemü Trabant, és a farmotoros Skoda :)))

Tizenkettő 2012.07.03. 22:39:16

@Persze...: Én a gyár oladláról kerestem ki az alkatrészt, és az amik konkrétan belinkeltem egy gyári alkatrész volt. Nincs itt szó semmiféle utángyártott ismeretlen eredetű, minőségű alkatrészről.

Tizenkettő 2012.07.03. 22:41:24

És ha jól tudom az a motor ami a cougarban van nem 289-es hanem 302-es, és nincs benne semmiféle hengerfej tuning dupla szeleprugókkal ami befolyásolná a lánc élettartamát, és amiben eltérne a gyári állapottól.

Z o z ó 2012.07.03. 23:25:48

@Winkler Róbert:

Azért ez...DE mindegy, a lényeg hogy most már jó kezekben van a vas, és össze fog állni:) Őszi Trackday-re tervezel jönni?

DeezL 2012.07.04. 00:12:09

@NagyG81: sok VM van... alfában pl 1.8 2.0 2.4 2.5 VM Crysler Voyager Jeep Cherokee Ford Scorpio is a 2.5 Vm Td-t kapta

- Szerzet - 2012.07.04. 00:16:40

Amúgy nem értem, mi ez a láncfóbia, a Skoda Fabiában is lánc van, aminek az élettartama megegyezik a motoréval, nem kell cserélni, és azért ez bőven kétszázezer kilométer feletti futást jelent, egy sokkal pörgősebb motorban, máskülönben a faros Skodákban is ilyen rövid, feszítő nélküli lánc volt, ami legfeljebb zörgött, de a rövidsége miatt átugrani nem tudott.

Tizenkettő 2012.07.04. 09:26:46

Az előző OT vizsgás témához megy csak annyit fűznék hozzá ami a kormányrendeletben van.
"A jármű muzeális jellegének megállapításához az alábbi feltételek szükségesek:
a) olyan jármű, melyet az 1991. évi LXXXII. törvény 18.§ 14. pontja szerint legalább 30 évet megelőzően gyártottak, használata kizárólag a jellegével összefüggő célból történik, továbbá az eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították."
Kiemelném a mondat utolsó részét!
Ezen érdemes lenne elgondolkozni. Mert vagy ez a törvény szar, vagy a minősítés. Ezért károg sok ember úgy gonodolom. Ami valahol jogos. És nem a Robi autójának mostani állapotával van a probléma, hanem inkább az azt megelőzővel.
Avéleményemet meg továbbra is fenntartom ezzel kapcsolatban amit korábban leírtam már.

közösperonos átszállás 2012.07.04. 12:11:20

@Tizenkettő: Azért ez a rendelet a láncosról fogaskerekes vezérlésre átépítés szempontjából is érdekes lehet. (Vagy ez nem lenne műszaki jellemző?)

Tizenkettő 2012.07.04. 12:52:06

@közösperonos átszállás: Azt azért nem sorolnám ide, mert alapvetően ez az autó olyan, vagy hasonló mint amikor gyártották. De a sok átépített bogár amikbe ültetőcsonkot megy keskenyített hidakat faragnak bele, és a tököm tudja milyen átépített drag motort, meg a mindenféle korabeli high-tech tuningcuccot, majd ráfogják hogy cal-look, amit korábban is említettem viszont szerintem igen csak, és az ilyenek miatt kérdőjeleződik meg az egész muzeális minősítás intézménye és válik nevetség tárgyává az egész. És hogy ez hogyan jön ide? Motordoktorunk írta, hogy miért cirmognak az emberek mindig, és hogy enélkül az OT pro és kontra dolog nélkül nincs is Cougar cikk. Hát ezért nincs. Mert az emberek folyton azt látják, és ez személyes tapasztalatom nekem is, hogy a rendszer nagyon nem fasza. Sok olyan autó van ami a szabályzatot elolvasva igen csak nem lehetne OT-s. Sokan sajnos a hobbyautót összekeverik az OT-vel. Én úgy gondolom, hogy egy OT minősítésnek, ahogy az a nevében is benne van egy hivatalos tanusítványként kellene működnie az autó eredetiségéről, mint muzeális tárgy, és nem pedig egy adózási és legalizálási kiskapuként. És ez az autó sem érdemelhette volna meg az OT minősítést amikor Robi megvette, ahogy ezt rajtam kívül sokan mások is megjegyezték már. Az más kérdés, hogy azóta rengeteg minden szépen meg lett csinálva rajta, és most már így engem pl nem zavar.

ne most 2012.07.04. 12:52:22

@közösperonos átszállás: Talán felújítani, olajat cserélni sem lehet, hiszen az is megváltoztatja a műszaki jellemzőit.

ne most 2012.07.04. 12:55:13

@Tizenkettő: Az emberek nem értik, hogy 1967-ben is volt hobby autó.

Tizenkettő 2012.07.04. 13:17:21

@ne most: Ne mondja már nekem senki sem hogy egy állítható első híd, keskenyített nyomtávval az korhű..... És muzeális....

ne most 2012.07.04. 13:22:12

@Tizenkettő: Korhű? Mi ez, újabb szempont? Tőled?

Tizenkettő 2012.07.04. 13:25:32

@Tizenkettő: Úgy lóg némelyik bogár meg karmann orra hogy alig pár centire van a földtől. Hol tükrözi az az eredetiséget? Mitől lenne megőrzendő mint muzeális tárgy amikor olyan kinézetű autó az életben nem létezett. És nem kell itt poénkodni az olajokkal, mert kurvára nem arról van szó, hogy esetleg valaki tesz a motorba egy nagyobb vezérműtengelyt, esetleg valamit javít rajta hogy használhatóbbá váljon a forgalomban úgy, hogy megőrzi az eredeti jellegét az autónak. Mellesleg mindent dokumentumokkal bizonyítani kell elméletileg a minősítésen. Hát én kurvára kíváncsi lennék arra, hogy az ilyen mértékű átalakítások hogyan vannak dokumentálva és mennyire bizonyítható az, hogy egyáltalán létezett. Mert az, hogy valaki azt állítja az nagyon nem dokumentáció. Szerintem még egy kép is igen kétes dolog főleg műszaki viszonylatban.

Tizenkettő 2012.07.04. 13:26:42

@ne most: Nem nem tőlem. "eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították" Ez szerinted mit jelent?

Tizenkettő 2012.07.04. 13:52:56

Lehet itt megint jönni a vaskalapossággal, meg hogy ez hülyeség, de akkor meg lófaszt sem ér az egésznek nincs semmi értelme, ha minden szar megkapja.

Tizenkettő 2012.07.04. 13:59:02

@Tizenkettő: Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen átalakított autó mint érték sem ér többet muzeális korban, hiába került esetleg kétszer annyiba, mert mindenhol az eredetiséget nézik, és azért fizetnek azok akik komolyan gondolják a dolgot nem pedig a mindenféle odabarkácsolt aftermarket szarért.

Tizenkettő 2012.07.04. 14:01:17

És pont erre lenne egy valamennyire hivatalos igazolás a minősítés, hogy ezt az eredetiséget igazolja. És ami itthon marhára nem garancia. = Nem ér semmit. És pont ez az amiért folyton cirmognak az emberek ha egy ilyen téma felvetődik.

Tizenkettő 2012.07.04. 14:12:08

Nem tudom, hogy ezek az alkatrészek mikor kerülnek fel egy autóra, és az is lehet hogy simán a minősítést követően, de én a bizottság helyében járnám a rendezvényeket, és ahol nem megfelelőséget találnék ott bevonnám a rendszámot (még a joguk is megvan hozzá) mivel ezzel magukat, és azokat a restaurátorokat, veteránautó tulajdonosokat járatják le akik komolyan gondolják a dolgot.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.04. 14:31:25

@Tizenkettő: Én egyetértek veled teljesen.Józan észérvekkel támasztottad alá a gondolatodat.Ha valaki ez után is kötözködik,akkor az csak "troll".

Holdkóros Tónyó 2012.07.04. 16:05:47

Robi, azért a Dynamat-gate további fejleményeiről (ha lesznek) számolj be mindenképp!

ne most 2012.07.04. 16:11:04

@Tizenkettő: Aha, szóval nem tudod mit jelent.

dennisthemenace 2012.07.04. 19:55:24

@ne most: Nem az. Nekem V6 Taunus/Granadában volt, csendes, nagyon szépen járó motor volt.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:16:52

@dennisthemenace: Engem aztán nem. Nem vagyok rászrulva a tetves rendszámukra. Majd ha érni is fog valamit akkor elgondolkozom rajta.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:21:34

@ne most: Hagyjuk a dolgot szerintem. Ha csak ezen tudsz pörögni, és csak bele akarsz mindenbe kötni akkor nem vagyok kíváncsi rád ne is haragudj.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:40:25

@dennisthemenace: A kedvezményes biztosításhoz nem kötelező, meg egyébként sem kerül sokba már egy 40 év közeli autóé, max a teljesítményadót tudom megspórolni. KB annyival lenne olcsóbb az egész. Az 5 évenkénti műszaki nem hoz lázba, mert akkor viszont az újraminősítési procedúrát is ki kell fizetni, és összesen azzal drágább mintha rendesen 2 évente vizsgáztatnám. És mivel gyakorlatilag nem megy sokat az autó, így eddig egy műszakira sem kellett semmit sem csinálnom már hatodik éve. Szóval amíg tényleg ilyen a minősítés mint most, és számomra semmit nem jelent, ráadásul az autóm sem ér többet egy fillérrel sem így addig nem érdekel a dolog.(és elnézve a trendet ez nem is fog semmit sem garantálni, hogy értéknövelő tényező lehessen) Nem beszélve arról amiről mindenki nagyon hallgat, hogy egy olyan jogkörük is van, ha az autó esetleg nem felel meg mondjuk a második minősítésen akkor az utána a régi rendszámát már nem kaphatja vissza, új autóként kell regisztrálni, természetese a regadó befizetése után. (Mondjuk nem mintha lenne pofám olyan autóval odaállítani amiről tudom hogy bukta, de ki tudja. Sok gyökér van ebben az országban.)

Tizenkettő 2012.07.04. 22:43:00

Pl Csikósnak sincs egy OT rendszámos autója sem.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:44:10

@Tizenkettő: És nem azért mert mintha mondjuk a Bianchi vagy az állólámpás nem ütné meg a szintet.

Datsun Sunny Coupe 2012.07.04. 22:51:58

@Tizenkettő: Én ahogy látom,egy húron pendülünk! Nem azzal van a baj,ha az angol veteránodban a gyújtásmegszakító made in china. De valami határok közé kellene szorítani az átalakítás mértékét. Természetesen hogy a 81es Warciban fekete,vagy barna kárpit van az egy dolog,mert volt ilyen is-olyan is! De nem volt gázos csillapító,nem volt fejjel felfelé beszerelt leömlő poroltóba puffogva,oldalt kivezetve. Nem volt sportkormány sem....gewindefahrwerk sem...nem létezett türkizkékben sem. Az a baj,hogy a bizottságnak abszolúte nincs típusismerete és az amerikai vasakhoz lövésük meg végképp. Ne félj az 1200as ladát tudják,hogy milyen. Vigyél egyet dupla weberrel,koppány kipuval, gaál tengellyel 2000es alapjárattal meg BMW 3as cápa felniken oda. Próbáld ki! Hivatkozz a "kúgárra" belefér nem? Attól még lada! Nem? kívül tök gyári. Nem? Röhely! Semmi másról nem szól,csak az adóelkerülésről,biztosítási visszaélésről ez az egész. Mert ugy ez rakat szar az életben nem menne itt az országban egy centit sem,ha nem lehetne kikerülni a rájuk kivetett dézsmát!Ezzel emberek élnek és visszaélnek! De addig amig autókat visszadobnak OT vizsgáról azért,mert radiál helyett diagonál abroncs van rajta és a kocka krómtükör helyett kör alakú addig ez lovaglás és rugózás tárgya lesz! Igazából meglepődnék ha a bizottság nem köszönné meg levélben a lejáratást a kegves járműtulajdonosnak. Én már akkor meglepődtem amikor eldicsekedett az OTvel és mellé leírt egy IFA-ra való alkatrészt ami mint utólag kiderült nem bele való! Rendszeresen olvasom a Veterán Autó motort,pár éve volt egycikk egy pannóniáról,amit vacakul restauráltak,egy csomó csavar nem olyan volt mint a gyári! Megbukott.Oszt akkó hun van az igazság? Ott ahol a pénz csörög,meg ahol a név van. A többinek kuss paraszt!

Tizenkettő 2012.07.04. 23:01:46

@Datsun Sunny Coupe: Évek óta megy a pörgés egy alfán ami minősített autó volt, és kiderült róla később, hogy olyan autót az életben nem gyártottak. Egy szedettvedett szar volt, amit sajnos először a vevő sem tudott még, és bízott az OT rendszámban, később meg jól ráfaragott.

dugo66 2012.07.04. 23:03:12

@ne most:

ez alapból nem igaz! több V6 USA autóm volt, Ford is és nem tudod megmondani hangról, hogy milyen hajtású a vezérlése , olyan kulturáltan ,csendben megy (a szerpentin-belt hangosabb!)
lehet csak hulladékokat hallottál eddig, ne arra alapozd a véleményed...
a többi kommentedet hogyan minősítsem(-sük) ilyenek után..? :-)

Tizenkettő 2012.07.04. 23:04:13

@Datsun Sunny Coupe: A kedvenc hibapontom az alvázvédős, vagy festett fékcső. Mert ugye ebbe bele kell kötni ha esetleg egy 30-40-50 éves autón valahol egyszer az élete és a történelme folyamán alvázvédős lett valahol.....

Tizenkettő 2012.07.04. 23:07:03

@Tizenkettő: Tudom ez is öngól most majd megkapom, hogy azt életveszélyes mert 50 éves meg elrohad. Nem, ha jól van rögzítve és nem rázódik ki nem életveszéles, és elrohadni nem fog mert a régi autóknak rézből van.

Tizenkettő 2012.07.04. 23:15:53

De mindegy, szerintem zárjuk le a témát mert nagyon elkanyaodtunk, elkanyarodtam az cikktől, és nem erről kellene szólnia, viszont ha már többeknek is ez visszatérő probléma akkor lehet hogy tényleg valóságos dologról van szó, és nem egy kitalált trollkodás. Lehet hogy megérne egy vizsgálódást, esetleg egy cikket az illetékesekkel, ahol mindezt a sok kétséget fel lehetne tenni nekik, és tisztázni. Nem pedig azt írni, hogy na megint kezdődik a pro és kontra vita mint minden Cougar cikkben. Mert itt nem a Cougarról van szó, csak mivel tudtommal ez az egyetlen OT-s autó a szerkesztőségben amiről írások jelennek meg így itt csapódik le a dolog.

ne most 2012.07.04. 23:20:13

@dugo66: Ezek homlok fogaskerek, ami soha nem kultúrált.

Neked nem kell minősíteni, alkalmatlan vagy rá. V6 USA, te jó ég.

Datsun Sunny Coupe 2012.07.04. 23:54:13

@Tizenkettő: Erről beszéltem a törölt tegnapi kommentemben! Ők a szakújságírok! Oszlassák el a homályt! Semmi bajom a Winklerrel,még anno a TC könyvet is megvettem. Legyen egy részletes leírás,példákkal, hogy mit miért lehet és mit miért nem!
Nem a hozzászólókat kell piszkálni,meg törölni a hozzászólást!
NEM!
Válaszokat akarunk!Trollkodás nélkül felmerül bennem 100kérdés! És ha ez fáj,meg törölni kell,akkor érdemes lenne magunkra szánni 5 percet és elgondolkodni kicsit. Sok itt a hányás,mint a merci 190nél ahol utólag visszamegyünk pénzt kicsikarni az eladóból,mikor vásárlás előtt egy vagon hozzá(nem)értő megnézte és jóvételnek titulálva elhozta a kocsit!
Gyalázat!

Tizenkettő 2012.07.05. 08:08:02

Úgy látom az én hozzászólásaim is fogyatkoznak....

Tizenkettő 2012.07.05. 08:11:37

@Tizenkettő: Őőőőő mégsem, benéztem....

közösperonos átszállás 2012.07.05. 08:51:46

@Tizenkettő: "Pl Csikósnak sincs egy OT rendszámos autója sem. "

Mintha a Pontonnál az lenne a terv, aztán lehet, hogy rosszul emlékszem.

Tizenkettő 2012.07.05. 08:57:31

@közösperonos átszállás: Ott lehet, hogy nem lesz más választása.

dugo66 2012.07.05. 13:35:53

@ne most:
te 1 elfogult agresszív pöcs lehetsz, ráadásul azt gondolod, hogy nagyon okosakat írsz és nincs nálad tájékozottabb a fórumon...
és ne válaszolj mert alkalmatlan vagyok.....

Faby 2012.07.05. 15:54:54

@Tizenkettő: @közösperonos átszállás:
Csikósnak a zöld Állólámpa hónapok óta OT rendszámos, csak valamiért (időhiányra tippelek, ő is valami ilyesmit mondott) nem írta még meg.
Íme:
kepfeltoltes.hu/120610/OTmerci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Turbo Busa 2012.07.05. 17:39:52

@dugo66: Ne haragudj,de egy régi,fekáliáról szóló fórumban nem posztolgattál régebben rendszeresen?"sikeresen abszarváltam a problémát" és hasonló írásaidat kb egy hónapja olvasgattam. :)

Tizenkettő 2012.07.05. 21:22:50

@Faby: Ez egy szép autó, megérdemli. Így kellene mindegyiknek kinéznie. Ez egy eredeti autó. Nem tudom, hogy tényleg a Csikósé-e, de bárkié is gratulálok hozzá.

Faby 2012.07.05. 23:49:43

@Tizenkettő:
Tényleg az övé, a bokori traktormajálison kaptam lencsevégre, és beszéltem Zsolttal is az autó mellett.

Tizenkettő 2012.07.06. 07:33:05

@Faby: Ez tényleg egy szobor. :D

ne most 2012.07.06. 11:54:57

@dugo66: Nem tartozok a családodhoz, már önmgéban ezért sem lehetek pöcs.
Áruld el hol nőttél fel, hol termel ilyen hulladékot a szubkultura?

ne most 2012.07.06. 12:02:07

@Tizenkettő: V6 alias dugo66 (gondosan választott név) és tizenkettő egymásra talált? Mi lesz ha bejelentkezik 3x6inch?
süti beállítások módosítása