Végre! Látjuk a célt!

  2012. február 11. - ommm Címkék: toyota ae86 corolla patkány shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Most, ahogy ezeket a sorokat pötyögöm, döbbenek rá, hogy milyen régen nem jelentkeztünk már a Shitgun-projekttel. December 18-án volt az utolsó poszt.

Igaz, ünnepek, új év, a munka ellepett minket, azóta csak kétszer voltunk kinn a Sabc műveknél, ami nem sok. Ellenben olyan szintű előrelépések történtek, hogy most már nem szégyelljük kijelenteni, hogy ha eddig a lejtő mélyére, a gödör felé haladtunk, akkor most már egyértelműen a csúcsra támadunk. Az autó lassan, de biztosan összeáll.

Fel kellett mérni a belső küszöb és a futómű-bekötés állapotát


Ehhez persze aljas módon kihasználtam egy kedves jó barátunkat is. Pickapu és kis családja meglátogattak minket, én pedig finom, ráutaló magatartással jeleztem, hogy a két férfiember tök jól meglenne a műhelyben is. A lányok eltraccsolnak, a gyerekek eljátszanak, hát töltsük el hasznosan az időt. A hátsó futómű két kitámasztórúdjának konzolja kirohadás útján szakított a padlólemezzel, úgyhogy hegesztés és flexelés várható.

Pickapunak sem kellett kétszer mondani, így történt, hogy míg ők Bandival karöltve heroikus küzdelmet folytattak a korrózióval, addig én tovább szöszöltem a jobb első féknyereggel, illetve leszereltem a bal hátsót. Itt a kémiai kötés olyan csodás példáját találtam, a szubatomi szeretet és örökkévalóság totemoszlopát, hogy olyan nincs.

Pickapu nagy segítségünkre volt. Megkínlódott a kitámasztórúddal, de megérte

Magyarán iszonyatosan összerohadt minden mindennel. Szétkaptam, de ezt a munkát eltettem a következő alkalomra, hiszen addigra Pickapu végzett a kitámasztórúd kiszedésével (lényegében le kellett vágni a kővé keményedett szilentnél) így az ő segítségével nekiláttunk lebontani az autó elejét. Az ördög sosem alszik, ki tudja, mit találunk ott, na és ha egy kicsit megtisztítjuk a hűtőt valamint az utólagos olajhűtőt, abból baj nem lehet.

Bandi eközben a padlólemez sarkait foltozta be. Sabc készletéből vételeztünk 1-es lemezt, abból lett lehajtva és kalapálva minden apró rész, a CO-hegesztő megnyugtató sziszegése kísért minden munkafázist.

A padlólemez hátsó sarkait is kezelésbe vette Bandi, ezt letudtuk

Eközben elöl folyt a takarítás, lecsiszoltuk az egész homlokfalat, egy-két helyen lecseréltük a rég elporladt és szakadt vezetékelést is. Ilyenkor azért előtűnt a rögvalóság, hiszen a tűzfalból induló vezeték eleinte piros, majd rásodorva némi kék és végül zöld, kinek éppen mi volt kéznél. Színhelyesre cseréltük őket (vezeték hegyekben állt rendelkezésünkre), forrasztottunk, majd a homlokfal kapott egy Hammerite-réteget, biztos, ami biztos.

Lebontottuk az elejét, hogy lássuk, mi van ott. Némi kosz, de alapjában véve minden rendben

Összeraktuk, Bandi közben kihegesztette a bal első sárvédőívet. Az ekkor még mindig meglepően lelkes Pickapuval tovább folytatták a bal hátsó konzol gyártását, én pedig kézbe vettem a csiszológépet, a karosszériakittet és nagyjából helyrepofoztam az ívet. Még becsiszolásra vár, ez már a legkevesebb, van még rá idő. Ezek után kicsit belemártottam a drótkorongot a jobb hátsó ívbe, de itt olyan – paleolitikumból származó – rétegelt kitthalomra bukkantam, hogy inkább csak óvatosan helyrehoztam a károkat. Itt is lesz még utómunka bőven.

Evidens volt, hogy minden megy a levesbe, kalapálás és lemezhajlítás lesz a vége

De a nagy munka alul készült és az új tartókonzol/keresztnyúlvány olyan jól sikerült, hogy a zsírúj, piros szilentes kitámasztórúd (párban kaptuk még Karottától) flottul a helyére csusszant. Bandi jól körbevarrta, tart, mint a hétszentség, egy biztos pont már van az életünkben. Illetve kettő, mert a motor is üzembiztosan, pöcc-röffre indul azóta is. Klasszikusnak mondható felületkezelés után (70 mikronos ecset, Hammerite és fekete rücsi) már késznek is tekintettük ezt a sarkot.

Na, jó lesz ez. Sikerült pontosan az eredeti pozíciót megtartani és bekerült a keményszilentes új kitámasztó

Aztán szöszöltünk még egy kicsit az olajleeresztő-csavar-alátéttel (van egy gyűrődés az olajteknő tömítőfelületén, ezért nem pontosan fekszik fel és a túl kemény alátét nem idomul tökéletesen, ezért egy puhábbra kellett cserélni), majd elfekvő csövekből gyártottunk szívócsövet a borzalmas direktszűrőhöz. Airbox híján ez az egyedüli megoldás, csak azt bánom, hogy a toldásként berakott sörösdoboz olyan puha anyagból készült, hogy nem lehetett megszorítani a szalagbilinccsel.

Majd – mint három boldogságban lefáradt kisdiák tornaóra után – elmentünk haza.

Itt még nagyon örültem, nem derült még ki, hogy a betétek nem passzolnak

A másik vonalon kész csodák történtek. Először is Prokee szerzett féktárcsákat. Ez nagy dolog (feltéve, ha nem a Toyota DIY árait akarjuk megfizetni), nem is tudjuk, hogyan csinálta, de egy megszűnt alkatrész-kereskedés elfekvő készletében akadt még egy pár Bradi féktárcsa. A gyártó, aki annak idején Forma-1 beszállító is volt, már legalább öt éve nem létezik, de a pár féktárcsáért elkért 4000 forintos ár mellett ez már nem zavart minket.

Mindamellett Bandi beszerezte a négy felújítókészletet, Prokee hozzácsapott még nem egész 10 ezer forintért első-hátsó betéteket, Sabc pedig iszonyú szívások árán csodát tett: két teljesen új első fékdugattyút szerzett 5000 forintos darabáron.

Innen már autó

Az autó utolsó tulajdonosát - az AE86 fórumnak köszönhetően – elértük, kiderült, hogy Gödöllőn lakik, ráadásul ismeri Kopaszt, az általunk oly szeretett gecineppert, úgyhogy pár nap múlva kezünkben volt a két rendszám. Papírjait bevonták, épp a vizsgaállomás felé menet meszelték le a srácot, így hivatalos úton is teljesen legálisan forgalomba helyezhető lesz az autó. Műszaki vizsga után.

Sokat nem is tököltünk, ezerrel neki kell zuhanni a karosszériának, mert ott hiány van, máshol pedig nincs.

Nem halogattuk tovább, a küszöbnek már neki kell esni

Ezúttal Pickapu nélkül, ám új fékbetétekkel, a már említett felújítókészletekkel és a havas időtől iszonyatosan inspirálva vágtunk bele. Főleg a karosszériába. A bal oldali küszöb-maradványokat vágta le Bandi, míg én – Sabc szakértő pillantásától kísérve – csúszkát zsíroztam, karmantyút feszítettem óvatosan (az új dugattyúk zseniálisak), majd a céltól három méterre orra buktam: nem jók a betétek. Prokee tette, amit lehetett, de alvázszám híján (igen, én voltam a hülye, hogy nem írtam fel egy papírra) csak hozzávetőlegesen lehetett belőni a portékát. Sebaj, már rajta van az ügyön.

Hohó, a csodálatos, letisztított és hőállóval festett első féknyereg az új csúszkákkal, dugattyúval és karmantyúkkal

Azért amit lehetett, összeraktam, aztán rohantam ecsetkezelni a belső küszöböt. Mégse zárjuk be csak úgy. Előtte még a külső küszöbök belső felét is megküldtük a csodálatos, rozsdaálló fehérrel. Bandi ledrótkorongozta, majd a megszáradt küszöböt iszonyatos türelemmel és nagyon pontosan felvarrta a helyére. Jól lekente, addig én felműtöttem a csomagtér-lehúzókat (köszi Bence!). Direkt kicsit dzsipszisen, jelszavunk a lazaság.

Bandi méltán büszke, alakul és ez boldoggá tesz minket

Jajdejó, jajdejó, nézd, olyan, mint egy autó! Úgy ugráltuk körbe, mint a gyerekek, végre adtunk hozzá, nem elvettünk! Azt már így is sejtettük, hogy valahol lappang még benne anyag, vagy szimplán csak a kétajtós karosszéria olyan merev, hogy felbakolva is csodásan csukódik mindkét ajtó, de most raktunk is hozzá. Tiszta, erős, szép acélt.

Kocka is, csúnya is, de a miénk és szórakoztat minket már most, pedig még csak toljuk az udvaron. És ettől a ponttól kezdve már csak jobb lesz. Szeretjük a kis szutykot.

Utóirat: Bandi épp az imént szólt át a másik asztaltól, hogy legyártották a két hátsó fékdugattyút is. Kicsit húzós, 8000/darab, de ez még belefér. Most a jobb oldala következik. Ja, és TéZé áthozta a négy Rally2000 gumit. Hegyjárók ismerhetik, jó cucc.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr654090301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.11. 08:18:46

Hajrá fiúk, csak így tovább! A végén lesz fényezés is, vagy marad ilyen patkányos? Mert a drift élményen nem sokat ront:)

DBandesz 2012.02.11. 08:22:34

Ha másra nem is, de eredeti gyári cikkszámok kikeresésére jó a toyodiy. Nehezebb mellényúlni rendeléskor. Hajrá srácok! Végre egy újabb Hacsiroku feszül majd neki az útnak!

pickapu 2012.02.11. 09:31:45

A kalapács és a hidegvágó az ember jó barátja. :)
Látványosat haladtatok amióta nem láttam a gépet, a küszöb baromi jó lett, már nincs az az érzése az embernek, hogy összerogy az egyébként még így is csodásan tartó bódé.
Azon én is elcsodálkoztam, hogy az egyik oldalon alátámasztva is könnyedén és pontosan záródik az ajtó. A motor hangja csodálatos, bizonyára a fék is össze fog állni, jó lesz ez, fel ne adjátok!
Jó volt ott lenni, köszi Nektek :)

mtk001 2012.02.11. 09:31:58

Szép munka.
Le akarjátok vizsgáztatni ?

palinkasa 2012.02.11. 09:56:16

Ahhh,a mindenhato WD 40!

kitiltott bögre 2012.02.11. 09:57:41

tartsátok szem elött Murphy törvénykönyvét."ne babráld.keríts egy nagyobb kalapácsot.

z.fuse 2012.02.11. 10:10:39

géptetőt matt feketére fújjátok,nagyon lecsó lesz... :)

szimix 2012.02.11. 10:29:36

beteg, beteg, beteg... rohad, rohad, rohad... :)

Brian Salmond 2012.02.11. 10:30:35

Ha lesz rajta vizsga, TC-s áron megveszem.

BRAVO12 2012.02.11. 10:43:41

nem értem ezt az egészet...mi értelme ennek a germózásnak? megéri? szánalom...kidobott pénz és idő....

Dagadt Botsáska 2012.02.11. 10:43:55

Ez egy teljesen értelmetlen projekt, de épp ezért élvezet minden perce. Így, olvasva mindenképp :))

W123qp 2012.02.11. 10:55:25

Az én coupé-m se volt szalonállapotú(még most sem az), de ezt én is kitoltam volna a roncstelepre.

Viszont a célnak megfelel tökéletesen. Mármint ha pályázásra szánják.

ChPh 2012.02.11. 10:57:16

alakul, gat, gat :D

Tizenkettő 2012.02.11. 11:05:35

Hátsó munkahengert áztassátok bele fékolajba, és csak idő kérsdése és szét lehet szedni.

W123qp 2012.02.11. 11:06:51

Illetve megértem, milyen az ha gyógyszer elgurul! :-)
Mások az én Dlágaszágomat is be akarták zúzatni. De mi majd megmutatjuk nekik, ugye Dlágaszágom...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.02.11. 11:32:48

"majd a homlokfal kapott egy Hammerite-réteget, biztos, ami biztos."
Valaminek össze is kell tartani a autót :D
Hajrá :)

ommm 2012.02.11. 11:34:02

@BRAVO12: Nekünk szórakozás. Ha kész lesz és csak két kilométert megyünk vele önerőből, akkor már megérte.

@Tizenkettő: Szétjött az, de nagyon kráteres mindenütt, menthetetlen volt a dugattyú.

Rák Attantam 2012.02.11. 11:34:34

@BRAVO12: Igazad van. Vegyél nekik egy újat, hogy ne szánalmaskodjanak már itt neked...

kzolee 2012.02.11. 11:39:04

Alakul! Aztán ha kész a lemezmunka, tessék szépen lefesteni mattfehérre!

50 dolláros festés:

www.rickwrench.com/50dollarpaint.html

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.02.11. 11:39:47

@BRAVO12: Az az értelme, hogy ha valahol rommá törik, nem egymilliós akármit fognak lezúzni.

samot 2012.02.11. 11:49:32

Hàt a mühely inkàbb ecseri mint garàzs!Megy a toldozàs,foltozàs!Jobb lenne rendesen restauràlni.

samot 2012.02.11. 11:52:47

@BRAVO12: Ide juttat egy feleség!:)Sztem menekülnek otthonrol!:)

KAWAszaki 2012.02.11. 11:55:35

Kitartás emberek! Örülök, hogy nem toltátok a bontóba. Igazi projekt-autó lesz belőle, amiről jót lehet írni (és olvasni is). Grat! és csak így tovább! Közútra vele!

waffen55 2012.02.11. 11:58:13

Reménykedem, hogy újra felemelkedik a színvonal a régi magasságokba - mostanság már nem kommenteltem mert egyre rosszabb volt olvasgatni titeket....
Az ilyen írások a régi tc-re emlékeztetnek kerüljetek vissza a csúcsra!

waffen55 2012.02.11. 12:00:06

@samot:

Patkány lesz és nem múzeális darab pontosan az olcsóság végett!

BRAVO12 2012.02.11. 13:18:54

@ColT: lesz az több is mint egy milla....mire kész..azért építeni egy gépet, hogy rommátörjed?

mikolas 2012.02.11. 13:45:04

Összeszámoltátok az eddigi összköltséget? Vagy hogy kb. mennyi lesz a vége? (Óvatosan jegyzem meg, mire ebből driftképes autó lesz, sok 100 ezerbe fog fájni. Abból a 4-500 ezer forintból nem egyszerűbb venni egy menetképes autót és becsövezni? Ki a pályára és go.)

VFTS H9 2012.02.11. 13:45:16

Én nagyon szeretem az ilyen írásokat, noha értelmetlen dolognak tűnhet, aki szereti, annak nagy élmény egy roncshalmazból egy jót varázsolni. Nekem is.
Az viszont mindig bántja a szemem, ha csinálunk valamit, de csak majdnem jóra, pedig már csak egy kis plusz időráfordítással lehetne szinte tökéletes is.

IFA_L60 2012.02.11. 15:56:33

Biztos városi ficsúr vagyok, de egy lyukas kerékjárati ív látványa baromira zavar, akkor is, ha le van pacsmagolva festékkel (32. kép). Amúgy szurkolok a buherátor csapatnak!

_varacskos_ 2012.02.11. 17:32:02

@BRAVO12:
Nyilván a korod jelenik meg a nickedben, ha ilyen ostobaságokat beszélsz!

Csak így tovább srácok! :)

Dennis01 2012.02.11. 17:42:33

@ommm: Nekem a kepek, es az irasok alapjan ugy tunik, ez a kocsi eleg biztonsagos lesz a kozuti kozlekedeshez. Mikor legutobb otthon voltam, ennel szazszor szarabb krehacsokat is lattam friss muszaki pecsettel ahogy a beluket huztak logo kipufogoval...

Jo lesz ez, egyetlen szivfajdalmam, hogy se Karottae, se a tietek nem egy Trueno.. :)

BRAVO12 2012.02.11. 17:52:00

@_varacskos_: te csak szeretnél olyan ostoba lenni mint én...nem beszélve arról, hogy én téged nem ostobáztalak le...
inkább lopnának külföldről valami cikket és fordítanák le magyarra, rengeteg új hír van az autós világban, és akkor nem kellene ilyen értelmetlenségeket olvasgatni a TC-on.

Ciri 2012.02.11. 17:55:01

@BRAVO12:

"nem értem ezt az egészet.."

Gondolom azért, mert halvány fogalmad sincs a teljes sztoriról.

@ommm:

Csak így tovább Pistám és nem mellesleg irigyellek, hogy ennyi időtök van a projektre. :))

_varacskos_ 2012.02.11. 18:02:15

@BRAVO12:
Azt mondtam, hogy ostobaságokat beszélsz, nem azt, hogy ostoba vagy, de nem számít.

Ezek a srácok olyan dolgot csinálnak, amiről sokan csak álmodoznak, mert idő, műhely, szerszámok, és az övékhez hasonló beszerzési források híján nem tudnak belevágni.
Sok dolgot lehet tanulni tőlük, és még szórakoztatnak is.

Az, hogy ez számodra egyenlő a szánalommal, és szerinted milliós költségű meló lesz befejezni, egy dolog.
Rengetegen drukkolunk nekik, és várjuk a friss beszámolókat, szóljanak azok bármilyen régi romról, ocsmány szutyokról.

Ha ennyire nem tetszik a dolog, olvasgasd a külföldi cikkeket.

Dennis01 2012.02.11. 18:17:10

@BRAVO12: Van olyan lehetoseg is, hogy megtanulsz angolul vagy nemetul es akkor nem kell masoknak cikkeket vadaszni es forditgatni orakon at.

BRAVO12 2012.02.11. 18:32:50

@Dennis01: köszi már megvan mindkettőből a középfokú....

BRAVO12 2012.02.11. 18:37:07

uborkaszezon a Totalcaron:) teccik, valahogy így kell ennek kinézni, mert azért a tél ellenére vannak autós hírek a nagyvilágban

www.autoblog.com/page/2/

Kúpcsiga 2012.02.11. 19:38:37

Aki szereti az autókat,ezt is élvezettel olvassa!Nekem tetszik.:)

ommm 2012.02.11. 20:13:30

@samot: Na azt éppen nem érdemes. Ezen az autón biztosan nem.

ghostdog75 2012.02.11. 20:13:59

engem csak az érdekel,de feletébb',hogy hunnan van TéZének még rally2000s szettje 2012ben,mikó' aztat már jólbefejeztéksajnosgyártani úgy tudom?v maradt még a fehérről?TZ,ha olvasod,jó ide is a válasz...dánke.

ommm 2012.02.11. 20:14:34

@BRAVO12: Nem lesz. Öt kilóba beleférünk, ezt már most tudjuk.

ommm 2012.02.11. 20:15:55

@ghostdog75: Nem hiszem. Tavaly vettünk egy új szettet 4x98-as felnin. Nekem a felni kellett a Polskira, TéZének a gumik, mert újak voltak. Az ő alig használtjai vannak most nálunk.

dennisthemenace 2012.02.11. 20:17:19

@BRAVO12: Nem KELL. Ha nem tetszik, nem olvasod és kész...

ommm 2012.02.11. 20:18:11

@mikolas: Nem akarunk mi ezzel driftelni, versenyszerűen biztosan nem. Ahhoz bőven elég egy 250 eurós Sierra és egy hegesztett difi, kérdezd csak Sipos urat!

ommm 2012.02.11. 20:20:08

@Ciri: Köszi. Pedig éppen idő, na az nincs. Már régen készen lennénk, de tudod, család, munka, aztán a szórakozás és kevés a 24 óra...

churchill 2012.02.11. 20:31:37

@BRAVO12: nem kötelező olvasni a TC-t, ott a jobb felső sarokban a kicsi x, katt rá, és megoldódott a probléma...

Hajrá srácok!

SwedishRunner 2012.02.11. 20:51:03

Ha 426-os Hemi lenne benne mindenki szerint megérné a fáradtságot! Amúgy hajrá srácok, csak így tovább!

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.02.11. 21:32:54

Azt a 426-os Hemit a H2O Hummerbe kellett volna tenni, de nem kellett volna küzdeni a kiemeléssel.
Lassan kezd felzárkózni a szépemlékű románig, aki az éjjel ellopta a lovamat bacc papucsban ...

Dennis01 2012.02.11. 22:42:37

@BRAVO12: Nem tudom, te hogy vagy vele de azon az oldalon, amit belinkeltel, a legtobb auto latvanyatol sirhatnekom tamad. Minden auto, legyen kicsi vagy nagy, legalabb 17-es kerekeken gurul, a dizajnerek miatt az autoknak mar nincs is autoformajuk...

tonalcar 2012.02.12. 00:06:10

Ez a Bandi (is) nagyon ügyes lemezmunkás, ki hitte volna. Kár hogy a 02 nem saját kezűleg lemezeli>jó kis sorozat lenne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.14. 07:45:27

Legyen kitartas meg hozza eleg forint akkor minden oke :)

Amugy mire kesz lesz a szivetekhez no a sok beletett melo miatt es ovatoskodtok majd vele ;)

szszg 2012.07.12. 09:59:52

Na gyerekek, van mihír a shitgunról?