Michelisznek kijött a lépés, Wébernél kérdéses a többi futam

  2012. május 21. - ommm Címkék: 2012 wtcc michelisz wéber salzburgring

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMG 5191

WTCC-beszámolónkat Sági Elemér, a mi kiküldött szemünk- és fülünk szolgáltatja.

A Túraautó-világbajnokság (WTCC)  hétvégi fordulójában ismét új pályát avatott, a valóban festői környezetben fekvő ausztriai Salzburgringet. Igazi színkavalkád, harsogóan zöld fű és erdők, kék ég, lila tehenek (hoppá, az már egy másik ország) várták a kilátogató, nem túl nagy számú és kicsit még bizalmatlan közönséget, természetesen szép számú magyar alakulattal kiegészülve. A pálya egyébként, amely talán éppen tűréshatáron belül található elérhetőség szempontjából Magyarországról, első (és sokadik) pillantásra nem mozgatta meg sem a versenyzők, sem a nézők fantáziáját, mondjuk ki: dögunalmas a vonalvezetése, ennél bármelyik óvodás három perc alatt felskiccel valami fantáziadúsabbat.

IMG 5287

Élek a gyanúperrel: ezt a pályát is Magyarország viszonylagos közelsége emelte be a sorozat promótere, Marcello Lotti (igen, valószínűleg tényleg ekkora a befolyása Norbi hihetetlen népszerűségének), más épeszű magyarázat nemigen létezik erre a döntésre. Nevetségesen szűk boxok, kicsi bukóterek, kanyar alig, az is olyan, amilyen. Nem erre van ez kitalálva. Mindegy, legalább a bratwurst finom a büfében, ráadásul aki járt már Ausztriában pályaversenyen az nagyjából tudja, hogy bármilyen probléma adódik futam közben, az komoly feladat elé állítja a nem túl jó problémamegoldó-képességükről híres pályamunkásokat (jó példa volt erre például vasárnap az O’Young baleseténél érkező traktor beásása a sóderágyba…).

Zengő Zolival megegyeztünk abban, hogy a szombati napot úgy, ahogy van, felejtsük el (nem nagyon ment a szélárnyékozás, ami itt nagyon fontos lett volna, piros zászló, egyéb malőrök) – kezdjük hát rögtön a vasárnapi eseményekkel.

A reggeli bemelegítésen Norbi hasított egy 8. időt, jelezve, hogy nem mondott le teljesen a sikeres szereplésről, Wéber Gabi viszont csupán 19. helyen zárta a warm-up-ot (saját bevallása szerint is az időmérőkön kell nagyot javulnia, mert a versenyekre azért mindig elkapja a fonalat).

A gördülőrajtos első futam nem hozott túl sok meglepetést, a viszonylag kiegyensúlyozott vonatozás végén Norbi végül a 9., Gábor a 15. helyen zárt, a Chevrolet-k szép csendben ismét mindenkit agyonvertek, a végső leosztás ezúttal Huff, Müller, Menu volt (közben O’Young szalgkorlátnak csapódása azért borzolta az idegeket, biztonsági autó, kissé kaotikus mentés, volt minden).

IMG 5795

Kezdetnek nem olyan rossz, ahogy Zoli kérte a srácoktól, az első menetben nagyon vigyáztak az autókra, jöhetett az állórajtos második futam. Norbi ezúttal nem szenzációsan, „csupán” jól rajtolt, már itt sikerült pozíciókat nyernie, de ami ezután következett, arra aztán senki nem számított: az eddig főleg Zengőéket kísértő balszerencse alaposan megkeverte a kártyákat és a végső sorrendet: a levezető kört már csupán Huff Chevy-je érte meg épségben, Müller és Menu (több másik pilótával egyetemben) is kipontozódott a végjátékban, ahogy mondani szokták, az anyagi kár jelentős. A mezőnyből többen is defektet kaptak, amire azóta sem nagyon találják a magyarázatot (egyszerűen iszonyú gyors a pálya és a nyújtott, gáz alatt tolt, hosszú kanyarok ennyire terhelik meg a gumikat, a Yokohamának illett volna erre jobban felkészülnie – a szerk. megj.)

IMG 5786

Stefano D’Aste (BMW) végül a pódium legfelső fokán örülhetett piszkosul, az őt két teljes üveg pezsgővel nyakon öntő Huff és Coronel társaságában., Tom barátunk még az üveg alján lötyögő maradékot is Stefano nyakába csavarta, biztos, ami biztos.

Norbi a kieséseknek és remek versenyzésének köszönhetően 5. helyen zárt, ami az előjeleket tekintve több, mint kielégítő, sőt! Zoli elmondta, hogy szombaton este még bárkinek, csukott szemmel aláírta volna a két futamon történő pontszerzést, így részéről is maximális volt az öröm. Wéber Gabi csakúgy, mint az első futamon, ismét kikapta magának Engstlert, emiatt a 10. helyről a 12. pozícióba csúszott vissza, de a teljesítményével ő is elégedett volt a végén.

IMG 5943

Zoli és Gábor elmondták még, hogy Gábor költségvetése kb. eddig tartott ki, de erősen sanszos még a következő, portugál futamon való szereplése is. A távolabbi tervekről, az amerikai és ázsiai futamokról is kérdeztem a csapatfőnököt, aki elmondta, hogy abban az esetben sem tervezik másik pilóta szerződtetését, ha esetleg nem állna össze a keret Gábor részére a további folytatáshoz. A hangsúlyt az idei nyári szünetben végre Norbi tesztelésére, promóciós megjelenésekre fogják fektetni, a második autó lehetőséget nyújt Norbi szinten tartására, eredményes felkészülésére.

Következik Portimao, két hét múlva, bízunk benne, hogy a sorozatos pontszerzés ott sem szakad majd meg.

IMG 5489

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr864529567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baltazar72 2012.05.21. 15:02:18

Norbi ésszel tolta, GRATULA!
A végén a sorozatos defektek drámaiak voltak. A pálya szép helyen van, de ölég harmatos valóban.

Chornya Cholmi 2012.05.21. 15:05:02

Gratulálok Norbinak.Ez a srác legalább nincs elszállva.

Tomi1973Wien 2012.05.21. 15:30:49

Salzburgban kicsit kaosz volt, egyidoben ment a salzburgring, a vasar teruleten a kutyavilagkiallitas, + a negynapos hosszu hetvegere hazaterok aradata, igy vasarnap este az A1 kicsit zsufolt volt, illetve a szallasok beszerzese sem lehetett egyszeru...

bono92 2012.05.21. 15:33:15

Hát ezt szomorúan olvasom, hogy nincs több pénze Gabinak...:/ Hol vagytok szponzorok?! Amúgy meg folyamatosan azt tapasztalom, hogy Gabiról tudomást sem vesznek! Az elöttem szólók is csak Norbit éltetik, más fórumokon, kommenteken is ez a helyzet. A ma Metropol írt röviden, hogy milyen eredményeket ért el Norbi most hétvégén, de Gabiról egy szó sem esett! Haló! Ő is magyar, a Zengő Motorsport versenyzője, Norbi csapattársa! Neki is ugyanúgy kijárna a drukkolás stb. Vagy azért, mert nem hoz olyan jó eredményeket, mint Norbi, így már nem is drukkolunk neki vagy mi? Sajnálom ezt. Kezd összeszokni az autóval, már élvezi a vezetését, és egy valami meg van benne, ami Norbiban nincs: merészség, és kellően elegendő agresszivitás! Ha jövőre is tud menni, akkor nagyon jó eredményeket fog elérni, és piszok jó páros lesz Norbival! :)

ommm 2012.05.21. 15:43:47

@bono92: Szerintem kicsit rosszul látod.

mennyi?husz! 2012.05.21. 15:58:22

@bono92: Tobb resze is hulyeseg annak amit irsz es nagykepuen bar de nem veszem a faradsagot most arra, h leirjam mik is ezek.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 16:01:19

Néztem a futamot, jó volt, bár ez a pálya tényleg maga a dögunalom. Norbi ésszel ment, gratula neki és a csapatnak is. Huff és Coronel pedig sportszerű, szimpi arcok.

@bono92: Én például azért nem szurkolok Wéber Gabinak, mert nem kedvelem. Most hadd ne mondjam el miért, nem offolnék. Akkor sem fogok szurkolni neki, ha jobb eredményeket fog elérni, mint Norbi. Vagy D'Aste. Vagy Menu.

protézisesh 2012.05.21. 16:10:40

mér nem a redbullringre tették a futamot, az közelebb van hozzánk, nem?

megint 2012.05.21. 16:53:56

Ez a pálya nagyon gyenge , unalmas. Wébert én sem kedvelem túlzottan, de ettől még természetesen szurkolok neki a futamokon és Norbinak is.

esef 2012.05.21. 17:04:19

@ommm:
Pistám most kellene TC-szerkesztőségileg összefognotok és házon belül lemeccselni egy kis Index-es szponzorpénzt a csapatnak... ;-)

Csaba_m 2012.05.21. 17:04:52

A Yokohamának illett volna felkészülni? Miért, mire? Az elsőkerekes Fordok alatt kibírták a gumik, mert saját elmondásuk szerint még nincs nagy tapasztalatuk, ezért elfogadják a Yokohama javaslatait és nem állítanak be túl agresszív setupot. Régóta mondogatják, hogy a BMW-k kevésbé zabálják a gumit, csak úgy tűnik eddig a kevés kör miatt ez nem okozott gondot, itt viszont egy kör alatt nagyobb a terhelés, így megbosszulta magát a "kemény" beállítás, ez nem a Yokohama hibája.

Gabiról pedig sajnos igenis kevesebb szó esik, ami nyilván nem segít neki szponzorokat találni...
És én is úgy látom, hogy jóval nagyobb adag agresszivitás (jó értelemben) van benne, mint Norbiban és ha lenne ideje belerázódni a szériába, valamint összecsiszolódni az autóval, akkor legalább olyan eredményes lehetne mint Norbi.

csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.21. 17:07:48

Norbi melyik futamon állt a dobogóra?
Miért nincs eredménylista?

Rekspa 2012.05.21. 18:46:38

"(egyszerűen iszonyú gyors a pálya és a nyújtott, gáz alatt tolt, hosszú kanyarok ennyire terhelik meg a gumikat, a Yokohamának illett volna erre jobban felkészülnie – a szerk. megj.)"

Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy a Yokohamának kellett volna jobban odafigyelnie.
Pont a futam utáni riportban mondta Norbi, hogy a túl agresszív futómű beállítás lazán okozhat ilyen defekteket.
Érdemes megnézni, hogy csapatokon belül mindenhol szinte egyszerre fogyott el a gumi(Menüé kicsit korábban). Ez is inkább az agresszív beállítást igazolja.
A futóműveket meg nem a Yokohama állítja be. Persze egy kevésbé agresszív beállítással lassabbak lettek volna.

Valamit valamiért.

Rekspa 2012.05.21. 18:49:48

@csigafasz: www.fiawtcc.com/events/detail/id/38# results

Most csak a "YOKOHAMA TROPHY"-ban tudott dobogóra állni.

poa ogapo 2012.05.21. 18:52:32

Az lehet, hogy a költségvetés miatt a két kocsi nem azonos???

Pierr Kardán 2012.05.21. 19:11:29

@ommm: Szerintem nincs igazad, ha Norbiról (akit persze nyilván mi mindannyian szeretünk!) van 10 mondat, akkor Gáborról legjobb esetben van 1 mondat.

Ha Norbi nem lenne, akkor is csak ennyit írnátok Gáborról?

Rekspa 2012.05.21. 19:36:31

@Pierr Kardán: Itt fele fele arányban vannak "interjúk" mindkettőjükkel:
www.zengomotorsport.hu/galeria/videok

Ha már Gabi, főleg ennek az eleje jó: "A 2. szabadedzés után - WTCC Ausztria, 2012"
www.zengomotorsport.hu/hu/a_2_szabadedzes_utan_wtcc_ausztria_2012

Gabi "hétköznapi" oldala!:)))

Z o z ó 2012.05.21. 19:39:05

@poa ogapo: De, ugyanaz, csak Gábornak máshogy kéne beállítani, mivel teljesen más a stílusa mint Norbinak.És Gábor még nem él annyira együtt az autóval, mint Norbi, ezért a beállításokkal se tudják hogy merre menjenek pontosan.Tavaly Norbi is sokszor szenvedett a beállítással ha jól emlékszem,de idén már ugye van alap:)

#86 2012.05.21. 19:42:02

a pályabírói teljesítmény gyalázatos volt.
nemcsak a hungaroringről, hanem a pannoniaringről is hazazavarnák az ilyeneket...

sunblind 2012.05.21. 20:03:22

yeah. :)
... aki meg elmegy a bokorba haszongépjármű ügyben, mikor a kollégák már kikérték a sörét, az magára vessen.

redriot77 2012.05.21. 20:24:45

Szerintem nem olyan rossz pálya a Salzburgring. Vannak/voltak ettől sokkal gyengébb pályák is a sorozatban: Marrakesh, Shanghai és Suzuka (egyiknél sem a GP nyomvonal hanem vmi lebutított verzió).

ommm 2012.05.21. 21:14:26

@Csaba_m: Azért remélem láttad, hogy jellemzően az elsőkerekes autók szívtak a gumikkal. A Chevy is. A szívómotoros Focus nem mérvadó, mellesleg a legdurvább kerékdőléssel éppen ők mennek.

ommm 2012.05.21. 21:19:21

@poa ogapo: Teljesen egyforma a két autó.
@Pierr Kardán: Miben nincs igazam? Hogy az ominózus kommentelő rosszul látja a tényt, hogy szerinte Norbiban nincs aggresszió és keménység? Mert én arra a felvetésére, az utolsó gondolatára válaszoltam, hogy nagy hülyeség.
Az aggresszió jó dolog, az eredmény azonban fontosabb. Itt pedig a pontok számítanak.
Gabesszel nincs semmi baj, ilyen rövid idő alatt nem megy az elsőkerék-hátsókerék átszokás.

joshua7 2012.05.21. 21:29:38

@ommm: hogy lenne már szívó a Focus?! Ugyanolyan 1.6 turbós, mint a többi.

ommm 2012.05.21. 21:37:59

@joshua7: ...lesz, majd jövőre.

kunzoo 2012.05.21. 21:38:22

@ommm:
Wéber Gábor szépen ment ahhoz képest hogy csak most ismerkedik az autóval és magával a kategóriával. Kellemesen csalódtam benne, látszott hogy végig küzdötte a futamot jó értelemben véve. Szerintem a gumikra nem tudott eléggé vigyázni, talán ez lehet az oka hogy mindkét futamban a végén hibázott és pozíciót veszített. A pálya jó, hisz izgalmas futamokat hozott. valószínűleg az első futam is hasonló izgalmakat hozott volna ha a gumik megkapják a teljes futam terhelését. A pályán lehet előzni, szélárnyékot kihasználni, van egy olyan sikán ami szinte mindenkit (Norbit is:)) megtréfált....mi a bánatot akartok még? Mi értelme egy olyan pályának ami csodás, izgalmas vonalvezetésű csak épp előzni nem lehet rajta...

nagyonnagyon 2012.05.21. 21:40:49

Nagyon sajnálnám ha Wéber Gábornak eddig tartott volna idénre a wtcc, csemege pálya jön, meg kell oldani valahogy !
Hajrá Zengőék úgy egészében !

mtk001 2012.05.21. 21:49:27

Hajrá Norbi !
Le a kalappal Zengő előtt, hogy ilyen szépen viszi ezt a kis csapatot !

Csaba_m 2012.05.21. 21:51:46

@ommm: Igen láttam, ezért írtam azt, amit :)

Miért ne lenne mérvadó a szívómotoros Focus, a többségnél ugyanabban az elnyújtott kanyarban jelentkezett a probléma, ott meg édesmindegy, hogy turbós a motor vagy szívó, a hosszan tartó terhelés volt a döntő. A Ford-osok pl ezt mondták:

"Nem dolgoztatjuk keményen a gumikat, mivel mi egyelőre tanulási fázisban vagyunk. Mindig a Yokohama által ajánlott guminyomást használjuk, mivel nem rendelkezünk elég tapasztalattal ahhoz, hogy elkezdjünk okoskodni" - nyilatkozta Alan Cole, az Arena Motorsport csapatmenedzsere.

w a s d 2012.05.21. 21:54:14

@ommm: Pedig a WTCC oldalán már most is feltöltött egyhatos adatai szerepelnek:

www.fiawtcc.com/drivers/carDetail/id/7

joshua7 2012.05.21. 22:00:16

@ommm: nem tudom, honnan veszed ezt a hülyeséget. A Ford 1.6 turbóval megy. De várj, lehet, hogy maga a Team Aon sem tudja akkor, mi van a motortérben. :)))

Csaba_m 2012.05.21. 22:14:12

Tényleg, a Ford is turbós, lám ez van, ha hozzá nem értők okoskodnak, mint ommm, meg én LOL :)

ommm 2012.05.21. 22:18:29

@joshua7: Elnézést, erről lemaradtam. Nem tartom magam amatőrnek túraautó-téren, de bevallom, lecsúsztam a pontról, amikortól turbós lett a Focus. (Jó eséllyel azért, mert szerepvállalásukon - egyelőre - sokat nem változtatott, pedig rettentő szimpatikus az ex-BTCC-s brigád.)
Jövőre nagy rumli lesz, jön a Honda és a Lada is, lesz ott nemulass...

komikus 2012.05.21. 22:21:15

A Wéber Gabinak nem csupán azért nehéz a dolga, mert ez az első szezonja,hanem azért is ,mert a többi hétvégén a Mezei Dani autó,csapat és pályatévesztéseit (stb.)kell kijavítania a Forma 1-es közvetítésekben.-Fárasztó lehet...

Garp 2012.05.21. 22:31:29

szerintem @kunzoo: -nak igaza van. Volt esés-kelés kicsiktől és nagyoktól, előzés, vissza előzés, ráadásul nem az "unásig" ismert pályák egyike volt. Véleményem szerint nekem szerintem tetszett! :)

Gábort sajnálom, jó lenne látni, ahogy fejlődik tovább. Norbi sztem még ennyi publicitást sem kapott anno (- nem a Gáborét tartom soknak!)

redriot77 2012.05.21. 22:42:02

@bono92: "és egy valami meg van benne, ami Norbiban nincs: merészség, és kellően elegendő agresszivitás!"

Ne haragudj, de szerintem rosszul látod. Norbi éppen ezen a téren fejlődött sokat: tud stratégiázni, nem akar minden kanyart megnyerni, az nem vezet sehova.

A "tavalyi Norbi" pl. nem engedte volna el olyan könnyen Coronelt két hete a Hungaroringen. Talán kicsúsztak volna mindketten, talán megsérült volna az autója, és talán emiatt nem nyerte volna meg a második futamot. Tavaly sokkal többet hibázott, néha túl sokat kockáztatott. Az idén stabilan gyűjti a pontokat, és kevésbé csúsznak ki a kezéből a lehetőségek.

Gábort sajnálom: pont akkor kell kiszállnia az autóból amikor kezdi megszokni. :/ Nagyon bízom benne hogy lesz még lehetőség a visszatérésre, én nagyon szeretném.

nagyonnagyon 2012.05.21. 22:58:24

@Garp: nekem is bejött a pálya, oké nem sok kanyar volt ( de azok !!) de nézői szemmel eseménydús, izgalmas meccseket láttunk. Az hogy szabadedzésen és időmérőn pillanatok alatt nyomtak piros zászlót megnehezítve Zengő Zoltán életének aktuális másodperceit, közben a futamon két kocsi 4 méterre a 200-al elszáguldó mezőny mellett körökön keresztül a külső íven, azt hittem rosszul látok és mégis ez kellett ahhoz a mázlihoz hogy legyen még 2-3 defekt.
Azt szokták mondani hogy a jó kapusnak szerencséje is van, szerintem a Zengőék ezzel a két pilótával jobbak mint szólóban, de nyilván bonyolultabb minden. Szerintem a Norbi nem egy vérszegény gyerek csak kevesebb látszik kifelé és nem 20 éve tolja és a fontossági sorrendben más van elöl, a Gábor más de nem hiszem hogy elszántságban, koncentrációban eredménycentrikusságban valahol is bajok lennének.
Nekem csoda egy ilyen versenysorozatban eredményes magyar gárdáért szurkolni.

kg_kilo 2012.05.21. 23:54:25

A Salzburgring nem unalmas!
Elsőre nagyon egyszerűnek tűnik, de amikor eleget mégy rajta, megtanulod "tisztelni". Gyors, és azt a hosszú jobbost bizony brutálisan nehéz igazán jól megcsinálni.
BTW sokkal izgalmasabb verseny volt ez, mint sok másik. Grat a fiúknak!

bono92 2012.05.22. 00:17:04

@ommm: Rosszul fogalmaztam. Nem annyira merész stb. mint Gabi. Ez persze kifizetődő Norbinak, de túl udvariasnak tartom a többekkel szemben. Lehetne még jobban keményebb. Amúgy nekem is feltűnt, hogy fejlődött, de csak a 2 héttel ezelőtti Hungaroringi futamon láttam igazán keménynek.
Pista csak meg akarta nézni, mennyire vagyunk képben a dolgokban, azért írta, hogy szívómotorokkal megy a Ford! :) de megsúgom, hogy alapból a turbós motorral érkeztek meg a WTCC mezőnyébe év elején! :) Tudtommal nem is mehet már szívómotoros autó!

Ratkai Mária 2012.05.22. 00:20:43

Én mindig is kedveltem Wéber Gábort, sajnálnám, ha véget érne számára az idény, de ugyebár itt is a pénz diktál, azért remélem jó darabig szurkolhatunk még neki is, Norbi mellett.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.22. 02:42:44

@bono92: Termeszetes hogy Norbirol tobbet irnak, hiszen jobban szerepel.

Te ujsagiro lennel kirol irnal?

lobster thermidor 2012.05.22. 06:44:42

Azt elhiszem, hogy Zengő Zoli szeretné elfelejteni a szombati napot!
Nyilvánvaló, hogy megint kitalálták a "tuti okosságot" a Zengő-csapatnál, csak nagyon nem jött be. Elhallgatás helyett viszont azt kellett volna mondania, hogy "Bocs emberek, ez a "szélárnyékozás" halott ötlet volt!"

Ha azt a taktikát követik az időmérőn amit eddig, azaz nyomja mindenki ahogy a csövön kifér, és nem egymással foglalkoznak a versenyzők, Norbi simán a Top 10-ben van. Egy jobb rajtpozícióval már a 11. futamban is sokkal előkelőbb helyen végezhetett volna. Az állórajtos 12. futamban pedig a Chevyk mögött bármi megeshetett volna, és mint láttuk az eseményeket, történt is némi malőr a gumikkal. A masszív fölényben vezető kékek az utolsó kőrben mind elvesztették bal első kerekük nyomását, így a kissé tirpák, de jó helyzetben lévő D'Aste kihasználta a nem várt helyzetet. Az utolsó kanyarban tempóból lenyomta a defekttel küszködő angolt, és a Chevy mögé bezárt Coronelt, s ezzel ölébe hullott az első helyezés.
Bár Michelisz Norbi nagyszerű versenyzéssel az ötödik helyre ért fel, de az elokoskodott kvalifikációs taktika alkalmasint egy első helyezésébe fájt a Zengő csapatnak.

nagyonnagyon 2012.05.22. 08:07:27

@lobster thermidor: elismerték hogy "rossz ötlet volt" vagyis igazából azt hogy kockázatos stratégiát választottak, nem sikerült és szerencséjük sem volt. Azért magasan a legönkritikusabb bagázs a Zengő akit én eddig versenyezni láttam. Nincs ez a hazai "mentséget kereső, nem én vagyok a hibás" szöveg. Baromira szétcseszte a piros zászlós időszak a q1-et, amúgy is rövid de utólag könnyű okosnak lenni.
Az én nézői szememmel rendben vannak, hibázgatnak is, szomorúak is, örülnek is most meg egy kis mák.. teljesen jó.

redriot77 2012.05.22. 08:42:49

@lobster thermidor: hmm, ha "azt a taktikát követik az időmérőn amit eddig, azaz nyomja mindenki ahogy a csövön kifér" és mondjuk megszerezték volna mondjuk a 8. és a 11. helyet akkor meg az lenne a baj hogy miért nem képesek szélárnyékozni mint a Chevyk és Coronel, mert akkor még előrébb végezhettek volna. :/

Schütii 2012.05.22. 09:01:43

Ez is egy olyan sport mint a foci, mindenki ért hozzá. Ja.. én nem. :)

Z o z ó 2012.05.22. 09:54:14

@bono92: Amikor tavaly keménykedett, mindig megtalálta Őt a FIA valami büntetéssel...:S

lobster thermidor 2012.05.22. 10:03:28

@nagyonnagyon:

Akkor nem biztos, hogy mindig ugyanazt a csapatot látjuk, halljuk! :)
Azt viszont csak a tárgyilagosság kedvéért jegyezném meg, hogy én ebben az évben egyfolytában csak azt hallottam, hogy milyen fontos az időmérőkön a "szélárnyékozás", és ezt a Chevyk milyen zseniálisan adják elő. Meg milyen nagy kár, hogy mindig közbejött valami, és a Norbinak, meg a Gabinak nem sikerült a kvalifikációkon segíteniük egymást ilyen, meg olyan okok miatt.
Ettől függetlenül a verseny, de különösen a második futam szép volt, jó volt.

lobster thermidor 2012.05.22. 10:10:02

@redriot77:

Ez a te fejedből jött ki! Én fentebb tisztán, és világosan leírtam a véleményem.
Az már egy más kérdés, hogy tényleg..., - miért is nem képesek szélárnyékozni mint a Chevyk és Coronel, mert akkor még előrébb végezhettek volna? :/

bono92 2012.05.22. 12:36:46

@lobster thermidor: Ezt egy picit rosszul látod. Egyrészt nem hallgatott el semmit Zoli, megmondta, bocs ezt elbénáztuk. Itt a videó: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2X4pnqktuuM

Másrészt, amit mondtál, hogy ha úgy mentek volna, ami a csövön kifér, na akkor meg pláne nem lettek volna bent a Q2-ben! Ugyanis mindenki szélárnyékozott, így mindenkinek jobb ideje lett volna a nem szélárnyékozós Zengőéknél! Na ezért kellett szélárnyékozni, mert itt szinte csak hosszú egyenesek vannak, és baromira jól ki lehet használni, és persze jobb idő eredményt lehet elérni, mintha nem lenne szélárnyékod.
Arra a kérdésedre, hogy miért nem képesek szélárnyékozni, ez a válasz: idén lett 2 versenyzős a csapat, eddig sose szélárnyékozott a csapat, ismeretlen volt nekik ez a stratégia, forgatókönyv, konkrétan most csinálták ezt először (vagyis másodjára, Monza után) és ezt élesben kellett rögtön kipróbálniuk. A legtöbb csapatnak van erről tapasztalata, tudnak tesztelni, Norbiék nem tudnak tesztelni, és nincs ebből tapasztalatuk. Ezért nem tudták jól megvalósítani.

lobster thermidor 2012.05.22. 13:49:56

@bono92:

Ez tiszta, érthető válasz volt.
süti beállítások módosítása